Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

O zapadnom licemerju i ruskim pankerima

Komentari (74) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 sreda, 22 avgust 2012 16:43
Ponovo
Izvanredan tekst.
Preporuke:
90
6
2 sreda, 22 avgust 2012 16:53
Zoran Đorđević
Ne znam ništa o ruskoj muzičkoj sceni, pa ne mogu da komentarišem taj deo, ali razmišljam o nečemu drugom.
Kako bi Zapad reagovao da je neko upao u crkvu na onakav način i pevao nekakvu slavopojku Putinu? Opet bi osuo drvlje i kamenje, ali ovoga puta zbog skrnavljenja verskog objekta.
Preporuke:
92
1
3 sreda, 22 avgust 2012 16:54
Anta
rok muzika je stvorena od strane zapadnih obavestajnih sluzbi kao jako propagandisticko sredstvo u hladnom ratu... neki od zapadnih muzicara su to shvatili i danas su zivi ... oni koji to nisu odavno su pokojni... Mislim da autor gresi kad Rok muziku i njene stvaraose svrstava u umetnost
Preporuke:
43
37
4 sreda, 22 avgust 2012 17:12
Misa
Ima DDT mnogo boljih pesama od navedene.
Moja omiljena:

Kada zakoncitsa njeft
nas prezident umret
i svet ce postati bolji...

Inace pogledajte na youtube njihovu pesmu Kapetan Kolesnjikov.

A sto nse crkve tice, kad pocne da se mesa u politiku i podrzava jednog kandidata onda su i sve akcije protiv nje i dozvoljene i pozeljne.
Preporuke:
12
109
5 sreda, 22 avgust 2012 17:56
jednorog
@ Misa
Mislim da ste dobrim delom u pravu. Ali, pošto "crkvu" ne čine isključivo patrijarh i vladike (oni ponajmanje!), već sav verujući narod, protest Pusi rajot-a bi bio smislen da je "moleban" održan u zgradi Sinoda, patrijaršije, ili gde se već okuplja arhijerejska vrhuška. Sinod i Arhijerejski Sabor ne spadaju u moja verska osećanja, ali oltar hrama crkve u kojoj se molim - da. I zato su te nesretnice uradile ono što nije dozvoljeno. A deo oko petljanja jerarhije u carstvo ovoga sveta je deo u kome ste u pravu. Ponekad, a čini mi se sve češće, i klir treba čuvati od njih samih.
Preporuke:
55
7
6 sreda, 22 avgust 2012 18:06
gavrilo
Samo, zašto onda to ne vide naši mediji? ..."naši mediji" ako su naši TO NE VIDE jer ih isti gazda plaća!
Preporuke:
66
0
7 sreda, 22 avgust 2012 18:15
Miki
Izvanredan tekst.
Imamo opisan kontekst, imamo definisanu temu, imamo mogućnost da sami donesemo zaključak (autor nam ga ne servira).
Slažem se sa komentatorom koji kaže da je rok muzika i pank u određenoj meri proizvod prepoznatog uticaja muzike na svest i kao sredstvo za mobilizaciju javnosti bez postavljanja mnogo pitanja ali treba biti svestan da je Rusija svesna toga pa imamo efekat bumeranga. Pogledajte samo najnovije TV emisije i portale namenjene inostranstvu. Rusi su naučili zanat i sada na Zapadu divljaju zbog jačanja meke moći Rusije i nemogućnosti da nađu adekvatan odgovor.
Preporuke:
47
2
8 sreda, 22 avgust 2012 18:33
Srbinović Srbin
Kaže pisac "Zapad ima potrebu da u Rusiji vidi inferiornu srednjevekovovnu komunističku diktaturu" A JA GA ISPRAVLjAM: ZAPAD IMA PPOTREBU I PLAN DA RAZBIJA, UNIŠTI I OPLjAČKA RUSIJU, i za to se služi bukvalno svim sredstvima, baš kao što to radi širom Planete, uključuujući i našu Srbiju i sve Srpske zemlje.Jedino još nije smeo, i nadam se NIKADA neće smeti, da upotrebi oružje protiv Velike Rusije. U ovako dugom tekstu pisac zaobiđe bitne elemente karaktera i suštine NATO "demokratskog" Zapada, imperijalno fašističkog NATO Zapada.Kaže pisac "mi ne bi trebalo da nasedamo"... Ko naseda? Suština je da "nasedaju" medijske ekspoziture NATO "oligarhije", pod čijom okupacijom je Srbija. Srbija je okupirana i porobljena.SRBIJA JE U MRAKU, MRKLOM MRAKU. NIŠTA NE VAŽI ŠTO PRIČAJU NATO EKSPOZITURE U SRBIJI. NIŠTA!!!ŽIVELA VELIKA RUSIJA!!!
Preporuke:
55
0
9 sreda, 22 avgust 2012 18:35
POESIE PURE
edan od ključnih razloga zbog kojih je Zapad decenijama uspevao da nas sve ubedi da upravo njegov model demokratije i slobode govora predstavlja, ako ne baš „najbolji politički sistem“, onda svakako „najmanje loš“, bili su njegovi disidenti, kritičari i satiričari.


pitam se, kad cete vise prestati sa tim lamentiranjem i filosofiranjem, kao neka zavdeena i napustena devojka.

ja imam svoj stav o tzv. yapadu vec najmanje ecenije, a nekima je mozda horizonte sirio Djelic, Delevic i slicni.

Predlazem akciju, produktivnost i sl., umesto lamentiranja.

BE QUICK OR BE DEATH
Preporuke:
18
9
10 sreda, 22 avgust 2012 18:53
SM.
Tajnim,i potpuno legalnim putevima sa zapada,stiže knama dobar deo zla ovoga sveta.Licemerje,razvrat,razni poroci,dekadencija i hipokrizija.To nevidi samo onaj ko neće.
Radio ekipa,neke radijske postaje u Ljubljani,radi anketu o zbivanjima u Russiji.
.....Dali moslite da je previsoka kazna za devojke Pussi Riot?
Ne.Mislim da so napravile veliku grešku,i treba ih kazniti.Skrnavile su verski objekat.I,kod nas u Sloveniji,to nebi smele napraviti.
....Nebi smele u Sloveniji slobodno govoriti i izražati svoje mnjenje?
....Nadškof Uran,napravio je manju grešku pa ga je Papa,isterao iz Slovenije u Italiju/Trst,pa sad i Slovenci imamo"svog Napoleona".
....Nije ga proterao Papa,možda za to Papa nije ni znao.
Nije znao?Onda još gore po Katoličku veru,ako Papa nezna šta mu se dogadja u kući.
Dijalog se vodio na prešernovem trgu,pre nekoliko dana.
Preporuke:
29
1
11 sreda, 22 avgust 2012 19:32
Harun al Rašid
Sjajan tekst i izvrsno poznavanje ruske rok kulture. Samo bih još pomenuo Igora Letova, rok muzičara, pesnika i osnivača legendarne ruske rok grupe Graždanskaя oborona. Time je ovaj sjajan mozaik ruske rok scene po mom mišljenju kompletan.
A što se tiče Pusi Rajota, i podrške koju dobijaju sa Zapada od njihove nazovi intelektualne i kulturne elite, reč je o najobičnijim mediokritetima sa obe strane.
Preporuke:
44
1
12 sreda, 22 avgust 2012 20:00
Zoran
"Nama, koji na Zapadu nismo živeli"

Dobro je, nije stavljeno na kraju teksta tako da nisam gubio puno vremena.
Preporuke:
7
41
13 sreda, 22 avgust 2012 20:31
kolega
Članak je dobar, potkrepljen činjenicama i vrlo poučan.
Međutim, kako ste članak završili pozivanjenm na naše medije skrenuo bih Vam pažnju na jednu stvar. Ako ste pisali naučni rad ovo je odlično, aki ako ste pisali za "šire" narodne mase onda je članak trebao da bude dosta kraći.
Naši mediji su namenjeni "širokim" narodnim masama. NSPM svakako nije takvo glasilo, ali se zapitajte zbog koga ste ovo pisali. Zbog ljudi koji na ovaj sajt dolaze i spremni su da odvoje više od 10 minuta za čitanje ili zbog onih koje bi ovaj članak nečemu naučio, a koji ne čitaju članke duže od nekoliko rečenica.
Sugestija je krajnje dobronamerna. Veliki pozdrav.
Preporuke:
26
4
14 sreda, 22 avgust 2012 21:47
Betelgeuse
Ne gubite vreme dokazivanjem zapadnog cinizma. Neprijatelj je odavno poznat.
Preporuke:
29
2
15 sreda, 22 avgust 2012 22:00
Misa
Ako cemo i o ruskom roku, mogu svima da preporucim moju omiljenu grupu ARKONA, narocito pesme STENKA NA STENKU i SLAVSA RUS (nije politika), a grupa je odlicna.
Preporuke:
10
1
16 sreda, 22 avgust 2012 22:06
Beli Orao
""Miša.

To se lepo kaže "živeo Obama, Bil, Klintonka i demokratsko orgijanje".
Preporuke:
25
2
17 četvrtak, 23 avgust 2012 06:59
Ivan K.
O incidentu ovih žena. Rusija može imati ne znam kako dobru pank i rok scenu, ali je Rusija *zemlja nenasmejanih ljudi*, i sa nižim stepenom gostoprimstva od susednih Turske, Kazahstana i Irana*. Otuda nema sumnje da u Rusiji postoji velika potreba za kulturnom promenom u vidu relaksacije, povećanja ličnog entuzijazma, možda i ličnih sloboda. Koliko se vidi, ove žene su pokazale inicijativu u tom pravcu; ne radi se o motivu umetničkom, niti vandalskom, nego za revitalizaciju srčanosti. Kad bi se ona desila, ruski generali bi mogli odahnuti. Boj ne bije svijetlo oružje, već srce.

(*) Raspitavati se kod ljudi koji putuju u ovim zemljama; Videti onlajn dnevničke beleške Snezane Radojicic; guglati o gostoprimstvu iranskog naroda...)
Preporuke:
3
31
18 četvrtak, 23 avgust 2012 08:38
Jefimija
Ne znam da li je rok muzika zaista nastala u laboratorijama vladara iz senke, ne verujem, ali sam sigurna da su ti isti vladari na vreme prepoznali njenu moć i uticaj na mase i na vreme počeli da je koriste za svoje opskurne ciljeve.Lenon jeste bio kritičar sistema ali rekla bih, da je njegova oštrica bila uperena pre svega protiv konzervativnih elemenata, religije, tradicionalnih vrednosti. Pitanje je, da je živ, koju bi i kakvu stranu danas zastupao. MOžda bi stajao rame uz rame sa liderom U2, Bonom,vrhunskim licemerom rokenrola, u odbrani ,,ljudskih prava i sloboda". To su oni isti koji se iz svojih privatnih aviona( koji, jelte, ne zagađuju vazduh), ,,bore" za isti taj ,,čist vazduh", koji se fanatično bore za prava ,,seksualnih manjina" ali ih ne uzbuđuje mnogo eksploatacija dece širom sveta, koji su cmizdravo zapomagali za fampznim Budama u Avganistanu ali im je paljevina pravoslavnih hramova na Kosmetu bio ,,civilizacijski čin".
Preporuke:
25
1
19 četvrtak, 23 avgust 2012 09:53
Tešić Goran - srbski panker ZA Putina
"A sto nse crkve tice, kad pocne da se mesa u politiku i podrzava jednog kandidata onda su i sve akcije protiv nje i dozvoljene i pozeljne."

A po čemu crkva ne može da se meša u politiku a ti možeš?
Preporuke:
22
6
20 četvrtak, 23 avgust 2012 09:54
brm
"oo istočnom licemerju"
već na početku teksta podmetačina:
pesma Go west (izvorno Vilidž Pipl) govori o ZAPANOJ OBALI SAD (Kalifornija) "life is peaceful there
in the open air, where the sky are blue,
this is what were gona do" u poređenju sa "Biblijskim pojasom" SAD,nema nikakve veze sa hladnim ratom ... osim ako Vilidž pipl ne prevodite kao "ljudi sa sela"
Preporuke:
8
13
21 četvrtak, 23 avgust 2012 10:31
Jefimija
,,Ivan K."
Verovatno je tako, ali morate poznavati i psihologiju tih naroda,mentalitet, koji možda nije apsolutna kategorija ali kao takav ipak postoji. Rusi su severni narod,prisiljen da se bori sa surovom klimom, vekovima navikao na ,,čvrstu ruku", bilo carsku, bilo onu komunističku. Ja verujem da se određene osobine u narodu razvijaju i pod uticajem istorijskih okolnosti. Kao što u našem narodu, na žalost, postoji sloj koji u sebi nosi i razvija poslušničke, puzalačke i poltronske crte, kao nasleđe vekovne turske vladavine, tako su i Rusi zatvoreni i oprezni. A poređenje sa Irancima, Turcima, nije na mestu, radi se o drugačijem karakteru, tradiciji, običajima, životu. Mislim da su RUsi svoju ,,srčnost" pokazali bezbroj puta, i da nije bilo te srčanosti, istorija sveta a pogotovo Evrope bi bila drugačija, sasvim sigurno.
Preporuke:
17
2
22 četvrtak, 23 avgust 2012 10:32
Miroslav Anđelković
Može li mi neko prevesti sa engleskog značenje imena ove kvazi muzičke grupe?
Dakle kako glasi prevod na srbski jezik imena grupe ''Pussy Riot''?
Insistiram!
Preporuke:
9
4
23 četvrtak, 23 avgust 2012 10:36
brm
autoru čestitam što nam je ovu paradu kiča čak i bez pijanstva (mašina vremena) predstavio kao vrhunksu rok muziku bolju od zapadne...
ponekad zaista pomislim da je u Srba apsolutno nekritična rusofilija dijagnoza
Preporuke:
7
20
24 četvrtak, 23 avgust 2012 11:32
@brm
Village People su napisali tekst, ali ga nisu pevali na melodiju ruske himne, uz paradu sovjeta koji marširaju ka obećanoj zemlji i Kipu slobode. Autor ne proziva Village People, nego Pet Shop Boys, koji su očigledno napravili političku pesmu...
Preporuke:
19
2
25 četvrtak, 23 avgust 2012 11:37
Odbrana i poslednji dani
Šta se desilo sa pankom na Zapadu? Taj buntovnički i prevratnički muzički pravac koji je toliko obećavao najzaslužniji je za procvat manufakture u kojoj je igla osnovno sredstvo za rad.Omladina se naveliko bode i šara po sebi smatrajući to vrhunskim činom slobode.Najobičnija autodestrukcija.Na Zapadu sve što traje,traje dok donosi novac.Veliki su majstori komercijalizacije svega i svačega,pa i društvenih pokreta. Pank je na Zapadu doprineo uvećavanju osnovnog kapitala,na Istoku može da predstavlja inicijalnu kapislu za nasilno i krvavo rušenje demokratski izabranih predstavnika.Zašto je tako?Ovakva manifestacija "slobode" jedino je moguća u Rusiji.Najortodoksnijim pankerima u postojbini panka nikada nije palo na pamet da se bestijalno iživljavaju u crkvi predstavljajući to umetničkim činom.Koji crni pank? Zar taj muzički pravac nije završio na smetlištu muzičke istorije?Rusija kaska za Zapadom,ali ga prati u stopu.Kao i Srbija nikako da se oslobodi kompleksa provincije.
Preporuke:
14
1
26 četvrtak, 23 avgust 2012 11:38
Marko Radovanović
Nisam stručan, ali ako se dobro sećam pesma "Go West" je zapravo jako stara pesma američkih pionira (iliti doseljenika) iz 19. veka kada je ogroman broj ljudi krenuo put zapadne obale da bi se tamo naselio.

Miroslave - reč "pusi" je označavala umiljatu kućnu mačku, ali je u međuvremenu postala i žargonski sinonim za vaginu. "Rajot" je reč za pobunu, nemir. Dakle, naziv je kao dvosmislen, ali je jasno na šta se svodi.
Preporuke:
14
0
27 četvrtak, 23 avgust 2012 12:08
slobodan prevod
slobodan prevod bi bio-vaginalna kritična masa sa elementima postraumatske frigidnosti koja je direktan proizvod boljševičke prošlosti,lošeg seksualnog života u kolhozima
Preporuke:
5
11
28 četvrtak, 23 avgust 2012 13:56
Vukadin
Sasvim solidan tekst. Imao bih samo dve primedbe.
Prva se odnosi na "Vetar promena". Ja tu pesmu nisam shvatio kao tugaljivu odu pobedi u Hladnom ratu. Možda sam sentimentalan, ali to doživljavam kao ono što je kraj Hladnog rata mogao da bude, i kako je predstavljan - kao pad ideoloških granica. To vidim pre svega u stihu "mogli bismo biti kao braća", i u celoj pesmi. Dakle, poziv na jedinstvo na prostorima Evroazije, posle besmislenih podela. Na De Golovu "Evropu do Urala", ili beše "Evropa od Lisabona do Vladivostoka". Posebno što su to pevali Nemci, koji zbog DDR-a, i drugog, imaju razloga da mrze Ruse. I sad stvarno vidimo saradnju Rusije sa Kinom i Nemačkom, oslobođenu ideološkog balasta.
Drugo, kraće i bitnije - kako su one zapravo ušle u Hram?! Malo mi je čudno da uđu silom sa scenom i instrumentima. To me kopka u celom slučaju. A ako su ušle silom, to je povreda poseda (iako nije lični) i podleže sankcijama.
Preporuke:
7
3
29 četvrtak, 23 avgust 2012 14:04
Vukadin
Kad smo kod povrede poseda, to je bila tema male rasprave. Ja sam rekao da su "pankerke" povredile ono što je na Zapadu svetinja - a to nije ništa duhovno, nego privatna svojina. Rečeno mi je kako stan i firma (pravno lice) nije isto. Je li tako?
Ja kad bih ušao tamo gde radim sa malo kraćim pantalonama (stvarno diskriminacija, ženama niko ne proverava dužinu suknje), vidljivo naoružani čuvar bi rekao značajnim glasom "GOSPODINE". Ako bih ga ignorisao, to bi rekao još značajnijim glasom, pa bi možda počeo i da se DERE. Ako bih ga i dalje ignorisao, krenuo bi silom na mene.
Verovatno ne bi upotrebio pištolj, koga vidljivo nosi, samo zbog kraćih pantalona. Ali da dođe do fizičkog obračuna nas dvojice, na čijoj strani bi bio sud!? A šta da hoću da izvedem "performans"?!? Šta sa klijentom koga ne mogu obuzdati, ko zna zašto? Da li je i to sloboda izražavanja, recimo ako ometa rad cele filijale?!
Preporuke:
13
1
30 četvrtak, 23 avgust 2012 14:14
Vukadin
@Jednorog
Odlično uočeno! Da su "pankerke" krenule na upravnu zgradu Sinoda, ili šta već, ne bi stigle ni da prismrde. Baš zato što tamo ima naoružanih čuvara (ne kažem da ne treba da ih ima), a u crkvama ih nema. One su igrale na sigurno, da izvedu svoj performans i izvređaju osećanja vernika. Zbog toga mogu biti samo navodne "pankerke". Kao i zbog šoldi, jer sigurno da ne rade sve to besplatno...
Preporuke:
11
3
31 četvrtak, 23 avgust 2012 15:12
brm
@brm
hvala Vukadine, uštedeo si mi trud da objasnim osobi perceptivne svesti da se umetnička dela ne tumače bukvalno - ko što Brankica Stanković i malovićkine sudije tumače navijačku pesmu... kome nije jasno da je " pevanje na melodiju ruske himne, uz (dokumentarne snimke) parade sovjeta koji kao marširaju ka Kipu slobode" višeznačno ali nikako zlonamerno i politikantsko, sem zlonamernim politikantima?

no pojedini komenattori ovde su i Krležinu satiru o purgerima koji kukaju 1918. da su ih osvojili Cigani shvatili kao Krležine antisrpske stavove.
Preporuke:
5
11
32 četvrtak, 23 avgust 2012 15:17
brm
"Kad smo kod povrede poseda, to je bila tema male rasprave."obaveštavam skrivene propagatore neolibaralizma da Crkva nije privatni posed, već zajednička imovina i mesto Sabora svih, dakle i "Pussy Riot" imaju pravo da u svako doba uđu u zajedničku nam ekslesiju, igleziju (Sabor, skupštinu).Takođe Crkva nije nešto drugo od nas njenih vernika , Crkva smo svi mi (Sabor svih nas)tako je bar u pravoslavlju..u vaše ekstremne sekte i krptokomunistička tumačenja hrišćanstva se ne razumem
Preporuke:
4
13
33 četvrtak, 23 avgust 2012 15:27
brm
"Najortodoksnijim pankerima u postojbini panka nikada nije palo na pamet da se bestijalno iživljavaju u crkvi predstavljajući to umetničkim činom.Koji crni pank? Zar taj muzički pravac nije završio na smetlištu muzičke istorije?"

zamisli koliko bi vekova robije dobile pusike da su plovile Moskvom na brodu i pržile "Bože spasi Putina i fašistički režim" .. taj muzički pravac je "završio na smetlištu" samo za one kojima su ovi smešni Tanasićevi ruski šansonjeri - rokeri i buntovnici...

između Tačerizma kojem je posvećen God sejv d kvin, Reganizma koji je uništio njujoršku klubsku scenu preko Vučićevog idola i pretvorio Nju Jork u seks i grad delta siti i Putinizma nema nikave razlike ... - što bi reko drug Ron pol - čist fašizam Musolinijvskog tipa..korporacijska diktatura par porodica
Preporuke:
7
14
34 četvrtak, 23 avgust 2012 16:29
Bob
Ne znam razliku izmedju nekakvog kvalitetnog i lošeg panka (roka, popa), jer je to sve jedan isti talog raspadajuće civilizacije. Treba biti oštećenog sluha pa takvu podkulturu proglasiti za umetnost, pored klasične ili duhovne muzike.

Ako je Lenon intelektualac, šta li su Bah i Čajkovski? Tempora, mores. Ludilo raspada.
Preporuke:
11
3
35 četvrtak, 23 avgust 2012 16:40
Go West
Svaka čast za sve BRM-ove komentare! On u ovoj i drugim diskusijama spasava zdrav razum. Opisati spot Pet Shop Boys-a kao "trijumfalistički hvalospev zapadnoj pobedi u Hladnom ratu", znači stvarno promašivati ceo fudbal. Spot je, kako reče brm, zaista višeznačan, camp, i barata vrlo različitim simbolima, kako onom kapitalističkim, tako i onim socijalističkim + očiglednom gej estetikom. Ako išta, on pre svega pokazuje kako se ideološke umetnosti - s jedne strane sovjetska, komunistička, a s druge komercijalna, kapitalistički, "Coca-cola"-inska - u suštini ne razlikuje jedna od druge, i kako se sovjstski ideološki kič dodiruje sa američkim ideološkim kičom. U tom smislu, spot se upravo može razumeti i kao podsmevanje zapadnjačkom trijumfalizmu.

A čin Pussy Riot nalazi se upravo u hrišćanskoj tradiciji isterivanja trgaovaca iz hrama. Pravi uljez tu je Putin, kojeg je uveo lične patrijarh. Devojke su samo izvele čin egzorcizma.
Preporuke:
7
18
36 četvrtak, 23 avgust 2012 18:37
Mina
Meni njihov nastup djeluje kao najlakši način da izađu iz anonimnosti.Mislim da bi bili najbolje kažnjeni ukoliko bi ih ignorisali.
Preporuke:
10
0
37 četvrtak, 23 avgust 2012 19:41
Srbin crnac, ateista, musliman, katolik, komunista...
Ne razumem kako diskusija o širem uticaju politike na muziku i obratno može da se svede na prepirku oko jedne ili dve pesme ili na autorov izbor pesme s ruske strane. Valjda su i ti "Pet Šop Bojsi" bili tako naivni pa nisu znali zašto objavljuju pesmu "Go West". I mi verovatno trebamo biti toliko naivni pa misliti da to nije u kontekstu proglašenja zapadne kulturne hegemonije. Potpuno se previđa činjenica da muzičku industriju Zapada potpuno kontroliše vladajuća finansijska elita i da ta industrija, posebno poslednjih 15-ak godina služi za promociju neoliberalne ideologije, adolescentnog hedonizma i opšte kretenizacije nauštrb kritičkog razmišljanja. Onima koji misle da zapadnoj muzici nema alternative i ne vole fine sovjetske rok pesmice "Mašine Vremena" preporučujem da poslušaju rok pesmu grupe Gorky Park - Bang. Od novijih grupa nije loša grupa Piknik.
Preporuke:
7
0
38 četvrtak, 23 avgust 2012 20:22
Tešić Goran iz Kalužske oblasti
Evo za one koje interesuje kako se sve tačno odigralo u hramu Hrista Spasitelja specijalna emisija na ruskoj televiziji sa komentarima u studiju i video snimcima sa video kamera ispred i u hramu uključujući i borbu sa obezbeđenjem i snimke sa ispitivanja optuženih a sada osuđenih članica "Pusi Rajot":

http://youtu.be/Hauy5idGFfI

Za one koji ne znaju ruski neka samo gledaju i biće im sve jasno.
Preporuke:
4
0
39 četvrtak, 23 avgust 2012 23:12
Robespijer
Mnogi od tih velikih muzičkih umetnika, koje autor veliča, zalagali su se za ono što autor žigoše. Tako da ovaj tekst donekle smatram kontradiktornim. Stil njihovog života, način razmišljanja i ponašanja, ne odgovara onome što autor dalje propagira, u ovom i drugim svojim tekstovima. No, čini mi se da se autor plaši da udari tako otvoreno na neosporne muzičke autoritete. Recimo otvoreno, mnogi od njih su bili homoseksualne orijentacije, uživali su u lakšim ili težim drogama, konzumirali alkohol u neograničenim količinama... Da, slažem se da je to bio bunt protiv stanja u društvu, ali ne mogu da shvatim da autor to dalje osporava drugim umetnicima u onim delovima sveta u kojima vlada njegov sistem vrednosti. Mada, sada mi i nije jasno koji je njegov sistem.

Svi se verovatno sećate one veoma uvredljive i vulgarne pesme Bore Đorđevića o Slobodanu i Miri!? Da li mu je falila i dlaka sa glave? Da li je završio u zatvoru dve godine?

Treba imati iste kriterijume u istim situacijama!
Preporuke:
6
4
40 četvrtak, 23 avgust 2012 23:39
Marko Obilić
Poklič "No pasaran"("Neće proći")lansirala je u španskom građ.ratu Dolores Ibaruri.Bila je u toku odlučna bitka za Madrid,zadnje uporište republikanske vlade,na čijoj strani je bila slabo naoružana španska sirotinja i levičarski dobrovoljci iz sveta.Prema njima je nadirala do zuba naoružana rojalist.armada pod komandom generala Franka,podržana teškom avijacijom Hitlera
i Musol. Pažnja branilaca je bila usmerena na četiri kolone koje su opsedale grad ali ne i na"petu kolonu",izdajnike koji su iznutra sabotirali odbranu.
Svetli simboli španskog građanskog rata,kao što su "No pasaran" ili amblem stisnute pesnice poslednjih godina su cinično prisvojile profesion.petokol.organizacije koje za račun
imper.sila zapada organizuju revolucije kojima se suverene države pretvaraju u kolonije.Viđeni su u Srb.Lib.Iraku,Libiji,Siriji i na odeći Rajotkinja.
Arsen Lupen,najveći lopov svih vremena je,
iz taštine,na mestima gde je "operisao" namerno ostavljao karakteristične tragove.Nije uhvaćen.
Preporuke:
10
1
41 četvrtak, 23 avgust 2012 23:48
Marko Obilić
Službenici Ginisove agencije za beleženje bizarnih svetskih rekorda rade ovih dana prekovremeno jer ne mogu da izračunaju dokle će dogurati tri do juče uboge ruske devojke u dve discipline.Prva disciplina je kako urušiti imiđž svoje zemlje u svetu za kratko vreme i one su tu postigle novi svetski rekord koji iznosi 43 sekunde i 7 desetinki.Isto to vreme priznato je devojkama kao svetski rekord i u drugoj disciplini koja se zove - kako steći "slavu" i bogatstvo sa što manje truda.Sav ovaj "uspeh"devojke su postigle sa nepunih minut kreštanja u svetom hramu i sa šestostranom pesmaricom od koje se stide čak i najzatucaniji poštovaoci panka.Jedno je sigurno-sada više niko ne može da lamentira kako "od panka nema selameta".Nije važno kako sviraš nego gde i kome.A pusice su,pevajući svom predsedniku,sve vreme znale da pevaju za neke druge uši,koje ne znaju nijednu rusku reč.
Preporuke:
11
3
42 petak, 24 avgust 2012 01:40
Bob
Bora, medjutim, brajko moj nije tu pesmu pevao nasred hrama Sv.Save i igrao.

@Go West: Egzorcizam da bi izveo, dakle brajko moj, uslov svih uslova je da ne igraš.


A možda i ja grešim. Nekima je egzorcizam isterivanje dobrih duhova?
Preporuke:
5
1
43 petak, 24 avgust 2012 09:01
Vukadin
Prvo mi je ukazano da fizičko i pravno lice nisu isto, kada sam objasnio da nema bitne razlike, sledi argument da je Crkva nešto "supstancijalno" drugačije. Kao, nad pravoslavcem svako može da se istresa, ako ovaj to ne prihvati nije hrišćanin. Kako čedistički!
Hristos jeste nešto propovedao, no to bi bila dugačka priča. Ukratko - postoji teorija i praksa hrišćanstva, a ja dajem prednost praksi. Kao evroazijci što su više cenili Staljinov SSSR nego Marksovu utopiju (sve sa grupnim brakom).
No, recimo da je tako, Crkva su svi, nije u kulama od kamena i drveta (reče Hrist, ili to beše apokrif). Što onda "pankerke" nisu "propovedale" na livadi, došli bi ljudi da ih čuju? Čak i pravoslavci, makar da ih nečim gađaju. Koncert kao i svaki drugi, a ne uzurpacija sakralnog. U ovom tekstu (i linkovima) videsmo kako je sve Putin nazivan, i sistem kritikovan, čak i sa broda, slično Pistolsima.
A "pice" neka budu posledne, pa kad ih Vladimir pomiluje, sledeći koncert u džamiji u Groznom.
Preporuke:
7
1
44 petak, 24 avgust 2012 09:21
Vukadin
Kad već rasplinjavate diskusiju sa apoteozom Zapada od strane onih šminkera Pet Šop Bojs (da ne bi bilo kolizije sa moderacijom, upotrebiću za njih izraz koji je na ovom portalu viđen prilikom organizacije gej-prajda u Beogradu, a glasi: "znate-već-ko" iz fotelja)... Predstaviću svog favorita. Frankie Goes to Hollywood, takođe Englezi, takođe homići, ali sa stilom, a ne ko ovi fićfirići, i onaj Bronski Bit. Predlozi za slušanje, takođe se pominje Zapad: Warriors of the wasteland i Two Tribes.
(Šteta što u komentaru ne može da se linkuje)
Preporuke:
2
1
45 petak, 24 avgust 2012 09:48
brm
"čin Pussy Riot nalazi se upravo u hrišćanskoj tradiciji isterivanja trgaovaca iz hrama"
svaka čast tebi vojvodo
tvoj serdar
Preporuke:
2
8
46 petak, 24 avgust 2012 09:57
brm
"ja dajem prednost praksi. Kao evroazijci što su više cenili Staljinov SSSR nego Marksovu utopiju (sve sa grupnim brakom)."
poštujem kad se neko otvreno izjasni kao Staljino/sovjeto fil.. ali nemojte zaboga da to predstavljate kao rusofiliju u ime naroda koji volim i uz čiju kulturu sam formiran..aman pa niko nije ubio više Rusa od Staljina ..Rusima nikako ne želim novog Staljina pa mi je potez pusika razumljiv .. . uzgre s vi Rusi koje sam upoznao imaju prema Putinu odnos kao ja nekiad prema Miloševiću.. i tada su me iz bezbedne daljine pravoslavna grčka braća ubeđivala da je on super a da je neznam šta je doboro za Srbe, kao što vi danas bolje znate od Rusa..
Preporuke:
2
9
47 petak, 24 avgust 2012 10:19
Tešić Goran - živim u bratskoj Rusiji
"uzgre s vi Rusi koje sam upoznao imaju prema Putinu odnos kao ja nekiad prema Miloševiću.. i tada su me iz bezbedne daljine pravoslavna grčka braća ubeđivala da je on super a da je neznam šta je doboro za Srbe, kao što vi danas bolje znate od Rusa.."

Pa izgleda da ne poznaješ dovoljno mnogo Rusa. Samo da te podsetim da je Putin ubedljivo pobedio na nedavno održanim izborima, to jest narod je pokazao za koga je.
Preporuke:
8
2
48 petak, 24 avgust 2012 10:35
Vukadin
brm,
Šta Rusi misle o Staljinu teško da može da se zna, odnosno generalizuje... Nešto kažu ankete, i to nešto pre bi se svidelo meni nego tebi. Ali, to je statistika, ima aforizama o njoj, pa se na istu ne pozivam mnogo...
Međutim, šta Rusi (građani RF) misle o Putinu, to se videlo na izborima. Valjda si toliki demokrata da prihvataš izborne rezultate. Ili se povodiš za "teorijama zavere"?
Dakle, ruski narod je nekoliko puta izabrao ovu žrtvu egzorcizma, kako neko reče u ovoj diskusiji. Na veliku žalost drugorusijanaca, a i (vas?) drugosrbijanaca...
Preporuke:
8
1
49 petak, 24 avgust 2012 11:15
Tešić Goran
Za Go West:

"A čin Pussy Riot nalazi se upravo u hrišćanskoj tradiciji isterivanja trgaovaca iz hrama. Pravi uljez tu je Putin, kojeg je uveo lične patrijarh. Devojke su samo izvele čin egzorcizma."

Pobratime, jedna od članica "Pusi Rajot" Nadežda Tolokonikova je pre nekoliko godina u devetom mesecu trudnoće učestvovala u seksualnim orgijama u jednom ruskom muzeju. Evo ti dokaza:

"Voйna ebetsя za naslednika Medvežonka (ren-tv)" na "JuTjubu"

Jel su ti to te tvoje isterivačice đavola? Ko iz koga ovde treba da isteruje đavola?
Preporuke:
5
0
50 petak, 24 avgust 2012 11:51
Vukadin
Iz tih isterivačicama đavola treba zlo isterati...
Valjda bi se i njima to svidelo, bez obzira koje su orijentacije (i za to ima leka).
Preporuke:
4
2
51 petak, 24 avgust 2012 12:03
brm
"Voйna ebetsя za naslednika Medvežonka"
tako je i drug Staljin sredio rusku avangardu koja ih je dovela na vlast i uveo divni socrealizam.. a i drug Adolf je uklonio izopačenu umetnost...
a i drug Đulijani je to isterao iz NjuJorka...

divni uzori za maldosrBBBe
Preporuke:
3
9
52 petak, 24 avgust 2012 12:54
Vukadin
Mladosrbi, kako basarijanski to zvuči... Ima on jedan baš onako maliganski kreativan izraz "mladoturska čaršija"...
Lično ne vidim ništa loše da me neko poredi sa mladoturcima. Kemal Paša je uradio velike stvari za svoj narod, baš kao i Staljin za svoj...
A i nije baš liberalno zamerati nekome turcizam...
Preporuke:
4
2
53 petak, 24 avgust 2012 13:13
Lepa Luna
Ako se ne varam, ,,pank" je kao muzički pokret nastao među mladima iz nižih društvenih slojeva, imao je jake socijalne elemente, izražavao bunt protiv kapitalističkog sistema, ali i bio protivteža u to doba aktuelnom ,,gliter"roku, disko muzici, ostacima hipi pokreta, svemu što je tupilo oštricu društvene kritike. A onda su ,,buntovni" pankeri upali u oprobanu zamku, došli do novca, slave, sve manje primećivali radničku klasu a sve više usvajali navike onih koje su napadali. I šta bi od bunta? Ćorak. Gde tu vi vidite ove devojke? Protiv čega se one, kao, bune? Protiv nepravde u društvu, protiv kapitalizma i njegovih aspekata, protiv nepravde? Ajte, molim vas, dobile su suviše pažnje,apsolutno nezasluženo. Vidim i da se javni seks, od strane nekih proglašava za UMETNOST a kreveljenje i orgijanje upravoslavnom hramu se poredi sa Hristovim delom. Da li pojedinci zaista veruju u to što pišu ili samo žele da budu ,,antiprotivni".A naš paganski ,,Perun", tek, smejurija.
Preporuke:
5
1
54 petak, 24 avgust 2012 13:25
Tešić Goran - da ti objasnim suštinu
"tako je i drug Staljin sredio rusku avangardu koja ih je dovela na vlast i uveo divni socrealizam.."

Koja je avangarda dovela Lenjina i Staljina na vlast? Misliš Jakob Šif sa Uol Strita?

Aj odgovori mi majke ti jel za tebe avangarda da se skineš go i izvodiš orgije na javnom mestu i da to nazivaš političkom akcijom?
Preporuke:
5
1
55 petak, 24 avgust 2012 13:28
brm
@ Lepa Luna
"A onda su ,,buntovni" pankeri upali u oprobanu zamku, došli do novca, slave, sve manje primećivali radničku klasu a sve više usvajali navike onih koje su napadali. I šta bi od bunta? Ćorak"
o kome konkretno pišete?
nijedan pank bend ne mogu da prepoznam u opisu, budite konkretniji... sem ako mislite na (o)pan(a)k pank
PS reći da je pank"...bio protivteža svemu što je tupilo oštricu društvene kritike - u to doba aktuelnom ,,gliter"roku, ostacima hipi pokreta ..."
je OK ali svrstati još veći andergraund tog doba od panka - disko muziku u to društvo znači samo nepoznavanje još veće nego panka... ne bi se drug Đulijani okomio na imterese megakorporacija..da niste vi Luna Lu, razumete se slično njojzi?
Preporuke:
2
2
56 petak, 24 avgust 2012 13:29
brm
"Lično ne vidim ništa loše da me neko poredi sa mladoturcima." prihvatam konstruktivnu kritiku, loše mi je poređenje

" Kemal Paša je uradio velike stvari za svoj narod, baš kao i Staljin za svoj"... preciznije Kemal paša je uradio za Jermenski narod ko Staljin za ruski, a šta je Staljin uradio toliko za Gruzine da može da se poredi sa Ataturkom, nisam upoznat
Preporuke:
3
2
57 petak, 24 avgust 2012 13:37
brm
"jel za tebe avangarda da se skineš go i izvodiš orgije na javnom mestu i da to nazivaš političkom akcijom?"
nije, avangarda je umetnički pokret koji je bio devedesetak godina ranije, u vreme pred uzlazak druga Staljina...
A ko je performans Pusi Rajot proglasio za političku akciju? one uporno tvrde da je bio umetnički izražaj (performans), a sud takođe tvrdi da nisu osuđene zbog Putina i poretka već zbog "vređanja osećanja vernika" (što je onako baš pusi stično i jaaadno). kako se zovu režimi koji toliko drastično osuđuju zbog "političke akcije"?
polemika postaje sve zabavnija jer tolikkoo sami sebe nagrdite i ismejete .. ja se ne bih sam setio bez vaše pomoći..
Preporuke:
1
2
58 petak, 24 avgust 2012 13:40
Tešić Goran - srbski panker iz ruskog sela
Ajde malo o panku. Počeci panka su D Studžs i Igi Pop, to jest mesto dešavanja je Detroit, Amerika. Bacanje Igi Popa po staklu i slična destrukcija i samo-destrukcija. Onda slede Ramonsi, to jest NjuJork, opet Amerika. Tek posle njih slede Seks Pistols i D Kleš, Velika Britanija. A ustvari iza celog projekta Seks Pistols stoji vlasnik opskurnog butika sado-mazo stvari "Seks" - Malkolm MekLaren, menadžer grupe. DŽoni Roten i Stiv DŽons su mu bili lokalni pivski partneri. Neki smatraju da je sve pesme sa prvog i jedinog albuma Seks Pistolsa napisao basista Glen Matlok koji je jedini bio muzički obrazovan iz te prve, originalne postave. On je prvi i napustio grupu. Neki kažu iz verskih razloga. U novije vreme se vraćao u grupu kad su počeli da tezgare. Njega je u grupi zamenio pokojni, Bog dušu da mu prosti, Sid Višas. Zato je veliko pitanje koliko je u britanskom panku bilo spontanosti i smislenosti, a koliko manipulacije u pravcu pravljenja koraka dalje ka demonizaciji pop i rok muzike.
Preporuke:
2
0
59 petak, 24 avgust 2012 13:49
MarkoObilić
Rani rock'n roll je izraz pobune mlade generacije protiv malograđ. sistema vred.na zapadu..Njegovi prvi protagonisti bili su siromašni priučeni muzičari koji su "šetali" tri akorda,nosili raščupane duge frizure da bi nervirali svoje roditelje i pevali protiv rata u Vijetnamu.U medjuvremenu,oni su ostarili i obogatili se,pošto je rok postao veliki šou biznis.Danas,na live aid koncertima u organizaciji CIA agituju za humanitarna bombardovanja.Bono Vox je na taj način postao dolarski bilioner.Najmarljivije estradne agitpropovce kraljica kiti laskavim titulama (deda)pera ili (baba)sera.Ruske pankerke zarad publiciteta i zapadne kinte pljuju po svojoj crkvi i predsedniku koji je zemlji vratio dostojanstvo.Neki to rade i za kesicu bombona,a najblentaviji džabe("useful idiots").Tako je u Srbiji,u vreme kad nam se s neba smešio "milosrdni anđeo"jedan nesrećnik"pevao"sada već himničan refren:"Neću da pobedi narodna muzika".A NATO bombe su padale.I padale.I padaju još i dalje,samo malo dalje.
Preporuke:
6
1
60 petak, 24 avgust 2012 14:40
brm
al se frljate sa decenijama, sve ste pobrkali..
- RR nastao u vreme rata u Vijetnamu?
- "Onaj nesretnik", autor pesme na kompilaciji na stihove vladike Nikolaja pevao "mir brate mir" (pu pu pu sačuvaj Bože adaleo bilo) u vreme NATO bombarodvanja?
- Bono Vox kao primer pankera i buntovnika???
- drugari pivopije sračunato prave pesme da bi demonizirali bla bla bla.. ne verujem da znaju šta znači ta reč...
ajte još malo, molim vas baš se zabavljam ..
samo čekam da neko pomene "ružu Hrvatsku" kao primer panka
Preporuke:
2
2
61 petak, 24 avgust 2012 14:49
MarkoOilić
Tri devojke živele su svoje živote.Izgledalo je da će ostariti a da iza sebe traga ne ostave. Nisu imale ništa - ni para,ni talenta.Shvativši da im vreme ide,devojke su dumale i dumale.Pameti im nije preticalo,ali devojačko lukavstvo,u tome nisu zaostajale. I tako su devojke "patriotski"zasvirale svom"baćuški".Isplanirale su da performans izvedu u crkvi,zbog dobre akustike-odjekuje na zapadnu stranu.Posle svega,više niko ne može da kaze da od panka nema selameta.
Preporuke:
7
2
62 petak, 24 avgust 2012 16:26
Go West
Iz tih isterivačicama đavola treba zlo isterati...
Valjda bi se i njima to svidelo, bez obzira koje su orijentacije (i za to ima leka).


O, vrli hršćanin bi malo kazneno da siluje. Baš hrišćanski.

Inače, Tolokonikova je u "orgijama" učestvovala u osmom mesecu trudnoće, sa sopstvenim mužem. Ne vidim baš nikakav razlog za sablažnjavanje. Osim, kao što opet lepo reče BRM, od strane onih koji bi se gadili i nad "degenerisanom umetnošću".
Preporuke:
3
2
63 petak, 24 avgust 2012 18:21
Vukadin
Nego, da rezimiramo mi sa onog dokumentarnog filma
1. Sredinom januara Berezovski piše patrijarhu ruskom da "urazumi" nevernog Putina, te ovaj da vlast preda u ruke njemu, ovaj ne, nego "narodu". Patrijarh ne odgovara, a i šta bi nesrećniku odgovorio...
2. Mesec dana kasnije "pankerke" ulaze PRVI put u Hram. Izvode nešto na brzaka, "na suvo", jedna pozira s gitarom koja nije uključena. Očigledno da bi se montiralo za spot. To snima četvrogodišnje dete. Da vidim dušebrižnike šta bi rekli da dete nekog radikala radi nešto na mitingu...
3. Tri dana kasnije, vraćaju se na mesto zločina. Ovog puta u većem broju. Uočimo da ulaze relativno "smerno" obučeni. Zima može objasniti prikrivanje "pank" odeće, no deluje mi da nisu rizikovale da ih uopšte ne puste u crkvu. Ušle su "na kvarnjaka" i izvele svoje. Obezbeđenje je reagovalo.
4. Sudski proces je stvorio farsu. Ja bih drugačije reagovao, ali ističe mi prostor poruke da objasnim...
Preporuke:
2
0
64 petak, 24 avgust 2012 18:27
Vukadin
Zapadnjaku, vidim mene citiraš, ali ne znam kom se hrišćaninu obraćaš. Ja samo branim pravo hrišćanskih vernika na različitost, inače nisam hrišćanin.
A što se tiče orgijanja sa svojim mužem, podseti me na jednu moju komšinicu kad sam bio mali. Pravila je silnu buku. Dođe baba iz komšiluka i ova je pita - da li ti baba nekada TO radiš (nije rekla tako, ali vidim aluzije se ovde dobro shvataju). A baba joj odgovori - ja TO radim za sebe, a ne za komšiluk.
Preporuke:
5
1
65 petak, 24 avgust 2012 18:29
Marko Obilić
(Samo za Mr Brm-a i njegovo društvo)Kao što je u formiranju ličnosti ključan period ranog detinjstva,tako je za formir.sistema vrednosti pojedinca presudan period puberteta.Hormonalna hiperprodukc.podstiče otvaranje prema spoljnom
svetu.Događaji koji nam se dese u pubertetu prodiru lakše u našu svest i ostaju dublje urezani
u sećanju.To je burni period kada emocije ostvaruju predominaciju nad razumom.Snaga
emocija je kriva što se za neke vrednosti kao za svoje prve ljubavi vezujemo zauvek.
Prestankom puberteta hladi se to eruptivno emocionalno nuklearno jezgro a razum se prihvata
zadatka da poređa rasute kockice i od njih izgradi jače ili slabije zacementiran sistem.
Nemam sumnji da je vaš sistem vrednosti zabetoniran u vremenu kada je cvetao pank.Ali tema ovde nije pank,niti bilo koji efemeran pravac,
nego zloupotreba estrade u funkciji realizacije globalnih političkih interesa.
Ko o čemu,vi o uštipcima.
Preporuke:
6
0
66 petak, 24 avgust 2012 22:24
prenosi stav
Osobno sam razočaran presudom, majku mu ako je Dostojevski samo za kritiku cara dobio 4 godine robije i 4 progonstva, isto ko i Solženjicin za kritiku Staljina...nije mi u namjeri da uspoređujem ove s uvaženim književnicima, ali presuda nije u skladu s ruskom pravosudnom tradicijom. Rusija se mora odrediti da ovakvim spodobama šiba po 10 godina arktičkog kruga, čisto da ih blizina sjevernog pola duhovno regenerira, bez obzira na to što mislio ovaj ili onaj rusofobni liberal na zapadu. Rusija neće biti jaka ako će je brinuti što zapad misli. Čim stroža presuda, to veća kritika zapada!
Alen Horvat
Preporuke:
2
3
67 subota, 25 avgust 2012 19:31
Jasmina
Kakve sve drakonske kazne priželjkijete, šta biste im sve radili... Sramota me. Imate li nekih problema kući pa se malo istresate? Kako se vi divite nekim drugim kulturama i kamenovanju!? Ali, otkud to? Kad tamo kamenuju hrišćane oni su zlo, ali devojke, njih ako.
U ovoj zemlji manipulišu narodom i kradu ali Vi ćutite! Na Ustav i Ustavni sud pljune ko stigne. Vi čutite. Ali, devojke izvele performans u crkvi- e, to ne može, kako samo skočite kao zveri! Nešto ste mi izgubili samilost, vi hrišćani? Hoćete da se vrati vreme progona bogumila, kad su hrišćani odsecali jezike, ubijali žene i decu onima koji su drugačiji? Neće moći! Zapad ih platio? Plaćaju li ti vaši nekad nešto i nekog na tom (podkupljivom ) zapadu? Para imaju,ne brinite! Crkva im oprostila greh, ali smatra da je kazna primerena! Koji paradoks, a njih baš briga za oprost greha! A Autor napisao ovoliki tekst o muzici kao uvod samo da bi ih napao. I rekao da one nisu neka grupa. A, da jesu, onda bi znači sve bilo OK?
Preporuke:
9
1
68 nedelja, 26 avgust 2012 17:27
@Jasmina
"Devojke izvele performans u crkvi", nije nego?!

Nikola Tanasić je naveo link u ovom tekstu gde svi mogu da pogledaju Vaš "performans". Naveo je i link antiputinvske pesme grupe RABFAK, koja je i oštrija i skandaloznija po svome tekstu (direktno optužuje Putina za zaglupljivanje naroda, za srozavanje društva i pljačku državnih resursa), naveo je i daleko šarmantnije i inteligentnije kritike režima (opet možete da poslušate te pesme). Tanasić kaže - sve ovo ostalo je antirežimski performans, a ono prvo nije.

Vi pogledajte dobro snimak, pa nam napišite ovde: "Ja ovo podržavam. Ovo je umetnost i ne vređa nikoga, niti krši bilo kakav zakon, niti bilo koju odrednicu običajnog prava." A onda biste mogli i svoju decu da posavetujete da je baš to dobar način da zastupaju svoje političke stavove, i da je to potpuno isto što i mukotrpni rad koji su ovi drugi umetnici uložili u izgradnju svoje javne reputacije, koju su opet založili u svoju borbu protiv Putinovog režima.
Preporuke:
2
3
69 ponedeljak, 27 avgust 2012 08:17
Jasmina
Samo, to što vi citirate su stihovi angažovanih pesmica, a ovo je performans! Marina Abramović bi sigurna sam dala dukat žut da napravi ovakav performans, ali lično ima problem, obavezuje je deda svetac (nekad patrijarh Varnava). A, devojke su to napravile. I uspele! Protrese su celu Rusiju i pola sveta. Kakvo samo srce treba imati da u Rusiji (ili jednoj Srbiji) uradite tako nešto. Što se majki tiče, "pravi" ste hrišćanin. Majke se koliko vidim ne brinu, ali vi brinete. Vaša volja što žalite druge umetnike "koji su uložili mukotrpni rad u izgradnju svoje javne reputacije koju su opet založili u svoju borbu protiv Putinovog režima" a niko ih ne zarezuje. Ali, nemojte više nikad, nikad, drugom da naređujete šta da kaže da bi vi bili u pravu! To nije lepo, pitajte vašeg duhovnika dal on to radi.
Preporuke:
2
1
70 ponedeljak, 27 avgust 2012 11:27
brm
@Jasmina
za neke je skoro uvek gola Marina Abramović primer "vređanja verskih osećanja pravoslavnih vernika" a ima nas koji smatramo da je najsuštastvenije proizašla iz kontinuiteta pravoslavne civilizacije...razlika između prvih i drugih je što prvi neće pogledati film "Umetnik je prisutan" zbog "načela", a drugi su ga pogledali pa im je očigledno postalo jasno..
za neke su tipske ikone koje štancuju primer i jedini obrazac pravoslavne umetnosti, a ima nas koji delo Endija Vorhola i Marine direktno povezujemo sa pravoslavnim "bekgraundom"...poput uglednih svetskih istoričara umetnosti... čime se pmametan ..time se lud...
isti princiop važi za Pusi rajot, s tim što si zaista preterala u oceni vrednosti njihovog performansa..
Preporuke:
1
1
71 ponedeljak, 27 avgust 2012 13:05
Go West
Brm objasnio. Endi Vorhol jeste bio pod uticajem pravoslavnog ikonopistva. Kao što je i Marina Abramovič pod različitim pravoslavnim uticajima, a hteli to komentatori da priznaju ili ne - pod takvim uticajima su i Pussy Riot (pogledajte samo njihove završne reči). Pravoslavna tradicija prevazilazi uske granice buržoaskog moralističkog zgražanja i zapravo predstavlja živu tradiciju rasprave, osporavanja, parafraziranja, pa i provokacije. I dobro je što je tako. A to što zgroženi moralisti ne vide dalje od svog nosa i devojačkih kratkih haljinica je zaista samo njihov problem.
Preporuke:
3
1
72 utorak, 28 avgust 2012 09:08
Jasmina
Hvala BRM-u što nas je podučio o Marini A. Lično mu zahvaljujem za očinski stav kad me samo blago ukorio jer sam malo preterala! Ko si bre ti? A, šta ako sam ja sarađivala sa Marinom i ako ja tebi mogu da budem majka? Otkud ta bolest da u ovoj zemlji svako misli da može nepitan da direktno soli pamet drugima? Postavila sam generalne primedbe, ali niko nista ni o jednoj. Da sam u okviru ove teme napisala da kiša obilazi oko Kragujevca, javili bi se mnogi da to demantuju, a neki i da žestoko ospore. Šta se to desilo sa nama? Gledam komentare po drugim sajtovima, užas. Ti ljudi žive oko nas, koji bi devojkama skinuli gaćice pa ih negde odveli. Naslađuju se mišlju da bi ih negde neki kamenoval ili kako jedan reče: šta tu ima da se priča! Na sajtu Glasa Rusije okrugli sto - "raspravljaju" dvojca koji isto misle (što nisu one to u sinagogi i sl.). Sad se vidi kako se vlada ovim svetom. Stalno pominju nesreću, bedu, boleštine, zlo u ljudima. I krive đavola! Napad je najbolja odbrana!
Preporuke:
0
2
73 utorak, 28 avgust 2012 11:42
Go West
Jasmina, sitne nesuglasice na stranu, mislim da ste vi i brm na istoj strani u ovoj raspravi :)
Preporuke:
0
0
74 utorak, 28 avgust 2012 16:28
brm
"Ko si bre ti?"
"znaš ti bre ko sam ja?"
"A, šta ako sam ja sarađivala sa Marinom i ako ja tebi mogu da budem majka?"
ništa
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner