субота, 10. мај 2025.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Евроазијска унија - само без еуфорије, молим

Kоментари (22) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 06 октобар 2011 17:44
Бранислав
Аутор нека погледа карту "Геополотике" од пре пар месеци, па ће му бити јасно како ствар по питању нас стоји- Београд треба да постане један од центара то огромног простора. А зна се колико административни центар са собом доноси пара- дипломатија, бирократија, туризам.....

Да ли би Београд имао било какву сличну шансу у еу?
Препоруке:
109
5
2 четвртак, 06 октобар 2011 18:08
Смиљански
Ето шансе за нас!Само је питање да ли би нас примили,јер ми то не заслужујемо?Без обзира што су нам Руси једини прави,и природни савезник,у Србији влада анти руска кампања која траје преко 60 година. Американци,и западна Европа су нас бомбардовали више пута у последњих 100г.,затровали земљу,отели територију,и желе да над униште!То није довољно некима од нас,па и даље заговарају пакт са ђаволом.
Препоруке:
102
3
3 четвртак, 06 октобар 2011 18:15
Aleksandar
Мислим, међутим, да је преурањено и, најблаже речено, неозбиљно говорити о некаквим изгледима и шансама Србије у вези са чланством у таквом интеграционом пространству.

E moj Milosevicu ako hoces da znas sta je neozbiljno i preuranjeno to je sva prica ovih godina o ulasku Srbije u EU. Kamo srece da je tu bilo ozbiljnosti. A trazenje alternative propalom EU-projektu koje bi ukljucivalo i priblizavanje sa zaista bogatim zemljama (koje ne zive kao SAD na kredit) Evroazije je upravo suprotno od neozbiljnosti.
Препоруке:
88
3
4 четвртак, 06 октобар 2011 18:26
Дејан
Закључак је поштен, и то од човека који је дуго времена живео (ако не живи и даље) у Москви.

Од Русије можемо да очекујемо вето и вербалну подршку.

Можемо да издејствујемо политички, на састанцима званичника, да увозе наше малине, а не Пољске, да увозе нашу пилетину, а не америчку...и томе слично.

То је сасвим довољно.

Ко очекује руску војну помоћ, да ће да се замере Западу због нас, или да уђу у отворени конфликт са Америком и ЕУ због нас - то неће дочекати.

Кина зависи од Европе и Америке за тржиште. Нема кинеског раста без Запада.

Руски буџет зависи од цене сировина. Рецесија на Западу значи мању потражњу свега, па и нафте и гаса, од чега Русима зависи много шта.

А бајке о малим Русима су приче за малу децу. Ми смо јужни, они источни Словени, деле нас простор и менталитет.

Плус велике силе немају малене пријатеље.

Своје битке ћемо да бијемо сами, уз моралну подршку Русије, и то треба да знамо и укалкулишемо у наше планове.
Препоруке:
57
41
5 четвртак, 06 октобар 2011 19:09
Влада Канада
Не желим да полемишем о ставима изнетим у чланку. Људима у Србији треба пружити Наду да преживе и изборе се са катастрофалним последицама НАТО режима у Београду (економија, криминал, корупција, државне институције, култура, школство, полиција, војска, краће, све што чини државу и народ мораће да се прави малтене из почетка). Ако буде среће, а више наше храбрости, па ускоро отерамо демонкрате, не само са власти, него и из Србије, све те последице ће се појавити у пуном интензитету. Њихово решавање биће тешко и узеће доста времена, али је могуће. Има излаза. Зато људима треба бар надом олакшати то време. Уосталом, Колубарска битка је добијена када је људима понуђена нада и мало времена за предах. Иначе, са чисто војничке стране и гледајући објективно, та битка је била изгубљена.
Препоруке:
45
2
6 четвртак, 06 октобар 2011 19:49
Fristajlo
Milošević samo ukazuje na pravi put; ne treba sad utonuti u histeričnu sreću, treba trezveno odmeriti, i otvoreno pitati- ima li u tom sistemu neko mesto i za nas? Jasno je da to mnogo bolje i zvuči i izgleda nego sve što smo od EU mogli očekivati, i to nije sporno; ali, mali "bolesnik" sa Balkana sigurno ne bi bio nešto oko čega bi se ponovo moćna Rusija "otimala" sa EU i zapadom. Treba ustanoviti šta se od nas očekuje i šta mi time dobijamo; tako sam shvatio i ovaj članak, koji nas samo podseća na političku brzopletost, kojoj smo, realno, skloni...
Препоруке:
30
1
7 четвртак, 06 октобар 2011 19:59
Посматрач
Дејанов коментар мало горе увише је веома искрен и веома добар. И јако ми је чудно што има више негативних него позитивних оцијена. Чак и на овом сајту, што је веома жалосно. Мислила сам да ово чита више просвијећених и освијешћених људи.
Препоруке:
24
7
8 четвртак, 06 октобар 2011 20:36
Uskokovic Sasa
@Dejan

Slazem se sa Vama u vecini stavova koje ste izneli. Mislim da je ona narodna "use i u svoje kljuse" jedina politika koje se moramo drzati. Mi od Rusije treba da trazimo trgovinske povlastice, verbalnu podrsku i jeftino oruzje, da bi se sami izborili za nase. Ipak za razliku od Vas mislim da nasa dva naroda imaju duboke duhovne veze, iako nas razdvaja veliko prostranstvo a oni su istocni sloveni. Sto se tice teksta gospodina Milosevica, mislim da je na mestu. Iako bih iskreno voleo da mi udjemo u tu zajednicu, zaista ne vidim nacina kako bi se to ostvarilo.
Препоруке:
37
1
9 четвртак, 06 октобар 2011 21:16
Дејан
За Посматрача и Сашу Ускоковића

Можемо много тога да урадимо трговином са Русијом.

Србија и Република Српска имају довољно потенцијала да снабдеју Русе оним производима који не успевају на северу. Некад је Грузија извозила вино и минералну воду, до рата, ми можемо да заузмемо њихово место.

Са Кинезима нема шта да тражимо, све имају, и само желе да продају, не и да купе.

Да смо економски јачи можемо да понудимо Кини и Русији изградњу хидроелектрана на Дрини, где би се профит делио на четири дела - Русија, Кина, Србија, РС. Нормално, Кина и Русија су гарант да неки Инцко неће да поставља питања.

Ја сам убеђен да све циљеве можемо да остваримо економски. Да је плата овде 1000 евра, и да се води српска, а не космополитска политика, пола бивше Југославије би тражило српски пасош.

Ми бисмо били избирљиви.

Свако са крштеницом СПЦ добија одмах држављанство.

Да видите како би се многи вратили коренима!
Препоруке:
61
2
10 четвртак, 06 октобар 2011 23:33
jj
четвртак, 06 октобар 2011 21:16
Дејан

Slazem se potpuno sa vama,ali reci da ne treba da se okrenemo Kini je stvar pogresne procene dugorocno gledano. Zar njima ne treba hrana sa nasih ravnica ?
Zar njima ne trebaju putevi i magacini za robu koju prodaju EU ? Da ne nastavljam...

Treba gledati u pravcu sta mi mozemo da ucinimo za njih da bi oni ucinili nesto slicno za nas a ne u pravcu potpunog odbijanja samo zato sto prave sve...

Nama bi isto odgovarao trgovinski sporazum sa Kinom kakav imamo sa Rusijom,zat sto bi se nasao neko pametan ko bi iskoristio takvu mogucnost.

I za kraj,ako bi bilo koja zemlja bila spremna da nam ponudu ovakav sporazum bez ucena,mogli bi smo isti da potpisemo sa Brazilom,Tursko*(uz navedeno naravno),Nigerijom,Juznim i Severnim Sudanom....
Препоруке:
22
1
11 четвртак, 06 октобар 2011 23:44
aleksandar, oslobodjen za malo
Euforija ne- Entuzijazam da. Kraj priče, mislite glavama, rušite ovu vladu gde god stignete, svim dopuštenim sredstvima svuda i na svakom mestu ma koliko to bio pleonazam..........
Препоруке:
32
1
12 петак, 07 октобар 2011 00:16
Бојан @Дејан
Трезвено размишљање. Нисам само сигуран око тог дијела да Кини ништа не треба. Постоје земље које остварују солидан трговински биланс са Кином, те детаље треба додатно проучити.

Што се тиче Србије, то што смо мали народ не значи да је све пропало. Треба се угледати на вриједне и поносне народе наше величине, нпр Швајцарце. Можда јесу мали, али свуда се чуло за њих и људи се отимају да дођу да живе и раде код њих.
Препоруке:
26
1
13 петак, 07 октобар 2011 10:11
Слободан Стаменић
Хајде прво да видимо хоће ли Руси успети да интегришу постсовјетски простор у неки ентитет којим ће они доминирати.
Трендови и м иду на руку у овом тренутку. Бивше совјетске републике су упућене на сарадњу са Русијом самим својим положајем. Мало која од њих има алтернативу.
Отпора ће сигурно бити. Кључна је економија. Ако руси успеју да одрже богатство на дуге стазе, на крају ће интегрисати постсовјетски простор. И то ће бити нови СССР, ма како да га назову.
Ако не одрже економски раст, од тога нема ништа. Неће имати средстава.

Од интеграције Србије са таквим ентитетом, нема ништа док претходно у њега не уђу Румунија или Бугарска или обе.
Препоруке:
7
5
14 петак, 07 октобар 2011 10:30
Vladimir
Stvarno je tesko polemisati sa iznetim parametrima. Izvestija je iznela "pravolinijsku" informaciju, a neki formeri javnosti, na celu sa Fajnensl tajmsom iznose neke emocije, razmatranja, osecaje, teznje i kalkulacije.

Svetske sile imaju svoju igru i zabavu, a MI ne treba da zaboravimo ko smo i sta smo, da nas ima 10 miliona, da smo demokratsko-vecinski nepismeni, neprijatni, samozivi i skloni moralnim posrnucima, sebicnost pojedinca je dominantna osobina ove zajednice.

Tesko da smo pozeljni partneri ikome, kada ni sami medjusobno je mozemo da zivimo kao zajednica, a kao drzava smo bleda slika, hvala UN sto nas administrativno odrzava...
Препоруке:
6
8
15 петак, 07 октобар 2011 11:54
ragenbg
Moze biti da je brat Putin zakuo poslednji ekser u Srpski sanduk sa 12 zvezdica...a tesko da je i bio neophodan, jer je pop svoje vec otpevao
Препоруке:
14
2
16 петак, 07 октобар 2011 16:51
Луди Ванко
Наравно за еуфорију нема места.Али за еуфорију око уласка у ЕУ још мање.Нама би, ако већ морамо у интегративне пројекете било које врсте, било сигурно боље тамо где нису они с којима смо били у заједници и који су нас окривили за то борављење па нас чак прогласили окупаторима и водили сурове ратове сматрајући нас, цинично лажући и себе и друге, њиховим виновницима.Колико се може сумњати у савез с Русијом који предлаже и о коме размишља Путин, још више се може сумњати у шаргарепу коју нам , отимајући нам део по део своје територије удаљава ЕУ.Према томе нека игра на два разбоја, и у неким облицима, могла би да расчисти неке дилеме, да можда укине неке уцене.Наравно, под извесним условима,свеједно што се строго мора размишљаи о евентуалним будућим сукобима који би рубна подручја сваке заједнице излагао опасностима, могло би се трагати за облицима сарадње која би нам и на једној и на другој страни користила.Али да ли смо ми, тако поцепани на фронцле у политици, уопште згодни за лукавств
Препоруке:
10
0
17 петак, 07 октобар 2011 17:36
Луди Ванко додатак
Још само ово:Нестаде покрет несврстаних из Београда, нестаде Јеремић из јавности.Али кад размишљамо о дилемама куда и како, сигурно да нама несврстани као конзументи роба и услуга нису лоша варијанта били ни пре нити би тревбало то да буду сада.
Неко је од коментатора говорећи о Кини споменуо да Кине нема без запада и Америке.Немам података али Кина постоји и у Африци и у јужној Америци.Кинези су као народ преплавили свет.И још нешто:Не заборавите да су они комунистичка земља која свој комунизам не набија на нос никоме али га негује, усавршава и покушава да докаже у пракси његову предност над капитализмом у класичном смислу и једног ки другог појма.
Препоруке:
12
0
18 петак, 07 октобар 2011 23:22
Kosta Stojković
"Мислим, ипак, да за еуфорију нема места. Ње нема чак ни у земљама које су обухваћене новим интеграционим пројектом."

Ovo kaže autor teksta, ali to nije tačno kao što možemo da vidimo:

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/kazakhstan/8808500/Kazakhstan-welcomes-Putins-Eurasian-Union-concept.html

U Kazahstanu su veoma, veoma zadovoljni Evroazijskom unijom, što priznaje čak i britanski telegraf.
Препоруке:
4
2
19 петак, 07 октобар 2011 23:22
Slavomir Srpski
U redu je da autor posmatra strahovanje Velike Britanije od ponovnog saveza najbrojnijih slovenskih drzava, na celu sa Rusijom i Ukrajinom. Time se pokazuje da zapad ne strahuje od komunizma, vec od jednog mocnog saveza slobodnih kapitalistickih slovenskih drzava, jer bi onda bilo teze pokusavati da Rusiju izoluju, i da rade ono sto uglavnom rade po svetu: izvoze "demokratiju" a uvoze prirodna bogatstva drzava koje vojno opesedaju u pokusaju humanitarne demokratizacije. U redi, razumem ja Engleze, jer njihova strategija je takva i onda kada su koristili Tursku za svoje ciljeve, pa i lako zavodljive Srbe da ih brane od Hitlera onda kada im je bilo najpotrebnije jer su ostali sami u Evropi da se brane. Ali otkuda autorova bojazan od nekakve "euforije", pre nego sto se i kamencic pokrenuo, a ne plasi se jevro-euforije kojom su nas do grla zakopali preko deset godina? Hajde da krenemo prema novom ruskom savezu, pa cemo o nekoj euforiji moci da pricamo tek za kojih par godina.
Препоруке:
9
0
20 субота, 08 октобар 2011 08:34
Ivan3012
Cenjeni komentatori..Idite na sajt Glasa Rusije,i tamo stoji informacija da je autor ovog Putinovog projekta jedan poznati ruski profesor i akademik..Po njegovom projektu ova unija treba da pociva na 4 strateske tacke,odnosno centra.Petrograd je prva,a Beograd druga od tih tacaka.Ako se Putin ovoga bude drzao,Srbija ne da treba da bude deo ovog saveza,vec jedan od njegova 4 centra...Uostalom,Rusija jako dobro zna,a Putin posebno/u to se i licno uverio/ da smo mi Rusiji jedina tacka oslonca i pravi prijatelj,a mozda i jedini-u ovom delu,da ne kazem-celoj evropi..Mislim na Srpski Narod,a ne na kvislinsku odnarodjenu vlast...
Препоруке:
15
0
21 субота, 08 октобар 2011 22:17
Djordje
Ideja je dobra i prirodna.Jos jedan korak ka neminovnom porazu zapada i njegove zlocinacke politike.Pitanje je samo da li mi shvatamo gde nam
je mesto?
Препоруке:
11
0
22 недеља, 09 октобар 2011 01:16
Ticijan
Integrativni procesi u Evroazijskoj uniji ce brze teci sa produbljavanjem krize na zapadu. Poslovica kaze - dok jednom ne svane drugom ne smrkne, u ovom slucaju takva integracija na tehnoloskom nivou ne bi mnogo donela ali bi znacila opstanak ekonomija istocnih zemalja na postojecem nivou.
Препоруке:
5
0

Анкета

Да ли мислите да ће у 2025. години бити одржани ванредни парламентарни избори?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер