субота, 20. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Шта су жене скривиле индустрији пива

Kоментари (45) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 11 јун 2012 00:02
The Jack
Pivo je ubedljivo najbolje pice ikada izmisljeno i veoma popularno "diljem" bivse nam YU. Bez gajbi i gajbi 'ladne pive, nema ni zidanja kuce na mobu, nema slavlja, a Boga mi ni sahrane.

Sto se tice izumrle prakse "ispred prodavnice" znam sigurno da bi se o pricama koje su tamo vodjene mogle knjige napisati, a galerija likova je toliko zivopisna da ne bi stala u enciklopediju.

Ne postoji ni restoran, ni kafic, ni tako zgodna konobarica, koji mogu da zamene dozivljaj "ispred prodavnice", jedna subkultura i obrazac ponasanja koji je nestao, a nije nigde zabelezen. Mesto gde su se veoma razliciti ljudi okupljali i vodili veoma razlicite razgovore.
Препоруке:
52
9
2 понедељак, 11 јун 2012 06:59
Miki
Mnogo je pametnije UOŠTE NE GLEDATI reklame.

Od njih možemo da imamo samo štete jer su lažljive...
Препоруке:
42
0
3 понедељак, 11 јун 2012 07:14
Томислав Милановић
Кад смо код пива, незнам да ли сте приметили да је и оно поскупело. Сва поскупљења, па и пива, правдају се падом динара. Невиђене будалаштине! Шта нам се то позитивно десило, па је динар почео да јача? Ништа. Да ли знате шта се истински догађа са курсом динара?
Тако мале и привредно јадне државе, као што је Србија, потпуно су у рукама страних банака. Оне пале и жаре на овим просторима и могу баснословно зарађивати а да притом не морају да имају ни једног клијента. Како? Врло једноставно. У одређеном моменту банке купујући евро, избаце огромне количине динара на тржиште и тако изазову пад динара. Пошто је у њиховим рукама и нож и колач, просечни курс по коме оне ку пе милијарду евра, на пример, буде око 110 динара. Онда, када евро достигне највишу вредност, они га продају и тако поново "ухапсе" динаре. На таквим трансакцијама банке зараде минимум 6,5%, а то је, на једној милијарди евра 65 милиона евра. Цене су подигнуте због пада динара, али, сада када "јача", не враћају се. Туга.
Препоруке:
31
0
4 понедељак, 11 јун 2012 09:02
Бели Орао
Што се Таните тиче, ако мислимо на исту она се зове Тарита и била је супруга М.Бранда. Ипак слажем се да удавише са рекламом око пива.""Тhe Jack. Пиво су измислили богаташи да им сиротиња не пије вино. Пиво иде на јагњетину, али само као прелив, да корица буде лепша. Иначе слажем се са 99% Ваших коментара.И на крају о продавница. У мом селу и многим селима у околини Пирота никад нарочито није заживела институција кафане, али зато и даље живи институција задруге до 21.00, па онда продавнице која ради до 22.00. По малим градовима типа Трстеник продавница и даље живи, па према томе досадни индустријалци пива не треба да се плаше док постоји Мерак од 37 динара и зајечарско са ћириличном етикетом(намерно "е") од 40 динара, а све то стављено у миље малог града, који има душу, а самим тим и продавницу.П.С.Чак и у БГ има продавнице. Закључак: Још увек нисмо изгубили душу.
Препоруке:
31
0
5 понедељак, 11 јун 2012 09:05
Nebojša Prpić
Овај текст није антиалкохоличарски памфлет, него покушај да се скрене пажња на несташлуке маркетиншких неошамана и њихово настојање да утичу на субјективну страну перцепције ТВ гледалаца.Аутору: Не схватите погрешно, али тражите филозофију тамо где је нама.Елаборирате нешто што није вредно тога.Наиме, то "маркетинг шамани" нису никакви маркетинг шамани ни гуруи.Него су неки приучени "експерти" који су, у најбољем случају,завршили двонедељне курсеве маркеитнга у Енгелској и сада праве неке клониране спотове.Безидејне. Празне,безидејне копије,који немају везе са нашом испипивском традицијом. Упоредите их са оним антологијским за "Лав" пиво, када Ненад Јездић долази са бициклом, јер ја ауто непланирано поклонио младенцима чији је кум,јер је првобитно планирани поклон_ТВ био поклопљен парчетом њиве од деке, поклонима тетки итд.И духовито и сагласно нашем поднебљу и менталитету.
Препоруке:
28
0
6 понедељак, 11 јун 2012 09:25
Драшко Вуксановић
@The Jack

Из Вашег коментара могло би се закључити да сам негативно писао о пиву, а не о рекламама за пиво. То није тачно. Дали сте примере у којима има доста тога што ово пиће повезује са стварношћу. Али произвођачи не праве рекламе на том трагу, него понављају један лажан образац.
Произвољност која се једном направи јесте произвољност, а произвољност која се понавља јесте пропагандна лаж. О томе је реч, а не о пиву.
Препоруке:
19
0
7 понедељак, 11 јун 2012 09:26
Serdar-Vojvoda
Jos nisu napravili tako ispraznu reklamu zbog koje bih prestao da "ispraznjavam" pivske flase&limenke.
Ali su blizu,opasno blizu...
Препоруке:
18
0
8 понедељак, 11 јун 2012 09:57
Дејан
Вероватно и цењени читаоци који су пре мене коментарисали имају слично мишљење што се тиче квалитета пива којег конзумирамо свако према својој издржљивости. Ако се сете сви који пију пиво неколико десетина година уназад ,знају да је рок трајања пива увек био до 45 дана, сада имате неке произвођаче чија пива имају рок и по 10 месеци ( овде мислим на домаћа пива , или пива са лиценцом која се код нас пуне ). Квалитет пива код нас је верујем да ће се већина људи сложити веома лош али ипак и даље је присутно у нашим животима, тако да и све занимљивије рекламе имају можда везе са квалитетом овог пића.

Е сада што се тиче задруга , продавница , подрума пића, ко није пио испред не зна шта је пиво. Имам среће што ми је у непосредној близини куће подрум пића који држе ортаци из краја, то нам је у неку руку мушка "сигурна кућа" поготову када је добар фудбал на телевизији.
Препоруке:
15
0
9 понедељак, 11 јун 2012 09:58
наш поробљени свет
Не знам за мале продавнице, али пиво се испија, нарочито омладина, по парковима, у улазима и поред њих, на ћошковима, иза зграде, поред ограде, у подруму, на паркингу, поред кола, иза школе, на парапету, подно степеница, иза паркића, на клупи ...

Мислим да су рекламе за друге производе знатно глупље, и да делују што се мне тиче супротно од намере, јер страшно нервирају. О лажима и превари у њима да не причамо: тиме се прелази у домен људских права, јер, није више наивно када неко оде у минус вођен рекламом неке банке, упропасти себи тако живот, породицу ... без икакве одговорности. У појединачном случају би се судило за саучесништво и навођење на дело, а кад то чине велике корпорације ...
Живимо у доба у којем се влада потрошњом и лажима, беспотребним а скупим производима .... Бочица ничега (шарене лаже) кошта по литру или килограму колико и најскупља храна у најбољем ресторану ...
Веома је занимљиво када у некој емисији причају о моралу и доследности, а онда "обавезне рекламе"
Препоруке:
16
0
10 понедељак, 11 јун 2012 09:59
exp
verovatno su krive zato sto ne pristaju da izigravaju raspojasane primitivce i prostake po pravilu glavne aktere u reklamama za pivo. zakljucak: pivo je pice za primitivce i prostake, sto ce reci da je narod primitivan i prost.
uzgred, da li zabrana reklamiranja alkohola ne vazi za pivo? vazi, al' nema veze.
Препоруке:
3
4
11 понедељак, 11 јун 2012 10:06
пробај
Нерекламирана пива, као што су Зајечарско, с ћириличком етикетом, или Ваљевско и Јагодинско, које произвођачи не умеју да пласирају како треба, јефтинија су, и боља него многа у чијој цени је трошак за рекламу и до 80 посто ...
Мени је довољна и ћирилична етикета, нема ништа слађе од осећаја да је домаће, право ...
Препоруке:
23
0
12 понедељак, 11 јун 2012 11:10
pop
Autor se javio, čini mi se dobronamerno,da nekim komentatorima da do znanja , kako mu namera nije bila da se bavi pivom, ali...Meni se čini, da su reklame , kao oružje za masovno uništavanje dobrog ukusa i logičnog razmišljanja , ili ogoljena varijanta potcenjivanja inteligencije naroda sa nesagledivim posledicama po zdrav razum , bile cilj sprdnje.Nije mogao bolje da uradi to što je hteo , nego da se bavi reklamama za pivo , jer su zaista tako sklepane , da čovek ne zna , da li se oni sa potencijalnim konzumentima zezaju ,ili ih smatraju imbecilima. Očekujem Draško da se u sledećoj epizodi baviš praškom za veš ili onim ulošcima , da bi te čitav svet razumeo.Nevereovatno , kreneš sa pivom , ali te ni tu ne kapira polusvet , izvežban da razmišlja na prvu loptu .Ako ništa drugo , bar si ovim tekstom , otkrio da se na ovaj sajt javljaju neki ljudi , reda radi , a ne razmene mišljenja radi.
Препоруке:
13
0
13 понедељак, 11 јун 2012 11:55
Мићко
Пиво волим, рекламе за пиво не волим (грозне су). Похвале аутору, ово је тема која завређује обраду. Врзма ми се нешто слично по глави још од када су се појавиле ове безвезне рекламе за Јелен које са испијањем Јелена немају ама баш никакве везе.
Препоруке:
6
0
14 понедељак, 11 јун 2012 12:16
Давид Новаковић
Није само појава жена проблематична у рекламама за пиво. Чак се пласирају и стереотипи о мушкарцима. Можда се неко препознаје у лику приглупог, мачо навијача коме је центар света пиво и утакмица, лезилебовића који не ради ништа сем што се излежава и алкохолише, али ја ту себе не могу видети, а верујем ни остали посетиоци овог сајта.Али шта је друго маркетинг до обичне манипулације? Ви данас можете да имате, да простите на речнику, с@%&# производ, али ће њега продати добра реклама, а не квалитет. Шта друго ради овај систем него што покушава да што већи број људи ''зомбификује'' у приглупе потрошаче који прате трендове и којима реклама одређује шта ће купити.
Препоруке:
18
0
15 понедељак, 11 јун 2012 12:29
сељак беземљаш
Никад и нигде нисам срео тако сретне и опуштене људе као оне који пију пиво испред продавнице.
То треба проучити и наћи основне разлоге за срећу.
Да ли је то:пиво+трава на којој се седи+састав друштва које се окупило.
Препоруке:
12
0
16 понедељак, 11 јун 2012 13:30
Bob
Prodavnica ispred koje sam ponekad pio pivo zatvorena je pre dve nedelje...
Препоруке:
9
0
17 понедељак, 11 јун 2012 13:48
thinking maize
Ad. Пива 1. "Зашто је пиво боље од жене!? Један од разлога: Пиво ти НИКАД НЕЋЕ ЗАМЕРИТИ ако га ПРЕВАРИШ са ДРУГИМ пивом!" Ad. Пива 2. Мујо са Фатицом у кавани: "Мени болан БИРУ, а ..... сок!" Ad. Пива 3. Како мислите да продају ОНУ БУДАЛАШТИНУ од "пива" са ђумбиром, наранџом, лимуном, грејпфрутом..., ако не уводе МЕКЕ ПОРНИЋЕ у "рекламу" за "пиво"!? Ad. Пива 4. Можда су "аутори" ових "реклама" за "пиво" на "вутри", па отуд долазе ове "постмодернистичке" рекламе!? Што се мене лично тиче, сем пива, исповедам љубав према вину и... Рајки Шљивић, ПРВОЈ СРПСКОЈ "ВЕЛИКОМУЧЕНИЦИ"! Према томе, УВЕК је БОЉЕ бити ТРАДИЦИОНАЛАН у пићу и "опијатима", него "постмодеран"! Ајд живели!
Препоруке:
20
2
18 понедељак, 11 јун 2012 13:58
thinking maize@ "Бели Орао"
Орле, Танита Тикарам је немачка поп певачица по тати Самоанка (источна, америчка или западна, "независна" Самоа, баш и нисам упућен), каријеру започела крајем 80-тих година прошлог века. Док је једна од Брандових жена Тарита Терапоја, такође Полинежанка (као и Танита Тикарам), али са Тахитија (француска Полинезија). То би било исто као кад бисте Оливеру Катарину заменили са нпр. Рускињом Алом Пугачовом. Све најбоље!
Препоруке:
11
1
19 понедељак, 11 јун 2012 14:13
vasilije
A šta ćete:pivari moraše da smisle nešto kad Srbija ne sudeluje na evropskom šampionatu u fudbalu...a za Đokovića se potroši premalo! Inače,lascivna asocijacija s fotosa je degutantna,ali funkcioniše! Gde ste bre feministice?
Препоруке:
3
5
20 понедељак, 11 јун 2012 15:45
Рин о-о то
Интересантно од аутора. @The Jack, Бели Орао и thinking maize (13:48) су написали сјајне коментаре. Пијење пива, генерално, није у српској традицији. Да би пијење пива добило иоле позитивну друштвену конотацију било је потребно укључити и жене. Јер, пивопијење је истовремено и један компромис (алкохолни). Пиво је једино алкохолно пиће коме је дозвољена реклама?! Рекламе за пиво су неукусне али далеко од тога да у неинтелигентне и да су смишљене од аматера. Мозак прима информацију од чула (вид, слух, мирис, укус, додир ) зато и постоје рекламе (као и политичке камапање). Питање је само да ли индивидуа само прима рекламу или је анализира. Углавном је пасивно и невољно прима. Ко би се исцрпљивао на анализу реклама? Е, то је адут рекламера кад атакује на жртву (масу).
Препоруке:
6
3
21 понедељак, 11 јун 2012 17:06
thinking maize@ Рин о-о то
Г-дине, још један прилог овој ДЕГРАДАЦИЈИ лепе традиције испијања пива! Пошто се ЗНА да је око 70% српског тржишта оглашавања ПОД МОНОПОЛОМ ЗНА СЕ КОЈИХ ЛИКОВА и пошто смо доживели да НАРОД ВЕЋИНСКИ ОДБАЦИ "производ" који су ТИ ИСТИ МОНОПОЛИСТИ рекламирали током претходних више месеци, а на ПОЛИТИЧКОМ ТРЖИШТУ ове Србије, за очекивати је и да ТАЈ ИСТИ НАРОД са гнушањем ОДБАЦИ СТУПИДНО ПИВО са ђумбиром, лимуном, наранџом, грејпфрутом..., које ПОМЕНУТА "г-да" тако НЕДОТУПАВНО рекламирају! Даље, од пива расте МУШКИ ПИВСКИ СТОМАК, а не женске груди, па су тим пре ова ПИВСКА парадирања српских еквивалената сестара Кардашијан просто ПРОМАШЕНА! Сем ако жена не цевчи пиво, ради поправке млека за њено чедо! Шта ћете, ЧИСТИ ЕКСТРАКТ КОМПЛЕКСА ВИТАМИНА Бе! Према томе, "БЕЗ ЧИЧЕ НЕМА ПРИЧЕ"! PS. Близу Јужног Булевара у Београду има једна мала радња са натписом: "Не примамо чеци, имамо ладни соци и ПИВО С РОЗИ!" Уосталом и Вулин назва Чанков војвођански "грб", "ГРБ КОД ДВА ПИВА" ("лав" и "јелен")!
Препоруке:
10
1
22 понедељак, 11 јун 2012 17:59
Рин о-о то
@thinking maize --- Сјајно! "БЕЗ ЧИЧЕ НЕМА ПРИЧЕ"! ( а још кад је „мек“ па као створен за „шумадијски чај“, ваљда бајчетински). "ГРБ КОД ДВА ПИВА" ("лав" и "јелен"), зато је БИП пиво (еј!) престало да постоји. С.ебаше овде фабрику на Мостару с рени бунаром и најквалитетнијом водом која у ствари чини основу за добро пиво. Ваљда ради „грба“. „...од пива расте МУШКИ ПИВСКИ СТОМАК, а не женске груди...“ (расту силиконске, пивском рекламерском аналогијом) што је такође део „компромиса померања“ на квантитет. Све је постало питање дозе и дозирања! Алгоритам хоће „Чичу“ али кад се разводни отупи идеју и дођеш до пива (што аутор рече“ „да не пије-(ш) воду“). Зато трче неке жене...у реклами и у групама наравно. Јер, свиђа им се пивски стомак од кога ипак „расту груди“.
Препоруке:
6
0
23 понедељак, 11 јун 2012 18:33
AntiNWO
Да се присетимо, пре петнаестак година, честа сцена у кафани: за једним столом група гласних и веселих правих пивопија сатиру Јелен пива (оно старо, флаша од пола литре) и држе се оне "ни зрна жита окупатору", конобар не стиже да покупи празне флаше. За другим столом анемична група тихих помодара, пијуцка по сат времена прескупа страна пива. Ко се боље проводи?
А онда је полако почела деградација пива, пиво почиње да има све мање алкохола, све више је слађе, скупље, боце су све мање и педерастије обликоване, све је више разних адитива. А сада имамо и разне идиотске ароме у пиву.
Што се тиче ових што праве рекламе сигурно је да немају пивопијског стажа, а још мање их праве нацугани. Да су под алкохолом рекламе би биле духовитије. Такође повезивање згодних жена са свим и свачим и прикривено вређање по систему "ако не користите наш производ нисте прави мушкарац" у рекламама је толико отрцано да одавно не пали.
Успут, "испред продавнице" и даље живи у мањим местима.
Препоруке:
16
0
24 понедељак, 11 јун 2012 19:55
thinking maize
И што је НАЈВАЖНИЈЕ, ПИВО је ПЛЕБЕЈСКО ПИЋЕ, par excelance! Кад подригнемо после пола гајбе (по човеку!), СВИ СМО ЈЕДНАКИ! Уосталом, жена која подригује, то и није жена, а САМО МУШКАРАЦ може да буде "СВИЊА", уз "помоћ" ПИВА! Живели! PS. Мада Бела Хамваш пише о вину у његовој "Филозофији вина", простом дедукцијом можемо извући неке закључке И О ПИВУ! Уосталом, Чешка, као земља пива, на латинском се зове Bohemija! Мислите о томе!
Препоруке:
9
1
25 понедељак, 11 јун 2012 21:12
сељак беземљаш
&THINKING MAIZE
Кажу да је римски цар Марко Аурелије када је пробао пиво код Германа рекао"Ово је као наше најгоре вино"
А Љубомир Симовић је написао ругалицу вину.
Ово вино је слично киши
Да пије повратило би га и море.....
Препоруке:
3
2
26 понедељак, 11 јун 2012 22:08
Zoran
Kod mene u kraju, nedaleko od moje terase, jos uvek postoji mala prodavnica koju nisu ugusili megamarketi. Ona radi li radi i ispred nje ispijaju to kultno pice isti ti ljudi koju karakterise
животна садржина једне истински утемељене конотације

Stavise ne samo da ispijaju to pivo nego se i lepo zabavljaju do duboko u noc. Cesto i o politici raspravljaju i mnogo cemu drugom. Svemu tome jedino je zajednicko da su toliko glasni do duboko u noc da tesko oka sklopim pre 1 posle ponoci. A nekad krene i veselje uz pesmu, pa i senlucenje uz petarde i razbijanje istih tih zelenih ili braon boca. Onda komunalci ne ociste srču pa neki običan svet buši automobilske gume. Hoći da kažem da ta istinski utemeljena konotacija meni ne da da spavam, mnogima remeti san, a istinski raduje vulkanizere...
Gosp. Vuksanoviću sa ovim vašim tekstom teško da se mogu složiti. Nije to meta.
Препоруке:
5
2
27 понедељак, 11 јун 2012 23:05
exp - jos malo
da li se neko zapitao zasto se tako napadno i u tolikim kolicinama reklamira nesto sto samo po sebi ima dobru prodju. jedno od mogucih objasnjenja (ne samo kad je o pivu rec) je - zbog prilike da se, formalno legalno, zavuce ruka u sopstvenio dzep. nadjes agenciju, ona naporavi reklamu i ispostavi visestruko uvecan racun, a onda lovu podeli sa naruciocem posla. obicno narucilac uzima lavovski deo.
iz prve ruke znam za slucaj kad je svojevremeno jedan novi nedeljnik, pokusavajuci da zaradi objavljivanjem neke reklame, dosao do predstavnika jedne danas inostrane pivare. i taj predstavnik je odmah pristao da objavi reklamu uz jedan uslov - SAV novac koji treba da plati tom nedeljniku uzece on. covek je racunao da je dovoljno sto ce jedne nove novine da objave reklamu veoma poznate firme.
Препоруке:
4
0
28 уторак, 12 јун 2012 00:16
Бели Орао
@thinking maize. Нисам имао појма да песму "Твист ин мај собриети" певе та Танита. Хладна је као пиво, али очи јој жаре као жеравице. Хвала.
Препоруке:
1
1
29 уторак, 12 јун 2012 07:29
драгослав павков
Чим набавим хмељ (који се увози јер се нашим "фармер има" не исплати да га производе)и пиварски квасац (који срећом може да се набави, али само "еил" варијанта)- почињем са кувањем домаћег пива. Због чега се у сред панонске низије кидамо покушавајући да направимо вино и шљивовицу, кад имамо идеалне услове и аустроугарске рецепте за суперпиво?И због чега смо идеална мета за шаБане попут власника националних фреквенција... Ваљда себе волимо да видимо као Марка Краљевића или оно племство које помиње Орао - ђаво ће га знати...
Препоруке:
6
0
30 уторак, 12 јун 2012 09:19
Андро Лутак
Социјализам је заправо донео лепа дружења уз пиво испред локалних продавница. У време када је свака касирка, због сталних пивопија, на дохват руке имала отварач за флаше. Није било знатно скупље пиво у бифеима, али пити пиво испред продавнице имало је своју предност - нисте сами или са обавезним СВОЈИМ друштвом за кафанским столом. Испред продавница причао је о свему свако са сваким, као за шанком, а ми никада нисмо имали, немамо је ни сада, институцију шанка где и непознати међу собом разговарају.

Испијање пива, дружење у топле дане испред продавнице, једна од аутентичних и лепих тековина Социјализма, одржала се најдуже. Много дуже од црвених киоска са куваним виршлама са сенфом, или кафана у друштвеном власништву где се добро а јефтино јело кашиком. Уништивши много тога, капитализам је однео и мале продавнице, и дружење. Испијање пива испред преосталих прогласио је "клошарењем". Зато - у мегамаркет, па у стан, пред тв екран. Иде нова пивска реклама, ето нове тв лепотице, уживај!!
Препоруке:
4
0
31 уторак, 12 јун 2012 09:44
Андро Лутак
p.s. Све похвале аутору текста!
Препоруке:
2
0
32 уторак, 12 јун 2012 09:59
Žika Ž
Reklama za pivo je pokazala kako proizvod ne mora imati nikakve veze sa vlastitim marketingom. Pivo je, iskreno govoreći, jedno odvratno nagorko piće koje izaziva grčeve i gasove. Tvorac reklame to zna. Konzument u reklami ne drži u rukama pivo, nego nešto drugo. Preneseno na ravan političkog marketinga (na šta se u članku aludira), konzument političke reklame konzumira potvrdu sopstvenog uverenja, a ne ideološki ili moralni korektiv. Problem je, međutim, što je ovaj članak trebalo napisati kad je prethodna administracija još bila na vlasti, a institucija reklame imala status svete krave.
Препоруке:
2
1
33 уторак, 12 јун 2012 10:59
Симо
Све у свему "Боље бити пијан него стар" па макар и од лошег пива.Зашто не, када се пјева о лошем вину, зашто неби и о пиву.Одморих се читајући коментаре, често веома духовите.Изгледа да пивопијама не смета
дали пију "рогато" или "жују". Међутим то само изгледа.Код нас се јасно зна гдје се пије банјалучко
, јелен, лав и т.д. а гдје сарајевско, тузланско и т.д. а гдје ожујско, карловачко и т.д.
Препоруке:
3
0
34 уторак, 12 јун 2012 11:01
брм
Пиво испред радњице и фудбал су биле институције у којима се социјализовала градска и сеоска сиротиња, деца се учила дружењу, уличном моралу и солидарности ...Пиво је одувек било пиће сиротиње а карте за фудбалске утакмице јефтине, дакле свима доступне... до недавно .. па сада имамо децу која се не друже и лочу, не разликујући чисту а скупу хемију од преосталих пива (поменуто Зајечарско)...Дирљиво је гледати заглупљене потрошаче како купују скупље а отровно чак и у ретким радњама у којима има да се купи Зајечарско (а ја знам само за једну у целом Београду)...а тероро монопола ове две пиваре је срамотан (ниједно друго нема да се купи)..зар није иронично да БИПовог пиво има само у једној кафани у БГД-у (ако знате за још коју јављајте)
Препоруке:
4
0
35 уторак, 12 јун 2012 11:04
брм
"Пијење пива, генерално, није у српској традицији"

хахаха а како онда једино за то пиће имамо српску реч (вино и ракија нису српске)?

пиво је у средњовековној Србији производила свака кућа на селу..
Препоруке:
4
1
36 уторак, 12 јун 2012 11:10
брм
Žikо Žнадимања и гасови су због новокомпонованог потрошачког обичаја да се сипа без пене.. сипај лепо са пеном, сачекај да мало спадне па неће бити надимања.. са пуно пене се управо и сипа да би штетни састојци изашли... али кад се лоче на брзину из лименки, што је маркетиншки циљ због веће продаје, тешко се запени ... запене тек после кад дођу надимања..наравно ово важи само за пива у ужем смислу - за хемије из неких пивара не знам..нема лека, боли и глава и стомак, но те рогате напитке не треба бркати са пивом
Препоруке:
5
0
37 уторак, 12 јун 2012 12:10
брм
"Мени је довољна и ћирилична етикетa"
знате л причу о краљевима маркетинга из Апатинске пиваре?
појави се неко пиво Мерак, са ћириличном етикетом и ретро дизајном ко некад Јагодинко (уствари поново га има али сада ништа не ваља)..грозно (мислим на Мерак) ко и сва из те пиваре ал сам га куповао само због ћирилице и дизајна..
кад једног дана променише у латиницу ..баш ме занима нека упоредна анализа продаје онда и сада..
Препоруке:
4
0
38 уторак, 12 јун 2012 13:17
Андро Лутак @ брм
Једна мала исправка, јер изгледа ми да "Мерак" пиво нисте "пратили" од самог почетка дистрибуције истог.

Наиме, када се појавило на тржишту, звало се СРПСКО МЕРАК ПИВО, имало је тај "ретро дизајн" етикете, али за неверовати - и "ретро" укус тј. било је одлично! Што значи да они одлично знају шта ми волимо, али да им није у рачуници да нам то и продају!
Када је са етикете нестао придев "српско", мада је етикета била и даље "ретро" (читај "социјалистичка") и квалитет пива је опао, а онда у трећој фази, када је нестала и та "социјалистичка" етикета, ПИВО ЈЕ ПОСТАЛО КАО И СВА ОСТАЛА, ТЈ. КАТАСТРОФА.

Једноставно, они су желели да нас навикну на "бренд" најпре укусом какав волимо и памтимо, називом пива и изгледом етикете који код нас средовечних пивопијa евоцира носталгично сећање на весела и спокојна времена Социјализма, а онда су све вратили у исту раван са својим осталим "брендовима". По инерцији, неко ће од нас наставити да купује и садашње безвезно "Merak"
Препоруке:
5
0
39 уторак, 12 јун 2012 14:05
брм
@ Андро Лутак @ брм

хвала вам на обавештењу. Ја никада нисам видео Српско Мерак пиво ..ни пробао
Препоруке:
0
3
40 уторак, 12 јун 2012 15:31
Ика
10. јуна 1973. родио се мој брат од тетке. Кажу, тада се одигравао важан бокс меч. Мушки су се потукли. Претпостављам и да се родбина мушки напила, да прослави. Тетка није била баш у прилици,мислим да прославља, уз пиво. И мени је било до пива, мислим после порођаја,да прославим. Ал сам се само породила, онако женски. Без пива.Што ће рећи дај Боже Србима (мушког и женског пола) да имају разлог да пију пиво.
Препоруке:
1
0
41 уторак, 12 јун 2012 16:02
thinking maize@ да наставим са смехом, а завршим са озбиљним...
Ко што знате, поред воде, јечма и хмеља, за пиво је НАЈВАЖНИЈЕ да је ЛАДНО! Зато се пива пореде по томе КОЛИКО је које ОЛАЂЕНО! Тако имате: 1) ладно пиво, 2) много ладно пиво, 3) ладно пиво у п.... м......., 4) пиво ладно ко ЗМИЈИНО ОКО и НАЈЛАДНИЈЕ МОГУЋЕ ПИВО, ЛАДНО ко ТАШТИНА ДУША! Таква градација НИЈЕ могућа за вино, ergo вино је ПЛЕМЕНИТО, али пиво је НАРОДНО пиће! Можда неким Србима пиво као пиће, због горчине, а још више због могућности кварења не одговара, али размислите, зар није вино ЕСЕНЦИЈА живота, а пиво ЖИВОТ САМ, непатворен, слабо прерађен, склон кварењу, ТАКО НАЛИК НАМА Србима! Према томе све ове МАНИПУЛАЦИЈЕ са пивом, НАРОДНИМ ПИЋЕМ, манипулације су са нама Србима, тачније српским мушкарцима! Отуд и оне сисате српске репликанткиње сестара Кардашијан у рекламама за пиво! Ствар МНОООГО озбиљнија него што изгледа, па је тиме и већа заслуга аутора! Но питање није само ДИЈАГНОСТИФИКОВАТИ стање, већ РАЗМИСЛИТИ и о механизмима СРПСКОГ ОТПОРА, а на ПИВСКОМ ПОДРУЧЈУ!
Препоруке:
3
2
42 уторак, 12 јун 2012 16:16
thinking maize@ да наставим са смехом, а завршим са озбиљним, наставак
Неко ће рећи: "Шта то човече лупеташ!?", а ја додајем да је питање СРПСКОГ ОТПОРА, на ПИВСКОМ ПОДРУЧЈУ веома озбиљно, бар исто толико колико је озбиљна ова МАНИПУЛАЦИЈА Империје на пивском подручју, све играјући на "ниске страсти" српског мушкарца! Српским репликанткињама сестара Кардашијан свака част (знате већ оне поговорке српских мушараца о "детету и трешњи"!?), али ПИТАЊЕ ПИВА је питање ИДЕНТИТЕТА српског мушкарца! А наш идентитет најбоље бранио кроз ГЕРИЛУ, да не кажем ЧЕТОВАЊЕ, ма било брадато или избријано! Зато је предлог г-дина Драгослава Павкова не само разуман. већ управо ГЕНИЈАЛАН! На трагу његовог предлога, једна од ПРВИХ МЕРА по ОБНОВИ неке српске РАЗВОЈНЕ БАНКЕ МОРА БИТИ давање КРЕДИТА за МИНИ-ПИВАРЕ! Тржиште је сигурно, запослиће се знатно већи број људи, него да се наново зида нека велика пивара или одузима од тајкуна! Самим тим ваља размислити о одговарајућој СТИМУЛАЦИОНОЈ ПОРЕСКОЈ ПОЛИТИЦИ и о променама у радном законодавству, ПОВОЉНИМ за та ПОРОДИЧНА предузећа!
Препоруке:
4
2
43 уторак, 12 јун 2012 16:30
thinking maize@ да наставим са смехом, а завршим са озбиљним, КРАЈ!
Надам се да су ме и српски левичари-патриоте разумели, јер МАЛЕ РАДЊЕ и ПОРОДИЧНЕ РАДИОНИЦЕ нису a priori против узвишених циљева којима они теже (ма колико протестовали против "малограђанског и ситносопственичког менталитета"!), ако ништа друго, а оно што су исте форме привређивања постојале И ЗА Титовине и Слобина вакта, па не видим ниједног разлога да се српски привредни нерв не стимулише преко ПРОЈЕКТА МИНИ ПИВАРА! Познато је да предузећа са малим бројем запослених, У УКУПНОМ ЗБИРУ, запошљавају знатно већи број људи, него разни "гиганти", било које провенијенције! Друго, оваква пореска и радна политика, а преко СРПСКЕ РАЗВОЈНЕ БАНКЕ и ОДГОВОРНЕ АДМИНИСТРАЦИЈЕ, примењива је и у другим подручјима српског малог и породичног бизниса! Па кад буде био РАЗБИЈЕН МОНОПОЛ ПИВАРА у СТРАНОМ ВЛАСНИШТВУ, а на српској територији, све ће бити лакше! Даље, форсирати и оно што се зове ЗАДРУЖНА СВОЈИНА! Тако би и пиво којег би производила нпр. ЗЗ "Памбуковица" могло бити СЈАЈАН БРЕНД! Размислите!
Препоруке:
4
2
44 уторак, 12 јун 2012 17:47
Бели Орао
@брм. Пиво "Мерак" није на ћириличној (етикети) неги "Зајечарско" и "Јагодинско" Чича у стечају. Брме, опустите се.
Препоруке:
1
1
45 четвртак, 14 јун 2012 14:25
Данко Б. Марин
Конзумирање пива изазива појачано лучење естрогена, лажни мачизам пивоманичних реклама није само једнодимензионалан - што отпева рокер "две жене у кревету , као ..."Наравно да је пиво сјајно пиће за жеђ и освежење (сутрадан) после ракијског пијанства али ...
Препоруке:
0
1

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер