... za razliku od KiM i Vojvodine Dubrovnik je bio republika... a sada da li treba autonomiju najbolje znaju gradjani u gradu.
Препоруке:
142
5
2
уторак, 07 август 2012 12:41
Ala
Dubrovnik je vazda bio republika i saradjivao sa svim okolnim drzavama.Od cara Dusana kupili su Ston/ali nisu ispostovali obecanje o ravnopravnosti pravoslavne vere/.Najumniji stvaraoci Dubrovnika bili su Srbi katolici od M.Drzica,do V.Bogisica, pa do M.Murata,N.Pucica,M.Bana i dr.
Renesansni Dubrovnik bio je svojom srpskom knjizevnoscu i umetnoscu jedan od kulturnih centara Evrope.
Sramnim pripajanjem Dubrovnika Banovina Hrvatske 1939. otvorena su vrata ustastvu i fasizmu ,otimacini srpskog kulturnog nasledja.
Slicno se desilo i Vukovaru,nekada iskljucivo srpskom gradu.
Zagreb/i Vatikan/ svesni su Dubrovackih istorijskih korena i kulturne orijentacije.
Zato su njima Cavoglave centar sveta/ustastva.
A EU cuti i time podrzva.
Препоруке:
165
7
3
уторак, 07 август 2012 13:10
синиша
Далматински градови немају хрватско залеђе, па самим тим нису ни хрватски у етничком и историјском смислу. У административном јесу, стицајем чудних околности.
Срби из залеђа, јесу били орјентисани и ка Задру и ка Шибенику и ка Дубровнику, али тада су то били италијански градови и Италијани су волели да им тамо долазе Срби у више него Хрвати.
Највећи егзодус Италијана је био ипак у Истри. Хрватска годинама населјава Албанце у Пореч како би спречила повратак Италијана на своје.
Уласком Хрватске у ЕУ, стицанјем права на некретнине, отварањем италијанских школа и предузећа, реституцијом пре свега, са једне стране, а објективним мањком хрватског становништва у читавој Далмацији, а поготово у дубровачкој регији, стварају се услови да Италијани прво регионализацијом, повезивањем италијанских и далматинских регија и градова поново у почетку неформално, а касније и формално узму Далмацију, и Отоке наравно.
Нема више Југославије која то може и хоће да спречи.
Препоруке:
127
5
4
уторак, 07 август 2012 13:22
Vlade dijaspora
Dubrovčani i Dalmatinci su se tek sad setili da su drugačiji od ostatka Rvacke, ali ih je sramota da priznaju svoje srpsko poreklo.
Izgleda da je počela dezintegracija veštačke tvorevine zvane Rvacka - prva će dobiti autonomiju Istra koja polako i sigurno klizi ka svojoj matici Italiji.
Na kraju se nadam da su vlasti i Zagrebu svesne da su Baranju i Srem kao delovi srpskog vojvodstva samo pod privremenom okupacijom.
Препоруке:
109
4
5
уторак, 07 август 2012 13:25
Zaigrala mecka...
Ne bih da budem maliciozna ali zar niste vi bunilisiptare i podrzavali njihove separatisticke akcije,nosili im,zajedno sa slovencima,banane u rudnik kad su strajkovali i ekspresno priznali stvaranje njihove kvazi drzave na nasoj zemlji.I sad vam se kao bumerang vraca to zlo koje sejete oko sebe,naneo vetar nazad na vasu teritoriju sta cete.Nema odavno Tita,Djilasa,Mose Pijadea i te takve bulumente koja vam je iscrtala granice iz snova pa vam je dodala i Slavoniju i Istru i celu Jadransku obalu.Ali zaigrala mecka i pred vasim vratima,kazu "ko drugome jamu kopa i sam u njuupadne".A ima jos jedna bolja poslovica koja kaze:"dobro cini i dobru se nadaj".Ovde se javljajukomentatori iz drugih zemalja(susednih),ostavljajuzajedljive i intrigantne komentare da bi nas iritirali....Verujem da se nasi ljudi ne bave slanjem takvih kometara kod vas.
Препоруке:
77
3
6
уторак, 07 август 2012 13:51
McMurphy
Da se ovo dešava u Srbiji, ovo ne bi bila nikakva novost pored toliko autonomaša, separatista i njihovih NVO kojima je čerečenje Srbije svakodnevna aktivnost.
Budući da se ovo dešava u Hrvatskoj ovo se može shvatiti tek kao šala ili politička satira iako se Hrvati vrlo ozbiljno odnose prema svojoj državi.
Koliko su ozbiljni u državotvornim poslovima vidi se po "šali" koja je na HRT-u emitovana sredinom 1990-tih za 1.april (međunarodni dan šale). Tada je TV-šoumen (J. Lokas) probao "namagarčiti" naciju sa "najnovijom vijesti" da je odlučeno da se rijeci Savi promijeni ime, jer eto nosi isto ime kao i srpski svetac Sv.Sava.
U tadašnjem (i današnjem?) duhu svekolikog zatiranja Srba i njihove tradicije, većina hrvatske javnosti ovo nije shvatila kao šalu već kao državotvornu potrebu.
Препоруке:
67
4
7
уторак, 07 август 2012 14:30
Nada
Koliko ja znam i deo Slovenije je uzet od Italije.Imali smo prijateljicu Slovenku(koja nikad to nije isticala)koja je zivela od tridesetih godina proslog veka u Beogradu,zavrsila medicinsku skolu,bila u partizanima i posle rata ostala u Beogradu da zivi i radi.Nije se udavala,posvetila se humanitarnom radu i Crvenom krstu,bila zaposlena na VMA kao medicinska sestra i osnivac je kurseva za pruzanje tudje nege i pomoci.
Putovala je sa misijama Crvenog krsta i boravila,pruzajuci pomoc u Africkim zemljama odakle je nekad dolazila i sama obolela od neke zarazne bolesti kao "crveni vetar".To je nikad nije pokolebalo da i dalje pruza nesebicnu pomoc bolesnima.Medjutim nije samo u tome bila velika.
Njena porodica je zivela u jednoj od tih italijanskih kuca koju su dobili kad su Italijani otisli u Italiju.Kad su njeni roditelji umrli i deca trebala da podele imovinu ona svoj deo nije htela da uzme govoreci "to nije nase,jednom ce se pravi vlasnici vratiti".Nazalost nije vise ziva.
Препоруке:
56
1
8
уторак, 07 август 2012 14:56
kaca
Kako ? Zar je Biser Jadrana tako potamnio da zeli da ispadne iz Hrvatske ogrlice !Tamo su oduvjek zivjeli odani pokatoliceni Srbi pardon najodaniji Hrvati . Setimo se filma Okupacija u 26 slika Usput ne bi bilo lose ponovo prikazati taj film na RTS ili na nekoj od TV sa nacijonalnom frekvencijom .
Препоруке:
58
4
9
уторак, 07 август 2012 15:31
славољуб
1992 године на вишестраначком политичком састанку у Сарајеву,ја као Предсједник Српског покрета обнове за Босну и Херцеговину,у згради Скупштине БиХ,да неби дошло до неправилне територијалне подјеле Ђиласове "бабовине" која би могла иритативно дјеловати на народе Југославије,а нарочито народе који живе у БиХ,предложио сам да се Јадранска обала раздијели на основу историјских чињеница,а у оквиру тога предлога предложио сам да се поврате ТЕРИТОРИЈАЛНА ОБИЉЕЖЈА - ДУБРОВАЧКЕ РЕПУБЛИКЕ КОЈА СУ СВИМА БИЛА ПОЗНАТА ПО ТРГОВАЧКОЈ РАЗМЈЕНИ КОЈУ СМО СВИ КОЈИ СМО ЖИВЈЕЛИ ОКО ДУБРОВНИКА ЗНАЛИ ИЗ ПРИЧА НАШИХ ПРЕДАКА,АЛИ И ИЗ ЗВАНИЧНО И НАУЧНО УТВРЂЕНИХ ЧИЊЕНИЦА У ИСТОРИЈСКОЈ НАУЦИ.Драшковић који је присустовао том састанку упозорио ме после мога предлога да такав предлог води у рат.У разговору са мном није могао побити моје аргументе,али је кратко рекао да ту прошлост у овом времену не можемо оживјети!Био је у праву,али само "до овог времена" кад се предлог темељније буди и иде сигурном стварањ.
Препоруке:
38
3
10
уторак, 07 август 2012 16:03
alkar
nasili ste ka mala dica,preslobodno tumačeći citat iz slobodne,falili ste makar pola.dubrovnik van je 90 pa nadalje zorno pokaza čiji je i kome pripada.imali ste vi i onda u cavtatu inicijativu za republiku dubrovnik,pa kako to završi?nista i nizere.to je par buntovnika,opravdano moran reć,reklo da je bolje da dubrvnik bude republika jer se vlada nikako dogovorit za most na pelješcu i autoput do aerodroma ćilipi jer je dubrovnik prometno odsječen.fali nam malo para,bih nas koči kroz neum i uvjetuje izgradnju mosta ali dubrovčanima je s pravom prekipjelo.ali ne sumnjajte u domoljubnost dubrovčana!pokazali su vam devedesetih pa će i sada nama.drzava ih neće zaboravit,ali oni se s pravom bune.to sta bi vi tili da se to dogodi neće ići-dubrovnik je dio hrvatske i tako će i ostat.
Препоруке:
7
87
11
уторак, 07 август 2012 17:17
прекипело ми је (@ alkaru)
Алкару,
јел ти криво што ће ти требати ,, друмовница'' да уђеш у Републику Дубровник?
Није то ништа!
Ускоро ће и Италија да узме своје, па ће опет ,, друмовница'' требати.
Препоруке:
81
2
12
уторак, 07 август 2012 17:18
Vlade dijaspora
Vatikan i habsburška monarhija su radili na stvaranju "hrvatskog "naroda" iz dva razloga:
1. Prebaciti što veći deo srpskog nacionalnog korpusa zapadno od Drine u katoličanstvo. To im je u velikoj eri uspelo sa unijačenjem, nasilnim prekrštavanjem, ustaškim klanjem i na kraju tuđmanovim progonom.
2. Pomaknuti granice pravoslavja prema istoku.
U tome su skoro uspeli, zato ne vidim strateških razloga za dalje postojanje te države u dosadašnjem "kroasаn" obliku. Njeni delovi se mogu vratiti matičnim zemljama (katoličkim) bez ikakve štete po njihove gospodare iz senke.
Препоруке:
60
4
13
уторак, 07 август 2012 17:46
Бранислав
алкару
Ово те је канда заболело, чим се јављаш са овако милитантним коментаром. Следећи пут кад будеш ликовао над војвођанерским сепаратизмом, уштини се претходно за прст.
И запамти- све операције у Славонији, Барањи и западном Срему су предводили претежно људи из Војводине. Стога, немој призивати време за војно свођење рачуна у којем ће бити потребно да ми Срби из Војводине поново доказујемо своју оданост Србији. Проћи ћете као и прошли пут, ако не и горе.
Препоруке:
67
2
14
уторак, 07 август 2012 17:54
Марко Радовановић
@прекипело ми је
Немојте га дирати, много је нервозан ових дана... Чак ни на Сињску алку није отишао, толико воли човек текстове на НСПМ.
Препоруке:
56
3
15
уторак, 07 август 2012 18:08
I bio je republika
Иначе, браћа Црнојевићи су се дуго ломили да ли да им пресотница буде Цетиње или Дубровник.
Толико о хрватовштини Дубрвника.
Шта ли на ово кажу Чанак, Пајтић и Живан Берисављевић?
И Балаевић...
Неко помену хрватску бановину код Карађорђевића. БИла је много већа него данашња Хрватска.
Ето аккви су нам били краљеви "ослобидлац" и "ујединитељ".
Препоруке:
45
3
16
уторак, 07 август 2012 18:13
alkar von Zarkovo
Niko i nije napisao da bilo ko odavde pretenduje na Republiku Dubrovnik.
Mi samo navodimo neoborive cinjenice ,naucno potvrdjene o istoriji slavne Republike i njenim kulturnim pregaocima.
Takodje,o Srbima,katolicima i pravoslavcima,koji su stvarali evropsku,srpsku i dubrovacku istporiju-sto se ,takodje,ne da pobiti.
Jevtino prepucavanje je za pjacu i konobe.Svako bira gde mu je mesto.
Препоруке:
33
2
17
уторак, 07 август 2012 18:19
прекипело ми је
Марко брате,
ценим то. Нећемо траћити време на трћеразредне. Поздрав!
Препоруке:
32
3
18
уторак, 07 август 2012 18:22
@Marko Radovanovic
Kako da ode na Sinjsku alku kada tamo nose srpske subare i toke!?
Препоруке:
48
3
19
уторак, 07 август 2012 18:29
Dr.Rade Pajovic,Florida
Kada je prekomponovana Jugoslavija trebalo je oziveti Dubrovacku Republiku!Bilo je takvih predloga koji su docekani na noz.A zasto da ne?Kao Monte Karlo ili Andora!Svi dalmatinski gradovi izgubili su svoj duh i kulturu pripajanjem Hrvatskoj.Jer sve u Dalmaciji bilo je italijansko,mediteransko!Sto bi rekao moj pok.prijatelj Frane Kuzmanic iz Splita:"Moj Rade,u Splitu nima vise Splicana!"Posle rata dovedeni su "Vlaji"iz zaledja,sa kulturnom matricom Cavoglave,ljuta sirotinja koju su vaspitali franjevci,sposobni da samo mrze,sirovina od koje se pravio ustaski pokret!Pa Split je nekad bio vrlo jugoslovenski grad.Pre nego sto je igubio dusu kao i Dubrovnik!
Препоруке:
45
3
20
уторак, 07 август 2012 18:38
прекипело ми је
Па кад немају ништа своје. Сву историју и индентитет су покрали од Срба, а понешто и од Италијана.
Каква алка, то су српске витешке игре које су научили док су били коњоводци. Видла жаба да се коњ поткива...
Препоруке:
54
2
21
уторак, 07 август 2012 18:41
@Dr.Rade Pajovic,Florida
Само да додам, не знам јесте ли то видели својевремено: када је Сплићанима, неким правим Хрватима, дозлогрдило то што раде ови из Имотског, Бугојна итд,
обули су магарцу беле сокне и црне мокасине и прошетали га Пољудом.
Не верујем да би и један прави Дубровчанин отишао у те Чавоглаве или како већ, ниит на Томпсонов концерт.
Препоруке:
35
2
22
уторак, 07 август 2012 18:47
N.V.
Istria, Fiume, Dalmazia,
Ne Slovenia, ne Croazia
Terra nostra, terra rossa,
Terra italiana.
(italijanska pesma)
Препоруке:
42
3
23
уторак, 07 август 2012 18:53
Student
Sećate se kad su Hrvati zapalili gume gistro "granatiranje Duborovnika" hahaha, a neki njihov slikar za svoje terase sve kao "slučajno" snimio.I ti su snimci otišli u svet.Da smo taj Dubrovnik granatirali kako treba ne bi ostao ni kamen na kamenu,a istina je da smo mogli sa brda Herceg Novog su moglo da padaju bombe mesecima...
Препоруке:
38
3
24
уторак, 07 август 2012 19:30
хисторија
Сињску им алку предводи ВОЈВОДА. Чету момака им предводи АРМАБАША.А у пратњи им БАРЈАКТАРИ. Све сами хрватски појмови.
Препоруке:
61
2
25
уторак, 07 август 2012 19:40
@Alkar
"jer je dubrovnik prometno odsječen" Da to ste lepo primetili -- sve kopnene veze Dubrovnika kroz istoriju bile su sa Srbijom i Hercegovinom i nikada sa Zagrebom - i Hrvatskim pogledajte istorijske dokumente. Ako se malo bolje prisetite postojala je zeleznicka veza sa Sarajevom i Uzicem-Beogradom koju su vlasti posle II sv rata namerno razmontirali i nikada nisu modernizovali tu prugu. Umesto toga napravili su najskuplju podzemnu zeleznicu u Evrori prugu BG-Bar iako je postojala jeftinija i kraca trasa. Sve to na racun gradjana Srbije i kao sto se ispostavilo stetu srpske ekonomije.Aerodrom u Cilipima graden je od fondova cele SFRJ i sluzio je i za Herceg Novi.Osim toga stanovnistvo iz celog kraja od Cavtata do Herceg Novog radjalo se i lecilo u HercgNovskoj bolnici.
Dubrovnik je imao svoje zlatno doba kao i Zadar ili Kotorski zaliv.
Препоруке:
41
2
26
уторак, 07 август 2012 19:49
El Jefe
Komentar.Bas me briga.
Препоруке:
15
6
27
уторак, 07 август 2012 20:08
El Jefe
Komentar.Bas me briga.
Препоруке:
11
6
28
уторак, 07 август 2012 20:14
@синиша
voleo bih da to moze tako, ali glavni problem je bela kuga u italijana. njih je sve manje. da ih je sve vise i da imaju veliki postotak mladih ljudi, bilo bi volje i teznje da prodre u dalmaciju...
Препоруке:
11
1
29
уторак, 07 август 2012 20:25
Курјак
Дубровник је Српски. Град Руђера Бошковића.
Служио сам војску у Сињу.
Све српски коњаници, алка, синџири, харамбаше.
Нека славе и нека алкаре зову хрватским. Шта им вреди када историја говори другачије.
На такмичењу у Сињу са Ивом Штивичићем и Арсеном Дедићем победили смо Сињане у историји. Добили наградна отсуства од Вице Буљана, генерала Бруна Вулетића, капетана Владе Уршића. Живели алкари. Поздрав србима из Сиња и Дрбровника. На путу за Мућ свраћали смо у Беаре. Беаре су срби. На Мућу је најбоље вино и пршут.
Препоруке:
39
3
30
уторак, 07 август 2012 20:49
Laki
Clanak veze nema sa stvarnoscu ispada da dubrovnik jedva ceka da se pripoji matici Srbiji,nasa posla
Препоруке:
7
21
31
уторак, 07 август 2012 21:01
pm
Drumovnica, ha.
Cestitka ízumitelju pojma koji, za razliku od onolikih "hrvatskih", odlicno pristaje sopstvenoj sustini. I sire!
Препоруке:
21
2
32
уторак, 07 август 2012 21:29
дулебг
Да је Дубровник део Србије - данас би био милионски град.
Када је 1939-те проглашена Бановина Hрватска и њој припали Дубровник и Бока - дuбровачки госпари били су очајни и озлојеђени. Они прво нису много веровали у своје хрватство, него су сеbe доживљавали Србима-католицима. Од оснивања Србије и Црне Горе видели су своју будућност у аутономној републици у оквиру ових краљевина.
А јесу усташе побиле све који су вукли ка Београду.
После 2.св.рата Дубровник је опет постао београдско летовалиште, београђани су створили Летње игре и привредно развили дубровачки крај. Међутим, почетком 80-тих хрватске и савезне власти кидају ове везе, те он одонда тавори и нема услова за наредак.
Посебан ударац чини му одсецање српске залеђине, од које је живео 1000 година.
Препоруке:
32
2
33
уторак, 07 август 2012 21:30
JohnyBgood
@student Kad neko izvali nesto ovako "Da smo taj Dubrovnik granatirali kako treba ne bi ostao ni kamen na kamenu" onda tu nema sanse za ozbiljnu diskusiju. Ja samo zelim da se ogradim da to "mi" ne ukljucuje MENE jer ja ne zelim nista, pogotovo ne jedan sredjnevekovni grad, da granatiram.
Sto se tice Dubrovnika i dubrovackih Srba, najbolje bi im se "objasnilo" da su Srbi tako sto bi se Srbija ocistila od lopova i dostigla nivo razvoja jedne, recimo, Slovacke a kamoli neke bogatije i sredjenije zemlje. Isto i sa zabludelim crnogorskim Srbima, nista ne uspeva kao USPEH, a trubljenje o istoriji slabo pomaze, jer se od istorije ne zivi.
Препоруке:
21
5
34
уторак, 07 август 2012 21:55
alkar
bio ja na sinjskoj alci(USPUT SAM PROČITAO U ORIGINALNIM SPISIMA U ZADARSKOM ARHIVU SPISAK BRANITELJA SINJA 1715.G I NIJEDAN SRBIN MEĐU NJIMA OSIN STOJANA JANKOVIĆA KOJI NIJE BRANIO SINJ NEGO VRŠLJA PO LIVANJSKOM KRAJU)gostio se janjetinon i klapskon pismon.a za dubrovnik dzabe pinite floskulajete.ha ha ha
Препоруке:
3
38
35
уторак, 07 август 2012 21:58
Миле Београђанин
Структура Дубровачког становништва је значајно промењена за време и у читавом периоду после другог свтског рата. Неко каже да је то све са планом чињено. У сваком случају, данас 99% становника Дубровника чине најзагриженији Хрвати, досељени из западне Херцеговине! То се односи и на оближња острва, тј. отоке. На Мљету живе читаве породице "дођоша" из западне Херцеговине. Није случајно да је и Вуковар својевремено насељен Хрватима из Херцеговине (онима што су 1944 пошли у партизане!). Према томе - дабоме!
Препоруке:
33
4
36
уторак, 07 август 2012 22:06
Марко Радовановић
@alkar
Па зар тек трећег дана Алкаре? Што сте онда прва два са нама провели?
Препоруке:
19
3
37
уторак, 07 август 2012 22:14
alkar
ja iman vrimena na pretek,laptop i bezicni internet i volje da se s vama nagonin.usput i kupan se ,druzin s prijateljima i obitelji itd.iman ja vrimena za sve.a alka je za goste tako da san slučajno gleda a i nagleda san je se.
Препоруке:
2
22
38
уторак, 07 август 2012 22:24
Марко Радовановић
@alkar
Па знам ја да Ви нас волите, да то није случај не бисте били овде редовни.
Можда се ту и крије главни проблем српско-хрватских односа: многи од вас нам се потајно диве па из тог тешког комплекса што нису као ми желе да нас унизе у свакој прилици.
На Вашем конкретном случају то се огледа управо у овим расправкама, као да без њих не бисте били "прави Хрват", и као да без тога не бисте поседовали сопствени идентитет (зато то и волите да радите).
Практично сте доказали оно о чему се овде одавно говори.
Препоруке:
32
2
39
уторак, 07 август 2012 22:49
дулебг
Својевремено сам редовно летовао у Водицама, а средином 70-тих и крајем 80-тих и у Дубровнику. Та 2 периода нису иста, јер је 70-тих Дубровник био београдско море, а 80-тих више не! 80-тих је већ био утврђење "оних".
Слика коју сам запамтио из 70-тих: светског летовалишта, са безброј догађања, јевтиног и квалитетног, потпуно је избледела крајем 80-тих. Чак су и предивни госпарски вртови пропали и нестали у прашини. Крајем 80-тих Водице су, од убогог земљорадничког месташца, изашле Дубровнику на црту, више ниси могао бити сигуран где је боље летовати?
А зашто - зато што је Дубровник осуђен на умирање оног часа када се одвојио од своје залеђине.
Препоруке:
23
2
40
уторак, 07 август 2012 22:50
дулебг
Својевремено сам редовно летовао у Водицама, а средином 70-тих и крајем 80-тих и у Дубровнику. Та 2 периода нису иста, јер је 70-тих Дубровник био београдско море, а 80-тих више не! 80-тих је већ био "утврђење".
Слика коју сам запамтио из 70-тих: светског летовалишта, са безброј догађања, јевтиног и квалитетног, потпуно је избледела крајем 80-тих. Чак су и предивни госпарски вртови пропали и нестали у прашини. Крајем 80-тих Водице су, од убогог земљорадничког месташца, изашле Дубровнику на црту, више ниси могао бити сигуран где је боље летовати?
А зашто - зато што је Дубровник осуђен на умирање оног часа када се одвојио од своје залеђине.
Препоруке:
13
2
41
уторак, 07 август 2012 23:27
Ivica
poprilično napuhan tekst izvađen iz konteksta, što ne znači da je u Dubrovniku sve u redu, jer nije niti u cijeloj Hrvatskoj. Dubrovnik je oduvijek bio slobodarski i u njemu su se osjećali dobro i Hrvati i muslimani i Srbi i Talijani i drugi. Kao Hrvat nemam ništa protiv da tako i ostane, pa i da postane na neki način nezavisan.
Ne slažem se jedino sa pomalo zluradim komentarima koji bi možda opet da ga granatiraju da naprave 'još bolji i stariji' tj da ga na svoj način naprave 'ugodnijim za život' nego što je sad.
Препоруке:
6
4
42
уторак, 07 август 2012 23:33
Бели Орао
Еј Јефе. Не знам ко ти даде те минусе?
Ало бре Срби, `ајде да почнемо да преграђујемо Амазон.
Препоруке:
4
1
43
уторак, 07 август 2012 23:56
мирјана
Тај је Дубровник био светски град све док су Београђани у њега долазили и у њему летовали.
Сад су им главни гости стогодишњаци који сиђу с крузера на сат-два и блену по Страдуну ко теле у шарена врата.
Ментално, то је сад Госпић на мору. Или Чавоглаве.
Препоруке:
19
1
44
среда, 08 август 2012 00:40
.......
Čitajući četničke komentare zavisti i ljubomore čovjeku se jednostavno uljepša dan, i baš volimo čitati srpsku zavist što smo bolja zemlja i imamo more, i Dubrovnik i Zadar i Split i Šibenik i Pulu i Opatiju i Rijeku i Crikvenicu i Hvar i Senj i Rab i .......
Препоруке:
3
23
45
среда, 08 август 2012 06:17
ЗВ
Ствари могу, ово је пример, по својој природи, у току времена, долазити на своје, са свим околним земљама повезаним са Србима. Једини услов за то је - физички и духовно опстати.
Препоруке:
4
2
46
среда, 08 август 2012 08:16
синиша @ alkar
Дубровник и Далмација, као и чланству у ЕУ, кад је у питању Хрватска, наравно и хрватска "победа" у рату, то је оно кад се дигну два прста и виче "побидили смо", иако таквих победа у теорији ратовања нема, има само у шалама и доскочицама, дакле све у фази разградње је ишло као подмазано. Сада је дошло време да се гради и држава и градови, да изградите хрватски Дубровник, који је до сада био дубровачки, да изградите далматинску обалу и да задржите људе и у Далмацији, на острвима их нема, и у Западној Херцеговини, осипају се и из Сплита, а богами и из Загреба.
Хајде мајчин сине, покажите се сад како се гради и ради.
Ни у Србији није боље, али Срба је 10 милиона, а Хрвата 4.
Мала напомена; ви припадате Аустрији, али Аустрија има 4 милиона и нејака је за Италију, а Италија има 60 милиона људи и можда 20 милиона у свету, углавном Америци. Обратите пажњу на бројеве.
Биће како јачи буде хтео и за Дубровник и за Далмацију, а то сигурно није Хрватска него Италија.
Препоруке:
14
1
47
среда, 08 август 2012 08:20
@ivica
da naprave 'još bolji i stariji'
Ова фраза је настала не када су Срби нешто срушили
него акда сте ви срушили мост у Мостару.
Толико о вама
Препоруке:
8
1
48
среда, 08 август 2012 08:23
Дучићева порука Алкару, Ивици, ...._у
СИНУ ТИСУЋЉЕТНЕ КУЛТУРЕ
Ти не знаде мрети крај сломљеног мача,
на пољима родним,бранећи их часно
китио си цвећем сваког освајача,
певајућ’ му химне,бестидно и гласно.
Слободу си вечно,закржљала расо,
чек’о да донесу туђи бајонети,
по горама својим туђа стада пас’о,
јер достојно не знаш за Слободу мрети.
Покажи ми редом Витезе твог рода,
што балчаком с руку сломише ти ланце,
где је Карађорђе твојега народа?
Покажи ми твоје термопилске кланце.
С туђинском си камом пузио по блату,
с крволоштвом звера,погане хијене,
да би мучки удар с леђа дао Брату,
и убио пород у утроби жене.
Још безбројна гробља затравио ниси,
а крваву каму у недрима скриваш,
са вешала старих нови коноп виси,
у сумраку ума новог газду сниваш.
Бранио си земљу од нејачи наше,
из колевке пио крв невине деце,
под знамење срама уз име усташе,
ставио си Христа, Слободу и Свеце.
Препоруке:
22
1
49
среда, 08 август 2012 08:23
Дучићева порука Алкару, Ивици, ...._у
Наставак:
У безумљу гледаш ко ће нове каме,
оштрије и љуће опет да ти скује,
чију ли ћеш пушку обесит’ о раме,
ко најбоље уме да ти командује.
Препоруке:
24
1
50
среда, 08 август 2012 09:20
прекипело ми је (@ Марку Радовановићу)
Марко брате,
хвала Ти што овде држиш ствари под котролом. Човек због ових ,,трећеразрених искомплексираних'' мора стално да буде на опрезу.
Ја Тебе сматрам одличним педагогом! Само настави тако.
Жив био!
Препоруке:
12
1
51
среда, 08 август 2012 11:07
oni
Gospodo, istorijski gledano Dubrovnik je izgradio Beograd tako sto je srpska vlastela dozvoljavala ondasnjim Srbima(pretezno pravoslavne, a svakako i katolicke(kojih je bilo u manjini, kojih u to vreme nije bilo puno zato sto je rascep bio jos uvek svez)da trguju na beogradskim pijacama(moderno receno beogradskoj berzi).Prodavajuci morsku robu i zacine uvezene sa bliskog istoka izgradjen je Dubrovnik.
Препоруке:
5
1
52
среда, 08 август 2012 11:10
Petar
@ I bio je republika
Kralj Oslobodilac je umro 1921, a Kralj Ujedinitelj je ubijen 1934 god. Banovina Hrvatska je stvorena 1939 god , za šta je zaslužan knez Pavle , dakle kraljevi Petar i Aleksandar I nemaju veze sa stvaranjem Banovine Hrvatske. Sasvim je druga stvar stvaranje Jugoslavije za šta mislim da je ogromna greška i za šta jesu bili zaslužni.Ali lako je biti general posle bitke.
Препоруке:
7
1
53
среда, 08 август 2012 13:27
Румија
Ми који смо били на Дубровник знамо колико је Дубровник изгубио када није прихватио понуду да буде Република,изгубили смо и ми Срби због већ направљеног договора између Слоба и Фрања у којој је Слобо њему чврсто обећао да војкса ЈНА и територијалци неће улазити у Дубровник.Због овог договора изгледа да је морао бити убијен и контра адмирал Ђуровића од ДБ, Павков је ово одлично примјетио у свом чланку, који је припремао улазак у Дубровник под притиском војске.Иначе из дубровника су нам долазили и Хрвати ,муслимани и наравно Срби и говорили и питали нас зашто војска чека јер је дубровчани чекају са заставама и цвијећем!Ваљда све долази на своје мјесто, иначе Хрвати као демократски народ ће и сами подржати право на отцјепљење, па била то и стара Дубровачка република која има више права него Косово и Метохија!!
Препоруке:
7
1
54
среда, 08 август 2012 14:22
alkar@rumija
vama ne triba uputnica!
Препоруке:
0
9
55
среда, 08 август 2012 14:24
јова
То однегде неко јак започиње.
Треба очекивати да Дубровачка република, и старија и познатија од цроасана, опет засија пуним сјајем.
А онда ће Истра, па Далмација...
Мислим да ће они који све ово започињу то лако постићи преко конвертита који су им послужили у стварању рватцке државе.
Сада кад је циљ постигнут и тамо нема Срба, тај исти конвертитски елемент ће лагано покренути у функцију повратка морских крајева под стари утицај.
Биће то одвојено од рвата врло брзо.
Будимо реални, не.
Препоруке:
5
2
56
среда, 08 август 2012 16:02
student
pitanje za hrvatske citace teksta...da li ste znali da je Mosa Pijade na zasedanju AVNOJA predlagao da dalmacija bude autonomna pokrajina i da Dubrovnik dobije status slobodnog grada??
i vi posle pljujete Tita a da nije njega ne bi vi imali Dubrovnik.
Renesansni Dubrovnik bio je svojom srpskom knjizevnoscu i umetnoscu jedan od kulturnih centara Evrope.
Sramnim pripajanjem Dubrovnika Banovina Hrvatske 1939. otvorena su vrata ustastvu i fasizmu ,otimacini srpskog kulturnog nasledja.
Slicno se desilo i Vukovaru,nekada iskljucivo srpskom gradu.
Zagreb/i Vatikan/ svesni su Dubrovackih istorijskih korena i kulturne orijentacije.
Zato su njima Cavoglave centar sveta/ustastva.
A EU cuti i time podrzva.
Срби из залеђа, јесу били орјентисани и ка Задру и ка Шибенику и ка Дубровнику, али тада су то били италијански градови и Италијани су волели да им тамо долазе Срби у више него Хрвати.
Највећи егзодус Италијана је био ипак у Истри. Хрватска годинама населјава Албанце у Пореч како би спречила повратак Италијана на своје.
Уласком Хрватске у ЕУ, стицанјем права на некретнине, отварањем италијанских школа и предузећа, реституцијом пре свега, са једне стране, а објективним мањком хрватског становништва у читавој Далмацији, а поготово у дубровачкој регији, стварају се услови да Италијани прво регионализацијом, повезивањем италијанских и далматинских регија и градова поново у почетку неформално, а касније и формално узму Далмацију, и Отоке наравно.
Нема више Југославије која то може и хоће да спречи.
Izgleda da je počela dezintegracija veštačke tvorevine zvane Rvacka - prva će dobiti autonomiju Istra koja polako i sigurno klizi ka svojoj matici Italiji.
Na kraju se nadam da su vlasti i Zagrebu svesne da su Baranju i Srem kao delovi srpskog vojvodstva samo pod privremenom okupacijom.
Budući da se ovo dešava u Hrvatskoj ovo se može shvatiti tek kao šala ili politička satira iako se Hrvati vrlo ozbiljno odnose prema svojoj državi.
Koliko su ozbiljni u državotvornim poslovima vidi se po "šali" koja je na HRT-u emitovana sredinom 1990-tih za 1.april (međunarodni dan šale). Tada je TV-šoumen (J. Lokas) probao "namagarčiti" naciju sa "najnovijom vijesti" da je odlučeno da se rijeci Savi promijeni ime, jer eto nosi isto ime kao i srpski svetac Sv.Sava.
U tadašnjem (i današnjem?) duhu svekolikog zatiranja Srba i njihove tradicije, većina hrvatske javnosti ovo nije shvatila kao šalu već kao državotvornu potrebu.
Putovala je sa misijama Crvenog krsta i boravila,pruzajuci pomoc u Africkim zemljama odakle je nekad dolazila i sama obolela od neke zarazne bolesti kao "crveni vetar".To je nikad nije pokolebalo da i dalje pruza nesebicnu pomoc bolesnima.Medjutim nije samo u tome bila velika.
Njena porodica je zivela u jednoj od tih italijanskih kuca koju su dobili kad su Italijani otisli u Italiju.Kad su njeni roditelji umrli i deca trebala da podele imovinu ona svoj deo nije htela da uzme govoreci "to nije nase,jednom ce se pravi vlasnici vratiti".Nazalost nije vise ziva.
јел ти криво што ће ти требати ,, друмовница'' да уђеш у Републику Дубровник?
Није то ништа!
Ускоро ће и Италија да узме своје, па ће опет ,, друмовница'' требати.
1. Prebaciti što veći deo srpskog nacionalnog korpusa zapadno od Drine u katoličanstvo. To im je u velikoj eri uspelo sa unijačenjem, nasilnim prekrštavanjem, ustaškim klanjem i na kraju tuđmanovim progonom.
2. Pomaknuti granice pravoslavja prema istoku.
U tome su skoro uspeli, zato ne vidim strateških razloga za dalje postojanje te države u dosadašnjem "kroasаn" obliku. Njeni delovi se mogu vratiti matičnim zemljama (katoličkim) bez ikakve štete po njihove gospodare iz senke.
Ово те је канда заболело, чим се јављаш са овако милитантним коментаром. Следећи пут кад будеш ликовао над војвођанерским сепаратизмом, уштини се претходно за прст.
И запамти- све операције у Славонији, Барањи и западном Срему су предводили претежно људи из Војводине. Стога, немој призивати време за војно свођење рачуна у којем ће бити потребно да ми Срби из Војводине поново доказујемо своју оданост Србији. Проћи ћете као и прошли пут, ако не и горе.
Немојте га дирати, много је нервозан ових дана... Чак ни на Сињску алку није отишао, толико воли човек текстове на НСПМ.
Толико о хрватовштини Дубрвника.
Шта ли на ово кажу Чанак, Пајтић и Живан Берисављевић?
И Балаевић...
Неко помену хрватску бановину код Карађорђевића. БИла је много већа него данашња Хрватска.
Ето аккви су нам били краљеви "ослобидлац" и "ујединитељ".
Mi samo navodimo neoborive cinjenice ,naucno potvrdjene o istoriji slavne Republike i njenim kulturnim pregaocima.
Takodje,o Srbima,katolicima i pravoslavcima,koji su stvarali evropsku,srpsku i dubrovacku istporiju-sto se ,takodje,ne da pobiti.
Jevtino prepucavanje je za pjacu i konobe.Svako bira gde mu je mesto.
ценим то. Нећемо траћити време на трћеразредне. Поздрав!
Каква алка, то су српске витешке игре које су научили док су били коњоводци. Видла жаба да се коњ поткива...
обули су магарцу беле сокне и црне мокасине и прошетали га Пољудом.
Не верујем да би и један прави Дубровчанин отишао у те Чавоглаве или како већ, ниит на Томпсонов концерт.
Ne Slovenia, ne Croazia
Terra nostra, terra rossa,
Terra italiana.
(italijanska pesma)
Dubrovnik je imao svoje zlatno doba kao i Zadar ili Kotorski zaliv.
Служио сам војску у Сињу.
Све српски коњаници, алка, синџири, харамбаше.
Нека славе и нека алкаре зову хрватским. Шта им вреди када историја говори другачије.
На такмичењу у Сињу са Ивом Штивичићем и Арсеном Дедићем победили смо Сињане у историји. Добили наградна отсуства од Вице Буљана, генерала Бруна Вулетића, капетана Владе Уршића. Живели алкари. Поздрав србима из Сиња и Дрбровника. На путу за Мућ свраћали смо у Беаре. Беаре су срби. На Мућу је најбоље вино и пршут.
Cestitka ízumitelju pojma koji, za razliku od onolikih "hrvatskih", odlicno pristaje sopstvenoj sustini. I sire!
Када је 1939-те проглашена Бановина Hрватска и њој припали Дубровник и Бока - дuбровачки госпари били су очајни и озлојеђени. Они прво нису много веровали у своје хрватство, него су сеbe доживљавали Србима-католицима. Од оснивања Србије и Црне Горе видели су своју будућност у аутономној републици у оквиру ових краљевина.
А јесу усташе побиле све који су вукли ка Београду.
После 2.св.рата Дубровник је опет постао београдско летовалиште, београђани су створили Летње игре и привредно развили дубровачки крај. Међутим, почетком 80-тих хрватске и савезне власти кидају ове везе, те он одонда тавори и нема услова за наредак.
Посебан ударац чини му одсецање српске залеђине, од које је живео 1000 година.
Sto se tice Dubrovnika i dubrovackih Srba, najbolje bi im se "objasnilo" da su Srbi tako sto bi se Srbija ocistila od lopova i dostigla nivo razvoja jedne, recimo, Slovacke a kamoli neke bogatije i sredjenije zemlje. Isto i sa zabludelim crnogorskim Srbima, nista ne uspeva kao USPEH, a trubljenje o istoriji slabo pomaze, jer se od istorije ne zivi.
Па зар тек трећег дана Алкаре? Што сте онда прва два са нама провели?
Па знам ја да Ви нас волите, да то није случај не бисте били овде редовни.
Можда се ту и крије главни проблем српско-хрватских односа: многи од вас нам се потајно диве па из тог тешког комплекса што нису као ми желе да нас унизе у свакој прилици.
На Вашем конкретном случају то се огледа управо у овим расправкама, као да без њих не бисте били "прави Хрват", и као да без тога не бисте поседовали сопствени идентитет (зато то и волите да радите).
Практично сте доказали оно о чему се овде одавно говори.
Слика коју сам запамтио из 70-тих: светског летовалишта, са безброј догађања, јевтиног и квалитетног, потпуно је избледела крајем 80-тих. Чак су и предивни госпарски вртови пропали и нестали у прашини. Крајем 80-тих Водице су, од убогог земљорадничког месташца, изашле Дубровнику на црту, више ниси могао бити сигуран где је боље летовати?
А зашто - зато што је Дубровник осуђен на умирање оног часа када се одвојио од своје залеђине.
Слика коју сам запамтио из 70-тих: светског летовалишта, са безброј догађања, јевтиног и квалитетног, потпуно је избледела крајем 80-тих. Чак су и предивни госпарски вртови пропали и нестали у прашини. Крајем 80-тих Водице су, од убогог земљорадничког месташца, изашле Дубровнику на црту, више ниси могао бити сигуран где је боље летовати?
А зашто - зато што је Дубровник осуђен на умирање оног часа када се одвојио од своје залеђине.
Ne slažem se jedino sa pomalo zluradim komentarima koji bi možda opet da ga granatiraju da naprave 'još bolji i stariji' tj da ga na svoj način naprave 'ugodnijim za život' nego što je sad.
Ало бре Срби, `ајде да почнемо да преграђујемо Амазон.
Сад су им главни гости стогодишњаци који сиђу с крузера на сат-два и блену по Страдуну ко теле у шарена врата.
Ментално, то је сад Госпић на мору. Или Чавоглаве.
Хајде мајчин сине, покажите се сад како се гради и ради.
Ни у Србији није боље, али Срба је 10 милиона, а Хрвата 4.
Мала напомена; ви припадате Аустрији, али Аустрија има 4 милиона и нејака је за Италију, а Италија има 60 милиона људи и можда 20 милиона у свету, углавном Америци. Обратите пажњу на бројеве.
Биће како јачи буде хтео и за Дубровник и за Далмацију, а то сигурно није Хрватска него Италија.
Ова фраза је настала не када су Срби нешто срушили
него акда сте ви срушили мост у Мостару.
Толико о вама
Ти не знаде мрети крај сломљеног мача,
на пољима родним,бранећи их часно
китио си цвећем сваког освајача,
певајућ’ му химне,бестидно и гласно.
Слободу си вечно,закржљала расо,
чек’о да донесу туђи бајонети,
по горама својим туђа стада пас’о,
јер достојно не знаш за Слободу мрети.
Покажи ми редом Витезе твог рода,
што балчаком с руку сломише ти ланце,
где је Карађорђе твојега народа?
Покажи ми твоје термопилске кланце.
С туђинском си камом пузио по блату,
с крволоштвом звера,погане хијене,
да би мучки удар с леђа дао Брату,
и убио пород у утроби жене.
Још безбројна гробља затравио ниси,
а крваву каму у недрима скриваш,
са вешала старих нови коноп виси,
у сумраку ума новог газду сниваш.
Бранио си земљу од нејачи наше,
из колевке пио крв невине деце,
под знамење срама уз име усташе,
ставио си Христа, Слободу и Свеце.
У безумљу гледаш ко ће нове каме,
оштрије и љуће опет да ти скује,
чију ли ћеш пушку обесит’ о раме,
ко најбоље уме да ти командује.
хвала Ти што овде држиш ствари под котролом. Човек због ових ,,трећеразрених искомплексираних'' мора стално да буде на опрезу.
Ја Тебе сматрам одличним педагогом! Само настави тако.
Жив био!
Kralj Oslobodilac je umro 1921, a Kralj Ujedinitelj je ubijen 1934 god. Banovina Hrvatska je stvorena 1939 god , za šta je zaslužan knez Pavle , dakle kraljevi Petar i Aleksandar I nemaju veze sa stvaranjem Banovine Hrvatske. Sasvim je druga stvar stvaranje Jugoslavije za šta mislim da je ogromna greška i za šta jesu bili zaslužni.Ali lako je biti general posle bitke.
Треба очекивати да Дубровачка република, и старија и познатија од цроасана, опет засија пуним сјајем.
А онда ће Истра, па Далмација...
Мислим да ће они који све ово започињу то лако постићи преко конвертита који су им послужили у стварању рватцке државе.
Сада кад је циљ постигнут и тамо нема Срба, тај исти конвертитски елемент ће лагано покренути у функцију повратка морских крајева под стари утицај.
Биће то одвојено од рвата врло брзо.
Будимо реални, не.
i vi posle pljujete Tita a da nije njega ne bi vi imali Dubrovnik.