петак, 26. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Тихи нестанак једног народа

Kоментари (123) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 22 новембар 2011 09:55
Marko
A kako drugacije da bude kad zivimo u totalnom medijskom mraku?Pa zar bi ovakva vlast toj sudbonosnoj temi po Srbiju htela ozbiljno da govori.Oni nisu sposobni ni da rese mnoge manje probleme,A za sebe su resili sve.
Препоруке:
106
7
2 уторак, 22 новембар 2011 10:13
slobodan 50
pošto PRAVOG preokreta u srbiji neće biti, celo vreme sam bio u zabludi...nije istina da postoji srpski dnk lanac, deda sima me je folirao sve vreme, ne treba biti strpljiv, kulturan, ne treba se boriti za čoveka, za porodicu, za ljubav, za standarde, za pravnu i poštenu državu, za savez sa jakom rusijom i kinom, za prijateljstva, za ideje, za školstvo, za sport, za zdravstvo, za granice, za dobra, za razvijanje zdrave poljoprivrede, za kanal do soluna, za manji državni aparat, za zdravo društvo bez devijantnih...ma, znate šta?izvinite na dosadi, nemam više šta da kažem...
Препоруке:
69
9
3 уторак, 22 новембар 2011 10:14
Stonewall
Сви ''Просрбски'' сајтови имају исти- да утишају отпор Срба душманима. Пишите, пишите ви...као да то неко чита? Боље да пишете нега да чините оно што је сваки,честити, Србин пре сто година био кадар да уради.
Препоруке:
86
13
4 уторак, 22 новембар 2011 10:14
Старац Фочо
Баш лепо речено. Браво за текст и за тему, пре свега.

Ја бих само подвукао мисао у тексту за коју мислим да је једна од већих проблема у "нашим главама". Да би се нешто поправило потребне су паре... а пара нема.
Огромна заблуда и мишљење са великим негативним ефектом.
Можда то мени само највише боде очи, јер сам из инжењерске, дакле изузетно практично стваралачке струке. Међутим, делује ми да и у ту струку полако улази тај дух, а, да трагедија буде већа, понајвише код студената то осећам. Али, можда није све тако црно, ипак има нас који радимо са студентима, дајемо им мало другачији пример, можда ће препознати праве вредности и можда ће младе генерације вратити живот овом народу.
Препоруке:
95
2
5 уторак, 22 новембар 2011 10:24
dragoslavic
хвала вам сто сте рашчистили моју дилему за кога да гласам. ДВЕРИ СРПСКЕ!
Препоруке:
105
32
6 уторак, 22 новембар 2011 10:38
Саша
Читав један град српске нерођене деце, убије се годишње у утробама Српкиња. Ако кажемо да смо Срби, онда прво да будемо православци. Православље не толерише чедоморство. Знам да је под утицајем западних медија чедоморство представљено као право избора жене, да ли хоће или неће да роди. Чак се и погрешно назива "абортусом", како би се замаглила суштина. Сходно томе знам да су многи Срби насели на ову подвалу, тако да ће и мој коментар имати мнного негативних бројања. Али мене више занима шта каже мија света Црква, него ЦНН.
Препоруке:
93
15
7 уторак, 22 новембар 2011 10:40
Jelena
Gospodine Antonicu,kao i uvek zadivili ste me svojim tekstom.Istovremeno ,ali bukvalno sam se najezila od ovako katastroficne istine.
Od visokih intelektualaca koji nisu u politici koja ima ovako pogubne rezultate, za ocekivati je ne samo konstatacija stanja vec i STA DA SE RADI I KAKO?
Препоруке:
78
3
8 уторак, 22 новембар 2011 10:44
Драгослав Бајагић
Србија умире јер је тако одлучено. Србија мора да умре. Ово понављају многи већ дуго а Србија се борила, умирала, поново се рађала и мукотрпно живела. До наших дана, када су поборнице ”златне милијарде” на чело Србије довели ”извођаче радова” да обаве посао за обећање да ће постати чланови ексклузивног клуба. Кад схвате да су за то вољно раширили крила смрти изнад властитог народа за њих ће бити касно. Народ ће се пробудити и ужасно их казнити. То мора одмах да се деси. СРБИЈОПРОБУДИ СЕ!!!
Препоруке:
121
2
9 уторак, 22 новембар 2011 10:50
Bijek
Kad vidite novu crkvu zaigra vam srce a onda se stegne jer nema pored nje obdaništa. Koliko samo emocija koristite u kritikovanju „evro-Srba“. Budite malo kritičniji prema većini stanovništva, pobožnog, koji gradi parohijske domove bez obdaništva. I prema crkvi, „kojoj najviše veruje naš narod“ i silnim crnim automobilima, posedima, cenovnicima za usluge. Kada neko sredi sajt za silne pare ili slično, onda svi znamo da je u pitanju lopovluk i kad-tad će takvi odgovarati (valjda neće da se izvuku kao Miloševićevi političari), ali kada crkva legalno gradi crkve za svoj srećni narod bez dece, onda vrli patriote ne govore glasno. Osim praznih fraza o srcu koje se širi pa steže.
Препоруке:
45
19
10 уторак, 22 новембар 2011 10:51
Миленковић
И? Шта ћемо сад, професоре?
Препоруке:
59
6
11 уторак, 22 новембар 2011 11:17
Jasna Simonović
O, gdine Antoniću! (Odslušajte, molim vas, To life, to life, Lechiam, na YouTube-u, ref. u mom tekstu objavljenom pre vašeg na nspm-u)

Uzeću vašu muškost kao olakšavajuću okolnost za toliko natalnu depresiju i saosećanje prema trudnicama koje jeste za poštovanje!? Ali,

Čemu tolika patnja? I to u trenutku kad je Đoković pobedio Berdoch-a, kad je 160 inkubatora spremno za "delovanje" , kad je planeta proslavila 7. milijarditog stanovnika!?
Pa još preokret na preokret...Pa nismo svi bebe!
Da se preokrećemo i preokrećemo!

Imajte malo obzira prema bebama koje ne žele da otplaćuju milijardske dugove kad izađu iz inkubatora! I da ih čeka da rešavaju ko je maznuo telekomunikacije ili jugoslovenske organe bez granica! (surovo istinito rečeno!) ....Na bebe koje imaju pravo na dolazak iz Ljubavi, a ne iz statistike, itd.

Oj, Srbijo mila mati...
Препоруке:
21
72
12 уторак, 22 новембар 2011 11:19
Јован Анастасијевић
@Jelena “i STA DA SE RADI I KAKO?”: Потпуно исправно постављено питање! Шта да се ради? Радити на томе да се рађа што више деце, не обазирући се на тренутне проблеме, несташице, недостатак комфора, итд. На то се нису обазирале ни претходне генерације. Да јесу - а за то су имале много више разлога него што их сада има, не би ни нас било. А - како? Ако не знате како, ја овде због строгог модератора не смем да тачно напишем како, али .... снаћићете се некако?
Препоруке:
51
5
13 уторак, 22 новембар 2011 11:21
ф-16
@Саша
Потпуно потписујем Ваш коментар, и додао бих следеће: да оставимо начас по страни религијске разлоге, многе српкиње које у младости изврше чедоморство (абортус), плашећи се како ће средина да реагује на њихову трудноћу (родитељи, пријатељи, комшије...), касније више никада не могу имати деце. Негде сам прочитао да је таквих случајева око 20%. Даље, наше тинејџерке праве кардиналну грешку, поводећи се за западном модом, па тако неретко у сред зиме можете видети девојке на Београдским улицама како шетају голих стомака, што је погубно по њихов фертилитет.
У Србији се годишње убије 150.000 нерођене деце (http://www.politika.rs/rubrike/Drustvo/Srbija-prva-u-Evropi-po-broju-abortusa.lt.html).
Препоруке:
52
5
14 уторак, 22 новембар 2011 11:25
lazaro
Za Jelenu
Za početak da se promeni vlast!!!
Препоруке:
46
2
15 уторак, 22 новембар 2011 11:28
Мирјана Маринковић
Јој што волим моју Србију, али реч преокрет треба избацити из употребе. Треба РАДИТИ! ШТА? Уз велике државне дотације обновити СВЕ фабрике за прераду хране, населити опустела села са људима који немају посао у градовима. Направити радну атмосферу, а не чекати да попадају крушке са неба уместо НАТО бомби. А у градовима? Очистити улице, окречити фасаде, уместо двоје преоптерећених радника запослити троје. Нека помогне држава ослобађањем великог пореза на плате - то је још давно обећала. Биће деце, а вратиће нам се онда и сви побегли од раѕних недаћа када Србија постане она стара, радна, домаћинска, гостољубива за све каква је некада била.
Препоруке:
55
3
16 уторак, 22 новембар 2011 11:28
Вид Правдић
У праву сте господине Антонићу, треба стварати људе у правом смислу те речи, а не будуће ''мртваце''.
Препоруке:
35
2
17 уторак, 22 новембар 2011 11:33
sara@саша
To sto sam Srpkinja ne obavezuje me da budem pravoslavka (ni obrnuto)! No, mislim da "cedomorstvo" nije osnovni razlog naseg nestajanja; abortusi su se obavljali i kada nas je bilo mnogo vise. Mislim da je znacajnije ono o cemu gospodin Antonic pise-sistemska nebriga drustva (ne samo drzave) za radjanje. Pocev od uslova u nasim porodilistima, preko uslova za zaposljavanje mladih zena/majki, ekstremnog siromastva u kojem mnoge porodice zive, straha za posao i buducnost, do cinjenice da oko 100 000 parova ima problem sa sterilitetom. Cudi me da nas i ovoliko ima.
Препоруке:
43
12
18 уторак, 22 новембар 2011 11:48
брм
шта да се ради?
па за почетак да се уозбиљимо, пре свега аналитичари
НАРОД НЕ РАСТЕ САМО РАЂАЊЕМ ВЕЋ ПРЕ СВЕГА ИМИГРАЦИЈАМА И АСИМИЛАЦИЈОМ ПРИДОШЛИЦА..а то је чисто идеолошко питање..ми живимо већ скоро век у етноцентричном идеолошком систему у коме су нацинализам, асимилација и интеграција "УГРОЖАВАЊЕ ЉУДСКИХ ПРАВА".. било је време кад су сви људи у региону желели да постану и постајали Срби без обзира на етничко порекло..мозгови већине од вас задојени овим идеолошким отровом пребројавате Црногорце, Босанце, цинцаре, све који не иду на литургију...а "угроженост" од пет азиланата да не помињем .. у међувремену браћа Руси праве планове како да доселе и асимилују наших 40 000 Срба са Косова.. а зашта их ми бесплатно не би доселили у напуштене куће и окућнице Баната? заједно са сваким несрећником који бежи од јада у својој земљи и жели да живи у климатском рају на тземљи званом Србија, опд условом да постане Србин КАО ШТО СУ И ВЕЋИНА ВАШИХ ПРЕДАКА ПОСТАЛИ, дошавши ко зна одакле
Препоруке:
32
16
19 уторак, 22 новембар 2011 11:50
Lena
„Не мрдајте, нећемо опет у деведесете, нећемо национализам, нећемо да жене буду машине за рађање, хоћемо стандард, хоћемо Европу!

Ovaj deo Vam zameram, ne zato što niste u pravu (gospodin Milosavljević i Vi)već što pogrešno postavljate problem. Ispada da je problem priraštaja u tome što žene više nisu "mašine za rađanje"?! Je li to eventualni plan za podizanje nataliteta....ubediti ljude da naprave i rode decu iz nekog osećaja dužnosti ili omogućiti uslove za to. Natalitet se podiže onda kada je država spremna da "plati" punu ceni za svoje nove građane.U jedinim zemljama zapadne civilizacije (kojoj mi pripadamo, hteli to ili ne....naš kolektivistički duh zadruge i zjedništva komunizam je bespovratno uništio) u kojima prirodni priraštaj bar malo popravio to se postiglo vođenjem računa da iskustvo roditelja posle prvog deteta bude toliko dobro da se odluče i na drugo, treće (Skandinavske zemlje).
Препоруке:
19
12
20 уторак, 22 новембар 2011 11:50
Urosius
Jednostavno, a duboko i veoma pametno.
Sve ste u pravu.

I lepo je sto ste poceli da koristite linkove ka drugim izjavama.
Na taj nacin se sa manje reci moze reci vise.
Препоруке:
22
2
21 уторак, 22 новембар 2011 11:51
милорад
Хвала на тексту господине Антонићу. Нама је потребно баш то- Христос живи, тј Православље у пракси а не само декларативно, мада је и то много боље од ничега.
Само једна опсака. Могућ је тихи преокрет, јер делатна тишина Господа Христа може да загуши празну буку његових противника.
Само за тихи преокрет потребни су нам свесни људи, а ви сте један од оних који буде свест код људи. Само једна критична маса тихих Хришћана и све може да буде другачије. ИСХСНИКА
Препоруке:
20
3
22 уторак, 22 новембар 2011 12:00
pitam se
@Stonewall: A šta to vi radite, osim što, kao i mi ostali, pišete i čitate na ovom portalu, i još nas ostale kritikujete i pljujete. Vaš komentar je samo jedno mrzovoljno gundjanje i to povodom jednog ovakvog lepog i iskrenog teksta. Ružno je to što radite.
Препоруке:
17
5
23 уторак, 22 новембар 2011 12:03
Горан Станковић
Ако демократија подразумева владавину мањине-при том буде и коалиција ( у односу на уписани број бирача, тј.укупног становништва )која добије већину гласова од оних који изиђу на изборе, шта да се ради, ко је ту најодговорнији? Шта ја могу као појединац, који изађе и да глас, рецимо, губитничкој странци ( шта год то значило у спинованом времену и тескобном простору )? Ја хоћу, а до сада нисам то доживео, да мањина у скупштини Србије, ЗАУСТАВИ сваки процес штетан по моју државу, њене грађане, мене појединца. Не интересује ме на који начин ( којом активношћу ), јер има подршу ( и прима плату од тог посла )оних бирача чији су глас ДОБИЛИ. Надам се, имали би и оних који нису изашли на изборе. Ви сте господо одборници ( од 127.па надаље ) најодговорнији зашто немамо владавину права, зашто се задужујемо, зашто, између осталог цена м2 стана у Србији кошта од 3 и више пута од нормалне ( а у вези наталитета ) а станове купују од 2.па надаље они који паре " зарадише ".
Препоруке:
14
1
24 уторак, 22 новембар 2011 12:11
Милорад Станојловић
@уторак, 22 новембар 2011 10:33;sara@саша
Немојте бити тако сигурни у своје закључке, док не објавите премисе.
Није реч о абортусу, као таквом, који је законом дозвољен, на исти начин како је некад написан Закон о козама (ваљда 1947. године): "Члан 1: Забрањено је држање коза... Члан 7: (последњи члан): У извесним случајевима, дозвољено је држање коза."
Реч је само о слективном абортусу око чега се дрма и у ЕУ. Наиме, реч је о абортусу женске деце. О томе је и Његова Светост Патријарх говорио, док је био Епископ, те се надамо да ће поново проговорити на ту тужну тему: убиству деце - зато што су женска. У ситуацији када се ионако мало деце рађа, ово је и друштвени злочин без оправдања.
На жалост, феминизам изгледа признаје право на абортус женске деце, ма колико некоме то изгледало контрадикторно.
Реч је о слободи?! Кога, чега и због чега?
С поштовањем и уважавањем,
СРПСКИ ЛИБЕРАЛНИ САВЕТ
Препоруке:
14
2
25 уторак, 22 новембар 2011 12:13
За "Драгославић"
Поштовани, немам ништа притив Вашег политичког опредељења (и мени су чак на почетку ти момци били симпатични), али то што ви и још неколицина коментатора овде радите зове се "троловање" и углавном је забрањено на нету, а коментари попут вашег се обично рутински бришу. Овако само иритирате остале читаоце, помало ме подсећате на неку суботраску секту, и не помажете тиме много Дверима, већ им само подгревате илузију да су јачи и утицајнији него што јесу.
Препоруке:
22
4
26 уторак, 22 новембар 2011 12:19
Dr
Nije nama strašno što su ovi trenutno na vlasti niti što toliko kradu, oni su samo trenutno izbačeni na obalu i o njima se uskoro neće ni znati, ali je mnogo veći problem što niko ne govori o budućnosti ovog naroda, njegovoj izgubljenosti u trenutnim svetskim olujama, kao i ne viđenju pravca i smera u kome idemo.Da se to vidi onda bi se narod vratio svojim provernim i utemeljenim vrednostima i ne bi hrlio onde gde ne zna šta ga čeka i borio bi se za sebe i ne bi dozvolio da bude prevaren, već bi dobro razmislio da li je to što neko obećava realno i ko ti to obećava, što u mnogim slučajevima zaboravljamo.
Препоруке:
18
0
27 уторак, 22 новембар 2011 12:30
cofi
"nema para", "drzava ne pomaze", "nije ukinut pdv na opremu za bebe", "zar u ovaj bedak da bacim svoju celjad", itd. itd. providni izgovori, nista drugo.

No, jedna druga perspektiva: Onaj cinicni, samozivi i bahati deo srpstva se slabo mnozi. Sto znaci da ce on i nestati za koju deceniju. Mozda to nije demokratski ali ovde je na delu neka vrsta selekcije. Oni koji smatraju da nestajemo i da je to problem (kao ja na primer), oni se mnoze. Oni kojima je vaznije da zive danas i samo danas (i ako moze u "evropi") oni se ne mnoze.

Uspostavice se jedna nova ravnoteza. Na mnogo nizem nivou, doduse. Ne treba samozive i bahate nagovarati i podsticati da se mnoze, treba ih podrzati da istraju u samozivosti, jerboli ce oni da prepuste zemlju vrednijima. Zakljucak je prost: mnozite se i gledajte 20-30 godina u napred, pa ce vam biti lakse. Doduse, treba preziveti te godine i to samo borac moze.
Препоруке:
40
2
28 уторак, 22 новембар 2011 12:33
Фристајло
И зато што га гуше и набијају под земљу, и зато што сам тоне у живо блато декаденције индивидуалистичког егоизма. Нама је потребан Христос који ће истерати трговце из Храма, али то не важи само за политику, то важи и за наш лични систем вредности, то важи и за наше душе.
Лично, мислим да је у питању баш ово...
Друга Србија се труди да се додвори центрима моћи и припомогне, својим примером, постизању великог резултата- златном милијардом; рађаће по једно дете, и то- ако могу да га препусте гувернантама. Лични стандард је пречи од деце, и то је приоритет; имаће расног пса, папагаја, акваријум, ауто на лизинг, стан на кредит и летовање на рате. Деца све то чине немогућим; бавећи се њима, све ово постаје бесмислено...
Господин Антонић је добро детектовао проблем; но, чини ми се да га је страх да предложи и решење.
И мене је страх, признајем...
Препоруке:
31
0
29 уторак, 22 новембар 2011 12:34
Немања Влаховић
Имам троје деце, кад су се деца родила живели смо доста тешко, само ја сам радио, супруга је била код куће са децом све дотле док и најмлађа није кренула у обданиште. Међутим, породица нам је помагала (не само материјално), и савладали смо све тешкоће. За нас рађање деце било је најважнији циљ брака – рађање и подизање деце је највећа срећа у животу.
Данас често чујем: ја ћу родити кад будем могла дати детету све што му је потребно – и мисли се, наравно, на материјално благостање. А деци нису најважније скупе патике и сличне ствари него живот у љубави, родитељска брига.
Нисмо ми једини народ који нестаје. Скоро свака европска нација има исти проблем. Немци, Французи, Мађари, Данци, ... нестају већ тридесетак година. Данас у Европи становништво се повећава искључиво због имиграције, осим (колико ја знам) Пољске, Ирске и Албаније.
Заиста је трагично и за сваку осуду што држава Србија практично не брине о будућности нације. Међутим, мислим да већи је проблем у људским главама.
Препоруке:
53
1
30 уторак, 22 новембар 2011 12:45
već viđeno
... nju pita gormovnik Ilija: "Sestro naša, Blažena Marija! Kakva ti je golema nevolja, te ti roniš suze od obraza?" Al' govori Blažena Marija: "A moj brate, gromovnik Ilija! Kako neću suze prolivati, kad ja idem iz zemlje Inđije, iz Inđije iz zemlje proklete. U Inđiji teško bezakonje: ne poštuje mlađi starijega, ne slušaju deca roditelja, roditelji porod pogazili, crn im bio obraz na divanu, pred samijem Bogom istinijem! Kum svog kuma na sudove tera, i dovede lažljive svedoke i bez vere i bez čiste duše, i oglobi kuma venčanoga, vjenčanoga ili krštenoga, a brat brata na mejdan zaziva, đever snaši o sramoti radi, a brat sestru sestrom ne doziva."
Препоруке:
32
0
31 уторак, 22 новембар 2011 12:54
Salvador DaLi
Pozdrav.

Pročitao sam tekst. Jako je dobar; za kementare dosadašnje mogu da kažem, ima tu svašta. Od protivljenja abortusu, ka ne zman ti ja šta. A da ja vas pitam, što bi to naše žene rađale po troje četvoro djece, kad ne znaju kako da se one same prehrane. Lako je navesti primjer naših predaka od prije sto, dvije stotine godina, kada su imali po sedmoro osmoro djece. Naši djedovi iz tog perioda su bili goli radnici, neko je trabao da čuva stoku u to doba, trebala je jeftina radna snaga, a i smrtnost je bila problem. Djed mi je još živ pa mi je pričao kako mu je majka umrla na porođaju kada je imao 5-6 godina. A onda je on, kao i nekolicina njegove brace i sestara, ostao bez majke dok se otac njihov ponovo nije ozenio, a beba koja je preživjela po majku koban porođaj je preminula nakon nekoliko sedmica. Kamo ljepe srece da nas ima 15 miliona diljem svijeta, bio bih stvarno radostan, ali sumnjam. Dok nas Srbe na bude na Balkanu 40 miliona necemo moci rijesiti niti jedan problem.
Препоруке:
24
1
32 уторак, 22 новембар 2011 13:39
Zeleni, koji je i fantom
Problem je, međutim ogroman.Ne radi se tu samo o činjenici da će kroz 10 godina, ovom stopom, 350 000 ljudi faliti, radi se o tome što populacija, agregat stari, postaje manje radno, životno, egzistencijalno sposoban. Koji će to problem (demografski) stari narod rešiti?Dakle, što se srpskog naroda tiče, ovo pitanje je, zajedno sa pitanjem održaja etničkog identitena No. 1 i ne može se nikako rešiti van rešavanja sveukupnog srpskog pitanja (privreda, stabilnost, pravni poredak...)Poreske olakšice, ad hoc populističke mere, zajedno sa ekstremnim predlozima da se osobi ženskog pola oduzme prirodno pravo na odlučivanje o svojem telu (zabrana namernog prekida trudniće) - ni korak nas neće približiti rešenju problema.Dakle, ovaj problem je, ma koliko krupan bio, samo simptom mnogo ozbiljnijeg stanja.
Препоруке:
11
1
33 уторак, 22 новембар 2011 13:52
Anta
Problem nataliteta nema nikakve veze sa brigom ili nebrigom drzave... Ima veze sa porodicom ... Bez porodice nema ni velikog broja dece, a porodice opet nema bez patrijahalnog sistema vrednosti... sve nacije koje su se odrekle patrijahalnog sistema vrednosti, a opredelile se za zapadnjacki koncept ravnopravnosti polova imaju negativan prirastaj, nestabilne porodice, veliki broj razvoda i veliki broj dece sa samo jednim roditeljem....Tako da, ako hocemo da kao nacija opstanemo moramo se odreci zapadnog sistema vrednosti.... a mi to zapravo necemo... i onda prestanimo da se vajkamo i zalimo...
Препоруке:
28
4
34 уторак, 22 новембар 2011 14:11
Једна Оливера
Мајка сам троје деце, које сам сама извела на пут. Притом сам интелектуалка, са докторатом стеченим у позним годинама. Без икакве подршке од било кога, (осим на почетку од стране моје мајке, која ми је чувала децу и о њима водила рачуна док сам ја радила од јутра до сутра), разведена и дуго без крова над главом. И тај докторат не бих урадила да нисам хтела својим примером да стимулишем старијег сина који је запео при крају својих студија (наравно и он је дипломирао, као и млађи - сада на докторским студијама, а и кћерка ми је на последњој години. Да сам чекала неки стимуланс од било кога ништа не бих дочекала. Држава ме није никад стимулисала, већ управо супротно, зато децу рађате себи и ако их васпитавате да је скромност врлина, да нису на такмичењу за најмодернију гардеробу већ за најквалитетнијег интелектуалца, да је купити књигу битније од одласка на концерт неког новокомпонованог хитмејкера, по мени имате шансе да створите неке пристојне људе. А ако они оду негде даље...
Препоруке:
67
0
35 уторак, 22 новембар 2011 14:22
srbin
Malo beba i kriva 'druga' Srbija ! Bravo profesore
Препоруке:
7
27
36 уторак, 22 новембар 2011 14:31
@Sara
Па наравно да Вас нико не приморава да будете православка ако Ви то нећете. Међутим све монотеистичке религије: римокатолициѕам, ислам и јудаизам забрањују чедоморство. То је акт против Бога. А акте против Бога не одобрава ни једна религија.
То да су жене које желе бити мајке у нашем друштву дискриминисане, није спорно. То је страшно, а још страшније је што држава да накве уцене од стране послодаваца не реагује. Код нас жене не могу да се запосле ако желе да рађају, па чак и потписују бланко отказе, који се активирају кад азатрудне. Заиста страшно.
Препоруке:
23
1
37 уторак, 22 новембар 2011 14:43
Радосав
Кад је у питању безвезно и криминално трошење државног новца, додао бих: И 700.000 динара за плату једног (уствари, има их тушта и тма!) демагога (у облику "појавне форме") и квази стручњака за питања финансија и сузбијање инфлације.Али, г. Антонић је заборавио на један од најстрашнијих, а можда и кључни проблем због којег је пад наталитета тако драстичан: огроман број неожењених момака и неудатих девојака који је сваким даном све већи. Све већи број разведених бракова је, такође, страшан проблем. У том смислу, акција коју је покренуо Палма у Јагодини и околини је један од ретких светлих примера где се може видети да се чини нешто конкретно. Можда она и није дала неке блиставе резултате, али, камо среће да је таквих акција (и оваквих чланака) много више.Подизање наталитета форсирањем рађања без породице било би трагично. Србији су потребне нове породице, нови стубови да замене старе, иначе ће све отићи у ...
Препоруке:
25
2
38 уторак, 22 новембар 2011 14:59
Ivan Drobnjak
Odličan tekst.
Препоруке:
14
1
39 уторак, 22 новембар 2011 15:10
Mali perica
Malo ste pobrkali.
Ni 80-tih kad je bio vrh standarda na ovim prostorima se nije radjalo vise dece.
A sve su imali. Ziveli su u najbolje doba ikada – stalan posao, besplatno lecenje, skolovanje, putovanja, vikendice gradjene viskom para i vreme…

Ja nemam nista od toga, niti cu imati, a mojoj generaciji prebacujete sto nemam 3-4 dece?

Sto vi niste toliko radjali?

A uzrok je prost – lenj, neogovoran svet koji nisam ja vaspitao. Lezi-lebu-da-te-jedem…
Препоруке:
32
3
40 уторак, 22 новембар 2011 15:20
zmau
Je li, Srbende, kolko vas ima više dece od Čede :) ?
Препоруке:
24
25
41 уторак, 22 новембар 2011 15:35
Веља
Шта је црње, а шта горе, што нас се 35.000 мање рађа но што умре, или што 120 - 140.000 већ, а тек рођених гладује?

Тешко нама са нама!
Препоруке:
22
1
42 уторак, 22 новембар 2011 15:36
jezivi
zmau:

Ako će biti ko Čeda, bolje i da ih nije!
Препоруке:
40
5
43 уторак, 22 новембар 2011 16:16
Pera
U svakom zlu ima nešto dobro.U Srbiji ključa.
Препоруке:
17
0
44 уторак, 22 новембар 2011 16:38
Светислав Костић
И не заслужује да опстане народ који већ генерацијама рађа несразмјерно велики број потенцијалних колаболатера, квислинга и политикантских ништарија и потом када такви поодрасту користе прилику да се актуелном окупатору ставе на располагање код физичког и биолошког затирања својих сународњака, као што је управо са овом данашњом генерацијом Срба и Српкиња у Србији такође случај.

Док онај колаборатизму ненаклоњени остатак Срба и Српкиња своје гласачке листиће повјеравају управо оним потенцијалним и у међуврмену доказаним колаболатерама и политикантским ништаријама рођених и одраслих у истој генерацији са неодговорним и глупавим бирачима, који нису потенцијални колаболатери, али на изборима такве из своје генерације бирају.

И тако се коло несреће у недоглед окреће до последњег Србина. Тупави српски бирач је извор свих зала у ткзв. "демократији". Зашто не би био тај феномен материјал за критичну студију врсног професора Антонића?
Препоруке:
21
6
45 уторак, 22 новембар 2011 16:51
Mилутин
Углавном говоримо о цифрама- тј броју становника, као о мери снаге неког народа. Да ли спомињемо квалитет тог народа? Патриотизам, вредноћу, спремност да се помогне ближњима?

Мислим да нама не би ништа фалило и да нас у Србији има три милиона, али да је тај број равномерније расподељен по држави (неокрњене територије!), и да га чине људи који воле своју земљу, поштени, вредни. Овако, бојим се да нас оваквих какви смо, анестезирани и обамрли - ни 15 милиона не би било довољно да одбранимо земљу. Израел има 6 милиона становника, па у шаху држи 200 милиона Арапа.

Некад сам се и бринуо око могућег нестанка народа због недовољног рађања, али сам схватио да је то погрешно. Нестати се може на више начина (измишљањем нових нација, нпр). Ако треба да нестанемо, нестаћемо - и то није проблем. Али, не заборавите - народи не расту само рађањем, већ и асимилацијом других народа. Уосталом, историја се толико убрзала, да ћемо ионако присуствовати драстичним променама, и то ускоро.
Препоруке:
19
2
46 уторак, 22 новембар 2011 16:56
Биљана Николић
Има се свега, осим спремности на одрицање.

Када би се обрнуо редослед догађаја, када би прво рађали децу па онда бринули о рођеној деци, уместо што бринемо о материјалном стању нерођене деце, , били би снага коју држава мора поштовати, били би бројчано, духовно, психички, далеко јачи и ратоборнији - имали би се зашта борити.

Ако неко постави екстремно питање да ли волим да ми дете буде гладно, одговор је - не волим, али боље и гладно дете него без деце.
Препоруке:
29
3
47 уторак, 22 новембар 2011 17:22
Јасна Симоновић
Данас је проф Неда Тодоровић са ФОН-а на скупу у организацији Клуба Првих жена изнела податак да је 160.000 гладне деце у СРБИЈИ!

У природно богатој Србији толика гладна деца!

Данас је једна друга особа, извињавам се што нисам запамтила име, рекла да је Свратиште "гладне деце" у Београду пред затварањем... Има ли и за њих неки "инкубатор"?

Родитељство је озбиљна "функција" и не служи за задовољавање интересних националних, интернационалних и глобалних порива!
Препоруке:
8
11
48 уторак, 22 новембар 2011 17:22
уамз@zmau
Je li, Srbende, kolko vas ima više dece od Čede :) ?


Аркан има више деце од Чеде.
Препоруке:
37
2
49 уторак, 22 новембар 2011 17:42
Starac Milija
Bez ambicije da dajem objašnjenja za tihi nestanak našeg naroda, treba imati u vidu širi kontekst, odnosno svet. Prvo, mali priraštaj stanovnika je tipičan za belu rasu. Druge rase nemaju sa tim problema.
Drugo, ako pogledate severnu polu-loptu od Los Anđelesa na zapadu do Vladisvostoka na istoku, tamo gde je slab priraštaj stanovnika veliki je i broj razvoda, i to čak do 50%.
Treće, društvena pozicija žene na gore navedenom prostoru, i propast patrijarhata. Uzgred, nismo pri tome ušli u matrijarhat, a nismo u patrijarhatu, pa je ovo neki nejasni i verovatno dugoročno neodrživ interregnum u kome živimo.
Četvrto, materijalizam i ateizam, opet najrašireniji kod bele rase.
Peto, destruktivno delovanje ratova, ideologije smrti, zatim nihilizam, komunizam, fašizam, i drugi "izmi".
Šesto, setimo se da je pred propast Rima bilo isto: ljudi se nisu ženili, pao je drastično broj rimljana, niko nije plaćao porez, zemlja se nije obrađivala, i nije bilo vojnika da brani imperiju.
Препоруке:
19
1
50 уторак, 22 новембар 2011 17:53
Дејан
За Милутина

Грешите нажалост, и то много.

Све је у броју. Нема ту квалитета, само је питање броја.

Да Срба у РС има 3 милиона, а не милион, Инцко би спаковао кофере и отишао, а наша браћа би се нама прикључила.

Три милиона "квалитетних" Срба би било окружено са 4 милиона Хрвата, 2 милиона Бошњака, 6 милиона Шиптара и 12 милиона Мађара и 6 милиона Бугара приде.

Квалитет...то је бајка...
Препоруке:
24
2
51 уторак, 22 новембар 2011 17:58
Бојан 1
Моји родитељи имају сестру и мене. Питао сам их зашто нису родили треће дијете (абортирали давно). Разлог ни сами не знају. У то доба међу народом се причало да треће дијете значи да ће сви живјети као сиротиња (Метохија-Црна Гора), а људи који су имали више од двоје дјеце су били чудно посматрани од остатка популације (сматрали их будалама, шта ли).

Данас мени моји родитељи кажу како желе да се што прије оженим, да имају унуке.. 3,4,5 унука.. а када их питам што себи нису родили треће дијете када су то могли, у бољим временима, запињу језиком.

Сада смо дошли у позицију да ја чекам сређивање папира за рад у иностранству (завршио студиј тамо), сестра је већ у другој држави, и родитељи остадоше овдје. Жао ми је због тог развоја, и не искључујем могућност да се једном овдје вратим.. али знате, мислим да су/смо за све ове ствари.. лоше људе, лоповлук, криминал, бесправну државу.. сви по мало одговорни.
Препоруке:
22
3
52 уторак, 22 новембар 2011 18:00
Starac Milija
Što se nas Srba tiče, možda smo mi (najverovatnije) dementni ostatak nekada velikog naroda koji je nekada postavio važne temelje Evropske i svetske civilizacije i svojim znanjima, delima, i telima oformio nove narode i imperije (Etrurci-Rašani, i Rimljani npr.). Možda je naša uloga kao naroda završena, mi to ne znamo. Ako nas već ubijaju na razne načine, i sugerišu nam da sami sebi (kao narod)namaknemo omču oko vrata, zar nije bolje trgnuti se i shvatiti da u nama ubijaju Hrista, i Istinu, pa ako nestajemo da se prepustimo svi Božijoj Volji i kao što se kaže na liturgiji: da sami sebe i jedni druge Hristu Bogu predamo. Da ne živim ja, kako je rekao sv.apostol Pavle, već Hristos u meni.
Otkuda tolika gordost i toliki JA kod našeg čoveka da više ništa ne možemo da uradimo da tu našu ličnost u sve ne uguramo. Zar ne vidimo da zbog toga samo stradavamo i nestajemo. Nekada su stari ljudi svi nosili brojanice, Bogu se molili, a danas?
Препоруке:
13
3
53 уторак, 22 новембар 2011 18:01
nikenen
Pa da Antonicu, potreban nam je Xristos sad , ni manje ni vise. A bio je jedan divan covek, doduse nije bio Xristos, ali se zvao Djindjic. Ali mi smo ga ubili. Ne radjaju se takvi medjutim svaki dan.
Препоруке:
4
39
54 уторак, 22 новембар 2011 18:04
Бојан 2
Ја знам зашто овдје не остајем: тешко је наћи нормалан посао (нормално плаћен, са нормалним колегама, гдје те поштују као стручњака, гдје можеш да напредујеш поштеним радом, гдје имаш бар оквирну визију перспективе итд), тешко је живјети у бирократској, нефункционалној, на неправди и криминалу заснованој држави.. окружење, људи, многи од њих су доста искварени.. ништа се не чини да се поправе ствари, да се трасира будућност. Ја сам такво окружење препознао као неперспективно и без будућности на средњи и дужи рок. Патриотске приче, остајте овдје итд више не пију воде, јер ни овој држави и друштву не требају још једна гладна уста, још једна незадовољна и неостварена особа. Када одлучите да живите, да имате будућност, онда ћу вам помоћи, можда се и вратим и инвестирам своју уштеђевину. До тада, одох вани, надам се да ћу наћи нормалну жену која није лијена и поводљива, са којом могу имати 3-4 дјеце.. зваће се Ханс, Јохана, Петер и Марија. Да им лакше буде у животу,ко што каже колега
Препоруке:
4
27
55 уторак, 22 новембар 2011 18:07
Биљана Николић@Јасна Симоновић
Јасна, ти си у праву да је родитељство искључиво ЛИЧНА одлука и одговрност и да се деца не смеју рађати ни ради родитељског додатка ни због националног питања.

По мени, доношење те личне одлуке да се постане родитељ мора бити одвојено од тренутне материјалне ситуације јер нема гаранција да ће добра или лоша материјална ситуација бити вечна.

Да ли је особа животно борбенија (не битно у којој и каквој земљи живи) кад се бори само за свој стандард или кад се бори и за стандард и живот свог детета?

Опстанак или гашење Свратишта за децу је сасвим други проблем који нема везе са данашњим младим људима који треба да заснују породицу и потомство. Проблем деце из Свратишта, брже и лакше би се решио да сами имамо више деце, били би осетљивији за њихове проблеме и много више би се активирали око решавања таквих проблема.

Овако гледамо у наше принчеве и принцезе, и тешимо се да је наша одлука да имамо једно или двоје деце сасвим оправдана, јер Свратишта за децу се гасе.
Препоруке:
11
1
56 уторак, 22 новембар 2011 19:10
Старац Фочо
За Бојана
Ја знам зашто овдје не остајем: тешко је наћи нормалан посао (нормално плаћен, са нормалним колегама, гдје те поштују као стручњака, гдје можеш да напредујеш поштеним радом, гдје имаш бар оквирну визију перспективе итд), тешко је живјети у бирократској, нефункционалној, на неправди и криминалу заснованој држави.. окружење, људи, многи од њих су доста искварени.. ништа се не чини да се поправе ствари, да се трасира будућност.


А шта ти чиниш да се ствари поправе?
Када ти ми који останемо средимо све, онда ћеш доћи, а до тада ћеш бити тамо где ти је већ неко друго утабао стазу, је ли то план?
У мојој струци се то каже: "пребаците ме на пројекат који је завршен".
Разумем ја тебе младићу, и не осуђујем те, али надам се да увиђаш о чему ти причам. Иди и нека ти је са срећом, најискреније, међутим, не дозволи да те Ђаво победи па да почнеш да мислиш и да се понашаш као да си бољи од оних који су остали само због тога што си отишао; многе је до сада већ победио.
Препоруке:
25
2
57 уторак, 22 новембар 2011 19:13
влаја
Дубоко веруем да данас у Србији одрастају младе генерације, Срба, националиста, патриота, који ће волети своју отаџбину, много, много више него ми који уништавамо свега чега се дохватимо. Биће то генерације које ће вратити славу Србији, које ће волети своју земљу, дати јој све оно што јој ми узесмо.
Препоруке:
20
0
58 уторак, 22 новембар 2011 19:26
plati me pa cu da rodim
На какве се све глупости у овој држави не бацају паре, а нема пара за труднице, па нам представник те државе мирно каже: „Уколико се економска криза заустави“ – сама од себе, наравно! – „држава ће сигурно наћи паре за то“.


Da, bice da je to najveci problem - nema para za trudnice!Nema veze sto je moja majka radjala kad je porodiljsko trajalo 3 meseca - sad su i godinu pa i dve malo.

S jedne strane kritikujete obe Srbije da su samozive i materijalisticke a onda zahtevate da se toj istoj osobini kod (potencijalnih) trudnica ugadja. Kako ne vidite da je sve to deo iste filozofije.

Uzgred, natalitet u Srbiji je drasticno opao jos sedamdesetih - to se ne vidi iz prirodnog prirastaja jer su starije (tj. brojnije) generacije tada jos bile zive. Sada te starije generacije umiru pa populacija opada.
Препоруке:
18
1
59 уторак, 22 новембар 2011 19:36
Биљана Николић@старац Фочо
не дозволи да те Ђаво победи па да почнеш да мислиш и да се понашаш као да си бољи од оних који су остали само због тога што си отишао; многе је до сада већ победио
.

Јако лепо написано и ТАЧНО.
Препоруке:
24
1
60 уторак, 22 новембар 2011 20:14
Светислав Костић
@ nikenen! Са које си ти планете приземљио? Ђинђић по теби малте не други Христус, али у сваком случају "диван" човјек. Ђинђић је дугару никенену, чинио само оно што је користило његовој политичкој каријери. А јер му Шешељ једини опасан конкурент био, "задужио" Карлу дел Понте да га поведе у Хаг и никада више не врати у Србију. Онај пети минус по реду ти је био од мене.
Препоруке:
26
2
61 уторак, 22 новембар 2011 20:31
без коментара
Причао ми један из Новог Пазара за једног свештеника из околине истог града. Свештеник је имао неку хуманитарну помоћ пре неког времена. Имао је доста тога, па је и претекло. Замолили су га онда неки људи да нешто мало да једној сиромашној многодетној породици. Није хтео, никако, љутио се чак како могу тако нешто да очекују од њега, кад та породица "никад не долази у цркву".
Препоруке:
18
5
62 уторак, 22 новембар 2011 20:40
. . .
Треба се подсетити да није све у новцу и материјалном стандарду. Највише деце имају најсиромашније земље, а најмање најбогатије.
Многе богате земље би без имиграције одавно опустеле.

Неко је овде написао да је наш проблем и у неприхватању других и друкчијих, па и у њиховој асимилацији.
Препоруке:
3
0
63 уторак, 22 новембар 2011 20:53
Милан
Да имамо одговорну власт, имали би смо бећарину!!
Препоруке:
4
1
64 уторак, 22 новембар 2011 20:54
Гвозден
Јараби
када бисмо истерали Свилановиће и Драшковиће и ове што раде на томе да нам заврну одн ПРЕОКРЕНУ шију, па да идемо натрашке - све би нам кренуло.
Укинути нерад одн демократију, реформе и преокрете.
Увести препород и присилни рад.
Све је у Србији неурађено и чека руке. Посла преко главе, свуда, на сваком углу чека посао. Нема ко да се прихвати.
Није ли тако.
Радне "логоре" за незапослене. Ђаке на улице да као војници један сат дневно купе лишће.
Њиве запарложене.
Незапосленима дати ашове и крампове (држава не даје тракторе, даће нам Немци и Хрвати када купе поља, шуме, земљу јер је не обрађујемо).
Где си Биџо, где си Палма.
Ништа не функционише.
Само Тадић и Борко јуришају напред - у Европу.
А Срби - под земљу.
Препоруке:
13
2
65 уторак, 22 новембар 2011 21:26
Драгослав Бајагић
Све је мање јестиве хране у контејнерима, све више гладних до јучерашњих сељака жељних печеног прасенцета са реш кожурицом. Док је тата живео, сваке недеље су се наши новограђани враћали у град са пепуним стојадином. А сада све више ”радних логора - празних села у Србији. Тата и мама одавно леже на сеоском гробљу, а свињац празан. Криза је наша шанса, извали један наш ”државник” и бога ми би у праву.
Неко је питао шта да се ради? Да се ради! Село чека.
Препоруке:
13
1
66 уторак, 22 новембар 2011 21:27
Bozidar Cosovic Javorski
- Tako je to kada nemamo drzavu, nemamo domacinsku vlast, t.z. intelektualci cute. Tako je to kada dedovi komunisti jedu kiselo grozdje, unucima "demokratama" trne zubi.
Plasim se da ovme nije kraj. Pogledaj te diskusije o restituciji i rehabilitaciji. Pogledaj te diskusije pojedinih nazovimo ih Srba.Pogledajte koliko je tu mrznje, mraka i zle krvi spremne ne na pomirenje nego naprtiv na ponovne zlocine. Pogledaj te njihov odnos prema nama koji smo svo ovo vreme od 1944 mi ubijanji, proganjani, zabranjivani, proterivani, omrazeni napustali Srbiju..."Ali zar je vazno sto nema Srba dovescemo Kineze" rece jednom jedan ili jedna istaknuta KOMUNISTa-KINJA!!!
- Nije danas vise nista vazno....Osim da sacuvamo privilegije, boracke penzije, tudje kuce, imovinu otetu u "ime naroda".Da prikrijemo i sakrijemo sopstvene komunisticke zlocine nad njima. Da se pojedini vasi zlikovci cak na tv hvale ubistvima i zlocinima...eto to je vazno....
- Nije vazno...Srbija umire...
Препоруке:
7
0
67 уторак, 22 новембар 2011 21:31
Јасна Симоновић
Биљана Николић, У потпуности се слажем, али то је други проблем: себичност људи да поделе живот са својим континуитетом: децом...или једноставно бес да се има што више материјалних ствари...али то је опет право свакога тако да одлучи и да обично лупи главом...Разумем и да многи људи замишљају да је могуће створити све предуслове па дочекати потомство, као да је баш све у нашим рукама!

Али једно не разумем: зашто се стално потенцира на умирању српског народа, када се ради уствари о умирању Републике Србије...Српски народ не живи само у Србији! А друго, "барикаде" између људи не постоје,а када ће нешто више да никне, а када мање, то није увек само наша воља...
Уосталом то је тако и у породицама, мале постају велике, велике мале, итд.
Све то треба флексибилније и духовније посматрати...
поздрав
Препоруке:
5
6
68 уторак, 22 новембар 2011 22:47
Биљана Николић@Јасна Симоновић
ајде шаљиво - Индијанци и даље живе у Америци, али у мало другачијим условима после доласка Европејаца и Америка је другачија али Индијанци од тога немају ништа.

Ко би, по теби, требао да натера државу да обезбеди новац за породиље и Свратиште? Ако разумеш оне који би прво материјалну сигурност па децу, онда је сасвим у реду (а слажемо се да није у реду)сајт па породиље. То је иста погрешнапсихологија само не у микроразмери него у макроразмери. Зато имамо одушевљење кад Б92 обезбеди инкубаторе за бебе чије су мајке (већином) прворотке прешле тридесету.

Ја сам рођена у тешком сиромаштву, сестра у много бољим условима, не сматрам да је боље прошла, добро је што имамо једа другу.
Препоруке:
19
0
69 уторак, 22 новембар 2011 22:48
Милорад Станојловић
@Једна Оливера, уторак, 22 новембар 2011 13:11
„...Држава ме није никад стимулисала, већ управо супротно, зато децу рађате себи и ако их Да сам чекала неки стимуланс од било кога ништа не бих дочекала...“
Љубав према деци је - љубав према животу. Ово је основни закон демографије. Стога је „Једна Оливера“ - еклатантан пример те љубави.
Супротан став од њеног става је – депресија. Она постоји и ако је ми не видимо. Депресија види нас.
Зато у богатим земљама нема деце, а сиромашни су богати децом.
Чиме су развијени заменили љубав према животу? Није ми познато, али то би могао аутору да буде наставак истраживања...
Иначе, ако о демографији говоримо као о озбиљној науци, онда морамо скокнути до Индије, итд. Никако у развијене земље. Они о томе ништа незнају.
С поштовањем и уважавањем, посебно за „Једну Оливеру“,
СРПСКИ ЛИБЕРАЛНИ САВЕТ
Препоруке:
11
0
70 уторак, 22 новембар 2011 23:52
Радгост
@Једна Оливера
А ако они оду негде даље...

Бојите се да робовласнички Нови Светски поредак одмами вашу децу од вас нудећи "велике могућности" да постигну успех у струци,спорту,итд.
Гледајте да то онемогућите.

@Бојан 1
Сада смо дошли у позицију да ја чекам сређивање папира за рад у иностранству (завршио студиј тамо), сестра је већ у другој држави, и родитељи остадоше овдје. Жао ми је због тог развоја, и не искључујем могућност да се једном овдје вратим..

Пошто сређујете папире за иностранство,ваши родитељи су погрешили јер вас нису родили у том иностранству;а могли су,јел те, да вас у својим бедрима, пре вашег рођења изнесу у иностранство да сад не гањате неке папире.И обавезно поведите родитеље са собом,не дозволите да о њима,кад остаре и онемоћају,брине Србија оваква каква јесте.
Препоруке:
11
2
71 среда, 23 новембар 2011 00:06
Бојан @Старац Фочо
Да то лијепо звучи, али реалност је другачија. Ако је систем тако конципиран да се не може ништа учинити, онда не вриједи да се човјек труди. А покушао јесам, и идем док је вријеме, док не будем зацементиран и осуђен на трпљење, као многи други чије незадовољство, тугу и срџбу свакодневно гледам. Свакако флексибилност избора даје могућност, а вани можда будем кориснији отаџбини.
И још једна ствар, ако је систем лош, и треба да пропадне. Није у реду да мањина поштених и часних трпи и пати се а да гомила лопова и пробисвета купи кајмак. Нека систем пропадне, нека буде толико гадно да људи морају изаћи на улице, па онда можда и добијемо прилику да нешто промјенимо. Овако, бити само један од стотина хиљада који трпи и шкрипи зубима, нећу. А тамо ми нико ништа није изградио, све морам сам да стекнем без локалног ослонца, а разлика је једино што су оквири система праведнији и тиме дају реалније шансе.
Препоруке:
5
5
72 среда, 23 новембар 2011 00:38
Обсервантес
Амбијент је све. Србији је наметнут онај несрећни. Над српским народом је извршен злочин, свима је јасно. Гола сила се иживљавала и иживљава се и даље (како на КиМ – директно, тако и трајним условљавањем српског народа- индиректно). Депресиван народ (кривица Срба за све и сва је већ две деценије, пропагандни аксиом и инструмент констриуисане инхибиције тј. депресије) коме је на силу наметнута беспомоћност, безалтернативност, безперспективност и коме отимају је осуђен на пад виталних нагона а да су други у окружењу еуфорични јер су награђени на штету Срба и и даље антисрпски мотивисани. Једино у сиромашној Србији постоје аспирације неких региона за даље „то боже“ правичне аутономије (у погледу људских, економских,аутохтоних итд. измишљених права) а које су све инспирисане од споља и имају за циљ рушење српске државе.
Препоруке:
14
0
73 среда, 23 новембар 2011 00:40
Обсервантес
Не слажем се с Г. Антонићем а поводом цитата нишког аутора (пасус о „Куда и како“). Тај аутор прича, уствари о „ин виво“ производу нечувене агресије над једним народом а не о аутодеструктивним специфичностима српског народа . Могао бих рећи: дајте средства која су коришћена против српског народа и било који други народ доживеће актуелни, поражавајући просек и пресек српског народа а мислим и гори. Захтевати од „празног акумулатора“ да ради пуном снагом је немогућа мисија. Проблеми Срба су и проблеми свих других а само је једна константа: агресија на српски народ. Зато политичка елита али и она интелектуално компететентна (и морално, подразумева се) својим деловањем треба да „пуни батерије“ свом народу а не да га додатно понижава, потцењује. По овом последњем (борба за достојанство) видећете ко колико у Србији од поменутих вреди и ко има позитивне, родољубиве намере.
Препоруке:
19
0
74 среда, 23 новембар 2011 00:59
Кум
Има ли у овиом смутном времену када сви осећају страх, муку, неизвесност ... и сви траже и предлажу некакве иѕлаѕе неког да подсети на Оног Који је рекао
ЈА САМ ПУТ, ИСТИНА И ЖИВОТ. Драга браћо, нема дугог пута до покајања и повратка ка Господу.
Препоруке:
10
1
75 среда, 23 новембар 2011 01:03
Slavomir Srpski
Sada ispade da porodice ne prave decu zbog toga sto su siromasni. Dakle nasi dedovi i pradedovi su bili mnogo bogatiji, imali vise obdanista i vece plate za zene koje nisu radile? Zaista?
E sada, ako je dovoljno da budemo bogatiji onda paradoksalno bolje da se stanovnistvo lepo prepolovi pa da isto danasnje bogatstvo ostane toj polovini: BICE DUPLO BOGATIJI, pa nece hrlati u Jevropu. E ako je tako lepo, onda ce oni duplo bogatiji lepo da prave dva puta vise dece nego ovi danas pa cemo za kojih 50 godina opet da se vratimo na 10 miliona. Zar ne?
Koliko vidim, ako uzmemo u obzir bogatstvo kao merilo poroda, onda cemo ipak sacuvati broj Srba u Srbiji. Samo kada bi sve to bilo tacno. Zar ne?
Препоруке:
8
0
76 среда, 23 новембар 2011 01:37
Обсервантес
Све предизборне кампање у времену кад је агресија од споља константа (сталност) су ирегуларне а резултати избора су кривотворење воље српског народа коме је, једином на еврпском простору, одузето право за национални консензус (инструментом уцена и притисака). Па није овај народ блесав и нису сви аморални и саможиви, несолидарни, самоуништавајући, некреативни, хуманости несклони... Биће да се овде губи нит и то она препримарна (примордијална).
Препоруке:
12
0
77 среда, 23 новембар 2011 01:40
Обсервантес
Српски народ је већином частан, радан, духовит, креативан, тежњи ка правичној победи склон народ. Генерализације о народима: деструктиван, самодеструктиван,... су данас у служби злочиначке пропаганде. Иза појединих народа остају цивилизацијска дела или недела. Српски народ је цивилизацијски потентан, историјски се потврдио у слободољубивој,научној, културној, уметничкој, спортској... сфери а да је у прошлом веку изгубио три милиона становника. И уместо да то буде референца за споља (која се не поштује већ се чак и силеџијски гази фашистичким рукописом) она се чак и у општем унутрашњем сивилу заборавља. Борба за достојанство ове нације је антидепресивни лек!
Препоруке:
17
0
78 среда, 23 новембар 2011 01:42
Џ@jezivi
Sram te bilo!
Препоруке:
7
3
79 среда, 23 новембар 2011 02:48
Dusan R.
Dopustite mi iskorak u neuobicajeno:

Nije li natalitet odvajkada, skoro po pravilu, najvisi u zemljama sa najnizim zaposlenjem, najmanjom sigurnoscu opstanka, najsiromasnijem i najneobrazovanijem drustvu jer drugog uslova za opstanak ni. Primer africkih i azijskih zemalja.

Selo se sleglo u gradove a na asfaltu se mnogo ne radja.

Prosetajte predvece Terazijama pa pogledate mladju zenskadiju obucenu i obuvenu po modi; cujte o cemu govore i kavim se jezikom i izrazima sluze pa ce vam biti jasno da im napamet ne pada materinstvo. Zivi se za danas, brale, a vlast gromopucatelno podupire i podplacuje raspirivace suludosti da ce cim se proeurope Srbima biti lagodnije. Kojekude Srblji su isuvise obrazovani i zaludjeni pa zaboravise ono prastaro: obecanje ludom verovanje. Posteno reci, vlast mocno sabotira.

Od drzave koristi ni - pokrenite najponosniju paradu - paradu materinstva, pokazite ponos zene-majke koja svetu podari ljudsko bice. Moze i da uspe.
Препоруке:
9
1
80 среда, 23 новембар 2011 08:24
Старац Фочо
За Бојана

И још једна ствар, ако је систем лош, и треба да пропадне.


Ко је говорио о очувању система? На против, врло активно радим, колико могу и умене, на промени система. Своју отаџбину и свој народ нећу оставити на милост и немилост том лошем систему и тим лошим људима. Можда нећу успети за свог живота, али нешто ћу померити макар милиметар, па ће моја деца можда довршити посао.

Свакако флексибилност избора даје могућност, а вани можда будем кориснији отаџбини.


Као што рекох, желим ти много среће и успеха, па се видимо овде ваљда ускоро. И, прави децу што пре, лепо је и чини те бољим човеком... у било ком систему.
Препоруке:
12
0
81 среда, 23 новембар 2011 09:36
Бели Орао
Треба ту мало и засукати рукаве, ал `беш пос`о кад нам наталитет дижу маторци.
Мада има и она, неко мора да крене...
Препоруке:
4
0
82 среда, 23 новембар 2011 09:42
Jацна Симоновић
Биљана Николић, У потпуности се слажем, али то је други проблем: себичност људи да поделе живот са својим континуитетом: децом...или једноставно бес да се има што више материјалних ствари...али то је опет право свакога тако да одлучи и да обично лупи главом...Разумем и да многи људи замишљају да је могуће створити све предуслове па дочекати потомство, као да је баш све у нашим рукама!

Али једно не разумем: зашто се стално потенцира на умирању српског народа, када се ради уствари о умирању Републике Србије...Српски народ не живи само у Србији! А друго, "барикаде" између људи не постоје,а када ће нешто више да никне, а када мање, то није увек само наша воља...
Уосталом то је тако и у породицама, мале постају велике, велике мале, итд.
Све то треба флексибилније и духовније посматрати...
поздрав
Препоруке:
0
0
83 среда, 23 новембар 2011 09:47
Цоца
@Обсервантес

Потпуно се слажем са Вама.
Ни у Србији није често лако, говорити позитивно о Србима, а у иностранству поготово.
Али, то што покушавамо ми сада,
то други (народи) неће за цео свој живот.
(Партибрејкерси!)
Препоруке:
8
0
84 среда, 23 новембар 2011 10:04
Hristov_BL
Puno smo mi Srbi zla počinili! Možda nam je božija kazna da nestanemo.
Препоруке:
3
22
85 среда, 23 новембар 2011 11:05
@Драгослав Бајагић
'Serbien muss sterbien', Србија мора да умре, писало је на вагонима са аустроугарским војницима који су кретали на Србију 1914. године. Исти план имао је и хитлер, а тај план преузела је и коалиција Вашингтон-Берлин. А што ми сами помажемо непријатељима, друго је и врло оубиљно питање, и тиче се схватања смисла живота и улоге појединца у друштву.
Препоруке:
13
1
86 среда, 23 новембар 2011 11:54
Vlada
''Tihi nestanak jednog naroda'' - ma dajte molim vas. Pa toliko se priča o tome!
Препоруке:
3
11
87 среда, 23 новембар 2011 12:50
Бели Орао
Христов БЛ. Иди до Јасеновца и запали неку свећу за све нас, па се онда јави. Није далеко.
Препоруке:
16
0
88 среда, 23 новембар 2011 13:02
срђан цонић
Лепо кратко и јасно. Пробудимо Христа у нама.
Препоруке:
12
0
89 среда, 23 новембар 2011 13:20
Веља
Расправа се распламсала. Више мишљења но памети и више но Срба. Јер, неки се ни са самима собом не слажу.

А стање овакво:
1) нема бракова, ни беба;
2) што деце има, нахочад, на улици и/или гладно;
3) што није, - функционално неписмено;
4) што није, одлази преко гране;
5) што се принудно врати, - то су Роми.
Препоруке:
12
0
90 среда, 23 новембар 2011 13:33
Једна Оливера@радгост
Ничега се ја не бојим ни за себе ни за своју децу (осим болести). Они сами знају шта треба да раде, ако оду где ће ићи, а ако остану зашто су остали. И ја сам могла одавно да одем са свом децом па сам остала, јер неко и овде треба да остане. Не можемо сви да бежимо и тражимо да нам неко други учини живот сношљивијим. Иако можда личи на паролу: "на муци се познају јунаци". То сам научила од мог деде који је био солунски борац и ондашњи интелектуалац, од мог оца који је такође био познати српски интелектуалац, од људи који су све изгубили у неким ратовима и смутним временима, али су одгајали нас да будемо упорни и да се не предајемо, да будемо одговорни и према себи и према својој деци. Да будемо морални.
Препоруке:
11
1
91 среда, 23 новембар 2011 13:39
Topličanin iz Potočića
Dobar tekst.

Devedesetih godina sam gledao na nekoj od niških televizija emisiju u kojoj je gostovao profesor Ekomoskog fakulteta iz Niša. Ne sećam se imena, na žalost. Bio je stariji čovek.

Taj stari profesor Ekonomskog fakulteta je izjavio sledeće:

dužnost svakog građanina je da utaji porez od države koja se rasipnički ponaša.

Danas možda treba reći: dužnost svakog građanina je
da se bori za svoju što brojniju porodicu i za okolinu, koliko to može, uprkos ovakvoj vlasti.
Препоруке:
13
0
92 среда, 23 новембар 2011 15:13
slobodan 50
dakle, obrni-okreni, nema teorije, da nisu deda sima i g.Observantes u pravu i da sam ja u zabludi...problem je, koju taktiku, da ostatak poštenih srba izabere, za odupiranje imperiji i zlu koje nas je snašlo...pozdrav svim dobrim i poštenim građanima srbije.
Препоруке:
7
3
93 среда, 23 новембар 2011 15:46
Sara@saša
To što si srpkinja ne obavezuje te da budeš pravoslavka? Ne obavezuje te, ali je logično da budeš pravoslavka.Ali, crkva nikog ne obavezuje i ne prisiljava.Bog je najveći demokrata u univerzumu, nikog ne prisiljava, sve je ostavio čoveku na slobodan izbor.
Препоруке:
9
2
94 среда, 23 новембар 2011 17:56
Zoran Karaklajic
Ovo sto S. Antonic kaze
"Nama je potreban Hristos koji će isterati trgovce iz Hrama, ali to ne važi samo za politiku, to važi i za naš lični sistem vrednosti, to važi i za naše duše. Nama je zaista pod hitno potreban preokret, ali drugačiji od onog koji nam nude. I sve dok se taj preokret ne dogodi, tiho umiranje će se nastaviti – do potpunog biološkog i duhovnog zgasnuća."

To je sustina naseg spasenja, jer ono neminovno mora poci iz duse svakog od nas. To ne moze doci spolja. Bog, Sveti Duh, Hristos -- trojstvo postoji u svakoj dusi samo sto je sada prekriveno "živim blatom dekadencije individualističkog egoizma". Nas glas/izbor nije samo pravo vec i odgovornost pred Bogom da uradimo najbolje sto mozemo da bi se odrzali. Samo nasa individualna odgovornost pred Bogom moze ukloniti blato dekadencije i egoizma iz nas. A tu odgovornost svaki od nas sada mora svesno preuzeti. Zapamtimo reci Apostola Pavla: "mi Boga ne mozemo nikada slagati".
Препоруке:
5
1
95 среда, 23 новембар 2011 23:00
Пва
На велики смисао анализе,за сваку похвалу, Слободана Антонића о нестајању народа упозорава појава да је за пола века (од 1960г. до 2011.г.) број становника на свету порастао за 130% а у Србији за 15%. Ово може да се провери из податка да је:
-број људи на свету у 1960.г. био 6 милијарди а у 2011.г.је 7 милијарди
-број становника Србије (без Косова и Метохије)у 1961.г.је био 6.6 милиона а у 2011.г.је 7.5 милиона.
Препоруке:
1
1
96 четвртак, 24 новембар 2011 00:14
Обсервантес
Зашто је аларм пописни мањак од триста хиљада у последњој деценији а није онај од три милиона из прошлог века(јесте бравар хипнотисао четири деценије али је епилог по Србе био део те данајске, геобалканске „романсе“)? И једно и друго је органски дефицит, нумерички (сурова али тачна статистика). Српски мањак је сталност шта год да Срби учине. Ако је мањак за један век(ХХ)три милиона а за једну деценију три стотине хиљада онда је деценијски дефицитни просек истоветан. Три стотине хиљада по деценији! Дакле, линеарна корелација постоји, статистика каже био рат или узастопни ратови или пак мир, резултат по Србе је исти? Конклузија каже, геостратешка, шта год да Срби произведу непријатељ (историјски обично већ понављано потврђен)је ту да дигне авионе или активира антисрпско окружење и да то поништи. То говори о оквиру, оном који је намењен Србима. Ако је оквир факат и непромењива онда Србима треба све да буде јасно. Сваки народ би из овога градио егзистенцијалну безалтернативну стратегију.
Препоруке:
6
0
97 четвртак, 24 новембар 2011 00:45
Милорад Станојловић
@Јасна Симоновић, уторак, 22 новембар 2011 20:31
„...Али једно не разумем: зашто се стално потенцира на умирању српског народа, када се ради уствари о умирању Републике ...“
Сјајно! Полако се приближавамо одговору.
Ко смо, где смо били, као и куда идемо?
И даље ће бити оних који мисле и кажу: „Србија, то је моја партија!“ Али, биће их све мање.
С поштовањем и уважавањем,
СРПСКИ ЛИБЕРАЛНИ САВЕТ
Препоруке:
3
0
98 четвртак, 24 новембар 2011 06:19
Лале @ Пва
1960 шест милијарди!? Овде пише другачије http://www.google.com/publicdata/explore?ds=d5bncppjof8f9_&met_y=sp_pop_totl&tdim=true&dl=en&hl=en&q=world+population

А и иначе, прилично неплодна дискусија на тему која мало кога занима. Ко хоће децу тај је и има, ко неће, томе ни куле и градови не могу помоћи. Свака част cofi, погодио си у срж.
Препоруке:
3
0
99 четвртак, 24 новембар 2011 10:01
Јасна Симоновић 1. део
1. Не бих поредила Србе са Индијанцима јер би се одмах свело на истребљење, асимилацију или сл. (то је по мени наслеђе планете огрезле у погрешно схваћеним Дарвиновим теоремама), а и било који народ не одржава се само у "квантитативном смислу", нити национално идентификован живот само кроз крајње утврђене шаблоне
2. Држава коју неко треба да тера да обезбеди новац за породиље и Свратиште не треба, по мени, да постоји! Народ који тера државу која нема паре нити уме да их заради, сачува, или шта год, није зрео народ и свакако треба "инкубатор", "респиратор", а можда и "родитеље" или сл. Па тако и деца која немају шта да једу треба да иду у хранитељске породице...нпр.
3. Да, ја разумем одушевљење инкубаторима, и ја сам тиме одушевљена да лекари у Лесковцу који су чудотворци у спашавању превремено рођених беба добију инкубатор, само постављам питање ко их је платио, колико коштају, ко је сервисер, ко је одговоран ако затаје, одакле Б92 право на покровитељство здравтсва, итд
Препоруке:
2
1
100 четвртак, 24 новембар 2011 10:10
Јасна Симоновић
Биљана Николић,
4. Деца рођена у сиромаштву свакако су исто што и друга деца...Сиромаштво није "привилегија" сиромашних већ и богатих! Многа су чак у предности јер су веома јака кад су израсла у снажне особе...Деца која ће се родити у сиромаштву, међутим, а под покровитељством богатих људи "без душе" су субјекти за неке пројекте, средство за утеху, итд.

пс Ето, чула сам на истом скупу Клуба првих жена у Скупштини да је гђа Меркел написала књигу о сиромаштву пре него је постала канцелар па је једна паметна жена (извињавам се нисам запамтила име) прозвала да објасни како је сад то заборавила, тако некако...Нажалост наши су медији углавном пренели како гђа Соља Лихт прави датотеку експерткиња!
Препоруке:
4
1
101 четвртак, 24 новембар 2011 10:27
Јасна Симоновић
Милорад Станојловић,

Драго ми је да сте истог мишљења по питању лоше би идентификације самртника на потељи...Замена теза је просто понекад невиђено уочљива, а ми је не видимо!
Зашто би се сви Срби идентификовали са Републиком Србијом није ми јасно толики мазохизам...Баш као што ми није јасно амнестирање Југословена и подметање Срба у статистику из које су утекли сви други њени грађани након распада СФРЈ!?
Питате: "Ко смо, где смо били, као и куда идемо?"...
Не знам у вези "ми", али знам у вези "ја":
Ја сам Јасна Симоновић, до скора Југословенка, трајно Српске православне вероисповести, од скора Држављанин Неутралне Србије, УСА (свих вероисповести), јер сам једино то правно и емотивно могла да докучим да бих заштитила оне које волим (а волим цео свет-ха!) и себе...

Не идем никуда...Зато што је "ово" моја отаджбина....

А Ви, господине?
Препоруке:
4
0
102 четвртак, 24 новембар 2011 12:26
slobodan 50
g.Observantes, BRAVO, BRAVO, BRAVO!!!
Препоруке:
5
0
103 четвртак, 24 новембар 2011 13:56
Пва
Хвала Лале. Грешком је у мом коментару написано да је 1960.г. на свету било 6 милијарди људи. Треба да пише 3 милијарде,јер је и проценат пораста рачунат у односу на тај број.
Препоруке:
2
0
104 четвртак, 24 новембар 2011 16:28
Тања
Професоре Антонићу,потпуно сте у праву, проводимо непотребно време пљујући ову власт, коју треба отерати(а не можемо), сукобљавамо се једни са другима, живимо у безнађу....Потребно је да се самоорганизујемо. Прочитала сам у претпоследњем броју Геополитике красан чланак Дејана Лукића, па га препоручујем свима који прочитају мој коментар. Без самоорганизовања ћемо дефинитивно као народ изумрети и нестати са ових простора. Имамо здушну помоћ наших англосаксонских "пријатеља". Идеја господина Лукића је једини излаз, други једноставно не постоји.
Препоруке:
1
0
105 четвртак, 24 новембар 2011 18:55
Тања
Исправка и допуна коментара: ради се о г-дину Дејану Лучићу, Геополитика, број 44, септембар 2011
Препоруке:
0
0
106 четвртак, 24 новембар 2011 22:17
Биљана Николић@Јасна Симоновић
Сад ћу ја да ти одговорим у стилу Николе Пашића- тачно је то што си ти написала, тачно је оно што је написао аутор,а тачно је и оно што сам ја написала.
Само из других углова посматрамо проблем.
Слажем се са свим тачкама твог коментара.

пс. Ангела је заборавила и разлоге због којих је живела у сиромаштву ДДРа, што је много опасније.
Препоруке:
3
0
107 четвртак, 24 новембар 2011 23:13
Обсервантес
Мета је константа. Шта је то у Србима а шта је базично, шта је та непромењива и што зликовце одржава у задатку да Срба буде мање у истом броју по деценији? Загонетка? Три милиона Срба је дало живот у ХХ веку за оно што неки данас не могу да препознају. Мећу тих три милиона је било биолошког потенцијала да се роде : небројено Војвода који се зову Мишић, Степа и Путник, бар један Тесла и Миланковић, бар три Андрића, М. Селимовића и Шобајића, бар десет Павла Вујисића, Слободана Алигрудића и Зорaна Радмиловића, бар три Кићановића и Новака Ђоковића и …(нека ми опросте сви други, уствари први које нисам поменуо). Српски народ је басен, извориште цивилизацијске креативне и хумане продукције и лакмус за човечанство. Кад Србе минимизују, злочином интензивирано, човечанство губи тло под ногама. Ово је планетарни закон. Ово свет не зна. Да зна, било би шанси за тај свет.
Препоруке:
4
0
108 четвртак, 24 новембар 2011 23:37
Обсервантес
Дакле, кад све саберемо, српско питање није интензивно унутрашње питање већ је виће екстензивно. Српско питање је цивилизацијска мера, добра или лоша(?)! Српско питање је апелујуће цивилизацијско питање!
Препоруке:
5
0
109 четвртак, 24 новембар 2011 23:59
slobodan 50
g. OBSERVANTES, još jednom, BRAVO!!!ja se Vama divim.sve što govorite je istina istine.osim što mislim kao Vi, hteo bih da kažem, da ovakve reči, nemam priliku da čujem od "srpske elite", zato svaka Vam čast!!!neka svaki 10.000 srbin pročita i nauči Vaše reči, Vi ste uradili, dovoljno veliki posao za državu srbiju i njene potomke!!!voleo bih, da se sretnemo i popijemo nešto .živeli, g. OBSERVANTES!!!(da zna onaj servantes...).
Препоруке:
2
0
110 петак, 25 новембар 2011 00:32
svi smo po malo zlikovci@Обсервантес
a evo i zašto
-prababa Nila rodila 13 dece, preživelo 11oro dece i osnovalo svoje porodice
-baba Milkana(prva dedina žene)rodila 4 dece do 23 godine, umrla 6 meseci posle porođaja
-baba Darinka (druga žena) rodila 2 dece, deda streljan 1945 od komunista, bilo bi ih još..
Tih šestoro potomaka imaju samo po dvoje dece, i njihova deca po dvoje.

Da skratim, posle tri kolena, šest žena je rodilo manje dece od jedne žene.
Препоруке:
2
2
111 петак, 25 новембар 2011 01:04
Јасна Симоновић
Биљана Николић...
Да, проблем и треба да се посматра из разних углова и да се изводе тачне констатације...
А сво троје бисмо били у праву само кад би гдин Антонић схватио да не одумиру Срби већ Република Србија...Онда бисмо имали шансе и да Ангела Меркел схвати колики је наш финансијски део из пост-комунистичког бизниса Немачка и цо. -Русија и цо. ...
Ето нам онда и породиљског и трудничког и дечјег додатка!А и родитељског додатка! И то нам треба...
Препоруке:
2
0
112 петак, 25 новембар 2011 01:07
Обсервантес
@svi smo po malo zlikovci --- Извините али ја сам коментаре писао у другој димензији. Ја постављам питање цивилизацијског односа према српском народу (екстензија). Неко ово ипак чита. Шта вреди родити кад неко од споља то поништи тиме што један народ, српски, пропагандно и стално ставља пред стуб срама целом свету и проглашава га за зликовачко гнездо. У претходним коментарима ја сам то хтео да истакнем. Ево вам суров пример. Мишеви и зечеви се, експоненцијално, јако брзо размножавају али ако их прогласите за штеточине и зликовце ви можете да плачете али ће они бити поништени одлуком оног који има легитимитет да врши „дератизацију“ . Дакле, Србима је као народу (историја то потврђује датим српским жртвама) укинута слобода за пројекцију сопствене будућности. „Дератизатор“ је сталност у корекцији српске легитимне будућности. Нису Срби глодари! У томе је ишчашеност и примордијалност грешке у овој причи.
Препоруке:
3
0
113 петак, 25 новембар 2011 01:23
Обсервантес
@slobodan 50--Хвала Вам, брате. Ово што ја пишем није моја памет. Ово уопше није ствар памети или посебног ока. Ово је биланс. Билансе праве разочарани или губитници. Али српско губитништво се одвија у не фер и у намештеном антихуманом амбијенту. Мој мотив за писање је српско произведено губитништво. Ради се о томе да је употребљена читава технологија усмереног злочина премабједном дивном народу, народу коме припадам. Све о чему нешто напишем је већ знано коментаторима портала који се зове: „Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ“. Али репетиција није на одмет јер антисрпска пропагандна доза поприма сатурациону(засићујућу) размеру. Иначе сам у аполитичан а коментаре пишем зато што примећујем све већу егзистанцијалну угроженост мог народа. Колико је моја обсервација близу истини потврдиће време. Пратите ме у писању али читам и то што Ви пишете. Многи вас, понекад, неразумеју у вашој луцидности. поштење треба да буде мера а ја ту меру видим код вас. Поздрав!
Препоруке:
5
0
114 петак, 25 новембар 2011 09:45
svi smo po malo zlikovci@Обсервантес
У фази малолетничке мрачне филозофије једна моја познаница је заузела став да неће рађати децу јер зашто да рађа неког ко је осуђен да умре. Хвала Богу, била је то пролазна фаза,сада је мајка двоје златне деце.
Број страдалих Срба у 20 веку мањи је показатељ намере "дератизатора", од тога каквим страшним мукама (на који начин,којим методама)је наш народ убијан.Да се вратимо још мало уназад, данак у крви који је сиротиња раја плаћала 500 година, набијање на колац.
Ајде да се угледамо на наше претке који су водили теже битке од нас. Они су пркосили намерама "дератизатора",живи доказ смо ми, Срби свих генерација који живе на овом простору.
Будемо ли чекали цивилизацијско одустајање дератизатора, нећемо га дочекати.
Препоруке:
6
0
115 петак, 25 новембар 2011 10:36
slobodan 50
dakle, ako nećemo čekati deratizatore, šta preostaje?obrni-okreni....SS400, SS500, SS700...
Препоруке:
0
0
116 петак, 25 новембар 2011 11:26
noname
U Rusiji, to Vam je najbliže, podsticaj rađanja doveo je do smanjenja negativnog prirodnog priraštaja za 50%, uz ogromne izdatke i u periodu od 10 godina. Šta mislite da li u Francuskoj, Nemačkoj i Švedskoj postoje podsticaji rađanja dece ili ne? I kakve rezultate daju?
Препоруке:
1
0
117 петак, 25 новембар 2011 18:36
Обсервантес
@svi smo po malo zlikovci --- Идентификација проблема је пола решења. И када додамо афоризам познатог афористичара који сам већ негде раније цитирао: „ Наше унутрашње слабости су наша унутрашња резерва“ (интензивиран приступ, од нас зависна промењива) онда наравно српска корекција има утицај на садашње стање негативно по нацију. Нисам улазио у ту, српску, унутрашњу ентропију јер је она ствар слободе избора овог народа. Али Срби данас имају сужену, силом(агресијом) наметнуту, слободу избора. Нисам желео да се моји коментари фаталистички схвате. Као што сам на почетку написао, амбијент је све. Од пониженог и евидентно малтретираног народа захтевати идеални одговор на агресију је преамбициозно и енергетски неутемељено. Корак по корак стрпљиво и с одговорном свешћу. Када је мој народ у питању увек сам оптимиста јер верујем у њега. Проблем је около! Поздрављам Вас.
Препоруке:
5
0
118 субота, 26 новембар 2011 00:01
slobodan 50
ave g.observantes!!!
Препоруке:
2
0
119 субота, 26 новембар 2011 12:43
milena ankic
Situacija je vise nego alarmantna.Sela su pusta,domacinstva su uglavnom staracka.Ti ljudi su najblaze receno zeljni da sa nekim propricaju ako nista drugo.Nas seljak ce podeliti zadnji zalogaj sa gostom,pa i kada su ogorceni drago im je kad im neko prede kucni prag. Seljake uglavnom niko ne obilazi osim kad je popis ili kad treba zaraditi na njihovoj muci.Sto je najsrasnije njihova rodena deca koja zive u obliznjim gradovima vecinom uopste nisu voljna da im pomognu te su ti starci osudeni da sami ubiraju plodove u svojim vocnjacima i na svojim njivama.Da li ce neko napraviti strategiju za spas sela ,a bez njega nema ni grada,da li cemo jesti nasu jos uvek zdravu hranu ili cemo gladovati ,ili uvoziti bezukusne plodove iz nekih drugih zemalja su pitanja koja bi svako od nas trebao sebi postaviti.Znaci ovo su pitanja a ne ko ce pobediti i ko ce formirati koalicije.Za obicnog coveka to je gubljenje vremena i novca.
Препоруке:
0
1
120 субота, 26 новембар 2011 14:47
slobodan 50
informacija iz prve ruke: trenutno, grupa nepoznatih lopova pustiši prazne kuće na jugu srbije...to traje već danima, policija ništa ne preduzima...samo jedna "sačekuša" bi značila mnogo: prvo, da lociramo i upoznamo ko su ti lopovi...sa koje god strane pogledaš, veliki problemi...možete da zamislite , kako se osećaju srbi, uglavnom starci....to je centralna srbija, nije onaj deo srbije koje je otela evropska unija i amerika, zajedno sa šipatarima, samo , sve to drugčije nazivaju...O je oznaka za kiseonik, H za vodonik, H2O je voda....insistiram na suštini stvari, a ne šta će mi reći neki čeda i slični i gori...
Препоруке:
2
0
121 недеља, 27 новембар 2011 02:02
The Jack
Moja ideja je jednostavna, gospodine Antonicu. Cak ste i Vi direktno-indirektno to rekli u Vasem osvrtu.

Da s' odlije dje je prepunjeno,
Da s' ostrize dje je predugacko!!

Ali da bi trudnice i majke sa vise dece dobile ZASLUZENU podrsku drzave, drzava treba biti vaspostavljena na drugojacijim temeljima. To bi ukljucilo sporadicno stezanje kaisa, aposolutno postenje, cvrstu ruku i gvozdene cengele za pretupnike i mutivode.
To bi bio put ka brzom umnozenju, obozenju i sloznoj naciji.
ALI, avaj ... to nije demokratski!?
Oni koji bi trebali da sprovode ciljeve ozdravljnja nacije, otimaju se, kao pobesneli psi, oko sve manjeg i manjeg parceta. Pozicija i opozicija su isti, isti, isti, a samo se tek ponekad cuje glas vapijuceg, koji biva preglasan bemislenom vikom o boljen sutra, malo sutra.
Препоруке:
0
0
122 понедељак, 28 новембар 2011 00:54
Православац
Сада се у Србији годишње рађа 80000 десе. То значи, с обзиром на просечни животни век од 73 године, да ће нас бити за 70 година око5.8 милиона. Није то превелики губитак.ради се о моралном прочишљењу нације. Нестаће морално слаби, поборници библијског златног телета, а опстање морално здравији сео нације, који ће затим поново расти. Другим речима за 10 година иоз Србије је нестало 400000 евросрба, а повећао се број Срба оданих Косовском миту. Тако да не треба очајавати што они који нису достојни нестају. Нека нестану. Без њих ће овај народ бити јачи. Треба још 30 година да губимо народ, да би се коначно очистили од моралних патуљака.
Препоруке:
0
0
123 четвртак, 01 децембар 2011 01:20
Мирослав Ђукић
Дакле, само прича, прича... Моја баба је родила седморо, а није имала ни дечији додатак, ни обданиште, друга баба је родила петоро, првенца је родила док је набацивала сено на пласт... ја имам само двоје. Сада ми је неко други крив...Треба поћи од себе, стати пред огледало и признати своје грешке СЊБИ...
Препоруке:
1
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер