петак, 09. мај 2025.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Милорад Додик: РС би волела да се створе конкретни услови за независност

Kоментари (63) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 14 август 2012 10:37
Тешић Горан
"На питање новинара из Израела о независности и односима са Србијом, Додик је рекао:

"Република Српска би, у случају прилике да одлучује између независности или припајање Србији, сигурно изабрала независност уз уговорни однос са Србијом"."

Катастрофална изјава! Не могу да верујем! Какав БРЕ уговорни однос?!

Уместо да се иде ка чврстим свесрбским интеграцијама у једној србској држави, неко опет хоће некакве аутономије, поделе и томе слично. Како овакви људи уопште могу да буду на власти?

Па ми ништа нисмо научили ни из ближе ни из даље историје. Ми смо безнадежан случај.
Препоруке:
34
43
2 уторак, 14 август 2012 11:01
Марко
Што се тиче независности и ''уговорног односа са Србијом'' господин предсједник очигледно не познаје жеље свог народа, а ако их познаје онда размишља прије о својој фотељи него о интересима нашег народа у цјелини. У осталом тако размишља и Пајтић и сви који су заузели неке фотеље и мисле да су рођени да на њима сједе. А ту су ријечи Краља Николе '' Са престола свога видим сву Европу цијели свијет, а знам да сам смртан човјек и да једном морам мријет.''
Препоруке:
26
18
3 уторак, 14 август 2012 11:36
cisto onako
Pa sta bi trebalo, da se pripoji Srbiji i da mu onda Nikolic, Dacic, Dinkic ili Tadic kroje sudbinu? Dodik se pokazao visprenijim i uspesnijim od svih politicara iz Srbije zajedno. I dok je na vlasti u Srbiji ova proevropska ekipa, prisajedinjenje RS Srbiji bi je samo utopilo u sivilo koje ovde vlada. Potpuno ujedinjenje bih podrzao samo ako bi glavni grad te drzave postao Banja Luka (iz Srbije sam inace).
Препоруке:
66
10
4 уторак, 14 август 2012 11:58
Јово
Мислим да би Република Српска требала да се уједини са Србијом и да Милорад Додик буде њен председник. Додик је показао да је способнији политичар од Тадића, Николића, Дачића и Динкића заједно.
Препоруке:
50
4
5 уторак, 14 август 2012 12:00
Миро
Додик и политичари из РС увек су овога мишљења.То није ништа ново!
Препоруке:
29
1
6 уторак, 14 август 2012 12:10
БањалукаКрајина
Вјерујте да маса људи овдје код нас није спремна да се уједини са Србијом, ми смо се властитом крвљу изборили на право да колико толико моежемо самостално да одлучујемо о нашем животу. Да вас подсјетим да је Србија 92-е имала прилику да брани то јединство, али она је одустала, повлачећи ЈНА и стварајући тзв. трећу Југославију, ЈНА је требала остати до 97-е године. Мислим да нема потребе да се неко у Србији љути због изјаве предсједника Додика, ја први нисам спреман да дајем порез Београду, тај филм нећете гледати.
Препоруке:
43
12
7 уторак, 14 август 2012 12:12
misa
Da li se neko seca blokade na Drini dok su ustasko-muslimanske horde uz sadejstvo NATO pakta jurisale na RS, da li se secate sa koliko ste revnosti hapsili srpske "ratne zlocince " u Srbiji.Zar se ti progonjeni ljudi nisu sklonili u svoju maticu, koja ih je hladno izrucila haskim dzelatima.Da li treba jos da vas potsecam.
Препоруке:
44
7
8 уторак, 14 август 2012 12:13
Тешић Горан
Одговор cisto onako:

"I dok je na vlasti u Srbiji ova proevropska ekipa, prisajedinjenje RS Srbiji bi je samo utopilo u sivilo koje ovde vlada."

Па он је подржавао још проевропскију екипу пре ове на челу са Тадићем. Исти је он ко и они. То управо ова његова изјава потврђује.

А иначе у Репуболици Србској није сивило. Тамо сија сунце 365 дана у години.
Препоруке:
15
7
9 уторак, 14 август 2012 12:14
Amir Čamdžić, dipl.pravnik
Srpska politika je superiorna u svakom pogledu i u konačnici Srbi uvijek imaju zadnju riječ !
Препоруке:
13
5
10 уторак, 14 август 2012 12:20
Реалан
Шансе да се Република Српска пропији Србији су у домену научне фантастике.Ни независна РС исто.Западљаци,ти који су кројили мапе по Балакну Република Срспка им је трн у оку и сад вероватно ударају главом од зид.Дистркут Брчко је рак-рана Републике Срспке није случајно то тако направљено.Додик финасира јаки јеврејски лоби добро он балансира у најмлађој Српској републици.
Препоруке:
20
5
11 уторак, 14 август 2012 12:23
Тешић Горан
"ја први нисам спреман да дајем порез Београду, тај филм нећете гледати."

А коме си спреман да дајеш? Бакиру Изетбеговићу? Па ви сте са њим једна држава. Играте фуцу са њима у истој лиги и друге ствари. Шта хоћете да будете - бананица (чак ни банана не можете да будете) држава? Ко Црна Гора?

Овде се не ради о томе ко је тренутно на власти, већ се ради о државотворном принципу да се створи једна уједињена централизована србска држава којом ће да се управља из једног србског центра. Србији за почетак треба вратити Црну Гору, Републику Србску и Косово и Метохију.
Препоруке:
23
5
12 уторак, 14 август 2012 12:30
Amir Čamdžić, dipl.pravnik
Muslimanski političari treba da shvate jednu istinu a ta je da je srpska politika superiorna i da svako "varničenje" u dodiru srpske i muslimanske politike , izuzev kada su te politike sinhronizovane i kreću se u istom smjeru a tada i nema "varničenja", je samo na štetu onome čija je politika inferiorna !

Ne razumijem da ne mogu da shvate da sa Srbima treba lijepo , jer Srbi su to , politički mudraci za koje u svakom pogledu radi vrijeme i činjenično stanje !

Neka svako razmisli o tome !
Препоруке:
13
4
13 уторак, 14 август 2012 12:31
Тешић Горан
Одг. misa:

"Da li se neko seca blokade na Drini dok su ustasko-muslimanske horde uz sadejstvo NATO pakta jurisale na RS, da li se secate sa koliko ste revnosti hapsili srpske "ratne zlocince " u Srbiji.Zar se ti progonjeni ljudi nisu sklonili u svoju maticu, koja ih je hladno izrucila haskim dzelatima.Da li treba jos da vas potsecam."

Ко је БРЕ поставио блокаду на Дрини? Па није је народ поставио него Караџићев јаран Милошевић. Ко је БРЕ хапсио по Србији? Па није народ хапсио него Додиков јаран Тадић. Не смеју грешке појединих политичара са обе стране Дрине да буду препрека слози србског народа и коначног циља, а то је уједињена србска држава. Било би незрело и опасно везивати опште србске циљеве за ситне политике које у датом временском тренутку воде или су водили поједини србски политичари.
Препоруке:
23
5
14 уторак, 14 август 2012 13:00
misa
Tesic GOran KO je bre glasao za Milosevica.Ko je bre glasao za Tadica. Da nisu mozda Marsovci.
Препоруке:
14
4
15 уторак, 14 август 2012 13:08
Amir Čamdžić, dipl.pravnik
Тешић Горан
"ја први нисам спреман да дајем порез Београду, тај филм нећете гледати."

Smirite strasti jer sile specijalnog djelovanja koje siju smutnju i zavadu nikada ne miruju !
Odakle neko zna ko piše sve to ?
Može biti bilo ko pa i provokator (agent) sila specijalne agitacije koja ima za cilj da sije smutnju i zavadu !
Препоруке:
17
3
16 уторак, 14 август 2012 13:10
Перо
"На питање новинара из Израела о независности и односима са Србијом, Додик је рекао:

"Република Српска би, у случају прилике да одлучује између независности или припајање Србији, сигурно изабрала независност уз уговорни однос са Србијом".

Ја мислим да је Додик ову изјаву дао да запад полако почне прихватати распад БиХ без страха од Велике Србије од чега у Бриселу, Ватикану и Вашингтону имају главобоље.
Зна Додик добро шта народ у Републици Српској жели али до тог циља треба доћи мудро и постепено.
Препоруке:
32
1
17 уторак, 14 август 2012 13:14
Саша
Невероватно! И они су Срби који хоће своју независну државу! Колико то треба различитих српских држава да постоји? Вероватно у Србији не би имао шансе да постане председник државе! Е, Срби, Срби!
Препоруке:
5
13
18 уторак, 14 август 2012 13:14
Тешић Горан
Одг. misa:

"Tesic GOran KO je bre glasao za Milosevica.Ko je bre glasao za Tadica. Da nisu mozda Marsovci."

Јел то хоћеш да кажеш да је већина народа у Србији била ЗА постављање блокаде на Дрини? Јел то хоћеш да кажеш да је већина народа у Србији била ЗА хапшења? Јел то хоћеш да оптужиш народ у Србији да жели зло народу у републици Србској?

Твоје писање је типичан пример да Србима не требају непријатељи, већ да су Срби самима себи највећи непријатељ.
Препоруке:
12
4
19 уторак, 14 август 2012 13:19
Ала
Нападају Цркву,нападају војску,нападају монархију па би и да подрију везе РС и СРбије.
Ми ћемо само мудро и полако!
Не могу да нас посвађају!
Живели сви Срби и Српкиње из Лике,Крајине,Славоније,РС,Херцеговине,Црне Горе Србије,дијаспоре,Македоније,целог света...!И сви наши искрени пријатељи!
Нека јединство и радост осветле нас и нашу децу, унучиће,наше искрене молитве за добробит свих!
Учимо,радимо,поштујмо се и нико нас не може победити!
Препоруке:
15
0
20 уторак, 14 август 2012 13:20
Тешић Горан
Одг. Перо:

"Ја мислим да је Додик ову изјаву дао да запад полако почне прихватати распад БиХ без страха од Велике Србије од чега у Бриселу, Ватикану и Вашингтону имају главобоље.
Зна Додик добро шта народ у Републици Српској жели али до тог циља треба доћи мудро и постепено."

Да, да. Мудри Тадићев јаран Милорад Додик ће да надмудри све те светске силе ко у оном вицу о Србину, Американцу и Русу где на крају Србин све побеђује.

Е мој брале. Само крвавом јединственом борбом ће Србија бити уједињена и велика. Нема друге.
Препоруке:
9
4
21 уторак, 14 август 2012 13:27
alkar@amir čamdžić
ako ste musliman morali bi znat sta znači na na "našem"jeziku dio molitve iz kurana-"bahtar kelam ".eto ,nije tesko,aj...
Препоруке:
0
18
22 уторак, 14 август 2012 13:30
Obren
ova izjava gospodina Dodika ja korektna i sasvim uredu (inaca i ja govorim ovde kao rodjeni Srbijanac). Pa nije Republika Srpska toliko neodgovorna da se lisi njenih drzavnih atributa. Vidi te istoriju Nemacke, njoj je prethodio takozvani "Deutsche Bund" koj je trajao skoro 300 godina a predsedavajuca clanica za svo vreme trajanja tog saveza je bila Austrija. Gosp. Dodik govori o "dogovorenom odnosu", pa stoga jasno je o cemu prica Mile, po svemu sudeci najznacajni Srbin danasnjice, koj ima priliku da udje u istoriju kao ososlobitelj i ujedinitelj! Sigurno da nece biti nikakve centralizovane drzave Srbije koja ce obuhvatati teritorije dveju srpskih republika zapadno i istocno od Drine, pa to nije slucaj ni sa Rusijom! Cilj treba biti (i to je jedini spas za srpski narod tj. naciju) jedna federacija ili konfederacije poput Ruske Federacije odnosno Velike Britanije (Srpska Federacija, Velika Srbija, USD Ujedinjene srpske.
Препоруке:
16
3
23 уторак, 14 август 2012 13:36
misa
Tesic Goran Gospodine, postali ste licni i poceli da vredjate ljude koji ne misle kao Vi. Prekidam diskusiju sa Vama.
Препоруке:
4
1
24 уторак, 14 август 2012 13:37
Prvo skoci pa reci hop
Ugovorni odnos već postoji i on se zove Posebne paralelne veze.

To pravo entitetima pripada po Dejtonskom mirovnom sporazumu, odnosno Ustavu Bosne i Hercegovine.

Ostali međunarodni ugovori koje entiteti žele zaključiti moraju imati prethodnu saglasnost Parlamenta Bosne i Hercegovine (u kojem sjede i Srbi, a ne Marsovci).

Imajući u vidu da se Dodik i Republika Srpska zalažu za "slovo Dejtona", onda zaista nema razloga da krše ta slova. Nezavisnost entiteta nije predviđena Dejtonskim mirovnim sporazumom.

Da bi se pričalo o nezavisnosti trebalo bi prvo razmontirati Dejtonski mirovni sporazum kojeg nisu potpisali samo Srbi, već tri međunarodno priznate države Bosna i Hercegovina, Srbija i Hrvatska. Dakle postojanje Dejt. mir. sporazuma ne ovisi o Dodiku i željama Srba iz RS-a.

A sada nagradno pitanje:

Kako biti samostalan po Dejtonu, a pritom zagovarati "slovo Dejtona" koje ne daje pravnu mogućnost za samostalnost entitetima?
Препоруке:
2
5
25 уторак, 14 август 2012 13:45
Prvo skoci pa reci hop
Osnovna polazišna tačka Dodika i svih srpskih nacionalista, koji Drinu ne vide kao granicu dvije države i sanjaju Veliku Srbiju, je da je Bosna i Hercegovina zbir entiteta, a ne zbir naroda koji žive u njoj.

Sva priča je zasnovana na tom osnovnom postulatu srpske politike u zadnjih 20 godina.

Međutim, po "slovu Dejtona" kojeg (navodno) zagovaraju gore navedeni, Bosna i Hercegovina je država koja svoj suverenitet crpi iz naroda koji u njoj žive,a ne administrativnih jedinica koje se zovu entiteti.

Kao dokaz tome je samo "slovo Dojtona", tačnije Ustav BiH koji kaže:

Podsjećajući se na Osnovna načela usaglašena u Ženevi 8.9.1995.godine i u Njujorku 26.9.1995. godine,Bošnjaci,Hrvati i Srbi,kao konstitutivni narodi (u zajednici s ostalima), i građani Bosne i Hercegovine ovim utvrđuju Ustav Bosne i Hercegovine

Dakle, Ustav Bosne i Hercegovine nisu donijeli i utvrdili entiteti, već narodi. Ali ta priča ne odgovara baš nacionalistima koji RS vide kao državu, a ne entitet.
Препоруке:
0
9
26 уторак, 14 август 2012 13:46
Obren
Takvo desavanje bi i te kako snazno delovalo na Crnu Goru, koja bi sasvim izvesno morala da preispita njen sadasnji kurs, ako se to nedogodi i ranije! Sasvim prirodno je ocekivati jake struje u CG za ulazak u srpski savez,jednostavno se prirodno namece. Posto pi taj savez znacio stvaranje snaznog srpskog faktora na jugoistoku evrope, i danasnja Makedonija bi trebala razmisljati u pravcu priblizavanje tom savezu, pa u najmanju ruku biti u nekom sirom clanstu (neki novi jugoslovenski commonwealth), jer ta takozvana makedonska drzava nema izgleda da opstane, ukoliko neodrzava najblize odnose sa srpskom drzavom i nacijom. Mogli bi uci kao Republika Skoplje u srpksu federaciju! To nekome danas izgleda nerealno, ali to je jedina opcija za opstanak i preporod, jer nema nista od malih kvazi nezavisnih banana-republika i vestackih nacija koja su stvorena od stranih faktora da bi njima bili u funkciji! Ovo je vestacki stvoren lokal-patriotizam! Srpske integracije na prvom mesto!
Препоруке:
7
0
27 уторак, 14 август 2012 13:53
Amir Čamdžić, dipl.pravnik
Alkar odgovor natvoje pitanje !
Bahtar kelam se može prevesti kao vječni govor u smislu nečeg lijepog i nezaboravnog !
Препоруке:
6
1
28 уторак, 14 август 2012 13:53
Прво скочи
Постави то питање Бакиру и Сарајеву !
Препоруке:
5
0
29 уторак, 14 август 2012 13:59
Arsenije
Zašto bi se RS pridruživala Srbiji? Vojvodina da ima svoj parlament a RS da ga nema? RS je daleko srpskija od Srbije. Ko je tamo boravio zna kako stoje stvari. Odmah bi mogli očekivati opštinske odbore LDP-a širom RS-a za koje bi glasali nesrbi i koji bi palili vatru protiv srpskih interesa na identičan način kao što rade u Srbiji. Šta će im to, i onako imaju veliku muku sa neblagonaklonim susedima, naročito sa agresivnim muslimanima koji bi sutra zbrisali RS i sve Srbe kada bi mogli.
Препоруке:
13
3
30 уторак, 14 август 2012 14:03
Перо
за Тешић Горана

"Да, да. Мудри Тадићев јаран Милорад Додик ће да надмудри све те светске силе ко у оном вицу о Србину, Американцу и Русу где на крају Србин све побеђује."

Тако је Мудри мој Горане. Срби ће да победе допало се то теби или не.
Препоруке:
9
1
31 уторак, 14 август 2012 14:05
Prvo skoci pa reci hop
Dodik otvoreno i javno sprovodi ratnu Miloševićevu politiku iz 1993. godine kada je rekao “Otvorilo se čak i pitanje, što ja smatram zaista neprihvatljivim, da li se odustaje od cilja? Ja ću da vam kažem: ne! Ne odustaje se od cilja. Nije pitanje, dakle, ako gledamo taj plan. Da li plan predstavlja postignuti cilj? Naravno da ne predstavlja. Već je pitanje da li predstavlja put ka konačnom cilju? U mnogo čemu je postignut, ali ne do kraja. Ali da predstavlja put ka konačnom cilju - naravno da predstavlja. Ali se treba pomučiti malo više glavom, malo više pameću, a malo manje krvi proliti.

Na drugoj strani, Dodik je postao sve ono čega se Radovan Karadžić bojao još 1992. godine kada je na zasjedanju Narodne Skupštine RS izjavio"Odmah ćemo svi znati da se radi o jednoj urođenoj srpskoj tendenciji autonomaštva, tendenciji stvaranja malih kneževina i malih knezova, iza kojih uvijek stoji privatni interes, a nikad interes naroda".

Zanosi, nade i strahovi ratnih ciljeva.
Препоруке:
1
7
32 уторак, 14 август 2012 14:12
Amir Čamdžić, dipl.pravnik
Alkar ne zamjeri meni !

Ja i mnogi drugi koji misle kao ja , ali se ne usuđuju da izađu u javnost smo samo proizvod i eksponenti poraza oficijelne bošnjačko-muslimanske politike.

Ta politika je kriva ona nas stvara ovakvim kakvi smo .
Ta politika je surova, bezosjećajna , nepravedna i bez osjećaja za čovjeka i naravno prije ili poslije fizički zakoni akcije i reakcije moraju da se ostvare i u odnosu na takvu politiku !

Ovakvi kao ja smo samo rekacija (odgovor) toj politici , ona nas stvara kao eksponente svoga poraza !
Препоруке:
12
0
33 уторак, 14 август 2012 14:26
!!!
Treba nam jos jedan Dodik u Beogradu!
Препоруке:
13
0
34 уторак, 14 август 2012 14:30
Тешић Горан
Одг. misa:

"Tesic Goran Gospodine, postali ste licni i poceli da vredjate ljude koji ne misle kao Vi. Prekidam diskusiju sa Vama."

Пре свега ја нисам нисам господин. Господин је западни термин који се користи да опише индивидуализовано у негативном смислу биће које више не припада своме племену већ некаквом грађанском друштву. Ја сам Србин и постојим само као део свог србског племена где нема господе и где смо сви браћа.

А ово око вређања није тачно. Ниједном речи те нисам увредио, већ имам супротно мишљење од тебе. Мој став је уједињујући, а твој је разједињујући. Нема вређања целог србског народа из Србије.
Препоруке:
4
0
35 уторак, 14 август 2012 14:34
Тешић Горан
Одг. Перо:

"Тако је Мудри мој Горане. Срби ће да победе допало се то теби или не."

Није тако брајко мој. Срби неће победити муљањем и дељењем, већ искључиво јединством и оружјем. Ја сам за ово друго, то јест за јединство и оружје.
Препоруке:
4
1
36 уторак, 14 август 2012 14:45
Amir Čamdžić, dipl.pravnik
Oficijelna bošnjačko-muslimanska politika treba da da odgovore prije svega muslimanima na mnoga pitanja a na koja i ne pomišljaju da odgovore prvo sami sebi a onda i narodu !
Prvo kako misle graditi "kuću sa Srbima" a stalno ići na proizvodnju političkih kriza i prepucavanja uz stalno ogovaranje svoga "partnera" po "globalnom selu" (to jest svijetu) , cinkarenja kod Amerikanaca i Evropljana a u istoj kući živi sa " partnerom "!
Zar se može graditi nešto na svađi i blaćanju onoga s kime nešto gradiš?
Drugo, ima li oficijelna bošnjačko-muslimanska politika odgovor šta sa narodom kada nas sa svima zavade (a uveliko su uspjeli u tome zahvaljujući Aliji Izetbegoviću i SDA)?
Ima li ta politika odgovor kako preko "komšijine njive" ako si sa njim u zavadi ?
Ima li ta politika odgovor šta će narod jesti ako se komšije žestoko naljute pa nam ne dadnu hljeba a sami znamo kako je teško biti gladan !
Ponavljam mi smo strateški upućeni na komšije i tu ne smije biti zavade , samo korektan odnos
Препоруке:
10
0
37 уторак, 14 август 2012 14:51
Перо
за Прво скочи па реци хоп

"Kako biti samostalan po Dejtonu, a pritom zagovarati "slovo Dejtona" koje ne daje pravnu mogućnost za samostalnost entitetima?"

Дејтонски споразум или устав БиХ нигде не помиње самоопредељење ни народа ни ентита ни може не не може али то не значи да да је право на самоопредељење народа у БиХ неуставно зато што је устав недоречен. Међународно право даје народима не националним мањинама право на самоопредељење до одцепљења.

Сетите се само пресуде међународног суда правде за Косово. Кад је на питање " Да ли се проглашење независности Косова противи међународном праву?" Одговор "НЕ"
Ово је највећа глупост коју су жути могли направити.


Срби као конститутивни народ у БиХ имају право на самоопредење! То што се неки бошњачки политичари не могу помирити са тим њихова ствар.
Препоруке:
10
0
38 уторак, 14 август 2012 14:56
Бојан
Ја мислим да је Додик дао ову изјаву како би се превентивно дјеловало на страх од тзв Велике Србије. Друга ствар, за уједињење су потребне двије стране. Већина политичара у Србији би прала руке на помен идеје о уједињењу.

Још шта је битно да се нагласи: у процесу стварања јединствене српске државе требало би промјенити садашњу структуру и организацију власти и управе. У Србији конкретно имамо стално крађе избора, широке медијске манипулације, београдизацију, запостављање региона, системску корупцију итд.. РС не жели да уђе у државу гдје ће опет да буде маргинализована провинција. У будућој Србији треба да видимо како да се уреде односи тако да сви крајеви имају реалне развојне шансе и да се успостави поштен и праведан политички систем. Можда поменути термин "уговор са Србијом" има овакву улогу.
Препоруке:
9
0
39 уторак, 14 август 2012 15:41
uh
Slobo je postavio granicu na Drini, nije Radovan. Naš Rašo je bio za kralja i otadžbinu, Slobo nije. Mladić je skidao kokarde kad je smio. Četnici bili najbolja vojska i tamo gde su oni tu je bilo najtrvrđe, ali Mladić ih nije dirao jer je znao koliko su nam vrijedni.
Nisu se Rašo i Slobo baš mnogo voljeli, nego se moralo zbog rata. A da narod iz RS koji je i sada spreman puškom da brani svoje ognjište neće sigurno pod Tadića i njemu slične, i to stoji.
Препоруке:
7
2
40 уторак, 14 август 2012 15:44
Prvo skoci pa reci hop
@Pero

Srbi su svoje pravo na samoopredjeljenje iskoristili formiranjem Republike Srpske unutar države Bosne i Hercegovine.

To pravo im je bilo dato-zagarantovano i bez rata 1991. godine u mišljenju Badinterove komisije u kojoj je na postavljeno pitanje Miloševića: da li Srbi imaju pravo na samoopredjeljenje? Pravna komisija je dala odgovor: DA, imaju, ali u granicama republika SFRJ. Taj pravni stav je opšteprihvaćen kasnije u UN-u i svim naknadnim mirovnim sporazumima, odnosno na kraju Dejton. mir. sporazumu.

Druga je stvar što Srbi nisu bili zadovoljni mišljenjem Badinterove komisije pa su odlučili silom (JNA) sprovesti u djelo na terenu svoje tumačenje tog prava, ne uvažavajući međunarodno pravo.

Jedno je misliti da imaš na nešto pravo, a drugo je da li zaista imaš pravo na nešto.

Međutim, ako su Srbi i RS ubijeđeni da imaju pravo na samostalnost, neka se fino onda obrate Međ. sudu pravde za mišljenje i dobiju odgovor. U protivnom, sve drugo predstavlja pravno nasilje.
Препоруке:
1
6
41 уторак, 14 август 2012 16:12
Горан Чикаго
Ја се искрено, најискреније надам да је Додикова иѕјава у вези са уједињењем више дипломатска и тактичка јер не би било добро у овом моменту рећи да Српска као тренутни део бих стреми да своју територију угради у суседни државу. Будимо реални то би била лоша политичка изјава. Уосталом, не заборавите да је тај исти Додик гомилу пута рекао да је ѕа њега Београд главни град. Могао је увек рећи да је за њега Бања Лука главни град али није! Тако да ја ипак мислим да је то тактичка изјава. У супротном, као што неко горе рече, ми смо изгубљен случај. Поздрав!
Препоруке:
6
0
42 уторак, 14 август 2012 16:28
Averoes
AMIR CAMDZIC@
Sta ste vi po nacionalnosti? Glupo i nepristojno pitanje, ali eto bolje da se izjasnite jer ne razumijem vasu poziciju. Ja imam utisak da ste Srbin. Nemam nista protiv toga, ima dosta Srba muslimana, i brat si mi u vjeri, zato cu ti fino rec da ne stoji ovo sto pises. Bosnjacka politika nije onakava kakva treba da bude tu se mozemo sloziti, ali je nase stanje daleko od onakvog kakvim ga vi pretstavljate, ni vasa srpska politika nije bas bajna, narocito ova koju vodite u BIH. Bosnjaci su oprdeljeni za mir, ali se ne boje da ginu za Bosnu kao i mnogo puta do sada. Selam alejkum brate!
Препоруке:
1
7
43 уторак, 14 август 2012 16:28
Vladimir
@Amir Čamdžić, dipl.pravnik

Ja sam dipl. inženjer elektrotehnike, i još preko toga vlasnik više sertifikata iz raznih oblasti informatičke nauke, tečno govorim engleski, ... pa opet imam toliko kulture da se ne kitim time.

Dovoljno je da napišem svoje ime da bih znao ko sam.
Препоруке:
0
7
44 уторак, 14 август 2012 16:32
alkar@amir čamdžić
bahtar kelam u arapskom jeziku ne postoji.to san ja izmislio,časti mi ,zvučalo mi je najblize arapskom,da bi vi nasjeli i na trik pitnje dali odgovor umisto da ste rekli-ja kao musliman neman pojma sta to znači jer to nemau arapskom i da ima ja bi zna sta to znači!sta izvlačite kao poučak?blefirate i niste musliman.te svoje mirovnjačko-vcelikosrpske inicijative potpisite pravim imenom.razmislite drugi put kad vas ja nesto buden pita.aferin amiraga!koji naivac ste vi u svakon pogledu.
Препоруке:
0
7
45 уторак, 14 август 2012 16:55
Марко Радовановић
@alkar

Нажалост по Вас, свако од нас може да те речи укуца у "Гуглу" и да види да се заиста користе у арапском. Шта то значи заиста не знам, али је очигледно да те речи ИМАЈУ НЕКО значење. Случајно или не - то већ није битно.
Препоруке:
5
1
46 уторак, 14 август 2012 17:28
Amko
Averoes
AMIR CAMDZIC@
Sta ste vi po nacionalnosti? Glupo i nepristojno pitanje, ali eto bolje da se izjasnite jer ne razumijem vasu poziciju. Ja imam utisak da ste Srbin. Nemam nista protiv toga, ima dosta Srba muslimana, i brat si mi u vjeri, zato cu ti fino rec da ne stoji ovo sto pises. Bosnjacka politika nije onakava kakva treba da bude tu se mozemo sloziti, ali je nase stanje daleko od onakvog kakvim ga vi pretstavljate, ni vasa srpska politika nije bas bajna, narocito ova koju vodite u BIH. Bosnjaci su oprdeljeni za mir, ali se ne boje da ginu za Bosnu kao i mnogo puta do sada. Selam alejkum brate!

Bošnjačka aktuelna kvazipolitika je i gora nego što se ovdje može napisati i najviše šteti samim muslimanima jer ih na svaki način upropaštava (egzistencijalno, ekonomski , reprodukcijski i na svaki drugi način).
Nacionalno se osjećam Srbin i tako ću se izjasniti na popisu stanovništva u aprilu 2012.godine !
Препоруке:
7
0
47 уторак, 14 август 2012 17:36
Amko
Vladimir
@Amir Čamdžić, dipl.pravnik

Ja sam dipl. inženjer elektrotehnike, i još preko toga vlasnik više sertifikata iz raznih oblasti informatičke nauke, tečno govorim engleski, ... pa opet imam toliko kulture da se ne kitim time.

Dovoljno je da napišem svoje ime da bih znao ko sam.

Opravdana sugestija !

Poštujem !

Ista ima smisla !

Ubuduće se potpisujem Amko !

Tako me zovu oni koji me najviše vole !
Препоруке:
7
1
48 уторак, 14 август 2012 17:44
Republika Srpska Cetina
Bravo Narod Srpske se potpuno slaze stobom kad bi se Narod pito 95% su za odvajanje od BIH. Mile upravu si najbitnjie je da se Srpsaka sacuva i Srpski Narod a do Srpskog ujedinjenja to je najmanji problem.Ugovor to je ispravno kako treba krenuti korak po korak do oporavka Srpstva nadajmo se s vjerom u Boga da ce Srpska ponovo biti jaka i velika ka u doba Holy Roman Empaier.Nadajmo se svjerom u Boga da ce Soli danasnja Tuzla da bude kao sto je nekad bilo, prije 1941 Kanton Tuzla je imo 60% Srpskog stanovnistva sada Srba tamo nema ali uz Boziju pomoc nadajmo se da ce stvari da legnu na svoje mjesto naravno nista silom svje demokratski vec se u Tuzli cuje da bi se neki Bosnjaci vratili svom Srpskom Rodu korak po korak do sunca slobode . Mile mozda bi trebalo da se Autohtona Srpska Skola malo vise promovivise u R Srpskoj kao i Jovo Deretic sin Srpske Travunje. Srbinum u 2 vjeku gje je sad Gradiska za vrijeme Rimljana bio je centar Srpske civilizacije ne bi bilo lose da se to obnovi.
Препоруке:
4
0
49 уторак, 14 август 2012 17:57
alkar(marko radovanović@amko(amiraga čamdžić)
ne "talasajte" i nemate sta branit rečenog amiragu čamdžića-navedene riči nemaju nikakvo značenje i nemate opravdanje za amiraginu naivnost.te riči samo sliče na arapske i časnu van rič dajen da san ih izmislio jer mislin da se amiraga predstavlja kao musliman a zapravo je srbin jer ovako govorit o srbima ,nakon svega, moze samo srbin- da je amiraga musliman on bi zna da ti riči nema ,tj reka bi mi da ne bulaznin i da takve riči ne postje i da nista ne znače.nasio je na trik pitanje.e moj amire čavdžiću,vi ste musliman ka i ja bula....evo se sad potpisa ka "amko",moga je odma pa niko nebi reka da je musliman i napada ga zasto pravi naivce od muslimanskog naroda navlačeći ga na mir sa srbima nakon svega...mir da ali sad je vrime od zacilivanja rana,kad sve zacili onda da,sad ne.a i moga se srbima "uvlačit" legalno,ovako je to prozirno i naivno.
Препоруке:
0
6
50 уторак, 14 август 2012 18:12
Марко Радовановић
@alkar

Као што сам већ рекао - ставите их у "Гугл" па се сами уверите. Уосталом, макар свако од нас зна да реч "Кемал" (што је јако слично) сасвим сигурно им неко значење јер је познато као мушко име међу муслиманима (и Ви сте чули за Кемала Монтена, уверен сам).

Слабо Ви то доказујете. А то кога ћу да браним или не, дозволићете, зависи само од мене. А људи као што је г. Чамџић има доста више него што бисте Ви могли да поверујете. Зато Вам и смета толико.
Препоруке:
6
2
51 уторак, 14 август 2012 18:16
Amko
Jesi se ti "nakačio" !

Ne možeš da vjeruješ ovo, ne možeš da vjeruješ ono!

Pa ko uopće traži od tebe da u nešto vjeruješ ili ne vjeruješ !

Mene ne zanima da li ćeš ili ne u nešto vjerovati !

Tvoj slobodan izbor !
Препоруке:
5
1
52 уторак, 14 август 2012 18:38
Марко Радовановић
@alkare

Само због Вас сам се потрудио и приступио следећој методи - Ваше речи сам ставио на "google translate" али у измењеном редоследу пошто Арабљани имају другачије писмо. Дакле, прво сам "bahtar kelam" ставио да се преведе из хрватског (пошто "гугл" рачуна и изговор речи по словима) на арапски. Реч "бахтар" ми је остала иста (ја верујем да је изговор мало другачији па да није регистрована), али реч "келам" ми се превела на НЕШТО на арапском, а кад сам то "нешто" ставио да се преведе са арапског (најобичнији copy-paste) добио сам реч - ГОВОР, па Ви видите ко ту лаже (да подсетим, г. Чамџић Вам је рекао да то "бахтар келам" значи ВЕЧНИ ГОВОР.

Изволите сами покушати - није никаква филозофија. Као што већ рекох - слабо Ви то радите.
Препоруке:
6
1
53 уторак, 14 август 2012 19:37
Петар Велики
После свега што прочитах у тексту и коментарима само једно могу рећи "Нека нам је Бог у помоћи".
Па нама не требају Амери, Енглези, Шиптари и остали Марсовци, ми смо себи сами довољни а тоталну пропаст.
Препоруке:
2
2
54 уторак, 14 август 2012 20:36
Republika Srpska Cetina
Zivjeo Mile R Srpska,R Srbija i Srbski Narod sa tradicijom i SPC.
Препоруке:
1
0
55 уторак, 14 август 2012 20:37
isak
Sad mi je sve jasno !
Neki dan sam postavio pitanje kako Mile misli da se uveze sa istokom , a B. Luka mu na zapadu !?
Amir Camdzic rece "konjicevim skokom", ali evo , informacije "iz zemlje", govore da ce taj spoj sa biti u pravcu prema dolje !
Podzemnom flotom !
Vrijeme je da se ukopavamo.
Amire evo ti jos malo informacija valjda ce ti biti jasnije o kakvoj superiornoj srbskoj plitici lupas.
Alkare majstore.Veliki pozdrav sjor od isak.
Препоруке:
1
5
56 уторак, 14 август 2012 21:06
Republika Srpska Cetina
ljudi vidite da Mile zna sta govori Ugovor sto bi se reklo korak po korak a ne u ba. Znamo mi svi sta je sve trebalo 1991 mislim na Srpski Narod na Balkanu. Srbi su nazalost 1991 imali losu politiku i politicare podjele no bile su manje nego sto su bile 1941. Srpski Narod je trebo ici na ujedinjenje nije se trebala stvarat SRJ trebali smo stvoriti Sujedinjene Srpske Zemlje sto u prevodu znaci United Serbian Land ili Velika Srpska,ili Velika Srbija ali nazalost nasi politicari nisu bili spretni da ostvare Srpski san Srpskog Naroda. Isto smo i 1918 propustili priliku da stvorimo jaku Srpsku drzavu kao sto je bila u srijednjem vjeku a 1941 bilo jos i gore zbog podela u Srpskom drustvu na Cetnike i Partizane. Sada je doslo vrijeme da mudro i pametno branimo Srpski Rod ,Srpsku,Srbiju,Srpsku kulturu tradiciju,SPC i boriti se protiv bjele kuge a kada dodje do geopolitickih promena u Svjetu i na Balkanu onta trebamo iskoristit i stvoriti Jaku Srpsku drzavu drzavno uredjenje poput Poljske.
Препоруке:
3
0
57 уторак, 14 август 2012 21:30
Не клепећи нанулама@ Филозофе
Podsjećajući se na Osnovna načela usaglašena u Ženevi 8.9.1995.godine i u Njujorku 26.9.1995. godine,Bošnjaci,Hrvati i Srbi,kao konstitutivni narodi (u zajednici s ostalima), i građani Bosne i Hercegovine ovim utvrđuju Ustav Bosne i Hercegovine

Dakle, Ustav Bosne i Hercegovine nisu donijeli i utvrdili entiteti, već narodi. Ali ta priča ne odgovara baš nacionalistima koji RS vide kao državu, a ne entitet.
-------------------------------------------
Укључи логику, наравно народи стварају ентитете,а не ентитети народе, дакле испоштована је воља народа а то је конфедеративна Република БиХ, шта је ту спорно! Које функције су додељене дражави БиХ, тиме је све речено.
Препоруке:
2
1
58 уторак, 14 август 2012 21:37
Republika Srpska Cetina upravu si Pero
"На питање новинара из Израела о независности и односима са Србијом, Додик је рекао:
"Република Српска би, у случају прилике да одлучује између независности или припајање Србији, сигурно изабрала независност уз уговорни однос са Србијом".
Ја мислим да је Додик ову изјаву дао да запад полако почне прихватати распад БиХ без страха од Велике Србије од чега у Бриселу, Ватикану и Вашингтону имају главобоље.
Зна Додик добро шта народ у Републици Српској жели али до тог циља треба доћи мудро и постепено.

Pero upravu si svakati cast sto si objasnio nasoj Braci i Sestrama ma gdje bili Srpski Rod je jedan nema vise podela ali moramo korak po korak mudro da bi dosli do preporoda,oporavka i da povratimo izgubljeno i da opet budemo jaki kao sto smo bili u srednjem vjeku prije dolazka Turaka. Naravno strogo cuvati SPC ,Tradiciju ,Kulturu od Pojezije do Muzike. Povratiti u nasim Srpskim dusama SV Savu,SV Vasila Ostroskog,Patrijaha Pavla,Citati knjige Jovana Deretica sina Srbtravunje.
Препоруке:
2
1
59 уторак, 14 август 2012 22:40
pm
Ovaj sto vazda poziva na prvo skoci pa reci hop, ova njegova satro definicija ndbh1 te njenih entiteta i naroda, da li bas svih bez navodnika znamo, odnosi se na jugolaviju i njene narode,koju su ovi kakav je i on sam gorljivo pogazili u svom separatistickom zanosu pre 20tak godinica. Znamo mi to, i pamtimo za uvek. Ni badinterovsko karijerisanje im ne pomaze.
Препоруке:
4
0
60 уторак, 14 август 2012 22:43
Sado Marksista
Ja sam protiv centralizovane države kako je neki zamišljaju,trebaju se uvažiti posebnosti Srba preko Drine,sa 20 000 glava su u prošlom ratu platili svoje parče zemlje.Ja sam više pristalica,Sjedinjenih Srpskih Država,u takvoj federaciji,Srpskih država,po ugledu na Nemačku,Holandiju ili Rusiju,imali bi smo kancelarski sistem,sa jednim kancelarom i predsednicima izvršnih veća u svakoj Srpskoj državi,sudska,zakonodavna,izvršna vlast bi bile jedinstvena za celu državu,stim što bi svaka Srpska država mogla da donosi lokalne zakone,koje se tiču njenog pre svega ekonomskog funkcionisanja,svaka bi imala svoj lokalni parlament,koji bi imao utvrđene nadležnosti koje bi donela savezna skupština.Vojska i policija,bi bile zajedničke,dok bi ekonomski zemlja bila decentralizovana i mnoga ovlašćenja bi bila spuštena na nivo republika,bez zadiranja u suverenitet samog saveza.
Препоруке:
0
0
61 среда, 15 август 2012 03:15
Тешић Горан
Одг. Sado Marksista:

"Ja sam protiv centralizovane države kako je neki zamišljaju,trebaju se uvažiti posebnosti Srba preko Drine,sa 20 000 glava su u prošlom ratu platili svoje parče zemlje.Ja sam više pristalica,Sjedinjenih Srpskih Država,u takvoj federaciji,Srpskih država,po ugledu na Nemačku,Holandiju ili Rusiju"

Русија није организована као Немачка, Холандија или нека друга земља запада. Русија је чврсто централизована земља где републикама управљају губернатори који су подређени Кремљу. Русија је земља копна, перјаница Евроазије која тежи другим вредности од оних у земљама мора, то јест запада.

ЗА ЦЕНТРАЛИЗОВАНУ СРБИЈУ!
Препоруке:
0
0
62 среда, 15 август 2012 11:04
alkar@radovanović@isak
isak van je lipo podvuka čamdžićeve besmislice i naive.a sta se tiče riči bahtar kelam imale bi značenje kako vi navodite da san ja napisa bihtar kelim,ali ja to nisan napisa tako i nekakvo najblize značenje riječi kelam,na google-u je teologija a ne govor.doduse mozda je to i turski izraz a ne arapski izvorno.uostalom nije to poanta...ali već san van ja objasnio pa mi nije jasno sta se ne brani čavdžić nego ste se vi pozvali da ga branite.jedino ako ste vi ista osoba sa dva nicka?
Препоруке:
0
0
63 среда, 15 август 2012 15:46
Марко Радовановић
Алкаре - само на "гуглу" укуцајте са хрватског НА АРАПСКИ и ставите реч "говор" на хрватском - па кад је преведе на арапски притисните изговор (а то имате). Чућете јасно "КЕЛАМ" а не келим. И јесте у томе поента - јасно сте ухваћени у покушају дискредитације и сад хоћете да се оперете - е па не може, г. Алкар.
Препоруке:
0
1

Анкета

Да ли мислите да ће у 2025. години бити одржани ванредни парламентарни избори?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер