понедељак, 29. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Протест Албанаца у Бујановцу због проблема у образовању

Kоментари (27) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 13 септембар 2011 14:25
providno
Провидно. Реч је о контрапритиску за север Косова.
Препоруке:
39
2
2 уторак, 13 септембар 2011 15:35
!!!
Ово су синхронизовани притисци које САД и ЕУ на Србију врше. Заврћу Србији руку са мађарским, бошњачким и шиптарским мањинама, иако оне не прелазе 3% по етнији становништва.
Препоруке:
33
2
3 уторак, 13 септембар 2011 21:49
srbinbanjaluka
@ providno @ !!!

Šta to znači providno, pritisci na Srbiju i sl, dobro, jeste to, paa ??

Apsolutno mi nije jasno šta Srbijanci žele, pa oni protestvuju, vi ni to ne radite za svoju zemlju. Šta vi očekujete ? Daoni protestvuju u ime srpkih interesa, jel to ?!!?? Ovi komentari samo potvrdjuju sludjenost mišljenja srpkog naroda u tzv. matici Srbiji, bolje kazano samoproglašenoj matici srpkog naroda. Znate, možete dosta naučiti od tih ljudi dole, tih Albanaca što su danas protestvovali, možete i od nas Srba u Rep. Srpkoj, pravoj, istinskoj matici svih Srba svijeta, srpskom Pijemontu.
Ali ne, zaboravio sam da ste vi gospoda u Srbiji, vi se borite demokratskim putem, vi idete u Evropu, što nije problem ali kako, pognute glave, bez dostojanstva ? O beogradjanima da i ne pričam, to je svijet za sebe,"evropska" prestonica :)), dajte molim vas smiješni ste, ali zaista.
Pa eto ne trebate ratovati, niko to od vas ne trazi, ali umijete li izaći mirno na ulice, ili i to ne znate ?
Препоруке:
30
15
4 уторак, 13 септембар 2011 22:48
jututunac
slazem se da je providno, da Siptari samo poslusno izvrsavaju ono sto im kriminalne gazde naloze, ali slazem se i sa vama, jednom sam sam ovde vec rekao da Brisel,Wasington, Pariz i London ... nisu usamljeni u anti-srpskim akcijama.Sa njima je, na moju veliku zalost i Beograd, najveci srpski anti-srpski grad.
Препоруке:
22
1
5 уторак, 13 септембар 2011 23:00
Zika@srbinizbanjaluke
Nisam hteo da Ti odgovorim brate Srbine,ali jednostavno moram...mislo sam da Tvoje kritike imaju dobronameran karakter ali posto se ponavljas mislim da postajes zlurad i cinican sto nije dobro!Mnogo generalizujes,sto takodje nije dobro...ja sam Srbijanac,Beogradjanin koji je sa jos dosta svojih drugova kao dobrovoljac krvario za nasu Republiku Srpsku a takodje i za Republiku Srpsku Krajinu i ponosan sam na te slavne godine,a takodje ponosan sam i na moje rane i na moju Bracu koja se nisu vratili...Republika Srpska je nesto najbolje sto smo mi Srbi(i sa ove i sa one strane Drine) uspeli da napravimo u zadnjih 20god...i cemu sada podela na Srbijance,Srbe,Beogradjanine? cemu to? Srbija jeste pod okupacijom,Srpski narod cuti,trpi,na kolenima je ali takvih teskih trenutaka je bilo u nasoj istoriji ali smo se dizali poput ptice Feniksa i cinili smo cuda..i budi ubedjen da ce se to opet desiti..zato Brate,nemoj nam soliti rane,nemoj da nasi neprijatelji uzivaju u nasoj neslozi..pozdrav!!!
Препоруке:
27
4
6 среда, 14 септембар 2011 00:26
КнињаНИН
Жико,са пуним поштовањем морам да вас опоменем да не постоји србијанац..Постоји само србин.Из....Далмације,Шумадије,Босне,Црне Горе итд...
Препоруке:
27
1
7 среда, 14 септембар 2011 00:43
Страдија
Слажем се са колегом коментатором из Бања Луке.Тренутна сиуација тачније појачан терор над преосталим Србима не КиМ представља испит самосвести и морала житеља,грађана,итд Србије.Јер ако су многи могли шетати 90-тих против пок. Милошевића због тешког живота и људских права,сада имамо куд и камо већи разлог за неки масовнији протест(е).Живот је борба а борба је стална а не само повремени инцидент.
Препоруке:
4
1
8 среда, 14 септембар 2011 00:52
srbinbanjaluka
@ Zika

Kao prvo Srbijanac sam napisao jer ovim svojim ponašanjem vi Srbi iz Srbije, zaista, ali zaista samo tako porugno i zasluzujete da se nazovete, mislim na vas politicki vrh, ali budimo realni, neko je za te ljude glasao, i za te na vlasti i za one u opoziciji, jednako su katastrofa, Srbija je zemlja naobicnijeg strančarenja - nemate konsenzus ni po pitanju cega, pa sta hocete, a da budete Srbi, da sve radite protivno interesima toga naroda, ne, takvim ponašanjem vi ćete sve od sebe Srbe i rastjerati.

Kao drugo, nisam zlurad, da bi bio zlurad morao bi nesto takvo zeljeti, a ja to ne zelim, samo pisem ono sto vidim, cinjenice, a one su, Rep. Srbija treba da se proglasi Rep. Dna; dok su Albanci spremni da istrpe enbargo na robu iz Srbije, vi tamo već računate kolko gubite što dole ne izvozite, samo su vam pare bitne, pare, tako i kad je rat bio ovamo, pravili ste koncerte u BG, ne ti / vi, ali BG, taj bajni "srpski" grad.
Pozz i svako dobro!
Препоруке:
4
5
9 среда, 14 септембар 2011 05:16
Зоран
Стандардни почетак. Сада ваљда имамо Русе и Кину уз себе?
Препоруке:
1
0
10 среда, 14 септембар 2011 07:30
Zika@ knijnanin
sa punim postovanjem molim Vas da malo pazljivije procitate moj komentar,pa cete videte da ja ne delim Srbe nego se upravo zalazem da vec jednom prestanu podele medju nama koje su nasledje komunista!
Препоруке:
5
0
11 среда, 14 септембар 2011 09:21
@srbinbanjaluka
Земљаче, рекао сам да је провидно, у жељи да јавно раскринкам акцију наших непријатеља. Смисао је мог коментара да се јасно сагледа ситуација, и то је добро по себи јер је јасна свест о томе шта се догађа полазна основа за свако размишљање и деловање. Ето, борим се пером. Друго, ценим твоје мишљење да је време за деловање, а не за речи. У праву си! Али такве ствари треба организовати, а наше политичке организације су великим делом контролисане а и опортунистичке. Нису људи који овде пишу криви за то, многи и не живе у Србији, али многи би, као ја нпр., изашли на улице да подрже такве протесте. Али њих нема. И још нешто: ти си очито млад и реагујеш силовито, па тако грешиш када у својој ревности поистовећујеш све у Србији. Нису сви исти, овде има заиста пуно људи који су и честити и добронамерни и искрене патриоте. Само се не виде много, јер ови држе медијски и политички простор тоталитарно. Ми треба да пронађемо једни друге, са обе обале српске Дрине, и ујединимо снаге и акције.Живео!
Препоруке:
5
1
12 среда, 14 септембар 2011 09:25
Срђан
„О земљо српска! Само Твоју груду ћу да хвалим и твоје јуначке
стародавне градове! Оживећу славна имена Твојих синова, макар ми
срце пресвисло од дивљег бола! O земљо српска, чаром твојим крепи
моју вољу, да бих открио старих времена крваве трагове и да бих чуо
како с неба зову освету за туђинско зло преко горе, њиве и равнине!
O земљо српска! Прослављаћу твоје плодне њиве, твојих гора чаробне
песме и славићу тиху лепоту твога народа. O, земљо српска! Никад те
нећу заборавити. Твоју слику видим у мислима и у сну звони ми твоје
име као јасни звук звона“.

Ово је написао Ћишински,Лужички Србин,који је живео у периоду од 1856 до 1909 године :) Не дозволимо да нас поделе као што су то примера ради учинили са нама и Србима из Немачке!!!
Препоруке:
3
0
13 среда, 14 септембар 2011 11:04
Maldoror
A šta se očekivalo? Da podrže Srbe sa severa? Svako ko ima oči jasno vidi da su pritisci sinhronizovani. Abanci na KiM, Albanci u tri opštine, Zukorlić i Cerić u Raškoj i Bosni, Pastor u Vojvodini, hrvatski konstantni pritisak po svim pitanjima, crnogorski pritisak zbog jezika, Davutoglu samo što nije uzeo državljanstvo BiH, Sorensen proglašava Dejtonski sporazum prevaziđenim. Od kada je Merkelova otišla iz Beograda počela je dirigovana presija na Srbiju i RS. Ako se sada popusti na Kosmetu, a hoće, pritisci će se pojačati do te mere da će se morati ratovati i to pod najtežim mogućim okolnostima ili potpuno predati. Problem je u tome što vladajuća klika koja nema ni hrabrosti ni znanja ne može da uradi ama baš ništa korisno i neodlučnošću priprema put onima koji bi nas svojom zaslepljenošću, surovošću i neznanjem, strovalili u još veću katastrofu. Mislim na onu "alternativu" koja živi u iluziji da je Amerika uništena, a koju je u svom poslednjem tekstu pominjao Đorđe Vukadinović.
Препоруке:
2
1
14 среда, 14 септембар 2011 11:04
@srbiniz banjaluke
JELENA Da,da pravili su se koncerti u Beogradu i na tim koncertima je upravo najvise bilo Srba iz Bosne koji su pobegli ovde.I dokle vise pljuvanja po Srbiji? Kako te nije sramota,kada znas da je dosta ljudi odavde islo da vas pomaze,kada vas je Srbija pomagala na sve nacine i materijalno i u ljudstvu.Da li znas da nije stigao Arkan i 5000 specijalaca iz Srbije da bi Banja luka pala? da li znas da je Arkan delio samare tvojim zemljacima koji su masovno dezertirali i krili se po sumama? i kada si toliki baja,dasa,velikoSrbin ne dodjes ovde i ili na Kosmet i ne uradis to sto govoris,nego drzis moralne lekcije svima?
Препоруке:
4
6
15 среда, 14 септембар 2011 11:44
Byakuya-sama
@уторак, 13 септембар 2011 23:00 Zika

Ma to je onaj Kostić srbijomrzac, alo bre Kostiću baš je jadno da koristiš 2 nika
Препоруке:
2
3
16 среда, 14 септембар 2011 12:46
boris
Donoseći odluke, Beograd treba da vodi računa o sledećem: albanska politika ima nepomirljivi nacionalistički karakter, ona ne poznaje kompromise i saradnju, odlikuje je vrlo snažna netrpeljivost, teži brzim i vidljivim rezultatima. Nezadrživo se zaustavlja integracija Albanaca u srpsko društvo osvajanjem srpskih državnih institucija, uz čuvanje otuđenosti i zatvorenosti strukture Albanaca. Zato se famozna multietičnost u praksi pretvara u istiskivanje srpskog dela zaposlenih i dalje jačanje albanskog dela. Ana Filimonova NS zapad oduzima Srbiji I teritorije I resurse.
Препоруке:
0
0
17 среда, 14 септембар 2011 13:15
iz Republike Srpske
Tačno je da je @srbin iz banjaluke oštar, ali ne vjerujem da piše iz mržnje. Mi volimo Srbiju, teško nam je zbog svega što joj se dešava. U Republici Srpskoj imamo dva visoka predstavnika sa Bonskim ovlaštenjima, mogu da smjenjuju koga hoće. Juče je novi predstavnik, Sorensen, bio prvi put u Banjaluci i tražio od premijera Srpske Džombića da skloni iz kabineta srpsku zastavu, želio je zastavu BiH. Džombić je to, naravno, odbio; nije bilo zajedničkog slikanja. Naizgled beznačajno, ali je više nego simbolično.
Srbija neće ratovati, u redu, ko želio rat imao ga u kući. Iz Prištine najavljuju preuzimanje carinskih prelaza, Srbi na sjeveru Kosmeta postavljaju barikade. Bilo bi prirodno da su u južnoj Srbiji organizovani mirni protesti u znak podrške braći sa sjevera Kosmeta, da znaju da nisu sami. Ali ne, organizuju proteste Albanci! Navodno zbog obrazovanja. Braćo, organizujte se, neka vlast (ne)čini što misli da treba, ali na vama je da snažno pokažete da Srbi na Kosmetu nisu sami.
Препоруке:
9
0
18 среда, 14 септембар 2011 14:53
srbinbanjaluka
@ Jelena

Prvo pozz tebi Jelena.

Ovako, to što si napisala su obične idiotarije. Reći ću ti samo nešto, 90-ih godina Hrvati su stali pod jednu zastavu, jedan grb, jednu himnu, na uniformama je bio jedan amblem, svugdje isti, ali apsolutno kod svih. Isto je i sa tzv. armijom BiH bilo.
Kod Srba nije. Arkan je imao svoj amblem, pokojni Veljko s Vučijaka svoj, Mladić nije htio dvoglavi orao, Kardzić ga htio, vi ste tamo imali ko zna šta, sve isto ostalo samo bez petokrake, himnu SRJ, pa himnu Srbije, himnu CG, pa ja vas sve pitam za šta smo se mi borili ?
Ja mislim da smo mi i dobro prošli ko nas je sve vodio, i ovamo nas i tamo vas. O Arkanu ne bi da trošim riječi, jedino mu se mora priznati reakcija na početku rata i akcije kod Bijeljine, dole Zvornik, Višegrad, gdje zaista narodu je trebala pomoć, tu su odigrali veliku ulogu dobrovoljci Srbije, sve drugo, dajte budimo relano, zbog nas samih, je goli kriminal i profiterstvo tog čovjeka, kojeg kako vidim ti Jelena držiš za heroja.
Препоруке:
3
3
19 среда, 14 септембар 2011 15:02
srbinbanjaluka
@ Jelena II dio odgovora

Banjaluku taj Arkan nije branio niti odbranio, Banjaluku je na sreću od tog scenario spasio Milošević, to je sad već svima jasno, prosto Milošević je zapretio tih dana ono što , po mome ličnom sudu, je trebalo još da uradi s početkom krize 90ih, ali i to kad razmislim mislim da bi ishod bio sličan današnjem.
Danas pred takvom odlukom je i Boris Tadić, ovo danas što se dešava Srbiji u vezi Kosmeta jeste posledica minimum stogodišnje pogrešne nacionalne politike Srbije, ali i letargičnosti srpskog društva, pogotovo u zadnjoj deceniji. Ponavljam, niko ne traži da ratujete, ali imajte dostojanstvo, mi smo ga imali, platili smo skupo, ali smo opstali. Da nismo ga imali, gore bi prošli, a ja bi ovaj komentar sigurno pisao kao prognanik iz BL.
Da znaš Jelena, ja sam još kao klinjo na očevim ramenima redovno išao na svaki skup podrške Srbiji, ne znam da je tako šta ikad bilo, spontano, PAZI, spontano u BG.
Препоруке:
2
3
20 среда, 14 септембар 2011 15:10
srbinbanjaluka
Problem nas kao naroda i jeste što u nama više nema sluha ni za kakve osjećaje. Zapravo uvjek je tako bilo. U Beogradu su jedini spontani protesti bili kada se trebao rušiti Milošević, kada je gospodin koji poziva danas na napuštanje Kosmeta ( čitaj Drašković ) govorio da će on lično odsjeći ruku ko zeleni barjak u Srbiji digne, ( ne opravdavam taj stav njegov, ali ni ovo njegovo današnje licemjerstvo ), kada je taj gospodin zarad svojih interesa izvodio omladinu na ulicu da ruši svoju zemlju, tad ste znali dragi moji za spontanost, ili 5. oktobra. a šta sad jel kad narod dole pati, nema struju,vodu, prijeti im egzodus, sad vam je teško nogama prošetati "velegradom". Glavni ste grad, to ne znači draga Jelena da samo treba da prednjačite po širokim avenijama, po velelijepnim parkovima, ako ste univerzitetski centar a jeste i svaki drugi centar zemlje, to znači da treba da prednjačite i po ljudskosti, mirnim protestom da date do znanja da vam se radi pravno nasilje. Ali ne umjete ni to.
Препоруке:
3
3
21 среда, 14 септембар 2011 16:09
@ srbinizbanjaluke
Jelena posto si nam odrzao istorijski cas i vidim da ti je razmisljanje o Arkanu gotovo istovetno kao i kod muslimana(krao je,pljackao i slicne glupusti)malo se raspitaj,ako si u to vreme bio klinjo kod starijih da su kljucnu ulogu odbrani Banja Luke odigrali 1 krajiski korpus i 2 krajiski korpus kome se prikljucio Arkan sa svojom jedinicom i 5000 specijalaca koje je poslao Milosevic kada je video da je izgran na pregovorima sa evropljanima i njihovim sticenicima muslimanima i hrvatima...i nisi mi odgovorio na pitanje posto vise nisi klinjo i ne mora tata da te dovodi u Srbiju,zasto ne dodjes sada? zasto delom ne pokazes svoj patriotizam? zasto ne odes dole i na barikadama pokazes svoje junastvo? cela prica ti se svodi na pljuvanje po Beogradu,Srbiji sto je zaista tuzno da ne kazem koju tezu rec!
Препоруке:
4
2
22 среда, 14 септембар 2011 16:38
@srbiniz banjaluke
Ja ne znam prijatelju sto non stop potenciras mi,vi,srbi,srbijanci? da li znas da smo svi JEDNO i da smo isti narod i da nas ima isuvise malo da bi se jos delili?pun si jeda,koji vrlo lako prelazi u mrznju i ne valja ti to.
Препоруке:
1
2
23 среда, 14 септембар 2011 17:56
srbinbanjaluka
@ Jelena

Republika Srpska je puno više uradila za srpski narod a niti je država i niti ima na raspolaganju ikakve diplomatsko - konzularne mreže, tako da nema potrebe da idem i dokazujem patriotizam tebi koja sjedis kuci u Beogradu, pa sad očekuješ da opet prvo u Beograd dodju Srbi iz unutrašnjosti, ili iz Rep. Srpske ili CG a ti opet glumiš gospodu beogradsku.
O Arkanu zaista više neću, o tome nek ti pričaju naši vojnici u Prijedoru koje je ta osoba vezivala u samom centru grada za bandere, jer toboz nisu htjeli ići ratovati. Ne mi to ne znamo, trebao nam je on doći da pokaže. O toj osobi suvišno je trošiti više riječi. Radi se ne o profiteru nego o profiterčini.

Termin Srbijanac nisam ja izmislio, to je vaš termin, ti isti koji sebe zovu Srbijancima za mene i nas u Rep.Srpskoj kazu Bosanski Srbin, a ja to nisam, ja sam Srbin, a u Srbiji je danas malo takvih, a dosta Srbijanaca, sami ste si to ime dali, reće će te, ne to su komunisti, ali Srbi su mahom ti komunisti i bili.Poz
Препоруке:
1
3
24 среда, 14 септембар 2011 18:03
srbinbanjaluka
Vi u Srbiji očekujete da se svi bore za Kosmet ali vi ponajmanje. Srbi u Rep. Srpskoj dobro se zna šta misle, ne trebaju svoj patriotizam dokazivati, ali jel mi odavde trebamo imati osjećaj za nešto za šta vi uopšte nimalo nemate.

Srbija je država najobičnijeg strančarenja. Ovo što Albanci rade u vezi obrazovanja treba da bude potokaz Srbima u Srbiji kako se brane nacionalni interesi. Mi odavno Srbi to u Rep. Srpskoj upražnjavamo, zato smo i opstali, isto je i sa Srbima CG.
Pa gdje ste bili vi kao država ovih dana dok su se Srbi CG borili za svoj jezik. Zar Srbiji nije u interesu očuvanje srpskog identiteta?

Sramite se, zvaničan podatak kaže da država Srbija 10 puta je više uložila za potrebe makedonske manjine nego što je je to uradila za potrebe Srba u okruženju, plus što u toj istoj Makedoniji Srbi se svakodnevno šikaniraju...i sl, SRAMITE SE!
Današnji Kosmet je direktna poslijedica idiotizma srpske politike u Beogradu kroz čitav 20 vijek, plus još ova decenija 21.
Препоруке:
2
1
25 среда, 14 септембар 2011 18:49
srbinbanjaluka
Koštunica, Tadić, Nikolić, Dacic, Canak, Palmа, Jovanovic, Seselj, Micunovic, Vucic, Paštor, Ugljanin, Ljajic,Drašković, Haljimi Riza, Kostreš, Vesna Pešić, Korać, Aligrudic, Dinkić... jel bi vi da se ovi dogovaraju kako da brane Kosmet. Pa sve ijedan imao je minimum po dva puta šansu da to učine, a oni su opljačkali zemlju, zaboravili nacionalne interese, izdali zemlju, pretvorili Srbiju u dno dna, pretvorili je i ono o čemu je još 1929 gospodin A. Rajs napisao u ostavštini svojoj, Čujte Srbi - biće zemlja Srbija zemlja običnog strančarenja, omladina će se pokvariti, borce sa Kosmetu šutnuli, nisu im dali ništa, to je omladina vidjela, omladina više ne misli ići na oltar otadzbine, zašto da doživi isto što su doživjeli njihovi djedovi, očevi. Svi ovi ljudi gore su prave branioce Kosmeta izručili ( gdje su vam generali - u Hagu ), a Kosorova pozz svoje u Hagu.
Srbija sve ovo zasluzuje danas.SRAMOTA
Препоруке:
2
1
26 среда, 14 септембар 2011 19:23
Radikal Srpska
Stavljati doktora Vojislava Seselja medju ove izdajnike je zaista sramota!!!coveka koji robija 8 godina u haskom kazamatu porediti sa haljimijem,jovanovicem,cankom i ostalim.NEVEROVATNO Jesi li ti Srbin uopste?
Препоруке:
2
1
27 среда, 14 септембар 2011 19:58
srbinbanjaluka
Srbin sam.

Ovaj spisak sam sastavljao kako bi ti pokzao svu izgubljenost politike kod nas Srba. O nama odlučuju ljudi koji drze monopol u svojim strankama po dvije decenije, minimum, ili prave nove stranke kako bi bili opet u njima gazde. To se zove strančrenje. Naravno da se gospodin Šešelj politički, ideološki ne može porediti sa tim navedenim, ali dozvoli, on kao i svu drugi ljudi u politici Srbije snose dobru odgovornost za sve što nam se dešava. Gdje je tu srpska omladina ?
Kažu ne uključuje se u politiku. Nije istina, uključuju, ali od ovih parazita živi ostati ne mogu.
Ja poštujem ideologiju gosp Šešelja, ali se sa načinima njenog ostvarivanja nimalo ne slažem. Mislim da je on kao i gosp Milošević naivan bio, svaki njihovi potezi su bili iznudjeni, bili su poslijedica neceg sto su povlacili neprijatelji. Treba Srbiju dati mladjim snagama, kad kažem mladjim mislim novim facama, srpskoj omladini. Njihovo vrijeme je prošlo. Vrijeme nihovo je izlapilo.
Препоруке:
1
1

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер