петак, 26. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Ни Европа се не сипа у трактор

Kоментари (67) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 11 октобар 2011 13:18
MП необјављеи коментар у Политици
ЕВРОПА НЕМА АЛТЕРНАТИВУ.Па наравно да нема алтернативу кда јој дугујемо(држава и грађани) 40 милијарди еура.Наравно да нема алтернативу кад је наш финансијски систем у њиховим рукама(Бечки договор Тадића).Све што је после сулудих санкција деведесетих могло да колико толико профитабилно ради продато је тој истој Европи буд зашто.Петооктобарци су све што су генерације стварале, распродали,додатно се презадужили , уништили пољопривреду и индустрију(уз остале важне сегменте сваког друштва), па су све вичући "Европа нема алтернативу" остварили диригован им план.Тако су грађани у дужничком ропству појединачно , а сви скупа као држава у још већем.Зна се како се та ропства завршавају.Зар има неко ко сумња да је угодан положај џиновске ЕУ пијавице тешко заменљив?Да ли би та дебела огромна пијавица пристала да се лако одрекне плена(продаја наших углавном сировина и још неизраубованих ресурса)? И ко једног убогог слепца уопште пита какву алтернативу хоће?
Препоруке:
188
1
2 уторак, 11 октобар 2011 13:29
Миле
Маестрално, као и увек. Сада је већ свима више него јасно да је европски цар го и само је питање да ли ћемо у последњи час некако успети да се скинемо са ражња који су нам већ спремили.
Препоруке:
151
4
3 уторак, 11 октобар 2011 13:59
Плодови гнева
Ова власт је добила изборе принципом:''Када уђемо у Европу, имаћемо много пара, а нећемо морати ништа да радимо''. Шта год да су иначе говорили. Људи воле такво нешто да чују. Као код Краља Ибија: ''Народе мој...стоко једна.'' Тако су се Срби одувек палили на, прво радикалске, па комунистичке, а сада евроунијатске приче.
Ceterum censeo: Европска Унија је непријатељ Србије. Све друго је боља алтернатива.
Препоруке:
164
3
4 уторак, 11 октобар 2011 14:01
srdjan conic
Sve je ogoljeno nema vise lazi nema prevare a evroentizijasti ne mogu preko noci postati evrorealisti ili evroskeptici iako se presvlace pred izbore. Treba se svakako pozabaviti analizom zasto je podrska ulasku Srbije u EU jos uvek toliko velika ali sto se toga tice cini da je pravo pitanje zasto se jos u tolikoj meri namestaju ankete oko podrske EU integracijama. Ko radi te ankete kome su one ovako namestene potrebne cemu sluze i zbog cega mediji i dalje sire evrofanatizam. Mozda da bi se iskoristilo preostalo vreme da se dobiju i operu neke pare iz EU fondova.
Препоруке:
83
2
5 уторак, 11 октобар 2011 14:07
аса
Ја лично сам постао противник уласку и ЕУ , када сам дневно преко државних медија чуо или прочитао ријеч Европа по 1000 пута.Када би ми неко рекао ,дневно, 1000 пута да ме воли,ја бих га замрзио .
Зашто толика пропаганда,ако је ЕУ добра па видјећемо то на свком кораку.Сада имао суочељавање маште и реалности.
Чињеница је да поједине земље у ЕУ колијевка данашње цивилизације,чињеница је да су поред било какве кризе најразвијенији дио свијета .
Чињеница је да имају мана, ми морамо спрјечити да њихове мане постану наше,а преузети њихове врлине .
Не кажем да је поређење на мјесту , али САД су након Другог свјетског рата преузели многа научна достигнућа Њемачке ,као и њихове научнике,само зато јер су били бољи .
А најгоре би било сада рећи ЕУ није обећана земља Русија је обећана земља . Русија јесте наш природни савезник ,али када би наши политичари управљали читавим свијетом , а ми само користили плодове рада читавог свијета , свијет би банкротирао , а ми опет били сиромашни.
Препоруке:
68
10
6 уторак, 11 октобар 2011 14:24
Лола
Али приступни фондови! Приступни фонтови! Приступни фондови...
Препоруке:
83
2
7 уторак, 11 октобар 2011 14:26
Slavomir Srpski
Po mom misljenju "sipanje Evrope.." nije u modi ne zbog Bugara i Rumuna, siromasnih euro-skorojevica, vec zbog najstarije Evrope: Grcke. Lomljnje grckog naroda koji je deo stare EU i evropske civilizacije, i urusavanje evra, svakome ovde otvara oci bilo kojeg stepena pameti da je. Nije ni nebitno da sada vidimo nase stare prijatlje, centar stare Evrope, kako grcaju vracajuci novce onima koji su ih tamo ulozili da bi prodali francusko-nemacku robu: dakle dva puta im oduzimaju novac-jednom za tu stranu prodatu robu (koja je bila placena), a sada opet zbog duga koji je drzava od toga dobila. Ako tako rade u jednoj staroj Evropskoj drzavi mnogi mogu samo da zamisle kako bi nama, da ne daj boze tamo udjemo.
Pokazalo se opet da su predvidjanja propasti uglavnom nispravna: nisu posustali siromasni skorojevici u Evropi i bivse sovjetske gubernije, zbog krize americkih banaka, vec stare demokraske evropske drzave. Slicno sovjetskoj revoluciji.
Препоруке:
68
2
8 уторак, 11 октобар 2011 14:26
Владан Ненадић
Војислав Коштуница није био опседнут конституциналним питањима (мада је велику пажњу посвећивао доношењу Устава) већ пре свега институционалним питањима.

Другачије речено, увођењу реда у институције и инсистирању да сваки сегмент власти обавља свој део посла.

Његовим уклањањем са места председника владе добили смо исто што и у време Милошевића - личну владавину једног човека. А институције државе су као и у време Милошевића систематски урушене и парализоване.

Кад је већ толико загледан и заљубљен у Запад, Драгољуб Мићуновић би могао да као пример узме САД, и угледа се на однос према Уставу и поштовање Устава који тамо владају.


А због тога што тако поспрдно говори о Уставу који "не може да се маже на хлеб" треба да се стиди своје седе главе.
Препоруке:
107
9
9 уторак, 11 октобар 2011 14:27
Cinjenica
@aca
"Чињеница је да поједине земље у ЕУ колијевка данашње цивилизације,чињеница је да су поред било какве кризе најразвијенији дио свијета"
Kolevka evropske civilizacije(jezik,pismo,prvi drzavni zakoni)je Srbija,zapamtite to!To najrazvijenije zemlje odlicno znaju!!
Srdacan pozdrav.
Препоруке:
57
9
10 уторак, 11 октобар 2011 14:28
Igor K.
Prof. Vukadinovicu,

Posle duzeg vremena (ali bas duzeg) zelim da Vam napisem jedno - Bravo!!! Pravo u metu!!! I nema razloga da malo vise ne potencirate pa cak i citirate sve sto ste pisali na ovu temu u predthodnom periodu.... Jer veliki broj ljudi nije imao prilike, niti volje da cita Vase tekstove u sveopstoj eutanaziji na vodecim medijima, tako da smatram da niko dobronameran nece tumaciti to kao likovanje nad opstom nesrecom, vec kao potvrdu ispravnog predvidjanja, duboke i prave analize i jasne vizije...

Pozdrav,

Igor Kostic
Nis
Препоруке:
78
4
11 уторак, 11 октобар 2011 14:30
Mihailo
Toliko o odnosu inteligencije i vlasti. Otvarate im oči, a oni ih sklapaju i sanjaju Evropu.
Препоруке:
68
1
12 уторак, 11 октобар 2011 14:47
Jedno razmisljanje
Mit o Evropi, kao uostalom ni bilo koji drugi mit, ne rusi se objektivnim saznanjem i cinjenicama, buduci da je znacajan zadatak mita upravo da prkosi ili prikrije neprijatne ili neslavne cinjenice. Mitovi se ruse raskrinkavanjem psiholoskog osnova iz kojeg su iznikli.

U slucaju narodne mase, radi se o zelji da nekim divnim cudom pocne lepo zivi bez mnogo rada i zrtava koje rad zahteva. U slucaju elite, radi se o bekstvu i skrivanju od odgovornosti za proces nezapamcene pljacke drustvene i drzavne imovine, eufemisticki nazvane tranzicija, u kojoj je pomenuta elita do kraja obelodanila svoj potpuni politicko-ideoloski,moralni i strucno-intelektualni bankrot. Kada uporedimo snagu i dubinu motiva, jasno je da je Mit o Evropi, pre mit nase elite, nego mit naseg naroda. Koliko god nezreo i lakom bio svako pre ili kasnije shvati da "nema leba motike". Potreba da se sakrijes i izbegnes posledice suocenja sa svojim lopovlukom, nesposobnoscu ili nezainteresovanoscu traje ipak malo duze.
Препоруке:
43
0
13 уторак, 11 октобар 2011 14:54
Синиша Стефановић
Добро. Баш добро. Хвала.
Препоруке:
35
0
14 уторак, 11 октобар 2011 14:56
Дејан
Мислим да је већина грађана Србије замишљала свој будући живот у ЕУ онако како су га Грци донедавно живели - сви раде за државу, плате су велике, евро обезбеђује стабилност, кредити се добијају под повољним условима...

Нико није замишљао да треба много да се ради, јер то можемо и без Уније.

Мислим да ће расплет донети ситуација у Европи, а не грађани овде. Ако буде банкрота једне или две земље, онда ћемо да престанемо да причамо о ЕУ, као да никад није ни постојала.

Проблем је што је свет данас повезано место. Russia Today јуче пише да је Русија спремна да купи шпанске обвезнице. Кинези су исто изразили условну спремност да помогну Европи.

Никоме не одговара домино ефекат банкрота.

Треба да себично, као Словенци, бринемо само и једино о себи, и манемо се свих утопија.
Препоруке:
54
0
15 уторак, 11 октобар 2011 15:18
siniša 1
Naš evropski put izgleda da se odvija po onoj mustri "mi kao hoćemo u Evropu, a oni nam kao ne daju nego nas uslovljavaju".

Ja sam više nego siguran da "mi" nećemo u Evropu, nego nam put u Evropu služi za zamajavanje i za izbornu prednost, ali ne kod naroda Srbije, koji formalno bira vlasti, nego kod stranaca koji te vlasti imenuju.
Dok "mi", Dinkić, Čeda Vuk, zaista ni na kraj pameti nam nije da poslujemo, ponašamo se i donosimo i primenjujemo zakone kako to rade u evropi, dotle nam ni Evropa ne brani, naime da nam brani da uđemo u Evropu, onda bi nam to i rekli.
Oni nas stalno "ohrabruju" da uđeno u Evropu.
Ta igra oprevare lažnih Evropejaca i lažnih uslovljavača napših evrouintegracija se svela na raskućavanje, destrukciju, glodanje i razbijanje Srbije.

Stvari obvako stoje. Ja kao evroskeptik sam Evropejac 100%, belac i hrišćanin. Srbija je evropska zemlja 100% i po položaju i po kulturi i po civilizaciji i politici i po svemu takođe 100%.
Препоруке:
35
1
16 уторак, 11 октобар 2011 15:34
@ Лола
Приступни фондови су карта за "Титаник". Путници треће класе већ се даве.
Препоруке:
59
1
17 уторак, 11 октобар 2011 15:35
Влада Канада - 1. део
Не могу се потићи бољи резултати када су „изабрани“ политичари који своје велеиздајништо не схватају, не крију, нити га се плаше. Они уживају у томе. Мени је чудно што их Срби, толико слободољубив народ у прошлости, трпи и мирно посматра растакање своје крвљу стечене и одбрањене отаџбине. Сви ови велеиздајници мирно живе у Београду, шетају се мирно његовим улицама, испијају свој виски без икаквог узнемиравања. Шта више, народ за који је мој земљак Палма звезда заиста нема никакву будућност.
Препоруке:
46
0
18 уторак, 11 октобар 2011 15:37
Влада Канада - 2.део
Срби у садашње време живе своја Смутна Времена, кроз које су Руси прошли у средњем веку на смени династија Рурик и Романович. Тада су Пољаци и Литванци, после освајања Русије и бестијалног уништавања свега и свачега, одређивали ко ће и колико дуго бити на престолу Русије. То је најкрвавији и најтрагичнији период у њиховој историји, ако се не рачуна утеривање комунизма и Велики Отаџбински Рат. Тада се јављају да храбра човека Мињин и Пожарски и преводе борбу за ослобођење Русије. Руски народ, предвођен овом двојицом, започео је борбу и освојио слободу. И нико никада више није одређивао ко ће бити Руски Цар. Династија Романович дала је највећег међу Русима Петра Великог. „Наше“ политичаре бирају амбасаде европских држава, који су наши вековни непријатељи. У „нашим“ министрарствима налазе се агенти тих истих страних држава, који контолишу све што се у њима догађа. Народ је гладан, осиромашен, понижен и попљуван. Толико попљуван да се ситуација у Србији не може више мирно разрешити.
Препоруке:
58
1
19 уторак, 11 октобар 2011 15:46
Vasa
Palmina snayka sipa, odnosno pretache evre u Kolubari...chist lopovluk i mafia!
Palma ima monopol na ugalj u Jagodinskom kraju i nikom nishta!


mafia!
Препоруке:
37
4
20 уторак, 11 октобар 2011 16:16
siniša 2
Naš put u Evropu je bio jedna gruba budaleština. Kao kad diletant ekstra klase uzme violinu i počne da je muči i nju i slušaoce. Bili smo nemi i jadni posmatrači kako grupa političkih i svakih drugih diletanata udružena sa grupom evropskih zlonamernika, Kacin i Pak to jesu, a na primer Dik Marti ( srpski političari su malo na njega zarežali i to je sve ) to nije, kako dve grupe ljudi, jednih bez obraza i pameti a drugi bez morala zamajavaju jedan narod, vređaju mu inteligenciju i rasparčavaju državu i s mukom stečenu imovinu koju su sticale generacije.

Ja sam izričito protiv EU, jer sam i sad i uvek sam bio svestan da se u elitne klubove ulazi tako što imate sve, a ne da prvo postanete član elitnog kluba pa onda stekne sve.
Sve je bilo pogrešno, a pitanje svih pitanja je da li se mi iz smrtonostnog zagrljaja možemo otrgnuti.

A da treba urediti puteve, institucije, proizvodnju, prirodnu okolinu, i mnogo toga još kako to rade u npr. Nemačkoj, Švedskoj ili Španiji treba.
Препоруке:
37
0
21 уторак, 11 октобар 2011 17:10
Vera Sobat
@ MIHAJLO, onaj ko treba da OTVORI OCI je srpski narod!!!!!!

Jos uvek ima puno onih koji su za "bezalternativu" koju "nasa" VLADA jos pro-
pagira!
To je neshvatljivo i stvarno porazno za sve nas.
Zar je moguce da su ljudi toliko NE INFORMISANI ?

Zar je moguce da sva ta BRUTALNOST i AROGANCIJA politicara EU, sva njihova PONIZAVANJA Srbije i srpskog naroda, nisu otvorile oci i nisu doveli do toga -
da kazemo: STOP, dosta je bilo!?

NEVEROVATNO i nikada necu shvatiti sta se srpskim narodom desava?
Препоруке:
44
0
22 уторак, 11 октобар 2011 17:25
Ружичасти пантер @ аса
Рецимо да су све земље ЕУ колевка цивилизације. То још увек није одговор на питање - зашто су се те колевке удружиле? Шта је КОНКРЕТАН циљ стварања ЕУ? Било да се ради о појединцима,предузећима, културним друштвима, спортским клубовима,пољопривредним добрима... укратко - свако удруживање подразумева ЈАСНО назначен циљ уједињавања два или више ентитета.Проблем са Европском унијом је што ни њени оснивачи а ни потоњи заговорници никада нису јасно назначили тај циљ.А удруживање ради удруживања тешко да може да уроди неким плодом (који није труо). Истина, у Србији се наводи један разлог - да не каснимо за некима који су се већ удружили ради удруживања. Очигледно, што је глупост већа то има бољу прођу.
Препоруке:
32
1
23 уторак, 11 октобар 2011 17:36
Miloš Kikić
Ovakvi tekstovi Đorđija Vukadinovića svojevremno su u "Politici" izazivali stotinak i više komentara i to skoro svih afirmativnih,koji su izražavali slaganje sa Vukadinovićem i pohvale njemu lično. U ovome momentu (17.40 sati) tamo ih ima svega 16. Bilo bi zanimljivo da nam gospodin Vukadinović objasni da li takvu pojavu tumači kao pad interesovanja čitalaca "Politike" za njegova razmišljanja, njihovo neslaganje sa njegovim stavovima, manju čitanost "Politike" ili, uopšte, o čemu bi tu moglo da se radi.
Препоруке:
26
9
24 уторак, 11 октобар 2011 18:21
Пва
Сретењски устав (први устав из 1835.г.) пита Коштуничин устав: " Зашто у теби пише да се можеш мазати на хлеб?" Устав занемео. Ђорђе Вукадиновић је сведок да се у Србији на хлеб маже еуро крем и да ЕУ лоби једну деценију злоупотребљава евро-карту.
Препоруке:
34
0
25 уторак, 11 октобар 2011 18:26
Петар Велики
Није уреду да ми овај текст поквари еврофанатизам. Већ 11 година чекам овоземаљски рај а он се јавља у виду оног словеначког дебила и групе европских идиота. Евроскептик сам већ 20 година и надам се да ће овај несрећни пројекат нестати због сопствене покварености,лицемерја,охолости, болести ума и пропагирања лажних вредности.
Препоруке:
55
0
26 уторак, 11 октобар 2011 19:08
мачак гарфилд
@Miloš Kikić: И у овом тренутку (19:06) на сајту “Политике“ има опет само 16 коментара. Зашто? Највероватније се ради о цензури Великог Брата – а можда и мало зачињеној мурдарлуком запослених на том сајтукоји уједно мисле да се тиме улагују Великом ЕУ Брату.
Препоруке:
40
0
27 уторак, 11 октобар 2011 19:11
Раде
Ма људи моји манте се ЕУ. У пристојном друштву у Србији се тај појам не троши.
А међ народом је то постала већ сочна псовка.
Ако хоћете да некога понизите само реците да је безалтернартивно за ЕУ.
Паметном доста.
Препоруке:
35
0
28 уторак, 11 октобар 2011 19:13
Раде
Ма људи моји манте се ЕУ. У пристојном друштву у Србији се тај појам не троши.
А међ народом је то постала већ сочна псовка.
Ако хоћете да некога понизите само реците да је безалтернартивно за ЕУ.
Паметном доста.
Препоруке:
22
1
29 уторак, 11 октобар 2011 19:48
Miloš Kikić
@ MP neobjavljeni komentar u Politici: "Све што је после сулудих санкција деведесетих могло да колико толико профитабилно ради продато је тој истој Европи буд зашто."
Sa ovim delom Vašeg komentara ne bih mogao nikako da se složim. Budzašto je sve prodato Miloševićevim tajkunima i raznim kontroverzinim biznismenima, a ono malo što je (budzašto ili ne) prodato Evropi, pa i NIS Rusiji, to skoro jedino još i funkcioniše, moramo priznati voleli Evropu ili ne.
Препоруке:
9
33
30 уторак, 11 октобар 2011 21:43
covek iz loznice
a sta ce na ovaj tekst dj.vukadinovica, reci svetislav basara, bas me zivo zanima.
Препоруке:
21
3
31 уторак, 11 октобар 2011 22:24
Луди Ванко
Погледајте шта на овaj Вукадиновићев текст све пишемо?Онај ко је разговор начео иде далеко даље од Вукадиновића.Он показује ропство из кога нема излаза.Остали се стандардно, наравно с разлогом ,слажу с Вукадиновићем.А онај Аца, тражи сво зло у Палми.Свеједно што је тај Палма којешта учинио.Ми смо такав народ.Ни око чега се не умемо сложити.Сада да се појави један паметан диктатор и да каже пар истинитих речи и све ово окрене на неку страну која нас спасава, ми бисмо сви листом отишли с њим макар у тандарију.Нама с демократијом излаза нема.Сад ће почети сви да налазе излазе,да обећавају куле и градове а кад се све заврши откриваће шта су ови који су сада на власти све радили и колико покрали.Онда ће доћи трећи.И прича ће се поновити, све док дефинитивно не нестанемо овако несложни. Дошло време кад демократија није за нас само луксуз, него пут у пакао.Елита, на ту реч, ме ухвати мука.Која бре елита?Пошушњаре и лопуже.Дајте неког ко види и зна и поштен.То је излаз, па опет
Препоруке:
22
0
32 уторак, 11 октобар 2011 22:32
au ,mile
@Miloš Kikić
Навешћу један пример који обара вашу тврдњу. Панчевачка пивара је приватизована средином прве деценије 21. века. После Милошевића. Приватизовала ју је једна велика мултинационална компанија (прво Ефес па онда Хајнекен). Убро потом, она је затворена. У име закона тржишта и логике профита, 300 људи је остало без посла.Та пивара је радила од 1722,и то је најстарија пивара на Балкану.Преживела је све, осим ове српске пљачкашке транзиције.
Још један пример. Панчевачка млекара је такође приватизована после Милошевићевог доба. Била је угледна и производи,а је снабдевала српско тржиште. Ни она после приватизације више не постоји.
Сигуран сам да таквих примера има још пуно. Ја сам се сетио ова два у свом граду.
Препоруке:
46
0
33 уторак, 11 октобар 2011 22:32
Fristajlo
Sve ovo što Đorđe govori je rezonski, drži vodu, logički je utemeljeno, lepo i jasno rečeno.
A onda dođu izbori, i ovaj kukavni narod glasanjem to stavi u zonu neke manjinske logike, teorije, ne izračunava stvari po tome...
Meni se čini da narod ne zna koga više da sluša; sa svih strana ga plaše, prete mu, objašnjavaju, procenjuju, demaskiraju; previše je pametnih reči, a nigde pametne akcije...
Narod ne zna; zato bira neke, za koje misli da znaju, da oni "vode posao". Nije Đorđe kriv za to što narod ne zna, i što je zbunjen i sluđen, već oni, koji ovo čitaju i jasno im je da je to dobra politička smernica, da tako treba uraditi- a ćute, i ne rade ništa.
Sujeta naših lidera, njihov oportunizam i fokusiranost samo na sebe i svoje okruženje je problem; nema to ko da realizuje. Treba celu tu bulumentu precrtati, sve, koji su od 2000-te pa na dalje bili u nekoj Vladi.
Sve ponovo, sa potpuno novom ekipom.
Препоруке:
25
3
34 уторак, 11 октобар 2011 22:50
Miloš Kikić
@ au,mile: Nisam uopšte imao nameru da kažem da se sve što su stranci kupilizavršilo idealno. Setimo se samo Jumka i onoga Kipranina koji je naplatio od Dinkića stimulacije za otvorena radna mesta pa kidnuo, ili primera sa inostranim bankama. Hteo sam u stvari samo istine radi da kažem da su mnogo više štete naneli domaći "biznismeni" koji su i mnogo više privatizovali od stranaca i ne vidim da zbog toga zaslužujem onolike minuse jer je to jednostavno tačno.
Препоруке:
2
28
35 уторак, 11 октобар 2011 23:21
Биљана Николић
Празна обећања се сипају у празну главу, питање је да ли глава има дно или бар поклопац.

И да је Европа рај каквим га представљају или каквим га српски-европски гласачи замишљају, мој став би био - имамо важнија посла јер каснимо, па скоро 100 година,тј. од кад градимо разне Југославије уместо ЈЕДНЕ И НАШЕ СРБИЈЕ.

Е кад изградимо нашим рукама и нашом памећу,нашу Србију, кад запослимо наше раднике у нашој производњи, наше сељаке на нашој земљи, кад научимо наше ђаке нашој историји,онда ћемо да видимо где ћемо и са ким ћемо.

Док нам хрвати, словенци, немци, пишу законе и прозводе по Србији да би наши политичари и њихови стани пословни партнери имали пуне рачуне, док су нам радници и земљорадници на бироу рада а ђаци уче европску историју, ми се пренемажемо да су сви против нас, уместо да схватимо да смо највише ми сами против нас самих.
Препоруке:
43
1
36 уторак, 11 октобар 2011 23:27
Peter RV
Ovdje je stvarni srpski problem. Petog Oktobra, mi smo izgubili kicmu i postali jedna ljigava plasticna masa kojoj se moze dati forma kako se (iz Evrope)hoce. Vukadinovic ovo odlicno zapaza kad kaze,
"Заправо, када видим шта се све чини и како се према нама односе, онда ме је чак и помало срамота што подршка ЕУ у Србији није још много мања (на пример, на нивоу оне коју има НАТО). Зато мислим да би се у будућности требало озбиљно позабавити не толико разлозима опадања подршке уласку у ЕУ, него разлозима због којих је та подршка у Србији још увек овако релативно висока".
Ucestvujem potpuno u stidu kojega g. Vukadinovic osjeca.
Препоруке:
40
1
37 уторак, 11 октобар 2011 23:29
Vera Nastasovic
Apsolutno tacno i precizno. Postavite pitanje nasim politicarima, zasto Evropa sada ne likvidira svoje banke (kao sto smo to mi uradili po njihovoj direktivi) pa da lepo pocnu od pocetka, formiranjem novih banaka sredstvima iz Kine i Rusije? Slusali smo savete i postali robovi u sopstvenoj zemlji. Ova kriza vise ne moze da se maskira izjavama politicara da ce finansirati Grcku. Oni za to para nemaju, kao sto nemaju ni za svoje banke.Dalje stampanje para nije moguce. Pitanje je kako cemo mi u svemu tome proci. Strane banke ce povuci kapital da se spasavaju u sopstvenoj kuci. Da li ce nam se opet dogoditi Dafina i Jezda i koja to politicka snaga moze da nas izvadi iz blata?
Препоруке:
26
0
38 уторак, 11 октобар 2011 23:34
@Fristajlo
Зашто само после 2000? Шта је са онима раније?
"Нова екипа" не може подразумевати старе радикале у новој европској партији, нити радикале који пре 2000 нису обавили посао који су себи зацртали.

Јесте ли Ви за ганц нове људе или за секенд ханд али са хемијског чишћења?
Препоруке:
16
2
39 среда, 12 октобар 2011 00:09
Vladimir Dž
Slažem se sa tekstom mada autor nije trebao čekati jesen 2011 da napiše ovako nešto o EU. Dobri poznavaoci prilika to vide mnogo ranije. Evo na primer David Icke nam govori kojim putem će razbiti pojedine evropske zemlje kako bi ih lakše stopili. Nešto poput onog kad pravimo čvarke – isečemo na komade pa u oraniju.

"Ideja je da se evropske zemlje razbiju na odvojene regione. Ideja je da se razjedini jedinstven odgovor na moć iznad. Ako pogledate svet, bilo neku porodicu, svako grupisanje koje može okupiti ljude kao jedinke, na njih se cilja... Da bi se ljudi drugih kultura mogli utopiti u druge kulture... ključni nivo je da se uništi svaki osećaj za naciju, svaki osećaj za jedinstvenu kulturu... Sve je ovo deo uništavanja osećaja jedinstvenosti u svakom obliku i imaćemo taj sjajan mentalitet koji se zove Evropa."

Da li nam on to priča i o stranci Ujedinjeni regioni Srbije?
Препоруке:
26
2
40 среда, 12 октобар 2011 01:25
Неле
У праву сте г. Вукадиновићу, то што се наведено не може сипати или мазати је тачно, али је још тачније да се свако може "подмазати".
Што се тиче уласка у ЕУ, то је само перфидно искоришћена идеја да се у договору са владајућом кастом, у фазама Србија званично на крају одрекне Косова и Метохије.
Садашња фаза је представа власти за српски народ, да су учињени велики напори представљени као технички преговори уз завршену сарадњу са Хагом и да је то велика победа. Каква црна победа, ово је само предзадњи чин признања државе Косово.
Па пошто још увек нисмо остварили величанствен циљ, у следећој фази када нас уцене директним признањем Косова да би нам дали и тај датум преговора,власт ће и то урадити.
На крају продаћемо КиМ за ништа како рече г.Самарџић, кога попљуваше и нагрдише поједини велечасни аналитичари,нормално за све новце колико их плаћају.
Препоруке:
16
0
41 среда, 12 октобар 2011 01:34
@Владимир Џ.
Ви Владимире изгледа веома слабо пратите овај сајт, као и иступе господина Вукадиновића, јер бисте иначе знали да он лично и већина нас коменататора такав став о ЕУ заступа и износи већ годинама. А слажем се да оно дрруго што сте навели делује као фото-робот наших "уједињених региона".
Препоруке:
16
0
42 среда, 12 октобар 2011 04:49
Светислав Костић
@ Miloše Kikiću! Не вјерујем да ће вас Ђорђе Вукадиновић удостојити једног одговора на ову тему. Не зато што ви једног одговора не би били достојни, него због стереотипних питања у којима већ од вас сугерисан одговор или већ до бога досадна мантра са "НИС и Руси", који очигледно ниси ваши фаворити. Али зато владајући експоненти Вашингтона и Брисела, дакле - Натоа.

Коју годину раније у Политици били сте креативнији, а моја очекивања да сте се и ви заситили Политикиних идеолошких цензора као и многи други незлонамјери Срби те због тога из Политике "дезертирали" у НСПМ.

Ђорђе Вукадиновић је итекако цијењен и од Политикиних читалаца. Међутим, већина досадашњих преко 30 читалачких коментара, Политикини модератори не би се усудили да објаве. Макар један одговор на ваше заједљиво "питање" Ђорђу Вукадоновићу. Макар вам ја нисам остао дужан
Препоруке:
16
0
43 среда, 12 октобар 2011 05:24
Зоран
Само сте заборавили да кажете што се Србин охладио према ЕУ ако Косово није главни разлог, а по мени није.

Охладио се јер видео да мора да се рмба од јутра до сутра да би се боље живело. Они који то хтели нису у Србији, а ови у Србији више воле приче, средељке и филозофирања. Проблем је само што је то ишло у фином смеру једно време, до пре једно 4, 5 година, али после се урушило, ап опет се поштен рад испрсио пред Србином, а он побегао.
Препоруке:
4
16
44 среда, 12 октобар 2011 07:38
kole 1
Како год, ових дана ће из Брисела стићи адет и тоће бити знак да смо у предворју, рецимо као Турска, где ћемо остати наредних двадесетак година (ако тада ЕУ буде постојала), али ће то опет бити виза актуелној власти, пошто народ по правилу има ''кратко памћење, да на мишиће, уз лажи изађе на изборе и , не дај Боже, однесе победу. Била би то катастрофа, али колико их нас је већ снашло.Зато изборе можемо очекивати већ сутра...
Препоруке:
12
0
45 среда, 12 октобар 2011 08:03
Srboljub Savic
@ g. M. Kikic,
Tema izandjana, pa, nema ni citalaca, ni komentara.
Uostalom, postovani g. Vukadinovic,je zaboravio da "EU ekipa" samo skuplja poene, iduci "niz dlaku" jadnom narodu. "Ekipa" u "garnturi" racuna na provizije iz fondova, pa, ponovo, jedno prica, drugo radi (laze, kako, "mrtav 'ladan" priznade g. Dinkic).
Nego, Srbija je u Evropi (bar kako kaze geografija)), a da li ce biti u tzv.- Ujedinjenoj, zavisi od Nemacke-njene volje i moci, da je sacuva (ne za nas).
Ne zaboravimo da dugme zelene lampice, drze SAD.
Izmedju prsta i "dugmenca" je Odluka Skupstine Srbije o prihvatanju poziva za uclanjenje u NATO. Kako "garnitura" sve to dobro zna, sada je vazno obezbediti re-izbor, a posle, lako ce (a ni ovako
im nije tesko).
Narod van "garniture, bez svesti, u strahu (opravdanom) za bedno prezivjavanje, bez vodjstva (strah mu zatvara oci, pa i ne vidi) ne shvata da
je razbijanje garniture (i vanredni izbori) jedini
novi put.
S. Savic
Препоруке:
14
0
46 среда, 12 октобар 2011 09:07
Ни Европа се не сипа у трактор
Такође се иста не може сипати ни у радијаторе
Препоруке:
17
0
47 среда, 12 октобар 2011 09:37
nokic
Bravo Đorđe
Препоруке:
9
0
48 среда, 12 октобар 2011 11:13
Fristajlo
38 уторак, 11 октобар 2011 23:34
@Fristajlo
Зашто само после 2000? Шта је са онима раније?
"Нова екипа" не може подразумевати старе радикале у новој европској партији, нити радикале који пре 2000 нису обавили посао који су себи зацртали.

Јесте ли Ви за ганц нове људе или за секенд ханд али са хемијског чишћења?

Bez želje da zloupotrebljavam ove komentare za pogrešnu namenu (jer vidim i da su me neki pogrešno razumeli...)- preciziram: "ganc novi ljudi".
Ekonomiju, kao ključ uspešnosti neke zajednice, bolje od bilo koje vlasti vodili bi mnogi u ovoj zemlji, samo ako su okrenuti radu, proizvodnji. Pola načih seljaka ili radnika, sa vrlo skromnim opštim znanjima postiglo bi bolje rezultate, a ako ništa- pričinilo manje štete od ovih koji su se izređali, samo zbog te osobine domaćinskog vaspitanja.
Od pokojnog Broza niko se tako nije ponašao- zato smo tu gde jesmo.
Jasnije?
Препоруке:
13
0
49 среда, 12 октобар 2011 12:22
Miloš Kikić
@ Svetislav Kostić : Evo javio se moj nekadašnji oponent ali me nije razumeo. Sećate se da sam kritikovao Đorđa Vukadinovića pa i moje sadašnje pitanje njemu smatrate zlonamernim. Nisam uopšte imao nameru da budem zlonameran. Što se tiče NIS-a i Rusa, i tu sam napisao da je NIS među onima retkima koji danas u Srbiji rade. Zašto odmah potežete NATO kao kontraargument? Gde sam se i kada ja zalagao za NATO?
Препоруке:
5
9
50 среда, 12 октобар 2011 14:51
Мирослав Ђукић
"Срби се данас деле на оне који сањају европске снове и оне који су будни".

(Нажалост, не знам име аутора овог афоризма).
Препоруке:
14
0
51 среда, 12 октобар 2011 15:42
Angel
Za mene će uvek ostati engima ko su ti ljudi kojima je stalo do EU "iluzije". No, kako reče Lane Gutović, u "Kabareu". Od naroda koji je voleo Tita, svašta se može očekivati...
Препоруке:
9
0
52 среда, 12 октобар 2011 16:18
Ружичасти пантер
1.
Међу бројним неразрешеним недоумицама о томе шта је уопште циљ европских интеграција (пацификовање различитих или удруживање сличних; економски простор без политичке супстанце или Европска федерација; Европа-мировни пројекат или Европа-сила; либерална Европа или социјална Европа....) – једна од недоумица је и Европа-нација или Европа-грађана. Најватренији присталица Европе-нација је био де Гол, док су за Европу-грађана били „очеви Европе“, Моне и Шуман. Та дилема ни данас није решена. Пројекат регионализације који се надовезује на идеју Европе-грађана, подразумева деконструкцију постојећих националних држава. За тај пројекат се данас залаже углавном Немачка и на њему се интензивно ради у земљама Источне Европе. Динкићеви региони су на тој линији.
Препоруке:
5
0
53 среда, 12 октобар 2011 16:25
Ружичасти пантер
2.
Да се „Европа не може сипати у трактор“, тј. да пролази кроз економску кризу,и да тамо не цветају руже - то је сада већ свима јасно. Али питање које је требало да се постави на почетку приче о евроинтеграцијама, а које нико није поставио ни онда а не поставља га ни сада, је следеће: где Србија то жели да се интегрише? У царинску унију? У Европску федерацију? У војни савез? У неку експерименталну творевину? А одговор би био следећи: Не зна се. После пола века интегрисања још увек се не зна шта је циљ интегрисања. А каква је онда судбина оних који се учлане у такву организацију? Ни то се не зна.
Просечно разуман човек под таквим условима никада не бе учланио ни себе ни своју породицу у неку организацију. Али - индустрија свести је моћна а здрава сељачка памет је постала редак ресурс.
Препоруке:
12
0
54 среда, 12 октобар 2011 17:53
@ ružičasti panter
Prosečan čovek se pod tim uslovima ne bi učlanio ni u foto sekciju.
Препоруке:
7
0
55 среда, 12 октобар 2011 18:18
Vladimir Dž
@@Владимир Џ.(Ne potpisanom komentatoru) – Grešite. Moj komentar je nastao na osnovu toga što pratim rad Gosp Vukadinovića već neko vreme.

Neki širi komentar ne želim da dajem. Ovo iz razloga što on nas, (veliki?) deo čitalaca koji dolaze na ovaj sajt, smatra ili zaverolozima ili tribalnim nacionalistima, tako da ne želim da svoje šire mišljenje ostavljam tamo gde ne žele da me čuju.

Inače ceo intervju na moje prvo javljanje možete naći ako ukucate u pretraživač: David Icke - Poreklo i simbolizam EU.
Препоруке:
3
6
56 среда, 12 октобар 2011 23:09
Светислав Костић
@ Vladimir Dž 1(2 окт. 00:09) Драги пријатељу, још из "Политикиних дана" када "она" још тек у он лајн повојима била. Желио бих да и други само упола схвате ваша упозоравања о "регионализацијама" националних држава и државица и иначе других аспеката друштвеног живота који служу подривању изнутра државица жртава, напр. Параде срамног "поноса"

Србија као најслабија карика у ланцу западних жртава у пројекту микроо области, са актуелном владајућом структуром и не покушава да се одупре. Главну кривицу да све тако по плановима западних центара моћи глатко функциише, сноси "само" просрпски пред-седник.
Препоруке:
5
0
57 четвртак, 13 октобар 2011 00:35
МС
Не сипа се Европа у тракторе, али се зато угаљ из Колубаре итекако сипа у Јагодину и то по бенефицираним условима већ деценијама.
Препоруке:
6
0
58 четвртак, 13 октобар 2011 00:50
Обсервантес
Није више поента у томе шта се маже и шта се сипа. Питање је дали има „на шта да се маже“ и „у шта да се сипа“. Егзистнцијалну подлогу за "сипање и мазање" је неко потрошио Србима.
Препоруке:
3
0
59 четвртак, 13 октобар 2011 04:52
Marko Gay
Nije sve u traktoru.
Препоруке:
1
4
60 четвртак, 13 октобар 2011 10:12
Vladimir Dž
@Svetislav Kostić - Hvala vam. Šteta za Politiku, nekada bio list ovog naroda.

Veliki pozdrav.
Препоруке:
2
0
61 четвртак, 13 октобар 2011 10:28
синиша @ Marko Gay
Нисам очекивао да ћете ви подценити значај горива за тракторе. Гориво за тракторе је исто што и гориво за тенкове.
Ваша страна у Другом светском рату се и дан данас вајка и уверена је да је рат изгубила онога часа кад више није имала горива за тенкове. Из истог разлога Немачка никада не може да постане прворазредна светска сила јер нема горива.

Мија страна у Другом светском рату сматра да смо победили зато што је правда била на нашој страни и зато што су наши војници и официри били храбрији од Хитлерових.

Углавном има више верзија, али да ви који своје идеје и мисаоне концепте темељите на тој теорији " недостатка горива" да ћете рећи није све у гориву, просто не могу да верујем.
Препоруке:
6
0
62 четвртак, 13 октобар 2011 11:45
Marko Gay
@ синиша

Мија страна у Другом светском рату сматра да смо победили зато што је правда била на нашој страни и зато што су наши војници и официри били храбрији од Хитлерових.


Otkud americki vojnici stacionirani na nemackim i srpskim teritorijama? Koja je strana pobedila, tj koja je to vasa strana?

Нисам очекивао да ћете ви подценити значај горива за тракторе.


U komentaru sam rekao da je od traktora mnogo vaznije nesto drugo, i dao sam link za to, ali verovatno zbog zabrane linkova to nije objavljeno. Zato su se smisao poruke (pa i strana na kojoj sam) donekle izgubili.
Препоруке:
0
5
63 четвртак, 13 октобар 2011 18:33
Душан Ариљевић
Среда, 12. октобар 2011.

Упркос свему НАЈАВА КАНДИДАТУРЕ!
Препоруке:
1
5
64 четвртак, 13 октобар 2011 18:35
Прокисо_Ђувеч
@Владан Ненадић
Слободан Милошевић је за овог властодршца (Њ.В. Б.Т.) био мила мајка. У време Слободана Милошевића људи нису били затварани због вербалног деликта, још мање због евентуалне намере. Овај више нема места у затворима па дели наногвице (опет само одабранима).
Препоруке:
4
0
65 четвртак, 13 октобар 2011 18:53
siniša @ Marko Gay
Nije valjda da ne znate ko je pobedio nacističku Nemačku u Drugom svetskom ratu?

Ili vam je to saznanje tako bolno da ne možete da ga primite u svest niti pohranite u engrame pamćenja.

To nije pohvalno, a može da bude i opasno, jer ko nije naučio lekciju, baš na primeru Drugog svetskog rata i njegovog ishoda može da ponovi gradivo, zar ne?
Препоруке:
7
0
66 петак, 14 октобар 2011 10:54
Legis
Nisam neki evrofanatik, ali mi nije jasno zašto ovde niko ne spominje činjenicu da nam je ista ta EU od 2001. dala oko tri milijarde evra donacija. Dakle, donacija, ne kredita ili sl. Oni su upotrebljeni u energetici, transportu i obrazovanju ili je bar trebalo tu da budu upotrebljeni da nije naše političke elite.

Kina i Rusija nisu nam dale ni stoti deo takvih donacija, čak skoro uopšte. I kako su nam onda oni veći prijatelji? I ako jesu, zašto 1999. godine nisu stavili veto u Savetu bezbednosti UN (na koji kao stalne članice imaju pravo) i tako sprečile bombardovanje. Zar to ne bi trebalo da učine pravi prijatelji?!
Препоруке:
2
9
67 петак, 14 октобар 2011 12:16
Биљана Николић@Legis
Ко нас је бомбардовао јер му се могло?

Да ли је тај ко нас је бомбардовао платио ратну одштету за нанету материјалну и нематеријалну штету?

Три милијаре донација уз много више зеленашких кредита,код вас брише сећање на 74 дана под бомбама, жртве бомбардовања, окупирано Косово и Метохију, радијацију и рушевине по Србији. О садашњим уценама да не говоримо.

По вама - шта би требало,осим горе наверденог,још да нам ураде, па да их ви назовете правим непријатељима?
Препоруке:
10
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер