петак, 26. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Бити „острво унутар ЕУ окружења“ заправо је најповољнија опција

Kоментари (106) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 петак, 19 август 2011 12:39
Jos jedan "tribalac"
Istina, samo je glavni problem nepostojanje takve zamisli medju takozvanom srpskom elitom, moguce je doduse da pojedini likovi poput Djilasa polako retoricki pripremaju teren za momenat kad Tadiceva politika dozivi konacni kolaps.

Secam se pre nekoliko godina intervju sa jednim turskim politicarom koji je rekao da put ka EU nikako nije los, jer cak i kad se clanstvo izjalovi - ostaju brojne sprovedene reforme koje drzavu kandidata cine boljom nego pre.

Problem je sto je Srbiji zlocinacka politika Demokratske stranke zasnovane na ideologiji "Srba kao remetilackog faktora" oduzela i ovu mogucnost. Nas put u EU nije sadrzao skoro nikakve korisne reforme od kojih bi gradjani imali koristi jer je naglasak uvek stavljan na ispunjenje ratnih ciljeva srpskih neprijatelja.
Препоруке:
164
6
2 петак, 19 август 2011 12:44
Радгост
Права ствар!
Препоруке:
105
4
3 петак, 19 август 2011 12:50
Marko Gay
То је заправо најповољнија опција јер би такав положај Србију учинио привлачнијом за улагање у многим областима. Са једне стране имали бисмо „безбедно окружење“, а истовремено и поједине административне препреке, глупи закони и бесмислене норме и ограничења који важе у Унији и задиру у суверенитет овде не би били на снази.


A EU blokada? Primer za posmatranje: Sirija.

За Србију је много боља позиција да буде „привилеговани партнер“ ЕУ,


Cime treba zasluziti taj privilegovani status?

Da li je Srbija spremna da ispuni bas sve uslove da bi joj EU taj privilegovani status dala, a posebno da li je spremna da prizna Kosovo?
Препоруке:
10
135
4 петак, 19 август 2011 12:52
да, али...
Наравно, г. Вукадиновићу. Али, мали проблем са вашом оценом лежи у чињеници да тај спољнополитички безусловни приоритет није поставио Београд, већ Брисел и Вашингтон. Београд га само слепо спроводи и покушава да га прода домаћој јавности – и то је све. Запад је тај који хоће Србију у Унији (под претходно наплаћеним условима, дакако) из властитих економских и политичких интереса, у нашем случају стављање Србије под потпу политички протекторат и економски положај унутрашње колоније, а Вашингон је тај који путем реионалних политичких и војних савеза као што је Нато покушава да премрежи и контролише целу планету. Они имају и израз за то, нешто као појачавач америчке политике или тако некако.
Препоруке:
84
6
5 петак, 19 август 2011 13:34
Брка
Одлична аргументација. Уколико се добро организујемо заиста можемо да будемо мека за инвеститоре а не "инвеститоре" и да профитирамо из свог положаја.
Нормално да је услов одговорна и национално свесна власт.
Ова власт је показала шта може и време је да оде. Да дођу људи који су одговорнији за судбину сопствене државе и који имају знања и храбрости да је воде на одговоран начин.
Препоруке:
70
2
6 петак, 19 август 2011 13:52
Дијаспорац
Каже Ђорђе : " Није овде реч о заговаранју никаквог сукоба са Унијом", ма каквог сукоба Ђорђе, то само могу Луковићи да инсинуирају, разум нам говори , анализе да се окренемо себи и сопственом развоју на све стране света, ЕУ нема алтернативу, И Косово и Европа, теба назвати правим именом, будалаштинје !
Препоруке:
63
2
7 петак, 19 август 2011 13:59
@ Još jedan "tribalac"
Pri tom se od tog turskog političara, tačnije od Turske, nije tražilo da osakati tursku teritoriju za nekih 20 odsto da bi na njoj Kurdi stvorili držvu. Da ne kažem da bi Kurdi, za razliku od Šiptara na KiM, na to imali pravo.
Препоруке:
100
1
8 петак, 19 август 2011 14:07
Marko Gay
@ да, али...

Da, ukljucivanje Srbije u nas lager vidimo kao najbolji nacin za njenu dugorocnu kontrolu.

Ako bi Srbija kojim cudom odlucila da ne ude u EU, prakticno bi odbila da se stavi pod kontrolu Washingtona, tj pretendovala bi na vecu nezavisnost nego sto je imaju npr Nemacka ili Francuska.

Takav potez primorao bi nas da zamolimo EU da Srbiji uvede trgovinsku blokadu, a preduzeli bismo i druge mere.

Srbi ne bi trebalo da imaju nikakve iluzije u vezi ovoga.
Препоруке:
16
92
9 петак, 19 август 2011 14:09
Danski Srbin
Ovo sto ste napisali, g.Vukadinovic, je sustina stvari. Samo ljudi male pameti i oni koji imaju "keca u rukavu" ne shvataju ili nece da shvate situaciju u kojoj je Srbija. Sat otkucava vreme, a mi ispunjavamo neke imbecilne zahteve, dok nam vreme prolazi a narod Srbije sve losije zivi.
Jesu li gradjani Srbije postali veciti zatocenici neke "svetle buducnosti"? Prvo je bilo kad izgradimo socijalizam bice mo svi lepi i bogati, sad to isto vazi da kad postanemo clanovi Velike samoposluge ....
Ja imam utisak da niko iz vlasti u to ne veruje, ali im je EU (kao cilj) kamen temeljac vlasti, "zvaka" za narod u smislu: izdrzite, necete se kajati.
Posle njih dolazi nova vlast, pa nek se ona objasnjava sa narodom o neispunjenim obecanjima. Sve je to tako ruzno, prizemno i povrsno.
Препоруке:
72
3
10 петак, 19 август 2011 14:22
Влада
Лепо човек каже. Само нема ко да слуша. За српске олигархе је важнија геј парада и Митровићева јахта од тога шта ће бити са српском државом и народом у наредним годинама.
Препоруке:
73
2
11 петак, 19 август 2011 14:31
брм
@ Влада
"Лепо човек каже. Само нема ко да слуша."
човек је Марко гај
Препоруке:
9
34
12 петак, 19 август 2011 14:46
mare
Ideja je odlicna...ako neko zna koja politicka opcija u Srbiji ovo ima u svom programu neka javi...imaju moj glas!!!
Препоруке:
42
0
13 петак, 19 август 2011 14:52
stefan
Sve receno je istina ali je problem u tome sto ovako nesto ne pricaju nasi politicari nego analiticari koji mogu da uticu na javno mnjenje u maloj meri a o drzavnim odlukama i strategijama i da ne pricam! Ispada da su zvanicni predstavnici naroda izdajnici a nezvanicni patriote,to mora da se promeni sto pre,inace...
Препоруке:
39
0
14 петак, 19 август 2011 14:53
marija
SSP je dokaz koliko je EU stalo do nas,mi smo za njih samo brojevi,grla !
Препоруке:
43
0
15 петак, 19 август 2011 14:59
@Marko Gay (@ да, али...)
Претендовање на независност нема никакве везе са величином земље, као што ни прендовање на слободу и самопоштовање нема везе са бојом коже или личним уверењима. Слобода и независност су најљудскије и најетичкије категорије, и није нам у том смислу узор било који роб, ма како живео. Јер ропство је ропство, а ланци су ланци и кда су златни. Питајте, уосталом, Немце шта о томе мисле, када мало попију. Наша критика ЕУ је критика принципа неслободе, неправде и наметања, и одбрана права на самосталан суд, самосталну вољу и опште национално, државно, економско и културно самоостварење и историјско самоодређење, трајање. Принцип је је у питању, господине. Ми смо слободни у срцу.
Препоруке:
67
0
16 петак, 19 август 2011 15:01
Плодови гнева
Ceterum censeo: Европска Унија је непријатељ Србије.
Препоруке:
77
2
17 петак, 19 август 2011 15:03
GORAN
lepo ovo zvuci ali nisam siguran da ce to ikada biti zvanicna politika Srbije jer se Srbska inteligencija klono politickog angazovanja! zasto? ne znam !
Препоруке:
26
0
18 петак, 19 август 2011 15:30
Ружичасти пантер
1.
„...у случају да се ЕУ изјалови.“

ЕУ је сама по себи већ изјаловљена. Она је „пројекат у настајању“ више од пола века и још увек у самој Унији нема сагласности докле ће да „настаје“ - временски и просторно. Није потребно бити зналац из области друштвених наука па схватити да у таквој ситуацији не постоје елементарне претпоставке за стварање рационалне институционалне структуре. Тај институционални хаос се камуфлира измишљањем неких G-6, G-4 и сличних група које нису предвиђене ниједним актом Уније. Ради се о најдрастичнијем безакоњу. Домаћи лобисти за учлањење Србије у Унију (која ће, јел’те, да нас научи реду и закону), требало би да нам објасне ту појаву. Она се у западној јавности најпре са симпатијама квалификовала као „Директоријум“ , да би од 2008, када су и слабовиди схватили да је цар го, биле изостављене наводнице.
Препоруке:
51
0
19 петак, 19 август 2011 15:34
Ружичасти пантер
2.
Неке бистре главе су тада коначно поставиле питање чему Комисија, Парламент, Савет, ако о битним питањима Уније (при том из надлежности ове три институције) одлучујe самопрокламовани Директоријум. Одговор, разуме се, нису добили а Директоријум се у међувремену свео на G-2 (Саркози-Меркел), да би последњих месеци постао G-1, тј. Ангела Меркел, односно, немачки канцелар – име није важно.
Е сад, поента целе приче око ЕУ јесте да немачки канцелар(ка) може да буде G-1, тј. моћан, само унутар ЕУ, а ЕУ може да опстане само ако се ЕУ претвори у Сједињене државе Европе. У том случају Немачка постаје једна од држава СДЕ, рецимо као Калифорнија, а немачки канцелар(ка) постаје један од гувернера, рецимо Шварценегер. Нажалост (или на срећу), Немачка, која замишља да је у свему нај. нај. и да треба да буде „прва од“ неће никад прихватити да буде „једна од“. И тако је ЕУ осуђена на пропаст а питање Немачке поново отворено. У том склопу је отворено и питање Србије.
Препоруке:
49
0
20 петак, 19 август 2011 15:55
au mile
Слажем се у потпуности са господином Ђорђем Вукадиновићем у вези са постављеном дилемом Косово или ЕУ. За Србе, после фебруара 2008, ако смо имало паметни и часни, ЕУ више није опција. Како је дошло до тога да ЕУ и после тога буде пут без алтернативе, мање - више познато је.
Једина реална геополитичка шанса Србије је да се веже за Русију највећим интересом - економским. Изградња Јужног тока и продаја рафниерије нафте Русима, значајнији је потез него све наше дипломатске активности, правна борба перд "непристрасним" судом у Хагу, и слична замајавања. Продаја дела ЕПС-а Русима, као и војно-технички споразум, сигурно би потпуно уништио планове оних који би да Србију сведу на преткумановске границе. Ако ништа друго, даља разградња Србије била би спречена, јер би гарант њихових инвестиција били они сами и њихова моћ. Удар на Србију не би био само удар на њу већ и на Русију саму.
Препоруке:
43
3
21 петак, 19 август 2011 15:56
Виктор Ларин
Одавно је др Бранко Хорват поставио теорију по којој слободна трговина доноси корист свим учесницима само ако су на подједнаком нивоу развоја. После овог сазнања заиста ми није јасно ко је овде луд! Шта ћемо ми на тако скупом банкету? Можда су права геј популације актуелна тема за зрелу демократију као што је Холандија, али нама људи беже у печалбу, југ земље је опустео, породиље добијају симболичне надокнаде, путеви су запуштени. А све то се дешава у клими у којој покушавају да нас даље цепају. И праве лудим. Није време за "људска права", него за збијање редова.
Препоруке:
63
0
22 петак, 19 август 2011 16:14
gavrilo@da ali
лијепо примећујете,НАС ЕВРОПА ХОЋЕ,ради њених интереса а не ради нашег добра!одлаже кризу, земља има 10 милиона становника то је плодно ново тржиште које може да амортизује невоље ЕУ(појединих земаља,јер је ЕСТОНИЈИ свеједно да ли ћемо ми ући у ЕУ или не али зато није Њемачкој), друго Русија губи и последњег савезника!ЕУ не треба повлашћени партнер она се само бори да СРБИЈА буде сломљена издијељена и разграбљена сада или касније,њој је свеједно а када уђу и узму све у своје руке и џепове Србије ће бити можда само по имену јер колико год ова штеточинска власт разара Србију СРБИЈА још није сломљена, јесте да је на умору, зато се ЕУ и жури!зато мислим да је прича о повлашћеном положају СРБИЈЕ депласирана не зато што то не би било лијепо за нас, било би, али то ЕУ једноставно не жели и ту је цијели виц.
Препоруке:
40
1
23 петак, 19 август 2011 16:28
au mile
Нажалост, Тадић и његов режим и даље, после свих губитака и понижења срљају у ЕУ и НАТО, свесни да нам те две организације ништа што су узеле неће вратити. Напротив,искуство говори да можемо од њих очекивати нове територијалне губитке. Западна политика се своди на потпуно слабљење Србије и задовољавање лешинарских апетита, некадашње "браће" а сада најљућих противника српског народа.За геноцид над Србима у Др.св.рату и у Олуји, Хрвати, уместо да буду кажњени губитком права на државу за сва времена, сада су на прагу те ЕУ, која им је у погрому Срба почетком деведесетих активно помагала. Пре свих, најјача земља, традиционални крвник Срба.
У оваквој ситуацији ослањање на Русију је једина реална политика.
Ово што причам потврђује један од значајних политичара, министар иностраних послова Британије, који је забринут да Србија потпуно не "отклизи" Русома. Овај страх није из претеране забринутости за српски народ, већ страх да се не изгуби потпуна контрола над централном земљом Балкана
Препоруке:
42
0
24 петак, 19 август 2011 16:38
ау миле
За оне критичаре који ће гракнути како је ослањање на Русију наставак пропале Милошевићеве политике и како је у крајњој линији завршетак такве политике рат, подсећам да је данас 2011 а не 1999. Данас у Русији влада Путин а не Јелцињ, западна економија данас пуца поо свим шавовима, и нико, ни Запад а ни Руси, немају мотива да се туку око једне мале Србије.
Окретање ка Русији Србији може само дићи цену.
Знате, и у животу, девојку без поноса(Србија данас) која се свима подаје и пристаје на све ради мале материјалне добити, сви презиру и настоје да је искористе.
Јака Србије , која иза себе има заштитника, то је ипак нека друга прича. Остају онда отворена врата да према Косову водимо политику као кипарски Грци према кипарским Турцима, као Кина према Тајвану. Стрпљиво, уз наду да ће се отворити историјске шансе када ће се ове територије вратити у окриље Србије.
Све ово не искључује развој и напредак. Напротив.
Препоруке:
44
1
25 петак, 19 август 2011 16:44
ау миле
Србија у увозном смислу највише зависи од Русије - нафта и гас. Објективно, Србија без ова два енергента не може, као и свака друга земља. А аутомобиле као и рачунаре и осталу робу широке потрошње можемо купити и од Кинеза, Корејанаца, Јапанаца, Индијаца.
Да би смо све то купили морамо имати производ. Е ту нам не могу помоћи ни Руси, ни Кинези, ни Американци. Ту помаже паметан, марљив рад, посвећеност својој земљи, вера у породицу, друштво, Бога и у себе саме.
А то са овим режимом и њиховим идејно блиским политичарима није могуће.
Препоруке:
45
0
26 петак, 19 август 2011 17:26
Војислав
Замислимо Србију у центру Балкана, а около све сама Европска Унија, благостање.
Прошао Јужни ток кога штите Руси.
Дисциплина, самоуправа, ред и рад.
Србија без војске.
Мирољубива Европа се не плаши – ужива.
Тржиште Европе за Србију близу.
Олакшице са Царинским савезом Русија, Белорусија, Украјина, Казахстан има само Србија.
Србија заиста нема алтернативу.
Србија мора да остане Србија.
Партнерство са свима.
Мед и млеко.Коме се то не свиђа.
Не допада се онима који су плаћени да причају и пропагирају другачије.
Србији нема места у Европи ни у случају да нас сасвим растуре.
Они би нас примили само да нас обуздају, да нисмо слободни, да будемо окупирани, да су они газде, да ми за њих радимо, да све наше буде - њихово.
Препоруке:
56
1
27 петак, 19 август 2011 17:30
Висарион
Био бих веома задовољан ако сте при свему овоме господине Вукадиновићу нашли инспирацију у нашим коментарима на сајту НСПМа.Говорим зато што неки ставови, не сви, ви сте мајстор да идеје отелесите и да им дате одговарујућу и форму и значај,личе на оно што ми анонимуси, ми народ, или бар неки његови представници, одаво бранимо.Браво .Мислим да сте погодили и срушили флоскулу "ЕУ нема алтеранативу".Свеједно ко ју је измислио али ју је најчешће председник Тадић исказивао.О Алтернативи коју предлажете, може се наравно размишљати али је она, по моме, веома виспрено смишљена .Слушајте народ.Народ увек нађе зрно истине и тајну излаза.
Препоруке:
35
1
28 петак, 19 август 2011 17:33
Fristajlo
Teze Đorđa Vukadinovića drže vodu, i imaju svoju logiku, to stoji. No, pitanje je sledećih izbora- da li postoji politička snaga da te ideje sprovede u delo, i kolika je, realno, moć onih koji se tom konceptu protive?
Jasno je da EU želi da nas uvuče pod svojim, za nas vrlo nepovoljnim uslovima, u tu klimavu uniju; već više od decenije posmatramo kako nas "prepariraju", i kako lako dobiju sve što zatraže, a nekad i što ne zatraže.
Bojim se da do tihog i mirnog zaokreta po tom pitanju ne može doći, i da se prethodno moraju rešiti neka druga pitanja. Svi se sećamo kako je SPS preko noći okrenuo ćurak pri formiranju prethodne Vlade, i kako je propuštena šansa da se ovakva zdrava ideja sprovede još pre tri godine i nešto.
Plašim se da o tome razmišljaju samo oni koji nemaju moć da to i sprovedu, a da oni koji to mogu- neće.
Препоруке:
27
0
29 петак, 19 август 2011 18:10
srdjan conic
Samo jos jedan dodatak iz logicnog zakljucka Djordja Vukadinovica. Rusija. Ako se svemu ovome doda strateski odnos Srbije sa Rusijom onda se vidi da je jedino put ka EU za Srbiju put u propast bez alternative.
Препоруке:
40
2
30 петак, 19 август 2011 19:13
Ivan Kosancic
@Marko Gay

"Takav potez primorao bi nas da zamolimo EU da Srbiji uvede trgovinsku blokadu, a preduzeli bismo i druge mere."

Možda biste izvršili atentat na premijera Srbije, što bi bila nemerljiva šteta za čitavo čovečanstvo!
Препоруке:
28
2
31 петак, 19 август 2011 19:28
Светлана
Ђорђа за председника Србије.
Доста нам је позера.
Време је да они који знају да нешто кажу и имају петљу да то кажу буду председници Србије
Препоруке:
40
2
32 петак, 19 август 2011 20:11
Зоран
Ма острво је добро ако може да не зависи од околине а и ако таласи нису велики да га стално запљускују.
Препоруке:
12
1
33 петак, 19 август 2011 20:13
nataša @ Svetlana
Predlažem Svetlanu za Predesednika Skupštine.
Препоруке:
19
1
34 петак, 19 август 2011 20:38
Goran
Ovde se samo mogu u potpunosti sloziti sa Dj.V.Jedino bih dodao da je za Srbiju ruski faktor jako znacajan.
Препоруке:
22
0
35 петак, 19 август 2011 21:28
Арчибалд Рајс
Уз одличан коментар Ђорђа Вукадиновића бих додао да све то што је наведено ДСС има у свом програму, тако да је то све већ познато. Сада је ваљда свима јасно да Србија само окренута себи може да се извуче из овог катастрофалног стања.
Препоруке:
28
3
36 петак, 19 август 2011 21:34
Jovan @Marko Gay
Karakter američke kontrole nad Nemačkom i Francuskom je takav da nije suprotstavljen dugoročnim strateškim ciljevima tih zemalja, pošto između političkih interesa sve tri zemlje postoji značajan stepen međusobne saglasnosti, pa se Amerika u tim državama postavlja kao pokrovitelj i koordinator zajedničkog delovanja. Sa druge strane, Amerika u Srbiji nema pozitivnih interesa, već se oni svode se na njenu pacifikaciju, pa je zato Srbiji namenjen model političke i ekonomske kontrole koji u krajnjoj liniji vodi podeli njene teritorije, opadanju privrede, gubitku opšteg vrednosnog konsenzusa u društvu, kao i njegovim dalekosežnim efektima u vidu jačanja korupcije i kriminala, marginalizovanja uloge javnosti i slabljenju demokratske svesti. Dakle, ta strategija je svakako pogubna na nivou interesa ove države, ali čak i interesa sebičnih pojedinaca, koji bi vremenom sve više gubili mogućnost bilo kakve efektivne kontrole nad sopstvenom situacijom.
Препоруке:
29
1
37 петак, 19 август 2011 22:14
Mladen Šipka
Jasno je da su u furuni...macici i da se kum uzalud uzdrzavao od rucka, iscekujuci pecenje...
Препоруке:
8
0
38 петак, 19 август 2011 22:42
Љубопитљив @ Marko Gay
"Ukljucivanje Srbije u nas lager vidimo kao najbolji nacin za njenu dugorocnu kontrolu."

Пошто већ спомињете Ваш лагер, можда бисте могли да нам кажете како се зове тај ваш лагер. Топла браћа? Ошишани јеж? Дружина Пере Квржице?
Препоруке:
23
1
39 петак, 19 август 2011 22:44
mila w.
У разговору са Матијом Баном, Његош, који је говорио са живим срцем на длану, казао је нешто што може бити и његов аманет: "Шта има Србија да се боји слободе? Њу је слобода родила."

Милан Витезовић, "Мисли српски - Србин Његош и Пилатове степенице."
Препоруке:
20
0
40 петак, 19 август 2011 23:32
Bob@Jovan
Mislim da amerika ima veoma različite interese od nemačke, u mnogo čemu.
francuzi, i pre pionikija, i još mnogo ranije, nisu bitni.
Препоруке:
6
0
41 субота, 20 август 2011 00:06
Милодан
Улазак Србије у ЕУ схватам као шансу да ова земља једном постане уређена држава, јер само као таква може постати њен члан. Друга је ствар што овде, у Србији, многима то није у интересу.
Како време одмиче све је јасније да је кандидатура све неизвеснија а о следећим фазама, које претходно морамо проћи, нећу ни да говорим. Мало, мало и сам постадох евро-скептик што у крајњем случају није толико ни битно.
Сва је прилика да од ЕУ нема ништа из разлога што није мугућа предизборна парола "и Косово и ЕУ" што и сами креатори те политичке мантре признају да су (не)свесно преварили-слагали бираче.
Сада се поставља озбиљно питање:
Шта ћемо са Косовом?
Имали неко идеју?
Има ли неко (прихватљиво) решење?
Осим што ће север Косова (вероватно) добити специјални статус у оквиру Косова.
Сва је прилика да ћемо остати и без ЕУ а Косово смо изгубили пре 12 година, обавештавам вас, можда нисте знали.
Препоруке:
6
28
42 субота, 20 август 2011 00:32
s.p.Lajković
Ovaj stav je normalan stav svakog normalnog samomislećeg bića pa i svakog kapitaliste, trgovca i biznismena.Ne pali samo kod priglupih koji razmišljaju u stilu "kud svi tu i mali Mujo..."
Препоруке:
15
0
43 субота, 20 август 2011 00:33
Marko Gay
@ Љубопитљив

Пошто већ спомињете Ваш лагер, можда бисте могли да нам кажете како се зове тај ваш лагер.


EU&NATO
Препоруке:
1
23
44 субота, 20 август 2011 01:32
Љубопитљив @ Marko Gay, 20 август 00:33
Значи Дружина Пере Квржице. Тако сам и мислио.
Препоруке:
15
0
45 субота, 20 август 2011 01:45
наташа @ Marko Gay
Јесте ли држављанин неке од НАТО или ЕУ земаља, имасте ли плату од тих земаља, радите ли у некој државној фирми или агенцији ЕУ и НАТО земаља.
Претпостављам да не.
Ви онако за свој грош, о свом трошку и по свом плану навијате за НАТО и ЕУ.
А они ако вас се на дан бомбардовања Србије сете, сете.

Питам се шта сте добили од њих и чему се надате?
Не могу да верујем да немате неки мотив, да су вам искази немотивисани. Не мора бити материјална награда, то нисте добили сигурно, можда нека психолошка сатисфакција или разрешење неке бриге или добијање неке перспективе. Волио бих да и нама кажете, можда вам се спидружимо.

Нисте ваљда "корисни идиот" поменутих организација. Не радите то за бадава? Ако радите, мислим, шта вам је.
Препоруке:
25
0
46 субота, 20 август 2011 01:59
MP
EU je vec ostvarila u Srbiji sta je nameravala a to je kontrola nase vlasti (to su ostvarili BT je potpuno pod njihovom kontrolom) kontrolisu nase banke (oni mogu da odredjuju cenu kapitala kod nas a ne mi) njima NE odgovara da Srbiju prime u EU jer za to nemaju nikakav dalji motiv ...stoga sledi bezgranicno ucenjivanje ...Oni koji misle da bi EU ucinila od Srbije uredjenu drzavu neka se dobro zamisle u kakvoj su zabludi ...zasto bi vi ulagali da podignete nivo nekog koga jedva poznajete koji je uvek bio "u frci" siromasan je ...ne voli mnogo da radi ...stalno nesto muva ..vi cete iz cistog dobrocinstva da mu "pomognete" ? ne razmisljacete iskljucivo kroz prizmu interesa ...EU ima pazljivo definisan plan a to je da one zemlje koje su superiorne u EU na primer Nemacka,Francuska pa cak i mala Holandija drze stvari u Srbiji pod svojom kontrolom ...nemaju oni interesa da cine dobro Srbiji jer da je tako Srbija ne bi ni imala sankcije ni ratove od 91e ..stoga mala Svajcarska na Balkanu.
Препоруке:
16
0
47 субота, 20 август 2011 02:24
Jovan@Bob
Iako u poslednjih nekoliko godina postoje neki nagoveštaji o blagoj promeni kursa nemačke spoljne politike, treba imati na umu da se Nemačka već više od pola veka nalazi u stanju meke vojne okupacije, pa zbog toga nije u mogućnosti da svoje političke ciljeve definiše na način koji bi, pod normalnim okolnostima, odgovarao njenim realnim interesima. Ipak, ono što je sasvim izvesno jeste da oscilacije u međusobnim odnosima SAD, Britanije, Nemačke i Francuske, nemaju nikakvog efekta na njihov generalni odnos prema Srbiji, Iraku, Avganistanu i drugim zemljama koje su one okupirale u cilju suzbijanja uticaja Rusije, Irana i drugih ozbiljnih neprijatelja. Kao što već rekoh, taj vid kontrole ima za cilj potpuno onesposobljavanje okupiranih država u svakom pogledu, pa iz tog razloga ne može imati pozitivno društveno dejstvo, koliko god to želeli ovdašnji zapadni fanatici.
Препоруке:
19
0
48 субота, 20 август 2011 05:06
Kina, jedina "alternativa"
Nisam siguran da smo - i da bismo bili - "ostrvo unutar EU okruzenja"! Jer, osim Hrvatske, cijim prijemom Mama Nemacka zeli da "zaokruzi" EU, izvan te organizacije ostaju BiH, Makedonija, Crna Gora, nasi novopeceni "susedi". Bugarska i Rumunija trecerazredni su clanovi EU, imaju od tog clanstva vise stete nego koristi. Sta tek reci za Grcku, koju je upravo to clanstvo "ukopalo"? Moze se desiti da Grcka izadje i iz evro-zone, iz EU, i iz NATO pkata! Grckoj je Kina nudila otkup dugova - i to bi mogao biti putokaz svim prezrenim balkanskim zemljama! Pustiti Kinu da sanira i unapredi nase ekonomije - kad to vec nisu u stanju domaci "kapaciteti", tipa Boze Sa Tetkinog Kauca! Ne dopada mi se ideja o nekakvom "ostrvu" - mi imamo obavezu da aktivno radimo na tome da postanemo deo necega sto nam nudi perspektivu! Veze s Kinom, koja je vec broj jedan u svetu, u ovom trenutku su apsolutno nesto najbolje, ekonomski - a na taj nacin bi i evro-dusmani prestali da se istresaju na nama!
Препоруке:
18
0
49 субота, 20 август 2011 09:41
Milos Stankovic
Kako sada stvari stoje, od parole "i Kosovo i Evropa", postade "ni Kosovo ni Evropa". Tadić to nije u stanju da shvati, a i da jeste, niko ga iz DS-a ne bi podržao. Ono što je sigurno je da će sigurno promeniti ploču pred izbore, što je već vidljivo po Đilasovim istupima.
Препоруке:
9
0
50 субота, 20 август 2011 09:42
Даг
Глас вапијућег (разума) у пустињи!
Препоруке:
13
0
51 субота, 20 август 2011 10:14
Todor
Profesore Vukadinovicu, ukazali ste na sustinu problema odnosa EU i Srbije. I maloj deci sada treba da je jasno da je Srbija potrebnija EU nego obratno. Zamislimo Srbiju kao bezcarinsku zonu u kojoj ne veze glupa EU administrativna pravila na granici sa EU? To je privilegovani polozaj koji bi bio magnet za Rusiju, Kinu, Koreju, Tursku i druge zemlje koje trguju sa EU. Bili bi smo u EU jer smo njome okruzeni a za nas ne bi vazila njihova ogranicenja. Nista bolje. Evropa blefira sa svojim ucenama i treba je otkaciti. Srbija koja nije u EU je najveca nocna mora EU birokrata i na tu kartu treba igrati. Necemo u EU. Posle toga molice nas da sto pre udjemo. Hocete da se kladimo?
Препоруке:
11
0
52 субота, 20 август 2011 11:24
Marko Gay
@ наташа

Јесте ли држављанин неке од НАТО или ЕУ земаља, имасте ли плату од тих земаља, радите ли у некој државној фирми или агенцији ЕУ и НАТО земаља.
Претпостављам да не.


Umesto sto pretpostavljate stvari o kojima ne znate, zamolio bih ne samo vas nego i ostale citaoce da svoje komentare ostavljate sto je moguce vise na latinici, kako bi vas dole pomenuti gospodin i ja mogli lakse pratiti i vezbati nase vec odlicne padeze. :)

Ne verujete da su nam padezi za ponos? Pogledajte:

"Thomas Countryman za VOA"
Препоруке:
1
17
53 субота, 20 август 2011 12:21
Marko Gay
@ Bob

Nemacka i Srbija su porazene zemlje. Na njihovim teritorijama razmestene su americke trupe.

U njima nema slobode govora ni politickog organizovanja, a na celu su im kooperativni rezimi.

Naravno da su i nemacki i srpski interesi veoma razliciti od americkih, ali zbog gore navedene situacije, ne mislim da postoji potreba da te interese uvazavamo.

A vi?
Препоруке:
2
17
54 субота, 20 август 2011 13:40
Љубопитљив @ Marko Gay
"...zamolio bih ne samo vas nego i ostale citaoce da svoje komentare ostavljate sto je moguce vise na latinici."

А јел' можемо да коментаришемо на српском? Ја се доста добро споразумевам на француском и енглеском, мислим, онако туристички, али ми је писање на тим језицима слаба страна. Али ако Вама то више одговара онда - шта да се ради - писаћу коментаре на енглеском. Надам се да ми Ви и Ваши другари из лагера нећете замерити на грешкицама. Одох сад да тренирам латиницу и енглески.
Препоруке:
16
1
55 субота, 20 август 2011 15:49
Marko
Ovo misli vecina Srbije ali nemo ko da nas zastupa u tom stavu pred svetskim mocnicima!
Препоруке:
15
1
56 субота, 20 август 2011 18:10
Vreme
Marku GEYU , najveca penzija u jednoj EU zemlji koja je skoro primljena je 375 evra za recimo ministre. prosecna penzija obicnih ljudi je 50 evra. u njihovom glavnom gradu ispred ogromnog diskota se dele flajeri sadrzine: MOLIMO KUPITE MALO BRASNA, SECERA, ZEJTINA I SOLI ZA NASE GLADNE. Svakog dana se deli dan i noc. Ne mogu da veruju da se ljudi u Srbiji greju na struju. Oni pale svetlo samo u retkim slucajevima, recimo kad neko umre.Ono sto se desava od njih danas to se nije nikada desavalo kod nas. Eto sta nas ceka.
Препоруке:
9
1
57 субота, 20 август 2011 18:18
Vreme
Za Marka Geya. Blokada EU prema Srbiji je obicna iluzija. Ako bi kojim slucajem EU blokirala Srbiju morala bi ista ta EU da se oprosti od recimo vrlo vaznih koridora. steta u tom slucaju je takva da se to nikome ne isplati. Onda mogucnost maltretiranja koje bi dozivela od recimo drugih je isto toliko velika steta da ni tu nebi prosli. Koridor koji se gradi od Merdara do Valone na Jonskom moru opet zavisi od Srbije. Blokada Srbije je moguca uz nenadoknadive stete po ceo region. I sta mislite ko bi to prihvatio? NIKO.
Препоруке:
12
1
58 субота, 20 август 2011 18:22
Vreme
Srbija je jednom u svojoj istoriji dobila bolje uslove od svojih suseda pristupajuci njihovom paktu. Dobila je neutralan status. Ako EU to zna i ako je mudra to isto treba i ona danas to da da Srbiji, SAMA.
Препоруке:
11
0
59 субота, 20 август 2011 21:52
Marko Gay
@ Vreme

najveca penzija u jednoj EU zemlji koja je skoro primljena je 375 evra za recimo ministre. prosecna penzija obicnih ljudi je 50 evra. Eto sta nas ceka.


Ne razumem zasto mi ovo nabrajate, posto nije u ociglednoj suprotnosti sa onim sto sam rekao.

Mi svakako ne zelimo da Srbija ude u EU da biste vi lepo ziveli, nego da bismo konsolidovali i formalizovali svoju kontrolu nad Srbijom.
Препоруке:
1
11
60 субота, 20 август 2011 22:56
@Marko Gay
"Mi svakako ne zelimo da Srbija ude u EU da biste vi lepo ziveli, nego da bismo konsolidovali i formalizovali svoju kontrolu nad Srbijom."

Ја вас потпуно разумем. Имао сам и ја једну такву компјутерску игрицу кад сам био мали. Радило се о формализовању контроле над средиштем Земље. Баш смо се лепо забављали.
Препоруке:
11
0
61 недеља, 21 август 2011 07:23
BRK
@Mrko Gay

Ако нисте приметили, већина ових овде веђ се буне јел мисле (оправедано), да су под контролом. У ово време следеће гидине неће више бити.
Препоруке:
4
0
62 недеља, 21 август 2011 08:51
Radmilo
Potpuno se slažem s mišljenjem da tzv 'Evropa' ima realnu i ostvarljivu alternativu. Amatersko, potpuno zavisno, vodjenje politike gura narod u nepostojeće dileme. Termin 'miroljubiva koegzistencija' je nestao padom SSSR-a i dovodjenjem SAD i situaciju nekontrolisanog ekspanzionizma. Zašto Srbija ne može da bude u koegzistenciji sa EU? Zašto je potrebno da budemo neprijatelji? Prijatelji nismo, pogledajmo izaslanike tipa Kacin, Pak i sl., pa oni samo što ne ujedaju, vredjaju nas i nipodaštavaju. Zašto je to potrebno? Postoji modus suživota dva entiteta, EU i Srbije, s razumnim poštovanjem, trgovinom, u privrednoj i političkoj koegzistenciji.
Препоруке:
4
0
63 недеља, 21 август 2011 13:34
Други Закон Термодинамике
да потврдимо оно што пише "ау цом" и остали и једним основним физичким законом/аксиомом-другим законом термодинамике, којег је у садашње околности одлично имплементовао Слободан Рељић у колумни "ПИСМО БОРИСУ, ОД РАЗОЧАРАНОГ ДЕМОКРАТЕ", где се између осталог наводи и ово:

Pre nekog vremena jedan američki politički pisac je za objašnjavanje kretanja, tj. pada uticaja njegove zemlje u međunarodnim relacijama citirao Drugi zakon termodinamike. Složena je to materija, ali njena najjednostavnija verzija veli da, kad neko telo u nekom sistemu počne da se hladi, onda je obrnut proces nemoguć. Hladnoća i raspad se mogu zaustaviti samo ako se odnekud spolja doda energija...
Препоруке:
4
0
64 недеља, 21 август 2011 13:38
МП
Тачна констатација,уосталом као и многе друге изречене(написане) од Вукадиновића.Он рече и олакша душу.А нама наравно све по старом.
Препоруке:
6
0
65 недеља, 21 август 2011 13:44
Nikola Turajlić
@ Vreme
Ne razumem zašto se ti i veliki broj komemtatora upuštate u raspravu s Markom Gayom, koji je očito preimenovani drugosrbijanski provokator, koji vas pali na guranje.
Medjutim moj prigovor tebi se odnosi na tvoj suvišni pokušaj da ukažeš kako se u EU "pase trava", a ne jedu pečene guske koje padaju s neba.
Zašto ogromna većina Srbalja sniva o EU rajskim vrtovima, sa tim da su patriote rascveljene jer se članstvo uslovljava faktičnim priznanjem Kosova.
Jednostavno stariji su fascinirani gedžama koji su se po nekoliko godina rada na Zapadu vratili sa mercedesom, a po deceniji izgradili trokatnicu.
Mladi su, u uslovima beznadja, fascinirani jadnom propagandom o svetloj evropskoj budućnosti.
Nikakav primer (kao to što većina Rumunja misli da se bolje živelo za Čaušeskua), ne može razbiti EU iluziju, koje se Srblji drže kao utopljenici slamke.
Препоруке:
6
2
66 недеља, 21 август 2011 14:46
Ружичасти пантер
"...u privrednoj i političkoj koegzistenciji." Могуће је додати - на бази билатералних уговора са ЕУ као целином и са земљама чланицама појединачно. Значи на бази класичних односа који важе у међународним односима.Европска унија је изузетак у том погледу. Начин на који су уређени односи између чланица Уније као и односи између Уније и трећих земаља је непознат у историји међународних односа. ЕУ је један џиновски експеримент чији циљ никада није јасно назначен.Да ли је то стварање трговинске уније или стварање федералне државе.Резултат је један хибрид неефикасан и као економска заједница и као државна творевина. Обично се каже да је нешто већ виђено, déjà vu. За Европску унију се може рећи да је нешто никад виђено, jamais vu, и да као таква не може опстати. О томе сведоче полувековне дилеме, реформе и лутања и коначно криза - латентна од Мастрихта а акутна од 2008.
Препоруке:
4
1
67 недеља, 21 август 2011 15:37
Gordana
Sasvim je jasno: Sto nisu uspeli da urade sa dva svetska rata, nemci su ostvarili markom i Evropskom unijom. Nesto se tu koprca Sarkozijeva francuska koja na Francusku nelici, ali su oni samo prilepak glavnom igracu.
Svaki , i najminimalniji, ustupak koji smo dobili od EU ja bio kada smo se, priblizili nekoj saradnji sa Rusima!!!!!! Kako to nasoj vlasti nije dalo ideju sta i kako treba da radi?Nazalost, njima nepada napamet da se brinu o sudbini Srbije. Pricaju svoju besmislenu mantru o Evropi koja nema alternativu dok ceo svet govori o zemljama "Brik-a" kao o jedinoj perspektivi svetske ekonomije, dok svaka,svetska firma, koja imalo razmislja o buducnosti, vec decenijama ima predstavnistvo u Kini.
Najtuznije je , ipak, sto nema nikoga na politickoj sceni ko nudi nesto sto ima veze sa ovim tekstom!
Препоруке:
7
0
68 недеља, 21 август 2011 15:53
Marko Gay
@ Radmilo

Zašto Srbija ne može da bude u koegzistenciji sa EU? Postoji modus suživota EU i Srbije, u privrednoj i političkoj koegzistenciji.


Vidite, to je i Milosevic mislio, to verovatno i Vukadinovic misli, to zapravo 90% Srba misli.

Ali, meni to govori da uopste niste razumeli sustinu spora.

Neverovatno, toliki instituti, predsednicki savetnici, eksperti za medunarodne odnose - a svi ste ipak progutali nasu propagandu da je ovo sukob oko ljudskih prava.

Je li mozda Albanci postuju ljudska prava pa ih zato tretiramo bolje od Srba?

Protiv Srba smo se okrenuli zbog njihove kulture, koja je problematicna jer je istovremeno i proruska i patrijarhalna.

Kakvi resursi Kosova, trice i kucine. Mi se bojimo da vi citav Balkan vojno ne okrenete protiv nas.

Zato ne moze biti mirne koegzistencije dok vam je kultura takva.

Dilema nam je samo da li pokusati menjati vasu kulturu ili Srbiju podeliti (u kom slucaju bi grad Beograd isao Madarskoj).
Препоруке:
2
8
69 недеља, 21 август 2011 16:32
@Gordana
Заборавили сте један детаљ - ко је финансирао октобарска дешавања и долазак садашње политичке гарнитуре на власт.
Препоруке:
6
1
70 недеља, 21 август 2011 19:00
апис
Ми немамо никакав интерес да се стопимо са Европом.Ни економски ни културни а камо ли духовни. Уласком у ЕУ ми нећемо добити веће бенефите од оних које сада имамо. И данас ми у ЕУ извозимо добра под повлашћеним условима. Ти повлашћени услови подразумевају увоз у ЕУ без царина , под условом да су добра произведена у Србији (доказ о пореклу , ткз.ЕУР 1 образац). Недавно је укинута и такса од 1120 дин. за тај образац ., те је извоз у ЕУ, потпуно либерализован. ПДВ се на извоз робе не фактурише. Значи, европски купац наших добара не плаћа царину,па наша роба има исти третман као да је произведена у ЕУ. Квоте које нам даје ЕУ на месо, шећер... ми не можемо да испунимо, јер су нам капацитети мали. Прича да када будемо део ЕУ имаћемо приступ европским фондовима и о повољним европским кредитима, и тсл. су приче за децу испод 5 година. Најбољи начин за економско ропство једне земље је- задужење земље. Незајажљиви шпекуланти, европски банкари (погледајте само колико је европских банака у Србији)
Препоруке:
6
0
71 недеља, 21 август 2011 19:31
апис
знају да је подмићивање у Србији неизоставни део политичко-економског ангажмана. Запазите само како динар у односу на евро варира. Банкарима-шпекулантима, је на овај начин омогућено да чистом шпекулацијом дођу до профита. Пример: Евро је прошле године у новембру вредео 108 динара , да би после месец дана сишао на 98 дин.Разлика је 10 дин. Проницљив (читај обавештен од службеника НБС) банкар је у таквој шпекулацији могао да на сваки продати евро заради више од 10%. Ако на тржишту прода 100 милиона евра, зарада је 10 милиона.Просто. Што би наш народ рекао : "Нит' ор'о , нит' коп'о". Европски је интерес да они пласирају свој капитал у нашој земљи. Наша радна снага је јефтина и они то вешто користе.Купили су све добре фабрике, јер су оне ковнице новца. Зар ми нисмо могли да управљамо добрим фабрикама и да нама доносе профит? Ко је за то крив? Па, власт, јер није створила амбијент , да онај ко је успешан просперира и да се награди, већ по инерцији раде све лошије од својих претходника.
Препоруке:
5
0
72 недеља, 21 август 2011 21:21
наташа @ Marko Gay
Идемо одмах "in medijas res".
ЕУ је пред финансијским и свајким другим колапсом.
Тешко да она може и сама себе више да контролише, а не камо ли некога другог.
НАТО као једно велико складиште авиона и камиона се показало у војном смислу прилично безвредно. Чак и у сукобима са ненаоружаним опротивницима. Политичко воџство НАТО пакта нема ни идеју шта треба да ради ни како јер у политичком и финансијском смислу су доживелчи крах. Војно руководство НАТО пакта је у војничком смислу прилично неуко, а у моралом то је група кукавица и неспособњаковића.
Ни веће скаламерија ( авона и камиона и лоших пушака ) ни јандијих војних учинака.

Организације у чије име наступате као добровољац не вреде ништа.
Препоруке:
6
0
73 недеља, 21 август 2011 21:49
Agent MI6
U principu se slažem da je politika "EU nema alternativu" pogrešna, ali ne zato što mislim da je članstvo u Uniji loše po sebi nego zato što generalno smatram da nijedna ozbiljna politika ne sme ostati bez plana B u slučaju da se plan A iz bilo kog razloga izjalovi. Pritom ne mislim da bi ta alternativa EU trebalo da bude bilo kakav strateški savez sa Rusijom, Kinom i slično. Srbiji je neophodno da se u svakom pogledu što pre vesternizuje, bez obzira da li će doživeti da formalno uđe u EU ili neće.

Posebno mi je zanimljiva ocena gospodina Vukadinovića da bi za Srbiju bilo najpovoljnije da ostane "izolovano ostrvo okruženo članicama EU". Ne znam na bazi čega g. Vukadinović procenjuje da bi Srbija u tom slučaju bila u "privilegovanom položaju", odnosno čime bi to tada postala "privlačna za strane investicije". Bilo bi lepo da dobijemo racionalno obrazloženje, a ne samo stav iza kojeg ne stoji ništa osim ličnih afiniteta njegovog autora.
Препоруке:
2
7
74 недеља, 21 август 2011 23:18
Marko Gay
@ наташа

Организације у чије име наступате као добровољац не вреде ништа.


NATO i EU su nam pomogli da rasturimo Jugoslaviju i Srbe odvojimo od Jadrana.

Takode, u Libiji, Nato nam je znatno pomogao da porazimo Gadafija.

NATO i EU dozivljavam kao nase pse cuvare, mozda nisu bas uvek efikasni, ali su verni i poslusni.
Препоруке:
1
3
75 недеља, 21 август 2011 23:45
@ Agent MI6
Зашто би било неопходно да се Србија вестернизује? Било би занимљиво да образложите тај став. На Западу управо сматрају да је неопходно да се Запад истернизује јер је пад Европе и западне цивилизације неповратан.
Препоруке:
3
0
76 понедељак, 22 август 2011 08:18
mali Đokica @ MI6
Kažete da se Srbija treba da vesternizuje, pozapadnjači.
Možete li malo približiti taj pojam vesternizacije i zašto bi se Srbija vesternizovala.
Gde tu vidite sebe, srpska vlast je uprkos činjenici da je izbor Tadića za predsednika iniciran i "naređen" u sedištu britanske vojne službe MI6, ipak čisto pronemačka. Nedićevci, i to stoprocentni su na vlasti. Sutra im dolazi najdraži gost, a to nije ni britanska Kraljica ni Premijer nego nemačka kancelarka.
Vlastima najdraži gost, a ne narodu. Tu imamo jedan veliki gep.
Препоруке:
0
0
77 понедељак, 22 август 2011 10:50
slobodan 50
srbija bi bila najlepše mesto za život u evropi, kad bi se:

1. ujedinila sa rusijom.
2. ujedinila sa crnom gorom.

nema treće tačke potrebne za srećan život u srbiji.
Препоруке:
4
0
78 понедељак, 22 август 2011 13:07
Agent MI6
@mali Đokica:
Kažete da se Srbija treba da vesternizuje, pozapadnjači.
Možete li malo približiti taj pojam vesternizacije i zašto bi se Srbija vesternizovala


U najkraćim crtama, mislim na ono što je Mustafa Kemal Ataturk uradio svojevremeno sa Turskom. Amerika i Zapad mogu da upadnu u krizu s vremena na vreme, kao što su trenutno, ali Zapad će i pored toga uvek ostati Zapad - najbogatiji, najprogresivniji i najuređeniji deo sveta. S tim u vezi, oni koji se nadaju da će Kina i Rusija, pojedinačno ili zajednički, uspeti da preuzmu od Amerike poziciju svetske supersile baziraju svoja očekivanja na sopstvenim emocijama, previđajući realne prepreke zbog kojih su šanse za takav globalni preokret čak i u teoriji minimalne. Kina i Rusija bi mogle da učine takav podvig jedino ukoliko bi i same postale Zapad, ali to onda ne bi bio scenario koji vi priželjkujete, već upravo suprotan, zar ne?
Препоруке:
1
3
79 понедељак, 22 август 2011 16:07
мали Ђокица @ MI6
Драги колега, ви сте нека недићевска верзија MI6, јер сте некритични.
"Вестернизација" какву је Мустафа Кемал понудио Турској.
Та вестернизација је имала два сегмента први забранио да се носе фесови, у Србији се не носе Фесови, и наредио да сви државни чиновници носе европска одела.

Тај ниво "вестернизације" Србија је одавно достигла.

За време Мустафе Кемала је формиран врховни штаб турске армије потпуно потчињен војсци Велике Британије.

И то смо постигли, "наша" армија је у потпуности потчињена команди НАТО пакта.

Даље, комлетна привреда не "вестернизована", све банке и сав профит је вестернизован, нема наводника.

Сва кадровска решења у државним фирмама су потпуно вестернизована до сеоских пошта.

Шта још да се вестернизује?
Србија нестаје у вестернизацији.

P.S.
Имам утисак да САД финансијски зависи од Кине, а Европа енергетски од Русије.
Руско оружје и ракетни системи и авијација су надмоћни. Пушке и конвенционално оружје никад није ни било спорно.
Препоруке:
2
0
80 понедељак, 22 август 2011 16:38
@MI6
Рећи - Запад је Запад; Запад је нај, нај; Запад ће остати нај, нај - није баш нека рационална аргументација. Али у стварима жеља и веровања и нема места за рационално.
Препоруке:
2
0
81 понедељак, 22 август 2011 16:44
Marko Gay
@ мали Ђокица

Шта још да се вестернизује?


Ne mogu da verujem da ozbiljno postavljate ovo pitanje.

Turska je odmakla daleko ispred Srbije po prihvatanju nase post-tradicionalne kulture.

Na primer, u Turskoj je i 2011 odrzana gay parada bez problema, a to je vec deveta po redu takva parada.

A u Srbiji? Tek druga, ako se uopste odrzi.

Nasa procena da su Srbi jedan od najtvrdokornijih naroda po otporu nasoj post-tradicionalnoj kulturi je bila TACNA.

Neki smatraju da samo treba ostati uporan u pokusajima da se kultura u Srbiji promeni, i rezultata ce biti.

To je tacno, ali oni previdaju da je mnogo jednostavnije podeliti Srbiju izmedu susednih zemalja.

Madarske trupe mogle bi brzo umarsirati u Beograd i okoncati agoniju.
Препоруке:
0
3
82 понедељак, 22 август 2011 18:08
Љубопитљив @ Marko Gay
"Madarske trupe mogle bi brzo umarsirati u Beograd i okoncati agoniju."

После тога следи Ваше крунисање, претпостављам. Биће то заиста величанствен призор.
П.С.Више нисам љубопитљив. Јасно ми је.
Препоруке:
3
0
83 понедељак, 22 август 2011 19:39
Мали Ђокица @ Marko Gay
Што се Мађара тиче тешко да они могу да умарширају у Београд тако лако. Чак и да могу, а не могу, не смеју од Руса. Могу и Руси да умарширају у Берлин, али то није начин. Боље је продавати им нафту.
Можда ће умарширати када Срба више не буде било, али и њихова демографста процене је лоша као и хрвватска гора од српске.
Препоруке:
6
0
84 понедељак, 22 август 2011 20:21
jocal
... ko može da mi kaže da li je stav o vojnoj neutralnosti Srbije u programu ijedne parlamentarne stranke u Zemlji ... a zatim i stav o ekonomskoj i političkoj nezavisnosti Srbije , u smislu da EU ( ne Evropa ) ima alternativu ... skeptičan sam prema DSS-u ... moj problem je što poznajem situaciju iznutra (na lokalnom/regionalnom nivou ) dovoljno da znam da za stranačke vojnike nižeg i srednjeg nivoa upravni odbori i državna služba nemaju alternativu ( korumpiranost , znam , nije osobenost samo DSS-a ) ... inače ne planiram da glasam ... ne smatram sebe pametnijim od drugih , no smatram da je glasanje za ove ( bilo koga od ˝ovih˝ ) pucanj u sopstvene noge ; dok god ovi dobijaju svoju porciju promena u Srbiji biti neće ... računam da ako im se porcija (glasova) dovoljno smanji postane jasno da neko treba da ih ,onako sve na kamaru , isprati sa vlasti i pokuša da ovu zemlju pokrene nekim zaista drugim (trećim) putem ...
Препоруке:
2
0
85 понедељак, 22 август 2011 21:05
slobodan 50
savez sa crnom gorom i rusijom, rešava sve polazne probleme građana srbije i države srbije...posle je lako postati član bilo kog saveza na ovom svetu.normalno, kao i svaka normalna država, ovako........
Препоруке:
5
2
86 уторак, 23 август 2011 00:06
domacin
prvo!!!!!!!!!! da li su te strane investicije nase ili njihove 1.prvo nam daju kredit pa onda oni uzimaju nase pare kako? pa evo:neka strana firma otvara fabriku vrednost investicija 15.000.000.eura
kazu da ce zaposliti 1.500.radnika , drzava im daje podsticaj 10.000. eura po zaposlenom radniku sto iznosi isto toliko znaci nase pare koje vracamo sa debelom kamatom .e pa onda treba reci hvala vam na pomoci i vasoj demokratiji .daleko vam lepa kuca .sramota je sta rade sa srbijom ,bolje dovesti turke nego njih !!
Препоруке:
2
0
87 уторак, 23 август 2011 06:30
Зоран
Marko Gay, ма што се одржала геј парада мање-више. Одвавде из САД сам продавао нешто преко ибеја и пита ме један из Турске да ли би слао тамо ако победи на аукцији. Може, кажем ја. И он победи. Шаље ми адресу, видим на једном месту пише сокак. Ја се неамсемејем па му одговорим да сам ја у суштини из Србије, али ђивим у САД, па код нас сиокака значи мала улица. Он кађе да сокак код њих значи улица. Јо додајем, остало од отоманске имерије, знаш. Он ме отуда пита: Надам се да мислиш ништас лоше о њој? Па на крају, ја му кађем, и ниеј била тако лоша. Њима смо морали да дајемо 10%, а овима нашима 20% и више. Он се смеје. Кажем му за баклаве, тусрску кафу и додајем да ја не могу ту кафу да пијем, док се то у Србији пије бар два пута дневно. Он ми одговара да он баклаве једе само кдо бабе када еј рамазан, а кафу исто не може да пије, пиеј само ове капућине и тако то. Пошто знам како болнице у САД изгледају, а како само видео и турске када наши ишли на операције (наставак следи).
Препоруке:
2
0
88 уторак, 23 август 2011 06:34
Зоран
(наставак) могу да кажем да су искпорали америчке. Турска је једна од ретких земаља, да не кажем једнина која је за десетак годиан удвостручила плате. Погледајмо само Грчку докле је стигла. Турска не гледа Амере као освајаче нити себе као колонију, него купи од Америке све што мисли да је паметно.

Али,...ко је једном био нешто постоје реалне шансе да опет буде нешто, али ко никад ништа посебно није био, тешко да нешто буде од њега.
Препоруке:
4
0
89 уторак, 23 август 2011 10:10
Bojan Todorović
EU ili smrt?!
Ne znam nikog ko to kaže, i da misli ozbiljno i bukvalno.
Uvek se misli simbolički i prenosno.
Za smrt nedostaju elementi koje Vaše ideje nemaju. Milošević ih je imao i vođen njima srljao je tamo. Da je imao vremena i istrajao – smrt i nestanak nacije bi bile realna perspektiva.
Vaši predlozi se zasnivaju na DSS – ovskoj politici inata, sujete, parničenja, svadljivosti, durenja i kukanja i njen krajnji ishod bi bila samoizolacija, beda, siromaštvo, otpadnička podređena pozicija koja može trajati jako jako dugo i ne mora nužno da rezultira smrću.
Dakle – potpuno se slažem sa Vama – EU ili smrt je besmislica.

Naravno – svako iole odgovoran će i onaj razvoj događaja smatrati dovoljno opasnim i nepoželjnim, pa će pre no što ih izazove staviti na tas eventualnu nacionalnu korist i moguće posledice poteza.
Olako pozivanje na bojkot okruženja i selidbu na pusto ostrvo samo govori o odgovornosti predlagača.
Препоруке:
2
3
90 уторак, 23 август 2011 10:10
Bojan Todorović
Takođe - dilema : „ Evropa ili Kosovo“ uopšte ne postoji.
Kao i „EU ili smrt“ to je konstrukcija koja treba da nas odvrati od težnji ka priključivanju uniji i zatvori u mračnu memljivu konzervu autizma i samoizolacije.
Ne znam nikoga ko je Srbiji ponudio bilo kakvu vrstu povratka na Kosovo, u zamenu za odustajanje od učlanjenja u EU.
Ništa slično niko ne pomišlja, niti izgledi za to postoje.
Priznaćete – to bi bio jedan od osnovnih uslova za postojanje slične dileme.

Ako neko zna za makar i nagoveštaj predloga, ideju, bilo šta – što bi Srbiju približilo željenim ingerencijama na Kosovu – a da je predloženo sa nekog relevantnog mesta neka pomogne !

Nema ga.
Kosovo uopšte više nije u opticaju, da bi se njime trgovalo.
S druge strane – priključenje Srbije tokovima u okruženju i nekoj vrsti zajednice ( kako god se tada zvala ) uopšte nije sporno. Sporno je samo vreme kada će se to desiti i koliko će štete Srbi sami sebi naneti u jalovom infantilnom inaćenju.
Препоруке:
3
4
91 уторак, 23 август 2011 10:13
Bojan Todorović
U Hrvatskoj „niko ne bi dozvolio da se takve stvari dovode u pitanje“ ali u Htvatskoj niko nije dozvolio da ih čitav svet bombarduje tri meseca, niko nije dozvolio da im se uvode višegodišnje sankcije, niko nije dozvolio da ih NATO tera sa dela teritorije, i tamo instalira drugu vlast, pa Vaša primedba sadrži ogromne i neshvatljive previde.

Realnije je reći „U Hrvatskoj nisu dopustili da se dovedu u takvu situaciju“ da im neko iznuđuje bilo šta.
Isto važi i za Sloveniju, delimično za Bosnu, Kosovo, Makedoniju i Crnu Goru.
Ma šta mi mislili o Tuđmanu, Kučanu i ostalima – njihovi rezultati su vidljivi i jasni i u debeloj su suprotnosti sa Miloševićevim. Na žalost.

Verujte – mnogo bih više voleo da je obrnuto, da nam svi zavide i žale što nisu prošli kao mi, ali svakom objektivnom i razumnom je davno bilo jasno kako može da se završi avantura sa bezumnim, primitivnim, agresivnim i sumanutim diktatorom.

Realno – nismo ni prošli tako loše kako je moglo.
Živi smo.
Препоруке:
3
4
92 уторак, 23 август 2011 10:16
Bojan Todorović
„Ostrvo unutar okruženja“ koje ignoriše „ glupe zakone i besmislene norme“ i prosperira zahvaljujući svojoj super poziciji ne mogu da prihvatim kao OZBILJNU ideju u drugoj deceniji dvadesetprvog veka.

Ubeđen sam da ste i Vi svesni dubokog besmisla, naivnosti, neostvarivosti i prevaziđenosti ideje zasnovane na mitu o Brozu kao veštom igraču i umiljatom jagnjetu koje dve ovce sisa.

Sličnu ideju je pokušavao da provodi Milošević ali smo umesto zadovoljnog i sitog jagnjeta na kraju bili omraženi ugursuz koga jedna ovca vošti od batina a druga stoji i gleda nezainteresovano.

Nema nikakvog spora da bi nam sličan tretman ( bez batina ) sledio i sada ako bismo ushićeno krenuli na pusto ostrvo gde ćemo ubirati plodove oslobođenosti od GLUPIH (?) zakona.
Rekao bih da smo u naivnosti bacili pogled na Švajcarsku, Monako, Hong Kong ili neko slično mesto pa podigli nogu da se i mi potkujemo.
I na kraju, opet da pitam:
Koji su to „novi i novi uslovi“ – ako je moguće konkretno ?
Препоруке:
3
4
93 уторак, 23 август 2011 12:15
slobodan 50
boki, izvini, a šta si nam to pametno rekao u svojim memoarima?da te nije, možda, zahvatio pobednički duh?misliš da je sve završeno?bokice, jeste u ovom trenutku i raduj se ti, na svom nivou.međutim, istina je drugčija.realnost koja će uslediti, također.na tvoju žalost.seti se, bokice, đta je bilo, samo pre 21. godine?pre 25?samo se seti...dakle, nemoj olako tvrditi, početak mudrosti...bokice, mnogo mi se sviđaš.volim da čitam "tvoje" komentare.ti si mi reper, kontrola mišljenja...
Препоруке:
8
6
94 уторак, 23 август 2011 13:32
nataša @ Bojan Todorović
Vi uvek govorite o "dokazima" iz ugla gledanja policajca pripravnika sa završenom srednjom mašinskom školom i šestomesečnim kursom za policiju u Kamenici. Naravno ja ne podcenjujem te ljude, pogotovo ne one koji kažu da su tu da izvršimo uviđaj na licu mesta, da prikupe dokaze, ili ako su u saobraćajnoj sekciji da kažu da su tu da regulišu saobraćaj i kontrolišu dokumente.
A pozornici pripravnici sveznalice, pogotovo "gospodari dokazivanja" mi idu na živce. Koji ste to vi slučaj rešili?
Vaš odnos sa Miloševićem me podseća na jednog takvog pozornika koga je neko ugurao u policijski kurs, znajuči da je šef svim policajcima Milošević, znajućio da će morati da ide na Kosovo i najuren iz policije počeo da grdi i Miloševića i policiju u koju se ubacio preko ( nedićevsko-DB veze ) Reč je o vašem imenjaku i prezimenjaku.

Njegov lični sukob sa Miloševićem, izbacio ga iz policije, i njegova nasledna politička filozofija, nedićevska, ga drže u mentalnom zatvoru.

Isti ste on.
Препоруке:
3
4
95 уторак, 23 август 2011 14:10
Ајванхо
Можда би требало радити више на некој "Балканској заједници" земаља које нису чланице Уније и на тај начин прокламовати слободу, толеранцију, сарадњу, мир...Али обзиром на присутност евроатлантских снага на овим просторима, то је немогуће. Ми смо првенствено оптерећени Европском унијом из разлога што стање у Србији није онакво како је замишљено да ће бити после 5. октобра 2000. Међународно право је изгубило своју смисао признавањем Косова, а реална слика (још од деведесетих) је да контрола над Косовом није могућа. Још је жалосније што се партијски програми вођења полтике према Косову и Метохији користе за прикупљање политичких поена. Ми имамо совје принципе, своја правила, схватања, али пошто смо се ухватили у коло са проевропским коловођом, бојим се да ћемо морати до краја да одиграмо. Генерално, "борба" Србије у улози Давида против Голијата је немогућа, а то се доказало пар пута до сада: санкцијама, бомбардовањем, признавањем Косова итд.
Препоруке:
3
1
96 уторак, 23 август 2011 18:46
Ружичасти пантер
Супротно тврдњи Б.Т. да „priključenje Srbije... nekoj vrsti zajednice nije sporno“ – оно што заправо није спорно то је да ће се та заједница распасти. Организација од 400 милиона људи не може да опстане ако се не зна ко у њој доноси стратешке одлуке – политичке, економске, социјалне. Зар је могуће да нико у Србији не види хаос- институционални, политички, економски – који влада у ЕУ? Ко је одлучио о антикризним мерама 2008? После двомесечне политичке парализе, на брзину склепана група од шест лидера названа Г-6. Ко је одлучио о ангажовању ЕУ у Либији? Б-А. Леви позивајући са степеништа Јелисејске палате у рат против Гадафија. О томе, на велику срамоту велике Француске постоје снимци.
Уједињена Европа се испоставила као утопија а појединачно европске земље једноставно не могу више да се носе са државама-континентима као што су САД или Русија. Као Европљани можемо бити тужни због тога, али то је реалност. Хтели ми то или не, тражење алтернативе ЕУ је неминовност.
Препоруке:
1
1
97 уторак, 23 август 2011 19:56
Ружичасти пантер
П.С.
ЕУ ће се можда распасти на "неку врсту заједнице". Али поента и јесте у томе. "Нека врста заједнице" не може да се такмичи са класично организованим државама, поготову не са државама-континентима. Ибер Ведрин, луцидни и цинични бивши министар Француске то је јасно рекао. По њему, дилема "Европа-сила" или "Европа-острво мира" је бесмислена. Јер "ако нисте моћни (војно) онда сте немоћни, а ако сте немоћни онда зависите од других". Али, да би била војно моћна, Европа треба да постане држава, а она то никада неће постати јер у том случају бивше силе, Француска и Немачка, треба да буду сведене на статус једног Тексаса или Аризоне, што оне неће никада пристати.
Укратко, било да остане у садашњем "предраспадном" стању или да се распадне "на неку врсту заједнице" - ЕУ је осуђена на умирање.
Препоруке:
1
0
98 уторак, 23 август 2011 21:18
Žak Stranger
Poštovani gospodine Vukadinoviću,
isuviše ste optimistični kada govorite o odnosu EU i Srbije. Neko je već spominjao da taj bezalternativni cilj nije idejno kreiran ovde već u Briselu i Vašingtonu.
Radi se o tome da je floskula da "EU nema alternativu" zaista, na žalost istinita. A alternativu nema,ne samo Srbija,već ni 27 članica danas a ni Hrvatska, BiH i preostale zemlje Evrope sutra. Evropska Unija nije projekat naroda Evrope već međunarodnih bankarskih kartela, što znači malog broja porodica koje drže i kontrolišu MMF,Svetsku banku,STO i sve centre globalne moći.
Srbija može da bira da ostane ostrvo nad kojim vladaju i upravljaju međunarodne korporacije ili da uradi ono što su učinile i prethodne članice - učlani se i zamaskira stvarno stanje.
Svi narodi Evrope gube suverenitet pa i mi zajedno sa njima sve do stvaranja evropske superdržave čiji obrisi se već pomaljaju.
Ko misli da može da ostane suvereno ostrvo - ekonomski pre svega - neka bolje oslušne i čuće NATO propelere
Препоруке:
2
2
99 уторак, 23 август 2011 22:02
@ Žak Stranger
Кажете да су сви народи Европе изгубили сувереност – то је тачно - али Европа тиме није добила сувереност. Она је само постала монета за поткусуривање суверених држава-гиганата над којима НАТО пропелери нешто избегавају да зује.
Препоруке:
1
0
100 уторак, 23 август 2011 22:50
Žak Stranger
"Кажете да су сви народи Европе изгубили сувереност – то је тачно - али Европа тиме није добила сувереност. Она је само постала монета за поткусуривање суверених држава-гиганата над којима НАТО пропелери нешто избегавају да зује."

Ne samo da nije nego nikada ni neće. A ako je suverena država - "gigant", kako vi kažete, ona čiji narod duguje 14.000.000.000.000. dolara, onda se nešto jako pogrešno potkralo u tumačenju suverenosti.
Narodi Evrope nisu nikakav izuzetak po tom pitanju, oni su samo deo globalnog sistema koji ruši nacionalne suverenitete u korist pravih giganata - međunarodnih korporacija i banaka.
A dokle god se nule gomilaju u nacionalnim dugovima, nema razloga da bilo šta zuji nad nebom "slobodnog sveta".
Препоруке:
2
0
101 среда, 24 август 2011 01:12
@ Žak Stranger
Није ми баш најјасније шта хоћете да кажете али ево да ја појасним свој став.

ЕУ, НАТО, ММФ, Светска банка, центри финансијске моћи... све су то делови једног света који је на издисају. Време у коме живимо је превратничко а изазовима тог времена најбоље одолевају, бар засад, Кина, Индија, Бразил, па и Русија. Кад сам рекао земље-гиганти нисам имао у виду САД.
Мислим да је идеја о чланству Србије у ЕУ трагична грешка. Унија је прва у том колоплету превазиђених институција која ће доживети слом. Била је замишљена као „бездржавна аутократија експерата“ која ће означити крај националних држава. На велику жалост њених твораца, последња деценија је обележена јачањем националне државе.
Људи који су се у Србији дочепали власти октобра 2000, немају ни способности ни воље да осмисле, или бар да покушају да осмисле, правац у коме би требало да се креће Србија у овим бурним временима. У том смислу текстови као овај Вукадиновићев су од непроцењивог значаја.
Препоруке:
1
2
102 среда, 24 август 2011 14:54
Žak Stranger
@Poštovani,
kada sam rekao da, na žalost, Srbija nema alternativu upravo sam i imao u vidu nekoliko važnih činilaca:
1.Srbija nije zemlja BRIK-a niti se sa njima može porediti
2.Srbija nema samosvesno rukovodstvo već figure koje povlače spolja dirigovane poteze ubeđujući narod da je to jedino moguće. Čak i za poteze za koje nikako nema većine (npr.članstvo u NATO) već ima a biće sve više pokušaja da se narod ubedi kako to nije referendumsko pitanje već odluka koju će doneti vlada a potvrditi je skupština (osim ukoliko u narednim godinama reklamokratija ne učini svoje pa i za to ne bude nekakve narodne većine)
3.Srbija će ubuduće biti sve više zavisna od EU fondova, kredita i ostalih "dobrobiti" da će joj članstvo biti jedini izlaz.
Kada napisah da gospodin Vukadinović previše optimistično gleda na stvar, upravo sam mislio da
u gore navedenim okolnostima, ovako mala a ovako razjedinjena Srbija zaista neće imati alternativu.
Препоруке:
3
0
103 среда, 24 август 2011 15:14
XY @ domacin
Оно што је парола "ЕУ нема алтернативу" за државну стратегију, то је парола "Стране инвестиције немају алтернативу" за економску стратегију. Обе су погубне по српске националне интересе.

Развој једне земље треба да почива првенствено на домаћој штедњи. Мање добро решење је развој уз помоћ страних кредита а најгоре решење су стране инвестиције јер подразумевају губитак контроле над производним апаратом. Стране инвестиције су пожељне само уколико се њиховим посредством освајају нове технологије.Међутим, ни робне куће, ни тржни центри, ни филијале страних банака не спадају у носиоце нових технологија. Зато у свету та врста улагања подразумева инвестициони реципроцитет.Примери, пак, које наводи "domacin" спадају у најобичније дезинвестирање.

И поред општег осиромашења, домаћа штедња би се могла формирати опорезивањем добити корпорација које послују на нашој територији.Међутим, због "безалтернативне ЕУ" ми имамо најнижу стопу пореза на добит у Европи - и још се тиме хвалимо.
Препоруке:
2
0
104 среда, 24 август 2011 23:56
@ XY @ domacin
А некада су те компаније биле наше па је и цела добит била наша.
Препоруке:
0
0
105 среда, 31 август 2011 13:07
Klaus Kinkel
Nemam ništa protiv da Srbija odustane od članstva u EU i da se okrene Rusiji i Kini, ali bez Vojvodine. Dajte, braćo Srbi, da se mi lepo razdvojimo - vi na svoju, a mi Vojvođani na sviju stranu. A posle se ujedinjujte i sa Severnom Korejom, ako vam je do toga
Препоруке:
0
1
106 петак, 02 септембар 2011 00:44
zorica kocic
Ovaj tekst treba stampati kao letak i deliti ga svakom stanovniku ove zemlje. To bi, mozda, bio jedini nacin da, kao sto kaze autor, "skinu paucinu s' ociju" i hladne glave razmisle o toj nezasitoj azdaji EU.Da vide njeno pravo lice. Nazalost, dosta ljudi je, tokom svih godina patnje naucilo da misli televizorom umesto glavom.Svaka Vam je na mestu, Bog Vas cuvao! Takvi treba da vode ovu zemlju.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер