понедељак, 29. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Велики тренутак Рона Пола

Kоментари (48) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 недеља, 01 јануар 2012 22:14
Konacno, ali treba jos o Hajeku i Fon Mizesu...
Konacno da se cije nesto i o libertarijancima. Od pristalica kolektivizma (odnosno sabornosti u srpskoj verziji)ne moze da se zivi.A kolektivisticka ideologije nas je dovela u provaliju.
Препоруке:
26
25
2 недеља, 01 јануар 2012 22:34
Rade
Ron Pol i libertarijanci su borci protiv lobija koji su zarobili drzavu. Protiv finansijskog, advokatskog, medicinskog, oruzarskog, sindikalnog, naftnog, lobistickog i svih ostalih koji zive na racun obicnog gradjanina. Sta bi radili svi ovi kada bi drzavno uplitanje bilo mnogo manje a porezi mnogo nizi. Morali bi da rade. Ron Pol je protiv establismenta i cak kada bi uspio da dodje blizu predsjednickog mesta, bio bi uklonjen. U isto vreme libertarijanci su protiv americkih napada na druge suverene zemlje. Ron Pol bi bio istinska prmjena, a ne kao ona sa proslih izbora. Ron pol je sa druge strane pokazatelj koliko je americko drustvo sposobno da iznedri novih i zdravih ideja.
Препоруке:
60
6
3 недеља, 01 јануар 2012 22:37
Nenad
Kakav los tekst ekonomista.Ja mislim da je Pol ozbiljan covek i sansa da se zdrav razum vrati u politiku.On je opasnost,po meni ,za utvrdjen poredak,koji favorizuje lutke na koncu.Ovaj covek ima integritet ,sto potvrdjuje time sto se drzi istih stavova decenijama.Navijam svim srcem za njega,i mislim da bi svet bio bolje mesto u slucaju njegove pobede,sto kazu ameri.
Препоруке:
94
0
4 недеља, 01 јануар 2012 22:59
Зоран
Тако то бива када поставите социјалисту који нема две благе у суровој капиталистичкој држави. Обама више личи на пиле које се умотало у кучину и које хоће да изгчеда опасно, него на просечног америчког предесдника. Па Роналд Реган је за њега човек који је знао шта ради и није изгледао изгубљено. И у таквој ситуацији , кад клатно одвучеш на једну страну, па пустиш оно одлети на супротну скоро исто колико било на и оној другој.

Највећи промашај председника је овај, наравно, које ја памтим. Чак мислим да је гори и од Картера са којим строго жели да има дистанцу да ге не би поистоветили, пошто Картер важи за доброг човека али слабог предедника.
Препоруке:
39
2
5 недеља, 01 јануар 2012 23:10
laza
On ne treba da brine, ako nastavi ovako okliznuce se na "koru od banabe" i slomiti vrat
Препоруке:
40
1
6 недеља, 01 јануар 2012 23:10
Kiza
Jos jedan cisto propagandni tekst u Ekonomistu. Na Zapadu vise nema medija koji se bavi informisanjem, nego je sve gola propaganda i manipulacija. Cak se i National Geographic bezocno koristi za prepisivanje "istorije".

A sto se tice Rona Pola ne iznenadjuje sto ga nazivaju imenima ("ekstremista") i sto lazu o njegovim stavovima. Pa ako bi Ron Pol pobedio mnogi lobiji bi izgubili ono sto sada imaju - ruku u dzepu poreskih obveznika. Amerika bi prestala da bude teroristicka drzava, nego bi se okrenula sebi i poboljsanju vlastite ekonomije.

U stvari Ron Pol je jedina promena koja bi spasila Ameriku, on je poslednja nada za stvarnu promenu koju je Obama ranije obecavao (a nikad nije ni nameravao da ispuni).
Препоруке:
77
1
7 недеља, 01 јануар 2012 23:31
Peter RV
Ovaj tekst 'Economist'-a, cije je vlasnistvo poznato, je jedan alarm zbog povecanja ugleda Rona Pola.
Ne vjerujem da ce mu mocni jevrejski lobi dozvolit da postane republikanski kandidat (zamislite samo njihov bijes ako se dovede u pitanje agresija na Iran). Klevete su vec pocele sa rasizmom i anti-semitizmom koje nece prestat dok ne dostignu svoj prljavi cilj.
Ron Pol, medjutim, imace sansu ako se stavi na celo trece partije, gdje ce povuci sve sto je posteno u Americi. Ovo isto tako, ne mora da bude dovoljno da postane predsjednik, ali ce uzdrmat 'oprane mozgove' kojih ima na milijone u Americi- na razmisljanje.
Vazno je da prodre njegova poruka kroz gusti medijski mrak koji vlada ovamo. Kao sa-drzavljanin Rona Pola, imace on, ne samo moj glas nego i materijalnu pomoc u mojoj mogucnosti. Razlog? Ovo je jedini covjek koji brani americki ustav kojemu sam polozio zakletvu - i koji je konstantno pregazen od Kenedija ovamo, od politickih pustolova. I sto je ovo-i nasa borba.
Препоруке:
66
2
8 понедељак, 02 јануар 2012 00:05
с.ј. О Рон Полу
Рон Пол можда јесте поштен, и тако сигурно изгледа, и спреман да учини нешто што нама изгледа добро - повући трупе и слично - али то нас не треба замајати.

Дотични није подобан за тако високу функцију. Заступа се за прилично екстремне ставове, и спреман је да направи промене чије су последице у доброј мери несагледиве. И комунизам је многима изгледао добро на папиру, па се видело. О западном империализмо-капитализмо-демократо-фашизму да и не говорим... Он ни на папиру не изгледа добро, осим некима којима су тако екстремне идеологије у складу са веровањима..
Последице укидања ФЕД-а су несагледиве. Мислим да он није свестан до које мере је цели економско-политички свет Америке повезан. То је једино објашњење за овако екстремне мере. Да зна, знао би и то да су многи од оних иза завесе спремни да виде мртву Америку, пре него што виде промењену Америку.

Значи, на крају, присуство неких екстремних/незрелих идеја, и мала вероватноћа да ће бити изабран.
Препоруке:
10
64
9 понедељак, 02 јануар 2012 00:14
Brane2
Ron Paul je zakon.

Redovno pratim njegov oddeljak na sajtu Bele Kuće:

http://paul.house.gov


Ne bih rekao da su mu pogledi "šašavi". Možda samo tako izgledaju kad ih posmatrate uz sulude poglede trenutne politike.

Sad, dali je neko kreacionaista ili ne i šta misli o abortusu, to me daleko manje zanima od njegovog pogleda na ekspanzionističku politiku USA, prosto zbog posledica.

Na njegovom sajtu je vrlo poučno predavanje o istoriji i ulozi novca te prirodu modernih prevara kroz novac bez podloge...
Препоруке:
50
2
10 понедељак, 02 јануар 2012 00:43
Brane2
@ s.j.:Šta je u RP politici "nezrelo" ?Pre bi se reklo da je obratno- da je nezrelo muljanje sa štampanjem modernih dolarskih papirića bez ikakve kontrole i konkretnog pokrića.A to, da će nešto MORATI da se menja iz korena i to vrlo skoro je već neko vreme izvesno.Nemam NIKAKVIH problema da u tome verujem više ljudima, koji su upozoravali ne probleme, koji dolaze, nego "ekspertima" koji su nas godinama lagali.Kako god okreneš, Miloševićevi zajmovi za Srbiju i slične "inovacije" su u poređenju sa glupostima zapadnog sveta čiste detinjarije.
Препоруке:
24
2
11 понедељак, 02 јануар 2012 01:00
с.ј. @Brane2
Шашавост његових погледа је неповезана са сулудошћу садашње политике. Они су шашави јер су драстично ван граница устањене праксе. А када је нешто драстично и екстремно, онда ИМА разлога за забринутост. Не може се у вођењу државе понашати без доброг схвратања последица. Лично нисам уверен да је дотични свестан последица.

Он изглед мисли да је проблем моћ владе. Ја не делим то мишљење, јер је пробле у Америци баш слабост владе преме ВРЛО ОДРЕЂЕНОМ делу друштва - богатима који су иза завесе, и који су умешани у све од владе, медија, до војске. Значи, проблем је то што неки имају несразмерно велики утицај, и што се залажу за оно што није у корист општег добра.

Рон Пол то не види. Он проблем види у оном видљивом делу система. Ја кажем да је проблем у оном скривеном делу. Зато немам поверења у његове предложене мере.
Препоруке:
6
15
12 понедељак, 02 јануар 2012 01:38
Ђоле
Уколико ФЕД буде сматрао да ће Рон постати озбиљна претња по њих ''појешће га мрак ''. И Кенеди је покушао да се отргне па знамо како је прошао.
Препоруке:
22
1
13 понедељак, 02 јануар 2012 03:50
Kiza @ Brane2
Lepo receno - u zemlji ludaka jedan koji je razuman je "ekstremista".
Препоруке:
36
1
14 понедељак, 02 јануар 2012 05:50
123
Американци у суштини имају две опције:
Политику мирне разградње Империје коју предводи Рон Пол или ширење Империје док не стави под контролу сваку тачку на планети, што је суштински циљ сваке империје. И једна и друга опција са позиције просечног Американца који воли удобан живот, може да буде ризична.
На шта ће све Империја наићи током ширења, можемо да нагађамо, наслућујемо, да се надамо или прибојавамо, али свако ко пажљиво прати догађаје, мора да призна да се све ради педантно и прорачунато. Потенцијални противници се константно држе у шах-мат позицији и што год више одуговлаче са отвореним отпором, укључујући и војни, изгледи за успешну одбрану су им све мањи. Другим речима, Русија је много веће шансе имала пре две или три године него данас када десетине хиљада људи излазе на Црвени Трг и лупају у шерпе.
А да Империја има намеру да покори Русију ради Сибира, то је ваљда и птицама на грани јасно.
Препоруке:
20
6
15 понедељак, 02 јануар 2012 09:23
Kiza
Evo primera kako nas "omiljeni" CIANN tretira Ron Pola. Ukratko: mnogo gore nego Ekonomist (englezi jos uvek imaju evropsku odmerenost kad prave prljavstine). CIANN se ponasaju kao napujdani dzukci:

http://www.youtube.com/watch?v=_zp6A-l-TwE&feature=related

Medjutim, upravo ovakvi napadi cine Ron Pola tako popularnim, sto vise jurisaju i pokusavaju da naprave skandal, utoliko ga Amerikanci vise vole.

Problem je sto je "Nobelovac za lazne promene" sakupio para od interesnih grupa i lobija koliko svi ostali kandidati za predsednika zajedno.
Препоруке:
20
0
16 понедељак, 02 јануар 2012 10:15
Млади Џедај
@123
Слажем се са вама. Али мислим да су већ изабрали опцију ширења. И није им замерити, погледајте реално, Америка је данас у зениту своје моћи. Ја не видим ко може да их заустави. Сви остали су у тешкој дефанзиви. Што би мислили на повлачење? Зато Рон Пол са својим изолационистичким ставовоима делује "луд ко струја".
Препоруке:
9
16
17 понедељак, 02 јануар 2012 10:34
Pavle / D
Sta su radikalni liberali (neoliberali)? Najlakse je to ovako objasniti:Lececi bolesnike, cak i najbolji lekari prave greske, koje su ponekad cad krive za smrt pacijenta. Ali samo budala moze zahtevati, da se medicina i lekari ukinu i zabrane. Takva budalastina je i neoliberalno shvatanje, po kome je drzava za sve kriva. Istina je da je uvek u istoriji drzava morala kapitalizam da vadi iz ..*. I 2008 bi se kapitalizam raspao, kad drzava ne bi intervenisala.PSUostalom, najbolje funkcionisuci kapitalizma je vec godinama kineski, u kojem partija odredjuje "FED-u" koliko joj novaca treba, koje "FED" mora da izruci, bez podpitanja. PS Uostalom, neoliberlna .....Mizez je zaista krivio sistem obavezne drzavne zastite, da je zapravo on kriv sto uopste ima bolesnih. Eto, drzava je ta, koja cini ljude bolesnim.
Препоруке:
0
13
18 понедељак, 02 јануар 2012 13:35
Милорад Станојловић
@ Konacno, ali treba jos o Hajeku i Fon Mizesu...
Наша историја система почиње 1950. године, када је делимично почело напуштање ригидне бољшевичке политике.
Имали смо, отада, синдикални анархизам на делу, као у Мусолинија на северу Италије; крајем рата. Последице још нису ни приближно испостављене.
Након 5. октобра, Лабус је први схватио да је и та револуција пропала и да ће изазвати велико разочарење, као и свака револуција, што управо доживљавамо, па је брзо предложио поновно увођење самоуправљања.
Све то нема везе са саборношћу, јер ово начело делује само у духовном и моралном животу.
Аутор очигледно погрешно тумачи појам саборности и/или тако схвата тај појам.
Етатизам је права реч и појам, који је аутор коментара желео да изусти, говорећи о колективизму.
Саборност и етатизам су сасвим различите ствари.
Употреба појма саборности у економији је потпуно бесмислена.
С поштовањем и уважавањем,
СРПСКИ ЛИБЕРАЛНИ САВЕТ
Препоруке:
6
10
19 понедељак, 02 јануар 2012 13:57
Brane2
Još nešto oko ovakvih "članaka" u Economistu itd.

Meni oni izgledaju kao očajnički "damage control"- pokušaj kontrole štete.
Dugo vremena su se upirali iz petinih žila da o Ronu Paulu NIŠTA ne napišu a sada, kada ni uz sav napor nisu uspeli da ga potisnu izlaze "objektivne" ocene uz mnoge sakrivene bodlje.
Препоруке:
17
0
20 понедељак, 02 јануар 2012 14:07
Brane2
@s.j:Pa, s obzirom na KATASTROFALNE rezultate ustaljene prakse njeni protagonisti bi trebai da budu sretni, da im ljudi ne ubijaju decu usred ulice.Ako je Ron Paul samo "šašav", i kao takav je gigantski skok napred. A kad ga bolje saslušaš, nije u stvari ni tako šašav. On samo kaže, da je evolucija samo teorija i da će nauka _možda_ tu teoriju u budućnosti bitno korigovati ili odbaciti. I da ju zbog toga ne bi trebali gurati svima niz gušu, nego ju predstavljati ( istina, kao trenutno vodeću) uz druge teorije, koje bi mogle da zapune njene rupe. U čistoj naučnoj raspravi, naravno.Sad ja bi možda mogao da imam probleme s tim ( ali ih nemam) ali bi ti problemi totalno izbledeli i nestali sa problemima oko kriminalnih radnji bankarskog i ostalih lobija a naročito u vezi sa kriščanskim verskim fanaticima.
Препоруке:
6
0
21 понедељак, 02 јануар 2012 14:19
Brane2
@c.j:

Velika vlada je samo paravan za "pomoć slabijima". U osnovi ti čoveka ne možeš da prisiliš trajno i na nivou druta ili organizacije, da prestane da se ponaša tržišno- da traži maksimalan odnos uživanje/neugodnost. Uvedi socializam i time mu ograniči maksimalna primanja, količinu rada itd i on će u okviru toga da traži krivine, kako da uz što manje rada dođe do od države garantovane količine uživanja.

Postavi držav kao bitan faktor "zaštite slabijih" i vrlo skoro ta zaštita će početi da košta daleko više od svih koristi, koje eventualno bude pravila.

Ne možeš za svakog državljana da imaš dva inspektora i pet policajaca. Na kraju krajeva, ko će da pazi na rad policajaca ili kako kažu ameri "who controls controllers ?".
Препоруке:
6
2
22 понедељак, 02 јануар 2012 14:31
Brane2
@Pavle/D:

To, da bi zbog neintervencije dražve /FED-a propao kapitalizam su bajke. Isto kako kada biste rekli, da bi zbog pogibije nekog primerka ili eto recimo krda bizona prestala da postoji priroda i sam princip prirodnog odabira.

Drugim rečima, pričica smišljena za "ovce". U međuvremenu oni koji su je plasirali ćute kao zaliveni o posledicama svojih stimulacija i o tome, da se i njima dešava "srpski scenario". Kao nešto sve "napreduju i šire se" ali sve manje toga što je američko je stvarno američko a ne recimo kinesko.

Ali, nema veze, i o tome ćemo uskoro.
Препоруке:
6
0
23 понедељак, 02 јануар 2012 14:33
Vladimir Dž
Više nego ikad u našoj istoriji naš narod mora da ustane i podrži jednog političara van naših granica – i to jednog amerikanca – Rona Paula. Pozivam naš narod u Americi da svi listom glasaju za Ron Paula.

On je bio žestoki kritičar bombardovanja naše zemlje. Veliki antiglobalista i smrtni neprijatelj onih koji su nas porobili kreditima i nametnutim dugovima. Kao čest gost kod najradikalnijeg antiglobaliste Alex Jonesa zastupa stavove koji su u interesu srpskog naroda.

Žao mi je što do sada nisam preveo ni jedan kratak prilog gde on nastupa ali zato sam preveo neke dokumentarce gde se on pojavljuje

http://www.youtube.com/user/micika069?feature=mhee

Obama obmana, Amerika od slobode do fašizma, Novac, bankarstvo i Federalne reserve, Teroristički udari, Pad Republike, Nevidljivo carstvo..

Mislim da sami naslovi dosta toga govore

Velika nada za naš narod i ceo svet – PODRŽIMO RON PAULA !!!
Препоруке:
22
0
24 понедељак, 02 јануар 2012 14:55
Pavle / D
@ Brane2
>>> kako kažu ameri "who controls controllers ?"kako kažu ameri "who controls controllers ?"


Jeste, u pravu si. To je i bio problem Amerike. Nakon sto su neoliberali unistili (citaj: korumpirali i lobysirali) drzavu, niko vise nije kontrolisao sta rade bogatasi: kapitalisti i bankari. A sta su radili? Pljackali narod i po cenu unistavanja vlastite privrede. U medjuveremenu je u USA i srednja klasa najvecim delom unistena. Skoro 50 milijuna odlazi po drzavne bonove za hranu.


U isto vreme su kineski komunisti povecali zivotni vek svojih gradjana sa 35 na 70 godina. (Ti moraju tamo uzasno da gladuju.) I spremaju se na mesec.


PS
Ne budu vise mogli stampati svoje zelenbace, Kinezi im nista nece eksportovati pa ce poceti da umiru od gladi.
Препоруке:
8
0
25 понедељак, 02 јануар 2012 15:05
Pavle / D
@ Brane2
>>> Drugim rečima, pričica smišljena za "ovce". U međuvremenu oni koji su je plasirali ćute kao zaliveni


Za ovce izmisljena prica je bila o onome, 2008, da su niske kamate privatne banke zvane FED, i to jos navodno nametnute od politicara (besmislica do besmislice) izazvale kolaps kapitalizma 2008. Ovu idiotsku pricu od Hajeka i Mizesa vise zaista niko ne spominje.


Naravno da je uvek, i 1929, drzava spasila kapitalizam od propasti. Jer slobodna (laissez-faire) privreda mora uvek periodicno da kolabira. To je njena priroda - njena unutrasnja zakonitost.
Препоруке:
5
2
26 понедељак, 02 јануар 2012 15:18
s.j. @Brane2
Видите, у томе и лежи екстремизам Рона Пола, и вас. Ви моју критику узимате за потпуно залагање за оно супротно.

Па хајде да и ја то учиним, па видите како је то лепо: Ако вам се не допада присуство 'контролера', онда изволите па напустите све оно што наша цивилизација нуди (а део тога је држава са законима и хијарархијом), и живите у џунгли.

Наравно, не мислим да сте ви у потпуности окренути против цивилизације, исто као што ни ви не бисте требали мислити да се ја залажем за неку државу неограничене моћи, или шта већ.

Рон Пол показује своју несрелост самом чињеницом да у својој кампањи говори о тако пуно поприлично екстремних мера, које му гарантују да неће постати кандидат републиканаса. Под претпоставком да је убеђен да зна шта земљи треба, и да заиста жели то спровести у дело(што не сумњам), логично би било очекивати да буде мало мудрији у свом опхођењу. Чињеница да није показује да је политички незрео за свет Вашингтона.
Препоруке:
2
14
27 понедељак, 02 јануар 2012 15:31
Dusan
Clanak "Ekonomista" nije objektivan i delo je protivnika Rona Pola kojih nije malo i koji dolaze, uglavnom, iz establismenta i finansijskih krugova. Ron Pol je jedina ozbiljna sansa za Ameriku da se vrati svojim vrednostima koje postepeno napusta jos od kraja Drugog svetskog rata. Srbi treba da zapamte i to da je Pol od samog pocetka bio protiv bombardovanja Srbije i,protiv uopste, pritiska na nas (ukucajte u Guglu: Ron Paul Serbia, pa cete videti cega tu ima). Zbog toga, Pola danas podrzavaju i mnogi Amerikanci srpskog porekla. Sanse da on pobedi su zaista minimalne, sto govori vise o sustini americke demokratije nego mnogi drugi primeri.Proci ce kao ranije Pat Bjukanan, takodje konzervativac i, takodje, prijatelj Srbije. Ocito je da Ameriku nista nece moci da spase od nje same.
Препоруке:
18
1
28 понедељак, 02 јануар 2012 15:38
Brane2
@Pavle/D:

izmisljena prica je bila o onome, 2008, da su niske kamate privatne banke zvane FED, i to jos navodno nametnute od politicara (besmislica do besmislice) izazvale kolaps kapitalizma 2008. Ovu pricu od Hajeka i Mizesa vise zaista niko ne spominje.


1. Kapitalizam tada ne bi ni slučajno propao. Bio je prisutan i u vreme "socializma" u nekoj Rusiji i Bugarskoj. Mali ljudi su iznalazili načina da se "snađu". Isto kao i naši ljudi u vreme "socializma" u YU.


2. Da je FED pravio velike probleme, izgleda da jeste. I daleko od toga, da to više niko ne govori. Pre obratno. Osim toga, kako objašnjavate krizu u EU ako ne tako ? Pare su bile prejeftine i krediti su se uzimali u neviđenim razmerama. Da nije bilo toga, ne bi danas ni pričali o Grčkoj itd.

3. Zašto je krivnja političara "besmislica" ? Ko je odgovoran za suverenost nad državnim teritorijem ( u šta spada i kontrola tržišta i valute) - država ili neko treći ?
Препоруке:
6
1
29 понедељак, 02 јануар 2012 15:42
с.ј. @Brane2 анархо-капиталистичка утопија - зло које Рон ПОл види као неко решење свих проблема.
Његова незрелост је очигледна и из чињенице да се залаже за неке ствари чије је последице скоро немогуће сагледати, и које су продукт врло шашавих уверења (баш као и комунизам, или екстремни капитализам, и сличне политчке ноћне море). Он је присталица анархо-капитализма, и сматрам да је не само то лоше, већ и да су промене које мора направити у остварењу тог система нешто што ће проузроковати многе проблеме. То прети да додатно дестабилизује и онако крхку светску економију (мада нисма у заблуди да је њему уопште могуће да победи).

Свака њему част по питању спољне политике, мада и ту има тога са чиме се не слажем, али то само није довољан разлог за оволике хвалоспеве о њему.

Рон Пол, као анархо-капиталиста, је у суштини противник државе. За мене је то велико зло. Сматрам да је држава један од кључних нивоа хијарархије друштва, без ког нема цивилизације. Анархо-капитализам је само још једна утопијанска заблуда базирана на поглрешним претпоставкама о човеку и његовим потребама.
Препоруке:
1
12
30 понедељак, 02 јануар 2012 15:47
Brane2
@s.j:

Па хајде да и ја то учиним, па видите како је то лепо: Ако вам се не допада присуство 'контролера', онда изволите па напустите све оно што наша цивилизација нуди (а део тога је држава са законима и хијарархијом), и живите у џунгли. @s.j:


Pa, ako mogu da vam uzvratim sa "ako vam se u životu bilo šta bitno ne dopada, uvek možete da se ubijete", što da ne ?

Mislim, da vi u suštini ne shvatate poziciju Rona Paula. Ona se svodi na TRANSPARENTNU i POŠTENU implementaciju zapadne demokracije.

Ako govorimo da su ljudske slobode iznad svega i ako su država ljudi, koji u njoj žive i ako oni načelno odlučuju o svemu, onda je kvalitet te države DIREKTNO zavisan od kvaliteta i odgovornosti tih ljudi. Ko god ima moć, treba da nosi odgovarajuću odgovornost za posledice.

RP NIJE PROTIV DRŽAVE. On je za državu, koja se maksimalno sklanja u stranu sloboda pojedinca i koja radi "malo, ali dobro".
Препоруке:
10
1
31 понедељак, 02 јануар 2012 15:48
Brane2
@s.j, nastavak:

Njena osnovna uloga je da štiti teritoriju pred agresijom ( vojska ) i pojedinca pred nasiljem ( policija itd) a praktično sve ostalo je ostavljeno organizaciji slobodnih pojedinaca.

Ne vidim, šta je tu tako ekstremno.
Препоруке:
8
1
32 понедељак, 02 јануар 2012 15:58
с.ј. @Brane2 анархо-капиталистичка утопија - зло које Рон Пол види као неко решење свих проблема. 2
Анархо-капитализам је производ истог екстремизма, само из друге тачке гледишта, који је изродио и фашизам, и нацизам, и комунизам, и сва остала зла која нас море (о америчком интервенционализму и квази-демократијо-фашизму да и не говорим!). Свака част Рону Полу што се противи Америчком интервенционализму (барем тако ми изгледа), али то не мења чињеницу да је он екстремиста. А ектремисти никада нису били решење проблема, већ баш извор њих.

Идеологија чији је присталица је, као и све остале екстремистичке идеологије, производ комбинације погрешних предрасуда о човеку и друштву, и прекомерне поузданости у сопствене способности расуђивања. Сматрам да није ни приближно могуће показати да ће комунизам, анархо-капитализам, и слични системи који захтевају ОГРОМНЕ промене у друштву (и човеку), донети више добра него зла. Особа која се и поред одсуства доказа залаже за те драстичне промене је по мени несазрела, и неспремна за толику моћ (мада су други кандидати и гори).
Препоруке:
1
12
33 понедељак, 02 јануар 2012 16:15
Brane2
@s.j:

Jao, koliko priče i "teorija" a ništa konkretno.

Po čemu je to RP tako ekstreman i maltene praotac Hitlera a trenutna "udri da ubiješ, naročito ako ima nafte" politika USA nije ?

Smešno.


Pre će biti obrnuto. RP traži, samo da se ČITA KAO ŠTO PIŠE u ustavu i ostalim reklamnim pafletima USA i ostale zapadne "demokracije".

"Praktikuj ono o čemu svaki dan propovedaš drugima" ( "practice what you preach" ) pristup.

Ako je osnova svega sloboda pojedinca a on temelj modernog društva, ONDA MU JU I DAJ. A sa njim, naravno, i odgovornost.

Šta to ima s Hitlerom, nije mi jasno....
Препоруке:
11
1
34 понедељак, 02 јануар 2012 16:17
с.ј. @Brane2
Нисте разумели оно што сам рекао, али није важно. Помало вам је неотесано позивање на моје самоубиство, али у реду.

Не мислим да сте ви схватили, или можда јесте, јер дајете искључиво оне примере који га показују као мање екстремном, не обазирући се на његове екстремније погледе (које није све изнео током саме кампање).

Оно што не схватате, не желите схватити, или намерно прегледате, је да је Рон Пол присталица анархо-капитализма. То је врло опасна ствар, и сличне утопијаске заблуде су овом свету донеле само зло. Онакав какав је био нацизам на пољу расе, комунизам на пољу друштвеног и привредног уређења, такав је анархо-капитализам на пољу, опет, друштвено-привредног уређења. Наравно, поменуте идеологије се драстично разлику у својим погледима, али константа у свима је екстремизам.

Нису свесни последица, и занемарују основну чињеницу да је оно што нас чини људима добрим делом последица друштва. Анархо-капитализам руши то исто друштво, и човечност са њим.
Препоруке:
1
11
35 понедељак, 02 јануар 2012 16:25
Brane2
@s.j:

A u kojim primerima je to RP tako problematičan ? Ajde da vidimo i tu "tamnu stranu medalje" ?

MIslim, ja se u nekim stvarima ne slažem s njim 100% ali za sve ostale opcije on je prava "zvezda vodilja" i "izvor mudrosti"..

Molim za primer "njegove tamne strane"...
Препоруке:
7
1
36 понедељак, 02 јануар 2012 19:51
s.j. @Brane Прво
Испољавате доста карактеристика сличних присталицама Обаме, и то за време оне кампање, када је тако пуно наивних на њега гледало као на неког спаситеља. Сви знамо како је то завршило.

Рон Пој је исказао своје дивљење према неким од највећих присталица анархо-капитализма. За мене, као особу која анархо-капитализам види као последицу неприродно 'мутираног' разума, и потпуног одсуства познавања човека каквог га ја познајем, то је страшно, и изазива у мени исти јаз као што је вероватно Нацизам изазивао код мудријих (и још изазива). Ту се нема о чему полемисати. Ја не кажем да је Рон Пол зао, само то да показује незрелост (по мојим мерилима, ма како непрецизна или прецизна она била) јер је заступник екстремистичке идеологије, и да је показао да је помало невешт чак и у управљању кампањом (што наравно не чини сам, па није само он крив), што не улива поуздање у његове способности.

ИПАК, слажем се са вама да он има доста позитивних црта, и да је његов екстремизам проблем за Американце.
Препоруке:
2
5
37 понедељак, 02 јануар 2012 20:00
s.j. @Brane Друго
Свакако да је он боља опција од простака и ратног хушкача који му је главни противник.

ДОдао бих и то да је негативни ефекат Рон Пола највише локализован, мада би имплементација поменутог (по мом мишљењу) опасног система свакако утицала и на остатак света. Сматрам да је његово супротстављање Америчком интервенционализму врло позитивно, али и то има негативан ефекат. Ја не кријем то да о Америци мислим врло лоше, и да не желим да та земља буде чак и међу групом најјачих, а камоли најјача. Да би крах америчке империје био могућ, потребно је да наставе са дивљањем по свету, и трошењем новца. Наравно, и то је ризично, јер не само да представља претњу успону будућих велсила које ће Америци одузети моћ, већ ће без сумње упропастити још много живота. Сматрам да би било лоше да Америка, у овом обмањеном свету, одједном постане стварно нормална. Тиме би трајно замаскирала прошлост, и никада не би била кажњена.

Наравно, све је то машта. НЕЋЕ бити промена, будите сигурни.
Препоруке:
2
4
38 понедељак, 02 јануар 2012 20:12
Brane2
Promena će sigurno biti. Samo pitanej je kakvih.

Mada mislim da mnogi greše a Economist namerno pogrešno prikazuje neko nepostojeće Donkihotovstvo Rona Paula.

On nije važan kao budući predsednik USA nego kao čovek koji već _dugo_ zastupa libertarna stanovišta i kome sigurno 2012-ta godina nije u tom pogledu nešto odlučujuće.

Čak i da sutra umre, on je samo jedan od mnogih glasova ideje, koja neće tek tako umreti i koja se vidi danas na praktički svim područjima i nije više samo u domenu politike.

Ko god da bude izabran, imaće ozbiljne probleme sa libertarnim delom glasača...
Препоруке:
10
1
39 понедељак, 02 јануар 2012 20:23
Brane2
@s.j:


Opet ništa konkretno oko greha RP.

Osoim onog "iskazao divljenje" ma šta konkretno to značilo.

Sad, ako se radi o čisto oceni jakih pozicija nacista za vreme WWW II, ne vidim zašto to poreći.

Nije svako na suprotnoj strani slab po SVIM osnovama samo zato, što se eto tebi ne dopada ili si nekad ratovao s njim.

Nemam problema sa tim,d a recimo priznam, da je Hića "imao hrabrosti". Ili da je bio veliki vođa u smislu motivacije svog naroda na preporod.

To još ne znači, da sam sad zbog toga nacistički agent, nego da priznajem činjenice onako, kako ih sam vidim.
Препоруке:
5
1
40 понедељак, 02 јануар 2012 20:35
с.ј. @Brane
Промене?

Како да не.. Баш као и са Обамом.
Варате се ако мислите да се ствари тамо лако мењају, посебно на боље. Варате се и ако мислите да су гласачи тако велики фактор. Они у ствари само одлуче републиканци-демократе, а који кандидати представљају те странке је изван њихове моћи. Они свакако бирају, али представнике који ће тек онда изабрати саме кандидате.

Знам да је он заступник лебертарних идеја, али то мени, за разлику од вас, није нешто добро. Ја презирем то груписање у идеологије, и лично не могу да се сложим са било којом идеологијом у целости (најчешће ни у значајнијим цртама). Мени су оно који себе називају 'лебертарцима', 'комустима', 'фашистима', и слично, врло чудне особе, јер не могу да схватим како се могу у целости сложити са било којом догмом.

За мене је онај ко је сасвим либертарац, екстремиста.

Наравно, са либертарцима се неретко не слажем ни када су умеренији, што додатно утиче на моје неповерење према овом, иначе, бољем међу ужасним кандидатима.
Препоруке:
1
6
41 понедељак, 02 јануар 2012 20:46
с.ј. @Brane2
Ја га никада нисам назвао нацистичким симпатизером. Не мислите да сам налик на неке од кандидата који износе бљувотине о другима.

Морам рећи да је помен 'Хиће' у истој реченици са 'препород' помало смешна. Дотични није учинио ништа више него што су учинили и знатно они видно неспособнији пре њега. Његов удео у привредном препороду (јере је све остало било назадовање и лудило, а не препород) је минималан. Запамтите да се радило о нацији која је већ дуго била у неционалистичком заносу, и која је са гневом гледала на оне који су је победили. Значи, Хитлер није био толико значајан колико мислите (а у војном погледу чак и катастрофално штетан (т.ј. Користан, гледано из нашег угла)).

Нећу вас назвати нацистом, јер за то нема основа, али неосетљивим свакако хоћу. После јада који је задао читавом свету, стварно је неукусно причати о њему у било какавом позитивном светлу. Није све што је прихватљиво у научној анализи подобно и за ван-научни свет.
Препоруке:
1
5
42 понедељак, 02 јануар 2012 21:49
Brane2
@s.j:


Oko promena:

Ko je u USA u javnom životu pre recimo 10 godina pomenuo Kinu u bilo kom pozitivnom smislu ili kao ozbiljnog ekonomskog rivala ?

Ko je pre recimo 5-6 godina u javnom, svakodnevnom životu pominjao yuan kao ozbiljno sredstvo plaćanja ?

Ko je na zapadu pre recimo 5 godina uopšte pomenuo nadolazeću katastrofu ? Na YT se još uvek vrte snimci "Peter Schiff was right"iz onih vremena.

Tip je bio finansijski savetnik Rona Paula koji je video stvari pre mnogioh drugih a na emisije CNN-a itd su ga zvali samo kao "dežurnog klovna". Gde je sada on a gde su svi eksperti suprotne strane ?

Evo, vratimo se samo DVE godine unazad. Jeste li od IKOGA OZBILJNOG u prevladujućem javnom životu na TV ili u novinama mogli da nađete bilo šta o nadolazećem krahu EUR ?

Evo, danas na sajtu B-92: Ameri se spremaju za "brisanje" sa Kosova.

Da o ostalom ne govorimo.

Zar to nije dosta promena u tom "svetu, koji se nikad ne menja" ?
Препоруке:
6
1
43 понедељак, 02 јануар 2012 21:54
Brane2
@s.j:

За мене је онај ко је сасвим либертарац, екстремиста.


ne znam šta vam znači "sasvim libertarac", ali Ron Paul kaže, da mu to nije realni model države do zadnjih detalja nego ideal, kome treba težiti, naravno u okvirima izvodivog i praktičnog.
Препоруке:
6
1
44 понедељак, 02 јануар 2012 22:22
Peter RV
Sto ljude najvise privlaci Ronu Polu, nijesu nikakve finansijske teorije, nego njegov jasni i bezkompromisni stav sto se tice americkog ustava ('Constitution') i njegov stav u spoljnoj politici Amerike.
Americki ustav Dzordza Vasingtona danas prakticno ne postoji, jer su glavne njegove tacke potpuno pregazene. Danas u Americi, tortura je legalizovana- nesto eksplicitno ustavom zabranjeno. Danas se americka (Obamina) vlada sluzi metodama gangstera i likvidira sopstvene gradjane bez ikakve optuznice, ni poternice. Bas juce Obama je potpisao dekret da se svi osumnjaceni za terorizam, mogu neodredjeno dugo drzat u zatvoru- bez optuznice.
Sto se tice spoljne politike, stvari su jos gore.
Ljudi se ovamo sve vise osjecaju sluge Jevreja i Izraela. Skoro pedeset milijona dolara nase zarade ide DNEVNO za Izrael. Vodimo genocidne i protiv-ustavne ratove u njihovu korist koji nas kostaju daljih trilijona.
Ron Pol pokusava da skrene Ameriku sa ove stramputice. Zato je i 'nazadan'-za neke.
Препоруке:
12
2
45 понедељак, 02 јануар 2012 22:45
Браца
Погледајте обавезно филмове које је Владимир Џ. навео.Делују отрежњујуће. У њима се појављује и конгресмен Рон Пол.Када их одгледате схватићете у каквом медијдком мраку живимо и како нам свакодневно путем тзв јавног сервиса систематски испирају маозак својим неолибералним идејама,и холивудским Мики Маус бљувотинама.
Препоруке:
6
2
46 понедељак, 02 јануар 2012 22:49
s.j. @Brane2
Опет нисте разумели.

Када сам то ја говорио о 'свету који се не мења', у значењу целог света? Говорио сам искњучиво о политици Америке, која је добрим делом константна по многим питањима. То су те промене, или одсуство истих, о којима сам говорио.

Неко ко је 'сасвим лебертарац' је неко ко сматра да је либертарни идеал нешто према чему треба тежити. За мене ни то, ни друге идеологије, нису никакав идеал, јер ни једна није без доста лошег и штетног, а свака има по нешто што је корисно. Зато сматрам оне који поједине системе виде као идеалне (у целости, или највећем делу), екстремистима, и неразумним заступљачима идеологија, уместо добробити човечанства. Нема тог система који пружа идеална решења, па зато немам разумевања за оне који се и поред тоаг залажу да уведу потпуни комунизам, капитализам, анархо-капотализам, и слично.

Моје разумевање човека, друштва, морала, цивилизације, а и моја вера, значе да се не могу сложити са анархо-капитализмом, чак и у блажој Рон Пол варијанти.
Препоруке:
1
4
47 уторак, 03 јануар 2012 13:46
Peter RV
Izpravka gornjeg komentara.
Umjesto "skoro pedeset milijona dolara ide dnevno za Izrael..."
Trebao sam bit istinitiji pa kazat :
-Skoro SESDESET milijona dolara Izrael dobija DNEVNO od americkih plata (u ovome ne racunajuci vojnu 'pomoc', za ciju upotrebu nijesu vezana nikakva ogranicenja)
Препоруке:
8
2
48 уторак, 03 јануар 2012 19:48
Tanin
Ron Paul je naj ozbiljniji i naj skrupulozniji politicar Amerike; zato su njegove sanse da dobije republikansku nominaciju ili da bude izabran za predsednika Amerike - jednake nuli!
Препоруке:
6
1

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер