недеља, 19. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

О модернизацији и изолацији, или зашто Латинка Перовић није у праву

Kоментари (117) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 10 април 2012 11:33
.......
Врхунски написано. Свака част
Препоруке:
148
2
2 уторак, 10 април 2012 11:46
Tamara Z.
Odlican tekst,hvala .
Препоруке:
120
3
3 уторак, 10 април 2012 11:57
vizionar
Odlicna analiza; zivim vec dugo u Nemackoj i mogu da potvrdim sve ovo sto je gospodin Pavlovic rekao u vezi ove zemlje. Jedno pitanje na kraju teksta: koji je to doprinos nasoj istoriografiji dala Latinka Perovic?
Препоруке:
138
1
4 уторак, 10 април 2012 12:06
Агент
Још када би у медијима било мало више простора да људи овако аргументовано објасне народу да није злато све што сија....
Препоруке:
107
3
5 уторак, 10 април 2012 12:08
фристајло
Перовићева је добила "педалу" од Брозовог режима због, просто речено- саботирања.Исто покушава и данас, својим учешћем у "Преокрету".
Препоруке:
99
3
6 уторак, 10 април 2012 12:12
veljkovic
Branko Pavlovic je bez sumnje covek koji bi trebao da vodi Srbiju.Ovo je covek koji moze spasiti Srbiju,bez ikakve sumnje.Posten,veoma inteligentan,odlicno obavesten,odlican analiticar,patriota,Srbin,rodjen u Srbiji.Sigurno da je nacinalna politika jedini nacin upravljanja zemljom.
Препоруке:
110
8
7 уторак, 10 април 2012 12:18
Раде Јовићевић
Разборито и аргументовано!
Препоруке:
90
3
8 уторак, 10 април 2012 12:20
OKVIR
Onaj deo njenog zivota za broznog vremena - zasluzuje postovanje - ipak je talasala i pokusala nesto da promeni u ona vremena ! Sad se moze naslutiti i domet njenih teznji u ono vreme - vrlo verovatno bi se sve svelo samo na sminku odasnjeg sistema.Sada je vidljivo da je gospodjin mentalni okvir ostao - zakocen u vremenu. Cini mi se da se ipak nije izvukla ispod plasta internacionalizma - ovaj put kapitalistickog. Prosto je neverovatno koliko je gorcine u toj osobi prema sredini u kojoj zivi. "Pioniri" iz LDP-a i gospodja - su TRAGICNI specijalitet Srbije.
Препоруке:
106
3
9 уторак, 10 април 2012 13:11
Јово
Хвала вам господине Павловићу на овом тексту.
Препоруке:
74
3
10 уторак, 10 април 2012 13:18
Миленковић
Зар тако куму да испрозиваш, преко новина? Ццц!
Препоруке:
62
3
11 уторак, 10 април 2012 13:29
Симић Манојло
Госпођа Перовић је реликт застрашујућих идеолошкихограничења,титоистичко-...(као дисидент,"мој најдражи либерал",како ју је шалећи се називаонасмејани Броз, више је тужна, него смешна појава),па све њене теорије, треба довести у озбиљну сумњу.Она и њени ученици (између осталих,Чеда и ЛДП)нисуникад успели да постану слободни мислиоци, него сузаувек остали заробљени умови, који нису никадскренули са Титиног пута.Господин Бранко Павловић разматра, веома успешно,само један сегмент свеукупне промашености госпођеПеровић - економски, из којег се види њено робовањедогмама, њена немогућност да види целу слику, а несамо њене делове.Жалосно је да ова преживела школамишљења, одбачена у целом свету, има толико упливајош једино у Србији, јасно показујући да Србија јошније у стању да се суочи са својом срамном,ужасномтитоистичком прошлошћу.
Препоруке:
82
2
12 уторак, 10 април 2012 13:36
Срђа
Најважнији сегмент ЕУ није ни монетарна, ни фискална, ни царинска, већ правна унија. Да тај сегмент Латинка превиди, ништа мање ни не очекујем од ње , али да аутор то постави по страни, нисам очекивао.На пр. је ли аутору пало на памет да је ауто индустрија - мехур?
Препоруке:
42
2
13 уторак, 10 април 2012 13:58
Бели Орао
Ако ћемо поштено Латинка Перовић са Марком Никезићем и Мирком Чанадановићем је пружила отпор Титу. Зато јој треба одати признање.
Ипак жеља за влашћу је чудо, па и не види да је мангупи замлаћују...
Препоруке:
26
45
14 уторак, 10 април 2012 14:06
Anka Krajina
Po čemu pamtim Latinku Perović?
Tih godina 1971-72. na radiju su odzvanjale njene reči zaustaviti "velikosrpski nacionalizam"! Dan na dan!
Istovremeno u Zagrebu se moglo čuti isto, samo u zapadnoj varijanti zajedničkog nam jezika. Otud su stizale poruke o "hrvatskoj strojnici na hrvatskom ramenu" i o tome da "Hrvatska mora izaći iz genitiva" (Savka Dabčević)!
Da li je velikom kadrovskom čistkom u Hrvatskoj i Srbiji zaustavljena demokratizacija društva i uveden još jači centralizam? Verovatno je tačno. Ali, samo dve godine kasnije se usvaja Ustav (1974.), koji legalizuje konfederalnu državu?!
Liberalizam Latinke Perović 1972. imao je iste slabosti kao i liberalizam Milovana Đilasa 1953.
Po definiciji, suština socijalizma nije samo promena političkih odnosa. Temelj izgradnje socijalizma su promene u ekonomskim odnosima i vlasništvu kapitala.
To Latinka i Đilas nisu razumeli. Uvođenje tržišnih odnosa, po ondašnjoj ekonomskoj teoriji, značilo bi odustajanje od socijalizma.
Препоруке:
83
0
15 уторак, 10 април 2012 14:33
сељак беземљаш СЛУЧАЈ ЛАТИНКЕ ПЕРОВИЋ ИЛИ ДО ГРЛА У БЛАТУ ДНЕВНЕ ПОЛИТИКЕ
Проблем се некада решавао слањем у манастир Комунисти то на жалост нису могли.Обио нам се о главу њихов однос према религији.Па је другарица Латинка Перовић отишла у Институт за историју.И свака прича почиње са"Ја као историчарка".А иза те реченице следе политички ставови и политичке оцене.
О политичким ставовима нећу.Мада бих волео да за промену мало пише Лужичким Србима.Нису ми они ништа криви.Само желим да се одморимо мало.
Другарица је од 1968.г.председник комисије ЦК СКЈ за идеолошки рад а са још два члана у комисији ЦК СКЈ која је специјално формирана да проучава јавне наступе и публицистичке радове Добрице Ћосића.Прошло је 43.г.Једном члан,увек члан.
Препоруке:
78
1
16 уторак, 10 април 2012 14:38
Srđa
@Anka
Svaka čast na komentaru.
I strpljenju da se objasne osnovne stvari.

Meni tog strpljenja nedostaje, jer naprosto objašnjavati zašto je Latinka komunjara, onom koji je liberalom zove, liči na uzaludan napor.

Ali da dopunim: pored imovinskih prava (restitucije), na udaru "liberala" je i demokratija (delegitimizacijom izbora sada, komunistički "ustavi" onda), pravni sistem, ustav, sudstvo, (nepostojeći) građanski zakonik, sloboda veroispovesti, govora, identitet itd. Dakle, ceo kompleks liberalizma suprotan komunizmu. Kada se tome doda (negativna) diskriminacija po etničkom ključu ("velikosrpski hegemonizam"), onda je taj ideološki pravac nacističkog (ustaškog) karaktera.
Препоруке:
60
2
17 уторак, 10 април 2012 14:52
Slavomir Srpski
Onome ko kaze da je politicki neutralizam jedan izolacionizam, nema pomoci u kognitivno-filozofskom smislu, jer je bas neutralnost spojena sa nejvecom OTVORENOSCU svim akterima u svetu, a ne nekoj pojedinacnoj grupaciji. Uzrok ovakve zaslepljenosti dolazi iz LDP uticaja na Latinku, i bazira se na dogmatskoj bezalternativnosti. Na nastavku one slicne bravarske dogmatske bezalternativnosti jugoslovenskih integranisanija, baziranom uglavnom na razbucavanju Srba po njenim komunistickim soc-republickim gudurama.

Ipak mislim da je autor odradio odlican posao, pa je tom pitanju krenuo vrlo detaljno i argumentovano, pa ima svaku pohvalu sa moje strane.
Препоруке:
48
2
18 уторак, 10 април 2012 14:58
Марио Калик
Текст је на месту, штета само што касни неких 12 или 20 година, јер још тада су неки од нас добро знали куда води пут евроатлантских "интеграција" и "наднационалног" капитала. Наравно, потчињавању тоталитаризму "новог" светског поретка који је инструмент политичког, економском и војног снажења западних сила, тј. остваривања њихових националних интереса. Отуда је "наднационално" симулакрум који, како видимо, ове силе не обавезује када су њихови национални интереси у питању, који је намењен искључиво мањим и слабијим државама и народима. Под притиском "наднационалних" структура моћи, ови скончавају у националној и социјалног дезинтеграцији (толико о "интеграцијама").

На неки начин израз "национална држава" је плеоназам. Ако он подразумева државни суверенитет који је суштинско својство државе, онда је држава или национална, или није држава. У овом другом случају ради се о банана-републикама, протекторатима, колонијама и сличном.
Препоруке:
49
13
19 уторак, 10 април 2012 15:08
Miconi
Prvo Milo Lompar,a sada sin njenog saborca i kum, drugaricu Latinku su potpuno patosirali, ne etiketama nego argumentima u civilizovanoj polemici kakva se samo moze pozeleti. Ko pazljivo procita Duh samoporicanja i ovo stivo gosp. Branka Pavlovica moze da se zapita, sta to zastupa drugarica Latinka. Stice se utisak da ona sebe i dalje vidi kao sekretara CK Srbije.
Ono sto posebno baca svetlo na njenu doslednost kao istoricara je kada u emisiji na B92 tvrdi da je uvek zagovarala sagledavanje i prosudjivanje istorijskih
dogadjaja iz vise izvora. Malo je izjava udaljenijih od istine nego sto je ova. Kao da smo zaboravili vrijeme kada je drugarica stolovala i kada je mogla da bude istina samo iz jednog izvora.
Препоруке:
48
1
20 уторак, 10 април 2012 15:16
сељак беземљаш
&Бели орао&Анка крајина
Куцајте и нађите од пешчаника до Вијенца гласила Матице хрватске шта Л.П.сама каже о себи.Наравно да то примите са резервом као и оно што пишу други.
Ево шта о времену када је Л.П.била власт пише академик Дејан Медаковић ЕФЕМЕРИС V страна 9.
Била су то тужна времена у којима су се на српској политичкој сцени шепурили првенствено оникоји су пристајали на све захтеве наших сународника....Није вредело ни то добровољно покоравање,а сваки уступак и прихваћени пораз рађао је нове захтеве,нову лакомост и ново исцрпњивање. Медаковић пише да је на захтев Македонаца потписан захтев да српска страна неће постављати питања српских гробља и знамења из Балканских и Првог светског рата на тлу Македоније.Погодите ко је по Медаковићу потписао ту обавезу.
Бели орле помози ми.Не могу да се определим.Л.П.је била председник и идеолошке комисије и комисије за реорганизацију партије(која је имала задатак да одстрани "ранковићевце").У којој се више сукобљавала са Титом.
Препоруке:
44
1
21 уторак, 10 април 2012 15:22
Sceptical Bystander @ Mario Kalik
Текст је на месту, штета само што касни неких 12 или 20 година, јер још тада су неки од нас добро знали куда води пут евроатлантских "интеграција" и "наднационалног" капитала.


Ne znam kako ovaj tekst kasni - on je sada aktuelniji nego ikad. Pre jedva pet minuta je srpski mainsteram mahao parolom "Evropa nema alternativu" (koja je donekle utihnula jer je raskrinkana kao besmislena), da ne govorim o senlucenju povodom dobijanja statusa kandidata za clana EU. Isto vazi i za neoliberale koji ce ponovo drsko podici glavu cim se kraj ekonomske krize ukaze na vidiku.
Препоруке:
47
3
22 уторак, 10 април 2012 15:23
Марио Калик
"Национална држава" је нужна, али не и довољна за друштвени напредак. Ако смо се заштитили од спољашњих експлоататора, не значи да смо од унутрашњих, оних из властитих националних редова. Зато држава мора да буде и социјална да би се могло говорити о неком општем просперитету.

Овај други атрибут државе не сме бити мање битан од првог. Ако радничка класа није изнутра заштићена, џаба јој што је заштићена споља. А држава је дужна да заштити оне који производе друштвено богатство. Ако то не чини, онда је класна држава, оруђе и играчка у рукама владајуће класе.

Социјалне мере које предузимају неке државе, а које Павловић наводи, свакако су пожељније од неолибералне пустоши, али питање је не служе ли оне, на посредан начин, управо спасавању владајућих класа од потпуне пропасти.

О Латинки је излишно говорити, она и њен кружок (само)изоловани су од данашње светске реалности, коју је Павловић лепо скенирао, и трагикомично заточени у 90-им, и идеолошким мантрама које су тад владале.
Препоруке:
42
7
23 уторак, 10 април 2012 15:28
сељак беземљаш
&МАРИО КАЛИК
Потписујем ваш коментар.На делу је регионализација која руши до сада важећи француски принцип неповредивости граница и државне територије.
И није у питању само Србија.И није у питању природан процес.Ово се намеће споља,и силом.Део посла одрађују медији.Руши се демократија која је и израсла из суверености народа.
Препоруке:
37
1
24 уторак, 10 април 2012 15:35
Bob
Pitao bih dotičnu gospodju samo jedno: Ako se već jednom maestralno prevarila sa prethodnim sistemom, kako zna da je sad u pravu? Posle takve greške, mnogi časni ljudi bi se stideli da uopšte izadju u javnost!
Ali čast nema veze sa komunistima i liberalima.

Lustracija!
Препоруке:
44
0
25 уторак, 10 април 2012 15:42
Кензи
А ево и Словенија. Док се ослањала на националну државу није уопште била у кризи. Када је поверовала у интегративне процесе и превазиђеност значаја националне макроекономске политике, упала је у кризу у којој је банкарски сектор по свим битним показатељима дошао до алармантног нивоа и последичног увођења реалног сектора у кризу.


или, док је министар био проф. Менцигер.

невезано за тему, сећам се неке серије на ХРТ у вези "Маспока", где је сведочила и Латинка; па каже да јој је Тито рекао да она више жали што није успео "МАСПОК", од хрв. политичара!
Препоруке:
34
0
26 уторак, 10 април 2012 15:58
Србин агностик
Сјајно и суштинско запажање господина Марија Калика - текст закаснео, дебело.
Сем тога посебно место заслужују пикантерије и "аргументација" својствена за естрадну сцену и Пинк тв! Дакле невероватно:

"До сада сам се уздржавао од коментарисања њених ставова због тога што се ми лично веома добро познајемо (ја сам кум њеном старијем сину, она је добро познавала моју мајку и била веома добар пријатељ мога оца Боре Павловића (1972. разрешен фунције секретара Градског комитета Београда)"
Препоруке:
8
37
27 уторак, 10 април 2012 16:01
Anka Krajina
@ seljak bezemljaš

U obračunu sa liberalnom strujom unutar Partije početkom 70-tih smenjeni su mnogi partijski kadrovi. U Sloveniji Kavčič, u Srbiji Latinka, Nikezić...
Koča Popović je sam dao ostavku, niko je nije tražio.
U Hrvatskoj je bila drukčija situacija. Tamo je maspok bio u suštini vrlo heterogeno ideološko skretanje. Od liberalnih i demokratskih struja do krajnje separatističkih i ultra-desničarskih. Ovih potonjih je bilo najviše.
Sve to treba sagledati u širem kontekstu. Od Brionskog plenuma i smenjivanja Rankovića, pa do studentskog pokreta u Evropi 1968. i u Jugoslaviji, okupacija Čehoslovačke, rata u Vijetnamu...
Ne može se u 1000 znakova sažeti i oceniti stvarni doprinos liberala Srbije onog vremena.
Ali svim sadašnjim istupima ona dokazuje isto, šta je već tada dokazala: o ekonomiji nema pojma!
A tobožnje poboljšanje odnosa sa Albancima u "njeno vreme" je pričina priča. Demonstracije na Kosovu 1968. su je demantovale! A onda slede 1981. i ...
Препоруке:
37
1
28 уторак, 10 април 2012 16:04
Јован Анастасијевић
Лaтинка Перовић, по дефиницији – по биографији из младости и касније, не може имати никакаве идеје које су здраве/повољне по Србију. Највећа трагедија Србије (после 27.03.1941 г) била је у томе што су комунисти добили прилику да силом и терором захвате, задрже и ојачају своју власт. После тога је све изгубљено. Она и њени пајташи (па и хваљени Никезић, и шта ја знам још ко не) нису ништа бољи од оног њиховог врха, који је био комплетна предратна агентура Коминтерне и џелат српских националних интереса. То што су долазили у сукоб са Титом не чини да су зато одједном постали позитивне личности. Уосталом – ни мафијаши који дођу у сукоб са “главним кумом“ и страдају, не постају због тога анђелчићи. Аутор каже: „...добро познавала моју мајку и била веома добар пријатељ мога оца (1972. разрешен фунције секретара Градског комитета Београда)...“ SIMILIS SIMILI GAUDET! На жалост, никада у Србији не може доћи до истинске лустрације. Зато је и сада овако како је.
Препоруке:
32
4
29 уторак, 10 април 2012 16:08
Бели Орао
""Марио Калик. Од када комунисти праве националне државе. Пријатељу да ли си окренуо ћурак.
""Сељак Беземљаш. Да ме неко погрешно не схвати, али ова је стварно била против Тита. Зашто их Лека није похапсио, то је његова ствар. Могао је. Сви Срби су то очекивали.
П.С.
Пријатељ сам деце човека који је у своје време када је Лека пао на лазаревачком Хотелу Вис развио срБску тробојку и викао "живео Лека Ранковић". За то је стварно требали имати.....мислим храбрости.
Тог чику смо обожавали.
Препоруке:
30
5
30 уторак, 10 април 2012 16:24
сељак беземљаш
&Анка Крајина
Нисам објаснио шта ми је засметало у вашем добром коментару.Ја мислим да је у Србији на делу била примитивна борба за власт.Какви либерали.побогу.
То је измислила друга екипа у борби за власт.Набеђени "либерали"жестоко су порицали етикету.Али када је прошло време њима се име свидело.Уосталом њих су називали АНАРХОЛИБЕРАЛИМА па им оно АНАРХО отпало као гуштеру реп. Још кад су своје противнике назвали националистима наступили су са ретушираном сликом која нема везе са стварношћу.Председници идеолошких комисија шездесетих година били либерали.Са Јовом Капичићем.
Лично мислим да су сва писанија,приче,интервјуи...само један огроман напор да се непостојеће намести као стварно.Џаба крече.
у историји Србије биће забележени једном полуреченицом (једна од група која се борила за власт)
Препоруке:
24
0
31 уторак, 10 април 2012 16:26
Оставите Лалинку са Чедом, нису интересантни - неко их гура
Господо,
овде се просто ради о знању и незнању са једне и тврдоглавости са друге стране. Времена се мењају, мењају се људи, мељају се режими, разни изми... А ли, несрећа је када човек сазна или види, а прави се да не зна и да не види. Павловић види, анализира и отворено, са чињеницама износи. ЛДПЕРдија са Латинком вероватно нису дорасли новоу знања обичног студента економије. Они својимставовима исмевају националну државу. Можете ли замислите да Европа, Европска Унија или било ко има интерес да се Србија развија, од самих народа у Србији. Оргинарне глупости.Они неће ни да сарађују. Они диктирају како ће наша квочка да леже пилиће из мућкова. То неће моћи. Критикогвати ДСС на тај начин је чиста подметачина и плаћеништво. Другог разлога нема. Сумњам да је Ласинка изгубила опсервацију. Гледајмо своја посла, потрежимо стратешке банке и стратешке партнере међу нашима, Павловићима и сличним. Бенетон и Фијат ће се повући чим буду хтели. Као ЈУЕССТИЛ, а как иначе - што би рекли браћа Руси.
Препоруке:
27
0
32 уторак, 10 април 2012 16:39
mp
iskreno ne znam ko Latinku Perovic kao muzejski primerak proslog vremena moze da vraca u politicki zivot Srbije --mozda B 92; ali ovog puta potpuno promaseno. Poslednja mega kriza u svetu je pokazala da globalizacija stvara u svetu masovnu nezaposlenost i more dugovanja i da stoga zemlje moraju da stite svoje privrede i da cuvaju svoje resurse; Veliki izazov stoji za male zemlje kao sto je Srbija koje ne gazduju mudro resursima koje imaju, i koje se pretvaraju u koloniju stranog kapitala. Mi smo drustvo koje propada i koje ima problema na svim nivoima. Pre svega postoji strasna kriza vrednosti i morala a tako dalje i kriza u drustvu, privredi ...mi na zalost ne mozemo da se poredimo sa zemljama koje imaju ogromne resurse i koje se lakse bore na svetskoj sceni jer imaju veliko stanovnistvo, razvijenu privredu.Za to vreme kod nas vlada odsustvo pravne drzave (tesko se sprovode zakoni); Mozemo da ucimo od boljih i pametnijih ali eto u zemlji slabo primenjujemo ono sto je dobro.
Препоруке:
25
0
33 уторак, 10 април 2012 17:18
Џасмин
Србине латинични мп, које то ресурсе Србија нема па не можемо да се "poredimo sa zemljama koje imaju ogromne resurse"... Према броју становника Србија има све што јој је потребно. Може да живи у тоталној излолацији од свог рада и ресурса (не дај Боже да до тога дође). Упитајте се утопијски "Шта би било да у свету постоји само Србија" напр). Одговорите мудраци. Повезивање је потребно, дружење ради весеља. Са Европом и вредностима "наших (или ваших) западних пријатеља" Србија је награисала и нема краја (Бранко Миљковић). Народ живи под сталним стресом, бомбама и уценама. Коме је добро у Србији? Кому на Сербии жить хорошо? Знате коме, онима из ЛДП, Прерокрећу се, обрћу, капитал, џипове. Шилерове, Црвене беретке. Партијашима и јахачима буџета. Сви су им на руку. Живе од издаје националних интереса. Шта ће им. Ти који их воде су крвни непријатељи Србије. Види се голим оком. Дужни смо да се тако понашамо. Од непријатеља се нећемо спасити гмизањем и издајом
Препоруке:
37
1
34 уторак, 10 април 2012 17:29
Jasna*
"To Latinka ne razume ,zato sto ekonomiju nikad nije poznavala"
Tacno ,razume se u ekonomiju kao i Ceda .Kako jedan istoricar i dramaturg da se razumeju u ekonomiju.Naucili fraze i isprazne floskule koje se od njih traze koje ponavljaju i ponavljaju do besvesti jedno te isto.Vrte jednu istu pricu bez smisla,mantraju o nekakvoj "modernizaciji",koja u prevodu znaci "radi kako ti zapovedaju velike sile".Ko takve likove uopste moze uzeti za ozbiljno?
Препоруке:
31
0
35 уторак, 10 април 2012 17:36
сељак беземљаш
&Анка крајина
Погледајте главни ток који се не види на први поглед.
Године 1971 у Хрватској је извршена генерална проба.Део те пробе је да су тихо временом склоњени сви Хрвати који су се мање или више изјаснили за југословенско јединство.То се звало "унитаризам"
Што се Л.П. тиче за почетак прочитајте шта је господин Антонић написао 2009 на НПСМ.(Латинка Перовић мајка друге Србије)
Оно што ја видим то су политикански ставови(увек везани за имагинарну слику о себи из времена власти).А политички став представља као историјски.И никада нема историјских чињеница.Упоредите историчарку Л.П.када говори о аутономији Војводине и Љубомирку Кркљуш.Иза оног што каже Л.П.НЕМА АРГУМЕНАТА.
Када сте споменули Кочу Поповића.Без намере да умањим лик и дело.Само да смањимо пренадувано.Сматрам лековитим ону шалу да је ишао на Игман маршалу по лед.
АКО ИМАМО ТОЛИКО СВЕТЛИХ ЛИКОВА ДА НАМ НЕ ТРЕБА СТРУЈА.
Препоруке:
24
0
36 уторак, 10 април 2012 17:44
Zoran
za Srboina agnostika:"Сем тога посебно место заслужују пикантерије и "аргументација" својствена за естрадну сцену и Пинк тв! Дакле невероватно:" Pominjanje porodicnih/kumovskih veza u tekstu nije korisceno u argumentaciji o pogresnosti stavova g-dje Perovic; argumentacija sledi nakon tih konstatacija ali zbilja ne vidim nista estradno niti neverovatno u tome sto autor napominje da njegova porodica ima dugotrajne prijateljske i kumovske veze sa porodicom g-dje Perovic i da njegova kritika nije licna nego principijelna, sto tekst koji sledi nakon te napomene ubedljivo pokazuje.
Da je vise ovako argumentovanih polemika u javnosti a ne licnih napada, neosnovanog bukackog etiketiranja, omalovazavanja, urlanja i isprazne retorike, Srbija bi vise licila na normalnu zemlju nego sto danas (ne)lici. Sve pohvale autoru na kvalitetnoj i principijelnoj argumentaciji. Dah svezeg u nasoj politickoj svakodnevici, ma koliko se neko slagao ili neslagao sa autorom.
Препоруке:
21
2
37 уторак, 10 април 2012 17:59
Stevan Pesic
Nije nikakva tajna da na politickoj sceni Srbije deluju politicke stranke, pojedinci, t.z.v. nevladine organizacije ciji je osnov postojanja i delovanja umanjivanje,omalozavanje, unizavanje Srbije i Srpskog naroda kao vecinskog naroda.Zasto je to tako.Odgovor lezi u cinjenici da je Srbija na pocetku XXI veka u istoj meri Partijska drzava kao sto je bilo i u godinama posle zavrsetka II svetskog rata.Tridesetih godina XX veka tadasnje rukovodstvo KPJ je donelo svoju odluku o resavanju nacionalnog pitanja a sve to na osnovu stavova koje je definisao J V Staljin.Etiketa o Srbima kao hegemonistickom narodu, na osnovu koje je doneta odluka o razbijanju Srpskog nacionalnog bica u nekoliko federalnih jedinica nazalost zivi i danas. Teza da je biti Srbin sramota, je samo logicna posledica visedeceniskog etiketiranja Srpskog naroda. Branko Pavlovic je pokusao da svojim kritickim tekstom, na stavove Latinke Perovic objasni svu pogubnost takvih stavova na buducnost Srbije i Srpskog naroda.
Препоруке:
28
0
38 уторак, 10 април 2012 18:07
zablude
Teško je nabrojati sve nelogičnosti i brojne površnosti iznete u tekstu autora. Kako to da gospodin Pavlović ne primećuje snažne integrativne procese koji se odvijaju u Aziji/pogotovo istok i jugoistok kontinenta/, potom zašto bliže ne analizira Indiju i njenu privrednu i tržišbu orijentaciju. Pa, Indija je počela da korača bržim tempom tek kada je razlabavila i odbacila planski pousocijalistički sistem razvojakarakterističan decenijama unazada za ovu zemlju, sve pod vladom Kongresne partije. U ostalim zemljama država je jaka samo tamo gde je trebalo suzbiti radnike i njihova prava, nikako u sferi spoljnotrgovinske razmene ili kapitalnih tokova. Tu je bila krajnje liberalna. Otkuda onda da s azijskim zemljama desi takav finansijski cunami 1997. godine ako je sve bilo nacionalno odgovorno? priča o Kini je smešna. Tamo još ne postoji ni čvrsto utemeljen penzioni sistem a radnici rade po 12 sati dnevno u prostorijama koje imaju često i zemljani pod. primer Nemačke je potpuno neadekvatan.
Препоруке:
7
36
39 уторак, 10 април 2012 18:15
Hegedušićevi motivi
Taj što kaže da Latinka ne zna ništa o ekonomiji već sam o sebi kaže da ništa o njoj/ekonomiji/ ne zna. Zašto? Pa, zato što se o ekonomiji ovde i ne radi već o nečem mnogo kompleksnijem. O srpskom društvu u meni, pre svega nejgovom mentalitetu, proizvodnim navikama, matricama razmišljanja, kulturnim obrascima, itd. To tek matodološki da ponekoj usijanoj glavi ovde bude saopšteno kako bi se otreznili od večitog buncanja da ovde jednog dana, kada mi osvojim vlast, može da bude bolje. Naivan pogled na svet.
Препоруке:
2
32
40 уторак, 10 април 2012 18:16
Луди Ванко
То што говори Латинка је политиканство а не наука:Она је била неко док је било Никезића.Уз овога комарца она је нико.Али ни ово што г.Павловић говори није никаква наука.Ништа није тако једноставно, ни праволинијско.Мемачка је национална држава док брине о себи али је за "интернационализам" других који се сњом удружују.Оно што њој смета јесте само оно што штети њеним интересима.Национализам других - не, национализам - мој - да. ЕУ је игра на тим жицама.
Но, моја господо,досадили су нам шеме и шаблони.Изгубили смо сигурност, срушили самопоуздање.Шиптари нам кроје капу свуда а ми се извињавамо онима који славе Бљесак и Олују.Штрецамо ако нам Јосиповић подвикне да не амнестирамо Дражу.Нама не пада на памет да тражимо да он осуди Туђмана.Почињемо да се плашимо своје сенке.Идемо у ЕУ као опседнути.Свеједно што тамо бесне сукоби међу чланицама и једни друге магарче на све стране.Пустите ви те приче о научном.Нама треба здрав пут, сигурна управа над земљом.Доста је превараната
Препоруке:
40
0
41 уторак, 10 април 2012 18:21
Кензи
уторак, 10 април 2012 17:36
сељак беземљаш
&Анка крајина
Погледајте главни ток који се не види на први поглед.
Године 1971 у Хрватској је извршена генерална проба.Део те пробе је да су тихо временом склоњени сви Хрвати који су се мање или више изјаснили за југословенско јединство.То се звало "унитаризам"


слажем се са коментаром.
ако видимо ко су били водећи Маспковци, то су Будиша (вођа студентских протеста), Чичак (данас некаква НВО агенда) и онај покојни-што је одговоран за злочине над Сисачким Србима (тада вођа протеста у Жељезари Сисак).

А за Л.П. може се само претпоставити, на основу само њезиног личног сведочења, наведеног изнад.
Препоруке:
19
0
42 уторак, 10 април 2012 18:54
MILIC M.
Bravo g. Pavlovicu! Svaka Vam je ka Njegoseva. Samo ima jedan problem:ko ce ovo da procita. Da je na Fejsu ili Tviteru, pa hajde, ali ovako. A B92 gledaju svi koji su protiv nacionalne drzave Srbije. Za njih je ponizavajuce da budu po nacionalnosti Srbi, vec kandidati. I ne daju nikome da otvori usta ko ne misli kao oni. A gospodja Latinka je poznata kao reformista jos iz Titovog vremena. Secam se, ipak, da je 1968. bila protiv stdentskih demonstracija, pa smo je na jednom fakultetu izvizdali, a ona demonstrativno napustila skup.(A tada se studeti nisu borili za svoje privilegije i bodove, kao sada).
Gospodja Latinka i Zare Trnavcevic na celu sa Cedom sigurno ce nam obezbediti perspktivnu evropsku integraciju, posle mozemo u " vecno konaciste" kod Topalovica. Amin!
Препоруке:
29
1
43 уторак, 10 април 2012 19:20
Zoran
Za zablude: Mozete li nam navesti primer u Aziji gde se to stvorila(stvara) unija slicna EU, gde postoji zajednicki parlament i monetarna unija? Ako mislite na BRIK, on nije ni nalik EU, sto je tema za posebnu diskusiju. Primer Indije koji navodite ni u kom slucaju ne opovrgava autorovu tvrdnju da nacionalno zasnovane ekonomije prosperiraju poslednjih par decenija u svetu, sto ne znaci i centralisticki planske ekonomije poput onih u istocnom bloku pre pada berlinskog zida. Ekonomija Indije je otvorena i Indija nije ni u kakvoj ekonomsko-monetarnoj uniji ni sa kim vec vodi svoju ekonomiju po sopstvenim planovima a ne po diktatu iz Berlina, Brisela ili Vasingtona. Slicno je i sa Brazilom, Juznom Korejom, Kinom i drugim navedenim zemljama gde je rast bruto nacionalnog dohotka u poslednjoj decniji bio procentualno najveci a ekonomska kriza od 2008 naovamo se osetila najmanje.Autor se ne zalaze za jaku centralnu drzavu vec za nezavisnu nacionalnu ekonomiju, sto Vi ,cini se,previdjate
Препоруке:
18
0
44 уторак, 10 април 2012 19:47
SV


kraljevo.com/ibarskenovosti/2005/novbroj20051007.htm

„U poslednjih godinu i po dana, u Evropi se sve promenilo. Kada me pitaju koja je razlika između nacional-socijalizma (fašizma) i komunizma, ja kažem; nacional-socijalizam je bio zločin i u teoriji i u praksi, a komunizam je samo u praksi zločin, ne u teoriji. Razumete me? Da, to je to. Vidite, i pored moje najveće simpatije prema Srbima, ne razumem da se u Srbiji ništa nije promenilo. Razumete me?”

Simon Vizental
Препоруке:
11
0
45 уторак, 10 април 2012 20:53
јбгбгд
Својим делима и размишљањима Бранко Павловић потврђује да и у нашој средини имамо људе који су способни да реално процењују светска кретања и у складу са тим доносе одређене одлуке у вези са правцима друштвеног развоја.

На моју велику жалост, у званичним медијима преовлађују полуписмени партијски кадрови испраних мозгова и лижисахни истренирани да понављају "научне истине" какве пропагира и госпођа Латинка.

Павловићев текст схватам као wake up call, или српски речено, позив на отрежњење после година испуњених квазиевропским бунилом,пијанством и сличним патолошким поремећајима свести.
Препоруке:
20
0
46 уторак, 10 април 2012 21:01
!!!
...политика ЛДП (и других мањих партија (СДУ и сл.) која је окренута модернизацији Србије и интегративним процесима којима тежи читав регион и у који је већ укључена цела источна Европа.


Интегрални процес? Боље речено под хегемонијом и окупацијом запада. Економска, политичка, војна, културна, научна и остали видови овисности од запада.
То Србији нетреба па макар цела Европа била "интегрисана".
Препоруке:
13
0
47 уторак, 10 април 2012 21:15
лустер
уторак, 10 април 2012 16:04
Јован Анастасијевић
...Аутор каже: „...добро познавала моју мајку и била веома добар пријатељ мога оца (1972. разрешен фунције секретара Градског комитета Београда)...“ SIMILIS SIMILI GAUDET! На жалост, никада у Србији не може доћи до истинске лустрације....


сматрам да Бранко Павловић доказује да не мора баш црно-бело, већ упркос томе што му је дотична на неки начин у неком сродству - он је мислим нема у некој милости, одн. не привилегује је!
Препоруке:
15
0
48 уторак, 10 април 2012 21:43
МИЦКО
Латинка Перовић је комнистичка историчарка, своје антисрпство прикрива науком и то историјом.Да би се прикаѕала као објективна. Како да не!!! Па ваљда свако нормалан може да проѕре ове набеђене наѕови историчаре, па ѕа њу је први герилац Европе домаћи иѕдајник!!Какав је то историчар, пљуц!
Препоруке:
24
1
49 уторак, 10 април 2012 22:14
Spasoje
Zivim preko 20 god u Svedskoj, po struci sam dipl. ekonomista i zelim da kazem autoru teksta da je dao izvanrednu analizu situacije u evropskoj uniji. Autorov tekst je korisno da procita sto vise nasih ljudi, ekonomsko nacionalni aspekt je vrhunski, Svedska nije u monetarnoj uniji, a razlog je da zadrze mogucnost da se u fikalnoj sveri sami zastite sto itekako koriste. Svedska koja je mala zemlja ali tehnoloski vrlo razvijena, preispituje sta nacionalno dobija a sta gubi kao clanica EU pa evroskepticizam raste upravo zbog prognoza o lancanoj krizi medju clanicam koja je neizbjezna. Autore vama zelim da nastavite da pisete postenom srpskom narodu a Latinka i njeno drustvo ce otici tamo gdje im je i mjesto, mislim na zaborav.
Препоруке:
31
0
50 уторак, 10 април 2012 22:22
Драгојло Б.
Све честитке г. Павловићу.
Наравно да се Латинка не разуме у економију, али има нешто у шта се Латинка одувек добро разумевала, од најмлађаих дана када је постављена прво у ЕИ Ниш.
Њен тадашњи удбашки заштитник подучио је да је у југословенском, Титовом комунизму борба против српског национализма најважнија. И за напредовање у каријери и за одржавање на власти у Србији.
Од тада Латинка, рођена у Крагујевцу, од оца Перовића,практикује само једну дисциплину - антисрбизам, увек и свуда.
У тој дисциплини се она најуспешније огледала до данас. Каква историчарка, какви бакрачи. Идеолошке комисије, терање на робију проф. Михаила Ђурића са Правног, репресије и забране у култури - то је (не)дело њено.
Прво би Латинку требало лустрирати, не као прононсираног србомрсца, већ као сарадника тајне политичке полиције, која је из идеолошких разлога терала своје неистомишљенике у затвор.
Тек потом може да се говори о њој као о идеолошко-археолошком експонату новог јакобинства - ЛДП-а.
Препоруке:
32
0
51 уторак, 10 април 2012 22:54
Мустафа Голубовић
у вези цитата Симона Визентала, преносим овај коментар:

У својој књзи „Пут ка победи“ (Road to Victory) историчар Мартин Глберт бележи прве сусрете између комунистичког вође и Винстона Черчила Августа месеца 1944, године. Много тога је Черчил набио шлосеру-маршалу на нос, па му између осталог каже: "Слушај, ти не смеш да користиш помоћ у оружју које ти ми шаљемо да са њом убијаш Србе."


јел је Тито уз помоћ гестапоа, наредио убити Мустафу Голубовића?!
Препоруке:
12
1
52 уторак, 10 април 2012 22:56
Strahinja
Ona bi, ovako ogorčena, jetka i pod stare dane fanatizovana, presvisla istog momenta kad bi Srbija postala nacionalna država.
Gospodine Pavloviću, smisao njenog života i jeste u angažovanju da Srbija nikad ne postane nacionalna država.
Ili još preciznije, da Srbi nikad više ne izbore državu.
Samo postojanje Srba za nju je noćna mora.
Po njoj su Srbi jedini problem ovog sveta.
Da li je ikad nešto rekla ili napisala o nemačkom nacionalsocijalizmu, italijanskom fašizmu, ili ne daj Bože, američkom militantnom intervencionizmu po svetu?
Zato, budite oprezniji kada joj odajete priznanje za istoričarski rad.
Nije ona istoričar, već prerušeni propagandista antisrpskih stereotipa.
Препоруке:
19
1
53 уторак, 10 април 2012 23:08
Стеф
Прво, о каквим либералима причамо? Они су сами за себе говорили да нису либерали већ ''револуционарни демократи''. То је по писању Латинке Перовић рекао тај чувени ''либерал'' - Марко Никезић.
А што се тиче педигреа либерала Латинке Перовић, биће довољно једно сведочење академика Михаила Ђурића да се у тај ''либерализам'' и сами уверимо.
Наиме, недуго након што је на Правном факултету одржао своју чувену пророчанску беседу о појединим кључним одредбама ондашњег југословенско устава, тадашњи декан Правног факултета у једном сусрету са проф. Ђурићем прича како је њему Латинка Перовић саопштила како су она и Марко Никезић били код Тита на Брионима. ''Дали смо професора Ђурића на суд'' рече тада предводница будућег Европског покрета у Србији. Дакле, ''дали на суд'', нема истраге, а камоли суђења. Толико о либерализму Латинке Перовић.
Препоруке:
26
0
54 уторак, 10 април 2012 23:25
vanja maroje
jezgrovito bolno,svakom politicaru potrebno sl. ogledu Solzenjicina o kulturi! Cestitam
Препоруке:
22
0
55 уторак, 10 април 2012 23:25
Naum Kanara
Žalosno.
Ova je žena decenijama obuzeta takvom mržnjom prema Srbima, da je nju Bog već sada osudio na najtežu kaznu : da živi pored njih, a ne sa njima.
Препоруке:
25
0
56 уторак, 10 април 2012 23:42
Станоје
Одличан текст Бранка Павловића.
Добронамерна сугестија аутору када пише о Латинки Перовић - нема код ње никаквог разумног, или било каквог интелектуалног оквира, на коме Ви инсистирате, уосталом с правом.
Жеља за владањем и потчињавањем других.
Воља за моћ, то је најизраженији нагон код Латинке, који је све израженији с протоком година.
Знате ону стару - "Седа глава крви иште".
Затим следи жеља за осветом, јер ни до данас јој није јасно зашто је њу Броз педалирао, када је била спремна да целу мислећу Србију, попут професора Ђурића,стрпа у комунистички казамат.
На крају, или на почетку, како хоћете, долази мржња према Србима, њиховом идентитету, култури, традицији...
Узмите пример њене најбоље ученице, извесне Дубравке Стојановић и видећете какве кадрове производи баба Лата, како јој тепају њени најближи. Србомрсце и мизанропе под провидним плаштом научних истраживача.
Док она не буде лустрирана и док не буде одговарала за своја злодела дотле овде нема правне државе.
Препоруке:
26
2
57 уторак, 10 април 2012 23:55
vanja maroje
jezgrovito bolno,svakom politicaru potrebno sl. ogledu Solzenjicina o kulturi! Cestitam
Препоруке:
13
0
58 среда, 11 април 2012 04:25
@ Бели орао 10 април 13:58
Имао сам увек најгоре могуће мишљење о тзв. либералима који су "пружили отпор Титу" захтевајући "демократизацију друштва". Сви од реда су били чланови партије која је у свом програму имала записано црно на бело ДИКТАТУРУ пролетаријата.Као чланови те партије и промотери не само програмске него и фактичке ДИКТАТУРЕ ПРОЛЕТАРИЈАТА (која је моју породицу коштала пар глава), догурали су до високих положаја у држави. А онда су постали борци за демократију. Не знам ко ми изазива веће гнушање - Јово Капичић или "либерали".
Препоруке:
13
1
59 среда, 11 април 2012 04:51
@Бели орао
Пошто сам поменуо Јову Капичића, да не буде забуне. Моји стричеви нису страдали као ибеовци већ као борци за парламентарну демократију,Краља и Отаџбину.
Препоруке:
10
1
60 среда, 11 април 2012 06:03
zablude
@Zoran
Ne stoje stvari baš tako. Ptvo, ni reč ne rekoste o finaansijskom cunamiju iz 1997. godine. Gde je bila država i njena odgovornost? Drugo, daleko ste otišli. Pominjete odmah BRICS mada se i u okviru njega stvaraju prilično harmonični organizmi, čak i u vojnoj sferi. A treće zaboraviste na primer na ASEAN, da ne pominjem sve učestalije regionalne inicijative pa i u ojviru pacifičkog basena, onda u trouglu Japan, Kina, Južna Koreja. nema se dovoljno prostora za razradu ovih navoda. I još nešto a što je krucijalno u celoj stvari. Zaboravljate na organsku povezanost razvoja istočnoazijskih zmajeva a svakako i Kine za izvozna tržišta Evropske unije i Amerike. Bez njih privrede tih zemalja ni izdaleka ne bi dostigle sadašnje uspehe. I na kraju njihov razvoj je u bitnom opredeljen niskim nadnicama u odnosu na one u razvijenom svetu. Tu država nije odigrala baš nikakvu ulogu već, naprosto, istorijski uslovljen razvoj. Oni uveliko ponavljaju obrasce ranijeg razvoja.
Препоруке:
3
7
61 среда, 11 април 2012 06:12
zablude
@Zoran
Sve ove dr\ave su vrlo autoritarnog tipa i sasvim demokratski nerazvijene. Narod se, praktično, ni za šta ne pita. Čak i u najstarijoj parlamentarnoj demokratiji kakva je Indija. Vladaju političke i poslovne elite. U pitanju su tajkunske demokratije. A Japan je poseban slučaj. Već više od dvadeset godina zemlja nije u stanju ni pored više nego snažne državne intervencije da se iščupa iz kandži zasutavljenog ili vrlo sporog razvoja. Zašto? Pored svega zahvatila ih je od pre nekoliko godina i snažna kriza političkog sistema. Zašto? Da li nama preporučujete takav tip razvoja. Na primer, kao onaj kineski. To je, praktično, neizvodljivo bez daljeg obaranja nadnica, svima je jasno. Šta država može napraviti. Može, ali u potpuno drugompravcu. Otvoriti šansu za dalju demokratizaciju i socijalizaciju. E, tu nastaju problemi jer se postavljaju pitanja nezaobilazna pitanja imovinskih i svojinskih odnosa, restitucije i suspendovanih narodnih prava. To nema veze sa azijskim primerima.
Препоруке:
3
7
62 среда, 11 април 2012 06:23
zablude
@ZoranOlako uzimate tuđe primere i neadekvatno ih "lepite" za potpuno različit sistem vrednosti i navika. Latinka je svakako zalutala ali ne može se nekom spočitavati ekonomsko neznanje a pri tome ga tako otvoreno demonstrirati. To je nedobronamerno, uglavnom ideološki motivisano. Lepiti etikete titoizma je primitivno i osvetnički jer je titoizam u datom istorijskom momentu ostavrio ono što je bilo najoptimalnije sa čisto ekonomskog stanovišta. Naravno, sistem se udavio u birokratizmu ali je pitanje koliko je i ta kritička alatka prihvatljiva u objašnjenju okolnosti koje su dovele do raspada stare države.Nisam pristalica liberalizma ali smatram da se gledišta kritičara u visokoj i suštinskoj meri podudaraju, zapravo, sa njihovim konceptom. Koriste državu kao osnovni instrument radi spasavanja sopstvenih zabluda, u ekonomiji ili ideologiji.
Препоруке:
3
6
63 среда, 11 април 2012 07:57
Ognjen
Ja pretpostavljam da je autor da je upoznat sa temom o kojoj pise i da su sva izneta zapazanja tacna. Medjutim Latinka Perovic je najmanje sporna zbog svog nepoznavanja ekonomije. Daleko vecu paznju zasluzuje njeno steoreotipizirano prikazivanje Srba kao amodernog naroda otpetecenog imperijalizmom, osvajanjem, hegemonijom, stvaranjem Velike Srbije.
Препоруке:
16
1
64 среда, 11 април 2012 08:02
Марио Калик
Sceptical Bystander

Ne znam kako ovaj tekst kasni - on je sada aktuelniji nego ikad. Pre jedva pet minuta je srpski mainsteram mahao parolom "Evropa nema alternativu"...


Да будем прецизнији, аутор касни са овим текстом јер је до пре 7-8 година припадао политичком мејнстриму који спомињете. Али, добро, боље икад него никад. Не бих више о томе, иначе се залажем да се не потежу неке поделе из прошлости ако људи данас мисле слично и раде на неким заједничким стварима. Зато, гледано у целини, вредност текста надмашује тежину изречене примедбе.
Препоруке:
12
4
65 среда, 11 април 2012 08:15
Miloš Kikić
@ Beli orao: Vi pišete " Зашто их Лека није похапсио, то је његова ствар. Могао је. Сви Срби су то очекивали."
Možda ste hteli da napišete "Zašto nisu uhapsili Leku, to je njihova stvar". Leku je u vreme njihovog pada bio već odavno bila pokrila "kapa nevidimka".
Inače, sam tekst Branka Pavlovića je odličan. Zamerio bih mu jedino što nas stalno upoređuje sa Kinom, Rusijom, Brazilom a najviše sa Nemačkom, dok bi naše ugledanje u svemu na njih ličilo na ono "Videla žaba da se konj potkiva...". Mi ne da nemamo jaku držabvu kao oni, mi kao da i nemamo državu.
Препоруке:
9
2
66 среда, 11 април 2012 08:23
Марио Калик
Бели Орао

Од када комунисти праве националне државе. Пријатељу да ли си окренуо ћурак.


Не, него ви бркате национално и (етно)националистичко. У смислу националног који сам споменуо, комунисти су увек били за националну државу, као облик отпора и одбране против завојевачких тежњи других, јачих држава споља. Уосталом, комунисти као интер-националисти не уништавају нације, сама ова реч, тј. њен други део, то искључује, него раде на њиховој сарадњи. Они са којима их тако често и тако погрешно доводите у везу, данашњи (нео)либерали, су транс-национални, што је нешто сасвим друго, прелажење преко властите нације у сваком погледу, које се испоставља као њено гажење, као потчињавање вољи и интересима хегемонистичких сила. Зато су они у суштини националисти, само антисрпски. Јер, туђе национализме, усмерене против легитимних интереса српског народа и његове државе, они тако предано толеришу или отворено подржавају.

Пошто овде нисам ја аутор ни тема, не бих даље о овоме.
Препоруке:
7
2
67 среда, 11 април 2012 08:55
malden
Nije jasno sta znaci termin "oslanjanje na nacionalnu drzavu" . Autor clanka navodi primjer Njemacke kao potvrdu svoje tvrdnje o ulozi "nacionalne drzave" (index na berzi dva puta veci od francuskog,drzava pomogla da se ne zatvori Opel,predvidjeno povecanje plata od 6,3% za dvije godine ,insistiranje da se ne otpustaju radnici ) . Ovih par mjera sa ogranicenim trajanjem nisu primjer da EU nema perspektivu . Radi se o vanrednim mjerama u vanrednoj situaciji (najgora kriza u zadnjih 80 g.) . Njemacka privreda je i prije EU bila najjaca u Evropi i ulaskom u EU je postala jos jaca . Autor u isto vrijeme hvali sve aktivnosti Njemacke na zastiti nacionalnog interesa i sve prednosti clanstva u EU (zajednicko trziste,izvoz van EU,pogodnosti monetarne unije) . Iz ovoga bi se mogao izvuci zakljucak da Njemacka namece svoju volju ostalim clanicama na njihovu stetu a da one mazohisticki istrajavaju na takvoj uniji . Nijedna clanica EU i pored svih problema nije izrazila zelju da je - nastavak
Препоруке:
3
7
68 среда, 11 април 2012 08:56
malden
nastavak- napusti (cak ni Grcka) . Ako je glavni problem Spanije evro sta je sprijecava da napusti monetarnu uniju i rijesi problem? Primjeri drustava koja se najbrze razvijaju zato sto su oslonjena na nacionalnu drzavu su neprimjerena za poredjenje sa Evropom . To su uglavnom ogromne drzave i po teritoriji i po stanovnistvu (Kina,Indija,Rusija ,
Brazil,Turska) tako da imaju veliko unutrasnje trziste . U isto vrijeme radi se o zemljama smjestenim na svim kontinentima sa razlicitim kulturama,stepenom razvijenosti i politickim sistemima . Autor kaze da je Rusija "propala" kada se oslonila na "modernu makroekonomsku politiku"(ne kaze precizno sta to znaci) a "kada su se okrenuli nacionalnoj drzavi i bitnom uticaju politike na ekonomske tokove ,oni su poceli da se razvijaju" . Ova ocjena je netacna . Razvoj Rusije u najvecoj mjeri zavisi od cijena energenata (nafte i gasa) na svjetskom trzistu . Kad je cijena bila niska (u vrijeme Jelcina) Rusija slaba kad je premasila $100 za - nastavak
Препоруке:
1
9
69 среда, 11 април 2012 09:02
ratko
Aman, covece dokle ces nas vise porediti sa velikim zemljama. nije ti jasno da ne mozemo da vodimo politiku Brzila, Kine, Rusije, Venecuele??? Evo, i ja cu da oponasam rokfelera 2 dana i na sta ce to da lici? na karikaturu!

zasto ne mozemo, to je sasvim drugo pitanje. kad sebi odgovoris na to pitanje sve ce ti biti jasno. ako jos konstruises vremensku masinu da se vratimo u proslost i te greske ispravimo, nema problema, glasacu za koga ti kazes
Препоруке:
4
11
70 среда, 11 април 2012 09:10
Симић Манојло
& Бели Орао

Од када комунисти праве националне државе?

Праве. Под условом да су ти комунисти Словенци,Хрвати,Бошњаци,
Црногорци, Македонци, Албанци.

Ако су ти комунисти Срби, држава им је Алајбегова слама.
Препоруке:
18
0
71 среда, 11 април 2012 09:55
malden
nastavak-barel Rusija je postala jaca ( za vrijeme Putina) . SAD nisu upale u krizu "zbog verovanja u blagotvornost nadnacionalnog kapitala" vec zbog nedovoljne kontrole finansijsog sektora(banaka i fondova)koji je svojim aktivnostima perakticno emitovao nepostojeci novac . Drzava je intervenisala i sanirala neke banke da sprijeci potpunu propast. V.Britanija nije dobar primjer autora jer nikad nije bila u monetarnoj uniji . Slovenija koja je imala izrazito izvoznu privredu dosla je u probleme zbog smanjene traznje uslijed ekonomske krize a sopstveno trziste je premalo . Za Italiju kaze da ne moze da opstane kao drzava zbog "pogresnog oslanjanja na integrativne procese".Uopstena formulacija bez navodjenja cinjenica . Na kraju clanka autor konstatuje da u Srbiji nema elite da predlozi rjesenje za modernizaciju . Samo se namece da ako nema rjesenja u Srbiji da ga treba potraziti u EU .
Препоруке:
2
11
72 среда, 11 април 2012 10:53
Бели Орао
@Милош Кикић. Таман сте толико старији од мене да више памтите. Кад он није њих они су му "лепо" рекли да се повуче. И човек се повукао и реч није рекао. Ви то знате јер сте радили у Предузећу.

Не бих више о Латинки. У сваком случају сећам се дединих речи "ова много прича, ће смеље".
Препоруке:
6
0
73 среда, 11 април 2012 11:16
Саша
Потпуно се слажем са текстом Бранка Павловића. Што се тиће Латинке Перовић, Чеде Јовановића и сличних, то су духови комунизма, који су постали војска мондијализма.
Препоруке:
14
0
74 среда, 11 април 2012 13:11
thinking maize или "куд сви Турци, ту и мали Мујо"
Баш тако! Доста сам се двоумио да уђем у расправу око "имена и дела" г-ђе Л.П., као и о моралности/"моралности" г-дина Павловића! Прво о моралности/"моралности" г-дина Павловића; овде неки поменуше ЛУСТРАЦИЈУ, а ја ћу само цитирати речи Бога и Спаса нашега: "КО ЈЕ БЕЗ ГРЕХА, НЕКА СЕ ПРВИ БАЦИ КАМЕНОМ!?" Даље, врло ми се свиђа ОБИЧАЈ ЈАВНОГ изношења неких ЛИЧНИХ детаља, еда би "цењено слушатељство" схватило да је САГОВОРНИК (да, СВИ аутори на овом сајту су наши САГОВОРНИЦИ!) ИСКРЕН! Наравно увек постоји РИЗИК да ће НЕКО Вашу ИСКРЕНОСТ схватити као СЛАБОСТ (и сам сам исто доживео, како у личном животу, тако и на овом сајту!), али ТО ШТО Вас НЕКО "ПЉУЈЕ" ВИШЕ ГОВОРИ о ЊЕМУ, НЕГО ВАМА! Па је, следствено томе, ризик мали! Јер, кад се све ПОДВУЧЕ, само је ИСТИНА важна, НЕ МАРКЕТИНГ! Јер, како рече "сељак беземљаш" "гледе" г-ђе Л.П. и њених истомишљеника: "ЈОШ ЈЕДНА ГРУПА КОЈА СЕ БОРИЛА ЗА ВЛАСТ у Србији!" Толико о томе, а сад пре Ђурђевдана, да се ПОГЛЕДАМО у ОЧИ и УРАДИМО шта ВАЉА!
Препоруке:
7
1
75 среда, 11 април 2012 13:40
Miloš Kikić
@ Beli orao: Vi uporno " Кад он није њих они су му "лепо" рекли да се повуче. И човек се повукао и реч није рекао. Ви то знате јер сте радили у Предузећу."
On nije njih jer su u njegovo vreme bili mnogo sitni i nije ih ni opažao. Nisu se ni čuli niti su smeli od njega da se oglase. Tek kada ga je glavni gazda sklonio, a nisu mu oni "lepo" rekli da se povuče, oni su digli glave i u Hrvatskoj i ovde. Jedino je tačno da sam tada ja stvarno radio u jednom preduzeću.
Препоруке:
4
1
76 среда, 11 април 2012 13:53
Simona
Šta reči za Branka Pavlovića? GENIJALAC!!!! Čovek koji javno govori, ono što svi mi, obični gradjani mislimo. Svaka čast, samo tako. Zadovoljstvo mi je čitati Vaše tekstove, na bilo koju temu.
Препоруке:
11
1
77 среда, 11 април 2012 13:59
Simona
Šta reči za Branka Pavlovića? GENIJALAC!!!! Čovek koji javno govori, ono što svi mi, obični gradjani mislimo. Svaka čast, samo tako. Zadovoljstvo mi je čitati Vaše tekstove, na bilo koju temu.
Препоруке:
8
1
78 среда, 11 април 2012 14:10
Милутин
Обрни, окрени, јасно се види да се овде ради о голом разбијању српске државе и српског народа. То су стари циљеви у новом паковању. Друг Тито је направио одличан посао: уништио је Србију као државу, а Србе је толико распаметио да неће доћи себи још наредних 100 година. Па, још и дан данас пола Срба пати за другом Титом, и убеђује ону другу половину да је тада Србима било најбоље. Ја то видим сваки дан на ТВ-у. Дакле, Срби су изгубљен народ у овом веку! И Срби не могу да направе државу док их неко од Срба на то не натера силом. Ово је лоша чињеница, али је чињеница.
Препоруке:
8
0
79 среда, 11 април 2012 14:41
Sceptical Bystander
@ Jovan Anastasijevic

Аутор каже: „...добро познавала моју мајку и била веома добар пријатељ мога оца (1972. разрешен фунције секретара Градског комитета Београда)...“ SIMILIS SIMILI GAUDET! На жалост, никада у Србији не може доћи до истинске лустрације. Зато је и сада овако како је.


Sa zakaznjenjem primeceno, ali zahteva komentar posto ovo sto ste napisali pokazuje prilicno nerazumevanje ljudskih odnosa!

Svi mi imamo roditelje, rodjake, kumove, prijatelje itd. sa kojima ne moramo biti, i cesto i nismo istomisljenici, a transgeneracijski odnos to jos usloznjava. Utoliko veoma cenim potez gospodina Pavlovica koji je, bez obzira na moguce komplikovanje odnosa sa prijateljima, odlucio da objavi ovaj preko potrebni tekst.

A posto vidim da volite latinski, da kazemo na latinskom onu o Sokratu i istini: Amicus Plato, sed magis amica veritas.
Препоруке:
12
0
80 среда, 11 април 2012 14:46
Бели Орао
""Милош Кикић. Нисте ме разумели, јер нисам добро написао, а Ви сте добро написали. Лека ове(Латинка се онда није ни експонирала) није сматрао ни за шта, а није похапсио кога му је Крцун у возу предложио.
Препоруке:
1
0
81 среда, 11 април 2012 15:17
Ружичасти пантер
Пошто сам већ направио критичку дигресију о либералима, дужан сам да кажем да изузетно ценим Бранка Павловића и да је овај текст једноставно сјајан.
Препоруке:
9
2
82 среда, 11 април 2012 16:08
сељак беземљаш
Препоручујем свима да откуцају МИХАИЛО ЂУРИЋ ИНКРИМИНИСАНИ ТЕКСТ 1971.г.Кратак цитат из текста.
"Треба бити начисто са тим да је Југославија већ данас само географски појам,будући да се на њеном тлу,тачније развалинама,ито под маском доследног развијања равноправности између народа који у њој живе успоставља неколико независних чак међусобно сукобљених држава."
Михаило Ђурић одлежао је две године строгог затвора.Квалификација непријатељска пропаганда.Андрија Гамс,Коста Чавошки прошли су са блажим казнама. А о Ранковићу.
Падоше људи не шапатом.Уз аплаузе већине.
Зашто смо спавали? А о Ранковићу.
За 50.г. КП најважнији функционери из Србије била су два полицајца.У краљевини се то звало БОЖО КУНДАК.
Др.Симу Марковића не рачунамо.Он је био за"великосрпску хегемонију"Ови против.Испада да је Ранковић притезао Шиптаре и Хрвате а Србе миловао.
Наш свет му је дошао на сахрану из пркоса.Да покаже да је преспавао 1971 и 1974 али да се пробудио.Па онако буновни СЛУГУ ВЕРНОГ у легенду.
Препоруке:
6
0
83 среда, 11 април 2012 16:37
Луди Ванко Милутину.
Тачно.Тито нам је померио дандало.И нама и Латинки.Никезић се повукао.Пре тога Ранковић, Пре тога Ђилас.Срби су непрестано били на нишану.Међу Србима је било тешко наћи паметног и часног човека који је пристајао на титоизам.Ишли у инжењере, лекаре.Тамо где његова рука не нможе да стигне:Оно што се бавило политиком из Србије наличило је на рачунџилук.Боље ми је да дувам у његову тикву , него главом кроз зид.Никезић је имао већину и легао на руду.Да није можда би било горе.Ово што сада имамо међу политичарима па и овим коментаторима(већини)је сенка тога титоистичког вештог уништавања самосталности,националног отпора који је Тито вештио потискивао.Само су Срби били на том роштиљу.Савка Дапћевић тек да се замажу очи.Хрвати су опстали антисрпски настројени.Јасеновац им је спасао Тито.Отуда Бљесак и Олуја.Ми и сада као утрнули не смемео да станемо ни на који српски белег.Словенци су нам у свему већи од кад је Кардељ правио Србима законе.А Срби су имали ЕУ правнике у 19. веку.Ту је квака
Препоруке:
10
1
84 среда, 11 април 2012 18:38
Турас
"Проблем је у недостатку разборитог интелектуалног оквира"Господо коментатори зар није јасно.Динкић,Чеда,Тадић,Ђелић,Вучић итд.. То су интелектуалци.Шта је са њиховом разборитошћу.Зар се не стиче тај"оквир"интеле ктуалним радом у државним институцијама за које дотични је поседовао диплому.Горе наведени су неискусни,подметнути људи који не не поседују ниво"оквир".Они су Брозов расад који имају дипломе и педигре.Друго ништа.Да је то истина говори садашње јадно стање државе Србије.Док се Србија не врати националној концепцији пропадаће.Можемо овде филозофирати о разним концептима државности,неће помоћи.
Препоруке:
6
0
85 среда, 11 април 2012 19:16
thinking maize@ Турас
Поштовани г-дине, подсетисте ме на мог познаника Андрију са Цетиња, кад ми је објашњавао шта се у СТАРОЈ Црној Гори ПОДРАЗУМЕВАЛО под речју ГОСПОДИН (изговорено СПЕЦИФИЧНИМ ЦЕТИЊСКИМ (а ЗНАМО да је НАЈВЕЋИ СРПСКИ ПЕСНИК са Цетиња!) АКЦЕНТОМ!)!? По њему "ГОСПОДИН је ЧОВЈЕК који ИМА ШКОЛУ и ИЗ ДОБРЕ је ВАМИЛИЈЕ!" Па да РАЗМИСЛИМО из КОЈИХ су "ВАМИЛИЈА" ови "наши" УНЕСРЕЋИТЕЉИ!
Препоруке:
5
1
86 среда, 11 април 2012 20:24
Zoran
Za zablude: Ako sam dobro razumeo Vasih nekoliko komentara, primedbe su sledece: 1) U Aziji postoji ASEAN sto je pandan EU; Potpuno netacno! Niti postoji monetarna unija niti ASEANSKI parlament pandan evropskom parlamentu niti neko nekome namece zakone i drustvene norme kako to EU radi sa nametanjem Parade srama, uslovom za ukidanje smtrne kazne u zemljama clanicama i slicno a jos manje ulaskom u jednu od zemalja ASEANA imate pravo ulaska u sve sdruge zemlje bez pasosa niti da automatski radite u jednpj od njih ukoliko ste drzavljanin druge 2) Zemlje koje navodim su sve specificne i iz njihovog iskustva se ne mogu izvuci nikakvi zakljucci koji bi bili primereni nama. Ni tu se uopste ne slazem: zakoni ekonomije su cudni i pokad neintuitivni ali se iz iskustava drugih i te kako moze nauciti i dobro i lose; 3) Drzave koje prednjace u stopi ekonomskog razvoja su nedemokratske i u njima vlada mala elita sto je, po Vama, lose. A da Vas pitam, ko vlada u Americi, Nemackoj, Britaniji...?
Препоруке:
5
0
87 среда, 11 април 2012 20:29
Боле
Овај Марио Калик стварно претерује.
Препоруке:
7
1
88 среда, 11 април 2012 20:31
Саша Микић - за Мариа Калика
Комунисти су највеће зло поред нациста
Препоруке:
10
6
89 среда, 11 април 2012 20:37
@ Mario Kalik
Не могу да верујем да још увек постоје људи који су тако загрижени, који верују у комунизам.
Препоруке:
6
7
90 среда, 11 април 2012 20:40
Zoran, II deo
za zablude: Ili jos bolje, ko vlada Grckom i Italijom danas a sutra Spanijom i ko zna kojom drugom drzavom EU? Kako je moguce da legalno i demoktarski izabrani premijeri Grcke i Italije budu smenjeni od strane ljudi neizabranih na izborima u Grckoj i Italiji koji tim biracima nikakve racune ne polazu niti ih ti biraci mogu na sledecim demokratskim izborima smeniti posto oni uospte nisu grcki i italijanski politicari nego nemacki?! A te EU/nemacke birokrate direktno odlucjuju o tome kako ce Grci u Grckoj ziveti! U Americi je prosecna izlaznost na izbore u zadnjih 40 godina oko 37%, a i da je veca, sta mislite ko upravlja americkom ekonomijom? Siroke narodne mase? Ne, upravlja uska politicka elita koja je u sprezi sa krupnim kapitalom i koju boli ona stvar za to sto su 8 miliona kuca i stanova od 2008. do danas preuzele banke a vlasnici isterani iz njih na ulicu jer zbog gubitka posla nisu vise bili u stanju da otplacuju kredit. Zaista se pitam ko od nas dvojice je u zabludi.
Препоруке:
4
0
91 среда, 11 април 2012 20:49
@thinking maize@ Турас
Мој прадеда је био свештеник у Шапцу.Евоцирајући успомене на то време и на своје парохијане, често је говорио помињући поједине сељане - био је то један велики господин.
Препоруке:
5
0
92 среда, 11 април 2012 21:13
сељак беземљаш о српству милована ђиласа
&ЛУДИ ВАНКО
КП од 1923.г.инсистира на црногорској нацији.То је оквир у коме делује Милован Ђилас.Од 1.маја 1945.г.у БОРБИ пише чланке "О ЦРНОГОРСКОМ НАЦИОНАЛНОМ ПИТАЊУ"Признаје да црногорска нација не постоји,да се становништво назива српским,АЛИ ДА БИ ТУ СВЕСТ ТРЕБАЛО ЗАМЕНИТИ ЦРНОГОРСКИМ НАЦИОНАЛНИМ ИДЕНТИТЕТОМ.И потруди се друг.
Четири месеца касније на ПРЕДИЗБОРНОМ скупу у Подгорици изјављује да "двије ствари никад нико није успио у Црној Гори,да црногорски народ одвоји од Србије и од Русије"(ех ти избори)
Овај идеолог црногорске нације и идеолог уопште порицао је правне основе ПОДГОРИЧКЕ СКУПШТИНЕ ИЗ 1918.г чијим одлукама се Црна Гора присајединила Србији.Тврдио је да оне не важе(пазите сад ту духовну лењост)ЈЕР СЕ УКИДАЈУ ДОЛАСКОМ КОМУНИСТИЧКЕ ВЛАСТИ.
Ми сада видимо да одлуке ПОДГОРИЧКЕ СКУПШТИНЕ нису угашене.Два су табора тамо.
Мени је ово данас четврти светли лик кога скромним знањем или осветљавам или на њега бацам сенку.Како ко види.
Препоруке:
7
0
93 среда, 11 април 2012 21:22
сељак беземљаш
&THINKING MAIZE
А ви мене подсетисте на једног другог Андрију.Каже Андрија.Прошао сам од Суботице до Врања.Видео сам ко влада.НЕМОЖЕ ИЗДОБРИТИ.
Препоруке:
4
0
94 среда, 11 април 2012 21:50
Луди Ванко Сељаку беземљашу
Наравно.Нисам Ђиласа спопменуо у том смислу.Хтео сам да кажем шта су гледали млади Срби кад су бирали занимање и ко им је могао и због чега да буде видик.Ђилас је еволуирао и начинио многа салтомортала.Навео сам га да одредим Тита.Могао сам многе друге.Рецимо Благоја Нешковића.Не сметају ми ни црногорски Срби.Било је и таквих.Али сам ишао у другом правцу.Ви сте наравно у праву.Оно што сам хтео ја нешто друго.Покушао сам да трагам за континуитетом неких наших несрећа.Ми ни сад немамо шполитичаре који знају да стану на браник Србије кад су на власти.То потиче од Тита.Срби су највећи па су и највећи кривци.Они треба да дају пример и да се одричу свих историсјских предности над другима, да их не би иритирали.То је било погубно.То се и данас осећа.Шешељ је отишао на супротну страну.Али је претеривао зато што је све око њега било погубно супротно.Штета.Мање жустрине би нам ваљало али и упорнопсти да се боримо за свој националнни дигнитет, као што је то у Хагу чинио Шешељ, свако.
Препоруке:
5
0
95 среда, 11 април 2012 23:29
Симић Манојло
Титоизам је угаони камен. Или,тачније- титоизам је
млински камен о врату Србије.
Све док се Титин гроб налази у Београду, а његови
верни пионири у власти, Србија не може да испуни ни
основне претпоставке да се, прво ослободи, а онда
крене у развој.
Или, још тачније- да није титоизам тако жив и здрав
у Београду, не би антисрпске НВО, и разне Соње,
Бранке,Борке,Наташе,Чеде,Дерете,Кораћи,Чанкови,
Берисављевићи,и многи други, имале тако чврст
идеолошки ослонац, србофобски по дефиницији.
Титин гроб би требало понудити Загребу,Сарајеву,
Титоиграду,Приштини, и ко год га хоће, само нека га
носе из Београда.А ако га нико неће, треба га
продати на аукцији-ко да више. Па да и Србија,макар
једном, од њега има неке користи.
Препоруке:
10
2
96 четвртак, 12 април 2012 00:45
Добрашин
@ Симић Манојло
Потпуно сте у праву, с тим што мислим да нам је Броз и ту подвалио и да је, највероватније, у тој фараонској гробници сахрањен неки део животињске стрвине. За освету и поругу Србима.
Док се тај гроб, не испита по законском решењу, које би донела Народна скупштина Србије, ми ни корак не можемо да ступимо напред, ни да се отргнемо из тог смртоносног загрљаја, који само снажи све србомрсце. То је услов свих услова.
Довољно је после тога понудити да оно што је на том месту откривено буде сахрањено у Хрватској, или било где другде и , сигуран сам, тек онда ће Србима кренути боље, а Брозово племе овде биће истог момента "издушено" и енергетски испражњено, јер Броз и даље политички зрачи са Дедиња.
Препоруке:
6
0
97 четвртак, 12 април 2012 02:41
Draguna - Uzice
Odličan tekst.Zanimljivi komentari.MISLIM DA JE VEOMA ZANIMLJIVO otići na www.helsinki.org.rs pa onda - ČINJENICE I TUMAČENJA Dva razgovora sa Latinkom PerovićČini mi se nekako teško shvatljivo DA SU IZ KRAGUJEVCA Vidosav Stevanović, Nataša Kandić, Latinka Perović..... Neverovatno je da neko ko je toliko učio i kao liberal je, gleda samo i samo jednu stranu.
Препоруке:
5
0
98 четвртак, 12 април 2012 08:33
Branko
Podaci čiji su izvori: C.I.A., Eurostat, World Bank, US Treasury, dati su na sajtu:
http://www.usdebtclock.org/world-debt-clock.html.
Ako pažljivo pogledate ovaj "EKG" biće vam potpuno jasno zašto Latinka Perović i njeni istomišljenici nisu u pravu. Postavlja se pitanje zašto oni obmanjuju javnost u Srbiji.
Препоруке:
7
0
99 четвртак, 12 април 2012 09:29
Preko preče naokolo bliže
@Zoran
Komentarisanje samo onoga što se vama sviđa i što odgovara vašoj argumentaciji je neukusno. Ja postavim pitanje a vi bežite od njega. Biolo bi suviše da to ponavljam. Potrudite se pa odgovorite a ako ne odgovorite to znači da vam nedostaje argument. Vi mi podmećete Ameriku, nemačku, Vel. brit. To su velike zemlje i ništa a propos Srbije ne dokazuju. U tome je greška i autora. O njima možemo posebno. Male i nedemokratske zemlje ostavrile su brz rast zahvaljujući, pre svega, visokoj političkoj integrisanosti. Posle toga, svemu onome što sam naznačio. Zašto, na primer, brz rast ne ostvaruju afričke ili latinoameričke zemlje, zemlje Kariba, itd? Tu nemate šta reći.
Na pitanja ne možete odgovarati kontrapitanjima. Ona sleduju posle datog odgovora ako ga imate. Ovde u Srbiji je, izgleda, problem metodologije a pre toga osnovne učtivosti tj. vaspitanja kako se komunicira.
Препоруке:
1
6
100 четвртак, 12 април 2012 11:34
thinking maize@ Preko preče naokolo bliže (можда "сајбер марксиста"?) @Zoran
Није лепо уплитати се у ТУЂУ дискусију, али волео бих да неименовани г-дин (друг?) објасни појам "visokе političkе integrisanosti" неког друштва, пошто је исти изгледа КЉУЧАН за економску трансформацију неког друштва у овом или оном смеру! Евидентно је да је економска трансформација/"трансформација" (узмите по вољи) српског друштва спроведена БЕЗ ШИРЕ ДРУШТВЕНЕ ДИСКУСИЈЕ у револуционарној атмосфери, која је убрзо (или паралелно!?) била и ПУЧИСТИЧКА! (О том ПУЧИСТИЧКОМ СЕНТИМЕНТУ сведоче нам и текстови проф. Душанића о његовом "гомбању" са "српским" неолибералима!) Па Вас у том смислу и контексту претходно изнесеног питам Поштовани ШТА Ви подразумевате под "visokom političkom integrisanošću" неког друштва, у овом случају српског!? Који КРИТЕРИЈУМИ за ту "интегрисаност" су ВАЖНИ: идеолошки, национални, грађански (у смислу становништва са правом гласа), економски, сви заједно!? И наравно, УТИЦАЈ СТРАНОГ ФАКТОРА на ту интегрисаност, као и СЛАБОСТИ домаћих политичких субјеката спрам њих!?
Препоруке:
4
0
101 четвртак, 12 април 2012 12:47
Vera Sobat
Latinka Perovic ce opstati u nasoj istoriografiji!

MORA LI OPSTATI ???

Kada se sabere sve ono sto je L.Perovic svih ovih godina svojim stavovima i
podrsci = LDP, ucinila, neznam zasto bi ona morala opstati u nasoj istoriografiji sam ako pod time ne podrazumevate i KRITIKU koju je apsolutno zasluzila!!!

LDP, Cedomir Jovanovic i njegova mentorka Latinka Perovic su po mom misljenju KATASTROFA za Srbiju !!!

SRAMOTA koliko je oboma NE VAZNO bas ta cinjenica ignorisanja 1999 g i NATO - ZLOCINA nad Srbijom kao i OTIMANJE 15 % srpske zemlje KosMeta!!!

Vec sam ta cinjenica pokazuje kako Latinka Perovic "mora" opstati u nasoj istoriografiji!!!
Препоруке:
6
1
102 четвртак, 12 април 2012 14:14
@Vera Sobat
Ја сам ту примедбу да Латинка Перовић "мора опстати" у нашој историографији схватио као један џентлменски гест. Или је можда Б.П. желео дипломатски да каже да ће Перовићева опстати - али по злу. Ипак, колико пратим његово јавно деловање пре бих рекао да је у питању примедба џентлмена који није желео да повреди једну жену уз то пријатеља породице.
Препоруке:
4
0
103 четвртак, 12 април 2012 14:46
La donna é mobile; qua piu....
Upadica jeste nepristojna ali, recimo, moj "večiti sagovornik" je pogodio, kao i obično, blizu centra. I to mu, svakako, otvara mogućnost, za diskusiju. Eh, samo pogodak u centar nije desetka a od njega se, inače, prave najopasnije zavrzlame, tj. "istinice" koje, zacelo, nisu i istine. Elem, moja je, možda, nepribranost sadržana u tome što ne napisah...politička homogenost, misleći na unutarpolitičku koherentnost. Ovako, strelac ima delimično pravo jer se namesto "političke integrisanosti" može "spinovana loptica odbiti jednim "ideološkim slajsom" te bi, onda, nadam se, mnogo šta bilo očevidnije i loptica ne bi, delom, okačila liniju. Zato je "nezvani sudija" i intervenisao pa "hawk eye" mora kontraverzu razjasniti. Nema te zemlje na kugli našoj koja može postići zavidniji ekonomski skok ako ideološki nije precizno opredeljena. Neko će mi prigovoriti da je to Švajcarska ali mislim da ona nije dobar primer. Ona nije politički ali ideološki jeste integrisana i tu spora nema.
Препоруке:
0
2
104 четвртак, 12 април 2012 14:53
la donna é mobile.....
Rekoh da je tako svugde a iz toga ne izvukoh zaključak i da tako mora biti kada je Srbija u pitanju. Vidim već da sa nestrpljenjem neko pokušava da mi prikači kakvu etiketu. Ali, istina je da Srbija u ovom momentu na planu međunarodnih odnosa ne može da figurira kao neutralna ideološka jedinica a da istovremeno snažno razvija i svoje privredne kapacitete. Za to je potreban kapital, ona ga nema a zna se kako se on obezbeđuje. Za naivne na tržištima kapitala i novca, za malo upućenije, ulaskom u integracije, ovakve ili onakve. Nužan ambijent za tako šta je jasnom istaknuta ideologema, pripadate li ovom ili onom svetu.
Препоруке:
0
2
105 четвртак, 12 април 2012 15:25
thinking maize@ "сајбер марксисти"
ПРВО, Драги СТРОГИ Пријатељу, нисам желео да се УПЛИЋЕМ због УПЛИТАЊА, већ да приметим да сте изрекли ВРЛО ВАЖНУ СТВАР, којој ни сами нисте посветили довољно пажње! Друго, довољно сте ми одговорили, а зна се "паметном и комарац је музика", а Ваша "музика" далеко је изнад комарчије! Треће, ГРЕШИТЕ, ако мислите да желим да отпочнем још једну рунду идеолошке борбе, НЕ ЖЕЛИМ ЈЕ! То што сте рекли довољно је, али шира елаборација (иначе преко потребна по мојој процени!) захтева ДРУГИ уводни текст, а не расправу о "имену и делу" г-ђе Л.П. ЧЕТВРТО, Вашим СТРШЉЕНСКИМ провокацијама a la "La donna é mobile" (тј. "жена је варљива"!) нећете ме испровоцирати, имам "ДУГ ФИТИЉ", а познајем и неке колеге који се разумеју у "инсектициде" за "стршљене"! Само Вам кажем да има људи са "краћим фитиљем" од мог. Нема потребе за уласком у сувишне сукобе! Довољно сте рекли да би се РАЗУМЕЛИ! Свако Вам добро и лепо се одморите наредних дана. Не помињем Вам Васкрс, јер поштујем Ваш МОГУЋИ атеизам! Arrivederci!
Препоруке:
3
1
106 четвртак, 12 април 2012 16:41
Zoran, za Preko prece naokolo blize
Zbilja se trudim da razumem Vase argumente ali ih u Vasim tekstovima tesko nalazim pa odgovaram na ono sto pretpostavljam da sam razumeo kao argument. U poslednjem tekstu govorite da razlika u velicini zemlje prejudicira nemogucnost poredjenja ekonomskog rasta tih zemalja odnosno da su poredjenja neprimerena. To je potpuno netacno. Kamatne stope, inflacija, stopa rasta BNP-a, likvidnost privrede, rast produktivnosti, zaposlenost.. su ekonomski parametri koji ne zavise od velicine zemlje vec od ekonomske (i fiskalne i monetarne) politike koju ta zemlja vodi. Naravno da je ekonomija direktno zavisna od politike jer je politicka elita zaduzena da je sprovodi a zasto je Afrika takva kakva jeste je stvar katastrofalne, nepojamne korupcije koja kao kancer razara drustvo iznutra i lose ekonomske politike, pa i zemlja bogata naftom (i velika!)kao Nigerija umesto da bude africka Norveska tavori na dnu svih svetskih lista: pismenost, BNP, zdravstvena zastita, licna sigurnost, obrazovanje...
Препоруке:
4
1
107 четвртак, 12 април 2012 17:34
Ружичасти пантер
1.Сучена са економском стагнацијом која траје већ читаву деценију, ЕУ је усвојила „Лисабонску стратегију 2000“ која је 2007. преименована у „Европски одговор глобализацији“. У документу припремљеном тим поводом се између осталог каже: "Европска унија је великим делом стварана на идеји ограничавања националних суверенитета, како на политичком тако и на економском плану, па се поставља питање да ли је Европа довољно оспособљена да се суочи са постојећим правилима игре на глобалном тржишту јер она не располаже истим инструментима којима располажу државе-нације, њени ривали на светском тржишту.“
Препоруке:
4
0
108 четвртак, 12 април 2012 17:39
Ружичасти пантер
2.
Циљеви постављени „Лисабонском стратегијом“ нису остварени управо зато што ЕУ није држава па се не зна ко коме одговара за реализацију тих циљева. Сада је усвојена нова стратегија, „Европа 2020“, коју чека иста судбина. Укратко, ЕУ, односно Брисел и та маса бирократа ће вероватно опстати, али ће се државе чланице, по речима Жан-Пјер Шевенмана, претворити у забавни парк за богате Кинезе, Русе и Бразилце.Толико о модернизацији и интеграцији.
Препоруке:
4
0
109 четвртак, 12 април 2012 18:10
@la donna é mobile.....
"Припадати овом или оном свету" - у ком својству?
Препоруке:
1
1
110 четвртак, 12 април 2012 21:35
Prečicom preče naokolo bliže....
@Zoran
Iako ne odgovarate na pitanja pod pretpostavkom da ne formulišem argumentaciju odgovoriću vam. PO ekonomskim parametrima se može vršiti upoređenje ali ono i pored toga ostaje pod znakom pitanja jer su u pitanju visokoapstrahovana merila. Možda je u tom smislu krajnje intrigantno da neke od najrazvijenijih zemalja u Evropskoj uniji sve ređe koriste numeričke a sve češće vrednosne iskaze BDP-a. Na šta bi mi ličili u takvoj komparaciji? Pomenuste korupciju. To je danas toliko politizovana i ideologizovana alatka da je o njoj jedva i vredno nešto napisati. Tim terminom koji može da znači svašta i ništa može se meriti sve. Na primer, Kina iskazuje najviši svetski rast BDP-a a korupcija je tamo svepristna da je o tome jedva i potrebno pisati. Isto tako, ali na drugi način, što se i ne kvalifikuje korupcijom opervažene su i SAD i to od samog svog postanka. U jednom periodu ta zemlja je imala visoke i najviše stope rasta u nekima je osetno posustajala. Preferiram vrednosnu procenu
Препоруке:
2
1
111 петак, 13 април 2012 01:21
Draguna - Uzice
.VOLELA BIH DA Branko Pavlović u par tačaka,/ kako on to samo ume jasno i jezgrovito/, NAVEDE TE ZASLUGE Latinkine za Srbiju, a pokazao je da ume da piše i kratko i sažeto a jasno svima.Unapred hvala ako do tog teksta dodje.Svako dobro.
Препоруке:
3
0
112 субота, 14 април 2012 06:28
Mikoš
Kakav je to mentalni sklop,juče komunistkinja a danas liberal koji deli lekcije prilagođavajući ekonomsku stvarnost svojim kvazi uverenjima.Nesvesna svog neznanja druge će smatrati anahronim,retrogradnim pripadnicima palanačkog duha.Integrativnost sledi internacionalizam,a to je odricanje sebe u ime ničega.Verovatno ne zna da joj je 1864 g.u Londonu na osnivačkom kongresu Prve internacionale kao počasni gost i finansijer prisustvovao Lajonel Rotšild!Samo Srbija ima takve izrode.Za plemenitog g.Pavlovića pored stručnih i retka vrlina uvažavanja stavova DSS čiji ga je čelnik smenio kao direktora ag.za privatizaciju,nakon otkrivenih malverzacija u privatizaciji,,Severa''.Legalisti se toliko žurilo da je smena izvršena i pre izlaska sl.objave, uz kvazi opravdanje neophodne brže privatizacije i priliva novca.Posle svega, ne znam da li bi i sada mogao da g.Pavloviću pogleda u oči kao moralan čovek, a opravda rečenicu:,,Onaj ko sme da vas pogleda u oči."
Препоруке:
0
0
113 субота, 14 април 2012 19:06
Бранко Павловић
Само укратко.

Латинка Перовић је написала велики број књига, монографија и студија.Ти радови говоре сами за себе.

Неки од њих су пионирски радови у нашој историографији. Скрећем вам пажњу на тротомни приказа српских социјалиста у 19.веку и нарочито на "Руско-српске револуционарне везе".

То што је она сада уз Јовановића не значи да то што је писала и радила нема вредност, чак и када мислимо да је њена садашња политичка подршка ЛДП потпуно погрешна. Тако нпр. је Гинтер Грас био Хитлеров војник, па не значи да није светски значајан писац.

Добро би било да се напрегнемо да људе видимо објективно. И оно што је у њима и добро и лоше ,али да се трудимо да из њих извучемо оно најбоље.

И само још око Шпаније. Шпанија не излази из еврозоне зато што нема добро руководство. А да нема паметне политичаре, види се по стању у коме се налази. Иначе,тренутно стање у Шпанији је толико занимљиво за анализу, да заслужује посебан текст.
Препоруке:
5
1
114 субота, 14 април 2012 21:08
сељак беземљаш
Поштовани господине Павловићу.Изузетно ценим и поштујем Ваш став да не учествујете у оном што зову приватизација.Једини.Историја ће вас по томе памтити.
Ако вам засмета мој коментар то је зато што је живот како је то приметио Црњански највећи комендијант.
Лепо сте приметили паралелу између Латинке Перовић и Гинтера Граса.
Обоје су левичари(или се тако представљају).
Обоје се труде да буду свест и савест(без коментара)
Обоје су били против уједињења земље.(уједињење Немачке,Србија и покрајине)
Обоје имају сличан однос према Србима.
Разлоге Гинтера Граса сазнали смо 2006.г.
Разлоге Л. П.можемо само да претпоставимо.
Шта су Срби криви што су "анархолиберали"изводећи припремне радове за устав 1974 лицитирали само са 59 кажњених и "датих на суд" и 23 забрањена листа рачунајући и СРПСКИ НАРОДНИ КАЛЕНДАР а друга група притиснута трећом била кооперативнија.Матрица и цена по коју је "прва пролетерска" била против "прве шумадијске"преузеле су снс и дс.Неће ваљда губитник у историчаре.
Препоруке:
3
1
115 недеља, 15 април 2012 04:52
ДРАГАН
Латинка и Милован можда и јесу били "против Тита" али нису били против система ,Они су само хтели да седну на његово место а да се ништа не мења пошто је све добро функционисало у "сузбијању великосрпства".А што се тиче економије па шта се може очекивати од једног комунистичког кадра ,зна исто колико и "брисекска бирократија" ,али та бирократија зна вешто да финансира своје кадрове на терену да врше пропаганду за своје интересе
Препоруке:
2
1
116 недеља, 15 април 2012 23:34
Mikoš
Bitna je kao paradigma posrnulosti Srbije i žeđi da i sada prosvetljava.Str.reference kakve god bile ne oslobađaju od kritike,pa sada i nobelovca zbog istupa.Očigledno se ne razumemo zbog pristrasnosti.Pogrešna je i analogija sa Grasom jer je kao nacista bio mlad pa to može biti i izraz nezrelosti,nasuprot okoštalosti.Da li je sporan izraz izrod,pa šta reći za nekog ko promoviše secesiju drž.teritorije.Pamtim rečenicu u interv.Ninu:,,Država kad je ugrožena gađa u glavu."Ekonomija je čudna nauka u kojoj i nobelovci daju dijametralna rešenja krize.Poč.guv.Avramović reče da to znanje stane u 60 listova.Pre nekoliko g.sam dao potpis za stručnjaka,koji zbog pogrešnih procena nije uspeo na izborima.Od prof.Bajta sam davno preuzeo stav o neodrživosti e.u,a sada mnogi naknadne pameti o tome govore.Kola koja idu nizbrdo teško se mogu zaustaviti,zbog potkupljivosti,kratkovidosti i bolesne sujete srpske pseudointeligencije.Za sve promašaje i propuštene šanse stigne račun za naplatu.
Препоруке:
2
0
117 понедељак, 16 април 2012 22:59
сељак беземљаш
&МИКОШ
ДА.Био је млад Гинтер Грас када је постао Хитлеров војник.Па постао левичар и пацифиста.ЛИМЕНИ ДОБОШ је анти ратни роман.А ОНДА ЈЕ ТРАЖИО ДА СЕ БОМБАРДУЈЕ СРБИЈА.СВЕ МУ СЕ БРАДА ТРЕСЛА.УЗДРЖАТИ СЕ ЛЕВИЧАР И ПАЦИФИСТА БИВШИ ХИТЛЕРОВ ВОЈНИК НИЈЕ МОГАО.ЧУДНО.ЧУДНО.
Препоруке:
2
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер