недеља, 05. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Коалициона освета историје

Kоментари (32) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 субота, 30 јун 2012 11:48
фристајло
Коректна и врло тачна анализа стања.
Но, осврнуо бих се на једну реченицу...
ослоњена на већ добрано истрошену политичку харизму њеног страначког лидера
Постаје ми иритантно тако често употребљавање ове (већ) флоскуле. Наиме, Тадићева харизма, о којој се толико говори, реално- не постоји. Он је један врло просечан, осредњи капацитет, исфабрикован до "харизме" медијима, који су у то уложили много труда и новца, и засенили само- простоту. Свако, иоле мислећи, свиђао му се Тадић или не- не види ништа изузетно у овом човеку, сем надпросечне- просечности.
Јер, само зато је и био то што је био и ту где је био; неко заиста "харизматичан" не би трпео да му се ради то што му се радило толико дуго. Он је марионета многима; преко њега и функција које је обављао завршени су многи "послови", причињена страховита штета држави и народу, и крајње је време да се раскринка та фатаморгана о Тадићу, као изузетном.
Јер, неко са харизмом не би трпео те конце...
Препоруке:
92
0
2 субота, 30 јун 2012 12:00
Jd
Odluka Dacica da promeni koalicionog partnera svedoci o njegovoj politickoj ( i da li samo politickoj) ljigavosti. Poneo se po principu- ko da vise. On bi prisao i crnom djavolu da bi ostvario licne ambicije. Isto vazi i za Vucica koji bi paktirao sa svakim sa kojim u koaliciji moze da formira vladu. I svakoj budali je jasno da su u pitanju stranacki a pre svega licni interesi a ne program za spas zemlje, ideologija i patriotizam. Drugim recima, pohlepa za vlascu i privilegijama koje ona donosi. Mislim da od loseg ulazimo u gore. Gospodinu Dacicu a i Vucicu ovo moze da bude pocetak kraja politicke karijere. Kazem politicke sa velikom rezervom jer se ne radi o ozbiljnoj politici i ozbiljnim politicarima.
Препоруке:
27
34
3 субота, 30 јун 2012 12:02
Karl Marks-naš duhovni vođa
Žilav je i lukav srbski patriotizam.
Препоруке:
29
5
4 субота, 30 јун 2012 12:36
Anta
Stvari su, sto se tice politike u Srbiji vrlo proste... sa jedne strane imamo one koji smatraju da ne mozemo protiv celog sveta, sila boga ne moli, vazno je da meni bude dobro...i one koji smatraju da su reci kao patriotizam, cast, pravda vredne i da ih se ne treba odricati.... ovi prvi su znacajno nadjacali ove druge...
Potpuno je nevazno da li ove prve predvodi i zastupa DS SPS SNS...
Препоруке:
36
3
5 субота, 30 јун 2012 12:46
Пуки
Пре 4 године, после избора, била је "природна" коалиција СРС, СПС и ДСС. Онда су се умешали они који су се умешали, Тадић је као председник правио шоу и СПС је зарад уласка у Соц. Интернационалу (ха!,ха!,ха!), растурио "природну" коалицију, сви су их хвалили због тога, они су постали носиоци европских интеграција, све им је заборављено, опроштено (ако је имало шта да им се опрашта!?). Треба се само сетити понашања Алимпића у Београду и избора Ђиласа. Све је то било легитимно, нормално, најбоље за Србију. СРС, као најјача странка, је остала кратких рукава. Онда се већи део радикала "опаметио", схватио да данас у Европи важе само речи,речи,речи, па су и они набавили неку књигу у којима су набројане европска вредности (ха!,ха!,ха!) и почели да причају приче и бајке према књизи. Резултат на изборима је исти као пре 4 године, али сада су све партије проевропске, а лидери су драги срцу Брисела и гђе Кети, као и амбасадора у Србији. А народ? Шта тај народ још хоће? Гласао је, доста му је!
Препоруке:
48
2
6 субота, 30 јун 2012 13:51
Милан, Нови Сад
@ФристајлоСјајан коментар! Слажем се у потпуности. Није ми јасно шта је то конкретно Тадић урадио да му се стално приписује наводна харизма. Можда чињеница да његови спин мајстори константно ударају на најниже гране и на најприземније подилажење и "ваћарење" народа. Свака његова изборна кампања делује као монтипајтоновска сатира једне нормалне изборне кампање. Од његових трагикомичних обећања о стотинама хиљада радних места, преко "енергичних" гримаса на насловници до муже крава диљем Србије. Врхинац комедије је његова изјава о томе како не поседује ништа до колекције књига. Живи били па видели. Можда ће већ његови потомци да нам се подиче необично великом имовином која је настала ношењем гајбица и писањем књига.Мени једна ствар није јасна - верује ли неко искрено да било ко од наших политичара ичествује у свињарији званој српска почитика због идеала? Зар би се ико изложио таквим понижењима да циљ није јако исплатив?
Препоруке:
54
2
7 субота, 30 јун 2012 15:07
...
У току владавине продемократских и проевропских странака од 2000
.

Šta tro ima u stranakam DOSa demokrtasko?Nema ništa.I proevropsko?Takođe ništa osim naprasne ljubavi prema homosksualcima.
Препоруке:
53
1
8 субота, 30 јун 2012 16:35
Бели Орао
@Јд. Ваш коментар сведочи о Вашој наиности. Ивица никад није био демократа, нити са њима. Нити ће бити.
Препоруке:
18
1
9 субота, 30 јун 2012 17:05
Aleksandar
Dacic je kriv sto je ostavio "на чистини Демократску странку да плати највећу цену њихове коалиције"? Svasta, pa SPS nije bila nesto bitna u toj koaliciji. Tadic je obavljao posao na diktatorski nacin. I ako postoji iko kome DS treba da se zahvali sto sad ima da "placa neku cenu" i verovatno (nadajmo se) nacisto propadne kao partija (poput Vukove SPO) to je Tadic i njegova narcisoidna koncepcija upravljanja partijom i drzavom.
Препоруке:
41
1
10 субота, 30 јун 2012 20:32
@jd
Odluka Dacica da promeni koalicionog partnera svedoci o njegovoj politickoj ( i da li samo politickoj) ljigavosti. Poneo se po principu- ko da vise.


Ako je nekad bio ljigav, to je bio ore 4 godine, kada se slizao sa DS.
I izdao sve principe na kojima SPS počiva.
Slizao se sa onima koji su mu šefa poslali ubcama.
Koji komadaju Srbiju.
Uništiše poslednje ostatke kakve-takve socijalne pravde.
Препоруке:
34
1
11 недеља, 01 јул 2012 04:00
Gordana
Potpuno se slazem sa autorom da je Tadic veoma prosecan. Kamo srece da se drzao te svoje prosecnosti, postedeo bi Srbiju svih steta koje je pocinio u svojim "uzletima"poslusnicke snishodljivosti na EU putu.Kapitalne "bisere" mu niko i nikada nemoze oprostitui - Ststut Vojvodine,Odustajanje od deklaracije o Kosovu,Deklaracija o Srebrenici,...i slicne odluke koje ce generacijama veoma tesko da se popravljaju.
Nasa sumorna stvarnost je da ,od IZGLASANIH likova, Dacic predstavlja najbolje resenje za premijera?!I to je jedan od pogubnih rezultata BT.Niko pametan,sposoban,strucan, (i sto je najvaznije)sa patriotskom vizijom nije mogao da se afirmise u "direktorskom", nadobudnom rezimu.
Mozda treba proanalizirati kako je i zasto Putin u Rusiji (i pored svoje vizualne prosecnosti)osvojio neslucenu podrsku i popularnost svog naroda!Ni svi svetski spin maheri nemogu tu nista da promene!
VRATO JE DOSTOJANSTVO SVOM NARODU!
Препоруке:
15
1
12 недеља, 01 јул 2012 10:56
Za Gordanu
Poredjenje Rusije i Srbije i Putina sa bilo kojim rukovodiocem Srbije i u bilo kom domenu je obicna glupost.
Препоруке:
12
0
13 недеља, 01 јул 2012 11:30
@Gordana
Potpuno se slazem sa autorom da je Tadic veoma prosecan


Не слажем се. Него исподпросечан.
Од кад знам за себе, нисам видео политичара са тако празним реченицама.

Уосталом, зар из његове ДС није поткла фраза за њега:
"БТ је као Кока кола, добро се продаје а нико не зна зашто."
Препоруке:
13
0
14 недеља, 01 јул 2012 11:32
Gordana
Naravno da nisam poredila Rusiju i njene lidere sa Srbojom. Naravno da su neuporedivi! Poenta je u vracanju osnovnog ljudskog i nacionalnog dostojanstva, na sta ima prava svaka nacija, bez obzira na svoju velicinu i snagu.
Jesu li nasi evropejci bar pokusali da urade nesto za nase nacionalno dostojanstvo?Zdusno su ucestvovali u ponizenjima koja su kreirana sa zapada u koji nas toliko guraju.
Препоруке:
12
0
15 недеља, 01 јул 2012 17:51
Симо
Фристајло, ја са задовољством поклоних Вам свој глас.
Ни краћег ни сажетијег коментара. Просјек и ништа више, све друго је голи маркетинг.
Препоруке:
11
0
16 недеља, 01 јул 2012 21:50
сељак беземљаш
Господине Фристајло, придружујем се господину Сими.
Препоруке:
8
0
17 понедељак, 02 јул 2012 06:53
Dragan
Iz redova DS i njihove koalicije se najcesce cuje kako ce nova vlada morati da zamrzne plate i penzije.Naravno,niko od njih nije bio spreman da krene od svog kabineta,da predlozi restriiktivne mere stednje,da smanje svoj vozni park,da se ukinu drzavni sekretari,sve vladine agencije i kancelarije,da se napravi usteda u toj preglomaznoj masineriji,a ne na teret ovog jadnog naroda,koji ne moze ni da prezivi sa tim platama i penzijama
Препоруке:
9
0
18 понедељак, 02 јул 2012 06:54
Jasmina
Srbija i njeni gradjani ce izaci iz krize jedino sa SNS-om i vladom koju ce oni predvoditi! Danas ne moze biti bolje,ako na vlasti ostanu svi oni koji su nas doveli u ovakvu situaciju,a pri tome jos i izgubili izbore!
Препоруке:
5
1
19 понедељак, 02 јул 2012 06:54
Dana
Definitivno,oni koji su predlozili povecanje PDV-a nisu ni mislili na gradjane.Njih uopste nije ni zanimalo kako ce to uticati na njihov standard,zato,sto njima i nije stalo do gradjana,vec do sopstvenog interesa,a to je da se nadju jos jedan mandat u vlasti...pa,cak i to protiv volje gradjana!
Препоруке:
8
0
20 понедељак, 02 јул 2012 06:55
Jova
Jedina vlada sa kojom bi i narodu i Srbiji bilo dobro, jeste vlada SNS-a.
Препоруке:
3
4
21 понедељак, 02 јул 2012 06:56
Sele
Narod je progledao,zar su na to zaboravili?!
Препоруке:
4
1
22 понедељак, 02 јул 2012 06:57
Milka
Narod im je pokazao put u istoriju!
Препоруке:
4
1
23 понедељак, 02 јул 2012 06:57
Vlada
Narod je glasao naprednjake da predvode buducu vlast!
Препоруке:
3
1
24 понедељак, 02 јул 2012 06:58
Vojka
Od demokrata smo na sve navikli...povecanja PDV-a,zamrzavanje plata i penzija,navikli smo i na to da se ne mire sa izbornim neuspehom,pa bi nas sada opet doveli u situaciju da nam ukinu i vazduh!
Препоруке:
5
0
25 понедељак, 02 јул 2012 06:58
Bora
Srbija je demokratama rekla "NE"...
Препоруке:
4
0
26 понедељак, 02 јул 2012 06:59
Dikica
Odavno su nam poznate te mere stednje,koje pogadjaju jedino gradjane...
Препоруке:
4
0
27 понедељак, 02 јул 2012 06:59
Bale
Ipak,vladu treba da formiraju oni koji su izbore dobili i koji imaju plan stednje koji nece ugroziti i ovako los standard nasih gradjana,ali ce reforme stednje sprovesti kroz javne nabavke,kroz smanjenje velikog broja administracije pri vladi,kroz ukidanje raznih privilegija funkcionera...
Препоруке:
3
0
28 понедељак, 02 јул 2012 07:01
Bilja
Ovo je jedini pokazatelj,da ce se ispostovati volja naroda,iskazana na prethodnim izborima!
Препоруке:
4
0
29 понедељак, 02 јул 2012 11:37
Лаповац
Дајте господо да наш бес и преосталу енергију више преусмеримо на будућност, да мало више истичемо шта би смо хтели и да покушамо да дефинишемо оквире за понашање политичара преко којих нећемо као до сада да им толеришемо. И наравно да смислимо начине за њихово адекватно кажњавање кад не испуњавају што су обећавали. Ма нису они бре наша деца, да вичемо на њих кад брљају и да им увек то опраштамо под лажном претњом да је то последњи пут.
Препоруке:
2
0
30 уторак, 03 јул 2012 13:47
Душан Ковачев
За разлику од Динкићеваца, СПС ипак своје неуспехе није никад приписивала ДС-у, нити је, учествујући у власти изигравала опозицију. Сама ДС је, на запрепашћење јавности, пре четири године промовисала и подржавала улазак СПС-а у европску социјалистичку интернационалу и поверила јој (још неразграђену) јавну безбедност. Све упркос "ужасу од социјалиста" и "повратка у деведесете" који је до владао дискурсом ДС. Данас нам је стандард близак почетку деведесетих, али за то није одговоран СПС, већ полиморфно политичко друштво које формално окупља Динкић - они 12 година у континуитету владају економијом. Проблем је у томе што је ДС њих све време беспоговорно подржавао. Једино су њих два пута преварили и одузели им власт уваливши јавности тезу да је ДС одговорна за све (и 2004. и 2012. године). Главни проблем ДС су економисти, који су до после 2008. године Тадића држали у убеђењу да кризе неће бити, а потом се нису супротставили штетној политици Динкића.
Препоруке:
3
0
31 уторак, 03 јул 2012 13:52
Душан Ковачев
Осим тога, рекао бих да се преувеличава значај политичке апстиненције. У Европи је то био хроничан проблем далеко пре прерастања ЕЕЗ у ЕУ. Погледајте само хрватску, као пример. Ако се не варам, свега 16 посто гласача је гласало за улазак те државе у ЕУ, а ником не пада на памет да прави проблем око тога што није више од 50% гласача одлучило о статусној промени земље. Прави проблем је, међутим, што нико неће да види стварност у ЕУ, а нарочито не њену будућност.
Препоруке:
4
0
32 четвртак, 05 јул 2012 21:17
Ненад
Иако се начелно слажем са аутором, мислим да је потребно још једном нагласити да су парламентарни избори били и технички нерегулерни и простачки покрадени.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер