уторак, 16. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Зашто Србија и Срби морају увек бити насликани најтамнијим бојама

Kоментари (75) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 среда, 26 септембар 2012 18:41
Radomira za ministra...
...kulture
Препоруке:
49
5
2 среда, 26 септембар 2012 18:56
Ђура
Слажем се са текстом.

Ипак, осврнуо бих се на тезу да је ћирилица "законом заштићена" и да закон "приморавају власт да га користи у службеној употреби".
Ћирилица није "заштићена", као што ни српски језик није "заштићен". Напросто, то је званичан језик државе и то је написано у Уставу. Ништа ту ми нисмо ни бољи ни гори од осталих. Једина разлика настаје у томе што се наш језик пише са два писма. Једноставно је тако. У Уставу је изабрано да се званично употребљава само ћирилица, и то из два разлога:
1. Глупо би било да се све пише на два писма, а ћирилица је "српскија".
2. Очекује се да сви држављани Србије знају ћирилицу, док се познавање латинице не подразумева.

Једино је проблем што код нас елита, и они који имају новца, изгледа мисле обрнуто, а те све новине и књиге су њима намењене, а не народу. Све се своди на проблем са компрадорима, није проблем до народа.
Препоруке:
54
3
3 среда, 26 септембар 2012 19:15
Milos
Zato sto Srbijom vladaju marionete koje su na vlast postavljene od strane onih kojima odgovara da Srbi budu predstavljeni u najgorem svetlu. Nije to nikakva zavera protiv nas, vec jednostavno interes bogatih i mocnih. Oni moraju da smisle i odrze takvu sliku jer nisu bas toliko naivni pa da otvoreno pricaju kako zele vojnu bazu na stranoj teritoriji da bi odatle kontrolisali protok droge, priblizili se Rusiji itd. Ne vidim cemu ovakav naslov kada je ovo sto sam napisao nesto sto je opste poznato.
Препоруке:
38
1
4 среда, 26 септембар 2012 19:18
Нажалост...
А, зашто да не буде све тако како је? Посматрам споља, нисам чистокрвни Србин. Заиста ме боли срце кад вас гледам.Закључујем: Срби су се кроз историју показали као изванредан људски материјал за претапање и прекомпоновање у нешто друго – и то, што` но кажу “with vengeance“: Потурчењаци су постали већи и крвожеднији турци од правих Турака, они који су прешли у римокатолицизам су постали већи и крвожеднији хрвати од правих Хрвата, мађарони - од Мађара... арнауташи од Арнаута... Прича се наставља и крајем XX века: како стоји са новокомпонованим монтенегринима, који су од Срба напрасно постали Монтенегрини, а оне јадне бјрм-овце да и не помињем? Па, зашто онда да “другосрбијанци из круга двојке“ , а поготово још и они са Дедиња не постану већи еуропојци од Западнњака и да вам “културно“ не пију крв на сламку? Тога нема код Немаца, Италијана, Француза, а о Енглезима да и не говоримо. Ма, нема ни код Руса. Изгледа - има нешто у српским генима, ипак....на жалост.
Препоруке:
67
1
5 среда, 26 септембар 2012 19:46
Студент
Знам пример да је министарка културе у Француској забранила приказивање латиноамеричких теленовела. Ново Мистарство би могло да уведе порез на шунд за :Фарму,Гранд Шоу,Брачни судија,Велики Брат..а ако не желе да плаћају порез на шунд нек емитију програм од поноћи 00:00 па до 6 ујутру па ко воли нек гледа. Требало би забранити 1.турске,2.латионоамеричке сапунице. Кад смо код кинематографије ја би издвојио и "Ране" и "Лепа села лепо горе" од старих филмова који су по мени благо антисрпски филмови,од новијих филмова ту је "Турнеја" где су Србе(Аркан) којег глуми С.Т. убедљиво најгоре приказали. Ту је и филм "Обични људи" који је режирао Бладимир Перишић који је добио награде у Сарајеву исто једно антисрпско остварење. Да не заборавимо и филм "Шишање" који је режирао Стеван Филиповић..у филму навијачи пале ромско насење а пре тога убијају Рома? Од представе скоро све што потписује Биљана Србљановић,Атење 212 и ЈДП као носиоци хрватског лобија.
Препоруке:
62
1
6 среда, 26 септембар 2012 19:46
Татијана
Нажалост, многи су прошли овим просторима, али они који су остали и зову се Србима то управо и јесу. Свака птица своме јату лети, каже се у народној пословици и то није случајно.
Аутору текста молба да никако не мења своје мишљење.
Препоруке:
35
1
7 среда, 26 септембар 2012 20:01
Хановер
Српско ћирилично писмо је законом заштићено! Ни већег чуда ни веће срамоте. Има ли то још код неког од озбиљних народа и држава? Да ли Немци, Французи или Италијани, на пример, законом штите своје писмо и приморавају власт да га користи у службеној употреби?


Драга Илић-Јонаш о феномену мањевредности, одн. занемарвању/запостављању ћирилице (потражите на "Јутјубу")
Препоруке:
16
2
8 среда, 26 септембар 2012 20:08
Brane2
Jako puno slova, rečenica, pasusa, malo informacije.

Sve se svodi na autorove nesimpatije prma drugoj strani i argumentom "zašto samo srbija" ovo ili ono.

Ako je cilj požeti ovacije ili bar odobravanje na svojoj strani, OK. Ali mesta za ozbiljnu raspravu ovde baš nema...
Препоруке:
8
57
9 среда, 26 септембар 2012 20:08
Хановер
Нечувено је да се у ТВ серији “Црни Груја” до апсурда извргава руглу национална историја. Карађорђе Петровић, вођа Првог српског устанка, овде се приказује као црноберзијанац, корумпирани кмет, женскарош и турска дворска будала. Може ли се замислити да се Немци ругају Оту фон Бизмарку....


па ово “труло” се неможе сматрати да је потекло од народа, јер народ чини “квасац”-а “квасац” је одавно уништен.

Еуфемизам “прогресивност” у условима без “квасца” је заправо, мислим, шифра за “трулост” итд.
Препоруке:
19
1
10 среда, 26 септембар 2012 20:21
Peter RV
Ocigledno je da mediji i 'kultura' nam namecu jedan kompleks inferiornosti. Sto je manje poznato je, da to spada u plan 'de-nacifikacije' Srba (Danijel Goldhagen, Harward University).
Borba protiv toga nece bit laka, uzimajuci u obzir degradaciju nacionalnoga duha koji se stvorio od 5og Oktobra. Imamo protiv sebe sve moguce neprijatelje, pocevsi od samih nasih vlastodrzaca koji su pronasli (jedni za drugim) 'evropske integracije' kao zlatni rudnik za licnu promociju. Onda imamo pjevacki hor iz Evrope i Vasingtona koji budno bdi nad nasom 'de-nacifikacijom'.
Jedini je izlaz vracanjem korijenima nase kulture tj Pravoslavlju i narodnoj mitologiji, sto zahtijeva odlucno odbacivanje svake ideje o ulasku u EU. Rusija ce bit tu da nam pomogne.
Ali, za ovo treba imat- volju.
Препоруке:
30
0
11 среда, 26 септембар 2012 20:30
човек из лознице
па...ваљда ,,бежимо од зле судбине,само што еврунијате,мисле да је лакше,то чинити с прихватањем евробриселског ново канцеларијског схватања живота као универзалне вредности свега на земљи,па и начина печења,ракије,краставаца одређених димензија,и којечега осталог,а....евроскептици/дсс и остали/свему горе наведено контра,са утопијском дистанцом и као симболом двоглавог орла/нашег/...и на исток и на запад!...зла судбина, нагони мали народ, малог човека,да удара,на себе,своју фамилију,своју породицу,па што не би и на своју државу!е сад...плаћеника,које неко крсти..домаћим издајницима,увек је било и биће!шта рећи,нисмо као народ имали,ни историјске среће,па били негде у прикрајку,чекали,векове,размножили се,било нас једно 80,90,милиона,те сад користили,благодети прикрајка!овако,срадали,смо кроз векове,парадоксално,најмирније, смо као народ,размножавали се у доба, турске владавине,с нама!мада и тада је било свега и свачега!шта рећи....
Препоруке:
12
0
12 среда, 26 септембар 2012 20:35
фристајло
Многи ће рећи да је овај текст оштро критички интониран због моје оцене о недостатку српског културног компаса и преовлађујућег подилажења недобронамерним утицајима. Убедите ме у супротно! Радо ћу променити мишљење.

Ја бих рекао да је Ваш текст исувише благ у описивању стања. Култура у оој земљи директно зависи од донација Влада, које су тако у могућности да диктирају какве "производе желе.
Док год се те ингеренције не одузму од Владе- имаћемо овај и овакав проблем...
Препоруке:
36
0
13 среда, 26 септембар 2012 20:36
Лаза
То што пишете је тачно,а ја бих да питам а где смо као народ ми криви?Да ли су српски историчари направили стручњаке и на пример послали у истамбулски архив и донели документацију у Србију,превели на српски и видели из турских пописа ко је у XV,XVI и до 1689.године видели ко је био најбројнији народ на Косову и Метохији? Да ли су Срби пописали све које су погинули у Првом светском рату?Гледао сам на ХТВ емисију о југословенском тајним службама,невероватне историјске нетачности и кад су споменути кадрови из југословенских служби пребегли 1991. на хрватску страну, водитељ је рекао да су неки од њих организовали убијање усташких емигрантата,али су 1991. дошли да бране Хрватску.А може ли нека расправа у Србији о четницима и партизанима,да се нормално распраља без вређања и задртости једне и друге стране?
Препоруке:
27
0
14 среда, 26 септембар 2012 20:42
Срђан Г.
Језик старозаветних Јевреја је хебрејски а не јидиш. Јидиш је "искварени" хебрејски, мешавина хебрејског, арамејског, немачког и још понечега.

Остало је мање више тачно али све то треба да се деси...
Препоруке:
24
0
15 среда, 26 септембар 2012 21:01
Зоран
Да, проблем са Србијом данас је што не може и јаре и паре. Мораће много да ради и то поштено па питање шта ће бити или неће ништа паметно да ради и зна се шта ће бити. Најмање сметају црне слике Србије од стране душмана.
Препоруке:
8
0
16 среда, 26 септембар 2012 21:01
micky
Obradovic je ministar prosvete vec drugi mandat. A on izbacuje iz skolske lektire Lazu Lazarevica a ubacuje Hari Potera. To je kadar Dacicev.
Препоруке:
32
0
17 среда, 26 септембар 2012 21:05
Тихомир Петровић
@Нажалост

Мислим да се не ради о генима, господине, већ о политичкој ситуацији и економским условима – они су ти који доводе до конверзије. А кад се конверзија (религиозна, итд.) деси, онда се јавља познати психолошки моменат да та особа има потребу да и себе и свог новог ”господара” убеди да је искрена – претерујући. Конверзије су чешће у ”малим” народима на ”ветрометини”, али е дешавају и у ”великим”. У свирепим ратовима католика и протестаната у Немачкој, ко су били протестанти? Па, дојучерашњи католици, наравно. Кад се догодила инвазија Нормана на Енглеску у 11. веку, цела се саксонска елита норманизовала. Читаво немачко племство у балтичким земљама је било верно руским царевима, а готово сви који су добили високе војне чинове су прешли у православље. У свакој европској земљи се могу наћи такви прмери, од покатоличених Јевреја у Шпанији до мађаризованих Хрвата, до похабзбуржених Мађара и понемчених Чеха и Пољака.Према томе, мислим да схватате да је Ваша генетичка теза погрешна.
Препоруке:
23
0
18 среда, 26 септембар 2012 21:20
Бели Орао
""Наслову. Зато што смо тако дозволили...
Ако мало завирите у филмове видећете да су к-данте углавном глумили хрвати(Б.Бузанчић),његова девојка је била Б.Фрајт,надувени мајор Барац-Р.Ш.-глобалиста.Да не грешим душу Марко Тодоровић је играо Тита,али то је само зато што је био прави господин, а и глумчина и нису имали паре за неког страног глумца.
Бата је увек био други к-дант, а кад је био први постао је најгледанији глумац на свету-Валтер.
Усташе су uvijek били перфектно избријани са лепо подвијеним рукавима, за разлику од масних четника и одрпаних партизана на Неретви...
Корзика...буне се...Префект позива де Гола. Овај му мирно каже "да ли код Вас постоји јединица Легије". Да. "Онда?Немојте више да ме зовете".
Што се Ота фон Бизмарка тиче он је био Лужички Србин-тек ради знања и равнања.
Значи дозвољавамо да нас мажу, а чак и кад неко од нас дигне глас полтрони се дигну на тог човека и одбране мазача.
О ћирилици. Растемо.
Препоруке:
23
0
19 среда, 26 септембар 2012 22:07
Турас
Господине Кошанин.Ви се нисте "престрого"обратили НСПМ аудиторијуму.Напротив,у вашем излагању осим конкретних описа владајућег"културног"стања у Србији(земљи да преврне и да друга постане судија)нема оне једне речи ИЗДАЈА.Зар је то толико тешка реч.Господине,када онима који то раде није тешко,зашто је вама тешко да то кажете?Ах,да;неко рече.Уби га тешка(истинита)реч. И поред "недоречености" поздрављам Ваш вредан коментар.
Препоруке:
15
1
20 среда, 26 септембар 2012 22:20
Марко Радовановић
Са ове временске дистанце је интересантно подсетити се поделе главних улога у филму “Бој на Косову”. Вука Бранковића играо је Војислав Брајовић, а султана Бајазита Бранислав Лечић.


Такође се десило да је Милоша Обилића глумио Жарко Лаушевић, који је и у приватном животу страдао зато што није могао да трпи земаљску неправду.

Имали су Бранислав Лећић и Жарко Лаушевић још једну занимљиву сцену, али у серији "Сиви дом", у којој је Црни (Лечић) у задњој епизоди дивљачки претукао Шиљу (Лаушевића), надајући се да ће извући некадашње зло из њега (а које је његов лик оберучке прихватио и није могао да живи без њега), а што му није пошло за руком.

Неретко животне улоге многих глумаца заличе на филмске, а лично мислим и да добри редитељи знају да процене њихове личности па да им на основу тога додељују улоге, што би могло да објасни такве појаве.
Препоруке:
9
1
21 среда, 26 септембар 2012 22:35
Рин о-о то
Аутор је написао тачан, истинит текст и хвала му на томе. Аутор (насловом) пита зашто и мислим да зна одговор? Ја бих додао свој. Зато што су српске земље најлепше на планети, оне су центар света због судара четири годишња доба, четири велике религије... Напад на те земље је био учестао кроз историју и сличан пример се може односити можда само на Јерусалим. Срби су их бранили увек и уз велику жртву и извојевали би много победа. Што више победа то више непријатеља у будућности. Непријатеља је много а Срби су једни. Кад је много непријатеља и кад учестало нападају, а најчешће удружено, српски корпус је једном морао бити исцрпљен пре свега квантитативно...
Препоруке:
12
1
22 среда, 26 септембар 2012 22:36
Рин о-о то
... Срби су својим победама и жртвом задужили свет и људску цивилизацију како против османлијске најезде тако и у I и II св. рату (и не само тада, набрајао сам само крупне историјске догађаје). Та жртва никада није награђена и није призната као цивилизацијско добро и одбрана од континуираног зла и геноцида који се вековима спроводи против једног, српског народа. Том народу требало је онемогућити да се самообнови тако што је ,потом, једном идеологијом, пет деценија, померан од себе. Последњом авионајездом и бомбама требало је најзад победити Србе а идеју одбране и слободе затворити у Хагу а у Србији декапитовати академски,интелектуално и свако друго родољубље уз увек присутну и немилосрдну медијску пропаганду, најинтензивнију управо данас (информатичко доба). Тако ослабљен корпус, тело без снаге. одлична је муштерија за негативно квалитативно померање. И то живимо данас.
Препоруке:
12
0
23 среда, 26 септембар 2012 22:50
Danilo
Srbi su narod koji,u moralnom smislu,ide iz jedne u drugu krajnost.
Izmedju te dvije grupe,po moralu,razlicitih ljudi traju sukobi od naseg postanka.

Na jednoj strani imamo nemoralne ljude,koji prihvataju svakog okupatora,prelaze na njegovu stranu,islamizuju se,katolice,jogoslovenizuju,europeizuju i vojvodinoizuju i uz pomoc okupatora dolaze na vlast i drze se sve dok je okupator tu,usput unistavajuci sve sto je srpsko.Cak i oni koji fiktivno ostaju Srbi stide se reci da su Srbi i svega srpskog,za njih je sve bolje sto je strano.
A,rodoljube salju u kazamate.

Druga grupa Srba su rodoljubi,nacionalno svjesni,moralni,ratoborni,kratkog fitilja,koji ne trpe okupatora,koji ginu za slobodu,kao ni jedan drugi narod na svijetu.
Ovaj dio Srba dolazi na vlast kada se oslobode i kada opadne spoljni pritisak na Srbiju i drze se do naredne okupacije.

Pokusaj da se napravi program nacionalnih interesa Srba stalno pada u vodu jer se te dvije struje ne mogu ni oko cega dogovoriti.
Препоруке:
20
2
24 четвртак, 27 септембар 2012 05:44
Aleksandar
у позоришној представи по сценарију Синише Ковачевића у извођењу Народног позоришта из Зенице био и Свети Сава, отац наше духовности, са поруком да је био хомосексуалац.

Pazi ti Zenicu, to produhovljeno mesto. O tom gradu predlazem sledeci tekst:

http://www.livno-online.com/bih/12318-zatvor-prepun-droge-oruja-i-silovanja-
Препоруке:
7
0
25 четвртак, 27 септембар 2012 06:08
Aleksandar
јидишу, језику и писму старозаветних ЈеврејаTo jezek koji je nastao negde u 10. veku u svapskim regijama u dolini Rajne od kombinacije nemackog i ubacenih reci iz hebrejskog i aramejskog uz po koju slovensku rec. Kakav crni starozavetni jezik! Pise se hebrejskim alfabetom i govore ga Askenjazi Jevreji, a Singerova verzija je otprilike devetanaestovekovna istocno-evropska Askenjazi varijanta.
Препоруке:
6
0
26 четвртак, 27 септембар 2012 07:44
Јасна Симоновић
Господине, “какав краљ, такви поданици”...
какав народ, таква и Србија...
Како уопште може бити "насликана" Србија у којој се отима, краде, плјачка, морају да доказују ноторне чинјенице, а глорификују се лажи....до "најтаминијим бојама"!
Србија се још није суочила нити са масовним убиствима од 44' до данас....није се суочила са отимачинама од 44'до данас...
Када нпр. Велја Илић на Тв-у нуди да се поклони землјиште људима који су нелегално изградили објекте, а има их милион и триста хиљада, и да се сманји такса за легализацијну нелегалног која је ионако бедба...а од казне ни назнаке...то је да српски почнеш да пишеш на свим писмима света и најпре напишеш С.О.С:!
Гдине, нека су света имена свих наших "генетских" предака који су оставили светлост да се у овом хаотичном делу света неки од нас можемо међусобно видети кроз поштене очи и поштено дело...Желим вам пријатан дан...и хвала на лепом тексту...
Препоруке:
12
2
27 четвртак, 27 септембар 2012 09:18
допуна и став
среда, 26 септембар 2012 Тихомир Петровић
Кад се догодила инвазија Нормана на Енглеску у 11. веку, цела се саксонска елита норманизовала


Мислим да је ближе истини да је саксонска елита побијена, као што су победиоци по правилу чинили у то време свуда, а нову власт и елиту су чинили Нормани који није требало ништа да мењају.
Енглески језик су тада одржали сељаци, уз мноштво примљених француских речи које су дошле управо од Нормана који су чинили сву могућу власт.

Знак да се национална култура у Србији опоравља биће све већа употреба ћирилице у свим областима. Зато, пишите ћирилицом и тражите ћирилицу свуда - на документима, у банкама, на рачунима, где год можете. Све више људи успева да је добије.
Препоруке:
10
0
28 четвртак, 27 септембар 2012 09:21
Живорад
Нашао сам неколико писама и дописница мога деде, која су послата до 1932 из Немачке родбини у Земљи. (туристичка, пословна, образовна путовања)

Већина од вас, највероватније, а што сам из разговора са многима закључио, није имала прилике да види тако нешто па ћу у најкраћем могућем да опишем о чему се ради:

Име Презиме
Улица и број
Место
Jugoslavien


Да ли сте приметили је све адресирано ћирилицом осим назива државе? Зашто, ми данас, не можемо тако, попут тих ретких писмених људи пре Другог светског рата?
Препоруке:
10
1
29 четвртак, 27 септембар 2012 09:31
брм
"Нечувено је да се у ТВ серији “Црни Груја” до апсурда извргава руглу национална историја. Карађорђе Петровић, . Може ли се замислити да се Немци ругају Оту фон Бизмарку...."Црни Груја је плагијат енглеске серије Црна Гија ...значи и Енглези не штите своју културу?
Препоруке:
6
3
30 четвртак, 27 септембар 2012 09:31
thinking maize
Autor je napravio DVE greške, sitne naizgled, ali IPAK važne! Da počnemo od druge: "Isak Baševis Singer je pisao na jidišu, jeziku starozavetnih Jevreja..." Isak Baševis Singer je pisao na jidišu, JEZIKU ISTOČNOEVROPSKIH Jevreja-Aškenaza! Ne zna se tačno poreklo ovog jezika (sem da je verovatno nastao na prelazu iz kasnog srednjeg veka u moderno doba i da je pretrpeo uticaj nemačkog glasovnog i gramatičkog sistema, kao i da ima mnoštvo slovenskih pozajmljenica), kao ni etnogeneza samih Aškenaza, ali ono što je TAČNO, jidiš ima otprilike veze sa starozavetnim hebrejskim kao i moderni srpski sa staroslovenskim, u NAJBOLJEM slučaju! A sad PRVA i VAŽNIJA autorova greška! On reče: "као код најокорелијих марксиста – анархиста, критикује све постојеће." Ispravio bi ga tako što bih IZBRISAO predlog "KAO", pošto su pomenuti "drugosrbijanski" jurišnici ISTOVETNI "најокорелијим марксистима – анархистима", tj. ISTI su SAMO JEDNA od FAZA u razvoju tog političko-kulturnog "pravca"! Mislite o tome!
Препоруке:
4
0
31 четвртак, 27 септембар 2012 09:35
Зоран Ђорђевић
Да су медији још увек под јаким утицајем "жутих" види се по томе што су онако и онолико изрезилили Драгана Коларевића зато што се усудио да критикује антисрпске и самопљувачке филмове и позоришне представе.
Брине ме то што ови који су сад на власти нису стали иза њега, па се све завршило на томе да је он тај текст написао пре него што је постао помоћник министра. А, да је среће, министар културе је морао некоме да зада задатак да напише да такав текст.
Препоруке:
7
0
32 четвртак, 27 септембар 2012 10:48
Мила
@Бели Орао

интересантно запажање уз једну малу опаску-

Божидарка Фрајт је дете са Козаре...
Препоруке:
9
0
33 четвртак, 27 септембар 2012 10:58
сељак беземљаш
У једној причи Иве А ндрића игуман на чији манастир и глобама и клеветама и физички нападају турци,пита да ли је икада било овако.Јесте,кажу му али је о манастиру бринуо други.
Лично сам задовољан.Када отопли,све ово ће пасти као снег са грана.Са треском.
Нико озбиљан и паметан није им се придружио.Ништа вредно нису створили.
Само једна председница,једне НВО,једним наступом створи више српског осећаја код младих људи,него НСПМ за годину дана.(мало сам претерао али нећу да бришем).
Не бих о србљановићима и србљановићкама и њиховим турнејама.То је материјал за књигу МЕДИОКРИТЕТИ СЛАБОГ КАРАКТЕРА У СРПСКОЈ ИСТОРИЈИ.Народ их је осудио.Њихова сочињенија немају публику.Пишу и снимају за себе.
Мени је интересантно како смо ми својим слабостима отворили простор за лоша дела која су добро пустошила фондове.Навешћу два примера.наставак
Препоруке:
5
0
34 четвртак, 27 септембар 2012 11:09
Svetozar D.
@Ђура
Ђуро, наш језик се пише само ћирилицом, а ако се пише хрватицом, то је само транскрипт. И руски може да се пише латиницом, али никоме не пада напамет да тврди да се руски пише и латиницом.
Препоруке:
4
2
35 четвртак, 27 септембар 2012 11:35
сељак беземљаш
наставак У тексту се спомиње драма Душка Душана Ковачевића СВЕТИ ГЕОРГИЈЕ УБИВА АЖДАХУ ,према којој је Срђан Драгојевић снимио филм.
АЖДАХИ претходи РАДОВАН ТРЕЋИ.Занемаримо у РАДОВАНУ створени условни рефлекс да се ми који смо се дочепали града ругамо селу и сељацима(радовао нас је бедан осећај надмоћи што смо могли да увалимо лоше сочињеније за добар сир,кажем могли јер је село пропало и нема више)
Ударно је било оно ЧЛАН БИБЛИОТЕКЕ.То је била терапија.Страх се не празни само кроз дрхтање,знојење и лупање срца.Празнио се смехом.Види нас,како смо храбри и лукави.Ругамо се комунистима а они ништа.Кукавичлук,лицемерје и глупост,представили су се као храброст и памет.Тако је створена клима и отворен простор за АЖДАХУ.Од тог материјала се не прави пита а када се Срби и њихово учешће у Првом светском рату ставе у материјал од кога се пита не прави,утисак је веома непријатан.Режисар се потрудио да имитирајући ЛЕОНАРДА ДА ВИНЧИЈА синима"сфумато"техником па је утисак потпун.наставак
Препоруке:
6
1
36 четвртак, 27 септембар 2012 12:01
Светозар Д.
Молим вас, погледајте Википедију на немачком језику: Тамо је Никола Тесла означен хао ХРВАТСКИ инжењер. Хоћемо ли да сачекамо да Хрвати сниме филм о њему?
Препоруке:
6
0
37 четвртак, 27 септембар 2012 12:07
сељак беземљаш
наставак Да се разумемо .Ја не мислим да је Душко Ковачевић лош писац,По мом суду није он ни Стерија ни Нушић(знам да Нушић"није из прве"примљен у Српску академију наука)али ни ниво и квалитет Косте Трифковића није за "бацити".Напоменуо бих да је у филму ПРОФЕСИОНАЛАЦ,приказао све демократе као неспособне кретене,што је снажна антиципација.Комуниста Лука Лабан је уверљиво позитиван лик што је колико је мени познато први пута у светској литератури.
Други пример је песмуљак о лази ладачком.Пијаница и слаб карактер,новаца ради жени се са богатом девојком.Пијанчи и троши имање.Када је све потрошио а оболео од цирозе јетре,сетио се сироте лепе девојке.(Која је копала годинама на њивама које је добио женидбом).Идентификација дела слушалаца са текстом мени је била увек проблематична.Захваљујући веома проблематичној популарности направљен је филм. А од тог материјала не прави се ни пита а ни филм.
Породично предузеће је потрошило војвођанске фондове а филм нико не гледа.
Препоруке:
8
0
38 четвртак, 27 септембар 2012 12:27
Пирић
@Срђан Г.

Откуд теби да ставиш у исту раван хебрејски, арамејски и НЕМАЧКИ језик?

Шта мислиш да су Немци џаба добили назив Немци? Неће бити, али си ти упао у "шему" германско-нордијске историјске школе, која је једна потпуно бесмислена баруштина лажи.

Немачки је био језик трговине и власти у Хабзбуршком царству. Пре тога се Германи нису међусобно ни разумели. О којем германском племену, дакле, причамо?

Први речник браће Грим, који се састоји из 16 делова објављиваних између 1852 и 1960, је најсвеобухватнији речник немачког. 1860. године, граматика и правопис су се први пут појавили у Дуденовом приручнику. 1901, ово је проглашено стандардном дефиницијом немачког језика. Званичне измене су учињене тек 1998. године, када је немачка правописна реформа ступила на снагу у свим земљама у којима се говори немачки.
Препоруке:
1
0
39 четвртак, 27 септембар 2012 12:30
брм
Aleksandar
и ти си ладно прогутао да је у тој представи писца угледног члана ДСС-а св. Сава представљен као хомосексуалац? добар овај срБски староозаветни јидиш
Препоруке:
0
4
40 четвртак, 27 септембар 2012 13:04
Влајко
Поштовани ауторе,
У начелу се слажем са вашим ставом изнетим у чланку, али бих зарад квалитета самог чланка желео да вам напоменем пар фактографских пропуста које сте у њему изнели.
Краљ Џорџ III није "ујединитељ" Уједињеног краљевства. То је био Џејмс I(Уједињеног краљевства) и VI (Шкотске).
Американци, премда поштују Томаса Џеферсона као идејног оца и потоњег председника, када кажу у једнини (founding father) увек мисле на Џ. Вашингтона као оснивача САД.
Јидиш није старозаветни језик Јевреја, настао је у средњем веку међу Ашкеназијима као фузија хебрејског (старозаветног језика) и немачког.
Надам се да ћете ове примедбе схватити добронамерно и са циљем да се побољша квалитет чланка.
Препоруке:
4
0
41 четвртак, 27 септембар 2012 13:08
Влајко
Поштовани ауторе,
У начелу се слажем са вашим ставом изнетим у чланку, али бих зарад квалитета самог чланка желео да вам напоменем пар фактографских пропуста које сте у њему изнели.
Краљ Џорџ III није "ујединитељ" Уједињеног краљевства. То је био Џејмс I(Уједињеног краљевства) и VI (Шкотске).
Американци, премда поштују Томаса Џеферсона као идејног оца и потоњег председника, када кажу у једнини (founding father) увек мисле на Џ. Вашингтона као оснивача САД.
Јидиш није старозаветни језик Јевреја, настао је у средњем веку међу Ашкеназијима као фузија хебрејског (старозаветног језика) и немачког.
Надам се да ћете ове примедбе схватити добронамерно и са циљем да се побољша квалитет чланка.
Препоруке:
3
0
42 четвртак, 27 септембар 2012 14:32
Vera NS + Prijatelji
Srbija je puna PLAGIJATORA kvazi zapadne kulture, ti koje su Srbi kao narod NAZALOST oduvek imali na pretek!!!

Nigde na zapadu, ni u jednoj zapadnoj zemlji, necete naci SPREMNE da
na SOPSTVENO PLJUNU, da sopstveno nipodastavaju i blate kao kod Srba!!

Pre svih konstatovanja o tim bednim samoprozvanim "gradjanskim elitama" i -
AUTODESTRUKTIVNIM plagijatorima, mi bi MORALI KONACNO da se upitamo -
ZASTO je to tako, i ZASTO bas mi Srbi imamo ona CETIRI SLOVA na Grbu:
" S-AMO S-LOGA S-rbina S-pasava " ????

Sve te svima poznate "gospodje" subvencionisane od SOROSA i ostalih zapadnih
fondova koje tako revnosno izvrsavaju date im zadatke nanosenja stete svom -
narodu i drzavi u kojoj zive,moraju plagiirati tudje jer NEMAJU SVOJ, nemaju -
SVOJ IDENTITET!!

Takva RUPA koju one/oni nose u sebi, moze da se ispuni i podnese SAMO PLAGIJATOM i naravno dobro napunjenim bankovskim racunom.

Pitajmo se ZASTO takve tolerisemo i ZASTO su uopste tu??
Препоруке:
7
1
43 четвртак, 27 септембар 2012 16:53
Бели Орао
""Мила.
Хвала на подсећању. Било ми је то негде у малом мозгу, али сам заборавио.
Препоруке:
0
0
44 четвртак, 27 септембар 2012 17:05
стварно,
@Хановер

управо погледао, хвала на препоруци!
Препоруке:
1
0
45 четвртак, 27 септембар 2012 17:14
Milan
u zadnjih 200 godina Srbija je konstantno pokušavala da izvodi osvajačke pohode na komšije. Pošto se velikima osvajanja toleriraju a malima ne, Srbija je u pravilu plaćala za to, nekada i žestoko.

Konačno jednom delu naroda to je smetalo i pokušali su da neutraliziraju tu nacionalno ostrašćenu 'ekspanzionističku' politiku i stvore uslove za miran život i razvoj u Srbiji bez ratova.

Mislim da se to i danas dešava. Postoji krug jastrebova koji neprekidno sanjaju nove teritorije, ali postoji dobar procenat naroda koje je toga navrh glave i rado bi da žive normalno. Otuda razne Kandićke, NVO-i i ovi što naginju zapadu
Препоруке:
1
24
46 четвртак, 27 септембар 2012 19:08
Рин о-о то
@Milan („u zadnjih 200 godina Srbija je konstantno pokušavala da izvodi osvajačke pohode na komšije.“)?


Ја се стварно извињавам свима али ме чуди да ја о овоме нисам обавештен а нису ни они које познајем и прилично су добро обавештени (струком). Нисам историчар, али овакву бесмисленост могу да разумем само као пристигао резултат доживљене, интензивне и ригидне антисрпске пропаганде...
Препоруке:
8
0
47 четвртак, 27 септембар 2012 19:13
Рин о-о то
... А ако то није разлог онда је посреди антисрпска мржња која је одавно негована пажљивом и сврсисходном индоктринацијом. „Великосрпска хегемонија“ шта је то? Кад је то било? Само немој неко да ми шаље одговор типа: да она није реализована а била је у плану па је превенцијом (пароксизмима у геноциду над Србима, у целом прошлом веку, на време спречена!?). Српско питање је увек било и јесте светско питање! Без правично решеног српског питања нема среће антисрбима а ни онима индиферентним на очигледно и, од зликоваца произедено, стално српско страдање! Мржња није храна и не може бити већ је више неутољена глад за квалитетно лично самоостварење и самопотврду до чега никако да дође (историја нам говори) са или без Срба! Има нешто труло у том бићу, бићу мржње, које у ,овом, све мањем броју Срба полако почиње „да брине за сопствену храну“. Кипти, „неухрањено“.
Препоруке:
6
1
48 четвртак, 27 септембар 2012 20:00
Влајко
@Рин о-о то
Постоји један преседан. Српски напад на Бугарску 1885. год. То је једна врло злосрећна епизода због које смо започели 60год. конфликата са Бугарима. Вероватно је Милан на то мислио јер ја за други случај ничим изазване агресије Срба заиста не знам.
Препоруке:
3
0
49 четвртак, 27 септембар 2012 20:12
Влајко
@Vera NS + Prijatelji
Поштована госпођо Вера, премда се слажем са вашим ставом, нагласио бих једну контрадикторност. Осуђујете, са правом рекао бих, плагијаторе, а затим се позивате на наша 4С на грбу. Интересантно је да је у питању најобичнији плагијат Византијског грба са стилизобана 4В (без вертикалне црте личе на окренуто С)са значењем 'ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΒΑΣΙΛΕΩΝ ΒΑΣΙΛΕΥΩΝ ΒΑΣΙΛΕΥΟΝΤΩΝ' (Цар царева царује над царствима). Ова застава је у Византији у оптицају од прве половине 14.века. Приписано значење 'Само слога Србина спасава' је придодато пар векова након што смо ово Византијско знамење почели да ,помодарно, користимо.
Препоруке:
2
1
50 четвртак, 27 септембар 2012 20:20
сељак беземљаш доктор за болести друге србије
&Рин о-о тоПотпуно се слажем са вама.
Препоруке:
4
0
51 четвртак, 27 септембар 2012 20:45
сељак беземљаш
&Влајко
У праву сте.Напад на Бугарску 1885.г. је изузетак који потврђује правило да Срби никада нису били агресори.Кнез Милан је покушао да спречи стварање друге јаке државе на Балкану.
Мислим да примедба госпођи Вери не стоји.Не само зато што је то престрого схватање плагијата.Не само зато што смо и ми наследници Византије(што би алкар и његови рекли мрски бизантинци)па би том вашом наопаком логиком плагијат била и Грачаница као најлепша касновизантијска грађевина.
Вашој примедби нема места јер сте примедбу извукли ван контекста у коме госпођа Вера пише о плагијаторима.
Да ја не дужим.Мислим да је то вама јасно и да је ово била прилика да се представите као одличан зналац не само српске историје већ и познавалац код нас скоро заборављене Византије.Поздрављам вас и биће ми драго ако се будете јављали.
Препоруке:
4
0
52 четвртак, 27 септембар 2012 21:09
Рин о-о то
@Влајко , лицитација за српске освајачке походе у последња два века ме баш интересују. Молим историчаре, струком а НСПМ-у склоне да напишу. Нисам из те струке. А за ово 1885, стварно не знам. Али, да ли је тада учињен „српски злочин“ да би му требало угрозити постојање данас, само питам? Аутентична СРПСКА ТРУБА (Црна Трава и околина) би могла да поближе објасни, онако с терена, зашто српска труба уопште постоји, како је настала и чему је служила. Зна Црна Трава и они мало шире и около ње па верујем да има архетипски запис , жив и данас за ту 1885. Ако ћемо невино и морално истрајао бих у могућим пристиглим коментарима који можда нису близу текста аутора, да сам НСПМ. А ако их не буде било онда ништа. 1885 је онда без значаја. Или јесте, ако је ви објасните!
Препоруке:
2
0
53 четвртак, 27 септембар 2012 21:42
Ђура
За Svetozar D

Ђуро, наш језик се пише само ћирилицом, а ако се пише хрватицом, то је само транскрипт.


Светозаре, није баш тако. Ми Срби имамо један добар део књижевности и културног наслеђа на латиници. Ја мислим да би било глупо одрећи га се. Ако је, на пример, један Мехмед Селимовић писао српски језик латиницом (а јесте писао српским језиком, и то је толико јасно да ни прекрајачи историје и отимачи од српског етноса не могу да га присвоје), зар да га се ми Срби одрекнемо због тога? Па ко је већи Србин од Меше?
Ћирилици предност мора бити давана, и ја се надам да ће у блиској будућности истиснути латиницу, али ништа не може преко колена.
Другим речима, ја само указујем да је садашње стање природна последица историје и да ћирилица није ништа специјално заштићена законима, у смислу у којем то спомиње аутор овог текста.
Препоруке:
2
0
54 четвртак, 27 септембар 2012 21:53
Рин о-о то
@сељак беземљаш, стварно ме живо занима та @Влајкова година. И желео бих детаље (само да не буде преко Википедије). Немају шта Срби да толико историјски крију да би били кажњени, не пацком, него сатирањем које се за почетак зове одузимање Метохије и Косова. @Milan је „оставио тезу“, свесно лажну. Без идентификације проблема нема решења. Срби и српски народ га, нажалост, критичном и пасивном већином, за сада још увек нису видели и невиде.
Препоруке:
2
0
55 четвртак, 27 септембар 2012 23:43
сељак беземљаш
&Рин о-о тоЖива је истина да је један стари народ ,који је претрпео страшна страдања,имао у једном свом делу оне који су тврдили да је сам народ крив.Појава је проучена,забележена и нестала. То ми сада имамо код милана.Што се тиче српско бугарског рата можете се поуздати у Википедију.Други извори разликују се у ситницама.У МОЈЕ УСПОМЕНЕ Живојин Мишић у коме је он учествовао као као командант батаљона пише да су српске трупе прешле бугарскуграницу 23 октобра али је краљ Милан по савету аустроугарског посланика опозао наређење да би се сачекали резултати Цариградске конференције великих сила о повреди Берлинског конгреса.Ратне операције настављене су 2 новембра а не 14.БУГАРИ СУ ПОСТИГЛИ НАСИОНАЛНО УЈЕДИЊЕЊЕ КОЈЕ ЈЕ НАМА ВЕКОВИМА ОНЕМОГУЋАВАНО.бУГАРСКА ЈЕ ОД ТАДА БИЛА ЈАЧА.НАСТАВАК
Препоруке:
4
0
56 петак, 28 септембар 2012 00:23
сељак беземљаш
Милорад Екмечић у ПОЛИТИЧКИ РАЗВОЈ СРБИЈЕ 1878-1903 наводи да је ударац за Русију. нова бугарска влада прихвата аустроугарску подршку. Русија има аустроугарску доминацију на Балкану.
Катанић Михаило,јунак из овог рата је један од два раба у песми Бранислава Нушића,ЗА КОЈУ ЈЕ ДОБИО ДВЕ ГОДИНЕ ЗАТВОРА, у којој је писао:у Србији прилике су таке Бабе славе презиру јунаке
Зато и ви не мучте се џабе Српска децо постаните бабе.
Нетачна је тврдња господина Влајка да је рат изазвао 60 година сукоба.Ојачана,уједина Бугарска имала је своје апетите.Да прескочим сукобе око Македоније,уз две напомене.КП је 1923 године донела одлуку да ће македонско питање решавати по програму ВМРОа а сама КП каже да је пробугарска организација са удружењем које се звало ПРОТИВ СРБА и имало програм избацивања Срба ОГЊЕМ И МАЧЕМ.
Димитар Влахов од 1904 цлан централног комитета ВМРО
1917 после Бугарске анексије Македоније управник Приштинске области 1918 бугарски конзул у Бечу.ОД 1925-1944 члан КП Бугарске 1928.
Препоруке:
4
0
57 петак, 28 септембар 2012 00:34
сељак беземљаш
наставак 1928 г.потписник је манифеста у Бечу о сарадњи ВМРО и комуниста.
1943.г. у одсуству је на заседању АВНОЈА изабран за потпредседника па за председника президијума што је ранг председника Народне скупштине.У Југославију долази 1944. Да се зна ко нам је све кроио границе са Македонијом.
У вези са поменутим ратом су и пслератна померања политичких партија изазвана поразом.Сам рат поред спољних узрока имао је и тај унутрашњи политички.ИЗВИЊАВАМ СЕ НА БРЗОМ И СЛАБОМ КУЦАЊУ.
Препоруке:
4
0
58 петак, 28 септембар 2012 09:08
Радомир Кошанин
Најпре захваљујем редакцији НСПМ на одлуци да објави овај мој текст - првенац на њеним страницама. Драго ми је да је он изазвао пажњу посетилаца овог сајта и посебно хвала онима који су га коментарисали. Прихватио сам све критике и уочене грешке. У оваквој размени аргумената и ставова се може доста тога сазнати. Пошто нисам ни помоћник министра нити државни секретар па не ризикује смену, ја рекох (написах) и спасих душу своју.
Препоруке:
7
1
59 петак, 28 септембар 2012 10:14
ЕПИЛЕПТИЧНИ НАПАД
петак, 28 септембар 2012 00:23
сељак беземљаш
КП је 1923 године донела одлуку да ће македонско питање решавати по програму ВМРОа


а саботажу усташа у Госпићу неке 1923 или 1932 год.), су назваали “народни устанак”.

Комунисти = Uсташe ?
Препоруке:
2
0
60 петак, 28 септембар 2012 18:19
Рин о-о то
@сељак беземљаш; Сад сам прочитао ваше коментаре, иначе квалитетне као и обично. Опет сам нешто научио. Хвала и поздрав!
Препоруке:
1
0
61 субота, 29 септембар 2012 01:05
Влајко
@Рин о-о то
Чини ми се да ме нисте добро разумели. Нипошто нисам "лицитирао" о српским освајачким походима. Ја знам за само један преседан у нашој модерној историји и то је рат из 1885.г. Управо сам иронично покушао да нагласим да је то оно на шта Милан мисли под 200год. освајачке политике.
Препоруке:
2
0
62 субота, 29 септембар 2012 01:15
Влајко
Осврнуо бих се на леп, елаборат господина под псеудонимом "сељак беземљаш".
Дали сте кратку фактографију српско-бугарског сукоба.
Ја бих само додао да је у језгру сукоба борба око присвајања (и у неку руку асимиловања) два прелазна субетноса између Срба и Бугара - Торлака и Шопа и, наравно, територија на којима су они живели. Две поменуте групе становништва су у језичком и културолошком смислу биле постепен прелаз између ове две тада већ формиране нације. Торлаци нешто језиком ближи Србима, а Шопи Бугарима. Ако погледате на карти простор на којем су обитавале ове две групе, видећете да је то велики простор у обе данашње државе. Та територија са становништвом могла је да оде на било коју страну. Данас, потомци ових група имају националност у зависности са које стране границе су се нашли.
Када уз то додате претензије обе стране на Македонију(географски!), јасно је да је улог велики. При том наглашавам да је проблем етногенезе Македонаца исувише комплексан да би га сада овде помињали.
Препоруке:
4
0
63 субота, 29 септембар 2012 02:28
Peter RV
@Milan
Sve sto znam od srpske istorije , i strani istoricari to potvrdjuju-to vas protivreci.
Srbi su se jedino borili za njihove istorijske prostore, konstantno u sukobu, ili sa Turskom ili sa Austrijom- koje su neprestalno nastojale da im uniste drzavu.
Vasa 'istorija' zvuci kao NATO-propaganda. Ko je njen autor? (Neki Danijel Goldhagen sa Harvardskog Univerziteta?)
Препоруке:
2
0
64 субота, 29 септембар 2012 02:35
ddj
Велики амерички писац израелског порекла Исак Башевиц Сингер је писао искључиво на јидишу, језику и писму старозаветних Јевреја, а не на хебрејском или енглеском, мада је живео у САД.


Meni se cini da je jidis jezik Askenaza - Jevreja iz srednje i istocne Evrope i da nema nikakve veze sa Starim zavetom tj. nastao je nekih 2000 godina nakon pisanja starozavetnih knjiga.
Препоруке:
0
0
65 субота, 29 септембар 2012 07:48
dejan l. vuksanovic
Zato sto je dugovekovna zavist i osecaj inferiornosti zapadnih drzava evrope i njenog prenesenog uticaja na zvanicni danasnji Washington veliki cinilac u mracnom prikazivanju Srba i Srbskog naroda.
Ono sto zna zapad a ne znamo mi Srbi sami je da su Srbi organizovan narod vec punih 7518 godina, a kao takav najzreliji od svih danasnjih, da su Srbi Dusanovog carstva osnivaci Humanizma i Rnesanse, a da su to manirom Rimljana protiv Grka, zapadno evropljani negirali, pa iskopirali i sebi pripisali.
Srbija se takodje analizira i ustanovljava kao Rusija u malom i da je kao takva, magnet za ceznju zapadne evrope za unistavanje i prezir, preko koga se neguje prezir prema Rusiji.
Taj prezir se prenosi i to narocito na Pravoslavno Hriscanstvo, mnozinski zastupljeno u oba bratska naroda, Srba i Rusa.
Препоруке:
2
2
66 субота, 29 септембар 2012 12:14
Vera NS i prijatelji
@ Vlajko......HVALA Vam, to NISAM znala!

Pretvorena za nas u ta 4 slova: Samo SLOGA Srbina spasava...pokazuju jos -
jasnije koliko smo mi Srbi rascepljen/neslozan narod,i koliko time sami sebi stetimo!!

Jos jednom puno HVALA jer sada znam vise!
Препоруке:
2
0
67 субота, 29 септембар 2012 12:40
сељак беземљаш
&ВЛАЈКО
Поштовани господине.
Не замерите али ваша примедба која се односи на асимилацију Торлака и Шопа,колико је тачна,толико је и проблематична.
Наравно не само зато што су асимиловани Срби у Мађарској,Румунији,Македонији,Албанији..
Разлог лежи у чињеници да већина незна,процесе асимилације ни у Европи ни на нашем тлу.
Познат је пример КРОАТИЗАЦИЈЕ католика на територији Славоније,Хрватске,Далмације,БиХ.На територији БиХ ПРОЦЕС КРОАТИЗАЦИЈЕ И СВЕШТЕНИКА КАТОЛИЧКЕ ЦРКВЕ ЗАВРШЕН ЈЕ ТЕК ПОСЛЕ 1918 г.Одлука о кроатизацији донета је 1900 г.на Свекатоличком конгресу у Загребу.(тада су одређене као хрватске границе на које је 1941 изашла НДХ)
О стању у Далмацији најбоље говори следећи цитат из књиге НАЦИОНАЛНО ПИТАЊЕ У ДАЛМАЦИЈИ У XIX СТОЛЕЋУ аутор Раде Петровић рецензент академик Анте Бабић Загреб 1982.г."ОНИ СУ МУ НАБРОЈАЛИ У ДАЛМАЦИЈИ СВЕ ДО ДУБРОВНИКА 19 ЛИЦА КОЈА СУ ЗАУЗЕТА ЗА СЛАВЈАНСКУ НАРОДНОСТ..КАД ЈЕ ДОШАО У ЗАДАР ,ГДЈЕ СЕ ИЗНЕНАДИО НАШАВШИ ВАРОШ СТРАШНО ПОТАЛИЈАНЧЕНУ.
Препоруке:
1
0
68 субота, 29 септембар 2012 13:12
сељак беземљаш
наст"у таквој ситуацији бан се одлучио да крене загорским делом далмације где народ..никакве народне свијести нема,ван што се држи језика и обичаја својих"..
у тој и таквој далмацији свештеник миховил павлиновић пише програм по коме су сви становници политички хрвати.и када смо код асимилације ево како је то почињало када су у питању срби у хрварској.
цитат из књиге повијест хрватског народа 1860-1914 загреб 1968.г.аутори др јарослав шидак,др мирјана гросс,др игор караман и драгован шепић.
"хрватски сабор додуше,већ 1861 признао остојање српског народа у хрватској,али се идеја политичке народности која је нужно произилазила из основне замисли државног права,заједничка свима политичким странкама у хрвата,није,мирила са тиме."
и шта имамо као резултат.године 1864 на изложби далматинско-хрватско-славонској у загребу(поново ситат)"у статистичким подацима о народностима у хрватској наведени су ондје чак и сасвим малобројни цигани(1570)и јермени(41)али су потпуно изостављени срби
Препоруке:
1
0
69 субота, 29 септембар 2012 13:52
сељак беземљаш
наставак"ПО ТОМ КАТАЛОГУ СТАНОВНИЦИ ЧИТАВЕ ТРОЈЕДНИЦЕ ЈЕСУ ПО НАРОДНОСТИ ХРВАТИ КОЈИ ОБСИЖУ ПРИЕКО 95%ПОСТОТАКАХ ОД УКУПНОГ ПУЧАНСТВА И ОД КОЈИХ И ОД КОЈИ ЈЕДНА ЧЕТВРТИНА ОТПАДА НА ГРЧКО-НЕСЈЕДИЊЕНО ВЈЕРОИСПОВИЕДАЊЕ"завршен цитат.
120 година касније они "опсижу"тај жељени просенат од 95%.
Треба напоменути и постоја,нарочито у Далмацији супротне струје.Нико Бартуловић,Виктор Новак,Иво Тартаглија,Иво Барбијери,Ћиро Чичин Шајин и да не бројим све врсне интелектуалце који су били за интегрално југословенство.Страховито су поражени.Непријатељи су им били,франковци и комунисти.Нико Бартуловић је поизласку из италијанског затвора убијен и незна му се гроб.Иво Тартаглија је лежао у Аустроугарском и италијанском затвору,а умро је у Лепоглави 1949.Био је најуспешнији градоначелник Сплита.Слободно се може рећи да у Сплиту не постоји ништа значајно што нису урадили Тартаглија,убеђени југословен и Аннтонио Бијамонти убеђени талијанаш.Стиглин су до Керума.
Препоруке:
1
0
70 субота, 29 септембар 2012 14:22
сељак беземљаш
наставак Процеси асимилације ишли су у различитим правцима и ми знамо само за"победнике"Ми знамо за краља Александар био,диктатор,клерофашиста итд.
Занимљиво је читати шта су о краљу писали убеђени југословени.Ови врсни интелектуалци пишу да је"велики геније""владар недостижних моралних вредности""идеал васкрсења"Множином других фактора победио је други и другачији "син свих наших народа".
Ако не рачунамо ЛАМЕНТ НАД БЕОГРАДОМ Милоша Црњанског нико није лепше писао о Београду.
У биографији Милоша Црњанског стоји да се као студент у Бечу 1914 тукао са полицијом у демонстрацијама ,када су тражили оснивање средње школе за словенце на словеначком језику.
Не само због школе,може се поставити питање да ли би Словенци,који су бројем ближи етничкој групи,опстали да није дошло до уједињења 1918.Узимам у обзир да су се радо немчили.
Препоруке:
2
0
71 субота, 29 септембар 2012 15:26
сељак беземљаш
Питање асимилација везано је многоструко за језик.Француска буржоаска револуција укида покрајинске језике.Није то насилан акт.Без унификације језика нема демократије ни сувереног грађана.Када је 1861 уједињена Италија само 5% становника говорило је одабраним дијалектом.Творци Италије су рекли да су створили ИТАЛИЈУ А ДА САДА МОРАЈУ ДА СТВОРЕ ИТАЛИЈАНЕ.
Мора се споменути пракса стварања синтетичких нација.Унашем случају комунистичко вођство се одлучило на стварање муслиманске и црногорске нације,ради бројчаног и територијалног умањења српског фактора.Основане су установе које убрано и импровизано стварају,језик,идентитет,стварају нове цркве.
Питање Македоније и Македонаца треба разјаснити већем броју људи .Ту се нагомилало превише идеолошког незнања.Ја бих поставио само једно питање.
Да је 1945 дозвољен референдум да ли би све било као сада.
Асимилацију дијаспоре објаснио је Црњански у СЕОБАМА и ту се нема ништа додати ни одузети.
Препоруке:
1
1
72 субота, 29 септембар 2012 18:17
Miodrag Ilic
Dakle, gosodine, svaka cast za ovaj tekst.Potpuno je tacan, ali nedovoljno obiman. Jer, ima jos mnogo toga sto nam rade nasi tzv. prijatelji i domaci izdajnici. Skoro sam citao sta je rekao direktor cia-e, jos 1946. Godine. Dao je satanisticko, ali orvelovski tacno uputstvo, kako unistavati druge narode i drzave, pre svega Rusiju. Treba unistiti tradiciju i sistem vrednosti jednog naroda i on je gotov za komadanje. Cak, taj monstrum, pominje vrbovanje placenika za taj posao u matcnim zemljama, sto su sad kod nas razni eksperti i, naravno, nvo.Ali, ni mi normalni Srbi ne treba da sedimo i kukamo.Gde su nasi intelektualci, lobisti itd? Ozbiljna je ovo tema, pa treba i ozbiljna patriotska organizovanost na svim nivoima. S.f.s.n.(neo f.).
Препоруке:
1
0
73 субота, 29 септембар 2012 21:44
Miodrag Ilic
VOLEO BIH DA OVOM BEZEMLJASU POKLONIM HEKTAR, ILI VISE, A DA NAS VISE NE DAVI.
Препоруке:
2
2
74 недеља, 30 септембар 2012 16:16
зоран
Закон о употреби (србског) језика, НЕ ПРЕДВИЂА (није прописао) никакве казнене одредбе за некоришћење ћириличког писма.

Тај исти закон, ПРЕДВИЂА ( прописао је) казнене одредбе за некоришћење писма националних мањина.

Зато, немој случајно да пропустиш писмо неке националне мањине! Следи казна.

Зато, немораш никако да користиш ћириличко писмо!
Нема казне и баш те брига.

Зато молим власт, да ако је способна, предвиди и пропише казнене одредбе и за некоришћење ћириличког писма.

Хвала на пажњи.
Препоруке:
2
0
75 уторак, 02 октобар 2012 01:49
Milan
vidim vlada cudjenje povodom tvrdnje o 200 god. srpske osvajačko ekspanzionisticke politike.

Ako zapocnemo niz u vreme Dusana Silnog koji je pabircio teritorije gde god je stigao, pa preko zauzimanja Crne Gore tj Duklje (da se ne lazemo) do srpsko bugarskog rada, Balkanskih ratova za teritorije ostale iza propalog Otomanskog carstva.

U to vreme poznat je prodor srpske strane ka albanskoj obali u pokusaju da se zauzme Albanija. Nesto sto je Srbija kasnije veoma skupo platila kada je 300 hiljada Srba stradalo u neljudskim uslovima povlacenja na Krf kroz Albaniju, dobrim dijelom od albanske osvetnicke ruke.

Da se ne lazemo Gavrilo Princip i drugovi bili su clanovi organizacije koja je otvoreno planirala da prisvoji teritorij BIH kada propane Austrougarska.

Niz se nastavlja u II sv. ratu kada kraljevi rojalisti i cetnici sa Talijani dogovaraju komadanje BIh i Hrvatske. Da zavrsimo ratom za teritorije 1991.

Sve skupa veoma neslavno i beskorisno, stavise vrlo stetno po Srbe
Препоруке:
0
3

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер