среда, 15. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Свечано отворен Мост на Ади

Kоментари (31) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 недеља, 01 јануар 2012 11:12
Јакша
Тадић се постарао да на мосту Ада изјави- да ће заштитити Србију од најезде окупатора свих врста- да ће се заузети за сваког србина по америчким стандардима, где год се налазио- да ће помиловати кошаркаша Ковачевића који је у ћузи зато што је бранио неку девојку у бару у Америци и клепио неког америчког силеџију- да ће тражити од Амеррике и Хага да Шешеља пусте да се брани са слободе, јер неће угрозити сведоке, јер ће се сигурно вратити да настави своју одбрану- да ће лично узети учешће у истрази Еулекса о трговини српским душама и другим органима срба са Косова и Метохије које су мазнули шиптари- да ће учествовати у одбрани Србије на барикадама и да ће дати матерјал да се граде нове барикаде или нови "Берлински зид" на Балкану- да ће убедити свет да је Србија демократска земља, да нема потребе за међународним акцијама, да је истекао мандат КФОРУ и Еулексу- да ће да гарантује сва права албанцима на КиМ која имају у Европи, напр Швајцарској
Препоруке:
72
4
2 недеља, 01 јануар 2012 11:41
Srecno!
Beogradu novi most RTS-u vise para za reklamu istog a Srbiji novi dugovi u novoj godini.
Препоруке:
82
4
3 недеља, 01 јануар 2012 12:33
Треба бити позизиван
Е па, срећан нам нови мост.
Препоруке:
18
49
4 недеља, 01 јануар 2012 13:01
МП
Леп мост , леп поклон београђанима.Какав би поклон био да се направио мост који кошта нпр 50мил, а за ресто пара изградила канализација где је нема, или уложило у болнице и остале преке потребе Београда?Шта би већина београђана волела.Ал то нико њих не пита.
Препоруке:
81
3
5 недеља, 01 јануар 2012 13:22
сссс
Отворен мост који није завршен..Господа са Б92 никако да ми објаве овај коментар......
Препоруке:
90
3
6 недеља, 01 јануар 2012 13:25
СССС
Тужан је овај народ ..мост је леп то стоји али пола људи на мосту су економски емигранти из разних делова Страдије..Колико само километара ауто.пута за цену моста..Да су развили девастиране крајеве са овим парама мост не би ни био потребан
Препоруке:
85
4
7 недеља, 01 јануар 2012 13:49
Симић Манојло
Ишли преко моста миш и слон. Па миш каже - ал се
овај мост љуља, кад нас двојица идемо преко њега.
А зашто још увек, улица Доктора Ивана Рибара ?
Па он је, уз друга Титу и Мошу Пијаде, био главни
пројектант србождерства, на АВНОЈ-у ?
Када ће Србија да направи макар први корак ка
позитивним преокретима ?
Препоруке:
62
5
8 недеља, 01 јануар 2012 13:56
Слободн човек
Највећа пљачка у историји Београда...
Препоруке:
83
3
9 недеља, 01 јануар 2012 14:16
синиша
Опет! Зар већ једном није прослављено.
Као добијање статуса кандидата. Једном су добили нешто, па су онда то прославили, па се испоставило да то што су добили, па прпславили у ствари нису добили, али прослава је прослава.

Могуће да тај мост за почетак, док се не формира петља буде сметња саобраћају јер ће тај један прилаз намењен за сликање и прославу, стварати уско грло ту иза Сајма. Биће повећан приступ возила из блокова, а проходност Булевара војводе Мишића ће бити иста. Ситуација ће се поправити кад сруше хиподром, пола Сењака и добрано притисну Баново Брду. Кад разруше пола општине тада ће бити добар приступ и друга половина општине, ако се не расели, а раселиће се, бисте ли ви живели испод надвожњака, ће бити одлично повезана са блоком 72.

Тај мост ме подсећа на оне Капиџићеве и Брозове хидроцентрале на планинама где нема реке уопште само да се расели становништво из националних разлога.

Све што је сувишно то је и штетно!
Препоруке:
62
3
10 недеља, 01 јануар 2012 14:21
Голуб
Зашто су коментари на ову заиста позитивну вест тако злобни и гневни? Зашто се за једну од ретких добрих ствари која се десила у Београду не може рећи - лепо је, добро је, на добробит је свих нас. Ово није политичко питање, ово је решење једног важног комуналног проблема. У памет се браћо Срби.
Препоруке:
7
88
11 недеља, 01 јануар 2012 14:50
Милан
Зашто су коментари на ову заиста позитивну вест тако злобни и гневни?


Зато што је то, мој Голубе, најскупљи мост на свету. Ево погледај овај текст и где је једноставно и сликовито приказано поређење сличних мостова изграђених протекле деценије.

Друга ствар је, мој Голубе, што тај мост нема толики значај како се представља јер није ствар само у мосту већ и у прилазу на њега.
Препоруке:
72
3
12 недеља, 01 јануар 2012 15:21
Влада
Потемкинова села која ће отплаћивати наши унуци. Ако претекну.
Препоруке:
59
5
13 недеља, 01 јануар 2012 16:07
Iskrenko
Sa leve strane autoputa Beograd-Niš se nalazi mnogo više stanova i radnih mesta,i Sava se na tom delu mnogo više prelazi.Primarno je znači rešiti prelazak Save sa leve strane autoputa Beograd-Niš,tačnije izgraditi alternativu Brankovom mostu.To može da reši samo nekadašnji predlog Branka Pešića,koji se zalagao za izgradnju Nemanjinog mosta,koji bi bio produžetak Nemanjine ulice i ispod čijih stubova bi bila Železnička stanica,a Savska ulica prolazila kao podvožnjak,kao što Karadjordjeva ulica prolazi ispod Brankovog mosta.
,,Most na Adi,, je samo alternativa ,,Gazeli,, koja je već dobila alternativu u Ostružničkom mostu i na kojoj nakon rekonstrukcije ne postoji zagušenje u toj meri da se 1km prelazi 40 min,kao što je slučaj sa Brankovim mostom.
,,Most na Adi,, će sigurno koristiti,ali je pomalo suvišan,ne rešava glavne gužve u Beogradu,i izgradjen je uz plaćanje velike korupcione rente koja će biti veliki finansijski teret za budućnost
Препоруке:
51
3
14 недеља, 01 јануар 2012 16:39
Anonimna Srpkinja
Ovo je jedini njihov ucinak u zadnjih 4 godine, jedan most koji je izgradjen uz silno zaduzivanje, a u vreme Slobe su se mostovi gradili preko noci! Kukavna Srbijo sta si docekala!
Препоруке:
45
3
15 недеља, 01 јануар 2012 18:02
Konobar
Ovaj most su već jednom otvarali u šetnji sa građanima. Inače, most preko Dunava -Kalafat / Vidin u dužini 1.960 metara sa punim profilom autoputa i dva železnička koloseka u sredini košta 160 miliona evra.Ima se može se, kao most kod Beške za koji se još ni ne zna koliko košta jer sve zavisi od troškova za izbore. Ko sa medom radi, taj prste i liže.
Препоруке:
38
3
16 недеља, 01 јануар 2012 18:34
Голуб одговара Милану
Укратко Милане, извори на које се позиваш крајње су сумњиви. Мислио сам да си ме упутио на неки стручан извор, а не на професионалне мрзитеље свега и свачега. Ето.
Препоруке:
4
43
17 недеља, 01 јануар 2012 18:52
Милијана
На нашу велику жалост, а на милост онога ко нам је увалио сајле (Хајдин, млад 92 године). Леп је, нема шта, али ће га градити као Скадар на Бојани. Нема никакву функцију нити шта повезује. Повезује Лолу и Ивана Рибара, Булевар Ђинђића и Кркобабића. Мислим млађег. Прилази су смех. Да би се пришло све треба порушити. Треба га назвати ЖУТАЋ, или ЛЕПИ ЖУТИ или сл. Где је веза са Аутобаном за Ниш, док се то прокопа Зидар и Словеначки СЦТ (да ли уопште постоје) ће да живе од ове славе.
Срби, нажалост, немају референцу да су га правили. Правио га Ђилас са ММФом, Алпина Пором и Европском Унијом. Да нас увале у милијардске дугове. Негопошто већ ради, ајдер да га нахвалимо и да кажемо да је изграђен захваљујући власти, да нисмо имали власт овог моста неби било. Ко те пита за штету, важна је будућност. Ко га је градио (Аустријанци, као прелаз иђмеђу Аустро Уугарске и Београдског пашалука (могли су одмах да направе кабину за контролу интегрисане границе, као на Јарињу)
Препоруке:
42
3
18 недеља, 01 јануар 2012 21:23
spas
Most je impresivan, ali i preskup. Srbija može da ga otplati brzo, za jednu specifičnu i neuobičajenu cenu. Svi koji su učestvovali u kreiranju plana njegove gradnje, koji su obezbeđivali izvore finansiranja, odabirali projektante i izvođače, treba da budu smenjeni, sa zabranom da se doživotno bave politikom!!!!
Препоруке:
27
3
19 недеља, 01 јануар 2012 22:54
nena
Zar ne znate kako se zove taj most? Alo Golube, zovu ga 3u1 !!!! I dok Srbija grca u nezaposlenosti i siromastvu, krcaju se ogromne pare u JEDAN most!!!!To je najblaze receno NEUMESNO!!!! A cak i da je stanje u Srbiji dobro, potpuno je sumanuto potrositi novac u jedan most a da su se za tu kolicinu novca mogla sagraditi TRI mosta!!!!
Препоруке:
23
2
20 понедељак, 02 јануар 2012 00:18
Голуб одговара Нени
Хало Нено, слабо Вас чујем. Дајте ми ту рачуницу молим Вас лепо, не кажем да Вам не верујем, али желим да се лично уверим. То што је неко смислио духовиту доскочицу "три у једном" није доказ да је тачно то што тврдите. Штавише, звучи ми као јевтина пропаганда. Свако има право да не воли градску власт и ДС, ни мени нису драги, али непријатно изненађен количином негативних и уз то веома површних коментара на веома позитиван догађај - после 30 година у Београду направљен нови мост.
Дакле, молим све који имају релевантне и стручне податке о томе колико је коштао тај мост и како се за тај новац граде три моста да ми их пошаље. Хвала.
Препоруке:
3
23
21 понедељак, 02 јануар 2012 03:01
Рин о-о то
Моји утисци су јако амбивалентни али превага је ка позитивном. Надам се да су економске калкулације одговорних исправне. Мост је леп и делује грандиозно, естетиком али и према примењеним стручним решењима ( тако кажу они који су из те материје а стално су у медијима). Има неколико питања. Прво, да ли је у овим сиромашним временима овако нешто скупо било потребно Београду? Остружнички мост је 3х јефтинији и функционалан је у смислу стратешке мреже саобраћајница (пре свега обилазнице за тешка возила) и то је последњи мост који је направљен (Милошевић би направио још пет оваквих да није било промене судбине овом народу од стране светских зликоваца). Мене брине ко ће и како овај мост да сервисира у времену пред нама, све оне сајле и чуда... и како ћемо поднети овај кредит у склопу све већег задуживања?...
Препоруке:
11
1
22 понедељак, 02 јануар 2012 03:04
Рин о-о то
... Опет, Београд као престоница треба да направи и нешто што има и естетску и квалитетну поред функционалне претпоставке која је овде најмање узета у обзир. По мени овај мост има смисао постојања због тога што треба да: а) растерети „Газелу“ који је главни мост, мост-ауто пут. Мост на Ади је локални мост (успут је и "пречица" до Дедиња), б) Мост на Ади је и туристички мост, „боде очи“ па провоцира да би се прешло преко њега а и добар је за разгледницу као и за један од симбола града. Рукавци реке Саве ( и аде), погледом с овог места, Београду дају још једну квалитативну, опет естетску димензију („естетика по себи и за себе“). У смислу политичког маркетинга, неспорно је да је ДС направио велики успех. Добро је да је тако (не због ДС) већ због подизања критеријума за обављање власти, за остављање производа од општег значаја на крају мандата.
Препоруке:
1
10
23 понедељак, 02 јануар 2012 04:48
veca vestica
Grese ovi sto tvrde da je most preterano skup,most koji vodi od "ADE U NIGDE"poprilicno je jeftin.Ali su glodari i hijene poprilicno skupi,drustvo u kome je "ukinut"zavod za DERATIZACIJU zasluzuje jos par"zescih"mostova preko Topciderske reke i Borcanskog kanala.Greota je od boga da Topciderska reka i Borcanski kanal nemaju bar po dva mosta.
Препоруке:
13
1
24 понедељак, 02 јануар 2012 05:29
roadrunner
Golub:
веома позитиван догађај - после 30 година у Београду направљен нови мост.

Čak i da su tačne vaše tvrdnje(a nisu) da je most napravljen za realnu cenu, i da nisu sve te pare mogle biti pametnije iskorišćene, taj most nisu napravili Diljas, Demokrate ili MI kako to volite da populistički udarate na opšte dobro, već naša deca i UNUCI koji če vraćati kredit! To je stvar ne za ponos nego za sramotu! To je vama uspeh? Jedini infrastuktuni projekat U SRBIJI vredan pomena za 11 godina ove vlasti! Znate li šta je sve napravljeno u trulom komunizmu...i to sa lopatom i ručnim kolicima od 1945-1955?!! Ili bilo kom periodu, pre..pa čak i 1999-2000 pod sankcijama i obnove od bombardovanja. I to bez zaduživanja na 30 godina!

Teoretski ne može biti GORA vlast nego ona što raspoda ono što su napravili očevi i dedovi a zaduži unuke!

Ovakva banda nije jahala od Dahija Srbijom!
Препоруке:
16
1
25 понедељак, 02 јануар 2012 11:49
Anta
Postoje nekoliko stvari vezano za (kako kaze Djilas Nenadov most). Prva je vezana za samu lokaciju mosta.... i ona nije srecna jer na strani Banovog brda ima veliki problem sa ukljucivanjem na most. Drugi problem je izbor samog konstruktivnog resenja , a to konstruktivno resenje - most sa kosim zategama i jednim pilinom je najveca besmislica koja je ikad napravljena. Dakle mirna ravnicarska reka sa dubinom ne vecom od 5 metara se savladjuje mostom koji je okacen o jedan stub visine 200 metara. To je sa stanovista konstrukcije tolika glupost kao kad bi ste macolom od 10 kg zakucavali eksercic u zid da na njega okacite malu sliku.Treca dimenzija je estetska i to je takoce uzasan promasaj jer dimenzije mosta su u totalnoj disproporciji sa svim ostalim - iz bilo kog dela grada da se gleda- deluje kao monstrum u decjem vrticu . I cetvrti elemenat je ekonomski i tu ja verujem da je ta cena realna....za tako apsurdan most....
Препоруке:
6
1
26 понедељак, 02 јануар 2012 12:24
Голуб одговара roadrunneru
Ништа не тврдим, Ви тврдите да цена није реална, а ја само питам да ли знате колико је коштао мост, али колико видим Вама, Милану и Нени смета једино то што су га правили Ђилас и демократе.
Е, па ја не желим да Вас убеђујем да мењате политичке ставове, али немојте онда да ми говорите мост је скуп, него лепо реците - одвратан ми је онај Ђилас и његов мост.
И супер Вам је то да нас Тито и Милошевић нису задужили.
Задужили су нас нажалост, и то не на 30 него на 300 година, али то ваљда и сами знате, нема потребе да објашњавам.
Очигледно је да Ви овде изражавате личне несимпатије према Ђиласу и ДС, а мост Вам дође само као добар повод...
Нигде нико од Вас критичара ниједан податак није понудио,него само онако паушално омаловажавате.
Па добро, ето Вама се допадало како су градили Тито и Милошевић, мени није...
Препоруке:
1
12
27 понедељак, 02 јануар 2012 13:18
Milovan
Na vodi dužine 150 metar graditi most dužine 850 metara i utrošiti 400 mil. evra je pdvala koju ni unuci neće moći da isplate. Dva prevrata smo preživeli, ali ovaj treći nas je uništio. Prvi 1918 kada su nam "R&R" Rotšildi i Rokfeleri preko inostranih i domaćih masona, a podmetnuli podvalu integrativnih procesa, zarad viših ciljeva, dali zalogaj da se udavimo. Drgi, preokret 1941 kada su izvukli na površinu partizane (Čitaj:Dno dna srpskog naroda) tzv. revolucionare. Treći, prevrat 05.oktobar 2000 je kancerogeni. Doveli su DOS (Čitaj:Deca partizana) uz pomoć BIA koju kontroliše CIA iz Seged Salo u Beograd u Nemanjinu br.11. Ovi kaparisani plaćenici su uspeli da sve što NATO (Zemaljski pakao katoličke alijanse ) nije spržio u Srbiji da pretvore u prah i pepeo.
Препоруке:
8
1
28 понедељак, 02 јануар 2012 19:02
lutajući holanđanin
još koliko puta će ga otvoriti do izbora?
Препоруке:
3
1
29 понедељак, 02 јануар 2012 19:03
Jasna*odgovara Golubu
Ja ne znam koliko je kostao most,(posto ste izgleda imali uvida u racunicu, bas bi bilo lepo od vas da je obelodanite),ali znam koliko nas je ova Zutokratska vlast zaduzila ,opljackala i rasprodala ,onoliko koliko ni Sloba ,pa cak ni Broz ne bi ni za tristo godina,to je svima jasno,nema valjda potrebe da vam se i to objasnjava,a ako vam ni to nije jasno pogledajte malo cifre zaduzenosti zemlje onomad i sad( i pored rasprodaje,pardon "privatizacije" u zutokratskoj terminologiji)
Препоруке:
4
1
30 понедељак, 02 јануар 2012 19:43
Бранислав
Мислим да је требало да приоритет падне на "кинески мост", обзиром да је много потребнији Београду од овог, као и да би скратио време путовања од Борче до Новог Београда за пуна 2 сата, а огромну количину транзитног саобраћаја (око 30%) у пакету са великим камионима изместио из центра Београда. Међутим, тај мост је не граде европљани, а не може ни да се угради у њега (пошто је на поклон), па може и да се опструише.

Свакако је добро да постоји нови мост, јер ће донекле растеретити Газелу, али никако не оправдава новац који је у њега уложен.

Проблем је и то што је највећи део тог новца изашао из земље, јер су га радиле стране компаније (еу диктира такве услове да за све новце које даје диктира такве услове конкурса које наше компаније нису у стању да испуне).

Грађен је велелепно, а обе стране које повезује изгледају прилично депресивно. Требало га је урадити тако да врши функцију, а са могућношћу да се улепшава у нека срећнија времена.
Препоруке:
1
1
31 понедељак, 02 јануар 2012 20:21
Sten
@Golub
Most na Adi:
Wikipedia
Planirano je da projektovanje i izgradnja mosta košta 118.652.230 evra. Tokom 2006. bilo je procenjeno da će most zajedno sa pristupnim saobraćajnicama koštati 161 milion evra. Međutim tokom tokom 2010 pominje se cifra od 300 miliona evra evra, a tokom 2011 pominje se cena od 400 miliona evra bez poreza i doprinosa.
Imaće dužinu od 929 metara... Predviđena je širina od 45 metara... Dužina glavnog raspona biće 376 metara.
B92
Most kod Beske:
"Najpre se pričalo da investitor nudi 52 miliona evra, a izvođači traže 83 miliona. Do sada je isplaćeno 43 miliona, šest miliona više od
ugovorene sume. Koliko će se još morati doplatiti niko živ ne zna, a po najnovijim informacijama, Alpina traži čak 105 miliona evra,
dok se realna vrednost, navodno, kreće oko 80 miliona. Kako stvari stoje, sva je prilika da će most biti pedesetak miliona evra skuplji nego što je prvobitno planirano."
Wikipedia
"Ukupna dužina mosta je 2.250m, a širina 14,4m"
Препоруке:
2
1

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер