субота, 27. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Видовдан – прича о херојству, жртви и издаји

Kоментари (76) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 28 јун 2011 19:33
Milko Grbović
Моја већ чувена реченица: Већ сам стихом нешто рекао на ту тему.
Наравно, свестан сам да г. Вукадiновић овде није фокусирао саму битку, колико однос неких Срба према том датуму.
Лично, не знам пта је поразније: Да су ЗЂ и ЧЈ свесно одлучили да некога испоруче баш на Видовдан, или је гора варијанта д аони немају појма шта тај дан представља за Србе.

ИЗ ВУКОВОГ УГЛА
„У неку руку, сви смо ми потомци дезертера из 1389е“ aфоризам Бране Црнчевића

Када ти етикету налепе посред чела
суд историје гори од Страшног Суда,
кроз векове се дуге у мит истина сплела
и сви су други жртве, а ја сам нешто к'о Јуда.

Да мој поступак схвате, нису баш нешто ради
сваки је чин издајства мојим именом мерен,
кад год негде зашкрипи, свако се одмах вади:
“Ех, само да је онда Вук истрчо на терен!“
Препоруке:
13
1
2 уторак, 28 јун 2011 19:33
Milko Grbović
nastavak pesme "Iz Vukovog ugla"

*
На бојно поље дођох, и жив се убеутих
наши кренули добо, просто их секу ко репу,
ал' страва кол'ко их има, више но мрава жутих
против толике руље пораз имаш у џепу.

Док је пољем одзвањ'о сабаља звекет рески
на своја плећа примих тешке одлуке бреме:
- Ионако ће Срби постати народ небески,
ал' нек преживи неко, бар да се запати семе!

*
Од тога дана Срби славе све своје претке
а само моје име жигошу мрљом тамном,
ал' знај да си и ти, што читаш ове ретке
потомак један од оних који кренуше са мном..
Препоруке:
18
2
3 уторак, 28 јун 2011 19:56
Влада Канада
На Видовдан 2012. године жуто-црвена НАТО банда, ако поново буде "изабрана", а биће, потписаће "независност" Косова и Метохије.
Препоруке:
51
2
4 уторак, 28 јун 2011 19:57
Душан Ариљевић
Има у нашим животима много већих, слављенијих, популарнијих и званичнијих празника. Али никад немојте заборавити да без Видовдана нас, овакви какви смо – добри и лоши, модерни и конзервативни, леви и десни, напредни и назадни, велики и мали, паметни и глупи, плитки и дубоки – као народа напросто не би било.

Овим сетним закључком, скоро лирског текста на "епску тему" господин Вукадиновић као да је хтео на трен све да нас помири!
Препоруке:
40
1
5 уторак, 28 јун 2011 20:01
Станимир Трифуновић
Велики дан за историју човечанства!!!

Да није утиснут у српску историју као јединстевни код за дешифровање појма слободе, питање је да ли би сви велики светски ратови, као и актеулни неоколонијалистички процес имали овај смер и интензитет?!

Миран и богоугодан свети српски празник свима,

срдачно, Станимир Трифуновић
Препоруке:
38
3
6 уторак, 28 јун 2011 20:17
Јасна Симоновић
Изузетно лепо написано, гдине Ђорђе....хронологија Видовдана...и то оних значајних, оних који се "већински поклапају" са оригиналом...
Баш би било лепо да се на Видовдан деси нешто оригинално лепо за све...верујем да би то наши преци волели....нпр. да се клетва стави на заслужени починак....онда и кајање и опрост имају веће шансе...
Препоруке:
24
6
7 уторак, 28 јун 2011 20:29
Здравко
Било је по Србе и горих Видовдана, несумљиво, али и овај који смо дочекали није нимало свијетао. Све се види на овај Видовдан, и ко је вјера и ко невјера, и то што се види не слути на добро. Хашка сатрапија и спрдачина од суда и даље непрекидно меље и гради прецизну конструкцију од лажи, пише нову историју у којој је за Србе остављено, опет и поново, мјесто криваца за све. Домаћи издајници у лику и дјелу актуелне власти такође даноноћно раде да ту улогу свесрдно прихвате и припреме цијели народ на изручење. Изручење сили и неправди. И што је најгоре, не види се ни једна организована група која би у тешким временима која долазе повела овај слуђени народ. Разоружани, ражаловани, раполућени, ибезумљени а све наизглед у смирај овог Видовдана љета господњег 2011.изгледа тако уобичајено. Тако је мирно да те језа подиђе. Као кад јагањци утихну. Непријатељи и душмани спремнији но икад. Чека се само тај велики знак кад ће да крену. Ко ће бити Принцип а ко несретни ђенерал Симовић само је питање
Препоруке:
38
2
8 уторак, 28 јун 2011 20:34
Давид Новаковић
Испоручили би ови и Кнеза Лазара да се од њих то захтева.

Но, као што рече аутор, шалу на страну. Итекако су они знали и планирали да испоруче Милошевића на Видовдан. Хтели су да покажу, ето, како је утамничен један од највећих родољуба на Видовдан, празник који има важну улогу док сваког патриотски настројеног човека. Мислили су да ће нас тиме потпуно ''демилитаризовати'' и зомбифицирати јер ће то произвести потпуни осећај немоћи. Исти онај мучни осећај који смо имали док је одржаван НАТО скуп, кад је испоручен генерал Младић и тако даље пратећи хронологију догађаја. Али код српског народа то изазива само инат и презир према власти. Вратиће им се то као бумернг. Јесте да сада делујемо доста инертно, мога понижења су дошла после тога, али ја се надам да се све то скупља у народу. Само се чека окидач да све пукне. Као и сеча кнезова. Екстрадиција Милошевића је већ ушла у историју ка њихов пораз и срамота. Ускоро ће се то материјализовати, па ће осетити и физичке последице своји дела.
Препоруке:
51
3
9 уторак, 28 јун 2011 20:54
Алекса Ђурић
Господине Вукадиновићу, свака част. Потписујем сваку реч!
Препоруке:
25
3
10 уторак, 28 јун 2011 21:21
Zoran.M.
Na Vidovdan, svake godine Kosovski heroji sude nama Srbima.
I sude tako da:
Ko se na taj dan uzvisi, uzvisio se do veka.
Ko se na taj dan unizi, unizio se do veka.
A Vidovdan nije samo 28 juli.
Vidovdan je svaki naš dan.
I tu dalje priče nema.
Ili si heroj i živiš u slavi, ili si ništak i mreš kao rđa.
Препоруке:
28
1
11 уторак, 28 јун 2011 21:35
Војвода Војислав
Знам да су сви против Србије
али Србима дозлогрдило је
знам да постоји договор с' небом
ко тебе каменом, ти њега хлебом
али докле тако, али докле тако

Читав је свет почео да нас мрзи
и сви су били веома брзи
и на свако наше знамење
бацају бомбе, дрвље и камење
али докле тако, али докле тако

Сад кад нас бомбама гађају
Срби се више не свађају
јер наше гесло саопштава
да само слога Србина спашава
да само слога Србина спашава

Сви они које смо бранили
сада би нас сахранили
чешаће се где их не сврби
тек када схвате ко су Срби
једном ће схватити, једном ће схватити

Нема горе трагедије
него бити из Србије
данас цео свет навија
да се разбије Југославија
али не може тако, али не може тако

Нека се спусте на земљу
онда ћу уместо певања
погледати их у очи
и пуцати без оклевања
е, тако већ може, помози нам, Боже.
Препоруке:
22
3
12 уторак, 28 јун 2011 21:39
Jasna*
Milosevic je od pocetka bio iskreni patriota ,a tu cinjenicu ne vide samo oni koji to iz raznoraznih razloga nece ,ili ne zele da vide.I nije Milosevicu Hag posluzio da se "iskupi"vec je on jednostavno bio takav i od takvog materijala, kakvim se i pokazao u Hagu,jer se covek ne menja preko noci,(i Seselj je od istog takvog materijala),a takvi polticari su retkost na srpskoj politickoj sceni.Posto je Milosevic,po Vukadinovicu bio "cinicni autokrata",posle njega su sve "simpaticne,prostodusne i velikodusne demokrate"na vlasti i evo uzivamo u blagodetima i rezultatima njihove vlasti.
A sto se tice kneza Lazara ,vrlo lose bi danas prosao na srbijanskim izborima.
Proglasili bi ga ekstremistom ,fanatikom,da ne upotrebim neku tezu rec, koji se inati mocnoj sili,(u danasnjem zargonu koji se "inati celom svetu").
Препоруке:
43
14
13 уторак, 28 јун 2011 21:49
Alexander "X"
Siguran sam da Vidovdan moze da se proda bilo bi dosta kupaca, bilo ni dosta i pokusaja sa nase strane (prodavaca). Vidovdan je istoriski to sto jeste, ne pravim od njega mit ali se ne sprdam sa istim. Da ga slucajno Amerikanci imaju sigurno se ni bi srozao na nivo na koju su ovu zemlju doveli ljudi koji ne razumejeu ni sta je Vidovdan ni sta je zemlja. Ja vam se pridruzujem za ne znanje se ne mozemo ljutiti jedni na druge, neko je imao strozije roditelje komuniste, neko ih nije ni imao ali Srbija bez Vidovdana bila bi ista kao Srbija bez Kosova, nekako prazna, ne dorecena.

Slava svim zrtvama za Srbiju.
Препоруке:
35
3
14 уторак, 28 јун 2011 22:05
Marko Gay
"без Видовдана нас, овакви какви смо – добри и лоши, модерни и конзервативни, леви и десни, напредни и назадни, велики и мали, паметни и глупи, плитки и дубоки – као народа напросто не би било."

Apsolutno. Slazem se.
Препоруке:
21
2
15 уторак, 28 јун 2011 23:12
Обсервантес
Tако је Јасна*!
Препоруке:
11
0
16 уторак, 28 јун 2011 23:20
cuban_linx
U svakom slucaju, nema dana kao sto je Vidovdan. Laku noc.
Препоруке:
16
1
17 уторак, 28 јун 2011 23:55
Senka
@ Vlada Kanada
Puj, puj, puj...Daleko bilo, da zlo ne cuje....
Препоруке:
13
0
18 среда, 29 јун 2011 00:11
Србин из Српске
Овдје је у једном градићу синоћ изгорјела пословница чачанског "Вапекса", чији је стратешки партнер руска група Фоумлајн. Пошто је Жика живац дежурни кривац тако су и у овом случају инсталације. Јесте да је симптоматично да се све десило уочи Видовдана и да се десило фирми из Србије и да је пожар кренуо из круга где је било пуно тек довезене сировине, па је тек онда захватио зграду.Двадесетак људи је остало без посла. Баш немамо среће за Видовдан.
Препоруке:
15
1
19 среда, 29 јун 2011 07:51
МП
Аутор:"...било би само један у низу ружних и тужних – или, можда, мудрих и храбрих – политичких гестова "
Са ове дистанце и ситуације у којој се налази Србија,мени је веома јасно да је Милошевиђева видовданска испорука Хагу(САД) тужна и ружна.
Препоруке:
14
0
20 среда, 29 јун 2011 08:30
Bojan Todorović
„Ničim Milošević nije zaslužio.....ni ono vidovdansko poniženje koje mu je priredio DOS“

Osim - naravno- sitnicom da postoji obaveza izručenja osumničenih za ratne zločine koju je nekoliko godina ranije ( gle čuda ! ) potpisao SAM MILOŠEVIĆ U DEJTONU.
I drugom sitnicom da je on bio jedan od glavno osumnjičenih.
Treba dodati da je i pre i posle Miloševića značajan broj ljudi jednako isporučen haškom sudu, ali po Vama Đorđe, iz nekog razloga to za Miloševića nije trebalo da važi.
Zašto?

Da li zato što je „Sloba – Sloba“ pa za njega ne treba da važe baš sve obaveze, čak ni one koje je sam potpisao?
Odmah da kažem – da se pitao „legalista“ ili Tadić – on bi i dan danas uživao u dedinjskom opljačkanom bogatstvu, jer prvi ne poštuje ni domaći sud i pozive od njega, a drugi fasciniran peveljkama oprašta ogromne milionske sume čak i kad ovi javno – pred sudom - priznaju da su ih ukrali.
Poštovanje obaveze i zakona je ipak nešto drugačije od onoga što oni i Vi podrazumevate.
Препоруке:
5
22
21 среда, 29 јун 2011 09:47
slobodan 50
srpska istorija je veoma teška, nesretna, puna izdaje, prodaje i "filozofiranja".kratki su vremenski intervali, gde se u srbiji živelo spokojno i gde je bilo prostora za školovanje i napredak.period posle drugog rata je bio takav, ali gle čuda: veći deo naše kvazi elite ga proglašava za mračni deo istorije i kao deo istorije, gde je sve upropašćeno...to je to.dakle, standardi kao što su s.m. i šešelj su nedostižni i nerazumljivi takvoj eliti.znači, vratiti naše školstvo na prethodni nivo, pokušati vratiti i kvalitet zdravstva, pokrenuti poljoprivrednu proizvodnju na maksimalan način.povratiti iskrene strane prijatelje...normalno, nadati se, da će se "desiti" novi srpski vođa.normalno, prethodno, sve granice i aerodrome zatvoriti, kako bi se novac vratio i kako bi smo smanjili spoljni dug na najmanju moguću veru, te time, omogućimo našoj deci, makar i malo bolji život od ovih naših...lepo je govorio s.m., ali drugi su odneli katastrofalnu pobedu po srbiju.mediji su čudo.
Препоруке:
11
0
22 среда, 29 јун 2011 12:00
SLOBODAN 50
BOKICE, AJ MALO, IMAJ MALO POŠTOVANJA I STILA.NIJE OVO DAN I TEMA ZA TEBE.PRESKOČI OVO, JER SI SE SAM DEKLARISAO ŠTA MISLIŠ O "NEBESKOJ SRBIJI".PIŠI TAMO O KAMATAMA, EVRIMA, ITD...TVOJA MERA I ONO ŠTO TI TEČE KROZ VENE SE MERI U NOVCIMA...AJ.
Препоруке:
17
1
23 среда, 29 јун 2011 12:22
С
Мислим да је управо Видовдан наш најзначајнији празник и највећи јер је тада Св.Кнез Лазар за цео наш народ изабрао небеско царство,уместо земаљског и због тога ми Срби јесмо небески тј.Христов народ.То потврђује и наша трагична историја кроз векове до данас јер нема васкрсења и спасења без крста и страдања.
Препоруке:
8
0
24 среда, 29 јун 2011 12:27
Са Косова
Мислим да је баш Видовдан наш највећи и најзначајнији празник јер је тога дана св.Кнез Лазар за цео наш народ изабрао небеско царство ,а не земљско.Због тога ми Срби јесмо небески тј.Христов народ.То потврђује и наша трагична историја кроз векове па све до ових дана,јер нема васкрсења и спасења без крста и страдања.
Препоруке:
9
1
25 среда, 29 јун 2011 12:56
retorika
da li je gospodin obavešten o 'politikinim'kadrovima,o modelu za dodelu 'politikine'nagrade i dejstvovanje tijanića,normi postavljaja važnih ljudi u kulturi na medijima,upravnih odbora,skarednooportuno!verovatno je da zna,i to zna bolje od nas u nevidljivosti-u lageru srbija!mi samo slutimo a slutnja,strah i drhtanje,je jezivije jer je refleksija neposredovana nego kada ste pristali da budete u bubnju vladajuće paradigme.cilj opravdava sredstva?ali zaista se već postavlja pitanje zašto i da li je uopšte etički,već nekoliko godina unazad,pojavljivati se na rts-u,u'politici'...i činiti,fiziognomisati zajedno sa ubicama javnosti to strašno i zazorno mesto,davati mu legitimitet i veštačku ali efikasnu ekstenziju koja ga konstituiše a da ona,u noćnim posetama,u stvari odvodi,briše i muči mnoge intelektualce i stvaraoce i ubija ih daleko od očiju svake vidljivosti.kada će'nezavisni'i 'slobodni'najzad izboriti svoje mesto slobode?i vi gospodine vukadinoviću?pitanje je retoričko i apsolutno
Препоруке:
5
0
26 среда, 29 јун 2011 13:24
misterbiti
sta ce vam zemlja Kosova-kad ste vi nebeski narod.
Препоруке:
1
18
27 среда, 29 јун 2011 13:28
Дуле
{што је конкуренција за Бранковића данас више него жестока, а у Обилиће се – сем у време предизборних кампања – слабо ко уписује}

Обилићи су генерали Лазаревић и Павковић. Лазар је Слободан Милошевић.
Препоруке:
15
5
28 среда, 29 јун 2011 13:52
Pantelija
Sudeći po onom što Vladika Kačavenda radi, mi smo ne samo nebeski već i topao narod!
Препоруке:
1
8
29 среда, 29 јун 2011 14:01
Дејан Михаиловић
Свака част за чланак.
Препоруке:
4
2
30 среда, 29 јун 2011 14:12
Danski Srbin
Neznam koliko je cenjena publika informisana, da postoji jedno malo pleme u Crnoj Gori (BRATONOZICI), koje sa kolena na koleno vec 600 godina usmeno prenosi ( pismenost je fenomen novijeg datuma)rodoslov u kome je Vuk Brankovic najvazniji akter. Pre njega su njegov otac Branko Mladenovic i deda Mladen Subic Zrinski.
Svi taj rodoslov, za sve ovo vreme, uce napamet.
Tako se to zadrzalo do danasnjih dana.
Moj predak, Vuk Brankovic, je bio pragmatican i pametan covek. Ako ne mozemo pobediti, mozemo preziveti.
Kamo srece da nas je neki takav vodio u neulazak u Prvi svetski rat, ili neki slican izbegao nase angazovanje, kad su se veliki ubijali u drugom ratu." Kad slonovi vode ljubav, strada trava".
Ako apstrahujemo epsku poeziju, gde su pesnici nasli u mom pretku zrtvenog jarca i opravdanje za nasu kosovsku propast, kao da bi smo ,onako malobrojni, i sa tri Vuka mogli pobediti tursku ogromnu armiju, onda je predak bio pametan da spase sta se spasti moze.
Препоруке:
3
5
31 среда, 29 јун 2011 14:27
Татијана
Има нешто на овим просторима српским, што свакога обавија споља и испуњава изнутра. То нешто не могу ни да схвате ни да осете они који никада нису живели овде. Некога у пролазу, то нешто само мало окрзне и од тога му буде некако лепо и пријатно, али му је истовремено и нејасно и неухватљиво. А то нешто је Видовдан. Она животна сила, која се слива с ведра неба или се пије са сваком капи воде, а прима се и живи само у српској души, која једина зна и уме да то будно чува, храбро брани и негује племенитошћу.
Препоруке:
5
1
32 среда, 29 јун 2011 14:33
Бели Орао
Поштовани пријатељи,
Извините, али сматрам да Гаја нисте разумели, јер није наставио. Тај не мисли тако него него наопако.
Препоруке:
6
0
33 среда, 29 јун 2011 15:19
Danski Srbin
Moja prica o plemenu BRATONOZICA, geografski polozaj oko 45 stepeni i 20 kilometara severno od Podgorice,ne bi bila cela, bez moje sumnje i ,mozda, objasnjenja ovog fenomena.
Iz pocetka sam to dozivljavao kao Crnogorsku potrebu velicine( ako nema bolje, dobro je biti i potomak velikog izdajnika), poenta je uvek na pojmovima veliko i slavno.
Nesto poznavanja istorije i moj urodjen smisao za logiku mi je dao, mozda, objasnjenje.
Kada je Smederevo konacno propalo i Grgura Djudjevog oslepili i odveli u Jedrene, neko mu je pomogao da pobegne. Normalno, on nije mogao nazad u Smederevo, jedina mogucnost je bila da ide u crnogorska brda, gde su delovi meropa Vuka Brankovica izbegli posle kosovske propasti.
Mlad covek je nekoj lokalnoj devojci napravio sina i otisao preko Hercegovine u Ugarsku.
Selo je odjednom imalo "princa". To ne prolazi bez dugog pamcenja. Veselo je da je, izmedju Grgura i mene, jedina obrazovana osoba bio moj otac Duro( svestenik).Ostali su aristocobani.
Препоруке:
3
0
34 среда, 29 јун 2011 15:31
Nina
Zamislite da Milosevic nije izrucen Hagu i da je ziv. Bio bi u Zabeli po odluci Vrhovnog Suda Srbije kao narucilac ubistva Ivana Stambolica. Pravosudnom odlukom ovog suda on je oznacen kao narucilac politickog ubistva.
Препоруке:
3
9
35 среда, 29 јун 2011 15:49
Душан Ариљевић
@Дуле: Обилићи су генерали Лазаревић и Павковић. Лазар је Слободан Милошевић.


Ако је С. Милошевћ Лазар јел то значи да је његова жена, (Мира Марковић) Милица а њихова ћерка Марија можда Оливера Хребељановић?
Препоруке:
4
12
36 среда, 29 јун 2011 16:17
Vasa
Ne nisu znali!? Ma sve su znali i Čeda Jovanović i Zoran Djindjić i ostali, i Vojislav Koštunica...

Nije Vidovdan slučajana datum idatum kojeg će se neko seetiti slučajno! Za taj sveti dan se pripremaju svi danima i najavljuju se svečanosti, svake godine.

Sad kad su videli da su uništili Srbiju, sad se svi vade.

Znao je Zoran Djindjič da isporučuje Slobodana Miloševića na s veti Vidovdan, kao što je na ulasku znao i rekao Slobodan Milošević koga su sprovodili iz Bačvanske!

To je bila izdaja i te ljude koji su to učinili pratiće istorijska činjevnica da su napravili izdajstvo, koje do tada niko nije učinio , tako jadno i udvornički!
Препоруке:
15
1
37 среда, 29 јун 2011 16:24
@Душан Ариљевић
"Ако је С. Милошевћ Лазар јел то значи да је његова жена, (Мира Марковић) Милица а њихова ћерка Марија можда Оливера Хребељановић?"

Не, то значи да сте Ви буквалиста.
Препоруке:
14
1
38 среда, 29 јун 2011 17:04
Ружичасти пантер
Милошевић је дуго био југословенски патриота јер је имао неке илузије о југословенству - племените илузије али ипак илузије. Развој југословенске драме је био освешћујући за њега (као и за многе српске комунисте) тако да је коначно постао српски патриота.
Аутократа није био јер Србија у његово време није била аутократија ни формално ни суштински. Да ли је био циничан то можда знају они који су били у његовој непосредној близини. А ако се просуђује на основу његових наступа у јавности, у њима није било ни цинизма ни ироније.
Препоруке:
14
1
39 среда, 29 јун 2011 17:13
@misterbiti
Да бисмо направили рај на земљи.
Препоруке:
6
0
40 среда, 29 јун 2011 18:18
срђан цонић
Од 1989. године до данас па надаље када се говори о Видовдану говориће се о Слободану Милошевићу. Своју политичку и личну судбину он је свесно везао за овај важан српски празник. Што време буде више пролазило то ће се показати колико је његова улога била важна и позитивна. Изручење и мученичка смрт дају му још већи ореол. Због тога и оцена да је он циницчни балкански аутократа који је ваљда имао срећу да буде продат Хагу да би га српски народ памтио као јунака неутемељене су прилично плитке и могу се окарактерисати као удворичке и бојажљиве. Јер ако је он био цинични аутократа шта је данашњи председник. И сам Ђорђе је у Утиску недеље окарактерисао каква је приватизација била под Милошевићем а каква од 2000.Какви сз злочини направљени и праве се према српској радничкој класи која се полако гаси. Ако је његов систем био аутократски какав је овај продајно изложбени без права жалбе. Због тога је дошло време да се о Милошевићу говори без цинизма. Бар толико јер суд историје му је наклоњен.
Препоруке:
13
0
41 среда, 29 јун 2011 19:30
Зоран Туцаковић
ЛАЗАРЕВ ЗАВЕТ

Царе Лазо, од Србије главо,
Тешки тебе притиснули јади:
Пут небеса кренуо си право –
Сад ти народ умире од глади...

Косовски си завет оставио,
Тешком клетвом Србина заклео.
Пун си вере у Господа био,
И душом се ка њему узнео.

Видим како испред војске јашеш:
За тобом је кренуо к'о треба,
А не марва која репом маше,
И прилику да побегне вреба!

Крваристе у страшном покољу
За небеско царство српском роду,
И падосте на Косову пољу
За крст часни, и златну слободу.

Много воде Дрином је протекло …
Косово је опет разбојиште;
Опет боли што је некад пекло,
Опет Србин спаситеља иште.

Народ бедни кору хлеба тражи,
Ал' гладноме сити не верују
Него множе несреће и лажи,
И бесмислом српску душу трују.

Колевка се косовска разбија,
А божури одлазе у приче …
Како гладан битке да добија,
И спречава да смрдљевак ниче?

Ој, Лазаре, осветли нам путе,
Опамети усијане главе –
Хоће душу да нам располуте,
И Србију целу да затраве!
Препоруке:
9
0
42 среда, 29 јун 2011 20:45
Обсервантес
@misterbiti
„sta ce vam zemlja Kosova-kad ste vi nebeski narod.“
Па о томе се и ради! Метохија и Косово су „космодром“ за „небески народ“. Једном вишедимензионалном народу угасити „метафизичку димензију - биће“ је геноцидни атак на тај народ. Зато и хоће да га отму Србима.
Препоруке:
12
0
43 среда, 29 јун 2011 21:49
Дејан
Знао је Ђинђић врло добро да је Видовдан, толико занет послом није био.

Колико ме сећање служи, Милошевић је изручен баш тада, јер је и тада 1. јула требало да се добије нешто из "сиромашке кухиње" ЕУ и Америке, било је у питању неколико стотина милиона долара, па се овима журило.
Препоруке:
5
0
44 среда, 29 јун 2011 22:29
Bojan Todorović
Inače mitomanija, sklonost ka mističnom, praznoverje i sujeverje nikad nisu nedostajali na ovim podnebljima. Sklonost da se stvara mit od sasvim bizarnih i svakodnevnih pojava i događaja najčešća je kod primitivnih naroda na niskom nivou civilizacije, ali pojačava se i udrugim sredinama u trenucima teške krize, kako materijalne tako i moralne.
Milošević je svoj zločinački poduhvat i temeljio na tim osećanjima i sklonostima.
Mit do mita, simbolika do simbolike, dok ti ne pripadne muka od toliko simbolike.
Čak i beznačajno koincdiranje jednog datuma sa nekoliko istorijskih događaja se koristi da se čitaocima imputira kako“tu mora da ima nešto“.
Ima.
Šipak.
Dan kao i svaki drugi.
Препоруке:
3
12
45 среда, 29 јун 2011 22:30
Bojan Todorović
Ako je kosovski boj bio na Vidovdan a slavi se 600 godina događaja – meni poprilično logično izgleda da će skup biti isto na Vidovdan – ali za 600 godina.
Ili to Vama izgleda kao čudo neviđeno?
Uzgred – mogao bih se kladiti da postoje datumi koji vezuju više značajnih događaja, ali naravno – ne sadrže nasušnu dozu patetike: Lazar – Murat, Obilić – Branković, kao ovaj.
Ipak – patos bez premca je konstatacija : Bez Vidovdana – ni nas ne bi bilo !
Nazdravlje!
Препоруке:
1
12
46 четвртак, 30 јун 2011 00:01
aleksandar, oslobodjen za malo
Postovani komentatori, ljubitelji lika i dela,SM, licno bih voleo da g. Vukadinovic,(kao i ja)nije u pravu, ali cinjenice, izvrsena dela i nedela prema sopstvenom narodu, su neumoljive. Voleo bih ja da je on bio iskreni nacionalista, i da je bio dovoljno mudar da povede srpski narod u neki nacinalni preporod, ali rezultati njegovog delovanja,su: potpuno moralno posrnuce nacije; pogibija oko 150.000 Srba u ratovima; oko 400.000 izbeglica, U Srpskoj Krajini odnosno Hrvatskoj, Srba ima u tragovima; Kosovo okupirano; tekovinu koju mu najvise podmecete, Republiku Srpsku, je u stvari ostvario Mladic uz pomoc naroda; Stvaranje najorganizovanije mafije u svim oblastima ljudskog stvaranja kao i uobicajenih krim.aktivnosti; proizvodnja tajkuna koji i danas vladaju iz mraka ovom privredom;da ne govorim o potpunom osiromasenju i oboljevanju nacije.Ostavimo se mitova i legendi o coveku koji to nije ni izbliza. Mislite svojim glavama.....
Препоруке:
3
10
47 четвртак, 30 јун 2011 01:22
Турас
Видовдан је славски колач свакоме Србину. Један дан вековне србске традиције,поколењима за поштовање.Зато је и речено:Земаљско је царство за малена а небеско завек и до вијека.Ко се усуду овога дана подсмева тај Србин није.
Препоруке:
4
1
48 четвртак, 30 јун 2011 04:10
Ружичасти пантер
@Aleksandar, oslobodjen za malo

Наполеон је Француску оставио економски потпуно уништену, државна каса је испражњена , земља је изгубила све колоније које је освојила од 16. века до Револуције, њен међународни утицај - брижљиво грађен од времена Ришељеа и Луја 14-ог сведен је на нулу, национална територија је смањена у односу на ону из времена Луја 16-ог, број погинулих у ратним походима прелази цифру од 1.700.000 људи. Француска је принуђена да плати 700 милиона франака одштете победницима са Ватерлоа (првобитан износ од 800 милиона смањен је захваљујући руском цару) и да издржава 150.000 окупационих војника на својој територији.
Измучена економски, демографски смањена, политички понижена, Француска је и дубоко подељена. За време Белог терора обрачунавају се роајалисти, противници и присталице Наполеона. Неки учесници у Влади од 100 дана су линчовани, неки маршали стрељани, десетине хиљада људи је стрпано у затворе, у земљи владају хаос, страх и беда.
Препоруке:
14
0
49 четвртак, 30 јун 2011 04:14
Ружичасти пантер
2.
То су чињенице. Проблем је што се о неким историјским личностима не може судити искључиво на основу голих чињеница. У такве спадају, у крајњој линији, и цар Лазар и Карађорђе и Милошевић. Њихова величина је у ономе што су покушали а не у ономе што су учинили. Од њихових наследника - и обичног народа и народних вођа - зависи да ли је тај покушај био вредан жртава.
Препоруке:
14
0
50 четвртак, 30 јун 2011 16:46
Jasna*
@Ruzicasti Panter
Bravo za komentar ,ali nekim ljudima ne vredi objasnjavati, nista ne kapiraju,pogotovo onim umisljenim, koji drugima preporucuju da misle svojim glavama ,a sami svoju ne koriste!
Препоруке:
5
0
51 четвртак, 30 јун 2011 17:25
aleksandar, oslobodjen za malo
Postovani PINK panteru, tacno je sve sto ste napisali o Napoleonu, kao i o casnim namerama Karadjordja i Kneza Lazara, po kojima ih pamtimo, ali koje su namere SM to niko nezna, mislim da je jedina njegova namera bila da se sto duze zadrzi na vlasti. Ni iz jednog jedinog njegovog poteza se ne vidi njegova casna namera, a ako to pak vi znate molio bih vas da mi to pojasnite, ja sa tom osobom nisam bio bliski prijatelj pa mi se nije ni poveravao, o svojim namerama. Ja pamtim obecanja o Svedskom standardu, brzim prugama, i kojekakvim drugim sarenim lazama. Nikada od njega ni od njegovih saradnika ni rec nisam cuo o jasnom nacionalnom programu oko koga bi se okupila cela nacija, (neko novo Nacertanije) a koji nam je kao naciji nasusno potreban, jer smo dotakli dno u svim aspektima bivstvovanja jedne nacije, pa ako se brzo ne okupimo nestacemokao narod. mislite svojom glavom narode srpski....
Препоруке:
2
8
52 четвртак, 30 јун 2011 18:18
Bojan Todorović
@aleksandar, oslobođen za malo @ Ružičasti panter

Najpre izvinjenje što se nepozvan mešam u diskusiju, ali želim samo da dodam par detalja, nikako da arbtriram.
Konačni ishod i krajnji skor nečije vladavine svakako su najmerodavniji činioc za procenu uspešnosti iste, ali svakako nisu jedini.
Živi smo svedoci da je bilo BAR PET PRELOMNIH TRENUTAKA kada je i Srbija ( pa samim tim i Jugoslavija ) MOGLA da krene nekim drugim putem, a događaji nekim drugim tokom.
Ali nije.
Svesno i sa ciiljem (?).
Ono što je od ključne važnosti, a što ( čini mi se ) Vi zanemarujete je: Ko je odlučivao o narednom koraku?
U čijim rukama je bio ključ daljih događaja?
Nemojte (Panter ) nesrećnog Lazara kome je moćna vojska došla na granicu i predala ultimatum, koji NIJE IMAO IZBORA,porediti sa čovekom koji je imao sve puteve ovog sveta a on je nadmeno, bahato, podignute brade otpisivao molbama i vapajima da se problem reši mirno.
Ne ide.
Препоруке:
1
9
53 четвртак, 30 јун 2011 18:33
Bojan Todorović
Poređenje sa Napoleonom takođe je neprimereno.
Kao uostalom i svako poređenje političkih poteza i stavova ako među njima leži distanca od nekoliko vekova. To primećujem kao omiljenu disciplinu kod Antonića i Vukadinovića, ali ne znam da li oni ne shvataju koliko je to pogrešno i opasno ili za to jednosatavno ne haju.
OSVAJANJE je svojevremeno bio imperativ da se pokaže moć i čvrstina vladara.
Kao i torture, javna pogubljenja, dovođenje roblja, haranje osvojenih teritorija i ostali repertoar PODRAZUMEVAN I PRIHVAĆEN U TO DOBA.
Da pojednostavim:
Ako je Napoleon ili neki njegov oficir – recimo – pregazo konjima nekog nesrećnog putnika – taj bi bio sklonjen da ne smeta.
Ako bi Predsednik ili premijer neke države danas PREGAZIO pešaka – njegova karijera bi bila gotova i išao bi u zatvor.
Ko normalan ( osim u stripu ) pokušava da poredi vreme, događaje, odnose i relacije sa distance od nekoliko vekova ?
Препоруке:
2
9
54 четвртак, 30 јун 2011 18:46
Обсервантес
Шта је стратешка поента удружене кроато – монтенегристичко- шиптарске пропагандне осовине? Поента је у томе да се пропагандом српски народ установи за агресора 90-тих. Зашто је то битно? Па битно је зато што „небески народ“ нема историјску фашистичку мрљу а сам је фашизмом осакаћен (Србија је данас најмултиетничкија држава на Балкану!) па је и Сребреница део тог калупног антисрпског пропагандног, лажном мрљом мотивисаног, хиперболног мозаика. Бити „небески народ“ је мултидимензионални принцип настао континуираним слободарским импулсом у Срба који су вечитом жртвом пришли Богу и тиме се квалификовали за непристрасно цивилизацијско поштовање од оних који су хумано авангардни и хуманизму склони.
Препоруке:
10
0
55 четвртак, 30 јун 2011 18:47
Обсервантес
Из више димензионалности рађа се космополитизам и универзализам једног народа. Српски народ је својом, кроз векове на слободарској жртви грађеној метафизици родио највеће научнике, уметнике, спортисте који су свету допринели, унапредили га и оплеменили. Народи без те слободарске метафизике (на српском примеру Лазарове косовске) тешко да су свету нешто племенито дали. Та њихова једнодимензионалност (отимати Србима куће и њиве, манастире и цркве, убијати их масовно и понављано, самолагањем о самосвојности и с плагијатством писма и писмености...) увек је храњена антисрском мржњом којом су мислили да артефактом (пропагандом о српској агресији) могу да се преваром квалификују у оне „небескима“ сличним.
Препоруке:
11
0
56 четвртак, 30 јун 2011 18:49
Обсервантес
Све што је „њихово“ вишедимензионално је најчешће иструментом пропаганде, (испоставиће се) преотето и аутентично српско. Обичне и вечито слуге окупаторске су, време је потврдило . Само су у томе линеарни. Измишљени и паковани медијски спин, уз окупаторско спонзорство, није пречица до вишедимензионалности и псеудонеоромантизама кроато – монтенегристичко- шиптарске осовине. Они би у ствари да приђу Србима (не због љубави већ због крађе квалитета) али историјски понављаним штеточинским чињењем (самопреварени, у заблуди да су успешном политиком вођени) су све даље од њих. И то их боли , та цивилизизацијска безнадежност и национална непотврђеност и после свих превара и зверстава које учинили према племенитом српском роду.
Препоруке:
10
0
57 четвртак, 30 јун 2011 18:52
Bojan Todorović
Na kraju – ono čega smo opet svi bili svedoci :
Golgota krajiških Srba je nešto retko zabeleženo u istoriji.
Jeste zabeleženo, ali jeste i retko.
Ono što mislim da nije zabeleženo ( ako neko zna bolje – neka pomogne ) je da „otac nacije“, „veliki vožd“, „novi Karađorđe“,“branitelj“ i „zaštitnik“ sedi u nežnm zagrljaju svoje voljene u njihovom udobnom letnjikovcu dok nesrećni narod ( ZA KOJI SE JE ON „BORIO“ ?? ) preživljava Golgotu epskih razmera, na ulasku u Srbiju im se stavlja rampa, medijima se ZABRANJUJE da prenesu vesti a njihovom predstavniku ( nesrećni „predsednik“ Martić ) se na vapaj „ Šta da radim??!!“ Poručuje : UBIJ SE.....
Razmere nemorala, samoživosti, neosetljivosti, sebičluka i bezosećajnosti tog mahnitog bračnog para ja ne mogu da pojmim, a pitanje je i da li će istorija moći.
Koliko god se jedili pojedini ovde ja nemam druge asocijasije nego - Hitler i Eva Braun.
Pa Vas smolim da ne vređate časnog Cara Lazara poredeći ga sa ..... neću da napišem.
Препоруке:
2
8
58 четвртак, 30 јун 2011 18:52
Обсервантес
И даље беже од Срба а тако жарко желе да им се цивилизацијски приближе. Тако располућена „лига удружених“ , псеудонационално конструисаних историских вагабунда једино има шансу кад фашизам добије на глобалној снази. Али фашистичка једнодимензионалност и рефлексна склоност њој никада није победила па неће ни у ово време јер има један неизлечив хендикеп a који се зове мржња.
Препоруке:
9
0
59 четвртак, 30 јун 2011 20:21
aleksandar, oslobodjen za malo
Postovani "OBSERVANTES", potpuno se slazem sa vasom pseudoobservacijom, o visedimenzijonalnosti srpske nacije i "SRPSKOG JEZIKA" ,a ko ovo ne razume nikad ni nece.Vas cinizam je fenomenalan. Postovana "JASNA" bojim se da ste vi zaljubljeni u SM, pa ste u svojoj glavi stvorili sliku o tom coveku kakvog bi vi zeleli , iskreno i ja bi zeleo da je on stvarno bio onaj iz vase maste, a ne onaj stvarni koji je sve upropastio cega se dotakao.Postovani "BOJANE" slazem se da je SM vukao neke iznudjene poteze, ali to ne amnestira njegovu globalno posmatrajuci i analizirajuci negativnu istorijsku ulogu i porazavajuce rezultate minulog rada. mislite glavama srpski narode.....
Препоруке:
1
8
60 четвртак, 30 јун 2011 20:27
Хернанес
Нисам мислио да ћу икад на овом сајту прочитати овакв хвалоспеве Милошевићу који се крећу од "српског патриоте" па до сврставања уз раме Карађорђу и Светом Кнезу Лазару.
Кад је друг Милошевић коначно зајашио на власт урадио је оно за шта га је партија и обучавала, наставио је да на уштрб Срба и Србије одржава септичку јаму звану Југославија. Омогућио је својој другарици да оснује партију која се према Србима и Србији понашала исто као и ЛДП. Ударио је темеље организованог криминала и устоличио Мишковића и Бека. Милошевић никад није био Србин ни по свом опредељењу ни по својим идеалима ни по својој вери и сензибилитету. Продукт КПЈ не може бити Србин.
Често народ данас спомиње његово упозорење да ће нам се десити ово што нам се десило. Претпостављам да је свако ко је иоле објективан могао да зна да од људи који су дефиловали иза Коштунице не може доћи ништа добро. Можда су нас само размере безобразлука изненадиле. Тито је започео, Слободан наставио а деца комунизма довршавају.
Препоруке:
3
10
61 четвртак, 30 јун 2011 20:32
Peko
@Vasa

Zašto, Vaso, u isti koš trpaš Čedu, Đinđića i Koštunicu. Zar ne vjeruješ Koštunici da NIJE ZNAO? Parola neprijatelja Srbije je: "svi su oni isti". Nisu isti!
Препоруке:
1
4
62 четвртак, 30 јун 2011 21:06
Обсервантес
Ваша импресија је типична и жао ми је али ја ово нисам наменио Вама. Да би сте мене разумели потребно је много више од „ослобођености за (дозирано) мало“. Потребно је мало више лојалности архетипском, свом. Цинизам сигурно није мој него је више Ваша амбитенденција по принципу : хтео бих ал' не знам, разумем али не разумем, лепо ал' ми се не уклапа јер вређа моју заблуделу претходност. Нема ту калкулација. Не полемишем са замућеним извором. Дакле, само бистро а Ви сте далеко од тога и то не „за мало“ него „за много“!
Препоруке:
8
1
63 четвртак, 30 јун 2011 21:10
Jasna*
@Aleksandre oslobodjen al za malo,da vi stvarno mislite svojom glavom,ne biste se sluzili tako plitkom argumentacijom,ko je u koga zaljubljen,jer to ne mozete da znate,ipak se ne poznajemo.Ja isto tako mogu da tvrdim da ste vi zaljubljeni npr u Kostunicu,ali mi ne pada na pamet.
Da stvarno mislite svojom glavom ,valjda bi vam zazvonilo neko "zvonce za uzbunu" u istoj,makar samo zbog cinjenice da ste istomisljenik povodom uloge u bliskoj nam istoriji i licnosti S Milosevica, sa ovim nesretnim Bojanom Todorovicem npr.
Ali posto vama nista ne "zvoni",vi i vama slicni ste se 5.oktobra udruzili sa drugosrbijancima poput ovog pomenutog Todorovica i sve sto imamo danas ,rezultat je tog dana.
Ali cini mi se da ste mladja osoba,imate vremena,valjda ce vam "zazvoniti" jednog dana,a do tada uzivajte u svim "blagodetima od "onoga dana".Dovoljno dugo ce da traju,take your time.
Препоруке:
9
0
64 четвртак, 30 јун 2011 21:29
slobodan 50
VIDOVDAN.priča o herojstvu, žrtvi i izdaji...tako glasi tema ovog teksta, a u stvari, najkraća istina o teškoj srpskoj istoriji, od tada do dana današnjeg.princio je isti, samo je mnogo teže, jer srbiju je napao najveći vojni aparat u istoriji čovečanstva.pitanje za današnje "brankoviće":
zbog čega je srbija napadnuta?čipovani roboti rade svoj posao.loše ga rade, ali dobro zarađuju.osvrnuo bih se, na istorijskim mislima( a skoro sve su mu takve)g.observantesa, srbina, koji i u najtežim trenucima rasula srbije, zaslugom dosovaca, drži fenomenalnu koncentraciju, kulturu, snagu i obrazovanje, pa i smernice za srbe.evo jedne:"Они би у ствари да приђу Србима (не због љубави већ због крађе квалитета) али историјски понављаним штеточинским чињењем (самопреварени, у заблуди да су успешном политиком вођени) су све даље од њих. И то их боли , та цивилизизацијска безнадежност и национална непотврђеност и после свих превара и зверстава које учинили према племенитом српском роду."
Препоруке:
7
0
65 четвртак, 30 јун 2011 21:48
slobodan 50
u vremenu ispred nas, razni đokovići, observantesi i slični pravi, ALI PRAVI, ortodoksni srbi će odneti prevagu, jer će proraditi i pobediti srpski dnk lanac...KRV NIJE VODA.šansi raznih mumija u kojima je usađen antisrpski virus su ravne nuli, jer čim nestane, jedna od potrošnih veličina, tipa struja, novac i slično, oni više ne postoje.sa druge strane, srpski duh i srpski dnk, konkretno, i dalje teče u milionima pravih srba I ČUVA SRPSKE SVETINJE, BEZ OBZIRA NA VLASTI, MEDIJE I NEPRIJATELJE SRPSTVA.šta beše, govorio deda sima?a on to naučio od deda jovanče veljkovića?ha,ha,ha...opušteno ljudi, sledeće godine, moramo da platimo preko milijarde evra duga...pitaću Vas onda za mišljenje o vidovdanu, ako se to meri tako, vašim mernim sistemom...
Препоруке:
7
0
66 четвртак, 30 јун 2011 21:56
Душан Ариљевић
Bojan Todorović: "Na kraju – ono čega smo opet svi bili svedoci: . ..."

После овог редка Б.Т. наводи неколико негативних примера који показују каква је Слободан Милошевић био "величина". Могла би се написати књига о томе. Уствари већ су написане. Новинар и публициста С. Ђукић га је сасвим реално описао. Но, ни појединци из његове дружине (Б. Јовић или Д. Ћосић) га нису представили као нарочито велику личност. Зато ми напор Бојана Тодоровића да наведе неке грехе Слободана Милошевића (има их напретек), изгледа узалудан. Далеко је једноставније набројати шта је то добро што је С. М. учинио за Србију, Србе и оостале грађане. Тај кратак списак има једну ставку. То је његова одлука да се у априлу-мају 2000-те не донесе такозвани антитерористички закон. Та одлука је искључиво његова и самостално ју је донео. Да је тако, зна се по томе што је Мира Марковић била љути заговорник идеје да се усвоји закон. Он би значио увод у грађански рат у Србији.
Препоруке:
1
8
67 четвртак, 30 јун 2011 22:26
slobodan 50
nekad se šah učio u osnovnoj školi, pri tom su postojale i šahovske sekcije, klubovi...računalo se, da ko odlično stoji iz matematike, fizike, hemije, šaha(kasnije preferansa, briđža) ima "kefalo" za brzo kapiranje realnosti, za brzo reagovanje, strategiju...sportskim trenerima, oficirima je to bio "obavezan"hobi.vidi se, da mnogi ovde nisu slušali te preporuke, a još manje radili na sebi, kako bi vežbali moždane vijuge i držali ih stalno u "formi"...medicina je dokazala i pokazala da mozak treba koristiti što više u svakoj prilici...e sad, karakter čoveka je nešto sasvim drugo.kompleksi, treće.mržnja četvrto, a sve to na jednom mestu, sužena svest...
Препоруке:
9
0
68 четвртак, 30 јун 2011 23:11
aleksandar, oslobodjen za malo
Postovani "OBSERVANTES" , dajete sebi za pravo da delite lekcije ljudima recnikom koji inplicira vasu ucenost, pa samim tim podrazumeva i potpunu suprimaciju nad onima koji SRPSKIM jezikom pokusavaju da komuniciraju, ako se ovaj vid moze nazvati komunikacijom. Na vasu zalost vas ego ce morati da istrpi, ako ovo citate, i malo kritike. Ja se oslobodih za malo, a vi iz vase ljusture pasivnih posmatraca i aktivnih kriticara , nikada necete ni pokusati, zauvek ce te ostati samo kriticari. Etiketiranje u nedostatku argumenata je manir onoga kome se divite, pa me i ne cudi ovaj vas jeftin pamflet. Budite pozdravljeni i nastavite da mislite svojom glavom ,pa makar to bilo i pogresno...
Препоруке:
1
6
69 петак, 01 јул 2011 00:01
slobodan 50
aleksandre, još dugo vremena, bićete zarobljeni u svojim kompleksima, mržnji i bežanju od realnog života, problema i rešavanje istih.na svojim rečima i komentarima, letećete visoko, ubeđeni da nešto pozitivno i veliko radite, da nešto "uzvišeno"radite i pišete, ali za takvo ponašanje vas, bokija i sličnih sanjara-mumija, preciznije-čipovanih robota, ima u medicini sve objašnjeno i formulisano.o nevaspitanju i nemoralu, neću ovog puta.zapitajte se, šta vas vodi ka ovim neargumentovanim atacima, na jednog humanog i duboko umnog, preciznog i konciznog srbina i poštenog građanina, komentatora na nspm-u, kakav je g.observantes? niste dorasli, da suočite argumente, iz više razloga, a da imate i čomskog pored sebe, ne bi ste imali prave, protivargumente, jer, jedno je istina, a drugo su "pametne bombe" obogaćene uranijom, ne osiromašene, već obogaćene uranijom, da bi šteta po ljudski rod bila što veća.a ja se večito pitam, zbog čega one postoje i kome trebaju.čipovani roboti mi daju odgovore
Препоруке:
8
0
70 петак, 01 јул 2011 00:06
Божо Бјелак
„Видовдан у српској историји дефинитивно није обичан датум и тога је, видели смо, Зоран Ђинђић био итекако свестан, а донекле чак и Чеда Јовановић“. Они итекако нису били свесни. Вилсон и Французи су предложили да се Версајски споразум потпише 28. јуна 1919. године (чланице Антанте прихватиле) у част и као захвалност Србији, која је преживјела голготу (Србија је изгубила више од милион и по војника и цивила) и која је водила славне битке, посебно на Церу (потучен Поћорек). Захваљујући Германима, Србија је већ првих дана Другог свејетског рата изгубила територије (повратили сусједи, односно Југоси су се окренули једни против других), које је добила Версајским споразумом (као што је Француска добила Алзас и Лорен). Германи никада нису опростили Србији што турску чизму није замијенила германском. Србија је у доба Првог свјетског рата, којег је инсценирала Аустроугарска (пуцао је Г. Прницип, који је имао аустрогарко држављанство) била концентарциони логор, као што ји сада.
Препоруке:
2
0
71 петак, 01 јул 2011 00:22
Обсервантес
На шта се жалите? Да бих писао по вашим правилима морао бих написати много више коментара а и овако ме је превише на овом порталу. Што се тиче критике и активизма, суштина је у томе да се Ви видим хвалите тим активизмом (ваљда деветомаровским, петооктобарским...) . Чинили сте кворум српској антиегзистенцијалној тенденцији (како ово да Вам преведем а да не траје 1000 карактера да би сте Ви боље разумели) али нажалост за вас је то „уличарење“ орден који сте заслужили али који никад нисте добили! Ко ће вама то да додели, активисто? На шта и на кога се Ви жалите? Ваљда на оне који су вас употребили и на вама зарадили. Не иде то тако. Постоје улице али су многе слепе. Магистрални морал увек путује само једном улицом и увек је добитни. Али далеко сте ви од те руте.
Препоруке:
11
0
72 петак, 01 јул 2011 05:02
Leonidas
Термопили су прича о херојству, жртви и издаји. Видовдан је нешто друго и нешто више.
Препоруке:
4
0
73 петак, 01 јул 2011 09:39
Bojan Todorović
@aleksandar oslobođen za malo

Ne, ne, niste shvatili ( ili komentar još nije bio kompletan ) ja INSISTIRAM na tome da je Milošević upravo držao u rukama ključ zbivanja i razvoja događaja. U svakom trenutku je mogao da zaustavi nesreću, preokrene tok i poštedi nas daljeg sunovrata.
Ali nije.
Uvek mu se činilo da će tvrdoglavim istrajavanjem povratiti ono što je maločas izgubio, i tako do kraja....
Kao pijani kockar koji zapadne u dug pa krene da povećava ulog...

@Dušan Ariljević
Da, sećam se toga !
Jasno je ko je u tom dvojcu ipak imao mrvicu razuma a ko ne.
Ali to nije prvi put da je požarevačka nesuđena Jovanka planirala ozbiljno bratoubilaštvo.
Potražite informacije o događanjima u hotelu Moskva na dan čuvenog “kontramitinga“ na Terazijama ( 24. 12. '96 ). Zoran Lilić je bio sa njima i izneo detalje i njene reči i ton kada je insistirala da se ubace batinaši i izazovu pokolj između gnevnih demonstranata i zbunjene gomile dovedene na Terazije.
Da se naježite...
Препоруке:
1
6
74 петак, 01 јул 2011 15:47
aleksandar, oslobodjen za malo
"OBSERVANTESU" , taman posla da se zalim, nemam takvih potreba, a i kad bih imao ne bi se vama zalio, jer ocigledno ste, zaslepljeni svojim egom, negativne tendencije u nasem drustvu, pripisali sebi kao predvidljivu stvar, odnosno da ste sve unapred znali i da ste zbog toga ostali pasivni, i ne zelite da priznate da je onaj protiv koga sam se ja borio bio takodje poguban za srpski narod isto kao i sadasnji vlastodrsci. Ali vi sebe amnestirate sadasnjim stanjem, za ucenog coveka kakav ste vi, trebalo bi da je vise nego jasno da to ne podrazumeva jedno drugo. To sto vi meni ne mozete da objasnite, jer nemate dovoljno karaktera na raspolaganju, sazmite u jednoj recenici koja opisuje pozitivno delovanje SM i meni ce biti dovoljno, ja vas kao odraslu osobu ne zelim da menjam a pogotovo da obrazujem, pa barem isto toliko ocekujem i od vas.
Pozdrav i mislite i dalje svojom glavom, makar to bilo i pogresno....
Препоруке:
0
7
75 петак, 01 јул 2011 21:41
Бранислав Г. Ромчевић
Никад да неко негде икад напише КАКАВ је празник Видовдан. Тако ни господин Вукадиновић овде. Зато, да искористимо прилику и мало завиримо у Видовдан.

По календару СПЦ, Видовдан је дан (15. јун по јулијанском, 28. по грегоријанском, кад се славе: Свети Амос; Свети великомученик Кнез Лазар и свети српски мученици; Свети мученици Вит, Модест и Крискентија; Преподобни мученик Дула; Свети Јефрем, патријарх српски; Блажени Августин, епископ ипонски. Но, нигде се не каже зашто се празник тако зове.

У мрежној енциклопедији „Википедија стоји: „Празник (Видовдан) је свет етничким Србима (српским православним хришћанима), који су претворили паганског словенског бога рата, плодности и обиља, Световида (Вида) у сицилијанског мученика Светог Вита, који је истерао ђавола из Диоклецијановог сина. Ово претварање десило се у време коначног покрштавања Срба за време владавине Василија Првог (876-886), од стране византијских мисионара Ћирила и Методија.“ ВИДИ НАСТАВАК
Препоруке:
5
0
76 субота, 02 јул 2011 07:36
Бранислав Г. Ромчевић
НАСТАВАК. Дакле, хришћанска црква је Србима (по пракси цркве да христијанизује све паганске празнике) уместо великог Световида, првог међу словенским боговима, увалила Светог Вита, са Сицилије, званичног заштитника глумаца, комедијаша, играча и падавичара. Наравно, култ потоњег много је слабији код православаца неголи код римокатолика, где је кампања те врсте вођена много агресивније. Отуд код Западних Словена (Чеха, Словака, итд.) Свети Вит слови за једног од највећих светаца (иако му „дела“ нису богзнакаква).

Елем, кад Обилић у песми каже „Сјутра јесте лијеп Видов данак,“ сваком иоле разборном јасно је да не може мислити на некаквог сицилијанског свеца, него на Световида, словенско божанство слављено три хиљаде година пре мита о Христу. Световид нас и даље прати, чува, награђује и кажњава!

Напомена: Природа Световида није ни издалека довољно изучена. Више него бог рата, он је бог победе у сукобу, а то је много шире тумачење и даје му далеко већи значај и „ингеренције“.
Препоруке:
5
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер