Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Crna Gora: Umesto Matije Bećkovića i Milorada Pavića u nastavne programe ušli Andrej Nikolaidis i Esad Mekuli

Komentari (72) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 nedelja, 04 mart 2012 15:16
Vera Sobat
To je stvar Montenegrina i mi Srbi nemamo pravo da se u to mesamo!
Ako su montenegrini za izbacivanje srpskih pisaca,svetaca ili svega srpskog iz
svojih udzbanika....i to je stvar njih samih i montenegrinskog naroda!

Crna Gora NIJE vise ona zemlja o kojoj smo mi stariji Srbi ucili.Toga vise nema
i zato, ako nam to smeta imamo mogucnost da upotrebimo reciprocitet, ili da
se nasmesimo i pustimo ih da rade i zive kako hoce!

Meni je apsolutno SVEJEDNO sta montenegrini rade, u sta veruju, jesu li pravoslavci ili katolici, jesu li u NATO ili nisu, ako cene i vole krivokapica i nikolaidisa, JASNO pokazuju KO su i STA su, i na to iamju pravo!

Oprostite se konacno MITOVA i BAJKI o "naboljim srbima crnogorcima"!

Krivokapic i Nikolaidisa i Djukanovic i Luksic i ROCEN....to su PRAVI MONTENEGRINI a sve ostalo je LAZ.... a ta Montenegro ima pravo da bude sta hoce!

Oni jasno pokazuju da su blizi Kroatima i Aljbancima...i ja im zelim sve najbolje
na daljem montenegrinskom putu!
Preporuke:
74
70
2 nedelja, 04 mart 2012 15:23
s.j. Crna -> Crnja -> još Crnja -> najCrnja
Jadan narod koji ovo mora trpeti... Ludilo prve kategorije i dno dna.
Preporuke:
103
1
3 nedelja, 04 mart 2012 15:34
napredak
Kakav kuljturni napredak, - svaka cast montenegrini!!!!
Preporuke:
93
0
4 nedelja, 04 mart 2012 15:45
Boki
Pozdrav za Beru. Uštedila mi vrijeme da ne moram da komentarišem.
Samo da napomenem da postoje i Srbi kao nacionalna manjina, njih 28 posto po ukradenom popisu (vjerovatno 34%). Ili Srbija želi da na njih zaboravi?
Preporuke:
88
0
5 nedelja, 04 mart 2012 15:48
Nikola
Ima Montenegro još renomiranih umjetnika poput braće Polumenta,Ekrema Jevrića,Bekija Bekića i sličnih,čiji tekstovi odista zaslužuju da se nađu na književnoj mapi Milđukstana!
Preporuke:
93
1
6 nedelja, 04 mart 2012 16:04
Milić Petar
Montenegrinima najveći poraz nanosi presvetli vladika Njegoš. Veliku je čast zaslužio Matija -da bude uz Njegoša u boju.
Preporuke:
85
0
7 nedelja, 04 mart 2012 16:05
Mirko
Pročitao sam naslov. Ha, ha, ha, ha, ha,,ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha............
Preporuke:
66
1
8 nedelja, 04 mart 2012 16:26
s.p.lajković
Šta se sada čudimo.Treba da uvedemo prijemni ispit za sve crnogorske studente iz predmeta srpski jezik i književnost sa sve srpskom gramatikom- bez obzira na plaćanje studija .Neka jednom Crnogorci postanu stranci u ovoj zemlji .Srbi su stranci u Crnoj Gori pa neka i oni budu stranci ovde .Ja sam za to i da se na granici CG i SRBIJE uvedu pasoši . Kada svugde moramo da ih nosimo, nosimo ih i dole,otpašće nam ruka možda.Crnogorci koji se osećaju Srbima neka se tako i osećaju ako žele i u buduće ali kako i Srbi koji žive u americi moraju da nose pasoše, tako i Srbi iz Crne Gore neka nose pasoše da udju u Srbiju.Dosta bolećivosti sa srpske strane prema svima .
Preporuke:
73
10
9 nedelja, 04 mart 2012 17:07
Basara, Ugričić, Srbljanović...
Otkud njih zaboraviše?
Preporuke:
91
0
10 nedelja, 04 mart 2012 17:15
SP
... zgodna fotografija - buduci Montenegro NATO vojnici ispred osnovne skole "Cannon Fodder : King Djukanovich Milo the First" ! Treba im na vreme isprati malene nevine djetinje mozgove ogromnom kolicinom propagande te da takvi zombirani lakse pristanu na svakojaku manipulaciju Crnogorske "elite" - da ginu zarad onog za sta im narede . Mali NATO pioniri . Slatko !
Obrazovanje u Srbiji je naravski grdje jer je laz sustinski veca - mada su u osnovi oba slucaja slicna - Srbi na fakultetu za odbranu uce kako je UCK "legitimna formacija boraca za demokratiju" ... Bivsa Srbija i Crna Gora (SCG) moze da se nanovo sjedini pod imenom Banana-Republika Srbija i Crna Gora (BRSCG) ; to se zapravo i desava sa svim post-jugoslovenskim banana-republikama a sve pod parolom "evrointegracija" . Ironija .
Samo je jedan co'ek barabar Djukanovic Milu a taj vi je dragi moji - EU "kralj" Srbije ...
Ima l' veceg licemerija na svetu do Srbskog danas ?
Mozda u Libiji , jelde ...
Preporuke:
45
0
11 nedelja, 04 mart 2012 17:23
Vladimir Dimitrijević
Drljevićevi "Crveni Hrvati" na vlasti streme tamo gde je njihov glavni ideolog i pripadao.
Preporuke:
65
0
12 nedelja, 04 mart 2012 18:30
SavaSaki
Vera Sobat
Znaš , mi srbi pišemo ćirilicom.Kao prvo!
A kao drugo u Crnoj gori žive Srbi i to u velikom broju .A kada im se dodaju i ovi što `` Direktorišu`` po Srbiji , onda su Srbi u većini ! Samo što se ovaj otpadnik od roda svojega , Đukanović , priklonio manjinskim hrvatima-ustašama , šiptarima,narkodilerima i ostalom švercerskom bratijom -evropskom ``Boranijom`` , pa teroriše sve što je srpsko ! Ali Njegoša i Srbe na turski zulum ne pokori i ne uništi . Šta će biti, to ćeš videti ! Onako kako su i Turci prošli - neće bolje proći ! Neke pravde nebeske ipak ima! Sve u svoje vreme! Mi smo dokazali da smo strpljivi !
Preporuke:
75
2
13 nedelja, 04 mart 2012 19:08
Rumija
Ova nova bezumna instalirana ustaška vlast izbacuje sve srbske pisce i pjesnike a uvodi samo njihove, podobne one koji se odazivaju na Novocrnogorsko ime!I ne samo to ova bijedna i nesrećna zemlja kojom vladaju obezduhovljeni provincijalni političari naslađuju se da na bilo kojem međunarodnom sajmu knjiga ne prođe ni jedna izdavačka kuća koja baštini srbsku tradiciju: tu nećete naći najveće izdavačke kuće kao što su Oktoih i Unireks ali ćete naći potpuno minornu kuću Plim iz Ulcinja oca A.Nikolaidisa koji pravi "civilizacijske iskorake", koji je prepoznat samo kada napravi kakvu ordinarnu glupost,Plimu koju svake godine dotira bijedno i jadno Ministarstvo kulture sa nezna se koliko hiljada eura.Inače Ministrastvo kulture bi bolje bilo da se zove Ministrastvo Mržnje prema Srbskom narodu!A i našli su se tamo sve SRBOMRSCI od ministra preko njegovih zljamjenika...
Preporuke:
41
1
14 nedelja, 04 mart 2012 19:08
GIJA
A gde su ceku,taci,maks luburic i ante pavelic?!Njima je mesto u "skolama gore crne"!!!
Preporuke:
38
0
15 nedelja, 04 mart 2012 19:13
Montengro
Da ne biste možda vi da nam određujete koji su naši književni velikani i šta nam đeca treba da uče??
Ta vremena su već odavno prošla!!!
Preporuke:
11
75
16 nedelja, 04 mart 2012 19:20
s.j. @SavaSaki
Hrvata u Crnoj Gori NEMA, niti ih IKADA bilo. Tačno je da ima nešto katolika, ali su te osobe Srbi koji su bili pod uticajem rimokatolicizma, i koji su vremenom pokatoličeni. Ti ljudi se nikada do vrlo skoro nisu izjašnjavali kao 'Hrvati'. Tom ludilo je doprinela komunistička vlast, koja je velikodušno Hrvatima dala sve katolike izuzev Slovenaca (uključujući i Bunjevce, koji su pokatoličeni Srbi iz Hercegovine i primorja koji su prešli u Vojvodinu, i tamo se dana sdelom održavaju kao Bunjevci, a delom su usvojeni od strane Kroata), kao i raspad Jugoslavije.

Da oni nisu Hrvati, isto koliko ni Dubrovčani (krajem 19. i početkom 20. veka je celi viši stalež bio odlučno pro-Srpski, ili samo pro-Dubrovački; Pro-Hrvata je bilo samo među parohijanima onih crkava u kojima su fratri bili specijalno poslati od strane Austro-ugarskog klera, sa jasnim političkim misijama), svedoče brojni podaci, kao i ispovesti učenih meštana tog doba.
Preporuke:
51
0
17 nedelja, 04 mart 2012 19:45
Boki
s.p.lajkoviču.

Valja preći na ćirilicu. Nije teško.

Za međusobni odnos Srba u NDCG sa maticom Srbijom je dovoljno da postoji mogućnost da se uzme pasoš Srbije.
Pretjerano je tražiti od svih Srba u NDCG da uzmu Srpske pasoše. Oni se time zakonski odriču svojih građanskih prava u NDCG. Previše je to od njih očekivati. A i nanijelo bi im štetu. Šteta jednih Srba je i šteta svih drugih.
Polaganje srpskog jezika, da zašto ne. :-)
Preporuke:
21
1
18 nedelja, 04 mart 2012 19:58
Soka
Suprotno rasprostranjenoj pretpostavci po kojoj nesputani kapitalizam stimuliše demokratiju, nama danas upralja odabrana grupa menadžera i birokrata koji podrivaju demokratiju isključujući običnog građanina iz procesa donošenja odluka. Tragedija je što su danas u korporativistički sistem uvučeni i prosveta i univerziteti, pokušavajući da od obrazovanja prave biznis umesto da mladima prenose filozofske, moralne i umetničke vrednosti. Vlada jedan veliki haos, ne samo na prostorima bivše SFRJ već svuda gde je anuliran suverenitet države. Globalizacija je već izvan sistema, ali se produžava na jedan veštački način - silazna linija se prikazuje kao uzlazna i plasiraju se neistine. Oni su protiv nečega a zapravo rade to protiv čega su. Kažu da će nešto proizvesti napredak, a zapravo ništa ne funkcioniše. Menadžerstvo je nesposobno da oporavi svet od sebe samog. Slepa globalizacija ne poznaje mogućnost izbora.
Preporuke:
18
0
19 nedelja, 04 mart 2012 20:02
Beli Orao
@Vera Šobot. Imate divne komentare. kome se inatite i pišete latinicu.
Preporuke:
14
2
20 nedelja, 04 mart 2012 20:42
Danica Petrović
Nije ni Srbija pošteđena ovakvih pojava.Na internetu se može pronaći analiza nastavnog plana i programa za predmet srpski jezi i književnost,a autori analize su pripadnici omladine Helsinškog odbora.U toj analizi se do u sitna crevca rastače srpska narodna poezija.Po njima,narodne epske pesme u deci razvijaju nasilničko ponašanje, bolesni velikosrpski šovinizam i služe za ponižavanje žena.Tokom analize ,ruglu se izvrgavaju ne samo srpske duhovne tvorevine,nego i priznati metodičari koji im se,očigledno,nisu priklonili.
Naravno,ovakve aktivnosti u Srbiji teže prolaze.Srbi koji žive u Crnoj Gori su u mnogo težem položaju,ali se ne sme zanemariti njihova upornost da sačuvaju svoj nacionalni identitet.Međutim,država Srbija o tome ne vodi dovoljno računa i u tome mnogo greši.
Preporuke:
38
0
21 nedelja, 04 mart 2012 21:16
Vinka
Kad bi Srbija tako nesto uradila odmah bi je optuzili za rasizam,klaustrofobiju cak i fasizam.
To sto kod nas zauzimaju najvise funkcije,pocev od predsednika Srbije,ministara,direktora i upravnika vaznih kulturnih i istorijskih ustanova "braca" iz
bivsig Jugoslovenskih republika je nas greh i sramota.O steti i da ne govorim,to ce tek nasi potomci osetiti na svojoj kozi."Peglanje istorije"
je vec pocelo.Bog neka nam je na pomoci.
Preporuke:
27
0
22 nedelja, 04 mart 2012 21:17
s.j. @Vera Sobat
Zbog takvih poput vas smo mi ovde gde jesmo. Zbog vas uskogrudih regio-fašista je ovaj narod raskomadan, i to ne samo granicama!

'Nije to ona Crna Gora'? A je li Srbija 'ona Srbija'? Pogledajte šta se dešava po Srbiji? Šta na to kažete? Kako se usuđujete reći da trebao da se odreknemo jednog celog dela našeg naroda?!

Očito ste i vi jedan od onih koji apeluju na to da se 'pomiri sa činjenicama'. E, pa i Hitler je jednom bio činjenica. I ustško-nacističko-mađarsko-italijansko-šip-bugarski teror je bio činjenica, ali da li je to značilo da smo u to doba trebali da se 'pomirimo' sa činjenicom da Jugoslavija više 'nije ona Jugoslavija'? Ako sledimo vašu 'logiku' da, i svakako DA. E, pa NE, drugarice Vera, ne, i NE. Nećemo se pomiriti, i NEĆEMO sebi dopustiti nedopustivo - da svoj narod tretiramo kao tuđi, i da dopustimo da se ceo komad odlomi od našeg bića. Sa tim se NEĆEMO miriti, pa bilo šta bilo.

A vi činite po svome.
Preporuke:
48
1
23 nedelja, 04 mart 2012 22:04
Mićo Gluščević
krivokapić, medojević, šarići, milo, miško.... to su nam - i pisci i sveci. Za sad.
i svi ovi imaju pandane u Srbijici, da ne griješimo dušu.
Krivo sjedi, a pravo reci.
Preporuke:
35
0
24 nedelja, 04 mart 2012 22:07
The Jack
- Ako je krajnji cilj ukidanje škola, proterivanje srpskih pisaca iz školskog programa je korak u dobrom pravcu!



Svaka mu je za Psaltir.
Preporuke:
28
1
25 nedelja, 04 mart 2012 23:15
Danilo
Montenegrini "zelenasi" progone sve sto je srpsko pisce,pjesnike,naucnike,progone i Njegosa i cijelu dinastiju Petrovica,pa cak i popove SPC-a.

Pa dobro,"braco" Montenegrini,sto nam onda ne vratite mosti Svetog Vaslija Ostroskog,rodjenog u selu Mrkonjicima kod Trebinja,koji je sagradio manastir pod Ostrogom koji je u tom 17 vijeku bio u sastavu srpske Hercegovine pod turskom upravom?Pa sve do 1878 god.

Vec odavno zaradjujete na mostima Svetog Vasilija sto daruju posjetioci i poklonici ovog sveca,a ta zarada iznosi oko 50-60 miliona Evra godisnje i tim parama upravlja Vladika Amfilohije.

Vratite mosti Sv.Vasilija u Trebinje gdje su mu grobovi oca,majke i ostale rodbine.
Ako danasnji popovi nemaju drzavljanstvo Montenegra,onda nema ni Sv.Vasilje.

Sram vas bilo Montenegrini.Ali znajte da u Crnoj Gori ima jos Srba,onakvih kakvi su u Pljevljima neki dan zapjevali Luksicu,:"Nije ovo Montenegro,vec junacko srpsko leglo",poslije cega je pobjegao.
Ceracemo se jos.
Preporuke:
44
0
26 nedelja, 04 mart 2012 23:17
SM
U jesen,godine 1993,u Ljubljani smo kupovali srpske i crnogorske knjige na kilo.Tih godina je bilo završavanje čišćenja biblioteka od okupacione literature,pa sam kupio 14 knjiga M.Lalića.Molim one koji saznaju za vreme rasprodaje knjiga u C.Gori da mi jave,fale mi neke srpske"knjižice".
Preporuke:
34
0
27 nedelja, 04 mart 2012 23:27
Miloš Marić
Jaka im čitanka! sljedeći koga će izbaciti će biti Njegoš. da je živ i sam bi tražio da izađe iz takvog društva!
Preporuke:
45
0
28 ponedeljak, 05 mart 2012 00:00
Marko Darković
Crnogorske ustaše, pitam se ima li tamo ćirilice?
Preporuke:
30
3
29 ponedeljak, 05 mart 2012 00:42
Književnost Envera i Nedžmije Hodža
Treba i njih očekivati !!!
Preporuke:
29
0
30 ponedeljak, 05 mart 2012 00:55
Ljakse Bre
Samo mi jedna stvar nije jasna: zašto zećani prosto ne pozovu nas ostale u pomoć, na jednu turističko-vaspitnu sezonu?
Preporuke:
21
2
31 ponedeljak, 05 mart 2012 09:48
xyz
Znate li vi ko je Avdo Međedović? Najveći pisac na Balkanu! Ali zahvaljujući srpskoj asimilativnoj i nacionalističkoj politici koja je dugo trajala ovaj čovjek gotovo da ode u zaborav. Ali Avdo Međedović, svetski poznati i priznati stvaralac daleko je poznatiji u svijetu nego kod nas. Zahvaljujući njemu i njegovom stvaralaštvu riješeno je homerovsko pitanje koje je bilo zagonetka svjetskim književnicima i isrtaživačima. Dans, širom svijeta, ko god se bavi Homerom nužno mora znati i čuti nešto o Avdu Međedoviću. Za njega su pisci poput Bećkovića i ostale bulumente narodski rečeno boranija. Sva je sreća da se Crna Gora oslobodila srpskog kulturocida pa danas mogu da prave udžbenike na kvalitetan način u kojima će se naći svjetski priznati pisci.
Preporuke:
4
51
32 ponedeljak, 05 mart 2012 10:09
Bokelj@nedelja, 04 mart 2012 14:16 Vera Sobat
Vi puno griješite jer poistovjećujete Režim i Narod!Griješite jer ne vidite dovoljno daleko,odnosno vaš pogled se gubi u problemima koji opterećuju Crnu Goru!Na kraju vi i ne želite da znate što se sve dešava u Crnoj,ne interesuje vas a to je upravo ono što hoće da nam urade naši neprijatelji ili i njih ne vidite!Prvo Crna Gora je dobila nezavisnost zahvaljujući NATO i Americi, drugo Milo Đukanović opstaje jer Amerika podržava politiku izjedanja unutrašnjeg tkiva srbskog naroda - a vi ste sjajan primjerak!Oni zapravo hoće da se mi među sobom glođemo i da se međusobom svađamo.Milo sa svojom rabotom:švercom,prodajom narkotika,oružja,bijelog roblja...ne bi mogao da opstane ni dva dana da to Amerika ne želi i da ga ne štiti i to će raditi sve do onog dana dok mu ne nađe zamjenu odnosno one koji će slijediti PROAMERIČKU politiku,čitaj protiv srbssku, a neće biti tako prljavi kao Milo i njegova porodica!Mnogo jednostran vam je pristup jer je Crna Gora "država" u kojoj se govori srbskim jezikom!
Preporuke:
39
0
33 ponedeljak, 05 mart 2012 10:22
Skeptik Roberto
Vidim da su Novocrnogorci ubacili u skolske programe kao knjizevnike SVE koji su pismeni na novom jeziku. Lako je njima, nema ko da se uvredi jer je izostavljen. Uvrsteni su svi koji znaju da pisu i citaju na novom jeziku.
Preporuke:
25
1
34 ponedeljak, 05 mart 2012 12:39
Mitar
Crna Gora: Umesto Matije Bećkovića i Milorada Pavića u nastavne programe ušli Andrej Nikolaidis i Esad Mekuli".

AFERIM, IZDAJNICI.
Preporuke:
27
1
35 ponedeljak, 05 mart 2012 14:20
Vera Sobat
@ Beli Orao,@ Sava Saki,@ S.J.

Jedino sto sam htela reci jeste:

PUN mi je nos ovih krivokapica + Luksica + ROCENA +Djukanovica i svih tih nikolaidisa, koji iz dana u dan TRABUNJAJU gluposti o srpskim "zeljama" za velikom Srbijom!!

Aman sta ste u mom komentaru razumeli???

Jedino sto zelim je da ove tipove koji za mene NISU CRNOGORCI vec novopeceni
"montenegrini", da se njih OTARASIMO, a NE naseg srpskog naroda u C.Gori!

Razlog i to JEDINI sto pisem latinicom, jeste sto moj stari kompjuter nemogu da
programiram na CIRILICU, i NEMOJTE vi da me nazivate pogrdnim imenima.

JA SAM SRPKINJA, JA SAM PATRIOTA VISE NO STO VI MOZETE i ZAMISLITI, i mucno mi je sto MORAM ovako da se pravdam, jer vi NISTE RAZUMELI moj -
komentar!

Ali, nema veze, sada znate, i ponovicu:

PUN mi je nos ovih "montenegrinaca" a NIKAKO ne mog srpskog naroda u koji
se izrazavaju kao CRNOGORCI, e pa valjda ste me sada razumeli?
Preporuke:
41
0
36 ponedeljak, 05 mart 2012 14:39
DŽČŠ
@XYZ
Vi sarajevski gospodine mešate pisce sa nepismenim guslarima, a umetnost cenite po verskoj pripadnosti, pa je stvaralac turskog imena za vas uvek bolji od onog sa srpskim imenom. Netačno je da je ovaj guslar svetski poznat, već su njegova dela ( njegova koliko guslareva dela mogu biti njegova, a u stvari su uvek narodna ) proučavana u sklopu studija slavistike ( i u svetu sve te analize imaju odrednicu srpsko-hrvatske slavistike ) i epskog stvaralaštva. Ali naravno da komplekse inferiornosti možete izlagati kako vam volja, ali znajte da je Avdo stvarao na srpsko-hrvatskom jeziku, tako da se ne uklapa u vašu velikobošnjačku tezu.
Preporuke:
42
3
37 ponedeljak, 05 mart 2012 14:52
Sado Marksista
Sve ono najbolje je poginulo još na Mojkovcu 1916,ostala je raja sirotinja bez korena ali i dostojanstva.Sveo ovo treba posmatrati iz jedne druge perspektive od 1945 pa do danas,vršen je crveni teror nad ljudima u Crnoj Gori,najcrnji Komunistički režimi u bivšoj SFRJ su bili u BIH i u Montenegru,još prilikom borbi za oslobađanje Dubrovnika 1991 videlo se da to nisu oni ljudi sa Mojkovca,da to nisu borci Serdara Janka Vukotića,a o 1999 i masovnom dezertiranju i odbijanju da brane državu da i negovorim.Moramo da prihvatimo realnost da od Srpske Sparte nije ostalo mnogo možda nekih 20% do 30% populacije Montenegra ostalo je obična žgadija.
Preporuke:
11
1
38 ponedeljak, 05 mart 2012 15:16
Sceptical Bystander
Montenigeri su u jos gorem corsokaku nego sto smo zamisljali!

Sta moze biti jadnije od Nikolaidisa kao nacionalnog pisca iz lektire!
Preporuke:
23
0
39 ponedeljak, 05 mart 2012 15:17
Dragoslavić
Živeli braćo, još da umesto Njegoša deca uče ko je ledi GAGA i koliki je obim grudi Britni Spars pa ćete imati *naučenjake* svjetskog glasa.
Preporuke:
20
0
40 ponedeljak, 05 mart 2012 15:27
Izjava xyz :Matija Bečković, Milorad Pavić su boranija za Međedovića
BAŠ SI MEĐED ! Ali specijalac !!!
Preporuke:
22
0
41 ponedeljak, 05 mart 2012 15:31
Borut
U pitanju je provincijalizacija i marginalizacija kulture u Crnoj Gori, pod plaštom borbe za crnogorsku posebnu kulturu. Jer kultura je po definiciji nešto što proširuje, a ne nešto što isključuje.
Preporuke:
14
0
42 ponedeljak, 05 mart 2012 15:36
brm
"Oni zapravo hoće da se mi među sobom glođemo i da se međusobom svađamo."
a mi u tome uživamo...
inače pola od ovih za kojima se kuka treba izbaciti i iz programa SRbije ...
u kojima se preteča dominantne struje svetske književnosti 20 veka (Beketa, Kafke, Kamija, Orvela, Hakslija, Joneksa..) još uvek izučava kao lokalni "satiričar" i kritičar Nikole Pašića... velike kulture se ne razlikuju od malih po tome što male nemaju već po tome ŠTO NE PREPOZNAJU veličine...
Preporuke:
2
18
43 ponedeljak, 05 mart 2012 15:55
Dragan
Neće ovo dugo trajati.
Preporuke:
11
0
44 ponedeljak, 05 mart 2012 16:10
Zasto?
Pa zar izbacujete iz programa i Svetog Savu, koji je licnost svetskog kulturnog znacaja i svetske civilizacije? Mislim i nadam se da obican castan covek u Crnoj Gori pravilno ocenjuje ovaj cin i grozi ga se.
Preporuke:
10
0
45 ponedeljak, 05 mart 2012 16:15
Filozofija
Neka nam fino vrate i jezik srpski i onda smo kvit! Nikolaidis..., odista, ni Andrić nije tako pisao. Neka odmah neko započne disertaciju sa temom "Život i priključenije Andreja Nikolaidisa"! Biće to kapitalno djelo na kome će stasavati generacije...
Preporuke:
16
0
46 ponedeljak, 05 mart 2012 16:16
Srbislav
Gospođo Vera, čemu tolika ljutnja na komentatore. Nije do njih nego do Vas, zato sam Vam i ja na prvi komentar stavio minus a na drugi plus. Shvatam šta želite da kažete, ali ste pogrešno formulisali. Crna Gora ima Ranka, Andreja, DANU i ostale, a Srbija Čedu, Vuka , Čanka i VANU. Žalosno, ali istinito. Jedino nam se još uvijek drži nacionalno samosvjesna Republika Srpska. E da, CG ima i Novaka Kilibardu, naučno-nacionalnog konvertita, koji kao profesor na katedri za Srpski jezik, izjavljuje da je Njegoš genocidni pisac. Ne vjerujem da je ikada nijedan turski vezir ili paša to rekao za Njegoša. Žalosno ali istinito. Međutim, i pod 500 godina vladavine Turaka, sačuvasmo identitet, zahvaljujući i Vuku i Tešanu Podrugoviću, Filipu Višnjiću i Avdu Međedoviću... Sačuvaćemo ga i danas, pod dukljanima, sumnje nema. Njihov je Montenegro a moja Crna Gora
Preporuke:
17
0
47 ponedeljak, 05 mart 2012 16:39
Turas
Dragi komentatori pro i kontra.Ovde se jednostavno radi o generalnom silovanju kulture u opšte.Te nemoralne osobe koje,za debeli honorar,bi ubili i svoju mamu a nekmoli srbsku kulturnu baštinu,deluju i u Srbiji,Hrvatskoj,Makedoniji,Albaniji itd. Iza toga su ciljevi politički.Kada jednom narodu eliminišeš kulturu i načiniš od toga hendikepa slugu,ostalo je sve tada lako.To upravo rade NVO,i SVE zapadne institucije u SVIM zemljama takozvanog trećeg sveta.Gospodo mi smo u spec.ratu koji je već dugo u toku ali mi tek sada osećamo prve posledice.Ovde na NSPM trebamo se dogovoriti i organizovati šta nam je dalje činiti.
Preporuke:
17
0
48 ponedeljak, 05 mart 2012 16:45
besposleni politikolog
Da vam pravo kazem, slazem se sa Verom u svemu. Zao mi je samo nase srpske dece koja zive u Montenegru i koja moraju da uce o tim montenegro velikanima, a nemaju mogucnost da uce srpsku knjizevnost. Cudi me nesposobnost srpskih partija da jasno artikulisu srpske interese u Montenegru.
Preporuke:
14
0
49 ponedeljak, 05 mart 2012 16:59
Saša
Ja mislim, da je najveći sin naroda Crne gore, IZMET FEKALjI!
Kad porastu, samo će im se kasti!
Preporuke:
16
0
50 ponedeljak, 05 mart 2012 17:27
gavrilo@xyz
Sva je sreća da se Crna Gora oslobodila srpskog kulturocida...ponekad pomislim da je MILO i raj kakvih ima od Nikolaidisa do ovog velikog poznavaoca književnosti što se potpisuje sa XYZ!
Preporuke:
13
0
51 ponedeljak, 05 mart 2012 17:30
@brm,brm,vruum i ode
A jeste li vi kojim slučajem doktor nauka srpskog jezika i književnosti pa dajete sebi za pravo da procenjujete svetske veličine?
Preporuke:
13
1
52 ponedeljak, 05 mart 2012 17:54
Vlada Kanada
Oni koji su izbačeni, a još su među živima, treba da budu ponosni što su izbačeni iz milogorskih "udžbenika", jer im tamo nije ni mesto. Naprotiv, da su ostali trebali bi sami da traže da ih odande izbace. Što se tiče srpskih veličina koji nisu više među nama, njih niko ne može da skine sa visina do kojih su dospeli. Uostalom, nacisti su palili knjige čiji su autori bili Jevreji ili drugi koji nisu priznavali božansku arijevsku rasu. Pamet shvata i priznaje koliko je ograničena. Gluposti ni nebo nije granica, ali milogorci to ne mogu da shvate i procesiraju između dva ušmrkavanja, vajagre i potezanja pištolja.
Preporuke:
16
0
53 ponedeljak, 05 mart 2012 18:03
Agent MI6
Ne razumem zašto vi iz Srbije vodite brigu o obrazovnom sistemu druge države. A ovamo stalno napadate Zapad zbog "mešanja u unutrašnje stvari" vaše zemlje. Vrlo simptomatično.
Preporuke:
4
25
54 ponedeljak, 05 mart 2012 18:43
Svedok
Nije ovo mržnja , nego zadatak...
Preporuke:
11
0
55 ponedeljak, 05 mart 2012 18:58
SavaSaki
Vera Sobat
Razumeo ! Pozdrav !
Ali, mislim, ne smemo da budemo ravnodušni i bez ``Glasa`` , pogotovo kada su Srbe u Crnoj Gori stavili u totalnu izolaciju , pa čim se spomene slovo ``S`` odmah udare u talambase kako eto želimo Veliku Srbiju gde će Crna Gora odmah izgubiti svoju državnost i sl. gluposti.Ja sam za istinu. A ako to nije bio Njegoš a sada Bećković i dr. onda sam ja svoj život proveo u totalnoj zabludi !?
Preporuke:
11
0
56 ponedeljak, 05 mart 2012 19:00
Republika Srpska @ Mi 6
Znaš zašto, mi ne izučavamo Musu Kesadžiju kao nacionalnog junaka, to su vaši ideali, za tebe nema nikakve korelativne veze RS i C. G. , naravno nije imalo ni za Aliju {{{{{{{{{{{{{{{{{{!
Preporuke:
12
1
57 ponedeljak, 05 mart 2012 19:07
Betelgeuse
Slusaj me SavaSaki, i slusaj dobro. Tebi neko tapijom dade ekskluzivno pravo da se nazivas Srbinom, a svima koji iz ko zna kojih razloga pisu latinicom to pravo oduzimas? Hajde na hladan tus, pa razmisli opet. Ja sam pokusavao, a moderator je odbijao, da pisem o mogucnosti izbacivanja latinice sa ovog sajta, dakle onemogucavanje izbora cirilica/latinica. Nije mi jasno da, ako Vera Sobat mora pisati latinicom, zasto NSPM mora imati latinicu kao izborno pismo? Voleo bih da mi ovo neko iz NSPM pojasni. Sto se ove vlasti u Milogori tice, nece to dugo, i kako su ubacili ove nakarade u skolski sistem, tako ce ih i izbaciti. Dekretima se ne moze promeniti istorija i sustina jednog naroda.
Preporuke:
9
1
58 ponedeljak, 05 mart 2012 19:51
xyz@Džčš
Kao odakle Vi znate odakle sam ja? Kao drugo, Vi ste ti koji pojma nemate a optužujete mene da miješam stvari. Totalno ste nekonzistentni, prvo kažete da je Međedović nepismen a potom da je piso na srpsko-hrvatskom jeziku, lupate gluposti. Obavijestiću vas da je Avdo prije svega govorio na turskom i arapskom jeziku, naravno služio se i bosanskim. Kažete da je netačno da je Međedović svjetski poznat pisac i to ste bubnuli. Kažete da to nijesu njegova djela već narodna, a od srpskih agenata život su izgubili strani književnici samo zato sto su čuli za Avda i došli da naprave priču o Bošnjaku koji je poput Homera. Vrijeme takvih dogmi i zaglupljivanja kao sto su vasi komentari je proslo.
Preporuke:
2
19
59 ponedeljak, 05 mart 2012 19:55
xyz@gavrilo
Možda ja nisam veliki poznavalac književnost, ali onaj ko vlastito ime piše malim slovom ne bi trebalo da drugima drži bukvicu o jeziku.
Preporuke:
3
13
60 ponedeljak, 05 mart 2012 20:04
@Agent MI6
Druga je država. Ali je isti narod. I ista prošlost, ista budućnost, ista sudbina. Ujedinićemo se mi opet, kad tad!
Preporuke:
12
0
61 ponedeljak, 05 mart 2012 20:45
Ritam Srbije
Agent MI6
Ne razumem zašto vi iz Srbije vodite brigu o obrazovnom sistemu druge države. A ovamo stalno napadate Zapad zbog "mešanja u unutrašnje stvari" vaše zemlje. Vrlo simptomatično.


Sta je tu simptomaticno?

Nije isto "voditi brigu" i "mesati se u unutrasnje stvari" druge drzave, u ovom slucaju drzave s kojom smo do juce cinili celinuu, mada ne vidim da je ista od toga sadrzano u komentarima.

Ovo nije uvreda za "izbacene" pisce, vec osiono silovanje kulture.
Preporuke:
7
0
62 ponedeljak, 05 mart 2012 21:26
gavrilo@xyz@gavrilo
znaš što ,shvatio si ti mene dobro!ostavi se ti jezika,jezik je samo jedan na ovim prostorima a to je srbski!kao što je i Narod osim šiptarskog!a o tvojoj mržnji razmisli sam ja za nju nemam lijeka i ne daj Bože poslije Mila da dođe neki ka TI!
Preporuke:
9
0
63 ponedeljak, 05 mart 2012 21:55
Marko
Još samo kada bi se ova sadašnja vlast u Crnoj Gori setila besmrtnih reči onoga koga svojataju i predstavljaju ikonom crnogorstva, a sam se uvek smatrao Srbinom, ponosnim na tlo Crne Gore, i srpski narod odatle, koji je nepokoran bivao i pod najvećim mukama: "Kome zakon leži u topuzu, tragovi mu smrde nečoviještvom"
Preporuke:
4
0
64 ponedeljak, 05 mart 2012 23:05
Agent MI6
Druga je država. Ali je isti narod. I ista prošlost, ista budućnost, ista sudbina. Ujedinićemo se mi opet, kad tad!


To da li je u pitanju isti narod je relativno, pošto svaki pojedinačni građanin ima pravo da se sam izjasni o svojoj etničkoj pripadnosti. U izvesnom smislu, može se reći da su Crnogorci i Srbi isti narod, ali po tom istom principu u taj "isti narod" jednako spadaju i Hrvati i Bošnjaci, odnosno Južni Sloveni islamske veroispovesti.

Što se "ujedinjavanja kad-tad" tiče, nije ni to nemoguće da se desi. A da li će, ukoliko se desi, ispasti pametna ideja ili ne, to već zavisi od toga koji će konkretni interesi prevagnuti kao odlučujući faktor prilikom tog eventualnog (re)ujedinjenja.
Preporuke:
1
3
65 ponedeljak, 05 mart 2012 23:59
Stvarno svašta
Prema novom izboru pisaca vidimo da će Crna Gora uskoro postati prijateljska islamska zemlja. Salem im alejkum bez ikakvih ograničenja!
Preporuke:
2
0
66 utorak, 06 mart 2012 00:20
srbinbanjaluka
Ovo je sve i smiješno i žalostno, a istvoremeno i zlo, to, što se radi u Crnoj Gori, da su toliko zastranili... u mržnji ogrezli.


I svi komentari, većina njih je na mjestu, osuđuju ovo, zaprepašteni su, osjećaju prezir prema ovome postupku, istinu kažu kada pišu da je ovo revizija i cg istorije, i rasrbljavanje Crne Gore.


Samo, ja volim da kada se piše nešto, kritikuje nešto, ona sve sagledamo znači - ako je ovo žalostno, kao što jeste, i ako mi to kritikujemo, osuđujemo, kao što i radimo, za pretpostaviti je onda da mi nešto bolje radimo, bolji odnos prema tome imamo, prema kulturi svojoj, istoriji, identitetu... i sl.

No, da li je to tako ?

Činjenično, nije tako, i to debelo nije. Srbija se čudi ovome u C. Gori, a sami smo svoje dobrim dijelom zatrli.

Beograd nema muzej genocida nad srpskim narodom II svjet. rata, Muzej Jasenovcu, ma generalno, mi Srbi još nikakav odnos prema tome nemamo. Šta više treba kazati. Pa ništa. Mi sami sebe uništavamo, a ne dotiče nas to.
Preporuke:
10
0
67 utorak, 06 mart 2012 00:37
ČDŽŠ
@XYZ
Sarajevski gospodine vi pored uvreda nemate argumenata. Avdo je bio guslar i kao takav oralni pesnik, on nije zapisivao ništa te nije pisac. Milman Peri i Albert Lord su bili profesori slavistike na Harvardu te su jedan pre Drugog svetskog rata, a drugi posle, išli na studijsko putovanje u Srbiju, Crnu Goru i Hercegovinu istražujući epsku oralnu poetiku na srpsko-hrvatskom jeziku, otuda su i profesori slavistike da su tražili arapski i turski bili bi na odeljenju za orijentalne jezike. Knjiga se zove The Singer of Tales, u njoj se dokazuje da je epska poezija kontinuirana i da ne dolazi od jednog pesnika, to vam je homersko, a ne homerovsko pitanje. Avdo je jedan delić slagalice i on je bio zaista vrstan guslar i narodni umetnik koji je narodna predanja prepričavao guslareći, a u datom delu stoji da nije pismen. Hipoteza Lorda i Perija je zanimljiva jer su pored Avda nađeni drugi guslari na širem području sa sličnim oralnim poemama i to je sve. A te agente prijavite Hagu tojest Agu.
Preporuke:
11
0
68 utorak, 06 mart 2012 02:04
Trifke
Treba pustiti Crnogorce da razvijaju svoju državu po svojoj meri.Ako smo ih priznali kao državu, time smo im dali za pravo da je suvereno uređuju.
S druge strane Srbi u njoj moraju imati svoj poseban status,kao manjina ili nešto slično i time imati pravo da posebno izučavaju srpsku istoriju i kulturu,jer bi bilo nedopustivo da neznaju za Zmaja,Desanku Maksimo-
vić,Pavića ili slično.
S obzirom na izmenjene okolnosti njihove školske programe upoređivati sa našim i u slučaju sumnje normalno je da polažu isite iz predmeta koji kod njih ne postoji,ili je gradivo bitno različito.
Mi se ponašamo kao da se nije ništo desilo,a to je zabluda,jer odsustvo pasoša na granici mnogo neznači.
Narod nije isto što i država,ali narod živi od te države i mora da poštuje njena pravila bez obzira da li mu se sviđaju,jer od nečega se mora živeti,
Svetom vlada finansijski kapital.
Preporuke:
1
0
69 utorak, 06 mart 2012 03:14
The Jack
@ xyz

Obavijestiću vas da je Avdo prije svega govorio na turskom i arapskom jeziku, naravno služio se i bosanskim


Obavijestiću vas da je Avdo, prije svega, govorio na turskom i arapskom jeziku, a naravno služio se i bosanskim.


Moj je zakljucak, iz Vase konzistentne recenice, da je Avdo pisao na turskom i arapskom, jer se bosanskim samo sluzio. Znaci on je ustvari strani pisac u montenigerskoj lektiri.
Preporuke:
3
0
70 utorak, 06 mart 2012 03:24
Starac Fočo Od Stotinu Ljeta
Poukšavam da se sjetim dobrog stiha iz Gorskog Vijenca koji bi potkrepio šta osjećam po ovoj temi, ali mi pada na pame samo jedan: KOME ZAKON LEŽI U TOPUZU, TRAGOVI MU SMRDE NEČOVJEŠTVOM. Kulturni topuz je jednak onom pravom, drvenom, pokatkad i gori, smrdljiviji i odvratniji.
A za HUSEINA (HUZ = HUSO, HUSEIN) imam poruku od istog, neumrlog: TRGOVAC TI LAŽE S OSMIJEHOM NA LICU, ŽENA LAŽE SUZE PROSIPLjUĆI, NIKO KRUPNO KA TURČIN NE LAŽE! Ovo tvoje presipanje iz šupljeg u prazno i trpanje kojekakvih polovnih književnika u kulturu koje nema je takva fondenikenovština i to i sami vrlo dobro znate (kao što ste znali i da Srbi NISU pucali sa Holidej Ina) ali se ubjeđujete u to jer ZNATE da ćete jednom sve prihvatiti kao istinu (kao što sada ZNATE da su Srbi sami u svojoj zemlji izvršili agresiju i kao što ZNATE da ste vi jedine žrtve rata). Samo ti laži, komšija, samo laži, doći će ti glave.
Preporuke:
6
0
71 utorak, 06 mart 2012 09:11
Beli Orao
@Vera Šobot. Odlično sam Vas razumeo i nemam primedbe na tekst. Imam samo primedbu na pismo.

@Crnogorskoj Braći.Vi ste sigurno u pravu. Kome sada treba Sveti Sava, Car dušan, kome treba Sveti Lazar...Sve je to dosadno.Treba biti moderan. Istorija Srba. Bljak. Zar nije lepše gledati baladu o DŽesiju DŽemsu na HISTORI ČENELU. Ili recimo o Dejvidu Kroketu. Njega sam čak i ja voleo i uvek sam zamerao majci što mi nije kupila šubaru sa dabrovom repom.
Želim vam svu sreću. Sa Nikolaidisom juriš u pobede.
Preporuke:
3
0
72 utorak, 06 mart 2012 09:26
Beli Orao
@s.j i Sava Saki. Poštovani prijatelji moram da dodam nešto. Za s.j.-a znam da je odavno komentator, ali Savo čini mi se da Vi ste od skoro, što takođe nije strašno. Nemam nameru da branim Veru Šobot i Anku Krajinu koja ovde nije komentarisala, ali da vas podsetim da su te dve dame uvek bile na liniji srpstva, pa nema potrebe pored ta dva imena stavljati Adolfa.
P.S.
Draga Vera uđite u sajt Udruženja Ćirilica Beograd i javite se tamo. Ja ću da sredim to prozorče.
Preporuke:
2
0

Anketa

Da li mislite da će u 2025. godini biti održani vanredni parlamentarni izbori?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner