понедељак, 29. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Швајцарска – неутрални грађани наоружани до зуба

Kоментари (20) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 01 децембар 2011 15:26
laza somborski
Ja sam zivio i radio niz godina u Svajcarskoj i dozivio vecinu scena koje se opisuju. Imao sam sta vise cast da mi dozvole da se i ja oprobam u gadjanju na 300 metara sa njihovim cuvenim "Sturmgewährom" sto bi u nasem prevodu glasilo puskomitraljez. Pitanje je sta bi bilo kod nas kada bi u svakoj kuci pod krevetom bio puskomitraljez (na primjer M84)sa nekoliko stotina metaka. Ne bi bilo samo 300 mrtvih godisnje.
Препоруке:
33
34
2 четвртак, 01 децембар 2011 16:03
с.ј.@ лаза сомборски
Код нас и има врло доста оружја. Више него што можда мислите.
Разлика је можда у томе што је код нас мало теже набавити метке, посебно за то 'опасније'(или вишекалибарско и аутоматско) оружје, док код љих сваки војник има конзерву од 50 метака, која би им требала служити док не стигну до неког од планинских упоришта, која по њиховој војној доктрини би била база отпора инвазији. Наравно, све је то само у идеалном случају. Нису ни те планинске базе најбоље пропремљене, а ни конзерву није тешко отворити.. Мислим да је противзаконито отворити је ако нема објаве ванредног стања, али без обзира, то не спречава проспективног убицу.

Ја сам против прекомерне дистрибуције оружја, посебно новијег и висококалибарског, и јођ више протим продаје метака. Меци нису потребни колекционару, већ само ономе ко жели да пуца. Треба увести неки регстар за телохранитеље, као и ограничити продају метака за ловачке пушке на ловачке клубове. Акопостоје санжери са невадећим мецима,
Препоруке:
22
13
3 четвртак, 01 децембар 2011 16:17
с.ј.@ лаза сомборски 2
ако постоје санжери из којих се меци не могу извадити без пуцања, то би било идеално. Тако би се ловцима дали пуни сажери у ловачком клубу, и они би при повратку из лова морали вратити санжере, а особље клуба би проверило да ли је било покушаја вађења метака (за неку другу каснију употребу). Ако није, ловац плати за употребљене метке, и готово.

Наравно, то је компликовано, а санжери са невадећим мецима можда нису могући, па је све то у облацима..

Даље, пиштоље са мецима дозволити само можда обезбеђењу и телохранитељима, али под условом да положе неки кратак курс и проверу да нису пре били део криминалних организација, и слично (значи, не треба забранити некоме ко је прошао кроз црвено светло, али треба некоме ко је опљачкао банку, примера ради).

То би било можда најбоље, али за сада је то небитно. Имамо битнијих проблема...
Препоруке:
3
19
4 четвртак, 01 децембар 2011 16:24
избор оружја
"... може вам се десити да у току летње, поподневне шетње природом, идилу прекине експлозија из оближње стрељане."

Мислим да се, ипак, више чују пуцњи него експлозије ... :-/
Препоруке:
27
1
5 четвртак, 01 децембар 2011 18:46
Фристајло
Ништа ново, доктрина наоружаног народа, и неке земље социјализма су кокетирале са истом идејом. Има предности, али и мана.
Лично, не знам шта да мислим о том концепту; но, са 300 убистава годишње "због тога"- треба да буду поносни! Па, код нас у саобраћају страда 3 пута више људи годишње, а кад би ношење оружја било дозвољено и у колима- питам се, да ли би било оволико бахатих у саобраћају...
Препоруке:
36
0
6 четвртак, 01 децембар 2011 18:55
Митар Карапанџа
`Према званичној статистици, ово оружје има централну улогу у породичним конфликтима, где кроз убиства и самоубиства око 300 људи сваке године буде убијено.`
Приказана статистика нам није показала однос између самоубистава и убистава. За предпоставку је да они који су одлучили да се убију би то учинили и на други начин. Народ у Швајцарској без обзира на велики национални набој који поседују не представљају никакву опасност за НАТО савез па им је зато и дозвољено да се тако понашају. Традиција у нашем народу је таква да без обзира на законске забране за поседовање ватреног оружја он га поседује.Оружје се злоупотребљава без обзира да ли постоје законске забране или не и вероватно би показатељи злоупотребе ватреног оружја од стране оних који поседују и оних који не поседују дозволу дали реалну слику о томе да ли и код нас би било пожељно да се уведе овакав вид служења војне обавезе. Наравно ово долази у обзир једино ако нам СПОНЗОР то дозволи,
Препоруке:
26
2
7 четвртак, 01 децембар 2011 20:43
Алекса
Слажем се са Карапанџом. Наиме оружје не убија људе, већ људи убијају људе. Оружје служи да те заштити од људи који имају оружје мањег калибра. Ако самоубица пуца или скаче с моста, потпуно је свеједно на који начин то ради. Ако се супружници заваде па се поубијају рецимо секирама-хоћемо ли забрањивати секире?
Сваки слободан човек има право да хода около наоружан ако му се тако свиђа. Поздрав за Швајцарце које њихова држава третира као озбиљне и одговорне људе!
Препоруке:
29
2
8 четвртак, 01 децембар 2011 20:52
Magenta
мирне улице њених великих градова

Који су то "велики градови" у Швајцарској? Највећи, Цирих, је мањи од Новог Сада! Ако се узме у обзир његова околина и предграђа, добија се нешто дупло мање од Београда, али та предграђа су СЕЛА!
Препоруке:
18
8
9 четвртак, 01 децембар 2011 21:25
Starac Milija
Sve na svetu ima svoje dobre i loše strane. Švajcarci nisu imali rat već 200 godina. Ipak oni se spremaju za svaki slučaj i nisu kenjkavi kao naši mladi ljudi. Treba istaći da je sigurnost i red u Švajcarskoj veliki, ali zaslugu za to imaju velikim delom građani Švajcarske koji veoma paze šta se oko njih dešava i odmah prijavljuju nepravilnosti. Tako je doduše bilo u Jugoslaviji u jednom periodu kada se naša policija hvalila velikim procentom rešavanja kriminalnih slučajeva, ili kada je početkom 70-tih teritorijalna odbrana sa lokalnom policijom likvidirala ustaške teroriste u rejonu Bugojna,BiH.
Loše stvari u zemlji čokolade su velika stopa samoubistava, depresija.
Što se mene tiče mislim da je dobro što se Švajcarsci opiru talasu promena u svetu.
Препоруке:
31
3
10 четвртак, 01 децембар 2011 22:17
Шерпас
Туђу лову ови чувају...
Препоруке:
18
1
11 петак, 02 децембар 2011 00:53
Vrlo loša usporedba, Aleksa miješa babe i žabe, sjekire i vatreno oružje!?

Слажем се са Карапанџом. Наиме оружје не убија људе, већ људи убијају људе. Оружје служи да те заштити од људи који имају оружје мањег калибра. Ако самоубица пуца или скаче с моста, потпуно је свеједно на који начин то ради. Ако се супружници заваде па се поубијају рецимо секирама-хоћемо ли забрањивати секире?
Сваки слободан човек има право да хода около наоружан ако му се тако свиђа. Поздрав за Швајцарце које њихова држава третира као озбиљне и одговорне људе!
Препоруке:
8
2
12 петак, 02 децембар 2011 05:10
Hafenzi Dojc
Da, vi koji zagovarate nosenje oruzja, i to opravdavate nekim "pravom", Zato cete i imati pucnjave po srpskim gradovima, posebno u Beogradu. Ja se secam kada toga ne da nije bilo, vec je bilo u domenu naucne fantastike. I ako krenem sekirom da ubijam po Knez Mihajlovom, koliko cu ih ohladiti? Koliko cu pobiti ako se sluzim Breivik "metodom"? Gde vam je razum? Umesto da se zalazete za JAKU i modernu vojsku koja bi bila garant bezbednosti SVIH Srba, vi se povodite za Amerikom (njihovim "divlji zapad pravom" da nose oruzje), potpuno hipnotisani tom suludom, fasistickom tvorevinom. Osim VOJSKE i POLICIJE, NIKO ne bi trebalo da poseduje a samim tim ni da nosi oruzje. Od noza cu mozda i preziveti ali od "kugla u vugla" sigurno ne. A sto se srpske "tradicije" i "ljubavi" prema oruzju tice...SANKCIJE, SANKCIJE I SAMO SANKCIJE. Ali u ovoj drzavi, bas kao i ostalim oblastima (korupcija), nema ko da to sprovodi. Zato i jesmo banana kvazidrzava, i to cemo i ostati.
Препоруке:
6
10
13 петак, 02 децембар 2011 11:24
Митар Карапанџа
@Hafenzi Dojc

Пуцњаве имате и данас, а у време када је није `било`,биле су сакривене од очију јавности. Зато се не могу наћи места где су закопани недужни људи поубијани од стране државне структуре. Укидањем служења војног рока довели смо сопствену безбедност да зависи од добре воље других. Похапсили смо целокупан војни и безбедности врх Србије, уништили наоружање и створили безбедносне структуре које чувају власт од народа, а не народ. И оно што је најгоре младу генерацију лишавамо безбедне будућности и стварамо успавану и незаинтересовану младу популацију за будућност земље.Стаљин је на једном састанку на Малти предложио да се по завршетку ратних операција поубијају сви немачки официри и подофицири не би ли се тако створили услови да се немачка армија не може поново створити за 100 година. Оно што је нама урађено има исту тежину као да смо то исто доживели. Зато је моје мишљење да би добро ( и неопходно) да по узору на Швајцарску уведемо исти начин војне обуке.
Препоруке:
9
1
14 петак, 02 децембар 2011 12:04
El Jefe
Samo naoruzan covek je slobodan covek.
Препоруке:
24
5
15 субота, 03 децембар 2011 00:38
Турас
Слобода у поседовању оружја нема везе са порастом криминала.Глупо је веровати,то је случај са нашом влашћу,строжији закони мање криминала.Не господо.Стбилна,јака привредно држава са солидним стандардом,смањује криминал.Беда је узрок свим невољама у свакој држави а то је случај са Србијом.Шта смо добили строжијим законима.Пуне затворе. То је прогресија сорошка политике откада је ДС на власти.И то се крије.Крије се негативна биланса пораста криминала,у време Милошевића и данас.Ови статистички подаци уплашили би данас народ у Србији.Србија је данас експериментална зона Алијансе.Волео бих да ме неки паметњаковић демантује.
Препоруке:
10
1
16 недеља, 04 децембар 2011 19:58
Конузин
Случај Швајцарске ми је познат одавно и не налазим у томе ништа лоше!Ми сад имамо закон по коме криминалци знају да поштени грађани сигурно немају оружје код себе,а и ако га имају кући,прво треба да га склопе или откључају,па потом да оду у другу просторију по муницију...Глупо решење!Беда и криза,рађају криминал,а убистава и самоубистава је било и биће,без обзира на поседовање оружја!Нико се не бави статистиком,колико је пута оружје као средство одвраћања спречило неке трагедије?А имало би ту шта да се каже...
Препоруке:
3
0
17 понедељак, 05 децембар 2011 03:02
lala
srpski seljak n e moze da ima ni vazdusnu pusku, da gadja vrane koje mu jedu useve, o to me niste mislili gospodo, nego samo kriminal..pa ko hoce da se bavi kriminalom, uvek ce da nadje oruzje, a komsiju mozes da napadnes i viljuskom..nemojmo tolko ocrnjivati sami sebe...
Препоруке:
2
0
18 понедељак, 05 децембар 2011 21:29
Vojimir
@laza somborski:
"Sturmgewährom" sto bi u nasem prevodu glasilo puskomitraljez...??? "Sturmgewher" Lazo, je jurisna puska, kao na primjer nasa M70 ili Americka M16. Puskomitraljez je "Maschinengewehr".
Препоруке:
2
0
19 четвртак, 08 децембар 2011 23:56
laza somborski
Znam ja dobro sta znaci RIJEC "Sturmgewaehr" a sta je "Maschienengewahr". Medjutim, zvanicni naziv za svajcrsku pusku je "Sturmgewaehr" a ta puska je po karakteristikama ravna nasem puskomitraljezu M84 u sta sam se licno mogao uvjeriti. Ne moze se sve doslovno prevoditi jer bi onace "Elektrizitaetfeld" bila "Elektricna livada"
Препоруке:
0
0
20 понедељак, 12 децембар 2011 21:37
nikola
zato sheeptari idu tamo na obuku.
Препоруке:
1
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер