уторак, 07. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Вук длаку мења али Британце никада

Kоментари (83) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 12 март 2012 19:57
паја патак
Ретко користан текст који осветљава оне најтамније и најгадније стране садашње предизборне политике -превртаче, обртаче - политичке мућкароше најниже врсте. Али - још трагичније од чињенице да они постоје и "цветају" заливани субсидијама разних врста је неоспорна чињеница да ће за њих ипак гласати стотине хиљада ...... (да не наведем праву карактеристику, знате већ, због модератора). То и јесте оно што баца у најдубљу депресију, упркос квалитету овог текста.
Препоруке:
123
1
2 понедељак, 12 март 2012 20:03
siniša
U suštini tekst je precizan i realan, ali nije problem ni u Vuku ni u Čedi. Čak ni u Tadiću.Mi što smo živeli i radili na Zapadu znamo da je u osnovi funkcionisanja Zapada strah, strah za egzistenciju i siromaštvo, mogućnost da se postane klošar i bez kuće i bez kola i bez ičega u momentu, jer sve počiva na kreditu i hipoteci. Taj duh egziatencijalnog straha se uvukao i u naš narod. Ljudi u svim firmama samo strepe od otpuštanja od gubitka sredstava za golu egzistenciju. Tako zastrašeni su spremni da budu i za Tadića i za Čedu i Vuka....Kaže se "harbar kao Grk". Kad bismo bili hrabri kao Grci odbacili strah, možda bi bilo i nade.
Препоруке:
125
2
3 понедељак, 12 март 2012 20:06
.....
„Млади човече, извините што Вас тако ословљавам, јер Вам не знам ни име ни чин, запамтите да су Енглези најгори народ на свету. Шта мислите да они нису знали и одобравали оно што сам ја радио, па су ме после, једноставно, одбацили и оставили на цедилу... Гори су и од Немаца. Са Немцима бар знате на чему сте, а са Енглезима никада. Енглези су спремни сваког да искористе и продају, када оцене да је то у њиховом интересу. Запамтите, Енглези су најгори народ на свету. У то ћете имати прилике да се уверите.“



СУРОВА ИСТИНА
Препоруке:
127
1
4 понедељак, 12 март 2012 20:18
Sa Brda
Volim kad autor svoj stav izlaže jasno i lako.
Moje čestitke Stefanu Dušaniću.
Препоруке:
97
2
5 понедељак, 12 март 2012 20:23
Godo
Bravo za duhovit i zanimljiv tekst. Šteta što niste podsetili i na njegovu epizodu sa rukoljubljenjem "bloody" Madlenke odmah posle okupacije 2000. Napokon uvek sam se pitao odakle ovaj čovek održava onu vilu u kojoj živi sa svojom agilnom suprugom. .... E Srbijo među šljivama ... crvljivim.
Препоруке:
104
1
6 понедељак, 12 март 2012 20:23
Marko Gay
Vuk Draskovic i Draza Mihailovic su velikani istorije, koji su se neumorno borili za interese Zapada, a na stetu Srba.

Obojica zasluzuju spomenike.

To sto su nasi preci pustili svog spijuna Drazu niz vodu i pristali da vlast u Jugoslaviji preuzme ruski spijun -- bio je ustupak Staljinu.

Ali brzo su uvideli svoju gresku i Titu uspesno pruzili pomoc da izvede Jugoslaviju iz socijalisticke zajednice drzava.
Препоруке:
17
63
7 понедељак, 12 март 2012 21:02
paja patak dobio zadatak !
" Mi što smo živeli i radili na Zapadu znamo da je u osnovi funkcionisanja Zapada strah, strah za egzistenciju i siromaštvo, mogućnost da se postane klošar i bez kuće i bez kola i bez ičega u momentu, jer sve počiva na kreditu i hipoteci."pazi molim te tekst velikih srba sto rade na trulom zapadu , uzimaju samo devize ,voze strana kola, a ovde prosipaju patriotizam,.... ljudi se dele za dobre ili zle. da je jedna nacija zla... uuuuuu pa tu je potrebna visoka inteligencija ....a sa brda se stavovi vide lejasno i tesko , ha ,ha ha ," Bravo za duhovit i zanimljiv tekst. " A u Srbiji nije usla strana cizma jos od 41" *izuzev iznenadnog prelaska Rusa iz Sfora u Kfor" Samo reci na koju si vilu mislio da nije sa Zenevskog jezera ?
Препоруке:
2
81
8 понедељак, 12 март 2012 21:42
jezivi
Dugo mi je da prepisujem početak teksta. Kada se pročita, koji zaključak sledi?

Drašković je uvek radio za nekog, a protiv svog naroda i države.

Nekad je bio i rusofil (u romanu nož). A i nož je pisao kada se uveliko spremala razgradnja Jugoslavije u cilju podgrijavanja mržnjr među njenim donekle izmirenim narodima.
Препоруке:
81
2
9 понедељак, 12 март 2012 21:49
teodora
Spomenut je Nož...a kad će neko da napiše realističnu sagu o srpskim genocidima nad okolnim narodima? Ili to ovde ipak nikoga ne interesuje-zbog moralne nadmoćnosti...
Препоруке:
3
129
10 понедељак, 12 март 2012 22:22
Др Василије
1)"...У земљи у којој су се појмови левице и деснице одавно изгубили у густом смогу свеколике неодговорности и компрадорства, више не изгледа необично ни када се Чедомир Јовановић и Вук Драшковић појаве на истом задатку...."
Левица и десница у Србији?Можда сам погрешно схватио али споменути ове две особе у том контексту је за укус и овакве Србије више него срамотно и тужно.
2)"...Дража Михаиловић је херојски ратовао за слободу на истој страни с нашим врлим западним савезницима из оба светска рата, Британцима и Американцима..."
Да, ратовао је са њима против већег зла али и само али у интересу Србије православне,слободне,независне .... то није јасно само .... изродима (опростите другачије их не могу назвати).
Препоруке:
35
5
11 понедељак, 12 март 2012 22:27
Др Василије
3)Ако би неки политичар у уређеној држави наступио против легитимних националних интереса, био би то окидач за суноврат његове политичке каријере. Примери Чедомира Јовановића и Вука Драшковића најочитије показују да у Србији то није случај. Овим се потцртава још један црнохуморни парадокс – обојица наиме убеђују јавност како изгарају не би ли прикључили Србију пробраном друштву уређених држава."
Време када такве "сподобе" требају да нестану са политичке сцене је близу али не треба заборавити да они својим срамним постојањем само прикривају правог домаћег ....... и страног плаћеника.(изаберите особу и странку и савест ће вам све рећи).
Препоруке:
35
1
12 понедељак, 12 март 2012 22:33
фристајло
Ако би неки политичар у уређеној држави наступио против легитимних националних интереса, био би то окидач за суноврат његове политичке каријере. Примери Чедомира Јовановића и Вука Драшковића најочитије показују да у Србији то није случај.
Ово јесте тачно.
Са друге стране- Срби су народ који има границу трпљења, која је често непозната, и склони су да, као појединци предузму кораке којиа исправљају такве грешке.
У Србији је (тренутно) исплативо бити издајник. Но, исто тако то може бити и врло ризично...
Препоруке:
47
1
13 понедељак, 12 март 2012 22:43
Бели Орао
Посматрамо ли Вука Драшковића као потрошеног и компромитованог политичара, човека коме ниједан Србин више није спреман да удели свој глас[6], он неће бити вредан помена; ипак, ако учинимо напор и сагледамо га искључиво као парадигму дугог деструктивног деловања и упорног опстајања на српској политичкој сцени, схватићемо да промишљамо о битном феномену овога друштва.

Стварно лепо речено о човеку који је за 15 година изгубио 15(петнаест) Крагујеваца.

П.С.

Посебна захвалност професору Живојиновићу на лаганом увођењу истине у српски мозак и свест.
Препоруке:
56
1
14 понедељак, 12 март 2012 22:45
Bluesman
Politička pojava Vuka svakako bi bila dobar materijal za jednu dobru humorističku dramu, da za sobom nije ostavljala žrtve. Od Gospića, preko beogradskog devetomartovskog haosa pa sve do ibarske magistrale. Zbog njegovog političkog licemreja uvek su stradali drugi. On je postajao sve mladji. i bogatiji. Na kraju je završio u društvu onih kojima je oduvek i pripadao. Čemu se, u poniženoj i osiromašenoj Srbiji, više skrivati? Kad se sada može otvoreno po džeparac u britansku ambasadu, letovati na Mikonosu u kući koja je vlasništvo britanse obaveštajne službe MI6. Ali dobro je znati da sam nekada davno, 9. marta, imao neprijatelja i ispred i iza sebe. Uživaj Vuče medju svojima. Samo ponekad, kad izadješ pred kamere, pomisli da te gledaju porodice Branivoja Milinovića i Nedeljka Kosovića...Oni nisu dočekali da te vide preobraćenog. Poslednje što su čuli bio je tvoj jurišni poklič, junačino. I ne plaši se. Mi Srbi, opraštali smo i gorima o tebe. Ostalo ti je još da ti Bog oprosti
Препоруке:
59
1
15 понедељак, 12 март 2012 22:49
Радосав
Више ме не занима ни Вук, ни Дража, ни Тито, ни Тадић!
Препоруке:
32
8
16 понедељак, 12 март 2012 22:56
Мирко Грбић, Бањалука
Ни Фројд се не би снашао у овом животном каламбуру...!
Препоруке:
43
1
17 понедељак, 12 март 2012 23:01
Politicki emigrant
Vuk je boravio pre nekoliko godina medju nama kaocetnik.Primili smo ga kao brata(mi naivni Srbi).Mada je posle toga dolazio nekoliko puta u Ameriku,nije se vise usudio da nas poseti.misli da bi mu preselo...Stari Ravnogorac
Препоруке:
53
1
18 понедељак, 12 март 2012 23:37
Marko Gay
@ Bluesman

za sobom ostavljala žrtve. Od Gospića, preko beogradskog devetomartovskog haosa pa sve do ibarske magistrale. Zbog njegovog političkog licemreja uvek su stradali drugi.


Valjda su ti koji su poginuli ucestvovali u borbi iz svojih razloga, a ne zbog Vuka?

Nisu bili ovce i predskolska deca pa da rade sve sto im se kaze, tj sve sto im Vuk kaze.

Lakse je naravno kriviti Vuka nego posteno priznati da ste svojevoljno postupali, i vi kao i svi ostali.


Oni nisu dočekali da te vide preobraćenog.


O cemu govorite? Vuk se sve vreme borio i bori za slabljenje Srbije i sve sto je radio, ne samo on nego i njegovi saborci, bilo je efikasno i posluzilo je tom cilju.

Mi od Vuka (i ranije Draze Mihailovica) nismo imali vernijih ljudi medu Srbima. Zato obojica zasluzuju spomenik na Terazijama.
Препоруке:
8
44
19 понедељак, 12 март 2012 23:46
Симо
У Србији је бирачко тијело баш чудно.Просто је невјероватно да Чедо, Вук, Чанак и т.д.добију од бирача повјерење које им омогућује да учествују у формирању власти.На жалост они су добродошли коалициони партнери ДС.а.Тадић је изјавио да је продрам ДС.а близак ЛДП.у.А Чедо неће с њима.Какво понижење.Ни Николић у тандему са Вучичем нису срећа за србију.Ко једном изда, опет ће.Коштуницу су ДС-овци сахранили убитачном пеопагандом, мада му ни један из ДС.а није ни до кољена.Британци су купили Карађорђевиће и одредили судбину Србији.Можда, када би се Србија ослободила политичара из Црне Горе и Херцеговине, да би добила повољнију демократску слику, али како то учинити, када они теко лијепо причају, а веома мало раде.
Препоруке:
43
3
20 уторак, 13 март 2012 00:12
Турас
Адекватна употреба термина у класификацији наших назови политичара,позиције и опозиције у"корисне идиоте".Такође и СВИ србски медији који их следе морају да понесу овај епитет. Душанићу честитке на"осветљивању"конгломерата политичарије у минулом веку Србије.Могу само да додам,освр нувши се на гсц Черчила у оправданост политике интереса у служби Њ.В.Елизабете.На ши "политичари"су такође у служби Албиона,али не из интереса своје земље већ личних.Елем,ту се крије епитет"корисни идиоти"који се провлаче кроз СВЕ политичке с истеме у прошлом веку,да је постала ментал на деформација нације.Зашто нације,зато што је ранодушна према овој појави која није карактеристична за ни један државотворан народ.Отуда и упирање Енглеза (устав74те)да нестанемо као народ.То упирање се данас највише примећује.Ако ништа не учинимо као народ,"идиоти" видимо неће,готови смо.
Препоруке:
26
1
21 уторак, 13 март 2012 00:23
сељак беземљаш
Навео бих овде нешто што на први поглед изгледа неважно.Почетком седамдесетих година допала ми је у руке танка књижица са насловом ЈА МАЛОГРАЂАНИН.Аутор вук драшковић ,тада непознат.У књижици су критиковани они облици понашања који су тада сматрани малограђанским.Књижицу сам запамтио по запенушаном и дивљачком гневу на све који ремете самоуправне вредности и по веома у тексту израженој жељи споменутог да буде власт.Мислим да се и пре четрдесет година у петоминутном разговору могло утврдити да је за њега власт дрога.Он је остајао исти али су у промењљивим околностима ефекти били час трагични,час комични.Са нагласком на трагедију за све нас.А он се задовољно смеје.
Препоруке:
44
0
22 уторак, 13 март 2012 00:38
Јован Лондон
Одличан текст уз једну опаску: аутор као да је преспавао последњих (бар) 20 година па још увек политички спектар дели на левицу и десницу. Та подела одавно не постоји (што се и види чак и код нас, а овде у Енглеској је на власти коалиција Конзервативаца и Либерала, значи крајње левице и крајње деснице). Једина подела која је исправна је на глобалисте и њихове противнике!!!
Што се Драшковића тиче, он је ваљда сад затворио круг: почео као комнистички чиновник код Мике, а сад је исто само код Чеде!!!
Препоруке:
32
0
23 уторак, 13 март 2012 01:27
Биљана Николић
Исти је то окидач ирационалног као онај што је у мраку Другог светског рата брата окренуо против брата. Није ли баш то тема свих тема?


Јесте, то је тема свих тема.

Друга тема свих тема је - могу ли се браћа Срби поново око нечега окупити, ако се не могу помирити?
Препоруке:
19
0
24 уторак, 13 март 2012 02:15
Влада Канада
Зашто се "политичарима" типа Јовановић, Драшковић, Чанак, Динкић, Борко Стефановић, Тадић и жута компанија и сорошевим буљуцима ништа лоше не дешава, без обзира што отворено раде против интереса Срба, већ удобно живе у српском Београду? Чудно је стање у коме се Срби налазе па овима гледају кроз прсте. Србија је окупирана... Сваки окупатор треба капое, којих у Боеграду има доста, због послератног комунистичког насељавања бригадама најпримитивних моралних и интелектуалних нивоа. Њихов ивер није пао далеко од отетих станова и дедињских вила. Ови квислинзи никакви избори не могу да помере из власти. Они нису постављени да изгубе. Њих може да почисти само свеопшти народни бунт. А за то је потребан још већи ниво глади и беспарице у Србији. Још увек се добро живи. Дијаспора шаље сувише пара. Зато је народ још увек миран.
Препоруке:
34
0
25 уторак, 13 март 2012 07:05
пеца
Српски народ је дуго времена жибео у ружичастом матриксу званом Југославија.Пуче ружичасти балон,осташе срби испраних мозгова.А сада се чудимо како тако дуго неки чланови српског народа без срама,ширих осуда,несметано раде против своје нације.Све су то припреме за улазак у Еу матрикс....а онда,нам ваљда и ти испрани мозгови неће више требати.
Препоруке:
21
0
26 уторак, 13 март 2012 08:09
Aleksandar
Ако би неки политичар у уређеној држави наступио против легитимних националних интереса, био би то окидач за суноврат његове политичке каријере.

Eh kad bi tako bilo. Perfidni Albion radi isto svuda i na mnogim mestima to prolazi. Npr. africke drzave su pune Draskovica i Jovanovica i Tadica koji odradjuju prljav posao za neoimperijalisticke interese svojih gazdi iz inostranstva. Uzmite npr. jednog Musavenija u Ugandi koji je sad izmislio jednog Konija lidera LRA koji 6 godina nije u severnoj Ugandi da ugodi Amerikancima da dodju u Ugandu (132 SAD specijalca), Centralnu africku republiku, Kongo i Sudan da kao jure Konija. A sve to se poklapa sa otkricem najveceg naftnog polja kojie se prostire kroz te drzave. Musaveni ce da gazdama utanaci kontrolu i eksploataciju tog prirodnog bogatstva sto naravno nije u interesu drzave i nacije ciji je predsednik. tako je i kod nas. nista posebno, kao sto vidite. Zivela Srbija banana republika puna izdajica!
Препоруке:
25
0
27 уторак, 13 март 2012 08:10
Џејми Шеј
@Влада Канада - zasto im se nista ne desava u srpskom Beogradu? Vec je ranije mnogo puta receno da je Beograd postao ustaski grad a ne srpski. Kada poredjate cinjenice: Beograd je isporucio Hagu 2 predsednika Srbije, ceo vojni vrh i nemali broj Srba. Sadasnji predsednik, vlada i skupstina skoro svakodnevno krse Ustav Srbije do veleizdaje. Da li je onda prethodna konstatacija o ustaskom gradu, istinita ili ne? I dalje je to moj rodni grad, isteracemo ustase odavde.
Препоруке:
36
1
28 уторак, 13 март 2012 08:22
Vuk
U bilo kojoj pravnoj drzavi Vuk,Ceda,Canak,Dinkic a i BT i jos poneki bi do sada uveliko bili na odsluzenju dugogodisnje robije zbog izdaje nacionalnih interesa i jos kojecega ali ovo je Srbija pa takvi se nadmecu za vlast.
Boze, hoce li srpski narod ikada progledati?
Препоруке:
30
0
29 уторак, 13 март 2012 09:19
Istok
Moja su ikustva s njima Englezima takva dа ih mrzim iz dna duse.Svet ce se roditi kada oni budu baceni u iste muke na koje su druge pekli i hoce. General Draza je rekao istinu i zato i zbog toga Amerikancima i Englezima veliko ne. Okrenimo im ledja.Najvise ce ih povrediti ako se okrenemo Rusima. Staljin nije bio Rus. A Rusi su bili velike budale kao i mi i upali su u mrezu "komunista" povedenih od strane Jevreja koji si ziveli pod Anglosaksonacima i koji su ih obucili i nahuskali protivu Ruskog Carstvai. Englezi su preko ovih Jevreja iskoristili probleme koje je Ruska Carevina imala na pocetku 20 beka i srusili ga. Rusenje Ruskog Carstva je delo Engleza. Kakva tragedija Ruskog Naroda. Zato im je Bog poslao Putina. Neka ga Bog pozivi. On je izuzetan covek. To mu je priznao i Kisindzer , Jevrejin u americkoj politici. Jevrejski lobi u Americi je jak i vrlo bogat i samo gleda svoje novcane interese i kod toga ne misli mnogo o tragediji Jevrejskog naroda. Samo novac i ineresi.
Препоруке:
25
0
30 уторак, 13 март 2012 09:23
Бели Орао
@Влада Канада. Зашто им гледају кроз прсте...Зато што можемо да гледамо јер су растављени, а народ у никако да дође у главу да их састави.
Препоруке:
15
0
31 уторак, 13 март 2012 09:34
Godo
@paja patak dobio zadatak !
vidim da sam te dobro potaknuo, očigledno da je izašla maca (vuk) na vratanca. Mala ti je vila, bolja bi bila na Ženevskom jezeru?!
Препоруке:
18
0
32 уторак, 13 март 2012 09:49
Даг
Драшковић је типичан пример неукорењеног идентитета код Срба. То су људи који лутају од прилике до прилике, трбухом за политичким крухом. Прећи пут од националисте до натовца, заиста је фасцинантно.

Јовановић је пример урбаног идентитета који је најчешће анационалан и суштински антинационалан. Овај идентитет се код нас нарочито негује и одржава, посебно у доминантној филмској субкултури.

И за рурални и за урбани антинационални профил заједничка је идеја да тамо негде постоји бољи и лепши живот, за чије се рекламирање, уз одговарајућу дозу аутошовинизма, и овде може добити довољно новца или избећи казна за преступе. У свему томе, зависничка психологија протеже се и на чаробни прах. Тако се потврђује "прави" животни стил.
Препоруке:
28
0
33 уторак, 13 март 2012 10:59
Kockasti
Vuk je zanimljiv političar. Često političari naprave zaokret za 180 stupnjeva i sami sebi skoče u usta. Vuk je davno prešao 360 stupnjeva, sada radi krugove.
Препоруке:
25
0
34 уторак, 13 март 2012 11:22
коментар
У центар!
Солидан чланак, хвала.
Препоруке:
15
0
35 уторак, 13 март 2012 11:32
Лаповац
Осим успутног наводног "осветљавања лика и дела" Драже Михајловића, остало је у реду. Ево ја већ више од 50 година очекујем да прочитам неку реалнију слику о том човеку и четницима уопште. О црном сам доста слушао у детињству и то од људи који нису били комунисти (црне тројке и слично) а бело ми се никако не уклапа у догађаје од краја 41ве до 45те, ако је осим евидентног антикомунизма био и антифашиста, како се онда четници нађоше заједно у гротлу Словеније и Аустрије са усташама и немцима. А Америчке пилоте су ваљда спашавали и други а не само четници Драже Михајловића. Уопште, мислим да то време није било за антикомунизам, јер је још произвело и једну врсту грађанског рата чије се репрекусије повлаче до данас, а још су досолиле да ратови из 90тих буду још крвавији и да чак супротној страни дају и неки алиби. Питање је како би се све касније одвијалп да је Дража био мудрији и пристао на сарадњу са Титом.
Препоруке:
3
11
36 уторак, 13 март 2012 12:01
Svetozar Dobrovski
О њему не вреди трошити речи.
Препоруке:
9
0
37 уторак, 13 март 2012 15:00
Јован Лондон
За 'Лаповца'
Још увек не могу да се начудим изреченом у Вашем коментару. Ако сам добро разумео, Ви сугеришете да је Броз понудио сарадњу Дражи који је овај одбио, а није требало!!! Па партизани нису ништа друго ни радили него припремали се за револуциону промену режима, антифашизам им је био потпуно споредан. То потврђују многе чињенице, од тајних Брозових састанака са усташама и Немцима током рата, као и чињеница да партизани НИКАД нису ни покушали да нападну Јасеновац иако се зна да су у више наврата били надомак истог.
Препоруке:
13
2
38 уторак, 13 март 2012 15:03
Ковач Југовић
Честитке аутору! Пишите више не би ли бар део овог ослепљеног народа прогледао.
Препоруке:
10
0
39 уторак, 13 март 2012 15:10
Драгојло Б.
Честитке и аутору и редакцији НСПМ.
Препоруке:
9
0
40 уторак, 13 март 2012 15:15
Je li to onaj
Који пости тако што цео дан не једе ништа, а увече једе све, емсо, млеко, сир...
Препоруке:
9
0
41 уторак, 13 март 2012 15:48
Бели Орао
@Лаповац. Покушаћу бар мало да Вам нашто кажем, а Ви како изаберете. Дакле, с обзиром да чекате већ више од 50 година видим да смо ту негде и да смо расли и стасали на читанкама Петра Гудеља.
Него да пређемо на ствар. Замислите да сте само председник МЗ у Лапову и да неко из Варварина или Вам ближе Баточине, за кога чак и не знате од којих је, почне да паметује како у Лапову треба да се ради, односно кад треба да се орезује воће(ја овако мало сељачки, Радашински). Шта би му рекли?
П.С.
То што смо плакали, а јесмо, то треба да признамо и ја лично призанјем, али треба бити реалан...Ако Марио ово прочита ево нам 700 коментара.
Препоруке:
4
0
42 уторак, 13 март 2012 17:46
Doktor
Vuk je rodom iz Medje, sela severno od Zrenjanina, a poreklom se deklarisao kao Hercegovac. Tokom rata u BiH 1992-1995 NIJEDNOM nije obisao Hercegovinu niti poslao ikakvu humanitarnu pomoc. Njegova zena Danica je dobila resenje o invalidskoj penziji 1989 ili '90, zbog lumboishijalgije, sto joj nije smetalo da policajce na demonstracijama udara kisobranom. Takvo resenje bi trebalo preispitati.
Препоруке:
9
0
43 уторак, 13 март 2012 19:42
Марио Калик
Прича о неком трајном и искреном историјском савезништву, односно пријатељству, између Србије и Британије свакако је један мит. Не знам одакле аутору идеја да је такав мит "циљано подгрејаван у доба титоизма". Али, једнако је мит и онај о неком трајном и искреном непријатељству Британије према Србији, који нам аутор овде баца пред очи. Он чини једну логичку грешку. Не може се истовремено прихватати Черчилова мисао да "не постоје наши стални пријатељи и наши стални непријатељи, постоје само наши стални интереси", а онда говорити о сталном непријатељству Британије према Србији.

Да Британија а приори има интерес против Срба и Србије не би подржавала у почетку Дражу, нити би примила краљевску породицу и владу. Зато се поставља питање зашто је Британија пустила Дражу низ воду, шта то није одговарало њеним интересима у каснијем Дражином деловању? На то кључно питање аутор не одговара, него подмеће тезу о наводно дубоко усађеном и непроменљивом британском антисрпском интересу.
Препоруке:
5
5
44 уторак, 13 март 2012 19:44
Марио Калик
Британија је окренула леђа Дражи када је видела да се овај бори не против фашиста, већ против партизана, односно комуниста. Сам аутор као базично "опредељење генерала Михаиловића" наводи "егзистенцијално лавирање између двају главних тоталитарних покрета двадесетог века – нацизма и комунизма". У овом ставу има истине. У њему се крије и тајна британског губитка поверења у Дражу коју аутор наравно не сме да изговори. Наиме, у свом "лавирању" између нацизма и комунизма, Дража је почео више да нагиње нацизму, не идеолошки, већ практично, на основу објективног учинка свог деловања. Нећемо наводити примере сарадње четника и фашистичког окупатора. Битније је да се у том историјском тренутку, када се за Британију и остале савезнике, главнина борбе водила против фашиста, Дража према фашистима држао веома пасивно, а према партизанима веома борбено. Партизани су, супротно, били доследнији и борбенији антифашисти.
Препоруке:
3
9
45 уторак, 13 март 2012 19:44
Марио Калик
То је пресудило. Да је Дража био једнако антифашиста као партизани, не би изгубио поверење Британије. Имао је своју владу у Лондону и друге почетне предности. Али, ни Српски културни клуб ни Влада нису му могли помоћи када је тежиште борбе окренуо против партизана, па још сарађујући ту и тамо с фашистима. Све остало су патетични моралистички митови о "невином" и "часном" Србину кога издају "прљави" и "зли" Британци.

Ауторово поређење Драже са кнезом Лазаром је сасвим неодрживо. Између којих сила је то Лазар лавирао, на које савезнике је чекао?! Ништа од свега тога. Одлучно се супротставио отоманској најезди, као што се касније партизани супротстављају фашистичкој. Зато је поређење између Лазара и Тита много смисленије. И зато је Тито, а не Дража, почео да ужива све већу популарност међу Србима. Тадашња или данашња "Чичина широка популарност" је ауторов мит. А како време одмиче, с обзиром на народно искуство последњих 20-ак година, Титова, а не Дражина, популарност је све већа.
Препоруке:
4
9
46 уторак, 13 март 2012 22:34
Бели Орао
@Марио Калик. Поштовани млади господине, лепо сте писали оно о досманлијама. Све саме чињенице, али овде пишете као да сте самном седели у клупи, а ја сам то радио "коџа давно". Није све баш тако, али десило се као што сам предвидео, а како рече Друг Тито, предвиђати значи и победити. Цунами је кренуо.
Ипак да не би дошло до наседања евро-азијске плоче
на америчку погледајте и другу страну медаље.


http://www.youtube.com/watch?v=hj0J97nEMw4&feature=youtube_gdata_player

П.С.

Бата Живојиновић је један од мојих омиљених глумаца, ипак га нисам видео у епопеји
"Марш на Дрину".
Препоруке:
4
0
47 уторак, 13 март 2012 22:45
Лаповац
Ја само изнех неке недоумице, и не само моје а неки опет у крајности. И то наше стално врлудање и поделе из једне крајности у другу и избегавање да о свим историјским догађањима проговоримо што објективније и са што више аспеката, само нам доприноси да ни око чега не можемо да постигнемо национални консензус, на велико задовољство свих тих наших непријатеља. Па тако и неки загрижени четници пљују Тита због Југославије а заборављају да је Југославија створена уз велики благослов краља Александра, а да је Тито још проширио. Или нека Вук објасни и себи и нама, како је то сада у Хагу грех број 1 за Србе припадништво четницима (ношење кокарде) и то по оптужбама НАТО држава за чије друштво се он свесрдно залаже и тиме поред државе издаје и четнички покрет.
Препоруке:
2
0
48 уторак, 13 март 2012 23:03
сељак беземљаш
Нисам склон претврдим закључцима али морам да кажем да не постоји пример да су нам Британци били наклоњен задњих 200.г.Чак се може рећи да нема примера да нису били наши противници.
Препоруке:
6
0
49 уторак, 13 март 2012 23:11
сељак беземљаш
У том периоду настаје русофобија која постаје део колективног менталитета британског друштва.Узрок настанка русофобије је утакмица између две империје поводом Источног питања.
Препоруке:
8
0
50 уторак, 13 март 2012 23:41
сељак беземљаш
Пре 200.г у Британији је настала русофобија која је постала део британског националног менталитета.Узрок за настајање русофобије је утакмица ове две империје у Источном питању.Британија се трудила да русија не искористи слабост изнемоглог Османског царства и изађе на Медитеран.И да тако покупи невидљиве кључеве светске моћи.Енглески патриотизам храњен је "импулсом за експанзијомизван разума".Карактрристике фобије су да нова фобија цгпи све технике старе и наступа као мутиран вирус.Србофобија је рукавац русофобије.Па например у рату 1876 у Британији није било могуће писати о злочинима над Србима.
Препоруке:
8
0
51 уторак, 13 март 2012 23:44
Бели Орао
@Лаповац. Мало смо се приближили.Управо ради се о томе да људи не разумеју суштину ствари, а то је да је у Србију убачено југословенство које се и на Краља залепило као имела. Краљ је уствари хтео да буде Господар, а бити господар је стална потреба да се оном другом докаже да је изнад.Уместо да је ликове оставио тамо где им је место, а то је стратиште историје он их је пригрлио. Катастрофа по сопствени народ.Kaд се сетио десио се Марсељ. Е, сад замислите шта се дешава када слуга долази за господара, а ако ћемо бити реални Словенци и Хрвати су долазили код нас да копају, а нисмо ми ишли код њих.Такође су Англи и Саси овде били копачи.Дакле понизити господара, понизити домаћина то је њихова вечита опсесија.
П.С.
Увек постоје две стране медаље, нажалост код неких је она равна.
Препоруке:
2
0
52 среда, 14 март 2012 00:06
сељак беземљаш
Исто и у другом светском рату.До душе и комунисти са радиостаницом у Москви(вељко влаховић)и Британци су прикривали покоље Срба у НДХ.у рату девесетих користила се иста пропаганда као у време рата 1976.г и времену Балканских ратова.По некад у слово.Шта вам говоре наслови.КУПИТИ ЦРНУ ГОРУ ТВРДОГЛАВА ДРСКОСТ СРБИЈЕ СРАМНА СРПСКА ИНВАЗИЈА ПРИТИСАК НА СРБИЈУ.Више о овоме Милош Ковић ДИЗРАЕЛИ И ИСТОЧНО ПИТАЊЕ.Драгољуб Живојиновић НЕВОЉНИ САВЕЗНИЦИ Милорад Екмечић Србофобија и антисемитизам.
Овоме треба додати бескруполозност Британаца у преварама.Шта су они урадили Пољацима и како су то урадили 1945 ми смо и добро прошли.
Препоруке:
3
0
53 среда, 14 март 2012 00:10
Peter RV
Uznemirila me je samo jedna fraza, u ovome ,za mene vrlo informativnom tekstu.
"Подсећамо се и како је краљ Петар био изманипулисан и напослетку принуђен да путем радија позове припаднике ЈВуО да се прикључе Брозовој револуционарној герили као јединој регуларној војсци"
Prinudjen?
Dali se moze sav njegov grijeh i izdaja Mihaijovica sa njegovim borcima, strpat u jednu takvu bolicivu rijec?
Autor se ovdje otkriva kao- monarhista.
Препоруке:
3
1
54 среда, 14 март 2012 00:20
сељак беземљаш
&ЕЛИ ОРАО
Човек увек плаче за собом и над собом.То сам нашао код Андрића и нисам дуго разумео.
Препоруке:
2
0
55 среда, 14 март 2012 00:30
Лаповац
За Белог орла
А сад ћемо изгледа опет да се разиђемо. А како би се звала та држава у којој би живели сви Срби на Балкану. Није ваљда ЕУ, а још горе Београдски пашалук. И за то нам треба један од консезуса да би знали де ћерамо. Овако исто не ваља.
Препоруке:
0
2
56 среда, 14 март 2012 00:49
Бели Орао
@Лаповац. Лондонским споразумом та држава се звала Србија. Прочитајте. Чињенице су чудо. Имали смо голуба у руци, а не врапца.
Препоруке:
7
1
57 среда, 14 март 2012 01:49
@Marko gej
Podićićemo spomenike u vašem Londonu kad ga oslobodimo.
Препоруке:
5
0
58 среда, 14 март 2012 09:45
Лаповац
За Белог Орла
Ето опет се разиђосмо, ја питах за све Србе а не само за Шумадинце и Моравце. Зар је могуће да нас је баш брига за Србе из свих сада околних држава и квазидржава, да их не именујем појединачно.
Препоруке:
1
4
59 среда, 14 март 2012 11:10
Марио Калик
A што се тиче Драже и Вука, тешко да ту постоје тако непремостиве разлике између њих двојице, како би аутор желео да представи. Његов једини аргумент за тако нешто је практично само то да су Британци издали Дражу, а Вук им и даље верује. То не значи да им Дража није веровао. Онакво разочарање, онакав осећај издаје (био тај осећај рационално оправдан или не), какав је Дража испољио у својој затворској изјави, може да има само онај ко је некоме до тада дубоко веровао, који је њиме био очаран.

У томе је сличност између Драже и Вука сасвим упадљива. Обојица се заклињу у "Запад", "демократију" итд. Обојица у томе виде спас од "тоталитаризма", некада нацистичког и комунистичког, данас руског. Обојица су са тог Запада обасути похвалама или одликовањима. Дража добија француски Ратни крст, америчку Легију заслуга, а "Times" поводом његове смрти извештава: "Свет се тресе из темеља. Михаиловић, часни родољуб, пао је као жртва и мученик под ноге победника комунистичке инвазије са истока".
Препоруке:
4
5
60 среда, 14 март 2012 11:10
Крон
Истина о Михаиловићу не може бити потпуна без узимања у обзир чињенице да је он био заклети официр Краљевине Југославије који се тако није понашао на терену. На терену, понашао се не мање револуционарно од конкурентске гериле, само је уместо социјалистичке револуције имао програм формирања српске државе (није то лош програм, али се тада није могао никако подвући под дефиницију министра војног у Влади ЊКВ Петра Другог). Дакле, Дража је пуштен низ воду када се показало да више није користан и када је било јасно да ће се после рата опет формирати Југославија. Он то није схватио и напуштен је од свих.
Препоруке:
0
0
61 среда, 14 март 2012 11:40
Марио Калик
Антикомунизам је оно што повезује Дражу и Вука, односно њихова борба против оних који су били супарници империјалистичког Запада чинила је основу западне подршке њима упућене. У том погледу, сви су они били на истом задатку. Дража је касније виђен као "жртва и мученик комунистичке инвазије са истока", а Вук као "жртва и мученик неокомунистичке, Милошевићеве владавине". Вукови урлици "Бандо црвена" који су мобилисали стотине хиљада људи, не могу се тек тако заборавити и подвући под тепих.

Једина разлика је што је Дража током рата изгубио британску подршку јер се није одлучно борио против фашиста. Слично може да се деси и Вуку, ако Британија нађе неког подеснијег за остваривање њеног данашњег интереса. Не сумњам да би и Вук тада грмео на британску издају. Према томе, овде уопште није одлучујуће да ли је Британија изневерила Дражу или Вука. Одлучујуће је што ова двојица верују Британији, верују (империјалистичком) Западу, све карте једноставно полажу на ту, једну страну света.
Препоруке:
2
6
62 среда, 14 март 2012 11:41
Марио Калик
Титова разлика и предност у том погледу је огромна. Тито је био човек Коминтерне. Али, Тито се није слепо држао само те стране, без обзира на околности. Тито је био рационалнији политичар и државник од Драже, и зато је успео да савлада многа искушења и тешкоће током рата и после рата. Иако човек Коминтерне, знао је и умео да ту идеологију остави по страни када је историјски тренутак захтевао бескомпромисну борбу против фашизма којој ништа друго не сме да буде надређено. Приближио се Британцима, понудио им антифашистичко савезништво. Уосталом, непосреднија помоћ из СССР-а 1943-44. није могла да стигне, а након пада Италије западни савезици су Балкану били ближи. Прилике су захтевале да се идеологија привремено стави у заграде.

Дража за то није био способан. Држао се своје произападне, антикомунистичке идеологије ко пијан плота, не могавши да је подреди борби против фашизма. О неком његовом могућем зближавању са СССР-ом да не говорим. Та заслепљеност гурала га је у неминовни пораз.
Препоруке:
5
5
63 среда, 14 март 2012 11:52
Марио Калик
Укратко речено, Тито је, за разлику од Драже, знао да у историји и политици има само сталних интереса, а не сталних пријатеља или непријатеља. Сталан интерес којим се он водио била је слободна и независна Југославија. Та доследност објашњава његову привидну недоследност на површном историјском нивоу. Борба против фашизма и нацистичке окупације, зближавање са западним савезницима, сарадња са Стаљином, раскид са Стаљином, поново приближавање Западу, критика западне колонијалистичке политике, стварање Покрета несврстаних итд. итд. Југославија никада део овог или оног блока који се бори за светску хегемонију, и томе жртвује хуманистичке и социјалистичке идеале.

Таква прогресивна политика морала је да изазове дивљење и поштовање свих светских сила и државника онога доба, чак и када је угрожавала њихове властите, партикуларне интересе. Другачије се не може објаснити чињеница да је Тито свуда био радо приман. На крају су се сви окупили на његовој величанственој сахрани.
Препоруке:
3
5
64 среда, 14 март 2012 13:55
сељак беземљаш
Да,да.Величанствена сахрана.А шта да раде они који се гаде над превише кича и лажи.
Крема слободног света дошла на испраћај деспота који је гушио сваки покушај слободног мишљења.Они чији су преци написали Декларацију човека и грађанина дошли су да се поклоне доживотном председнику.Вође светског пролетаријата рониле су сузе над човеком који је комунисте слао у логор.Краљеви су одали пошту човеку који је краља ритнуо у блато...
То је Велики свет.Лицемерје и лаж, спремност на зло Требали смо то знати Али одбијали смо да се суочимо са сликом света.
Па да знамо са ким имамо посла.Ваљда смо их упознали деведесетих.Зажалиће ваљда једном за нашом глупавом просродушношћу.
Препоруке:
4
1
65 среда, 14 март 2012 14:01
mimi
to ko je Vuk Draskovic i njegov put treba poceti od lista Student ciji je on bio urednik i u kom je pisao.treba videti njegove natpise o crkvi iz tog vremena. bio je clan SNO i treba videti kako je to zavrsilo i s kime je osnovao novu stranku i kako je ta stranka zavrsila.Celog zivota je bio pisac (i to dobar) i los politicar.Inace cela istorija srpskog politickog zivota se svodi na isto - izdaje i ubustva.Samo je jedan vladar sa ovih prostora umro prirodnom smrcu. Sto se tice II sv rata nemojmo sad opet da pisemo istoriju po volji VB ili SAD ili Nemacke.Mozda bi trebali biti ponosni na ono sto su nasi pretci uradili posle II sv rata a sto su novokomponovani politicari rasturili i rasprodali. Nemogu da zaboravim na grafit iz vremena 90-tih *i bravar je bio bolji* mada sad ne znam ko nije bio bolji od ovih nasih likova sa politicke scene. Probaj sad da kazes nesto protiv njih pa vidi gde ces zavrsiti. Da li neko zna kako da se emigrira u zemlju iz drugog dnevnika RTS?
Препоруке:
3
0
66 среда, 14 март 2012 14:23
сељак беземљаш
Објективно гледано можемода посматрамо само која страна у грађанском рату 1941-1945.г.је више издана.Они који нису страдали у рату страдали су у миру.Сваких отприлике пет година у Србији је била нека чистка.Све је отишло у прах и пепео Од братства-јединства.. до индустрије.Можда је време да се међусобно сажаљевају. Дражиновац Драган Аћимовић у Јоханесбургу је написао песму
ЕПИТАФ ЗА МОЈЕ ПАЛЕ ДРУГОВЕ КОМУНИСТЕ

ЗАЛУТАСМО МЛАДИ СРЦЕМ
ДУШЕ ЧИСТЕ,УЗДИГНУТА ЧЕЛА
ЗА ИДЕАЛЕ НЕОСТВАРЉИВЕ.
ЗАНОС БЕШЕ ЈАК
И КРАТАК САН
УНИШТИСМО НАЈДРАЖЕ НАШЕ
И НАС САМЕ
ЗА КОГА?
ЂАВОЉИ ШЕГРТИ БЕСМО....
ГРЕШИСМО ПРАВДЕ РАДИ,
ПРАВДЕ ЖЕДНИ.
ПРАШТАЈТЕ.
Исти песник посветио је једну песму Британији.
БРИТАНИЈО,ШТО СИ ИЗДАЛА САВЕЗНИКА
БРИНИ ЗА СТАРОСТ СВОЈУ
КАД САМА ОСТАНЕШ НА ОСТРВУ
ОСТРВЉЕНА НА СЕБЕ САМУ
БЕЗ ПРИЈАТЕЉА.
Препоруке:
2
0
67 среда, 14 март 2012 18:39
Марио Калик
@ сељак беземљаш

Да, да, све сами покварењаци. Сви издадоше своје порекло и уверења доласком на Титову сахрану. Није ли мало претенциозно да овако нешто тврдите? Зашто мислите да су ваши критеријуми моралности несумњиво ваљани и да тамо ничег није било до лажи и лицемерја? Да ли је уопште могуће да баш сви са сахране буду толико мизерни, а да они ваши, који јој не присуствоваше, буду самим тим оличење части и поштења?

деспот који је гушио сваки покушај слободног мишљења


Кад је то "слободно мишљење" поново добило шансу, имали смо прилике да доживимо његову "прогресивност" и "креативност". Националисти и шовинисти разних боја, евроатлантски либерали и "демократе", сви скупа су нас баш усрећили. Тито је заиста био сурови диктатор кад је гушио ове здраве и напредне снаге!

Они чији су преци написали Декларацију човека и грађанина дошли су да се поклоне доживотном председнику


Истима није сметао ни доживотни краљ, радо су га примили код себе.
Препоруке:
1
1
68 среда, 14 март 2012 18:50
Марио Калик
Вође светског пролетаријата рониле су сузе над човеком који је комунисте слао у логор


Да титоисти нису послали у логор стаљинисте, стаљинисти би послали у логор титоисте. А нешто не верујем да би стаљинистички Голи оток био хуманији. Стаљинисте су уосталом, после Стаљинове смрти, сами Совјети елиминисали.

Краљеви су одали пошту човеку који је краља ритнуо у блато


Не, него су одали пошту човеку који је поштедео краља погибије и омогућио му да настави живот не у блату, него у злату. Да је Тито тражио изручење краља, краљ би био осуђен због велеиздаје и завршио би као сви остали издајници. На тој толеранцији краљеви су Титу били захвални.
Препоруке:
1
3
69 среда, 14 март 2012 20:05
Бели Орао
Лаповац.http:
//hr.wikipedia.org/wiki/Londonski_ugovor


Толико о томе. Мислим да је више од Шумадије и Поморавља.
Ово Вам шаљем само због Лапова.
Препоруке:
2
0
70 среда, 14 март 2012 23:08
сељак беземљаш
&МАРИО КАЛИК
Мислим да је важно да знате да вас лично ценим и поштујем.Што се комуниста тиче мислим да треба да постоје и као парламентарна странка али није добро ако би имали већину.Никако.
Што се ваших ставова тиче тешко или ретко би се сложили.Ви мислите да је поклопац који су комунисти ставили на наш национални казан а ја да би то експлодирало и да је Тито био жив.И да неидем даље.
Дакле сахрана.Знам ја то наше сиромашко бусање у прса и како нам је било драго.Знам ја ту нашу дирљиву дечију простодушност када посматрамо " Велики свет и његове Вође"Али се надам да смо прогледали.Па да погледамо тај групни портрет са мртвим деспотом са ове дистанце.Све фини часни људи.Сећам се како су санкцијама ускраћивали лекове старим и болесним.О да је само то.Ваљда сада знамо да су спремни на лицемерје,лаж, презир и зло.И да смо то могли видети и те 1981.
Узгред и неважно чини ми се да Французи нису послали високу делегацију.На власти су били деголисти.А кафана у Ивањици зове се Де ГОЛ.
Препоруке:
2
0
71 среда, 14 март 2012 23:18
сељак беземљаш
&БЕЛИ ОРАО
Ево ти плус за труд око Лондонског уговора.Ако прочита страдаће и краљ и Пашић.
Препоруке:
2
0
72 четвртак, 15 март 2012 17:09
Марио Калик
@ сељак беземљаш

Па добро, ако ви мене лично цените и поштујете, ценим и поштујем онда и ја вас. Тачно је да ћемо се тешко сложити кад су овакве ствари у питању. Зато и нећу да коментаришем ваш последњи одговор.

Само ћу рећи, поводом свих ових полемика које ви и други националисти, антикомунисти, водите са мном, да је жалосно и неприхватљиво да се ископавају ратне секире из прошлости док свима нама који се осећамо патриотама виси Дамоклов мач у садашњости. Не видим икакав смисао тог пројекта. Ја га нисам започео, само сам почео да реагујем када сам видео да се та хајка отела контроли.

То што ћете данашње квислинге назвати "комунистима" или "титоистима" ни за педаљ неће помоћи у њиховом слабљењу и свргавању. Само ће од вас одбити оне који још увек имају симпатије за Тита и комунизам, а губитници су владајућих процеса националне и социјалне разградње земље. Зато ми се чини да је све то што радите само слепи реваншизам који слаби патриотски фронт, који је контрапродуктиван.
Препоруке:
0
1
73 четвртак, 15 март 2012 17:25
Peter RV
Vrlo je tesko napravit diskusiju, o bilo cemu sa Mariom Kalikom, kad u njegovom recniku dominiraju samo dvije kategorije - fasizam i anti-fasizam. Englezi nijesu odbacili Drazu jer se nije borio protiv fasizma, nego sto je ocigledno gubio bitku protiv daleko bolje organizovanog Tita, koga su Englezi jasno vidjeli kao pobjednika. Pomogli su pobjednika zbog sirenja uticaja u Jugoslaviji i odbacili gubitnika. To su uradili brutalno sa izrucenjem desetina hiljada gubitnika- Titu na ubistvene orgije. Englezi se nijesu borili protiv fasizma, nego protiv njemacke supremacije na kontinentu. 'Borba protiv fasizma' je bio samo jedan od najuspjesnijih slogana komunista, korisna klasifikacija za iztrebljenje politickih protivnika. Komunisticka borba protiv fasizma se sastojala uglavnom u docepavanju 'narodne' vlasti, t.j. 'dala je druga Tita za marsala' i malo sto drugo. Marsal je zivjeo vrlo udobno kao svaki vulgarni diktator - poslije smrti smjesten je bio u 'kucu cveca'.
Препоруке:
2
1
74 четвртак, 15 март 2012 18:53
сељак беземљаш
Марио КаликТо што нисам комуниста не мора да значи да сам антикомуниста.Зашто критику не схватите као потребу да се оцени и пракса и теорија комунистичког покрета.То пре није било могуће.Није ваљда све стало у оних пребројао сам пет страна где се Лешек Колаковски бави југословенским комунистима.(ГЛАВНИ ТОКОВИ МАРКСИЗМА БИГЗ 1985.Г.)Критички приступ много би значио и за ваш веома разуман предлог о заједничком наступу. Ви кажете нациналисти.Словеначки комунисти су нам ојаснили да је национално осећање племенито осећање.Што је Србе збунило. Колико ја знам то осећање негују сви народи Европе. Велики су одрадили своје послове и безбрижно гледају како безначајне групе по салонима исмевају национални осећај. То није разлог да ми гледамо туђа посла и туђе интересе.Борити се против свог а у име туђег и то конкурентског национализма.Наши либерали,мондијалисти,Нво,и ко ће то набројати раде то боље него некада српски комунисти.Називати их комунистима није сретно решење али се одомаћило.
Препоруке:
2
0
75 четвртак, 15 март 2012 22:00
сељак беземљаш
&ПЕТЕР РВ
Хе замерите ако што бих на ово што сте рекли додам и чудесну игру геополитике.Пољаци су имали организован покрет отпора.Имали су крајем 1939.г.50.000. војника који су се из Пољске пребацили у Брутанију и борили под британском командом.Британци су их 1945.г одвели у Москву да тамо сазнају од Челичног колико вреди савезник Британије.Не бих да умањим патриотизам Француза.
Али они крију као змија ноге бројчану величину и снагу свог покрета отпора.У покрету отпора највећу улогу играла је Комунистичка партија Француске.У есеју СРБОФОБИЈА И АНТИСЕМИТИЗАМ Милорад Екмечић наводи да се 1943.г.у антибољшевичку легију пријавило 120.000.Француза поред 12.000.у редовне немачке формације.А да је 1944.г.четири милиона француских радника радило за ратну немачку економију.То је 37% радно активног становништа.
А они су победници.Присуствовали су потписивању немачке капитулације.Имали су и своју окупациону зону.
Препоруке:
4
0
76 петак, 16 март 2012 01:06
Марио Калик
Како нисте антикомуниста? Па ваша критика комунистичке праксе није комунистичка критика, каквих је било. То само значи да је антикомунистичка. Трећег нема. Све што код вас има везе с комунизмом обојено је у црно.

То потврђује и овај ваш одговор. Кажете да су се српски комунисти борили против српског у име хрватског национализма. То је ноторно искривљавање. То нису радили ни српски комунисти пре Милошевића, а камоли Милошевић који је ваљда био патриота. Или по вама није? Ја упорно говорим да је он као српски комуниста ојачао Србију. Ви то игноришете јер вам не одговара. То се не уклапа у ваш идеолошки а приори. Како може комуниста бити патиота?! Када кажем ви, не мислим само на вас лично, него на све националисте антикомунисте.

Уопште, изједначавати комунизам са антисрпством је страховито проблематично. Из тога испада суштински идентитет комунизма који се врти око класног питања. А ако је комунизам просто антисрпски пројекат, у чему се онда разликује од осталих таквих пројеката?
Препоруке:
0
3
77 петак, 16 март 2012 01:20
Марио Калик
По вама разлике нема. Масони, усташе, Британци, Аустроугари, Немци, Албанци, комунисти, све је то исто, све је то антисрпско. У оваквој простој и збрканој свести заиста умиру свака логика и искуство. Ја се таквих сирових и баналних упрошћавања јежим и гнушам.

Шта рећи о вашем, макар невољном, пристајању на то да се либерални мондијалисти називају комунистима јер се такво идентификовање "одомаћило". Где се одомаћило? Па управо на националистичким јавним сервисима. Замислите сад да ја вас националисте назовем фашистима јер се то "одомаћило" на другосрбијанским сервисима. Како бисте се осећали?

Ви кажете да критика комунизма "пре није била могућа". Да неко не зна да је данас 2012. година помислио би на основу ове ваше тврдње да је 1982. или 1992. Па већ 30, или свакако 20 година се навелико критикује комунизам, са свих страна, и из свих оружја, то је просто доминантно у јавном простору, а ви говорите као да живимо у време комунизма када се буди и треба да се буди његова критика?!
Препоруке:
0
3
78 петак, 16 март 2012 01:34
Марио Калик
Наводите сами књигу у којој се критикује југословенски комунизам а која је објављена још 1985. и то код нас. Колико је таквих књига било пре и после тога. А испада да смо по вама још увек ускраћени за критику комунизма?!

Не, поштовани, ми смо одавно ускраћени за критику критике комунизма, за иоле озбиљнију и артикулисанију афирмацију комунистичке идеје и праксе, за текстове и студије у којима се о комунизму каже бар нешто позитивно. Ја се са такве маргине оглашавам и покушавам да бар мало вратим клатно у равнотежу, клатно које је потпуно отишло удесно, у неолибералну или националистичку девијацију које су једнако непријатељске према неким базичним комунистичким идејама.

Национални осећај је једно, а национализам је друго. Ово прво има сваки патриота, али није сваки патриота националиста. Јер, националиста је потпуно хладан и незаинтересован за национални осећај другог, он га не разуме. У вишенационалној заједници каква је наша то је крајње проблематично, и може да буде погубно.
Препоруке:
0
3
79 петак, 16 март 2012 13:21
сељак беземљаш
&Марио Калик
Баш је тешко са вама.Искључиви сте.Оптужујете и пришивате и оно што није речено.Ако бих ја написао да озбиљни историчари упоређују делове програма Мусолинијеве Републике Сало са самоуправним социјализмом ви би сте тврдили да ја изједначавам комунисте и фашисте.Што мени не пада на памет.Дали сам ја стаљиниста ако упућујем на књигу најбољег Стаљиновог биографа Исака Дојчера у којој он експлицитно износи добре стране Стаљинове владавине и каже да ће оне надживети лоше стране.
Нападате ad hominem на човека.Да ли ја треба да се правдам да су моји и пријатељски и породични односи вишенационални.И да се ја за време ручка са члановима породице и пријатељима не бодем виљушкама.Али да оставимо то.
Зашто вама смета моје мишљење да су после пада Симе Марковића КП преузели националисти бројчано мањих нација рачунајући и оне који су каснили са формирањем
националних идентитета и покрета(потребно је 30%писмених и други услови)Наставак у коме добијате шах-мат.
Препоруке:
4
0
80 петак, 16 март 2012 13:52
сељак беземљаш
Преузели су уходану причу о великосрпској хегемонији.Пелцер пресадили српским комунистима да би остварили своје националне циљеве уз помоћ Срба и често против интереса српског народа.Споља црвени изнутра како ви кажете црни.А ја сам црн зато што приметим да умало нисмо изгинули због Трста а за КиМ НИСМО НИ ПИТАЛИ.Што је троједница (Хрватска,Славонија,Далмација)постала једна држава а Србија троједница.Није мени криво што су други остварили своје циљеве.Али где смо ми у тој причи.Црн сам што су ми најближи интереси мога рода.Албер Ками је ишао даље.Он је тврдио да му је између мајке(Француске)и истине ближа мајка.Што може Француз Ками забрањено је Србину сељаку.Идите у Никшић и објасните професорима сроског језика да њихове невоље нису и плод вишедеценијске игре комуниста са црногорском нацијом.
у наставку како сте сами себе матирали
Препоруке:
4
0
81 петак, 16 март 2012 14:08
сељак беземљаш
А сада да видите како сте сами себе матирали. Ви сте споменули Слободана Милошевића.Слажем се са вама. Имао сам част и прилику да разговарам са њим.Између осталог рекао ми је"Да је краљ Александар издавао српске интересе на већем нивоу него Петар Стамболић".Сложио сам се.А ради се о веома значајном српском комунисти и функционеру.Ја сам се лако сложио али како ће те ви сложити све што сте написали.Мени то изгледа немогуће.Нечега се морате одрећи.Сретно.

П.С.
Немојте ме тражити међу политичарима.Ја сам обичан,скроман човек.
Препоруке:
3
0
82 петак, 16 март 2012 16:52
Бели Орао
%&сељак беземљаш.Пријатељу баш ти иде ово пролећно орање, ипак олади мало трактор и засвирај фрулицу. Није лоше. Због себе, а после настави даље. Даће Бог да се упознама.
Препоруке:
2
0
83 субота, 17 март 2012 18:03
Al@Mario Kalik
Da nema Vas i B.Prpe, ne bi ni bilo estradne istorije u nas.
Rusi vas tendenciozno prisivanje saradnje Ravnogoraca s fasistima!Kao da ste pravo iz Vatikana stigli.
Ne,partizani su imali detant s NDH i Nemcima.Tako su i uspeli da odrze lazne AVNO- e.Ustase,balije,muslimani su cinili jedinstvenu fasisticku kliku.
Za TitU do 1945. niko u Srbiji cuo nije.
Rusi su ga doveli.
Niko njega nista nije pitao.Jos su zivi prevpodioci i mogu da posvedoce.
Rusi su podelili interesne zone s Cercilom.Mi smo potpali pod Istok.
Cela filozofija.
Препоруке:
5
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер