субота, 27. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Апел патријарху и председнику Србије за опстанак Срба на КиМ

Kоментари (74) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 петак, 09 март 2012 17:18
nikola
Nazalost moram reci da Patrijarh duva u istu tikvu sa Tadicem i sada nam je valjda jasno sto je Gospodin Artemije oteran?Da je drugacije on bi davno bio na celu demonstracija zbogizdaje Tadica.
Препоруке:
86
11
2 петак, 09 март 2012 17:41
гаврило
напокон, колико смо дуго чекали да неко проговори о ПРАВИМ ПРОБЛЕМИМА али нисам сигуран да је СПЦ права адреса јер је свима јасно што су све урадили владици Артемију.О институцијама СРБИЈЕ не треба трошити ријечи, то је легло Квислинга и саботера-црвена усташија!Али је добро да је све ово препознато и написано.Вама Браћо са КиМ може помоћи само Бог у којег све више сумњам!
Препоруке:
71
9
3 петак, 09 март 2012 18:23
Јован Анастасијевић
Почиње овако: “ Дана 4. 11. 2010. године одржан је састанак у манастиру Грачаница....“, али штета је што се не види када је адресатима послато. Један од адресата (Тадић) је формално права адреса, али суштински је бесмислено од њега било шта (па чак и одговор) очекивати. Патријарх је такође још како права адреса, а ако од њега није било одговора (а плашим се да је тако) ..... онда наде нема.
Ако је апел/писмо послато још тада, а одговора до данас нема, то је свакако требало нагласити (као што би и евентуалне одговоре требало објавити). Такође је требало писати и свим већим политичким странкама и објавити њихове реакције на садржај писма.
Овако, без неке врсте увода, осим оног “ Дана 4. 11. 2010. Године...“ и без закључног коментара делује непотпуно.
О самом садржају, за који верујем да је заиста истинит – постоји само једна реч: ужас (као, уосталом и о адресатима)!.
Препоруке:
50
2
4 петак, 09 март 2012 18:48
iz_Holandije
Postovani,..molim vas da mi se nesto objani sto ne razumem; pismo datira..od kada...navodi se 4.11.2010, pa 'izbori'iz 2011..oprostite ali ja ne razumem, da li je to pismo tada napisano a tek sada poslano..ili je samo - podsecanje na STA je dogovoreno;
Uistinu ne razumem, pa ko vise zna neka mi pomogne;

A sto se situacije tice, pa da li je uistinu to tako, ja sam zgrozen; i tuzan beskrajno..pa zar i tamo podela na DVE Srbije, ali na korisnicku/poturicku umesto- poeropsku- i ..ovo je strasno; ja ovo nisam znao, i sva pisanja po b92 portalima o 'duplim zaradama i bogacenju'na kontu njih /Beogradana/ smatrao malicioznoscu i neistinom..Sada sam stvarno zatecen..neka nam je Bog upomoc..ako se i on nije vise od ovolike bratske Srpske razjedinjenosti- nije umorio.
Препоруке:
37
1
5 петак, 09 март 2012 18:57
Milan Stanić
To što gosp.Predsednik nije reagovao na apel Srba sa KiM,sad se vidi i razlog golim okom.Ali, da ne reaguje Sv.sinod i patrijarh SPC to je prosto neverovatno.SPC je kroz istoriju bila nacionalni štit srpskom narodu i zahvaljujući njoj srpski narod je uspeo opstati po enklavama Hrvatske,BiH,KiM,Makedonije,Vojvodine itd.Ko će nam čuvati Pećku patrijaršu biser našeg bitisanja kroz hod vremena i ljudske egzistencije ili Gračanicu za koju je francuski akademik Dežer rekao,da je na njenim zidovima naslikana najlepša istorija sveta,ako ovi ljudi odu,a sva je prilika da su na to prisiljeni.Agnostik sam, ali mi groz glavu dok ovo pišem prolazi slika grandiozne sahrane našeg Pavla.Pitam sam sebe,je li narod došao ispratiti srpskog patrijarha ili Pavla čoveka?
Препоруке:
41
3
6 петак, 09 март 2012 20:38
драго.ца
@Милан Станић
Ви очигледно не пратите шта се дешава са тзв. "Српском Православном Црквом" иначе не бисте постављали таква питања. Та организација је постала интересна група као и у тексту поменути Срби који живе од КиМ.
Препоруке:
37
4
7 петак, 09 март 2012 20:46
с.ј. @nikola - Ако за патријарха можете рећи да 'дува у тикву', онда очито нисте упознати са нормама наше вере, па није фино од вас - као некога споља - да полемишете о нашој Цркви
Господин Артемије је расчињен зато што је починио огроман број прекршаја. Можете на интернету прочитати образложење, а имате и целокупан текст црквених канона, устава и.т.д. Ако вас занима истина, а не само трачеви, можете сами да се уверите у то шта је господин Артемије радио по својој епархији, у доба када је народу највише требало национално и црквено јединство.

Зато се манимо шупљег посла, и не стављајмо патријарха под исту капу као Тадића.
Препоруке:
7
48
8 петак, 09 март 2012 20:49
Др Василије
Ево шта Србији треба :
"Руске грађане ће научити да воле Домовину – нацрт Закона о патриотском васпитању грађана РФ"
Нећу ништа коментарисати али молим уреднишво да допусти коментар и адресу сајта са кога је "скинут".
Хвала !
http://facebookreporter.org/category/%D1%80%D1%83%D1%81%D0%B8%D1%98%D0%B0/
Препоруке:
18
1
9 петак, 09 март 2012 20:50
Tатјана
Је ли неко запазио улогу руског патријарха у послњдњим изборима? Човек је лепо изашао и рекао које гласачко опредељење може да рачуна на црквени/његов благослов.

Ако не можемо од патријарха, имамо ли бар неког од владика на чији поступак ове врсте ми можемо да рачунамо? На жалост,мислим да знамо одговор...
Препоруке:
30
2
10 петак, 09 март 2012 21:09
драго.ца
@сј@николаТо што пишете су дезинформације. Ништа није доказано и после протеривања Артемија сви су се ућутали јер тиме ствар (постављени задатак) завршена.Јадна је црква чији патријарх после постављања иде да се поклони световном поглавару.
Препоруке:
42
4
11 петак, 09 март 2012 21:43
Velika
Smelo napisan tekst.Na zalost, politicku podrsku nemate ,moralnu su ugasili progonom vladike Artemija, a Srbima severno od Ibra sve se ucestalije plasira ideja po kojoj su svi Srbi sa Kosova oni koji zive od Kosova.
Vlast je vlast da laze i da krade, a narod da se neda i bori za goli zivot,istinu ,slobodu ,jer to jer bez toga nas nema ni juzno ni severno od Ibra!
Препоруке:
25
2
12 петак, 09 март 2012 21:50
Петар Јанкетић
@c.j.Немојте бити наивни.Ово су чињенице о намештеном поступку против в.Артемија:- постоји САМО канонска ОПТУЖНИЦА против њега, али НЕ ПОСТОЈИ канонска ПРЕСУДА, јер в.Артемију није ни дато право одбране нити је ВОЂЕН било какав СУДСКИ ПОСТУПАК ДОКАЗИВАЊА те оптужнице- након најпростијег читања ОПТУЖНИЦЕ на Сабору, одмах се приступило ЈЕДНОМ гласању са ДВЕ опције за в.Артемија: пензионисање или Црквени Суд (при чему је в.Артемије упорно тражио да иде на Црквени Суд где би напокон имао прилику да изнесе своју одбрану)- прошло је ВИШЕ од ДВЕ године, а државни Суд НИЈЕ успео да нађе ни један једини доказ који би потврдио наводне "финансијске малверзације" у ЕРП за време в.Артемија (иако се Атанасије хвалио по медијима да они имају "15 кила доказа" против в.Артемија)
Препоруке:
37
3
13 петак, 09 март 2012 22:36
Ф-16
@cjВладика Артемије је прогнан по налогу Џозефа Бајдена.
Препоруке:
39
2
14 петак, 09 март 2012 23:10
Даница Петровић
Свака прича о Србима са Косова и Метохије је страшна прича јер је њихов живот такав.Али је најстрашнија она које нема.Ћутање о Србима са Косова и Метохије,о њиховим судбинама,мукама,дилемама,страшан је грех.Сви смо сведоци тог греха већ предуго.Знали смо сви ми да има оних који мешетаре.Некоме рат,некоме брат,одувек је било тако.Али премало знамо о мученицима који улажу свој живот и животе чланова своје породице у очајну,у изгубљену,у љубљену отаџбину.Њих су прекрили мраком.Њих не броје,а нама говоре како их нема.
Не желим да судим осуђенима.У њима не могу да тражим кривце.Да се држава Србија на исправан начин понашала,овакве појаве биле би реткост.На жалост,власт у Србији годинама негује и подстиче и уважава и награђује непоштење,лаж,превртљивост.
Не желим да процењујем овај текст нити да полемишем о њему.Мени је важно да се он десио.Да се приче отворе,да се дискусије покрену,да се покрене све оно што се своје земље не одриче,да ојача,не би ли се посрнули исправили.Време је .
Препоруке:
18
2
15 петак, 09 март 2012 23:39
драго.ца
Шта садашња власт мисли о проблемима изнесеним у писму види се из њеног понашања: бившег Тачијевог министра су пребацили у Владу Србије. Било који коментар је сувишан.
Препоруке:
20
2
16 субота, 10 март 2012 00:03
Саша
Писмо третира две супротстављене групе Срба: оне који "живе на КиМ", и оне "који живе од КиМ". Овакав приступ, као да им је суфлирао Веран МАтић, или НАташа КАндић. А где су, драга браћо: СРБИ КОЈИ ЖИВЕ ВАН КиМ, А НЕ ЖИВЕ ОД КиМ? Где су Вам они? Где су избегли, ојађени, прогнани, попаљени, силовани, живи одрани..?Зар је могуће господине Поповићу да нисте чули за такве? Таквих је барем 80&%. Како је могуће да их господин Поповић не види? Да ли мислите..
Препоруке:
18
6
17 субота, 10 март 2012 00:18
Саша
..да такви не заслужују да буду представљени председнику републике? Зар председник не треба и о њима да брине?Шта вас је драга браћо тако заслепело, да у вашој представци председнику републике заборавите те јаднике? Слажем се да је вама било тешко, али сте били у својим кућама, под својим кровом. Замислите како је тек било тешко ономе ко је то време провео у некој бараци, чији је живот зависио од хуманитарне помоћи, а сопствену кућу је само могао да сања у дугим избегличким ноћима, за разлику од вас. А како би му тек било тешко, да је имао струје, па да сазна да сте га 2010. заборавили представити, уваженом нам председнику.
Да ли Ви, господине Поповићу смете да се закунете, да је том састанку присуствовао 1 и словима (један)Србин из Метохије, или сте часно име Метохије узели по инерцији? (овде наравно не рачунам господина Шибалића, он је из Чачка).
Неспорно је да је свих ових година, од 1945 до данас, било злоупотреба инвестиција у Косово, на разне начине, али...
Препоруке:
13
4
18 субота, 10 март 2012 00:35
Саша
...све су оне биле резултат себичног и уског погледа на проблем. Неоспорно је да је и у последњој кризи на Косову било и има много злоупотреба. Оне се, по мом мишљењу, морају кажњавати без изузетка, и то много строжије него у другим деловима Србије. Косово је ипак срце, срж, душа Србије, а напад на душу и на срце је много опаснији него било шта друго.
Слажем се 100% и да су неке личности поменуте у писму добро профитирале од Косова, чак одлично, рекао бих.

Заборавили сте, господине Поповићу у Вашем допису драгом нам председнику, многе Србе и њихова страдања. Ви кажете: "Због таквог лицемерја нас стиже и божја казна 17. марта 2004". Присутни митрополит и архијерејски заменик, су ВАм требали објаснити да Бог не кажњава, него само допушта неке догађаје како би нам помогао да се опаметимо. Аналогно томе ми данас можемо рећи: "Због лицемерја Новембра 2010, нас стиже казна Марта 2012"!
Препоруке:
14
4
19 субота, 10 март 2012 00:37
Петар Јанкетић
В.Артемије је званично уклоњен са чела ЕРП 13.фебруара 2010.


Aмеричка депеша са Викиликса, где америчка амбасадорка препричава разговор са п.Иринејем и где похвално наводи спремност п.Иринеја да санкционише в.Артемија, настала је ПРЕ смене в.Артемија, тачније 12.фебруара 2010. (10BELGRADE248)


Све се ово лако може проверити на интернету.


Знајући за овај разговор Американаца са врхом СПЦ у вези уклањања в.Артемија, као и за чињеницу да државни Суд није нашао НИ ЈЕДАН ДОКАЗ о наводним финансијским малверзацијама чак ни након ДВЕ године од подношења кривичне пријаве од стране Синода, требало би свима да буде јасно да је в.Артемије уклоњен по политичкој директиви, јер је он био једини прави лидер Срба на КиМ око којег се могао формирати јак отпор признавању шиптарских сеператистичких институција, као и планираној издаји Космета од стране врха Србије.
Препоруке:
35
2
20 субота, 10 март 2012 00:43
драго.ца
Саша
Писмо третира две супротстављене групе Срба: оне који "живе на КиМ", и оне "који живе од КиМ". Овакав приступ, као да им је суфлирао Веран МАтић, или НАташа КАндић.

Саша, или нисте пажљиво прочитали писмо или се на Ваш коментар могу применити Ваше квалификације.
У писму се говори САМО о проблемима Срба ЈУЖНО од Ибра, значи о ономе што они виде, знају и са чиме покушавају да се носе.
Ваш коментар као да је написао Василије или неко из ЛДП-СПО а позитивно мишљење сте вероватно дали сами себи.
Препоруке:
9
7
21 субота, 10 март 2012 00:55
зоран
Ето, апела њима, а Бога ми и нама.
Препоруке:
8
1
22 субота, 10 март 2012 01:04
Саша
@Драго.ца
Управо Вам дадох негативно бројање, а видим и да ме је неко предухитрио.
Драго.ца, Врло сам пажљиво прочитао текст. Штавише, "у главу" знам сваког учесника тог састанка. Све наведено у писму је тачно, али није свеобухватно. Чим није свеобухватно, није добро. Ја знам много људи који би били срећни да могу бити у кожи аутора овог текста, али не могу ни прићи својој кући и имању, а камоли размишљати о продаји или каквој другој калкулацији. У време када је ово писмо писано, на Косову је увелико примењиван тзв. Ахтисаријев план, по коме је сва српска имовина постала имовина надзиране независне републике Косова!? Видите ли у овом писму и трага о томе? На основу тога, што се тада нисмо бунили, данас имамо дивљачки напад на север Косова, а пошто се опет нећемо бунити, имаћемо Бујановац, Нови Пазар, и ко зна шта још.
Молим Вас прочитајте пажљиво моје коментаре. Хвала.
Препоруке:
17
2
23 субота, 10 март 2012 02:10
драго.ца
@Саша

Ви очигледно покушавате да оцрните ове људе да бисте писмо представили у негативном светлу (поздрав од Кандићке). Ја видим само оно што пише у писму:
“Дана ... одржан је састанак ... на коме је ... присуствовао и ... група Срба са централног Косова и Метохије који живе на КиМ ... На састанку је одлучено да Вас упознамо са НАШИМ проблемима...”

Они људи имају проблеме због политике коју води Београд и на то и указују.

А шта Ви кажете:
“У време када је ово писмо писано, на Косову је увелико примењиван тзв. Ахтисаријев план, по коме је сва српска имовина постала имовина надзиране независне републике Косова!? Видите ли у овом писму и трага о томе?.”

Они људи имају проблема да преживе а Ви им замерате што не бране државну имовину (коју узгред не брани ни ова власт).
Кажете 90% живи ван КиМ. Где су? Што не седе дан и ноћ на Теразијама? (сигурније је него на барикадама) Јесу ли и они можда послали неко писмо?

То што Ви радите као да је поручено од Тачија.
Препоруке:
8
1
24 субота, 10 март 2012 02:11
Сизиф
@ Татјана

Ако не можемо од патријарха, имамо ли бар неког од владика на чији поступак ове врсте ми можемо да рачунамо?


А за кога да нам препоруле да гласамо?
Препоруке:
0
1
25 субота, 10 март 2012 02:16
Milica
Cinicno je da osudjujete nekoga ko nije mogao da opstane,i prezivi.Da li su Srbi iz DJakovice,Decana,Urosevca,...izdajnici i profiteri,ili bi bilo bolje da su izginuli,i nikom nista, kao sto je i sa drugima koji su polozili svoje nevine zivote, zbog toga sto su verovali da ce ih drzava zastiti???
Препоруке:
5
1
26 субота, 10 март 2012 02:18
драго.ца
@Саша: "Штавише, "у главу" знам сваког учесника тог састанка."

Извињавам се јер стварно нисам пажљиво прочитао Ваш коментар па ми је промакло да вероватно припадате једној од две групе на које се писмо односи.
Препоруке:
1
1
27 субота, 10 март 2012 02:19
Marko Gay
Vrh SPC je ucenjen.
Препоруке:
10
3
28 субота, 10 март 2012 05:00
Саша
@Драго.ца
Био бих пресрећан да је то што ја радим као створено за Тачија, јер сам ја потпуно небитан елемент, те не би било никакве штете по српски народ, а ни по наше свето Косово. На несрећу није тако. Много битнији играчи се помињу у овом писму, чији рад је много штетнији по наш народ.
Оно на шта ја указујем је да је 250000 Срба под невиђеном најездом Арнаута у јуну 1999, било принуђено да напусти своја огњишта. Многи су тих дана заувек нестали. Њих нико не помиње. 250.000 људи је изгубљено у преводу. Што се тиче Теразија, можда се Ви не сећате, али Срби из Призрена су се окупили на истим одмах у Јуну 1999, и били су похапшени и осуђени на по 60 дана. Јадници, расејани по колективним центрима, који такође ништа нису продали Шиптарима, а које су сви заборавили, не могу ни да се прехране а камоли да висе по Теразијама. И они имају проблема да преживе. Остали су Срби у компактно српским енклавама као што је то енклава централно Косово. Не постоји централно Косово и Метохија...
Препоруке:
9
1
29 субота, 10 март 2012 05:24
Саша
..постоји централно Косово, или централна Метохија. На жалост у Метохији је ствар знатно трагичнија него на Косову. У Метохији су неким чудом, преживела само два села: Гораждевац и Велика Хоча, али њих писци овога писма не помињу, као ни Србе у Сиринићкој жупи, косовском Поморављу, Неродимљу... Они су потпуно у праву, када помињу злоупотребе буџета, седења на две столице, издају националних интереса, и то власти у Србији знају али им одговара. неке особе које се помињу у писму отворено и дан данас раде против државе Србије (Стојановић, Трајковић, Милетић).Оно што је кључно је да са њима на састанку седи викар владике Артемија(који је непосредно пре овога прогнан), Теодосије Шибалић. Тај народ, по логици не би ни морао да им пише никаква писма ако већ пред собом тако утицајну личност.Понављам, волео бих да је оно што ја радим по мери Тачија. Не би било никакве штете. На жалост много моћнији од мене раде
Препоруке:
6
1
30 субота, 10 март 2012 10:57
Danilo
Mislim da je suvisno i nepotrebno komentarisati kada je pismo poslato,ko je u njemu obuhvacen,a ko nije,sustina je poznata svima i bez ovog pisma,sve se zna,ako se hoce znati.Problem je u tome sto aktuelna vlast Srbije,kao i Sveti Sinod SPC-a ne zeli da zna sta se dogadja na KosMetu.U tome je problem.Tacno,Vladika Artemije je otjeran da ne smeta otudjivanju KosMeta.Za aktuelnu vlast i SPC,KosMet je izgubljen,ali, nista manje i za svekolike Srbe u Srbiji,cast izuzetcima.Sve glavne poluge u drzavi su izdale KosMet.Ne radi se tu o nikakvom clanstvu u EU,to je samo mamac i razlog za unistenje Srbije.Ko to ne vidi,slijep je.Zar je moguce da SPC ne brani svetinje na KosMetu?Sta rade silni popovi i kaludjeri po crkvama i manastirima?Po svemu ispada da se Srbija samounistava.
Препоруке:
9
3
31 субота, 10 март 2012 11:00
Вид
ништа на КиМ није од јуче, па није ни проблем Срба који живе од КиМ. То је проблем који постоји бар 30-40 година уназад, али је и крајње време да се држава њиме позабави. Не знам да ли је све у тексту наведено, баш тако, али је сигурно да је проблем присутан. Лично знам за многе примере Срба који живе од КиМ. Наравно, симпатизери и поклоници Артемијеве секте и ову прилику користе за пљување по СПЦ, а баш је ово тема о којој би требали да ћуте јер је њихов духовни отац управо један од оних Срба који живе од КиМ. Мислим на продају црквене имовине у Ђаковици локалном Шиптару, без икакве документације. Новац је вероватно употребљен за "школовање" Виловског у Грчкој.
Препоруке:
5
13
32 субота, 10 март 2012 11:02
Даница Петровић
Кад дете плаче,мајка се не пита да ли јој је дете добро или лоше.О томе се прича после,дуго и полако.Мајка се своје деце не одриче.Ех, мајка роди све ,и добро и неваљало, и зна да јој је усуд такав да их све воли једнако и доживотно.Тако мајка добро чини још бољим,а неваљало враћа,исправља,саветује,па и од неваљале деце испадну добри и корисни људи.
Кад мајке нема, или је тешко болесна,деца се из куће осипају и многа крену лошим путем.Тада мајчино место преузму њена најбоља деца и своју залуталу браћу и сестре нежношћу и бригом врате на прави пут,а мајка,мирна и срећна ,лакше преболи .
Наша мајка Србија дуго болује.Избори се ближе.Да окупимо њену најбољу децу,да заложимо ватру љубави на старом огњишту, и да поделимо хлеб, и да се прекрстимо за будуће дане у слози и весељу.
Кад устане из постеље ,наша ће мајка да нам утре сузе .
Препоруке:
8
1
33 субота, 10 март 2012 11:17
Sosa
slepom namigivao a gluvom...
Препоруке:
3
2
34 субота, 10 март 2012 12:06
iz_Holandije
Pa i ovi komentari, nazalost toliko toga govore; tuzno..zamolio sam da mi IKO objasni nejasnoce oko pisma; niko- na sajtu se vodi borba oko SPC..
Ne zelim da komentarisem OSTRASCENOSTI, ali ovde se radi o Srbima, ljudima Bozijoj deci a ne o spletkama u SPC, kojih nazalost hteli nehteli IMA; Sasa je, ono sto je meni nejasno, jos vise produbio; zato vas sve molim za hricanski mir, i istinski razgovor, inace kako izgleda smo i u najmanjoj celijici podeljeni ..do besmisla; pa ne krivite bilo koga vise- AKO je takav raskol i OVDE..gde se spas..u Rusima..ma hajdete, samo i samo 4xs Srbina spasava.
Препоруке:
5
3
35 субота, 10 март 2012 13:25
Петар Јанкетић
Вид
Мислим на продају црквене имовине у Ђаковици локалном Шиптару, без икакве документације. Новац је вероватно употребљен за "школовање" Виловског у Грчкој.


Пошто Ви очигледно имате неке ДОКАЗЕ за ову Вашу тврдњу, онда би било добро да их поднесете Вишем Суду у Београду пошто они ни након ДВЕ године нису успели ништа да докажу из кривичне пријаве Синода.


Мада може бити да сте Ви, као и поједини архијереји (творци поменуте оптужнице) школованији и бољи финансијски експерти од оних који раде у државном Суду, па стога вама и не требају никакви докази да бисте прогласили некога кривим.
Препоруке:
15
3
36 субота, 10 март 2012 13:36
Саша
@Iz Holandije
Ја се заиста извињавам свима, уколико су преко мене спознали дубину наших искључивости. Али бих све оне који ме критикују упитао само једно: Писмо патријарху и Тадићу је упућено 2010. године. Ми за њега сазнајемо преко НСПМ 2012. године. У међувремену, сви они који се помињу у писму су и да и даље политички активни, чине штету Србији, и по мојој процени све су гласнији. Нисам чуо ни патријарха, ни Тадића да се по овом питању огласио. Једино објашњење је да писмо нису ни добили. Одувек је код нас за све крив неки несавесни поштар! Искључујем се из даље дискусије.
Препоруке:
14
1
37 субота, 10 март 2012 15:20
Даница Петровић
@Саша
Ви сте писали искрено о нечему што постоји (мислим на наше искључивости),а то је једини начин да их сагледамо и превазиђемо.И не треба се искључивати из дискусије.Мало људи има способност да заподене дискусију,а ви ту способност имате.То што сте помало непопустљиви није лоше.Неко рече - за љуту рану-љута трава.
Препоруке:
8
1
38 субота, 10 март 2012 15:44
Coki
Najgori predsednik Srbije ikad. On se i sam hvali da je samo prosrpski.
Препоруке:
10
1
39 субота, 10 март 2012 17:21
Драгица
Саша@.Можда нехотице, изенли сте једну тврдоглаву чињеницу: "У Метохији су неким чудом, преживела само два села: Гораждевац и Велика Хоча"...,у писму "не помињу, као ни Србе у Сиринићкој жупи, косовском Поморављу, Неродимљу..". Ви Саша сигурно знате да су то крајеви и села у којима вековима живе срби-староседоци, који упорно вековима трпе и истрајавају на својој дедовини. Питате се, како је могуће да Гораждевац и Велика Хоча остану, а да читава Метохија у којој су живели досељени Црногорци нестану, продајући хиљаде хектара земље које су добили од краља. Како је могуће да Косово Поље(претежно су живели досељеници) нестане, а Кузмин, Угљаре,Прилужје, Племетина, Бабин Мост, Граце,Гојбуља... да не помињем централно Косово, и данас опстају. Како је могуће да Косовско Поморавље, Сиринићка жупа опстану (вековима живе срби-староседеоци), а цео Лаб Са Косова и Метохије (живели су досељеници)продају имања и главом без обзира побегну..., како?! Видите колико је проблем Косова и Метохије слојевит!
Препоруке:
12
1
40 субота, 10 март 2012 17:35
с.ј. @драго.ца
Те 'дезинформације' долазе у кохерентној и разумној форми, док ваше 'информације' долазе у духу паранојичног беснила и мржње. Из тога се види да су наводне 'дезинформације', заправо праве, и једине, чињенице у свему овоме.

Господин Артемије је одметник од Цркве и расколник. А барем део његових уверења се може сврстати у јерес или близу јереси.
Препоруке:
0
14
41 субота, 10 март 2012 18:11
Призренац
@Драгица
Нехотице или хотимице ви се придружисте онима који деле српски народ, и 100% се подударате са теоријом Шиптара, по којој су они староседеоци, а ми наводно досељеници. Хоћете ли рећи да су Призренци досељеници? Па у Призрену су Срби живели од памтивека, а нема их од 1999. Исто тако у Сувој Реци, Мушутишту, Неродимљу, Ђаковици (која је и име добила по Душановом властелину Јакову), Пећи, Клини, Истоку... Земљу добијену од краља, Срби нису могли ни користити, јер су им комунисти законом о забрани повратка то онемогућили. Није ваљда да то не знате? О притисцима које су преостали Срби из Метохије трпели од Арнаута досељених у време Тита (преко 300.000) овде нема простора говорити.
Укратко, срамотно је писати о српском народу из Метохије на овај начин. Оптуживати га за издају и продају сопствене земље.
Препоруке:
9
4
42 субота, 10 март 2012 18:16
морнар попај
Ако су подаци о српским локалним политичарима са Косова (“који живе од Косова“) тачни – то води разматрању: о чему се, уствари, ради у политици садашњих српских властодржаца (“Београда“) према питању КиМ? Колико су искрене њихове тврдње о томе да никада неће признати једнострано проглашену независност Косова? Ако “Београд“ зна шта раде ови “који живе од Косова“ – а зна, јер их (и он) плаћа – а ови опет ни мало не крију да новац примају и од Приштине – то је, стварно, гротескна ситуација. Онда се намеће закључак да су Срби “који живе од Косова“ уствари незванични представници “Београда“ код власторжаца у Приштини и учествују у њеним подухватима – онда постаје јасно да су они “преговори“ који се воде у Бриселу најобичнија безочна фарса. Ако је све то тако – колико се онда још дубље може пасти?
Препоруке:
10
0
43 субота, 10 март 2012 18:45
Драгица
@Призренац
"Призренац", што тако нервозно реагујеш. Полако, да трезвено разменимо аргументе. Зашто је то подела Срба!? Данас на Косову и Метохији, скоро да нема више досељеника. А било их је на десетине хиљада. Било је стотину села у којима је живело досељеничко становништво, данас нема, ама баш ни једно. Ти процеси нису од 1999 па до ових дана. Они трају деценијама. Говорите да су то учинили комунисти. Није баш тачно - то су учинили комунисти-Црногорци. Ко је на Косову био носилац те идеологије и комунистичке власти? Срби-староседеоци, или ако баш хоћете, Срби, не? Душан Мугоша, Миладин Поповић, Павле Јовићевић, Ђока Пајковић, Петар Брајовић...су, заједно са Вукмановићем Темпом, били организатори тог монструозног пројекта. Они су осмислили и албанске комунисте: Енвер Хоџу, Фадиљ Хоџу, Џевдет Хамзу, Џавида Ниманија,Мету Барјактарија... Са њима су делили власт и управљали овим несрећним народом!!!
И још много тога. Није то никаква подела, то је жалосна истина!!!
Препоруке:
18
2
44 субота, 10 март 2012 19:17
Косовка
Све знамо до детаља. Велеиздаја. Др Рада је полуга власти из Београда и Брисела. Она не зна ни где живи ни где ради, и за кога. Има Бога, видећемо докле ће да "ради.
Препоруке:
14
0
45 субота, 10 март 2012 19:53
Петар Јанкетић
с.ј.
А барем део његових уверења се може сврстати у јерес или близу јереси.
Ово се нису усудили да кажу чак ни највећи прогонитељи владике Артемија, који су иначе месецима све најгоре причали о њему у свим медијима, јер такво нешто рећи за в.Артемија је више него очигледна неистина.

Јерес преставља погрешно исповедање верских догмата и све јереси су познате и имају своје теолошко име.

Баш ме занима име те јереси за коју тако безочно оптужујете владику Артемија.

П.С. А претпостављам да се Ви не бисте сложили са Св.Јустином Поповићем који каже да је екуменизам јерес.
Препоруке:
12
0
46 субота, 10 март 2012 19:58
Даница Петровић
@Драгица
Алал вера!Није пријатно,али је лековито.То је политика одузимања Србије од Срба.Сећате се тежње - да никада на власт у Србији не дође Србин из Србије.Још је жива.Изабереш климаво и раскорењено и радиш шта хоћеш.Оно што би се противило, назовеш глупим.На крају,ако саберем колико су ми комшија из улице комунисти после рата отерали на Јужни Кучај,а кући вратили у закованом сандуку,није ни чудо што су људи заћутали.Тих година дрвеће је много падало.Искључиво на добре домаћине од којих је имало шта да се отме или на храбре који су имали шта да кажу.
Драгице,да ли сте свесни да готово нико у Србији не зна где је рођен Кнез Лазар?Да направимо анкету,чак би и факултетски образовани људи (осим историчара)рекли да је из Крушевца.То је чињеница која указује на систематско сакривање,а коме је то било потребно данас је јасно као дан.
Препоруке:
12
0
47 субота, 10 март 2012 20:30
Вид
Кажу артемијевци да суд нема никакве доказе о његовој кривици.Суђење још увек траје.Видећемо шта ће бити на крају.Оно што је занимљиво то је да артемија нема на страницама новина.А сви се сећамо како је некада као владика о својим ставовима прво обавештавао новинаре, па тек онда Патријарха Павла,Бог да му душу прости, и органе СПЦ.Повукао се и ћути.Можда се иза свега крије нека нагодба, време ће показати. Искрено, њиме се , као и осталим сектама, више не бавим. Битно је да је склоњен са КиМ и да нам тамо више не наноси штету. Не знам да ли је на месту, али бих хтео да направим једно поређење. Наше свештенство је у ЦГ константно изложено шиканирањима, увредама, хапшењима, претњама и протеривањима, али нисам чуо да неко од наших свештеника и великодостојника тражи да оде из ЦГ, без обзира на неправду која им се чини. Знају да страдају на правди Бога и трпе.А нпр. Виловском не пада на памет да се врати са "школовања" из Грчке и истрпи "неправду" којој би био изложен.Мислите о томе..
Препоруке:
1
15
48 субота, 10 март 2012 20:47
Призренац
Драгице, нисам ни мало нервозан али сам огорчен. Просто сам алергичан на непрекидне српске поделе. Слажем се са Вама да су комунистички руководиоци били махом Црногорци, али они то нису били само на Косову него и у Београду. Њихови потомци су и сада на власти, чак и они сами се још копрцају, као на пример Јово Капичић у Преокрету. Али то је таква политика.
Оно што ја не волим је подела међу обичним народом. Ја знам много Срба из Призрена, пореклом из Црне Горе (не волим израз Црногорци, јер су то такође Срби), који су се јуначки држали до краја, неки су побијени, а неки и киднаповани 1999. Из пијетета према њима не могу их поистовећивати са Мугошом, Поповићем, Јовићевићем... Исто тако знам многе "староседеоце" који своје порекло везују за Црну Гору и (у случају Призрена) Боку.
Данашња политика у Београду неодољиво подсећа на комунистичку, па су и експоненти те политике на Косову, баш такви какви су и били пре 50 година. Али народ не треба делити. Поделе су нам дошле главе.
Препоруке:
8
10
49 субота, 10 март 2012 21:02
Рин о-о то
@ Саша је послао смислене коментаре. @ драго.ца --- нисте у материји мада разумем ваше поштене и алтруистичке намере. Срби из Метохије као прогнаници немају инстру мент за апел на свест ове нације. Тај инструмент потрошен је у искреној Милошевићевој борби за државу Србију („нико несме да вас бије“), потоњим митинзима који су касније, антимилошевићевском пропагандом, проглашени за "суво оруђе" Милошевићевог политичког владања и деценијског опстанка. Милошевић је оборен багерима и масом несрећника којима је 5. октобар био излазак у град и забава за боље нерадничко сутра. „Српске слободарске улице“ обрукане су "Драшковићима и Ђинђићима" јер су биле неегзистенцијалне...
Препоруке:
8
0
50 субота, 10 март 2012 21:03
драго.ца
@Петар Јанкетић @ сј: П.С. А претпостављам да се Ви не бисте сложили са Св.Јустином Поповићем који каже да је екуменизам јерес.


Би сте баш оптимиста у погледу нивоа образовања с.ј.
Препоруке:
8
0
51 субота, 10 март 2012 21:05
Рин о-о то
... Већина Срба из Метохије нема ништа. Они који су продали имања учинили су то под принудом и за ситан новац јер су протерани голи , понижени и одбачени од већине. У Пећи, колико чујем, нека су продавана и за милионске суме. Приградска београдска насеља (Сремчица, Барич...) препуна су оних који као да живе у гету, несоцијализовани, говором који се овде тешко разуме и понашањем које се овде сматра примитивним. Горанци, страдалници ( пребегли и већином сада настањени, мислим, у Борчи) нису ништа продавали и прогнани су. На крају, ја нисам продао кућу и имање предака у Метохији и одузето ми је на начин како је @Саша већ објаснио. Нисам га продао јер га нисам ја зарадио већ моји преци мученим животом и одрицањем. О онима из моје фамилије које су шиптарски зликовци свирепо убили (а петоро их је недужних мученика) излишно је више причати оваквој српској свести. Свести, која неразуме основно: битно, битније, најбитније.
Препоруке:
8
0
52 субота, 10 март 2012 21:35
Ф-16
@Вид
Владика Артемије је чист к`о суза, и Ви сте потпуно у праву што се њиме нећете бавити, јер ћете тиме мање укаљати своју душу.
Препоруке:
14
1
53 субота, 10 март 2012 22:53
Даница Петровић
@Рин о-о то
А ко о томе може да говори боље од онога који говори о себи?Од кога да сазнам шта је битно,шта битније ,а шта најбитније ,рецимо ја која никада у животу,а одавно живим,нисам ступила ногом на Косово и Метохију?Све што знам дознала сам од људи који су се доселили у мој крај са тих простора.Потресне и тужне су њихове приче ,али их они нерадо причају.Покушавају да се привежу за нови живот.Да забораве.И боје се осуде да су продали,и стиде се чак и они који ништа нису продали.Лепо сте описали однос према говору,једино сте изоставили да нам представите изузетну лепоту тог говора који у себи чува успомене на српски средњи век.Мислим да је безусловна асимилација у нову средину и одустајање од сопствених вредности највећа грешка коју могу да направе.
Препоруке:
7
1
54 субота, 10 март 2012 23:31
Драгица
@Призренац
Е, ово је већ боље. Већ се 50% слажемо. Само без нервозе. Не желим да ме схватите да делим народ. Не,то су чињенице. Ради се о једном народу, а два менталитета, различитих карактерних особина. Видите Цвијића.Нећете ваљда и њега оптужити да дели народ!? Досељеници које је краљ населио на КиМ да би ојачао српско национално биће,(1918-1941 досељено је 14.055 породица, и подељено преко 110 хиљадљ хектара земље), први су напустили и у највећем продали имања које им је краљ дао. По попису 31. марта 1991 само се 1.371 породица или 9,7% није одселиле са КиМ. А 100 хиљада хектара отуђено. И то је истина. Они који се једном селе, пословица каже, "певац им кукуриче на колима". Међу њима је мали број, којима одајем поштовање. Али је то тако, и то је слика на терену. И данас, мада нема ни 100 црногораца на Ким, главни "представници" Срба у БГД су Вељко Одаловић, Оливер Ивановић, Рада Трајковић,... и ако су на Косову све продали. Таква им је животна филозофија. И на КиМ и у БГД.
Препоруке:
18
0
55 недеља, 11 март 2012 01:29
Рин о-о то
Г. Данице историјски релапс стреса Срба с Косова и Метохије је просто недокучив. Слободан Милошевић је, а самим тим и држава Србија на чијем је челу био, себи учинио смртни грех када је покушао да установи питање слободне и целовите Србије. То питање је било у компетицији председника Србије, сходно историјској жртви овог народа (и тапији) и сходно одбрани од индукованог тероризма новог времена. Ваша пажња и емпатија (мада више симпатија) је изузетак. Метохијски говор и култура (посебно песме у шта убрајам и горанске) су онај део енергије који недостаје овдашњој слободарској тежњи која је суштина поштеног, праведног, радног, животног, емотивнокреативног. Госпођо Данице, кога то овде, искрен да будем, занима? Поздрављам Вас, жимити!
Препоруке:
6
1
56 недеља, 11 март 2012 09:31
Призренац
Ма сложили бисмо се ми 100%, када Ви не бисте упадали у контрадикторност. Ви кажете да је у Метохију дошло 14000 српских породица из разних динарских крајева у периоду 1918-1941. То је у ствари био период 1931-1941, али то није важно. 1941, Косово постаје део Велике Албаније. Срби су протерани. Коме су они у Великој Албанији могли продати земљу? Балистима,Немцима? 1945, одлуком комунистичких власти њима је забрањен повратак на Косово (http://www.kosovo.net/sk/rastko-kosovo/istorija/kosovo_migrations/mk_1.html). Истовремено (1944-1948), из Албаније нагрће много више од 13000 албанских породица, са све стадима стоке. Они запоседају ту територију, земљиште, шуме...
Просто не могу да верујем да након толико година, ми још увек ово не знамо, и расправљамо да ли се десило или није. Десило се!
Што рече неко од дискутаната, овај проблем је слојевит, али не смемо га стављати под тепих. Да ли је било мешетарења од наших? Сигурно да јесте, као што га има и данас. Али то није опште место.
Препоруке:
4
11
57 недеља, 11 март 2012 09:43
Пример
@Драгица и Даница Петровић и још неки
Чуо сам и нисам могао да верујем, да међу Србима "староседеоцима" са централног Косова кола изрека: "Боље да ми се ћерка уда за Шиптара, него за Црногорца"!
Читајући ваше коментаре, могу да поверујем да је то истина.
Препоруке:
8
7
58 недеља, 11 март 2012 11:02
Вид
1999.год. када је, после наше "победе" над НАТО-м, велики део нашег народа кренуо са војском и полицијом за Србију, показало се да су ,на неки начин, били у праву они који су годинама и деценијама уназад продавали имовину на КиМ и куповали по централној Србији. Они су дошли и уселили се у своје куће и станове и наставили живот у пристојним условима, за разлику од оних који нису хтели да Шиптарима продају било шта, па су овде живели, а поједини још увек живе, у понижавајућим животним условима. ова држава увек "награђује" погрешне. Поносан сам на свог покојног деду који један од срба који су живели на Ким. не бих о томе какве је проблеме са Шиптарима за живота имао да сачува своју имовину и какве је новчане понуде одбијао.То знају Срби који су живели на КиМ. Ја и данас мислим да шиптарима не треба ништа продавати, али ни у мојој родбини не мисле сви исто. Ако се држава и црква не укључе озбиљно у покушај да се спасе што се спасити може, бојим се да продаја неће стати.
Препоруке:
7
1
59 недеља, 11 март 2012 15:49
Даница Петровић
Жи ми ти,Рин о-о то,мени је ова дискусија била потребна,па се захваљујем свима који су у њој учествовали.Захвална сам за нова знања ,али и за минусе и за опомене јер су лек против сујете и исправљање у размишљању.
Ја имам срећу и част да гледам неке лепе и бистре дечје очи из Лазаревог завичаја и прилику да се постидим пред њима .Те очи траже право да све своје носе поносно.
Да смо последња воћка на грани,питање нашег идентитета било би неважно,али нисмо,још нам се љушкају колевке.Њима дугујемо.
И да знате,тих лепих ,бистрих очију жељних истине и правих савета има много.Неке и вас гледају.
Препоруке:
5
0
60 недеља, 11 март 2012 19:02
сељак беземљаш
Педесет година ми Срби викали смо Трст је наш.Старији се тога сећају.И свих тих година нисмо питали за Косово и Метохију.
Препоруке:
6
0
61 недеља, 11 март 2012 19:09
Драгица
@Призренац
Ако пажљиво читате оно што пишем, видели би да не тврдим да су насељеници сву земљу продали Албанцима, и ти балистима, за време Велике Албаније. Не,отуђили су је након рата, до 1991. Преко 100 хиљада хектара. Један велики део продали су Албанцима, а остало пољопривреним комбинатима у којима су се запошљавали, а директовали црногорски кадрови. Године 1991 Милошевић доноси закон о повраћају земљишта и поново земља долази у руке ранијим власницима. Од 1991-до данас, поново је продају, сада Албанцима. За читаво то време Срби-староседеоци упорно чувају дедовину. Видећи шта ови раде, многи од староседеоца пошли су њиховим путем. Што се,пак, тиче забране повратка, препоручујем вам књигу Спасоја Ђаковића "Сукоби на Косову" и видећете да су црногорски комунисти, посебно Мугоша и Јовићевић, били главни заговорници тог закона. Питање за вас:Како су Срби-староседеоци опстали,а 14 хиљада насељеника и 100 хиљада хектара земље, нестали. Не, не делим народ, већ тражим одговор за наук!!!
Препоруке:
9
2
62 недеља, 11 март 2012 19:52
Драгица
@Призренац
Исправка "14 хиљада породица насељеника.."
Препоруке:
7
1
63 недеља, 11 март 2012 23:36
Призренац
@Драгица
Питање за вас:Како су Срби-староседеоци опстали,а 14 хиљада насељеника

Одговор: Срби староседеоци у Метохији нису опстали, изузев у Гораждевцу и Великој Хочи, мада је и ту опстанак младих под знаком питања. Шиптари нису 1999, правили разлику коју Ви правите. За њих смо ми били једно и једнако су нас убијали, пљачкали и протерали. Наше цркве и манастири у Метохији нису прављени за староседеоце и Црногорце, него за све Србе. А поделе које ми правимо међусобно, само иду на руку нашим непријатељима. Зато се од српског бића откидају измишљене нове нације, праве им се државе, а ми се и даље делимо, и како видим никад се нећемо опаметити.
Препоруке:
6
10
64 понедељак, 12 март 2012 08:59
Драгица
@Призренац
Жао ми је што морам да вам кажем, али ви сте опортуниста. Немате други одговор, већ само дисквалификацију: "ви делите народ". Нисте ми одговорили, како то да срби-староседеоци остадоше, а сви, ама баш сви насељеници побегоше. Оставимо оно што је било после рата: дала сам вам податкр до 1991, чак и не до 1999. А ви идаље, исто: делим народ. Нисам га ја поделила. Нисам ја иселила носиоце споменица, црногорске функционера који су, продајући Косово, добијали на хиљаде функција и станова у Београду. Црногорски непотизам (као и код Албанаца)повукао је на стотине породица у Београду и широм Србије. Све што данас имамо на КиМ, то су поред манастира, земља коју зубима чувају срби-староседоци, а све што смо изгубили: и територију и власт, имамо од црногорских комуниста. То су данас београдски црногорци, који су здушно помогли да се направе две нове "државе": Црну Гору и Косово, владајући несрећним Србима и Србијом. А ви мени, да ја делим Србе.
Препоруке:
5
3
65 понедељак, 12 март 2012 11:57
Агент
Нека ме исправи неко ако грешим али чини ми се да је патријарх српски господин Иринеј рекао: "...само Србија нема алтернативу...". Ко хоће да чује и да размисли њему је ово довољно и све му је јасно. Нажалост и после ове поруке Срби који се преко 90% изјашњавају као православни верници дају велику подршку ДС-у, СПС-у, СНС-у, ЛДП-у, Г-17 итд.
Препоруке:
2
1
66 понедељак, 12 март 2012 16:24
Призренац
@Драгица
На жалост не делите само Ви.
Препоруке:
5
2
67 понедељак, 12 март 2012 19:06
Драгица
@Призренац
А, мислила сам да сте "мушко". Штета. Аргументи и само аргументи, су прави одговор, а не испразне дисквалификације. Најлакше је оптужити ме да делим народ. Ипак, није узалуд што смо полемисали. Кад дођете до аргумената, јавите се. Можда се и сложимо.
Препоруке:
3
7
68 понедељак, 12 март 2012 19:37
Neko Nekic
Zasto su ti ljudi prodavali Siptarima? Zato sto su isto tako i ginuli, bili muceni i maltretirani za razliku od Srba na severu, koji su imali sve, nisu osetili zivot na centralnom Kosovu, a 90% njih nikad nije ni pitalo kako je ostalima niti je ikad bilo na centralnom Kosovu. Pritom, nisu imali problema sa strujom kao i to shto se nisu sustretali sa Siptarskom policijom i specijalcima. Sram vas bilo.
Препоруке:
4
1
69 уторак, 13 март 2012 09:17
Призренац
@Драгица
Нема то везе са "мушким" или "женским" стварима. Ово има везе са математиком. Ако је 1999, 20.000 Срба са Косова било црногорског порекла, а протерано је 250.000 Срба, то значи да Шиптарима порекло нимало није било важно, као што је нама.
Препоруке:
5
6
70 уторак, 13 март 2012 19:13
Драгица
@ПризренацПа, ви са математиком не стојите баш најбоље. То само потврђује да, баш, нисте Призренац. Или можда Призренац* (са звездом). По попису 1991 на КиМ било је 20.453 Црногораца, а пре почетка рата 1999, било их је око 16 хиљада (Извештај о исељавању). 1999, заједно са Ромима, Горанцима и сви 16 хиљада Црногораца, одселило се и око 200 хиљада Срба. Међутим, рачуницу нисте довршили: иселили се сви Црногорци, а и даље на Косову и Метохији остало је око 130 хиљада Срба-староседеоца. А знате ли можда ко их представља у Београду? Одговорићу вам, још једном: Вељко Одаловић, Оливер Ивановић, Рада Трајковић итд. Ето, ја још мало продубих поделе. Опрости мени грешној, "јуначино и борцу за српско јединство"! Опрости ми!!!
Препоруке:
3
3
71 среда, 14 март 2012 11:53
Призренац
20 хиљада црногораца је било по последњем попису 1991. Толико је било и 1981. 1999 није било пописа, али нек Вам буде, да је свих 16 хиљада протерано, као и 200 хиљада Срба (мада, сложићете се да су Црногорци нација, измишљена у Брозово време).
Вељко Одаловић није црногорац, него Херцеговац, чија је породица избегла из Дренице у Косово Поље. Избегао је одатле у јуну 1999. Вероватно Вам је познато у каквом су положају били Срби у Дреници 60-их година прошлог века.
Оља Ивановић јесте Црногорац пореклом из Ђаковице, али се изјашњава као Србин. Настањен је у Косовској Митровици, ради у Београду, прилично је заслужан за очување севера, мада у последње време мало брља.
Рада Трајковић, као уосталом и "староседеоци" Нојкић и Велић, су друга прича и о њима нећу трошити време.
Опрости мени грешној, "јуначино и борцу за српско јединство"! Опрости ми!!!
Овакав тон више доликује дами*, него дами.
Препоруке:
4
6
72 среда, 14 март 2012 18:21
Драгица
@Призренац
Ви упорно избегавате суштину мојих коментара. Поента је била "рачуницу нисте довршили: иселили се сви Црногорци, а и даље на Косову и Метохији остало је око 130 хиљада Срба-староседеоца".. Питање је:како је могуће да 13 хиљада Срба-староседеоца опстану, а сви насељеници оду?! Призренац*, пошто видим да сте са КиМ, питам вас: Како је могуће да Косово Поље (претежно насељено досељеницима) побегне, а Кузмин (које је потпуној изолацији), Угљаре, Батусе,Бресје опстану. Подсећа ме на "чувено" тровање албанских ђака. Албански терор погађа претежно насељенике?!
Одаловић није избегао са Косова, већ све продао и побегао. А где су силни руководиоци из Косова Поља:Миго Самарџић, Миња Миловановић, Воја Вучинић, Богдан Кецман...?! Придружили се наосиоцима споменица, који су давно, на грбачи овог несрећног народа, отишли у БГД. Видите колико је то исто. А што се тиче Дренице,подсетио бих вас на два села:Бање и Рудник,код злогласног Преказа у којима и данас живе Срби-староседеоци.
Препоруке:
2
0
73 четвртак, 15 март 2012 09:36
Призренац
Tачно тако: два села овде, два села онде, баш онако како Шиптарима треба.Ја сматрам да народ не треба делити, јер се ради о несретним Србима, ма како их Броз крстио. Ви опет сматрате да треба одвојити "жито од кукоља", па ће све опет бити у реду: Метохија ће бити пуна Срба, Дреница такође а можда и моја Средачка жупа. ЈА бих много волео да сте у праву.
Догодине у Призрену!
Препоруке:
2
2
74 четвртак, 15 март 2012 19:00
Драгица
А шта не би, већ данас у Призрену (поготово, у Средачкој Жупи), што то понављате из године у годину. И тако, то "до године у Призрену", претвористе у "никада у Призрену". То је обмана, или боље речено, самообмана.
Али да се вратимо на питања која су вам постављена у коментару. Зар је могуће да ви немате други одговор, већ само:"сви смо ми Срби"?! Мислим да је ипак најбољи одговор дао Д.Поповић, аутора текста којег коментаришемо:

"1. На Србе који живе на КиМ

2. На Србе који живе од КиМ.

Ми смо одвојени једни од других, не само физички, већ и по питању одговорности према држави, историји и будућности КиМ. Ове две групе не само да су различите, него су супротстављене једна другој, као што је супротстављено добро злу, светлост тами.
- Срби који живе од КиМ прво су од краља добили Свету српску земљу да живе на њој.Нису хтели да живе... већ су је продали Шиптарима."
Ја додајем,ови први Срби зубима и даље чувају свету српску земљу. Ето, "сви смо ми Срби", ако вам је лакше!
Препоруке:
1
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер