понедељак, 06. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Шеснаеста годишњица злочина у Сребреници

Kоментари (27) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 11 јул 2011 10:10
Danilo
Da,sedamnaesta godisnjica od zlocina nad srpskim narodom u Srebrenici i selima oko nje pod komandom Nasera Orica i ostalih mudzahedina.
Za te zlocine niko nije osudjen ni u Sarajevu,niti u Hagu.

Boris Tadic nije,niti ce ikada prisustvovati komemoraciji srpskih zrtava.

Skupstina Srbije nikada nije usvojila Deklaraciju o osudi zlocina nad Srbima u Srebrenici i oko nje,niti je ikada upuceno saucesce porodicama zrtava.
Препоруке:
59
5
2 понедељак, 11 јул 2011 11:03
...
Srecan dan oslobodjenja srpske Srebrenice !

Ziveo Srspki junak general Ratko Mladic !
Препоруке:
55
9
3 понедељак, 11 јул 2011 11:21
@@
Овакво малоумље са "медијског јавног сервиса", верујем да је мало ко очекивао 5.октобра, сервис јесу али чији ?Срам вас било.
Препоруке:
43
2
4 понедељак, 11 јул 2011 11:25
б.с.
Седамдесета годишњица почетка јасеновачког геноцида над Србима.
Препоруке:
48
4
5 понедељак, 11 јул 2011 12:47
8372
Da, danas je 16-a godišnjica od kako su srpske snage počinile GENOCID u Bosni!
Zbog loše pripreme i nedostatka sredstava u finansiranju pravnog tima u Hagu, presuda za genocid je lokalizirana na područje Srebrenice iako se genocid desio na prostoru više od polovine područja BiH!
Evo i nakon 16 godina od genocida nad Bošnjacima, svjedočimo da Srbija i određeni intelektualni krugovi iz Srbije i manjeg bh entiteta sprovode i zadnju fazu politike genocida a to je negiranje genocida.
Препоруке:
6
53
6 понедељак, 11 јул 2011 12:50
Зоран Ђорђевић
Понављам оно о чему сам већ писао.
Прича о Сребреници је, заправо, „царево ново одело“. Сви знају да је то медијска подвала прве врсте, али нико неће то да каже. Мајке Сребренице неће, јер им овако одговара. Одржавају мит на све могуће начине. Обележавају годишњице, организују маршеве, иду у Хаг... Наташа Кандић и њене алапаче упорно терају причу о 8000 жртава зато што су плаћене за то. Борис Тадић не сме ни да писне, чак не сме јавно да постави питање да ли је то било баш тако, да ли онај Каргановић прича без основа, или је његова основа мало тврђа од Ердемовићеве.
Не знам ко ће да брани генерала Младића, али ће то суђење, ако га дочека жив, бити прилика да се стереотип о Сребреници коначно растури. Многи ће после тога да поцрвене, неки од једа, а неки од срамоте.
Препоруке:
47
6
7 понедељак, 11 јул 2011 13:04
El Pibe
Mladića u Hagu brani profesor medjunarodnog prava sa moskovskog univerziteta Aleksandar Mezjejev. Samo neka Mladić ostane živ pa će da leti perje okolo posebno oko Srebrenice koju profesor Mezjejev u tom obliku negira od prvog dana smatrajući da je optužnica protiv Mladića napisana kao bajka za malu decu.
Препоруке:
40
4
8 понедељак, 11 јул 2011 13:19
Деда Мразов лиферант
Хоћемо ли сазнати колико рођака муслиманских жртава се сахрањује у Поточарима и откуда су нахватали толико сандука с телима ако их није погинуло укупно више од 1900?
Препоруке:
36
4
9 понедељак, 11 јул 2011 13:34
Averoes
Samo vi nastavite sa negiranjem i daleko cete dogurati. Vec se prica u svijetu o vasoj hrabrosti. Mogu ja da vas razumijem, sramno je imati vojsku koja ubija civile, a morate ih slaviti kao heroje. Cijelo tadasnje rukovodstvo i vojno i politicko su danas u Hagu. Medjutim, Balkan je uvijek podrucje na kojem ce biti ratova. Znajte da za Srebrenicu ce morati da se plati. Nismo i necemo nikad zaboravit!
Препоруке:
4
47
10 понедељак, 11 јул 2011 13:35
Cvetko Ristić (Kušići, Skelane)
E pa, srećan vam "zgenocid" nad sirotim, malim, nevinim, jadnim, golorukim Orićevim gazijama, mudžahedinima, zlatnim ljiljanima, borcima za Alijinu "multietniĆku", multi-talibansku bih.
Препоруке:
34
4
11 понедељак, 11 јул 2011 13:38
porotnik
@8372
Kako da shvatimo Vaš komentar o nedostatku sredstava za finansiranje pravnog tima u Hagu? Da li to znači da ste imali sredstava da "kupite" presudu za Srebrenicu (donesenu mimo svih definicija o genocidu, jer se jedan narod ne uništava ako mu se svjesno spašavaju žene i djeca, a stradaju samo vojno sposobni muškarci), ali niste dovoljno da kupite presudu za genocid u čitavoj BiH? Da li to znači da znate da je i Sud u Hagu potkupljiv kao i domaći sudovi?
Препоруке:
33
3
12 понедељак, 11 јул 2011 14:08
рећи ћу док се још сме
Док још сме да се каже (пре него то забране неким законом, како су најавили) рећи ћу и понављаћу док го се може: није било никаквог геноцида. Највише о чему уопште можемо да говоримо јесте ратни злочин стрељања заробљеника, а и то у броју барем десет пута мањем од медијске округле цифре. Људи који су сахрањени у меморијалном центру су: 1) погинули током рата, 2) погинули током операција заузимања, 3) погинули током извлачења јединица ка Тузли, 4) стрељани заробљеници као одмазда за злочине над Србима, 5) побијени од стране мреже 'Паук' (француски легионари). Сви ови заједно чине бројку од једне и по до две хиаде. Све преко тог броја су погинули који су након рата пребачени у Сребреницу (и који се и дан данас преносе) како би се намирила измишљена бројка и све оквалификовало као 'геноцид'. И одговарајуће казнило. Сви они који са наше стране потпомажу одржавању ове измеишење и исфабриковане слике, директно руше саме темеље обе српксе државе.
Препоруке:
40
4
13 понедељак, 11 јул 2011 14:17
to je izdani grad!
pogledajte najbolji film o srebrenici koji su uradili norvezani --- > http://vimeo.com/25623292
... javite shta mislite o dokumentarcu
Препоруке:
17
1
14 понедељак, 11 јул 2011 14:18
@Averoes
Да се служим вашом логиком ('нисмо заборавили да бисмо наплатили'), могао бих рећи: 'ето, нисмо вам заборавили муслимански геноцид над Србима у Источној Босни 1941-5, па смо вам наплатили 1995'. То бих могао рећи, али нећу рећи, јер је то ВАША логика, а не моја. Мојом логиком, ја вам кажем: и ми Срби смо вама Муслиманима опростили ваше злочине (претходно ничим изазване), па смо могли и после тога да живимо са вама и поред вас. Ипак, нисмо били толико луди да нам се то поново догоди, па смо се војно организовали и спречили нови планирани геноцид над Србима 1992. године. Зар Олуја није геноцид? Ко договара за њу? Одбранили смо се, напросто, и ви нам то не можете опростити. Е, јако нам је жао... пс. Нисте на духовном нивоу човек чији сте псеудоним узели, мaда очито верујете да јесте.
Препоруке:
31
4
15 понедељак, 11 јул 2011 14:24
Раде Призренац
Наводно родбина страдалих Бошњака тражи да се утврди истина, али ја то нешто не видим. Ја видим да они само траже паре, оне златне кашике које им је обећао Алија, они не траже да се прво утврди истина, да се пронађу они који су пуцали. Када се пронађу они који су пуцали, онда се лако дозна и ко је наређивао. Али не, Бошњацима то није битно, они ето знају да је све Ратко наредио, да је Србија планирала, заправо једини циљ им је ратна одштета. По томе се види да до страдалих им није нешто претерано стало. Уосталом требало би мало више да се прича о сарајевским родитељима који су угрожавали животе своје деце намерно, излажући их опасностима рата, иако је постојала могућност да напусте Сарајево или макар децу одведу на сигурно. Људи којима није стало до рођене деце, сигурно се не би лепо опходили према туђој деци. Треба мислити о томе...
Препоруке:
26
2
16 понедељак, 11 јул 2011 14:32
Војвода Војислав
@8372

У Сребреници су, у Другом светском рату, Муслимани убили 6.469 Срба и за те злочине нико није одговарао.


@Averoes

Samo vi nastavite sa negiranjem i daleko cete dogurati.-

Ви негирате да је у селима око Сребренице убијено 3.287 Срба,тврдећи да су настрадали само војници,а да Насер Орић и Алија нису одговорни за те злочине.

Mogu ja da vas razumijem, sramno je imati vojsku koja ubija civile, a morate ih slaviti kao heroje.

Можете да нас разумете зато што не негирате шта је радила АрБиХ током рата или зато што ви славите своје хероје?

Znajte da za Srebrenicu ce morati da se plati. Nismo i necemo nikad zaboravit!

Мораће да се плати новчано или у људским животима или бисте желели и једно и друго?

Нећу ни ја заборавити Све српске жртве без обзира када су страдале,јер многе од њих нису ни пронађене јер су завршиле у мору,рекама,пећима,јамама.
Препоруке:
28
2
17 понедељак, 11 јул 2011 15:12
Svetlana
Ono što se desilo u Srebrenici jula '95 je zasigurno jedna od najvećih sramota srpskog naroda!
Kažu da je zadnja faza genocida negirati genocid.
Istog sam mišljenja te smatram da država Srbija treba da se pridruži ostatku civilizovanog sveta te da na odgovarajući način obeležava dan sećanja na srebrenički masakr i da zakonski sankicioniše one koji to negiraju ili omalovažavaju žrtvu!
Препоруке:
3
28
18 понедељак, 11 јул 2011 15:23
Peter RV
Ma te zelene mrtvacke sanduke gledamo vec vise od deset godina, a da ne znamo dali je unutar njima jedan jedini les. Posaljite ovu sliku Borisu Tadicu koji je spreman da vjeruje i u 80,000 strijeljanih Muslimana (i djecaka), da bi nas bez-alternativno odveo u evropsku tamnicu.
O Srebrenici, prvo istina- pa onda pravda.
Препоруке:
21
2
19 понедељак, 11 јул 2011 16:27
Деда Мразов лиферант
Ono što se desilo u Srebrenici jula '95 je zasigurno jedna od najvećih sramota srpskog naroda!
Kažu da je zadnja faza genocida negirati genocid.
Istog sam mišljenja te smatram da država Srbija treba da se pridruži ostatku civilizovanog sveta te da na odgovarajući način obeležava dan sećanja na srebrenički masakr i da zakonski sankicioniše one koji to negiraju ili omalovažavaju žrtvu!

А како би било да се, пре изношења тако далекосежних политичких импликација прво добро истражи шта се у Сребреници заправо догодило, пошто то још нико није до краја потврдио, и да се у то истраживање укључи и период 1992-95 заједно са импликацијама геноцида из другог светског рата на тим просторима, да лепо истражимо колико су уплетене стране службе па онда да вичемо "срамота, срамота"? Промовисати једнострану верзију рата и историје- верзију једне од страна у сукобу (у овом случају НАТО-вску и муслиманску) је противно жељи за помирењем за које се ви наводно борите.
Препоруке:
17
1
20 понедељак, 11 јул 2011 17:20
Averoes
Vojislav Vojvoda@
Kad su Bosnjaci negirali da je bilo srpskih zrtava? Zar Naser Oric nije za to odgovarao u Hagu? I covjek je sam otisao, nije se krio ko Mladic, Karadzic itd. I neka odgovara svaki Bosnjak koji je cinio zlocine nad civilima. Ali je cinjenica da su Srbi i Hrvati ti koji su vodili rat mimo svih ljudskih nacela. Njima se sudi za zlocine za koje se nije sudilo ni nacistima. Nas tamo ima najmanje i to valjda govori samo za sebe. Ovdje se velicaju ti zlocini i to je ono sto je porazavajuce i sto vrijedja sve sto je ljudsko.
Zrtvama ne treba novac, niti nam treba da vam to vratimo. Niti bilo ko poziva na to. Osveta je nesto sto je nisko i blisko je Mladicu koji se u Srebrenici svetio Turcima. Ali se nece zaboraviti i nece se dozvoliti da se vise to ponovi. A za Srebrenicu vec placate, tamo je ubijeno preko 8 hiljada ljudi, u Srbiji danas nestaje godisnje 33 hiljade. Opet kazem, necete daleko dogurati diceci se genocidom.
Препоруке:
2
21
21 понедељак, 11 јул 2011 17:24
Prокисо_Ђувеч
Драга браћо по крви, брујање целог србомрзачког света, о наводном геноциду над вама, покопао је овај искрен и поштен човек Хакија Мехољић.
@izdani grad, боље сведочење , од непристрасних, нисам видео, мада сам их доста погледао.
Овог тренутка ћу на адресу Њ.В БТ послати линк. Можда човек није погледао ова сведочења. Надам се да ће после гледања овог филма повући извињења, резолуције.... и коначно исправити кичму.
Наташи Кандић и осталим Чедама, Боркама, Соњама и Србљановићкама нећу препоручивати филм. Убеђен сам да су га погледали.
Препоруке:
16
1
22 понедељак, 11 јул 2011 17:53
Деда Мразов лиферант
Kad su Bosnjaci negirali da je bilo srpskih zrtava? Zar Naser Oric nije za to odgovarao u Hagu? I covjek je sam otisao, nije se krio ko Mladic, Karadzic itd. I neka odgovara svaki Bosnjak koji je cinio zlocine nad civilima. Ali je cinjenica da su Srbi i Hrvati ti koji su vodili rat mimo svih ljudskih nacela. Njima se sudi za zlocine za koje se nije sudilo ni nacistima. Nas tamo ima najmanje i to valjda govori samo za sebe.

Да, Орић је много одговарао- хашки "суд" му је још и платио што је одлежао више него што треба. Орићева пресуда је смешна, то и није пресуда већ награда!!Човек који се хвалио Филипу Мориону како је убијао српске цивиле у нападима, и показивао му снимке убијања-пуштен! То само говори о каквом се политичком суду ради. Једино што број муслимана у Хагу говори је да сте пронашли новог кадију који ће хришћане опет набијати на колац савременијим методама. Нико од нас ништа не негира, ви сте ти који највише вређају жртве користећи их за политички циљ.
Препоруке:
11
0
23 понедељак, 11 јул 2011 18:20
Војвода Војислав
@ Averoes

Насер Орић је осуђен на 2 године затвора зато што није спречио смрт 5 и малтретирање 11 Срба у периоду од 1992 до 1993.Шта ћемо са осталим жртвама и годинама?
Тај "човјек" се зарекао да ће се борити до последњег за одбрану Сребренице, па је побегао хеликоптером са 12 команданата пре српске офанзиве,толико о храбрости,а Алија је избегао суђење смрћу.

A za Srebrenicu vec placate, tamo je ubijeno preko 8 hiljada ljudi, u Srbiji danas nestaje godisnje 33 hiljade.

То што нас нестаје би требала да буде Божија казна, јел,не немаштина и себичлук у Срба?
Ваше учешће у Отоманској и Аустро-Угарској окупацији,као и у злочинима усташа и Немаца против Срба не подпада под Божију казну?


Ја се не дичим никаквим геноцидом јер га није било,већ освете (којом се не дичим) за оно што је Србима рађено.
Ваш проблем је што историја за Хрвате и Муслимане почиње 1991,заборављајући шта сте радили Србима кроз векове разноразних окупација.
Препоруке:
9
2
24 понедељак, 11 јул 2011 18:34
Tатјана
@porotnik

Коментар "оног с бројем" сте одлично разумели!
(А и ми с Вама.)

@svetlana

Па придружите се наташи, соњи, чеди и булументи па га до миле воље обележавајте. У клерофашистичкој, репресивној итд. Србији због таквих ствари још никоме није фалила длака с главе.
За вређање српских (тј. правих) жртава не хајте - нико разуман одавно не мисли да то друштво може било кога и било чиме увредити.

@свима који одговарају lovru, bosancu и осталима

Немојте расправљати са онима којима је управо то потребно да би прибавили нешто што личи на легитимитет.
(Добро, у овоме са "светланом" сам била мало недоследна, али то је изузетак, и није расправа, већ више неко упутство.)

П.С.

@некоме с паметним предлогом

Даће Бог, па ћемо 11. јул обележавати онако како треба - као Дан ослобођења Сребренице и победе над једном од најмонструознијих тврђава зла претходног, крвавог века.
Препоруке:
12
2
25 понедељак, 11 јул 2011 19:35
Sarajlija
Istina o Srebrenici se zna.Dogovoren scenarij u Alijinom kabinetu u Titovoj.O tome znaju i vrapci na grani, ali kome i cemu ponavljati kad svi znaju sve.Lose reziran srebrenicki mit puca po savovima, brane ga krojaci NSP, i naravno muslimani koji slave svoje pobede.Oslobodise celih 22 posto Bosne za 4 gidine.I ako su imali podrsku celog islamskig sveta, zapadnih medija koji srbe osudise i bez suda.Koliki je sumrak civilizacije vidi se danas.EU pod ofanzivom zelenih fanatika, jos uvek podrzava laz ceka.Miliarde islamskih dolara u bih pokradene, krivaca bema, bosna na izdisaju a i 4 rayhu u udruzenom zlocinackom pohpodu se ne pise dobro.Srebrenicki mit nakon nekoliko godina pusta vodupo svim savovima.Jos ga cuvaju zapadnjaci u nadi da ce ih mimoici zeleni val.Al se varaju, Uslamisti su u ofanzivi, Moskva, London, Madrid, Minhen, ovo je tek pocetak.Po Kuranu mira ne moze biti dok ne zavlada novi kalifat.Lazi za jednokratnu upotrebu poput ove su dio specijalnog rata, i nista vise. Aferim..
Препоруке:
9
2
26 понедељак, 11 јул 2011 20:27
Слађана
Balkanskim srpskim dušmanima:
Zapitate se zašto zapadni dušmani Vojvodinu nisu razbucali na isti način kao ostale srpske zemlje.
Odgovor leži u tome koja je najbrojnija nacionalna manjina. To su Mađari.
Koja je razlika između Mađara, Hrvata, Bošnjaka i šiptara? Mađari imaju nacionalni identitet, dok ostali pomenuti nemaju. Zapad to zna i zato im je plan da otcepe severni deo Srbije primajući ga u EU, a ne po starom scenariju iz 90-ih.

PS: Da, da... znam da je za Mađare to južni deo (što je istorijski tačno), ali Srbi su ga platili životima.
Препоруке:
6
2
27 понедељак, 11 јул 2011 23:10
mozemo biti srbi... ali prvo moramo biti ljudi!
Zato, dok smo tako daleko, naše vlastito grešno telo
Može da radi neuznemireno, obnavljajući
Red koji nastojimo da uništimo, ritam
Koji uprkos svemu kvarimo: srčani zalisci se zatvaraju
I otvaraju tačno, žlezde luče,
Krvni sudovi skupljaju se i šire
U pravom trenutku, životni sokovi
Pritiču da obnove iscrpljene ćelije,
Ne znajući upravo šta se dogodilo, ali zastrašeni
Od smrti kao sva bića
Gledamo sada ovo mesto, kao soko motreći dole
Netremice kočoperne kokoši
Koje prolaze u redu kljucajući,
Kao insekt čiji pogled zaklanja trava,
Ili jelen koji plašljivo izdaleka
Viri kroz prosek u šumi.

poslednja strofa pesme Nones

W. H. Auden

+ + +

Srebrenica u mom je srcu!

nikola srbin
Препоруке:
2
8

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер