уторак, 30. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Пољопривреда и село - право на наду Србије

Kоментари (42) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 петак, 19 август 2011 14:32
moravac
Nista od toga, Milane, evo Nemci se spremaju da ucene srpsku vladu da pravi hidroelektrane na Moravi i tako potopi najplodniju srpsku zemlju
Препоруке:
26
0
2 петак, 19 август 2011 15:25
thinking maize@ аутору
Поштовани г-дине Пурићу, "дугујем" Вам скоро годину дана одговор "гледе" једног аспекта примене науке у пољопривреди (пошто радим у агрономском институту), но о том потом. Овде бих се, а пошто сам "прелетео" преко Вашег текста, осврнуо само на неке аспекте ове проблематике које нисте дотакли или сте можда непрецизно формулисали, аза које знам по природи ствари (17-так година рада у овој области). Прво, врло сте посредно дотакли (помињањем примене информатике у пољопривреди и помињањем активности г-ђе Борке Вучић) нешто што бих назвао "измена свести", а што су наши теолози звали ПРЕУМЉЕЊЕ (посрбљени израз за грчко: METANOIA). Мислим да је БИЛО КАКВО ПРЕУМЉЕЊЕ у нашем односу према пољопривреди, селу и last but not least (мали обол "нашим" љубитељима Империје, који готово све англицизују!) оном друштвеном слоју, који зовемо СЕЉАШТВОМ, НЕМОГУЋ БЕЗ ДРУГАЧИЈЕ КУЛТУРНЕ и МЕДИЈСКЕ ПОЛИТИКЕ! Довољно је само да поменем НАКАЗЕ од ТВ емисија типа "Домаћине ожени се", па да Вам све буде јасно!
Препоруке:
17
0
3 петак, 19 август 2011 15:35
thinking maize@ аутору, наставак
Елем, поштовани г-дине Пурићу јасно Вам је да без темељне ДЕРАТИЗАЦИЈЕ медија и ЦЕЛОКУПНЕ НАШЕ КУЛТУРЕ од рекао бих ГОТОВАНСКОГ СТАВА ПРЕМА ЖИВОТУ (иначе "прегнанто представљеног" "легендарним" "стиховима": "УЗМИ СВЕ ШТО ТИ ЖИВОТ ПРУЖА, ДАНАС СИ ЦВЕТ, А СУТРА УВЕЛА РУЖА!"), НЕМОГУЋЕ БИЛО КАКВО ОКРЕТАЊЕ РАДУ, ЕТИЦИ РАДА, као предусловима сваког бољитка! У том смислу, веома је неопходно ИЗВРШИТИ и НЕОПХОДНЕ РЕЗОВЕ и у Министарству образовања, али НЕ САМО у смислу УВЕЋАЊА ТЕХНИЦИСТИЧКОГ ЗНАЊА (које је по себи врло корисно!), већ у смислу популарне легенде о буквару швајцарских основаца, који наводно почиње са: "НАША ЗЕМЉА ЈЕ МАЛА И СИРОМАШНА И МИ МОРАМО МНОГО И НАПОРНО ДА РАДИМО ДА БИСМО ДОБРО ЖИВЕЛИ!" Надам се да увиђате да су без тих промена, ВРЛО су ОТЕЖАНЕ ОДГОВАРАЈУЋЕ ПРОМЕНЕ у нашем односу према пољопривреди, селу и сељаштву, које би МОРЕАЛЕ ДА ДОВЕДУ ДО ПОЗИТИВНОГ ПОМАКА! Значи, ради се о НЕОПХОДНИМ ПРЕДУСЛОВИМА, да би све што предлажете било могуће спровести!
Препоруке:
20
0
4 петак, 19 август 2011 15:54
thinking maize@ аутору, КРАЈ!
Као што рекох, last but not least, појаснио бих неке ствари у вези ОРГАНИЗАЦИЈЕ ПОЉОПРИВРЕДЕ, које нисте добро описали или можда немате добар извор. Ради се о РЕЈОНИЗАЦИЈИ, тј. организацији пољопривредне производње сагласно социо-еколошким претпоставкама за ту производњу у датом окружењу! Наиме, већ ДЕЦЕНИЈАМА, самопрокламовани "стручњаци" за пољопривреду нас бомбардују "позитивним примерима" из Холандије, Данске и Словеније, НЕ УЗИМАЈУЋИ У ОБЗИР ДА ЈЕ Србија ЗЕМЉА БРДА, ПЛАНИНА И РАВНИЦА, са становништвом које припада културама БИТНО ДРУГАЧИЈОМ од култура тих земаља! Док су Холандија и Данска РАВНИЧАРСКЕ ЗЕМЉЕ са ПРОТЕСТАНТСКИМ СТАНОВНИШТВОМ, а Словенија има ПЛАНИНЕ и КАТОЛИЧКО ЉУДСТВО, ситуација у Србији је ПОТПУНО ДРУГАЧИЈА! У том смислу, кад се већ угледамо на неког, много је боље угледати се на Француску, земљу РАВНИЦА, БРДА и ПЛАНИНА, са католичком, тј. претежно МЕДИТЕРАНСКОМ КУЛТУРОМ! Ове примедбе Поштовани г-дине Пурићу схватите само као допринос Вашем предлогу. Свако добро!
Препоруке:
21
0
5 петак, 19 август 2011 16:45
нафтно поље
Имамо срећну околност да живимо око 45. упоредника географске ширине, који собом носи и четири годишња доба, што је, сада већ и научно доказано, најидеалније за све облике живота (четири пута годишње се организам привикава на друге услове, што је и у генима записано као предуслов за разноликост и отпорност). Природана околина (оно што ми зовемо село) у још увек умерено насељеној земљи, је по светским стандардима квалитетног живота идеал за срећног човека.


значи и зима има својих предности. као што је север Србије (тзв. Војводина, мада Банат је био Војна граница, а Барања....), дакле, север држве можемо посматрати и као нафтно поље јер се из жита производи и гориво-етанол.
Препоруке:
5
0
6 петак, 19 август 2011 17:00
Tanin
"Poljoprivreda i selo, u okviru ukupne ekonomske politike, moraju se proglasiti za apsolutne prioritete u postepenom ekonomskom oporavku Srbije."

Slazem se sa gornjom konstatacijom g. Purica, ali ne i sa njegovom tvrdnjom da je selo zapostavljeno tek od devedesetih/dvehiljaditih godina. Sa unistavanjem sela se je pocelo odmah sa dolaskom zlocinackog rezima Josipa Broza i njegovih aktivista. To brutalno unistenje sela sam licno doziveo. Pokupili do zadnjeg zrna zito i jos naredjuju: gde ste sakrili drugu polovinu! Tako se pocelo sa unistenjem seljaka pre pedeset i vise godina i nije prestalo do danasnjeg dana. Mnogo vam srece u spasavanju sela; za mene je prekasno.
Препоруке:
22
1
7 петак, 19 август 2011 17:53
Lazar
Sviđa mi se ideja da ovakvo razmišljanje g.Purića postane nacionalni projekt.A može li Srbija oko bilo čega da se složi i da joj to bude nacionalni projekt pokazalo je skoro prošlo vreme.
Препоруке:
13
0
8 петак, 19 август 2011 18:36
DP
A koji bi to domaći političar pristao da bude neki osrednji gradonačelnik kako Purić vidi ulogu predsednika Srbije?Zaista je trenutak da svi zajedno a prvo naši vajni političari shvate pravu veličinu Srbije.
Препоруке:
9
0
9 петак, 19 август 2011 18:57
Ad hoc
Чланак је лепо академски написан.Али,....
Село и сељачки живот су плански разарани од броза и пајташа.
Нажалост,ти пајташки наследници још дрмају Србијом.
Да би Срби преживели,село оживело и преживело мора да заобиђе владајуће структуре.
Не треба од политиканата/владе ништа да тражи тако неће морати да им врати јер ће их ови огулити.
Погодно за оживљавања села је "Пермакултура".
Ништа ново за наше сељаке.
Јесте за оне који су се одродили од села.
David Holmgren,као почетна литература.
П.С.
Пермакултура из горе наведених разлога(да би се заобишла владајуча клика)се ради по целом свету.
На нету видим да има почетака и у Србији.
Препоруке:
4
0
10 петак, 19 август 2011 21:10
Висарион
Треба јердноставније и јасније.Сељак мора да буде у првом плану.Докле год он продаје свој производ за цену три пута јефтинију него штоп је она на пијаци,ту други односе шњур.Сељаке стављају у мишју рупу а све остало плаћају потрошачи.
Малине сто динара код произвођача (по моме много) а на Зеленом венци те малине продају по 300 (премного)Кад би произвођач ту стигао и продавао малину по 200 дин убили би га.Он се и не усуђује или не зна цене да ту стигне.Али малинари су размажени и нису карактеристични.Њих наше тржиште не инетересује.
Парадајз у Лесковцу 4,5,6 динара у Београду 4о.Јефтино и овде али багателно тамо.Добро таква година.Али, ако сељака сви бију и порезници и бог и накупци и прекупци а он на најнижим гранама у структури цене, никад ништа нећемо учинити.Кад он постане центар света у тој цени, нешто можемо да очекујемо.Остало је надградња.Обезбедити му проток робе,наћи купца,направити прерадбњене капацитете.И народ ће се вратити тамо где је стварно добро.
Препоруке:
8
0
11 петак, 19 август 2011 21:35
Војислав
Сваки пољопривредник и сељак мора да буде научник,
да зна шта и када треба да уради.
Земља, да би рађала, мора се неговати.
Србија је неука земља, на вивоу Карађорђа.
Само што су волове заменили ови у власти и стари зарђали трактори.
Где су јутарње емисије за село, обука, плодоред, дневне поруке шта да се ради.
Сељаци се завалили и гледају стоку на власти и фарму.
Џаба ћете бацити милијарде, ако нема ко да ради.
Касно је за Србију, док нам све не одузму Немци и Хрвати, а онда натерају
да радимо шта они кажу - нема ншта. Српска власт спрема србе и Србију за велики логор.
Осветиће нам се Немци за победе и у Првом и у Другом светском рату.
Иде Меркел и води бригаде..
Препоруке:
15
1
12 субота, 20 август 2011 00:47
MS
Odličan tekst i putokaz za oporavak Srbije i spas od siromaštva i beznađa. Samo nam nedostaje ozbiljna, sposobna i odgovorna vlast da to i sprovede.
Препоруке:
11
0
13 субота, 20 август 2011 02:13
Teodora
Izvaredna ideja i mogućnost da Srbija postane uspešna i dobro stojeća država. Mada, mislim da nema tako dobre ideje i programa, koji ova vlast neće brzo da upropasti i obesmisli.
Препоруке:
13
0
14 субота, 20 август 2011 08:14
in medias res
@thinking maize
Pozdrav za izvrsne komentare od Neimenovanog popljuvanog. Od vas se da itekako šta naučiti ali, pretežno, kada se bavite svojom strukom, mada vam je, u ovom slučaju, i širi okvir izvanredno postavljen.
Препоруке:
2
0
15 субота, 20 август 2011 08:35
nedten
Naslov teksta odmah upućuje čitaoca na razmišljanje i maštanje gde bi svako od nas mogao da se nađe? Čitalac može da razmišlja i mašta po mnogo pitanja iz naše prošlosti, sadašnjosti i budućnosti. Posle pročitanog tekstaje ostalo mi nedorečeno pitanje:šta je osnovni preduslov da imamo svi "pravo na nadu Srbije"?. Pisac u tekstu na to pitanje nije dao odgovor ili ga nije posebno naglasio. Mi rođeni u Srbiji svi imamo pravo na nadu! Pravo na jednake uslove i šanse. Ali nažalost nas je u Srbiji svakog dana sve manje, godišnje nas je manje za jedan osrednji grad. Zašto se ljutiti na Broza koji je bio metalac i koje je naše pozvao u fabrike da rade i tako ostave svoja ognjišta i zaborave da treba da nas bude isto ili više. To je bila strategija da nas svakog dana bude sve manje! Zašto se ljutiti na sve sledbenike takvog shvatanja pa i danasnje, koji nastavljaju sa tom strategijom razvoja. Nove generacije moraju sprovesti potpune promene
Препоруке:
2
0
16 субота, 20 август 2011 08:50
nedten
(nastavak prethodnog komentara)
Promene koje će imati za cilj da imamo šansu da nas bude više. Da ne bude deklaracija o vracanju na selo,jer će takav deklarativni stav biti samo poruka ali ne i stvarnost. Stvarnost mora biti da se izvrši vraćanje svom imanju svojoj nadi i budućnosti, vraćanje u stvaralaštvo i prosperitet Sela Srbije. Treba proći Srbijom i videti šta sve ima neobrađeno i neobrano i sve je jasno. Rođen u kući u kojoj je svakog dana večeralo 15 članova porodice zajedno, i gde se pravio plan i raspored ko i šta će sutra da radi i gde nije bilo tužnih već samo umornih, stvarnost je da u toj kući danas ima dva ostarela člana, koji svako jutro gledaju šta to nije urađeno. Sadašnje generacije moraju napraviti suštinske promene, da se naše selo oživi, da zemlja postane plodonosna, njive poorane, voćnjaci uređeni i plodovi ubrani, da u svakoj kući legne više umornih a osvane više zadovoljnih. Bude li nas više nada postoji! Zato trebaju promene.
Препоруке:
12
0
17 субота, 20 август 2011 10:25
Микаило
Добра идеја, али тешко остварива. Проблем је у власти. Садашњој власти.
Препоруке:
11
0
18 субота, 20 август 2011 11:54
DUSL
u svakom slucaju pozitivan clanak gospodina Purica. Medjutim, nas problem je taj sto svi ljudi koji daju konstruktivne prijedloge i imaju ideje o nacinu izlaska iz ove 150 godisnje (i duze)katastrofe srbije, nemaju bas nikakav uticaj na eventualne promjene. Vecina ljudi koji na NSPM pisu i komentarisu imaju vise ili manje konstruktivne prijedloge, ali se niko ne bavi time kako da se zemlja konacno rijesi "deformisane inteligencije" kako je rajs nazvao vladajucu strukturu jos 1928 godine. niko ne razvija mrezu istomisljenika sa konkretnim koracima, niko ne organizuje sastanke na kojima bi se diskutovalo o istim, niko ne zeli da zrtvuje djelic sebe za ideju u razbijanju ovog circulus vitiosus-a. vjekovima mozemo da sjedimo i pisemo komentare na NSPMovima, ali kada napustimo prostoriju u kojoj je racunar ponovo smo oni isti uspavani prosjecnjaci ostavljeni na milost i nemilost nesposobne degenericno mutirane vlasti koja nam iz sekunde u sekundu otezava povratak u normalu.
Препоруке:
12
0
19 субота, 20 август 2011 12:01
Marko Gay
Autor nije objasnio zasto bi poljoprivreda bila bolja za Srbiju od industrije seksa.

Za ovu drugu nisu potrebna tolika ulaganja i organizacija.
Препоруке:
2
11
20 субота, 20 август 2011 12:30
Петроније
Такст добар као полазна основа за разраду по темама и подтемама. Основни закључак јесте да нам требају промене, а то значи ПРОМЕНУ ВЛАСТИ. Без тога ово све остаје пуста жеља. Докази нису потребни (јер их има на сваком кораку).
Што се тиче потребе за постојањем банке која би била посвећена пољопривреди, треба истаћи да ТАКВА БАНКА ПОСТОЈИ И ТО ЈЕ „АГРО БАНКА“. И ова банка је прошла „сцилу и харибду“ односно муке промена које су учинили властодршци од 2000. године. Највећи број наших банака је угашен, а на место њих је доведено више десетина СТРАНИХ, баш из држава које су бомбардовале Србију и које комадају Србију отимајући Косово и Метохију. Ипак, ова банка се одржала, стицајем околности, и оријентисана је на подршку пољопривреди. Ту традиционалну оријентисаност, ова банка има од самог оснивања у СФРЈ, и заслужује да буде подржана у своме постојању.
Препоруке:
5
1
21 субота, 20 август 2011 12:34
Петроније
Држава мора заштитити пољопривредне произвођаче од страних „инвеститора“. На пример, аустријски власник хладњаче у Осечини плаћа воће произвођачима далеко испод цене коју плаћају други власници хладњача, а нико те произвођаче да заштити. Морали су протестовати данима да би им власник бацио мрвице. Циљ ових страних инвеститора и јесте пљачка народа и Србије, и држава и на овоме плану мора доказати своје постојање.
Препоруке:
7
0
22 субота, 20 август 2011 14:27
Кијевка
Забранити стране инвестиције у пољопривреди.
Имамо радну снагу, неће ваљда доћи немци да нам раде, ору њиве.
Ако дођу, правиће нам и децу.
Увести науку.
Опрему купити.
Како немац да држи хладњачу, да ли сте нормални? Откупом само у једној сезони ће је отплатити -пљачкањем наше радне снаге.
Препоруке:
12
0
23 субота, 20 август 2011 15:26
PETAR
Ovaj tekst, sa nekoliko razrada pojedinih stavova autora, sigurno bi bili prihvatljivi za svaku normalnu političku stranku.Koliko sam ja razumeo autor se zalaže da ovakva ideja,ili kako on kaže i neka još bolja,može da predstavlja toliko potrebni nacionalni plan.Sa svim se slažem,pošto i g.Purić predlaže da se napravi zajdnički advertajzing pozicije i opozicije za realizaciju takve ideje
Препоруке:
11
0
24 субота, 20 август 2011 17:51
наводњавање
једна од првих ставки би била изградња система наводњавања и самим тим ревитализација домаћих производних предузећа из те области.

међутим, мислим да су шансе да нешто очигледно перспективно и оптимално за ову земљу и успе-једнаке 0,0002 % поред овакве власти.

политичаре треба избегавати што је више могуће.
Препоруке:
5
0
25 субота, 20 август 2011 18:58
Зоран Ђорђевић
Највећи проблем за живот на селу праве жене. Село не може без женске руке, да се не лажемо.
Сеоске девојке код нас, чим мало поодрасту, беже из села и у неком граду трпе којекаква малтретирања и понижавања, и раде исто или више него што би радиле у селу.
Пре неколико година изрезилише оног помоћника министра који је предложио да се жене "увезу" однекуд из Азије. Смејаше му се неколико дана по новинама и он се, покуњен, ућутао. А идеја уопште није била тако блесава. Многа домаћинства би оживела. Зар треба да чекамо да почну да нам се уваљују Шиптарке?
Препоруке:
4
0
26 субота, 20 август 2011 20:40
ускогрудо
те ваше жене које помињете су само последица.

медији су ти који их потхрањују у илузији лаког, комотног, лагодног, "несељачког" живота.

и политичари (част изузецима)који (случајно?-(не)знају суштину) не обезбеђују неопходну инфраструктуру на селу.
Препоруке:
5
0
27 субота, 20 август 2011 20:43
thinking maize@ Зоран Ђорђевић
И "уваљују" се! Ево једне од веза: Воја, човек који живи у околини Ивањице, ожењен је Албанком, која му је израђала децу. Задовољан је, а она је срећна, јер је побегла од сиромаштва, а овде лепо третирана. За њега сам сазнао преко рођака који је добар домаћин, а син му је са преко 40 ЈОШ НЕЖЕЊА! Иначе, поменути г-дин Воја посредује у повезивању са породицама тих жена, али то КОШТА! Албанке којима се жене ти наши момци (углавном су из западне Србије), су све листом из околине Скадра, где има српске мањине. Такође ме неки људи из тих крајева уверавају да су те Албанке углавном поарнаућене Српкиње. По њима до тог арнаућења је дошло за време режима Енвера Хоџе. Махом су хришћанке, мада има и муслиманки. Све одреда при удаји, ако нису православке, прихватају православље. Наши момци из тих крајева су, пре тих Албанки, покушали са Украјинкама, али интерес жена из тог нама блиског народа био је занемарљив. Знате, "чудновати су путеви Господњи"!
Препоруке:
6
0
28 субота, 20 август 2011 23:29
Kristina
Tekst je vrlo realan, a ideje ostvarive i primerene našem potencijalu i mogućnostima. Da je bilo pameti, u ovoj zemlji bi se to odavno primenjivalo.
Poslednjih godina naša Vlada, bolje reći Dinkić, je na prilično nerazuman način potrošio dve milijarde eura narodnih para plaćajući stranim firmama za otvaranje novih radnih mesta. Tu ubrajam i ovu klimavu priču sa Fijatom u Kragujevcu. Za taj novac, mogla se pokrenuti poljoprivredna proizvodnja u 200.000 domaćinstava, da im je dato po 10.000 eura. I to ne bi moralo da se daje kao poklon, kako je strancima davano, već je moguće da se to vraća u narednih deset godina i to u poljoprivrednim proizvodima, za koje bi država garantovala otkupnu cenu. To bi bilo neuporedivo pametnije ulaganje i prava pomoć stanovništvu.
Ali od ove vlasti se ne može ništa bolje ni očekivati. Umesto da biraju pametne i sposobne na važne funkcije, oni neuspešnog pravnika, koji je i u svojoj oblasti, pravosuđu, napravio haos, postave za ministra poljoprivrede.
Препоруке:
13
0
29 недеља, 21 август 2011 01:42
Miloš
Srbija je u svojoj istoriji bila najuspešnija, kada je uvažavala seljake i stvarala ambijent da nesmetano rade u dobrim uslovima. Takođe je bila uvažena i poštovana kada su njom upravkjali ljudi iz naroda, čestiti i dobri domaćini. I sada nam je to jedina šansa da opstanemo i spasemo se laznih eksperata i patriota, a u stvari prevaranata i kriminalaca.
Препоруке:
15
0
30 недеља, 21 август 2011 12:15
Potomak
Svaki normalan čovek pa i Srbin zna da je domaćin osnov dobre organizacije koja nam jedino nedostaje.Sve ostalo Bog nam je dao.Dobar domaćin koji razume koliki smo i gde smo, kako kaže g.Purić,doveo bi ovu zemlju brzo u red.
Препоруке:
5
0
31 недеља, 21 август 2011 13:27
Ad hoc
За Госп.DUSL
Не сме се никако укључити владајућа клика него самостално без икакве помоћи исте обрађивати земљу.
Професија моје жене и моја је академско-социјалне природе.
Обрађујемо имање од 6 На после радног времена по принципу еко-биологије/пермакултуре.
Комбинацијом идеја:
Fukuoka Masanobu,Holmgren/Mollison,M.L.Kreuter и локалних прилика.
Довољно имамо за наше кућне потребе и да поклонимо вишак фамилији и пријатељима.
Кад би уложили више времена могли би и на пијац да продајемо.
Наведеном еко-биолошком пољопривредом ,редко ко ће се обогатити новчано(а шта су паре?)ал здравље по дефиницији(погл.нет)нема цену као ни срећа.

У праву сте,теорисање на рачунару без практичног рада не помаже.

Узмите грудву земље у руку,помиришете је,посадите било шта.Кад пожњете прве плодове,атавистичко осећање дела природе.
Препоруке:
3
0
32 недеља, 21 август 2011 20:19
Goran
Najzanimiljiviji mi stav Purića da u Srbiji postoje organizovane elite koje ispunjavaju inostrane naloge da nas zaduže i sve više zadužuju kako bi nas totalno porobili.Tu je svakako najveći otpor smanjivanju naših dugova.Setite se šta je bilo sa Čaušeskuom kad je Rumunija uspela da vrati sve dugove Zapadu!
Препоруке:
8
0
33 недеља, 21 август 2011 23:07
Верољуб
Веома добар чланак и одличне идеје за враћање Србије на прави пут. Наравно, предходно је, неопходно добро почистити трулеж који се намножио.
Препоруке:
5
0
34 понедељак, 22 август 2011 04:16
Srboljub Savic
Jos jedna prica dobronamernog g. Purica.
Jedino, sto je i sam ukazao, poljoprivreda nije sama za sebe, niti iko ozbiljan, je ne gradi bez industrije (neophodnih masina, alata, hemije i
preradjivacke), trgovine, saobracaja, ... nauke,...
Malo poredjenja i minimum analize Francuske (pa i
Holandije, Danske, ...) dalo bi bolju sliku ili
druge preporuke.
Tacno je da ce cena hrane rasti. Tacno je da Srbija
moze da bude izvoznik prehrambenih (industrijskih)
proizvoda. Tacno je da klima, zemlja, vode, ... mogu da daju hranu ukusa, mirisa, ...-posebnog kvaliteta.
Tacno je i to da je u razvijenim poljoprivredama najrazvijenijih zemalja, procenat stanovnistva koji
se njome bavi ispod 10%. Uostalom, ako je za posed
od 10 ha, dovoljno 2 radnika (u SAD je to daleko manje), lako se moze izracunati, koliko nas treba
za sve obradivo zemljiste u Srbiji. Kako poljoprivredi treba toliko toga oko (agronomi, instituti, fakulteti ...)kako se zamislja da se sve to dobije besplatno ili
S. Savic
Препоруке:
2
0
35 понедељак, 22 август 2011 16:43
Stojan P.
Србија би требало да независно води своју монетарну политику са циљаном инфлацијом око 8%, као што је то радио Јапан у време почетка свог светски признатог економског успона


На овом линку можете прочитати детаљну студију која показује да се јапанска електронска и аутомобилска индустрија никада не би развиле, да није било послератног дводеценијског концетрисања државе на развој пољопривреде, што представља уџбенички пример који само треба контекстуализовати с обзиром на српске услове : http://www.rusnak.info/poljoprivreda-japan-1.htm
Препоруке:
4
0
36 понедељак, 22 август 2011 17:28
DUSL @ ad hoc
vasa energija je za pohvalu, i to je dokaz kako nesto moze da se radi kad se radi s ljubavlju a sa druge strane kad se ima neka korist od toga, narocito zrdavstvena. mislim da ce ipak svijest ljudi vremenom pocinjati da se mijenja i da ce mnogi shvatiti da im fakulteti koje su pozavrsavali nista ne znace. govorim vam iz primjera mojih kolega tehnologa, arhitekata...nekoliko tehnologa "gradske raje" je dojadilo da ljubi tabane privatnicima, lihvarima i okusavaju se na slicnom polju kao vi i vasa supruga, sa poljoprivredom. jedni su zasadili 1000 stabala kruske i to bi im trecu godinu od dana sadjenja trebalo donijeti prinos/zaradu od 15 000Km, a ulozili su 10 000km. cinjenica je da uspjeh zavisi od dosta faktora, vremena, kise, grada, sezone, ljeta, zime i sl. ali je pozitivno da mozda i ima malo nade. tragedija je da 1kg domaceg paradajza na gradskoj trznici u BL kosta 0,25 evrocenti a u SPARU u austriji 400g 1,99€. ako me mozak dobro sluzi to je 40 puta visa cijena
Препоруке:
1
0
37 понедељак, 22 август 2011 17:36
DUSL @ ad hoc nastavak
iako je standard pesimisticki gledano u at visi od bosne 4-6 puta. gdje je tu logika. jos ludja je cinjenica da cu ja da sijem paradajz i paprike u saksiju a moj stari je od svog starog naslijedio 50000km2 obradive plodne zemlje, on i ja samo zajedno u posljednjih 20 godina otisli tamo 3 puta iako nam je 40km udaljeno od kuce. e to je tuga...polazim od sebe koji sam medicinske struke pa onda kritikujem sve ostale...koliko je samo takvih primjera...
Препоруке:
1
0
38 понедељак, 22 август 2011 18:03
Sava
Podržavam razmišljanje g.Purića da je jedan od osnovnih preduslova za bilo kakav nacionalni konsenzus potrebno da prvo Koštunica,Šešelj,Tadić,Nikolić i ostali shvate koliko smo mala i takoreći beznačajna zemlja.To što iz toga proističe normalan zaključak da i oni mogu biti samo mali lokalni političarčići je njihov problem ali njihovu megalomaniju plaćaju svi građani Srbije.Poljoprivreda i selo stvarno je za nacionalni konsenzus.Mnogo toga trebalo je već davno postići no nije nam se dalo pored ovakvih vođa.
Препоруке:
3
0
39 понедељак, 22 август 2011 21:18
Nićifor
Mislim da bi Srbija trebala brendirati "negativni turizam" a naša turističko marketinška deviza bi trebala da glasi :Dođite i vidite kako se ne treba ponašati i kako zagarantovano srljate u propast!
Sa šovinizmom i nacionalizmom u gore sutra!
Препоруке:
1
2
40 понедељак, 22 август 2011 21:54
Rade R
Večeras i RTS daje komentare koji se potpuno slažu sa Purićevim predlozima.Možda je počelo....
Препоруке:
4
0
41 петак, 26 август 2011 02:02
Турас
Тхинкинг маизе(Зар није лепше ћирилицом)Ваш одговор аутору је реалан,тачније увиђа се неопходност наведеног да би пољопривреда или било шта друго заживело.Нисам као Ви пољопривредни зналац,само добро ми је јасно да без коренитих промена,прво на државном па онда друштвеном плану,Пурићево писаније је стерилно. Тачније свим привредним и другим пројектима у овој "транзиционој"земљи нема изгледа да оживе. Радо се заносимо,да не кажем маштамо о Србији колевци здравог и радног народа,не желећи да видимо пропаст која нам хрли у сусрет.
Препоруке:
1
0
42 петак, 26 август 2011 11:09
Sara
Predlog da se napravi neki nacionalni konsenzus oko bilo cega,sam po sebi vredan je hvale.Sasvim se slazem da je poljoprivreda pravi resurs koji je u ovom trenutku izlaz za Srbiju.
Препоруке:
4
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер