A proglašavalje Alojzija Stepinca za "BLAŽENOG" izaziva kod Srba oduševljenje.
Preporuke:
171
2
2
petak, 16 mart 2012 17:01
siniša
Ne misle svi kao Josipović. Saveznici Amerikanci, Francuzi, Englezi i Rusi misle sasvim drugačije.
Na primer Amerikanci misle da se borio na strani saveznika, a protiv Nemaca i nemačkih saveznika Hrvata. Zato su ga i odklikovali. Francuzi, pre svega De Gol se javno ljutio i nije imao diplomatske odnose sa SFRJ kao znak protesta zbog likvidacije njegiovog antifašiatičkog kolege Mihajlovića. U Engleskoj, Londonu je bio Dražin glavni štab i imali su sa Londonom svakodnevne radio veze, druga je stvar što su ga na kraju rata izdali i predali Brozu.
Rusi, odnosno Sovjetski Savez iako su ideološki bili suprostavljeni preko vojnih obaveštajnih službi su kontaktirali sa Dražom i njegovim jedinicama i izvršavali zadtke, naročito oko rušenja nemačkih transporta. O tome postoji uredna dokumentacija.
Sa druge strane, Nemci su za Dražom raspisali poternicu zbog suprostavjanja Trećem Rajhu.
Preporuke:
125
7
3
petak, 16 mart 2012 17:06
Gradimir
Ivo deli vrednosti Nemačke, i normalno je, iz njegovog ugla, da je Draža bio zločinac. Možda Ivi treba pokazati Hitelrovu poternicu za tim "zločincem", kao i streljanje četnika i njihovih simpatizera zbog ubistva nekog naciste ili njegovog saradnika. Ivo, ima knjiga s objavljenim plakatima koji su lepljeni po Beogradu za vreme 2. sv. rata, pola ih je protiv Dražinih četnika. Nemoj se ulagivati ustašama i komunistima koji su odrasli na Bulajićevim filmovima. Posmatram samo objektivno, iako su i moji bili u partizanima.
Preporuke:
107
3
4
petak, 16 mart 2012 17:13
vojvoda
Da,da a Ante Pavelic je Djevica Marija koja je turisticki dosetala iz Italije sa dva kamiona ustasa u uzela vlast u Zagrebu.Sta se ovim glupostima dobija nikad mi nije bilo jasno???
Preporuke:
103
2
5
petak, 16 mart 2012 17:24
rad, red, disciplina
mislim da je dotičnom bivšem komponisti otac bio upravnik Golog Otoka.
Preporuke:
91
2
6
petak, 16 mart 2012 17:24
Ivana
Ama josipoviću, šta se mešaš tamo gde ti nije mesto!?
Preporuke:
83
2
7
petak, 16 mart 2012 17:57
GIJA
Ivo tebi je krivo!!!Srbi su u drugom svetskom ratu imali dva anti fasisticka pokreta!!!Ivo tebi je krivo!!!
Preporuke:
92
3
8
petak, 16 mart 2012 18:10
Dr
Kaže predsednik države koja proslavlja proterivanje 250.000 Srba i masakriranje preostalih. Države koja se sa ponosom seća svoje fašističke prošlosti, kada je istrebila preko milion Srba. Države u kojoj najpopularniji pevač peva u glavnom gradu pred 100.000 ljudi o klanju i ubijanju Srba, u prvom redu sede ministri policije i kulture, a sve prenosi državna televizija.
Ono što je Nacistička Nemačka za Jevreje, to je Hrvatska za Srba, od sredine 19. veka kada je nastala hrvatska nacija, do danas.
Preporuke:
112
2
9
petak, 16 mart 2012 19:40
Molder
Za jednog predsednika zemlje iz regiona Josipovic pokazuje veliko neznanje iz blize istorije. Jasno je zasto jedan Hrvat gleda na Drazu kao ratnog zlocinca, ali je potpuno nebulozno izjaviti da su se cetnici i ustase zajedno borili protiv partizana. Kao i to da ne moze da se seti nijedne bitke gde su se cetnici borili protiv okupatora. Ne moze jel ne zna. Nek malo procita strucnu literaturu pa nek onda nesto izjavljuje.
Preporuke:
68
0
10
petak, 16 mart 2012 20:00
Turas
A Maks Luburić nije u kategoriji Draže.Nevin je umro u Španiji. On je u klasi domovinskih heroja kao Merček i Gotovina.Cinizam ovog milozvučnog tipkača po tvrđuje da sa "državom" Austrougarskih konjušara moramo biti dosledni u istraživanju svake žrtve NDH koljača.Kojih je kako utvrđuje međunarodna komisija,bilo među rimokatoličkim fratarima,od četvorice trojica su klali.
Preporuke:
68
0
11
petak, 16 mart 2012 21:15
Genc
Ne razumem:kako Mihailjovići može da bude cvećka a da onda i Paveljići ne bude cvećka?! Opet neka vaša marifetljukacija!
Preporuke:
3
66
12
petak, 16 mart 2012 22:18
nepopravljiv
A Bulajicevih "sedam ofanziva" se itekako seca!!!
Preporuke:
42
1
13
petak, 16 mart 2012 23:44
jazavac
Ne postoji bitka na kojon su se cetnici i ustase borili na istoj strani.
Preporuke:
54
1
14
subota, 17 mart 2012 00:55
Borut
Istina.
Preporuke:
3
42
15
subota, 17 mart 2012 02:11
peca
To ti je sigurno pričao dok si bio mali, striček koji je 46 te pobedonosno zamenio srpskom krvlju nakvašenu ustašku uniformu za okupatorku partizansku .
Preporuke:
40
0
16
subota, 17 mart 2012 11:16
mk
Poslednji zlocin ustasa u Jasenovcu , kraj marta, pocetak aprila 1945, je masovno ubijanje crnogorskih cetnika , njih 3,500 na celu sa Pavlom Djurisicem. Cudna neka kolaboracija... A sve ovo precutano od strane Titovih komunista. Da ne govorimo o poznatim poternicama za Drazom od strane Nemaca 1941. , a na jednoj istoj iz 1943 su cak zajedno Tito i Draza...Ma izgleda da su u velikoj zabludi bili Truman i De Gol , koji odlikovase Drazu. Nije bilo nasih crvenih I hrvatskih istoricara da im to lepo objasne ...
Preporuke:
42
0
17
subota, 17 mart 2012 14:13
Aleksa
Ništa šta se odnosi na približavanje istini u vezi događanja u drugom svetskom ratu na terenima hrvatsko-srpskog sukoba nije dobar potez za Hrvate i njihovog glavešinu.Ne pitam se zašto.Srbi treba da o svojoj istoriji pišu iz svoje perspektive,ne obazirući se na "prosvjede" sa strane,naročito šahovničara.Ko im brani da pišu o svojoj povijesti na osnovu istine?Ne mogu?Ne pitam se zašto.Hrvatska je austrijsko-ќatolički projekat iz devetnaestog veka koji je deo plana osvajanja Balkana.Prisvajanje tuđeg jezika,pa življa i kulturne baštine je toliko drsko i bestidno da zahteva monopol na "istinu".U širenju nemačko-ќatoličke kulture hrvatski je narod uvek bio samo oruđe.Gospodari su im prvi put dali odrešene ruke u drugom svetskom ratu,svi znamo šta se dogodilo.Zato oni ne mogu da se drže istine,moraju da je kriju i od sebe samih.Mani se ti Josipoviću srpske istorije,nikakve veze nema general Mihailović sa vama,predugo ste sakrivali ustaše iza njega.Vreme je da ostanete sami.Pamet u glavu Srbi!
Preporuke:
24
0
18
subota, 17 mart 2012 14:41
Čiča
Selekcija članaka iz svetske štampe o Generalu Mihailoviću iz 1947.godine.
Brini ,Ivo,ti za svoje stado naoružano drvenim maljevima i kamama,a pomognuto fanjevačkim sveštenstvom.Prelistaj ko vam je među svecima,a đeneral Draža ,Bog da mu prosti dušu mučeničku,je odavno platio sve svoje grehe i zablude.
Preporuke:
28
0
21
subota, 17 mart 2012 14:54
Nina
INSTRUKCIJA DRAŽE MIHAILOVIĆA OD 20. DECEMBRA 1941. KOMANDANTU ČETNIČKIH ODREDA U CRNOJ GORI I KOMANDANTU LIMSKIH ČETNIČKIH ODREDA O ORGANIZACIJI, CILJEVIMA I UPOTREBI ČETNIČKIH ODREDA[1]
Ciljevi naših odreda jesu:[5]
2.) Stvoriti veliku Jugoslaviju i u njoj veliku Srbiju, etnički čistu u granicama Srbije – Crne Gore – Bosne i Hercegovine – Srema – Banata i Bačke.
3.) Borba za uključenje u naš državni život i svih još neoslobođenih, slovenačkih teritorija pod Italijanima i Nemcima (Trst – Gorica – Istra i Koruška) kao i Bugarske, severne Albanije sa Skadrom.
4) Čišćenje državne teritorije od svih narodnih manjina i nenacionalnih elemenata.
5.) Stvoriti neposredne zajedničke granice između Srbije i Crne Gore, kao i Srbije i Slovenačke čišćenjem Sandžaka od Muslimanskog življa i Bosne od Muslimanskog i Hrvatskog življa.
8) U krajevima očišćenim od narodnih manjina i nenacionalnih elemenata izvršiti naseljavanje Crnogorcima
Preporuke:
5
30
22
subota, 17 mart 2012 15:17
Danica Petrović
Nina,ko te je slagao,taj te velikom mržnjom zadojio.Sve što si napisala je obična laž iz ustaške propagandne kuhinje.Na hrvatskim rukama je mnogo srpske krvi.Srbi znaju da se to stanje nije uravnotežilo i da ste u velikoj prednosti.Ako ti je do izazivanja ,izazivaj.Prošli put vas je 16 zemalja branilo - fašističkih,naravno.Možda vam opet izađu u susret.Staro ste društvo.
Preporuke:
31
0
23
subota, 17 mart 2012 15:47
BN
Pitanje rehabilitacije Dragoljuba Mihailovića je unutrašnja stvar Srbije.Tačka.
Hrvatska slavi "Oluju",dokazani zločin i nije potrebno njeno moralisanje.
Preporuke:
36
0
24
subota, 17 mart 2012 16:06
au mile
Lično, protiv sam rehabilitacije Draže Mihajlovića u ovom trenutku. Postoje ozbiljne optužbe da je Draža Mihajlović napisao proglas krajem 1941. kojim je pozvao svoje jedinice da teritorije pod njihovom kontrolom etnički očiste od nesrpskog stanovništa. Pored ovog, dokazani su zločini četničkih jedinica nad civilnim stanovništvom za koje se sumnjalo da daju podršku četnicima.
Dok se ove ozbiljne optužbe ne ispitaju treba sačekati sa rehablitacijom.
Srbima ne sme vodilja biti ponašanje Hrvata, koji svog ratnog zločinca Stepinca žele pretvoriti u sveca i rasistu Starčevića proglašavaju za oca nacije.
Preporuke:
3
24
25
subota, 17 mart 2012 16:30
Biljana Nikolić @ Nina- mnogo toga ste izostavili i Vi i vojnoistorijski institut
A na koga li je mislio Draža Mihajlović?
Dana 10. aprila 1941. kada su nemačke trupe ušle u Zagreb, dočekane su od najvećeg dela građana sa oduševljenjem i zasipane su cvećem. Ustaški eksponent Slavko Kvaternik proglasio je „uskrsnuće Nezavisne Države Hrvatske“ (na čijem je čelu bio Ante Pavelić).
Dr Vladko Maček uputio je poruku hrvatskom narodu da ostane lojalan prema novoj vlasti: „... pozivam sve pristaše HSS, koji su na upravnim položajima, sve kotarske odbornike, opštinske načelnike i odbornike ... da iskreno surađuju sa novom narodnom vlašću“
NDH je zauzimala područje nekadašnje Banovine Hrvatske i celu Vrbasku banovinu, a granica na istoku sa Srbijom bila je reka Drina. U današnjim okvirima NDH je zauzimala područje Republike Hrvatske (osim Istre, Rijeke, Zadra, ostrva Krk, Cres, Lošinj, Lastovo i Vis koji su pre bili odvojeni od Kraljevine Jugoslavije), čitava teritorija Bosne i Hercegovine, Srem i Zemun
Preporuke:
21
0
26
subota, 17 mart 2012 16:53
Biljana Nikolić @ Nina- mnogo toga ste izostavili i Vi i vojnoistorijski institut
http://www.znaci.net/00001/4_14_1_34.htm
adresa citiranog dokumenta. Nadam se da Srbima neće biti teško da pogledaju ceo dokument, prisete se da je NDH dobrovoljno postala fašistička država, NIJE BILA OKUPURANA, Jasenovac formiran u avgustu 1941,uništen od ustaša, UZ SAGLASNOST TITA I KOMUNISTA, aprila 1945. godine.
http://www.znaci.net/00001/4_14_1_35.htm
U Londonu Hrvati g.g Krnjević, Vinder, Bičanić i dr, a isto tako i Slovenci g.g. Krek, Kuhar i dr. rade, jedni za Hrvatsku, drugi za Vel. Sloveniju. U Americi rade g.g. Šubašić, Savica Kosanović i dr., a kod Ruzvelta radi g. Adamić.Hoće da nastave staru pesmu.14 I sve to imaju opet da plate Srbi svojom krvi. Za Srbe radite samo vi u Šumadiji i mali Dangić u Istočnoj Bosni
1.) Što se tiče granica prema susedima, to će pitanje da se reši mirovnim ugovrom.
Što se tiče našeg unutrašnjeg pitanja, razgraničenja sa Hrvatima, tu držimo da treba odmah, čim se ukaže prilika, prikupiti sve snage i stvoriti svršen čin:
Preporuke:
25
0
27
subota, 17 mart 2012 16:59
dokaz@au mile
ozbiljne optužbe? Da niste Vi iz Haškog tribunala?? Da su komunisti imali dokaza, ne bi optužbe ostale optužbe. Ko im je smetao a ih dokažu? Dokažite ih Vi ako Vam smeta Dražina rehabilitacija.
Sramota!
Preporuke:
19
1
28
subota, 17 mart 2012 17:32
@Nina
Pa sta hoces, ako je ta komanda orginalna a ne neki falsifikat onda je samo naredio borbu protiv fasista.
Jer nemacka manjina, madjarska manjina, muslimani, albanci i hrvati su 90% fasisti bili.
Preporuke:
20
0
29
subota, 17 mart 2012 17:36
Ala
~rvatsko bacanje prasine u oci i imanentan bezobrazluk,prevrsili su svaku meru.
Bolje bi mu bilo da se bavi sirotinjom,korupcijom,pedofilijom,kriminalom u Hrvatskoj.
Sto se tice istorije,Josipovic je sramotna neznalica.
Drz` se ti sjore,muzike I Bote!Ali dalje od nas...
Preporuke:
17
0
30
subota, 17 mart 2012 17:37
Beli Orao
""au mile. Nisam znao da ste balansero.
Preporuke:
17
0
31
subota, 17 mart 2012 18:04
au mile
@dokaz
Još uvek je mnogo žive rodbine ljudi koje su četnici pobili. Uzmite na primer Koraksa, poznatog karikaturistu.
Poricanje zločina je sramota!
Preporuke:
3
19
32
subota, 17 mart 2012 18:13
au mile
@beli orao
Nisam nikakav balansero, nisam četnik ni komunista.
Zato mogu objektivno sagledati istinu ma kakva bila.
A to me ne sprečava da volim svoj narod.
Postoji mnogo optužbi na račun Draže Mihajlovića, mnogo dokumenata koji ga inkriminišu. Zato i kažem, da treba sagledati ponovo sve okolnosti, oceniti autentičnost istih, i u skladu sa tim doneti odluku o rehabilitaciji.Sine ira et studio.
Preporuke:
5
18
33
subota, 17 mart 2012 18:40
saša r.
Srbi mogu samo da budu ponosni, jer su imali dva antifašistička pokreta, koja su učestvovala u mnogo ozbiljnijim operacijama od De Golovog pokreta otpora.
Predsednik države koja je posle Nemačke učinila najveći genocid u 20. veku, trebao bi u najmanju ruku da ćuti i da se pokrije ušima. Njegova Hrvatska se ponosila time što je učestvovala u napadu na SSSR, čak su štampali i poštanske marke na temu učešća ustaških legija kod Staljingrada, Rzeva, Sevastopolja i Azovskog mora. Igranje na kartu zavade između partizana i četnika odgovara upravo ovim proustašama i pronacistima, koji priželjkuju građanski rat u Srbiji, ne bi li i oni uz ostale hijene mogli da utrče u naše dvorište i odrade sve ono što su "propustili" u drugom svetskom ratu.
Preporuke:
20
0
34
subota, 17 mart 2012 18:50
Marko Gay
Rehabilitacija Draze ustvari je rehabilitacija Zapada u Srbiji.
Preporuke:
0
19
35
subota, 17 mart 2012 19:27
Ala@Marko Quier
Da nije Vama Canak rod!?
Preporuke:
12
0
36
subota, 17 mart 2012 19:29
Ala@ Marko Queer
Lapsus calami!
Preporuke:
4
0
37
subota, 17 mart 2012 20:04
Milan
Izgleda da svako ko je branio srpski narod za Hrvate je neprihvatljie i zločinac. Da nije NDH i njenog genocida nad srbima, srbi bi bili apsolutna većina u BiH. Sama Hrvacka ne bi smela da se prostire na teritoriji gde su izvršili genocid nad srbima, a to je šire područje od Republike srpske krajine. To su im posle 1945. godine omogućili komunisti na čelu sa Titom. Samim tim komunisti (i srpski komunisti), su prihvatili rezultate ustaškog genocida nad srbima. A rezultate tog genocida prihvata i EU, jer najmoćnija zemlja u EU, a to je Nemačka je uvek bila pokrovitelj takve politike. Pogledajte kako na teritoriji EU jača fašizam, prvo u malim članicama, pa sve u većim.
A da, ko je od hrvata bio antifašista : Tito, Nazor, Ivan Goran Kovačić i možda još neko. Pa oni nisu imali ni jedan antifašistički pokret. A ovi nabrojani su bili možda hrvatske rezerve, za svaki slučaj, ako Hitler izgubi.
Preporuke:
11
0
38
subota, 17 mart 2012 20:33
b.s.
Hrvati nikad, ali nikad neće moći da se pomere sa mentalne granice koju su ucrtali komunisti: Da su ustaše i četnici isto!!!
Ustaše su bile krvnici nama Srbima vođeni bolesnom mržnjom, o kakvoj mi Srbi ni danas pojma nemamo, Bogu hvala. Hvala Draži što nije položio oružje i nije priznao kapitulaciju! Armija koja je priznala kapitulaciju je već bila urnisana hrvatskim izdajničkim radom "ispod žita", zato i nije mogla da pruži normalan otpor jer je vladalo opšte rasulo izazvano defetističkim glasinama koje su širili hrvatski špijuni. Ličnost kao što je Draža Mihailović je svetla tačka antifašističkog otpora u čitavoj Evropi. I bivši saveznici to znaju. Ali lukavom vatikansko-nemačkom spregom uspeli su da ponište ratne rezultate srpske borbe u 1. i 2. svetskom ratu. Verujem da se iza svega krije i britanska mržnja prema našem narodu. Mi Srbi nemamo čega da se stidimo. Samo moramo dobro da razmislimo, u pravoslavnom smislu kako to da su koljači nagrađeni državom, a našu
Preporuke:
15
0
39
subota, 17 mart 2012 20:34
dokaz@au mile
Uzmite na primer Koraksa, poznatog karikaturistu.
Kakve veze ima Ivo Josopović sa Čačkom i borbama partizana i četnika?
Da li vi shvatate da su partizani bili paravojna formacija koja nije krila da za cilj ima svgavanje dinastije i promenu društvenog uređenja? Komunisti osnivaju svoju vojsku, ustaše svoju, mađari svoju, muslimani svoju... e samo državna vojska nije smela ni da pomisli da brani poredak i Kralja?!
Imali ste isto 1991 - i opet vam ništa nije jasno!!
Ostavljate komentar za Šešelja i Haški tribunal - a ovde se pravite moralni Toša.
Preporuke:
17
0
40
subota, 17 mart 2012 20:44
b.s.
...rastaču! Nemci dugo pamte i osvetoljubivi su! Naumili su da našu državu podele kao 1941. A her Josipović je samo marioneta koja privremeno, dok je god nemački sluga, ima državu.
Preporuke:
12
0
41
subota, 17 mart 2012 21:00
Senad
hahahaha nemoze niko izmislit kao Srbi hahahaha cuj sad imali dva antifašistička pokreta haha dobar vam ovo vic,jedan pokret tjeo istrebit Bošnjake,a drugi ih pozivo da se ukljuce u borbu,s ostalim narodima i narodnostima,vaše izmišljotine prerastaju u komediju hahahaha ipak hvala nisam se dugo ovako nasmijao!!!
Preporuke:
2
15
42
subota, 17 mart 2012 21:47
Jocko
Počelo je počelo... mislim pomaganje bratske nam njihove prilikom ulaska u E.U. Prvo dolaze nebulozne preporuke, pa onda opomene i najzad... Ah što volim onaj naš marš, znate već koji... Ma ne Marš na Drinu već onaj mnogo prikladniji.
Preporuke:
10
0
43
subota, 17 mart 2012 22:00
Dr.Rade Pajovic,Florida
Naravno da je bilo zlocina koje su vrsili cetnici!Za neke i ja znam:Vlade Jovanovic iz Vrdila kod Kraljeva,Svetislav Tiodorovic iz Pekcanice itd.Bilo je toga i to je istina.Ali istina je i da General Mihailovic nije imao kontrolu nad mnogim svojim komandantima.U uslovima otezane veze kad je zemlja okupirana na terenu se svasta dogadjalo.Ali uporedjivati navodne Drazine "zlocine"i zvanicno proklamovanu politiku NDH je antiistorijska i zlonamerna prica.
Preporuke:
13
1
44
subota, 17 mart 2012 22:47
au mile
@dokaz
Naveo sam primer Koraksa kao jednog od živih svedoka čiju su familiju pobii četnici zato što sarađivali sa partizanima. Četnički pokret je u velikoj meri bio decentralizovan, imao je mnogo frakcija i sam je prolazio kroz više faza posmatrajući različite vremenske periode. Ispočetka je bio antifašistički pokret, kada su u borbi učestvovali zajedno sa partizanima. Kasnije, težište svoje borbe stavljaju na borbu protiv komunista koji su predstavljali pretnju kralju, dok se prema Nemcima odnose pasivno.(Što je s obirom na odnos snaga i nemački sistem odmazde-100 streljanih za jednog ubijenog Nemca, bila jedino ispravna odluka). Njihova taktita se svodila na čekanje savezničkog iskrcavanja. Zbog takve svoje pasivne politike spram Nemaca izgubili su podršku Britanaca što je zapečatilo njihovu sudbinu.
Niko ne sme pravdati i negirati zločine počinjene u ime srpstva samo zbog toga što su takve iste i gore zločine činili ustaše. Obračun sa zlom u redovima sopstvenog naroda nije "moralisanje".
Preporuke:
5
7
45
subota, 17 mart 2012 23:21
Karan
Dragi druze Josipovicu,razumijem vase nastojanje da nadjete nekoga na srpskoj strani ko bi bio pandam vama i vasoj politici u II sv.ratu,to ne moze nikako biti D.Mihailovic,najblizi su vam(ustasama)rukovodstvo komunisticke partije koje je cijelo vrijeme rata(pa cak i od 1918.g.kada su izdali proglas u kome podrzavaju ustase u borbi protiv "srpske hegemonije")vuce srpski narod "za nos"i tjera ih jedne na druge.
Preporuke:
17
0
46
nedelja, 18 mart 2012 00:16
Marko Gay
@ b.s.
Ličnost kao što je Draža Mihailović je svetla tačka antifašističkog otpora u čitavoj Evropi.
Zar nije bilo pametnije suprotstavljati se sovjetskom komunizmu ili engleskom imperijalizmu, umesto fasizmu?
Preporuke:
0
1
47
nedelja, 18 mart 2012 00:43
Peter RV
Josipovic je, naravna stvar, ucenik druga Tita.
Preporuke:
2
0
48
nedelja, 18 mart 2012 00:59
Beli Orao
""senad(verovatno Stevan-pitaj nenu za slavu).
Stipe Mesić je rekao da je HR dva puta pobedila u Drugom ratu `41 i `45.
Ono u zagradi shvati najozbiljnije, a berbi ćemo da oprostimo.
Preporuke:
1
0
49
nedelja, 18 mart 2012 01:13
dokaz@au mile
Familija znači -više članova, Koraksu je nastradao otac kao pripadnik partizanskih odreda od Nemaca, tome su pripomogli četnici. Majka, hvala Bogu, nije stradala iako je bila angažovana u NOBu, nisu ni deda i baba u Zemunu...Smrt oca je dovoljna tragedija, zašto preuveličavate?
Vaše učenje Titove istorije ne menja činjenicu da partizani nisu bili legitimna vojska 1941-44. Ili mislite da je legitimno pod okupatorom, NDH, handžar divizijama,balijama, menjati državni poredak - to je baš patriotizam u pravom trenutku!
Taj vaš partizanski rat "protiv Nemaca" koliko je civilnih žrtava odneo i čijih? Koliko je Hrvata u NDH poginulo u borbi protiv Nemaca i Italijana, koliko je hrvata završilo u logorima, koliko je proterano hrvata iz NDH, koliko puta je Zagreb bombardovan... koliko je Srba civila nastradalo od Nemaca, koliko od Hrvata u toku rata i komunista posle rata?
Pričate naučene fraze, bez da se(i posle toliko godina?!)udubibte,zapitate ko je izazvao građanski rat i sa kojim razlogom.
Preporuke:
3
0
50
nedelja, 18 mart 2012 01:21
dokaz@au mile
Obračun sa zlom u redovima sopstvenog naroda nije "moralisanje".
Onda se obrušite na Srbe komuniste, ispitajte optužbe o saradnji sa ustašama, zašto nisu oslobodili Jasenovac, zašto su bombe padale samo po Srbiji a ne po fašističkoj NDH... toliki silni generali iz NOBa, a tolike Srpske žrtve.
Dajte akciju da se u tom Čačku ispita šta je ispod gradskog stadiona i da vidimo ko je i zašto streljao 1944-46.
Mnogo se pravite auuuu mile, baš si... popularan Srbin.
Preporuke:
2
0
51
nedelja, 18 mart 2012 01:23
The Jack
@ Nina
Evo imam zadovoljstvo da izdem na vencanje unuke pripadnika Slovenackog JVO. Pokojni deda je izbegao zajedno sa ostalim pripadnicima JVO u SAD, ukljucujuci i popa Djujica, gde, gle slucaja, imamo sasvim drugaciju pricu. Da li da krenemo od Predsednika Ruzvelta, ili Generala De Gola? Ma nikako. Krecemo od cinjenicnog stanja da se deca, unuci i Bog hvala praunuci pripadnika JVO, okupljaju na pomenima i godisnjicama besmrtnom Cici, a ima ih pravoslavnih, rimokatolika, muslimana, a Boga mi i ateista. Dakle cetvrta generacija, koji niti znaju srpski, niti znaju sve te svetske probleme, znaju veoma dobro ko je bio Cica. Uzgred, u SAD je zakonom zabranjeno bilo kakvo promovisanje ustasa, pod pretnjom Federalnog Suda i posledicno dugacke robije.
Neke nove kreature bi to da promene, ali ne mogu jer je Ustav jasan.
Preporuke:
2
0
52
nedelja, 18 mart 2012 01:25
The Jack
@ Nina
Uzgred II > Manstir Svetog Save u Libertvilu, drzava Ilinoj, i spomen kompleks sa bistama Cice, Djujica i Djurisica je zakonom zasticeno, kao deo americkog kulturnog dobra i istorije, a to cak ni hilarica ne moze da obrise, mada bi volela.....
Preporuke:
2
0
53
nedelja, 18 mart 2012 01:25
Troglavski
Srbija treba da rehabilituje Drazu, iz vrlo jednostavnog razloga: da se cetnici ne izjednacavaju sa ustasama.
A to je moguce izvesti, jer ne ocekujem protivljenja od strane glavnih boraca protiv Hitlera: Rusije, Engleske i Amerike. Ukoliko nike od ovih ne prigovori Ivo moze da se slika ...
Preporuke:
2
0
54
nedelja, 18 mart 2012 01:50
The Jack
Jeste, jeste, jeste .... bilo je suludih zlocina motivisanim pljackom i kratkom pamecu, pocinjenih od strane srba koje svrstavaju pod cetnike. Jeste, jeste, jeste .... Ali oni niti su bili JVO, a ponajmanje cetnici. Oni su bili kokosarsko-pilicarsko-gibanicarska BANDA, a kod Cice i Momcila sa takvima se zavrsavalo po najkracem mogucem postupku, jednako kao i sa ostalim idajnicima (lista je veoma duga). Danas, Jovo Kapidzic, u Srbiji, u Beogradu uziva masla penziju i privilegije, nicim zasluzene, ali to nije dosta!! On joste i laprda i priziva demone koje je sam stvorio. Pozivam mnogobojne koje je ovaj zlikovac zavio u crno da se jave. Zelim mu da dozivi punu rehabilitaciju Armijskog Djenerala Dragoljuba Mihajlovica - Srpskog Cice, pa neka onda ode ocu svome djavolu!!
Preporuke:
1
0
55
nedelja, 18 mart 2012 02:12
The Jack
Cicina porodica je vec primila Oreden koji je Armijskom Generalu Dragoljubu Mihajovicu, posthumno dodelio Predsednik Ruzvelt. Dakle "rehabilitacija" je samo formalna stvar. Ne zbog oredena, koji je posledica najobavestenijih ljudi na zemnli, vec zbog svedoka sirom bivse YU. Pravni problem je u sledecem. Ako dodje do zvanicne rehabilitacije Srpskog Cice (koji nikada nije ni prestao da bude postovan u narodu), hrvati imaju ogroman problem. Brozovska ravnoteza ce da ispari, a oni jednostavno ne mogu da je vrate, jer su "diljem" bili podrzavaoci fasistickog sitama, sto iz koukavicluka, ato iz ignorancije, a sto iz zle namere. Zvenicna rehabilitacije Srpskog Cice, njih ostavlja bez aduta, pa makar taj adut bio prividana, da oni nesto predstavljaju na sirem politickom planu. Postoji jos jedna indikatvna stvar, a to je baza posdataka u Vizentalovom institutu, gde hrvati imaju debeo dosije, a prema srbima se odnose nhajno!?
Preporuke:
1
0
56
nedelja, 18 mart 2012 02:53
Borut
Proces Draži pratili su međunarodni posmatrači, a na sudu su izneseni brojni dokazi koji ga terete, nemački dokumenti o saradnji i td. Draža je imao i odbranu. Prema tome, jedina validna rehabilitacija moral bi biti ponavljanjsudskog postupka, na kojem bi se obarao stav po stav okazan na suđenju. Sve druge je politička deklaracije, vluntarsitički pamflet, bez ikakvog značaja za pravo i za istoriju. To je smešo. 'Rehabilitacija' draže j jav posao, bacanje narodu peska u oči.
Preporuke:
0
1
57
nedelja, 18 mart 2012 08:55
alkar
manipuliranjem povijesnim činjenicama pridonosimo stvaranju mitova i romantičarsko-ognjistarskih ideja iz kojih isplivaju najgori među nama i povedu zapjenjene nacionaliste i klerikalce u ljuti boj za tlo i vjeru.svjedoci smo devedesetih pa znate o čemu govorin.povijesna je istina da su se pavelić i ustase borili za hrvatsku ali svi mi znamo da su oni i ndh najveća sramota u povijesti hrvata i da se uzasavamo jasenovca i svih njihovih monstruoznih zločina protiv srba,zidova,roma i antifasista.pogotovo nevine djece.da se čovik najezi od tuge i strave.nezamislivo i neprihvatljivo,neobjasnjivo da se moze takvo zlo učinit.sramota i divljastvo.za sta i u ime čega?u ime velike hrvatske do zemuna za koju nema nijednog poštenog i istinskog uporista u povijesti.da li su oni onda rodoljubi?jesu,bore se za svoju domovinu ali na krivi način.nemoze se zločinima nad drugima i na tuđoj krvi napravit drzava.protjerivanjem drugih i drukčijih nisi domoljub već zločinac.ustase su zločinci,nasa sramota.
Preporuke:
3
3
58
nedelja, 18 mart 2012 09:05
alkar
(nastavak)ni na kraj pameti mi nije da izjednačim ustase i četnike ali morate priznati da je slična situacija iako su četnički zločini nominalno manji ali nista manje jezivi.sam drazin program u pet točaka donosi smjernice o stvaranju velike srbije tj,čišćenje svih srpskih zemalja od manjina i stavranje nacinalno čiste drzave sa svin srbima u jednoj drzavi sa kraljem na čelu.on je srpski domoljub po tome.sporno je to sta je on to vrsio paktom sa fasistima ,nedićem i mimo zelje nesrba koji su tribali bit istrijebljeni,dijelom i jesu.pogotovo podrinjski muslimani.početnu suradnju sa partizanima zamijenio je sa otvorenom suradnjom sa nijemcima pa ga je čak i kralj petar smijenio pred kraj rata i pozvao četnike da se pridruze partizanima.draza je dokazani srpski domoljub ali vi ga podrzavate samo zato sta se borio protiv komunista a ne osuđujete sta je bio sluga fasista jer se time kao borio za srpsku stvar.nista protiv ali i ta njegova velika srbija,kao i ndh,bi nastala na tuđoj krvi.
Preporuke:
3
4
59
nedelja, 18 mart 2012 11:16
zoransan
Možemo mi da dajemo komentare na ovu temu do mile vočke ,ali činjenica je da pobedi li Tadić ili Nikolić,oni će prihvatiti sugestiju Hrvatske tako da će Draža postati zločinac a Stepinac ostati blaženi.Po njima EU nema alternativu i na sve će pristati.
Zašto nema odgovora Tadića i Nikolića na sve glasnije zahteve hrvatske da Srbija treba da "VRATI" dewlove teritorije Hrvatskoj.
Još uvek ćute o zahtevima Vlaha iz Istočne Srbije,za neobaveštene sve se češće gotovo stalno tamo pojavljuju žute zastave na proslavama i svadbama.Samo je pitanje trenutka kada će i Vlaška dobiti svoju zvezdicu.
Preporuke:
4
0
60
nedelja, 18 mart 2012 11:16
VVlahovic
Ive ima isti problem kao i vecina Hrvata. On se "seća" ili "ne seća" događaja koje uopšte nije video. Ovde je očigledno da Ive usled sistematske i kontinuirane, propagande ima percepciju prisustvovanja događajima, koji su se dešavali kad se nije ni rodio. Slično tome, prosečan Hrvat veruje, tj "seća se" da je "domovinski rat" trajao pet godina, i slične nebuloze...Propaganda je batina koja ima dva kraja, ili još slikovitije, često se vraća kao bumerang...
Preporuke:
2
0
61
nedelja, 18 mart 2012 11:23
Mario Kalik
au mile, potpuno ste u pravu! Jedini način da u ovom trenutku budemo emancipovaniji i progresivniji od većine Hrvata je da se jasno ogradimo od retrogradnih snaga u vlastitim redovima i njihovih zločina iz perioda Drugog svetskog rata, počev od saradnje s okupatorom, odnosno njihove primarne borbe protiv partizana, do ubijanja i etničkog čišćenja civila nesrpske nacionalnosti. Jedino je to moralno i istorijski besprekorna i neprikosnovena pozicija. Jedino tako mogu da se do kraja zapuše usta rehabilitaciji ustaštva i relativizaciji ustaških zločina. Samo partizanski antifašizam je odgovor i rešenje.
Sve drugo je jedno falsifikovanje istorije protiv drugog, jedna rehabiltacija kvislinga protiv druge, jedna relativizacija njihovih zločina protiv druge. Dve lažljive i nazadne strane bore se jedna protiv druge, svaka od njih želeći da se predstavi kao ispravna i napredna. Smešno i žalosno.
To što je jedna bila manje izdajnička i zločinačka od druge, ne znači da nije bila izdajnička i zločinačka
Preporuke:
3
3
62
nedelja, 18 mart 2012 11:31
au mile
@dokaz
Priznajem netačnost vezanu za Koraksa. Nisam ponovo proveravao informacije koje sam imao. Nije postojala svesna namera da nešto preuveličavam, pogotovo ne u ovom slučaju.
Po pitanju Draže Mihajlovića , ovde je priča o tome da li ga treba rehabilitovati ili ne. Zastupam mišljenje da čitav proces Draži Mihajloviću treba obnoviti i sav sudski materijal preispitati. Ovo se posebno odnosi na deo koji se tiče Dražine politike prema nesrpskom stanovništvu. Ključno je da se utvrdi da li je proglas koji sam spomenuo autentičan ili ne.
Smatram da ne moram u svakoj prilici govoriti da je današnja Hrvatska neoustaška država koja je do kraja sprovela svoju genocidnu politiku. Ovo će biti višedecenijski akutni problem o kome će se još pričati i pričati.Ali to nije tema.
O rehabilitaciji Draže Mihajlovića moramo doneti odluku hladne glave i na utemeljenim argumentima. Zato što Srbi ne prave reviziju istorije u skladu sa dnevno političkim potrebama, za razliku od drugih.
Preporuke:
1
2
63
nedelja, 18 mart 2012 11:42
Mario Kalik
alkar, potpuno ste u pravu! To je zdrav i prav način razmišljanja koji je potreban najvećem broju Hrvata, ali i velikom broju Srba. Jedino je to put do istinskog poverenja i pomirenja između naša dva naroda.
Samo bih dodao da se rodoljublje koje nije praćeno i podređeno čovekoljublju pretvara u šovinizam koji pre ili kasnije završava u ovom ili onom genocidu. Kulturnom, političkom, fizičkom. Oni koji odbiju da se izjasne kao pripadnici većinskog naroda, a to im se od strane ove većine nameće, zna se kako u tim mračnim vremenima završavaju. Versko prekrštavanje, državna asimilacija ili fizička likvidacija.
Čovek-Nacija-Pojedinac, to je jedini humani oblik hijerarhije ovih vrednosti. On nas štiti od nacionalizma (fašizma) i (neo)liberalizma (socijalnog darvinizma) koji su, svaki na svoj način, neljudski i retrogradni. Sebična, egoistična, grabežljiva Nacija ili Pojedinac, posvećeni i tabuizirani kao vrhovne vrednosti, jednako završavaju u negaciji drugog ljudskog bića i Čovečnosti.
Preporuke:
4
1
64
nedelja, 18 mart 2012 14:41
Beli Orao
""au mile. Mario Kalik bar ima stav, a Vi Vašim balansiranjem i plazmatično-pihtijastim neproverenim izražavanjem baš nigde ne idete. Bara je jedino dobra za komarce.
Preporuke:
1
0
65
nedelja, 18 mart 2012 22:54
alkar@mario kalik
ovo je sajt desničarske ideje i misli i teško će proć ideja da je sav problem u nacionalizmu koji izraste u šovinizam ili fašizam.ko bi od njih pristao na demokratsku,liberalno-građansku srbiju u kojoj bi svak ima sva prava građanska,politička,vjerska a susjedni narodi imali prava na svoje drzave?to bi mozda i moglo ali da se prvo stvori velika srbija u "prirodnim granicama" u kojoj bi se manjine ili protjerale ili asimilirale ili doslovno posrbile.da li bi to tada bila poštena verzija srbije koja bi nastala na mitovima i tuđoj krvi i tlu,bez prava nesrba na isto tako nacionalne drzave kakva bi bila ta srbija ili da te drzave budu mini drzavice dobijene po milosti srpskoj?za nacionaliste da.nema veze sta se prolila tuđa krv i sta se zagrabilo tuđe,vazno je samo da je sve srpsko,sve srbija i svi srbi.tako i velika hrvatska-samo su nacionalisti drugog predznaka.vazno je samo da je sve hrvatska,svi hrvati i sve hrvatsko.mislim da je demokracija najbolji put prema miru za sve narode.
Preporuke:
1
0
66
subota, 24 mart 2012 20:21
Mario Kalik
Slažem sa ovim što ste rekli, jedino što mislim da je neki trajni mir i napredak na ovom prostoru moguć samo ako njegovi narodi žive u nekoj vrsti zajednice, a ne u svojim zasebnim državama. Jer, granice između tih država teško da mogu biti pravedno napravljene zbog vekovne istorijske pomešanosti. A onda takva nepravda stvara osećaj frustracije i želju za osvetom koja se može aktivirati u "pogodnom" istorijskom trenutku. Npr. mislim da je bilo nepravedno svođenje Srba u Hrvatskoj na status nacionalne manjine, o proganjanju iz Hrvatske da ne govorim, jer po mnogo čemu teritorija Hrvatske ne sme da bude rezervisana samo za Hrvate, ili neku njihovu nacionalnu dominaciju. Delovi Hrvatske gde su Srbi živeli nisu ništa manje srpski nego hrvatski. Slično tome, delovi Vojvodine, odnosno Srbije, gde Hrvati žive, nisu ništa manje hrvatski nego srpski.
Zato mislim da je vaš izraz "tuđe tlo" malo problematičan. Niti je ono ekskluzivno hrvatsko, niti ekskluzivno srpsko, kako bi velikonacionalisti želeli.
Na primer Amerikanci misle da se borio na strani saveznika, a protiv Nemaca i nemačkih saveznika Hrvata. Zato su ga i odklikovali. Francuzi, pre svega De Gol se javno ljutio i nije imao diplomatske odnose sa SFRJ kao znak protesta zbog likvidacije njegiovog antifašiatičkog kolege Mihajlovića. U Engleskoj, Londonu je bio Dražin glavni štab i imali su sa Londonom svakodnevne radio veze, druga je stvar što su ga na kraju rata izdali i predali Brozu.
Rusi, odnosno Sovjetski Savez iako su ideološki bili suprostavljeni preko vojnih obaveštajnih službi su kontaktirali sa Dražom i njegovim jedinicama i izvršavali zadtke, naročito oko rušenja nemačkih transporta. O tome postoji uredna dokumentacija.
Sa druge strane, Nemci su za Dražom raspisali poternicu zbog suprostavjanja Trećem Rajhu.
Ono što je Nacistička Nemačka za Jevreje, to je Hrvatska za Srba, od sredine 19. veka kada je nastala hrvatska nacija, do danas.
http://www.scribd.com/koekude/d/42695316-General-Mihailovich-The-World-s-Verdict-A-Selection-of-Articles-on-the-First-Resistance-Leader-in-Europe-Published-in-the-World-Press-1947
Ciljevi naših odreda jesu:[5]
2.) Stvoriti veliku Jugoslaviju i u njoj veliku Srbiju, etnički čistu u granicama Srbije – Crne Gore – Bosne i Hercegovine – Srema – Banata i Bačke.
3.) Borba za uključenje u naš državni život i svih još neoslobođenih, slovenačkih teritorija pod Italijanima i Nemcima (Trst – Gorica – Istra i Koruška) kao i Bugarske, severne Albanije sa Skadrom.
4) Čišćenje državne teritorije od svih narodnih manjina i nenacionalnih elemenata.
5.) Stvoriti neposredne zajedničke granice između Srbije i Crne Gore, kao i Srbije i Slovenačke čišćenjem Sandžaka od Muslimanskog življa i Bosne od Muslimanskog i Hrvatskog življa.
8) U krajevima očišćenim od narodnih manjina i nenacionalnih elemenata izvršiti naseljavanje Crnogorcima
Hrvatska slavi "Oluju",dokazani zločin i nije potrebno njeno moralisanje.
Dok se ove ozbiljne optužbe ne ispitaju treba sačekati sa rehablitacijom.
Srbima ne sme vodilja biti ponašanje Hrvata, koji svog ratnog zločinca Stepinca žele pretvoriti u sveca i rasistu Starčevića proglašavaju za oca nacije.
Dana 10. aprila 1941. kada su nemačke trupe ušle u Zagreb, dočekane su od najvećeg dela građana sa oduševljenjem i zasipane su cvećem. Ustaški eksponent Slavko Kvaternik proglasio je „uskrsnuće Nezavisne Države Hrvatske“ (na čijem je čelu bio Ante Pavelić).
Dr Vladko Maček uputio je poruku hrvatskom narodu da ostane lojalan prema novoj vlasti: „... pozivam sve pristaše HSS, koji su na upravnim položajima, sve kotarske odbornike, opštinske načelnike i odbornike ... da iskreno surađuju sa novom narodnom vlašću“
NDH je zauzimala područje nekadašnje Banovine Hrvatske i celu Vrbasku banovinu, a granica na istoku sa Srbijom bila je reka Drina. U današnjim okvirima NDH je zauzimala područje Republike Hrvatske (osim Istre, Rijeke, Zadra, ostrva Krk, Cres, Lošinj, Lastovo i Vis koji su pre bili odvojeni od Kraljevine Jugoslavije), čitava teritorija Bosne i Hercegovine, Srem i Zemun
adresa citiranog dokumenta. Nadam se da Srbima neće biti teško da pogledaju ceo dokument, prisete se da je NDH dobrovoljno postala fašistička država, NIJE BILA OKUPURANA, Jasenovac formiran u avgustu 1941,uništen od ustaša, UZ SAGLASNOST TITA I KOMUNISTA, aprila 1945. godine.
http://www.znaci.net/00001/4_14_1_35.htm
U Londonu Hrvati g.g Krnjević, Vinder, Bičanić i dr, a isto tako i Slovenci g.g. Krek, Kuhar i dr. rade, jedni za Hrvatsku, drugi za Vel. Sloveniju. U Americi rade g.g. Šubašić, Savica Kosanović i dr., a kod Ruzvelta radi g. Adamić.Hoće da nastave staru pesmu.14 I sve to imaju opet da plate Srbi svojom krvi. Za Srbe radite samo vi u Šumadiji i mali Dangić u Istočnoj Bosni
1.) Što se tiče granica prema susedima, to će pitanje da se reši mirovnim ugovrom.
Što se tiče našeg unutrašnjeg pitanja, razgraničenja sa Hrvatima, tu držimo da treba odmah, čim se ukaže prilika, prikupiti sve snage i stvoriti svršen čin:
Da su komunisti imali dokaza, ne bi optužbe ostale optužbe. Ko im je smetao a ih dokažu? Dokažite ih Vi ako Vam smeta Dražina rehabilitacija.
Sramota!
Jer nemacka manjina, madjarska manjina, muslimani, albanci i hrvati su 90% fasisti bili.
Bolje bi mu bilo da se bavi sirotinjom,korupcijom,pedofilijom,kriminalom u Hrvatskoj.
Sto se tice istorije,Josipovic je sramotna neznalica.
Drz` se ti sjore,muzike I Bote!Ali dalje od nas...
Još uvek je mnogo žive rodbine ljudi koje su četnici pobili. Uzmite na primer Koraksa, poznatog karikaturistu.
Poricanje zločina je sramota!
Nisam nikakav balansero, nisam četnik ni komunista.
Zato mogu objektivno sagledati istinu ma kakva bila.
A to me ne sprečava da volim svoj narod.
Postoji mnogo optužbi na račun Draže Mihajlovića, mnogo dokumenata koji ga inkriminišu. Zato i kažem, da treba sagledati ponovo sve okolnosti, oceniti autentičnost istih, i u skladu sa tim doneti odluku o rehabilitaciji.Sine ira et studio.
Predsednik države koja je posle Nemačke učinila najveći genocid u 20. veku, trebao bi u najmanju ruku da ćuti i da se pokrije ušima. Njegova Hrvatska se ponosila time što je učestvovala u napadu na SSSR, čak su štampali i poštanske marke na temu učešća ustaških legija kod Staljingrada, Rzeva, Sevastopolja i Azovskog mora. Igranje na kartu zavade između partizana i četnika odgovara upravo ovim proustašama i pronacistima, koji priželjkuju građanski rat u Srbiji, ne bi li i oni uz ostale hijene mogli da utrče u naše dvorište i odrade sve ono što su "propustili" u drugom svetskom ratu.
A da, ko je od hrvata bio antifašista : Tito, Nazor, Ivan Goran Kovačić i možda još neko. Pa oni nisu imali ni jedan antifašistički pokret. A ovi nabrojani su bili možda hrvatske rezerve, za svaki slučaj, ako Hitler izgubi.
Ustaše su bile krvnici nama Srbima vođeni bolesnom mržnjom, o kakvoj mi Srbi ni danas pojma nemamo, Bogu hvala. Hvala Draži što nije položio oružje i nije priznao kapitulaciju! Armija koja je priznala kapitulaciju je već bila urnisana hrvatskim izdajničkim radom "ispod žita", zato i nije mogla da pruži normalan otpor jer je vladalo opšte rasulo izazvano defetističkim glasinama koje su širili hrvatski špijuni. Ličnost kao što je Draža Mihailović je svetla tačka antifašističkog otpora u čitavoj Evropi. I bivši saveznici to znaju. Ali lukavom vatikansko-nemačkom spregom uspeli su da ponište ratne rezultate srpske borbe u 1. i 2. svetskom ratu. Verujem da se iza svega krije i britanska mržnja prema našem narodu. Mi Srbi nemamo čega da se stidimo. Samo moramo dobro da razmislimo, u pravoslavnom smislu kako to da su koljači nagrađeni državom, a našu
Kakve veze ima Ivo Josopović sa Čačkom i borbama partizana i četnika?
Da li vi shvatate da su partizani bili paravojna formacija koja nije krila da za cilj ima svgavanje dinastije i promenu društvenog uređenja? Komunisti osnivaju svoju vojsku, ustaše svoju, mađari svoju, muslimani svoju... e samo državna vojska nije smela ni da pomisli da brani poredak i Kralja?!
Imali ste isto 1991 - i opet vam ništa nije jasno!!
Ostavljate komentar za Šešelja i Haški tribunal - a ovde se pravite moralni Toša.
Naveo sam primer Koraksa kao jednog od živih svedoka čiju su familiju pobii četnici zato što sarađivali sa partizanima. Četnički pokret je u velikoj meri bio decentralizovan, imao je mnogo frakcija i sam je prolazio kroz više faza posmatrajući različite vremenske periode. Ispočetka je bio antifašistički pokret, kada su u borbi učestvovali zajedno sa partizanima. Kasnije, težište svoje borbe stavljaju na borbu protiv komunista koji su predstavljali pretnju kralju, dok se prema Nemcima odnose pasivno.(Što je s obirom na odnos snaga i nemački sistem odmazde-100 streljanih za jednog ubijenog Nemca, bila jedino ispravna odluka). Njihova taktita se svodila na čekanje savezničkog iskrcavanja. Zbog takve svoje pasivne politike spram Nemaca izgubili su podršku Britanaca što je zapečatilo njihovu sudbinu.
Niko ne sme pravdati i negirati zločine počinjene u ime srpstva samo zbog toga što su takve iste i gore zločine činili ustaše. Obračun sa zlom u redovima sopstvenog naroda nije "moralisanje".
Zar nije bilo pametnije suprotstavljati se sovjetskom komunizmu ili engleskom imperijalizmu, umesto fasizmu?
Stipe Mesić je rekao da je HR dva puta pobedila u Drugom ratu `41 i `45.
Ono u zagradi shvati najozbiljnije, a berbi ćemo da oprostimo.
Vaše učenje Titove istorije ne menja činjenicu da partizani nisu bili legitimna vojska 1941-44. Ili mislite da je legitimno pod okupatorom, NDH, handžar divizijama,balijama, menjati državni poredak - to je baš patriotizam u pravom trenutku!
Taj vaš partizanski rat "protiv Nemaca" koliko je civilnih žrtava odneo i čijih? Koliko je Hrvata u NDH poginulo u borbi protiv Nemaca i Italijana, koliko je hrvata završilo u logorima, koliko je proterano hrvata iz NDH, koliko puta je Zagreb bombardovan... koliko je Srba civila nastradalo od Nemaca, koliko od Hrvata u toku rata i komunista posle rata?
Pričate naučene fraze, bez da se(i posle toliko godina?!)udubibte,zapitate ko je izazvao građanski rat i sa kojim razlogom.
Onda se obrušite na Srbe komuniste, ispitajte optužbe o saradnji sa ustašama, zašto nisu oslobodili Jasenovac, zašto su bombe padale samo po Srbiji a ne po fašističkoj NDH... toliki silni generali iz NOBa, a tolike Srpske žrtve.
Dajte akciju da se u tom Čačku ispita šta je ispod gradskog stadiona i da vidimo ko je i zašto streljao 1944-46.
Mnogo se pravite auuuu mile, baš si... popularan Srbin.
Evo imam zadovoljstvo da izdem na vencanje unuke pripadnika Slovenackog JVO. Pokojni deda je izbegao zajedno sa ostalim pripadnicima JVO u SAD, ukljucujuci i popa Djujica, gde, gle slucaja, imamo sasvim drugaciju pricu. Da li da krenemo od Predsednika Ruzvelta, ili Generala De Gola? Ma nikako. Krecemo od cinjenicnog stanja da se deca, unuci i Bog hvala praunuci pripadnika JVO, okupljaju na pomenima i godisnjicama besmrtnom Cici, a ima ih pravoslavnih, rimokatolika, muslimana, a Boga mi i ateista. Dakle cetvrta generacija, koji niti znaju srpski, niti znaju sve te svetske probleme, znaju veoma dobro ko je bio Cica. Uzgred, u SAD je zakonom zabranjeno bilo kakvo promovisanje ustasa, pod pretnjom Federalnog Suda i posledicno dugacke robije.
Neke nove kreature bi to da promene, ali ne mogu jer je Ustav jasan.
Uzgred II > Manstir Svetog Save u Libertvilu, drzava Ilinoj, i spomen kompleks sa bistama Cice, Djujica i Djurisica je zakonom zasticeno, kao deo americkog kulturnog dobra i istorije, a to cak ni hilarica ne moze da obrise, mada bi volela.....
A to je moguce izvesti, jer ne ocekujem protivljenja od strane glavnih boraca protiv Hitlera: Rusije, Engleske i Amerike. Ukoliko nike od ovih ne prigovori Ivo moze da se slika ...
Zašto nema odgovora Tadića i Nikolića na sve glasnije zahteve hrvatske da Srbija treba da "VRATI" dewlove teritorije Hrvatskoj.
Još uvek ćute o zahtevima Vlaha iz Istočne Srbije,za neobaveštene sve se češće gotovo stalno tamo pojavljuju žute zastave na proslavama i svadbama.Samo je pitanje trenutka kada će i Vlaška dobiti svoju zvezdicu.
Sve drugo je jedno falsifikovanje istorije protiv drugog, jedna rehabiltacija kvislinga protiv druge, jedna relativizacija njihovih zločina protiv druge. Dve lažljive i nazadne strane bore se jedna protiv druge, svaka od njih želeći da se predstavi kao ispravna i napredna. Smešno i žalosno.
To što je jedna bila manje izdajnička i zločinačka od druge, ne znači da nije bila izdajnička i zločinačka
Priznajem netačnost vezanu za Koraksa. Nisam ponovo proveravao informacije koje sam imao. Nije postojala svesna namera da nešto preuveličavam, pogotovo ne u ovom slučaju.
Po pitanju Draže Mihajlovića , ovde je priča o tome da li ga treba rehabilitovati ili ne. Zastupam mišljenje da čitav proces Draži Mihajloviću treba obnoviti i sav sudski materijal preispitati. Ovo se posebno odnosi na deo koji se tiče Dražine politike prema nesrpskom stanovništvu. Ključno je da se utvrdi da li je proglas koji sam spomenuo autentičan ili ne.
Smatram da ne moram u svakoj prilici govoriti da je današnja Hrvatska neoustaška država koja je do kraja sprovela svoju genocidnu politiku. Ovo će biti višedecenijski akutni problem o kome će se još pričati i pričati.Ali to nije tema.
O rehabilitaciji Draže Mihajlovića moramo doneti odluku hladne glave i na utemeljenim argumentima. Zato što Srbi ne prave reviziju istorije u skladu sa dnevno političkim potrebama, za razliku od drugih.
Samo bih dodao da se rodoljublje koje nije praćeno i podređeno čovekoljublju pretvara u šovinizam koji pre ili kasnije završava u ovom ili onom genocidu. Kulturnom, političkom, fizičkom. Oni koji odbiju da se izjasne kao pripadnici većinskog naroda, a to im se od strane ove većine nameće, zna se kako u tim mračnim vremenima završavaju. Versko prekrštavanje, državna asimilacija ili fizička likvidacija.
Čovek-Nacija-Pojedinac, to je jedini humani oblik hijerarhije ovih vrednosti. On nas štiti od nacionalizma (fašizma) i (neo)liberalizma (socijalnog darvinizma) koji su, svaki na svoj način, neljudski i retrogradni. Sebična, egoistična, grabežljiva Nacija ili Pojedinac, posvećeni i tabuizirani kao vrhovne vrednosti, jednako završavaju u negaciji drugog ljudskog bića i Čovečnosti.
Zato mislim da je vaš izraz "tuđe tlo" malo problematičan. Niti je ono ekskluzivno hrvatsko, niti ekskluzivno srpsko, kako bi velikonacionalisti želeli.