петак, 26. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Шта је ЕУ донела Хрватској

Kоментари (44) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 среда, 12 септембар 2012 20:10
Борис
Шта рећи него: "Данке Дојчланд".
Препоруке:
99
2
2 среда, 12 септембар 2012 20:58
srbinbanjaluka
Ma ništa nije dobila glede ekonomije, boljeg i kvalitetnijeg života, odnosa uvoz - izvoz... kojeg god polja se dotaknete primjetno je samo jedno - propast.

S druge strane, glede vojne zaštite, suvereniteta i sl. tema onda je dobila puno. Naravno, upitno je koliko to je vrijedno kad zemlja je doslovno kolonizovana od strane zapada tak oda ova zaštita jeste u suštini zaštita zapadnog kapitala. Dok imate situaciju da čovjek iz Edinburga ili ti npr. Hamburga može bez problema doći na odmor na Jadranu a da ga pri tome to nešto specijalno niti košta dok mnogi ljudi iz Varaždina ili čak još bliže moru, iz npr. Gospića to sebi ne mogu priuštiti, misli mda dovoljno govori ko kosi a ko vodu nosi. Hrvati su sretni danas da odu na sezonski rad na more gdje su sluge odmarateljima sa zapada, tako da onaj evetualni dobitak koji imaju ulaskom u EU a tiče se zaštite suverniteta, pitanje je koliko je vrijedan svega što danas kao kvazidržava, marioneta zapada, doživljavaju.
Препоруке:
91
4
3 среда, 12 септембар 2012 21:07
srbinbanjaluka
nastavak....


No, s druge strane imamo recimo Srbiju koja nije ni u EU, ni u NATO-u, ali je podjednako i marionetska, i podjednako kvazidržava, i isto vrlo loše se živi, mnogi žitelji Srbije ne mogu ni da pomisle da mogu sebi da priušte recimo odmor na Kopaoniku jer je on odmaralište istih onih sa zapada koji ljeti odmaraju na hrvatskom Jadranu plus, naravno, domaći tajkuni i sl. I ono što je isto vrlo važno, za razliku od Hrvatske Srbija je neprestano u fazi rasparčavanja, suverinitet je strana pojava u toj zemlji... permanentna ugroženost države je pristuna.

E sad šta to sve govori ? Ići ili ne ići u EU ? Ili je dilema možda ipak lažna, jer i ne postoji, i biće prosto da sila Boga ne moli, Balkan je interesna sfera zapada, Ameri su tu svoju šapu odavno stavili. Srbija se tu još "koprca" a pitanje je koliko je to sve suvislo kad je NATO svuda okolo, ili je to možda jedino radi udzbenika istorisjkih koji će pisati, bila jednom jedna ponosna zemlja koja se "koprcala"...ne znam.
Препоруке:
65
18
4 среда, 12 септембар 2012 21:16
srbinbanjluka
nastavak....


I da zaokružimo priču. Mržnja Hrvata rezultirala je uništenjem Jugoslavije, jedne zemlje po mjeri svih, zemlje koja je bila sve samo ne kvazidržava, no mržnja Hrvata je razarajući tu državu razorila i dobar ili barem priliku da život nas svih bude dobar.
To je bila prilika da svi i svako bude gospodar na svome, da se razvijamo, no odlučiše Hrvati sa Slovencima da ime preteško "pomagati" i izdvajati za slabo razvijene regione SFRJ, a danas se zadužuju kod zapada da bi plaćali opet tome istom zapadu održavanje zajedničkih Briselskih institucija.

Ili, da završim, možda sam i u zabludi, možda su oni zapravo i vodili se onom da je na Balkanu ipak najvažniji suverinitet, himna i zastava a ne život dostojan čovjeka, te su se s toga pristali biti marioneta zapada pa to sad imaju, a život? Ma koga j..., a mi, mi smo svojom naivnošću zakasnili i kod Rusa i kod Amera, a najjžalije zakasnili smo i za same sebe, za Srbiju, bojim se
Препоруке:
56
8
5 среда, 12 септембар 2012 21:17
Dr.Rade Pajovic,Florida
Neverovatno,strasno!"Oni"ne zele konkurenciju i pritom im je svejedno sta ce da bude sa tim radnicima i njihovim porodicama!Kako ce da zive i od cega?Valjda da se pretvore u izmecare i sluze englensku aristokratiju!Pre prvog svetskog rata u Englenskoj je bilo milion i cetiri stotine hiljada slugu,vraca li se to vreme?
Препоруке:
49
3
6 среда, 12 септембар 2012 21:27
Зоран Ђорђевић
И Словенија и Хрватска су у покојној Југославији имале привилегован положај. Шта им је требало да се осамостаљују, не знам. Можда то, кад човек прочита анализу господина Мировића, и није била њихова воља?
Препоруке:
68
5
7 среда, 12 септембар 2012 21:45
Stanić Milan
Od g.Mirovića u ovom osvrtu očekivao sam puno objektivniji prikaz ekonomskih prilika u Hrvatskoj.Ako zanemarimo način na koji je ostvarena državna samostalnost Hrvatske,odnos prema srpskom narodu i njihovim obavezama koje nisu ispunili,dug period pregovora oko ulaska u EU,izuzetno snažnu potporu koje su dobili od većine zemalja EU i Vatikana, teško se čovek može složiti sa samo statističkim podacima kao meritumom koji su iznešeni.Urnisanje velikih sistema samo po sebi je uslov ulaska male države u klub"velikih".Večeras na HRT 1 iznet je podatak da je samo u ovoj godini porasla štednja građana za 30%,prihod od turizma je premašio 8 milijardi Eu,inflacija će iznositi svega oko 4%,a tečaj kune prema svetskim valutama ne menja se godinama,prosečna plaća je cca 800Eu.Kako će proći Hrvatska u EU to je teško predvideti,ali moja je pretpostavka da će građani pojedinačno živeti bolje,pogotovo radno sposobno stanovništvo radi trad.mobilnosti,veza sa ekon.emigracijom od ranije itd.
Препоруке:
19
43
8 среда, 12 септембар 2012 22:18
Karl Marks-naš duhovni vođa
среда, 12 септембар 2012 21:16
srbinbanjluka

Najveća banana država na svetu bila je Titina Jugoslavija. Šta sve ona nije sprovela u život, dobijeno kao domaći zadatak (eksperimenti), može se jedino reći, a da li ima nešto što nije sprovela u život?
Препоруке:
20
12
9 среда, 12 септембар 2012 22:20
@Stanić Milan
Мислите да је необјективно објављивати статистичке податке? Или хоћете да кажете да су ти подаци лажни?
Препоруке:
45
2
10 среда, 12 септембар 2012 22:31
srbinbanjaluka
@ Karl Marks-naš duhovni vođa


Ma vidi ovako, nemam ja namjeru braniti onu staru Jugoslaviju, a još ponajmanje Tita i ne bi da sad temu pretvorimo o tome, bezveze je, ali realno o.k. eto nek je i bila banana država, ali šta tek onda reći za ove danas države ?

Ja kad sam napisao gore o SFRJ pisao sam o njoj kao ne najboljem rješenju, ali o nečemu što je moglo da bude dobra priča sa ekonomskog, socijalnog, vojnog bilo kojeg gledišta, to je definitivno, samo da je više bilo pameti kod istih onih koji su izabrali da budu secesionisti a manje mržnje prema Srbima, no ostavimo to sad.

I još da dodam, ono što sam htio svojim komentarima i reći i pitati i sebe i vas, zar na Balkanu , zapravo, oduvjek nije bilo bitno šta misle žitelji toga prostora, oni su uvjek bili raja, gazde su bile na zapadu, Balkan je bio okupiran kad je to zapadu odgovaralo, a i Balkan je bio oslobađan kad je to opet njima odgovaralo. Nažalost, mišljenja sam da će to uvjek tako biti. Sve drugo su bajke.
Препоруке:
33
5
11 среда, 12 септембар 2012 22:38
srbinbanjaluka
@ Karl Marks-naš duhovni vođa


Ne bi da zvučim defetistički, naprotiv, govorim mišljenje, želim i druga da čujem, ali zaista se pitam možemo li mi, kažem mi mislim Srbi kao narod, danas išta birati i izabrati. Mislim da je izbor između Zapada i Rusije lažan, on više ne postoji, barem ne na Balkanu, ovdje je, nažalost, šapa zapada odvajkada, pa i kad su Turci bili to je bilo manje više maslo opet toga zapada koji se vodio idejom bolje i Turci nego jaka Srbija, nego jaka bilo koja i kakva slavenska država. Mislim da ta ideja je aktualna i danas, s tim da su aršini drugačiji, sad imamo priču zvana EU, a Srbiju ko pita hoće li ili ne, kad okolo je sve i EU i NATO, izbora nema, nažalost. Izbor ostaje samo u glavama ljudi koji imaju još neke ideale, u slijepih ljudi. To jeste porazno, to da nemaš kao osoba, kao grupa izbor ali je tako, kapitalizam i sila su doveli do toga, a meni je samo žao što mi kao narod smo dosta u tome svemu naivni, za nas više nema dobrih rešenja. Pozdrav svima.
Препоруке:
26
5
12 среда, 12 септембар 2012 22:50
Ivica
loša ekonomska situacija u Hrvatskoj nema veze sa Eu ni Njemačkom. Hrvatska je razvojno u rangu Grčke i naprosto nije sposobna svojom privredom konkurirati razvijenim drzavama sjevera EU. Nema ni pameti ni znanja ni ideja ni organizacijskih sposobnosti za to. Rezultat je vidljiv.

Dodatno otezava sto narod nije navikao da podrzava svoju drzavu, uvijek se radilo protiv drzave otuda i utaje poreza i korupcija itd. Trebace vremena da se sve to izravna, a na kraju pitanje je da li je to vrijedno truda, tj da li je zapadni nacin zivota uopce nekakav ideal.

Slazem se da je Jugoslavija imala puno potencijala za dobar zivot svima. No Jugoslaviju su ruku na srce unistili hrvatski i srpski nacionalisti, kao i nedovoljna sposobnost ekonomskih kadrova. Unistilo ju je i to sto je kao takva bila trn u oku mnogima, u smislu kada je nama lose sto bi vama bilo bolje
Препоруке:
18
42
13 среда, 12 септембар 2012 22:56
Ivica
nastavak---

Da Hrvati i Srbi nisu onako otvoreno ispoljavali nacionalizam mozda ni Slovenija ne bi onako zapela da izadje iz Jugoslavije.

No Srbi treba da znaju cinjenicu da su i Slovenci i Hrvati zbog svojih historijskih iskustava imali zelju da naprave svoju drzavu. Tj u obje drzave je bilo dosta naroda koji je pao na to. tesko je reci sta bi bilo da je bilo, mislim da je labava konfederacija mogla da bude idealno rjesenje. Slevenci i Hrvati bi 'probali' svoje drzave a ostali bi vezani uz Yu. Nakon nekog vremena sada je ocito, ne bi imali nista protiv da se povezu jace sa ostatkom Yu. No kada je pala krv sve se promijenilo jer ljudi su poceli razmisljati na drugi nacin.

Kada padne krv nikada ne valja, ni za jednu stranu
Препоруке:
14
42
14 среда, 12 септембар 2012 23:05
XXX
Оd kako je postao vanparlamentaran ima mnogo slobodnog vremena!
Препоруке:
3
26
15 среда, 12 септембар 2012 23:13
srbinbanjaluka
@ Ivica



Otvorićemo ovdje neku širu raspravu, otići puno van teme, ali zahtjeva odgovor. Teza da su za raspad Jugoslavije krivi hrvatski i srpski nacionalisti ne drži vodu.

Pa nisu Srbi imali Bugojansku grupu i upad ustaša, nisu Srbi imali proljeće već je bilo Hrvatsko proljeće, nisu Srbi pravili autonomije u Hrvatskoj nego u Srbiji, nisu Srbi sami sebi ukinuli konstitutivnost u SR Hrvatskoj, nisu Srbi imali referendum da žele napustiti zajednicu, jedino što su Srbi imali jesu naivnost što su uopše kretali i takav projket, još od Kraljevine SHS, sa narodima koji su ispoljavali jasnu mržnju i netrpeljivost, čak su i vlastiti genocid u Jasenovacu, Grubišinom polju, Jadovnu, Kozari, Sajmištu... sve su zaboravili zarad fikcije bratstva.

Da završim, problem je srpska naivnost koja je plod naše loše političke a i vjerske intelgenecije uz istovremenu mržnju Hrvata prema Srbima koja je aktivno potpomagana od Vatikana. To je suština. Hrvati su upropastili priču zvanu SFRJ. Pozz
Препоруке:
54
6
16 четвртак, 13 септембар 2012 01:41
Ружичасти пантер
@Ivica
Па из података изнетих у тексту јасно произилази да се економска ситуација у Хрватској драстично погоршала од тренутка када је почела да уводи ЕУ правила и директиве. Како онда нема везе са ЕУ?

@XXX
Очигледно је да Мировић има више слободног времена од када је постао ванпарламентаран али је исто тако очигледно да то време користи на паметне ствари.
Препоруке:
30
0
17 четвртак, 13 септембар 2012 06:49
Ко није паметан на почетку, опаметиће га крај
Хрвати и Словенци су имали највећи утицај у бившој Југославији, али су увек користили технику оптуживања Србије, по начелу напад је најбоља одбрана.Објективно, најгоре је у бившој држави пролазила Србија, збоГ руководства које је имала.
Свима данашњим постјугословенским државама је било много боље у Југославији него што има је данас, и него што ће им икад бити.Бивша Југославија је била права ЕУ, само у много бољем смислу него што је данашња и будућа ЕУ.
У бившој Југославији, републике су имале велику самосталност, данас, а посебно кад уђу у ЕУ неће моћи ни тачку ни запету да самостално напишу. Онда ће видети шта значи да кад неко неће брата за брата, онда ће имати туђина за господара.Али, ко не мисли на почетку, платиће на крају.
Југославију су и створиле и растуриле велике силе, али њени народи нису умели да искористе предности заједничке државе.
Препоруке:
28
2
18 четвртак, 13 септембар 2012 07:24
Stanić Milan
Stanić- M. -@
Nemojte drugome u usta stavljati ono što nije rekao(pogotovo napisao).Nije reč o netačnosti statističkih podataka,nego o njihovoj insuficijentnosti za objektivni i sveobuhvatni prikaz stanja.Ne može se samo sa ideološke ostrašćenosti govoriti o drugom,a da se ne uzmu sve relavntne činjenice za objektivni prikaz.Hrvatska država posle 1990.puno je meni lično i mojoj porodici nanela zla,nego većini posetilaca i samom autoru teksta.
Препоруке:
8
3
19 четвртак, 13 септембар 2012 07:40
@Srbin BL
Свака на месту, не бих ништа додао.
Долазим често у пословни контакт са бившом браћом (Хрватска, Словенија)и могу да потврдим да су јако незадовољни. Стандард јесте бољи него код нас и вероватно ће увек бити, али полако се привикавају на улогу робова, а то им изгледа не прија. Не знам шта су очекивали од независности. Па нису им Немци направили државу да би била стварно независна и слободна.
Нама спаса нема, али морам да признам да је уживање слушати бивше овејане усташе и оружане побуњенике како се вајкају на помен ЕУ и Немачке.
Ропство је део генетског кода...
Препоруке:
33
2
20 четвртак, 13 септембар 2012 08:52
Бели Орао
Ми Срби уствари никад нећемо да разумемо да смо уствари за све муке Хрвата и осталих Словенаца, Муслимана ми криви.
Колико они бране наопако говори и онај горе који каже да изношењем сувопарних чињеница не може да се сагледа стварно стање. П
Погледам понекад део ХРТ дневника и све је исто. Навучени су на потрошњу само тако. Србин размишља овако, како да вратим дугове и зато нам фала Богу и не дају паре, а оно што су нам дали зна се да ће неко морати да врати и да лежи.
""Србинбањалука. Одлична анализа, али као што кажете не треба се много удубљивати јер се онда прелази на друге теме у фазону ко је кад и зашто.
Препоруке:
19
2
21 четвртак, 13 септембар 2012 09:34
@Stanić Milan
У реду. Нисте желели да кажете да су подаци нетачни већ да су "инсуфицијентни за објективан и свеобухватан приказ стања".
"Објективан" и "свеобухватан" приказ стања би подразумевао да се одштампа КОМПЛЕТАН статистички годишњак Хрватске па да екипа стручњака унакрсно анализира те податке. То никад, нигде и нико не ради не само у оваквим текстовима него ни у студијама које припремају реномирани економски институти.
Сваки податак, рецимо о извозу, требало би допунити податком о томе у чијем власништву су компаније највећи извозници (коме иду остварене девизе), колики је увоз за потребе производње компанија највећих извозника (колики је нето прилив девиза), колики порез плаћају држави те компаније(да ли су фактички субвенционисане), колико радника запошљавају, и низ других, да би податак о оствареном извозу био "свеобухватан" и "објективан". Али, да поновим, ни најригоризнија правила научно-истраживачког рада не захтевају такав поступак у изношењу статистичких података.
Препоруке:
7
3
22 четвртак, 13 септембар 2012 09:43
Бојан
Био сам недавно на једној свадби у околини Загреба.. можда се у таквим приликама најбоље види како обичан свијет живи и каква је перспектива.
Они су јадни и уништени исто као и Србија, народ је сиротиња, неорганизован, лијен. Јесте, имају већу просјечну плату али треба израчунати колико је од свега тога стварно зарађено. Људи у Славонији живе нешто боље.
Препоруке:
21
1
23 четвртак, 13 септембар 2012 10:40
Brane2
Po njebu mi moglo da se dobije utisak da siroti hrvati ne znaju da se brinu o svojoj koristi pa eto nepromišljeno i naivno srljaju u EU.Koješta.Balkanske države su svaka za sebe premale i nezrele da bi uspešno preživele na trajni rok.Treba im neka veća celina. Jugoslaviju su uništile. Jedina realna alternativa je neka evropska zajednica.Jedina realno dostupna je EU.
Препоруке:
0
16
24 четвртак, 13 септембар 2012 11:09
јојо
No Srbi treba da znaju cinjenicu da su i Slovenci i Hrvati zbog svojih historijskih iskustava imali zelju da naprave svoju drzavu

Што ту своју жељу нису остварили 1918. или 1945. године?
Зашто сте чекали 1990. да остварите свој тисућгодишњи сан?
Препоруке:
21
2
25 четвртак, 13 септембар 2012 11:47
Mila
tudja nesreca me ne veseli; pa ni njihova!
Препоруке:
13
2
26 четвртак, 13 септембар 2012 12:51
брм
"Balkanske države su svaka za sebe premale i nezrele da bi uspešno preživele na trajni rok.Treba im neka veća celina"
тако просто а нико не схвата... замајавате се са Србијом "силом" од становника колико имају предграђа градова земаља БРИК.-а на које се ложите - оправдано.. Хрвати се јуначе са још мањом државом, а најкомичнија су ми препуцавања шачице јада - Срба православне и мухамданске вере у Босни ....о Црногорцима да не говорим..
идеја држава у овим границама никад није постојала у нашој историји, све су биле само привремени корак ка већим интеграцијама... највећи умови тежили су највећим интеграцијама (Балканкса конфедерација кнеза Михајла нпр.)...
држава величине Сан марина мора да има исте институције као и држава величлине Кине... али где наћи "административне какапцитетет" на узорку од "шаке јада"?
Препоруке:
6
2
27 четвртак, 13 септембар 2012 12:52
брм
гледе Хрватске има један податак због ког би ми Србијанци ипак требали да се покријемо ушима - а то је удео у укупној привреди ситног домаћег обрта .. ми, робови великих страних система смо у поређењу са њима мнооого већа колонија
Препоруке:
10
2
28 четвртак, 13 септембар 2012 12:55
Стдуент
Ма брига мене за спољни дуг Х(К)рватске,ја хоћу да националицију њихових фирми које су покуповали по Србија а ова несрећна и несобовна држава им дозволила.Ја хоћу укидање 300 х(к)рватских улица у Београду.Њихова браћа из Европе су им дали државу,достављали оружје заједно за злочиначким Ватиканом,ако су им помагали све ове године,помагаће им и даље.
Препоруке:
19
0
29 четвртак, 13 септембар 2012 13:04
Stani'ć Milan
Stanić M. -@
Lapsus linguae-lapsus calami!Vaša primedba za "sveobuhvatan"je na mestu.To zaista nije moguće u kraćem osvrtu,ali trebalo je (po meni) izneti neke važne statističke podatke kao o stanju privrede,bruto nac.dohotka"per capita",razdvojiti državni dug od duga privrednih subjekata i ostalih pravnih lica itd.Uostalom,po meni je autor trebao uputiti posetioce na Državni Zavod za statistiku - Hrvatska u brojkama.Evo jednog od podatka.Prosečna plata za 6.mesec o.g.iznosila je 732.26667 Eu.
Ne znam da li je isti autor(u odgovoru Srbinu Banjalučaninu) kad tvrdi da je ropstvo deo genetskog koda(misleći valjda na Hrvate).Da niste ovu misao posudili od Rozenberga?Strašno.
Препоруке:
2
2
30 четвртак, 13 септембар 2012 13:28
@srbinbanjaluka - Саваратакатикатака
Мислим да ниси у праву око неких ствари.Велика већина Хрвата иде на своје море не као десетодневни аранжман већ на викенд или на један дан.Запуцају у 9 ујутру и цео дан остану на мору нпр.суботом релетивно им је близу.Знам људе из Србије који кад оду у Книн сврате лагано до Макарске и тако више пута.Желите да кажете да је просечном Хрвату из Вараждина сан да оде на море,јесте да кад оде на море,нема пара да једе по ресторанима и излази,али може да се купа за џабе.Аутор је заборавио да спомене овогодишљу туристичку сезону у ХР која је најбоља у историји,приход се мери у милијардама,Ровињ зову и хрватски Сан Тропе,где долази само европска елита.Упоређујеш ми прескупи и распали Копаони са Јадраном? Аутој је заборавио да каже колико се годише прода нових аутомобила у ХР а колико у Србији,просечна плата.
Препоруке:
1
11
31 четвртак, 13 септембар 2012 13:50
реално
Рече градоначелник Њујорка Majkl Blumberg балкансе земља уништава корупција.Кад се буде ишло на робију од 20 година због немешштинх тендера друга ће прича бити у овом региону,дотле ће се наставити пропадање.А морам рећи да је и социјализам ове народе успавао и превише уљуљкао.Ти у социјализму ниси могао да добијеш отказ,чак и ако у затвор на 5 година тебе чека исти посао и исто радно место.Буквално ниси могао да добијеш отказ,могао си да не радиш на послу,хваташ крвине,док је на Западу све супротно.
Препоруке:
8
3
32 четвртак, 13 септембар 2012 14:21
Trn u tudjem oku
Jadni Hrvati, svi pobegoše u Srbiju. Navedene brojke i procenti mogu biti i tačni, ali ovakva filozofiranja i zaključci koji se iz njih izvlače ne znam čemu treba da služe? Šta je Hrvatskoj (pisalo se ranije u istom stilu o Sloveniji i mnogim drugim zemljama) donela EU). A šta je nama donela neutralnost? Autor neka gleda svoja posla, odnosno situaciju u sopstvenoj zemlji. Od tudjih nevolja nama neće biti bolje.
Препоруке:
4
12
33 четвртак, 13 септембар 2012 14:57
srbinbanjaluka
@ Саваратакатикатака


Kada daješ odgovor, onda trebaš, red je, dobro pročitati šta neko napiše a onda argumentovano daš odgovor.

Pa jel to sreća jedne države, čuj može da se kupa besplatno ali nema para za restoran, vrlo zanimljivo. Odlazak na more ne podrazumjeva samo kupanje. To je odmor, čovječe.

Pa zar nije tragedija to što kažeš, ode ujutro vrati se uveče, a što je to tako jel ?

Pa evo što, prvo nema para da kao onaj iz Engleske ili Nejmačke dođe na njegovo more barem pet dana u kompletu, a drugo, to često ljudi uzmu slobodan dan i moraju doveče nazad kući jer ujutro valja ustati, i ponovo raditi i crnčiti za neke fabrike koje je taj Njemac što dođe na Jadran kupio. Ropstvo modernog doba, dragi prijatelju.

A glede Kopaonika, nisi razumio poređenje, nije cilj porediti Kopaonik sa Jadranom ,nego uporediti nešto što je luksuz u Hrvatskoj i ono što kotira da je luksuz danas u Srbiji, pošto kako znaš Srbija nema more.
Suština je da i HRV i SRB su kvazidržave. Pozdrav.
Препоруке:
14
1
34 четвртак, 13 септембар 2012 15:08
брм
препуцавање да ли је трагично или није трагично што Хрвати "само" могу да оду на море је болно у држави која нема море а већина становника су пореклом са приобаља и славе св Николу
Препоруке:
3
6
35 четвртак, 13 септембар 2012 23:13
Бели Орао
""саваракатикатака.
Ало бре географу, да ли ти знаш где је Макарска, а где Книн за више пута? Брацо мој, ниси ти видео ни Макарску, а Книн још мање.
Ниси видео ни Паригуз Језеро.
Препоруке:
7
1
36 петак, 14 септембар 2012 02:02
Ivica
@Srbinbanjaluka

Poštujem vaše postove, čak mogu reći da sam ugodno iznenađen. Mislim ipak da vi neke stvari gledate malo romansirano. I sa naše a bogami i sa vaše strane istina je puno grublja i plod nižih strasti nego što vi sebi možda tumačite.

Istina Hrvatska je imala proljeće, Bugojno. Postoji ta davna težnja za državom, realna ili iracionalna ne znam ali postoji. Možda vi ne znate ali ovdje na prvu Jugoslaviju gledaju jako loše, daleko bi me odvelo nabrajanje uzroka a netrpeljivost prema Srbiji nije nastala ni iz čega.

Nema govora o srpskoj naivnosti u Srbiji kao ni u hrvata u Hrvatskoj, sve su to bili goli i sebični interesi, promašene ili ostvarene historijske prilike. Nemojmo se zavaravati.

Što se tiče Yu. Onako kako ste vi možda pogrešno protumačili Tudjmana, ustav itd, tako smo mi protumačili Gazimestan, jourt revoluciju, ukidanje pokrajina a zadržavanje glasova. Druže sve je to bila prljava igra, kao i uvijek u životu. Odrastimo
Препоруке:
2
7
37 петак, 14 септембар 2012 02:15
Ivica
@ruzicasti panter, mali komentar

"...ekonomska situacija u Hrvatskoj se drastično pogoršala od trenutka kada je počela da uvodi EU pravila i direktive. Kako onda nema veze sa EU?"
---------
Nema veze sa EU naravno. Da Hrvatska ima pameti da proizvede iPhone niko je ne bi mogao ekonomski zaustaviti direktivama. Pošto nema živi onako kako zaslužuje, ni bolje ni lošije.

Ali ono što većina previđa, današnje osnovno uređenje više ne čine države. Svijet se dijeli na bogati sloj i obespravljene radnike, države su samo ljušture sa različitim nazivima, a bogati slojevi se ujedinjuju sa zajedničkim interesima.

Hrvatska će imati mali sloj bogatih i veliki broj siromašnih, kao i većina drugih zemalja (sa time što će naši siromašni živjeti lošije od zapadnih siromašnih). Isto čeka ostale na Balkanu.

Istinu je neko rekao, države na Balkanu teže članstvima u većim državama jer same ne znaju. Hrvatska je odabrala, mislim da bi i ostali Balk. trebali EU odbrati, najmanje loše rješenje.
Препоруке:
3
2
38 петак, 14 септембар 2012 11:32
Одбрана и последњи дани
Što se tiče Yu. Onako kako ste vi možda pogrešno protumačili Tudjmana, ustav itd, tako smo mi protumačili Gazimestan, jourt revoluciju, ukidanje pokrajina a zadržavanje glasova. Druže sve je to bila prljava igra, kao i uvijek u životu. Odrastimo..


Оно што ви Хрвати највише волите то су површни и лако-ћемо Срби.Таквима можете да релативизујете ближа и даља историјска збивања и да то све уобличите у "беспућа повијесне збиљности".Мало сте се прешли у распореду тих збивања.Прво смо ми, ваљда, морали да тумачимо Хрватско прољеће.Газиместан је дошао много касније кад сте ви већ све припремили за отцепљење. Што се тиче одрастања,ви би још увек пузали да вам Срби нису помагали кроз историју да се дигнете.Било би вам беспуће да су Срби имали повијесне збиљности .А те друже-фазоне просипајте по Хрватској.Колико знам тај се израз тамо и не раби тако да је ваше порекло сумњиво.Тачније сумњам да сте оно за што се представљате. Поздрав.
Препоруке:
5
1
39 петак, 14 септембар 2012 11:56
srbinbanjaluka
@ Ivica




Pozdrav. Ovako, vi sad dobili ste argumente šta su sve Hrvati radili, ranije sam to pisao, vi onda tako - nekako pišući odgovor na to spominjete Bugojno, ali onako, relativizujući, kao, eto imali smo i mi Bugojno. Ma ne radi se imali, čovječe dragi, ljudi su bezveze izgubili život zbog te grupice mrzitelja i fašista, oni su neke policajce ubili, zarad čega? Zarad NDH-azije kako su rekli, ej nekoliko godina poslije II svjet. rata grupa poptomognuta od emigracije Hrvata to uradi. Nije to baš tako.
To je terorizam druže. Poslije su isti ti i takvi masovno dolazili da grade novu državu Hrvatsku, opet mimo prava Srba, i opet sa mržnjom prema njima.

Zatim, kad sam spominjao Bugojno, ono mi je samo bila očit primjer, primjer koji je ostao najpoznatiji, ima tu još, bomba u kinu u BG, djelo dokazano ustaške emigracije... plus ono sve ranije što sam kazao. A u vezi prve Jugoslavije, kažeš nisu Hrvati je simpatisali. Pa naravno da nisu, kako bi kad su bili na drugoj strani
Препоруке:
5
1
40 петак, 14 септембар 2012 12:22
Tuta Bugarin
Po čemu bi ste vi rekli da je SFRJ banana država? Ako znate šta je banana država?
Препоруке:
5
1
41 петак, 14 септембар 2012 23:09
Петар Јанкетић
@Trn u tudjem oku

Navedene brojke i procenti mogu biti i tačni, ali ovakva filozofiranja i zaključci koji se iz njih izvlače ne znam čemu treba da služe? ... Autor neka gleda svoja posla, odnosno situaciju u sopstvenoj zemlji. Od tudjih nevolja nama neće biti bolje.


Очигледно да овај текст није написан да бисмо се ми осећали боље због туђе невоље, нити је овде некога брига за Хрватску и њену судбину, већ је написан само због бриге за сопствену земљу, тј. Србију која слепо и поданички срља у ЕУ-ропске интеграције.

Јер глуп човек учи на својим грешкама, а паметан на туђим.

Стога, НЕ Европској Унији!
Препоруке:
6
0
42 понедељак, 17 септембар 2012 05:01
RAT-ko
Rvacka komuno-ustaska propaganda tokom Brozomone hrvacko-ustaske vladavine glasi ovako:"Sve pare odose u Beogard"..."Zagreb radi a Beogard se gradi"...itd.itd.Rvacki vekovni snovi:"Hrvacka strojnica o hrvacko rame"..."Hrvatska lisnica(novcanik)u hrvatskom dzepu"...Rvati srusise YU pozvase Germane i Vatikan za pomoc u tom rusenju...usledila je hitna pomoc od istih...Na kraju razranja YU rvati spevase psemuljak:Danke Dojcland"A Dojcland Germani ... svojim sluga konjusarima za sva vremena tako sto slugama sve dzabaka uzese,za veke vekova ih PREzaduzise da ce konjusari biti ono/obd egde su odvajakda bili ...a maloumno-idiotski potez Karadjordjevica 1918g tu ... progalsi z abracu i istrze "bracu' iz stala svabskijeh.Ima BOGa laze ko god akze da nema.Rvati ce praviti YU ...vec je prave od blata.
Препоруке:
2
2
43 субота, 22 септембар 2012 19:19
Srpska Nikola Altamovic
Mi iz Republike Srpske uspjeli smo da ujedinimo Cetnike i Partizane dva Srpska pokreta na nas je sada da budemo Bastilja Srpsta kako je Dodik reko i da nikada ne dozvolimo da se Srpski narod podjeli na razne frakcije a pogotovo ne u Srpskoj. R Srpska i narod u buducnosti smatrace sebe Hajducima Srpstva i nece nikada vise dozvoliti podjele. Moral Srpstva je najaci u Republici Srpskoj no svjerom u Boga nadajmo se sve rpskom oporavku i ujedinjenju.
Препоруке:
1
0
44 субота, 22 септембар 2012 19:30
Repubika Srpska drzava od Boga data Srpska Ljepotica
Neka bas nam je lepo kada ih spuste niz vodu jer su izvrisli genocid nad Rrpublikom Srpskom Krajnom i Republikom Srpskom 1941 a i 1991 ista prica Tudjman nije nista bio drugaciji od Pavelica stize ih velika kazna a bozija kazna sticiceih jednog dana pa morace da vrate okupiranu teritoriju Srpske Krajna i to Republici Srpskoj kao legitimnom organu nasledniku Srpske drzave iz doba Holy Roman Emaier znase gje je Hvatska tada bila a gje Srpska sve cese to jednog dana pokradjeno vratiti zivi bili pa vidjeli.
Препоруке:
1
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер