петак, 26. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Милорад Додик: У Уставу БиХ треба да буде уграђен механизам за мирно раздруживање

Kоментари (28) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 28 новембар 2011 23:26
Милутин
НИПОШТО не треба мењати Дејтонски Устав БиХ , који гарантује Републику Српску , и гарантује подељеност БИХ на два дела; Републику Српску и Федерацију БХ.

Хрвати нека трже свој ентитет у оквиру Федерације БХ, сада имају неколико Кантона нека их реформом претворе у два-три и тачка.

Мењање Дејтонског Устава и наводно усаглашвање је могућа замка, довољно је да убаце један члан, наизглед неважан, па да промене целу суштину, па после да западњаци наводно арвитрирају, већају , муваку, све на нашу тету!

Ето њима Федерације па нека је у Оквиру Дејтона, преуређују.

Дејтон каже да се БиХ састоји из Републике Српске и федерације БХ.

Федерација нека смањује Кантоне , који имају своје владе, нека створе два кантона, муслимански и хрватски, то се нас не тиче!!!
Препоруке:
56
1
2 понедељак, 28 новембар 2011 23:54
Милутин
Јачати Републику Српску у свим видовима, тесно сарађивати и радити заједничке послове са Србијом, а на фињака лабавити односе према централи и федерацији!


Кроз пар година сама ће се БиХ распасти, завадиће се кроати и мујовци, ми морамо мало да сачекао и лагано да се ујединимо.
То кажем да неби нас оптужили за кршење Устава БиХ, па да Јевропа критикује Српску, ионако су досадили до сада!

Времена се мењају, стрпљење је мајка мудрости!
Препоруке:
46
2
3 уторак, 29 новембар 2011 00:49
Nostradamus
Bravo Predsednice. Tako se brani djedovina. Na zalost Ti si jedina svetla Srbska tacka na Balkanu.
Препоруке:
42
3
4 уторак, 29 новембар 2011 00:53
Shooter_64
Додик опет продаје маглу.
При томе, наравно, поново угрожава интересе Српске.

Сада, када ни западни спонзори више не могу да прикрију проблем међу федералним партнерима, досјетио се наш председник како да их "аболира" и поново на Српску навуче "медијску галаму" са запада.

Умјесто да брани изворни Дејтонски споразум, он измишља измјене устава БиХ које ће се допасти само његовим бирачима, а створити велике проблеме Републици Српској.

Ал' шта друго и очекивати од човјека који на YouTube-u ужива једнаку врсту популарности као и "змај из Шипова".
Препоруке:
12
38
5 уторак, 29 новембар 2011 03:26
anonimni
Ja mislim da bi samo trebalo u ustavu BIH da se unese onaj famozni amandman iz SFRJ , po kom narodi imaju pravo na samoopredelenje , pa neka Srbi u bosni i hercegovini pa receptu bosne i hercegovine isto tako izadju iz bosne i hercegovine .
Препоруке:
14
0
6 уторак, 29 новембар 2011 10:24
Додик је политичар од интегритета и респекта
Додик је стасао у зрелог политичара, чак са неким атрибутима држаника, што нипошто није мало када се узму у обзир све околности. Он вешто плива у сложеним околостима, флексибилан је али при томе не попушта око виталних интереса Републике, а на захтеве и притиске за укидањем елемената државности одговара упорним контразахтевима за њихово повећање, што је ефикасан метод одбране ('напад је најбоља одбрана'). Штета је што нема више оваквих српских политичара, али свеједно, он показује колико се може постићи политичком борбом, поставио је узор и норму за друге. Када прође време, историја ће једним очима гледати Додика а сасвим другим његовог бледог београдског парњака.
Препоруке:
20
2
7 уторак, 29 новембар 2011 10:27
б.с.
Заборавили сте Анексију из 1908.? Мислите да ће Немци без битке дозволити ишта српско на Балкану?Ја волим Републику Српску, волим честити народ који тамо живи, али Немци неће имати милости! Погледајте шта раде на Јарињу и Брњаку, то је само почетак. Тако ће и у Републици Српској гледати да смућују и праве хаос да би дошло до оружаног отпора па да распале по државности овог ентитета. Само молитва је потребна. Шта је људима немогуће, Богу је могуће.
Препоруке:
8
4
8 уторак, 29 новембар 2011 10:34
скрећем пажњу
Наравно да је у правни систем потребно уградити механизме раздруживања, да би се спречио рат приликом евентуалног раздруживања, као и у породичном праву, нпр. Али при тиме треба имати на уму то да ти механизми не смеју бити контрадикторни као у случају СФРЈ, где је била контрадикторна синтагма 'народи и њихове републике' (требало је да пише или 'конститутивни народи', или 'републике'), а такође било је нејасно и питање да ли су уједињењем у СФРЈ народи већ искористили и тиме потрошили право на самоопредељење или је то трајно, непотрошиво право. Подсећам да је управо ове двосмислености искористила злогласна Бадинтерова комисија, што је директно изазвало ратове у бившим републикама СР Хрватској и СР БиХ. Ове, и сличне нејасноће, треба свакако избећи. А бојим се да Додикова синтагма 'конститутиван народ, односно ентитет' већ у самој синтагми садржи речену противречност.
Препоруке:
6
0
9 уторак, 29 новембар 2011 10:58
Запад у БиХ води антиполитику
Чињеница је да дејтонска БиХ од самог свог оснивања не може да се конституише и функционише као нормална држава. Али разлог није тај који намерно криво представљају западњаци (да су конфедерални елементи криви), већ управо обрнут, а то је да они покушавају да наметну такав модел државе који не прихвата више од половине грађана (Срби и Хрвати). Држава је, наиме, ствар политичке воље народа, а она за такав пројект не постоји. Одатле и криза, и то је разлог зашто је инсистирање Запада на унитаризму истовремено и јалово и недемократско. Запад, наравно, све то добро разуме, али упорно води такву антиполитику јер је руковођен једном империјалном калкулацијом, а не политичким и демократским критеријумима (мада се у њих куне). Ствар са БиХ је у основи једноставна: нема БиХ без Југославије. То је суштина због које је избио рат, и то је суштина због које ни дејтонска БиХ не може да функционише.
Препоруке:
9
1
10 уторак, 29 новембар 2011 11:03
@б.с.
Госпођо, слажем се са вашом оценом немачких намера, али мислим да нема места за толики песимизам, јер управо Додик својом борбом, и анонимни српски народ на барикадама својом борбом, показују да је буђење воље народа у току, и да та борба може да постигне успех. Додика треба охрабрити, и све патриоте и поштене људе треба охрабрити, а не обесхрабривати. Молитва је лепа ствар, али исто тако се каже: 'помози си и Бог ће ти помоћи'. Само молитва није довољна.
Препоруке:
14
0
11 уторак, 29 новембар 2011 11:30
Laki
Pa ne moze se razduziti tako i ponijeti sa sobom sto je na silu oteto i ocisceno od nesrpskog naroda (Hrvatska Posavina,Podrinje) gradovi i podrucja sa Bosnjackom i Hrvatskom vecinom u 1992,a i vecina Republika Srpske,znaci opet rat,zar nije dosta .
Препоруке:
1
17
12 уторак, 29 новембар 2011 11:33
Vuk
nastavak
Zbog toga smatram da bi za Srbe bila najbolja moguca vlast Mile Predsednik Vlade UJEDINJENOG SRPSKOG KRALJEVSTVA sa srpskim kraljem (niposto britanskim oficircicem).
Po onome sto sam mogao zakljuciti po postupanju i govoru u porodici Karadjordjevic linija kneza Pavla je jos ocuvala zdrav i posten odnos prema svom narodu pa bi se tu mogao naci neko ko ce ujediniti i voditi srpski narod.
Препоруке:
7
3
13 уторак, 29 новембар 2011 12:05
@Laki
Лако сте заборавили да је Хрватска могла да однесе целокупу територију РСК, и да при томе одува њене грађане у Олуји.
Препоруке:
8
1
14 уторак, 29 новембар 2011 12:15
xzy
Kada Srbija ugradi u svom ustavu mehanizam za mirno razdruživanje Vojvodine i Sandžaka tek tada se BiH treba isti taj mehanizam da ugradi u svom ustavu.
Препоруке:
3
13
15 уторак, 29 новембар 2011 12:46
alkar
definitivno srljate u političku propast.kad vam triba dajton onda se kunete u njega a sada bi u ustav ugrađivali mirno razdruzivanje.niste mogli ratom i krvlju pa bi sad mirno-jeste li mogli mirno i 92.?jeste ali vam se bosna i pola hrvatskle činilo malo a vi do zuba naoruzani i motivirani za veliku srbiju.sad bi mirno.sad neće nato mirno-čačkate mečku.dobili ste srpsku van svake logike i na tuđoj i svojoj krvi pa bi sad malo i preko drine i to ujedinjeni u srpsko kraljevstvo.mislite da će vas nato,eu,hrvati i bosnjaci pustiti-ne.jednom ste imali sriće i stali smo na ulazu u banjaluku,da je naredba bila da uđemo ,a mogli smo vi ste već bili priko drine u beganju,nebi danas bilo srpske i problema sa vama oko svakog pitanja u bosni.nikad se vi nećete opametit.kad tad će vas nato razvalit pa će van se onda rep srpska činit nedostitznim snom kao i z4 za krajiske srbe.a odbise ga nadmeno i cinično.sta bi danas dali za z4?vise neg bi tili ili zelili priznat.ali nema,nestalo.
Препоруке:
1
15
16 уторак, 29 новембар 2011 14:22
@xyz
То нипошто није исто. Зашто? Зато што се у случају Војводине ради о земљи српског анарода (Српска Војводина још од 1848), а у случају БиХ ради се о два различита народа, при чему један (Муслимани) жели да мајоризира и однароди други народ (Србе). У случају Војводине свега томга нема, него су у питању болесни апатити појединих политичара и западни интереси. зато није исто.
Препоруке:
7
1
17 уторак, 29 новембар 2011 14:47
б.с.@alkar
Опет те сврбе српски гени? Иди мало вежбај на шиптарима.
Препоруке:
4
2
18 уторак, 29 новембар 2011 15:09
psycho
alkar@Vi ste mozda bili blizu B.Luke, ali niste sigurno sami dosli tamo, svakako da ste imali pomoc NATO-a, koji je jel te mnogo jaci bio od JNA, za koju stalno govorite da je bila uz Srbe. Po vasoj logici, a ocigledno ste u ratu sa njom, evo vam jednog pitanja. Ako ste uz njihovu pomoc "dobili" R.Srpsku, za koju tvrdeie da je rodjena na zlocinu, kako ce te da sprecite odvajanje iste, ako se kojim slucajem NATO ne stavi na vasu stranu. To je pitanje o kome trebate da razmisljate
Препоруке:
5
0
19 уторак, 29 новембар 2011 15:17
Averoes
Vi ste nemoguci... Isti oni ljudi koji kukaju na Albance na Kosovu, Presevskoj dolini, koji kukaju na Bosnjake u Sandzaku, na Vojvodjane da razgradjuju Srbiju podrzavaju razgradjivanje BIH? Te ideje o etnickim granicama u slozenim Balkanskim prilikama mogu sve nas kostati mnogo. Znamo za prethodni pokusaj da se stvori Velika Srbija. Dejton je potpisan da bi se zaustavio rat. Mirnog razlaza u BIH nema, i ne razumijem zasto prizivate zlo?
Препоруке:
2
10
20 уторак, 29 новембар 2011 15:21
пажљиви читалац
Читалачки и коментаришући народе, после пажљивог читања небројено много коментара потписаних псеудонимом 'алкар', дошао сам до закључка да њих уопште и не треба коментарисати, јер сам стекао уверење да се не ради о обичном читаоцу који напросто мисли другачије, него о плаћеном професионалцу за медијску пропаганду, спиновање или чак о обученом припаднику снага за специјално ратовање. Оно што тај пише нема никакву унутрашњу политичку логику, јавља се често и на све теме, као да није запослен (а очито није пензионер) и никада не наступа никаквим аргументом, него пропагандном флоскулом директно у мали мозак, где лежи подсвест, а не у кору великог мозга, где је центар за размишљање. Стога је полемика са њим илузорна, заметна и непотребна. Најбоље је игнорисати га све скупа. А он – нека лупета до миле воље, очито је ионако плаћен за то.
Препоруке:
12
1
21 уторак, 29 новембар 2011 17:18
Prvo skoči pa reci hop
Da bi ovaj prijedlog prošao, potrebno je da Dodik uradi sljedeće:1. Ojača SNSD u FBiH.2. Na sljedećim izborima obezbijedi i privoli većinu Bošnjaka iz FBiH da glasaju za SNSD.3. Da na izbornim listama osigura prisustvo pogodnih Bošnjaka koji su spremni da slušaju upute iz Banja Luke kao centrale SNSD-a.4. Da pokrene proceduru u Parlamentu BiH o izmjeni Ustava BiH.5. Da poslušni izabrani Bošnjaci iz SNSD-a dignu ruku za takav Dodikov prijedlog Ustava BiH.S obzirom da Dodik nije još takvo što uspio ni u Republici Srpskoj učiniti, jer su mu vrhunac dostignuća podobnih Džerard Selman i Emil Vlajki, onda je svaki ovakav prijedlog ništa drugo do podilaženje vlažnim snovima Srba u RS-u na principu "inat politike" da malo prcne one u Teheranu, pardon Sarajevu, tj. po "slovu Dejtona" glavnom gradu i svih Srba u Bosni i Hercegovini.Dok se Srbi odriču Sarajeva i FBiH, Bošnjacima to ne pada na pamet da urade kada je u pitanju RS. Sasvim legitimno i po "slovu Dejtona".
Препоруке:
0
3
22 уторак, 29 новембар 2011 17:31
sred.bosna
pažljivi čitalac,kakav djelatnik obavještajni službi, vezano za neke komentare i njihove anonimne autore , radi se jednostavno o GL.......To su osobe koje NE ZNAJU i NE ZNAJU da NE ZNAJU, treba ih se klonuti tj. ne komentirati uopće.Hrvati u BiH tj u nametnutoj FBiH trpe poturički ZULUM koji je gori od turskog , zahvaljujući JUDAMA i islamskim plaćenicima tipa mesića i korumpiranog sanadera , a mora se ZNATI da su te spodobe od ljudi 10 god na vlasti bili u RH.Taj dvojac i njihova klika , kao i domaći ližisahani, nudiguzi i drugi istog ili sl. karaktera napravili ZLA hrvatskom narodu u BiH da ga je i previše u idućih 100 godnama je jedini spas da BIOLOŠKI ostanemo na ovom ostatku ostatka, povijesno hrvatske zemlje koja se zove Bih, jeste Dodik i Srpska zajednica i dok je god Srba u BiH biće i nas na ovom prostoru , naravno to važi i obratno.
Препоруке:
1
1
23 уторак, 29 новембар 2011 20:07
Salvador DaLi @ sred.bosna
Pozdrav

Ja sam porijeklom iz Srednje Bosne, stoga moram da repliciram na nekoliko vaših konstatacija. Prva, se tiče zuluma koji trpe Hrvati u BiH. Da vas podsjetim da su Hrvati sa tadašnjim Muslimanima vezivali zastave i time sigurno snose odgovornost za početak rata. Postavlja se pitanje, kako tadašnje rukovodstvo Hrvata nije reklo Ne Muslimanima, pa bi se automatski šanse rata znatno smanjile. Veliki pozdrav Hrvatima Mate Bobana i Hrvatima iz Kiseljaka i okoline, kod Sarajeva, koji su se borili rame uz rame se Srbima, lično sam svjedok. Drugo, pišete da je BiH povijesno hrvatska zemlja. Samo da kažem, da se danas u Kreševu kod Kiseljaka nalazi, arhitektonski, simpatičan samostan, ali iz srednjevjekovnih crkvenih dokumenata Srpske P. Crkve, tamo je bila naša eparhija, koje više nema od vremena Turaka. Zatim iz kartografija tog doba, srpsko carstvo je prelazilo rijeku Drinu duboko u teritoriju dnašnje BiH; teritorija Sarajeva, koga u to vrijeme nije bilo, pripadala je nama.
Препоруке:
4
0
24 уторак, 29 новембар 2011 20:35
Милорад Богдановић
sred.bosna

У праву сте.Пустимо ми "твога?" академика с пушкомитраљезом нек рука до миле воље кад осјећа драгост у томе.
Срби и Хрвати, заједно, могу опстати у БиХ и остварити своје циљеве. То су последњи тренутци, јер за десетак година они ће нас бројчано надјачати,и поново ће постати аге и бегови а ми кметови. Они то и не крију.
Препоруке:
1
4
25 уторак, 29 новембар 2011 20:49
Peter RV
@Shooter_64
Naravno da prodaje maglu. Nasao je sponsore u Tel-Avivu pa sad misli da je na konju. Misli da je otisnuo Alijinom sinu pokroviteljstvo B.H.Levija pa sad stalno mudruje o nekim promjenama koje nekima zvuce fino za slusat, ali koje mogu kostat skupo RS-u -kad sponsoru vise ne bude potreban.
Dodik je ostao ono sto je Ricard Holbruk vec u svoje vrijeme prognosticirao- jedan politicar koji mnogo 'obecava'. I rijeku ispod sagradjenog mosta.
(Podgoricani su imali jednu izreku, podobnu za ovu priliku : 'opruzi se toliko koliko ti je jorgan dugacak'- koju ni Milo Djukanovic, kao ni Milorad Dodik-ne poznaju)
Препоруке:
2
4
26 среда, 30 новембар 2011 09:18
alkar@pazljivi čitalac
opa lipo vi mene sjor unaprijediste ka da san van ja neki agent ko ili izraelski tajni mosadovac ili cia i kgb u jednom.a ja obični čovik koji vas bolje vidi od vas.i imam duznost i pravo govorit o vama i nama.mi smo narod koji imamo povijesnu sramotu -JASENOVAC,ja kao pripadnik tog naroda se javno sramim tih nevinih srpskih i drugih zrtava.AKO TO KAZEM ONDA IMAM PRAVO I U DRUGE UPIRAT PRSTOM KOJI SU ILI BI RADILI NOVE JASENOVCE ,SREBRENICE ITD.moji komentari nisu na stetu nijednog čovika ili drzave koji postuju druge i zele mir.ja san protiv ustasa i četnika a da komunjare ne spominjen.moj nazor je demokracija,mir,suzivot,antifasizam,antikomunizam,antimantijasizam-jer sve desno sta je dosad paradiralo balkanom je vodilo u rat.svjedok san i učesnik domovinskog rata,vas tenk mi usa u dvoriste i nisan se parja dok ga nisan istra.a do banjaluke je dosla hrvatska pjesadija,tenkovi i artiljerija a ne natoova ili njemačka.inače sam u vojno-civilnoj mirovini,sa dvi univertzitetske diplome
Препоруке:
0
0
27 среда, 30 новембар 2011 09:32
alkar@psiho
vi bosanski hrvati se niste izborili za svoj status koji bi bio pravedan i ne na stetu drugoga,a vase teznje za pripojenju herceg bosne hrvatskoj su nas kostale i rata sa muslimanima.najveći krivac za to je desno krilo katoličke crkve,gojko šušak,mate boban i vase usijane neoustaske glave.srbi oće bosnu-vi oćete bosnu a ne shvaćate da tu postoji jedan bitan narod -bošnjaci i da se i njih nesto pita.ali i vi i srbi ste poveli vjerski rat i rat za teritorije i pripajanja matičnoj drzavi.DA JE TO VAMA USPILO JA U TAKVOJ HRVATSKOJ NEBI ZIVIO VEĆ BI VAM PLJUNIO NA NJU I OTISAO U BILI SVIT.moja hrvatska za koju san se 4 god borio s puskom u ruci je moja domovina avi imate bosnu i hercegovinu pa se komodajte i uređujte kako god oćete i ne kukajte sami kusate ono sta ste skuvali.i ostavuite se bošnjaka i srba -s njima zivite cilu povijest bosne i herc sta bi vi sad tili-pobit cili jedan narod i sa drugim koji bi vam u tome pomoga podilit bosnu.varate se bosnu niko nikad nije uspio podilit
Препоруке:
0
0
28 среда, 30 новембар 2011 09:39
alkar@psiho
s druge strane vas zajednički rat sa srbima protiv bosnjaka bi zavrsio kao i u filmovima o plačkama-da bi manje dilili plijena i da bi sve ostalo jednome taj pobije svu ekipu sta je opljačkala.ko bi zadnji oste hrvati ili srbi da uzmu cilu bosnu i pripoje se matici?ja neću reć da je bošnjački narod cviće ali i vi hrvati i srbi mi u bosni ne mirisete-svi ste gurali svoju ratnu politiku.sad kad ste svi okrvavili ruke i niste postigli ciljeve zivite skupa i rezite jedni na druge.il se lipšo opet potucite pa ko osta osta -njemu bosna il lipšo napravite građansko ,mirno i demokratsko drustvo i zivite u miru.birajte.i nama ne kukajte-vi hercegovci i srednjebosanci niste bas na cijeni u hrvatskoj-u nas ste pokrali (vise od pola hrvatskih političara ili vojnika u zatvorima je bosansko-hercegovačkog porijekla)sve sta ste mogli-sve pod krinkom hrvatstva i katoličanstva.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер