недеља, 15. децембар 2019.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Округло, па на ћоше – трећи одговор Вељку Ђурићу Мишини

Kоментари (20) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 22 децембар 2011 11:20
Marko Gay
Sto vise crkava, da obesmislimo celu stvar.
Препоруке:
1
38
2 четвртак, 22 децембар 2011 11:59
Харун ал Рашид
Као некоме ко се труди да прати писану реч која се односи на Цркву и њену улогу у савременом друштву, имам утисак да је г. Вељко Ђ. Мишина ту присутан из неког другог, а мени непознатог разлога, а не заиста из бриге за стање у којем се налази Српска црква данас.
Препоруке:
43
57
3 четвртак, 22 децембар 2011 12:57
Влада
Одличан, разложан и убедљив одговор г. Џомића. И мислим да је већ крајње време да се ова непотребна полемика оконча.
Препоруке:
39
56
4 четвртак, 22 децембар 2011 14:49
какво је ово замешатељство?
Ево, ја сам само почео да читам текст, и одустајем, јер и код Велибора, видим, има неких очигледних контрадикторности. А код мене важе правила, "по јутру се дан познаје", и "оно што почне лоше, мора завршити још горе". Џомић прво каже како је Вељко написао:
каже да Џомић није успео “да нас убеди у невиност заговорника аутономије”.


А одмах после тога додаје:
Прво, не познајем ни једног заговорника аутономије Цркве у Црној Гори из редова клирика и верника. Отуда нисам никога ни убеђивао у невиност оних које не познајем.


Колико видим Мишина није помињао Џомићеве "познанике", он и не мисли да је Џомић убеђивао своје познанике. Мишина каже "нас", мислећи, ваљда, на јавност.

Пошто је Џомић "нас" идентификовао са "својим познаницима", онда је и даље "убеђивање" његових познаника, тј. нас споредно питање.
Препоруке:
29
21
5 четвртак, 22 децембар 2011 16:23
чтец
Надам се као редовни читалац полемике ова два "опонента", да ће ово бити последњи текст, на њима тако важну проблематику.
Све више ми ово личи на препуцавање еп.Атанасија и проф др Миодрага Петровића, самозваног "прогоњеног верника" од стране СПЦ, на њихову теми Христос или Христ.
Заиста, у време када је у Црној Гори једно понижавање Цркве, и свега онога што српство представља и доноси, излишни су чланци и напади проф др Вељка Ђурића на Архиепископа цетињског Г. Амфилохија. Прошло је мало времена, али довољно да се види да часни владика Амфилохије (без обзира на бројне титуле), све чини на добро СПЦ и народа. Стога је писање проф др Вељка Ђурића промашена тема.
Можда би било сврсисходно да размишљамо како да помогнемо и подржимо клирике Православне Цркве у Црној Гори, јер ћемо тиме спасити и душу, и образ наш српски.
А за оштру критику клира у Православној Црној Гори, биће још прилике и времена.
Потпуна подршка и дивљење свему клиру Православне Цркве у Црној Гори!!!
Препоруке:
25
40
6 четвртак, 22 децембар 2011 17:27
Петар Јанкетић
Можда би било сврсисходно да размишљамо како да помогнемо и подржимо клирике Православне Цркве у Црној Гори, јер ћемо тиме спасити и душу, и образ наш српски.
А за оштру критику клира у Православној Црној Гори, биће још прилике и времена.
Потпуна подршка и дивљење свему клиру Православне Цркве у Црној Гори!!!
Где ли се само изгуби оно "Српска" испред "Православна Црква у Црној Гори"?

Само због те чињенице о избацивању придева "Српска" из имена Цркве у Црној Гори (БЕЗ ОБЗИРА КО ЈЕ ТО ОДЛУЧИО) требало би свима здравомислећима да буде много јасније све ово што пише уважени историчар Мишина.
Препоруке:
47
26
7 четвртак, 22 децембар 2011 18:25
Петар Јанкетић
Трећи одговор др Вељку Ђурићу Мишини сам написао неколико дана након објављивања његовог реаговања. Међутим, због бројних статусних проблема грађанске природе у Црној Гори и бројних саслушавања у МУП-у, проглашавања за “државног непријатеља Црне Горе и странца који угрожава националну безбедност”
Таман сам се на тренутак пријатно изненадио како Џомић не користи овај свој текст да истакне своје "мучеништво", кад оно ипак на самом крају овог подужег текста, у јединој фусноти, наиђох на његову самообјаву личног "мучеништва" испод чизме монтенегринског МУП-а, при чему се та фуснота патетично завршава са:
Надам се да ми мој опонент и читаоци ове полемике на порталу Нове српске политичке мисли због тога неће замерити.В.Џ.

Заиста верујем да му нико неће замерити због тога.

У питању су друге ствари.
Препоруке:
41
20
8 четвртак, 22 децембар 2011 19:13
Харун ал Рашид
Петру Јанкетићу

Таман сам се на тренутак пријатно изненадио како Џомић не користи овај свој текст да истакне своје "мучеништво", кад оно ипак на самом крају овог подужег текста, у јединој фусноти, наиђох на његову самообјаву личног "мучеништва" испод чизме монтенегринског МУП-а,


А што би се прота Велибор Џомић стидео својег "мучеништва" иако он, наравно, није подразумевао никакво мучеништво нити га је стављао у први план? То је само ваше тенденциозно накарадно тумачење јер немате за шта да се закачите озбиљније, а по сваку цену желите да га оцрните.

Неозбиљно је са ваше стране чиме се служите у полемикама, као да се бивши еп. Артемије мало пута јавно хвалио својим "исповедништвом" и "мучеништвом", па још прави и култ светог исповедника од своје личности, па опет, није вам пало на памет да мало то прокоментаришете, него га шта више, поредите са св. Јованом Златоустим.
Препоруке:
27
47
9 четвртак, 22 децембар 2011 19:15
Arnie
Предиван текст Велибора Џомића,као одговор свезнајућем. Свака част Џомићу,имаш све моје симпатије,а довољно ми улива веру да си у праву и похвала која стиже историчару од Армтемијевих секташа.Само напред...
Препоруке:
29
48
10 четвртак, 22 децембар 2011 21:21
Петар Јанкетић
као да се бивши еп. Артемије мало пута јавно хвалио својим "исповедништвом" и "мучеништвом", па још прави и култ светог исповедника од своје личности
Смешно је како вама екуменистима владика Артемије боде очи и тамо где га нико чак ни не помиње, али је још смешније што се ви не либите ни да бестидно лажете о њему, наводећи некакве небулозе које само свејеретику могу пасти на памет. И наравно увек све то без икаквог доказа. Али вама свакако докази и не требају кад иза вас братски стоји на распологању сва сила ове про-ЕУропске државне власти, јер свој свога помаже.
Препоруке:
46
20
11 четвртак, 22 децембар 2011 23:37
Харун ал Рашид
Петру Јанкетићу

Јао Јанкетићу како се невешто правите кратке памети! Ви као да не знате о Артемијевим интервјуима телевизијама Раскршћа и Коперникус, те гостовања на Радио Београду 1 у емисији "Седмица" где је он само говорио о томе како њега тобоже прогањају због тога што је он противник екуменизма, папизам, глобализма. Зашто онда прота Џомић нема права да прозбори две реченице у некој фусноти о томе шта се њему и свештенству Митрополије Црногорско Приморске ради од стране безбожне монтенегринске државе? Дакле, само Артемије има ексклузивно право на "мучеништво", а сви остали су "лажњаци" да њему случајно не би одузели од "славе"?!

И опет ви "екумениста", "свејеретик". Па добро, хоћете ли већ једном понудити бар један доказ за те ваше тврдње?
Препоруке:
23
42
12 четвртак, 22 децембар 2011 23:43
Поп Раде
Видим ја да ће нас све протјерати, а њега ће оставити за крај. Каква је то игра! Нек нам је Бог на помоћ.
Препоруке:
24
1
13 петак, 23 децембар 2011 09:05
цдј
Харун ал Рашид
Ви сте доказ да човек види оно што жели да види. Не знам како се зове тај феном, али сам сигуран да би га психолози, под хитно, требало да обраде.

У принципу ме не интересује ни једна ни друга страна, али Артемија никад нисам чуо да прича како је он жртва. Напротив, он је имао став супротан ставу световне власти и црквене власти под скутима световне. Због тога је и изложен погрому и прогонима разних врста. Е, сад, да ли је он жртва, или није, то је већ филозофско питање.

Некад је жртва подразумевала губитак живота, тј. поклањање крви као облик поклањања душе. Данас је жртва ако се човек мора одрећи било ког свога задовољства. Усавршава се техника, па тако и техника владања људским душама, тј. човечијом крвљу.
Препоруке:
20
16
14 петак, 23 децембар 2011 10:15
Вид
Звучи невероватно, али је истинито: није лако бити Србин у данашњој Црној Гори. Ето докле смо дошли! Наравно подршка Џомићу и нашој цркви у ЦГ, јер је још теже када носиш мантију. Не разумем мотиве ових напада на , пре свега Амфилохија, поготово у тренутку када су од стране црногорских властодржаца подвргнути бесомучном прогону управо зато што представљају СПЦ у ЦГ. Мада кад видим да ове нападе подржавају и Артемијеви секташи мало су ми ствари јасније, а потпуно сам убеђен да је Џомић у праву!
Препоруке:
21
37
15 петак, 23 децембар 2011 11:32
цдј
Вид,
нема ту секташења. Ја мислим да ти мало претереујеш у таквим квалификацијама. Артемије је склоњен због Бајдена и Артемијевог става према НАТО држави Косово. Па, ваљда је то, свакоме ко мисли својом главом, јасно. И ту је сва прича и целокупна поента о Артемију. И у чему је ту секташење и ко секташи? 'Ајде нам објасни.

С друге стране, ја уважавам Џомића, и као човека и као свештено лице, и као Србина, али ми он мало, ипак, показује пукотине у својим ставовима. Расплинут је, нашироко објашњава и запетљаним мислима. Један коментатор је лепо написао да Џомић у своме тексту на низ места пише "Православна црка у Црној Гори". Шта је то, омакло се Џомићу? Не верујем. Или је то, можда због "бесомучних прогона" у Црној Гори, како ти наводиш. Па, не знам да ли сте ти и Џомић читали како су усташе поступале у 2. св. рату са српским свештеницима, али је мали број свештеника, и поред опасности да остану без главе, пришао Павелићевој (сада обрати пажњу) "Хрватској православној цркви".
Препоруке:
35
12
16 петак, 23 децембар 2011 11:34
цдј
-наставак-
Ја оправдано постављам питање, какав је то свештеник Српске православне цркве који ће у другим државама избацивати из свога назива кључну одлику те цркве, а то је "српска". И каква је разлика између "Православне цркве у Црној Гори" и "Црногорске православне цркве". Ова прва својим називом исказује потпуну безличност, а самим тим сама себе осуђује на пропаст. Видећете да су ова моја тумачења била исправна. И молим вас да не схватите ништа лично.
Препоруке:
33
13
17 петак, 23 децембар 2011 22:54
збуњени
Ако Вељко као историчар не схвата историјски процес који је на делу, и ако од њега треба да долази критика СПЦ и архиепископа Амфилохија, онда показује какав је заиста он историчар. Па зар сада од православног Србина треба да дође реч осуде према свештеницима који су прогањани? Па где живи тај Г.Ђурић? У Викиликс-ијевом кабинету?
Препоруке:
15
32
18 петак, 23 децембар 2011 23:05
Васкрсија
Поучан текст попа Велибора.Ипак, мислим да не треба толико да се труди, текстови Вељка Ћурића су површни тако да не изискују оповргавање.
Препоруке:
16
32
19 субота, 24 децембар 2011 14:20
Orao ispod Orlovog krsa nadvijen nad duhovnim lesevima
Petru Janketicu nekoliko pitanja:
1.Secate li se ijedne skaradne izjave "mucenika" Artemija?
2.Secate li se njegovog putesestvija po SAD kada je rasuo srpsku sirotinju i "podmazivao" advokate? Gde su rezultati ,pogotovo kako je opravdao i kome rasipnistvo koje je otislo u nepovrat?
3.Secate li se .P.J. kako je onaj,za vas casni episkop Artemije ponizno ljubio ruku Olbrajtovoj?
4.Kako objasnjavate da niko drugi,od onolikih siromasnih i casnih Srba, nije mogao izvoditi radove za potrebe Artemijevih "potrebstina" sem prvooptuzenog,akao rodjak onoka koji nam utece?
5. Mislite li i sada,Bozic je uskoro i to vas obavezuje na istinu,da je vladika Artemije casno poslovao s novcem i odakle vam to?
Za pocetak je dosta.
Препоруке:
17
34
20 субота, 24 децембар 2011 22:23
Петар Јанкетић
Орлићу, ко високо лети ниско пада.

Све што сте навели је гомила полуистина (а полуистина је гора од ЛАЖИ) злонамерно искривљених и као таквих плански организовано МЕСЕЦИМА ширених преко СВИХ (и још једном: СВИХ) медија, само да би се ОПРАВДАО неканонски прогон епископа Артемија спроведен по налогу екумениста и Запада (на челу са САД).

У сваком случају, ако нисте знали, тема овог Џомићевог текста нема никакве везе са владиком Артемијем и стварно је индикативно колико вама екуменистима он боде очи.

Ако вас баш толико интересују одговори на постављена питања, онда за почетак отиђите до Вишег Суда у Београду и питајте их како то да ни након скоро 2 (две) године нису успели да нађу НИ ЈЕДАН ЈЕДИНИ ДОКАЗ о наводним финансијским малверзацијама у ЕРП под управом в.Артемија (и поред тога што се е.Атанасије јавно хвалио по медијима како је Синод скупио "15 кила доказа").

Али још једном, држите се теме текста, а не неких маштарија.
Препоруке:
34
13

Анкета

Да ли подржавате формирање „малог Шенгена“ између Србије, Македоније и Албаније?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер