четвртак, 18. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Данас проблем Београђана, сутра целе Србије

Kоментари (30) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 24 септембар 2012 15:52
брм
јавно-приватни интерес је оксиморон.. дакле и јавно-приватно партнерство већ теоретски је бесмислица ..
но ми се теоријама више уопште не бавимо, само ко гуске у маглу, па после прођемо ко магарци у магли.. одличан текст
Препоруке:
89
0
2 понедељак, 24 септембар 2012 15:55
kaca
U svim zemljama gde je javno-privatno partnersvo ulazilo u javna preduzeca dolazilo je do haosa . Ameri su pravi primer ,antologijski filmovi su napravljeni o haosu , trovanjima stanovnistva , zagadjivanju okoline itd. Da li je moguce da su Srbi i beogradajani manje socijalno osetljivi od Bolivijaca koji su protestujuci i zasticujuci lokalno vodosnadbjevanje doveli do promene vlasti ne samo u gradu vec i u drzavi.
Javno -privatno partnerstvo moze imati svojih prednosti samo u nekim delovima privrede , kulture i zdravstvenog-socijalnog sistema , stim da drzava ili lokalna samouprava ima kontrolni paket(uprvaljacka struktura moze biti profesionalna) i nadzor nad onim sta se i kako radi u obezbedjenju ne samo profita vec i podizanja kvaliteta zivota te zajednice .Nedorecenost zakona dozvoljava muljanja kojim sada prisutvujemo . Zakoni moraju biti , jasni , precizni da se zna sta, ko , kako i kada radi , koje su mu obaveze ali i prava.
Препоруке:
52
0
3 понедељак, 24 септембар 2012 16:08
Ружичасти пантер
Па приватизација се у целини заснива на логици експлоатације друштвеног од стране приватног. Прогласи се да друштво/држава не уме да управља оним што је умела да створи па зато то треба да постане приватно. За мале паре или без пара.
Приватно/јавно је тек идеална ситуација. Приватизација је једнократна експлоатација а ово је бесконачна експлоатација.
Препоруке:
64
0
4 понедељак, 24 септембар 2012 16:27
Miloš
Odličan tekst - problem je što fundametalna pitanja javno-privatog partnerstva nisu rasčišćena transparentno i nepristrasno, od strane stručnjaka, već se svaki pokušaj pretvara u gomilu improvizacija i zloupotreba.
Препоруке:
36
0
5 понедељак, 24 септембар 2012 16:51
Велизар М.
Није проблем у самом концепту јавно-приватног партнерства, проблем је у неуким, неспособним или злонамерним "вођама" који или неће или не умеју да такве концепте примене. Питање је да ли их уопште и схватају. Делегирање неких јавних послова приватницима треба да почне као увођење додатног квалитета. Појаснићу примером: Ја сам спреман да платим неку разумну суму новца агенцији за регистрацију возила да сав посао обави уместо мене а да ја не морам да чекам редове по полицијским станицама. Исто као што бих се за какву оверу обратио нотару да постоји. Но ја им се не морам обратити ако то не желим. Али овде је изгледа постало правило да се све девалвира, новац, идеје, осећања, етичке норме. Тако је и овај несрећни систем уведен с намером не да буде ефикасан већ само да личи на ефикасност а права намера је да се отме што више. Сутра када би се појавио неко ко нуди заиста добро решење био би дочекан дрвљем и камењем. А добра решења постоје. Само нам не дају до њих.
Препоруке:
50
1
6 понедељак, 24 септембар 2012 17:17
Бојан
Проблем са идејом јавно-приватног партнерства је у томе што на тај начин држава директно признаје да није способна да организује фирму/службу. То значи да имамо фундаментални, структурални проблем са организацијом друштва и власти. Пребацивањем лоптице на приватни сектор један дио проблема се може поправити, али се зато могу проузроковати неки други, као што је то аутор кроз питања примјетио или један од коментатора на другим примјерима показао.
Дакле, ми треба да препознамо узрок који стоји иза неспособности администрације да води државу/фирму/општину/задругу/клуб/фарму, па да размотримо могућности како да се тај проблем ријеши односно темељи прилагоде како би водили ка остварењу заједничког интереса. Рјешења попут Бус-плуса су само третирање симптома и окретање, права акција је у промјени структуре и система вриједности.
Препоруке:
33
0
7 понедељак, 24 септембар 2012 17:50
Komunista
Javno-privatno partnerstvo znaci prelivanje zarade u privatne dzepove kako privatnika tako i onih rukovodilaca i vise dzepove. Sve to uz pomoc komunalne policije koju placamo mi gradjani. Policija "uteruje" novac privatniku koji nista ne ulaze u to javno preduzece. Evo primera: da li je BUS PLUS kupio i jedan autobus za prevoz putnika koji su maltretirani zastojima i cekanjima da ih komunalci "pregledaju"?
Препоруке:
43
0
8 понедељак, 24 септембар 2012 18:21
old fashion Србин
У шали понекад кажем да је бус плус заправо "болоњска реформа" градског саобраћаја. Помпезно звучи, много кошта, а никоме не доноси корист (осим онима који су се уградили). Али је зато у складу са "еуропским" вредностима, за које, иначе, нико не зна по чему су то тако вредне.
.
Уосталом, у Београду има 500000 регистрованих аутомобила, па пошто је Београд светска престоница себичлука, ко онда и мари за аутобусе осим студената и пензионера. И нас пар коментатора.
Препоруке:
45
2
9 понедељак, 24 септембар 2012 18:22
micky
Pa ljudi moji. Gde Djilas kroci tu trava vise ne nice. Ja uopste ne bih voleo da znam sta isti sve poseduje. Obogati se covek na grbaci naroda. Ali ga Beogradjani ipak vole.
Препоруке:
51
0
10 понедељак, 24 септембар 2012 18:34
Srbin
Hajdemo, Srbijo, da zastitimo jadne Beogradjane!!!

Ej bre, pola Srbije nije poplocano, ljudi guraju punoletne bicikle kroz kaljugu!
Препоруке:
30
7
11 понедељак, 24 септембар 2012 18:51
Srbin
U stvari, bolje ovako "veiciti problemi unutrasnjosti, nikad problemi Beograda".

Ovakvom politikom Beograd sve vise postaje bure baruta.

I onda drzavna televizija zapocne dan sa "danas je na ulice Beograda izaslo 12 miliona 846 hiljada 592 vozila".

Sta mislite, kako to dozivljava neko iz unutrasnjosti cije dete pesaci 12 kilometara do prve skole?
Препоруке:
26
3
12 понедељак, 24 септембар 2012 19:12
ј
До год народ ћути, значи да му одговара.

На делу је пљачка Србије у свим сверама. Наравно, нађу се плаћени спин аналитичари који ће објаснити да се све ради за народно добро.
(Полицајац је пребио студента за његово добро)

"Народе снаго моја, народе стоко моја", рече краљ Никола.
Препоруке:
32
1
13 понедељак, 24 септембар 2012 19:22
фристајло
Таако се гради капитализам, народе; тако нам је, јер смо тако гласали.
Препоруке:
24
3
14 понедељак, 24 септембар 2012 19:58
сељак беземљаш
Јавно-приватно партнерство ми је крајем седамдесетих објаснио бивши"буџован".На питање зашто је био у затвору следио је кратак и прецизан одговор.ИЗМЕШАЛЕ МИ СЕ ПРИВАТНЕ И ДРУШТВЕНЕ ПАРЕ.
Строга контрола и пракса да сва плаћања иду преко рачуна непогрешиво су овог пионира јавно-приватног партнерства одвели у затвор.Узео из фиоке и отишао у фиоку.
Сада када ревизорске куће праве лажне извештаје,и пролазе без казне ,а токове новца и имовине не прати нико, право је време за приватно-јавно партнерсто.То је једини начин да се из наших сувих џепова као из суве дреновине исцеде паре.
Добра вест је што ће се тако вратити раније опљачкане паре.Лоша вест је да се враћају да би измузли веће паре.
А наши добри економисти.Првих девет,преписујући и прописујући економске доктрине из НАТО земаља направили су нам већу штету од НАТОа.
Препоруке:
27
0
15 понедељак, 24 септембар 2012 21:07
сељак беземљаш
Тешко да је улица где живим,изузетак.Сваку трећу кућу су посетили ситни лопови.Однесу бицикл,алат,бакарне олуке.Комшији су усред зиме однели бакарне цеви за гас.Полиција је регистровала већину лопова.Сви имају у досијеу десетине такозваних ситних крађа.Раде то у виду заната.Нико их не омета.Поделили су територију и према адреси полиција зна ко је"посетио"покраденог.Добио сам писмено обавештење од полиције да могу да гоним лопова само приватном тужбом јер је износ мањи од 15.000.динара.Лопова кога су ухватили да је крао мобилне телефоне на плажи пуштају и он се враћа на место крађе.
Како се сналазе мали продавци,само они знају.
Наши управљачи,усрећитељи наши знају зашто и како нешто штите а зашто нешто препуштају безочној пљачки.
Препоруке:
19
0
16 понедељак, 24 септембар 2012 21:21
Даг
Кукњава овде не помаже. Рад Бус-плуса треба ставити под лупу државних органа. Комунална полиција овде учествује у пуњењу џепова приватног послодавца и ометању саобраћаја.

Стриктно гледано, провера карата није посао комуналне полиције. Ради се о злоупотреби ове јавне службе на штету грађана.
Препоруке:
27
0
17 понедељак, 24 септембар 2012 22:19
Miki BG
BusPlus je antiprimer dobrog privatno-državnog partnerstva. Pre svega zato što BusPlus nije uneo svež kapital da bi unapredio javni gradski prevoz, a o naplati karata GSP se mogao i dalje uspešno da bavi. Podsećam: BusPlus je firma koja je neposredno pre tendera osnovana sa 500 evra osnivačkog kapitala, sa svega jednim zaposlenim. Tu zaista nema ničeg pozitivnog. Naprotiv, samo opravdane sumnje da je BusPlus osnovan radi ličnog pogaćenja pojedinaca. To bi u svakoj valjanoj državi bio predmet pravosudnih organa, kod nas tužilaštva za organizovani kriminal, ali kod nas pravna država je još samo misliona imenica.
Препоруке:
35
0
18 понедељак, 24 септембар 2012 23:09
Misa
Javno-privatno partnerstvo ili u prevodu, trosak javni profit privatni.
Препоруке:
26
0
19 уторак, 25 септембар 2012 00:20
veca vestica
Resenje BUS-PLUSA treba traziti u "ukrstenici" pod vodoravno i uspravno.Kao pomoc citaocima navescu da su vlasnici BUS-PLUSA tri zene.?
Препоруке:
8
2
20 уторак, 25 септембар 2012 01:07
nebeska krtica
Čudi me da je malo reakcija bilo i na tzv. privatne "uterivače dugova" - i tu je država priznala nemoć i nesposobnost da sprovodi zakon, kao i u slučajevima kada su banke trebale da kontrolišu poreze i doprinose.
Javno-privatno partnerstvo je samo usputna stanica u potpunoj devalvaciji pojma "javni interes", koji će dovesti do toga da ćemo u budućnosti imati privatne policije, privatne vojske, samo privatne škole, verovatno i cele gradove...što će reći dominaciju kapitala nad svim sferama ljduske egzistencije.
I to je dobro - jer će taj vrhunac kapitalsitičkog procesa, značiti i njegov konačan kraj.
Препоруке:
10
0
21 уторак, 25 септембар 2012 05:53
Penzioner
Postovani gospodine Draganic.

Posto ja sa pozicije obicnog citaoca, nisam uspeo da raspletem
misteriju tz besplatnog prevoza u vozilima javnog gradskog saobracaja
za gradjane Beograda starije on 65 godina, molim Vas da istrazite
tajnu transformacije odluke starog/novog gradonacelnika Beograda,
koja je odmah na pocetku modifikovana zahtevom GSP-a, da umesto
to pravo dokazujemo licnom kartom, moramo da izvadimo posebne
legitimacije i pritom platimo 400.- din za godisnju markicu.

Sa prelaskom na BusPlus, morali smo da izvadimo nove legitimacije
po ceni od 250.- din i opet platimo pretplatu od 400.- din.

Nadam se da cete uspeti da uvrdite da li je gradonacelnik naknadno
promenio svoju odluku i ukinuo besplatan prevoz ili je to neko
neovlasceno uradio i pozovete gradonacelnika da u prvom slucaju
izadje u javnost i izvini se najsatijim beogradjanima a u drugom
slucaju preduzme mere za ukidanje neovlascene modifikacije i
kaznjavanje odgovornih.
Препоруке:
11
0
22 уторак, 25 септембар 2012 08:49
Anta
Bus plus je najvidljiviji primer... ima ih jos jako puno, ali nismo upoznati... Npr, Gradsko stambeno preduzece je poslove odrzavanja Kanalizacionih i vodovodnih vertikala prenela na privatnu firmu... I tako , navodim primer na osnovu licnog iskustva, u mojoj zgradi se na 6. spratu pojavila vlaga na zidu... Dosla je ekipa privatne firme, obili su zidove u kupatilima od 6. do 9. sprata ne bi li ustanovili gde curi , zatim su nasli da curi na 9. spratu, zamenili cev i otisli... sutradan dolazi ekipa zidara iste firme da zazida rupe koje su kolege napravile, a treceg dana keramicari... da nalepe keramicke plocice... svaka od ovih ekipa uredno podnese papir na kome je opisan obim radova i trazi od stanara da potpisu sta su uradili... naravno niko nije proverio da li bas moralo da se obijaju zidovi od 6. do 9. sprata... cena se potom uredno isporuci Gradskom stambenom...
Препоруке:
10
0
23 уторак, 25 септембар 2012 09:31
Партнеризуј ме нежно
Јавно-приватно партнерство је турбо варијанта приватизације. Приватник уз мање новца долази до потребног, великог процента власништва а све уз мање одговорности, јер, ето, није власник 100%. Пошто је мало уложио мање се и брине за успех "партнерства". Будимпешта је недавно платила цену да би изашла из јавно-приватног кола у које је ушла тако што је јавно-приватно-партнеризовала сопствени водовод. Будимпешта је откупила будимпештански водовод по много већој цени него што је износ по ком га је уступила приватном партнеру. Ето, толико је то добро.
Препоруке:
14
0
24 уторак, 25 септембар 2012 10:04
брм
Ej bre, pola Srbije nije poplocano, ljudi guraju punoletne bicikle kroz kaljugu!еј бре Србине пола Београда није поплочано и нема канализацију..
Препоруке:
4
3
25 уторак, 25 септембар 2012 10:11
xy
Javno partnerstvo = Beogradjani.
Privatno partnerstvo = gradonacelnik Beograda.
Препоруке:
12
0
26 уторак, 25 септембар 2012 11:56
Gordana
Nimalo netreba da nas iznenadjuju ovakvi "dilovi". Od kako su pocele da se osnivaju privatne Firme po Srbiji uvek je u lancu bila jedna drustvena firma koja je placala SVE zarade , bole reci pljacke.Najunoisniji posao je bio sef nabavke u drustvenoj firmi. I tako su nastali nasi tajkuni!Da uhapse bilo kga od njih sigurno nece pogresiti.Kvalifikacija "uspesnog poslovnog coveka" kod nas odavno mi izaziva gadjenje!
Препоруке:
3
0
27 уторак, 25 септембар 2012 21:34
Горан Станковић
Опет о последицама. Залуд је тај посао. Суштина је да ОПОЗИЦИОНИ чланови скупштине града Београда нису смели дозволити овакве интервенције у ЈАВНОГ ГРАДСКОМ САОБРАЋАЈНОМ предузећу. Као ни формирање комуналне полиције ( већ постојали комунални инспектори при општинама, тржишне инспекције, у МУП Србије ваљда чувари јавног реда и мира ОДМАХ реагују на свако бахато понашање на јавном месту ). Да не дужим, појавом ове врсте полиције, маргинализован је рад ( а да су при томе сви наведени остали на својим радним местима и дан данас ). Сад ће неко рећи, што ти ниси спречио? Разлика између мене и рецимо гдина Бакареца ( сјајно је елаборирао тему комуналне полиције, али КАДА је већ заживела )што је он члан странке, на изборима добио глас и одговорност да штити интерес грађана, и што су му на располагању методе институционалне и ван институционалне за креирање наше стварности.
Препоруке:
4
0
28 среда, 26 септембар 2012 07:22
Мика Дорћолац
Bus plus не ради ништа.
То је "консултантска адвокатска" програмерска канцеларија за преливање пара у џепове оснивача, градске Скупштине. Све је ослоњено на подизвоћачке организације. Где производе апарате? Ко је исплатио оних сувишних 100000 комада, вероватно ће да их планирају за Ниш, Нови Сад. Где их само нађоше, како се снађоше. Ту приватно нема мишта. Чак ни ћирилицу не користе.
Bus plus није заинтересован да обавља посао, него само да наплаћује, па да онда плаћа рачуне који му испостави ГСП. ГСП ради, касир Bus plus Влаховић са "Турцима" наплаћују живим парама, у кешу. Колико иде комуналној полицији и партији која их је основала, треба да испита Јавни тужилац.
Хитно затворити нелегалну и нетрансперанту радњу и вратити у пређашње стање.
Препоруке:
2
0
29 среда, 26 септембар 2012 16:13
Srbin@brm
Ej bre, pola Srbije nije poplocano, ljudi guraju punoletne bicikle kroz kaljugu!еј бре Србине пола Београда није поплочано и нема канализацију..


pa sta je vece i vaznije, pola beograda ili pola srbije?
Препоруке:
2
0
30 четвртак, 27 септембар 2012 15:06
Ера иѕ Бг.
Свака част аутору, одавно нисам прочитао овакав текст без филозофирања и лупетања. Али се бојим да је упозорење узалуд. Биће баш тако!
Препоруке:
2
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер