Лепо расветљавате неке догађаје, које још нико није ни покушао да повеже са Арапским пролећем, бар не у јавности. Супер написано, лепо и јасно, свака част!
Препоруке:
48
2
2
недеља, 23 септембар 2012 23:03
Никола Маловић
Америка не може да контролише толики простор... каже аутор, са чим се може да сложи свак ко размишља рационално. Али, стално постављам исто питање: шта ако Америка, или они који њоме владају, уопште не желе да ријеше неки од регионалних сукоба? Него да они управо послуже за ситуацију у којој би се могло говорити о рату свих против свих. Јер, одавно је пређена граница када су америчке интервенције престале да имају смисла, и нису престале, него су се, гле "алогичности" - умножиле.
Препоруке:
44
1
3
недеља, 23 септембар 2012 23:38
Митар
Бројни рачуни за погрешну политику Беле куће у региону".
САД је ,,увела" демократију и на изборима су победили ,,муслиманска браћа" непријетељи САД.
Желели сте, сад трпите, не може се све силом.
Препоруке:
26
1
4
понедељак, 24 септембар 2012 01:36
Sale
Ameri ovo sve rade sa jasnom namerom. Možda čitate u poslednje vreme kako je pojačano tursko prisutstvo na Balkanu. Kad se povežu Iran, Egipat i Turska biće Evropi preko leđa.
Šta mislite ko će nam tada prodavati oružje i opremu?
Amerika je postala velesila preko Evrope i 2. svetskog rata, pa sada kad se očekuje pad na kolena njihove ekonimije dobro bi joj došao još jedan veliki rat.
Препоруке:
32
1
5
понедељак, 24 септембар 2012 08:08
Дејан Милојевић
Слажем се са "лутајућим Бокељом", план оних који владају Америком и светом је једноставан, и углавном би се могао дефинисати као: побити што више ЉУДИ.
Препоруке:
32
0
6
понедељак, 24 септембар 2012 11:24
kaca
Polako ali sigurno ih stize bumerang osionost. dobro iskazana kroz nasu narodnu kletvu :Dabogda se osilio !
Препоруке:
9
8
7
понедељак, 24 септембар 2012 12:20
Језик 45
Слажем се у вези са овим плановима: побити или поробити, њима је свеједно. Разлика је само у једном слову и једној гласовној промени...
Препоруке:
14
0
8
понедељак, 24 септембар 2012 16:02
брм
Никола Маловић
" шта ако Америка, или они који њоме владају, уопште не желе да ријеше неки од регионалних сукоба?"
тачно тако, прекинули су планетарно трговачке путеве и сад контролишу светску размену и са-обраћај, што је прастари одус сваке тираније... али и почетак пропасти
Препоруке:
9
0
9
понедељак, 24 септембар 2012 16:40
Miloš
Autor je izneo interesantne teze ali samo delimično mogu da se složim sa njegovim stavovima: naime mala je šansa da se ostvari neka saradnja između Irana i Egipta, gotovo podjednako mala kao i saradnja između Saudijske Arabije i bilo koje od ove dve države. Ne samo da postoje konfesionalni antagonizmi već ove države u perspektivi pre mogu biti (zajedno sa Turskom) regionalni takmaci nego savveznici. Takođe, to što je u Egiptu na vlast došlo muslimansko bratstvo ne znači da će se politika prema Saudijskoj Arabiji ili Izraelu zaoštriti - retorika pritv Izraela možda jeste prisutna ali praktično Egipat je država u ogromnim problemima a sa islamističkom vladom on može biti samo još manje funkcionalan pa time i manja realna opasnost Izraelu bez obzira na retoriku.
Препоруке:
6
3
10
понедељак, 24 септембар 2012 18:08
синиша
Кључна реч за Блиски Исток и Египат је Суец. Никада, ( знам за оно никад не реци никад ), али заиста никада се Запад неће одрећи Суеца. Пре ће га затрпати. Значи не само Америка, него и Француска, Енглеска и Немачка.
У том смислу не треба давати резолутнње оцене организације " Муслиманска браћа". То није про иранска шиитска организација, него суниитска протурска, и то неоосманлијска организација.
Тачка додира те организације и Ирана је Израел и та спрега Иран-муслиманска браћа је врло проблематичлна, вероватно су муслиманска браћа турски "тројански коњи".
Опстанак Ирана зависи од опстанка Сирије, а пад Сирије је интерес Турске. Интерес Израела није пад Сирије, чак ни Ирана. Интерес Израела је једно људско бомбардовање Ирана и уништавање нуклеарних постројења, али не и рушење чисто због равнотеже са Турском.
Ситуација је још компликованија кад се дода Саудијска Арабија. САД и ЦИА контролишу муслиманску браћу, ма како то чудно звучало.
Препоруке:
7
5
11
понедељак, 24 септембар 2012 20:54
s.j. Изванредна анализа, али се не слажем око пар детаља
Наиме, истина је да је запад крив за дешавања у Ираку, као и етничи и верски сукоб који је тамо настао, али де не слажем да им је то помогло кад је реч о Ирану. Конкретно, осим тога што су добили базе у Ираку, ништа друго им није од помоћи (они су се можда надали да ће им бити, али није). Како им је боље да Ираком владаји шиити, него Садам и његови сунити? Логично је да би им био подобнији Садам, који чак и ратовао са Ираном.
Нема сумње да су катастрофу у Ираку они креиеали, али једноставно не схватам зашто су мислили да ће им помоћи. Надам се да је то знак да губе конце, а не индикатор постојања неких, за нас прикривених, планова.
Такође се не слажем са идејом да се Муслиманска браћа, или барем Мурси, благонаклоњена Ирану. Они де можда диве Ирану на нивоу исламизиваности друштва, али то не мења чињеницу да је Иран шиитска земља, а да су Муслиманска браћа салафити. Можда придајем превише важности унутар-исламским сукобима, не знам..
Можда у следећој анализи..
Препоруке:
5
0
12
понедељак, 24 септембар 2012 21:07
Језик 45
у истом овом часопису постоји чланак Ромеа-Николе Поповића "Нова зора Муслиманског братства", где он врло детаљно говори о истом, нашироко га анализирајући, и то у фантастично стилски обликованом тексту, тако да је, поред гомиле информација које се налазе тамо, право задовољство читати га. Претпостављам да би се тамо могли наћи неки од одговора на неке од коментара.
Препоруке:
3
0
13
среда, 26 септембар 2012 13:46
Miša
Ako se malo zagrebe po površini doći ćete do sledećeg, Morsi je živeo u USA i tamo je doktorirao i radio kao profesor, zar verujete da je tek tako došao u Egipat? Dalje, u Egiptu živi 11 milina Kopta, jedan od ciljeva muslimanske braće je njihovo proterivanje iz Egipta. Autor filma o Muhamedu je Kopt,to može da bude svakog trenutka inicijalna kapisla za nezampamćeno krvoproliće u Egiptu koje bi se prelilo na region. U cilju sprečavanja sukoba, šta mislite čija vojna čizma dolazi na Suec i Saharu. Zašto Sahara? Kao neiscrpni izvor solarane energije, jako je zanimljiva za buduće naraštaje. U Egiptu na CNN svaki dan se letos vrtela reklama: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=-m4Fn3lT2eg .
Što se Irana tiče, ta kampanja može da traje najviše do 30 dana, inače su zapadnjaci u dubokom blatu (pesku), a Evropu će gurnuti u ruke Rusiji, zato sada i dodatno ojačavaju brane kroz koje bi eventualno mogla da grune arapska bujica.
САД је ,,увела" демократију и на изборима су победили ,,муслиманска браћа" непријетељи САД.
Желели сте, сад трпите, не може се све силом.
Šta mislite ko će nam tada prodavati oružje i opremu?
Amerika je postala velesila preko Evrope i 2. svetskog rata, pa sada kad se očekuje pad na kolena njihove ekonimije dobro bi joj došao još jedan veliki rat.
" шта ако Америка, или они који њоме владају, уопште не желе да ријеше неки од регионалних сукоба?"
тачно тако, прекинули су планетарно трговачке путеве и сад контролишу светску размену и са-обраћај, што је прастари одус сваке тираније... али и почетак пропасти
У том смислу не треба давати резолутнње оцене организације " Муслиманска браћа". То није про иранска шиитска организација, него суниитска протурска, и то неоосманлијска организација.
Тачка додира те организације и Ирана је Израел и та спрега Иран-муслиманска браћа је врло проблематичлна, вероватно су муслиманска браћа турски "тројански коњи".
Опстанак Ирана зависи од опстанка Сирије, а пад Сирије је интерес Турске. Интерес Израела није пад Сирије, чак ни Ирана. Интерес Израела је једно људско бомбардовање Ирана и уништавање нуклеарних постројења, али не и рушење чисто због равнотеже са Турском.
Ситуација је још компликованија кад се дода Саудијска Арабија. САД и ЦИА контролишу муслиманску браћу, ма како то чудно звучало.
Нема сумње да су катастрофу у Ираку они креиеали, али једноставно не схватам зашто су мислили да ће им помоћи. Надам се да је то знак да губе конце, а не индикатор постојања неких, за нас прикривених, планова.
Такође се не слажем са идејом да се Муслиманска браћа, или барем Мурси, благонаклоњена Ирану. Они де можда диве Ирану на нивоу исламизиваности друштва, али то не мења чињеницу да је Иран шиитска земља, а да су Муслиманска браћа салафити. Можда придајем превише важности унутар-исламским сукобима, не знам..
Можда у следећој анализи..
Što se Irana tiče, ta kampanja može da traje najviše do 30 dana, inače su zapadnjaci u dubokom blatu (pesku), a Evropu će gurnuti u ruke Rusiji, zato sada i dodatno ojačavaju brane kroz koje bi eventualno mogla da grune arapska bujica.