петак, 26. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Амерички антиракетни штит у Румунији је опасност, али и шанса за Србију

Kоментари (31) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 19 јануар 2012 13:12
srpkinja
g.Lazanski, u nasem narodu se kaze: Iz tvojih usta u Bozije usi!!
Препоруке:
77
4
2 четвртак, 19 јануар 2012 13:21
Marko Gay
@ Lazanski

има ли смисла да правите ракетни штит који рецимо осигурава 95 одсто


Naravo da to nema smisla ako samo hocemo da se branimo.

Ali mi anti-raketni stit ne gradimo za odbranu, nego za napad.

Planiramo da izvrsimo nuklearni napad na Rusiju i unistimo njihove rakete jos pre poletanja.

Ono malo ruskih raketa sto preostane i uzleti, lako cemo oboriti nasim protiv-raketnim stitom.

Dakle nas stit je veoma efikasan za ono za sta nama treba, hvala lepo.

Da nije tako ne bismo ga ni gradili.


Ја увек кажем, хајде, нека нам НАТО врати Косово, па да онда уђемо у НАТО.


Haha, Srbi bi opet da trguju kao u vreme Tita.

Sto se nas tice, cela poenta razbijanja Jugoslavije je bila upravo u tome da vise ne mozete da nas ucenjujete.

Nama je jeftinije da vas raselimo sa Balkana, sto smo konacno mozemo da ostvarujemo.
Препоруке:
20
112
3 четвртак, 19 јануар 2012 13:34
Danski Srbin
Pravo je uzivanje citati tekst coveka, koji je dus sa materijom, koji zna sta prica i tvrdi. Ovo je prava slika situacije. Nasi politicari bi svoju dalju politiku trebali planirati na bazi ovih argumenata. Ako se ne uklope u ovo sto je g.Lazanski izneo, opet ce biti politicki ponavljaci, sa svim posledicama po narod i drzavu.
Sistemom odbranbenih stitova Nato se osigurava od napada, a sebi ostavlja siroko polje napadanja.
To je novo geostratesko stanje u nastajanju, zato se i Srbija mora snalaziti u novonastaloj situaciji.
Препоруке:
60
4
4 четвртак, 19 јануар 2012 15:12
Slavomir Srpski
Marko Gay izgleda da koristi ironiju, ali njegova zapazanja traze vecu paznju. I to cu pokusati da osvetlim. Da li ima smisla govoriti o ulasku u NATO ukoliko nam "povrate" Kosovo (pisem u navodnicima, jer ono je po zakonu NASE pa se ne radi o nekom povracanju, vec o punoj administrativnoj reintegraciji posle odluke SB i OUN da prekinu PROTEKTORAT OUN). Milim da NEMA smisla da se zbog neceg sto je svakako vec nase ulazi u savez sa onima koji su izrezirali sukobe na Kosmetu a onda besomucno i nevidjeno za Evropu bombardovali. NIKADA, Nikada mi necemo u takvu hulju NATO i takve ubice maloletne dece kao "kolateralnih gresaka". NIKADA gospodine Lazanski mi tamo necemo, zar Vam to nije jasno? Alternativa postoji u savez (i vojni) sa Rusijom, bas sada kada im j strateski interes da ovde budu, i zbog juznog toka, najveci. Tamo treba da nas nova vlada okrene, prema istoku, da postanemo dovoljno jaki OVDE, i da onda i silom vratiom ako ne moze drugacije ono sto je po tapiji NASE.
Препоруке:
72
3
5 четвртак, 19 јануар 2012 16:14
nebitan
... a ona 'taktika' : "Krompir gleda - meso vadi " ?! ( gledam 'aziju' - a mislim na Rusiju ?!)
Препоруке:
42
2
6 четвртак, 19 јануар 2012 16:16
Lav
Nije postavljeno pitanje u " trgovini" , zašto Srbija ne bi dozvolila Rusiji da postavi najveći nuklearni arsenal upravo u Srbiji i da za uzvrat

Rusija štiti Srbiju i svoje baze, zar to nije logično rešenje, odmah po smeni vlasti ! Putin je rekao , " Na vama je da birate" .
Препоруке:
74
2
7 четвртак, 19 јануар 2012 16:40
siniša
Raketni štit nikako ne može da bude nikakva šansa ni za Rumuniju ni za Srbiju. Ja netačniju rečenicu nisam pročitao u svom životu.

Hoćete argumente. Evo samo jedan u vidu stare cejlonske poslovice; KAD SE SLONOVI TUKU STRADA TRAVA.
Препоруке:
51
9
8 четвртак, 19 јануар 2012 16:57
брм
"g.Lazanski, u nasem narodu se kaze: Iz tvojih usta u Bozije usi!!"
а каже се и "што се баби снило то јој се и збило"
докле ћете да замајавате честит народ са тим јужним током од кога су сви одустали ...
одакле русофилима идеја да Руси више воле Србе од Белоруса(ајд према Украјинцима испољавају типично рашки инат ко Срби према Црногорцима)или да су им поузданије власти У Србији од Украјинксих које могу да уцењују..што и чине на најбезочнији начин
Препоруке:
6
70
9 четвртак, 19 јануар 2012 17:09
siniša @ Marko Gay
U vojnim analizama se ne analizira logika nego analogije.

To što je logično da citiram Grumfa iz stripova Alan Ford "ukoliko hoćeš da pobediš ne smeš da izgubiš" zaista jeste logično, ali ni vi ni vaš duhovitiji kolega Grunf nemate pravo na logiku. U ratu pravo na logiku ima samo br. 1.

Rimljani su planirali da osvoje svet i da ga zadrže pod svojom kontrolom. Zato su isluženi vojnici iz Rima odlazili u Provincije ženili se sa lokalnim devojkama i formirali Petu kolonu tamo. Peta kolona ima skraćenicu VLASI tako da su oni zadržavali strukturu komandovanja, kontrole i međusobne koordinacije i dugo nakon nestanka Rimskog carstva do 14. veka.

Engleski Kralj Artur nije znao ni jednu reč engleskog i nije bio Englez.

Kad je u pitanju "lažni Rim" to pokušava da bude Nemačka ili SAD tu nema isluženih vojnika na osvojenoj teritoriji. Naprotiv isluženi američki vojnici iz Avganistana ili Srbije idu tamo.
Sistemska greška.
Četvrtog Rima neće ni biti, Treći već postoji.
Препоруке:
27
5
10 четвртак, 19 јануар 2012 17:11
Kiza
Nekako se sve manje slazem s Lazanskim. Po drugi put puno cinjenica a malo stvarnog razumevanja. To se kaze "zastranio".

Pretpostavljam da je ono o ulasku u NATO za povratak Kosova i Metohije beogradska frajerska sala, pa necu o tome.

Pretpostavljam da je ono da Srbija treba da trguje kao Tito napisano zbog neke neprospavane noci, pa necu ni o tome.

Nego cu o pitanju neutralnosti. S obrizorm da su Draskovic i Ekipa dali pravo NATO paktu da prelazi preko Srbije kako hoce (isto ono zbog cega je Milosevic ratovao), Srbija je sada neutralna koliko je bila 1942. I to je samo jedan primer. Sadasnja vlast toliko puno daje Zapadu za dzabe da se samo mogu grohotom smejati na ovakve price.

Jedini nacin da Srbija povrati svoj "ugled" u Evropi i Americi je da neka buduca vlast dozvoli Rusiji da postavi Iskandere na granicu s Rumunijom.
Препоруке:
62
3
11 четвртак, 19 јануар 2012 17:30
Милоје
Русија и Србија морају искористити први тренутак да се уједине, да Србија буде део Русије. Све друго је на дуге стазе штетно по Србе и Србију. Управо, не сме постојати вакум у коме нас западна аждаја, НАТО звери, може растрзавати без икакве могућности одбране. НАТО би то урадио првом приликом у зверској форми, а сада то ради "демократски" на танане преко својих намесника у Београду.
Препоруке:
38
9
12 четвртак, 19 јануар 2012 17:33
Novi Svetski Poredak
Samo vojni sporazum sa Moskvom može da nam garantuje opstanak,konkretno otvoriti mešovitu vojnu bazu u Srbiji sastavljenu od Srpskih i Ruskih vojnika,potpisati sporazum o strateškom partnerstvu po kome bi se Rusi obavezali da nas u slučaju napada brane za uzvrat mi bi zastupali njihove ekonomske i geo strateške interese na Balkanu i naravno naručiti novo naoružanje od Rusije za obnovu naše vojske.Shvatite da više nema neutralnih priče o Titu i nesvrstanima nepiju vodu.Da se nelažemo još u Teheranu 1943 je odlučeno da SFRJ koja je praktično već tada formirana bude tampon zona između SSSR i SAD na Jalti 1945 je to samo potvrđeno.Moramo izabrati stranu jel mi nismo ničija tampon zona neka nam događaji iz 1999 budu za nauk moramo imati saveznika u protivnom nestaćemo.
Препоруке:
41
3
13 четвртак, 19 јануар 2012 17:54
ел нињо
хајде неко ко се разуме да ми објасни следећу ситуацију: Русија стоји иза Сирије и Ирана, Путин одликује Додика, Додик иде у посету Израелу, унапред хвала
Препоруке:
19
3
14 четвртак, 19 јануар 2012 18:48
siniša @ El Ninjo
Rusija ne stoji ni iza Sirije ni iza Irana. Rusija ima principjelnu poziciju u skladu sa svojim pravima, nadležnostima i mogućnostima. Kad je u pitanju Sirija postoji i jedan mali interes, Rusija ima bazu u sirijskoj luci. Iran je u neposrednom susedstvu i zalaganje za mirno rešenje je logično, da se sukobi i ratne nedaće ne preliju preko granice.

Dodik uvažava značaj Rusije kao garanta Republike Srpske i ne pravi nikakve opstrukcije ruskom prisustvu u privredi RS i mogućnosti širenja dalje. Zato je odlikovan.

Vekovno je prijateljstvo Jevreja i bosanskih Srba zapečaćeno u Jasenovcu, i drugim ustaškim i nemačkim stratištima. "Pravednici" su tajna veza.

Ruska pozicija prema Izraelu nije utemeljena na antisemitizmu, niti prema muslimanima na antiislamizmu, kao ni na projudaizmu i proislamizmu, nego principjelna.

Neobično za svet predrasuda u kome živimo, ali nenadoknadiva prednost za Ruse. Objektivnost i principjelnost, to je ključ inteligencije i nepobedivosti Rusije.
Препоруке:
48
1
15 четвртак, 19 јануар 2012 20:01
Nemac
Recimo da sadasnja Ekipa, u najgorem slucaju jeste kao ona u 1942; tada, po toj analogiji, na ovim prostorima postoji neki (mozda njih vise?) Tile. Tada se, istina, trenutno ne moze napraviti koncept trgovanja koji zagovara Lazanski. Istina je ipak nesto mutirana. Srbi, kao i ceo region imaju zrtve - ekonomske, moralne, depopulaciju, gubitak dela teritorije, ograniceni suverenitet itd. Medjutim, nije iskljucena u buducnosti puna analogija sa ranijim Tiletovim trgovanjem, dok, u ovom trenutku, ocigledno, ona moze biti samo delimicna i relativna. Clanak predstavlja drugacije sagledavanje stvari i ima nekog smisla.
Препоруке:
7
2
16 четвртак, 19 јануар 2012 21:34
Harlekin
Možda bi neka buduća politička garnitura u celom tom haosu mogla da isposluje nešto bolje po Srbiju,ali kažem-možda.Ova današnja garnitura ne ume da sačuva ni nacrtanu glistu,a kamoli da je sposobna za neki ozbiljniji politički poduhvat.Dolazi vreme kada će morati da se jasno definišu pozicije,a ovi naši bedni politikanti bi doveka da sede na dve stolice.
Препоруке:
16
0
17 четвртак, 19 јануар 2012 23:26
Милутин
Лазански износи добре тезе. Једина им је мана што су нереалне. Његове су тезе из оног арсенала теза - шта би било кад би било.
Разумем Лазанског, зна и он шта је реално и шта ће српске власти да ураде, али чини се да ипак иде за оним - рекох и спасих душу.
Али, Србија је давно продала душу. Видећете и на следећим изборима.
Препоруке:
19
2
18 петак, 20 јануар 2012 00:06
Расија
Стратешким уједињењем са Русијом, размештањем њихових ракета на нашој територији имамо шансу да омогућимо договор Русије и Запада и да се овајдимо - ко помиње суверенитет Каљинграда нпр? Србија и српске земље би биле слободне трговинске зоне Евроазије на Балкану све док тензије трају, а ако ватромет почне ионако нам је свима свеједно!
Препоруке:
28
1
19 петак, 20 јануар 2012 05:52
Kiza
Kad sam bio mali, mi na Vozdovcu smo imali jednog tipa za koga su svi znali da je slabic. Kad naidje siledzija na njega pa se obrecne ili zapreti da mu oduzme gramofonske ploce, on se rasplace. Mene predsednik Srbije potseca na tog decka. Mozda je predsednik i gori, jer je placljivac makar pokusavao da nadje put na kome nece naici na siledziju i nije bas nikada gurao gramofonske ploce siledziji u ruke.

Elem, sa ovakvom osobom na celu Srbija moze samo u Lazanotopiju iz ovog intervjua. Masta radi svasta.

(Moj odgovor Nemcu)
Препоруке:
13
1
20 петак, 20 јануар 2012 09:17
Vuk
@Harlekin
Ova današnja garnitura ne ume da sačuva ni nacrtanu glistu,a kamoli da je sposobna za neki ozbiljniji politički poduhvat.
Nije tacno,ova danasnja garnitura je sposobna upravo za ono sto radi:Obavlja prljave poslove zapadu koje su se obavezali da ce obaviti.
Zalosno je sto ce i ako se promeni vlast na izborima Toma i co. nastaviti da odradjuju ono sto ovi nisu zavrsili.
Jedini spas za Srbe bi bio da neka od pravih patriotskih snaga (DSS,SRS,Dveri)ili sve one zajedno udju u vladu i sprece dalju rasprodaju Srbije.
Dugorocno Srbija mora uci u vojni,politicki i ekonomski savez sa Rusijom ili ce nestati jer vremena i snage za dalje balansiranje izmedju istoka i zapada nema.Nije geostrateska pozicija Srbije jednaka po vaznosti onoj koju je imala Jugoslavija niti su ovo vremena u kojim se moze biti nesvrstan.
Препоруке:
16
0
21 петак, 20 јануар 2012 12:27
Srbin
Srbi i Crnogorci jesu vecina u Vojvodini,ali ne treba zaboraviti da su Libijci lojalni Gadafiju isto tako bili vecina pa sta bi?
Bolje spreciti nego leciti da nam sutra-prekosutra ne osvane neka nova republika vojvodina,sanzak ili vaskrsnuce republike bih.
Bilo kako bilo,ako dodje do nuklearnog rata isto nam se pise sa ili bez ruskih raketa..A dok vatromet ne pocne,bar bi bio siguran da se necu probuditi u nekoj novoj republici sa nekim novim bondstilom u blizini.
Препоруке:
16
0
22 петак, 20 јануар 2012 13:24
Миле Београђанин
Мислим да се Г-дин Лазански вара... Прошло је време "трговања" и игранке тамо-вамо! Историја се никада не понавља на идентичан начин, мада се одређене сличности могу констатовати!? Уколико Србија и српски народ желе да опстану и претекну, бојим се, у овој и оваквој ситуацији имају само један избор!!! Историја нас учи да никада нисмо прошли "јефтино", па нећемо ни овог пута (на жалост!). Остаје нам да се боримо и да рачунамо на жртве ( и то не мале!). Не стати на страну оних који ти желе смрт и нестанак, није само питање морала, већ управо оног најосновнијег и најважнијег - пуког преживљавања!!!
Препоруке:
12
0
23 петак, 20 јануар 2012 18:24
Mihalj Trenk
Uprkos ugledu gospodina Lazanskog, sumnjam u mogućnost da se ikada realizuje njegova pomisao o "trgovanju". Nekoliko je razloga za to:
1. tu je, najpre, vlast (sa svim krupnim mogućnostima jedne vlasti)koju su instalirali Amerikanci i njihovi evropski sateliti, i koja će raditi kako joj se naredi,
2. tu je i tzv. opozicija - kojom se takođe efikasno upravlja,
3. narod je poprilično dugo izložen dejstvu "happy pink" napitaka sa dodacima vitamina B 92, snižene svesti u svakom pogledu, i nije u stanju da razmišlja (osim u dnevnim relacijama), a još manje da ujedinjen nešto čini u nacionalnu i državnu korist,
4. separatističke vatre su odavno počele da tinjaju u Sandžaku, Vojvodini, Krajini, potpaljuje se vatrica i preko tzv. "ujedinjenih regiona"; možda to sad ne izgleda opasno, ali kad padnu prve žrtve (kao u Bosni), vatru će moći da ugase samo oni koji su je i izazvali,
5. politički ološ, iz svih partija, postao je, nažalost, reprezent stanja u Srbiji.
Zato - nema "trgovanja".
Препоруке:
7
0
24 петак, 20 јануар 2012 19:34
Nemac
Teze:
1) Ako je sada stanje kao 1942, mutirano je - cinjenice su losije; ako stanje prolazi, kakvi ce biti novi igraci i okolnosti(kao Tile, da li trebaju takvi?);
2) Politicarima i drzavama su na ovim prostorima glave u torbi, zar ne? Kako da se odrze u uslovima pritiska i nestabilnosti...? Videh na Sajmu knjiga delo sa tim u vezi.
3) Verovatno je poznata "Demokratija na zalasku" od Zorana Vidojevica,izmedju ostalog jedno moguce odredjenje Srbije kao fiktivne drzave, ogranicenih mogucnosti da nesto trenutno promeni ili se oporavi.
4) Postoji izvesna ciklicnost ekonomsko - politickih desavanja u svetu, ovde je priblizan period 30tak godina (necu o izuzecima). Medjutim, kad se ona uoci, dolazi do efekta kao na berzama - vece nestabilnosti, koncept se menja, medjutim, slican je (kao u zivim sistemima). Eto drugacijeg Tileta.
5) Ako se prihvati stav pod 2), nema problema sa predsednikom Srbije.
6) Sadasnje trgovanje- ono je pod 3) ali...
Onaj ko je razumeo, razumeo je.
Препоруке:
0
0
25 субота, 21 јануар 2012 02:13
XXX
Kad sam vam lepo govorio da Lazanski treba da se fokusira na izbore za mis i da prestane da pokušava da bude vojno politički komentator, udarali ste mi minuse!!!

Što se tiče koristi, koristi nema, i NATO i Rusi samo žele da nas iskoriste, opljačkaju, kupe za male pare...
Препоруке:
1
11
26 субота, 21 јануар 2012 15:20
Влада, Србија
И у последњем трену рећи ће: Тито!
Препоруке:
4
2
27 субота, 21 јануар 2012 16:51
stefan.borota@gmail.com
У МРТВОМ МОРУ БРОЗОВЛУКА
Кад неко, као г. Лазански, толико пута препоручи тобожње Брозове врхунаравне акробатске спретности у балансирању између СССР и САД, морамо се запитати коме су те похвале намењене? Неповратно опсењен Брозовим култом, Лазански не преза од бројних благонаклоних тумачења његове мрачне улоге у политичким игроказима наше прошлости, од Голог отока до фаталних промена тзв. Устава СФРЈ из 1971. године. Очито је да аутор и његова публика припадају оном зачараном делу нееманципованог српства.
Препоруке:
7
3
28 понедељак, 23 јануар 2012 02:23
Milan
Ne slazem se sa gospodinom Lazanskim o tome da Srbija moze da bude neutralna u ovakvim politickim prilikama i istorijskom trenutku. Ovo su teska vremena za dobre i postene ljude i nazalost Srbi moraju da se prilagode i pocnu da razmisljaju drugacije ako zele da dozive bolja vremena.
Slazem se sa puno ljudi koji su ovde pomenuli da samo savez sa Rusijom moze da nas izvuce iz ovog zivog peska u koji upadamo sve dublje i dublje.Kako stvari stoje, sledeci svetski rat niko od nas nece preziveti pa ima smisla da sebi bar dotle obezbedimo bioloski opstanak.
Препоруке:
7
0
29 понедељак, 23 јануар 2012 13:54
Vlada
I dalje ostaje nejasno sta ce biti sa nama kad rat pocne.hoce li nas Rusi gadjati?hoce li nas Amerikanci primorati da idemo na Ruse?da li ce nas NATO okupirati?
Препоруке:
2
1
30 понедељак, 23 јануар 2012 22:20
Ala
U ovom momentu,na ovom prostoru,sa ovim sredstvima kojima raspolazemo jedina logicna resenja bila bi :
1.ugovori sa susednim zemljama o miroljubivim odnosima,saradnji i nenapadanju;
2.KiM shodno Rezoluciji UN 1244.bez ikakvih atributa drzavnosti/kao Kvebek/
3.Zajednicki sporazum Republike Srpske i Srbije sa Rusijom u zastiti stanovnistva od poplava u Vojvodini,atomskih incidenata ka Bugarskoj,elementarnih nepogoda ka Hrvatskoj.

Mozda nisu mogli da nas pomognu za vreme Jeljcina.
Ali kako je ono M.Obrenovic ume da se prostre po podu pred Carem Sve Rusije i kaze:
-Ti si me oborio,ti me i podigni..

Vreme je da radimo u svoju korist-ovoga puta i sada s Rusijom zbog balansa snaga.
Tu je Lazanski u pravu.

P.S.Inace,raketa ispaljena u Iranu ne vidi se odmah na radaru u Rumuniji-tako da je NATO pravdanje uvredljivo neprofesionalno.
Препоруке:
4
0
31 среда, 25 јануар 2012 15:07
Звонко
Из целог интрвјуа, па и атмосфере у којој се Србија налази, некако стално размишљам о Калињинграду.
Не знам зашто?
Препоруке:
1
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер