четвртак, 18. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Економски „Магнум кримен“

Kоментари (111) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 недеља, 08 јануар 2012 14:00
Starac Milija
Samo da budemo jasni: Srbija je meko okupirana zemlja, u kandžama dužničke ekonomije. Ova ekipa na vlasti jeste produžena ruka svetske (bankarske) vladarske elite i radi samo ono što im se kaže, a to je dalje zaduživanje zemlje. Pri tome nove pare ne dobijamo, niti ih vidimo, samo nam kuca brojčanik kamate svakog dana i to po glavi svakog građanina, i po glavi svake bebe u porodilištu. Ono što je opasno za nas je što smo se kao narod "odseljačili" (rastali se sa selom u svakom smislu), a nemamo više industriju, ne stvaramo skoro ništa. Radne navike su nam opasno na niskom nivou, otprilike kao i natalitet. Ako produžimo ovako depresivni, bez zdrave inicijative, i čekanjući Godoa EU - teško nama i teško našoj deci. Krajnje je vreme da se trgnemo i da shvatimo sopstvenu odgovornost za našu sudbinu, i da nešto preduzmemo pre svega u svojoj kući,u svom životu.
Препоруке:
79
2
2 недеља, 08 јануар 2012 14:04
Nikola
Ukoliko se ne varam dr Pavle Popović, jedan od najvećih stručnjaka za funkcionisanje malih i srednjih preduzeća je sada u Ekonomskom savetu DSS? Ako jeste, to me kao glasača te stranka zaista raduje...
Препоруке:
65
2
3 недеља, 08 јануар 2012 14:47
Патриота из Топлице
Наравно да су набеђени "експерти" извршавали налоге "безалтернативне" ЕУ што их уопште не ослобађа одговорности за почињено дело уништења привреде и довођења народа на просјачки штап. Али, изгледа да није у питању само наметање дужничког ропства земљи, што је основна полуга "меке окупације". Има ту и посебно планираних уништавајућих подухвата са циљем да се одређена знања и технологије трајно одузму "незгодној" Србији. Да ли јавност зна да су капиталне машине тешке обраде, од којих су неке постојале још само на пар места у Европи,однете из Лоле у Словенију? О знању да се оне примене и да не говоримо! И није ли било отужно слушати хвалоспев о специјалној декоративној расвети новог моста коју је наравно извела страна фирма? Уз астрономску цену контроверзног моста, млади "бизнисмен" на челу града и његова "просрпска" странка одговорни су још и више што на том мосту нема ни "и" од српског инжењерства!Срам их било! Јер машински факултет г. Ђиласу служи за украс, док је некима живот и нада!
Препоруке:
59
0
4 недеља, 08 јануар 2012 14:49
Mirko
Ispravka pljackaske privatizacije je slozen posao a preduslov je politicka vlast pravih patriotskih snaga.Cak i tada nije dobro da se ponovo odjednom nacionalizuje neopravdano stecena imovina(legalizovana zakonima i aktima prethodnih vlasti).Novi pocetak bi trebalo traziti u iskustvu svih razvijenih zemalja koje su aktima drzave stitile i podsticale svoju privredu dok nije dosao trenutak da im vise odgovara slobodna trgovina.Rusija je lakse pocela ispravke pljackaske privatizacije blagodareci vecim prihodima od izvoza nafte i gasa. Veliki ruski pisac i patriota Solzenjicin smatrao je cak da ne bi bilo dobro oduzeti imovinu tajkunima ako su oni sposobni da bez privilegija i korupcije uspesno vode preduzeca.Nasa ekonomska misao nije iznedrila nezavisne strucnjake vec uglavnom apologete liberalnog kapitalizna ili rezimske naucnike koji oblikuju teorije prema politickom vetru.Autor pripada onim retkim koje nece imati ko da plati.
Препоруке:
39
1
5 недеља, 08 јануар 2012 15:11
Ружичасти пантер
Рушење једног друштвено-економског система и успостављање другог није реформа већ револуција. То што ДОС није имао храбрости да то отворено каже већ су његови лидери причали о увођењу демократије (а не о увођењу капитализма),ништа не мења на ствари. А свака револуција - као што знамо из искуства 1945 - носи насиље,неправде,невине жртве. Чему сад чуђење?
Препоруке:
33
8
6 недеља, 08 јануар 2012 15:23
Iskustvo
Varaju se svi koji misle da je ovo u Srbiji od juče. Dugo su pod socijalizmom u Pandorinoj kutiji Nušića spavala zla koja su nas snašla. Njih je samo u periodu posle Drugog svetskog rata prikrivala snažna državna ekonomija a ova neradna bagra je jedva čekala trenutak kada će pod opsenom demokratije, kao i pre rata ponovo zaplivati u blatu lopovluka, prevara i svakakvog nemorala. U pitanju je krajnje rđav mentalitet naroda koji je bez premca u odnosu na susede a kamoli šire. Strahovit nerad i dezorganizovanost! Nije čudo što su svi pobegli od njih i ne žele da žive u zajednici sa Srbima. Nema tu nikakvog rasizma. U pitanju je precizna dijagnoza onoga ko živi sa njima više od šezdeset godina. Srbi, jednostavno, nisu sposobni za napredak, život u moralu i zajednici. Stalno nekoga optužuju za krađe a sami su najveći lopovi. Na kraju su i sopstvenu državu prodali ili, bar, bez trunke savesti, to omogućili. Kakav je to moral ako ne misle makar na sosptveno potomstvo?
Препоруке:
96
34
7 недеља, 08 јануар 2012 15:29
Саша
Уколико не дође до преокрета чека нас судбина Грчке, Шпаније, Италије,
Не слажем се. Чека нас знатно гора судбина, јер ни Шпанија, ни Италија па ни Грчка нису суочене са тако великим изазовима као Србија. Према томе, иако би то био патриотски чин, преузимање власти од ДОС-а неће бити нимало пријатно (осим наравно за СНС коме је долазак на власт циљ сам по себи).
Препоруке:
51
0
8 недеља, 08 јануар 2012 15:48
Слободан
Смета ми у наизглед амбициозно названом чланку аутор избегава да напише јасно да Ђелићева оставка није "частан чин" ни "напуштање брода који тоне", него знак да је он завршио задани посао као и други министри Ђинђићеве владе. И зато није тачно да "Није битно"!
Зашто не сме бити примењена лустрација? Зато што се не изриче адекватна осуда кривичних дела и не кажњава криминалац, а облици казне морају бити вишеструки и вишезначни - међу њима је најблажи и најлакши за заобилажење је забрана политичког деловања (као и да су до сада директно политички деловали!). Цена сваког процеса је пропорционална величини злочина. Али увек мања од штете која је направљена и од рекуперације одузетих вредности. И, што је још важније: даје се јасан пример осталима и другима. Зато је битно утврдити и зашто је Ђелић дао оставку и колико је оно што је чинио кошта Србију. Смета и то што аутор не напише (а зна!) јасно имена "консултантских" кућа и, што је још важније, ко их је ангажовао и по којој цени!
Препоруке:
49
0
9 недеља, 08 јануар 2012 16:38
Овакве текстове (ипак) треба писати
Све је тачно у овом болно одоцнелом чланку. Аутор би требало да пита ДСС следеће: зашто је у време општег распада ауторитета и инаугурисања "експерата" прве владе после злосрећног петог октобра у омнипотентне зналце и инжењере лепшег сутра та странка, ДСС, ћутала о економији? Динкић је побио домаће банке, а ДСС је пригрлио овог економског сајко килера за партнера у влади. Штавише, економију земље препустили су му без мешања, као да су то унутрашња питања Г17, а не борба за привредно преживљавање нације.
Препоруке:
43
2
10 недеља, 08 јануар 2012 17:05
Зоран Ђорђевић
@Ружичасти пантер
Ово сте лепо приметили:
То што ДОС није имао храбрости да то отворено каже већ су његови лидери причали о увођењу демократије (а не о увођењу капитализма),ништа не мења на ствари.

А онда је, као што смо коментарисали у теми о латиници, све кренуло својим током. Они који су нас на то навукли нису имали потребе да планирају сваки корак.
Препоруке:
25
2
11 недеља, 08 јануар 2012 17:57
Jasna*
Slobodan Milosevic je bio brana ovakvim "reformama",to mora da se zna i da se kaze.Zato je i sklonjen i dovedeni su "viziJonari" i "reformisti" da bi sprovodili reforme po receptu zapadnih gazda.Naravno sve to praceno besomucnom propagandom o "uspesnim"reformama,iako su tada retki i malobrojni domaci ekonomisti upozoravali(prof.Dusanic),iako se bas u to vreme desavao ekonomski kolaps Argentine,po istom receptu od strane istih nalogodavaca,nista nije moglo spreciti srbijanske "viziJonare" i "reformiste" pijane od vlasti ,moci i slave...
Препоруке:
35
3
12 недеља, 08 јануар 2012 18:35
Jasna*
"Da li ce nasi reformatori koji su takodje popravili imovinski saldo proci nekazenjeno"?
Pa naravno da hoce,tu nema sumnje,u udzbenicima ce se slaviti kao veliki viziJonari i reformatori ,za svoje neuspehe okrivice ekonomsku krizu,Slobodana Milosevica zbog kasnjenja u reformama ,jer nije razumeo "savremene svetske tokove",kocnicara Kostunicu,itd ,a gde bi nam sa takvim viziJonarima i reformistima bio kraj da sa reformama nismo odocnili ,da nije bilo kocenja i da nije bilo ekonomske krize...
Препоруке:
32
1
13 недеља, 08 јануар 2012 19:20
Микајло
Као што је својевремено изрекао свој суд о будућности Србије покојни Брана Црнчевић дозволите ми да га `присвојим` : Људи, ми смо најеб.. .
Препоруке:
25
0
14 недеља, 08 јануар 2012 20:19
Jasna*@iskustvo
Iako ste dosta stvari rekli sa kojima bih mogla da se slozim,ovo ipak ne odgovara istini:"u pitanju je krajnje rdjav mentalitat u odnosu na susede...nije cudo da su svi pobegli od njih..."
Posto je ovo srpski portal,uglavnom se bavimo srpskim stvarima ,a ne vasim susednim ipak istine radi,kad vec poredite srpski mentalitet sa susedima ,treba reci da je Hrvatska najzaduazenija zemlja od svih bivsih Yu republika ,koje su sve takodje prodate zapadnim gazdama, i ne misle na potomstvo ,kao sto ste to napisali za Srbe, ,nisu ni srpski susedi nista bolji,prema tome sve je to isti mentalitet.
Препоруке:
25
8
15 недеља, 08 јануар 2012 20:48
Љута трава на љуту рану (део први)
@Iskustvo

Цитирам: „Nema tu nikakvog rasizma. (...) Srbi, jednostavno, nisu sposobni za napredak, život u moralu i zajednici.“

Како се усуђујете? Шта Ви уопште знате о Србима и Србији, о њеној привреди? Да знате шта говорите погледали бисте укупан развој кнежевине и краљевине до 1914 па се онда упознали са приликама у економији и политици у формативном периоду КрСХС 1919-1925. Чак и шовинисти попут Вас нешто би ту морало да се учини необичним. Када у обзир не би били узети људски и материјални губици изазвани систематском пљачком током и уништавањем при крају окупације - што је немогуће - могли бисте да прочитате доступне новине, препуне јасних бројева, упечатљивих вести и изванредних чланака, кроз које може да се види сва погубност увођења, из „западних крајева“, пословних, моралних и правних обичаја потпуно страних искуству народа, основама и духу његових институција. Па се након тога позовите на тумачење историје путем комедије Бранислава Нушића.
Препоруке:
31
9
16 недеља, 08 јануар 2012 20:52
Љута трава на љуту рану (део други)
@Iskustvo

Погубност диктатуре Карађорђевића – почиње 1918 и ослања се на идеолошки југословенску Демократску странку – најлепше се види из тога како је Србин и како је Србија прошла у погледу ратних репарација и наслеђа царске и краљевске имовине. Југословенску диктатуру Карађорђевића заменила је бољшевичка, у основи базирана на аустрославистичким идејама. Последица тога била је и остала да Срби не управљају својом државом, тиме ни политиком нити привредом па их зато за садашњу кризу не ваља ни кривити: нису узрочници чињењем ни нечињењем нити карактеристикама како су у овом архетипски шовинистичком испаду приказане. Колико је дубока та истина види се из сукцесије СФРЈ: глас да је по том основу подељен, у швајцарској банци пронађен, депозит куће Обреновић не мора да буде тачан, али је само његово постојање илустративно.
Препоруке:
28
8
17 недеља, 08 јануар 2012 20:52
Laza
Ovde neki konstantno pricaju pricu sve je pocelo od 1945. godine,e pa to nije tacno.Srbija ima problem sa svojom elitom mnogo ranije,dovoljno je procitati Arcibala Rajsa i sta se otada promenilo u srpskoj eliti?Mista,novi likovi stara prica.O Djelicu taj covek evidentno je upropastio jednu zemlju gde je bio ekonomski savetnik u Rusiji,doslo je do ekonomskog kraha 1998. godine, i taj covek dolazi u Srbiju i sprovodi isti ekonomski program MMF i Svetske banke sprovodio u Rusiji.Pametni narodi su se zahvalili MMF, posle kraha primer Argentina i Brazil i sprovode svoj program.A Srbija coveka koji je upropastio jednu zemlju prima da sprovodi reforme i sta sad imamo,pa on je ponovio svoj neuspeh i ko je tu kriv?Ako kao drzava zelimo da napredujemo, moramo da menjamo mentalitet i sistem vrednosti koji imamao,to ne moze da uradi za jednu generaciju i tu se mora poceti.Mora da se ucimo na primerima drugih Japana i Nemacke posle Drugog svetskog rata,Kine i to prilagodjavati srpskim uslovima.
Препоруке:
27
0
18 недеља, 08 јануар 2012 20:55
Љута трава на љуту рану (део трећи)
@Iskustvo

За крај: погледајте, забога, имена и презимена у економији, политици, медијима, полицији, ДБ, међу тајкунима, другде где је моћ. Срби? Који и одакле, у којој пропорцији? Да ли, уопште, Срби? То је последица изостанка отварања архива и лустрације од 1945: драстичан скорашњи пример је удбашки крволок Јово Капичић, како рече, либерал и Црногорац.
Даље мислите сами а нас Србе, лепо Вас молим господине шовинисто, оставите на изумремо на миру.
Препоруке:
29
9
19 недеља, 08 јануар 2012 21:00
iskustvo
@Jasna
Prvo, ne bavim se nikakvim mojim susednim stvarima te ako ste mislili da pripadam nekoj drugoj naciji sa ovih prostora onda vam je primisao zakazala. Drugo, svako je ovde hendikepiran ukoliko pokušava praviti poređenje sa Hrvatima zbog već poznatih okolnosti. Tačno je ono što ste napisali o njima ali ste promašili poentu. Oni su se borili za svoju državu i izborili su je, kakva je takva. A jeste i zločinačka i prezadužena. Sloba je i u vreme kada su mnogi Srbi gubili glave i imovinu ovde nalazio vremena za selidbu na Dedinje! A razjedinjeni smo i ratovali! Čak i danas, rizikujući da usled takvog stanja izgubimo i državu. Da li to Hrvati rade? Pisao sam o psihološkim osobinama ovog naroda ne da bih unizio rod kome i sam pripadam već da bi osvestio makar deo nas te ukazao na najpogubnije osobine u našem mentalitetu. Ne razumem, na primer, šta bi danas prosečan srpski radnik imao zajedničkog sa vladajućom politikom koja mu skida kožu s leđa! Više bih voleo da mi to radi stranac.
Препоруке:
22
6
20 недеља, 08 јануар 2012 21:14
izazov
@љута трава на љуту рану
Kako se usuđuješ....Jel' to pretnja u srbijanskom stilu i maniru? Pa, što ti smeta toliko taj Nušić? Pa, na kraju, možeš pokušati i da mu oboriš spomenik! Ali, jedva da ćeš moći da opovrgneš sve ono komićno i gorko što je dao o ovdašnjem srbijansko-cincarskom mentalitetu koji je u današnjim okolnostima došao do svog punog izraza. A i ti bi da se umešaš u njegove junake? Pa, izvoli, navali odmah na dotično obeležje! Krađe, lopovluci, podmetanja, pritvornost, ulagivanje, puzavost, koristoljubivost, na kraju, izdaja. Zar je o tome sramota govoriti? Nažalost, ovaj sajt nije slikovnica fotografija iz mladosti već naličje domaćeg mentaliteta. Uplašime toliko da skoro zaboravih staviti i tačku, mada, kada bolje razmislim, bilo bi toga još! No, za zajapurenog gedžovana dosta je i ovo!
Препоруке:
17
11
21 недеља, 08 јануар 2012 21:28
iskustvo
@љута трава на љуту рану
Da me nećete, možda, onako iz patriotskog zaleta, optužiti i za zaveru oko ubistva kralja Aleksandra? Ili, možda, za pročitanu knjigu Žan Mari Čalić o socijalnim prilikama u Srbiji u rasponu od skoro jednog veka. Tamo su izneseni vrlo neveseli podaci o tome kako je živeo običan čovek, najviše radnik, u slobodnoj zemlji Srbiji. Ovo već kada, po dobrom srbijanskom običaju, prozivate koliko uopšte znam o Srbima i Srbiji. Žao mi je to sve što znam i što videh sopstvenim očima u ovom životu ali se, na vašu žalost, ne mogoh oteti zaključku da su uglavnom oni iz domaćih slojeva i najveći krivci za sadašnju sudbinu države i naroda. Kako su se samo bedno bogatili pojedinci u vreme ratne nesreće 1914-18. A jedan od takvih ratnih profitera došao je posle rata glave i jednom Arčibaldu Rajsu, koji je slavio običnog srpskog borca i seljaka. Bojim se da jedan takav čuči i u vama. Potrebne su samo okolnosti i eto novog Đelića, Vlahovića, Dinkića. Ako oni nisu Srbi....
Препоруке:
22
6
22 недеља, 08 јануар 2012 21:30
Jasna*@iskustvo
Zakljucila sam da ne pripadate Srpskom narodu ,na osnovu toga sto ne koristite prisvojnu zamenicu "niko nece sa nama",vec "niko nece sa njima".Ne treba se odricati svojih,makar kakvi da su,a dosta stvari sto ste napisali o nama su nazalost tacne.
Препоруке:
18
10
23 недеља, 08 јануар 2012 21:34
@izazov
О Французима судите само према Молијеру? О Ирцима само према Бекетовој прози?

Ви сте, очигледно је, завршили добре школе. Како су Вас научили читању и разумевању текста, тако су Вас научили и цивилизованом опхођењу.

Збогом.
Препоруке:
9
18
24 недеља, 08 јануар 2012 21:49
фристајло
Циљ "реформи" није био опоравак државе и привреде и раст стандарда, већ увођење капитализма, који ће омогућити лак приступ страном капиталу до тржишта Србије и до српских ресурса. Циљ је постигнут, и они који су га поставили, потпуно су задовољни резултатима.
А то, што се неки "праве блесави" и што је народ остао ускраћен- друга је ствар. Хтели смо капитализам- добили смо га.
Сваком своје.
Препоруке:
28
1
25 недеља, 08 јануар 2012 22:13
iskustvo
@љута трава на љуту рану@Jasna
ne, o Francuzima, na primer, sudim i prema Balzaku, Dijamelu, Igou, Fransu, Morijaku, Sartru, Monterlanu, Bovoar, Židu, Daladjeu, Petenu....zar ne! Oduševljavaju me koliko Beket tolikom i Jejts, Džojs, Šo, Batler, Vajld...A čitanju i razmevanju teksta naučili su me uglavnom ovdašnji Srbi, od učiteljice Ruže Hristić iz osnovne škole Jovan Miodragović, preko legende srpskog pozorišta, Raše Plaovića, profesora XII beogradske gimnazije, Branka Sabova, do akademika prof. Radomira Lukića ili akad. prof. Jovana Đorđevića. I manite se srbijanskog manira večitog patroniziranja pameti i istine. Biće vam bolje i lakše u rekao bih, visokim i poštovanim godinama.
Vama, pak, poručujem da i zbog takvih malenkosti ne možete sebi dopustiti pravo da nekome određujete rod i poreklo. Za vašu znatiželju, imam lozu Nemanjića. Naravno, to mi ne daje pravo u nekom drugom smislu. Vidite, i zbog toga nismo baš svuda dobro primljeni.....
Препоруке:
20
7
26 недеља, 08 јануар 2012 22:21
iskustvo
@фристајло
Sistem koji smo dobili ima pretežne osobine sirovog i surovog kapitalizma a istina je da smo ga tražili....Bojim se da su nam u tom angažmanu uveliko pomogle osobine koje napred pobrojah. E, u tome je tragedija ovdašnjeg mentaliteta.....ali i šansa da tako ne mora uvek biti. A to je i savremeno značenje Nuđića i njegovog dela. Očigledno Srbi i srpski rod malo su naučili od ovog genijalnog komediografa ali i velikog rodoljuba. Vidim to, pre svega, po reakcijama na moj, moram reći, možda preoštar, eventualno, neodmeren komentar. Ništa me na to nije više nateralo nego više nego očajne prilike u kojima moj ali i pripadnici ostalih naroda žive u ovoj ojađenoj zemlji.
Препоруке:
26
6
27 недеља, 08 јануар 2012 23:13
Дарко
Лепо би било да Срби данас имају пријатеље формата и интегритета као што је то био у своје време био Арчибалд Рајс,да једном будемо начисто са тим шта су нам врлине,и што је важније,шта су нам мане и како их превазићи,ако је то икако могуће,наравно.
Препоруке:
17
1
28 понедељак, 09 јануар 2012 00:59
zoran
Nije mi milo sto "iskustvo" ovako pise, ali, zar nije tako? to je surova istina, pogledajte sa kojom lakocom nam skidaju kozu sa ledja a da niko, ali bas niko ni rec da kaze, naravno, ukljucujuci i meme...zamislite, djelic podneo ostavku, i? to je to...ili, a onda, da ne bude lustracija privatizacije...a zasto? rada trajkovic je poslanik u parlamentu, moram reci, druge drzave, i prima beneficije od vlade srbije...sta god rekli, "iskustvo" je u pravu, ne treba ga kritikovati, vec bezati iz tog, tj. ovog stanja, pa onda, dinkic i banke, dinkic i kipar, vlahovic i privatizacija, ceda jovanovic...koliko jos simptoma treba da nabrojim da bi mi saznali svoju dijagnozu koja je ruku na srce, veoma losa...i da, ovo je bitno, na izborima ce biti ti isti ljudi a mi cemo se svadjati i glasati za ponavljace, nesposobnjakovice...znate sta, ako sagledate malo bolje cinjenice oko sebe, pitanje je da li zasluzujemo bolje?
Препоруке:
28
3
29 понедељак, 09 јануар 2012 01:39
Радгост
Iskustvo, 14:23
Varaju se svi koji misle da je ovo u Srbiji od juče.

Покушај са напредњацима из времена краља Милана да "ovo" успоставе у Србији,није успео.Семе "ovoga" је стигло у Србију са запада године 1903.Запад је проценио да у Србији има премало комесара за остваривање властитих циљева, па зато од врховног команданта српске војске, пре пробоја солунског фронта,захтева да командир сваке чете одреди по два најбоља војника за школовање на западу.Наравно да командири нису одредили најбоље,јер су били потребни,него су одредили најгоре војнике за школовање на западу.
Dugo su pod socijalizmom u Pandorinoj kutiji Nušića spavala zla koja su nas snašla.

Да,запад има посебну дисциплину 'уметнички дојам ружења свог народа' за књижевност и филм,за ствараоце на српском и руском језику.
Препоруке:
8
23
30 понедељак, 09 јануар 2012 01:40
Радгост
Iskustvo,14:23
U pitanju je krajnje rđav mentalitet naroda koji je bez premca u odnosu na susede a kamoli šire. Strahovit nerad i dezorganizovanost!

Нерад и неред је неупоредиво већи код суседа и шире него код Срба.
Пример Словенија:од априла до октобра,запослени су заузети припремама за летовање и летовањем у више наврата;а од новембра до краја марта где,како, колико пута на скијање.У исто време Срби по Шумадији,Поморављу,Војводини не дижу главу од посла на пољу,оборима и торовима.Нико нормалан не може од Словенаца да очекује да преору Алпе или крас на Приморју,јел да?Без обзира што за своје потребе приделају 10% воћа,20% поврћа и 30% житарица.
Nije čudo što su svi pobegli od njih i ne žele da žive u zajednici sa Srbima.

Ово је гадно подметање Србима.Словенци,још док за себе нису знали,нису желели заједно са Србима.Ма ни са собом нису хтели,види плебисцит од 1920.
А питај Србе на Балкану:хоће ли заједно?
Препоруке:
11
24
31 понедељак, 09 јануар 2012 01:43
Радгост
Iskustvo,14:23
Nema tu nikakvog rasizma. U pitanju je precizna dijagnoza onoga ko živi sa njima više od šezdeset godina. Srbi, jednostavno, nisu sposobni za napredak, život u moralu i zajednici.

Ово је чиста Србомржња.Сви српски суседи и шире, су пожелели да живе у заједници Србији, још од времена Милоша Обреновића.А многи су и дошли.Јер, у то време, суседи и шире, ни за себе нису знали а камоли за заједницу,морал,правду,државу.
Stalno nekoga optužuju za krađe a sami su najveći lopovi. Na kraju su i sopstvenu državu prodali ili, bar, bez trunke savesti, to omogućili. Kakav je to moral ako ne misle makar na sosptveno potomstvo?

Србима је покрадено:и земља и људство и језик. Покрали су их суседи и шире.То су чињенице.
Препоруке:
14
24
32 понедељак, 09 јануар 2012 04:13
veca vestica
Problem u Srbiji mogu da rese"strucnjaci"iz ANADOLIJE,ali su i oni digli ruke od nas.Ali su bili korektni pa su dali"smernice".
Препоруке:
7
0
33 понедељак, 09 јануар 2012 08:46
minus 273
Posle bitke je lako biti general a momentalno su kod nas takvi generali na ceni,uz doktrinu :"Nisam kokoška da snesem jaje ali znam koje je mućak".
Препоруке:
2
11
34 понедељак, 09 јануар 2012 10:26
iskustvo
zar mislite da je Nušić svoje komade pisao živeći u nekada nam bliskim republikama pa kod njih sabirao dragocene detalje iz svakodnevnog života. Pa, dobro, ako nije Nušić a šta je, onda, i o čemu pisao naš savremenik i sada akademik, mada mnogo ne polažem na tu njegovu poslednju titulu, Dušan Kovačević? Ili, nekada, Laza Lazarević? Kako su se samo Srbi poneli prema Đuri Jakšiću? Treba li još primera? Da se ne lažemo, i ovdašnji mentalitet je samo ili tek zbirna osobina i izraz nerazvijenog građanskog društva u Srbiji a na bazi nedovoljne akumulacije kapitala u tek odseljačenoj Srbiji i sa jedva kojim intelektualnim proplamsajem pri već skoro utrnulom građanskom društvu koje se razvilo na evropskom zapadu. I to je ta tragična odrednica ali i sudbina Srbije i njenog naroda. Ono što je bilo najplemenitije u ovom narodu odnjihala su dva velika egzistencijalna iskušenja i iskustva, u Prvom i Drugom svetskom ratu. Poreci posle njih uspostavljeni zdrali su, međutim, kožu sa te nevinosti.
Препоруке:
29
5
35 понедељак, 09 јануар 2012 10:37
iskustvo
Tragična sudbina srpskog naroda je, međutim, utkana i u posleratni hladnoratovski sukob koji je "nadmašio" sposobnost i potencijale ovog naroda da ih prevaziđe. Tražiti krivce i prekopavati istoriju kako se to, međutim, danas čini je krajnje odurno. U pitanju je najobičnije maroderstvo. Opet, zarad nečijeg tesnog interesa. A njega podržavaju ti "nesagoreli ostaci" inače sagorelog građanstva kojima je aktuelna finansijska lomljava globalnih razmera prividno kreirala mogućnost eventualnog revanša. U tu zamku su upali sami ali su povukli i dobar deo naroda obećavši mu "ispunjenje davnašnjih nacionalnih i socijalnih snova". U tome je njihova "istorijska odgovornost i krivica". Srbija se, međutim, može osloboditi ovakvih "ilzionista i zaluđenika" samo razdiranjem i otklanjanjem pseudocivilizacijskog vela koji je sama namakla svojom istorijskom nezrelošću i umišljenošču. A nju su prevashodno nosili politički slojevi nesposobni da dubinski prodru u značenja savremenih zbivanja i velikih
Препоруке:
23
5
36 понедељак, 09 јануар 2012 10:39
Велизар
@iskustvo

Аболирао си околне народе који су се у Ендехазији над Србима у крви купали, оне што су одсекли руке Сави Шумановићу и потом га убили, оне што су попуњавали воду испод леда Дунава у Рацији 1941, оне што су живим људима узимали органе. А онда трас на српски менталитет! Мени је твој менталитет много занимљивији.
Препоруке:
11
24
37 понедељак, 09 јануар 2012 10:40
iskustvo
društveno-ekonomskih prevrata. Postmiloševićevska politička elita ama ništa od toga nije shvatila i ona je, to je sasvim izvesno, izgubila istorijsku utakmicu. Tragedija ovog naroda je u tome što nije u stanju da u vremenima "opsena i sumnji" nije u stanju da iz sebe porodi novi život, svežu nadu, jednostavno, da letvicu izdigne na viši nivo.
Препоруке:
23
6
38 понедељак, 09 јануар 2012 10:43
Bob
Čekaj malo, otkud to sad "iz loze Nemanjića"?
A ja mislio da to danas niko ne zna. Živeh u neznanju...
Baš me interesuje kako neko može dokazati da potiče od Nemanjića. (bez bapskih priča)
Препоруке:
3
22
39 понедељак, 09 јануар 2012 10:58
брм
ДС се залагао за ваучерску приватизацију и такозвани народни капитализам - приватизоване фирме у власништву малих акционара и брзи развој аутохтоног приватног сектора - мала и средња предузећа и радње). ЗА ОВО СЕ ГЛАСАЛО УОЧИ 5. ОКТОБРА!!!
Препоруке:
25
1
40 понедељак, 09 јануар 2012 10:58
Advokati nacionalne istorije
@Bob
Pošto Vas to strašno golica a ne verujete u "bapske priče" onda se poslužite "makar" istorijskom literaturom da bi eventualno skratili prostor svog neznanja. Na drugi naćin Vam ne mogu pomoći a naročito u situacijama koje oplemenjujete sa "Kako to, stani malo..."
Nisam primetio da Vas "bapske priče" baš toliko ljute kada je ina istorija u pitanju a pogotovo one koje su se svile oko raznih mitova i čudesa kojih u srpskom narodu nema baš tako malo.
Препоруке:
28
1
41 понедељак, 09 јануар 2012 11:04
брм
"За крај: погледајте, забога, имена и презимена у економији, политици, медијима, полицији, ДБ, међу тајкунима, другде где је моћ. Срби? Који и одакле, у којој пропорцији? Да ли, уопште, Срби?"
ШТЕТА ШТО СЕ ОВАКВИ РЕДУКТОРИ сРБА НИСУ ПОЈАВИЛИ ПРЕ ЈАСЕНОВЦА, када много успешније и "на фињака" смањују корпус српског народа од усташа.. ... ово стратиште би тада било непотребно,а поштедели би се многи "не"-српски животи.. . замислите колико је "неправих" Срба узалуд побијено у Босни, Црној Гори, Далмацији...?
Препоруке:
24
3
42 понедељак, 09 јануар 2012 11:10
брм
Bob
"Čekaj malo, otkud to sad "iz loze Nemanjića"?
Baš me interesuje kako neko može dokazati da potiče od Nemanjića?"

(и) ти очигледно ниси прави Србин... па један од највећих великих великана срБства Пуниша Рачић је то једноставно доказао у реформисаном независном судству краљевине... слави исту крсну славу ко и Немањићи - ерго Немањић је.. и доби манастирску земљу у Метохији..слава му и хвала ...типичан срБски патриота
Препоруке:
27
3
43 понедељак, 09 јануар 2012 11:11
iskustvo
@Велизар
Vi, gospodine, samo potvrđujete tezu da jedan zločin /zločin genocida/ pothranjuje druge, skrivene, zločeste namere, sutra, najverovatnije i dela. Dobar primer za ovo može biti država Izrael. Nad Jevrejima je izvršen strašan genocid i to je nesporna činjenica. Zar bi zbog toga sada trebalo prećutkivati sve ono što ova država danas čini u okruženju u kome postoji. Naravno, u ovom slučaju ne pišem o mentalitetu jer mi je njihov način života nepoznat i dalek. Usudili ste se da mi podmetnete "oprost ustaških zločina" kao da u celoj Hrvatskoj danas žive sve same ustaše. Prosto me čudi kako onda danas i sama jevrejska zajednica opstaje u toj zemlji. Zanimljivo je kako u Srbiji, na primer, tonovi antikomunizma ne jenjavaju, što bi, eventualno, po tom sličnom obrascu, moglo da se poredi sa Hitlerovim antikomunizmom. Došli biste u apsurdnu situaciju Vam se teze okreću protiv sopstvenih argmenata! Eto do čega, na žalost, dovodi vaša kvazipatriotska logika u kojoj su bela i crna....
Препоруке:
25
9
44 понедељак, 09 јануар 2012 12:49
Patriotska špijunka i gola istina
Zaboravih zapitati one koji me tako slavno ovde okrstiše braniocem suseda te optužiše da sam oprvdavao zločine ustaških i neoustaških zlikovaca da li su tako spremno potezali protiv onih koji su u sred Beograda po divnom sunčanom a tako tragičnom danu za Srbe izgnanike iz krajine 5. avgusta nemarno sedeli po gradskim baštama i uživali u popodnevnom sumraku srpskog roda. Zapamtio sam dobro to " nepatriotsko beogradsko poslepodne", da ne kažem nešto milion puta gore, jer bi se, kao i sada odmah našli dežurni rodoljupci da mi "surduknu koju njihovu". A to, na žalost, mogu da rade jer ni Dušan Kovačević nije Branislav Nušić.
Препоруке:
22
1
45 понедељак, 09 јануар 2012 12:56
iskustvo
@Радгост
Srbima je oduzeta zemlja, pokretna imovina, pravo na jezik i život. Da, sve je to tačno. Fali samo jedna kockica u tom neveselom mozaiku. Uradili su to potomci Srba koji promeniše veru i običaje. Pa, neće biti da je za to kriv onaj koji ukazuje na osobine koje su posedovali upravo takvi primerci ovog naroda. Ovo zarad eventualno novih slučajeva. A u pitanju je samo srpski mentalitet i baš nijedan drugi pa ni susedni. A vi to gurate pod tepih šmunkajući ružno i već uveliko presahlo lice ovog naroda. Neka Vam je na čast!
Препоруке:
20
7
46 понедељак, 09 јануар 2012 13:41
Љута трава на љуту рану
@Iskustvo

Само сам чекао када ће се, након излива шовинизма према Србима, овај човек дохватити Јевреја. Било је логично и, ето, остварило се.
Сада можемо да очекујемо да ће Peter RV да ђипи, да скочи ...

Узгред, г. Iskustvo који нас теши тиме да није шовиниста, већ само аутошовиниста, неодољиво опомиње на улогу незаборављеног Бате Стојковића у филму "Ко то тамо пева".
Препоруке:
11
19
47 понедељак, 09 јануар 2012 13:47
Велизар
гдину искуство

Бесмислицу о враћању злочина другим зочином нећу ни да коментаришем. Интересантно је да се код Вас српска прошлост (како је прошао Ђура Јакшић, на пример)може употребити у говору о српском менталитету, док прошлост других не може јер нису сви они починили злочине, на пример одсекли руке Сави Шумановићу а потом га убили. Па нису ни сви Срби убили Ђуру Јакшића!
Али за Вас то није проблем. Доследност у врсти аргументације није особина која Вас краси. Флоскуле о српском менталитету давно су препознате као део репертоара мржње, а износе их углавном они који Србе не познају.
Препоруке:
6
19
48 понедељак, 09 јануар 2012 14:23
iskustvo
@љута трава на њуту рану, Велизар
Ma da, ovde je uvek u pitanju šovinizam a ne ono što svaki dan doživljavamo na šalterima, ulici, vozilu, zgradama, školama, policijskim stanicama, komunalnim službama. Ne, tu je sve kao i kod drugih.....čisto, bezbedno, opušteno, efikasno, dobronamerno.....naravno, dok ne upozna ovdašnje ponašanje. Ali, onda se usudi da im to podneseš pod nos. Odmah prizivaju u pomoć Svevišnjeg, Istinu i Pravdu, Poštenje, Iskrenost i Smernost. Kao i svaki lopov......
Препоруке:
21
7
49 понедељак, 09 јануар 2012 14:27
iskustvo
@љута трава на љуту рану
Kao što i Vi podesećate na Čarlija u ulozi Velikog Diktatora u trenucima iskrenog patriotskog nadahnuća. Bio je maestralan i vrlo uverljiv sve dok nije završilo u.........
Препоруке:
19
4
50 понедељак, 09 јануар 2012 15:06
брм
"Uradili su to potomci Srba koji promeniše veru i običaje. Pa, neće biti da je za to kriv onaj koji ukazuje na osobine koje su posedovali upravo takvi primerci ovog naroda"
за данас доста седи 5
Препоруке:
19
4
51 понедељак, 09 јануар 2012 15:40
Велизар
@ искуство

Поштовано искуство, сад видим да сте себи наденули интригантан ник. Ви, очигледно, имате лоше искуство у свакодневној комуникацији. Но запитајте се, нарочито после свега што сте овде написали, укључујући и оно
као и сваки лопов
, зашто је искуство лоше? Па зато што су и просечни људи на које наилазите, очигледно,способни да интуитивно, такорећи по мирису, схвате с ким, или, боље рећи, са чим имају посла.
Срби су добри, вољни да прискоче у невољи. А лоших искустава се клоне. Таквих као што сте Ви.
Препоруке:
4
19
52 понедељак, 09 јануар 2012 16:03
goran sydney
nazalost g. iskustvo je u pravu sto se tice vecine navedenog. pitanje je da li je sveobuhvatni preporod srpskog naroda uopste moguc?
Препоруке:
20
3
53 понедељак, 09 јануар 2012 16:37
фристајло
goran sydney
nazalost g. iskustvo je u pravu sto se tice vecine navedenog. pitanje je da li je sveobuhvatni preporod srpskog naroda uopste moguc?
Г. Искуство је само делимично у праву, јер генерализује ствари; и они који се не слажу са њим су делимично у праву, јер и они генерализују, такође, а само ја грешим, што покушавам да саопштим непријатну истину о томе да су сви само делимично у праву...
Но, будући да волим да грешим, изнећу став да су Срби, као народ, међу најбољим народима на свету; кључ је у томе да се појаве људи који умеју да извуку то добро из њих, а самим тим, оно лоше губи простор за појављивање. Но, то је и најтежи део, који захтева две ствари; прво, да нас спољни фактор бар на кратко "остави на миру", а друго, да народ, опет- бар на кратко- престане да мисли на данас, већ на сутра, мислећи на оно -јуче.
Компликовано?
Па, и није... Треба само да пажљивије слушамо оне чије нам се приче најмање свиђају, и да схватимо зашто нам се не свиђају.
Препоруке:
7
19
54 понедељак, 09 јануар 2012 16:49
Одбрана и последњи дани
Према iskustvu грех и кривица нису праисконски,него српски.Криви смо Хрватима и муслиманима зато што имају наше гене. Погледајте мало друге народе. Ситуације које сте навели на Западу су решене радном дисциплином и уговорима који се потписују,а не неком добротом људском.Кад немају према вама обавезу из уговора радо ће вас шутнути у позадину.
Препоруке:
5
18
55 понедељак, 09 јануар 2012 17:11
iskustvo
@Одбрана и последњи дани
....Кад немају према вама обавезу из уговора радо ће вас шутнути у позадину. Ne mislite, valjda, kao dva prethodna nadripatriota, da su Srbi, u tom smislu, nešto izuzetno? Zar ovde nema generalizacije i šta je uopšte dobrota. Toliko široko i rastegljivo da vam se od toga smuči u glavi. Među ovim narodom, zaista, svačega ima! Hvala na poverenju.
Препоруке:
19
6
56 понедељак, 09 јануар 2012 17:14
iskustvo
@Одбрана и последњи дани
Pa šta je brakorazvodna parnica nego upravo primer za vaš poslednji citat. Dakle, nije to Zapad nego savremena hrišćanska civilizacija. Njoj, nadam se, pripadamo i mi, zar ne!
Препоруке:
19
5
57 понедељак, 09 јануар 2012 17:25
iskustvo
@Велизар
Umesto da postavite društvenu situaciju u fokus Vi se bavite individualnim slučajem. Opet tipično za domaći ambijent. NIkako da se izađe iz tog oklopa predrasuda o sopstvenoj važnosti i samopriznanju. No. očigledno da je ovde u pitanju žal za izgubljenim identitetom. Otuda i potreba za upornim i neprekidnim samopotvrđivanjem. Problem je što se to može izvesti samo u individualno psihološkoj ravni a ne u stvarnosti društvenog života gde je taj identitet realno ugrožen. U ovom poslednjem, on se, naime, realizuje putem neadekvatnog socijalnog ponašanja, ili posedovanjem osobina na koje sam ukazao. Zato i ovakve ljutite reakcije. Posmatranje je, terapije radi, u svakom slučaju, neophodno.
Препоруке:
19
7
58 понедељак, 09 јануар 2012 17:31
iskustvo
karakterne osobine jedne zajednice konstituiše, pre svega, njihov radni i društveni moral. A kakav je on u Srbiji to je, odveć, mnogima poznato. Ako mislite drukčije, izvolite, recite...
Препоруке:
21
7
59 понедељак, 09 јануар 2012 18:43
iskustvo
@Фристајло
....кључ је у томе да се појаве људи који умеју да извуку то добро из њих, а самим тим, оно лоше губи простор за појављивање. Но, то је и најтежи део, који захтева две ствари; прво, да нас спољни фактор бар на кратко "остави на миру", а друго, да народ, опет- бар на кратко- престане да мисли на данас, већ на сутра, мислећи на оно -јуче. E, pa vidite, u tom grmu i leži zec. Dobrota ne nastaje u "mirnim uslovima" i pri "opuštanju" nego se luči baš u najtežim trenucima jedne zajednice. A njih je bilo i odviše u srpskoj istoriji. Primer je Prvi srpski ustanak a onda, i ono što sam pomenuo, dva svetska izazova koja su srpsku naciju bacila na sam prag egzistencijalne izdržljivosti. I upravo su to bili zvezdani trenuci ovog naroda. A šta smo mi posle toga uradili. Zarad plitkih i banalnih interesa, u jednom slučaju, ratnih profitera i stasale mlađane građanske klase, u drugom slučaju, zarad građanskog revanšizma, odbacili smo te herojske podvige i bacili ih u prašinu negacije
Препоруке:
19
6
60 понедељак, 09 јануар 2012 18:56
iskustvo
@Фристајло
borbe onih/partizani/ koji su dali najveći doprinos u NOR-u i potcenjivanje doprinosa prvenstveno seljačke mase boraca koji su Srbiji podarili slobodu kroz nemaran posleratni odnos prema tim istim oslobodiocima. Primer Arčibalda Rajsa ili Milunke Savić je ogledan primer, da ne govorim o Živojinu Mišiću i ostalima. U prvom slučaju Tito i klika su se obračunavali sa nekima od najviđenijih boraca/Pavle Jakšić/. I umesto da se ponosimo na tim primerima, mi danas kopamo i prekopavamo istoriju kako bi je upodobili za tekuće potrebe prefarbanih demokrata koji reinstaliraju skele za zgradu čiji su temelji odavno popustili. U procepu takvih nastojanja u Srbiji je zacario nemoral najčudvotornije mešavine pseudoproletarijata, kvazigrađanskog sloja i novodemokratskih šarlatana, sve sa nakaznom pseudonaučnom neoliberalnom doktrinom. To je koloratura nemorala i besmisla koja je dotukla današnju Srbiju i njene slavne istorijske tečevine.
Препоруке:
19
1
61 понедељак, 09 јануар 2012 20:20
@фристајло
Не, ми нисмо хтели капитализам. Радим у научном институту у коме се тих година расправљало о реформама. На питање постављено на једном скупу - зашто се не организује референдум на коме би се грађани изјаснили да ли су за укидање самоуправног социјализма и успостављање капитализма, више њих је у глас узвикнуло - па нико не би гласао за то.
Препоруке:
3
13
62 понедељак, 09 јануар 2012 22:49
фристајло
iskustvo
U procepu takvih nastojanja u Srbiji je zacario nemoral najčudvotornije mešavine pseudoproletarijata, kvazigrađanskog sloja i novodemokratskih šarlatana, sve sa nakaznom pseudonaučnom neoliberalnom doktrinom.
Ово не оспоравам, чак потврђујем.
Само се не слажем да смо за све сами криви, као што сугеришете; на нашој пропасти многи су врло стрпљиво и озбиљно радили, ван земље, и с обзиром колико су моћни и утицајни- никако се не слажем да је одговорност само на нама.
То, напросто, не држи воду; сетите се Турске, Аустроугарске, Немачке, Хрватске, Бугарске, Мађарске, ЕУ , САД, и ко зна кога још све не. Овај народ је од увек имао моћније непријатеље од савезника, и није коректно то превиђати кад му се одређује нека историјско- политичка мера.
Препоруке:
5
15
63 понедељак, 09 јануар 2012 22:56
фристајло
Не, ми нисмо хтели капитализам. Радим у научном институту у коме се тих година расправљало о реформама. На питање постављено на једном скупу - зашто се не организује референдум на коме би се грађани изјаснили да ли су за укидање самоуправног социјализма и успостављање капитализма, више њих је у глас узвикнуло - па нико не би гласао за то.Шта смо хтели- не знам (у ствари, знам, али то сад није битно), али знам шта смо добили, а знао сам и онда. Проблем и јесте у томе, што су баш ти научни институти ћутали, и слагали се (својим ћутањем) са "променама". Напросто, људи од науке су пропустили да упозоре народ на последице које могу уследити; да ли је то последица неспособности да то и препознају и алармирају јавност, слагање са тим променама или нешто треће- није тема за овде...
Препоруке:
16
1
64 понедељак, 09 јануар 2012 23:39
iskustvo
@фристајло
Gospodine, taj spoljni faktor o kome pišete svakako da postoji i to je istorijska komponenta naše sudbine na ovim prostorima. Ali, ako je on relativno stalno prisutan onda se on unekoliko i zanemaruje, odnosno sa njim se računa i on postaje kalkulativna kategorija srazmerne veličine ili vrednosti. I tu se stvari završavaju. Ali, gde smo mi tu, naša inicijativnost, kreativnost, pa makar, dosetljivost. To je ono gde zakazujemo i gde stagniramo. A osobine koje pomenuh upravo "prijaju" pa i pothranjuju takvo stanje stvari. I svako ko ih olako uzima i zanemaruje čini, namerno ili nenamerno, zločin prema ovom narodu. Takvo ponašanje je u direktnoj funkciji sprečavanja ove zemlje da se ukloni sa istorijske stranputice i da krene utabanom istorijskom stazom, onako kako to drugi, sa manje ili više sreće rade. O ovome se može tri dana i tri noći ali sam siguran da ste me Vi razumeli.
Препоруке:
18
2
65 понедељак, 09 јануар 2012 23:47
iskustvo
@
Ovo o institutima je vrlo precizno rečeno. Da, ne samo da su ćutali već su, u promenjenim sastavima, zapravo, puno toga činili da nam se ovo desi. neki od mojih drugara su sedeli u njima, u upravnim odborima. Sve je odranije bilo namešteno i podmazano. Kako je to moglo da se desi a da nam karakterne osobine kakve imamo i od kojih sam samo deo ovde naveo u svemu tome značajno "ne pomognu". I u tome je sva zloćudnost onoga na šta sam ukazao. Zar ne shvatate da u inostranstvu, poglavito u SAD, već decenijama unazad, postoje agencije za davanje tzv. intelektualnih usluga, think tank-ovi, koje vrlo analitički i sistematski kreiraju projekte ponašanja celih skupina, zajednica pa i naroda, čak, svakako, država u određenim situacijama. Svakako da značajan segment u svemu tome igra proučavanje folklora, dakako, dakle, i karakternih osobina o kojima sam ovde raspredao.
Препоруке:
18
2
66 уторак, 10 јануар 2012 01:09
фристајло
iskustvo
To je ono gde zakazujemo i gde stagniramo. A osobine koje pomenuh upravo "prijaju" pa i pothranjuju takvo stanje stvari.
Разумео сам Вас ја од почетка. Но, Ви, изгледа, не увиђате да ја управо у тим особинама сагледавам сву величину овог народа. Зато никад нисмо нападали другог и отимали туђе, западали у фашизам и националне злочине, чиме се мало који народ у свету може похвалити.
Ту националну дисциплину не очекујте код Срба; премали, и преслободан народ, за такво понашање. То је, у осталом, задатак његове елите, вођства, које је, као и Ви, превиђало да је такав народ част водити, и да га се не треба стидти, већ се поносити што си му на челу...
Знам колико високопарно ово звучи; но, размислите о смислу овог што Вам рекох. Јер, пљувањем се овај народ не покреће и не мотивише; то га само увреди, а инат је српски "бренд".
Ваља покушати нешто са позитивном мотивацијом, ако се већ наводе само- мане...
Препоруке:
6
16
67 уторак, 10 јануар 2012 01:09
srecna 2012,godina samomrznje
sudeci prema plusevima za ove skoro pa autosovinisticke komentare ove cemo godine da se samomrzimo
Препоруке:
10
1
68 уторак, 10 јануар 2012 01:47
Даг
Пљачкашка приватизација уопште није компликована као што изгледа. Довољно је обратити пажњу на персоналне везе између Владе, Агенције за приватизацију и Ревизорске куће (Дилојт). То је шачица људи. Истурена фигура је M. који се сваког дана смеши са ТВ екрана. Путеви новца јесу замршени, али путеви (биографије) људи који су тиме управљали нису. Они сами показују прстом на себе, али сви гледају у политичке партије, а тамо нема ничег (битног).
Препоруке:
8
0
69 уторак, 10 јануар 2012 02:15
Marko Gay
@ iskustvo

dva svetska izazova koja su srpsku naciju bacila na sam prag egzistencijalne izdržljivosti. I upravo su to bili zvezdani trenuci ovog naroda.


Ne tugujte.

Srbima ce se naprasno vratiti ta zvezdanost kad se ukljuce u NATO, pa ponovo kao u dva prethodna svetska rata za saku novca poloze zivote braneci imperiju.
Препоруке:
0
3
70 уторак, 10 јануар 2012 02:50
Одбрана и последњи дани
Е, моје iskustvo. Не говорим из кабинета, него из самог центра збивања. Штавише,у широј фамилији назирем трагове Нушићеве ожалошћене породице, али нису сви такви. Чини ми се да ви генерализујете. Колико не знам, Рајс није говорио о свим Србима, него о једном соју људи, профитерском, који је спреман на све за кацу масти,за комад земље или за министарску фотељу.Надам се да ћете се сложити са мном да дух нашег народа није профитерски, јер да јесте, профитирали би нешто кроз историју, не би били стално на губитку.Наравно да припадамо хришћанској цивилизацији, али постоји та подела на цивилизовани,уређен и пристојан Запад и варварски, неорганизован и непристојан Исток. У том сам смислу говорио и правио поређење.Не мислим да смо изузетак, али нисмо ни правило...наставак
Препоруке:
4
17
71 уторак, 10 јануар 2012 02:51
Одбрана и последњи дани
Информација из друге руке. Од пријатеља, који се једно време,са женом, бринуо о некој старој Немици, која није више имала никога,сви које је мрзила одавно су помрли.Често је возио у месницу,јер је уживала у томе да малтретира месаре.Пола сата психо тортуре за двеста грама јунетине.Што их више малтретира они све љубазнији и предусретљивији, само што јој се не завуку под кожу.Човек би рекао много фин и љубазан немачки човек. Није, него му патолошки стало да прода тих двеста грама.О осмесима у банкама да и не говорим. Онај ко нема осмех може слободно да се купи из банкарског сектора. Вештачки осмеси и вештачка финоћа.
Препоруке:
4
17
72 уторак, 10 јануар 2012 09:49
iskustvo
@Фристајло
Dragi gospodine, žao mi je ali Vi ništa, pod milim bogom, niste razumeli. I to je ono što najviše zabrinjava. Ako tako dobronamerni ljudi nisu u stanju da isprate tek nemaran uvid u stanje duha ovog naroda kako biste tek reagovali pri nešto pomnijoj analizi ovakvih moralnih prekršaja. Pričate o veličini ovog naroda te da nikoga nije napadao i otimao tuđe, nije zapadao u fašizam i nacionalne zločine te da mu to služi na čast. Shvatate li Vi šta napisaste? Ne terajte me da otvaram druge teme koje bi opovrgle vaše stanovište ali zar nije najveći zločin mirno posmatrati kako vam zemlju rastvaraju a narod osuđuju na nestanak? Čak tome priložiste i primer. Ne mogu shvatiti ovakvu nemarnost, da ne kažem nešto teže! ....Ту националну дисциплину не очекујте код Срба; премали, и преслободан народ, за такво понашање. То је, у осталом, задатак његове елите, вођства, које је, као и Ви, превиђало да је такав народ част водити, и да га се не треба стидти, већ се поносити што си му на челу
Препоруке:
17
2
73 уторак, 10 јануар 2012 09:58
iskustvo
@Фристајло
Ovo što sam iscitirao prevazilazi već svaku meru. Pa, to je poziv na dalju pasivizaciju, učmalost, utrnjenost ali i pravi zločin prema generacijama koje bi trebalo da nastupe na ovom neveselom podijumu na kome se Vi i ja nalazimo. Kako mislite da takvim stavom možemo napred. Shvatate li da je proizvodna osnova ovog društva uništena. Ili se pouzdajete, valjda, u nebesku Srbiju i nepredvidivi istorijski um. Držite se, valjda, onog...nemamo šande, propasti nećemo! Određujete ovde zadatak elite a niste ni svesni da ona više ne postoji. Vi ste, izgleda, potpuno zalutali i sve sam uvereniji da polemišem sa čovekom od koga ne bi ni trebaloočekivati ikakav suvisliji komentar. Barice i baruštine, to je, po svoj prilici, vaša ali i vaših pristalica osnovna parola. Uverili ste me da ne mogu, na žalost, odstupiti ni od jedne reči koju napisah. Vama je, očigledno, najviše životno zadovoljstvo oplakivati i naricati na umrlim i čekati priviđenje da vas pokupi sa mesta nedela....
Препоруке:
15
1
74 уторак, 10 јануар 2012 10:11
iskustvo
@Oдбрана и последњи дани
neverovatno je to da Vi jedva nazirete atmosferu Ožalošćene porodice. Svuda oko nas afere, podmetanja, zloupotrebe, krđenje i povreda zakona, čak od zvaničnih institucija kakve su policija, sudovi, ponašanje ministara, poslanika, najodgovornijih u zdravstvu, da ne pričam o vojsci i samom vrhu zemlje a Vi jedva primćujete da se nešto ružno zbiva oko nas. To je već smešno i zabavno. Ali za to, onda, i nije pozvan Nušić. On je bio samo skroman komediograf. Ovo što se događa u Srbiji je šekspirovska tragikomedija i situacija u ovoj zemlji iziskuje takvu jednu figuru. .... Вештачки осмеси и вештачка финоћа. Gospodine, morali biste znati da mi u potpunosti pripadamo tom svetu, ako ne po dostignućima, onda, po duhu u kome smo stvarali i iz koga su proistekli naši najbolji predstavnci. Nikola Tesla, Milutin Milansković, Mihajlo Pupin, Vuk Stefanović Karadžić, Dositej Obradović, Zmaj Jova, Nadežda Petrović, Slobodan Jovanović i mnogi drugi tog su soja....avaj!
Препоруке:
18
1
75 уторак, 10 јануар 2012 10:18
iskustvo
@Одбрана и последњи дани
.....Вештачки осмеси и вештачка финоћа. Pa, sve što je stvoreno u hrišćanskoj civilizaciji nosi upravo taj pečat. Beleg veštačkog osneha i veštačke finoće. Šta ste Vi uopšte zamišljali? Pa, kako čoveka vaspitavate ako ne na takav način. Pa, šta je ta toliko banalizovana stvar, ROBA, ako ne "ta posredujuća karika" koja je ovaplotila ceo civilizacijski lanac savremenog čovečanstva. Hoćete to uništiti zarad neke imaginarne čestitosti i pravde. Pa, one su baš i sadržane u tom "istorijskom zamotuljku" koji uporno i dosledno odvijamo tokom nam poznate istorije. Vaše objašnjenje je, bojim se, konačno otvorilo "vrata pakla" ovde iznesenih nerazumevanja.
Препоруке:
6
2
76 уторак, 10 јануар 2012 11:10
iskustvo
Navedite mi makar jednu zemlju iz koje je pobeglo toliko školovanih ljudi kao iz ove zemlje Srbije gde sve "cveta od dobrih, poštenih i smernih ljudi". Njihov broj je najupečatljivija potvrda vaših pogrešnih teza i procena. "Ovde se laže i kada se govori sama istina", toliko je sve zatrovano. Nekima od ovih junaka komentatora, očigledno, nije stalo da se Srbija uspravi jer za njih zaposlenost mladih i školovanih, očigledno, stoji na lestvici niže od pravdoljubive, bogosnishodljive i pospane zemlje. Sve, pak, zato da bi očuvali mir već upokojenih i invaliditet već onesposobljenih. zemlja dobronamernih, dobroćudnih i obezbeđenih penzionera naspram bezperspektivne, hramajuće i prava lišene mladosti. Može i ovako...relativno niska inflacija protiv rasta i proizvodnje. Prva odgovara penzionerima i imovinski situiranim članovima društva, drugo mladima i sposobnima. Zato poslednji i beže iz zemlje prepuštajući je očajnicima kakvi se i ovde pojavljuju......
Препоруке:
3
3
77 уторак, 10 јануар 2012 12:19
Онај из института
1.
Мало подсећање. Промене система су почеле 1989. програмом Анте Марковића који је званично у Скупштини најавио да се реформама уводи „Нови социјализам“. Дакле - СОЦИЈАЛИЗАМ. У најлевичарскијој партији, ЈУЛ-у, званична теза је гласила да је идеолошка подела на капитализам и социјализам превазиђена и да цео свет, па и Србија, иду ка постиндустријском друштву. Дакле, не постоје више капитализам и социјализам. Академик Михаило Марковић, један од оснивача СПС-а и аутор програмских начела те партије, тврдио је да се СПС тим програмом залаже за МЕШОВИТО ДРУШТВО.
Што се тиче праксе, све је почело конституисањем друштвених предузећа као деоничарских друштава и увођењем могућности да запослени постану акционари. Истовремено су друштвени станови понуђени на откуп носиоцима станарског права – дакле приватизовани.
Препоруке:
3
3
78 уторак, 10 јануар 2012 12:22
Институт
2.
Да ли су се радници који су постајали акционари и тиме учествовали у успостављању приватне својине - основе капитализма - бунили? Нису. Да ли су се станари који су постајали власници друштвених станова и тиме учествовали у укидању друштвене својине, основе социјализма, бунили? Нису. Да ли је неко из института (у коме је добијање стана било реткост а акције нису делили ), могао да каже том раднику – слушај, акције добијаш зато да би сутра био претворен у најамног радника? Могао је, али га радник не би слушао. Да ли је неко из института могао да каже онима који су за пар стотина ДМ откупљивали станове вредне десетине хиљада ДМ – слушајте, добијате на поклон те станове да би сутра имали мизерне пензије, да би остали без правог здравственог осигурања а ваша деца без бесплатног школовања јер не постоји држава која може грађанима да поклања читаве градове и још да им пружи бесплатно лечење, бесплатно школовање и сигурне пензије? Могао је, али га они не би слушали.
Препоруке:
4
3
79 уторак, 10 јануар 2012 12:24
Институт
3.
Ни сада нико не воли да чује да су станови вредни преко 34 милијарде € (као 24 Телекома), поклоњени једном броју грађана и да је то, као и бесплатне акције, био отрован поклон који нас сада све трује. Да ли то значи да су ти грађани криви за ситуацију у којој се налазимо? Никако. Не може се очекивати од просечног грађанина да прави разлику између друштвене и групне својине а код нас је преовлађивало схватање да фабрика припада онима који у њој раде а друштвени станови онима који у њима станују. У атмосфери превирања и неизвесности, и радници и станари су поступили као што би сваки разуман човек поступио. И многи директори предузећа су долазили у Институт да питају шта да раде јер им је било јасно да је једна епоха завршена и да нас чека време великих ломова. Неки од тих директора су једва чекали приватизацију, али је било много честитих привредника, који су невољно улазили у тај процес (тада добровољан) верујући да је то једини начин да спасу фирму.
Препоруке:
4
3
80 уторак, 10 јануар 2012 12:29
Институт
4.
Социјалистичка визија „мешовитог друштва“ је била или велика утопија или једна велика продаја магле. Сваки искусни привредник је схватио да је та идеја неодржива и зато су сви кренули у приватизацију. У ту ситуацију их је довела држава а све остало је зависило од њиховог субјективног виђења сопствених заслуга за развој конкретне фирме (па сходно томе и делу колача који треба да присвоје) и, разуме се, од њиховог личног поштења.
Као велики поштовалац академика Марковића, остаће ми нејасно како је могао да се залаже за „мешовито друштво“ – ни капиталистичко ни социјалистичко. Да ли је могуће замислити привреду у којој истовремено послују Ц маркет који је приватизован и у коме је Радуловић постао већински власник, дакле газда који уводи капиталистичке принципе и чији запослени су постали најамници, и ПКБ чији радници остају самоуправљачи? На нивоу читаве привреде то је требало да значи успостављање неког невероватног система који је пола самоуправљачки а пола капиталистички.
Препоруке:
3
3
81 уторак, 10 јануар 2012 12:32
Институт
5.
У институтима је било оних који су већ уживали предности страних фондова и ти су можда били инструирани о крајњем циљу „реформи“. Али већина није могла да предвиди где ће се зауставити „мешовитост“, тачније, да ли ће се наћи нека политичка снага која ће ставити тачку на приватизацију и све вратити на почетак уз неке корекције постојећег система. Најкраће речено, тим корекцијама је требало увести цену капитала и друго, парламентарним путем утврдити распоне личних доходака да се не би десило да спремачица у електропривреди зарађује више него лекар у некој неразвијеној општини. На крају, немојмо се заваравати о моћи науке. Ко данас у страним научним институтима зна шта се дешава са Европском унијом и шта ће бити са евром? А ради се о заједници од 400 милиона људи, хиљадама научних радника и бројним нобеловцима. Нико не може поуздано да каже ни шта је узрок садашње кризе ни какав ће бити њен крајњи исход. Једноставно, то није ствар научне процене већ односа политичких снага.
Препоруке:
2
3
82 уторак, 10 јануар 2012 12:36
Институт
6.
Да се вратим на „Magnum crimen“. Ко га је заправо починио? Целокупна политичка класа Србије. И социјалисти који су иницирали транзицију, што је еуфемизам за увођење капитализма, и опозиција која је тај процес окончала. Олакшавајућа околност за социјалисте је можда чињеница да је за њих то био изнуђен потез у тадашњој међународној ситуацији јер је Србија већ почела да добија стигмат последњег бастиона бољшевизма. Можда су веровали да се процес приватизације и увођења елемената капитализма може држати под контролом. Једини који су били дорасли тој историјској ситуацији били су грађани. Читаву деценију су све анкете показивале приврженост огромног броја испитаника вредностима социјализма – солидарности и социјалној правди. И зато се нико није усудио да пред грађане изађе са референдумом.
Препоруке:
4
3
83 уторак, 10 јануар 2012 12:56
Радгост
За аутора:Рекло би се нисте баш у току дешавања на релацији Словенија-словеначки тајкуни.Наиме,Бошко Шрот и Игора Бавчар важе за највеће словеначке тајкуне.'Успешни' су још од времена осамостаљивања Словеније јер су,поред осталог,били у првим борбеним редовима против СФРЈ и ЈНА.За себе су били изборили Истрабенц,нафтну компанију и Пивоварну Ѕлаторог,Лашко;које су уједно,до ономад, и највећи инвестициони фондови у СЛО,са већинским власништвом Меркатора,Интереуропе,Меркура, а до прошле године и власници Фруктала из Ајдовшчине.Тренутно је све на продају а купаца са правим паарама нема.
Словенију привредно може да спаси само интеграција у заједницу Западни Балкан.Зоран Јанковић,релативни победник на изборима,је лансиран са циљем да са њим обнове привредну доминацију на подручју бивше СФРЈ.
Кад је већ,као будући мандатар,направио коалициони споразум са малим странкама,амерички амбасадор је позвао на разговор мале странке.И мале странке су отказале.Сада је Опанкаревић,кажу му у СЛО,тужан.
Препоруке:
1
0
84 уторак, 10 јануар 2012 13:00
iskustvo
@onaj iz instituta
Pa nije socijalizam solidarnost i socijalna pravda. Odakle vam pravo da abolirate krivicu građana i učinite je nepostojećom, sve zasnovano na anketama. Smešno. To građani su upravo na velikim skupovima opozicije aklamativno glasali za ovo što danas imamo. O profesoru Markoviću možete misliti ovako ili onako ali on nije puno toga shvatao kada je u pitanju bio ekonomski faktor. cena kapitala uvek postoji priznavali je vi ili ne. Prema tome, zvanično uvođenje cene kapitala ne bi ništa bitno promenilo u ambijentu kakav je tada postojao. Pravi problem sa kojim se suočilo srpsko društvo je bilo pitanje akumulacije, privrednog rasta, i, uopšte, daljeg pravca društveno ekonomskog razvoja. Presahla je ideja do tada rukovodeće snage a nisu znali ni umeli da razotkriju namere oponenata i kompromituju njihove istorijski prevaziđene koncepte.
Препоруке:
7
2
85 уторак, 10 јануар 2012 13:40
Љута трава на љуту рану
@Iskustvo

Једна ствар ми, господине, ни након многих ваших постова не постаје јаснијом: због чега се не осврнете на мој јасан захтев за лустрацијом од 1945?

Не желим да сугеришем закључак, нити да етикетирам, чему сте Ви очигледно ради, већ питам. Ако станете на лопту и осврнете се видећете реченица која је потпалила ову дебату јесте, показало се, аутошовинистичка. Показало се да уместо првобитног "они" Срби (Jasna*) сада стално пишете "ми" Срби.

Због чега, тачно, нисте покушали да пажљивије прочитате мој пост бр. 3 у делу који се односи на лустрацију од 1945? Чак зам и Јову Капичића као радикалан пример навео (модератор је одузео сочност епитета у обаченој реченици, уклонивши је - право модератора). Зар не увиђате корелацију између те чињенице и свега онога што је, у крајњем исходу, феномен да родитељи интелектуалци једу некуван купус "ради здраве исхране" да би платили приватне часове и образовање деци са циљем да се упишу у иностранству и оду одавде?
Препоруке:
1
7
86 уторак, 10 јануар 2012 13:56
Љута трава на љуту рану
@Iskustvo

Шта то родитеље Србе и припаднике мањина, грађане државе Србије, подједнако мотивише да децу припремају да заувек оду преко седам гора и седам мора а властиту старост лише осмеха унука (web комуникацију не рачунајући)? Шта родитеља декларисаног националисту наводи да децу сорема да заувек напусте Србију?

Ви одговор веома емотивно описујете, али га не дефинишете. А то је недостатак социјалне мобилности услед непотизма и корупције који карактеришу непромењени партијски друштвени модел.
Иако су непотизам и корупција одувек уобичајени у свим државама, ви мислите да у нашем случају они почивају на националној карактеристици. Сложићу се са вама тек уколико тај систем буде растурен правно, политички и друштвено буде дао исте резултате у неком новом поретку.
Препоруке:
2
7
87 уторак, 10 јануар 2012 13:57
Институт @искуство
Социјализам јесте солидарност која се остварује прерасподелом створеног дохотка. Питање стварања и прерасподеле дохотка је најважнија економска тема којој није место у овом коментару.
Своју тврдњу заснивам на анкетама мада би једино меродавно било позивати се на референдум чије питање би гласило: Да ли сте за укидање социјализма и увођење капитализма? Али такав референдум није организован јер се нико није усудио да га организује знајући одговор већине.
Одакле Вама идеја да су скупови опозиције меродавни за ставове СВИХ грађана? На вишестраначким изборима опозиција са својим ставовима није могла читавих десет година да освоји власт. Коначно је морала да позове у помоћ бомбардере.
У праву сте за цену капитала. Она увек постоји али је наш систем није признавао, тако да је ослободио предузећа обавезе да из новостворене врености издвоје оно што је принос (цена) капитала. То је имало за последицу недовољну акумулациј а читава новостворена вредност је практично ишла у потрошњу.
Препоруке:
2
8
88 уторак, 10 јануар 2012 14:09
Љута трава на љуту рану
@IskustvoСтога бих Вас молио да пажљивије и у том контексту прочитате питање о томе да ли и који Срби у тој држави имају политичку, економску или друштвену моћ. Да се упитате одакле им? Због чега бежите од чињенице да је, према речима великог броја тзв. провинцијалаца, након одвајања Црне Горе то је постало национално питање! Да ли сте ви свесни да је Пречанима за све крив Београд, а да нас који овде грцамо крај с крајем састављајући у Поморављу гледају с бесом, чак мржњом? Да Динкић управо на том осећају гради своју партију-коалицију локалних бирократа? Због чега ви пред тим затварате очи?Листрација од 1945 и отварање архива ДБ су неопходан корак ка једином - у прелазном периоду - спасоносном решењу: меритократији. О подобности за посао у Србији не мора да одлучује потомак рођака типова који су октобра 1944 "чистили" Београд НАСТАВАК
Препоруке:
1
7
89 уторак, 10 јануар 2012 14:19
Институт @ искуство
У недостатку референдума најмеродавнији за ставове грађана су избори. Али ја сам мислио да се то подразумева зато их нисам поменуо. Анкете само објашњавају зашто су грађани гласали како су гласали и у том смислу представљају драгоцен податак. Ако је неко заокружио СПС ми не знамо да ли је то учинио зато што одобрава националну политику те странке или зато што верује да ће она наставити са политиком социјалне солидарности или једноставно зато што му опозиционе странке не уливају поверење. Из анкета се могу добити ти подаци.
Препоруке:
2
8
90 уторак, 10 јануар 2012 14:27
Љута трава на љуту рану
нити потомак онога који је у процесу Брозове чистке седамдесетих право с воза, након формалног задржавања на Правном факултету, постављан "да руководи".

Због чега ђак Р. Лукића није у стању да повеже та питања са, на пример, случајем продаје испита на Правном факултету у Крагујевцу? Уместо да под именом и презименом о томе пише ђак угледног професора себе сама, а вала и нас с њим, анонимно јавно накази а површни му на СТРАХОВИТ и у том врлом белом свету у најмању руку непристојан исказ овде на овом сајту дају подршку?

Премда Лукићев ученик ви не увиђате везу између уређености државе и стања народа. Нити између односа грађанин-држава. На Балкану та је држава - погледајте око себе - национална.

У међувремену, нећу да дозволим да ме, Србина по пореклу, култури и перцепцији туђина - што се, показало се, може показати убиственим колико и бити Јеврејином - називате и карактеришете најпогрднијим речима па макар се то и на Вас сама, према свему судећи, односило.
Препоруке:
4
8
91 уторак, 10 јануар 2012 15:51
iskustvo
@љута трава на љуту рану
Na bes imate pravo i tu Vam ne mogu pomoći ali na ono što ste ovde sve smandrljali ne želim se čak ni osvrtati. Čobeče, new možete nečije iskustvo poništavati makakvo ono bilo. Vas direktno nisam uvredio već sam dao opštu karakteristiku sveta kome pripadam kroz lično iskustvo. Ali, kao i svaki prepotentni nacionalista uobrazili ste da da je nacija identična sa svakim njenim pripadnikom. Sa Vama nema polemike, pripadate drugom vremenu i mentalitetu koji mi je potpuno stran. I ko ste uopšte Vi da me prozivate u smislu imena i prezimena a da sami prethodno niste ispunili taj uslov. To je neviđena drskost. Da li mislite da Vam na to daje pravo činjenica što Srbiju unižavaju kao državni entitet? Šta ja imam sa tim? Više, na kraju krajeva, sa tim imaju osobine koje pomenuh a koje su, rekao bih, i Vama drage srcu. Takvi ste i zbog toga plaćate cenu ali je problem što zbog toga i ova zemlja plaća preko primera koje sam naveo. I spustite taj preteći ton omalovažavanja!
Препоруке:
9
1
92 уторак, 10 јануар 2012 15:59
iskustvo
@љута трава на љуту рану
Mada, vidim, da Vam jako smeta kada se odgovori ciljajuí u samo srce problema interesuje me', ipak, kako to mislite da su neki "čistili" Beograd 1944. oktobra meseca a da ovaj, eventualno, nije bio očišćen pre toga od nacista i domaćih "boraca protiv neprijatelja". Ako nisu do tada bili očišćeni onda mora biti da su ih "ovi" negovali i pazili ali da su, eto, pukom slučajnošću, pali na pravdi Boga. Naravno da ne mislim na obične ljude kioji su mogli biti žrtve osobina domaćina koje sam prethodno opisivao već na one koji su davali "ogledan primer patriotizma" u vreme okupacije.
Препоруке:
8
2
93 уторак, 10 јануар 2012 16:43
Ружичасти пантер @ iskustvo
Одакле толико зле воље кад анализирате Србе, Ваше сународнике, како кажете?
Препоруке:
2
8
94 уторак, 10 јануар 2012 17:17
НСПМ web
Због изласка из оквира теме, полемика која се не односи на садржај објављеног текста неће бити објављивана
Препоруке:
1
7
95 уторак, 10 јануар 2012 17:56
Живорад
Добар текст. једно питање у погледу "скупог динара".
Како то да у Хрватској или Словенији нема проблема са тамошњим скупим валутама? Питам се само.
Препоруке:
2
0
96 уторак, 10 јануар 2012 19:05
Bob
pogledajte samo ovaj komentar marka geja:

"Ne tugujte.

Srbima ce se naprasno vratiti ta zvezdanost kad se ukljuce u NATO, pa ponovo kao u dva prethodna svetska rata za saku novca poloze zivote braneci imperiju."

Dakle, tu smo. Moj komentar se briše iz ne znam kakvih razloga, valjda zato što ne smatram srBske tribale za najpametnije na svetu??!

brm, recimo, tribal specijalnog kova. Taj sve zna, taj sve označi, etiketira, složi, rasturi, zaboravi, pravi Srbin. Odličan materijal da se opet gine uzalud.

Mozga ljudi, mozga nam treba! Zašto vam je teško da priznate to? Nema dovoljno mozga ni u srpskoj eliti, ni u narodu.

Ili mislite da ima? Onda ginite opet za imperiju. Šta da vam čovek radi.
Препоруке:
3
11
97 уторак, 10 јануар 2012 20:48
Лаповац
Ово коментарисање овако круцијалне теме се претвори у међусобно препуцавање неколицине коментатора. А ја сам хтео да критикујем аутора што је заобишао и допринос великог економског и банкарског стручњака Динкића и да га консултујем за мишљење ко је од њих двојице (њега и Ђелића) дао већи допринос пропасти наше економије, јер се ја ту нешто двоумим а и нисам стручан. И да још консултујем озбиљније коментаторе шта да радимо са њима. Ђелић ће ускоро вероватно да збрише, ал Динкић се прешалтовао и тера нову политику. А како смо ми слуђен народ можда ће још и да му успе да остане и даље на државној трпези. И човек скоро признаде да је лагао за државне обвезнице а ми ништа, и то ће да му се заборави.
Препоруке:
4
1
98 уторак, 10 јануар 2012 22:40
Одбрана и последњи дани
iskustvo@

Злочин су починили појединци, позивање на колективну одговорност аболира праве кривце.

Тако аутор каже, а ви релативизујете сматрајући да су за ову нашу пропаст криве наше нарави и наш менталитет.
Препоруке:
3
10
99 уторак, 10 јануар 2012 23:44
iskustvo
@одбрана и последњи дани
....Na kraju su i sopstvenu državu prodali ili, bar, bez trunke savesti, to omogućili. Kakav je to moral ako ne misle makar na sosptveno potomstvo? Jesam li u nečemu pogrešio? Ako su krivi oni koji su, sa jedne strane, aktivno sudelovali u tome, drugi su, jednako tako odgovorni, jer su ovima omogućili nesmetano delovanje. Šta je tu sporno? Možda moj rakurs? Ili pogodak u slabinu? Time sam jedino potkrepio sopstvenu tezu! Tome se, svakako, ne radujem, ali to je sporedno u svemu. Žalosno je, međutim, da ovde retko ko ima hrabrosti pogledati istini u oči. A tek dijagnoza otvara vrata lečenju i adekvatnom tretmanu.
Препоруке:
10
2
100 среда, 11 јануар 2012 00:08
фристајло
iskustvo
Vi ste, izgleda, potpuno zalutali i sve sam uvereniji da polemišem sa čovekom od koga ne bi ni trebaloočekivati ikakav suvisliji komentar. Barice i baruštine, to je, po svoj prilici, vaša ali i vaših pristalica osnovna parola.
Ја залутао, а Ви одговорност за грешке са кривца пребацујете на жртву?!
Тема је економска пропаст државе; и, по Вама, крив је покрадени, а не лопов?
Е, видите, то управо и извире из те накарадне идеје да "глуп и лош народ" треба пљачкати и варати; а Ви се сад напрегните па бар покушајте да се досетите- коме одговарају такве идеје, кога амнестирате таквим псеудо-интелектуалним галиматијасима?
Направио сам Вам клопку, признајем; циљ ми је и било да поставим ствари наглавце, јер- људе је данас најтеже натерати да мисле. Радије се "ухвате" неке "атрактивне" идеје, ни не размишљајући о њеном пореклу, смислу и циљу.
Ја -толико.
Препоруке:
6
10
101 среда, 11 јануар 2012 02:25
Одбрана и последњи дани
iskustvo@

Народ је обезглављен, изманипулисан, изваран, испрепадан.На манипулацијама,преварама,плашењима почивале су победе на изборима Демократске странке.
Дозволите,такође, да многи немају ту способност да препознају наличје онога што им се нуди.Зар није Тома Николић и много интелигентније вукао за нос представљајући се као частан и принципијелан човек, а испоставило се да је најобичнији политикант.Чини ми се да је сав ваш напор усмерен на то да изокренете ону пословицу и докажете да риба не смрди од главе,него од репа.
Препоруке:
4
3
102 среда, 11 јануар 2012 08:39
iskustvo
@Фристајло
O "glupom i lošem narodu" Vi ovde zborite, ne ja! A ovakvo pripisivanje meni samo svedoči o onome što sam napisao ranije. Vi ste već odavno rekli toliko pa ni trebalo da se ponavljate. Prepoznao sam Vas odavno. prazna retorika i /ne/moralna ekvilibristika. U društvu gde se ne poštuju ugovori, reč i obećanja nikada ne može procvetati ni privreda pa na kraju ni najobičnija komunikacija odnosno korespondencija. Sujetni komentari podvlače takav zaključak.

p.s. Jedan od vama sličnih sagovornika čak je doveo u pitanje i sam ugovorni odnos tretirajući ga kao neiskreno i dvolično opštenje među ljudima. To ponajbolje svedoči o civilizacijskom postignuću sredine u kome se tako šta može sročiti.
Препоруке:
4
3
103 среда, 11 јануар 2012 12:54
iskustvo
@одбрана и последњи дани
Ovo što ste poručili poslednjim postom u potpunosti odgovara mom viđenju stvari. Ne mogu se jedino složiti sa zaključkom da sam pokušao preokrenuti zadatu poslovicu. No, dobro, Vi sudite prema napisanom i to je moja krivica. Moram je prihvatiti. To što mi nije bila namera ne opravdava me. Ali, ovo što ste rekli o Nikoliću predstavljalo je, zapravo, i osnovni motiv mojih primedbi. Tu se, međutim, krije mala začkoljica. Negodujem ne toliko protiv potonjeg i njemu sličnih već onih koji uporno brane pasivnu poziciju spram takvih nepoćudnosti. Ja mislim da su tu karakterne osobine presudne, Vi, pak, daje đavo ubačen sa strane. I to je sva razlika. Stvar je, međutim, kako da ga se rešimo. Me insistiram na svom stavu a spreman sam da prihvatim tuđu kritiku ukoliko vodi razrešenju i izbavljenju naroda kome, ipak, na zločestu sumnju drugih, pripadam.
Препоруке:
4
2
104 среда, 11 јануар 2012 14:23
Љута трава на љуту рану
Цитирам аутора:

"Лустрирањем брише се „подобност“ појединаца која је злоупотребљавана зарад личних интереса. Већина водећих реформатора и њихових саучесника је нашла ухљебље у тајкунским фирмама, страно-домаћим банкама, спортским савезима и другим организацијама које обезбеђују синекуре али траже и узвратне услуге лобирања и посредовања у корупционашким диловима. Укидањем „подобности“ смањиће се корупција, рак рана овог друштва и други негативни утицаји добро умрежених бивших реформатора. Да ли ће ови људи на „унутрашњим“ положајима здушно опструирати све праве реформе које воде ка опоравку привреде? Хоће, нема сумње."

Уколико не кршим правила дебате још једном понављам (да г.Iskustvo не каже да му је промакло): ЛУСТРАЦИЈА ОД 1945!
Препоруке:
0
2
105 среда, 11 јануар 2012 20:44
veljkovic
Odradjena je kriminalna privatizacija.
Svi umesani moraju biti osudjeni
i mora se im se oduzeti imovina.
Mora se poslati snazna poruka,da se kradja i korupcija drzavnih sluzbenika ,ne isplate.
Korupcija na svim nivoima je rak rana bilo koje drzave.
Bez toga nema spasa zemlji Srbiji.
Zapamptite to.
Препоруке:
1
1
106 среда, 11 јануар 2012 22:42
U cik zore
Korupacija u poretku kapitalizma je sistemska, u socijalizmu sporadična. U prvom je zakonomernost sistema, u drugom ostatak prethodnog sistema. Primer stare i nove Jugoslavije, sada potkrepljen restauriranjem prevaziđenog modela društvenih odnosa.
Препоруке:
3
1
107 петак, 13 јануар 2012 01:08
Susjed
... hrvatsko antikorupcijsko čistilište vam je samo unutarstranački i međuklanovski obračun, vrh, pače vrhić ledenog brijega svenarodne otimačine, a akteri koji su uhićeni, isključivo su medijski eksponirani drugoligaši i trećeligaši u tom korupcijskom natjecanju. No i to će čini se biti dovoljno da se umire 'pravednički' krugovi u Bruxellesu, tako da pravi majstori mirne savjesti mogu pristupiti daljnjim akcijama. Stvarne domaće i inozemne bitne aktere, koji taj proces organiziraju iz pozadine, vjerujte da nitko ne smije niti spomenuti a kamoli ići u obračun s njima.
Sam bivši premijer, čini se, više je zgriješio i zamjerio se nekom malo jačem igraču ili, kako se to danas veli, lobističkoj skupini iz inozemstva, nego što bi mu netko iz domaćeg 'neovisnog pravosudja' zamjerio lopovluk, pa je eto organiziran svenarodni proces u kojem svi sve znaju a nitko zapravo još ništa ne zna.
Препоруке:
1
0
108 петак, 13 јануар 2012 08:43
Реците већ једном
Аутори, политичари, грађани,који критикују пљачкашку приватизацију требало би већ једном да напишу како је требало да се спроведе НЕПЉАЧКАШКА, дакле ПОШТЕНА приватизација.
А поштена приватизација, сложићете се, подразумева да оно што је у друштвеној својини може прећи у приватну својину само ако појединац, будући приватни власник, плати ПУНУ ЦЕНУ објекта који из друштвене својине прелази у његову приватну својину. Други услов за непљачкашку и не корупционашку приватизацију је био да оно што је друштвено буде понуђено на откуп (по пуној цени) СВИМ пунолетним члановима друштва.
Ако ти услови нису испуњени онда је приватизација неминовно извор пљачке и корупције.
Да ли је такву приватизацију било могуће спровести?
Јесте.
Препоруке:
1
0
109 петак, 13 јануар 2012 08:45
Реците већ једном 2
О томе је својевремено, на почетку овог процеса, одржао трибину на Економском факултету у Бгд. Лајонел Столери, тадашњи француски министар за план. Претходно је упозорио присутне у сали да су га сви - политичари, универзитетски професори, привредници - којима је изложио своје идеје, слушали са потсмехом. А пре Србије је био у Русији где је наишао на исти подругљив пријем.
Најкраће речено, његова идеја је била да се из једног система не може прећи у други за 5 или 10 година. Тај период је по њему требало да траје стотинак (да, СТОТИНАК) година. Постепеном приватизацијом малих привредних објеката стварао би се слој аутентичних предузетника који би поштено створеним средствима могли даље да откупљују крупније државне фирме или да их сами стварају. Постепено би се изграђивале институције тржишне привреде за које грађани у социјалистичким земљама дотле нису знали – берзе, акције, тендери –које су се у брзопотезној приватизацији претвориле у сопствене карикатуре.
Препоруке:
1
0
110 петак, 13 јануар 2012 08:49
Реците већ једном 3
Чак под претпоставком да је била спроведена поштена приватизација, остаје отворено питање у којој мери је систем који почива на приватној својини уопште поштен. Али то је друга тема.
Препоруке:
1
0
111 петак, 13 јануар 2012 09:53
Ружичасти пантер
Како спровести поштену приватизацију ако у земљи једноставно не постоји одговарајућа куповна моћ ? Уосталом таква куповна моћ не постоји ни у једној земљи света, ни на Истоку ни на Западу. Како поштено приватизовати рудна блага Русије? Којим парама су појединци могли да купе читаве индустријске гране ове џиновске земље?
Немојмо се заваравати. Не постоји држава у којој грађани могу да купе поштено, дакле плаћајући пуну цену, читаво национално богатство те земље. А то је била „генијална“ идеја приватизације. Зато је тај пројекат у земљама Источне Европе био трагична грешка, варка или подметачина – не знам - која није могла друкчије да се заврши него пљачком, корупцијом, деструкцијом привреде и бедом већине становника.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер