Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Tihi nestanak jednog naroda

Komentari (123) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 utorak, 22 novembar 2011 09:55
Marko
A kako drugacije da bude kad zivimo u totalnom medijskom mraku?Pa zar bi ovakva vlast toj sudbonosnoj temi po Srbiju htela ozbiljno da govori.Oni nisu sposobni ni da rese mnoge manje probleme,A za sebe su resili sve.
Preporuke:
106
7
2 utorak, 22 novembar 2011 10:13
slobodan 50
pošto PRAVOG preokreta u srbiji neće biti, celo vreme sam bio u zabludi...nije istina da postoji srpski dnk lanac, deda sima me je folirao sve vreme, ne treba biti strpljiv, kulturan, ne treba se boriti za čoveka, za porodicu, za ljubav, za standarde, za pravnu i poštenu državu, za savez sa jakom rusijom i kinom, za prijateljstva, za ideje, za školstvo, za sport, za zdravstvo, za granice, za dobra, za razvijanje zdrave poljoprivrede, za kanal do soluna, za manji državni aparat, za zdravo društvo bez devijantnih...ma, znate šta?izvinite na dosadi, nemam više šta da kažem...
Preporuke:
69
9
3 utorak, 22 novembar 2011 10:14
Stonewall
Svi ''Prosrbski'' sajtovi imaju isti- da utišaju otpor Srba dušmanima. Pišite, pišite vi...kao da to neko čita? Bolje da pišete nega da činite ono što je svaki,čestiti, Srbin pre sto godina bio kadar da uradi.
Preporuke:
86
13
4 utorak, 22 novembar 2011 10:14
Starac Fočo
Baš lepo rečeno. Bravo za tekst i za temu, pre svega.

Ja bih samo podvukao misao u tekstu za koju mislim da je jedna od većih problema u "našim glavama". Da bi se nešto popravilo potrebne su pare... a para nema.
Ogromna zabluda i mišljenje sa velikim negativnim efektom.
Možda to meni samo najviše bode oči, jer sam iz inženjerske, dakle izuzetno praktično stvaralačke struke. Međutim, deluje mi da i u tu struku polako ulazi taj duh, a, da tragedija bude veća, ponajviše kod studenata to osećam. Ali, možda nije sve tako crno, ipak ima nas koji radimo sa studentima, dajemo im malo drugačiji primer, možda će prepoznati prave vrednosti i možda će mlade generacije vratiti život ovom narodu.
Preporuke:
95
2
5 utorak, 22 novembar 2011 10:24
dragoslavic
hvala vam sto ste raščistili moju dilemu za koga da glasam. DVERI SRPSKE!
Preporuke:
105
32
6 utorak, 22 novembar 2011 10:38
Saša
Čitav jedan grad srpske nerođene dece, ubije se godišnje u utrobama Srpkinja. Ako kažemo da smo Srbi, onda prvo da budemo pravoslavci. Pravoslavlje ne toleriše čedomorstvo. Znam da je pod uticajem zapadnih medija čedomorstvo predstavljeno kao pravo izbora žene, da li hoće ili neće da rodi. Čak se i pogrešno naziva "abortusom", kako bi se zamaglila suština. Shodno tome znam da su mnogi Srbi naseli na ovu podvalu, tako da će i moj komentar imati mnnogo negativnih brojanja. Ali mene više zanima šta kaže mija sveta Crkva, nego CNN.
Preporuke:
93
15
7 utorak, 22 novembar 2011 10:40
Jelena
Gospodine Antonicu,kao i uvek zadivili ste me svojim tekstom.Istovremeno ,ali bukvalno sam se najezila od ovako katastroficne istine.
Od visokih intelektualaca koji nisu u politici koja ima ovako pogubne rezultate, za ocekivati je ne samo konstatacija stanja vec i STA DA SE RADI I KAKO?
Preporuke:
78
3
8 utorak, 22 novembar 2011 10:44
Dragoslav Bajagić
Srbija umire jer je tako odlučeno. Srbija mora da umre. Ovo ponavljaju mnogi već dugo a Srbija se borila, umirala, ponovo se rađala i mukotrpno živela. Do naših dana, kada su pobornice ”zlatne milijarde” na čelo Srbije doveli ”izvođače radova” da obave posao za obećanje da će postati članovi ekskluzivnog kluba. Kad shvate da su za to voljno raširili krila smrti iznad vlastitog naroda za njih će biti kasno. Narod će se probuditi i užasno ih kazniti. To mora odmah da se desi. SRBIJOPROBUDI SE!!!
Preporuke:
121
2
9 utorak, 22 novembar 2011 10:50
Bijek
Kad vidite novu crkvu zaigra vam srce a onda se stegne jer nema pored nje obdaništa. Koliko samo emocija koristite u kritikovanju „evro-Srba“. Budite malo kritičniji prema većini stanovništva, pobožnog, koji gradi parohijske domove bez obdaništva. I prema crkvi, „kojoj najviše veruje naš narod“ i silnim crnim automobilima, posedima, cenovnicima za usluge. Kada neko sredi sajt za silne pare ili slično, onda svi znamo da je u pitanju lopovluk i kad-tad će takvi odgovarati (valjda neće da se izvuku kao Miloševićevi političari), ali kada crkva legalno gradi crkve za svoj srećni narod bez dece, onda vrli patriote ne govore glasno. Osim praznih fraza o srcu koje se širi pa steže.
Preporuke:
45
19
10 utorak, 22 novembar 2011 10:51
Milenković
I? Šta ćemo sad, profesore?
Preporuke:
59
6
11 utorak, 22 novembar 2011 11:17
Jasna Simonović
O, gdine Antoniću! (Odslušajte, molim vas, To life, to life, Lechiam, na YouTube-u, ref. u mom tekstu objavljenom pre vašeg na nspm-u)

Uzeću vašu muškost kao olakšavajuću okolnost za toliko natalnu depresiju i saosećanje prema trudnicama koje jeste za poštovanje!? Ali,

Čemu tolika patnja? I to u trenutku kad je Đoković pobedio Berdoch-a, kad je 160 inkubatora spremno za "delovanje" , kad je planeta proslavila 7. milijarditog stanovnika!?
Pa još preokret na preokret...Pa nismo svi bebe!
Da se preokrećemo i preokrećemo!

Imajte malo obzira prema bebama koje ne žele da otplaćuju milijardske dugove kad izađu iz inkubatora! I da ih čeka da rešavaju ko je maznuo telekomunikacije ili jugoslovenske organe bez granica! (surovo istinito rečeno!) ....Na bebe koje imaju pravo na dolazak iz Ljubavi, a ne iz statistike, itd.

Oj, Srbijo mila mati...
Preporuke:
21
72
12 utorak, 22 novembar 2011 11:19
Jovan Anastasijević
@Jelena “i STA DA SE RADI I KAKO?”: Potpuno ispravno postavljeno pitanje! Šta da se radi? Raditi na tome da se rađa što više dece, ne obazirući se na trenutne probleme, nestašice, nedostatak komfora, itd. Na to se nisu obazirale ni prethodne generacije. Da jesu - a za to su imale mnogo više razloga nego što ih sada ima, ne bi ni nas bilo. A - kako? Ako ne znate kako, ja ovde zbog strogog moderatora ne smem da tačno napišem kako, ali .... snaćićete se nekako?
Preporuke:
51
5
13 utorak, 22 novembar 2011 11:21
f-16
@Saša
Potpuno potpisujem Vaš komentar, i dodao bih sledeće: da ostavimo načas po strani religijske razloge, mnoge srpkinje koje u mladosti izvrše čedomorstvo (abortus), plašeći se kako će sredina da reaguje na njihovu trudnoću (roditelji, prijatelji, komšije...), kasnije više nikada ne mogu imati dece. Negde sam pročitao da je takvih slučajeva oko 20%. Dalje, naše tinejdžerke prave kardinalnu grešku, povodeći se za zapadnom modom, pa tako neretko u sred zime možete videti devojke na Beogradskim ulicama kako šetaju golih stomaka, što je pogubno po njihov fertilitet.
U Srbiji se godišnje ubije 150.000 nerođene dece (http://www.politika.rs/rubrike/Drustvo/Srbija-prva-u-Evropi-po-broju-abortusa.lt.html).
Preporuke:
52
5
14 utorak, 22 novembar 2011 11:25
lazaro
Za Jelenu
Za početak da se promeni vlast!!!
Preporuke:
46
2
15 utorak, 22 novembar 2011 11:28
Mirjana Marinković
Joj što volim moju Srbiju, ali reč preokret treba izbaciti iz upotrebe. Treba RADITI! ŠTA? Uz velike državne dotacije obnoviti SVE fabrike za preradu hrane, naseliti opustela sela sa ljudima koji nemaju posao u gradovima. Napraviti radnu atmosferu, a ne čekati da popadaju kruške sa neba umesto NATO bombi. A u gradovima? Očistiti ulice, okrečiti fasade, umesto dvoje preopterećenih radnika zaposliti troje. Neka pomogne država oslobađanjem velikog poreza na plate - to je još davno obećala. Biće dece, a vratiće nam se onda i svi pobegli od raѕnih nedaća kada Srbija postane ona stara, radna, domaćinska, gostoljubiva za sve kakva je nekada bila.
Preporuke:
55
3
16 utorak, 22 novembar 2011 11:28
Vid Pravdić
U pravu ste gospodine Antoniću, treba stvarati ljude u pravom smislu te reči, a ne buduće ''mrtvace''.
Preporuke:
35
2
17 utorak, 22 novembar 2011 11:33
sara@saša
To sto sam Srpkinja ne obavezuje me da budem pravoslavka (ni obrnuto)! No, mislim da "cedomorstvo" nije osnovni razlog naseg nestajanja; abortusi su se obavljali i kada nas je bilo mnogo vise. Mislim da je znacajnije ono o cemu gospodin Antonic pise-sistemska nebriga drustva (ne samo drzave) za radjanje. Pocev od uslova u nasim porodilistima, preko uslova za zaposljavanje mladih zena/majki, ekstremnog siromastva u kojem mnoge porodice zive, straha za posao i buducnost, do cinjenice da oko 100 000 parova ima problem sa sterilitetom. Cudi me da nas i ovoliko ima.
Preporuke:
43
12
18 utorak, 22 novembar 2011 11:48
brm
šta da se radi?
pa za početak da se uozbiljimo, pre svega analitičari
NAROD NE RASTE SAMO RAĐANjEM VEĆ PRE SVEGA IMIGRACIJAMA I ASIMILACIJOM PRIDOŠLICA..a to je čisto ideološko pitanje..mi živimo već skoro vek u etnocentričnom ideološkom sistemu u kome su nacinalizam, asimilacija i integracija "UGROŽAVANjE LjUDSKIH PRAVA".. bilo je vreme kad su svi ljudi u regionu želeli da postanu i postajali Srbi bez obzira na etničko poreklo..mozgovi većine od vas zadojeni ovim ideološkim otrovom prebrojavate Crnogorce, Bosance, cincare, sve koji ne idu na liturgiju...a "ugroženost" od pet azilanata da ne pominjem .. u međuvremenu braća Rusi prave planove kako da dosele i asimiluju naših 40 000 Srba sa Kosova.. a zašta ih mi besplatno ne bi doselili u napuštene kuće i okućnice Banata? zajedno sa svakim nesrećnikom koji beži od jada u svojoj zemlji i želi da živi u klimatskom raju na tzemlji zvanom Srbija, opd uslovom da postane Srbin KAO ŠTO SU I VEĆINA VAŠIH PREDAKA POSTALI, došavši ko zna odakle
Preporuke:
32
16
19 utorak, 22 novembar 2011 11:50
Lena
„Ne mrdajte, nećemo opet u devedesete, nećemo nacionalizam, nećemo da žene budu mašine za rađanje, hoćemo standard, hoćemo Evropu!

Ovaj deo Vam zameram, ne zato što niste u pravu (gospodin Milosavljević i Vi)već što pogrešno postavljate problem. Ispada da je problem priraštaja u tome što žene više nisu "mašine za rađanje"?! Je li to eventualni plan za podizanje nataliteta....ubediti ljude da naprave i rode decu iz nekog osećaja dužnosti ili omogućiti uslove za to. Natalitet se podiže onda kada je država spremna da "plati" punu ceni za svoje nove građane.U jedinim zemljama zapadne civilizacije (kojoj mi pripadamo, hteli to ili ne....naš kolektivistički duh zadruge i zjedništva komunizam je bespovratno uništio) u kojima prirodni priraštaj bar malo popravio to se postiglo vođenjem računa da iskustvo roditelja posle prvog deteta bude toliko dobro da se odluče i na drugo, treće (Skandinavske zemlje).
Preporuke:
19
12
20 utorak, 22 novembar 2011 11:50
Urosius
Jednostavno, a duboko i veoma pametno.
Sve ste u pravu.

I lepo je sto ste poceli da koristite linkove ka drugim izjavama.
Na taj nacin se sa manje reci moze reci vise.
Preporuke:
22
2
21 utorak, 22 novembar 2011 11:51
milorad
Hvala na tekstu gospodine Antoniću. Nama je potrebno baš to- Hristos živi, tj Pravoslavlje u praksi a ne samo deklarativno, mada je i to mnogo bolje od ničega.
Samo jedna opsaka. Moguć je tihi preokret, jer delatna tišina Gospoda Hrista može da zaguši praznu buku njegovih protivnika.
Samo za tihi preokret potrebni su nam svesni ljudi, a vi ste jedan od onih koji bude svest kod ljudi. Samo jedna kritična masa tihih Hrišćana i sve može da bude drugačije. ISHSNIKA
Preporuke:
20
3
22 utorak, 22 novembar 2011 12:00
pitam se
@Stonewall: A šta to vi radite, osim što, kao i mi ostali, pišete i čitate na ovom portalu, i još nas ostale kritikujete i pljujete. Vaš komentar je samo jedno mrzovoljno gundjanje i to povodom jednog ovakvog lepog i iskrenog teksta. Ružno je to što radite.
Preporuke:
17
5
23 utorak, 22 novembar 2011 12:03
Goran Stanković
Ako demokratija podrazumeva vladavinu manjine-pri tom bude i koalicija ( u odnosu na upisani broj birača, tj.ukupnog stanovništva )koja dobije većinu glasova od onih koji iziđu na izbore, šta da se radi, ko je tu najodgovorniji? Šta ja mogu kao pojedinac, koji izađe i da glas, recimo, gubitničkoj stranci ( šta god to značilo u spinovanom vremenu i teskobnom prostoru )? Ja hoću, a do sada nisam to doživeo, da manjina u skupštini Srbije, ZAUSTAVI svaki proces štetan po moju državu, njene građane, mene pojedinca. Ne interesuje me na koji način ( kojom aktivnošću ), jer ima podršu ( i prima platu od tog posla )onih birača čiji su glas DOBILI. Nadam se, imali bi i onih koji nisu izašli na izbore. Vi ste gospodo odbornici ( od 127.pa nadalje ) najodgovorniji zašto nemamo vladavinu prava, zašto se zadužujemo, zašto, između ostalog cena m2 stana u Srbiji košta od 3 i više puta od normalne ( a u vezi nataliteta ) a stanove kupuju od 2.pa nadalje oni koji pare " zaradiše ".
Preporuke:
14
1
24 utorak, 22 novembar 2011 12:11
Milorad Stanojlović
@utorak, 22 novembar 2011 10:33;sara@saša
Nemojte biti tako sigurni u svoje zaključke, dok ne objavite premise.
Nije reč o abortusu, kao takvom, koji je zakonom dozvoljen, na isti način kako je nekad napisan Zakon o kozama (valjda 1947. godine): "Član 1: Zabranjeno je držanje koza... Član 7: (poslednji član): U izvesnim slučajevima, dozvoljeno je držanje koza."
Reč je samo o slektivnom abortusu oko čega se drma i u EU. Naime, reč je o abortusu ženske dece. O tome je i Njegova Svetost Patrijarh govorio, dok je bio Episkop, te se nadamo da će ponovo progovoriti na tu tužnu temu: ubistvu dece - zato što su ženska. U situaciji kada se ionako malo dece rađa, ovo je i društveni zločin bez opravdanja.
Na žalost, feminizam izgleda priznaje pravo na abortus ženske dece, ma koliko nekome to izgledalo kontradiktorno.
Reč je o slobodi?! Koga, čega i zbog čega?
S poštovanjem i uvažavanjem,
SRPSKI LIBERALNI SAVET
Preporuke:
14
2
25 utorak, 22 novembar 2011 12:13
Za "Dragoslavić"
Poštovani, nemam ništa pritiv Vašeg političkog opredeljenja (i meni su čak na početku ti momci bili simpatični), ali to što vi i još nekolicina komentatora ovde radite zove se "trolovanje" i uglavnom je zabranjeno na netu, a komentari poput vašeg se obično rutinski brišu. Ovako samo iritirate ostale čitaoce, pomalo me podsećate na neku subotrasku sektu, i ne pomažete time mnogo Dverima, već im samo podgrevate iluziju da su jači i uticajniji nego što jesu.
Preporuke:
22
4
26 utorak, 22 novembar 2011 12:19
Dr
Nije nama strašno što su ovi trenutno na vlasti niti što toliko kradu, oni su samo trenutno izbačeni na obalu i o njima se uskoro neće ni znati, ali je mnogo veći problem što niko ne govori o budućnosti ovog naroda, njegovoj izgubljenosti u trenutnim svetskim olujama, kao i ne viđenju pravca i smera u kome idemo.Da se to vidi onda bi se narod vratio svojim provernim i utemeljenim vrednostima i ne bi hrlio onde gde ne zna šta ga čeka i borio bi se za sebe i ne bi dozvolio da bude prevaren, već bi dobro razmislio da li je to što neko obećava realno i ko ti to obećava, što u mnogim slučajevima zaboravljamo.
Preporuke:
18
0
27 utorak, 22 novembar 2011 12:30
cofi
"nema para", "drzava ne pomaze", "nije ukinut pdv na opremu za bebe", "zar u ovaj bedak da bacim svoju celjad", itd. itd. providni izgovori, nista drugo.

No, jedna druga perspektiva: Onaj cinicni, samozivi i bahati deo srpstva se slabo mnozi. Sto znaci da ce on i nestati za koju deceniju. Mozda to nije demokratski ali ovde je na delu neka vrsta selekcije. Oni koji smatraju da nestajemo i da je to problem (kao ja na primer), oni se mnoze. Oni kojima je vaznije da zive danas i samo danas (i ako moze u "evropi") oni se ne mnoze.

Uspostavice se jedna nova ravnoteza. Na mnogo nizem nivou, doduse. Ne treba samozive i bahate nagovarati i podsticati da se mnoze, treba ih podrzati da istraju u samozivosti, jerboli ce oni da prepuste zemlju vrednijima. Zakljucak je prost: mnozite se i gledajte 20-30 godina u napred, pa ce vam biti lakse. Doduse, treba preziveti te godine i to samo borac moze.
Preporuke:
40
2
28 utorak, 22 novembar 2011 12:33
Fristajlo
I zato što ga guše i nabijaju pod zemlju, i zato što sam tone u živo blato dekadencije individualističkog egoizma. Nama je potreban Hristos koji će isterati trgovce iz Hrama, ali to ne važi samo za politiku, to važi i za naš lični sistem vrednosti, to važi i za naše duše.
Lično, mislim da je u pitanju baš ovo...
Druga Srbija se trudi da se dodvori centrima moći i pripomogne, svojim primerom, postizanju velikog rezultata- zlatnom milijardom; rađaće po jedno dete, i to- ako mogu da ga prepuste guvernantama. Lični standard je preči od dece, i to je prioritet; imaće rasnog psa, papagaja, akvarijum, auto na lizing, stan na kredit i letovanje na rate. Deca sve to čine nemogućim; baveći se njima, sve ovo postaje besmisleno...
Gospodin Antonić je dobro detektovao problem; no, čini mi se da ga je strah da predloži i rešenje.
I mene je strah, priznajem...
Preporuke:
31
0
29 utorak, 22 novembar 2011 12:34
Nemanja Vlahović
Imam troje dece, kad su se deca rodila živeli smo dosta teško, samo ja sam radio, supruga je bila kod kuće sa decom sve dotle dok i najmlađa nije krenula u obdanište. Međutim, porodica nam je pomagala (ne samo materijalno), i savladali smo sve teškoće. Za nas rađanje dece bilo je najvažniji cilj braka – rađanje i podizanje dece je najveća sreća u životu.
Danas često čujem: ja ću roditi kad budem mogla dati detetu sve što mu je potrebno – i misli se, naravno, na materijalno blagostanje. A deci nisu najvažnije skupe patike i slične stvari nego život u ljubavi, roditeljska briga.
Nismo mi jedini narod koji nestaje. Skoro svaka evropska nacija ima isti problem. Nemci, Francuzi, Mađari, Danci, ... nestaju već tridesetak godina. Danas u Evropi stanovništvo se povećava isključivo zbog imigracije, osim (koliko ja znam) Poljske, Irske i Albanije.
Zaista je tragično i za svaku osudu što država Srbija praktično ne brine o budućnosti nacije. Međutim, mislim da veći je problem u ljudskim glavama.
Preporuke:
53
1
30 utorak, 22 novembar 2011 12:45
već viđeno
... nju pita gormovnik Ilija: "Sestro naša, Blažena Marija! Kakva ti je golema nevolja, te ti roniš suze od obraza?" Al' govori Blažena Marija: "A moj brate, gromovnik Ilija! Kako neću suze prolivati, kad ja idem iz zemlje Inđije, iz Inđije iz zemlje proklete. U Inđiji teško bezakonje: ne poštuje mlađi starijega, ne slušaju deca roditelja, roditelji porod pogazili, crn im bio obraz na divanu, pred samijem Bogom istinijem! Kum svog kuma na sudove tera, i dovede lažljive svedoke i bez vere i bez čiste duše, i oglobi kuma venčanoga, vjenčanoga ili krštenoga, a brat brata na mejdan zaziva, đever snaši o sramoti radi, a brat sestru sestrom ne doziva."
Preporuke:
32
0
31 utorak, 22 novembar 2011 12:54
Salvador DaLi
Pozdrav.

Pročitao sam tekst. Jako je dobar; za kementare dosadašnje mogu da kažem, ima tu svašta. Od protivljenja abortusu, ka ne zman ti ja šta. A da ja vas pitam, što bi to naše žene rađale po troje četvoro djece, kad ne znaju kako da se one same prehrane. Lako je navesti primjer naših predaka od prije sto, dvije stotine godina, kada su imali po sedmoro osmoro djece. Naši djedovi iz tog perioda su bili goli radnici, neko je trabao da čuva stoku u to doba, trebala je jeftina radna snaga, a i smrtnost je bila problem. Djed mi je još živ pa mi je pričao kako mu je majka umrla na porođaju kada je imao 5-6 godina. A onda je on, kao i nekolicina njegove brace i sestara, ostao bez majke dok se otac njihov ponovo nije ozenio, a beba koja je preživjela po majku koban porođaj je preminula nakon nekoliko sedmica. Kamo ljepe srece da nas ima 15 miliona diljem svijeta, bio bih stvarno radostan, ali sumnjam. Dok nas Srbe na bude na Balkanu 40 miliona necemo moci rijesiti niti jedan problem.
Preporuke:
24
1
32 utorak, 22 novembar 2011 13:39
Zeleni, koji je i fantom
Problem je, međutim ogroman.Ne radi se tu samo o činjenici da će kroz 10 godina, ovom stopom, 350 000 ljudi faliti, radi se o tome što populacija, agregat stari, postaje manje radno, životno, egzistencijalno sposoban. Koji će to problem (demografski) stari narod rešiti?Dakle, što se srpskog naroda tiče, ovo pitanje je, zajedno sa pitanjem održaja etničkog identitena No. 1 i ne može se nikako rešiti van rešavanja sveukupnog srpskog pitanja (privreda, stabilnost, pravni poredak...)Poreske olakšice, ad hoc populističke mere, zajedno sa ekstremnim predlozima da se osobi ženskog pola oduzme prirodno pravo na odlučivanje o svojem telu (zabrana namernog prekida trudniće) - ni korak nas neće približiti rešenju problema.Dakle, ovaj problem je, ma koliko krupan bio, samo simptom mnogo ozbiljnijeg stanja.
Preporuke:
11
1
33 utorak, 22 novembar 2011 13:52
Anta
Problem nataliteta nema nikakve veze sa brigom ili nebrigom drzave... Ima veze sa porodicom ... Bez porodice nema ni velikog broja dece, a porodice opet nema bez patrijahalnog sistema vrednosti... sve nacije koje su se odrekle patrijahalnog sistema vrednosti, a opredelile se za zapadnjacki koncept ravnopravnosti polova imaju negativan prirastaj, nestabilne porodice, veliki broj razvoda i veliki broj dece sa samo jednim roditeljem....Tako da, ako hocemo da kao nacija opstanemo moramo se odreci zapadnog sistema vrednosti.... a mi to zapravo necemo... i onda prestanimo da se vajkamo i zalimo...
Preporuke:
28
4
34 utorak, 22 novembar 2011 14:11
Jedna Olivera
Majka sam troje dece, koje sam sama izvela na put. Pritom sam intelektualka, sa doktoratom stečenim u poznim godinama. Bez ikakve podrške od bilo koga, (osim na početku od strane moje majke, koja mi je čuvala decu i o njima vodila računa dok sam ja radila od jutra do sutra), razvedena i dugo bez krova nad glavom. I taj doktorat ne bih uradila da nisam htela svojim primerom da stimulišem starijeg sina koji je zapeo pri kraju svojih studija (naravno i on je diplomirao, kao i mlađi - sada na doktorskim studijama, a i kćerka mi je na poslednjoj godini. Da sam čekala neki stimulans od bilo koga ništa ne bih dočekala. Država me nije nikad stimulisala, već upravo suprotno, zato decu rađate sebi i ako ih vaspitavate da je skromnost vrlina, da nisu na takmičenju za najmoderniju garderobu već za najkvalitetnijeg intelektualca, da je kupiti knjigu bitnije od odlaska na koncert nekog novokomponovanog hitmejkera, po meni imate šanse da stvorite neke pristojne ljude. A ako oni odu negde dalje...
Preporuke:
67
0
35 utorak, 22 novembar 2011 14:22
srbin
Malo beba i kriva 'druga' Srbija ! Bravo profesore
Preporuke:
7
27
36 utorak, 22 novembar 2011 14:31
@Sara
Pa naravno da Vas niko ne primorava da budete pravoslavka ako Vi to nećete. Međutim sve monoteističke religije: rimokatoliciѕam, islam i judaizam zabranjuju čedomorstvo. To je akt protiv Boga. A akte protiv Boga ne odobrava ni jedna religija.
To da su žene koje žele biti majke u našem društvu diskriminisane, nije sporno. To je strašno, a još strašnije je što država da nakve ucene od strane poslodavaca ne reaguje. Kod nas žene ne mogu da se zaposle ako žele da rađaju, pa čak i potpisuju blanko otkaze, koji se aktiviraju kad azatrudne. Zaista strašno.
Preporuke:
23
1
37 utorak, 22 novembar 2011 14:43
Radosav
Kad je u pitanju bezvezno i kriminalno trošenje državnog novca, dodao bih: I 700.000 dinara za platu jednog (ustvari, ima ih tušta i tma!) demagoga (u obliku "pojavne forme") i kvazi stručnjaka za pitanja finansija i suzbijanje inflacije.Ali, g. Antonić je zaboravio na jedan od najstrašnijih, a možda i ključni problem zbog kojeg je pad nataliteta tako drastičan: ogroman broj neoženjenih momaka i neudatih devojaka koji je svakim danom sve veći. Sve veći broj razvedenih brakova je, takođe, strašan problem. U tom smislu, akcija koju je pokrenuo Palma u Jagodini i okolini je jedan od retkih svetlih primera gde se može videti da se čini nešto konkretno. Možda ona i nije dala neke blistave rezultate, ali, kamo sreće da je takvih akcija (i ovakvih članaka) mnogo više.Podizanje nataliteta forsiranjem rađanja bez porodice bilo bi tragično. Srbiji su potrebne nove porodice, novi stubovi da zamene stare, inače će sve otići u ...
Preporuke:
25
2
38 utorak, 22 novembar 2011 14:59
Ivan Drobnjak
Odličan tekst.
Preporuke:
14
1
39 utorak, 22 novembar 2011 15:10
Mali perica
Malo ste pobrkali.
Ni 80-tih kad je bio vrh standarda na ovim prostorima se nije radjalo vise dece.
A sve su imali. Ziveli su u najbolje doba ikada – stalan posao, besplatno lecenje, skolovanje, putovanja, vikendice gradjene viskom para i vreme…

Ja nemam nista od toga, niti cu imati, a mojoj generaciji prebacujete sto nemam 3-4 dece?

Sto vi niste toliko radjali?

A uzrok je prost – lenj, neogovoran svet koji nisam ja vaspitao. Lezi-lebu-da-te-jedem…
Preporuke:
32
3
40 utorak, 22 novembar 2011 15:20
zmau
Je li, Srbende, kolko vas ima više dece od Čede :) ?
Preporuke:
24
25
41 utorak, 22 novembar 2011 15:35
Velja
Šta je crnje, a šta gore, što nas se 35.000 manje rađa no što umre, ili što 120 - 140.000 već, a tek rođenih gladuje?

Teško nama sa nama!
Preporuke:
22
1
42 utorak, 22 novembar 2011 15:36
jezivi
zmau:

Ako će biti ko Čeda, bolje i da ih nije!
Preporuke:
40
5
43 utorak, 22 novembar 2011 16:16
Pera
U svakom zlu ima nešto dobro.U Srbiji ključa.
Preporuke:
17
0
44 utorak, 22 novembar 2011 16:38
Svetislav Kostić
I ne zaslužuje da opstane narod koji već generacijama rađa nesrazmjerno veliki broj potencijalnih kolabolatera, kvislinga i politikantskih ništarija i potom kada takvi poodrastu koriste priliku da se aktuelnom okupatoru stave na raspolaganje kod fizičkog i biološkog zatiranja svojih sunarodnjaka, kao što je upravo sa ovom današnjom generacijom Srba i Srpkinja u Srbiji takođe slučaj.

Dok onaj kolaboratizmu nenaklonjeni ostatak Srba i Srpkinja svoje glasačke listiće povjeravaju upravo onim potencijalnim i u međuvrmenu dokazanim kolabolaterama i politikantskim ništarijama rođenih i odraslih u istoj generaciji sa neodgovornim i glupavim biračima, koji nisu potencijalni kolabolateri, ali na izborima takve iz svoje generacije biraju.

I tako se kolo nesreće u nedogled okreće do poslednjeg Srbina. Tupavi srpski birač je izvor svih zala u tkzv. "demokratiji". Zašto ne bi bio taj fenomen materijal za kritičnu studiju vrsnog profesora Antonića?
Preporuke:
21
6
45 utorak, 22 novembar 2011 16:51
Milutin
Uglavnom govorimo o ciframa- tj broju stanovnika, kao o meri snage nekog naroda. Da li spominjemo kvalitet tog naroda? Patriotizam, vrednoću, spremnost da se pomogne bližnjima?

Mislim da nama ne bi ništa falilo i da nas u Srbiji ima tri miliona, ali da je taj broj ravnomernije raspodeljen po državi (neokrnjene teritorije!), i da ga čine ljudi koji vole svoju zemlju, pošteni, vredni. Ovako, bojim se da nas ovakvih kakvi smo, anestezirani i obamrli - ni 15 miliona ne bi bilo dovoljno da odbranimo zemlju. Izrael ima 6 miliona stanovnika, pa u šahu drži 200 miliona Arapa.

Nekad sam se i brinuo oko mogućeg nestanka naroda zbog nedovoljnog rađanja, ali sam shvatio da je to pogrešno. Nestati se može na više načina (izmišljanjem novih nacija, npr). Ako treba da nestanemo, nestaćemo - i to nije problem. Ali, ne zaboravite - narodi ne rastu samo rađanjem, već i asimilacijom drugih naroda. Uostalom, istorija se toliko ubrzala, da ćemo ionako prisustvovati drastičnim promenama, i to uskoro.
Preporuke:
19
2
46 utorak, 22 novembar 2011 16:56
Biljana Nikolić
Ima se svega, osim spremnosti na odricanje.

Kada bi se obrnuo redosled događaja, kada bi prvo rađali decu pa onda brinuli o rođenoj deci, umesto što brinemo o materijalnom stanju nerođene dece, , bili bi snaga koju država mora poštovati, bili bi brojčano, duhovno, psihički, daleko jači i ratoborniji - imali bi se zašta boriti.

Ako neko postavi ekstremno pitanje da li volim da mi dete bude gladno, odgovor je - ne volim, ali bolje i gladno dete nego bez dece.
Preporuke:
29
3
47 utorak, 22 novembar 2011 17:22
Jasna Simonović
Danas je prof Neda Todorović sa FON-a na skupu u organizaciji Kluba Prvih žena iznela podatak da je 160.000 gladne dece u SRBIJI!

U prirodno bogatoj Srbiji tolika gladna deca!

Danas je jedna druga osoba, izvinjavam se što nisam zapamtila ime, rekla da je Svratište "gladne dece" u Beogradu pred zatvaranjem... Ima li i za njih neki "inkubator"?

Roditeljstvo je ozbiljna "funkcija" i ne služi za zadovoljavanje interesnih nacionalnih, internacionalnih i globalnih poriva!
Preporuke:
8
11
48 utorak, 22 novembar 2011 17:22
uamz@zmau
Je li, Srbende, kolko vas ima više dece od Čede :) ?


Arkan ima više dece od Čede.
Preporuke:
37
2
49 utorak, 22 novembar 2011 17:42
Starac Milija
Bez ambicije da dajem objašnjenja za tihi nestanak našeg naroda, treba imati u vidu širi kontekst, odnosno svet. Prvo, mali priraštaj stanovnika je tipičan za belu rasu. Druge rase nemaju sa tim problema.
Drugo, ako pogledate severnu polu-loptu od Los Anđelesa na zapadu do Vladisvostoka na istoku, tamo gde je slab priraštaj stanovnika veliki je i broj razvoda, i to čak do 50%.
Treće, društvena pozicija žene na gore navedenom prostoru, i propast patrijarhata. Uzgred, nismo pri tome ušli u matrijarhat, a nismo u patrijarhatu, pa je ovo neki nejasni i verovatno dugoročno neodrživ interregnum u kome živimo.
Četvrto, materijalizam i ateizam, opet najrašireniji kod bele rase.
Peto, destruktivno delovanje ratova, ideologije smrti, zatim nihilizam, komunizam, fašizam, i drugi "izmi".
Šesto, setimo se da je pred propast Rima bilo isto: ljudi se nisu ženili, pao je drastično broj rimljana, niko nije plaćao porez, zemlja se nije obrađivala, i nije bilo vojnika da brani imperiju.
Preporuke:
19
1
50 utorak, 22 novembar 2011 17:53
Dejan
Za Milutina

Grešite nažalost, i to mnogo.

Sve je u broju. Nema tu kvaliteta, samo je pitanje broja.

Da Srba u RS ima 3 miliona, a ne milion, Incko bi spakovao kofere i otišao, a naša braća bi se nama priključila.

Tri miliona "kvalitetnih" Srba bi bilo okruženo sa 4 miliona Hrvata, 2 miliona Bošnjaka, 6 miliona Šiptara i 12 miliona Mađara i 6 miliona Bugara pride.

Kvalitet...to je bajka...
Preporuke:
24
2
51 utorak, 22 novembar 2011 17:58
Bojan 1
Moji roditelji imaju sestru i mene. Pitao sam ih zašto nisu rodili treće dijete (abortirali davno). Razlog ni sami ne znaju. U to doba među narodom se pričalo da treće dijete znači da će svi živjeti kao sirotinja (Metohija-Crna Gora), a ljudi koji su imali više od dvoje djece su bili čudno posmatrani od ostatka populacije (smatrali ih budalama, šta li).

Danas meni moji roditelji kažu kako žele da se što prije oženim, da imaju unuke.. 3,4,5 unuka.. a kada ih pitam što sebi nisu rodili treće dijete kada su to mogli, u boljim vremenima, zapinju jezikom.

Sada smo došli u poziciju da ja čekam sređivanje papira za rad u inostranstvu (završio studij tamo), sestra je već u drugoj državi, i roditelji ostadoše ovdje. Žao mi je zbog tog razvoja, i ne isključujem mogućnost da se jednom ovdje vratim.. ali znate, mislim da su/smo za sve ove stvari.. loše ljude, lopovluk, kriminal, bespravnu državu.. svi po malo odgovorni.
Preporuke:
22
3
52 utorak, 22 novembar 2011 18:00
Starac Milija
Što se nas Srba tiče, možda smo mi (najverovatnije) dementni ostatak nekada velikog naroda koji je nekada postavio važne temelje Evropske i svetske civilizacije i svojim znanjima, delima, i telima oformio nove narode i imperije (Etrurci-Rašani, i Rimljani npr.). Možda je naša uloga kao naroda završena, mi to ne znamo. Ako nas već ubijaju na razne načine, i sugerišu nam da sami sebi (kao narod)namaknemo omču oko vrata, zar nije bolje trgnuti se i shvatiti da u nama ubijaju Hrista, i Istinu, pa ako nestajemo da se prepustimo svi Božijoj Volji i kao što se kaže na liturgiji: da sami sebe i jedni druge Hristu Bogu predamo. Da ne živim ja, kako je rekao sv.apostol Pavle, već Hristos u meni.
Otkuda tolika gordost i toliki JA kod našeg čoveka da više ništa ne možemo da uradimo da tu našu ličnost u sve ne uguramo. Zar ne vidimo da zbog toga samo stradavamo i nestajemo. Nekada su stari ljudi svi nosili brojanice, Bogu se molili, a danas?
Preporuke:
13
3
53 utorak, 22 novembar 2011 18:01
nikenen
Pa da Antonicu, potreban nam je Xristos sad , ni manje ni vise. A bio je jedan divan covek, doduse nije bio Xristos, ali se zvao Djindjic. Ali mi smo ga ubili. Ne radjaju se takvi medjutim svaki dan.
Preporuke:
4
39
54 utorak, 22 novembar 2011 18:04
Bojan 2
Ja znam zašto ovdje ne ostajem: teško je naći normalan posao (normalno plaćen, sa normalnim kolegama, gdje te poštuju kao stručnjaka, gdje možeš da napreduješ poštenim radom, gdje imaš bar okvirnu viziju perspektive itd), teško je živjeti u birokratskoj, nefunkcionalnoj, na nepravdi i kriminalu zasnovanoj državi.. okruženje, ljudi, mnogi od njih su dosta iskvareni.. ništa se ne čini da se poprave stvari, da se trasira budućnost. Ja sam takvo okruženje prepoznao kao neperspektivno i bez budućnosti na srednji i duži rok. Patriotske priče, ostajte ovdje itd više ne piju vode, jer ni ovoj državi i društvu ne trebaju još jedna gladna usta, još jedna nezadovoljna i neostvarena osoba. Kada odlučite da živite, da imate budućnost, onda ću vam pomoći, možda se i vratim i investiram svoju ušteđevinu. Do tada, odoh vani, nadam se da ću naći normalnu ženu koja nije lijena i povodljiva, sa kojom mogu imati 3-4 djece.. zvaće se Hans, Johana, Peter i Marija. Da im lakše bude u životu,ko što kaže kolega
Preporuke:
4
27
55 utorak, 22 novembar 2011 18:07
Biljana Nikolić@Jasna Simonović
Jasna, ti si u pravu da je roditeljstvo isključivo LIČNA odluka i odgovrnost i da se deca ne smeju rađati ni radi roditeljskog dodatka ni zbog nacionalnog pitanja.

Po meni, donošenje te lične odluke da se postane roditelj mora biti odvojeno od trenutne materijalne situacije jer nema garancija da će dobra ili loša materijalna situacija biti večna.

Da li je osoba životno borbenija (ne bitno u kojoj i kakvoj zemlji živi) kad se bori samo za svoj standard ili kad se bori i za standard i život svog deteta?

Opstanak ili gašenje Svratišta za decu je sasvim drugi problem koji nema veze sa današnjim mladim ljudima koji treba da zasnuju porodicu i potomstvo. Problem dece iz Svratišta, brže i lakše bi se rešio da sami imamo više dece, bili bi osetljiviji za njihove probleme i mnogo više bi se aktivirali oko rešavanja takvih problema.

Ovako gledamo u naše prinčeve i princeze, i tešimo se da je naša odluka da imamo jedno ili dvoje dece sasvim opravdana, jer Svratišta za decu se gase.
Preporuke:
11
1
56 utorak, 22 novembar 2011 19:10
Starac Fočo
Za Bojana
Ja znam zašto ovdje ne ostajem: teško je naći normalan posao (normalno plaćen, sa normalnim kolegama, gdje te poštuju kao stručnjaka, gdje možeš da napreduješ poštenim radom, gdje imaš bar okvirnu viziju perspektive itd), teško je živjeti u birokratskoj, nefunkcionalnoj, na nepravdi i kriminalu zasnovanoj državi.. okruženje, ljudi, mnogi od njih su dosta iskvareni.. ništa se ne čini da se poprave stvari, da se trasira budućnost.


A šta ti činiš da se stvari poprave?
Kada ti mi koji ostanemo sredimo sve, onda ćeš doći, a do tada ćeš biti tamo gde ti je već neko drugo utabao stazu, je li to plan?
U mojoj struci se to kaže: "prebacite me na projekat koji je završen".
Razumem ja tebe mladiću, i ne osuđujem te, ali nadam se da uviđaš o čemu ti pričam. Idi i neka ti je sa srećom, najiskrenije, međutim, ne dozvoli da te Đavo pobedi pa da počneš da misliš i da se ponašaš kao da si bolji od onih koji su ostali samo zbog toga što si otišao; mnoge je do sada već pobedio.
Preporuke:
25
2
57 utorak, 22 novembar 2011 19:13
vlaja
Duboko veruem da danas u Srbiji odrastaju mlade generacije, Srba, nacionalista, patriota, koji će voleti svoju otadžbinu, mnogo, mnogo više nego mi koji uništavamo svega čega se dohvatimo. Biće to generacije koje će vratiti slavu Srbiji, koje će voleti svoju zemlju, dati joj sve ono što joj mi uzesmo.
Preporuke:
20
0
58 utorak, 22 novembar 2011 19:26
plati me pa cu da rodim
Na kakve se sve gluposti u ovoj državi ne bacaju pare, a nema para za trudnice, pa nam predstavnik te države mirno kaže: „Ukoliko se ekonomska kriza zaustavi“ – sama od sebe, naravno! – „država će sigurno naći pare za to“.


Da, bice da je to najveci problem - nema para za trudnice!Nema veze sto je moja majka radjala kad je porodiljsko trajalo 3 meseca - sad su i godinu pa i dve malo.

S jedne strane kritikujete obe Srbije da su samozive i materijalisticke a onda zahtevate da se toj istoj osobini kod (potencijalnih) trudnica ugadja. Kako ne vidite da je sve to deo iste filozofije.

Uzgred, natalitet u Srbiji je drasticno opao jos sedamdesetih - to se ne vidi iz prirodnog prirastaja jer su starije (tj. brojnije) generacije tada jos bile zive. Sada te starije generacije umiru pa populacija opada.
Preporuke:
18
1
59 utorak, 22 novembar 2011 19:36
Biljana Nikolić@starac Fočo
ne dozvoli da te Đavo pobedi pa da počneš da misliš i da se ponašaš kao da si bolji od onih koji su ostali samo zbog toga što si otišao; mnoge je do sada već pobedio
.

Jako lepo napisano i TAČNO.
Preporuke:
24
1
60 utorak, 22 novembar 2011 20:14
Svetislav Kostić
@ nikenen! Sa koje si ti planete prizemljio? Đinđić po tebi malte ne drugi Hristus, ali u svakom slučaju "divan" čovjek. Đinđić je dugaru nikenenu, činio samo ono što je koristilo njegovoj političkoj karijeri. A jer mu Šešelj jedini opasan konkurent bio, "zadužio" Karlu del Ponte da ga povede u Hag i nikada više ne vrati u Srbiju. Onaj peti minus po redu ti je bio od mene.
Preporuke:
26
2
61 utorak, 22 novembar 2011 20:31
bez komentara
Pričao mi jedan iz Novog Pazara za jednog sveštenika iz okoline istog grada. Sveštenik je imao neku humanitarnu pomoć pre nekog vremena. Imao je dosta toga, pa je i preteklo. Zamolili su ga onda neki ljudi da nešto malo da jednoj siromašnoj mnogodetnoj porodici. Nije hteo, nikako, ljutio se čak kako mogu tako nešto da očekuju od njega, kad ta porodica "nikad ne dolazi u crkvu".
Preporuke:
18
5
62 utorak, 22 novembar 2011 20:40
. . .
Treba se podsetiti da nije sve u novcu i materijalnom standardu. Najviše dece imaju najsiromašnije zemlje, a najmanje najbogatije.
Mnoge bogate zemlje bi bez imigracije odavno opustele.

Neko je ovde napisao da je naš problem i u neprihvatanju drugih i drukčijih, pa i u njihovoj asimilaciji.
Preporuke:
3
0
63 utorak, 22 novembar 2011 20:53
Milan
Da imamo odgovornu vlast, imali bi smo bećarinu!!
Preporuke:
4
1
64 utorak, 22 novembar 2011 20:54
Gvozden
Jarabi
kada bismo isterali Svilanoviće i Draškoviće i ove što rade na tome da nam zavrnu odn PREOKRENU šiju, pa da idemo natraške - sve bi nam krenulo.
Ukinuti nerad odn demokratiju, reforme i preokrete.
Uvesti preporod i prisilni rad.
Sve je u Srbiji neurađeno i čeka ruke. Posla preko glave, svuda, na svakom uglu čeka posao. Nema ko da se prihvati.
Nije li tako.
Radne "logore" za nezaposlene. Đake na ulice da kao vojnici jedan sat dnevno kupe lišće.
Njive zaparložene.
Nezaposlenima dati ašove i krampove (država ne daje traktore, daće nam Nemci i Hrvati kada kupe polja, šume, zemlju jer je ne obrađujemo).
Gde si Bidžo, gde si Palma.
Ništa ne funkcioniše.
Samo Tadić i Borko jurišaju napred - u Evropu.
A Srbi - pod zemlju.
Preporuke:
13
2
65 utorak, 22 novembar 2011 21:26
Dragoslav Bajagić
Sve je manje jestive hrane u kontejnerima, sve više gladnih do jučerašnjih seljaka željnih pečenog prasenceta sa reš kožuricom. Dok je tata živeo, svake nedelje su se naši novograđani vraćali u grad sa pepunim stojadinom. A sada sve više ”radnih logora - praznih sela u Srbiji. Tata i mama odavno leže na seoskom groblju, a svinjac prazan. Kriza je naša šansa, izvali jedan naš ”državnik” i boga mi bi u pravu.
Neko je pitao šta da se radi? Da se radi! Selo čeka.
Preporuke:
13
1
66 utorak, 22 novembar 2011 21:27
Bozidar Cosovic Javorski
- Tako je to kada nemamo drzavu, nemamo domacinsku vlast, t.z. intelektualci cute. Tako je to kada dedovi komunisti jedu kiselo grozdje, unucima "demokratama" trne zubi.
Plasim se da ovme nije kraj. Pogledaj te diskusije o restituciji i rehabilitaciji. Pogledaj te diskusije pojedinih nazovimo ih Srba.Pogledajte koliko je tu mrznje, mraka i zle krvi spremne ne na pomirenje nego naprtiv na ponovne zlocine. Pogledaj te njihov odnos prema nama koji smo svo ovo vreme od 1944 mi ubijanji, proganjani, zabranjivani, proterivani, omrazeni napustali Srbiju..."Ali zar je vazno sto nema Srba dovescemo Kineze" rece jednom jedan ili jedna istaknuta KOMUNISTa-KINJA!!!
- Nije danas vise nista vazno....Osim da sacuvamo privilegije, boracke penzije, tudje kuce, imovinu otetu u "ime naroda".Da prikrijemo i sakrijemo sopstvene komunisticke zlocine nad njima. Da se pojedini vasi zlikovci cak na tv hvale ubistvima i zlocinima...eto to je vazno....
- Nije vazno...Srbija umire...
Preporuke:
7
0
67 utorak, 22 novembar 2011 21:31
Jasna Simonović
Biljana Nikolić, U potpunosti se slažem, ali to je drugi problem: sebičnost ljudi da podele život sa svojim kontinuitetom: decom...ili jednostavno bes da se ima što više materijalnih stvari...ali to je opet pravo svakoga tako da odluči i da obično lupi glavom...Razumem i da mnogi ljudi zamišljaju da je moguće stvoriti sve preduslove pa dočekati potomstvo, kao da je baš sve u našim rukama!

Ali jedno ne razumem: zašto se stalno potencira na umiranju srpskog naroda, kada se radi ustvari o umiranju Republike Srbije...Srpski narod ne živi samo u Srbiji! A drugo, "barikade" između ljudi ne postoje,a kada će nešto više da nikne, a kada manje, to nije uvek samo naša volja...
Uostalom to je tako i u porodicama, male postaju velike, velike male, itd.
Sve to treba fleksibilnije i duhovnije posmatrati...
pozdrav
Preporuke:
5
6
68 utorak, 22 novembar 2011 22:47
Biljana Nikolić@Jasna Simonović
ajde šaljivo - Indijanci i dalje žive u Americi, ali u malo drugačijim uslovima posle dolaska Evropejaca i Amerika je drugačija ali Indijanci od toga nemaju ništa.

Ko bi, po tebi, trebao da natera državu da obezbedi novac za porodilje i Svratište? Ako razumeš one koji bi prvo materijalnu sigurnost pa decu, onda je sasvim u redu (a slažemo se da nije u redu)sajt pa porodilje. To je ista pogrešnapsihologija samo ne u mikrorazmeri nego u makrorazmeri. Zato imamo oduševljenje kad B92 obezbedi inkubatore za bebe čije su majke (većinom) prvorotke prešle tridesetu.

Ja sam rođena u teškom siromaštvu, sestra u mnogo boljim uslovima, ne smatram da je bolje prošla, dobro je što imamo jeda drugu.
Preporuke:
19
0
69 utorak, 22 novembar 2011 22:48
Milorad Stanojlović
@Jedna Olivera, utorak, 22 novembar 2011 13:11
„...Država me nije nikad stimulisala, već upravo suprotno, zato decu rađate sebi i ako ih Da sam čekala neki stimulans od bilo koga ništa ne bih dočekala...“
Ljubav prema deci je - ljubav prema životu. Ovo je osnovni zakon demografije. Stoga je „Jedna Olivera“ - eklatantan primer te ljubavi.
Suprotan stav od njenog stava je – depresija. Ona postoji i ako je mi ne vidimo. Depresija vidi nas.
Zato u bogatim zemljama nema dece, a siromašni su bogati decom.
Čime su razvijeni zamenili ljubav prema životu? Nije mi poznato, ali to bi mogao autoru da bude nastavak istraživanja...
Inače, ako o demografiji govorimo kao o ozbiljnoj nauci, onda moramo skoknuti do Indije, itd. Nikako u razvijene zemlje. Oni o tome ništa neznaju.
S poštovanjem i uvažavanjem, posebno za „Jednu Oliveru“,
SRPSKI LIBERALNI SAVET
Preporuke:
11
0
70 utorak, 22 novembar 2011 23:52
Radgost
@Jedna Olivera
A ako oni odu negde dalje...

Bojite se da robovlasnički Novi Svetski poredak odmami vašu decu od vas nudeći "velike mogućnosti" da postignu uspeh u struci,sportu,itd.
Gledajte da to onemogućite.

@Bojan 1
Sada smo došli u poziciju da ja čekam sređivanje papira za rad u inostranstvu (završio studij tamo), sestra je već u drugoj državi, i roditelji ostadoše ovdje. Žao mi je zbog tog razvoja, i ne isključujem mogućnost da se jednom ovdje vratim..

Pošto sređujete papire za inostranstvo,vaši roditelji su pogrešili jer vas nisu rodili u tom inostranstvu;a mogli su,jel te, da vas u svojim bedrima, pre vašeg rođenja iznesu u inostranstvo da sad ne ganjate neke papire.I obavezno povedite roditelje sa sobom,ne dozvolite da o njima,kad ostare i onemoćaju,brine Srbija ovakva kakva jeste.
Preporuke:
11
2
71 sreda, 23 novembar 2011 00:06
Bojan @Starac Fočo
Da to lijepo zvuči, ali realnost je drugačija. Ako je sistem tako koncipiran da se ne može ništa učiniti, onda ne vrijedi da se čovjek trudi. A pokušao jesam, i idem dok je vrijeme, dok ne budem zacementiran i osuđen na trpljenje, kao mnogi drugi čije nezadovoljstvo, tugu i srdžbu svakodnevno gledam. Svakako fleksibilnost izbora daje mogućnost, a vani možda budem korisniji otadžbini.
I još jedna stvar, ako je sistem loš, i treba da propadne. Nije u redu da manjina poštenih i časnih trpi i pati se a da gomila lopova i probisveta kupi kajmak. Neka sistem propadne, neka bude toliko gadno da ljudi moraju izaći na ulice, pa onda možda i dobijemo priliku da nešto promjenimo. Ovako, biti samo jedan od stotina hiljada koji trpi i škripi zubima, neću. A tamo mi niko ništa nije izgradio, sve moram sam da steknem bez lokalnog oslonca, a razlika je jedino što su okviri sistema pravedniji i time daju realnije šanse.
Preporuke:
5
5
72 sreda, 23 novembar 2011 00:38
Observantes
Ambijent je sve. Srbiji je nametnut onaj nesrećni. Nad srpskim narodom je izvršen zločin, svima je jasno. Gola sila se iživljavala i iživljava se i dalje (kako na KiM – direktno, tako i trajnim uslovljavanjem srpskog naroda- indirektno). Depresivan narod (krivica Srba za sve i sva je već dve decenije, propagandni aksiom i instrument konstriuisane inhibicije tj. depresije) kome je na silu nametnuta bespomoćnost, bezalternativnost, bezperspektivnost i kome otimaju je osuđen na pad vitalnih nagona a da su drugi u okruženju euforični jer su nagrađeni na štetu Srba i i dalje antisrpski motivisani. Jedino u siromašnoj Srbiji postoje aspiracije nekih regiona za dalje „to bože“ pravične autonomije (u pogledu ljudskih, ekonomskih,autohtonih itd. izmišljenih prava) a koje su sve inspirisane od spolja i imaju za cilj rušenje srpske države.
Preporuke:
14
0
73 sreda, 23 novembar 2011 00:40
Observantes
Ne slažem se s G. Antonićem a povodom citata niškog autora (pasus o „Kuda i kako“). Taj autor priča, ustvari o „in vivo“ proizvodu nečuvene agresije nad jednim narodom a ne o autodestruktivnim specifičnostima srpskog naroda . Mogao bih reći: dajte sredstva koja su korišćena protiv srpskog naroda i bilo koji drugi narod doživeće aktuelni, poražavajući prosek i presek srpskog naroda a mislim i gori. Zahtevati od „praznog akumulatora“ da radi punom snagom je nemoguća misija. Problemi Srba su i problemi svih drugih a samo je jedna konstanta: agresija na srpski narod. Zato politička elita ali i ona intelektualno kompetetentna (i moralno, podrazumeva se) svojim delovanjem treba da „puni baterije“ svom narodu a ne da ga dodatno ponižava, potcenjuje. Po ovom poslednjem (borba za dostojanstvo) videćete ko koliko u Srbiji od pomenutih vredi i ko ima pozitivne, rodoljubive namere.
Preporuke:
19
0
74 sreda, 23 novembar 2011 00:59
Kum
Ima li u oviom smutnom vremenu kada svi osećaju strah, muku, neizvesnost ... i svi traže i predlažu nekakve iѕlaѕe nekog da podseti na Onog Koji je rekao
JA SAM PUT, ISTINA I ŽIVOT. Draga braćo, nema dugog puta do pokajanja i povratka ka Gospodu.
Preporuke:
10
1
75 sreda, 23 novembar 2011 01:03
Slavomir Srpski
Sada ispade da porodice ne prave decu zbog toga sto su siromasni. Dakle nasi dedovi i pradedovi su bili mnogo bogatiji, imali vise obdanista i vece plate za zene koje nisu radile? Zaista?
E sada, ako je dovoljno da budemo bogatiji onda paradoksalno bolje da se stanovnistvo lepo prepolovi pa da isto danasnje bogatstvo ostane toj polovini: BICE DUPLO BOGATIJI, pa nece hrlati u Jevropu. E ako je tako lepo, onda ce oni duplo bogatiji lepo da prave dva puta vise dece nego ovi danas pa cemo za kojih 50 godina opet da se vratimo na 10 miliona. Zar ne?
Koliko vidim, ako uzmemo u obzir bogatstvo kao merilo poroda, onda cemo ipak sacuvati broj Srba u Srbiji. Samo kada bi sve to bilo tacno. Zar ne?
Preporuke:
8
0
76 sreda, 23 novembar 2011 01:37
Observantes
Sve predizborne kampanje u vremenu kad je agresija od spolja konstanta (stalnost) su iregularne a rezultati izbora su krivotvorenje volje srpskog naroda kome je, jedinom na evrpskom prostoru, oduzeto pravo za nacionalni konsenzus (instrumentom ucena i pritisaka). Pa nije ovaj narod blesav i nisu svi amoralni i samoživi, nesolidarni, samouništavajući, nekreativni, humanosti neskloni... Biće da se ovde gubi nit i to ona preprimarna (primordijalna).
Preporuke:
12
0
77 sreda, 23 novembar 2011 01:40
Observantes
Srpski narod je većinom častan, radan, duhovit, kreativan, težnji ka pravičnoj pobedi sklon narod. Generalizacije o narodima: destruktivan, samodestruktivan,... su danas u službi zločinačke propagande. Iza pojedinih naroda ostaju civilizacijska dela ili nedela. Srpski narod je civilizacijski potentan, istorijski se potvrdio u slobodoljubivoj,naučnoj, kulturnoj, umetničkoj, sportskoj... sferi a da je u prošlom veku izgubio tri miliona stanovnika. I umesto da to bude referenca za spolja (koja se ne poštuje već se čak i siledžijski gazi fašističkim rukopisom) ona se čak i u opštem unutrašnjem sivilu zaboravlja. Borba za dostojanstvo ove nacije je antidepresivni lek!
Preporuke:
17
0
78 sreda, 23 novembar 2011 01:42
DŽ@jezivi
Sram te bilo!
Preporuke:
7
3
79 sreda, 23 novembar 2011 02:48
Dusan R.
Dopustite mi iskorak u neuobicajeno:

Nije li natalitet odvajkada, skoro po pravilu, najvisi u zemljama sa najnizim zaposlenjem, najmanjom sigurnoscu opstanka, najsiromasnijem i najneobrazovanijem drustvu jer drugog uslova za opstanak ni. Primer africkih i azijskih zemalja.

Selo se sleglo u gradove a na asfaltu se mnogo ne radja.

Prosetajte predvece Terazijama pa pogledate mladju zenskadiju obucenu i obuvenu po modi; cujte o cemu govore i kavim se jezikom i izrazima sluze pa ce vam biti jasno da im napamet ne pada materinstvo. Zivi se za danas, brale, a vlast gromopucatelno podupire i podplacuje raspirivace suludosti da ce cim se proeurope Srbima biti lagodnije. Kojekude Srblji su isuvise obrazovani i zaludjeni pa zaboravise ono prastaro: obecanje ludom verovanje. Posteno reci, vlast mocno sabotira.

Od drzave koristi ni - pokrenite najponosniju paradu - paradu materinstva, pokazite ponos zene-majke koja svetu podari ljudsko bice. Moze i da uspe.
Preporuke:
9
1
80 sreda, 23 novembar 2011 08:24
Starac Fočo
Za Bojana

I još jedna stvar, ako je sistem loš, i treba da propadne.


Ko je govorio o očuvanju sistema? Na protiv, vrlo aktivno radim, koliko mogu i umene, na promeni sistema. Svoju otadžbinu i svoj narod neću ostaviti na milost i nemilost tom lošem sistemu i tim lošim ljudima. Možda neću uspeti za svog života, ali nešto ću pomeriti makar milimetar, pa će moja deca možda dovršiti posao.

Svakako fleksibilnost izbora daje mogućnost, a vani možda budem korisniji otadžbini.


Kao što rekoh, želim ti mnogo sreće i uspeha, pa se vidimo ovde valjda uskoro. I, pravi decu što pre, lepo je i čini te boljim čovekom... u bilo kom sistemu.
Preporuke:
12
0
81 sreda, 23 novembar 2011 09:36
Beli Orao
Treba tu malo i zasukati rukave, al `beš pos`o kad nam natalitet dižu matorci.
Mada ima i ona, neko mora da krene...
Preporuke:
4
0
82 sreda, 23 novembar 2011 09:42
Jacna Simonović
Biljana Nikolić, U potpunosti se slažem, ali to je drugi problem: sebičnost ljudi da podele život sa svojim kontinuitetom: decom...ili jednostavno bes da se ima što više materijalnih stvari...ali to je opet pravo svakoga tako da odluči i da obično lupi glavom...Razumem i da mnogi ljudi zamišljaju da je moguće stvoriti sve preduslove pa dočekati potomstvo, kao da je baš sve u našim rukama!

Ali jedno ne razumem: zašto se stalno potencira na umiranju srpskog naroda, kada se radi ustvari o umiranju Republike Srbije...Srpski narod ne živi samo u Srbiji! A drugo, "barikade" između ljudi ne postoje,a kada će nešto više da nikne, a kada manje, to nije uvek samo naša volja...
Uostalom to je tako i u porodicama, male postaju velike, velike male, itd.
Sve to treba fleksibilnije i duhovnije posmatrati...
pozdrav
Preporuke:
0
0
83 sreda, 23 novembar 2011 09:47
Coca
@Observantes

Potpuno se slažem sa Vama.
Ni u Srbiji nije često lako, govoriti pozitivno o Srbima, a u inostranstvu pogotovo.
Ali, to što pokušavamo mi sada,
to drugi (narodi) neće za ceo svoj život.
(Partibrejkersi!)
Preporuke:
8
0
84 sreda, 23 novembar 2011 10:04
Hristov_BL
Puno smo mi Srbi zla počinili! Možda nam je božija kazna da nestanemo.
Preporuke:
3
22
85 sreda, 23 novembar 2011 11:05
@Dragoslav Bajagić
'Serbien muss sterbien', Srbija mora da umre, pisalo je na vagonima sa austrougarskim vojnicima koji su kretali na Srbiju 1914. godine. Isti plan imao je i hitler, a taj plan preuzela je i koalicija Vašington-Berlin. A što mi sami pomažemo neprijateljima, drugo je i vrlo oubiljno pitanje, i tiče se shvatanja smisla života i uloge pojedinca u društvu.
Preporuke:
13
1
86 sreda, 23 novembar 2011 11:54
Vlada
''Tihi nestanak jednog naroda'' - ma dajte molim vas. Pa toliko se priča o tome!
Preporuke:
3
11
87 sreda, 23 novembar 2011 12:50
Beli Orao
Hristov BL. Idi do Jasenovca i zapali neku sveću za sve nas, pa se onda javi. Nije daleko.
Preporuke:
16
0
88 sreda, 23 novembar 2011 13:02
srđan conić
Lepo kratko i jasno. Probudimo Hrista u nama.
Preporuke:
12
0
89 sreda, 23 novembar 2011 13:20
Velja
Rasprava se rasplamsala. Više mišljenja no pameti i više no Srba. Jer, neki se ni sa samima sobom ne slažu.

A stanje ovakvo:
1) nema brakova, ni beba;
2) što dece ima, nahočad, na ulici i/ili gladno;
3) što nije, - funkcionalno nepismeno;
4) što nije, odlazi preko grane;
5) što se prinudno vrati, - to su Romi.
Preporuke:
12
0
90 sreda, 23 novembar 2011 13:33
Jedna Olivera@radgost
Ničega se ja ne bojim ni za sebe ni za svoju decu (osim bolesti). Oni sami znaju šta treba da rade, ako odu gde će ići, a ako ostanu zašto su ostali. I ja sam mogla odavno da odem sa svom decom pa sam ostala, jer neko i ovde treba da ostane. Ne možemo svi da bežimo i tražimo da nam neko drugi učini život snošljivijim. Iako možda liči na parolu: "na muci se poznaju junaci". To sam naučila od mog dede koji je bio solunski borac i ondašnji intelektualac, od mog oca koji je takođe bio poznati srpski intelektualac, od ljudi koji su sve izgubili u nekim ratovima i smutnim vremenima, ali su odgajali nas da budemo uporni i da se ne predajemo, da budemo odgovorni i prema sebi i prema svojoj deci. Da budemo moralni.
Preporuke:
11
1
91 sreda, 23 novembar 2011 13:39
Topličanin iz Potočića
Dobar tekst.

Devedesetih godina sam gledao na nekoj od niških televizija emisiju u kojoj je gostovao profesor Ekomoskog fakulteta iz Niša. Ne sećam se imena, na žalost. Bio je stariji čovek.

Taj stari profesor Ekonomskog fakulteta je izjavio sledeće:

dužnost svakog građanina je da utaji porez od države koja se rasipnički ponaša.

Danas možda treba reći: dužnost svakog građanina je
da se bori za svoju što brojniju porodicu i za okolinu, koliko to može, uprkos ovakvoj vlasti.
Preporuke:
13
0
92 sreda, 23 novembar 2011 15:13
slobodan 50
dakle, obrni-okreni, nema teorije, da nisu deda sima i g.Observantes u pravu i da sam ja u zabludi...problem je, koju taktiku, da ostatak poštenih srba izabere, za odupiranje imperiji i zlu koje nas je snašlo...pozdrav svim dobrim i poštenim građanima srbije.
Preporuke:
7
3
93 sreda, 23 novembar 2011 15:46
Sara@saša
To što si srpkinja ne obavezuje te da budeš pravoslavka? Ne obavezuje te, ali je logično da budeš pravoslavka.Ali, crkva nikog ne obavezuje i ne prisiljava.Bog je najveći demokrata u univerzumu, nikog ne prisiljava, sve je ostavio čoveku na slobodan izbor.
Preporuke:
9
2
94 sreda, 23 novembar 2011 17:56
Zoran Karaklajic
Ovo sto S. Antonic kaze
"Nama je potreban Hristos koji će isterati trgovce iz Hrama, ali to ne važi samo za politiku, to važi i za naš lični sistem vrednosti, to važi i za naše duše. Nama je zaista pod hitno potreban preokret, ali drugačiji od onog koji nam nude. I sve dok se taj preokret ne dogodi, tiho umiranje će se nastaviti – do potpunog biološkog i duhovnog zgasnuća."

To je sustina naseg spasenja, jer ono neminovno mora poci iz duse svakog od nas. To ne moze doci spolja. Bog, Sveti Duh, Hristos -- trojstvo postoji u svakoj dusi samo sto je sada prekriveno "živim blatom dekadencije individualističkog egoizma". Nas glas/izbor nije samo pravo vec i odgovornost pred Bogom da uradimo najbolje sto mozemo da bi se odrzali. Samo nasa individualna odgovornost pred Bogom moze ukloniti blato dekadencije i egoizma iz nas. A tu odgovornost svaki od nas sada mora svesno preuzeti. Zapamtimo reci Apostola Pavla: "mi Boga ne mozemo nikada slagati".
Preporuke:
5
1
95 sreda, 23 novembar 2011 23:00
Pva
Na veliki smisao analize,za svaku pohvalu, Slobodana Antonića o nestajanju naroda upozorava pojava da je za pola veka (od 1960g. do 2011.g.) broj stanovnika na svetu porastao za 130% a u Srbiji za 15%. Ovo može da se proveri iz podatka da je:
-broj ljudi na svetu u 1960.g. bio 6 milijardi a u 2011.g.je 7 milijardi
-broj stanovnika Srbije (bez Kosova i Metohije)u 1961.g.je bio 6.6 miliona a u 2011.g.je 7.5 miliona.
Preporuke:
1
1
96 četvrtak, 24 novembar 2011 00:14
Observantes
Zašto je alarm popisni manjak od trista hiljada u poslednjoj deceniji a nije onaj od tri miliona iz prošlog veka(jeste bravar hipnotisao četiri decenije ali je epilog po Srbe bio deo te danajske, geobalkanske „romanse“)? I jedno i drugo je organski deficit, numerički (surova ali tačna statistika). Srpski manjak je stalnost šta god da Srbi učine. Ako je manjak za jedan vek(HH)tri miliona a za jednu deceniju tri stotine hiljada onda je decenijski deficitni prosek istovetan. Tri stotine hiljada po deceniji! Dakle, linearna korelacija postoji, statistika kaže bio rat ili uzastopni ratovi ili pak mir, rezultat po Srbe je isti? Konkluzija kaže, geostrateška, šta god da Srbi proizvedu neprijatelj (istorijski obično već ponavljano potvrđen)je tu da digne avione ili aktivira antisrpsko okruženje i da to poništi. To govori o okviru, onom koji je namenjen Srbima. Ako je okvir fakat i nepromenjiva onda Srbima treba sve da bude jasno. Svaki narod bi iz ovoga gradio egzistencijalnu bezalternativnu strategiju.
Preporuke:
6
0
97 četvrtak, 24 novembar 2011 00:45
Milorad Stanojlović
@Jasna Simonović, utorak, 22 novembar 2011 20:31
„...Ali jedno ne razumem: zašto se stalno potencira na umiranju srpskog naroda, kada se radi ustvari o umiranju Republike ...“
Sjajno! Polako se približavamo odgovoru.
Ko smo, gde smo bili, kao i kuda idemo?
I dalje će biti onih koji misle i kažu: „Srbija, to je moja partija!“ Ali, biće ih sve manje.
S poštovanjem i uvažavanjem,
SRPSKI LIBERALNI SAVET
Preporuke:
3
0
98 četvrtak, 24 novembar 2011 06:19
Lale @ Pva
1960 šest milijardi!? Ovde piše drugačije http://www.google.com/publicdata/explore?ds=d5bncppjof8f9_&met_y=sp_pop_totl&tdim=true&dl=en&hl=en&q=world+population

A i inače, prilično neplodna diskusija na temu koja malo koga zanima. Ko hoće decu taj je i ima, ko neće, tome ni kule i gradovi ne mogu pomoći. Svaka čast cofi, pogodio si u srž.
Preporuke:
3
0
99 četvrtak, 24 novembar 2011 10:01
Jasna Simonović 1. deo
1. Ne bih poredila Srbe sa Indijancima jer bi se odmah svelo na istrebljenje, asimilaciju ili sl. (to je po meni nasleđe planete ogrezle u pogrešno shvaćenim Darvinovim teoremama), a i bilo koji narod ne održava se samo u "kvantitativnom smislu", niti nacionalno identifikovan život samo kroz krajnje utvrđene šablone
2. Država koju neko treba da tera da obezbedi novac za porodilje i Svratište ne treba, po meni, da postoji! Narod koji tera državu koja nema pare niti ume da ih zaradi, sačuva, ili šta god, nije zreo narod i svakako treba "inkubator", "respirator", a možda i "roditelje" ili sl. Pa tako i deca koja nemaju šta da jedu treba da idu u hraniteljske porodice...npr.
3. Da, ja razumem oduševljenje inkubatorima, i ja sam time oduševljena da lekari u Leskovcu koji su čudotvorci u spašavanju prevremeno rođenih beba dobiju inkubator, samo postavljam pitanje ko ih je platio, koliko koštaju, ko je serviser, ko je odgovoran ako zataje, odakle B92 pravo na pokroviteljstvo zdravtsva, itd
Preporuke:
2
1
100 četvrtak, 24 novembar 2011 10:10
Jasna Simonović
Biljana Nikolić,
4. Deca rođena u siromaštvu svakako su isto što i druga deca...Siromaštvo nije "privilegija" siromašnih već i bogatih! Mnoga su čak u prednosti jer su veoma jaka kad su izrasla u snažne osobe...Deca koja će se roditi u siromaštvu, međutim, a pod pokroviteljstvom bogatih ljudi "bez duše" su subjekti za neke projekte, sredstvo za utehu, itd.

ps Eto, čula sam na istom skupu Kluba prvih žena u Skupštini da je gđa Merkel napisala knjigu o siromaštvu pre nego je postala kancelar pa je jedna pametna žena (izvinjavam se nisam zapamtila ime) prozvala da objasni kako je sad to zaboravila, tako nekako...Nažalost naši su mediji uglavnom preneli kako gđa Solja Liht pravi datoteku ekspertkinja!
Preporuke:
4
1
101 četvrtak, 24 novembar 2011 10:27
Jasna Simonović
Milorad Stanojlović,

Drago mi je da ste istog mišljenja po pitanju loše bi identifikacije samrtnika na potelji...Zamena teza je prosto ponekad neviđeno uočljiva, a mi je ne vidimo!
Zašto bi se svi Srbi identifikovali sa Republikom Srbijom nije mi jasno toliki mazohizam...Baš kao što mi nije jasno amnestiranje Jugoslovena i podmetanje Srba u statistiku iz koje su utekli svi drugi njeni građani nakon raspada SFRJ!?
Pitate: "Ko smo, gde smo bili, kao i kuda idemo?"...
Ne znam u vezi "mi", ali znam u vezi "ja":
Ja sam Jasna Simonović, do skora Jugoslovenka, trajno Srpske pravoslavne veroispovesti, od skora Državljanin Neutralne Srbije, USA (svih veroispovesti), jer sam jedino to pravno i emotivno mogla da dokučim da bih zaštitila one koje volim (a volim ceo svet-ha!) i sebe...

Ne idem nikuda...Zato što je "ovo" moja otadžbina....

A Vi, gospodine?
Preporuke:
4
0
102 četvrtak, 24 novembar 2011 12:26
slobodan 50
g.Observantes, BRAVO, BRAVO, BRAVO!!!
Preporuke:
5
0
103 četvrtak, 24 novembar 2011 13:56
Pva
Hvala Lale. Greškom je u mom komentaru napisano da je 1960.g. na svetu bilo 6 milijardi ljudi. Treba da piše 3 milijarde,jer je i procenat porasta računat u odnosu na taj broj.
Preporuke:
2
0
104 četvrtak, 24 novembar 2011 16:28
Tanja
Profesore Antoniću,potpuno ste u pravu, provodimo nepotrebno vreme pljujući ovu vlast, koju treba oterati(a ne možemo), sukobljavamo se jedni sa drugima, živimo u beznađu....Potrebno je da se samoorganizujemo. Pročitala sam u pretposlednjem broju Geopolitike krasan članak Dejana Lukića, pa ga preporučujem svima koji pročitaju moj komentar. Bez samoorganizovanja ćemo definitivno kao narod izumreti i nestati sa ovih prostora. Imamo zdušnu pomoć naših anglosaksonskih "prijatelja". Ideja gospodina Lukića je jedini izlaz, drugi jednostavno ne postoji.
Preporuke:
1
0
105 četvrtak, 24 novembar 2011 18:55
Tanja
Ispravka i dopuna komentara: radi se o g-dinu Dejanu Lučiću, Geopolitika, broj 44, septembar 2011
Preporuke:
0
0
106 četvrtak, 24 novembar 2011 22:17
Biljana Nikolić@Jasna Simonović
Sad ću ja da ti odgovorim u stilu Nikole Pašića- tačno je to što si ti napisala, tačno je ono što je napisao autor,a tačno je i ono što sam ja napisala.
Samo iz drugih uglova posmatramo problem.
Slažem se sa svim tačkama tvog komentara.

ps. Angela je zaboravila i razloge zbog kojih je živela u siromaštvu DDRa, što je mnogo opasnije.
Preporuke:
3
0
107 četvrtak, 24 novembar 2011 23:13
Observantes
Meta je konstanta. Šta je to u Srbima a šta je bazično, šta je ta nepromenjiva i što zlikovce održava u zadatku da Srba bude manje u istom broju po deceniji? Zagonetka? Tri miliona Srba je dalo život u HH veku za ono što neki danas ne mogu da prepoznaju. Meću tih tri miliona je bilo biološkog potencijala da se rode : nebrojeno Vojvoda koji se zovu Mišić, Stepa i Putnik, bar jedan Tesla i Milanković, bar tri Andrića, M. Selimovića i Šobajića, bar deset Pavla Vujisića, Slobodana Aligrudića i Zorana Radmilovića, bar tri Kićanovića i Novaka Đokovića i …(neka mi oproste svi drugi, ustvari prvi koje nisam pomenuo). Srpski narod je basen, izvorište civilizacijske kreativne i humane produkcije i lakmus za čovečanstvo. Kad Srbe minimizuju, zločinom intenzivirano, čovečanstvo gubi tlo pod nogama. Ovo je planetarni zakon. Ovo svet ne zna. Da zna, bilo bi šansi za taj svet.
Preporuke:
4
0
108 četvrtak, 24 novembar 2011 23:37
Observantes
Dakle, kad sve saberemo, srpsko pitanje nije intenzivno unutrašnje pitanje već je viće ekstenzivno. Srpsko pitanje je civilizacijska mera, dobra ili loša(?)! Srpsko pitanje je apelujuće civilizacijsko pitanje!
Preporuke:
5
0
109 četvrtak, 24 novembar 2011 23:59
slobodan 50
g. OBSERVANTES, još jednom, BRAVO!!!ja se Vama divim.sve što govorite je istina istine.osim što mislim kao Vi, hteo bih da kažem, da ovakve reči, nemam priliku da čujem od "srpske elite", zato svaka Vam čast!!!neka svaki 10.000 srbin pročita i nauči Vaše reči, Vi ste uradili, dovoljno veliki posao za državu srbiju i njene potomke!!!voleo bih, da se sretnemo i popijemo nešto .živeli, g. OBSERVANTES!!!(da zna onaj servantes...).
Preporuke:
2
0
110 petak, 25 novembar 2011 00:32
svi smo po malo zlikovci@Observantes
a evo i zašto
-prababa Nila rodila 13 dece, preživelo 11oro dece i osnovalo svoje porodice
-baba Milkana(prva dedina žene)rodila 4 dece do 23 godine, umrla 6 meseci posle porođaja
-baba Darinka (druga žena) rodila 2 dece, deda streljan 1945 od komunista, bilo bi ih još..
Tih šestoro potomaka imaju samo po dvoje dece, i njihova deca po dvoje.

Da skratim, posle tri kolena, šest žena je rodilo manje dece od jedne žene.
Preporuke:
2
2
111 petak, 25 novembar 2011 01:04
Jasna Simonović
Biljana Nikolić...
Da, problem i treba da se posmatra iz raznih uglova i da se izvode tačne konstatacije...
A svo troje bismo bili u pravu samo kad bi gdin Antonić shvatio da ne odumiru Srbi već Republika Srbija...Onda bismo imali šanse i da Angela Merkel shvati koliki je naš finansijski deo iz post-komunističkog biznisa Nemačka i co. -Rusija i co. ...
Eto nam onda i porodiljskog i trudničkog i dečjeg dodatka!A i roditeljskog dodatka! I to nam treba...
Preporuke:
2
0
112 petak, 25 novembar 2011 01:07
Observantes
@svi smo po malo zlikovci --- Izvinite ali ja sam komentare pisao u drugoj dimenziji. Ja postavljam pitanje civilizacijskog odnosa prema srpskom narodu (ekstenzija). Neko ovo ipak čita. Šta vredi roditi kad neko od spolja to poništi time što jedan narod, srpski, propagandno i stalno stavlja pred stub srama celom svetu i proglašava ga za zlikovačko gnezdo. U prethodnim komentarima ja sam to hteo da istaknem. Evo vam surov primer. Miševi i zečevi se, eksponencijalno, jako brzo razmnožavaju ali ako ih proglasite za štetočine i zlikovce vi možete da plačete ali će oni biti poništeni odlukom onog koji ima legitimitet da vrši „deratizaciju“ . Dakle, Srbima je kao narodu (istorija to potvrđuje datim srpskim žrtvama) ukinuta sloboda za projekciju sopstvene budućnosti. „Deratizator“ je stalnost u korekciji srpske legitimne budućnosti. Nisu Srbi glodari! U tome je iščašenost i primordijalnost greške u ovoj priči.
Preporuke:
3
0
113 petak, 25 novembar 2011 01:23
Observantes
@slobodan 50--Hvala Vam, brate. Ovo što ja pišem nije moja pamet. Ovo uopše nije stvar pameti ili posebnog oka. Ovo je bilans. Bilanse prave razočarani ili gubitnici. Ali srpsko gubitništvo se odvija u ne fer i u nameštenom antihumanom ambijentu. Moj motiv za pisanje je srpsko proizvedeno gubitništvo. Radi se o tome da je upotrebljena čitava tehnologija usmerenog zločina premabjednom divnom narodu, narodu kome pripadam. Sve o čemu nešto napišem je već znano komentatorima portala koji se zove: „Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM“. Ali repeticija nije na odmet jer antisrpska propagandna doza poprima saturacionu(zasićujuću) razmeru. Inače sam u apolitičan a komentare pišem zato što primećujem sve veću egzistancijalnu ugroženost mog naroda. Koliko je moja observacija blizu istini potvrdiće vreme. Pratite me u pisanju ali čitam i to što Vi pišete. Mnogi vas, ponekad, nerazumeju u vašoj lucidnosti. poštenje treba da bude mera a ja tu meru vidim kod vas. Pozdrav!
Preporuke:
5
0
114 petak, 25 novembar 2011 09:45
svi smo po malo zlikovci@Observantes
U fazi maloletničke mračne filozofije jedna moja poznanica je zauzela stav da neće rađati decu jer zašto da rađa nekog ko je osuđen da umre. Hvala Bogu, bila je to prolazna faza,sada je majka dvoje zlatne dece.
Broj stradalih Srba u 20 veku manji je pokazatelj namere "deratizatora", od toga kakvim strašnim mukama (na koji način,kojim metodama)je naš narod ubijan.Da se vratimo još malo unazad, danak u krvi koji je sirotinja raja plaćala 500 godina, nabijanje na kolac.
Ajde da se ugledamo na naše pretke koji su vodili teže bitke od nas. Oni su prkosili namerama "deratizatora",živi dokaz smo mi, Srbi svih generacija koji žive na ovom prostoru.
Budemo li čekali civilizacijsko odustajanje deratizatora, nećemo ga dočekati.
Preporuke:
6
0
115 petak, 25 novembar 2011 10:36
slobodan 50
dakle, ako nećemo čekati deratizatore, šta preostaje?obrni-okreni....SS400, SS500, SS700...
Preporuke:
0
0
116 petak, 25 novembar 2011 11:26
noname
U Rusiji, to Vam je najbliže, podsticaj rađanja doveo je do smanjenja negativnog prirodnog priraštaja za 50%, uz ogromne izdatke i u periodu od 10 godina. Šta mislite da li u Francuskoj, Nemačkoj i Švedskoj postoje podsticaji rađanja dece ili ne? I kakve rezultate daju?
Preporuke:
1
0
117 petak, 25 novembar 2011 18:36
Observantes
@svi smo po malo zlikovci --- Identifikacija problema je pola rešenja. I kada dodamo aforizam poznatog aforističara koji sam već negde ranije citirao: „ Naše unutrašnje slabosti su naša unutrašnja rezerva“ (intenziviran pristup, od nas zavisna promenjiva) onda naravno srpska korekcija ima uticaj na sadašnje stanje negativno po naciju. Nisam ulazio u tu, srpsku, unutrašnju entropiju jer je ona stvar slobode izbora ovog naroda. Ali Srbi danas imaju suženu, silom(agresijom) nametnutu, slobodu izbora. Nisam želeo da se moji komentari fatalistički shvate. Kao što sam na početku napisao, ambijent je sve. Od poniženog i evidentno maltretiranog naroda zahtevati idealni odgovor na agresiju je preambiciozno i energetski neutemeljeno. Korak po korak strpljivo i s odgovornom svešću. Kada je moj narod u pitanju uvek sam optimista jer verujem u njega. Problem je okolo! Pozdravljam Vas.
Preporuke:
5
0
118 subota, 26 novembar 2011 00:01
slobodan 50
ave g.observantes!!!
Preporuke:
2
0
119 subota, 26 novembar 2011 12:43
milena ankic
Situacija je vise nego alarmantna.Sela su pusta,domacinstva su uglavnom staracka.Ti ljudi su najblaze receno zeljni da sa nekim propricaju ako nista drugo.Nas seljak ce podeliti zadnji zalogaj sa gostom,pa i kada su ogorceni drago im je kad im neko prede kucni prag. Seljake uglavnom niko ne obilazi osim kad je popis ili kad treba zaraditi na njihovoj muci.Sto je najsrasnije njihova rodena deca koja zive u obliznjim gradovima vecinom uopste nisu voljna da im pomognu te su ti starci osudeni da sami ubiraju plodove u svojim vocnjacima i na svojim njivama.Da li ce neko napraviti strategiju za spas sela ,a bez njega nema ni grada,da li cemo jesti nasu jos uvek zdravu hranu ili cemo gladovati ,ili uvoziti bezukusne plodove iz nekih drugih zemalja su pitanja koja bi svako od nas trebao sebi postaviti.Znaci ovo su pitanja a ne ko ce pobediti i ko ce formirati koalicije.Za obicnog coveka to je gubljenje vremena i novca.
Preporuke:
0
1
120 subota, 26 novembar 2011 14:47
slobodan 50
informacija iz prve ruke: trenutno, grupa nepoznatih lopova pustiši prazne kuće na jugu srbije...to traje već danima, policija ništa ne preduzima...samo jedna "sačekuša" bi značila mnogo: prvo, da lociramo i upoznamo ko su ti lopovi...sa koje god strane pogledaš, veliki problemi...možete da zamislite , kako se osećaju srbi, uglavnom starci....to je centralna srbija, nije onaj deo srbije koje je otela evropska unija i amerika, zajedno sa šipatarima, samo , sve to drugčije nazivaju...O je oznaka za kiseonik, H za vodonik, H2O je voda....insistiram na suštini stvari, a ne šta će mi reći neki čeda i slični i gori...
Preporuke:
2
0
121 nedelja, 27 novembar 2011 02:02
The Jack
Moja ideja je jednostavna, gospodine Antonicu. Cak ste i Vi direktno-indirektno to rekli u Vasem osvrtu.

Da s' odlije dje je prepunjeno,
Da s' ostrize dje je predugacko!!

Ali da bi trudnice i majke sa vise dece dobile ZASLUZENU podrsku drzave, drzava treba biti vaspostavljena na drugojacijim temeljima. To bi ukljucilo sporadicno stezanje kaisa, aposolutno postenje, cvrstu ruku i gvozdene cengele za pretupnike i mutivode.
To bi bio put ka brzom umnozenju, obozenju i sloznoj naciji.
ALI, avaj ... to nije demokratski!?
Oni koji bi trebali da sprovode ciljeve ozdravljnja nacije, otimaju se, kao pobesneli psi, oko sve manjeg i manjeg parceta. Pozicija i opozicija su isti, isti, isti, a samo se tek ponekad cuje glas vapijuceg, koji biva preglasan bemislenom vikom o boljen sutra, malo sutra.
Preporuke:
0
0
122 ponedeljak, 28 novembar 2011 00:54
Pravoslavac
Sada se u Srbiji godišnje rađa 80000 dese. To znači, s obzirom na prosečni životni vek od 73 godine, da će nas biti za 70 godina oko5.8 miliona. Nije to preveliki gubitak.radi se o moralnom pročišljenju nacije. Nestaće moralno slabi, pobornici biblijskog zlatnog teleta, a opstanje moralno zdraviji seo nacije, koji će zatim ponovo rasti. Drugim rečima za 10 godina ioz Srbije je nestalo 400000 evrosrba, a povećao se broj Srba odanih Kosovskom mitu. Tako da ne treba očajavati što oni koji nisu dostojni nestaju. Neka nestanu. Bez njih će ovaj narod biti jači. Treba još 30 godina da gubimo narod, da bi se konačno očistili od moralnih patuljaka.
Preporuke:
0
0
123 četvrtak, 01 decembar 2011 01:20
Miroslav Đukić
Dakle, samo priča, priča... Moja baba je rodila sedmoro, a nije imala ni dečiji dodatak, ni obdanište, druga baba je rodila petoro, prvenca je rodila dok je nabacivala seno na plast... ja imam samo dvoje. Sada mi je neko drugi kriv...Treba poći od sebe, stati pred ogledalo i priznati svoje greške SNjBI...
Preporuke:
1
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner