четвртак, 25. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Кина: Отворен најдужи поморски мост на свету

Kоментари (15) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 30 јун 2011 16:45
Vladimir
Cestitke na ovom uspesnom velicanstvenom ostvarenom projektu velikog kineskog naroda
Препоруке:
21
1
2 четвртак, 30 јун 2011 17:00
iz Amerike
Dok Kina ubrzano ulaze u razvoj najsavremenije infrastrukture: brze zeleznice, mostovi u USA se sve raspada:: putevi su razlokani, zeleznica se prakticno jedva koristi za prevoz putnika i namerno zapostavlja, avio putnici se opasno zrace napastvuju i pretresaju kao kriminalci.
Препоруке:
20
1
3 четвртак, 30 јун 2011 18:01
jezivi
Šta bi tek Kinezi napravili da samo nisu u partiskom jednoumlju, već da imaju demokratiju kao Srbija.

Zamislite šta bi tek postigli da imaju mozgalje poput Čede, Draškovića, Dačića, eksperte poput Dinkića, Markovića, Bože i Mrkine neimare?
Препоруке:
37
1
4 четвртак, 30 јун 2011 19:08
Слободан Стаменић
Стичем утисак да кинези почињу да граде само да би градили. Односно да би држава како тако генерисала радна места упумпабањем новца у изградњу инфраструктуре, потребне и непотребне.

Мислим да скраћивање путовања са 40 на 20 минута, не може бити једина мотивација за овакав пројекат(вероватно их има још).
Сличну ствар су радили американци за време њу дила.
Правили су мостове и на ливади само да направе нова радна места и извуку се из рецесије. А извукао их је тек други сведски рат.
Препоруке:
13
8
5 четвртак, 30 јун 2011 19:43
Sajber MIleva
Мост преко мора, дуг 40 км коштао 4 пута више него мсот преко Аде, који је по дужини 200 пута мањи,
кинески мсот има ослонце у морском дну, а овај наш на шпицу Аде.

Па упоредите...
Препоруке:
23
1
6 четвртак, 30 јун 2011 20:03
Влада Канада
Сајбер Милева: Потпуно се слажем са Вама. Кинески мост је коштао око 36000 долара по метру, а мост преко Аде 375000 долара по метру, ако узмемо да је дугачак 1км. Скоро 10 пута више. Нисте у праву, то није корупција и бестидна крађа пара од, у најбољем случају, полугладног народа. У праву сте, ако сте помислили да народ боље није ни заслужио, јер је гласао за жуто-црвену мафију. У праву сте поново, гласаће ће тај полугладни народ поново за исту жуто-црвену банд у инат свом сопственом здравом разуму. Да ли здрав разум још увек станује у Србији?
Препоруке:
22
1
7 четвртак, 30 јун 2011 20:53
Симић Манојло
Кина ће, у то више нема никакве сумње, у наредних
20 г. постати Прва економија Свијета.А са развојем
привреде, иде све остало( наоружање, медији, који
су можда и важнији од наоружања, и уопште утицај у
Свијету-илустративно је учење Мандарин-а, широм
Свијета).Сада смо видели са којим се неопходним
поштовањем према кинеском Председнику, односе све
најразвијеније чланице ЕУ.
У нас политичари касно схватају (а брзо заборављају
али су иначе, врло интелигентни), и имају одбојан
став и према Кини и према Русији( која такође граби
чизмама од 7 миља). Нема земље у Свету, осим Србије
која не жели да има најблискије односе са двије
наступајуће велесиле.
Србија одбија испружену руку, заправо обадвије, у
чему се нарочито истичу Чеда и Динкић, али и читав
овај естаблишмент, који уопште није у стању да
препозна будућа кретања у Свету.
Ако Србија нема способнијих људи од ових на Власти
и око ње, онда би било најбоље да распустимо и
Председника и Владу и Скупштину.Анархија је боља
Препоруке:
11
0
8 четвртак, 30 јун 2011 22:20
Зоран
Кина ће постати друга Америка. Можда се то некима неће свидети.
Препоруке:
6
1
9 петак, 01 јул 2011 00:52
Деда Мразов лиферант
Стичем утисак да кинези почињу да граде само да би градили. Односно да би држава како тако генерисала радна места упумпабањем новца у изградњу инфраструктуре, потребне и непотребне.

@Слободан Стаменић,

Кинези не граде потпуно непотребну инфраструктуру. Осим овог поморског моста отворена с још три велика моста, сва три у склопу пројекта брзе жељезнице Шангај-Пекинг, што признаћете, је прилично далеко од непотребног.
Уосталом, Кина није у рецесији и не треба јој њу дил, већ има проблем с великом радном снагом.
У овом извештају агенција бета као да покушава да потпуно минимизује грађевински напредак у Кини. Данас је у Кини отворен не један најдужи мост, већ четири од шест најдужих мостова на свету.

Што наравно не изненађује много будући да су нам медији колонијални.
Препоруке:
7
0
10 петак, 01 јул 2011 03:25
Симић Манојло
Кина данас само у афричким земљама, има милион
висококвалификованих радника.Невероватном брзином
подижу заостале привреде афричких земаља, од градње
Железница, нискоградње,високоградње,преко пољопривреде, до експлоатације нафте на огромним
платформама у Океанима.
Није ни чудо да је залелекала Клинтонка вапајем
губитника: чувајте се кинеског империјализма.
И они афрички лидери који су склони Америци и западу, отворено изјављују да су кинеске инвестиције и подстицајни кредити много повољнији
од лихварских, западних.
Препоруке:
2
0
11 петак, 01 јул 2011 06:11
Јес Ај Крк
Понтчартрејн??? Ваљда Поншартен. Или то српска заљубљеност у Америку нема граница.
Препоруке:
2
0
12 петак, 01 јул 2011 09:32
Слободан Стаменић
@Симић Манојло

Не бих се сложио са вама.
Мислим да су веће шансе да кина проведе наредних 20 година у борби да опстане на нивоу на коме се сада налази.
Успех Кине остварен у последњих 15 година, заснива се на масовном извозу јефтиних производа. Остатак света је схватио њихову логику. Нико не жели да на дуже стазе поклања кинезима милијарде за ђинђуве и кишобране.
Глобална криза је вероватно већ покренула механизме за уравнотежење. Почев од смањења цене рада широм света. То ће значајно смањити конкурентност кинеских произвођача. Кинеска привреда ће вероватно остати једна од најконкурентнијих, али питање је да ли ће тај ниво конкурентности бити довољан да одржи тако масивну привреду и друштво које на њој почива.
Ако желе да опстану на овом нивоу мораће да пронађу нове механизме раста. Јефтин извоз им неће још дуго бити довољан.
Препоруке:
1
2
13 петак, 01 јул 2011 10:10
Comunist
Pametno je sto je kina prihvatila teoriju mirne koegzistencije, i razvija se dok evropa i amerika zive na kredit.A i srbija ce da potone na istoj toj ladji. "Mi cemo vas stici, i ne samo to mi cemo vas i prestici, mi cemo vas sahraniti"!
Препоруке:
2
0
14 петак, 01 јул 2011 11:08
Деда Мразов лиферант
@Слободан Стаменић,

Мислим да је Ваша логика погрешна. Тржиште је толико глобализовано да се нико данас неће играти хоћу-нећу игара и мало затварати мало отварати границе за производе. Стандард кинеза се свакодневно поправља управо због врло ниске цене рада, њихови производи неће још дуго престати да одлазе на запад, тамо се налази и цела бивша индустријска база САД-а на чему мали број људи на врху у Америци има баснословне приходе, и једни и други имају поприличну симбиозу у млаћењу пара иако су супарници, свима њима одговара имати на западу потрошача који ће прогутати сву робу, док се Кинези решавају болне тачне, вишка радне снаге.
За Кину је данас много већи проблем нешто друго, а то је огромна количина западне валуте, тј фиктивног новца. Њега се не могу решити а да сами себе не ударе по џепу, па ће пробати да се ишчупају великим пројектима код куће и у иностранству. Међутим то ће на дуже стазе само још повећати њихов политички и економски утицај у свету.
Препоруке:
1
0
15 петак, 01 јул 2011 11:44
Симић Манојло
Амерички спољни дуг: 13 трилиона долара, највећим
делом управо Кини која им даје зајмове.
Америка сада штампа паре које немају никаквог покрића и логиком коцкара, кад смо већ дужни 13
трилиона, још један трилион, 14.не прави неку
велику разлику, а са њим можемо још дуго да радимо
по Свету шта нам је воља.
Утешно делују њихова објашњења да то уствари за
Америку и није неки велики дуг, јер они имају најбољу инфраструктуту (најбоље и најдуже путеве,
мостове,елктро и друге енергетске инсталације и др.
Просто да се човјек упита, па не мисле ваљда да
продају инфраструктуру.Можда би Русија требала да им понуди да откупи Аљаску?
Препоруке:
1
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер