понедељак, 29. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Напредњачки рулет

Kоментари (43) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 недеља, 24 април 2011 19:55
МП
"А чланство у НАТО-у, независност Косова и централизована Босна нешто што је пожељно и/ли нужно за бољи живот. Мора да је тако јер о томе говоре „мудри и родољубиви“ напредњаци!"
Баш би волео да ми аутор (или неко други),документује ове његове наводе.Овако остаје утисак да је овде реч о још једном (добро орагнизованом)навијачу.
Препоруке:
0
0
2 недеља, 24 април 2011 20:40
Божо Бјелак
Када сам прочитао последњи пасус порадовао сам се да аутор воли рулет. Не, не би требало доводити у везу напредњаке и рулет.Њима није место ни под столом рулета.Познато је да је збир бројева рулета ђавољски број 666. Рулет су измислили монаси.Напредњаци не знају шта је рулет, а и да знају не би могли да се похвале да су победили на рулету.Рулет играју Империја и Брисел - Запад.Они када заврте куглицу, као врхунски крупијеи, пред пад куглице притисну из центра број на коме има најмање жетона и на тај број куглица пада. Једнога дана су притисли број на којем је било највише жетона -СРС- добили, победили и разбили је. Оставимо рулет. Николића је тај исти велики Крупије пустио низ воду. Циљ је бо довести СРС у расуло. Стотину пута сам написао да ће Шешеља пустити тек онда када се увере да је СРС развалина. Николић није имао храбрости да се жртвује.Вође и владајућа "елита"немају морални дигнитет да се неко или сви жртвују, с обзиром на то у каквом су жалосном стању Срби и српска нација.
Препоруке:
0
1
3 недеља, 24 април 2011 22:13
Здравко
А замислите да је овако. Николић је схватио да ће Шешеља пустити само ако се радикали распадну и угуше испод цензуса. И то и учинио. Демократе су то једва дочекале и подржале овај акт с истим циљем као и хашки тамничари. Дозволили су напредњацима верификацију мандата (противуставо) као и сву подршку медија. Николић подилази амбасадорима, клима на сваку њихову. И добија и њихову подршку. Медијска присутност као и самостални ручни рад (митинзи, штрајк глађу итд) доносе му велике шансе да узме власт. Кад и ако узме власт, све је добио. Шешеља су пустили, демократе су разбијене а он на власти окреће други лист. Укида сецесионистичку аутономију Војводине, укида срамну Резолуцију о Сребреници,даје пуну подршку Републици Српској и тражи сва права за Србе избјегле из Српске Крајине. Е тада се Тома не би звао Тома но Никола Пашић а ми Срби, напокон, са правим и одговорним вођом. Молим Вас, допустите ми да сањам!
Препоруке:
1
0
4 понедељак, 25 април 2011 00:49
AAA
Nema tu nista od kockanja, nasiguran gubitak i za narod i za drzavu.
Препоруке:
0
0
5 понедељак, 25 април 2011 00:50
dr Sokrates@Zdravko
Niko Vam Zdravko ne brani da sanjate,ali i za san je iluzija da toma nikolic uradi ono o cemu vi mastate i sanjate...no,da uzmemo da je on tako veliki igrac,mudar,pametan i da kada dodje na vlast prevari svoje zapadne mentore,Montgomerija,Filea,Kacina i ponekog tajkuna poput Beka i pocne da radi na dobrobiti Srbije i Srpskog naroda..zar mislite da su ovi njegovi nalogodavci tako naivni poput veverica i da ce mu to dozvoliti?..u bliskoj proslosti dvojica ljudi koji su bili na celu Srbije(koja su uzgred budi receno za tomu mozgovi u politici)su probala u jednom momentu da samostalno vode politiku,pa smo videli kako se to tragicno zavrsilo! za sve ovo nas narod ima jednu lepu i istinitu poslovicu:Ko sa djavolom tikve sadi,na kraju mu se olupaju o glavu!
Препоруке:
0
1
6 понедељак, 25 април 2011 01:44
trn
@Zdravko,
Iz vasih usta u bozje usi, mada sam jako skeptican kada je Toma u pitanju. Pogledajte samo ovu lakrdiju sa strajkom gladju. Ja verujem da ga je neko nasankao, da samo vidi koliko lako moze da ga obrce. I ja bih voleo da sanjam, ali me neki crv stalno grize i budi.
Препоруке:
0
0
7 понедељак, 25 април 2011 02:36
Petar Izgnanik
Sto se mene tice, SNS moze sutra da se ugasi, kao i sve druge stranke koje trenutno imamo. Cela ta politicka "elita" su povezane interesne druzine kojih sto pre se otarasimo, to bolje. Jedina pozitivna strana ovog cirkusa sa "strajkom gladju" je sto su maske pale, mislim da nam je svima jasno koliko su svi ISTI i koliko su svi tragi-komicni. Svako gleda da napravi neki medijski trik za javnost, a sa druge strane da se ocese o neko javno preduzece ili slicno... u toliko je dobro da im medijski trikovi vise ne pale (Ni DS-u, ni SNS-u, ni drugima_, postali smo cinicni, sto je za pocetak jako zdravo.

Dok ovaj haos traje, mozda stvarno imati Tadica i Jeremica tu gde su i nije lose resenje. Jos samo kad ne bi morali da gledamo i sve ostale, Dulica, Dacica, Mrkonjica, i svu tu bulumentu, mozda bi stvari bile zapravo podnosljive. To kazem gledajuci ovaj SNS, LDP, a i SRS je u nekim svojim oblacima...
Препоруке:
0
0
8 понедељак, 25 април 2011 03:35
Михаило
Одговор на питање аутора текста добићемо тек кад дођу на власт. Има разних нагађања да је све ово договор Шешеља и Николић, за који једино знају још Вучић и Тодоровић. Постоје и друга тумачења али једно је тачно а то је да без подршке ЕУ медија и добрих односа са амбасадорима нема власти у Србији. То значи или је Тома српски Путин или је Тома Чеда Јовановић са шајкачом и опанцима. Треће нема. А одговор на питање добићемо кад дођемо на власт. Лично не верујем да је неко спреман да изда Србију и да буде гори од Бориса.
Препоруке:
1
0
9 понедељак, 25 април 2011 09:44
Halabura
Posle skoro dve godine članstva u sns odgovorno tvrim da je to politi;ka septička jama.Na zalost ja sam tu bio , pa mogu da kazem da ce Toma da uradi sve ono što Tadić nije hteo ili mogao.Sećačemo se Tadića i Jeremića kao patriota kad ih budemo poredili sa SNS.Srbi imaju jednu jako lošu poslovicu: neka se menja makar i na gore.
Препоруке:
0
1
10 понедељак, 25 април 2011 11:09
паја патак
Само пар цитата са коментаром: „..Од обнове вишестраначја у Србији најмање што се може рећи је да политичка сцена није била досадна...“ Не да није била досадна, била је (и остаје) прави циркус. Само, грехота је што је главни циркусант већ јако дуго одсутан - на гостовању на обалама Северног мора. А тамо им се толико његов наступ допада да га никао не пуштају да се врати.
„...Након свега овога све чешће се могло чути како се напредњаци ниучему не разликују од режима...“ Није тачно! Режим је врло доследан и држи се као пијан плота безалтернативног пута; СНС је еластичнији од гуме и прихватиће све путеве, услове и начине да се дочепа власти.
„...Да ли можда Вучић и Николић калкулишу не би ли лакше дошли на власт па тек онда скинули рукавице?“ Теоретски: није потпуно искључено, мада озузетно сумњиво. Практично: мало морген.
Препоруке:
0
0
11 понедељак, 25 април 2011 11:46
Jasna
@Mihailo slazem se s Vama.Danas je svasta moguce,ali i ja isto ne mogu da zamislim da iko (iz nekadasnje patriotske opcije) ,moze toliko da se promeni i da bude gori od B Tadica,kao sto ne bi mogla ni da zamislim obrnuto ,da se Tadic odjednom preokrene u patriotu.Za sada primecujem da Tomi nije naklonjena srbijanska mainstream intelektualna "elita",ni njihovi mediji,dakle isti oni ljudi koji su bili protiv Milosevica,a za Djindjica,(mada su ova dvojica bili igraci daleko veceg kalibra od danasnjih)i dalje su protiv Nikolica,sto znaci da mu ne veruju,a to je ono sto me raduje i daje nadu.Jer kome god ova navedena mainstream bulumenta nije naklonjena, taj je dobar za Srbiju!
Препоруке:
0
0
12 понедељак, 25 април 2011 12:50
Милош
И сада треба да сви читаоци овог чланка поверују у овакве неистине.Да ли та интелектуална елита одобрава ПЉАЧКУ јавних предузећа ? Да ли средња класа у Србији одобрава општу КОРУПЦИЈУ у свим нивоима власти ? Да ли обичан грађанин или сељак верује медијима који НЕ ПРИКАЗУЈУ чињенице о 400.000 који су остали без посла од 2008. по подацима ММФ; о најнижој просечној заради од 329 евра у региону, о томе да је иста та зарада мања за 100 евра у односу на пре 3,5 године; o 2.000.000 који ПРЕЖИВЉАВАЈУ и на рубу су сиромаштва; o сталним ПОСКУПЉЕЊИМА хране, горива, струје, гаса док се стандард СРОЗАВА сваки дан све више...
Да ли њу за све то одговорни, дежурни кривци, напредњаци ? Не бих рекао. Али бих истакао да сваки човек ИМА ПРАВО да мења политички став. Променити став је много мање зло од хроничне бахатости власти и њене безидејности. Терет државне погрешне политике носе грађани,адекватних решења нема, као ни одговорности владајућих структура.
Не желим да верујем у још 4 године ове власти.
Препоруке:
1
0
13 понедељак, 25 април 2011 15:52
Petar Izgnanik
@Milos: I ja delim gadjenje prema ovoj politickoj eliti. Ali nemam neku nadu u SNS jer da su drugaciji, pokazali bi to u opstinama u kojima su na vlasti.

Sve vise verujem da nam je jedina nada nekakva autenticna revolucija i samoorganizacija gradjana (fejsbuk, kako god vec), da se jednom skupe oni koji bi bar nesto u ovoj zemlji da srede i urade a da se pri tome ne ocesu o nesto, stetnim ugovorom, mestom u upravnom odboru, itd.

Postali smo zemlja koju je karcinom korupcije zahvatio od vrha do dna. Da li ima NEKA oblast u kojoj se polozaji ne zloupotrebljavaju i igra pristojno i po pravilima. Zdravstvo? Skolstvo? Zeleznice? Energetika/Kolubara? Gradska preduzeca i opstine? Sveopsti uzas...
Препоруке:
0
0
14 понедељак, 25 април 2011 17:12
Sajber Mileva
Михаило:
Има разних нагађања да је све ово договор Шешеља и Николић

Молим и преклињем све заговорнике ове идеје да ми дају одговор на питање и овде постављано: Како је могуће да се Шешељ ишта тајно договори с неким, када је под 24-сатном присмотром, аудио, звучном...

Једино ако је, пре поласка, с неким сарадником разрадио систем тајних знакова.

За Здравка:
Има пословица: Није јадан онај чији се снови не испуне, него онај који није ни сањао.
А снови су врста надања. А опет изрека вели: Нада је добар доручак, али лоша вечера.

Такође, надање је врста оптимизма. А оптимизам је клинички стадијум песимизма.

Него, што се тиче Пашића, нико не збори да је био способан. Међутим, има ту питања разних. Да ли је учествовао у еутаназији Србије спајањем са "браћом", па још неких ствари...

И Тадић је успешан, машала. После Петра 1 и Броза, највише је учинио. Али не за Србе ни Србију.
Препоруке:
0
0
15 понедељак, 25 април 2011 20:44
Jasna Simonović
Hm! Da sam na Tominom mestu počela bih sa javnim izražavanjem (po)kajanja...Ustvari ja sam mislila da se Toma već javno izvinio (barem što je mnoge držao na ivici ambisa da krenu za njim, ako ne Šešelju za strah od Haga, Šešelja, Virovitice ili ispravljanja "krive Save"...A samom Hristu, po meni, nije ni morao da se izvini što je pogrešno kopirao Njegovo stradanje - upside down - mnogi su To uradili pre Tome), ali sam danas saznala da se to izvinjenje, ako ga je uopšte bilo, još nije zapatilo u "svetu"...Možda kad se još malo oporavi kod kuće...

ps Ma ni kocka više nije što je nekad bila...
Potpisuju se ugovori i poštuju principi...
Jer!? Šta ako ipak rulet padne na nulu, a mi bivši Jugosloveni navikli na nulu...Posle nularice, ona je utekako bila dobra...ali i drugi brojevi postoje...
Препоруке:
0
0
16 уторак, 26 април 2011 00:35
Teodora
Veoma liči na naručen članak, od vlasti. Žao mi je što potroših vreme uzalud, čitajući nešto ovako otužno.
Препоруке:
0
0
17 уторак, 26 април 2011 11:22
Mirko
Veoma površna analiza koja se zasniva na spoljnim manifestacijama onoga što je SNS učinila od svog osnivanja.Trebalo je poći od činjenice da je osnovni cilj SNS pridobiti apstinentne i onaj deo biračkog tela koji na izbore ne izlazi.Pošto situaciju na terenu poznajem malo bolje od autora ovog članka odgovorno tvrdim da su u tom smislu napravljeni značajni pomaci.Problem SRS i Šešeljevog povratka je u domenu spekulacija kojima se više bavi DS nego SNS,a sledći izbori će to i pokazati.
Препоруке:
0
0
18 уторак, 26 април 2011 11:43
Srbija na Istoku
Ponavljam po ko zna koji put: nema Toma neki poseban ugled,niti je neka specijalna nada,niti ce on preobraziti svet,ali,"sreca tomina" je sto je ova vlast pokazala toliko vidnih brljotina da se ne mogu iz blata izvadit.Napomenucu neke:od drumske do sumske mafije i pitaj boga koje ne vise,oni jure male kriminalce i doktore koji su u dzep savili 300 evra,a u okruzenju vlasti i u samoj vlasti je nevidjena korupcija.Svaki dan jurimo Sarica,ali ,ali niko ne stavi prst na celo i razmisli,da taj,neki Saric,da je imao Platonovu pamet nebi mogao ostvariti onoliki radijus konekcije,da nije ima logistiku jednog dela policije.
Ko,kazite mi ko i gde ste procitali tekst o Kolubari.Nema ga,a zasto?zato sto je debeli ministar akter u tom filmu.Hej,narode,Ceca prodaje zive ljude,uzima milione dolara i na kraju znate...I to predstavljaju kao uspeh vlade.
I jos 1000 drugih problema.E,zato ce dobiti Toma,ne sto je extra pametan,nego da stane ova pljacka i ponizenja...
Препоруке:
0
0
19 уторак, 26 април 2011 11:54
Srbija na Istoku
Nemojte misliti da ne znamo da Toma pravi katastrofalne greske.Borice se protiv korupcije,a sleve strane mu Milanka Karic i s desne Vulin.Beogradjani treba da znaju ko im je dosao za predsednika SO Vracar.Covek koji je(postoje snimci) "udarao u talambase Djukanovicu,covek koji iza sebe ima afere (davanje raznih uverenja za novac,prenosim podatke iz stampe)....Na pitanje jedne novinarke,posle izbacenih 100 kubika hvale i iznesenih pregnuca da ce SNP (sa njim,naravno) iskoreniti kriminal i ukinuti sukob interesa,i.....bla,bla,bla,na pitanje kako on objasnjava to da prima platu kao predsednik SO a da se nije odrekao plate doktora iz bolnice u kojoj radi,odgovorio je,pa znate,pa vidite,pa mi cemo,pa kad bude...
Ali opet vam kazem,tih nepravilnosti je manje nego sto je vlast posejala.Nikli su od obecane buducnosti KAZANI.Narod nema posao,a onakj koji ima,slabo je placen.Jedino mafija u senci vlasti zivi ko car.
Препоруке:
0
0
20 уторак, 26 април 2011 16:25
@paja patak
Potpisujem Vaš mudri komentar. A i većinu ostalih.
Препоруке:
0
0
21 уторак, 26 април 2011 17:06
AngelDark
Izgleda da ćemo ponovo gledati isti film u novih deset godina. Sve govori u prilog tome. I dalje ima onih koji veruju da u "demokratiji" narod bira. I da je dobro za Srbiju sve što neko nama ogavan ne podržava. Da li?

Dakle "spin doctors", na jeziku onih koji "ne podržavaju" ni vlast ni opoziciju (zavisno ko iz kog ugla gleda), možete prestati spinovati. Uveriti nikog nećete, ali ćete pobediti. Posle toga, siguran sam, ne može biti gore. Eto, ipak ste me uverili. Potpuno verujem g.Nikoliću. Pa ne bi on, poznat je po tome da nikad ne menja mišljenje. Naročito ne za 180 stepeni. Čovek nema nikakve kontakte sa Zapadom. On ga se čak gnuša. Nepatvoreno gađenje. Čovek je patriota. Pa neželi on da nas u EU uvuče. Nikako, to je protivno SNS programu. Ili nije. A u EU će teći med i mleko. Hmmm, kao da ovo već negde čuh. Javlja mi se "žuto" pred očima. I naravno, dokaz da imamo posla sa "žestokom" opozicijom je tih 15 sekundi u svim medijima zajedno za vreme predstave. Dobro, beše malo više.
Препоруке:
0
0
22 среда, 27 април 2011 10:17
thinking maize@ о теоријама завере и још понечему
Неко претпоставља да је СВЕ ОВО заправо завера Запада, ради пацификације "малих Руса", да не би ВЕЛИКИ Руси случајно ступили на Балкан. Што јес, јес, Балкан је ОДСКОЧНА ДАСКА за грчки Архипелаг, а тиме И ЗА Суец! Према томе, НИЈЕ У ИГРИ ни Теслино тајно оружје, ни Тарабића авлија (о Баба Ванги да и не говоримо!), већ МНОГО ВЕЋЕ СТВАРИ, АЛИ!!! Јел читасмо да је Билу ГЛАВНИ ЦИЉ при доласку у Белу Кућу био да обори Бобијев "рекорд" у ЈУРЕЊУ СУКЊИ на 100, 200, 400, колико год хоћете КРЕВЕТА! А не знамо ни КО ЈЕ ОД НАС Срба ТОЛИКО НАЈЕДИО БАБУ Мадленку, па нам РАДИ што НАМ РАДИ, ИАКО СМО ЈОЈ СПАСЛИ ЖИВОТ, во времја ОНО! Значи, ЉУДСКИ ФАКТОР! Ако ИКО ЗАМИШЉА Амере као компјутере, еее, ЕВО ГЛАВЕ! Према томе, ИНТЕРЕС ЗАПАДА ЗА Балкан и Србију ПОСТОЈИ и НИЈЕ МАЛИ, али да се ОНИ баве ОВОМ НАШОМ БАРУШТИНОМ САМО ТАКО, еее, МИСЛИМ ДА ИПАК НИЈЕ "само тако"! Друго, ШТА ЋЕМО СА ДОМАЋИМ РАЧУНИЦАМА?! Не знате?! Да Вас питам колеге, КОЛИКА је била српска администрација 2000-те, а колика је сада?!
Препоруке:
0
0
23 среда, 27 април 2011 10:35
thinking maize@ о теоријама завере и још понечему, наставак
Да, драге колеге, али СТВАРНО: КОЛИКА је била српска администрација 2000-те, а колика је сада?! И КО ЈЕ СВЕ САДА У ЊОЈ ЗАПОСЛЕН?! Узгред, чини ми се да колико год је та администрација 2000-те била "ЦРВЕНА", сада је ПРИЛИЧНО "ЖУТА", само још ФАЛЕ КОСЕ ОЧИ! Но, пошто ОВА "жута" администрација НИЈЕ РАДНА ко Кинези, НИ ОРГАНИЗОВАНА ко Јапанци, НИ СКРОМНА ко Вијетнамци, НИ НАСМЕЈАНА ко Тајланђани, ИМАМО ТО ШТО ИМАМО! ГОМИЛУ ТРУТОВА КОЈИ НИШТА ДРУГО У ЖИВОТУ НЕ ЗНАЈУ СЕМ ДА ПРИМАЈУ ОГРОМНЕ (за наше услове!) ПЛАТЕ, ДА СЛАБО РАДЕ и ОДЛИЧНО СЕ ЗАБАВЉАЈУ (у "стилу" СРПСКОГ ЏОВАНА: "Ма, ј.... СЕЉАКЕ!"). Према томе, Поштовани, ДОЛАЗАК БИЛО КАКВИХ "напредњака" је СМРТНА ПРЕСУДА за "ЖИВОТНИ СТИЛ" "ЖУТИХ" ЏОВАНА! Мислите ли да ће ФОТЕЉА ГЛАДНИ "напредњаци" нешто БРЕНОВАТИ "жутаће"? Ааа, нешто НЕ ЧУЈЕМ?! НАРАВНО ДА НЕЋЕ! И КО ЋЕ ТО ДА СПРЕЧИ?! Империја?! Све се нешто надам! Да чујем, ИМА ЛИ ПОНУДА? Шешељ?! Па, ДА! САМО Шешељ МОЖЕ да ОБУЗДА "напредњаке"! Само, тада настаје РУЛЕТ! АЛИ СТВАРНО!
Препоруке:
0
0
24 среда, 27 април 2011 16:43
Ненад Пиваш
@thinking maize

Поштовани, ја дефинитивно нисам склон теоријама завере. У свом тексту "Зашто српски интереси сметају Америци" који је објављен на НСПМ изнео сам разлоге због којих мислим да нам је Америка ненаклоњена. Ту нема никакве приче о некаквој "јудео-масонској" и сл. теоријама завере. "Јеретички" ћу чак рећи да су кроз историју одређени масони задужили наш народ, као што ћу похвалити и Милорада Додика који је препознао да је српски интерес имеђу осталог и у успостављању добрих односа са Израелом.

Наравно да ћу се сложити са Вама да је ова власт због свог штеточинског деловања зрела за одлазак. Али мислим да нам промена власти неће донети никакво добро уколико њу не буде пратила и промена политике. А плашим се да напредњаци могу да донесу промене које су управо супротност од онога што ми желимо. Мислите ли да нема разлога за сумњју да уместо једне непоштене, неспособне и што контролисане а што сломљене групације могу да дођу другосрбијанци са шајкачама?!
Препоруке:
1
0
25 среда, 27 април 2011 16:48
Ненад Пиваш
@thinking maize

Што се тиче Шешеља, уопште не сумњам да он има велики коефицијент интелигенције и да може да поврати пар процената радикалима. Али не верујем да он може да угрози СНС до те мере да их примора да пажљиво одмеравају сваки поступак. Главни проблем са Шешељом је то што он нема осећај за време. Као што нпр. Додик има. И управо је добра процена времена оно захваљујући чему Додик успева да буде последња линија нашег отпора. И то успешно!
Препоруке:
1
0
26 среда, 27 април 2011 18:42
thinking maize@ аутору
Поштовани г-дине, НИСАМ ФАН Шешеља, ни радикала, већ само ПРЕТОСТАВЉАМ "шта би било кад би било", али НЕ КАО НАГАЂАЊЕ, већ по принципу "ШТА ЋЕ БИТИ АКО СЕ ПОЧЕТНИ УСЛОВИ ПРОМЕНЕ ЗА МАЛО, у оквиру ЗАКОНА ВЕРОВАТНОЋЕ"? Или, ШТА БИВА АКО СЕ на ЈАВНУ СЦЕНА Србије ВРАТИ Шешељ? Тј. ДА ЛИ ЋЕ КВАНТИТАТИВНО МАЛА ПРОМЕНА (један политичар ВИШЕ или МАЊЕ?!) УТИЦАТИ на НАСТАНАК КВАЛИТАТИВНО ВЕЛИКЕ ПРОМЕНЕ? Што би био неки нпр. "ШЕСТИ ОКТОБАР", са све "ЛУСТРАЦИЈОМ"?! Оно што видим, крећући се међу људима, пратећи информације на интернету и сл., говори ми да је дошло до "НАРОДНЕ ЋУТЊЕ" о којој је причао још књаз Милош! Или речено Лењиновим речима "ВЛАСТ се КОТРЉА УЛИЦОМ"! Уосталом, УПОРЕДИТЕ СИТУАЦИЈУ САДА, са ситуацијом из августа 2000-те!? Мени 16.04. највећи утисак НИЈЕ БИО почетак Томиног "штрајка глађу и жеђу", већ што у једном тренутку је народ ЖЕЛЕО да ОСТАНЕ на ПЛАТОУ док се СТАЊЕ НЕ РЕШИ!? Да је неко рекао: "ИДЕМО НА ДЕДИЊЕ!", народ би КРЕНУО!? Да ли Вам то нешто говори?!
Препоруке:
0
0
27 четвртак, 28 април 2011 12:32
Ненад Пиваш
@thinking maize

Поштовани, нисам Вас ни препознао као радикала. Могао бих се ја сложити са Вама да би 16.04. узвик "Јуриш!" имао велике последице. Али шта после? Шта и да народ сруши жуте? Кога би довео? Па исте оне који су му на том митингу издали команду! И ту Вас ја опет питам да ли можете да будете сигурни да напредњаци на власти не би били само другосрбијанци са шајкачама?! Мислите ли да би их тај исти народ срушио ако би кренули да делују тако? Тешко, поштовани, тешко... Јер, да се не лажемо, оних стотинак хиљада 16.04. нису били ту зато што су против Статута Војводине, истамбулске декларације, НАТО-а, преговора са Косовом, "пута без алтернативе" и осталог, већ зато што су гладни! И велико је питање да ли би, уколико би мало хлеба и добили, хтели да руше оног који им је тај хлеб дао, па макар он био и један домаћин "прљавих руку у чисте савести"!
Препоруке:
1
0
28 четвртак, 28 април 2011 12:34
Ненад Пиваш
@thinking maize

И не схватајте ме погрешно! Не спорим ја да симораштво народа велики проблем, као што сам свестан и да се на власт у Србији данас не може доћи захваљујући неком националном питању (то је можда један од разлога због којих су ДСС и СРС данас слаби). Зато и не замерам напредњацима што углавном причају о корупцији и сиромаштву. Дакле није спорно што је око 80% њихове приче фокусирано на то. Али је веома проблематично што у оних друугих 20% приче о битним стратешким питањима не говоре ништа другачије од садашње власти или чак дају назнаке да би били и кооперативнији!
И опет се враћамо на питање, шта би јуриш на Дедиње могао да донесе? А да пошаље народ на Дедиње може само онај који тај исти народ може и да окупи. А то данас могу једино напредњаци! Коштуница то не може, а тешко да ће моћи и Шешељ, без обзира што ће он вероватно вратити радикалима пар процената.
Препоруке:
1
0
29 четвртак, 28 април 2011 14:05
Jasna Simonović
Nisam imala nameru da se ponovo javljam ali uočih u interesantnoj prepisci mog dragog kolege (po Г8 - u!) Thinking Maize-a i gdina Nenada Pivaša strašne reči "juriš na (moje!) Dedinje", a ja bih želela da decenijska boljka "dedinjski sindrom" završi ne u jurišu, niti na dedinje niti na bilo koju lokaciju u Beogradu, već u primerenom redu, kao na primer ispred Kluba Privrednika u Šekspirovoj ulici, kamo ja odavno šaljem prosjake i gladne sa grobalja, sa ulica, ispred crkava, jer je ovo što delimo i dobijamo po drugim lokacijama toliko mizerno...nedovoljno za jednu običnu sreću na ovome svetu...tako nekako... Samo još kad bi nam Novak otvorio jednu legalnu banku pa da ne samo prevrnemo prljavi novac, već i zavrnemo rukave i odvrnemo česme sa čistom vodom...Svakako za ceo svet..Šta je to jedna obična mala planeta Zemlja...
Препоруке:
0
0
30 четвртак, 28 април 2011 16:43
thinking maize@ аутору, па колегиници Јасни Симоновић
Прво колегиници, пошто је ДАМА! Драга Јасна, нисам крив што је Дедиње од времена витешког краља Александра Карађорђевића СИМБОЛ ВЛАСТИ у Срба! Знам многе КУЛТИВИСАНЕ ЉУДЕ, који живе на Дедињу, а НИСУ ПОЛИТИЧАРИ, ни ТАЈКУНИ! Но због ПОТОЊИХ Дедиње је изашло на ЛОШ ГЛАС! Сетите се Јасна оног инстант муџахедина који 1992 хтеде да РУШИ Вишеградску брану, еда би "ПОПЛАВИО Дедиње"!? ЖАЛОСНО је то и ВЕЛИКА је ЗАБЛУДА због добрих, умних и способних људи који живе на Дедињу, али ето, имамо што имамо, па је Ваше Дедиње ушло и у ОПУС Боре Чорбе ("Иде чопор свиња са Дедиња" или тсл.)! Према томе колегинице, док ПРАВИ Дедињци, са ОСТАЛИМ Београђанима и грађанима Србије не изврше ДЕРАТИЗАЦИЈУ Дедиња и ЦЕЛЕ Србије од политичко-тајкунске ГАМАДИ, овако ће нам и бити! Поштовани г-дине Пиваш, оно што ЗНАМ јесте да су НОРМАЛНИ путеви ка ПРЕПОРОДУ Србије ЗАТВОРЕНИ, па остају САМО РЕВОЛУЦИОНАРНИ! Толико и нека нам је Бог у помоћи!
Препоруке:
0
0
31 четвртак, 28 април 2011 20:12
Jasna Simonović
thinking maize...hvala...Taman kada sam se uživela u čitanje vašeg realnog opisa Dedinja, sve trčeći da vas opomenem da niste napisali ništa o deonici "Cetinje - Dedinje", vrisak! Još gore od "juriša na Dedinje" stiže pogubna reč "revolucija" umesto barem (r) u zagradi!? A onda se osetih i krivom što nisam na vreme pozvala svoje iz ge osam barem u Narodnu parlaonicu gde mi na Fejsu provodimo vreme koje preostane od nspm-a! tako nekako...
ps I nemojte o Dedinju, molim vas, ništa više ružno barem do prekosutra, dok ne prodje ceromenija venčanja William i Catherine...
Zamislite da se neko nabesi pa iz mirne "prosjačke" Šekspirove krene pešice umesto preko berze u npr. "Pink" po svoje deonice....

Pa stigne u svet ružna slika o mestu gde nam Prestolonaslednik Aca sasvim lepo i skromno za kraljevski svet živi! Taman kada je Novak ulepšao sliku o nama...pozdrav
Препоруке:
0
0
32 петак, 29 април 2011 12:10
thinking maize@ Jasni Simonović
Koleginice, kada rekoh "REVOLUCIJA" bio sam SVESTAN POSLEDICA! "Neka nam je BOG u pomoći" nije TEK TAKO NAPISANO! Bio sam ONOG 05.10. pred Skupštinom i bilo je REVOLUCIONARNO, iako je bilo VIŠE PARA i NADE, nego danas! Danas sa VEĆINSKE STRANE u Srbiji imate OČAJ, a sa druge VIŠE NEGO MANJINSKE STRANE imate BAHATOST! I ta BAHATOST je VEĆA NEGO za Miloševića! Kao što je OČAJ DUBLJI NEGO 2000! O tome se radi i NIOČEMU VIŠE! ŽELIM DA DO PROMENA, KOJE BI VODILE PREPORODU Srbije, dođe MIRNIM PUTEM, ali ako su 2002-te godine "ŽUTAĆI" IZBACILI IZ PARLAMENTA DSS, dotadanju koalicionu, od tada OPOZICIONU stranku, pa posle toga CILJANO BOJKOTOVALI DVA IZBORA ZA PREDSEDNIKA Srbije, da ne bi Koštunica došao na vlast, posle čega je došla "Sablja" sa PREKO 10000 UHAPŠENIH I SVE OSTALO! Da li mislite DA JE SA TAKVIMA MOGUĆA MIRNA SMENA VLASTI, sve i da IZGUBE IZBORE REGULARNO!? Sumnjam! Broz reče: "Živimo kao da će mir trajati 100 godina, a spremajmo se za rat kao da će biti sutra!" I U PRAVU JE!
Препоруке:
0
0
33 петак, 29 април 2011 14:54
Jasna Simonović
Thinking maize..Ama nije Tito u pravu, šta ima da se pa mi spremamo za rat...Šaka golobradih i golorukih i da ne kažem još nešto jer nerado koristim ružne reči...ljudi!

I mislim da je veliki greh čovečanstva da ratuje, pa onda priziva Boga u pomoć! Pa se onda i velikodostojnici spetljaju, upetljaju, pa posle generacije ne mogu da se ispetljaju!
Umesto pre toga da Ga prizivamo! Pa stvarno nema smisla, razmislite šta bi vi...Da sam ja Bog, izvinjavam se na ovoj ničim izazvanoj slobodi, oterala bih nas do djavola...opet se izvinjavam na ružnoj reči...ali računam da ni djavoli nisu što su nekad bili..zavolesmo ih kroz crtane, vesterne i "isterne"...a i Bog je sigurno učinio svoje...
Jer Svi smo mi Njegovi...
Препоруке:
0
0
34 петак, 29 април 2011 16:53
thinking maize@ Jasni Simonović
Поштована колегинице, замислите СЛЕДЕЋЕ: 1) Спроведу се КОНАЧНО избори; 2) Резултати избора: СНС и пратиоци 30-33%, коалиција око ДС-а 24-27%, ЛДП 8-11%, ДСС 6-9%, радикали 4% (без Шешеља)- 12-15% (са Шешељем), мањине укупно 3-5%, остали испод цензуса; 3) Следе преговори (читај: УЦЕНЕ!) око владе, са назнаком да ДС препушта СНС-у премијерско место и председавање Скупштином, а да Шутановац буде министар војни, Чеда министар за европске интеграције, Божа Ђелић министар финансија, Милосављевић министар трговине или привреде (свеједно!), Дулићи (Ивана и Оливер) министарства пољопривреде и науке са заштитом животне средине, "другосрбијанци" "добију" културу и просвету, Млађа НИП и регионе, а енергетика и здравство као утеха допадну "напредњацима"; 4) СНС се као нешто буни, али, 5) креће Шешељ са протестима, придружује му се ГЛАДНИ НАРОД, Коштуница даје подршку, па се придружује, али не лично, већ преко нпр. Ланета Гутовића и Емира Кустурице, следе запаљиви говори; 6) следи наставак...
Препоруке:
0
0
35 петак, 29 април 2011 17:06
thinking maize@ Јасни Симоновић, наставак
... 6) Томи порасту апетити, мало би да се игра Коштунице из Ђурђевдана 2007, па затеже; 7) Амери постају нервозни, а и Руси ослушкују; 8) 4-5-тог дана протеста почињу прве пљачке, али Дачић, као ТЕХНИЧКИ Министар унутрашњих послова шаље НЕДОВОЉНЕ СНАГЕ, што још више разјарује народ; 9) Тадић наређује Милојевићи да изведе тенкове, а овај одвраћа: "КОЈЕ ТЕНКОВЕ?!"; 10) ... и сада Ви мени кажите да ли овај ВЕРОВАТАН СЦЕНАРИО не личи на ШЕСТИ ОКТОБАР, али не ОНАКАВ, КАКВОГ СУ ГА ЗАМИШЉАЛИ и ЗАЗИВАЛИ Чеда, покојни Батић, "другосрбијанци" и ини?! Под: 10а) Тадић бежи из земље; 10б) Тадић на основу споразума са Националном гардом Охаја зове америчке трупе да "уведу ред и мир у Србији"; 10в) НЕЗАДОВОЉСТВО НАРОДА је толико силовито, да креће линч припадника режима, где неки неопрезнији страдају, а већина бежи... Ако 10а или 10в), онда 11) пошто НЕМА ЛЕГИТИМНЕ ВЛАДЕ, санкције ОЕБС-а, Амери прете, Тома БИВА НАТЕРАН НА КОАЛИЦИОНУ ВЛАДУ са Шешељем и Коштуницом, а Руси дискретно шаљу помоћ.
Препоруке:
0
0
36 петак, 29 април 2011 17:17
thinking maize@ Јасни Симоновић, крај
А, ако ИПАК Тадић буде имао куражи (што му иначе СВИ оспоравају!), па оствари ПОТЕЗ 10б) тј. позове Националну гарду Охаја да "уведе ред и мир у Србији", па 11) маринци се искрцају на наше аеродроме, уз брзи долазак оклопне колоне из Бондстила; 12) Шешељ бива убијен, Тома конфиниран, а Коштуница ухапшен, уз бројне ХУЛИГАНСКЕ (читај: ЦИВИЛНЕ!) жртве; 13) Чеда постаје председник "ВЛАДЕ НАЦИОНАЛНОГ СПАСА", ШТА БИСТЕ Ви Поштована Колегинице рекли на овај ИСТО ТАКО ВЕРОВАТАН СЦЕНАРИО?! Ја бих само рекао да се ИСТОРИЈА ПОНАВЉА, с тим што је ПРВИ ПУТ ТРАГЕДИЈА, а ДРУГИ ПУТ ФАРСА! Тако би се ИСТОРИЈСКИ КРУГ НАШЕГ НАРОДА у "ДУГОМ СРПСКОМ ДВАДЕСЕТОМ ВЕКУ" (парафраза дела Ерика Хобсбаума!), период 1918-2012, ЗАТВОРИО! Према томе, Поштована Колегинице, ПУСТИО БИХ ЈА И ЊИХ ДА ЖИВЕ, АЛИ ОНИ НЕ ПУШТАЈУ НАС ДА ЖИВИМО! Шта Ви мислите о томе?!
Препоруке:
0
0
37 петак, 29 април 2011 23:48
Jasna Simonović
Thinking maize..Ma, uživala sam čitajući vaš scenario! Ma to je da i Drvengrad i Holivud stanu u red za audiciju za vaš scenario! I da plate bogato! A ja mislila da ste vi samo Bogom dani da budete ministar za poljoprivredu, kad odjednom skrveni talenti izviru usred nspm-a! Ne znam da li je to više akciono-naučni, političko-dramaturški, futurističko-istorijski ili kakav već scenario...ali u svakom slučaju preživeh! Preživesmo! A kad čovek preživi, onda i oni koji ne daju da se živi, stanu red barem za kartu više...

Eto, to mislim kolega moj iz ge osam (ne smem da napišem latinično G8 da ne potrošimo sve pare od ulaznica pre nego smo ih prodali!-ha!)...

ps I uzgred mislim da "oni koji nam nisu dali da živimo" nisu zabranili nikome da održi tribinu o farmaceutskoj mafiji na primer...Šta bi tom Stankoviću i Koštunici da zastanu kad je najsladje...Pa tu su nam novci! Ne interesuje me ni naprednjački ni ruski niti bilo kakav rulet..Toga nema u farmaciji! Ima vaga...
Препоруке:
0
0
38 среда, 04 мај 2011 14:00
thinking maize@Јасни Симоновић
Јасна, ОВО што написах НИЈЕ СЦЕНАРИО, већ АНАЛОШКО (НЕ дискурзивно) РАЗМИШЉАЊЕ о МОГУЋНОСТИ одвијања догађаја, под претпоставком МАЛЕ и ВЕРОВАТНЕ ПРОМЕНЕ ПОЧЕТНИХ УСЛОВА! Томе сам се научио из књиге ОПСКУРНОГ наслова ("Паралелна историја или Шта би било, кад би било"), али написане од ВЕЛИКЕ ГРУПЕ англосаксонских академских историчара, који су РАЗМАТРАЛИ како би се ОДВИЈАЛА историја да је нпр. Александар Велики ПОГИНУО у бици на Гранику или да је Џорџ Вашингтон ПОГИНУО у некој од битака Америчког рата за независност!? Но, интригантан је НЕ САМ ЗАПЛЕТ, већ ВРЛО ВЕЛИКА ВЕРОВАТНОЋА ДА ЈЕ ДО ТАКВОГ ИСТОРИЈСКОГ ЗАПЛЕТА МОГЛО ДА ДОЂЕ! Сада, кажите Ви мени, на шта би личио свет, ако би УМЕСТО ХЕЛЕНИЗМА тј. РАСЦВЕТАВАЊА ГРЧКОГ ГЕНИЈА НА ВЕЋЕМ ПРОСТОРУ, ВРЕМЕНУ и ЉУДСТВУ, гледали СУКОБ Рима (или Картагине, свеједно је), који би владао Западом Средоземља и Персије, која би владала Истоком Средоземља?! Тј. СУКОБ АРИСТОКРАТСКЕ РЕПУБЛИКЕ и АПСОЛУТИСТИЧКЕ МОНАРХИЈЕ!? ИЗГЛЕДА СВЕЈЕДНО?!
Препоруке:
0
0
39 среда, 04 мај 2011 14:10
thinking maize@ Јасни Симоновић, наставак, јопет!
Ето, пријатељице, ПРИ ТАКВОМ РАЗВОЈУ ДОГАЂАЈА Александрија НИКАД НЕ БИ БИЛА ОСНОВАНА и НИКАД НЕ БИ ДОШЛО на ЈЕДНОМ МЕСТУ и ВРЕМЕНУ ДО ТАКВЕ, КРИТИЧНЕ КОНЦЕНТРАЦИЈЕ ЗНАЛАЦА!? О НИКАД ЗАСНОВАНОЈ АЛЕКСАНДРИЈСКОЈ БИБЛИОТЕЦИ ДА И НЕ ГОВОРИМО!? Али, ето, један, скоро НЕПОЗНАТИ ВОЈНИК македонске војске ПОДМЕТНУ СВОЈЕ ГРУДИ и СПАСЕ СВОГ КРАЉА! Спасе га за ПОБЕДЕ НА Ису и код Гаугамеле! Спасе га за ОСНИВАЊЕ Александрије! После тога Александар ВЕЋ НИЈЕ НИ МОРАО ДА ИДЕ ДО Индије и да се потуца, ОН ЈЕ СПОЈИО Исток и Запад и ТО ЈЕ ТО! ГРЧКИ ГЕНИЈЕ ЈЕ МОГАО ДА СЕ РАШИРИ! Тако исто, да НИЈЕ ЈЕДАН ЕНГЛЕСКИ СНАЈПЕРИСТА СМАТРА ДА НИЈЕ ЧАСНО ДА УСТРЕЛИ ВРХОВНОГ КОМАНДАНТА ПОБУЊЕНИЧКЕ ВОЈСКЕ, НИКАД НЕ БИСМО ИМАЛИ ОВАКВЕ USA!? Имали бисмо само МНОГОЉУДНИЈУ Канаду или Аустралију!? Сада, видите, ДА ЛИ БИ ПРЕМИЈЕР ТАКО "канадизоване" USA могао да нпр. ПОМОГНЕ Великој Британији 1940 и донесе 1941 Закон о зајму и најму, као и Атлантску повељу?! Сумњам! Рузвелт је могао да се РОДИ САМО у USA, НИКАКО у КАНАДИ!
Препоруке:
0
0
40 среда, 04 мај 2011 14:22
thinking maize@ Јасни Симоновић, крај, НАПОКОН!
Поред тога, таква РЕДУНДАНТНОСТ НИЈЕ САМО КАРАКТЕРИСТИКА историје, већ се тако ОДВИЈА и БИОЛОШКА ЕВОЛУЦИЈА, а ТАКО СЕ ИЗГРАЂУЈЕ И НЕРВНИ СИСТЕМ! НАСУМИЧНОСТ У СЛУЖБИ РЕДА или ПРОИЗВОДЊА НЕГЕНТРОПИЈЕ (РЕДА!) ТРОШЕЊЕМ ЕНТРОПИЈЕ (НЕРЕДА)! За такве увиде ДИСКУРЗИВНО МИШЉЕЊЕ ЈЕ НЕДОВОЉНО! А то је због НЕОПИСИВЕ СЛОЖЕНОСТИ ТАКВИХ СИСТЕМА, као што су БИОЛОШКА ЕВОЛУЦИЈА, ЉУДСКИ МОЗАК или ЉУДСКО ДРУШТВО и ИСТОРИЈА! Не треба се ОСЛАЊАТИ САМО НА АНАЛОГИЈУ или ИНТУИЦИЈУ, ДИСКУРЗИВНА ПРОВЕРА ЈЕ НЕОПХОДНА, АЛИ..., БЕЗ АНАЛОГИЈЕ НИГДЕ НЕЋЕМО ДОЋИ! Јер, како поучава сер Карл Попер: НЕ ИНДУКЦИЈА, ВЕЋ ДЕДУКЦИЈА је ПУТ КА САЗНАЊУ! И то је НЕПРЕКИДАН ПРОЦЕС, праћен КРИТИКОМ ИЗНЕТИХ ХИПОТЕЗА И ТЕОРИЈА! Једном речју, МЕТАФИЗИЧКИ ПРОЈЕКАТ! Како рече Ајнштајн, ЈЕДНА ТЕОРИЈА ЈЕ ДОВОЉНО ДОБРА, ако у СЕБИ САДРЖИ ПРЕТХОДНУ, ОГРАНИЧЕНУ ТЕОРИЈУ, а и САМА САДРЖИ ЗАМЕТАК БУДУЋЕ, САВРШЕНИЈЕ ТЕОРИЈЕ! Уосталом, није џаба Нилс Бор, када је добио племство, за свој грб ИЗАБРАО ДРЕВНИ КИНЕСКИ СИМБОЛ ЈИН-ЈАНГ! Свако добро!
Препоруке:
0
0
41 петак, 06 мај 2011 08:00
Jasna Simonović
thinking maize...
Mnogo je lepo kad kraj nije kraj...(možda krajolik? - zvuči "biološki evolutivno")

Bezgranično tačno sve što napisaste! Kao da ponovo čitam udžbenike, i mnogo bolje ste vi to meni objasnili...Uloga pojedinca je velika, svakako...ali zašto podmetati danas prsa kad se može podmetnuti "evolutivni mozak"?!...

Interesantno je trenirati moždane vijuge u smislu šta bi bilo da je onako drugačije bilo...sve sami scenariji za "istorijsku fantastiku" (evo novog pravca, molim 3% od idejnog upliva novca)...
Verovatno nas ovakvih ne bi sada bilo...zar vam ne bi bilo žao? ...Ali večnost je duga pa bi nas možda jopet bilo...ako ni za šta drugo ono barem zato da jin-jang ravnoteža ne bude remećena samo ratovima, već i radošću obične komunikacije...
Препоруке:
1
0
42 петак, 06 мај 2011 13:03
thinking maize@ Јасни Симоновић
Па наравно Јасна, промена је могућа и ДРУГОМ ВРСТОМ АКТИВНОСТИ, а не само ратовима! Ето, својевремено су Јевреји били ратници par excelance, Јермени су дали више ратничких царева Византији него и сами Грци, а и Грци су се доообро били! Па сви постадоше ТРГОВЦИ! Слична судбина је следила наследнике старих Римљана и првих муслимана! Према томе, зашто не бисмо задржали довољну дозу ратоборности, еда би се одбранили, АКО ТРЕБА, а постали нпр. и ДОБРИ ТРГОВЦИ! Али претпоставка за то је да ПРЕСТАНЕМО ВИШЕ са "системом" "ЈА ТЕБИ СЕРДАРЕ, ТИ МЕНИ ВОЈВОДО..." и да мало више ценимо ПОШТЕЊЕ и ДОСЛЕДНОСТ! Свако добро!
Препоруке:
1
0
43 петак, 06 мај 2011 14:30
Jasna Simonović
Thinking maize...
E, sve se slažem...naročito "poštenje, doslednost i trgovci" tj biznismeni u modernom svetu...

A ratobornost svakako, samo ne uz puške, pištolje...(i arapski at!-ha!)...već najbolje ona Ršumova čuvena odbrambena pesma (Domovina se brani olovkom...itd)...

Svako dobro...Sve najbolje...
Препоруке:
1
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер