недеља, 28. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Из архиве НСПМ - Што јој Европа више помаже, Грчкој je све горе

Kоментари (36) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 субота, 08 септембар 2012 14:48
Brane2
A šta ako je baš obratno:

"Što je Grčkoj gore, Evropa sve više pomaže ?"
Препоруке:
9
83
2 субота, 08 септембар 2012 15:52
cisto onako
Za zadovoljstvom sam procitao ovaj tekst koji razotkriva pljackaski, neokolonijalni sistem na kome se bazira EU.
Препоруке:
94
3
3 субота, 08 септембар 2012 16:24
PR
Pre nekoliko stotina miliona godina nije bilo Sredozemnog mora...
Препоруке:
3
40
4 субота, 08 септембар 2012 17:05
boban
Grcka ne bi imala nikakvih problema da se nije preterano i nepotrebno zaduzivala.Jahte,tenkovi,naoruzanje,luksuzne vile i preskupi automobili,prevosoke plate i penzije,neudate cerke nasledjuju ocevu penziju,penzionisanje u 50. godini,sve je to finansirano od tih kredita.
Kada se tome doda da Grcki lekari,zubari i advokati ne placaju porez(prijavljuju smesno male zarade) onda se vidi da je Grcka sama prihvatila da postane rob.
Pogledajmo na primeru jednog coveka.Da li treba zaliti coveka koji uzme kredit za stan od 300 Evra a ima platu samo 600 Evro(Agrobanka je davala takve kredite).Sad on ne moze da placa kredit i zali se kako ga je banka prevarila.
Препоруке:
27
39
5 субота, 08 септембар 2012 17:31
JohnyBgood
@boban

Slazem se 100%, po clanku ispada da su svi krivi samo ne sprega politicari-narod. Ovi prvi su pred izbore obecavali a posle izbora delili narodu secerleme koje zemlja nije realno mogla da si priusti. A ovi drugi su uzivali u beneficijama i pustali nevidjenu kradju i korupciju medju politicarima.

I jednima i drugima bilo lepo par decenija, ali su ta kola MORALA kad-tad da se slome. I sad kuku-lele, kriva nam EU, krive nam banke, ovi ili oni.

A recept je jednostavan: ustavno zabraniti povecanje zaduzenja osim u slucaju rata i tacka. Ako se ne zaduzujes ni banke ti nece moci nista.

Zato i nasu vladu treba ocenjivati i na sledecim izborima glasati samo u skladu sa time (1) koliko su smanjili spoljni dug, i (2) sta su izgradili od infrastrukture, i (3) kolika je nezaposlenost. Da ih se ocenjuje iskljucivo po tome, jedini recept za reizbor bi bio da se sto manje krade i da se privreda rastereti. Umesto da krivimo EU za grcke probleme, iz njih treba uciti.
Препоруке:
39
9
6 субота, 08 септембар 2012 18:12
Nemac
Najcrnje je to sto se piramida zasnovana na iskrivljenostima tipa lakog rada, brzog hvatanja novca, olakog zaduzivanja, nerealnih beneficija, korupcije, spekulacije, taman kad se ljudi naviknu, rusi. Po pravilu, do poslednjeg trenutka bice nastojanja da se izvrda najgore. E, onda... Dolaze pacovske godine u ljudskoj verziji. Sto se tice niza dogadjaja tipa dvobrzinske Evrope, ovaj proces samo prolongira navedeni scenario.
Препоруке:
23
1
7 субота, 08 септембар 2012 18:48
Sale
Ja sam laik za ekonomske tokove i da li neko može da mi objasni ko kome duguje novac ako je Evopa zadužena za 8000 milijardi evra, SAD zaduženi 16000 milijardi dolara itd, itd...
Ko je poverilac za toliki novac?
Препоруке:
48
2
8 субота, 08 септембар 2012 19:17
...
Niko ne kaze da Grci nisu krivi. Ali kako je neka banka mogla da daje kredite iako je bila svesna da ti krediti nece biti vraceni? A onda su te banke kukale i u njih su se prelivale ogromne sume, milijarde dolara i evra, iako su bile nesposobne. Zasto sada Nemci da spasavaju banke koje su davale kredite u Grckoj koji ne mogu biti vraceni? Postena banka gleda da se njen klijent razvija i da moze da joj vrati pozajmicu. Ako radi drugacije radi za svoju i za stetu svog klijenta. A ovi imaju svoje pajtase u vrhu EU i SAD administracije koji su ih okarakterisali prevelikima da propadnu pa im novac dele i sakom i kapom iz narodne kase jos vise zaduzujuci i unistavajuci drzave. Direktore svih banaka koje su izazvali krizu trebalo je pohapsiti, ali oni su nagradjeni bonusima. I opet se tim istim ljudima daje sansa da "resavaju" krizu koju su sami izazvali. A ko im to omogucava? Pa upravo politicari, koje navodno narod bira, a zapravo ih placaja ista ta finansijska mafija.
Препоруке:
45
1
9 субота, 08 септембар 2012 19:21
ben
Još samo malo i pokojni g.A.Hitler će da ,na onom svetu,vidi ostvarenje svih snova(pre 22-og juna 1941).Taj deo je ostvario g.G.Šreder severnim tokom.
Препоруке:
25
2
10 субота, 08 септембар 2012 19:57
JohnyBgood
@...

Apsolutno se slazem i sa vama, sve banke koje su neodgovorno pozajmljivale je jednostavno trebalo pustiti da bankrotiraju. OK, cak i ako bi bila privremena kriza bankarskog sistema bar bi se svi opametili jednom za svagda.

Ovako su probisveti i lopovi ne samo spaseni nego su i bankari koji su se ponasali odgovorno (uglavnom manje regionalne banke) ispali budale. Umesto da oni preuzmu stvari u svoje ruke.

Nece ovo na dobro, srljamo u samo sve vece i vece krize. I nema tu nista "neoliberalno" u principu da oni koji su se prezaduzili treba lepo da bankrotiraju i restruktuiraju dugove, bilo da je u pitanju drzava Grcka ili banke, to je jednostavno ZDRAV RAZUM.
Препоруке:
28
1
11 субота, 08 септембар 2012 20:17
Зоран
Ако прочитате овај интервју са Грком, видећете и зашто.

http://www.dw.de/dw/article/0,,16226988,00.html?maca=ser-Blic%20Online-2569-xml-mrss
Препоруке:
4
1
12 субота, 08 септембар 2012 20:26
Зоран
"Niko ne kaze da Grci nisu krivi. Ali kako je neka banka mogla da daje kredite iako je bila svesna da ti krediti nece biti vraceni?"

Тако што ћу да ти узмем оно што имаш ако не вратиш кредит. Твој проблем.
Препоруке:
15
7
13 субота, 08 септембар 2012 20:32
JohnyBgood
Sale, drzava duguje raznim bankama, pojedincima i u sopstvenoj drzavi ali i u stranim drzavama, a moze da duguje i stranoj drzavi ako joj ova da neki kredit.

Drzava i njeni individualni gradjani imaju odvojene racune, tako da Grcka moze da bude prezaduzene u isto vreme kada mnogi njeni gradjani imaju milione ili stotine miliona evra. A neki od tih miliona evra mogu da budu ulozeni u obveznice grcke drzave.

Recimo, japanska drzava ima OGROMNE dugove ali ih uglavnom drze (u obliku obveznica) japanski gradjani i privatne institucije tipa banaka. Japan zato ima vise manevarskog prostora od Grcke, jer je manja verovatnoca da ce ti Japanci odjednom krenuti da se resavaju tih obveznica i obore im vrednost, kao sto su strani investitori shvativsi da je Grcka u krizi krenuli da beze glavom bez obzira.
Препоруке:
14
1
14 субота, 08 септембар 2012 20:37
Milo
koliko teksta samo da se kaze, Grci ne vole da rade ali vole da trose.

Koliko je poznato Grci su za vreme krize privatno u banke po Evropi 'sklonili' 300 milijardi Eura. Halo pa odakle tolike pare za 10 miliona Grka. Ja na njihovom mestu ne bi imao obraza da se javim.
Препоруке:
7
31
15 субота, 08 септембар 2012 20:51
сељак беземљаш
У брлогу смо.Како изаћи?
Препоруке:
23
0
16 субота, 08 септембар 2012 23:04
oxi
Izuzimajuci ulogu Evropske zajednkce,Centralne banke,MMF-a ....moram istaci da su Grci godinama ziveli iznad svojih mogucnosti.Zivim u Grckoj 15 godina i ono sto sam videla ovde ne znam da li postoji jos u nekoj evropskoj zemlji.
Drzavni sluzbenici,profesori,lekari....su uzimali i sakom i kapom,primale su se trinaeste,cetrnaeste plate,odlazilo se u penziju sa nepunih pedeset godina,dobijale se astronomske otpremnine ..Ulaskom u Evropsku zaejednicu su imali mogucnosti da iskoriste kredite za napredak ali nisu.Pare su otisle u dzepove raznim i mnogim lopovima koji su se koristili a za napredak i zaposljavanje nisu dali nista.
Grci sve poslove uglavnom zavrsavaju preko poznanstava,rodjackih veza,partijskih veza...E sad,kad vise nema para mogu samo da kukaju i krive
Merkelovu i ostale.
Mozemo sad raspravljati da li je sve ovo planski izvedeno sa Grcima jer su znali kakvi su pa su ih "navukli" pa sad nema izlaza ili je nesto drugo u pitanju.
U svakom slucaju iz krize se moze izaci brzo
Препоруке:
10
6
17 субота, 08 септембар 2012 23:09
oxi
ali njihova vlast mora da oporezuje i bogatase i razne lopove a ne samo penzionere i srednji i sloj i radnike.To naravno ne cini,niti hoce po onome sto vidim.Iskreno ne vidim da ce se Grcka izvuci iz ove situacije jer im je vlast ista kao u Srbiji a ni narod nema petlje da se izbori za svoja prava iako se nesto kao bore i demonstriraju ali na kraju krajeva i mi smo radili to isto pa gde smo sada?
Препоруке:
15
1
18 недеља, 09 септембар 2012 03:49
S.D
Slazem se komentarima koji su konstruktivni poput OXI-jevih koja je direktno ucestovala u zivotu Grcke,ali zar vam ne smetaju najzalosnije cinjenice da drzava Grcka nema pravo kao clanica EU da direktno uzme kredit iz Evropske banke po 1% kamate vec to cini posredno preko Nemackih komercionalnih banaka po 7% kamate.Zar to nije direktna pljacka drzava,zar ne vidite da je to atak na drzave da bi postale vlasnistvo bankara.Vidite da se na vlast postavljaju,izbori su farsa u kojima sludjeni narodi trce za slamkom spasa koja nas vuce u vece dubine.Ko je bio na zapadu 70-ih i 80-ih i pogleda sadasnje prilike na istom moze videti da se zivotni standard prepolovio a odnos prema zaposlenom postao gotovo robovski.Pitajte se ko je podigao ekonomiju Kine,Indije,i drugih i sa kojim namerama,da bi pomogli njima ili sebi.Zasto se destabiluju drzave,zapad bi demografski i ekonomski potonuo da nema izbeglica jer prestala bi izgradnja sto je kicma razvoja svake drzave,inace bi sve stalo.
Препоруке:
18
1
19 недеља, 09 септембар 2012 07:59
Mehanicizam
@JohnyBGood

Jao, opet ovaj pozitivistički um! Da smo uradili to bilo bi obavezno bolje. Kada nismo povukli taj potez onda je moralo ovako da bude. Ovaj Johny razmišlja na nivou mehanicističkog principa. Shvati jednom za uvek...kada pomeriš jednu stvar onda si pomerio i sve ostale...dakle, nisi pomerio ništa jer se ne može pomeriti samo jedna stvar. A to što označavaš kao stvar realno postoji samo u tvojoj uobtrazilji a ne u stvarnosti. I tu je problem jer ti stvaroi posmatraš izolovano a ne u međusobnoj povezanosti i uzročnosti. Ali, za tebe je to viša matematika, avaj.....kao i za sve ove umolomce na Zašpadu koji pokušavaju da se ispletu iz sopstvenih budalaština. Kada naučiš da misliš onda se javi....ovako...ne troši svoje i naše vreme uzalud.
Препоруке:
4
9
20 недеља, 09 септембар 2012 08:05
circulus vitiosus
@oxi

Iz krize se uopšte ne može izaći brzo. A tek kada to shvatite onda ćete i napraviti prvi korak ka izlasku iz krize! Živelo se neverovatno lako. Da, ali zašto se ušlo u takvu šemu? Zato jer je kapital postao jeftin. A zašto je postao jeftin? Zato što ste poskupeli rad. I to je sada jedan circulus vitiosus. Žalim što vam moram odgovarati kao detetu ali rezonujete kao dete. I tu je najveći problem ne samo grka nego svih ostalih koji su ušli u ovaj začarani krug. Ljudi jednostavno ne umeju misliti. Misli se kako se radi a pri tome se ne radi. Pa kako onda uopšte i možete misliti?
Препоруке:
4
3
21 недеља, 09 септембар 2012 08:14
Razjašnjenje
@Sale

Poverilac za toliki novac je uverenje i propaganda da sistem funkcioniše. A sistem kapitala ne funkcioniše iz sasvim prostog razloga jer nije u stanju da se reprodukuje pod uslovom čak ni proste reprodukcije. Onda se ulazi u dugove, tj, kreiranje novca jer novac je dug. I tako kapital sistem sebe privremeno održava. Kada se taj proces ubrza iz malo daljih razloga onda se upada u ovo gde smo došli. I tu je kraj jer sistem nije u stanju da obnavlja svoju infrastrukturu. A nju čini konstantni deo kapitala. Realizacija se otežava sve zaoštrenijom konkurencijom koja zapravo pokreće kapital. I to je smrtno kolo sistema iz koga nema izlaza. Sistem mora pući i tako društvo preživljava. Iz nove ljuske tada se rađa i nov sistem proizvodnje, raspodele i razmene. Potrošnja je već nešto drugo.....
Препоруке:
7
3
22 недеља, 09 септембар 2012 12:34
не пропада се због "економије", већ због политике
Неко вече је у "Ћирилици" код Миломира Марића био гост Јелко Кацин. Он је рекао да је Грчка пропала јер је православна држава.

Ја верујем да је Јелко у праву.
Препоруке:
11
2
23 недеља, 09 септембар 2012 13:24
oxi
Nije Grcka propala jer su resenja izlaza iz krize komplikoana,naprotiv.Valjda je jasno da postoje "sile" koje ne dozvoljavaju na mnogo nacina da se Grcka pa ako hocete i Srbija,izvuku iz ove situacije.
Препоруке:
18
2
24 недеља, 09 септембар 2012 16:42
Dimitrije
LJudi da li vi shvatate da je novac prolazna stvar.Grčku nije mogla da pokori turska koja je njom vladala petsto godina a piše se da će bogati sever.Ako Evropa tako razmišlja nije daleko dan kada će bogati sever kupovati Kina I Indonezija.Sve dok ima grka ne treba se plašiti jedna odluka,jedan korak u bilo kom vremenu i eto Grčke van Evrope.Šte će se desiti ništa .Sve ovo je strah finansijske elite ali ne i strah naroda ,jesu li nas bombardovali jesu ,jesu li nam uveli sankcije jesu i opet ništa jesu li nas albanci proterali sa Kosova jesu a zašto zato što ih ima više .TO JE KLJUČ BROJNOST NEKOG NARODA I VITALNOST ODLUČUJE O NJEGOVOJ SUDBINI A NE TO DA LI IMA ILI NEMA NOVCA.Novac je sve i ništa.Kada su narodi u pitanju ili nacije nije ništa.Jer narodi traju dugo a dugovi mnogo kraće.
Препоруке:
18
1
25 недеља, 09 септембар 2012 20:15
УТОПИЈСКА ПРИЧА О ЧУДИМА
Godine 1882. „Samouprava“ je donela čitav niz manjih i većih rasprava dr Lazara Pačua, „komunca“, u kojima je on isticao da „na Zapadu svi prevaranti i lažovi vladajuće klase propovedaju ljubav i harmoniju, dok naprotiv proletarijat zna da će mu mržnja dati snagu, i da će se tek iz krvi roditi ljubav...“
Препоруке:
10
0
26 понедељак, 10 септембар 2012 14:41
thinking maize
Све је лепо и красно, ал ШТА ЋЕМО што је НЕМАЧКА ДРЖАВА МНОООГООО ЗАДУЖЕНИЈА него грчка држава!? И да АКО КРЕНЕ КРИЗА и у САМОЈ Немачкој, а под ЕКОНОМСКИМ ПРИТИСКОМ земаља BRICS-a, НЕ ДОЂЕ до УРУШАВАЊА СОЦИЈАЛНОГ ДОГОВОРА у немачком друштву!? Ко ће ТАД СПАСТИ НЕМАЧКЕ БАНКАРЕ и политиканте од БЕСА ЊИХОВОГ НАРОДА!? Да ли БАНКАРИ, као РЕЗЕРВНУ ВАРИЈАНТУ ПРИПРЕМАЈУ неког НОВОГ Хитлера!? Да ли је можда и Брејвик САМО БАНКАРСКИ СПИН, који Западне народе треба да ПРИПРЕМИ на неки НОВИ НАЦИЗАМ!? Погледајте га, "млад, лијеп, ПЛАВ и висок", ко изашао из "Тријумфа воље" Лени Рифенштал!? Размислите, уосталом о нечему СЛИЧНОМ већ подуже даје коментаре, овде на НСПМ-у, СТАРИ Западни спин "Marko Gey"!? PS. Америчка и британска држава су ЈОШ ЗАДУЖЕНИЈЕ, са ЈОШ ВЕЋИМ СОЦИЈАЛНИМ РАЗЛИКАМА него у Немачкој и ЈОШ БЕСКРУПУЛОЗНИЈИМ банкарима! Мислите о томе!
Препоруке:
11
0
27 уторак, 11 септембар 2012 12:07
Rade
“ …. не пропада се због "економије", већ због политике
…. Јелко Кацин. … рекао да је Грчка пропала јер је православна држава.

Ја верујем да је Јелко у праву….. “

Hm, znaci Pravoslavlje krivo za sve!? Nisam znao da je toliko uticajno i u ovim zemljama:

http://www.seebiz.eu/slovenski-javni-dug-porastao-na-474-bdp-a/ar-28680/

http://www.usdebtclock.org/
Препоруке:
4
0
28 уторак, 11 септембар 2012 12:27
Kraljevic Marko
Odlican tekst i zao mi je sto vecina stanovnika ove drzave ne moze procitati nesto, sto bi im pomoglo da im se otvore oci, u vezi sopstvene buducnosti.
Preporucujem svima da pogledaju dokumentarni film "Food inc." koji je logican nastavak ovoga clanka ili obrnuto.
Препоруке:
8
1
29 субота, 31 јануар 2015 11:11
Musa Kestendžija
@Kraljevic Marko
zao mi je sto vecina stanovnika ove drzave ne moze procitati nesto, sto bi im pomoglo da im se otvore oci"

Većina stanovnika ove zemlje ne čita ništa jer ne ume da čita a i ne treba im, jer znaju sve. Ipak, food je važna stvar, to je fart material (definicija Anthony Powella, kanadskog turiste što ga sretoh 75.-te na povratku iz Nepala).
Препоруке:
3
23
30 субота, 31 јануар 2015 11:48
браво
Одличан, пророчки текст. Тек сада се види колико је био у праву.
Препоруке:
11
0
31 субота, 31 јануар 2015 15:43
Zoran
Kako to da Rumunija, Bugarska i masa drugih zemalja nemaju tolike dugove?

Pa zato sto ne trose vise nego sto zaradili. Pravi standard Grcke je nesto malo bolji od Bugarskog. I to ce se desiti.

Do sada je bilo grebanje na svakih 50 godina i oprastanej dugova, to vise niko nece.
Препоруке:
1
8
32 субота, 31 јануар 2015 16:31
Има ли Ципраса међу Србима?
Колико је реална процена,видимо данас на примеру те исте Грчке која је рекла ДОСТА!
Али они имају Сиризу,а ми?
Вулина!
Заменити реч Грчка у тексту са Србија,и ето нама Србије на уласку у Унију.
Само за разлику од Грчке,без дела своје територије(Космета).
Препоруке:
9
1
33 субота, 31 јануар 2015 17:41
МР
Јуче сам био у банци и видео сам да је интерес на уштеђевину мањи од 0.5%. А банке позамљују државама са интересом од 7%! То је право зеленаштво.
Препоруке:
9
0
34 субота, 31 јануар 2015 20:08
Zemunac
CLANSTVO U EU i pomoc MMF,ocigledno nije kljuc da se siromasna zemlja,kao Grcka,a jos vise Srbija izvuce iz bede.To je bas potpunob suprotan put,da se zemlje juga Evrope,a jos vise Balkana POTPUNO POTCINE.Umesto da Rusima izdamo vojnu bazu i izbacvimo MMF I IZDAJNIKE,PUSTAMO da nas vode probisveti i likovi bez moralnog integriteta u kandje VELIKOG BRATA i grupe milijardera.Bilo bi dobro zamoliti gdina Putina DA IH,KADA IH ZBACIMO,PRIMI U SIBIR,jer Goli Otok vise nemamo.Problem sada nisu oni koji vole RUSE,vec oni koje je zapad potplatio i oprao im mozak da nas SVE UNISTE!DOLE MARIONETSKA VLADA!
Препоруке:
6
0
35 недеља, 01 фебруар 2015 15:16
Турас
Одлична анализа ,такође и са стране коментатора.На пр. господина (...)који нас је можда ускратио закључка . "Кукуруза" где је указивање на банке као политички инструментаријум финансиске олигархије , Њу-Ејџ правца у свету ,где подсећа на речи Игора Мандића , да су највећи бандити у данашњем свету и његова највећа претња банке -светско банкарство као узрок све беде и ратова . Наравно без дириговане политичке "елите" у скоро свим земљама света неможе да се спроведе замисао банкарске олигархије Жао ми је што неки коментатори не увиђају катастрофичну будућност овога поретка и погрешно га тумаче . Сматрам да није у питању кратковидост већ опредељење .Верујем као и многи коментатори на нашем најбољем политичком интер-нет оглашивачу НСПМ ,да ће ипак разум ЧОВЕКА да однесе победу над ПОХЛЕПНИМ БАНКАРИМА и њиховим плаћеним слугама .
Препоруке:
4
0
36 уторак, 03 фебруар 2015 23:00
Боб
Оно што највише поражава је недостатк солидарности унутар отпад-уније. Ваљда би то требало да постоји? Нећеш дати свом рођаку или комшији паре да купи дрогу, ако је наркоман.
Међутим, кад је почела криза, сви отпад-европљани (први немци, они су одувек највећи европски отпад) су навалили као бесни пси, да опљачкају што више могу.

Европска унија, срамота међу народима.
Препоруке:
3
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер