Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Evroazijska unija - samo bez euforije, molim

Komentari (22) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 četvrtak, 06 oktobar 2011 17:44
Branislav
Autor neka pogleda kartu "Geopolotike" od pre par meseci, pa će mu biti jasno kako stvar po pitanju nas stoji- Beograd treba da postane jedan od centara to ogromnog prostora. A zna se koliko administrativni centar sa sobom donosi para- diplomatija, birokratija, turizam.....

Da li bi Beograd imao bilo kakvu sličnu šansu u eu?
Preporuke:
109
5
2 četvrtak, 06 oktobar 2011 18:08
Smiljanski
Eto šanse za nas!Samo je pitanje da li bi nas primili,jer mi to ne zaslužujemo?Bez obzira što su nam Rusi jedini pravi,i prirodni saveznik,u Srbiji vlada anti ruska kampanja koja traje preko 60 godina. Amerikanci,i zapadna Evropa su nas bombardovali više puta u poslednjih 100g.,zatrovali zemlju,oteli teritoriju,i žele da nad unište!To nije dovoljno nekima od nas,pa i dalje zagovaraju pakt sa đavolom.
Preporuke:
102
3
3 četvrtak, 06 oktobar 2011 18:15
Aleksandar
Mislim, međutim, da je preuranjeno i, najblaže rečeno, neozbiljno govoriti o nekakvim izgledima i šansama Srbije u vezi sa članstvom u takvom integracionom prostranstvu.

E moj Milosevicu ako hoces da znas sta je neozbiljno i preuranjeno to je sva prica ovih godina o ulasku Srbije u EU. Kamo srece da je tu bilo ozbiljnosti. A trazenje alternative propalom EU-projektu koje bi ukljucivalo i priblizavanje sa zaista bogatim zemljama (koje ne zive kao SAD na kredit) Evroazije je upravo suprotno od neozbiljnosti.
Preporuke:
88
3
4 četvrtak, 06 oktobar 2011 18:26
Dejan
Zaključak je pošten, i to od čoveka koji je dugo vremena živeo (ako ne živi i dalje) u Moskvi.

Od Rusije možemo da očekujemo veto i verbalnu podršku.

Možemo da izdejstvujemo politički, na sastancima zvaničnika, da uvoze naše maline, a ne Poljske, da uvoze našu piletinu, a ne američku...i tome slično.

To je sasvim dovoljno.

Ko očekuje rusku vojnu pomoć, da će da se zamere Zapadu zbog nas, ili da uđu u otvoreni konflikt sa Amerikom i EU zbog nas - to neće dočekati.

Kina zavisi od Evrope i Amerike za tržište. Nema kineskog rasta bez Zapada.

Ruski budžet zavisi od cene sirovina. Recesija na Zapadu znači manju potražnju svega, pa i nafte i gasa, od čega Rusima zavisi mnogo šta.

A bajke o malim Rusima su priče za malu decu. Mi smo južni, oni istočni Sloveni, dele nas prostor i mentalitet.

Plus velike sile nemaju malene prijatelje.

Svoje bitke ćemo da bijemo sami, uz moralnu podršku Rusije, i to treba da znamo i ukalkulišemo u naše planove.
Preporuke:
57
41
5 četvrtak, 06 oktobar 2011 19:09
Vlada Kanada
Ne želim da polemišem o stavima iznetim u članku. Ljudima u Srbiji treba pružiti Nadu da prežive i izbore se sa katastrofalnim posledicama NATO režima u Beogradu (ekonomija, kriminal, korupcija, državne institucije, kultura, školstvo, policija, vojska, kraće, sve što čini državu i narod moraće da se pravi maltene iz početka). Ako bude sreće, a više naše hrabrosti, pa uskoro oteramo demonkrate, ne samo sa vlasti, nego i iz Srbije, sve te posledice će se pojaviti u punom intenzitetu. Njihovo rešavanje biće teško i uzeće dosta vremena, ali je moguće. Ima izlaza. Zato ljudima treba bar nadom olakšati to vreme. Uostalom, Kolubarska bitka je dobijena kada je ljudima ponuđena nada i malo vremena za predah. Inače, sa čisto vojničke strane i gledajući objektivno, ta bitka je bila izgubljena.
Preporuke:
45
2
6 četvrtak, 06 oktobar 2011 19:49
Fristajlo
Milošević samo ukazuje na pravi put; ne treba sad utonuti u histeričnu sreću, treba trezveno odmeriti, i otvoreno pitati- ima li u tom sistemu neko mesto i za nas? Jasno je da to mnogo bolje i zvuči i izgleda nego sve što smo od EU mogli očekivati, i to nije sporno; ali, mali "bolesnik" sa Balkana sigurno ne bi bio nešto oko čega bi se ponovo moćna Rusija "otimala" sa EU i zapadom. Treba ustanoviti šta se od nas očekuje i šta mi time dobijamo; tako sam shvatio i ovaj članak, koji nas samo podseća na političku brzopletost, kojoj smo, realno, skloni...
Preporuke:
30
1
7 četvrtak, 06 oktobar 2011 19:59
Posmatrač
Dejanov komentar malo gore uviše je veoma iskren i veoma dobar. I jako mi je čudno što ima više negativnih nego pozitivnih ocijena. Čak i na ovom sajtu, što je veoma žalosno. Mislila sam da ovo čita više prosvijećenih i osviješćenih ljudi.
Preporuke:
24
7
8 četvrtak, 06 oktobar 2011 20:36
Uskokovic Sasa
@Dejan

Slazem se sa Vama u vecini stavova koje ste izneli. Mislim da je ona narodna "use i u svoje kljuse" jedina politika koje se moramo drzati. Mi od Rusije treba da trazimo trgovinske povlastice, verbalnu podrsku i jeftino oruzje, da bi se sami izborili za nase. Ipak za razliku od Vas mislim da nasa dva naroda imaju duboke duhovne veze, iako nas razdvaja veliko prostranstvo a oni su istocni sloveni. Sto se tice teksta gospodina Milosevica, mislim da je na mestu. Iako bih iskreno voleo da mi udjemo u tu zajednicu, zaista ne vidim nacina kako bi se to ostvarilo.
Preporuke:
37
1
9 četvrtak, 06 oktobar 2011 21:16
Dejan
Za Posmatrača i Sašu Uskokovića

Možemo mnogo toga da uradimo trgovinom sa Rusijom.

Srbija i Republika Srpska imaju dovoljno potencijala da snabdeju Ruse onim proizvodima koji ne uspevaju na severu. Nekad je Gruzija izvozila vino i mineralnu vodu, do rata, mi možemo da zauzmemo njihovo mesto.

Sa Kinezima nema šta da tražimo, sve imaju, i samo žele da prodaju, ne i da kupe.

Da smo ekonomski jači možemo da ponudimo Kini i Rusiji izgradnju hidroelektrana na Drini, gde bi se profit delio na četiri dela - Rusija, Kina, Srbija, RS. Normalno, Kina i Rusija su garant da neki Incko neće da postavlja pitanja.

Ja sam ubeđen da sve ciljeve možemo da ostvarimo ekonomski. Da je plata ovde 1000 evra, i da se vodi srpska, a ne kosmopolitska politika, pola bivše Jugoslavije bi tražilo srpski pasoš.

Mi bismo bili izbirljivi.

Svako sa krštenicom SPC dobija odmah državljanstvo.

Da vidite kako bi se mnogi vratili korenima!
Preporuke:
61
2
10 četvrtak, 06 oktobar 2011 23:33
jj
četvrtak, 06 oktobar 2011 21:16
Dejan

Slazem se potpuno sa vama,ali reci da ne treba da se okrenemo Kini je stvar pogresne procene dugorocno gledano. Zar njima ne treba hrana sa nasih ravnica ?
Zar njima ne trebaju putevi i magacini za robu koju prodaju EU ? Da ne nastavljam...

Treba gledati u pravcu sta mi mozemo da ucinimo za njih da bi oni ucinili nesto slicno za nas a ne u pravcu potpunog odbijanja samo zato sto prave sve...

Nama bi isto odgovarao trgovinski sporazum sa Kinom kakav imamo sa Rusijom,zat sto bi se nasao neko pametan ko bi iskoristio takvu mogucnost.

I za kraj,ako bi bilo koja zemlja bila spremna da nam ponudu ovakav sporazum bez ucena,mogli bi smo isti da potpisemo sa Brazilom,Tursko*(uz navedeno naravno),Nigerijom,Juznim i Severnim Sudanom....
Preporuke:
22
1
11 četvrtak, 06 oktobar 2011 23:44
aleksandar, oslobodjen za malo
Euforija ne- Entuzijazam da. Kraj priče, mislite glavama, rušite ovu vladu gde god stignete, svim dopuštenim sredstvima svuda i na svakom mestu ma koliko to bio pleonazam..........
Preporuke:
32
1
12 petak, 07 oktobar 2011 00:16
Bojan @Dejan
Trezveno razmišljanje. Nisam samo siguran oko tog dijela da Kini ništa ne treba. Postoje zemlje koje ostvaruju solidan trgovinski bilans sa Kinom, te detalje treba dodatno proučiti.

Što se tiče Srbije, to što smo mali narod ne znači da je sve propalo. Treba se ugledati na vrijedne i ponosne narode naše veličine, npr Švajcarce. Možda jesu mali, ali svuda se čulo za njih i ljudi se otimaju da dođu da žive i rade kod njih.
Preporuke:
26
1
13 petak, 07 oktobar 2011 10:11
Slobodan Stamenić
Hajde prvo da vidimo hoće li Rusi uspeti da integrišu postsovjetski prostor u neki entitet kojim će oni dominirati.
Trendovi i m idu na ruku u ovom trenutku. Bivše sovjetske republike su upućene na saradnju sa Rusijom samim svojim položajem. Malo koja od njih ima alternativu.
Otpora će sigurno biti. Ključna je ekonomija. Ako rusi uspeju da održe bogatstvo na duge staze, na kraju će integrisati postsovjetski prostor. I to će biti novi SSSR, ma kako da ga nazovu.
Ako ne održe ekonomski rast, od toga nema ništa. Neće imati sredstava.

Od integracije Srbije sa takvim entitetom, nema ništa dok prethodno u njega ne uđu Rumunija ili Bugarska ili obe.
Preporuke:
7
5
14 petak, 07 oktobar 2011 10:30
Vladimir
Stvarno je tesko polemisati sa iznetim parametrima. Izvestija je iznela "pravolinijsku" informaciju, a neki formeri javnosti, na celu sa Fajnensl tajmsom iznose neke emocije, razmatranja, osecaje, teznje i kalkulacije.

Svetske sile imaju svoju igru i zabavu, a MI ne treba da zaboravimo ko smo i sta smo, da nas ima 10 miliona, da smo demokratsko-vecinski nepismeni, neprijatni, samozivi i skloni moralnim posrnucima, sebicnost pojedinca je dominantna osobina ove zajednice.

Tesko da smo pozeljni partneri ikome, kada ni sami medjusobno je mozemo da zivimo kao zajednica, a kao drzava smo bleda slika, hvala UN sto nas administrativno odrzava...
Preporuke:
6
8
15 petak, 07 oktobar 2011 11:54
ragenbg
Moze biti da je brat Putin zakuo poslednji ekser u Srpski sanduk sa 12 zvezdica...a tesko da je i bio neophodan, jer je pop svoje vec otpevao
Preporuke:
14
2
16 petak, 07 oktobar 2011 16:51
Ludi Vanko
Naravno za euforiju nema mesta.Ali za euforiju oko ulaska u EU još manje.Nama bi, ako već moramo u integrativne projekete bilo koje vrste, bilo sigurno bolje tamo gde nisu oni s kojima smo bili u zajednici i koji su nas okrivili za to boravljenje pa nas čak proglasili okupatorima i vodili surove ratove smatrajući nas, cinično lažući i sebe i druge, njihovim vinovnicima.Koliko se može sumnjati u savez s Rusijom koji predlaže i o kome razmišlja Putin, još više se može sumnjati u šargarepu koju nam , otimajući nam deo po deo svoje teritorije udaljava EU.Prema tome neka igra na dva razboja, i u nekim oblicima, mogla bi da rasčisti neke dileme, da možda ukine neke ucene.Naravno, pod izvesnim uslovima,svejedno što se strogo mora razmišljai o eventualnim budućim sukobima koji bi rubna područja svake zajednice izlagao opasnostima, moglo bi se tragati za oblicima saradnje koja bi nam i na jednoj i na drugoj strani koristila.Ali da li smo mi, tako pocepani na froncle u politici, uopšte zgodni za lukavstv
Preporuke:
10
0
17 petak, 07 oktobar 2011 17:36
Ludi Vanko dodatak
Još samo ovo:Nestade pokret nesvrstanih iz Beograda, nestade Jeremić iz javnosti.Ali kad razmišljamo o dilemama kuda i kako, sigurno da nama nesvrstani kao konzumenti roba i usluga nisu loša varijanta bili ni pre niti bi trevbalo to da budu sada.
Neko je od komentatora govoreći o Kini spomenuo da Kine nema bez zapada i Amerike.Nemam podataka ali Kina postoji i u Africi i u južnoj Americi.Kinezi su kao narod preplavili svet.I još nešto:Ne zaboravite da su oni komunistička zemlja koja svoj komunizam ne nabija na nos nikome ali ga neguje, usavršava i pokušava da dokaže u praksi njegovu prednost nad kapitalizmom u klasičnom smislu i jednog ki drugog pojma.
Preporuke:
12
0
18 petak, 07 oktobar 2011 23:22
Kosta Stojković
"Mislim, ipak, da za euforiju nema mesta. Nje nema čak ni u zemljama koje su obuhvaćene novim integracionim projektom."

Ovo kaže autor teksta, ali to nije tačno kao što možemo da vidimo:

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/kazakhstan/8808500/Kazakhstan-welcomes-Putins-Eurasian-Union-concept.html

U Kazahstanu su veoma, veoma zadovoljni Evroazijskom unijom, što priznaje čak i britanski telegraf.
Preporuke:
4
2
19 petak, 07 oktobar 2011 23:22
Slavomir Srpski
U redu je da autor posmatra strahovanje Velike Britanije od ponovnog saveza najbrojnijih slovenskih drzava, na celu sa Rusijom i Ukrajinom. Time se pokazuje da zapad ne strahuje od komunizma, vec od jednog mocnog saveza slobodnih kapitalistickih slovenskih drzava, jer bi onda bilo teze pokusavati da Rusiju izoluju, i da rade ono sto uglavnom rade po svetu: izvoze "demokratiju" a uvoze prirodna bogatstva drzava koje vojno opesedaju u pokusaju humanitarne demokratizacije. U redi, razumem ja Engleze, jer njihova strategija je takva i onda kada su koristili Tursku za svoje ciljeve, pa i lako zavodljive Srbe da ih brane od Hitlera onda kada im je bilo najpotrebnije jer su ostali sami u Evropi da se brane. Ali otkuda autorova bojazan od nekakve "euforije", pre nego sto se i kamencic pokrenuo, a ne plasi se jevro-euforije kojom su nas do grla zakopali preko deset godina? Hajde da krenemo prema novom ruskom savezu, pa cemo o nekoj euforiji moci da pricamo tek za kojih par godina.
Preporuke:
9
0
20 subota, 08 oktobar 2011 08:34
Ivan3012
Cenjeni komentatori..Idite na sajt Glasa Rusije,i tamo stoji informacija da je autor ovog Putinovog projekta jedan poznati ruski profesor i akademik..Po njegovom projektu ova unija treba da pociva na 4 strateske tacke,odnosno centra.Petrograd je prva,a Beograd druga od tih tacaka.Ako se Putin ovoga bude drzao,Srbija ne da treba da bude deo ovog saveza,vec jedan od njegova 4 centra...Uostalom,Rusija jako dobro zna,a Putin posebno/u to se i licno uverio/ da smo mi Rusiji jedina tacka oslonca i pravi prijatelj,a mozda i jedini-u ovom delu,da ne kazem-celoj evropi..Mislim na Srpski Narod,a ne na kvislinsku odnarodjenu vlast...
Preporuke:
15
0
21 subota, 08 oktobar 2011 22:17
Djordje
Ideja je dobra i prirodna.Jos jedan korak ka neminovnom porazu zapada i njegove zlocinacke politike.Pitanje je samo da li mi shvatamo gde nam
je mesto?
Preporuke:
11
0
22 nedelja, 09 oktobar 2011 01:16
Ticijan
Integrativni procesi u Evroazijskoj uniji ce brze teci sa produbljavanjem krize na zapadu. Poslovica kaze - dok jednom ne svane drugom ne smrkne, u ovom slucaju takva integracija na tehnoloskom nivou ne bi mnogo donela ali bi znacila opstanak ekonomija istocnih zemalja na postojecem nivou.
Preporuke:
5
0

Anketa

Da li mislite da će u 2025. godini biti održani vanredni parlamentarni izbori?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner