уторак, 30. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Књаз Милош и Јана

Kоментари (124) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 24 април 2012 14:59
Живорад
У Србији је процентуално највећи број људи у региону, који не воле државу у којој живе. Ок, последица Југословенства.
То могу да разумем, али не и да постоје људи који не воле свој новац ( ако већ не и своју државу).
Ту је очигледно и ниво интелигенције умешао своје прсте.
Препоруке:
138
3
2 уторак, 24 април 2012 14:59
FENOMENALNO
Нема озбиљне националне државе без националне буржоазијe.

APSOLUTNO STE U PRAVU !
Rodoljub - IN
Samo ako ljubis sebe i svoj rod mozes voleti i druge.
Samo ako postujes sebe i svoj rod mozes postovati i druge.
Препоруке:
120
6
3 уторак, 24 април 2012 15:01
др
Истовремено духовито и болно тачно. Нарочито оно о нашем мазохистичком односу према сус(ј)едима и комплексу инфериорности овдашње политичке и економске "елите" према западу.
Препоруке:
93
6
4 уторак, 24 април 2012 15:09
брм
АЛ СИ ЗАБОРАВИО најважнији ДЕО: "И то „националне“ у суштинском, а не само географском и етничком смислу"
Препоруке:
56
4
5 уторак, 24 април 2012 15:18
siniša
U vreme bipolarnog sveta moglo se govoriti o dva različita principa, prvi "Čovek je čoveku vuk" koji je u osnovi kapitalizma i ko to previđa ima veliki problem sa realnošću.

Sa druge strane humanistički princip "Čovek kako to gordo zvuči" je izgubio bitku.

Naš problem, a i problem Profesora Đorđa je u tome što se i on i mi koji smo vaspitavani na humanističkim principima teško prihvatamo da tajkun može da kupi političara i da političar nema drugi zadatak nego da tajkunu obezbedi privilegiju i ekskluzivno pravo na rad i zaradu.

Šta bi značilo tom hrvatskom takunu da u centru grada vodu prodaje ko stigne, ne bi zaradio ništa.
I ja sam nailazio žedan, i šta ću, kupim šta ima, mada smatram da je Aqua viva bolja od Evijana, a ne znam ko je proizvodi, možda Knjaz, ali nisam siguran.


Čovek je čoveku vuk, dragi profesore.
Препоруке:
36
5
6 уторак, 24 април 2012 15:23
Љута трава на љуту рану
Додао бих само да је и та вода, када је доступна, "Knjaz Miloš" а не "Књаз Милош".
Препоруке:
110
0
7 уторак, 24 април 2012 15:28
фристајло
Нема озбиљне националне државе без националне буржоазије. И то „националне“ у суштинском, а не само географском и етничком смислу.
У том смислу- како видите, господине Вукадиновићу, државу коју је водила "црвена буржоазија"?
Само ми немојте рећи да та држава није била озбиљна; са свим својим мањкавостима, за ово данас- била је "Швајцарска"...
Шалу на страну- Ваша теза је тачна. Но, дисконтинуитет је учинио своје, и та нова "буржоазија" у настајању- тек треба да дође до свести о неопходности унутар-националне хомогенизације; она, по природи ствари, треба да настане из новобогаташа, а они су регрутовани, реално, из оног слоја који је изразито саможив и неосетљив на муке народа око себе. Ви говорите о емпатијом "опремљеним" људима, који виде даље од сада и ја, а ови, који су сада и ја- ту су где су, јер то- немају. Овде све држе странци, и кадрирали су са посебним опрезом- да им се не провуку људи са било каквом етиком...
Препоруке:
66
1
8 уторак, 24 април 2012 15:30
Aco
Da da gospodine Vukadinovicu nije to samo slucaj sa kiselom vodom ako malo dublje pogledate a to vi sigurno znate ima tu mnogo tuznijih stvari.
Pogledajte inace kako su posjecene hrvatske radnje u Beogradu i drugim gradovima sirom srbije a da ne govorimo o hrvatskim pevacima ili o Diknu M.
To bi semoglo nazvati fenomen jer ni jedan narod na svetu to nebi radi da vise favorizuje tudje nego svoje to se moze desiti samo SRBIjI i nigde drugo na svetu
Srpski narod ili bolje receno veliki procenat srpskog naroda je OVISAN i pate za
Slovencima i hrvatima isto kao covek koji dugo pusi ili uzima:-)drogu ijednostavno ne moze bez toga zla
Препоруке:
67
5
9 уторак, 24 април 2012 15:54
Горан Чикаго
Ђорђе, потписујем сваку вашу реч.
Препоруке:
56
3
10 уторак, 24 април 2012 16:01
The Tao of Groove
Srbija je hrvatska kolonija, ali to ne cudi kada se zna ko upravlja i ko ce upravljati Srbijom.
Препоруке:
81
1
11 уторак, 24 април 2012 16:20
SM.
U vreme izbora gradonačelnika Ljubljane,u Sloveniji,na kandidatskim štandovima u centru Ljubljane,stlno su se mogli sresti"kibiceri"i navijači kandidata.Kandidat,Z.Janković,je kao babaroga plašio poneke ljubljančane,ne sa nesposobnošću,ne netolerancijom,ne nepristupačnošću,plašio je dobar deo ljubljančana srpskon nacionalnošću.Srb bo vodil Ljublano,Srb nam bo spet komandiral.Trebalo je čuti izlive srdžbe i besa na Z.Jankovića,još kad bi neko pomalo"podgrejavao"i"bio"uz protivnike Jankovića,tu se moglo čuti i onoga što nije za pisanje.Z.Janković naravno,nije jamnička kiselica,ali je dobro ovo ispričati kao za primer.
Препоруке:
55
0
12 уторак, 24 април 2012 16:21
mila w.
Ja mislim da je narodu svejedno sta kupuje. Vazno je da kupuje i zadovolji svoje potrebe. Bila sam iznenadjena i zgranuta kupujuci svez kvasac. Nisam poverovala. Bio je iz Hrvatske. U jednom vecem supermarketu slozene su plasticne posudice sa, verovali ili ne, sutlijasom iz Bavarske. Cula sam od moje poznanice da je kupila sendvice-made in Croatia.

Podigla se i velika buka oko otvaranja privredne komore Srbije u Zagrebu. Znamo vec unapred da ce se nasa roba nuditi u EU kao da je hrvatska.
Препоруке:
48
3
13 уторак, 24 април 2012 16:22
Djoka Soros
... aferim !
Препоруке:
24
1
14 уторак, 24 април 2012 16:37
Божо Бјелак
Нма националне Србије без истинске радничке класе. Погладајте неке земље. Када радници изађу на улице сви владари дрхте. Броз и самоуправљање, касније Милошевић, а онд досманлије, потпуно су уништили праву радничку класу. Све су то неки полутани, који намају свијест да су радничка класа. Уосталом, како може да постоји национална буржоазија, ако нема радничке класе. Тачно је, када у једном друштву има више од 70 посто средње класе, онда је то друштво стабилно правно и економски, али када је у једном друштву 4 посто богатих, званих тајкуна, онда друштво, земља пропада. Њих не занима правна држава, итд.итд.
Препоруке:
34
10
15 уторак, 24 април 2012 16:50
саша р.
Поздрављам овај текст, а посебно покушај да се између редова објасне неке ствари народу Србије. Камо среће да је само до Јане и Краша, овде су ствари много дубље. Погледајмо само шта се дешавало када смо били домаћини у рукомету, обратимо пажњу на дивљање хрватских навијача у Србији. Добили су шта су и тражили, али није изостао рад страних служби и овдашњих послушника. Брже боље је запаљено неколико хрватских аутомобила у Новом Саду, не би ли ово типично усташко понашање уступило места оној већ чувеној аутошовинистичкој тези о "српским хулиганима и фашистима". Уопштено, гледајући и слику на Космету, када год Србија треба да поентира, "спонтано" се догоди неки контраинцидент и на снагу ступају србомрзи и аутошовинисти. Јуче је онај мамлаз из Шведске осуо такву паљбу по Србима какве би се стидео и сам Гебелс, али нисам приметио реакцију Владе Србије, медија, фетиша у црном, Соњица, Наташица, Чедица, бахатог и алавог пилота моторних санки у зимском периоду и осталих "душебрижника".
Препоруке:
51
1
16 уторак, 24 април 2012 16:53
Srpski proleter
I ja najviše volim kad me eksploatišu Karić, Mišković i Beko... Nemam ništa protiv toga da na mom radu profitira 1% Srba - tj. srpska buržoazija - ali mi strašno smeta kada me na isti način i u istoj meri eksploatiše neki Englez. Predstavlja mi čast i zadovoljstvo da moj trud završi u džepu jednog Bogoljuba, nemam ništa protiv toga da Bogoljub i njegova porodica uživaju u plodovima mog rada, ali sam veoma nesrećan kada u plodovima mog rada uživa neki tamo John Smith... Neka naši buržuji uživaju u bazenima i jahtama, a ja ću da radim za 300 evra i neću da se bunim. Važno je da engleski, američki ili francuski buržuji ne uživaju u bazenima i jahtama na moj račun! Živela buržoazija samo ako je naša! P.S. I ne treba da gubimo vreme čitajući neke marksističke i post-marksističke kritičare kapitalizma, jer rešenje svih naših problema je jednostavno: buržoazija je dobra ako je naša a loša ako je tuđa.
Препоруке:
34
35
17 уторак, 24 април 2012 17:09
Агент@mila w
Чак и ако је обичном појединцу свеједно шта купује док год му производ задовољава потребу и приступачан му је по цени онда такво размишљање не би смели да имају људи који воде привреду једне државе.
Препоруке:
19
19
18 уторак, 24 април 2012 17:10
Filozofkinja
Želela bih da zahvalim kolegi Vukadinoviću na ovim mudrim uvidima. Ja sam godinama gubila vreme čitajući levičarsku filozofsku literuturu i naivno sam verovala da kritika kapitalizma ima nekog smisla. Međutim, posle ovih filozofskih otkrića kolege Vukadinovića, zaključila sam da treba da se okanem dijalektičkog i istorijskog materijalizma, postmarksizma i poststrukturalizma, anarhizma, komunitarizma i svih drugih "izama". Zbog čega bih uopšte razmišljala o sporovima između ideologa klasične socijaldemokratije i ideologa Trećeg puta, njihovoj kritici libertarijanaca itd. Dovoljno je da se vratim pravim nacionalnim vrednostima a na prvom mestu vrednostima nacionalne buržoazije - i sve će biti u redu...
Препоруке:
25
51
19 уторак, 24 април 2012 17:13
Srpski Fukujama
Konačno je jedan srpski autor objavio kraj istorije. I ja mislim da je u Srbiji istorija zaista stala i to negde u 19. veku, veku nacionalnih buržoazija.
Препоруке:
25
8
20 уторак, 24 април 2012 17:19
Прави разлог
Народ "трчи" да купује хрватске проиводе ЗАТО ШТО НЕМА ИЗБОРА, ЈЕР ЈЕ ТАДИЋЕВА АНТИСРПСКА ВЛАСТ УНИШТИЛА СВЕ СРПСКЕ ФИРМЕ, БИЛО ДА ИХ ЈЕ БУКВАЛНО УНИШТИЛА ДА НЕСТАНУ БИЛО ДА ИХ ЈЕ УПРОПАСТИЛА А ОНДА ЗА МАЛИ НОВАЦ ПРОДАЛА ХРВАТИМА И ДРУГИМ СТРАНЦИМА. Тадићева власт прво упропасти српску фабрику, банку,..., уведе стечајни поступак, а онда за мале паре "прода" странцима, а себи узме провизију. Дакле, формула је:
властодршцима око Тадића провизија-богатство,
странцима компаније (предузећа, фабрике, банке),
а народ без посла, на улицу.
То је Тадићева "борба" против корупције.
Препоруке:
77
1
21 уторак, 24 април 2012 17:19
Srpsko a naše
Onaj nemački filozof Habermas imao je nedavno neke dileme u vezi sa EU, državom blagostanja i ekonomskom krizom. Dobro je to što se naši teoretičari ne bave ovim trivijalnim pitanjima. Njima je sve jasno.
Препоруке:
24
6
22 уторак, 24 април 2012 17:28
Repriza 8. sednice
Mi smo 40 godina živeli u naopakom sistemu vrednosti. Kapital je bio u rukama običnih radnika koji su odlučivali o svemu i svačemu. Onda je došao Milošević i napravio pravu stvar - omogućio je da kapital radnog naroda pređe u ruke nekolicine sposobnih preduzetnika. I mi već više od dve decenije uživamo u plodovima Miloševićeve tranzicije. Milošević je stvorio nacionalnu buržoaziju - njemu hvala! Važno je da se nikada ne vrati onaj užasan sistem socijalističkog samoupravljanja, radničkih saveta, besplatnog školstva i zdravstva, opšte vojne obaveze i sličnih užasa egalitarizma. Ja bih samo dodao da nam je pored nacionalne buržoazije potrebna i nacionalna aristokratija a bogami i nacionalna monarhija - samo tako će se u ovoj našoj Srbiji konačno znati ko kosi a ko vodu nosi.
Препоруке:
15
43
23 уторак, 24 април 2012 17:34
Рин о-о то
Многе од тема и питања које се данас отварају већ су биле реализоване у време Милошевића. Оне које нису следиле би али је Србија спутана свим средствима, па и бомбама. Многи пате за оним што смо имали. Тако да ће се испоставити, да они који су га рушили нису ни знали да руше Србију. У последњем говору он је обрадио и ову тему. Немоћ коју је најавио, Србија живи данас. Милошевић би продаво „јамницу“? „Хајде Јано, кућу да продамо...“ , не, не „Три лоша ... да би било без „Књаза Милоша“.
Препоруке:
23
1
24 уторак, 24 април 2012 18:26
Hrvoje
Filozofkinja,kao ni ja,ne razume baš najbolje kako to stoje stvari s nacionalnim vrednostima.Međutim,nakon ubrzanog kursa o vrednostima, kojeg pohađam kod ovih komentatora, imam jak dojam da nacionalno vredi samo ako ima srpski prefiks,inače-NE.Možda se varam,ali ostaje takav dojam...
Препоруке:
7
56
25 уторак, 24 април 2012 18:49
Deda jedan
Da postovani.Potpuno ste u pravu kada kazete da nema ozbiljne drzave bez vlastite burzoazije.
Medjutim, nema ni burzoazije bez prvobitne akumulacije kapitala.E,vidite u tom grmu lezi zec.
U Srbiji nema postepene akumulacije kapitala i vremenskog stvaranja nacionalne burzoazije.Na zalost imamo golu pljacku i prebogata stvorenja koja iz miloste zovu tajkuni.
Drzavu stvara nacionalna elita omogucavajuci svima iste uslove a po prirodi stvari tu se izdvajaju nasposobniji i materijalizuju svoje znanje, umece i sposobnosti.
Posto se nalazimo u vremenu divljeg zapada bar kada je Srbija u pitanju ne treba se cuditi sto ovde prvobitna akymulacija nastaje bukvalno na skalpovima Srba i Srbije kao svojevremena na skalpovima Indijanaca.
Dakle domacu "elitu" "pocistiti" pod HITNO!
Препоруке:
21
2
26 уторак, 24 април 2012 19:14
Рин о-о то
Све је почело као „Јама“, пототом као новоакустични производ „ Јамница“ да би ваљда дефинитивно било „јамица“. Од „Јаме“ И. Г. Ковачића до „јамице“. Деминутив злочина продаје се као „Монтевидео, Бог те видео“ у „Идеи“. Срби, не постоји идеа него идеја! Видим, и Новак каже, купуј домаће а и Владислав Петковић, рекао би исто: „Дис“. Новаку верујем не зато што је бивши "идеалан" него за то што га идеја данас води, успешно.
Препоруке:
23
1
27 уторак, 24 април 2012 19:25
Н.В.
Ја не купујем хрватску и словеначку робу, као што не купујем ни америчку, немачку и француску. А убудуће нећу ни шведску.
Препоруке:
31
4
28 уторак, 24 април 2012 19:35
Alkari
Hvala Bogu da ce Hrvati uskoro uci u tu Eurojuniju, jer to znaci, istovremeno, da ce moja zelja da nikad ne postanemo clan te fasizoidne organizacije biti ostvarena!
Препоруке:
33
0
29 уторак, 24 април 2012 19:37
Геноцидни суседи
Само реципроцитет је решење. С геноцидним "народом" у суседству све друго је авантура.
Препоруке:
26
0
30 уторак, 24 април 2012 19:46
siniša @ Hrvoje
Ako si Hrvoje, po komentaru mi više ličiš na Muju i Hasu iz viceva.
Radi se o tome da hrvatski tajkun mimo tržišne potražnje ima privilegovanu vantržišnu ekskluzivnost da samo on može da prodaje svoju vodu u centru Beograda.

To je pomalo netržišno, a pomalo i rasistički, samo hrvatska voda. Izvinite, ali i u Parizu, i u Torontu pa čak i u Zagrebu ima više vrsta vode pa neka kupci biraju šta hoće. Ja uopšte ne bih zabrani da se prodaje hrvatska voda, ali bih omogućio da se prodaje i srpska pa neka kupci biraju šta hoće.

Nije normalno to što se dešava.

Nekada se pričao vic o Bugarskoj za vreme Hladnog rata. Kao uđete u kafanu i naručite dve, ili jednu, ili četiri, ima samo Fanta, a sve drugo je samo broj dve ili tri nema Coca Cola, nema Šveps.
Zamislite vi centar jedne evropske metropole od dva miliona ljudi i kažete samo "voda" nema Evijan, nema Voda Voda, nema Vrnjci, nema ako hoćete Radenska, nema Sarajevski kiseljak, samo Jamnička.
Ne bi bilo normalno ni u Jamnici.
Препоруке:
22
4
31 уторак, 24 април 2012 19:56
Појединац
ПРОГЛАШЕНА ЈЕ ИЗБОРНА ЛИСТА НИЈЕДАН ОД ПОНУЂЕНИХ ОДГОВОРА.
Препоруке:
35
2
32 уторак, 24 април 2012 20:18
Небојша
@љута трава на љуту рану

За разлику од минералне воде Knjaz Milos, минерална вода Карађорђе нема тих непријатних додатака.
Препоруке:
18
1
33 уторак, 24 април 2012 20:21
Stanić Milan
Simpatičan,metaforični tekst gosp. Vukadinovića o stanju političkih i društvenih odnosa danas posle sloma zajedničke države.Iako je inostranim meštrima pošlo za rukom da izvrše u sprezi sa akterima iznutra atomizaciju jugoslovenskog prostora na male i minorne delove,te da to dobije formalnu overu kroz međunarodne institucije"bauk socijalističke Jugoslavije" i dalje je prisutan u svesti ljudi.Z. Bžežinski definiše veliku silu po sledećoj šemi:To je ona zemlja koja ima politički,ekonomsku,vojnu i informativnu moć!Zašto ovo potenciram? Iz prostog razloga,što ne prođe ni jedan dan,a da se naše komšije ne "očešu" o Srbe i Srbiju(naravno u neg.kontekstu) kroz štampane i elek. medije.Zašto?Srbi su činili ljudsku kičmu SFRJ protežući se od Triglava do Đevđelije i bili konstitutivni narod u 5 republika.Sedimentacijom nezavršenih društvenih procesa sada se vidi da su bili jedini državotvorni narod, a to očito ne odgovara inostranim akterima i domaćim"državnicima".(nastavak)
Препоруке:
18
0
34 уторак, 24 април 2012 20:34
Stanić Milan 2
Zato su npr.Hrvati iz odluka AVNOJ-a i ZAVNOH-a uzeli ( i ne samo oni) ono što im je u tom trenutku odgovaralo,a to su bile administrativne granice republika koje nisu imali vanjski legitimitet.Hrvatska je npr. ispustila Prosinačkim Ustavom 1991.konstutivnost srpskog naroda,kvalifikujući ga kao manjinu, što je bio između ostalog(ali ne i glavni) "Casus belli",iako je na III. zasedanju ZAVNOH-a donešena posebna deklaracija o zahvalnosti srpskom narodu za njegovo učešće u antif. borbi,a u kasnijim ustavima izvršena je njegova verifikacija konstitutivnog naroda.Ne znam da li postoji primer u istoriji ljudskog roda da srpski narod svojom krvlju dva puta vadi iz "Cloacae maxime" jedan narod,a da za to dobiva nož i metak i zločin etnocida!
Препоруке:
28
0
35 уторак, 24 април 2012 20:39
Klasna borba
Lepo je to što je Đ.V. ušao u otvorenu klasnu borbu. Samo mi se ne dopada strana za koju se u toj borbi opredelio.
Препоруке:
23
11
36 уторак, 24 април 2012 21:01
Цмок Торонто
НоПо,црногорци и Комунисти прошли.Знамо ко је буржоазија и то национална класа а није ФИЋО.На жалост име као Сребреница мора само у позитиву.Честитке Вукадиновићу ..Сада сте званично права мањина.
Препоруке:
5
1
37 уторак, 24 април 2012 21:05
au mile
Ако се већ бојкотују хрватски и словеначки производи, то треба чинитина на исти начин као што они бојкотују наше. Треба смишљати разне административне препреке, тражити сертификате овакве, онакве, тражити им референц листе и доказе о промету које не могу испунити итд. И то све са смешком и уз топле речи о сарадњи, добрим односима исл.
Србији заиста не треба ниједан хрватски или словеначки производ. Из простог разлога што не треба помагати економију непријатељских земаља куповином њихових производа.
Нажалост,Срби су невероватан феномен, по броју бесловесних људи који се просте изломише да купе Подравку, Палому, Фруктал или Горење, и којима не смета што су то производи држава, фашистичких реликата, које су прогнале стотине хиљада наших сународника.
Србији, као последњој земљи која ће ући у ЕУ (ако се и то оствари) намењена је улога колонијине колоније.
То значи, да Срби треба да узимају скупе кредите од ММФ-а и купују разне трице и кучине из Хрватске и Словеније.
Препоруке:
28
0
38 уторак, 24 април 2012 21:17
сељак беземљаш историчари где сте да сте хтео бих да знам
Предуго траје наше изузеће.Сја сунце али снег се не крави.
Крајем деветнаестог века Загреб постаје финансијски сентар Срба у Аустроугарској.Ево како је тај процес заустављан.Можемо цитирати и друге ауторе(Ћоровић,Екмечић)али наводимо цитате групе хрватских аутора из ПОВИЈЕСТ ХРВАТСКОГ НАРОДА 1860-1914.
Године 1902 ИЗБИЛЕ СУ ПРОТУСРПСКЕ ДЕМОНСТРАЦИЈЕ.
ИЗГРЕДИ ПРОТИВ СРПСКИХ ТРГОВАЦА,ОБРТНИКА И ЕКОНОМСКИХ УСТАНОВА..РАЗЛОГ ХРВАТСКО СРПСКОГ СПОРА МЕЂУСОБНА КОНКУРЕНЦИЈА..БУРЖОАЗИЈА
Утицај К.П. Од постанка у свим партијским документима као најважнији циљ и услов социјалистичке револуције наводи СЛАМАЊЕ ВЕЛИКОСРПСКЕ БУРЖОАЗИЈЕ.Друге буржоазије се не спомињу.Слатке, мале,фине буржоазијице и једна бабарога.
Да би се боље схватила предисторија и дух политике КП.цитирам делове из РАЗВОЈ СЛОВЕНАЧКОГ НАЦИОНАЛНОГ ПИТАЊА Едварда Кардеља из1939.г.Кардељ јадикује што је ВЕЛИКОСРПСКА БУРЖОАЗИЈА УСПЕЛА ДА ПОТЧИНИ МАКЕДОНСКИ НАРОД СВОЈОЈ ХЕГЕМОНИЈИ(у наставку шта му стварно смета)
Препоруке:
20
2
39 уторак, 24 април 2012 21:20
Milos
@ Klasna borba

Nije rec ovde o klasnoj borbi vec o opstanku drzave i naroda!
Препоруке:
19
10
40 уторак, 24 април 2012 21:35
Klasna borba
@Milos

A opstanak države i naroda zavisi od opstanka nacionalne buržoazije koja je razorila tu državu i opljačkala taj narod?
Препоруке:
19
7
41 уторак, 24 април 2012 21:52
сељак беземљаш историчари где сте да сте хтео бих да знам
наставак Кардељу смета ШТО ЈЕ ТО БИЛА ПРЕДНОСТ У ОДНОСУ НА СЛОВЕНАЧКУ И ХРВАТСКУ БУРЖОАЗИЈУ ПОЛИТИЧКЕ ПОЗИЦИЈЕ ВЕЛИКО СРПСКЕ БУРЖОАЗИЈЕ ОДЛУЧИЛЕ СУ ДА БЕОГРАД ПОСТАНЕ НЕ САМО ПОЛИТИЧКИ ЦЕНТАР НЕГО ЈЕ ПОСТАО И РАВНОПРАВАН А УМНОГОМЕ ЧАК И ВОДЕЋИ ЕКОНОМСКИ ЦЕНТАР.
Остаје да размишљамо какво средство је била партија у оваквим рукама.
Да се вратимо у 1902 тачније 1910.Када у Загребу хрватска буржоазија користи силу да растури СРПСКЕ ТРГОВЦЕ,ОБРТНИКЕ И ЕКОНОМСКЕ УСТАНОВЕ У Београду излази књига Војислава Бакића СРПСКО РОДОЉУБЉЕ И ОТАЧАСТОЉУБЉЕ у којој пише ИМА ШКОЛОВАНИХ СРБА КОЈИ МАЛО ЦЕНЕ ПАТРИОТИЗАМ.ОНИ БИ РАДИЈЕ БИЛИ СВЕТСКИ ГРАЂАНИ НЕГО ГРАЂАНИ СВОЈЕ ДРЖАВЕ.Посебно се Бакић жали на српске трговце.Пре њега исто Вук Караџић а после њега Радован Самарџић.
Ред је да додам.Прве две реченице су из песме Милована Данојлића
КО СМО, ШТА СМО,КУДА ИДЕМО
Предуго траје наше изузеће.
сја сунце,али снег се не крави...
Ми пристадосмо да не постојимо
Пред горима се постидесмо себе...
Препоруке:
22
3
42 уторак, 24 април 2012 22:32
Марко Дарковић
Слажем се. Тешко је њима да буду национални када су одрасли у југо-комунизму чији је главни задатак био борба против ''великосрпског национализма и хегемонизма српске буржоазије''!
Препоруке:
19
5
43 уторак, 24 април 2012 22:36
Milos
@ Klasna borba

A opstanak države i naroda zavisi od opstanka nacionalne buržoazije koja je razorila tu državu i opljačkala taj narod?


A gde vam je transnacionalna burzoazija, o njoj sve vreme cutite ko zaliveni. Ona je verovatno nasu drzavu gradila a narod darivala.

Istina je da vama ne smeta burzoazija, vec onaj pridev "nacionalno". Kad god se on spomene, pocinjete sa svojom paljbom.

Vodite vi klasnu borbu al za racun trasnacionalne burzoazije.

Peta kolona obucena u crveno ruho.
Препоруке:
16
11
44 уторак, 24 април 2012 22:48
Миле
Поштовани господине Вукадиновић,
Ја ћу да Вам одговорим шта би било са киоском који би у Загребу продавао Кнјаз Милош.
Можете да се кладите, био би демолиран или запаљен.
Ово је још један доказ да су срби народ који не мрзи никога, а о невјероватним мржњама према српском народу не бих да говорим, оставио би то људима од струке, социолозима или коме већ, да објасне.
Једноставно, људи, грађани, имајте националну свијест, купујте домаће производе. И међу домаћим производима има квалитета, истина има и лошег квалитета, али ви бирајте добар квалитет и бирајте домаће.
И домаће продавнице и домаће производе.
На тај начин ви и даље никог не мрзите
Препоруке:
28
1
45 уторак, 24 април 2012 23:02
Predkumanovski snovi.....
Nacionalna buržoazija je fikcija. Ona danas praktično ne postoji. Ili postoji ali samo u glavi Đorđa Vukadinovića. A odakle je dobio ideju. Evo, Kina i Rusija daju primer. Ali, ali....Tamo buržoaziju kontrolišu partijske i državne strukture. Birokrati u najvišem smislu te reči. Pa, kako oni mogu voditi proces oporavka i uzdizanja nacionalne ekonomije? Mogu, ali pod jednim uslovom! Koji je taj? Da postanu prirepak multinacionalne buržoazije, neko reče transnacionalne. To je buržoazija finansijskog kapitala koja po prirodi stavri prekoračuje granice svog prirodnog limita. E, onda se pretvara u svetsku vladu.
Препоруке:
4
8
46 уторак, 24 април 2012 23:28
Klasna borba
@ Milos

Pa kakvi su to trikovi? Ako neko kritikuje nacionalnu buržoaziju, onda to znači da je plaćenik transnacionalne buržoazije? Ako ne volim Karića, onda je to siguran znak da me plaća Soros? Molim Vas, uozbiljite se! Naravno da mi nije namera da alternativu nacionalnoj buržoaziji tražim u transnacionalnoj buržoaziji. Gotovo dva veka međunarodnog radničkog pokreta i marksizma dokazuju da se jedan ozbiljan levičar nikada nije kretao u takvoj lažnoj alternativi. Međutim, postoji opcija koja je zaista ponudila takav odgovor na Veliku ekonomsku krizu u prvoj polovini 20. veka. Kao što je poznato, nacisti su tvrdili da komunisti greše i da problem nije u kapitalizmu, privatnoj svojini i eksploataciji. Nacisti su smatrali da je problem u transnacionalnoj (jevrejskoj) buržoaziji i da će uzroci krize nestati kada nemačkim kapitalom budu upravljali nemački kapitalisti. Dakle, takva "alternativa" kapitalizmu dobro je poznata i ima svoje ime - nacizam.
Препоруке:
10
9
47 уторак, 24 април 2012 23:32
Марко
Економија је оружје масовног уништења и банкари га немилице користе од '45. Прво да униште СССР, потом земље Источног блока. Чак ни у Америци свих ових година није постојала потпуна тржишна економија. Тај лажни појам је био само за извоз и начин притиска.

Овдашњи тајкуни су само правни власници, а прави власник свих њих су Сорош и његови банкарски власници. С тога, апсолутно нема везе чију воду купујете која је ионако отрована и продаје се у отровној амбалажи.
Препоруке:
17
2
48 уторак, 24 април 2012 23:41
Intermeco
a) Kad ideš "u sitne sate kući" misliš kako da sutra obezbediš toliko i toliko love za te i te potrebe. Onda, setiš se ko ima tu lovu. Razmišljaš kako da mu se približiš, ali onako, u visini potreba.
b) Tu vodu i mnogo drugih proizvoda u Srbiju uvoze bivše izbeglice - onako po navici - oni iz Bosne bosansko, oni iz Hrvatske hrvatsko. Dakle, nisu Hrvati ni Bosanci no proterani Srbi koji sad ovde imaju svoje trgovine - dobro raspoređene, naravno. I na terazijama dapače.
Препоруке:
8
11
49 уторак, 24 април 2012 23:57
Prilažem vijest objavljenu nakon otvaranja zagrebačkoga predstavništva Privredne komore Srbije!"Srbija i Hrvatska imaju uravnoteženu vanjskotrgovinsku razmjenu s tim da je u posljednje vrijeme primjetan znatno brži rast izvoza srpskih proizvoda u Hrvatsku. Prema podacima Privredne komore Srbije, ukupna robna razmjena Srbije i Hrvatske u prošloj godini iznosila je 933,6 milijuna dolara što je za 26,7 posto više u odnosu na isto razdoblje 2010. godine. Izvoz u Hrvatsku iznosio je 466,4 milijuna dolara i rastao je po stopi od 51,9 posto dok se uvoz iz Hrvatske povećao za 8,8 posto i iznosio je 467,2 milijuna dolara."
Препоруке:
2
10
50 среда, 25 април 2012 00:19
Marko Gay
@ Srpski proleter

Neka naši buržuji uživaju u bazenima, a ja ću da radim za 300 evra. Važno je da francuski buržuji ne uživaju u bazenima na moj račun!


Resenje je prosto, raspalite poreze, pogledajte Skandinaviju.

Kad benzin i hrana u Srbiji bude troduplo skuplji (zbog astronmski povecanog poreza), rastu i socijalna pomoc i plate, na koje bi trebalo da opet udarite zesci porez da se radnicima od njega zavrti u glavi.

Kad sve to uradite, vlasnik kapitala domaci ili strani je primoran da svojim radnicima u Srbiji te naduvane plate i naduvane poreze isplati da bi preziveli, pa mu samom ostaje samo 5% profita. Sto i da ne uzme taj redukovani profit kad toliko rizikuje?

Naravno, nece svako za tako mali profit da ulaze. I ne mora. Narod mora da jede i da se oblaci, neko ce mu uvek prodavati hranu i odecu, pa ako nece Mika, hoce Pera.

To je jedna opcija. Druga je fasizam (a ne nacizam kako je neko rekao). Zanimljiv model, nepravedno demonizovan.
Препоруке:
8
4
51 среда, 25 април 2012 00:47
pinokio
Ja cu se zabrinuti tek onda kad sljive pocmemo uvoziti,a dotle ide pesma; prevela me mala zednog preko vode ,dao sam joj previse slobode.
Препоруке:
5
0
52 среда, 25 април 2012 00:48
Milos
@ Klasna borba

E sad kad ste spomenuli nacizam, pouzdano znam da ste drugosrbijanac. I da vas naravno placa Soros. To su vasi prepoznatljivi trikovi, stalno ih koristite, evo upravo vas Canak ovih dana. Kad god neko krene da brani naciju, vi mu podmetnete nacizam!

Spominjete nekakvu klasnu borbu, marksizam itd. Gde se vodila ta borba? Na Zapadu je bila vrlo slabasna, vasa revolucija tamo ni blizu nije bila nekoj pobedi. Navedite mi ijednu zapadnu kapitalisticku zemlju gde su komunisti dosli na vlast! Pa kako to da se desi kad je vas cika Marks govorio o nuznom slomu kapitalizma, tj. neminovnoj pobedi zapadnog proleterijata?!

Ali ste se zato ostrvili na slovenski svet koji je bio smetnja kapitalistickom Zapadu. Ko je finansirao Lenjina i Oktobarsku revoluciju? Nemacki krupni kapital. Isti onaj koji je podrzavao Hitlera. Ko je Tita odrzavao na vlasti? Americki krupni kapital.

Toliko o tome ko s kim saradjuje. Komunisti, nacisti, angloamericki fasisti - svi ste vi isti!
Препоруке:
12
5
53 среда, 25 април 2012 00:56
@ Siniša , o Muji , kakav Hrvoje, poznajete taj mentalitet
U pravu ste 100%, ,inače ja već trideset godina ne kupujem hrvatske proizvode, video sam od jednog starog Hrvata Stanka, nikada nije kupio ništa osim hrvatskog , od tada ja primenjujem recipočne mere.

Dragi prijatelji nije u pitanju samo buržoazija, nego i sitni proizvođači, treba ih pomoći.
Препоруке:
15
1
54 среда, 25 април 2012 00:59
Еским
@DŠ

Мислите на хрватске производе произведене у Србији који се извозе у Хрватску?
Препоруке:
9
0
55 среда, 25 април 2012 01:08
Milos
@ Predkumanovski snovi.....

Po vama ispada da Rusija i Kina sve ovo sto rade, rade da bi postali prirepak transnacionalnog kapitala i svetske vlade, za koje znamo da im je centrala na Zapadu?!

Sta drugo reci, a da ne bude cenzurisano, osim da su vam ideje ciste fikcije i snovidjenja!
Препоруке:
7
1
56 среда, 25 април 2012 01:30
Klasna borba
@Milos

Još jednom - uozbiljite se!

Ko je formirao aktuelnu vladu? Ambasadori i tajkuni, dakle sprega trans-nacionalne i nacionalne buržoazije.

Ko finansira antisemite, islamofobe i rasiste svih boja, okupljene pod kapom Druge Srbije?

Bojim se da ste Vi jedan od retkih kojima još nije jasno da je ovde na delu savez trans-nacionalne i nacionalne buržoazije, lažnih levičara, paranoičnih antikomunista, istorijskih revizionista, negacionista, germanofila, rusofoba, anglofoba, antisemita, neprijatelja Izraela, neprijatelja Srbije i neprijatelja Vojislava Koštunice.
Препоруке:
7
3
57 среда, 25 април 2012 01:38
nikolajevic
zivim u usa ,ny i kao lokal patriota ,kupujem domace ,u svakoj od onih malih prodavnica ,u kojima se moze pronaci onih par proizvoda iz srbije
to je pre svega Lane=Plazma ,sasttojci su minimalno drugaciji ,ali sustina ,navika ista
sto bi rekli ovdasnji make long story short ,u ponudi je i KNjaz Milos ,i Jamnica takodje ,ali ja redovno uzimam ovu drugu ,iz jednostavnog razloga Knjaz ,vrlo brzo ,nakon otvaranja flase ,srpski receno Izlapi(mozda ovo nije srpska rec)
Препоруке:
3
2
58 среда, 25 април 2012 02:51
JohnyBgood
Nacionalna burzoazija - svakako!

Ali STVARALACKA, izrasla iz ISTINSKOG PREDUZETNISTVA koja lansira nove ideje, proizvode, tehnologije. Koja izvozi robu i zaposljava ljude, i pri tome naravno placa poreze.

Nasa je nesreca sto nam "burzoazija" stalno izrasta iz sprege sa vlascu, kroz lopovske privatizacije, stetne ugovore, reket, monopole, i izbegavanje poreza. I sa parama cesto bezi u inostranstvo pri promeni vlasti, i onda nam izrasta neka nova slicna parazitska "burzoazija". Gde nam ono behu Karici, Milosevici, i drugi? Nema ta "burzoazija" nikakvih menadzerskih ili drugih sposobnosti, samo lopovske, pa nije ni cudo da izvozimo koliko izvozimo.

I sto je jos gore, ta "burzoazija" stalno gusi i u inostranstvo tera ovu prvu. Cik da te vidim da ti krene neki posten biznis, odmah kucaju na vrata razni reketasi koji bi da budu "burzuji" a za to nemaju nikakvih kvalifikacija, osim toga da su se negde uglavili u vlast. Tesko zemlji koja se nadje u kandzama ovih drugih, a to smo mi.
Препоруке:
11
0
59 среда, 25 април 2012 07:12
Savremeni državnici i politički autoriteti
@MilosNajlakše je neku tezu proglasiti fikcijom. Ali zato nije fikcija pozivati se na "nacionalnu buržoaziju" koja je prestala uopšte nešto da znači još u prošlom veku. I na takvoj fikciji konstruisati političku akciju. Potpuni apsurd. Takve nebuloze se mogu braniti samo prećutkivanjem pameti. Čista ideološka akrobatika. Šta je nacionalna buržoazija izmeđtena iz vremena i zbivanja? Tek prolazna forma kapitala koja je svoju ulogu odigrala i brže-bolje nestala sa scene. Njen prirodni kraj i sliv predstavlja multinacionalna internacionala kapitala. Prosto je nezamislivo vraćati se na prevaziđene forme kapitala. I još nešto. Ako je nestao proletarijat onda, valjda, nema mesta ni buržoaziji a pogotovo nacionalnoj. Danas je na delu superetatistički finansijski kapital čiji legitimni predstavnici uglavnom jesu "savremeni državnici" i tzv. "politički autoriteti". Svi odreda zavise od stranih finansijskih slavina i globalizovanih berzi kapitala i novca.
Препоруке:
2
2
60 среда, 25 април 2012 07:53
Саша
@DŠ
Да, а највећи извозници у Хрватску су: Нексе група, Дијамант, Фриком и још неке, а све у власништву хрватских тајкуна.
Препоруке:
14
0
61 среда, 25 април 2012 08:13
Danilo
G-dine Vukadinovicu,mislim da za ovu Vasu izvanrednu pricu postoje dva objasnjenja.

Prvo,ne treba zaboraviti da se Srbija od 05/10/00 nalazi pod okupacijom i da su na vlasti Kvinslinzi,od kojih zavisi kako ce se voditi Srbija,politicki,ekonomski kao i u svakom drugom pogledu.Ti ljudi imaju zadatak,od svojih zapadnih mentora,da uniste sve sto je srpsko i oni to revnosno provode.
To sto vecina Srba u Srbiji to ne vidi je,nas, srpski problem.
Dakle,da Srbija ima pravu vlast koja voli Srbiju ona bi se ponasala po zakonu reciprociteta u odnosu na sve druge drzave,u svakom pogledu,politickom ili ekonomskom,sto sada,nazalost,nije slucaj.
Druga stvar je u tome sto Beograd nije ni iz bliza srpski grad.On je metropol.Tu se tokom proteklih 90 godina doseljavao narod iz svih dijelova Juge,mijesao se,stvarale su se nove generacije ljudi koji bas i ne osjecaju Srbiju i srpstvo.Usljed takve klime okupatoru nije tesko naci poslusnike koji ce,uz dobru nagradu,rusiti srpstvo i Srbiju.
Препоруке:
12
1
62 среда, 25 април 2012 08:31
Hrvoje @ Siniša
Eto bre,rasturiše hrvatski tajkuni Srbiju...
Препоруке:
3
11
63 среда, 25 април 2012 08:45
Danilo-nastavak
Ono sto je rekao Mesic nakon razbijanja Juge:"Mislim da sam zadatak obavio,Jugoslavije vise nema" i nije bilo,u tolikoj mjeri,tragicno kao sto ce biti kad to isto izgovori neko iz aktuelne vlasti u Beogradu,ali,ovog puta za Srbiju.

Sta je srpsko u Srbiji? Malo sta,sve sto je najvaznije je strano,pocev od medija,banaka,raznih firmi,trgovina,roba itd.Srbija,polako ali sigurno,izmice iz srpskih ruku.
Stalno se pitam kako Srbi u Srbiji ne mogu prepoznati svu pogubnost u koju ih vodi aktuelna vlast.To je strasno.
I,evo,gledam,hoce ponovo vlast,nisu zavrsili posao,a narod k'o izbezumljen ne reaguje.

Pricali su mi djed i otac,da su za vrijeme stare Jugoslavije svu robu kupovali samo u srpskim ducanima,iako im to nikada niko nije sugerisao.To se znalo i tako je bilo u cijeloj BiH.
Narod srpski jeste tada bio nepismen,ali nije bio glup,jer su srpski trgovci od toga novca pomagali nase crkve,nasu sirotinju,skolovali djecu poginulih boraca,sve sto je jacalo srpski nacionalni korpus.
Препоруке:
15
0
64 среда, 25 април 2012 08:57
Бели Орао
Све је рекао "на љуту рану љута трава". Једно од ретких пића на ћирилици је "Зајчарско пиво" са ЦРВЕНО-БЕЛОМ ЕТИКЕТОМ, у старој флаши.

Нажалост ретко прелази превој Честобродица са једне и Мечка са друге стране.
Препоруке:
13
0
65 среда, 25 април 2012 09:04
Ceca Lazinica
@intermeco
E vi ga sad pravo prstom pa u pekmez da ne kažem nešto drugo.Koje crne izbjeglice jel one što su sa najlon kesama se razbježali na sve četiri strane svijeta.Il one što ih pogrdno Hrvati nazivaju "traktorijada".Pa nijedan izbjeglica ne ide tamo zbog biznisa nego posla s papirima,pasošom il tako nešto.Do *91 tamo je bilo što Srba što Hrvata ljudi,a sad ih nema.
Препоруке:
10
1
66 среда, 25 април 2012 09:08
МП
Необјављен коментар у "Политици"

Вукадиновић:"Наравно да је у питању врзино коло узајамног неповерење,изневеравања и разочарања између пословних људи,грађана и слабе државе..."
Наравно да је на сцени удружени подухват да се Србија доведе у садашње стање дужничког роба са све њеним грађанима.По свим критеријумима који се прате, ми смо далеко испод педесет петог места колико Европа има држава.Значи да су они, који су последњих 12 година све нас наводно водили у Европу, урадили НАМЕРНО све супротно. Сада смо иза и многих афричких држава.За то је неко појединачно и групно крив,па је нормално да долази време када ће и одговарати.Не само политички.Отуд оволика нервоза пред изборе.
Препоруке:
18
0
67 среда, 25 април 2012 09:17
Milos
@ Klasna borba

Još jednom - uozbiljite se!...

Ko finansira antisemite, islamofobe i rasiste svih boja, okupljene pod kapom Druge Srbije?

Bojim se da ste Vi jedan od retkih kojima još nije jasno da je ovde na delu savez trans-nacionalne i nacionalne buržoazije, lažnih levičara, paranoičnih antikomunista, istorijskih revizionista, negacionista, germanofila, rusofoba, anglofoba, antisemita, neprijatelja Izraela, neprijatelja Srbije i neprijatelja Vojislava Koštunice.


Haha, ja da se uozbiljim?! Evo necu nista da vam odgovaram, samo pozivam bilo koga da se javi, a da niste vi pod drugim nickom (nadam se da cete biti toliko posteni), ko razume sta ste hteli da kazete. Meni je ovo cista nebuloza i papazjanija!
Препоруке:
3
3
68 среда, 25 април 2012 09:30
Intermeco
@Ceca Loznica
Ma jok bre, nisu te izbeglice no one koje su došle šleperima i džipovima pre "vremenske nepogode".
Препоруке:
4
2
69 среда, 25 април 2012 09:32
Бели Орао
""Неко рече за "Карађорђа". Помислио сам, али ту воду нисам видео 20 година.
""Цеца Лазаница(за Вас позитивно) и онај други. Постоји један човек из једног места у околини БГ. Из Вуковара је, кога и даље воли, пише ћирилицим и сваког петка спрема за пријатеље фиш (ко донесе прагње нико се не љути, али прво фиш и срнећи паприкаш). Овог петка је био јубиларни 374.
Волео бих да упознам Србина, мог земљака, који прави овакву анализу(тако смо то некад у војсци звали) петком.
Интересантно је да тог човека воле радници иако је капиталиста.
Ја то мало ради слоге, а Слогу смо једино имали у Краљеву, али као фудбалски и кошаркашки клуб. Мислим да још постоје.
Препоруке:
5
0
70 среда, 25 април 2012 09:35
Milos
Šta je nacionalna buržoazija izmeđtena iz vremena i zbivanja? Tek prolazna forma kapitala koja je svoju ulogu odigrala i brže-bolje nestala sa scene. Njen prirodni kraj i sliv predstavlja multinacionalna internacionala kapitala. Prosto je nezamislivo vraćati se na prevaziđene forme kapitala.


Evo kako komunisti razmisljaju. Sta je nacija "izmestena" iz vremena i zbivanja? Tek "prolazna" forma zajednice koja je svoju ulogu "odigrala" i brze-bolje "nestala" sa scene. Njen prirodni kraj i sliv predstavlja komunisticka internacionala, skraceno Kominterna. Prosto je nezamislivo vracati se na "prevazidjene" forme zajednice...

Ima li onda ikakve razlike izmedju ove dve ideologije?

Jel sada jasno zasto "transnacionalni" kapital, danas olicen u Sorosu, ide ruku pod ruku sa "nasim" komunistima? Njihova zajednicka meta je srpska nacija i drzava.

Zato prvi finansira druge; zato su sorosevi placenici i "nasi" komunisti-anarhisti itd. na istoj strani i istom zadatku.
Препоруке:
7
3
71 среда, 25 април 2012 09:55
Milos
A najveca laz i podvala je u tome sto se, od strane komunista, sve vreme trubi o "prevazidjenosti" nacionalne drzave i nacionalne burzoazije.

Gde su do skora bile sve centrale multinacionalnih kompanija? Na Zapadu. U cije dzepove je isao njihov kapital? U dzepove zapadne politicke i ekonomske elite. Da li je ova elita istinski transnacionalna? Nije, svaka od njenih frakcija deluje u okvirima nacionalne drzave i za svoje nacionalne interese. Da li su Amerika, Engleska, Nemacka, Francuska itd. odumrle kao nacije i drzave? Nisu. Na svakom koraku vidimo kako stite svoje nacionalne interese kad god dodje do neke politicke ili ekonomske krize. Amerika unilateralno napada, Engleska se povlaci iz EU, Nemacka i Francuska proglasavaju krah "multikulturalizma" itd. Zbog cijih interesa uostalom postoji EU? Pa zbog interesa njenih najmocnijih nacija-drzava.

Dakle, "transnacionalno" je samo jedna fikcija koja nam se podmece, kamuflaza koja treba da prikrije hegemoniju najjacih zapadnih drzava
Препоруке:
10
0
72 среда, 25 април 2012 10:02
оклопна коњица
ovde vise nema sta da se doda, kako za tragicno decenijsko cinjenicno stanje srpske ekonomije opisano hirurski precizno od strane g-dina tako i za mnoge postavljene komentare.
SRBIJO, pamet u glavu i znaj kome glas da das !!!
Препоруке:
8
0
73 среда, 25 април 2012 10:31
Ceca Lazinica
@intermeco
Ako je došao mnogo pre "vremenske nepogode" nije izbjeglica i nek se ne skriva iza ostalih.Normalno je da mi svi volimo mjesta gdje smo se rodili i živjeli.Loše pokušavamo da zaboravimo a lepog se sjećamo i to nam ne mogu oteti kao što su pokretnu i nepokretnu imovinu.I nije samo fiš nego je fiš paprikaš pravilno.E zbog toga treba otići tamo malo a ne zbog biznisa i trgovine s njima.
Препоруке:
2
0
74 среда, 25 април 2012 10:33
Milos
Nacija se "prevazilazi" i ona je "prevazidjena" samo u slucaju onih koji se nadju na putu osvajackih i pljackaskih pohoda zapadnih nacija-drzava. Napadnutim drzavama se spolja i iznutra, preko pete kolone, podmecu dogme o "zatarelosti" i "retrogradnosti" nacije i nacionalizma, spasonosnosti slobodnog trzista (koje opet vazi i treba da vazi samo za ekonomiju ovih slabijih) itd. Sve to zarad njihovog sto jaceg i brzeg slabljenja i propadanja. Jer Zapad hoce u svom posedu citavu planetu!

Isto to smo imali u komunizmu. Jedna diktatorska, zlocinacka i pljackaska druzina koja se zakamuflirala u "internacionalne" uniforme i retoriku, a koja sve vreme otima od jednih nacija i daje drugima. Kominterna i Istocni blok bili su samo paravan za dominaciju i bogacenje SSSR-a (to je Tito osetio 1948.), SFRJ za dominaciju i bogacenje Hrvatske i Slovenije itd. itd.

Zato mi necemo ni "trasnacionalu" ni "internacionalu", vec istinsku, jaku nacionalnu drzavu koja ce se odupreti svakom okupatoru!
Препоруке:
8
2
75 среда, 25 април 2012 10:35
Uličarska razmišljanja
Slušajte Vi koji se potpisujete nickom Milos, odgovorite samo na jedno pitanje. Kako bi ste održali i ovakav standard života koji je jadniji da jadniji ne može biti ako se ova jadna Srbija ne bi zaduživali kod međunarodnih finansijskih institucija i na međunarodnim berzama kapitala i novca. odakle bi ste finansirali budžetske manjkove, penzije i brojne inicijative u vidu tzv. pomoći, bespovratne ili uz beneficirane uslove otplate itd. Ko u tome posreduje ako ne vlast, aktuelni političari ili oni koji će tek doći. Sasvim je svejedno da li će se kapital obezbeđivati sa Zapada ili sa Istoka. Jer i oni sa Istoka jednako tako participiraju na globalnim berzama i koriste prednosti. I još nešto da shvatite. Nacionalne buržoazije ne može biti već i iz sasvim prostog razloga. Nacionalni kapital nije u stanju da konkuriše međunarodnom! To su zakoni kretanja kapitala i tu se ne može ništa učiniti čak ni .... okapanjima da tako razmišljaju komunisti.
Препоруке:
3
8
76 среда, 25 април 2012 10:41
Milos
@ Savremeni državnici i politički autoriteti

Najlakše je neku tezu proglasiti fikcijom. Ali zato nije fikcija pozivati se na "nacionalnu buržoaziju" koja je prestala uopšte nešto da znači još u prošlom veku. I na takvoj fikciji konstruisati političku akciju. Potpuni apsurd. Takve nebuloze se mogu braniti samo prećutkivanjem pameti. Čista ideološka akrobatika...I još nešto. Ako je nestao proletarijat onda, valjda, nema mesta ni buržoaziji a pogotovo nacionalnoj


Vi kanda mislite da i dalje imamo na delu "proleterijat" iz slikovnice Komunistickog manifesta. On za vas izgleda nije odumro i nestao u 19. ili 20. veku.

Na takvoj fikciji vi konstruišete političku akciju. Potpuni apsurd. Takve nebuloze se mogu braniti samo prećutkivanjem pameti. Čista ideološka akrobatika.
Препоруке:
4
2
77 среда, 25 април 2012 10:57
Milos
Na kraju, krucijalni test za jednu ideologiju je kako se ona u praksi sprovodi, sta cini a sta ne.

Kako su postupale komunisticke partije na Zapadu? Vrlo krotko i trpeljivo. Decenijama su postojale i jos uvek postoje a da ne preduzimaju nikakve ozbiljnije i dugotrajnije radikalne akcije. I kad su bile najjace u drustvu, kao npr. KP Francuske ili Italije pre par 40-50 godina, nije im ni na pamet palo da podizu revoluciju. Naprotiv, uzivale su, sa poprilicnim brojem mandata (cesto direktno na vlasti), u blagodetima i privilegijama mrske im parlamentarne demokratije. Svoje nacije-drzave nisu napadale i unistavale.

Al su zato divljale po (jugo)istocnoj, pravoslavnoj Evropi. Boljsevici su jurisali ko besni psi na rusku drzavu i crkvu, a KPJ jos nije izasla iz pelena a vec pocela da huska na revoluciju i vrsi atentate.

Isto je i danas. Crveni nemaju nijednu pravu akciju protiv NATO ili EU, al su zato vrlo ostrasceni u borbi protiv "velikosrspkog nacionalizma" i "fasizma". Providno!
Препоруке:
5
1
78 среда, 25 април 2012 11:12
Milos
@ Uličarska razmišljanja

Evo to su vam komunisti. Ja ih lepo pozovem da se ne javljaju pod razlicitim nickovima i tako uvecavaju svoju brojnost na prevarantski nacin, al ne vredi. Toliko o komunistickom moralu i postenju.

A koliko imaju pameti pokazuje se neprestanim ponavljanjem fraza, i neodgovaranjem na postavljena pitanja. Narocito je to bistro kada pukom promenom nicka misle da nece biti provaljeni. Odaje vas opstepoznato komunisticko fraziranje i dogmatska okostalost i zakrecenost koja se u vasem, komunistickom svetu pojavljivala pod razlicitim imenima, ali uvek je znacila isto - fascinantnu logoreicnu sposobnost da se nista stvarno i smisleno ne kaze.
Препоруке:
8
1
79 среда, 25 април 2012 11:33
Milos
@ Uličarska razmišljanja

I još nešto da shvatite. Nacionalne buržoazije ne može biti već i iz sasvim prostog razloga. Nacionalni kapital nije u stanju da konkuriše međunarodnom! To su zakoni kretanja kapitala i tu se ne može ništa učiniti...


Ako ste mislili da nema vecih vernika u Kapital i njegovu moc od kapitalista, prevarili ste se. Ima. To su sami komunisti!

Evo vidimo kako propovedaju da se protiv "medjunarodnog" kapitala (laznost i perfidnost ovog prvog izraza vec smo razotkrili), ne moze ama bas nista uciniti! Tako su i nekada nametali da se protiv njihove revolucije ne moze nista uciniti, da je to prosto "gvozdena nuznost" istorijskog razvitka.

Al opet su se zaneli. Kao sto se krvava crvena revolucija nije desila tamo gde je, po ucenju njihovog Svetog Oca Karla Marksa, prva trebalo da izbije, na Zapadu, nece se desiti ni ono sto sada prizeljkuju i proricu, konacna i vecna pobeda "medjunarodnog" kapitala.

Jos jednom se vidi za koga komunisti rade!
Препоруке:
7
2
80 среда, 25 април 2012 11:37
Ceca Lazinica
@Miloš
SFRJ za dominaciju i bogacenje Hrvatske i Slovenije itd. itd.
Ne zaboravite da su po Hrvatskoj bili logori u kojima su stradali nevini.Poslije nastanka SFRJ sav taj nevini narod je proglašen antifašistima.Pošto nije bilo nikakvih ratnih odšteta morao je nekako da zabašuri tu komunističku ideju o jednakosti i bratstvu i jedinstvu.Čitava srpska sela su nestala poravnata bagerima,ratnih siročadi jako jako puno.Zato je on na neki način to kompenzovao jer šta bi bilo da su žrtve prebrojane.Nismo mi tamo imali previše za žrtve koje smo podneli.
Препоруке:
1
2
81 среда, 25 април 2012 11:45
Milos
@ Uličarska razmišljanja Komunisti jesu bili ulicari, bar kad je nezapadno iskustvo u pitanju. U Rusiji, Jugoslaviji, Kini itd. preko ulice dosli su na vlast. A onda kod nas u novije vreme, tacnije 5. oktobra, opet na isti nacin, ovog puta preobuceni u "demokratsko" ruho. Neprijatelj im je ostao isti - srpska nacija i pravoslavna vera. Po ovim tragovima njihovim smo ih prepoznali.
Препоруке:
6
1
82 среда, 25 април 2012 12:08
фристајло
Milos

Ako ste mislili da nema vecih vernika u Kapital i njegovu moc od kapitalista, prevarili ste se. Ima. To su sami komunisti!

Не могу да верујем да сте насели на ту подвалу!?
Па, ваљда сте чули и видели како се кинеска КП односи према томе?
Можете ли и њима да направите такву примедбу? Јер, Кином влада КП, а погледамо ли резултате- тешко им се може приговорити да раде за интересе спољног фактора.
Не треба бркати корумпиране и лажне комунисте са правим комунистима. Та подвала служи само крупном, интернационалном (у ствари- анационалном!) капиталу да системски и систематски пљачка по свету, јер од правих комуниста му прети највећа опасност, будући да су локалне буржоаске структуре увек наклоњеније великом новцу споља него својим народима.
Размислите мало боље о томе, и мало преиспитајте- одакле извире та хистерична повика на комунизам.
Добро осмишљен- може да буде врло, врло користан, као вид контроле друштвених и економских токова.
Препоруке:
5
3
83 среда, 25 април 2012 12:26
Hrvoje
Dobro bre,šta je vama?? Ako je to od hrane,nikada više neću da kupim ništa šta dolazi iz Srbije u hrvatske trgovine,keve mi!
Препоруке:
2
11
84 среда, 25 април 2012 12:43
запажање
И Мишковићев, пре, и белгијски, сада, ланац "Макси" у Србији нема ни "ћ" од ћирилице у целом ланцу, баш као да је усред Загреба!
Загрепчани се у њему, верујем, одлично осећају, за разлику од мене и још неких грађана.

Исто то што је г. Вукадиновић устврдио у свом чланку, може се рећи и за писмо српског језика. Србија је земља њених грађана онолико колико има ћирилице у њој.
Препоруке:
7
1
85 среда, 25 април 2012 13:34
сељак беземљаш зашто ми први
Са победом француске буржоаске револуције нација и национално осећање потврдило се као организациони принцип.И дан данас.Идеја о умирању нације стигла је од оних који су све послове одрадили.Утврдили границе и државу.Све сметње својој нацији у оквиру своје државе самлели на ситан млин.Остало је само да по мери свог успона организују друге.Знамо да ће се и сунце охладити и да ће пре тога нестати нације.АЛИ ЗАШТО МИ ПРВИ.
Код нас је космополитизам слатка обмана,малограђанска визија среће.Свет схватају као терасу приморског хотела на коме се сви одмарају од историје.А около велике продавнице.Пуне крпица.
ТАЈ СЛОЈ БИ ЗА ШАРЕНОМ САЛВЕТОМ ОТРЧАО НА КРАЈ СВЕТА.
Та површност плаши.
Посебна прича су они који изједначавају патриотизам са нацизмом.
О њима нећу.Ја бих.Али не вреди.Избрисаће модератор.
Препоруке:
9
0
86 среда, 25 април 2012 13:48
сељак беземљаш
&цеца лазиница
Уз мали напор исправили би сте у рибљи паприкаш.Овако сте немачку реч fish-риба повезали са посрбљеном мађарском паприкаш(од paprikas)
Примедби на оно што пишете немам.
Из чисте радозналости.Оно лазиница некада је значило Лазина жена.А Цеца, Светлана у предшколском добу.
Препоруке:
4
0
87 среда, 25 април 2012 14:01
сељак беземљаш и гуштера се бојим
&ФРИСТАЈЛО
Читам и ценим оно што напишете.Али српски комунисти разликују се од кинеских у најмање једној битној ствари.ДРАСТИЧНО. Када се погледа однос према националном питању(не само формални већ реални) разлика је као између шљиве и банане.Нису род са истог стабла.
Препоруке:
8
1
88 среда, 25 април 2012 14:10
Slika i lice Srbije....
@Milos
Pazi ovoga kako bulazni o Kapitalu a da u njega nije ni provirio. Iz straha od nepoznatog i njemu sasvim nerazumljivog štiva pljuje i bljuje onako uličarski. Optužuje drugog za sopstveno fraziranje krcato besmislicama. Oni... komunisti.....pa njihov Karl Marks,,,,Kakvo buncanje i propevavanje? S kim se dohvatih da o čemu smislenom progovorim.....
Препоруке:
2
3
89 среда, 25 април 2012 14:15
Klas
@сељак беземљаш
A kako se tek razlikuju kineski i srpski patrioti! Prvo po pljuvanju a potom po svemu ostalom. Uostalom o civilizacijama je ovde i suvišno raspravljati.
Препоруке:
1
0
90 среда, 25 април 2012 14:18
Umjesto paušalnih optužbi na Todorićevu adresu, molio bih konkretne pokazatelje u kojima se vidi da njegova poduzeća ostvaruju lavovski dio srbijanskoga izvoza u Hrvatsku.

No čak i da je to istina, u tim tvornicama rade državljani Republike Srbije.

Žalosno je ako to ne znate cijeniti!
Препоруке:
1
5
91 среда, 25 април 2012 15:28
Мирослав Анђелковић
@Бели Орао
""Неко рече за "Карађорђа". Помислио сам, али ту воду нисам видео 20 година.

Има је у ''Родићу''!
Али, није више србска!
Власник Паланачког кисељака је Droga Kolinska Group!?
Од ''Карађорђа'' се данас прави ''пиће наше младости'': COCKTA - made in Serbia!!!
Препоруке:
11
0
92 среда, 25 април 2012 15:31
Ceca Lazinica
@seljak bezemljaš
Znate ko je bio car Lazar?E njegova kćerka.A može i lonac al ga ne razbijajte.
Препоруке:
3
2
93 среда, 25 април 2012 15:48
Čeda - čovek sa sela
U pravu ste vi, (nacionalnu) buržoaziju valja negovati ali ja bih ovde posebno istakao da treba podržati (nacionalne) zemljoposednike tj. nacionalno selo. To sigurno ne može da učini jedan Koštunica. Evo jednog eksperimenta: pokušajte da zamislite Koštunicu za plugom! Ne ide, jel tako? Nedavno je Dodik podsetio na činjenicu da je majka Čede Jovanovića iz jednog sela iz okoline Banjaluke. Čeda je sam u intervjuu koji se može naći na Fejsbuku, opisao svoje krštenje na ruinama seoske crkve. Ne razume ta Urbana Srbija na čelu sa Koštunicom šta je to srpsko selo. Zato je budućnost srpskog sela u rukama ruralne Druge Srbije. Evo dokaza: pokušajte da zamislite Borku Pavićević za plugom. Ništa lakše, jel tako? Pokušajte da zamislite Čedu kako tovi prase, Sonju Biserko kako čerupa kokošku, natašu Kandić kako muze kravu, Deretu kako kolje petla... To je prava Srbija: Borka u njivi, Sonja u kokošinjcu, Nataša u štali, Čeda u svinjcu... To je budućnost srpskog sela, to je nacionalna Druga Srbija!
Препоруке:
14
0
94 среда, 25 април 2012 16:25
siniša @ DŠ, Hrvoje
Davno je to bilo kad je Momo Kapor opisivao kako ko kupuje, pa je to kasnije Dr Nele Karajlić ovekovečio u jednoj TV seriji.

Ovako to izgleda. Amerikanac dođe u prodavnicu i pita prodavača": "Dajte mi flašu od pola litra Evijana", sođe Srbin i pita prodavača ; "Imate li vode u flašicama od pola litra". Za Beograd je to normalno pitanje, ali u Nu Jorku ga u čudu pitaju: " A zašto pobogu ne bismo imali vodu u flašicama od pola litra"?
A Hrvat kupuje ovako:"Koje vode imate" Prodavač mu nabraja, Radenska, Knjaz Miloš, Vrnjci, Evijan, Jamnička. I onda Hrvat slučajno kupi Jamničku.

U Americi i ostalom belom svetu, Rusiji, Francuskoj, Africi, Kini, Japanu je to na tržišnim osnovama i ima svih vrsta pa biraj. U Hrvatskoj ima takođe svih vrsta, ali Hrvati kupuju samo svoje, a u jadnoj Srbiji nam daju samo jednu vrstu i moramo da kupujemo to što nam nametnu.

Znate onu Neletovu, kad Hrvat naručuje "koju kafu imate, ima li Fraaankova, e nju mi daj".

Svi znamo da je tako.
Препоруке:
6
0
95 среда, 25 април 2012 16:26
фристајло
сељак беземљаш и гуштера се бојим
&ФРИСТАЈЛО
Читам и ценим оно што напишете.Али српски комунисти разликују се од кинеских у најмање једној битној ствари.ДРАСТИЧНО. Када се погледа однос према националном питању(не само формални већ реални) разлика је као између шљиве и банане.Нису род са истог стабла.
О томе и говорим... :)
Највећа грешка комунизма је у том наивном (идиотском!) интернационализму, који нам је и направио ово данас; "уваљени" су нам народи на "старање" који су то време само користили да се регрупишу и поново нападну Србе, док су они градили "идеално друштво".
Све време указујем на то, и ни једног тренутка нисам више комуниста, него што сам Србин.
Но, велика је мука то објаснити "неоправославцима, неомонархистима и неодемократама"; можда сте приметили- то су они што знају све о свему...
Препоруке:
9
0
96 среда, 25 април 2012 16:33
Marko Gay
@ Danilo

Sta je srpsko u Srbiji? Malo sta,sve sto je najvaznije je strano,pocev od medija, banaka, raznih firmi, trgovina, roba itd. Srbija, polako ali sigurno, izmice iz srpskih ruku. Stalno se pitam kako Srbi u Srbiji ne mogu prepoznati svu pogubnost u koju ih vodi aktuelna vlast.


Vrlo jednostavno. To sto preduzeca nisu u srpskim rukama ne mora uopste biti lose -- pod uslovom da sve pare ostaju u Srbiji.

Ako podignete poreze na nenormalan nivo, jednim udarcem pogadate tri stvari:

1. Preko 90% profita ostaje u Srbiji.

2. Smanjujete socijalne razlike unutar same Srbije.

3. Podizete srpske plate iznad svajcarskih. (naravno, ne i standard, jer te ogromne srpske plate pojesce ogromni srpski troskovi, a narocito porez). Ali bar ce vam sisanje ili hotel u Svajcarskoj onda biti smesno jeftini, u poredenju sa Srbijom.

Po svim ispitivanjima, stanovnistvo je daleko zadovoljnije i puno optimizma u zemljama s visokim porezima -- sad znate i zasto.
Препоруке:
4
3
97 среда, 25 април 2012 17:08
Симо
Београд је светска метропола ??? Дали је, баш ?
Загреб је хрватска, Љубљана словеначка и т д. Схватате, годинама све се чини да Београд не буде српски. Београд се чак поноси тиме, што није српски.
Не може ни бити другачије, када је пун оних, који су све, само не Срби.Нови Сад, Ниш, Крагујевац...следе Београд.
Препоруке:
10
0
98 среда, 25 април 2012 17:29
Milos
@ Slika i lice Srbije....

Pazi ovoga kako bulazni o Kapitalu a da u njega nije ni provirio...


Sasvim je jasno da nisam mislio na "Kapital" kao delo svetog Karla, vec na Kapital kao drustvenu silu. Valjda je logicno da kapitalisti ne veruju u "Kapital"?!

Ovo je jos jedan dokaz komunisticke pameti...
Препоруке:
3
1
99 среда, 25 април 2012 20:35
Зоран
Не може капиталистичка држава да иде напред ако јој командује сиротиња која преко власти хоће да се обогати. Мора да командује КАПИТАЛИСТА. Ал где је то вама причам...маса вас би још увек живот дала за Стаљина.
Препоруке:
2
6
100 среда, 25 април 2012 20:36
сељак беземљаш чеда са села прави ПРЕОКРЕТ
&чеда човек са села
Поштовани господине.Ви једини разумете да је наш проблем пре свега кадровски.Зато је ваш програм развоја српског села и пољопривреде изузетан.И веома конкретан.Коначно прави људи на права места. (Имам утисак да нисте открили распоред свих кадрова али имам поверења у вас).
Чекам да изађете са вашим програмом на изборе.Имате мој глас.
Препоруке:
9
0
101 среда, 25 април 2012 20:36
siniša @ Marko Gay
Pošto niste verzirani u Zapad, dozvolite da vam objasnim šta je to sloboda tržišta.

U SAD, ili Kanadi ko god hoće može da uveze šta god hoće odakle god hoće. Cipele, iz Indije, iz Brazila, odakle hoće i koliko hoće. Ima samo jednu obavezu da plati 15% od maloprodajne cene svake prodate cipele državi. Od toga 7% porez za svaku od država i 8% federalni porez. Da "cirkus" bude kompletan i domaće firme isto tako.

Dakle u Americi možete da prodajete i Jamničku kiselicu i Knjaz Miloš i Evijan, ali z svaku flašicu na račun General reciever (državi) 15% od svake flašice. Kad to izmirite onda možete da imate specijalizovane radnje u kojima možete da prodajete samo tu jednu vrstu vode. Ima samo jedan uslov; da vam se isplati. Amerikancima se isplati, da sve uvezu i da još naplate porez, probaj da ga ne platiš. Neka pravroizvodi ko nema pamentijeg posla.

Ovo sa Jamničkom je ponižavanje Srba u centru Beograda od starne nemačkog BND, a ne Hrvata. Hrvati su sredstvo.
Препоруке:
9
0
102 среда, 25 април 2012 20:55
Šta vas briga
Vako, untaoč mišleniju braće ćetnika izbosne te iz lažne države matične serblja (Republika Srbija), u susjednoj Vašoj, rećemo Rvackoj, na obostranu vašu i njiovu žalost ostade nešto Srba. Eto slučajno neki i raduckaju u tim vodama.Sjetite se da ima i vaših sunarodnjaka u toj susjednoj Vašoj. Nema puno, upropastiće na kraju sami sebe jer slušaju vake poput vas.Šalju djecu na studij u Srbiju (nedaj bože da se neko slučajno oženi za nekog ko nije nebeski), rade samosegregaciju u Vukovaru od vrtića pa nadalje. Pitanje je: što ti misliš Vukadinoviću Đorđe kolko Srba radi u tim tvrtkama koje prozivaš?Znam dvojicu iz moga grada. Jel to malo?Samo nas burkate, kako vas nije sramota.
Препоруке:
0
8
103 среда, 25 април 2012 21:54
Danilo
@ Marko Gay,

G-dine Marko,kazete"...pod uslovom da te pare ostaju u Srbiji".Tako je.
Ali,u tome i jeste problem sto te pare,profiti,ne ostaju u Srbiji,nego se iznose u maticne banke,firme i drzave,a ne ulazu se u Srbiju.

Ako jos dodamo da se aktuelna vlast DOBROVOLJNO odrekla carina na robe iz EU,onda je jasno da se radi na stetu srpske ekonomije.
Time se gusi domaca proizvodnja,zatvaraju firme,a radnici ostaju bez posla.Carina stiti domace proizvodjace,sto nije slucaj u Srbiji i to je dokaz da se srpska ekonomija rusi namjerno,a ne slucajno ili iz neznanja.

Srbji je potrebna domacinska vlast,a ne kolaboracionisti okupatora koji unistava sve sto je srpsko.
Препоруке:
6
0
104 среда, 25 април 2012 22:05
нићифор
Жедан сам, јер Knjaz Miloš више није српска вода.
Препоруке:
2
3
105 среда, 25 април 2012 22:35
Бели Орао
""Мирослав Анђелковић.Што се тиче Родића ту не идем и не идем у те мега навлакачке радионице. Имам своју самопослугу "Орашац"-ко би рекао.
""сељак беземљаш и Цеца Лазаница.Осећам се мало крив за онај фиш, али стварно човек прави фиш на ћирилици.
П.С.
апропо фиша...
Кад сам ишао у основну школу имали смо онај интересантан предмет ОТО. Замислите да смо као осмаци варили електро и правили држаче за цвеће које је наша школа поклањала словеначкој братској школи. Кошаркашки клуб нам се звао, а како би другачије него "Елан".Наставник кога смо сви волели је упорно покушавао да нам наметне одвртку и комбинирке. Били смо упорани на шрафцигеру и моторцанглама. Када ми је једном рекао то и то, одговорио сам да мој тата тако каже. Е, ако Аца каже онда је у реду.Знајући Зокија ја то кажем тати, а он ми каже да је све у реду.Наравно ни Зоки није био лењ па ме каже Аци, али ћале ко прави ћале, каже Зокију. Ајде бре не зезај децу одкад су моторцангле и шрагцигер били то и то.
Препоруке:
5
1
106 среда, 25 април 2012 22:59
Marko Gay
@ Danilo

Ali,u tome i jeste problem sto te pare ne ostaju u Srbiji,nego se iznose u maticne drzave,a ne ulazu se u Srbiju.


Slazemo se i u tome.

Ali pokusavam da ukazem na moguce resenje: kako sav taj novac da ostane u Srbiji, cak i ako vam sve kompanije predu u strano vlasnistvo.

Da bi se to postiglo, dovoljno je da uvedete porez na sve i svasta (osim mozda na vazduh, mada se i tu ozbiljno kolebam) i podignete sve te poreze u stratosferske visine.

To je recept koji je vec isproban u Skandinaviji.

Taj metod pouzdano zadrzava novac u zemlji (jer kad sve u Srbiji poplaca, vlasniku skoro nista i ne ostane, pa nema sta da iznese iz zemlje), povecava jednakost, naduvava i plate i cene, dakle sve ono sto Srbi trenutno prizeljkuju.

I svi zadovoljni: srpska sirotinja srecna zbog jednakosti i socijale, vlada zadovoljna jer je napunila budzet, a strani turisti se dive kako je Srbija papreno skupa i opako razvijena zemlja. :)
Препоруке:
5
4
107 четвртак, 26 април 2012 01:57
Никола Тулимировић
Знате за штос? Прочитајте EVIAN уназад.
Препоруке:
9
1
108 четвртак, 26 април 2012 04:01
натанинез
Све то тачно,али то нису спонтани процеси.
Пример су мултинационалне дуванске копаније.Иѕ Ниша и Врања, које не "притискају"патриотску "нашу"владу да извозе ,не Дрину,у хрватску и босну,него ни Малборо итд.Грчка нема фабрике дувана, па увози цигарете из Швајцарске,ближе и јефтиније,логика капитализма,зар не?На нашем тржишту има цигарета босанскфе фереције,не РС,хрватске,македонске,
словеначка лиценца,а нема,Мађарских,Бугарских, Румунских цигарета,које су такође суседне држава,а капитализамам и слободно тржиште"цветају"Кажу,народ је прост ,и треба га просветити! Риба смрди од главе,а не од репа,то је истина,а не оно што нас европејци на власти,а и неки у лажној опозицији убеђују.
Пушите ронхил,"сарајевску дрину" седам ин педесет,тиме помажете увоз 3 за један оцарињен камион/НАЈМАЊЕ!/.Б 92 и истраживачко "легендарно" и "независно објективно" новинарство да се укључи на ову тему,пре избора, или после,ако сме.
Препоруке:
6
0
109 четвртак, 26 април 2012 06:54
papagaj
@Зоран
Vidi ti, molim te, ovog srbijanskog mudrijaša. pronašao Ameriku! Gde će kapitalistička država da napreduje a da je vodi socijalista, proleter, šta li.....Nego kapitalista. Ovako samo Srbijanac može biti kratkovid da ne kažem nešto mnogo gore što dotični zaslužuje. Pa, gde su to došle najkapitalističkije zemlje sveta danas sve pod rukovodstvom Rotšilda, Morgana i ostalih....A, eno jadne i bedne Kine sve sa komunistima na čelu koji povedoše ultrakapitalističku zemlju u "pakao"!?!?!? Mali, prvo se vrati u detinstvo, pa onda redom, u srednju školu pa na fakultet pa tek onda literaturu u ruke pa ako se osmeliš napiši i koju. Ovako, ne gubi vreme na mestima koja tebi nisu namenjena.
Препоруке:
2
0
110 четвртак, 26 април 2012 08:09
Nenad
Kao mali pio sam kozje mleko, što iz zdravstvenih razloga, što iz razloga što su baba i deda na selu čuvali koze, pa mi je bilo dostupno. I tako mi ponekada padne napamet da kupim kozje mleko, verovatno više da se podsetim detinjstva, nego što mi je stvarno sad do mleka.
I tražim pre neki u našoj najvećoj trgovini i nađem "kozje mlijeko". Pogledam deklaraciju, piše proizvedeno u Hrvatskoj. Naime, nema domaćeg kozjeg mleka. Zar u Srbiji nema koza? Ili su previše zauzete čuvanjem kupusa?

Pitam se šta ćemo sledeće da uvozimo. Nemam ja ništa protiv trgovine i dobrih ekonomskih odnosa, ali zamislite da Hrvatska uvozi ribu iz Srbije. To bi bio skandal. Jednostavno, to nije normalno.
Препоруке:
9
0
111 четвртак, 26 април 2012 08:56
Бели Орао
""Никола Тулимировић. А прочитајте Ви уназад ЕКСПРЕС (политика)-угашена.
@Зоран. `ајте Ви у Вијесник са Хрвојем, ДШ-ом и алкаром да се тамо дописујемо.
Препоруке:
4
0
112 четвртак, 26 април 2012 09:32
Ceca Lazinica
@Beli orao
Niste krivi jer je fiš paprikaš fiš paprikaš a riblja čorba riblja čorba.Voda je voda koja gasi žeđ al je pitanje ko je tu zaradio.
Препоруке:
1
0
113 четвртак, 26 април 2012 10:44
seljak bezemljas
&цеца лазиница
А да ви ипак останете код јагњетине.Све сте поново помешали.Заборавите тај ручак на граници Мађарске и Аустрије када сте запамтили немачко-мађарску комбинацију fish/paprikas.Морате да ми верујете да се у Србији поред рибље чорбе кува и РИБЉИ ПАПРИКАШ.
Рибља чорба и рибљи паприкаш.Није тешко а и логично је.Препоручујем од сома коме су повадили кости.Добар је стари рецепт са пет врста риба,али боље за вас овај без кости.Вама је и fish запео у грлу.Па никако да прође.
Препоруке:
3
0
114 четвртак, 26 април 2012 11:16
сељак беземљаш у кафани у Кукљину поред Мораве јафњетина
&БЕЛИ ОРАО
Преводећи НОВИ ЗАВЈЕТ Вук Карађић је позајмио 49 речи а 84 како каже"сам начинио".Па када може Вук може и Орао.Кваритељи језика су нормална појава.Није нормално да се погубе они који треба да га поправљају.Једне речи нестају друге долазе.Ко се сада сећа стотина речи и за најмању чивију на дрвеним колима.Нестала и кола и колар који их је правио.Сећа се само онај Душан кога су ударили вагиром.Уверио сам се да у околини Трстеника постоје аутохтоне сорте воћа.Па је прилика да се врате стари називи јабука.
Посебан вид кварења језика су скраћена имена и имена одмиља за одрасле људе.Иза те језичке промене могу се назрети целе драме.Буца и Љупче сигурно не иду у војску.Прво је нестао Мило-рад па онда радна места.Стварно су се до пре педесет година жене називале према имену мужа.Лазиница,тачније Лазаревица је била Лазарева жена.Шта се све десило да би Лазар постао Лаза.А његове ћерке Мара,Јелена,Драгана,Теодора и Оливера, Цеце.
Препоруке:
3
0
115 четвртак, 26 април 2012 11:46
Ceca Lazinica
@seljak bezemljaš
Koja je razlika između Hrvata koji me ispravlja i kaže da moram reći kruh i Srbina koji me ispravlja da nije fiš paprikaš nego riblja čorba.A jel kad naručite m(j)ešano meso dobijete sve vrste mesa il od određene životinje određeni dio.
Препоруке:
2
4
116 четвртак, 26 април 2012 13:02
сељак беземљаш
&ЦЕЦА ЛАЗИНИЦА
Разумео сам.У Хрватској је чак пожељно да кажете fish.Сви који су слали војску под Стаљинград гравитирају Немачкој.Па и таквом ситницом.
Препоруке:
4
0
117 четвртак, 26 април 2012 13:36
сељак беземљаш цеца као домаћица
Цецо па ви не разликујете рибљи паприкаш од рибље чорбе.
Препоруке:
1
1
118 четвртак, 26 април 2012 15:19
Nina
Mene ovo podseca na 80' i bojkot slovenackih zvaka. Pokazalo se je taj nacin misljenja doneo stete samo jednoj strani u "sukobu". I znamo kojoj. Kad su Stiva Dzejkoba pitali kako je uspeo da ozivi Apple i napravi od kompanije ono sto je napravio odgovorio je da je kljucni momenat bio kada je shvatio da mu Microsoft jeste najveci konkurent ali da ne znaci da Microsoft mora da izgubi da bi Apple profitirao. Dodao je takodje da je najteze bilo promeniti nacin misljenja zaposlenih u Applu u tom smislu. Kada je to uspeo desilo se sto se desilo.
Препоруке:
2
1
119 четвртак, 26 април 2012 22:39
Бели Орао
""Цеца Лазаница. Неће ваљда један фиш да нас посвађа?
""Сељак Беземљаш. Тај Мило-рад ми је увек био лик.
Иначе моју сестру Борку нису хтели да напишу Боркица(тако ђу је викајте дом-Пирот).
Препоруке:
2
0
120 четвртак, 26 април 2012 23:17
Бели Орао
""сељак беземљаш. Пријатељу, без љутње, али чини ми се да је Цеца увек некако била наша. Не шалим се.
Препоруке:
2
0
121 петак, 27 април 2012 08:15
Ceca Lazinica
@seljak bezemljaš
Vaš nick name više bi odgovarao meni.Odande nisam dobrovoljno otišla nego sam bila remetilački faktor a ovde bi trebala da se dokazujem i da me provjeravaju kako ne bi opet bila nepoželjna.Lekciju sam naučila samo sad znam kad treba da ućutim al opet isto mislim.
@beli orao
Ni sama ne znam ni ko sam ni odakle sam.Fiš neće da nas posvađa jer kad nisu političari fiš sigurno neće.
Препоруке:
3
0
122 петак, 27 април 2012 11:42
сељак беземљаш
&БЕЛИ ОРАО&ЦЕЦА ЛАЗИНИЦА
Написао сам ја да немам примедби на оно што пише Цеца и да је "наша"али није fish па када већ имамо рибљи учинио сам мали напор да fish избацимо.
Иначе нисам за језичко чистунство.Мислим да ми морамо да позајмљујемо.Али шта ће фиш када значи риба а имамо добро заснован, и добро проширен, "рибљи паприкаш"и (рибљу чорбу). ДАКЛЕ НИШТА ЛИЧНО.И мислим да овде ретко ко иде на човека.Жао ми је ако сам погрешно схваћен.
Што се имена тиче можеш да се опкладиш да су Зорице и Зоре старије од 50.г Зорке,Драгице,Драгиње у родном листу.Матичари нису уписивали некад деминутиве и имена одмиља.И није реч о традицији.Разлози су пцихолошки.Дух времена је донео обезличеност која се са поносом носи.
Иначе и сам грешим.Нешто из незнања(знање је ограничено)Што из немара.Много година нисам писао ништа.А тек куцање.То је прилика за свакога.Ја се нећу жалити.Признаћу оно што мислим да је тачно.
Препоруке:
3
0
123 петак, 27 април 2012 20:02
Бели Орао
""Цеца Лазаница. Ви и тврдоглава ""Анка прве добијате ћириличну тастатуру.
Препоруке:
3
0
124 понедељак, 30 април 2012 09:14
Milivoje Irić
Нема озбиљне националне државе без националне буржоазије. И то „националне“ у суштинском, а не само географском и етничком смислу. Tačno dobro rečeno !
Препоруке:
1
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер