среда, 01. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Брошура за револуцију

Kоментари (87) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 субота, 12 мај 2012 23:44
још чекамо
НОПО је показао да се систем може зезнути.
Треба само да се појави неко паметан, убедљив, самосвојан, истинит, с добром и једноставном визијом, убеди и покрене грађане и направи промене!
Увек народ лако препозна истинског вођу. Као што сада препознаје ове преваранте, али нема куд, јер нема другог избора.

Грешка СВИХ у српској политици и око ње јесте у томе што прилазе решењу стања српског друштва и државе с познатих основа: (анти)капитализам, (анти)глобализам, инвестиције, потрошња, забава, традиционализам ...

Ново би било нов систем вредности, универзалан, патриотски и човекољубив у исти мах: радити за добро државе и друштва, из чега истовремено произлази и добро појединца (и обрнуто). Новца и средстава има довољно и сада, ствар је у расподели и схватању колико је довољно за нормалан и удобан живот, и шта је најважније у животу ...
Препоруке:
94
8
2 субота, 12 мај 2012 23:50
Марко Ристић
Amin brother!
Препоруке:
65
3
3 субота, 12 мај 2012 23:52
Саша
Кратко и јасно. Међутим то код нас иде много теже него код било ког другог народа кога ја знам. Код нас је завладала аутодеструкција:
СВЕСТ:Да би се било каква промена овде догодила потребна је пре свега информација. Ми је немамо преко мас-медија, а интернетом се користи (на прави начин) забрињавајуће мало људи. У цркву не иде готово нико, од смрти патријарха Павла. Ћирилица се већ налази у траговима, итд.
РАД: Систем вредности је срушен. Праве вредности су потиснуте, па тако нерадници боље живе од радника, те радници нису мотивисани да раде. Срби боље раде у иностранству него овде, само из тог разлога.
МЛАДИ: Сањају да оду из земље првим возом. Школскии систем је такође урушен. Ја не могу да замислим да наша деца читају у школи дела владике Николаја, или Дучића, али зато у лектири имамо "Влак у снијегу" и "Дружбу Пере Квржице". То не морам да замишљам.
ЧЕТВРТИ КОРАК: се управо догађа на овом сајту. Отуд толико узбуђење због ангажовања НСПМ око избора.
Препоруке:
131
4
4 субота, 12 мај 2012 23:52
veca vestica
Studenti,intelektualci to NE POSTOJI.Postoji jedna bezoblicna masa koja nema pretstavu koji je danas dan,a da ne pricam o godini.
Препоруке:
140
4
5 недеља, 13 мај 2012 00:07
фристајло
Лепо и паметно, Борисе. Иако прилично прецењујете савремену омладину, која се данас "роди паметнија него кад умире", проблем није у Вашој наивности, већ у њиховој самозаљубљености, која се стално подгрева са много страна. Цинична саможивост је данас култ; мало их је који ће схватити о чему говорите, али- не треба због тога одустати; кад их реалност буде "клепила" по глави, брзо ће схватити о чему причате. Мислим да је тај час ближе него што се мисли, и да је та "револуција", о којој говорите- већ почела, само што је још не примећујемо. Крију је, иза ових "избора"...
Препоруке:
123
1
6 недеља, 13 мај 2012 00:21
Лола
Права Србија захтева праве људе
Који слоган за кампању:)
Супер! Кратко и јасно, мисли и ради.
Препоруке:
61
0
7 недеља, 13 мај 2012 00:22
ВШ
"Наше национално тело препуно је ожиљака. Али, још увек дишемо. Ропски окови су на рукама, ланци звече на ногама, али бесмртна српска душа не да се заробити."

Нема предаје!
Препоруке:
65
1
8 недеља, 13 мај 2012 00:37
uf
Tako je , dečko! Nego , za koje vreme misliš da je moguće , ovu prvu stavku (svest) ostvariti ? Srbi su, nažalost, vredan , mudar i hrabar narod , ali ne vladaju Srbijom. Srbijom vladaju oni kojima je dopušteno i naređeno (svejedno) da mrze srpstvo, makar se na papiru Srbima i zvali. Teška je to prepreka , dečko , ali istorija kaže da će srpstvo pobediti , ali opet sa manje Srba, nego pre pobede.Sigurno je samo jedno. Bez borbe ,nema uspeha !Kad nas bude dovoljno borbenih , "izlupaćemo" ove parazite .Sad smo malobrojniji i tačka.
Препоруке:
58
2
9 недеља, 13 мај 2012 00:41
Цмок Торонто
Србији треба СРПСКИ ГАЗДА.
Препоруке:
47
2
10 недеља, 13 мај 2012 00:52
anonymous
sve je to lepo receno, ali ako nemas vezu, niko i nista si! tako to ide ovde, a tvoja brosura je nesto sto ovde ne prolazi, znaci, da bi bio pametan, imao dobar posao, pristojan zivot, potrebne su ti tri stvari:


  1. 1.Veza
    2.Veza
    3.Veza


ako nemas jedno od ovih tri uslova...izvini!
Препоруке:
34
9
11 недеља, 13 мај 2012 00:59
skeptik
Mislim da sam razumeo vaš tekst. Pisan je iskreno od srca i sa ljubavi prema ovom narodu. Verujem da je tako verujem kao i filmu koji ste napravili o istini o ratovima na ovim prostorima. Samo se nadam da će oni koji žele nešto na silu, da sazru i sačekaju neka bolja lica za svoj pravi izbor, bar kada su ovi mladi u pitanju, i želim da se osveste i shvate da ih danas neko laže i poziva na rušenje nečega što pripada svima nama. Borise napisao si pravi tekst sa malo reči, hvala.
Препоруке:
46
0
12 недеља, 13 мај 2012 01:17
ГЈ
Хвала Борисе!
Поруке и савети су врло, врло јасни и једноставни, али као што у животу бива, управо се ту и пада односно то једноставно је и најтеже. Једна стара изрека каже "Јуче сам био паметан па реших да мењам Свет а данас сам мудар па реших да мењам себе".

Реченицом "Живот је само један и ако ћемо пред смрт једино бити поносни на то што смо били послушни потрошачи без свог става, без неке животне битке, без радости коју само слобода може да донесе, треба озбиљно да поразмислимо о смислу живота" си болно опоменуо на оно што нас чека ако не ставимо прст на чело и не почнемо да размишљамо сопственом главом.

Младих људи има, мислим да смо их препознали али многи још нису.
Препоруке:
36
1
13 недеља, 13 мај 2012 01:37
Marko
Evo jednostavno test pitanje: je li je Boris za zakonsku zabranu homoseksualne "propagande" medu maloletnicima?

Ako jeste, onda mu je bolje da se pridruzi NOPO-u.

Ako nije, e onda nema za njega stranke u Srbiji. nego mu je sudbina namenila da osnuje svoju.
Препоруке:
4
29
14 недеља, 13 мај 2012 01:38
Веља
Изгледа да нам арапско и руско пролоеће стиже лагано и у Србију. Сценарио је више него сличан. Окупља се братија која ужива да живи револуцију. Не питају они да ли овде има некога коме баш и не одговра да сад овде крене да се дестабилизује. Мислим да би Тадић, по узору на Путина, овим протестантима због наводне крађе избора, требао да одговори у виду контра митинга са слоганом "имамо шта да изгубимо". Надам се да ће и од стране Путина и од СПЦ ускоро стићи позив да се одржи стабилност у Србији и да се признају резуилтати избора. Надам се да ће то тада многим залуђеницима отворити очи да схвате са које стране нам стиже ово пролеће.
Препоруке:
7
67
15 недеља, 13 мај 2012 02:46
revolucionar
Borise, uz svo postovanje naslov i mnogo ozbiljnija analiza na ovu temu treba da glasi Brosura za kontrarevoluciju.
Препоруке:
21
1
16 недеља, 13 мај 2012 02:49
Betelgeuse
Prvi deo
Osvrnucu se samo na drugu tacku - Rad. U potpunosti se NE SLAZEM sa autorom, i ova tacka je obradjena na nezreo nacin. Kao da si pisao ovaj tekst negde sredinom sedamdesetih. Evo i zasto:
1. Zaposleni u privatnim preduzecima, privatnoj trgovini (ne znam da li ima i drustvene), su obicno roblje. Rade prekovremeno bez naknade, nemaju nikakva prava, ogroman broj u trgovini je NEPRIJAVLJEN i naravno da od penzije nece videti ni "p".
2. Zaposleni na drzavnim jaslama, uzivaju, ali ne vise nego sto to rade njihove kolege na Zapadu, naravno za znacajno vece prihode. Tu bi se i mogli sloziti, ali ta "lenjost" nije srpski specijalitet, vec jednostavno prilagodjavanje - sto vise za sto manje, sto je osnovna ljudska osobina.
3. A ti koji BLEJE po kaficima - zasto im NADJES POSAO za koji su se skolovali? Citam pre neki dan kako je 600 lekara konkurisalo za 60 mesta, ako se ne varam. Izgleda da si samo ti nasao recept za rad i nerad, jer je samo dovoljno zeleti, pa ce se naci posao.
Препоруке:
45
13
17 недеља, 13 мај 2012 03:03
Betelgeuse
Drugi deo:
Radim na zapadu, u staroj EU drzavi. Godisnje "napravim" manje od 1700 sati, imam sest (6) nedelja placenog odmora, a naknada za sve to je nesto preko 53.600 evra bruto, i oko 30.000 evra neto. Svaki prekovremeni sekund mi se placa, ili normalna satnica od 21 evra plus dodatak za prekovremeno koji je oko 15 evra po satu. Kada cujem poznanike i prijatelje iz Srbije kako zive, na koji nacin zaradjuju svoj novac, pocrvenim stideci se samog sebe, a nakon ovakvog procitanog teksta POBESNIM! To o (ne)radu u Srbiji je toliko STEREOTIPNO PISANIJE, da mi se jednostavno SMUCI! Da si spomenuo politicare i njihova primanja i krkanluke u Skupstini za dz, pa da se i slozim, ali spominjes obicne "lenje" ljude koji rade za oko 20.000 dinara mesecno (puna ih "provincija"), kriju se po wc-ima kada naidje inspekcija rada jer su neprijavljeni i samo tako mogu sacuvati i taj bedni novac. To je za plakanje, mladi moj prijatelju.
Препоруке:
70
7
18 недеља, 13 мај 2012 03:15
Betelgeuse
Treci deo:

U slucaju da dobijem otkaz, otkazni rok mi je 6 meseci (nisam to jos doziveo, pa mozda gresim, ali to je NAJMANJI PERIOD - znam zasigurno), a nakon toga "me preuzimaju" sindikati, dakle NECU OSTATI "na ulici". Naravno da su primanja manja, ali cu ti reci da sam pre nekoliko meseci saznao od prijatelja koji je dobio otkaz, da dobija 1.476 evra neto (suma inace zavisi od slobodnog, neoporezovanog dela koji je individualna kategorija). GDE SU SINDIKATI U SRBIJI? Kome da se obrate moji prijatelji, kad DRZAVU BOLI ona stvar za COVEKA? Znas li, mladi moj prijatelju, da to sto se u Srbiji radi s radnicima NE POSTOJI U EVROPI, a da bi takvi poslodavci, posebno takvi sto zaposljavaju na crno, bili ODRANI OD KAZNI, pa im tako I NE PADA NA PAMET da to rade. Da i oni (poslodavci) nisu zlatni, govori podatak, da sve STO NE SMEJU U DOMICILNIM DRZAVAMA, u kojima SLEPO izvrsavaju slovo zakona, rade kada im se ukaze prilika, po Poljskoj, Bugarskoj, Rumuniji, Srbiji...
Препоруке:
60
5
19 недеља, 13 мај 2012 03:34
Betelgeuse
Cetvrti deo:

Hajde malo o "lenjosti" drzavnih sluzbenika. U zemlji u kojoj zivim, zaposleni "u drzavi" (opstine, skole, zdravstvo i sl.) imaju od 7-10 procenata bolovanja, dok kod "privatnika" se taj procenat krece od 2-3. To u prevodu znaci, da opstinski sluzbenik, ako mu je radna godina recimo 215 dana, uz 6 nedelja odmora ima od 15 do 22 dana bolovanja. Ko je sad tu LENJ? Srbin? Ovakvim pisanjem, a bez CINJENICA, koje se uzgred LAKO MOGU PROVERITI ako samo malo proguglas (broj radnih sati, primanja - u starim evropskim drzavama), se samo baca prasina u oci, i lici mi NA OTALJAVANJE novinarskog posla, PISANJE RADI PISANJA, ili radi zarade (koju ja ovim dosadasnjim trudom nemam :D). Nisu Srbi NISTA GORI od ostatka "civilizovanog" sveta, jer kao sto mozda znas, nismo vise u samoupravljanju, gde je to o cemu pises VAZILO, vec su nam zemlju gurnuli u ralje NAJGOREG, NAJBEZOBZIRNIJEG I NAJNELJUDSKIJEG liberalnog kapitalizma u istoriji sveta. Ovo u Srbiji je HOROR, veruj mi na rec.
Препоруке:
61
5
20 недеља, 13 мај 2012 03:52
Johnny
@ још чекамо
Знате , постоји онај стари афоризам да се зезањем кризе не излази из кризе, а из ове кризе Српског друштва поготову !! Неће бити да је НОПО или НСПМ кренуо тим путем .. ? речи имају значење .
Препоруке:
5
1
21 недеља, 13 мај 2012 03:52
Betelgeuse
субота, 12 мај 2012 23:52
veca vestica
Studenti,intelektualci to NE POSTOJI.Postoji jedna bezoblicna masa koja nema pretstavu koji je danas dan,a da ne pricam o godini.


Kada vam se na svim televizijama servira "Veliki brat", "Farma" i ostalo smece, kada su vam SVA (cast izuzecima) sredstva javnog informisanja kontrolisana (reci cete da nije internet, ali otkud internet starijoj generaciji koja kupuje zute novine i gleda zutu tv), onda je jedina logicna posledica ta "bezoblicna i nemisleca" masa. Kada drzava, koja treba da bude MAJKA svom narodu, te iste gradjane na tacni servira zverima "liberalnog" kapitalizma(s tim sto ovo sto imamo u Srbiji NE POSTOJI u civilizovanim EU drzavama, pa je i pojam 'liberalan' pogresan) onda je to sto imamo i jedino moguce. Da ne bismo samo kukali, problem treba i resavati, sto izborima, sto protestima.
Препоруке:
49
4
22 недеља, 13 мај 2012 04:26
Xepoj
Ne ulazi u politiku neko ko brine za narod,vec neko ko brine za sebe. Tuzno,ali istinito.
Препоруке:
30
3
23 недеља, 13 мај 2012 06:59
Lenjost duha....
Autor kaže...kako funkcioniše društvo....Pa, kako će ovi mladi to da nauče kada im se već na prvi korak Marks i njegovo delo koje jeste komplikovano za lenji um predstavljaju kao baba roge. Dakle, propaganda koja direktno cilja na odvraćanje od sadržaja koji upravo kritički upućuju na tu sadržinu. Onda im se sasvim namerno poturaju sadržaji za obezglavljivanje, religijski, vanvremenski, često puta direktno suprotni onome što je u funkciji otrežnjenja svesti. Bolonja je napravila pravu katastrofu. Ovo što kažem jednako važi kako za "poziciju" tako i za "opoziciju", čak ceo intelektualni kor u ovoj maloj a prodanoj zemlji.
Препоруке:
18
0
24 недеља, 13 мај 2012 07:05
Troglavski
Kao da Djokovicu das reket od 100 kila i kazes mu: svest i rad
--
Svjetski sistem je namjesten tako da mi igramo s reketom od 100 kg. Kako to da su Grckoj dali da se zaduzi 500 milijardi, Madjarskoj 250 a Srbiji samo 30.

Zamisli selo s tri kuce i dvije porodice se zaduzuju 20000 godisnje, a tebi daju 2000 kredita godisnje.
I sad neko da ti kaze da radis vise.

TEK KAD SISTEM POCNE PUCATI nesto ce se promijeniti
Препоруке:
29
2
25 недеља, 13 мај 2012 07:15
mile
drzi se ti rezije jos neko vreme, dragi moj i premladi autoru ovog teksta...
Препоруке:
27
36
26 недеља, 13 мај 2012 07:39
Istoricar
Mislslim da se u Srbiji nesto desava i da se nesto menja. Prvo, Tadic je prevazisao sve moguce diktatote i bice predsednik po treci put. Drugo, vladajuca politika je uhvacena u kradji a to nikako ne moze da prodje bez posledica. Trece, konacno opozicija se probudila. Cetvro, medisko jednoumlje mora da se promeni. Neverovatno je da e-novine imaju najzdraviju predstavu sta se trenutno desava u Srbiji. Izgleda da sistem pocinje da puca...
Препоруке:
31
7
27 недеља, 13 мај 2012 09:00
Горан Станковић
Поштовани Малагурски,
Не слажем се са Вама:
1. Имамо свест и ситуацију ( генератор фрустрација ), у народу познату под изреком : Сапет коњ. За почетак, СРЕДИТИ бирачке спискове ( просто поређење броја становника и грађана са правом гласа прво је што указује...).
2. Рад – радни смо и вредни, али. Ја то зовем процесом: ослободимо рад – грађанском непослушношћу. Ради, поштуј купца али не чекај разне дозволе, организуј прикупљање, транспорт и продају робе ( пример сељака и њихових производа ), ... .Зашто онај ко почиње посао НЕ БИ БИО ослобођен пореза и такси бар три године, а да послује под правним системом? Зашто Србија нема синдикат? Зашто у Србији може да КАСНИ плата ? Користим прилику да упутим апел СВИМ градоначелницима у Србији – ДА СВАКА ПОРОДИЦА ИМА БАР ЈЕДНОЈ ЧЛАНА СА РЕДОВНИМ ПРИХОДИМА.
Препоруке:
27
3
28 недеља, 13 мај 2012 09:18
драгослав павков@Betelgeuse
Zaposleni u privatnim preduzecima, privatnoj trgovini (ne znam da li ima i drustvene), su obicno roblje.

Што у земљи где ви живите наравно није случај. Али како је дошло до такве разлике у односу послодаваца према запосленима? Јесу ли тамо где ви живите послодавци неки јако фин свет коме кућно васпитање не дозвољава да пљачка и израбљује запослене или су се ти запослени (или њихови преци) ИЗБОРИЛИ за своја права?
sto vise za sto manje(рада), sto je osnovna ljudska osobina.

Слажем се са вашом констатацијом... Али, није ли истина да је тамо где ви живите између послодавца, запосленог и државе као медијатора и контролорапостигнута конвенција о правима и обавезама свих према сваком, и није ли чињеница да та конвенција тамо МОРА да се поштује под претњом тешких казни без изузетка радило се спонзору владајуће странке или о страном раднику - чистачу улица?
Препоруке:
25
3
29 недеља, 13 мај 2012 09:22
au mile
Нигде нисам прочиаато ни у једном тексту да је лењост наш огроман проблем. И то је апсолутно тачно. Међутим, тешко је бити вредан у земљи велике социјалне и сваке друге неправде.
ЗА препород Србије потребан је полет и елан и осећање љубави према својој земљи. А за то је потребна политичка стабилност и консензус свих политичких странака око основних питања.То не постоји. Зато половина грађана ову земљу сматра полуколонијом и протекторатом. А човек, ако има свест да живи у земљи која није слободна, не може бити ентузијаста ни у раду.
Све је ово један зачарени круг из кога је тешко наћи излаз.
Препоруке:
28
1
30 недеља, 13 мај 2012 09:26
Мићуновић
Радник, драги Малигурски, не може да буде лењ или не лењ. Организација посла одређује количину рада. Житај шта пише овај наш са запада. Лљњих нема ни у једној организованој средини. Процес диктира. Овде је нерад увео Динкић. Прогласи да банке не раде, да ништа у Србији не ради, па нам требају стратези споља да нас утерају да радимо. Наше регионалне кабадахије раднике сматрају стоком, којој не море да се плати рад, доприноси, пензионо. То нема нигде. Радник ради оно што процес захтева. Упоредите Бенетон у Немачкој и Србији. Тамо радник има најмање, за исти посао, 1000 евра.Најмање. Код нас највише 200. А ради више и теже. Смрт стратешким партнерима, дајте фабрике нашим организаторима. Радили су код нас и БЕКО, КЛУЗ, ПРВИ МАЈ. Уништин све Влаховић, Динкиш, Ђелић. Они састратезима узеше разлику зараде. Зато морамо да бежимо из ЖУТЕ Србије или да је мењамо. Мали Гурски ниси у праву.
Препоруке:
29
1
31 недеља, 13 мај 2012 09:29
драгослав павков@Betelgeuse , наставак:
A ti koji BLEJE po kaficima - zasto im NADJES POSAO za koji su se skolovali?

А зашто Борис да им налази посао!? Зар није природније да им посао налазе они који им финансирају блејање (па нека блеје о свом трошку), или нека га нађу сами себи? Чуј 600 лекара конкурише за 60 радних места!? И вама је за ово крива нека држава? Знате ли ви да по србијанским селима и провинцији уопште, амбуланте које су грађани изградили месним самодоприносима - углавном зврје празне јер момку који је учинио напор и дипломирао на медицини НИ НА КРАЈ ПАМЕТИ НЕ ПАДА ДА ИДЕ У НЕКО СЕЛО, иако га тамо (најчешће) чека стан, солидна плата, уважавање и поштовање околине? Одакле њему идеја да је богом дан за рад искључиво у центру? Како га није срамота да у раним четрдесетим годинама од родитеља жица за пиво и излазак, будући да му је рад у провинцији испод нивоа? И ко би уосталом по вама требао да ради у провинцији? О томе шта је главни проблем ове земље Борис се није дотакао у свом тексту.
Препоруке:
28
4
32 недеља, 13 мај 2012 09:42
Србин агностик
" Ми смо држава са огромним бројем нерадника. Већина грађана Србије би радије по цео дан „блејала“ по кафићима него да засуче рукаве и нешто корисно одради. "
Какве су ово квалификације, побогу. Ми смо земља са огромним бројем НЕЗАПОСЛЕНИХ и са поремећеним системом вредности. Код нас су, дугогодишњом негативном селекцијом, најгори људи запосели политичке положаје и вуку државу и народ у амбис. Наш образовни систем је уништен, и то најбоље илуструје ова лакрдија са Николићевим дипломом, и околност да министар просвете предаје на недостојној научној установи.
Па Ви не поседујете ни трун разумевања, а камоли емпатије, него се арогантно обрушавате на људе чију перспективу су уништили "плахи и лакоми" политичари.
Ваша оцена да "би већина грађана Србије радије по цео дан 'блејала', не само што је злонамерна, него је површна и тотално неодговорна.
Препоруке:
35
6
33 недеља, 13 мај 2012 09:54
Веља
@Istoricar

Интересантно је то како су се и е-новине, од једном нашле на линији са СНС-ом, Дверима и осталим "патриотским револуционарима". На е-новинама просто све пршти од пљувања по Тадићу и његовом режиму, тврдњи да је дошло до велике крађе и отвореној подршци Николићу. Тако да по том питању е-новине као и ТВ Свет плус делују једнако здравог става.

Са друге стране е-новине још увек задржавају став да је Република Шумска геноцидна творевина, да је Додик "шумски фирер", да су Срби геноцидан народ и да Косово треба бити независно. Не знам да ли се слажете да је и то "здрав став".
Препоруке:
9
11
34 недеља, 13 мај 2012 10:07
Istok
Srpska zemlja je u strnjistu. Sela su prazna. A mladi po kaficima cekaju. Hrana je strateska sirovina. Sa proizvodnjom hrane mi bi mogli mnogo da pomognemo sebi i izvucemo se iz blata ekonomskog. Ali nema ko. Srbi se stide da budu zemljoradnici. A to ih je odrzalo. A sada i zemlja i narod propada.
Препоруке:
23
2
35 недеља, 13 мај 2012 10:21
драгослав павков@Betelgeuse , наставак:
"Одлив мозгова"
Није проблем Србије што из ње одлазе генијалци; стране владе и корпорације увек ће моћи да издвоје више новца за стипендије, плате и пројекте него што је то случај са овом грбавом државом. Проблем је што из земље одлазе ОСРЕДЊИ. Поменули сте лекаре... Ако из земље одлазе они који су дипломирали са просечним успехом - ко остаје да лечи наше грађане? Они исподпросечни! Па тако имамо Оливера Дулића који је без дана рада у пракси постао доктор (ортопедских!?)наука, друга политичарка је магистра "европских интеграција", итд. Дакле
To je za plakanje, mladi moj prijatelju.

то није за плакање већ за мотку. Ако се нико не буни, зашто се од послодаваца очекује да буду свесни и поштени према запосленоме? Знате ли ви да у овом друштву поштење никад није било на некој цени? Зар никад нисте били у ситуацији да вам неко описује мало приглупог човека речима: "...он је сирома'- поштен..."
Препоруке:
32
3
36 недеља, 13 мај 2012 10:27
Jasna*
Jao kako naivno!!!
Da i 5. oktobra se bas cekalo da se stvori kriticna masa.
Nikad se ne ceka da se stvori kriticna masa ,jer taj ko ceka bas bi se nacekao.Kriticna masa se nikad nece stvoriti ,ako se ne pogura.
Cudi me od mladog autora ,ovakav tekst,kao da nikad u svom zivotu nije cuo za CIA i sl.organizacije (npr njen proizvod Otpor koji se "rodio" bas u Srbiji radi uklanjanja nepodobnog rezima) kako se stvara kriticna masa i revolucija.
Препоруке:
32
1
37 недеља, 13 мај 2012 10:40
Jasna*@Velja
A ti si kako vidim naprasno poceo da se sekiras za Republiku srpsku?
Nije ,nego!Sve ti suze krokodilske liju niz obraze,zato sto je tako predstavljaju u E novinama.
Okrecu se protiv vas cak i E novine.To je ono sto tebe muci.Koliko ste debelo zabrazdili zuti.
Препоруке:
18
0
38 недеља, 13 мај 2012 10:45
драгослав павков@Betelgeuse , наставак
nakon toga "me preuzimaju" sindikati, dakle NECU OSTATI "na ulici".

Значи, опет се враћамо на поштовање закона и рад институција. У земљи где живите не може да се деси да највећи синдикат агитује за политичаре на власти, да се прваци оба синдиката појављују на џет-сет "дешавањима" тајкуна, да се возе у лимузинама, док они које они санћим заступају себи секу прсте и закуцавају шаке ексерима за столове у фабричкој мензи. Ти "синдикалци" тамо се не би најели синдикалног 'леба да се тако понашају...Чија је то одговорност: Бориса Малагурског или оних који то трпе? Какав човек ћути кад му газда дућана у којој супруга ради, исту у девет увече позива да хитно дође јер је стигла роба, а онда је као награду за прековремени рад води на ћевапе до поноћи? О чему се овде ради и ко је овде луд?
Препоруке:
20
0
39 недеља, 13 мај 2012 10:56
драгослав павков@Betelgeuse , наставак
Da i oni (poslodavci) nisu zlatni, govori podatak, da sve STO NE SMEJU U DOMICILNIM DRZAVAMA, u kojima SLEPO izvrsavaju slovo zakona, rade kada im se ukaze prilika, po Poljskoj, Bugarskoj, Rumuniji, Srbiji...

А зашто овде сваког ко говори о радничким правима одмах комунистом називају управо ти беспосличари испред кафића? Схватате ли ви да већина грађана ове земље врло озбиљно мисли да је самим чином сопственог рођења стекла право на пензију? Па овде људи не схватају ни да имају обавезу да се боре против изборне крађе... Они сасвим озбиљно мисле да би "неко" морао да "учини нешто" тим поводом, али да они никако нису "тај неко". Они имају пречег посла: Ко је то видео кварити одлазак на славу чекањем у реду на биралишту - на пример...
Препоруке:
18
0
40 недеља, 13 мај 2012 11:01
драгослав павков@Betelgeuse , наставак
Kada vam se na svim televizijama servira "Veliki brat", "Farma" i ostalo smece, kada su vam SVA (cast izuzecima) sredstva javnog informisanja kontrolisana (reci cete da nije internet, ali otkud internet starijoj generaciji koja kupuje zute novine i gleda zutu tv), onda je jedina logicna posledica ta "bezoblicna i nemisleca" masa.

Имате и ви тамо Фарму и остало смеће, али родитељи тамо децу уче да се школују и науче да раде, а код нас их уче да се "сналазе". У праву сте - доста је и до државе која такве "кадрове" фаворизује, али основна кривица је у родитељима. Нико не може да воли моје дете више од мене, не постоји држава којој је његова добробит важнија него мени. Дакле, оканимо се шуме и погледајмо балван... Свако излечење почиње дијагнозом и одлуком да се почне са терапијом. Поудрављам вас.
Препоруке:
17
2
41 недеља, 13 мај 2012 11:36
Катарина
Примитивне дискусије о провинцији. Провинцију су измислили ЖУТИ. Отидите у Словенију. Тамо нема провинције, тамо нема незапослених. Сналазе се. До сваке куће у најцрњој забити вода, канализација, асфалт. Нема џабалебарења. Поподне башта, уживање у виноградима, воћњацима. У Србији је још комунизам и забрањено је да се ради. За сваки рад, треба дозвола централне жуте полицијске управе. Шта ли ће бити када дође Европа? Свима ће бити усађени чипови ко воловима да се зна куда се крећу. Полицијска држава, дојаве раде. Збацимо терор државе, организујмо свако насеље да има све. Цркву, школу, спортску халу, полицајца, дом здравља - па нека зврје празна и чекају Повратак народа на посао.
Препоруке:
23
2
42 недеља, 13 мај 2012 11:41
Мирјана
Ко и зашто храни нераднике да скитају, да децу не праве, да никог не воле, да уништавају старе родитеље. Дачићизам их наместио. Свима морате дати ашове и лопате, нераднике у Падињак, ремете државу. Нека изграде Коридоре, земља плаче, Мркоњићу фали радна снага па доводи са Динкићем стране партнере који ће да запосле нераднике? Имали у Србији посла, па су незапослени или је све неурађено и чека вредне руке? Одговори Малигурски. У Србији има највише посла све је неурађено, сано државу воде слепци у Унију Спепију, Страбију. Вратимо се себи, вратимо се кући.
Препоруке:
12
1
43 недеља, 13 мај 2012 11:42
Stanić Milan 1
Revolucija u "četiri"koraka kako u svojoj analizi daje ovaj mladi čovek- da li je moguća?Nije.Zašto? Osnovna merila demokratskog društva ne mora biti ni ustav ni čak organizacija države jer to sve formalno može biti u redu ,a da građanin nema nikakvog utjecaja na ostvarenje svog interesa.Da bi čovek bio slobodan on mora ovladati materijalnom osnovom života.Drugim rečima,istinska demokratija je moguća samo onda kada politička prava prethode ekonomskim pravima.A,kako je danas u "tranzicijskim"zemljama.Radnik je sveden na zavisno biće -prodavača radne snage( u koliko je ima kom prodati),zarobljen i potčinjen ekonomski,pa njegove političke slobode svedene su na formalni nivo-izlazak na izbore i ništa više.Onaj koji raspolaže sa materijalnbim sredstvima proizvodnje,raspolaže i sa ljudskim sudbinama.Vratimo se načas izbornom procesu u Srbiji.Danas u izbornim procesima određuju se favoriti koje eksponiraju inostrane gazde,sa striktnim smernicama i zadacima koje moraju ispuniti...
Препоруке:
21
0
44 недеља, 13 мај 2012 11:53
ух
Ми смо земља под окупацијом. Империја је поставила своје службенике попут Бориса Тадића, квислинга, и што се мене тиче данашња ситуација у Србији се не разликује суштински од Србије из 1941 године.

Ово што нама раде службеници империје је већ описано у уџбенику ОНО и ДСЗ за 8. разред основне школе из 80-их.

Борисе, само "рад" нас неће извући из овог предикамента. Потребно је да се прво створи свест у бар 15% друштва да су Срби поробљени, да се шири у својој околини да смо робље, и наравно да се почне са отпором против ових отмичара на власти.

Прво бојкот државе, нпр. тако што ћемо сви да престанемо да плаћамо рачуне за инфостан на 3 месеца, а онда и други видови отпора...
Препоруке:
32
1
45 недеља, 13 мај 2012 11:56
Stanić Milan 2
...politički lideri posle dolaska na vlast -od tzv. zakonodavnih rešenja EU koji omogućavaju isisavanje esencije kapitala,razgradnju socijalne države,lobiranja za inostrani kapital,razgradnja društvenog vlasništva svodeći ga na 1 $ u kupoprodajnom odnosu.Gde i u kakvim kap. odnosima,pogotovo u zemlji"perifernog kapitalizma"kao što je Srbija,radnik može poboljšati svoj položaj galamom na ulici,bez političke borbe.Mladiću, u Vašoj brošuri zaboravili ste "zabetoniranu" činjenicu, da su svi odnosi u jednom društvu- klasni odnosi.To nije species gosp. Marxa,davno pre njega to su definisali građanski filozofi.Jedna opaska gosp.iz "stare" evropske zemlje.Da li je to stvarno realna nadnica koju Vi primate prodajući svoju radnu snagu ili ima puno više komponenti koji u tome učestvuju?Šta mislite o prelevanju dohotka u obliku ekstraprofita iz siromašnih evrop. zemalja u bogate zemlje zahvaljujući legislativi EU-striktnu regulaciju tržišta?Na šta liče Grčka,Španija,Portugal itd.A,sutra?
Препоруке:
14
0
46 недеља, 13 мај 2012 12:21
паја патак
Верујем да је мотивација г. Малагурског искрена. Његов текст је, ипак, у овим околностима списак лепих жеља, и с обзиром на реално стање неостварив на краће стазе. Али – ако то буде први корак – ко зна....? @Betelgeuse (нажалост, хрватском латиницом) даје реалан приказ стања “у старим европским државама“ –живим у таквој (Холандији) већ дуже од 40 година и то одлично знам, али – за разлику од њега, знам и да је разлика у односу на Источну, Јужну и Југоисточну Европу последица вишевековних историјских, верских, друштвених, културних, политичких и економских околоности и да је тако настала разлика толика да се уствари мал` те не ради не о разним деловима истог континента, него (скоро) и о различитим световима. драгослав павков@Betelgeuse је у многоме у праву у својим реакцијама, али мислим да и он греши ако сматра да за то постоји лек на кратке стазе. Ја то не видим и песимиста сам, јер имам и велико искуство од вишегодишњег живота (истина, само по цело лето) у чланици ЕУ - Грчкој.
Препоруке:
10
0
47 недеља, 13 мај 2012 12:44
Аница Максим
Неко помену Инфостан. То је велика пљачка. Имају посебан Суд за народ. у Првом Основном суду у Београду стотине хиљада предмета. Хране судство преко наших леђа. Њихови Адвокати и консултанти Ђилаца се нафатираше. Тужбе и жалбе трају годинама, само раде а никада неће завршити. Немају потребе, раде судије, раде писари, раде консултанти - народ плаћа. Знам из личног примера.
Препоруке:
10
0
48 недеља, 13 мај 2012 13:12
Angelique
Ne znam zašto,ali mene uopšte nije pogodilo razmišljanje Malagurskog da su Srbi lenji,(ne misli na sve naravno,ali dobar deo jeste).
Još više od 100 god pisao nam je ugledni stranac knjigu pod naslovom "Čujte Srbi",preporučujem svima koji je nisu pročitali,a nekima, neka je pročitaju ponovo.
Mi bismo svi da budemo ljudi sa titulama,lepo obučeni da se možemo pokazivati među snobovima,a nismo u stanju voditi vlastitu porodicu,niti domaćinstvo,sve nam se raspada,..ne znamo voditi računa o vlastitom zdravlju...
zašto Srbi poslednji trebaju shvatiti da je rad u prirodi dar od Boga dat ljudima?
zašto je teško zasukati rukave?
Ja 15 dana tražim radnika koji će mi iskopati i izneti neku žutu zemlju punu zubače koju bi zamenila sa novom i plodnom,; nekoliko njih je došlo videlo, i posle javilo da ne mogu.
Ne, Boris greši, mi smo vredni,ali u kladionicama,kafanama,i sl,mestima.
Препоруке:
7
7
49 недеља, 13 мај 2012 13:18
El Jefe
@Betelgeuse
U potpunosti se slazem sa vama.
Препоруке:
8
0
50 недеља, 13 мај 2012 13:35
Рин о-о то
Овако нешто може се моделом персонализовати на примеру јединке, Новака Ђоковића коме је требало 15 година(почео је са 4 године, успео са 19). Под „идеалним околностима“ Србији је за то потребно петнаест година(можда и пута 2). Шта су „идеалне околности“, е, то је питање за овај народ на које он тражи одговор само у четвртој тачки јер је просечно остварио најчешће једну тачку од прве три набројане(неки ниједну а они са две се најчешће крсте, у чуду, гледајући ово данас). Зашто је то тако данас, поразно, имали смо прилике да видимо али не и да одолимо снагом прве три тачке из ове „брошуре“ (почело је санкцијама, мутагеном пропагандом против српског народа – Ваш филм о томе најбоље говори, да би била произведена петооктобарска и постпетооктобарска свест самодеструкције). Одличан алгоритам г. Малагурског. А одличан је само зато што је он сам остварио све три тачке па онда лако види четврту. Зато такво нешто овде, бизарно, наилази на отпор, отпор на прву лопту.Јер, „живот не може да чека.."
Препоруке:
6
0
51 недеља, 13 мај 2012 14:02
Друг
Кад неко почне да криви народ за неуспех, а притом позива на револуцију све ми постане јасно у тренутку. То је први корак ка такозваној "Другој Србији". Господине Малагурски јесте ли то Ви нови Мићуновић у најави?
Препоруке:
4
8
52 недеља, 13 мај 2012 14:03
Gordana
Dragi Borise,
Spadam u generaciju starijih "setaca". U to vrema sam radila sa 14 mladih kolega pred kojima je tek bila poslovna karijera i formiranje i razvijanje porodice. Svakoga dana su mene, pred penzijom, gledali kako sa posla idem na proteste!?I nisu mi se pridruzivali?!Sve se zavrsilo, kao se zavrsilo. Ja sada zivim kao penzioner u Australiji, i dalje se nerviram zbog svih suludih desavanja u Srbiji (ukljucujuci katastrofalne rezultate ovih izbora)a moje kolege, sa kojima se povremeno cujem, ocajavaju u beznadju!
Ti mi vracas nadu da se u Srbiji ipak moze nesto promeniti. Hvala ti za tu nadu!
Препоруке:
7
7
53 недеља, 13 мај 2012 14:08
Коњец дело краси
Упркос оваквом изборном резулатату ДСС-а, након разводњавања политичких опција које нису нудиле садржај веч форму, ДСС има највећи саборни капацитет јер једина промовише предидеолошку и постидеолошку формулу окупљања око надстраначких циљева, односно националне Слободе!!!

Ето свих елемената Брошуре на једном месту.
Препоруке:
16
3
54 недеља, 13 мај 2012 14:21
Milan
Prvi smo u Evropi po broju nepismenih a najmanje imamo visokoobrazovanih. Hegel je davno rekao da svaki narod ima vlast kakvu zasluzuje, ni bolju ni goru tako da nisu nasi politicari krivi sto su korumpirani, oni su samo slika svih nas jer mi smo ih izabrali. Da smo sposobniji izabrali bi neke bolje. Poslusajte Disovu pesmu Nasi dani. Dis ju je napisao pre oko 100 godina a imacete osecaj kao da je juce napisana. Nama nije bilo dovoljno 100 godina da neke stvari dovedemo u red i kako onda da ocekujemo da mozemo preko noci da se promenimo. Mislim da samo obrazovanje moze da nas izvuce iz ove teske situacije jer obrazovanim ljudima je mnogo teze manipulisati.
Препоруке:
14
6
55 недеља, 13 мај 2012 14:25
Sado Marksista
Dečko svaka čast tebi,nesumnjam u tvoje dobre namere,ali ti jednostavno nisi upućen u neke stvari,imaš pogrešnu percepciju.Ljudi koji rade u privatnim preduzećima se ubijaju od posla za minimalac,ovo je vredan narod,lenji su partijski radnici gurnuti preko veze u državnu upravu.Nemojmo da stvari gledamo iz perspektive iskrivljenog ogledala,i ti jako dobro znaš da sve što si napisao predstavlja običnu utopiju,ali i iskrivljenu sliku o ovom narodu,koji je ustvari žrtva,domaćih oligarhija i zapadnih zemalja.
Препоруке:
22
3
56 недеља, 13 мај 2012 14:29
трагач
До освешћења долази тек кад су све могућности илузија исцрпљене. Већина се држи илузија док год постоје. Већина младих за критичко мишљење није способна. Телетабизација и банализација су доминантни. Док имају било какве шансе за неким месечним приходима, ствари које се тичу и других су им ефемерне. Већина високообразованих би чим би могла отишла из Србије.

Освешћени људи који не морају да брину само о егзистенцији су мањина, у процентима једноцифрена. Не видим другу прилику да та мањина успе да поведе и друге, осим да држава потпуно банкротира. Само би потпуни финансијски крах Србије, могао освешћеној мањини придружити уплашену, незадовољну и вероватно и надаље неосвешћену већину, што би могла бити маса људи потребна за промену.

За сада доток финансија се одржава, на кашичицу, али таман довољно да се већина људи неће побунити. Док је тако, већина се неће ни освестити и чак и да им дође геније који би мењао ствари набоље за све, не би били у стању да га следе.
Препоруке:
12
0
57 недеља, 13 мај 2012 14:58
Tatomir
Pročitah zanimljivih stvari među komentarima. Tekst je iskren, i kao takvog ga treba shvatiti.

Ono što bihja da dodam je da ne treba zaboraviti kako su te stare evropske države došle do trenutka da su razvijena socijalna društva u kojima se poštuju zakoni.
Sve, od prve do poslednje, su bile porobljivačke, kolonijalne sile, koje su išle po svetu i otimale sve što su stigle.
A i dalje to isto rade... samo sa više šminke i većim osmehom na licu.

Tako da, voleo bih da vidim mlade Holanđane, Engleze, Francuze, Špance i Nemce da ustanu i pobune se sami protiv sebe... Da kažu nije u redu to što je nama ovako zahvaljujući kolonijama i robovima...

A mi kao kolonija jedino što je potrebno da radimo je da ne posustajemo. Da čuvamo duh, pravdu, moral... Jer, koliko god to zvučalo glupo nekome, kad izgubiš sve to, život sam po sebi izgubi vrednost...

E sad, pravo je pitanje kako objasniti ljudima da nije sreća u novom telefonu, cipelama i plazma televizoru...
Препоруке:
20
0
58 недеља, 13 мај 2012 15:01
Miki BG
Čitajući komentare na tekst stekao sam samo još jači utisak da je autor pogodio suštinu. Bravo i hvala. Što pre shvatimo i krenemo u tom pravcu, a već jesmo medju mnogim mladićima i devojkama, mada ima dosta i onih na koje ukazuje autor, pre ćemo steći ono čemu težimo - kvalitetnijem životu, kako u pogledu društvenih normi tako i ličnog i društvenog standarda.
Препоруке:
9
6
59 недеља, 13 мај 2012 15:06
Андро Лутак
Свака му част на филму, али, да будем искрен, тај дечко почео да ми иде на живце - као и сви писци сличних текстова из дијаспоре.
Препоруке:
14
31
60 недеља, 13 мај 2012 16:24
Nvlade bec deo1
1) Svest
Prva tacka je najteze izvodljiva. Svi celog dana pricaju o politici, teskoj situaciji, a niko ne radi nista aktivno po tom pitanju(ne samo u Srbiji vec i svuda po svetu).
Jedina razlika izmedju Srbije i ostatka sveta je sto drugi kaznjavaju svoje politicare na izborima.
10 evropskih vlada smenjeno je od pocetka krize(na primer u Austriji po istrazivanjima ekstremna desnica najjaca stranka, i jacanje u drugim drzavama, npr. Francuska, Grcka, Holandija, Belgija, Velika Britanija...).
Za ove partije ne glasaju ljudi samo iz ubedjenja, vec i kao upozorenje vladajucim partijama.
U svim navedenim drzavama se mnogo bolje zivi nego u Srbiji.
Posto sam pratio izbore u Srbiji, NIKO OD VAS NEMA VISE PRAVO DA SE ZALI KAKO JE STANJE LOSE.
Narod je na izborima dao poverenje ljudima koji su za 4god. izgubili 400 000 radnih mesta i skoro udvostrucili drzavni dug.
Posto mladima buducnost nije vazna pa ne idu na glasanje, vec idu SPS-penzioneri, STANJE SE NIKAD NECE PROMENITI.
Препоруке:
24
1
61 недеља, 13 мај 2012 16:52
Nvlade bec deo2
2) Rad
Tu se ne slazem u potpunosti sa piscem teksta. Ne treba generalno reci da su svi neradnici.
Imam primera drugova koji rade na gradjevini da bi zaradili novac, ali je mnogo veci broj onih kojima je taj posao ispod casti(kao i u ostatku sveta).
Ali postoji ogromna razlika izmedju nas i ostatka Evrope. Oni su u dovoljno dobroj ekonomskoj situaciji da mogu da izaberu fine poslove(teske poslove ovde cesto preuzimaju stranci koji su neskolovani ili ne znaju dovoljno dobro jezik).
U nasoj zemlji mladi nemaju mogucnost da zive na taj nacin i da izabiraju posao==> sto znaci da bi smo stvorili uspesno drustvo moramo da se u Srbiji priviknemo i da cistimo i da radimo na gradjevini, i da radimo kao portir(vecina mladih bi pre crkla od gladi nego da radi jedan od tih poslova-roditelji to podrzavaju).
Vreme komunizma nas je jos vise olenjilo.
Nismo vise lenji nego drugi u svetu, ali to nije dovoljno, MI MORAMO DA BUDEMO BOLJI OD NJIH DA BI IZASLI IZ SITUACIJE U KOJOJ SE NALAZIMO.
Препоруке:
20
3
62 недеља, 13 мај 2012 17:10
Nvlade bec deo3
3) Mladi
Tuzna prica. Ne idu da glasaju, prodaju glas za 20eu, cele familije glasaju za DS(zato sto jedan clan porodice radi u drzavnoj sluzbi, a nije kvalifikovan za to). Ovde sam takodje upoznao jednu drugaricu, roditelji joj zive u Srbiji, otac 2 godine nije dobio platu, a glasaju za DS("nada se da kada Srbija udje u EU, moci ce i ostatak porodice da ode iz zemlje").
Ne u EU da bi doveli investitore, ne da bi stvorili radna mesta, za mlade da ne moraju da kao moji roditelji idu u inostranstvo, ne da bi stvorili radna mesta za mlade da bi se vratili iz inostranstva(mada je taj voz verovatno odavno prosao), vec da svi odu iz proklete zemlje(sto nikako ne osudjujem-svi idemo gde nam se pruza bolji zivot).
Jer su to mladi ljudi koji ce promeniti zemlju?Jer to razlog zbog koga se glasa za jednu partiju?
Sa druge strane kad god neko pokusa da nesto promeni(npr. NOPO), odmah napadi: "Razbijanje nacionalnog bloka" "Lazni Vlasi" "0,5% cenzus-prevaranti"
Ko ce promeniti drustvo?Mladi ha
Препоруке:
22
4
63 недеља, 13 мај 2012 17:27
Nvlade bec deo4
4) Sta dalje
Sasvim jednostavno, 2 scenarija.
Jedan je da sve ostane kako jeste, i ostatak omladine napusti zemlju, vi ostanete sami kao grobovi, dok cela zemlja ne izumire. Ovaj scenario je veoma verovatan na zalost.
Drugi je potpuno menjanje sistema. Ko god od vas misli da ce DSS, SNS, SRS(kao i sve druge partije) na vlasti promeniti bilo sta vara se. Sve politicke partije su vladale u Srbiji i pokazale se kao nesposobne.
Ne treba menjati partije vec ceo sistem. U stranci NOPO prvi put u Srbiji vidim malu nadu za promenom sistema.
Promene ne donose samo mladi, studenti, intelektualci, vec i stari, pezioneri, radnici...
Zasto ne glasati za nove partije van parlamenta(to se dogadja i u EU, Nemacka-13% PIRATI).
Dok god ljudi misle da se demokracki proces zavrsava kada daju glas jednom u 4god nista se promeniti ne moze.
Potrebna je direktna demokratija po svajcarskom modelu(uvodjenje toga se vec diskutuje ovde u AUT-u civilizovanom svetu, ali od toga je Srbija miljama udaljena).
Препоруке:
19
3
64 недеља, 13 мај 2012 17:52
jj
Heroj danasnje Srbije.
Препоруке:
4
7
65 недеља, 13 мај 2012 21:15
The Jack
Borise, imam nekoliko pitanja. Prvo - da li si u pravu? Jesi!! Drugo - prozvao si srpski lenji i nezainteresovan narod lenjivcima i ignorantima. Da li si u prevu? Jesi!!!! E, sada trece - da li je to pametno - Nijeeeee!!! Zasto? Pa zato sto Ti mislis da ce stvari da se dese spontano, jer je neko pametan i cistog srca to rekao!! Pogresno!!! Za uzdizanje Srbije potreban je vladar, na cije se pominjanje imena zatresu kolena svim mutivodama od straha, potrebna je vlast, ili sistem u kome mozes da izgubis kesu sa dukatima na sred Knez Mihajlove i da je nakon godinu dana nadjes na istom mestu gde si je izgubio. Potrebna je gvozdena pesnica koja ce da podrzi ljude kao sto si Ti, brate moj rodjeni. Ne treba se bojati sablje koja visi nad glavom, jer ona ne visi nad glavama postenih i domacinskih ljudi, vec je simbol koji obican covek podrzava i vidi apsolutnu zastitu.
Препоруке:
14
0
66 недеља, 13 мај 2012 23:13
Турас
"Онога тренутка када се створи критична маса"...Младалачки ентузијазам Малагурског,не може да се каже да није у логичном следу његовог,условно речено,револуционарног размишљања.Само једна опаска што се "тренутка"тиче.Тренутак стварања"критичне масе"може да потраје.Ја сам Србин и помало познајем свој народ.Иначе поштујем предлоге Малагурског и од мене пуна подршка,за почетак стварања критичне масе.
Препоруке:
12
0
67 недеља, 13 мај 2012 23:18
Titov Pionir
^ The Jack je u pravu - ništa bez kamdžije. Potreban je unapređen "TITOV" režim, ali je problem što bi svi da budu TITO... Ta bolest je (za sada) neizlečiva.

Takođe, nacionalizam, fašizam i klerikalizam su se duboko ukorenili na ovim prostorima, i biće pravo čudo ako u narednim godinama i decenijama ne dođe do ozbiljnih sukoba.

Borise, bolje "beži" nazad u Kanadu dok još uvek možeš - za ovaj narod ovde se ne vredi truditi.
Препоруке:
8
12
68 понедељак, 14 мај 2012 00:15
S.D.
BORISE ,dzaba ti zivis u Kanadi kada nista nevidis.Pricas o neradu nasega naroda.Pogledaj sta imaju nasi ljudi koji su rasuti po svetu.Dali su to oni stekli muckom-prevarama ili radom.Nas narod je radan ,samo pod koju cenu.Dali bi takozvani Kanadjani pristali da rade pod uslovima i po ceni po kojoj se radi u Srbiji.Dali bi njihov seljak prihvatio da seje ,tovi stoku ,sadi maline itd za neku bednu vajdicu i zato sto nemoze gledati zaparlozenu zemlju i zato sto nema nigde da zaradi dinar van svoga imanja.Pisati proizvoljno o Srbiji bez sagledavanja stanja sa svih strana iz svih uglova,to ti je Borise obicno praznoslovlje."Ispeci pa reci",kaze stara Srpska poslovica.Nije dovoljno zavrsiti velike skole a nemati zivotno iskustvo,i zivotne mudrosti pa da bi covek mogao da sagledava zivot i ljude oko sebe.Trebace ti jos mnogo razmisljanja i sagledavanja svih aspekata zivota da bi mogao mudrijasiti o zivotu.Ostaj u zdravlju.
Препоруке:
12
3
69 понедељак, 14 мај 2012 01:01
žika
na papiru da, međutim, u praksi, pitanje je hoće li ikad biti 'normalne' vlasti. jako teško. ipak utopija. najbolje što može je da ljudi ne dozvole nikome da vlada dugo i pretvara svoju vlast u diktaturu, već da budu svi često smenjivi. situacija sa ds-okratijom i slobaturom iz devedesetih ne bi trebalo da se ponovi.
Препоруке:
6
0
70 понедељак, 14 мај 2012 08:50
Иван К.
Сви ми тражимо спој људских врлина, личног успеха, и општег друштвеног просперитета.

Већина нас су хришћански верници. То значи да вероватно верујемо да је Христос био ако не сам Бог, онда у већој вези с Богом од нас, да су његова етика и опхођење били без премца, и да је много пута постизао чуда. А опет, и њему није било дано да доживи праведно друштво или материјално благостање, а и живот (земаљски) му је био брутално пресечен.

Узмимо то у обзир кад смо суочени с питањем колико и чему се треба надати и очекивати; и с тим у виду какав однос имати према личним вредностима, каква је њихова улога ( да ли их одбацити? (шалим се)).
Препоруке:
4
1
71 понедељак, 14 мај 2012 09:50
Лаповац
Дакле млади г. Малагурски, из већине коментара видиш да си са овом темом мало омашио, за разлику од оних ранијих за које си добијао углавном признања. Ако већ желиш да се бавиш оваквим темама онда се усредсреди на чињенице да све те негативности потичу од урушавања система вредности на свим пољима друштвеног живота, нашта ти коментатори указују. Па анализирај од када потичу, који политичари их гурају, за чије интересе, каква је улога државе у тим процесима итд. Нпр. наш покојни политичар, кога проглашавају за великог визионара и демократу је међу првим политичким потезима донео унакажени Закон о раду, наводно у циљу привлачења страних инвеститора, а држава од њих не инсистира ни да га таквог поштују. Или она његова чувена изрека, "не питај се шта је држава учинила за тебе, него шта си ти учинио за државу", а то се свело на "не питај шта смо ми политичари учинили за тебе, него шта си ти учинио за нас". Итд. прича о лошем успостављеном систему у држави и последицама је бескра.
Препоруке:
9
1
72 понедељак, 14 мај 2012 11:16
драгослав павков
И за крај Борисе - као што из коментара можеш да видиш: Срби о себи воле да чују само лепе ствари. Премлад си да би се разочаравао у свој народ; снимај ти лепо филмове, а политику остави нама - старијима са дебелом кожом и животном школом.
Препоруке:
9
6
73 понедељак, 14 мај 2012 12:27
Little Big Serb
Prirucnik za revoluciju u nekoliko poteza je zacudjujici jer je objavljen. On je naivan ali i ispunjen detinjom i iskrenom nadom da je, mislim, to i razloga da sto se nasao na sajtu. Zato sam i oklevao sa svojim komentarom ali sam procitao komentar Stanic Milan ( nisam siguran za ime ali je komentar u dva dela pa ce se znati na koga mislim ). Covek je u pravu kad kaze da se revolucija ne moze obaviti na predlozini nacin, premda je mat antidemokratiji u cetiri poteza privlacan. Slazem se sa Stanicevim objasnjenjem koje ide sire nego samo skretanje paznje da je ovaj prirucnik neupotrebljiv.
Dodao bih ovo: Svako od nas, svako od glasaca, mora da ima, da stvori svoj sopstveni pogled na drustvo : kakav sistem, koje orijentacije i td. Bas kao sto bi trebalo da imaju politicari koje biramo a koji to nemaju. Zato je rasulo i svaka recenica moze da vas povede u jednom ili drugom pravcu. Kada imas svoj pogled i zamisao nije tesko naci koja od partija to moze da ispuni.
Препоруке:
5
0
74 понедељак, 14 мај 2012 12:34
Little Big Serb
Prirucnik za revoluciju u nekoliko poteza je zacudjujici jer je objavljen. On je naivan ali i ispunjen detinjom i iskrenom nadom da je, mislim, to i razloga da sto se nasao na sajtu. Zato sam i oklevao sa svojim komentarom ali sam procitao komentar Stanic Milan ( nisam siguran za ime ali je komentar u dva dela pa ce se znati na koga mislim ). Covek je u pravu kad kaze da se revolucija ne moze obaviti na predlozini nacin, premda je mat antidemokratiji u cetiri poteza privlacan. Slazem se sa Stanicevim objasnjenjem koje ide sire nego samo skretanje paznje da je ovaj prirucnik neupotrebljiv.
Dodao bih ovo: Svako od nas, svako od glasaca, mora da ima, da stvori svoj sopstveni pogled na drustvo : kakav sistem, koje orijentacije i td. Bas kao sto bi trebalo da imaju politicari koje biramo a koji to nemaju. Zato je rasulo i svaka recenica moze da vas povede u jednom ili drugom pravcu. Kada imas svoj pogled i zamisao nije tesko naci koja od partija to moze da ispuni.
Препоруке:
5
0
75 понедељак, 14 мај 2012 12:38
andrija
u srbiji treba uraditi samo jednu stvar: otvoriti do-
sijee i uraditi lustraciju što bi se reklo odvojiti
žito od kukolja pa onda u dve kolone:u jednu kolonu
sluge božije,narodne i svojih porodica a u drugoj
sluge đavolu i tuđincu.
Препоруке:
9
4
76 понедељак, 14 мај 2012 13:24
Sceptical Bystander
Malagurski je veoma naivan, cak i za svoje godine.Moze se govoriti o neinformisanosti Srba i medijskom mraku i sl, ali osnovni problem je da srpska populacija u ogromnoj vecini nije u stanju da procesuje ni one informacije koje ima, pa je u nekom permanentnom stanju zbunjenosti i povodljivosti, kombinovanim sa lakovernoscu kakva nigde drugo ne postoji i strahom, koji je tesko objasniti jer Srbima vise ne moze da se dogodi nista lose sto im se vec nije dogodilo.Eklatantan primer je lazov po sopstvenom priznanju, Mladjan Dinkic. Da srpski birac ima pamcenje duze od kokosijeg, Dinkic bi bio odavno u politickoj penziji, a ne bi se spremao da i dalje unistava jedan od najvaznijih segmenata srpskog privrednog zivota.Ako birac ne moze da prepozna sta mu odgovara, makar bi trebalo da moze da prepozna ono sto mu ne odgovara, kao sto su mogli Grci i Francuzi.
Препоруке:
20
1
77 понедељак, 14 мај 2012 14:46
Milenković
Topla preporuka: Malagurski da pročita politički testament Rudolfa Arčibalda Rajsa, pre nego što se sledeći put "lati pera" s namerom da otkrije uzroke našeg propadanja.
Препоруке:
15
5
78 понедељак, 14 мај 2012 23:27
Tурас
Прочитах коментаре,између осталих и скептичног посматрача(Чини ми се да тако гласи у преводу).То ме је поред сопственог натерало да се поновим,допуним.Боље речено оповргнем.Знате ону:Човек који не мења своје мишљење он га вероватно и нема.Хоћу рећи да смо строги по питању Малагурског.Младић је у праву."Не постоји негативна последица борбе за бољи,праведнији и слободнији живот".А шта ми радимо.Ако нисмо у стању да подстичемо овог искреног младића,онда не треба да га неправедно критикујемо.Познат ми је његов рад од раније,који ми се такође свидео.Само напред Малагурски.
Препоруке:
11
3
79 уторак, 15 мај 2012 00:29
Radivoj Radivojevic
Direktna demokratija (DD)

U Srbiji uproscen sistem treba da izgleda ovako:

Svaki gradjanin pripada svojoj lokalnoj grupi od 50-ak ljudi.
50-ak lokalnih gradjana izabere vodju koji ih privremeno zastupa, odnosno 100 ljudi ujedno može da izabere 2 vodje, 200 ljudi 4 vodje...

150 hiljada vodja u Srbiji (svaki može da garantuje sa ljudima koji stoje iza njega)

200 vodja (priblizno) iz sire zajednice, koji zastupaju svojih priblizno 10000 gradjana, dalje bira 2 do 4 poslanika među sobom.

1500-3000 poslanika za Novu Narodnu Skupstinu Srbije, koja diskutuje i donosi važne odluke u skladu sa narodnom voljom.

Mandati su dinamicni i poslanik ili vodja se može smenuti (rotirati na nizu funkciju) u roku od 1 dan od strane onih koje zastupa.
Svako može da predlozi sebe za neku funkciju i da obrazlozi ciljeve, posle čega može da bude izabran (rotiran).

Model je resursna ekonomija, upotreba i razmena dobara za opste dobro.
Препоруке:
3
2
80 уторак, 15 мај 2012 00:39
Marko
Ne razumem. Autor je emigrirao iz Srbije, ne pada mu na pamet da se vraća, ali mu smeta što drugi žele da emigriraju?
Препоруке:
2
7
81 уторак, 15 мај 2012 09:35
Лаповац
Ма нисмо ми критиковали младог аутора из лоших намера. Напротив, и ја о њему имам најбоље мишљење, али се не слажем најпре са другом тачком, не зато што није у потпуности у праву, него што је то много комплексније питање. Нпр. амерички црни робови се никада неби ослободили да су само радили све више и све боље за своје газде.
Зато ове наше критике схвати као добронамерне. Сети се ситуације кад је нпр. професор у средњој школи залепио неком одличном ученику јединицу кад је овај одвалио неку глупост, али не у намери да му смањи оцену, него да то више никад не понови. Можда се то теби није дешавало а верујем да си био међу најбољим ђацима. Поздрав.
Препоруке:
6
0
82 уторак, 15 мај 2012 09:56
Драгош
Владика Николај је још давно поручио Србима:
-Организујте се, радите и ....истрајте!
Препоруке:
5
0
83 уторак, 15 мај 2012 17:51
Бели Орао
@Betelgeuse. Можда је дечко и мало у праву. Прошле године нисам могао да нађем човека за неку надстрешницу у селу и на крају сам је направио сам уз помоћ кума. Лик који је то могао да ради је управо блејао испред продавнице мешовите робе, а 2000дин на дан му је било мало. После смо мој кум и ја "блејали" и хвалили се како нам је уштедео 8000. У сличном селу код Ивањице, далеко 300км од мог села, мој друг не може да нађе човека који би му мајци насекао дрва, јер нико "нема времена". Човек би платио и шта ће, оде види мајку и насече дрва. Има оваквих примера још, као на пр. мама "детету" од 35 година ујутру око 12.00 на прстима доноси цигаре типа Марлборо, а тај би могао коњу реп да ишчупа...
Значи има ги, а има и они други.
Иначе слажем се са Вама.
Препоруке:
8
0
84 среда, 16 мај 2012 00:24
marko
Ma Srbi su jedan u globalu jako anacionalan narod,to treba ponavljati,ne treba to sakrivati.80% Srba sanja Tita i Antu Markovića,ovih 20% patriota i rodoljuba je malo.Komunizam nas je uništio za 100 godina.
Препоруке:
9
2
85 среда, 16 мај 2012 18:18
nepusac
Par stvari, za koje mozda nije bitno kakav standard imate. U Holandiji imate osecaj da uopste nema pusaca,bar na javnim mestima i na ulici.U Srbiji vam se cini da su skoro svi pusaci.
U Holandiji cete, radnim danom, videti tek poneko svetlo posle ponoci.
Mladi u Holandiji provode dosta vremena vani.Voze bicikle, biciklima dolaze i u kafice i to skoro svi.
Sede po parkovima i mali i veliki.
Koliko znam u Srbiji se do skoro, ne znam kako je sad, izlazilo u ponoc. U Holandiji je to rezervisano za vikend.
Препоруке:
4
0
86 четвртак, 17 мај 2012 06:43
Betelgeuse
Sazeto, ono sto sam mislio da kazem je da LENJOST NE POSTOJI (u svakoj drzavi imate oko 5 procenata onih koji ne zele da rade, sto NISTA NE DOKAZUJE), vec je GENERISE SISTEM ili je (lenjost) ISKLJUCUJE! Ubacite lenjog u sistem koji tu osobinu ne tolerise i dobicete ili "prilagodjenog" sistemu, ili ce takav napustiti sistem uz sve konsekvence koje to povlaci. UVEK je nesrazmerno vise "prilagodjenih", nego "odbacenih". Analogija - ne generalizujte postenje recimo time sto cete mi "dokazati" da u nekoj zemlji postoje kriminalci pa stoga i zatvori. To je naravno jasno, bas kao i slucaj sa lenjoscu, neradom i njihovim opozitima. Kada bih sve ovo napisano mogao svesti na najjednostavniju meru, ona bi se ogledala u KRITICI SISTEMA KOJI SE NEGUJE, a ne u kritici naroda kome se prebacuju sve negativnosti. Po nekima, sistem (a inace dobar, sic!) upropascavaju neradnici, i zato jadni sistem ne moze da dodje do izrazaja.
Препоруке:
5
1
87 уторак, 22 мај 2012 04:09
НСБ
Алал вера! А сад, напред! Треба све ово што пре применити.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер