Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Između evroentuzijasta i evroskeptika

Komentari (34) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 nedelja, 04 mart 2012 18:00
S. Mojković
Nažalost, tek u poslednjem pasusu autor se dotakao suštine problema (da ne kažem da je promašio temu). Da je unutrašnja politika drugačija, da nema razaranja države, privrede, morala ....ne bi bilo potrebno da se na ovakav način analizira ni EU, ni druge zemlje, ni spoljna politika, niti bi se sukobljavali, u osnovi nepostojeći, evro fanatici i evro skeptici.
Preporuke:
52
1
2 nedelja, 04 mart 2012 18:34
Ultravisitor
Glavno pitanje jeste da mi kao društvo što više usvojimo evropske vrednosti i da se saobrazimo sa Evropom.


Ne slazem se sa autorom clanka ni sa jednim vidjenjem Evrope ni sveta. Njegovo pravo je da bude evrorealista ili afrorealista, ali taj realizam je u osnovi iluzoran. Recenicu koju sam stavio pod navodnike izdvajam kao jedan od primera. Koje su to evropske vrednosti o kojima on prica? Redovno pranje zuba ili ruku, odlazak kod ginekologa ili urologa. Ili licemernost koja je po meni jedna od glavnih odlika zapadnog sistema vrednosti. Da li je neko od zagovornika evropskih vrednosti ziveo 15-20-30 godina u toj Evropi pa da moze da o njima i pise, ili je sposoban samo da ih mistifikuje kao neke nadljudske vrednosti. Evropskepticizam je zasnovan na teznji za slobodu i nezavisnost, i on je jedini opravda u danasnjoj Evropi kao demokratska vrednost. Voleti Evropu zbog njene istorije nije lako, a nije lako ni zbog njene danasnjosti. Voleti je zbog Alpa ili Dunava je drugo.
Preporuke:
74
1
3 nedelja, 04 mart 2012 19:05
Dragoljub
Članak sadrži najmanje dve pogrešne tvrdnje.

1. Autor kaže: Ta politika ("Evropa nema alternativu") se jedino može čvrsto vezati za LDP, SPO, kao i za jedan deo tzv. nevladinih organizacija. To prosto nije tačno. Demokratska stranka, zapravo njena vrhuška poslednjim ustupcima pred kandidaturu gotovo u potpunosti je prihvatila načela pokreta Preokret. Razlike su ostale samo u retorici.

2. Autor navodi kao neminovnost saradnju Zapada i Rusije, uzimajući da su i jedni i drugi deo istog sveta. U tome verovatno sledi Hantingtonov koncept sukoba civilizacija, a ne Dugina koji takođe zagovara saradnju između Evrope, a pre svega Nemačke, i Rusije. Međutim razlike su znatne. Dugin zagovara saradnju Rusije i Nemačke na principu dobrosusedskih odnosa, što podrazumeva i razgraničenje uticajnih sfera. Dobrog udela u ovoj Duginovoj koncepciji ima i težnja da se Nemačka odvoji od Vašingtona i Londona i da se privuče na svoju stranu.
Preporuke:
36
0
4 nedelja, 04 mart 2012 19:07
Kiza
Autor malo poznaje temu o kojoj pise. Potseca me na Gorbacova, iako Gorbacova blago kritikuje. Iskreno sam nasmejao pricici kako ce Zapad morati da postuje interese Srbije zato sto ce morati da postage Rusiju kao izvor sirovina. U stvari, autor pricom o Trecoj Srbiji nadilazi glupost Druge Srbije, ocajne da je Prva Evropa uvazi. Toliko ne poznavanje duha I istorije Zapadne Evrope karakterise individue obeazovane Zapadnim filmovima I sitkomovoma.

Jednostavna i sazeta poruka autoru - Zapad ne placa nista sta (misli da) moze da otme, ili "keep dreaming!".
Preporuke:
46
1
5 nedelja, 04 mart 2012 19:09
Dragoljub
... S druge strane Hantigton (a u ovom tekstu i Ilija Rapaić) polazi od pretpostavke da je Rusija zapad, da smo i mi zapad, da pripadamo istoj kulturi i da imamo zajedničke neprijatelje. Ovakava koncepcija je koliko pogrešna toliko i opasna. Ona pre sve ga negira ne uzima u obzir postojanje zasebne pravoslavne kulture koja ima neke zajedničke elemente sa zapadnom ali i bezbroj razlika. Na posletku ona je opasna jer se sledeći nju i Rusi, a i mi na Balkanu možemo angažovati na rešavanju zapadnih probvlema - možemo biti uvučeni u sukobe sa narodima i civilizacijama koji niti su nam pretnja niti bi išta imali od toga.
Preporuke:
33
1
6 nedelja, 04 mart 2012 19:20
Istina je Bog
Članak mi se ne dopada!
Preporuke:
45
3
7 nedelja, 04 mart 2012 19:38
Oliver
Ni u jednom delu teksta nije pomenut glavni problem naseg spora sa EU - Kosmet.
Preporuke:
50
0
8 nedelja, 04 mart 2012 20:10
drago.ca
"Ipak, postoji ne samo druga Evropa, već i druga Nemačka. Ta Nemačka se razaznaje u govoru Helmuta Šmita na kongresu SPD, održanom u decembru prošle godine."

Gospodin Rapajić je kamuflirani euroentuzijast koji iskrivljuje stvarnost da bi dobio željeni rezultat. Ovo je samo jedan od primera kako to radi. Govoriti o drugačijoj Nemačkoj u vreme kada Merkelova bije sve rekorde popularnosti je isto kao navoditi alternativu trenutnoj američkoj politici pominjući stavove Noama Čomskog.
Preporuke:
36
0
9 nedelja, 04 mart 2012 20:42
seljak bezemljas
Parolu da Evropa nema alternativu definisao je pre stotinu sezdeset godina Mitar,junak komedije POKONDIRENA TIKVA Jovana Sterije Popovica.On kaze
MAKAR KOLIKO STAJALO,TO MORA BITI..
Interesantno da smo za vreme komunizma redovno obavestavani da nemamo ALTERNATIVU.
Preporuke:
38
0
10 nedelja, 04 mart 2012 21:01
Vladimir Dž
Apsolutno se slažem sa onim što je napisao Ultravisitor, stime da bi ja dodao i malo jaču notu, ali, u granicama političke korektnosti (koja je takođe tekovina Evrope).

Kažem “političke korektnosti” jer je vest bila na američkim vestima tako da se nipošto ne može kvalifikovati kao imaginacija zaverologa ili radikalnih nacionalista, ili pak sila koja nas vuku u prošlost, ...Reč je o politici koja je ukorenjena već dvesta godina i potiče iz vremena kad su evropljani dolazili u Aziju da šire svoju civilizaciju kao bolju i napredniju. Tako i danas prinčevi i ostala vlastela dolaze da obiđu svoja polja i čuvare kao što su im to pradedovi radili. Čak im daju i đubrivo da bude rodnije. Možete pogledati na internetu dva priloga američkih TV stanica da je to tako (moj prevod). Dajte malo da se upoznamo i sa ovim dugovečnim vrednostima Evrope.

U.S Soldiers Grow Opium Heroin in Afganistan - Fox News (Serbian subtitle)

Sjedinjene države čuvaju polja sa opijumom u Avganistanu
Preporuke:
31
0
11 nedelja, 04 mart 2012 21:02
pv
Čitao sam vrlo malo od članka tačnije do mesta gde autor govori o fobiji gubitka identiteta prema njegovim rečima ''tradicionalne Srbije''koja zbog toga odbija da ''uđe'' u EU. Ne slažem se. Ja mu kažem da neću tamo jer nije dobro pridružiti se bandi koja na kraju bombama rešava sve što ne može na drugi tj perfidniji način. Bandi koja otima, laže, podmeće, maltretira, pljačka, vređa i radi sve ono što pristojnom čoveku ne priliči.

Neka je ''realnost'' baš i takva kako je Čeda opisuje i da se u slučaju ne pridruživanja toj ''realnosti'' desi ukupna propast ipak na takve stvari i način života pristojan čovek ne može da pristane! Zato nikad neću biti za EU.
Preporuke:
37
1
12 nedelja, 04 mart 2012 21:42
Slavomir Srpski
Potpuno promasena tema, nazalost. Kao da je tu temu pisao potparol SNS uz delimicnu saglasnost sa DS (uostalom platforme su im vrlo slicne ukoliko se sa "bezalternativnosti" veca tezina baci na " I K..i E.." E pa takva I.K.I.E. duva na pogresnu trubu, jer autor uporno izbegava glavni argument jevrointegracija: kako ta Jevropa gleda na Srbiju i njen teritorijalni integritet.

Vecina onih koji se sada odricu jevrointegracija, a negde pocetkom ovog veka su razumno bili za njih, jeste to da je ta Jevropa najvise delovala za stvaranje nove "NAT-Pristinske drzave", pa onda nas prisilila da menjamo i stavove pri OUN, da prisvajamo EULEX kao izvrsioca neprihvacenog plana Ahtisarija, pa nas i sada ucenjiju da administrativne linije pretvorimo u medjunarodne granice, i da priznanjem Kosova* damo zacetak drzavnosti te pokrajine, koja sada nema potrebu za UNMIKOM da se predstavlja (kao sto to trazi rezolucija 1244).


Rapajicu, kako ste sve to izgubili iz vida? Kao sto to radi SNS?
Preporuke:
27
2
13 nedelja, 04 mart 2012 21:53
fristajlo
Osim drugih, brojnih nedoslednosti ovog teksta, da bi bio vredan nekog poštovanja, evo i jedne koja ga potpuno diskvalifikuje, i stavlja u sferu nerealnih ambicija:
Glavno pitanje jeste da mi kao društvo što više usvojimo evropske vrednosti i da se saobrazimo sa Evropom. Naravno, i da sačuvamo svoje osobenosti.
Saobražavanje sa Evropom podrazumeva odricanje od sopstvenih vrednosti; ne uviđati to- naprosto je neinteligentno.
I sam Tadić je toliko puta govorio o "potrebi da se suštinski promenimo", a sad bi Rapaić da to "zabašuri".
Slabo i tanko.
Preporuke:
35
1
14 nedelja, 04 mart 2012 21:54
Božo Bjelak
"..u budućnosti, niko, ni da to zaista hoće, neće moći da ukine evropsku civilizaciju, niti će moći da nas izdvoji iz zapadne judeohrišćanske civilizacije kojoj mi suštinski pripadamo..." Evo nama i Ilije. Znali smo ga i poznavali kao najboljeg podanika gospođe sa cvijetom u kosi, Mire M. U njegovoj vladavini, uredničkoj, MM je objavljivala u "Dugi" svoj petparački dnevnik, koji je bio na nivou srednjoškolskih pismenih radova.Tragedija je bila što su poruke i natruhe u tim dnevnicima, iz broja u broj,morale biti osnov politike zemlje u svim oblastima.Kakav urednik, takav i ovaj tekst, koji je čisti promašaj u svim elementima, a posebno kada piše dobri moj prijatelj Ilija (stanovali smo u istoj zgradi) o pripadanju judeohrošćanskoj civilizaciji. Srbi pripadaju mediteranskoj civilizaciji,a ne zapadnoj metafizičkoj (judeohrišćanska i ne postoji), koja nije riješila nijedan problem: ekonomski, politički, kulturni, moralni. Druže Rapajiću, bavite se zlatom,a ne pisanjem
Preporuke:
29
3
15 nedelja, 04 mart 2012 21:56
Ultravisitor
Tanko, ali malo sta danas sto dolazi iz Srbije nije takvo. Prvo, potpisnik clanka kaze Srbi nece u ''Evropu'' samo iz inata. Neko je primetio da se ne spominje Kosmet. Medjutim, ja bih dodao da se ne spominje apsolutno nista nego se izvrce stvarnost po ustaljenoj demagoskoj matrici da bi se isfabrikovala ideoloska relanost na koju se evrofanatici preobuceni u evrorealiste pozivaju i preko koje se prodaju javnosti kao razumni kriticari. DS Dragoljuba Micunovica je smislio parolu da EU nema alternativu. LDP i SPO su trabanti i vesnici DS vlasti. Srbija je stekla nezavisnost 1180. Srpska pravoslavna crkva autokefalnost 1221. Rusija je oslobodila Srbiju od turskog zuluma i dala jojnezavisnost 1878. I to sve u ''inat'' njihovoj Evropa koja je do danas ostala ista. Projekat EU je poslednji trzaj ''belih'' imperijalistickih prevaranata i licemera XX veka. Domaca i sveevropska placenicka birokratija je glavno oruzje u njihovom neoimperijalistickom poduhvatu.
Preporuke:
31
1
16 nedelja, 04 mart 2012 21:59
DM
U Orvelovoj 1984 najinteresantniji je koncept "dvomisli". Dvomisao predstavlja najvisi (patoloski) stupanj racionalizacije koji se ogleda u potiskivanju istine radi izrazavanja nametnutog gledista. Dobijanje kandidature "placeno" je odricanjem od Kosova, a oni koji su to nametnuli, rukovodili su se najsebicnijim, imperijalnim politicko-ekonomskim interesima. Svaki pokusaj da se to negira, potisne ili relativizuje pokazuje kolektivnu hipnotisanost srpske populacije, odnosno to da je vecina stanovnistva (ukljucujuci i mnoge "intelektualce") dovedeno u stanje "dvomisli". Taj ropski polozaj, koji predstavlja prvi korak ka identifikaciji sa nasilnikom, najbolje pokazuje kakvo je u ovom momentu psiholosko (ili psihopatolosko) stanje nacije.
Preporuke:
41
0
17 nedelja, 04 mart 2012 22:02
Saša
Možda autora ne bi trebalo ovoliko kritikovati. On je izneo jedan korektan pogled na problem. Na žalost, čini mi se da ne shvata da problem nije u postojanju ili nepostojanju evrorealizma,nego u obmanjivanju ovog naroda. Evrorealizam u stvari predstavlja saglasnost sa evropskim zahtevima, među kojima je na prvom mestu cepanje Srbije. To je evrorealizam. Ono što autor naziva evrorealizmom je u stvari svojevrsna evrotolerancija.
Rečenica:
Nažalost, Gorbačov je, generalno gledano, ispao politički naivan.
pokazuje koliko je sam autor u stvari politički naivan.
Preporuke:
33
3
18 nedelja, 04 mart 2012 22:33
seljak bezemljas
@PV
Zasto ste vi na kraj srca.Pa bombardovanja su bila u proslom veku.I samo cetiri puta.1915.1941.1943.i 1999.godine.I svaki put za nase dobro.
Preporuke:
39
0
19 nedelja, 04 mart 2012 23:25
Branislav G. Romčević
Ovaj Kosovo ni ne pomenu - valjda više nije ni važno!
Preporuke:
37
0
20 ponedeljak, 05 mart 2012 00:54
KEFALO
Po obicaju, komentari plitki a i prepoznatljiva kuhinja iz koje je sef sale...ne zasluzuje vise ni slovo...
Preporuke:
5
28
21 ponedeljak, 05 mart 2012 00:56
Milan
Čitao sam dok autor nije rekao da je cilj biti u EU.
To je besmislica. Cilj treba da bude stanje sistema (Srbije) a ne jedno od sredstava za postizanje tog cilja (članstvo u EU).
Preporuke:
17
2
22 ponedeljak, 05 mart 2012 00:58
Politicki nesvrstana
Tekst i komentari pokazuju da su i evroskeptici i evrointuzijasti potpuno istog mentalnog sklopa i da se sjajno dopunjavaju u svojoj mrznji prema svemu sto je normalno. Slazem se sa tezom autora, da su normalni, odnosno evrorealisti u vecini. Odlican tekst jer govori o takvoj Srbiji...
Preporuke:
3
33
23 ponedeljak, 05 mart 2012 01:16
Anka Krajina
Uvek kad čujem kako neko osuđuje "bolje grob nego rob", dođe mi da ga pitam, u kojoj državi živi? Što ne ode u siguran zaklon?
Dragi moj Rapajiću, da nije bilo tih "destruktivnih" parola i dela, koja su usledila nakon njih, danas bi ti na prestolu u Beogradu sedeo sultan!

Nije tačno tačno da nije problem u spoljnoj politici već u unutrašnjoj! Zbog te "spoljne", vrhuška se odrekla vlastite teritorije, kolevke srpstva.
I nikom ne polaže račune šta je dobila u zamenu za Kosovo*.
Računati na promenu nemačke politike, uprkos izjavama Šmita prestavlja politički dilentatizam.
Njegovu poruku sam razumela kao poslednji glas savesti i razuma,koji pokušava spasiti Nemačku od stranputice.
Evopske vrednosti?! Koje? Da odobrimo brak istopolnih osoba, da im omogućimo usvajanje dece, da dopustimo brak između sestre i brata stričevića?
I usput, onako s nogu, da nateramo Ameriku da poštuje Rusiju i Kinu i da prestane da izvozi "proleća"! Nek razume ko može!
Preporuke:
24
2
24 ponedeljak, 05 mart 2012 04:14
Zapadni Covek
Tekst mi lici na pismeni zadatak gimnazijalca 3 razreda.Dobar je sastav, tema promasena. Tanko, tanje i ne moze da bude.Gorbacov je ispao malo naivan? Da mozda nije ispao najveca svetska budala.
Preporuke:
21
2
25 ponedeljak, 05 mart 2012 15:17
Šah
Kada će se Srbi "očistiti" od zatrovanosti komunističkim, neoliberalističkim i drugim tipovima internacionalizma?
Preporuke:
7
1
26 ponedeljak, 05 mart 2012 17:10
The Tao
Gorbacov nije bio naivan nego placenik CIA. Trenutna adresa njegovog boravka je Florida USA. A ovaj clanak nije ni za pismeni sastav gimnazijalca koji veruje u sarene laze. Mnogo mastovitije su pisali Brozovi pioniri i omladinci.
Preporuke:
6
0
27 ponedeljak, 05 mart 2012 20:30
Marko Gay
@ Anka Krajina

Evopske vrednosti?! Koje? Da odobrimo brak istopolnih osoba, da im omogućimo usvajanje dece


Bravo Anka!

To zaista jesu kljucne vrednosti koje ocekujemo da Srbi usvoje.
Preporuke:
0
4
28 utorak, 06 mart 2012 17:23
Ilija Rapaić- odgovor Bjelku
Vrednost komentara koji se pišu u bezbednoj anonimnosti odeđuju sami autori koji toliko veruju da su istiniti da moraju da se zavlače u prljave mišje rupe.Međutim kada se pod tajnim imenom Božo Bjelak javi genijalni analitičar koji je svojevremeno raskrinkao čak i Džulijana Asanaža i Vikiliks kao najobičniju zaveru CIA-e,to se mora respektovati.
Istina je da sam objavljivao tekstove gospođe Mire Marković.Bjelak kaže da se "poruke i natruhe u tim dnevnicima" bile osnov politike zemlje.Tačno. To je bio najtačniji politički horoskop i koji urednik-profesionalac ne bi objavljivao takve najave političkih zbivanja?Pored toga dnevnika i još eventualno jednog teksta sa pozicija vlasti, 90 % sadržaja Duge je bilo opozicionog karaktera.Mogu da prihvatim da sam bio loš urednik ali niko ne može da dokaže da je Duga bila loš magazin.Činjenica je da je bila najtiražniji i najčitaniji magazin sa kraja osamdesetih i devedesetih godina.Ako je bila loša zašto je Bjelak pokušavao da piše za Dugu.
Preporuke:
2
0
29 utorak, 06 mart 2012 17:38
Ilija Rapaić- odgovor Bjelku
Ako smo gospodin Bjelak i ja stanovali u istoj zgradi onda se radi o ekselenciji čije prezime potiče od reči "sera", što se nikako ne može dovoditi u vezu sa
njegovim tekstom i ličnošću.
Sramota je takvome sokolu da se krije među kokoškama ili u mišjoj rupi.Kakav ste vi to nacionalista kada se stidite i svog ličnog identiteta.Dragi moj nedobri komšija ko Vas je ubedio da ne postoji judeohrišćanska civilizacija.To znači da po Vama ne postoji ni evropska civilizacija.Na žalost,vi ćete ostati neshvaćeni genije.
Preporuke:
0
0
30 utorak, 06 mart 2012 18:18
Ilija Rapaić
P.S.
Izvinjavam se svim anonimnim autorima komentara koji ne mogu da pišu pod punim imenom i prezimenom iz poslovnih razloga ili lične i porodične sigurnosti.To se može razumeti, ali se nemože razumeti kada se anonimni komentari pišu zbog zlovolje ili potrebe da se nekoga uvredi.Tokvi autori zaslužuju samo sažaljenje ili prezir.
Preporuke:
3
1
31 četvrtak, 08 mart 2012 02:17
Božo Bjelak
Dobri Rapajiću. Ponajmanje sam kokošar, makar Ti to znaš.Pisao sam godinama pod punim imenom i prezimenom, hrabro i žestoko. "Kokošarim", jer su dojadile prijetnje, meni i mojoj porodici. Nemam namjeru da se nadgornjavamo,posebno što Te ne smatram neprijateljem, a da si mi i neprijatelj, ne bih se jedio, jer jadan je čovjek koji nema neprijatelje. Ti si i ljepši (znaš na šta mislim)i pametniji, zato bi bilo dobro da zaustavimo put riječima na ovoj mojoj replici. Ne bih se osvrtao na Tvoje poruke i žaoke, da ne napisa kako sam želio da pišem u "Dugi" ili kako bi rekao jedan moj rođak, u "Duzi".Nije valjda da smatraš da sam želio da pišem, kada sam Ti donio tekst, koji si morao objaviti po zakonu o štampi, kao odgovor na uvrede, koje su mi nanijeli u Tvojoj "Duzi" jedna muzičarka (koja će me sa Š. Svilanovim izbaciti na ulicu i ostaviti sa porodicom bez kore hleba)i Tvoj novinar, mislim da se prezivao Stefanović. Žrtvovao si Ti tada prijatelja.Reći ćeš, bila su vunena vremena,znam i i dans su.
Preporuke:
0
0
32 četvrtak, 08 mart 2012 13:55
Ilija Rapaić
Dragi Božo, žao mi je što sam Vas uvredio.
U pravu ste,treba da zaustavimo loše reči.Uzgred, bilo bi dobro da možemo da zaustavimo i naše loše misli, jer kako je pisao Andrić u "Omer paši Latasu", ne dao Bog da se dogodi ono što mi pomislimo i mislimo.
Samo jedno razjašnjenje da ne biste ostali u uverenju da sam Vas žrtvovao.Događaj o kome govorite dogodio se kada je glavni i odgovorni urednik DUGE bio gospodin Stefanović, a ja sam bio direktor, koji po zakonu nema pravo da se upliće u uređivačku politiku.
Preporuke:
1
0
33 četvrtak, 08 mart 2012 19:51
Božo Bjelak
Cijenjeni urednici NSPM, dugujem vam neizmjernu zahvalnost što ste objavili moju repliku. Nisam to očekivao, jer se ne odnosi direktno na tekst. Ovoga puta ste mi progledali kroz prste. Koristim priliku da se izvinim gospodinu Rapaiću, što sam ga oslovljavao sa "Ti".Eh, da sam ja bio direktor, ne da bih objavio Vaš odgovor, gospodine Rapaiću, već bih smijenio Stefanovića zbog uvreda i laži, koje mi je nanio sa muzičarkom (inače bila je pomoćnik miniostra Šaćira Svilanova za ŠIK).Na kraju, žao mi je gospodo iz NSPM što mi momentalne nesrećne okolnosti ne dozvoljavaju da malo "prečešljam" teket gospdoina Rapaića, posebno o civilizacijama, diplomatiji i odnosu unutraašnje i spoljne politike (spoljna politika ne može biti dobra, ako je unutrašnja loša itd.). Uostalom, dovoljno je što sam "ekspert" za lumpknjiževnika Basaru. Bilo bi prepotentno da budem i za gospodina Rapaića, posebno što ne spada u lumpove.
Preporuke:
0
0
34 subota, 10 mart 2012 00:36
Turas
Rapajić pokušava na širok način, ali opet EU nema alternativu. Nigde ne navede,recimo usmeravanje Srbije BRIK zemljama,kao alternativu.Ili EAU koja je već stekla članstvo.Ne Rapajić hvali ono što nesme, DS vlast koja je unazadila trajno Srbiju.
Preporuke:
1
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner