среда, 15. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Први српски тријумвират или ко ће бити премијер?

Kоментари (64) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 петак, 27 јул 2012 22:12
Наслов...
... је одличан као и сам текст. Мада сам се у први мах и ја упитала да ли је грешка :)
Препоруке:
28
35
2 петак, 27 јул 2012 22:12
српски сељак
Сјајно примећено да Ивица трчи "утакмице каријере". Вукадиновић на свом уобичајено високом нивоу.
Препоруке:
65
30
3 петак, 27 јул 2012 22:14
iskrenko
Vrlo dobro skrojena analiza, i to "dok joj vreme nije", tj. dok još nije razjašnjeno šta će i kako biti. Verujem da Đorđe ni ovog puta neće omanuti u viđenju stvari, kao što nije ni do sada
Препоруке:
43
29
4 петак, 27 јул 2012 22:16
Deroko pravi
Троношци, троуглови и тријумвирати у животу као и у политици су изразито незгодна и нестабилна форма. Уосталом, Цезар, Помпеј и Крас су били мудри људи и озбиљни државници са, макар у првом периоду, врло добрим личним односима – па њихов славни тријумвират ипак није потрајао.


Antologijski dobro napisano! Kapa dole, g. Vukadinoviću?!
Препоруке:
52
28
5 петак, 27 јул 2012 22:32
паја патак
“…Дачић више нема резервну опцију. Он са овом владом мора да успе и не сме допустити да она пропадне пре него што оствари какав опипљив успех…”. Са оваквим стањем привреде, економије, финансија – ни Дачић (кога ни најмање не симпатишем), ни Суперман ни ико не може ни у чему да успе. Какав опипљив успех? Можда једино следеће задуживање код .... било кога, и дубље уваљивање у дужничко ропство. Каква “нова“ влада? Па – половина ње, 9 министара су Тадићеви министри (на челу са садашњим премијером, Дачићем). Шта од њих треба очекивати?
Препоруке:
51
13
6 петак, 27 јул 2012 23:08
драго.ца
Иако на први поглед изгледа да би Дачић и Динкић били у великим проблемима ако би се расписали нови избори, ја мислим да би Вучић био у већим проблемима од њих. Зашто
Бирачко тело СПС никад није волело ДС и сада ликују због могућег распада ДСа. Својим изјавама и понашањем последњих недеља Дачић је додатно ојачао странку и ако овако настави ни велика коалиција више неће бити могућа. Значи ни следећа влада неће бити могућа без њих
Динкић типује на Ђиласа и већ утире пут будућој сарадњи.
По мени је Вучић тај који је у проблемима. Прво, ту нема више Николића. Друго, посјете Вашингтону и изјаве око КиМ и ЕУ су истерале СНС на чистину и део њиховог гласачког тела је постао помало скептичан. Треће, брза реорганизација ДС са Ђиласом на челу би тренутно повратила позиције које су имали и СНС оста кратких рукава.
Наравно, неки спектакуларан потез било кога од њих у првим данима власти би све променио.
Препоруке:
56
7
7 петак, 27 јул 2012 23:08
Даг
Ђорђе је заборавио четврту чланицу тријумвирата, госпођу Јоргованку. Можда ће она бити премијерка која ће ставити прсте у Ивицин пудинг, са позиције гувернерке. Од тријумвирата нема ништа без гувернеркине логистиче подршке и специјалне рецептуре за премијерску лајт посластицу.
Препоруке:
18
20
8 петак, 27 јул 2012 23:08
Марко Радовановић
Ђилас и Дачић нису никада ушли у сукоб. Размислите зашто.
Препоруке:
45
3
9 петак, 27 јул 2012 23:17
драго.ца
@паја патак
"Какав опипљив успех?"

Дачић зна шта код народа најбоље пролази и није он без разлога инсистирао на министарству полиције. Шта мислите где би му био крај да ухапси, не неког од криминалаца, него неког од политичара "омиљених" у националном корпусу. А формални разлози могу да се нађу за скоро сваког од њих.
Препоруке:
48
1
10 петак, 27 јул 2012 23:24
Rado
Možemo mi i Ivicu i Mlađu ocenjivati ovako ili onako, ali zar "političku čorbu" sam sebi nije zapaprio sam DS, bolje reći BT. O tome sam pisao u nekim štampanim medijima pred i posle izbora 2008, kada je DS, uzevši Mlađu u predizbornu a Ivicu u postizbornu koaliciju, sebi posejao seme političkog debakla. Oživeo je "političke mrtvace" i sve do ovih izbora "hranio sirotu za svoju sramotu".Bila je to i neprincipijelna i neprirodna koalicija zarad vlasti. Da li Ivici i SPS predstoji politička eutanazija? U normalnim društvima i drugačijim međunarodnim okolnostima da, ali sve više duvaju neki nakaradni politički vetrovi i u Srbiji i u svetu u kojima će, sa ovakvim ponašanjem, i Ivica i Mlađa bolje plivati od Borisa. Uveren sam da SPS bez PUPS-a ni ovog puta ne bi prešao cenzus. DS je lako mogao imati PUPS uz sebe da je BT znao to da proceni. I sada je mogao da pocepa Ivičinu koaliciju i uzme PUPS a možda i onog iz Jagodine. No, posle boja kopljem u trnje.
Препоруке:
22
10
11 петак, 27 јул 2012 23:32
Рин о-о то
Г. Вукадиновић је одлучио да саспе у лице свима и ако је. Дачић је посебна сорта. Дачић није издао онда када су многи. Дачић је учио школу и „трговао с главом на вешалима“. Дачићу о моралу нико не може да приговори Дачић од 2008 игра по правилима постпетооктобарске револуције. Та правила није он поставио. Он се прилагодио. Аморал од 2000 г. доминира. Имати капацитет за игру у аморалу је ипак за респект. Дачић уме (каже 16% а он премијер!). Други неумеју зато што су лимитиране лутке за одређену фазу представе. Да су такви, потврђује и то што данас нису несрећни. Они би свој задатак обавили и прича се ту завршава. СПС никада неће пропасти и имаће све већи проценат на будућим изборима. Дачић плива на таласима греха који је овај народ учинио према себи 5. октобра. Незаборавите, Николић и СРС су сахранили Милошевића у једно предвечерје. Неки су побегли од тог гроба, неки су отишли а неки му тек сада покајнички прилазе.
Препоруке:
34
17
12 петак, 27 јул 2012 23:41
фристајло
Предвидети Дачићеве потезе крајње је незахвално; по свему до сада- имам утисак да ни он не зна до последњег тренутка, шта ће учинити, врло често. До сада, његове политичке импровизације давале су солидне резултате, и у датом простору- постигао је више од осталих, чак највише, од свих битних актера на политичком врху Србије.
Слажем се да је мандат, који је добио, кључан за његову даљу политичку каријеру; уколико не постигне нека побољшања и евидентне резултате- може му се десити велико назадовање. С обзиром са ким треба да постигне те резултате- задатак је на граници неостваривог.
Но, истини за вољу- бољитак и није тако тешко постићи, с обзиром на стање у земљи, после 12 година "демократских промена"; може да буде и горе, али- тешко.
Са само неколико потеза- ова Влада може осетно да поправи стање; но, то би значило "замерање" неким скривеним центрима моћи у Србији и ван ње.
Рекао бих да је постизање тих резултата више ствар личне храбрости Ивице Дачића, него потребног знања.
Препоруке:
50
0
13 петак, 27 јул 2012 23:52
Student
Prvo,verujem da će vlada pregurati pun mandat,bilo bi krajnje neozbiljno i iritantno da za godinu i po, dve idemo opet na izbore.Kako bi narod gledao na ponovno bacanje para na novu kampanje.Kakvi god bili potresi vlada će se održati jer nikome od stranačkih funkcionera se ne izlazi tako brzo iz udobne fotelje,iz javnih preduzeća,agencija,ministarstava,upravnih odbora.Njih sve zajedno povezuje jedan interes a to je vlast.Od nove-stare garniture ne očekujem neki veliki privredni napredak,ali da može da se postavi dobar temelj za kasnije može,trenutno smo na samom dnu po svim parametrima.
Препоруке:
21
5
14 петак, 27 јул 2012 23:59
Светислав Костић
Дачић је већ 2008. открио своју превртљиву страну лица. Послије ондашњих избора нудио се Коштуници и његовој странки са којом би у коалицији са Радикалима Србија добила једну комотну већину у скупштини и образовала се влада националног спаса која би имала широку подршку српског титуларног народа.

Након неколико недеља завлаћења Коштунице, испоставило се да Дачић за сво вријеме иза кулиса водио преговоре и са Тадићевом ДС у име и својих бирача који му мандат нису повјерили да амбасадори страних земаља, уз то оних држава које Дачићевим бирачима чланове њихових породица из бомбардера убијели и инфраструктуре од којих живили разарали.
Препоруке:
19
1
15 субота, 28 јул 2012 00:23
Лола
Благо господину Вукадиновићу, он свако толко изговори "Јел сам вам казо". И кад нешто изгледа да нема шансе ипак предвиђања буду добра.
Ја се само не слажем са овим искључивањем могућих коалиција у будућности. Ta теза је оповргнута толико пута.
Препоруке:
16
4
16 субота, 28 јул 2012 02:37
Gordana
Prema politickoj sceni Srbije, nevoljno, ali moram priznati, da nevidim nikog trenutno pogodnijeg za mandatara vlader. Ako nista drugo, Dacic je ucestvovao u predhodnim vladama svi"igraci" su mu veoma dobro poznati, "pravila igre" takodje.Nadajmo se da ima resenje za sve zavrzlame koje ga(nas) cekaju sa zapada, istoka i, narocito, okruzenja.Nadajmo se da ce i Dinkica uspeti da drzi pod kontrolom, jer ,cini se, on i jeste naj slabija i najosetljivija karika u lancu.Verujmo da Vucic zna kako stvari stoje ,pa da nece rusiti postignuto , jer nevidim da bi time nesto dobio niko u ovoj situaciji.
Ostaje nam da DRZIMO PESNICE da se svi iskreno zajednicki potrude i vade propalu zemlju iz dubioze.Verujmo da znaju da je to jedini nacin da svi profitiraju od tog, eventualnog , uspeha!
Pa sad, STA NAM BOG DA!!!!
Препоруке:
17
3
17 субота, 28 јул 2012 02:41
revolucionar
Moze biti da maratonci trce pocasan krug, al moze biti da ce da ga istrce i do kraja. Svasta je ovde moguce, sem da se u Srbiji zivi bolje. Moguce je npr i to da mu predstoji duga vladavina, kazu uz pomoc fioka i nekakave nacionalne garde. U tom slucaju mi cemo klicati: Ivice mi te volimo, a ostaje da se vidi da li ce ta ljubav biti uzvracena i u koj meri.
Препоруке:
4
1
18 субота, 28 јул 2012 06:15
једнорог
Неко од коментатора помену Ђиласа. И мени се све чини да је он у овој анализи заборављен, па поред поменутог троугла: Вучић, Дачић, Динкић, постоји још један, битнији, по мени (могуће да грешим): Ђилас, Вучић, Дачић. У целој причи најслабија карика је Вучић: без обзира на висину и физичку снагу, малена су то прса за терет који су умислила да носе. А и једини није прошао кроз свој пургаторијум, за разлику од остале двојице. Плус, делује острашћено, качи се са свима, што не доприноси утиску о зрелости и мудрости. За намеравану промену Устава, Ђилас је најважнији. Већ сад је калиф уместо калифа у ДС.
Препоруке:
16
4
19 субота, 28 јул 2012 07:22
гаврило
Видите Ђорђе у вашим анкетама предвидио сам Нову Власт али исто тако у вашој анкети овој ново-старој власти дао сам годину дана!Камо среће да се преварим и да нешто ураде у корист Србије и народа осим заклетви коју дају а њихове заклетве и њихове ријечи имају тежину ваздуха!Али Ђорђе мене брине ХААРП, што можете урадити у парламенту да то зло буде застављено и кривци процесуирани?
Препоруке:
15
1
20 субота, 28 јул 2012 07:57
Горан Максимовић
Потцјењујете интелигнцију Ивице Дачића ( са чијом се ја политичком доктрином у многоме не слажем) а уједно и потцијењујете феномен кратког памћења, тако раширен у нашем народу. Дачић је подуплао свој изборни резултат, између осталог и зато, што је успио да врати интегритет и ауторитет српском полицајцу. Значи радио је нешто...Није тај изборни резултат само плод патриотске реторике већ и кратког памћења народа који је заборавио чија је то полиција и служба ухапсила Радована и генерала. Недосљедан је дозлабога али је и прагматичан. Слуђени и осиромашени народ одавно се не бакће много са принципима.
Препоруке:
22
2
21 субота, 28 јул 2012 08:01
Miloš Kikić
Odlična analiza.Jasno i glasno. Nije nikakva zamerka nego samo konstatacija, da se Đorđe Vukadinović koncentrisao samo na Dačića a sasvim "preskočio" Dinkića. Istina, Dačić je premijer a Dinkić nije, ali Dinkić treba da odlučuje o parama,a ako para nema sve ostalo je prazna priča. Vukadinović piše "Непотребно је, такође, набрајати шта је све ко – практично, свако – на српској политичкој сцени и колико пута преварио, обмануо, прекршио реч и превео преко воде било партнере, било јавност или гласаче. Ипак, у последњем олимпијском циклусу Дачић је постао апсолутни шампион у овој популарној и захтевној политичкој дисциплини.." A Dinkić?
Dačić nije sinoć na B92 dao nijedan konkretan odgovor na vrlo direktna pitanja.Njih trojica se sigurno nadaju, kao i svi mi, "običan narod", da ćemo se nekako izvući kao i do sada što se to i do sada dešavalo, ali narod je smislio i ono "krčag ide na vodu dok se ne razbije". Da se ne razbije baš ovoga puta?
Препоруке:
12
6
22 субота, 28 јул 2012 08:24
синиша
Из даљине се боље види. Да би се лакше и боље препознавала ситуација у Србији треба или боравити или живети на Западу, било у Европи или Америци. Све што се тамо дешава нажалост, за годину, две или десет долази у Србију.

Како у моди, пословању, тако и политици.

На Западу избори су пре свега и једино трке за фотеље. Коалиције су последица договора у којима је основ да се што више добије са што мање уступака. Сваки уступак се плаћа. То је што се тиче изборне победе. Што се тиче изборног пораза и ту је ситуација јасна лидер одмах сам одступа, и то одмах и то сам.

Који је смисао данас за Тадића, а сутра за Динкића или Вучића да буду лидери, ако изгубе. И последњи члан ДС-а зна да Тадић више никада неће имати ни тим, ни новац ни страну подршку коју је имао. То исто чека и Дачића. Разлика је у интелигенцији и знању. Дачић је интелигентнији и стручнији за политику од Тадића.

Такође, по западном моделу, нема унутарстраначке подршке без јасног интереса и чврстог обећања.
Препоруке:
21
3
23 субота, 28 јул 2012 08:43
Dimitrije
Ako iz ambicija Nikolića i Vučića ne stoji rad još jednom vreme provedeneo na vlasti biće izgubljeno.Na samom početku oni neće znati da rade, biće potrebno vreme dok se uhodaju.Nikolić ima kompleks sbog obrazovanja,nepoznavanja jezika od ne snalaženja na funkciji što će ga usporavati.Vučić treba da počne da radi odgovoran posao ,da obezbedi predsedničko mesto u stranci .To su samo neki razlozi koji će omogućiti Ivici Dačiću da sa uhodanom ekipom i Dinkićem i Ljajićem vodi vladu onako kako on hoće .Ako Vlada potraje, posle dve godine videćemo kakav će tada odnos biti.SNS će se osvestiti da li će biti kasno videćemo.Strah da se ne prodje kao Šešelj biće uvek prisutan.
Препоруке:
7
1
24 субота, 28 јул 2012 09:15
Baster
Jako je tesko biti analiticar medju ovako besprincipijelnim politicarima ciji potez zato nije moguce predvideti. Na sceni je cist Makjavelizam i da nije tako ne bismo imali za premijera coveka koji je kao treci zavrsio na izborima sto je mislim apsurd i jedinstven primer u svetu i zapravo velika poruga demokratiji i izbornoj volji. Verovatno i Grci imaju slican palanacki mentalitet pa su zato i uveli pravilo da pobednicka stranka dobija bonus od 50 poslanika da je ne bi u sprovodjenju narodne volje ometali razni Dinkici, Dacici ili Krkobabici. Na kraju da kazem i nesto licno. Mi Srbi nikad nismo znali da cekamo, uvek trcimo pred rudu jer nismo u stanju da gledamo unapred i nasa filozfija je bolje da danas drpim 5000 nego sutra da zaradim 50000. Bolje je bilo da su sad kad ekonomija propada zuti koji su i glavni vinovnici propasti nastavili da vladaju i da i onda narod za godinu dve zauvek posalje u istoriju, a neke i na robiju. Ovako mrcvaricemo se sa Dacicem, a onda oni opet dolaze.
Препоруке:
19
0
25 субота, 28 јул 2012 09:27
нићифор
Дачић има Слобине личне белешке, зато је тако опуштен и сигуран.
Препоруке:
14
0
26 субота, 28 јул 2012 09:44
Шешељевац
Судбину ове земље одређују политичка „елита“ и просечан бирач.
„Елита“ је таква како је описана у овом тексту – непринципијелна, превртљива, бескрупулозна. Али шта је са просечним бирачем? Зашто бирачи не санкционишу бескрупулозност и непринципијелност Дачића, Николића, Вучића, Коштунице? Како су могли гласачи СПС-а, Милошевићеве присталице, да прихвате коалицију са ДС-ом који је онако срамно предао Милошевића онима који су нас бомбардовали? Како су могли гласачи радикала да масовно пређу у напредњаке и постану Николићеви бирачи мада су он и Вучић онако срамно издали заточеног саборца? При том је издаја тих појединаца, Милошевића и Шешеља, истовремено била и издаја идеја за које су се борили. Зашто је Шешељ, једини човек на српској политичкој сцени који је политику схватио као вокацију – посвећеност идеји српства којој је подредио и сопствени живот - остао усамљен и напуштен? Зар просечан бирач не схвата да је та коалициона игре „елите“ заправо игра у којој је улог наша судбина?
Препоруке:
36
2
27 субота, 28 јул 2012 10:09
Ружичасти пантер
Већина коментатора је овај текст изгледа схватила као анализу ситуације у нашем фудбалу: перформансе појединих играча, изгледи да пређу у други клуб,цена која је плаћена за неке од њих...
Навијачким страстима има (донекле) места на стадиону.Али у овом случају стадион је Србија а утакмица се игра са нашим главама. Навијачким страстима ту нема места.
Препоруке:
15
0
28 субота, 28 јул 2012 10:21
Ненад
Поштовани господине Вукадиновићу,
иако ми је и овај ваш чланак био интересантан као и сви претходни, подсетио бих Вас да сте читаоцима НСПМ "остали дужни" још неку реч о Дверима још од пре избора :)
Срдачан поздрав
Препоруке:
21
2
29 субота, 28 јул 2012 10:33
Микош Ламент над ДС.
Да је Дачић остао са ДС било би све у реду и био би на правом курсу који је у последње 4 г.разградио државу и довео је на ивицу амбиса.Као што недавно рече бивши премијер ако се не уради нагли заокрет држава оде у амбис. Ово је фантастична стварност као у најцрњим сновима.Да је формирао владу са СРС,због сличног бир.тела,растопио би се уз већег брата,овако је ојачао и боље се позиционирао.Бирачи су тај прелет сада наградили на изборима.Ко може нека се потруди да се ослободи емотивног везивања за партије и политичаре,то је резервисано за отаџбину и жене. Ако је у питању интерес,разумем али не одобравам.Преузети разваљену и презадужену државу сматрам великом храброшћу, пустите дежурн.кривца да ради.
Препоруке:
19
4
30 субота, 28 јул 2012 10:38
апис
Ја бих искрено волео, да напокон видимо , колико у Србији има пара, 'оћу рећи, колико је претходна влада, крала. Сумњам да ће до тога доћи, иако је "кординатор безбедоносних служби", обећао резултате до краја августа. Вучић је дубоку бразду заорао, тражећи закопано благо(а има га!). Да ли ће Аца Вучић успети да се носи са ралом и воловима до краја бразде, носећи све на својим јуначким плећима, или је то само вешта варка? Први сценарио је да он заиста, раскринка лоповску банду,што му ја најискреније зелим, али што је мање вероватно, и други је, да му се тај(ф=к)уни, "подвуку" под скуте, што је готово извесно. Ацино заоштравање до усијања,може само да сигнализира тајкунима, да се кеса мора доообро одрешити, што ће њима бити болно, али свакако мање болно од Забеле, те ће Вучићу на канабе, долазити раширених руку, љубећи се три пута у образе. А ко може одолети, фунтама, сем нас наивних, :-) ?
Препоруке:
16
0
31 субота, 28 јул 2012 10:45
Trokapici s kravatom
Vukadinovicevu vidovitost ne sporim.Tacnoje da SNS tretira SP,(nadam se zasluzno),kako i sam autor kaze.SNS,koju su "ubogaljili" mediji,bila je srecna da primi prvu ponudu "vesele raspustenice".I spoj se dogodi."Ruga sa dva druga pridje ocajniku koga niko nece"..Ocajnik ozive i tek sto"veza" poce,zaboravi na sve i poce se predstavljati kao "momak bez mane i straha".Zaboravise i na prljav ves,sve bacise u korpu za pranje,preoobukose se u nove haljine,zaboravljajuci da ih narod pamti po "golotinji"...Ko pita narod,pomislise u svoj opijenosti samim sobom....
Izobecavase(tajno) strancima jedno,narodu drugo...Oh,muko ziva!A stranci nisu ko nasi.Obecavaju i oni njima,ako bude sve onako,kako ovi obecase njima...
Vladike nam se oko Ministarstva vera posvadise.Zazveckase novci.Nastade muk...
Sramota me da kazem javno na sta se sve ovo oseca.
Ko(s)ovo!!!
Препоруке:
12
3
32 субота, 28 јул 2012 11:07
Ђура
Овог пута се са неким деловима Вукадиновићевог текста не слажем:
А СНС их третира као „смрдљив сир“, односно, привременог и принудног партнера са којим ће бити само док се мора, то јест, док или додатно не ојачају да могу владати сами, или док се не стекну услови за коалицију са Тадићевим (или Ђиласовим) ДС-ом.

За ову тезу мислим да Вукадиновић нема никакво покриће. Ни једног тренутка није било ни помена о коалицији са ДС од стране СНС-а, а мислим и ДС-а на другој страни. То су биле само спекулације медија и аналитичара. Ја никаког доказа за то не видим.

Насупрот томе, Дачић више нема резервну опцију. Он са овом владом мора да успе и не сме допустити да она пропадне пре него што оствари какав опипљив успех.

Ђорђе због овога види Даћића као таоца, а ја видим јак мотив да се коначно нешто добро уради. Досадашњи прмемијери су се увек понашали као да имају резервну опцију, чак и Коштуница. То није добро.
Препоруке:
19
6
33 субота, 28 јул 2012 11:09
Ђура
Наставак:

Дачићу је, наиме, било релативно једноставно и јефтино да буде „највећи патриота“ у претходној влади (мада му је Јеремић понекад кварио тај имиџ), и на ту је цаку у великој мери и забележио садашњи политички раст. Али ће сада то бити много теже у друштву бивших, макар и реформисаних радикала – баш као што ће му евентуално такмичење у европејству са Вучићем, Динкићем и Љајићем такође бити јалов посао.


Са овим се слажем. Међутим, заборавља се да је Дачићу заправо "довољно" да са владом оствари добре резултате. Тада апсолутно неће бити важно ко је "највећи патриота", а ко "највећи европејац".
Препоруке:
16
5
34 субота, 28 јул 2012 12:47
Marica
MARATONAC trči svoj POSLEDNJI počasni krug!
Препоруке:
7
8
35 субота, 28 јул 2012 12:55
Мари@Рин о-о то
Да ли сте прочитали следећу Дачићеву изјаву у "Политици":
Па ја сам то све у животу прошао. Ја сам омогућио ДСС-у да направи владу када смо је подржавали, па смо после следећих избора имали састанак у Вучићевом стану да се изабере Тома Николић за председника парламента, уз обећање да никада неће променити ту одлуку. Тома је био неколико дана председник парламента да би онда ДСС променио одлуку и с Тадићем направио власт. А да ме, при том, нису ни обавестили о томе, узгред ми само говорећи да би они би хтели са мном, али неће Тадић. Е, ја сам тада решио да никада више нећу зависити од других. Према томе, с ким ћемо ми правити коалицију то је наша ствар. Ми нисмо за једнократну употребу и не желимо да се тако ико односи према нама. И то је моја порука и ДС-у и СНС-у и било коме другоме
http://www.politika.rs/rubrike/Politika/Koalicija-je-nasa-stvar.sr.html
Препоруке:
18
0
36 субота, 28 јул 2012 13:34
OKVIR
Dacic ima veliku sansu da sa ovom ekipom progura ceo mandat, ako imaju nameru da nesto pozitivno urade za drzavu (narod). Ista je u teskom stanju, opljackana, okovana lazi, medijskim mrakom, siromastvom i gadnom situacijom u ekonomiji.
1.Treba samo da makar delimicno rasciste medijski mrak.
2.Otvore i sudski procesuiraju nekoliko velikih pljacki ( velikih pljacki u ovoj drzavi ima u izobilju - pa mogu da to urade selektivno).
Da ne nabrajam dalje, narod bi osetio da se za njega nesto menja na bolje i dobili bi i drugi mandat.

Potreban minimum para, da se premosti trenutna besparica ( ako je istina da su finansije u katastrofalnom stanju - jak razlog da se zuti ocrne ) se sigurno moze dobiti od Rusa.

E sad, pitanje je kakve su obaveze Dinkica, Vucica, Dacica, Nikolica i te ekipe prema "zapadnim demoNkratama"???

U ovom grmu lezi zec!!!
Samo Rusima odgovara jaka Srbija!!!
Zapadu je prevelik i "beogradski pasaluk"!!!
Препоруке:
31
0
37 субота, 28 јул 2012 16:09
јахтом против гладних
Мени некако прија када Дачић саспе у лице Љубици Гојгић(Б 92) да је интерсе Србије пречи од захтева Немачке.и друго што је важно није ме брига ако се Дачић огрешио о Демократе, јер су се ти људи из врха ДС обохгатили, док смо ми просечни грађани остали гладни.Нема данас за мене теме осим оних који су јахте "зарадили" од политик, и што ће оца и мајку продати за визу да путују.Не помаже никаква Дачићева непринципијелност,гладни људи га подржавају, а од демократске странке окрећу главу као од најнепристојнијег призора.Напред,Ивице, мрзе те задовољници и корисници преваре.
Препоруке:
23
3
38 субота, 28 јул 2012 16:26
Србенда
Мисао да Дачић не би сада(мислим након 100 дана рада владе) не би био добродошао да прави владу са Тадићем је велика грешкна, Тадић би га широких руку дочекао и изљубио, под условом да Тадић буде премијер.

Иако нисам подржавао Коштуницину одлуку да омогоћи избор Николића за председника скупштине на три дана, накнадни распад СРС и настанак напредњака показује да је прави разлог за 'превару' Николића од стране Коштунице ипак био на основу хабера и таквог захтева из Хага од Николићевог шефа у то доба Шешеља. Несрећа је што Шешељ а ни Коштуница нису тада рекли шта се иза брда ваља.
Шешељ као једини доследни политичар у Србији нажалост прво обајви одлуку па онда након два три месеца када са његова цазнања испуне он каже да је то разлог зашто је променио кандидата за председника а његова странка пропада.
Дачић, Динкић, Тадић ... то су све политичари којима је једини мотив бити на валсти а не учинити нешто за добробит овог напаћеног народа и државе на исдисају.
Препоруке:
12
5
39 субота, 28 јул 2012 18:55
Сад или никад
Дачићева прича је много једноставнија, чини ми се. Он је политичар и кад је увидео могућност да постане премијер, предриблао је друге играче и искористио шансу. Наравно, сад наступа главна мука сваког водећег политичара на власти - играти тако да те позитивно упамти историја. Дачић више не игра за будућност, он игра сада. Њему је најважније да екипа буде што дуже на терену, јер је тако већа шанса за некаквим позитивним исходом. Дачић зна да оно што је данас, више никад неће бити у животу. Или ће имати резултате, или ће бити упамћен као Тадић, човек који је лоше искористио своје време на терену. Ова влада ће ипак бити дуговечнија, имаће реконструкције, а Дачић ће је крпити, макар и суперлепком.
Препоруке:
12
0
40 субота, 28 јул 2012 21:11
Marko Gay
@ Рин о-о то

Николић и СРС су сахранили Милошевића у једно предвечерје. Неки су побегли од тог гроба, неки су отишли а неки му тек сада покајнички прилазе.


Dok god su Mira, Marko i Marija izgnani, jasno je da se Srbi ne kaju.
Препоруке:
6
4
41 субота, 28 јул 2012 21:59
@Marko Gay @ Рин о-о то
Грешите. Већина Срба је правила јасну разлику између Милошевића и његове породице. Чињеница да је он често стајао иза њихових (непримерених) поступака, само указује да је био попустљив према својој деци и својој жени. Особина која сасвим сигурно није пожељна за једног државника али која је тако типична за наше људе. Многе Милошевићеве погрешне потезе јавност приписује утицају његове жене, и зато није искључено да ће позитивно валоризовање Милошевићеве историјске улоге у будућности, бити праћено порастом нетрпељивости према Мири Марковић.
Препоруке:
13
3
42 недеља, 29 јул 2012 02:01
Marko Gay
@ anonimni

Многе Милошевићеве погрешне потезе јавност приписује утицају његове жене


Koliko znam, u patrijarhalnim zemljama, pripisivanje zavisi iskljucivo od toga jesu li potezi dobri ili losi, tj pozitivni potezi uvek se pripisuju muskarcu, a negativni zeni.

Jesam li u pravu? Mozda je u Srbiji drugacije?

Evo, poucite me na konkretnom primeru: ako se Miri pripisuju mnogi Milosevicevi negativni potezi, kome se onda pripisuju oni pozitivni?
Препоруке:
6
3
43 недеља, 29 јул 2012 10:10
Луди Ванко све луђи и луђи
Доста необичан коментар искусног аналитичара.Дачић преваљрант.Преварио овога, преварио онога а главнога сиротог Тадића ружно и негалантно.И неће да држи моралне лекције, а није да их држи, него се од муке ни за логику много не придржава.
Ако неко баци на колена целу једну нацију,ако својом политиком упропасти рејтинг који је његова странка пре тога имала,ако нас задужи а ништа од тих дугова у оплодњу не доведе, ако прода све што се продати да и остане на свему кратких рукава, као што се то догодило Тадићу , који ће га црни ђаво следити.Неће ни његови а некмоли они који су с њим срађивали и од погубне политике нису могли да одврате.Ништа ја официјелно не знам, само с мало соли у глави нагађам.
Шта ако , тај Дачић, тако прикљештен приликама, мора да начини неки успешан , или, сваки од обвећаних, успешним корак.Шта ако му све крене?
Препоруке:
15
4
44 недеља, 29 јул 2012 11:18
Анонимни @ Марко Геј
Нисте у праву. Приписивање утицаја супруге неког политичара на политику коју тај политичар води зависи од тога колико је та жена присутна у јавности са сопственим погледима на политичка питања. Никоме не пада на памет да лошу Тадићеву политику приписује утицају његове жене. (Узгред, пошто он позитивних потеза уопште није имао то не можемо знати коме би се они приписали, али сам скоро сигуран да нико не би помислио да иза тих потеза стоји госпођа Тања Тадић. Пре би се ти неочекивани позитивни „испади“ приписали неком од његових спин доктора).

Уопште узев Ваша подела на патријархалне и непатријархалне земље и извођење закључака на основу те поделе (у погледу улоге супруга) је непримеренa. Где бисте у тој подели сврстали Теодору и Јустинијана, Изабелу и Фердинанда, Николу Пашића и Ђурђину, Тита и Јованку?
Препоруке:
8
1
45 недеља, 29 јул 2012 12:42
@Анонимни @ Марко Геј
Ili DANICU DRAŠKOVIĆ?
Препоруке:
4
0
46 недеља, 29 јул 2012 13:52
Marko Gay
@ Анонимни

Нисте у праву. Приписивање утицаја супруге неког политичара на политику коју тај политичар води зависи од тога колико је та жена присутна у јавности са сопственим погледима на политичка питања.


A supruga ne moze uticati na muza iza scene, bez da se oglasava u javnosti? :)
Препоруке:
2
1
47 недеља, 29 јул 2012 16:36
Анонимни@Марко Геј
1.

Са Вама је тешко полемисати јер свака Ваша реченица садржи по неколико произвољних тврдњи, тако да би одговор захтевао много више од хиљаду знакова а осим тога био би сасвим изван теме овог текста. Дакле дижем руке од суштинске полемике па да одговорим укратко на последњу примедбу.
Разуме се да супруга може утицати на мужа ИЗА СЦЕНЕ али та могућност постоји и за низ других особа – ванбрачну партнерку, блиске пријатеље, саветнике... Јавност, међутим, може да процењује само на основу онога што је видљиво, дакле што се дешава „на сцени“ а не „иза сцене“. Елем, Мира Марковић је била веома присутна „на сцени“ са својим политичким ставовима који нису наилазили на одобравање већег дела домаће јавности и који су – што је битно у овом случају – често били различити од ставова Слободана Милошевића. Зато је уосталом и основала сопствену партију.
Препоруке:
6
2
48 недеља, 29 јул 2012 16:37
Анонимни@Марко Геј
2.

Како време буде пролазило, Слободан Милошевић ће у свести Срба све више израстати у једну херојску и трагичну фигуру. О понашању његове породице којој је био тако одан не бих, и немам право. Али ће многе Србе прогањати последња реченица коју је изговорио на Бањици пред полетање хеликоптера где су га довели домаћи отмичари и специјално обучени британски обавештајци: „Е, па, браћо Срби, остајте ми здраво! И срећан вам Видовдан!“
Касно увече, неки „случајни аматер“ послао је преко ТВ екрана снимак како Милошевића, са окованим рукама, двојица рмпалија воде ка шевенингенској тамници. Одатле је отишао у вечност, и ја бих рекао у легенду.
Препоруке:
10
2
49 недеља, 29 јул 2012 16:40
Анонимни@Марко Геј
3.
А пошто је ово текст о личностима са српске политичке сцене можда би требало додати и ово. Генерал Павковић, војсковођа кога је Милошевић поредио са Живојином Мишићем, није крио истину: „Ја сам обавестио Коштуницу, питао ме је шта може да се уради. Поменуо сам две варијанте - да се поменути хеликоптер примора на приземљење или да се обори. Одговорили су да ће ми јавити одлуку. Нису јавили.“ Хеликоптер са отетим председником наставио је лет слободно.
Препоруке:
9
1
50 недеља, 29 јул 2012 20:21
Bili piton
Lično bih voleo da ova vlada bude uspešna, ali ne zato što mi je neko od političara , koji je čine simpatičan, već zato što se prosto plašim daljeg propadanja srpskog društva. Novi izbori, nova vlada u nekom kratkom periodu, bi uvukli Srbiju u nestabilnost, koja bi bila veća nego ona iz 2000. S druge strane prosto ne verujem da ovako skupljeni, s brda s dola, mogu bilo šta da učine. Neka nam je bog na pomoći. Inače sam anganostik, a sada bih voleo da bog postoji i da nam bar on pomogne.
Препоруке:
2
1
51 недеља, 29 јул 2012 21:14
Рин о-о то
@ Марко Геј

Има она стара изрека(парафразирам): „Ко није способан да влада својом женом не може да влада народом“. Али имати за жену, овакву политички ангажовану са значајним фамилијарним педигреом из „браварског“ доба, имати је у два времена (комунистичком и предстојећем у коме је српском народу намењена несрећа док се лажна елита „бори за демократију“ по улицама ) то није мера за жену из прве реченице нити се може применити на капацитет Милошевића да влада народом, нити Милошевића може оспорити . Или, оставка Бране Црнчевића(не могу да се сетим за шта, мислим за посланика СПС-а – опет парафразирам): „оставку дајем због болести једне жене, не моје“. И на крају, колико знам, Г. Марковић гоне због једног додељеног стана под сумњивим околностима? СПО је у београдској, градској, власти неколико стотина станова отуђио под такође сумњивим околностима. Поздрав за @Мари.
Препоруке:
3
1
52 понедељак, 30 јул 2012 08:09
Андро Лутак
Дачић је показао да је он ипак политички медиокритет у односу на своје страначке колеге који су били "уздржани" или отворено против да се напусти коалиција са ДС. Дачић је због места премијера окренуо леђа природном савезнику ДС као члану Социјалистичке интернационале и преварио све оне који су лево,а после те владе је дуплирао разултат. Управо за време те владе народ га је схватио као успешног полицајца, а не сумњајте да му је у градњи таквог имиџа несебично помагао и Тадићев тим маркетиншких магова. И.Д. је народ схватао као "фактора" у влади ДС много више него сада када је премијер.

Са ДС, СПС би могао да размишља о 25% гласова на следећим изборима, али И.Д. је желео да постане премијер одмах, не видећи да поред наметљивог Вучића, он у очима народа не може бити ЈЕДИНИ премијер; и не само у очима народа - на дневнику радија б92 прво је ишла Вучићева опаска о изјави Ахтисарија, па тек онда Дачићева.
А тек Динкић који се временом такође неће либити да и он буде "премијер".
Препоруке:
5
8
53 понедељак, 30 јул 2012 08:14
Андро Лутак
p.s. Ђорђу Вукадиновићу свака част, и хвала на још једној сјајној анализи!
Препоруке:
6
4
54 понедељак, 30 јул 2012 10:19
Шешељевац @Андро Лутак
Јел'Ви озбиљно мислите да је ДС левичарска партија и природни савезник социјалиста?
Препоруке:
8
4
55 понедељак, 30 јул 2012 13:51
Андро Лутак @ Шешељевац
Па да.

Сетите се само деведесетих.

Чак и у дневнополитичким догађањима било је много упечатљивих момената (да не набрајам) када су Демократска странка и Социјалистичка партија Србије (и то она Милошевићева) биле веома блиске по ставовима.

Наравно, ако ћемо мерити, дужи су били периоди политичког рата између ДС и СПС, али су зато периоди изванредне блискости биле последица реалне чињенице да су то су биле две једине странке левице а при томе и у исто време две једине ОЗБИЉНЕ политичке партије у Србији, ако не рачунамо по својој форми и наступу театралне, "четничке" партије-привезке СПС-а, које је генијално, бравурозно, и духовито чак, створио данас хашки сужањ Јовица Станишић, а да би у Републици Србији, нарочито у АП Војводини, али и на ратиштима бивше СФРЈ одрађивале разне послове за државу.
Препоруке:
3
3
56 понедељак, 30 јул 2012 15:03
Гојко Родић
Драги Ђорђе,
имам утасак да сте током разматрања ових феномена прављења неочекиваних колација потпуно изгубили из вида, страни фактор који има значајни утицај.
Због преигравања на берзама која изазваше глобалну кризу Запад очигледно посрће. Та криза иако глобална мање је оштетила или успорава развој земаља Брикса. Пред каквим су се избором нашле наше новоизабране политичке елите? Да и даље слепо слушају Запад који тражи безусловно стезање каиша, стезање које поред још већег сиромашења сиротиње доводи до пада популарности, да полако гушимо српске институције на КиМ-у и радимо на његовом потпуном осамостаљењу и промоцији ...
Други избор је Русија која не тражи ништа од тога, пружа нам подршку у УН, можда понуди какав добар и јевтин кредит да вратимо дугове, потпомогнемо развој инвестиција у пољопривреди, осигура сигурност извоза, односно увоза тих производа ..
Па зар вам ишта не говори то што је Николић као већ изгласани председник сутрадан отишао у Русију а непосредно потом и Дачић.
Препоруке:
2
2
57 понедељак, 30 јул 2012 17:01
Шешељевац @Андро Лутак
Партија чији програм се заснива на либералној идеологији и Вашингтонском консензусу не може бити партија левице. Али пошто у политици (не само нашој) данас влада потпуно одсуство принципа, то су критеријуми за разликовање левице, деснице, центра потпуно замућени. Резултат тога је да су све коалиције могуће, свако може са сваким, једини циљ је дочепати се власти. Праве се црвено-црне, црно-зелене, црвено–црно-зелене и какве се не комбинације. Према томе Ваш аргумент о периодима сарадње између ДС и СПС ништа не доказује о ПРОГРАМСКОЈ блискости те две партије. Ни Ваша констатација да су то једине две ОЗБИЉНЕ партије не доказује да су ПРОГРАМСКИ СРОДНЕ.
Препоруке:
4
2
58 понедељак, 30 јул 2012 17:04
Светислав Костић, дио 1.
2008 године изгледаало већ као сигурна влада образована од патриотске већине са Радикалима, Дачићевим социјалистима и ДСС Војислава Коштунице. Међутим, безобзирни и несавјесни Дачић, одлучио се за коалицију са строго прозападним и себичним Тадићем и тим чином Дачић отворио широм врата апсолутној хегемонији Запада и његовом масивном мјешању у спољну и унутрашњу политику Србије, која најкасније од тог дана престала да егзистира као држава у првобитном смислу ријечи.

Послије тек прохујалих избора, подмукли вјероломни и кронични превртљивац Дачић уприличује у длаку исту покер партију, само у обрнутом смјеру, иако овај пут згледало као сигурна коалиција са Тадићем, заклетим растурачем територијалног интегритета Србије која њему последња рупа на свирали као уосталом и Дачићу и његовом политикантском шароликом окружењу.
Препоруке:
0
2
59 понедељак, 30 јул 2012 17:14
Светислав Костић 2. дио и крај
Нажлост остаје евидентна чињеница да у цијелој данашњој Србији не постоји ни једна политичка групација од значаја који би се усудили да Западу пруже смјели отпор, сем од Запада и домаћих прозападних потрчкарала дифамираних Коштуничиних патриотских демократа. A поготово када је у питању Дачић један ноторни опортунист који се приклања сваком царству, па и оном пакленом западно-америчком.

У том погледу Дачић се не разликује ни најмање од Тадића и његове ДС. Стога је потпуно илузорно очекивати да се актуелна гарнитура од „напредњака“, „социјалиста“ и приљепака попут оног исушеног Кркобабића и других сличних каријериста, осврну и према другим спољнополитичким опцијама, сем „безалтернативним“ и по Србију убитачним западним интеграцијама.

Иако у Вукадиновићевом аналитичком коментару тежиште Дачић, лично сам неповјерљив у Николићеву „русофилију“. Стога када је јужна српска покрајина тема, Србија мора да и под овом владом да се помири са најгорим рјешењима.
Препоруке:
1
1
60 понедељак, 30 јул 2012 17:55
@Andro Lutak
Коме је Оливер Мандић уметник,томе је и ДС левица.
Ни један,ама баш ни један принцип левице није сотварен у тиранији ДС:
социјална давања укинута,
здравство не да није бесплатно него је прескупо,
школство скупо, упропаштено,
тајкуни владају.
Вратили нaс у робвласнички период.
Прочитајте шта у историји значи 1848.а година.Тада су широм западних,већ индустријализованих земаља,избили немири радника против бесомучног израбљивања.
Читајте неког чику Дикенса, или гледајте који филм снимљен по његовим романима,да видите.
И онда су избили немири.Људи носили плакате 888 што није никаква варијанта сатаниситчко-рокерског симбола се шестицама,него су тражили:8 сати рада,8 сати спавања и 8 сати „осталог“дела живота.
Е, ти израбљени радници, и та деца из Диекнсових романа, имали су много већа права него у владавини чланице Интернационале, ДС.

Дачић није издао левицу сада,него пре 4 године када се уортачио са ДС.
Ту грешку је написао чак и аутор чланка.г.Вукадиновић.
Препоруке:
7
2
61 понедељак, 30 јул 2012 18:07
Za "Andro Lutak"
ДС и СПС, али су зато периоди изванредне блискости биле последица реалне чињенице да су то су биле две једине странке левице а при томе и у исто време две једине ОЗБИЉНЕ политичке партије у Србији,


Да сте читали нешто о Милтону Фридману, његовом ученику Џефрију Саксу, и његовом ученику Б. Ђелићу,
о монетаристима,
неолиберализму...

онда не би сте
1. ДС називали левицом
2. још мање озбиљном странком.

Успут, ако хоћете нешто да нагласите, као рeцимо "озбиљност" ДС, немојте куцати великим словима.
То се у дискусијама сматра виком, дерњавом, непристојношћу.
Ако некој речи хоћете да дате на значају, можете да је
болдирате
подвучете
или нагнете на италик верзију.

Поздрав,
Препоруке:
7
3
62 понедељак, 30 јул 2012 18:32
Андро Лутак @ народњак, музика и филмови
Тачно! Ево стих стих сустиже:

Моја драга воли Куросаву
Треба јој тип да је псује и бије
Бобане, напи се
http://www.youtube.com/watch?v=faSX1em47Cc
Препоруке:
2
5
63 понедељак, 30 јул 2012 18:57
Андро Лутак
Ивица ипак највише воли оне најгоре шунд народњаке, да их УВЕК слуша, а богами добар је и са микрофоном.

То је већ "труба".

СПС-у треба председник са другачијим поимањем уметности, нарочито музике, а то је само онај који воли нежне, сетне звуке, неке тамбурице ...

Али авај, ово је сада Вучићева, Дачићева и Динкићева епоха ТРИ КРАЉА.
а Диплома краљица.
Препоруке:
1
2
64 понедељак, 30 јул 2012 21:33
@Ando Lutak
Причали смо о политици,
економији,
монетаризму.
Милтону Фридману.

Ви орекнусте на рокенрол.

Хајде да поменем и Џона М. Кејнса.
То је претеча рокенрола у Британији. Оливеров велики узор.

Напишите и неки његов стих.
Препоруке:
4
1

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер