петак, 26. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Природна Албанија је реалност и нужност за мир Балкана

Kоментари (58) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 20 октобар 2011 12:25
Дешњак
Кочо, слажем се са твојом природном Албанијом, само да буде у историјским границама. Твој проблем је што , нажалост, ви нисте историјски народ, нигде вас нема од Средњег века до средине 20 века. Мислим да је за мир на Балкану најбоље да вас сатерамо да будете тамо где сте били у 19 веку, то је једноставније. Ни Америка није вечна.
Препоруке:
152
8
2 четвртак, 20 октобар 2011 12:40
Miladin
Sto prije oni krenu sa 'ujedinjenjem' to cemo se mi na Balkanu udruziti pred zajednickim neprijateljem. Sto se mene tice neka je danas naprave, a Srbi i Grci ce je pocijepati na 10 komada. Cak ce i montenegrini i makedonci shvatiti da bez majke Srbije nema opstanka. Zato Albanci, brze-bolje krenite sa vasom histerijom.
Препоруке:
126
4
3 четвртак, 20 октобар 2011 12:43
Дарко
Нови балкански савез. Срби и Грци опет заједно. Као некад.
Препоруке:
119
4
4 четвртак, 20 октобар 2011 12:45
Страдија
Врло лако би се могло десити да се становници Куршумлије,Краљева околине Ниша у скоријој будућности пробуде једног јутра и онако снени затекну албанску заставу на згради општине.
Препоруке:
73
14
5 четвртак, 20 октобар 2011 12:45
Миле Шумадинац
Што је баби мило то јој се и снило.
Препоруке:
66
2
6 четвртак, 20 октобар 2011 13:01
Живорад
А природна Србија?
Препоруке:
102
2
7 четвртак, 20 октобар 2011 13:06
Nebojša Beatović
Interesantno!!!
Препоруке:
33
3
8 четвртак, 20 октобар 2011 13:08
Кувар Бродски
Све је то лепо, али ко нам гарантује да за 50 година неће бити милион Албанаца у Лесковцу, па Јово наново. Ви Албанци сте строго затворени у свој модел понашања и где год да се доселите остајете у свом матриксу. Дружите се само са Албанцима, венчавате, ништа не усвајате од других осим новца (част изузетцима). Другим речима државе у које се доселите немају никакву корист од Вас, а ужасно сте агресивни у тражењу својих права. Следећи проблем је што сте свим империјама које су ломиле зубе на Балкану били САВЕЗНИЦИ! Ако смо Вас комадали, зато смо то радили. Ускогруди, слугерански опортунисти заслужују такав третман. Доказ за то је и Ваш третман код великих сила на који се жалите. ПОВЛАСТИЦЕ СЕ ЗАСЛУЖУЈУ, А НЕ ДОБИЈАЈУ! Искрено, ја сам за кинески зид између нас, бар у наредних 50 година, а за даље би видели!
Препоруке:
106
1
9 четвртак, 20 октобар 2011 13:13
siniša
Bujrum, šta ste do sada čekali.
Proglasite je, bolje danas nego sutra.
Препоруке:
50
0
10 четвртак, 20 октобар 2011 13:24
@Kuvar Brodski
Једно плус и Браво.
Препоруке:
38
2
11 четвртак, 20 октобар 2011 13:31
Marko Gay
Toplo pozdravljamo prosirenje Albanije koja ce biti nas glavni saveznik i oslonac na Balkanu.

Verujem da ce nasi odnosi biti medu najcvrscima u svetu!

Ali rano je da prosirenje Albanije zvanicno objavimo preko daje-se-na-znanje bubnjara, s obzirom da jos uvek nismo ni Kosovo od Srbije do kraja odvojili.
Препоруке:
9
77
12 четвртак, 20 октобар 2011 14:02
@Marko Gay
A sta bi s onim da ste protiv patrijarhalnih naroda?


----

Ovaj ocigledno troluje, ne bih mu ja davao minuse uopste.
Препоруке:
56
4
13 четвртак, 20 октобар 2011 14:07
Дарко
Албанци оволику државу могу створити само уз помоћ НАТОа и Турске. Не постоји могућност да ратују на 4 фронта.Србијанцима и Македонцима би било најтеже, док би Грци и Црногорци лагано растерали олош. После тога, Србија би опет била нови Пијемонт.
Препоруке:
59
1
14 четвртак, 20 октобар 2011 14:38
Gordana
Nemadoh snage da docitam ovo! Za tako nesto stvarno trba velika doza mazohizma! Verovatno je Srbija u 13 i 14 veku gradila manastire na albanskoj zemlji?!Sigurno zbog toga francuzi pokusavaju nase manastire da proglase kosovskim spomenicima.Jedino sto ce komsije Makedonci i Crnogorci ,i pored "pune bratske saradnje" njihovih vlasti imati prilike da okuse siptarsku demokratiju na sopstvenoj kozi.Pa neka im"prijatelji" amerikanci sada pripomognu sa ovom pricom za koju smo svi znali da ce se vrlo brzo pojaviti.Ni Grcima nece biti lako ali na njih nece smeti da zagrizu ko na ovu sicu od zamalja.
Trazili ste gledajte!Mislili ste da se siptari mogu pripitomiti pljuvacinom po Srbiji! Glupo i naivno bivsa braco!
Препоруке:
70
2
15 четвртак, 20 октобар 2011 14:45
Katarina
Dakle, vreme je za prirodni savez Srbije, Grcke, Makedonije i Crne Gore. Vremenom ce se on prosiriti i u "neprirodan": Srpska Bosna i Hercegovina, Bugarska... mada mi se cini da je to nepotrebno, prva cetvorka ce vratiti Sciptâre u njihove prirodne granice, van Balkana.
Препоруке:
63
1
16 четвртак, 20 октобар 2011 15:05
alkar
nijedna drzava na balkanu nemoze biti velika jer se ta ideja prelamna preko susjeda i njihovih leđa .jel vi srbi sad razumite nas na čijim ste leđima tili veliku srbiju.sad vama smeta ideja velike albanije jer bi vam uzela teritorij.NIKAD ALBANIJA NEĆE BITI VELIKA ALBANIJA.jedino raton,ali tada bi se vjerovatno prostirala na par km kvadratnih gore u brdima di bog svog nema.
Препоруке:
3
38
17 четвртак, 20 октобар 2011 15:06
Ivan Drobnjak
Eee šiptari...
Super ideja. Pokušajte, što pre! Prirodno ćete i proći u tom poduhvatu.
Препоруке:
59
1
18 четвртак, 20 октобар 2011 15:24
Marko Gay
@ anonimni

A sta bi s onim da ste protiv patrijarhalnih naroda?


Jesmo, zato ih i okrecemo jedne protiv drugih. :) Nije to u koliziji kako se vama cini.

Neki nam u tome mogu biti korisni kao vojni saveznici. Ali akcenat je uvek na "iskoristiti", kao sto smo iskoristili Titovu Jugoslaviju.

Iskreno, ne smatramo patrijarhalne narode sebi ravnim obrazovno i ekonomski.

Crna Gora, Albanija, Srbija, Makedonija, Kosovo i Bosna su kulturno sve podjednako zaostale, jer se ni u jednoj od njih ne moze organizovati gay parada.

A cine i ekonomski najzaostaliji region u Evropi.
Препоруке:
5
40
19 четвртак, 20 октобар 2011 15:25
Jonna-Albanka iz Shkup (Skoplje)
vidim da neko ovdje na komentarima pise da ce se Srbija, Grcka, Crna Gora i Makedonija ujedinjiti pa 'rascepati' Albaniju...pa zar niste mogli procitati dobro da g.Danaj trazi mirnim putem da prihvatite realnost da se treba popraviti greska 1913 godine i vratiti se prirodne granice Albanije?!Ili je vama srbima tesko da svatite da nesto moze i mirnim putem biti reseno...osobeno sada kada smo 21 vek i kada svi mi drzave balkana imamo jedan cilj : biti dio Evropske zajednice...pa naravno da vama je tesko,kada ste bili KASAPI Balkana, ubijuci nevine civile:Bosne, Hrvatske, Kosovske, a bogami mogli ste i Makedonske ali eto oni su poznati po tome da zele samo mir ili se mozda malo vise plase kao narod...samo MOLIM vas jednu stvar za Boga miloga: NEMOJTE SE POTRUDIT DA SE PRODATE KAO NAROD KOJI ZELI MIR NA BALKANU KADA VAS CEO SVET ZNA PO GENOCIDU I PO KRIMINALU KOJI STE NAPRAVILI U BIVSOJ JUGSLAVIJI...Veliki pozdrav do svih miroljubivih naroda na svjetu kao sto je Albanski..Pozdrav izSkoplj
Препоруке:
9
102
20 четвртак, 20 октобар 2011 17:22
Momo_Niksic
Draga moja Jonno, sada vjetrovi svijeta duvaju na vasu stranu, ali niko ne zna sto ce mu sutrasnji dan donijeti. Tesko onome ko krene na narode Ahileja, Pelejevog sina i Crnog Djordja Petrovica.
Препоруке:
55
2
21 четвртак, 20 октобар 2011 18:21
синиша @ albanka iz skoplja
Мени се чини да сте се ви опили од мезе.
Као Попај добили и појели конзерву и одмах показују мишиће.

Тако велике државе на територији суседа се не стварају ни лако ни мирним путем. А ако не успете у намерама, шта ћете онда? Има ли таква могућност, да вам не пође за руком?

Шта то имате сада, а нисте имали пре да постигнете тај циљ?
Препоруке:
32
2
22 четвртак, 20 октобар 2011 18:35
Prirodno.
Šiptari su poput malog divljaka, školskog grubijana, koji ima starijeg brata. Iako sitan, nevažan i slabašan, nameće svoju volju jer ima "jaka leđa". U ovom slučaju, Šiptari imaju Zapad. Onog trenutka kad stariji brat iz nekog razloga počne da gleda svoja posla, ode u zatvor, bude odstreljen ili šta se već događa u tim krimogenim krugovima, svi oni koje je grubijan dotad maltretirao i pljačkao, vratiće mu s kamatom. Srbi, Crnogorci, Makedonci i Grci, sve prirodni saveznici, nemaju snage da izađu na kraj sa Zapadom, ima ko će njima da se bavi. Ali je za Šiptare najbolje da vežbaju plivanje na duge staze jer im, prirodno, u jednom trenutku ništa drugo neće preostati.
Препоруке:
52
0
23 четвртак, 20 октобар 2011 18:54
aca
Прича почиње са 1912. не случајно .
Гледајмо проблеми из угла Турске . 1804.1815.1833 итд. Турска губи Шумадију.
1878. Санстефанским мировним уговором у рату са Русијом (и осталим )Турска губи Бугарску , Македонију , Косово и Метохију .
1878. Берлинским конгресом из страха од велике Словенске државе на Балкану Турској се враћају ови простори , са БИХ у којој има симболичну власт , Санџаком као везом (и прекидом везе за Србе ). Македонија , Косово и Метохија практично представљају ,повраћене територије , територије које су веза ка Босни,а налазе се између Грчке и Србије.
1.Да ли Турска страхује да ће Србија ослободити и ове своје територије,ако видимо отпочети процес ослобађања Срба ?
2. Да ли Турска у периоду 1878. до 1912. протјерује Србе ,а насељава Албанце на ове просторе , или шта је паметније могла радити ?
3.Да ли је ово Инперијалистички потез ?
4.Непротјеривање Албанаца након ослобађања ових простора , је империјализам ? Јесте јер нису уклоњене посљедице империјализ
Препоруке:
43
0
24 четвртак, 20 октобар 2011 18:56
anonimni - Goran @Marko
Ah, daklem sad je sve jasno. Hvala na objasnjenju.

Ipak, to kako mozete da smatrate "jedan narod" nazadnim u obrazovnom i ekonomskom pogledu, to mi jos nije bas najjasnije, ali boze moj. Za drzavu bih nekako razumeo, ali za narod...mada sta ja znam, ja sam neobrazovani Srbin.

Eto, prekrsih i ja pravilo "thou shalt not feed the trolls for that is what makes them go berserk".

----

Ali ozbiljno, Marko se ocigledno samo zanosi, to sto mu komentatori ostavljaju minuse samo znaci da mu uspeva da ih zacne.
Препоруке:
11
0
25 четвртак, 20 октобар 2011 19:04
аса
Проблем Албанаца (и осталих ) је што нису дошли на ниво националног развића да би се ослободили од Империјализама ,па служе новим империјалистима у новим освајањима или старим ,углавном против Срба који се супростављају свим империјалистима на овима просторима .
Косово ,Хрватска ,Македонија су већу независност имали у сколопу Југославије ,него данас .
Албанија ће имати већу независност ако је освоји Србија него да оствари овај план уз помоћ САД или неке друге силе . И успут ова карту природне албаније сваки пута када видим све већа и већа валјда се развија као живо биће , природна није вјештачка .
Препоруке:
32
0
26 четвртак, 20 октобар 2011 19:11
Bob
@Marko:
Naravno, ceo svet zna da su tvoji gospodari amerikanci veoma obrazovan i pametan narod.
Mi im se divimo.
Препоруке:
24
0
27 четвртак, 20 октобар 2011 19:59
Crnjoje
Srpske komunjare u svoj ovoj srpskoj golgoti nazivali 'svoja' ili vec srpska ognjista i grobove: "Velikom Srbijom" - i sa/pod tom parolom su branili nase pravo na nju (ocigledno da je njima bila i ostala pre-"Velika").

A srpski ministar spoljnih poslova Kosovo i Metohiju zove "Kosovom", kakvog nema u ustavu Srbije? A on toboze brani ustavno uredjenje Srbije?

Dok, na drugu stranu, pametni Siptari svoje okupirane teritorije nazivaju: PRIRODNIM?

Dobro je da ih nijesmo precijenili pa ih zovemo: "glupi Siptari"!

Zato nam i treba siptarska dozvola da nagazimo na to "Kosovo"!

Okrece li se, braco Srbi?!
Препоруке:
17
1
28 четвртак, 20 октобар 2011 20:09
srbin@gmail.com
Ko o čemu mi o teritorijama !
Препоруке:
3
10
29 четвртак, 20 октобар 2011 20:36
Давид од Рашке
Нажалост, г. Данај се позива на слабе аргументе за стварање "Природне" Албаније. Занимљив је сам назив који користи: "Природна," уместо "Велика." Постоји ли онда, сходно његовом схватању, "природна" Србија или "природна" Бугарска? Поготову је слаб аргумент којим наглашава да, пошто је Албанија окружена областима које су насељене Албанцима, онда те области њој природно припадају. Сходно томе, могли бисмо ми да тражимо назад Републику Српску, Крајину или север Македоније.

Но, те чињенице на страну, разлог зашто албанско "Vetëvendosje" не може да успе је то што не постоји јединство међу њима самима и немају државатворну традицију, да не говоримо о општем безакоњу које влада у областима под њиховом влашћу. Истина је да је Албанија добила независност 28. нов. 1912 прогласом у Валони, али уз силну подршку Аустро-Угарске. (наставља се)
Препоруке:
18
0
30 четвртак, 20 октобар 2011 20:46
Давид од Рашке
(наставак)
Када су добили независност 1912. године, требало им је до доласка Ахмеда Зогуа да се успостави чвршћа власт. Као што су многи коментатори приметили, Албанци не могу да опстану без иностране подршке. То их уједно чини неспособним за независност, и одувек су били претходница освајача, некада Турака, Аустро-Угара, Немаца и Италијана, а сада Американаца. Сви ти освајачи су подстицали Албанце на сукоб са својим суседима; жалосно је што мало ко међу њима има самосвест да их ти "пријатељи" и "савезници" искоришћавају. Зашто се, нпр., не угледају на Есад-пашу Топтанија, човека који је изузетно поштовао Србе и са којима је био у добросуседским односима? Доклегод се не угледају на такве људе у својој историји, они ће вечито бити туђи лакеји на Балкану.
Препоруке:
23
0
31 четвртак, 20 октобар 2011 20:48
Петар Јанкетић
Природни Албанци, сачекајте само још пар година када Запад поклекне финансијски па се онда склони са Космета, е онда ћете видети шта је природна Албанија...
Препоруке:
37
0
32 четвртак, 20 октобар 2011 21:04
Marko Gay
@ Bob

Naravno, ceo svet zna da su tvoji gospodari amerikanci veoma obrazovan i pametan narod.


U bankarstvu se to izrazava kvazi-objektivno, kroz velicinu kamate pod kojom su banke voljne da daju kredit drzavi.

I kad se tako pogleda, broj "kredibilnih" ili "pametnih" naroda je iznenadujuce mali:

- Nemci (Nemacka, Svajcarska, Austrija, Lihtenstajn, Luksemburg).

- Englezi (SAD, Kanada, UK, Australija, Novi Zeland)

- Skandinavci (Svedska, Danska, Norveska, Island)

- Holandani (Holandija, Belgija)

- Japanci

- Francuzi (Francuska, Belgija, Svajcarska, Luksemburg)

Manje-vise, ovih 6 naroda cine svetsku elitu. Okreni-obrni, ostali nisu u toj klasi.
Препоруке:
3
20
33 четвртак, 20 октобар 2011 21:52
Pecony
Сулуде тврдње које безобразно безброј пута изговорају, почињу да сматрају аргументима и истином! Квазиисторија
Српски манастири и топоними по југу па и самој северној Албанији су вечни сведоци чија је која територија.
Наравно свако се позива на оно у чему је тренутно јачи у овом тренутку они на становништво.
Како ћемо и куда ћемо са Скадром на Бојани, Враком асимилирали наш народ па се позивају на природне границе.
Видим шиптари прекинули попис у Македонији у Прешеву, Бујановцу бојкотовали, шта је нема вас колико сте до јуче лагали пописивањем на више места!
Само напред сви чекамо да кренете, не знам шта још чекате? Сви желимо продну Албанију веруј ми....
Па ваш заштитник Америка је све слабија, ваша деца све више и сама дрогирају а не самода продају дрогу.
За Далматинца иди мало до Пореча да видиш чији је то град, мада су и по Загребу поприлично накуповали!
Препоруке:
21
0
34 четвртак, 20 октобар 2011 22:32
slobodan 50
strpljivo čekam SS 400.
Препоруке:
21
0
35 петак, 21 октобар 2011 00:09
Турас
Природна Албанија је реална као М.Гејова тврдња о кредибилитету памети..
Препоруке:
21
0
36 петак, 21 октобар 2011 00:34
B.B
Neka oni crtkaju karte, kad bude kolabirala zapadna politika moze se lako desiti da bude Srbija do Draca :) .
Препоруке:
18
0
37 петак, 21 октобар 2011 01:03
Радгост
Каже један:
"Manje-vise, ovih 6 naroda cine svetsku elitu. Okreni-obrni, ostali nisu u toj klasi."

Поменутих Шест народа који чине светску елиту,су препознатљиви као светске убице последњих 5-6 векова.
У дваседтом веку, по новом бројању, елитни народи су постигли огроман напредак што се тиче међусобног и уништавања "неелитних"народа.Рекорд у убијању што више људи,200 000, за што краће време,пар секунди, елитни су забележили 1945г. у Хирошими и Нагасакију!
Видевши њихова дела,драги Бог је позвао један други народ да са Земље ступи на небо,да се први од свих народа приближи свевишњем,Њему.
Препоруке:
19
0
38 петак, 21 октобар 2011 07:14
Petar Izgnanik
Moze prirodna Albanija ali pod uslovom da bude prirodna i Srbija. Za to prvo treba jednom za svagda povuci pravednu granicu izmedju Srba i Albanaca a to zahteva razmenu privatne i crkvene imovine, ko god hoce a ko nece naravno ne mora, neka ostane manjina sa druge strane linije.

Onog trenutka kad sporazumno podele Kosovo i sa njega izbace strane trupe jer za njih vise nece biti potrebe, interesi Srba i Albanaca na Balkanu postaju identicni. Resenje za Makedoniju i BiH se samo namece.
Препоруке:
6
0
39 петак, 21 октобар 2011 07:18
Petar Izgnanik
PS Naravno, bilo koje resenje ne moze da ima veze sa ovom kartom, prosto da se covek upita zasto su toliko skromni pa nisu trazili i Solun, Kragujevac, i Sofiju?
Препоруке:
10
0
40 петак, 21 октобар 2011 07:47
ALKAR
NIKO NA BALKANU ,AKO NE ZELI RAT,NEMA PRAVO NA VELIKU ALBANIJU,VELIKU SRBIJU,VELIKU HRVATSKU...imamo svi svoje drzave i uredimo ih kako ko zeli a o ostatku naroda po drugim drzavama se treba brinuti da dobiju maksimalna prava...ratovim i mitovima se samo stvar produbljava i ...SVE VAN JE JASNO..zato,ko zeli veliku drzavu nek sprema vojsku pa sta dobije,obično je to bumerang politika,odakle pođe tu i zavrsi uz razne gubitke ljudstva i teritorija,ugleda u svitu ,razjedinjenosti naroda...SAD JE VRIME ZA MIR I DEMOKRACIJU...dvadeset god se loše poslovalo na balkanu,neko dobio neko izgubio,moramo ispočetka bez obzira na rane i gubitke,mirom i demokracijom.druge nam nema osim novog rata.
Препоруке:
3
15
41 петак, 21 октобар 2011 08:50
брм
аца
". Да ли Турска у периоду 1878. до 1912. протјерује Србе ,а насељава Албанце на ове просторе , или шта је паметније могла радити ?"

а да ли Турска затим нуди краљу Александру исељавање свих Албанаца у Анадолију, а овај одбија?
Препоруке:
9
1
42 петак, 21 октобар 2011 08:58
брм
"Сходно томе, могли бисмо ми да тражимо назад Републику Српску, Крајину или север Македоније."

а кад би били устројени као данашњи Албанци или негдашњи Срби, онда би једноставно склопили савез - конфедерацију - са већ постојећим српским међународно признатим државама - Хрватском, Босном , ЦГ, Србијом , Македонијом у који би временом ушле и Бугарска, Грчка и Румуннија..Албанци наиме не проглашавају своје регије за посебне народе - геге, Тоске, МАлисоре и шта ти ја знам ко ми ..
али због те конфедерације је убијен кнез Михајло, последњи владар који је пробао да води самосталну политику....

овако - завади па владају ...а ми сложно певамо уби уби уби Србинааа..усташууууу,,балијуу уу

има још један пословиоца латинска --ум царује..нико нам није крив
Препоруке:
6
1
43 петак, 21 октобар 2011 09:49
Лаповац
Овај ми поможе да укапирам зашто је Косорка одлетела у Приштину да утврђује њихово природно савезништво. Уплашили се хрвати да ови, како су им порасли апетити, не прошире своју природну албанију до Загреба. Па у Загребу су колко сам видео већ основали своју претходничку колонију. Један Шиптар ме је на пијаци у Загребу, кад ме је по говору препознао назвао земљаком. Само сам га попреко погледао.
Препоруке:
12
0
44 петак, 21 октобар 2011 10:23
војска намештеника
Вероватно пореклом Дагестанци или слично, покорно служе своје господаре,а у корист своје штете.

па да вас видимо ако се против вас удруже Србија, Бугарска, Црна Гора, Македонија и Грчка.

памет у главу, док је још време.
Препоруке:
12
0
45 петак, 21 октобар 2011 12:55
Zmaj sa Homolja
Oce li neko, majke vam (nije psovka, vec zakletva), da objavi kartu ,,prirodne Srbije,,
Препоруке:
6
0
46 петак, 21 октобар 2011 13:37
Katarina
@Petar Izgnanik

Petre, mapa koju vidite potice iz 1980. godine. Tada je deljena na ulicama u Nemackoj, Francuskoj, Skandinaviji, Belgiji (gde Sciptâra ima mnogo vise no drugih naroda koji tradicionalno zive na ovom podrucju)... Ta mapa je tek pre 5-6 godina "stekla pravo gradjanstva", pa se i u nasim, a kamoli zapadnim medijima pojavljuje kao "legitimna". Potrazite malo, ima i na internetu, mapâ koje od pre 1999. godine dele na svojim protestima, a ona obuhvata pola Srbije, sve do Kragujevca... a siri se na sve strane - Makedonija ne postoji, a Jeladi preti gubitak Atine (tvrde da ih ima skoro milion)... Naravno, preteruju, tvrde da ih je, ukupno, vise od 10 miliona, ali sciptârski jezik, po najnaklonjenijim procenama, govori jedva 3,8 miliona. "Velja kruska u grlo zapadne."
Препоруке:
12
0
47 петак, 21 октобар 2011 13:47
брм
@ Petar Izgnanik
" zasto su toliko skromni pa nisu trazili i Solun, Kragujevac, i Sofiju?"

stvarno, čak ni Kastoriju odakle je Georgije/Jorgos/Đerđ Kastriot - koji sa albancima ni luk jeo ni luk mirisao - ko ni Vlahinja majka Тereza
Препоруке:
14
0
48 петак, 21 октобар 2011 16:42
МАЛО ИСТОРИЈСКЕ ИСТИНЕ
Народ који ми Срби називамо Арбанасима, странци Албанцима, а они сами себе називају Шћипетарима, пореклом је са Кавказа. У античком времену била је позната једна земља на Кавказу под именом Албанија. Тако су је називали странци, али не и њени становници, баш као и данас ову Албанију. Савремену Албанију њени становници називају Шћиперија. Албанија на Каквазу налазила се на источним падинама ове планине, између Каспијског мора и врха Кавказа. Са њене јужне стране почињала је од Апшеронског Полуострва, на коме се налази савремени азербејyански град Баку. Северно од Албаније налазила се земља Алана, северозападно су били Ибери, а западно и јужно од Албаније налазили су се Јермени. Јужни део те античке Албаније припада данас Азербејyану, а северни део Русији. Постојао је један град под именом Албана на обали Каспијског мора између савремених градова Дивичија и Дербента. По имену овог града земља у његовом залеђу добила је име Албанија.
Препоруке:
10
2
49 петак, 21 октобар 2011 16:47
МАЛО ИСТОРИЈСКЕ ИСТИНЕ 2 ДЕО
Једино по чему је та стара Албанија била позната јесу велики и опасни пси, такозвани кавкаски овчари. У време када је Александар Велики освајао Азију пред њега је изашао неки владар Албаније и поклонио му једног великог пса. Кавкаска Албанија је била једна врло кршевита и сиромашна земља па као таква није привлачила освајаче.

У осмом веку Арапи су запосели земље око Каспијског мора и иза Каваза. Тамошње домородачко становништво су превели у ислам и водили са собом као помоћне чете у борби са хришћанима. На Средоземном мору вођене су честе борбе између Арапа, као представника ислама и Ромеја, (Византије) као представника хришћанства. Арапи су отели од Ромеја већи део Сицилије и један део јужне Италије, па да би ојачали исламско становништво у овим земљама довели су један део становништва из кавкаске Албаније. Арапско освајање Сицилије трајало је дуго времена од 827. до 878. године. Сицилија је подељена на два дела, исламски део и хришћански део, па отуда и назив Две Сицилије.
Препоруке:
9
1
50 петак, 21 октобар 2011 16:51
МАЛО ИСТОРИЈСКЕ ИСТИНЕ 3 ДЕО
Хришћани су били потиснути у североисточни део острва. Византија је на томе делу острва држала знатне војне снаге. Византинци су успели да преотму од Арапа један део острва и ту су затекли исламизиране Албанце. У већини случајева вратили су их поново у хришћанство.

Византија је, 1042. године, напала Србију и послала своје две војске кроз Епир, дуж приморја. Тадашњи млади цар Србије, Војислав, сатро је у две битке византијску војску. Овај тежак пораз у рату са Србијом изазвао је нереде у Цариграду. Византијски војни заповедник на Сицилији, по имену Ђорђе звани Манијак, одлучио се на побуну са жељом да узме власт у Цариграду. Укрцао је своју војску на лађе и један део Албанаца које је узео са собом као помоћне чете. Они су са собом водили и своје жене и децу. Са том шареном војском искрцао се у Драчу марта месеца 1043. године. Како је Србија тада била у ратном односу са Византијом, Манијак је рачунао бар на неке српске симпатије...
Препоруке:
11
1
51 субота, 22 октобар 2011 00:48
aco
Ovo je potpuno suluda ideja.
Da bi se ovako nesto ostvarilo, bio bi potrebno visedecenijskog krvoprolice, otimanje teritorija na Balkanu. Za koga, za Albanace? Pa ko bi to podrzao od velikih sila? Cime Albanci misle da kupe velike sile za ovakav ubilacki projekat? A bez podrske velikih sila kako misle da to ostvare: 1.tako sto ce nas ubediti da treba da im to lepo damo jer to njima pripada vise nego nama, ili 2.svojom mocnom vojnom silom.
Tacno je da ALbanci raspolazu sa jednim velikim resursom i silom,a to je neverovatan prirodni prirastaj, neuporediv sa bilo cime u civilizovanom svetu. Ali na Kosovu medju Albanskom populacijom je i taj resurs poceo da se trosi..

Ovakva ideja, losa je cak i za onaj deo svesti sa same ivice razuma, primitivna, nerealna, nelogicna, za zrele i odrasle nezdrava.
Препоруке:
6
0
52 субота, 22 октобар 2011 01:31
дулебг
И ја сам за природну Србију. Не мислим да морамо да се изборимо за Крајину и Плитвице, али ништа мање од линије Осијек-Сплит и острва - нема смисла да помињемо. На југу је логично да се поново удружимо са Македонцима и уђемо у федерацију са Бугатима и Грцима, Црну Гору и КосМет подразумевам као српску земљу. И сматрам да нам је животно питање север Албаније - слив Дрима, јер Моравско-вардарска долина нема природну везу са Јадраном осим кањоном Дрима. Тако да би пруга од Призрена за Бар била алтернатива овој данашњој преко Комова.
Препоруке:
6
0
53 субота, 22 октобар 2011 12:19
ЗоранР
Господин Данај као главни аргумент својој тези наводи становништво које живи на одређеном простору, али заборавља једну важну чињеницу а то је како је дошло до таквог распореда становништва.Ако прихватимо његову тезу то би значило да признајемо и легализујемо све насилне прогоне становништва (нарочито српског) на Балкану током двадесетог века. Ако припаднике целих народа насилно иселите са једне територије, а онда почнете да признајете сва ''демократска'' права једнонационалног остатка и да се позивате на ''реалност'' то баш и није природан пут за стварање државе.Такве државе имају ограничен рок трајања, што се показало као историјско правило. Чињеница је и да су поништене скоро све одлуке мировних конференција, али из историје треба нешто и научити.
Препоруке:
7
0
54 понедељак, 24 октобар 2011 01:56
Zbunjen
Na kojem je ovo nazovi-jeziku natrucano? Arnautski rekao bih da nije, bez obzira na velikoarnautsku propagandu koju prepoznajem u pojedinim recima iz raznih juznoslovenskih jezika.

I zasto nije prevedeno sa tog cudovista na srpski ili makar engleski?
Препоруке:
4
0
55 уторак, 25 октобар 2011 07:49
ivan3012
Ne razumem ljude koji uopste komentarisu lupetanja ovog nepismenog pajaca.
Препоруке:
3
0
56 уторак, 25 октобар 2011 23:20
Турас
Иван 3012 Ни ја не видим смисао понављања неких истор.чиниоца коментатора.Осим оног старог"недај Боже да се Срби сложе".
Препоруке:
1
0
57 четвртак, 27 октобар 2011 21:07
albani glavni grad NY
Za gosp,koji shiri "istinu".Kavkaski narodi,oni plemeniti,medju kojima i juzhni sloveni nisu zasluzhili epitet,krvavi ,zlocinacki,genocidni ali eto pojavili se Srbi pa...Albaniju su preshle razne vojske ,ali samo prolazno.jer ta zemlja ne podnosi osvajace ,Vizantinci,rimljani,osmanlije ,italiani,nemci,grci,i na kraju jedan karpatski narod.Previshe nam zla naneli ali mi se uzdigli,Danaj mozhda hoce mirnim putem reshiti Shqiptarsko pitanje ali oni koji su uzeli tudje nemirnim putem, oni znaju razumeju samo silu.Nashih 5 minuta moramo iskoristiti jer vashih ste potroshili tojest vreme vam je isteklo.
Препоруке:
1
1
58 понедељак, 31 октобар 2011 18:31
С. Станишић
Још када би овај господин рекао како је дошло до тога да Албанија буде окружена Албанцима. Ноћу, када би на граничним прелазима на дужности били Шиптари, држављани Југославије, на десетине понекад на стотине Албанаца је илегално прелазило из Албаније. И тако из ноћи у ноћ.( За ово постоје сведоци). Затим су почели да тероришу староседеоце, који су се под притиском и претњама селили са својих вековних огњишта. Зато је у време Слободана Милошевића донесена одлука да сви који су рођени ван Србије морају да поднесу захтев за држављанство. И они који су у Србији живели и више од 30-40 година.Тиме би се доказало да око две трећине Шиптара нису држављани Србије. Тај покушај да се на миран начин илегално настањени легално протерају из земље прекинут је нато бомбардовањем.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер