"Demokratija"na delu ,svuda dovedu svoje poslusnike pa vladaju sto godina,sve dok imaju mocne strane sponzore koji su ih doveli na vlast
i dok rade ono sto se trazi od njih.
Nema vise nezavisnih i slobodnih medija i institucija ,jer sad su svi "nezavisni i slobodni",nema vise udaranja u serpe,jer sad su svi zadovoljni i vlada jedna opsta harmonija u drustvu,nema talasanja,nema demonstracija ,nema incidenata,ako ih i bude, to su samo pojedinacni slucajevi,koji brzo budu procesuirani,a izgrednici kaznjeni i dvostruko vise nego zasluzeno,ukljucujuci i pritvor.Ma to je jedna demokratska milina!
Preporuke:
0
0
2
nedelja, 10 april 2011 11:45
Bojan
Pa, i bilo je vrijeme da se malo oglasi na ovu temu.
Preporuke:
0
0
3
nedelja, 10 april 2011 12:37
Gale
Konačno da se progovori o stanju u našim institucijama i to argumentovano i sa konkretnim imenima.
Treba progovoriti o stanju i u drugim institucijama.
Za proteklih 10 godina dosta se prašinčine i dosta je štetočina ušetalo na naše univerzitete, naše fakultete, vojsku, pa bogme i u policiju, a da ne govorim o ministarstvima i raznim agencijama i zavodima.
Ovaj inspirativni tekst shvatam kao skromno otvaranje prozora da uđe svež vazduh pre velikog spremanja.
A da je pred nama veliko spremanje to je svima jasno.
iće nam potrebno puno deterdženta, puno metala, puno čiste vode i nadasve sveže radne snage spremne da obnovi institucije u Srbiji.
Da više ne govorimo o prosrpskim institucijama već o SRPSKIM.
Za početak neka prosrpska SANU postanu SANU mada bi mi se više svidelo da umesto prosrpskog predsednika i prosrpske Vlade dobijemo srpskog predsednika i srpsku Vladu.
Preporuke:
0
0
4
nedelja, 10 april 2011 12:49
vl
@bojan
Oglašavao se akademik Krestić redovno, ko je hteo da ga čuje i znao gde. Kako mislite da se ovakvi stavovi pojave u našim sredstvima informisanja? Kojim? Vasilije Krestić, Smilja Avramov, Čedomir Popov (koji se izborio za Enciklopediju a pri tom osnovao ogranke Matice Srpske u Crnoj Gori i Republici Srpskoj) rade onako kako dolikuje akademicima. Ne misli valjda neko da oni treba da predvode "lupače u šerpe" na ulici? Oni su svoje i uradili a na nama je da ih čujemo i pri tom ne kažemo "sve je tako ali šta se tu može". Druga strana je efikasna samo zato što joj nisu postavljene granice.
Preporuke:
0
0
5
nedelja, 10 april 2011 12:58
Damaskin
Problem u SANU je "ćosićevština" koja Srbiju vraća u srednji vek!
Dokumenti tipa MEMORANDUM a sada i MEMORANDUM 2 su nas doveli da smo najomraženiji narod u Evropi i još tomu smo gladni!!
Ako niste uspeli napraviti teritorijalno VELIKU SRBIJU, pokušajte barem napraviti ekonomski JAKU SRBIJU!
Preporuke:
0
0
6
nedelja, 10 april 2011 13:42
Ala
Hajdin moze da bude(a izabrali su ga)samo na celu Srpske akademije nauka i umetnosti te da sprovodi politiku ocuvanja i negovanja srpske kulture,nauke i umetnosti.
Ako mu se ne svidja-moze da ode i to odmah.
Hvala g.Kresticu na informacijama koje su nas sablaznile.
Hajdin,Pajtic,Comic,samo su produzena ruka Vatikana.
Preporuke:
0
0
7
nedelja, 10 april 2011 13:50
Stradija
Ako je već nezgodno SANU,zašto se onda ne zove Akademija Nauka i Umetnosti Srbije
Preporuke:
0
0
8
nedelja, 10 april 2011 13:59
Milutin
Gospodina Akademik Vasilije Krestić je u pravu 100%, svaka mu čast! Puna podrška Akademiku Krestiću, i njegovom razboritom stavu, prosto se nameće pitanje za samoproklamovanu akaedemsku elitu, ko će da osvetli put izlaska Srbije i Srba iz ove tame, nemorala, propadanja, pa ako neće akademska javnost ako još postoji.
Na našu žalost u SANU se uvukla učmalost, oportunizam najtežeg oblika, samoljublje,samovlašće(treći mandat Hajdina!???) nezainteresovanost, ravnodušnost za interese Srba i Srbije .
Čija je to Akademija i za čije interese radi, naša nije !?
Preporuke:
0
0
9
nedelja, 10 april 2011 14:17
Mile Bre 1
„Naš“ autarh se drznuo (između ostalog) da irogira Srbima „Srebrenicu“ i udari na najjača obeležja Srba: SPC i SANU. On je poznavalac građevinarstva sa prenapregnutim betonom, preko istoriskih činjenica u BiH, duhovnog bića i običaja Srba, pa sve do SANU i njene organizacije rada. On zna sve i ekspert je za sve, mada onda više nemože biti ekspert. Onaj što radi svašta, nazivamo ga drugim imenom. Njegovom, ali samo njegovom irenikom, ponižava ceo narod. To mu je zadatak i veoma ga pedantno izvršava. Jedini mu je cilj da uništi Srbiju i „iskoreni“ Srpstvo.
Nametanjem zadataka SANU, da prebroji „husarske“ žrtve i ispravi povoljno cifru, predsednik želi učiniti uslugu napaćenom narodu, koji je morao godinama ćutke da nosi teret u duši. Najzad progovara, uspevajući da digne spomenik u Adi.
Preporuke:
0
0
10
nedelja, 10 april 2011 14:17
Mile Bre 2
Aboliranjem epiteta „Srpska“, želi se dati „mogućnost“ i drugim narodima da učestvuju u radu. Ubrzo bi u ´ANU Srbi bili u manjini. Akademija kao takva, mogla bi da menja istoriju pa bi saznali da smo sasvim neki drugi narod, a ne Srbi. Kao i da slavne istoriske ličnosti ustvari nisu bili Srbi iako su se tako osećali i izjašnjavali.
Članovi SANU su ozbiljni ljudi u godinama. Otkuda sad tu KARIJERISTA, koji podležu uticajima politike, da bi dezavuisali istinu i činjenice? U takvom okruženju, nemože Vam biti lako g.Krestiću (Braca). Zato smo Vam zahvalni na Vašoj doslednosti i istrajnosti. Znamo da zbog onog konvertitnog despota i njegovog negosjatera Hajdna, nećete biti decidentni već istrajni. Bog Vas poživeo.
Deploracijom nad sobom, nećemo se rešiti postojećih problema. Zato savetujem svima: „an gard“.
Preporuke:
0
0
11
nedelja, 10 april 2011 14:20
Aleksandar Milović
Stradija
Istina ja da smo mi Srbi šampioni crnog humora, ali Vaša šala će po svemu sudeći postati zbilja.
Preporuke:
0
0
12
nedelja, 10 april 2011 14:28
Petronije
Jasno je da sve insttucije u Srbiji vode antisrpsku politiku. Na čelu tih nstitucija su ANTISRBI. Svima je zaštitni znak Boris Tadić.
Damaskinu poručujem da ne brine spske brige, jer brige zastpika zapadnog antisrpskog fašzma s ama dobro poznate, zajedno sa njihovom propagandom.
Akademik Krestić spašava svoju dušu kada govori istinu, i čini koliko može, a moći će više tek kada se svi upregemo i očistimo antisrpsku vlast u Srbiji
Preporuke:
0
0
13
nedelja, 10 april 2011 14:38
Dag
Mondijalisti i evroatlantisti nastupaju udruženi na svim frontovima, rušeći nacionalne institucije Srbije. Reč je o već završenoj pacifikaciji Vojske Srbije, o skoro završenoj ekumenizaciji Srpske pravoslavne crkve i, kao što vidimo, o odmakloj mondijalizaciji Srpske akademije nauka i umetnosti.
Komunistička ideologija zamenjena je neoliberalnom koja je jednako ekstremna, totatiltarna, i antinacionalna.
Ne treba zanemariti da je ovde reč i o koristoljublju, jer se za takvu politiku u Srbiji dobijaju velika finansijska sredstva. Posebno treba imati u vidu tajna društva (masoni) i sekte (munovci) koji u SANU, po svoj prilici, vode ovo mondijalističko kolo.
Preporuke:
0
0
14
nedelja, 10 april 2011 14:42
Zoran.M.
Lično smatram da je akademik Vasijije Krestić dao tačnu dijagnozu stanja u SANU. Ali svi današnji akademici SANU su jedni druge birali.
Akademici su i ovi koji su ponovo izabrali Hajdina.
Pa nisu oni pali sa Marsa i niko ih ne poznaje.
Ta institucija, zvana SANU , može da se nazove bilo kojim imenom. Za Srpski narod, danas, SANU kakva sada jeste, je nebitna tj. važna je kao lanjski sneg.
Preporuke:
0
0
15
nedelja, 10 april 2011 14:44
Garač
Napokon, progovoreno je na pravi način, na pravom mjestu, kako bi se trgnuli iz programiranog nacionalnog drijemeža i kolektivnog gnjeckanja. Srpska akademija upregnuta u evopske integracije, preko satiranja nacionalnog identiteta? Sada će se javiti domaći šakopisci pa će po "kritičaru," kako bi SANU bila ANU, anulirala sve srpsko i djelovala nezavisno od istine.
Preporuke:
0
0
16
nedelja, 10 april 2011 15:17
zoranSan
Ds je ušla i u SANU to je očigledno jer niko u vlasti ,a to je DS ,ne reaguje na stvaranje još jedne države a to je Vojvodina i njene vojvođanske Akademije nauka.A to se radi da bi Ds opstala na vlasti jer kad bi se Tadić pobunio Pajtić bi sigurno zatražio međunarodne snage da bi se odvojio od Srbije.To Tadić zna i mora da ćuti.
Preporuke:
0
0
17
nedelja, 10 april 2011 15:20
ehhhhhhhhhhhhhhhh
SANU bi trebala da vazi za jedno od moralnih stubova naseg naroda, i da sluzi kao jedan od putokaza koji bi nas usmeravali u ispravnom pravcu. A sta SANU radi? NISTA! Nema ni putokaza ni kormila, zemlja pluta, onako, haoticno, u zavisnosti od toga ko vise puse u jedra... Sramno i zalosno. Bolje da se zatvori, ako ce ovako. A isto vazi i za Maticu Srpsku, koja je, izgleda jos tisa, i obitava u nasem drustvu kao svojevrsan podzemni duh.. Stvarno zalosno. Covek stekne utisak da se apsolutno nista ne radi, a jos manje postize.
Pogledajte samo slucaj 'Komisije za standardizaciju srpskok jezika'; do pre par godina su javno objavljivalai svoje zakljucke, i covek je mogao da zna STA rade, i STA odlucuju. SAD, niti snamo da li radi, niti je materijal besplatno dostupan. Mislim da se moze doci do podataka u casopisu 'Jezik danas', ako se ne varam.. Tako bitna informacija se drzi van pristupa obicnih gradjana, koji zaista nisu u stanju da odvajaju novac za 'Jezik danas'.
Preporuke:
0
0
18
nedelja, 10 april 2011 15:27
Ala@Damaskin
Greh je zloupotrebiti ime Damaskin, a pisati nesuvislosti.Ocigledno je da Memorandum(nacrt)SANU niste procitali.
Srbi nisu najomrazeniji narod.Francuzima su to Nemci,Poljacima -Rusi itd.Ruzvelt je Hrvate smatrao narodom kome je potreban nadzor!?
Neozbiljno je praviti povrsne(bez statistickih podataka i ozbiljnih anketa) generalizacije.
British Academy of Science and Arts redovno brifuje zainteresovane o svojim aktivnostima na zastiti engleskog jezika,knjizevnosti,medija,medsjuljudskih odnosa,porasta nasilja,zagadjenosti....
U Srbiji, riba od glave smrdi,potpuna je hibernacija nauke,kulture,umetnosti,politike.Sve je podredjeno interesima sa Zapada i ama bas sve je upereno protiv nasih interesa.
Kao gradjanka Srbije ne zelim takve nesposobne lenstine na celu drzavnih institucija,medija,SANU.
Dok je u VB i SAD,Francuskoj,patriotizam obavezan,ovde su najglasniji anti-Srbi:Biserko,Kandic,Bujosevic,Stefanovici,
Dimitrijevici,Tadici.
Da li to smatrate vrlinom?
Preporuke:
0
0
19
nedelja, 10 april 2011 15:27
Mile Bre
Neki komentatori se razbacuju frazama, zamišljajući da su negde na istoku pa vitlaju na srpskim prostorima sabljama dimiskijama.
Preporuke:
0
0
20
nedelja, 10 april 2011 15:59
Mladen
Dr.Vasilije Krestić,je jedan vrstan intelektualac i po meni jedan od najvećih poznatih intelektualaca današnje Srbije.Obrazovan,mudar, razborit i hrabar,Profesor Krestić je i veliki patriota i borac za pravdu,što se vidi u svim njegovim delima,počev od knjiga i naučnih radova vezanih za srpsku istoriju novijeg doba,gde bez uvijanja govori o činjenicama i logičnostima,pa sve do intervjua i govora,koje je do sada dao i održao.Ovo što sam pročitao,samo je potvrdilo moje sumnje u SANU i dodatno me uverilo da Srbijom vlada neko iz senke,a ja sam ubeđen da je to Vatikan. Srbija se ponovo nalazi u stanju u kome je bila za vreme komunista,kada je vladajuća partija odlučivala o tome ko će biti sudija,tužioc,akademik,patrijarh,koja se istorija sme učiti u školama i šta se sme,a šta ne sme emitovati na televiziji.Teško će se Srbija iz ovih okova izvući,ali će uspeti,zahvaljujući ljudima poput gosp.Krestića.Puno hvala profesore!Dug život i dobro zdravlje Vam želim!I pišite,jer će nam trebati dokaza!Puno hva
Preporuke:
0
0
21
nedelja, 10 april 2011 16:05
@Damaskin
Kaj ste štel reć'?
Preporuke:
0
0
22
nedelja, 10 april 2011 16:07
Miko
Svaka cast piscu ovih redova na postenoj analizi SANU.
Nazalost SANU i njen predsjednik i oni iz uzeg rukovodstva su postavljeni od marionetske srpske vlasti i onih koji njima diriguju. Sramota je i bescasce da SANU nije udarna intelektualna snaga srpskog drustva. Umjesto toga postala je podrska marionetskoj srpskoj vlasti. U momentima kada se srpska drzava i narod nalaze u jednoj od najtezih situacija u svojoj istoriji ta ista anademija se bavi periferanim pitanjima. Sramota, bruka, tuga i jad...
Preporuke:
0
0
23
nedelja, 10 april 2011 16:30
Observantes
To se zove integritet, intelektualni kredibilitet i moralna nepokolebljivost. Svaka čast akademiku Vasiliju Krestiću. Jer, kome služi intelektualna i akademska elita ako ne svom narodu a pogotovo onda kada je taj narod višedecenijski, u kontinuitetu, predmet destruktivnog, antiegzistencijalnog inženjeringa. S vrha „piramide“, kompetentna elita bi trebalo najbolje da vidi i otuda SANU ima posebnu ulogu i posebnu odgovornost za naciju.
Preporuke:
0
0
24
nedelja, 10 april 2011 16:38
prezime veroljub
Strasno,zaista strasno!
Ko je ovaj gospodin Hajdin pa da moze tako da krcmi SANU, kao da ju je djed njegov njemu licno u nasledje ostavio.
Predlazem zasad promenu imena SANU u TANU(Tadiceva akademija nauka i umetnosti, - ili jos bolje NANU( natovska akademija nauka i umesnosti!).
Preporuke:
0
0
25
nedelja, 10 april 2011 17:22
Dušan Ariljević
Ovo pisanije je trebalo da izdejstvuje "događanje akadamika" ali se dogodio Vasilije Krestić. Tekst napisan u maniru "oni se nisu izjasnili" ili "nisu se oglasili", "nisu zauzeli stav povodom..(?)" podseća na vremena od kojih se Srbija još nije oporavila. "Predizborni program" Vasilija Krestića koji je objavljen tri nedelje pre izbora u SANU je od ogromne većine odbačen. Rezultati glasanja i izbor Nikole Hajdina za predsednika SANU (dve trećine dobijenih glasova) na najbolji način govore o rezultatima iz prethodnog perioda i samoj ličnosti prvog među akademicima.
Preporuke:
0
0
26
nedelja, 10 april 2011 17:38
Dragan M.
Niko nije bio pozvaniji od Srpske akademije nauka i umetnosti da naučno proverenim činjenicama odgovori na te napade i čitavoj, i to ne samo domaćoj već i svetskoj javnosti pokaže koliko su neosnovani, netačni i zlonamerni.
Moram reći da donekle razumem postupak predsednika Hajdina po pitanju „Velika Srbija–istine, zablude, zloupotrebe“.Po mom skromnom mišljenju je Srpska akademija nauka i umetnosti pozvana da naučno proverenim činjenicama odgovori na te napade i čitavoj, i to ne samo domaćoj već i svetskoj javnosti pokaže U KOJOJ MERI SU TI NAPADI OSNOVANI, a u kojoj meri su neosnovani, netačni i zlonamerni...ovo naglašeno ste gospodine Krestiću ispustili da kažete u gore navedenom citatu,tako da prosto pominjanje istine u nazivu „Velika Srbija–istine, zablude, zloupotrebe“ jasno upućuje o kojoj se istini radi, a toga smo se do sada već naslušali i videli kuda nas je takav jednostran pristup istini doveo.I Vi lično ste dobrim delom kriv što danas SANU puše i na hladno.
Preporuke:
0
0
27
nedelja, 10 april 2011 17:50
paja patak
Pa, dobro, ako rukovodstvo SANU vodi protivsrpsku politiku (a to je već dosta dugo jasno), zašto se ne okupite vas .... akademika - onoliko koliko vas ima koji se me slažete s tim, i ne povedete svim mogućim sredstvima glasnu i jasnu antirukovodstvenu politiku? Ko i šta vas u tome sprečava?
Preporuke:
0
0
28
nedelja, 10 april 2011 17:51
ludi skretničar
Ma nema institucije u ovoj zemlji koju nisu stavili pod svoju kontrolu: država, vojska, crkva, pravosuđe, SANU...pa do mesne zajednice. Bilo dovođenjem provereno partijskih kadrova (Mesarević, Šutanovac), bilo ljudi bez autoriteta i integriteta (Irinej, Hajdin), koji su zarad ličnog uspeha spremni svirati po dostavljenim notama. Mislite da je jedino na "kosovu" američki ambasador izvukao predsednika iz koverte? U Srbiji je doneo više koverata, a mi znamo čija su imena bila u njima i to pamtimo za buduće generacije, za Srpsku knjigu beščašća koja tek treba da bude napisana i u kojoj su pobrojani i mnogi drugi obezbedili svoja mesta. Naše je da ne zaboravljamo, sve prođe pa i njihov vakat, mi treba da pamtimo i potomstvu ostavimo dokaze koliko je ovaj narod nisko pao u prvim decenijama 21. veka.
Preporuke:
0
0
29
nedelja, 10 april 2011 18:37
Bijek
Popeli ste se svima više na glavu s tom nacionalističkom politikom. Postoje li još neke teme u vašem životu? Verovatno vama odgovara da živite zamrznuti u vremenu, po mogućstvu u zlatnom dvanaestom veku, ali nama svima godine prolaze i život postaje sve kraći dok vi drobite uvek istu priču.
Preporuke:
0
0
30
nedelja, 10 april 2011 18:44
vl
Neupućenom "damaskinu" preporuka da, naravno pročita Memorandum ali i knjigu "Velika Srbija" akademika Čedomira Popova, koja je baš zbog ovakvih i napisana. Učeni ljudi rade svoj posao ali ne i oni kojima se obraćaju. Prosveta je odavno uništena a Šuvar je počeo. Hrvatsku je tada, u uvodjenju reforme školstva, podržala severna srpska pokrajina pa su rezultati očigledni, nažalost i u pojedinim komentarima.
Preporuke:
0
0
31
nedelja, 10 april 2011 18:58
Baja Patak
Ne treba, ipak, zaboraviti ko su bili neki istaknuti počasni članovi te SANU: Josip Broz (alias Tito, alias Valter) - a pitanje je i da li mu je ime uopšte i bilo Josip Broz, i Moša Pijade. Posle toga, o čemu uopšte govorimo? Nije isključeno da se među sadašnjim akademicima i ne nalaze, možda, neki koji su za prijem one dvojice bandita oduševljeno i jednoglasno glasali. Kakva setva - takva žetva.
Preporuke:
0
0
32
nedelja, 10 april 2011 19:09
Jasna
@Bijek
Mozda mi drobimo sa nacionalistickom politikom ,ali ovi mondijalisti na vlasti drobe i unistavaju zemlju.
A mozda Vi zivite u nekom Vasem zutom la la land-u,pa Vas to uopste ne dotice i ne zabrinjava,a i zasto bi?
Preporuke:
0
0
33
nedelja, 10 april 2011 19:48
Aleksandar
Jasno je iz ovoga da je taj Hajdin strava i uzasza Srbiju. Ali tu je i objasnjenje zasto je reizabran glatko bez protivkandidata.
Tu nije nista narocito cudno, pa DS je i u svaku osnovnu skolu doveo svog DS-ovca za direktora a kamo li nece u SANU, ili izvinite u A, postoje to sad samo Akademija.
Ni u vreme Josipa Broza, niti Slobodana Miloševića, Izvršni odbori Predsedništva SANU nisu sputavali odeljenja u njihovim nastojanjima da putem naučnih skupova razjasne pojedina pitanja.
Naravno da je tako jer Evropa nema alternativu.
Preporuke:
0
0
34
nedelja, 10 april 2011 20:05
Citalac
@ Baja Patak
Pijade se zalagao za teritorijalnu podelu Jugoslavije slicnu Moljevicevoj. Cinjenica. Malo je bezveze da ga potezemo gde mu nije mesto.
Na temu, suludo je da (uz duzno postovanje) devedesetogodisnjaci predsedavcaju krovnim naucnim institucijama, uz respekt njihovim naucnim zaslugama, pa jos po treci put.
Akademik Krestic je ovde u pravu i svaka cast. Medjutim - i njegovo poimanje uloge SANU je anahrono. U doba globalizovanih informacija, moramo teziti za sto sirim drustvenim konsenzusom, a ne tlapiti o nekakvoj vodecoj intelektualnoj ulozi Akademije za sva pitanja drustva. Ta vremena su iza nas, kao i vremena pisanja guscijim perom, pionirskih dana radija, litografije ili nemih filmova.
Preporuke:
0
0
35
nedelja, 10 april 2011 21:17
Petar Izgnanik
Citam tekst i komentare i zadivljuje me vecito tamburanje o mondijalizmu, NATO-u, patriotizmu i prodaji, zutima i drugima.
Niko, pa ni SANU, da pomene KORUPCIJU+KRADJU kao najveci problem ovoga drustva. MILIJARDU evra godisnje nam pokradu razni reketasi na funkcijama, i kome je bitno da li su JULci ili DSovci? Srbija decenijama, vodili je crni, zuti, ili crveni nije u stanju da gradi ni par kilometara auto-puta mesecno, da ne govorim o uredjenju vaznih sistema tipa zdravstvenog, obrazovnog, zeleznica, itd.
Takva drzava, odnosno mafija, NE TREBA NIKOME i cudo je da je i ova saka jada od zemlje jos na okupu. Da se Srbija UNORMALI i iskoristi bar deo svojih kapaciteta, mnogi problemi bi se sami resili. Sta mislite, da nam je nezaposlenost ispod 10% i da smo zavrsili auto-put do Crne Gore, kako bi Crnogorcima izgledao rezim M. Djukanovica? E, ali za to ovu mafiju koja samo gleda sta da zgrabi treba prvo razvlastiti, a to ni SANU ni mediji nemaju snage da potegnu. Pitam se samo zasto.
Preporuke:
0
0
36
nedelja, 10 april 2011 23:53
Observantes
@Citalac ------- Šta je to širi nacionalni konsenzus i kako se on ostvaruje? Šta je to: inicijalno, autoritativno pa i arbitrarno kada je taj konsenzus u pitanju? Šta je anahrono u tome što SANU treba da ima avangardnu društvenu ulogu i to u prisutnoj i nespornoj konstanti koja kaže da u Srbiji 27% stanovnika nije završilo osnovnu školu? Akademik Krestić stvari naziva pravim imenom a sam nastup je više borba protiv intelektualno institucionalizovanog konformizma aktuelne srpske elite. Smejao sam se nekad na ono VIB- ovo od pre skoro 40 godina, parafraziram: „ u nas 50% je nepismeno, 50% misli da je pismeno, ostalo su akademici“. Nije se mnogo promenilo.
Preporuke:
0
0
37
ponedeljak, 11 april 2011 01:20
Senka
Krestic nam kaze:
”Nedavno je naš predsednik u intervjuu datom NIN-u ponosno izjavio da je iz SANU proterao politiku. Mislim da se s ovom njegovom izjavom u potpunosti možemo saglasiti.”
Ja mislim da se ne mozemo i ne smijemo saglasiti.
Ocigledno je iz navedenih primjera postupaka Hajdina- da politika nije proterana iz SANU nego je samo dobila drugi smjer nego sto je imala prije vodstva Hajdina.
Cak se moze tvrditi sa sigurnoscu da je sadasnja politika SANU usmjerena na ponistavanje same sebe kao srpske institucije.
Tendencija da najvisa naucna i umjetnicka institucija jedne drzave samu sebe negira- je antidrzavna i antidrustvena pojava.
Iz sadasnje politike SANU se ocigledno vidi negiranje nacije i nepostivanje prava covjeka na pripadnost naciji i na pravo covjeka na vlastito porijeklo .
Preporuke:
0
0
38
ponedeljak, 11 april 2011 01:38
Senka
@ Bijek
Ono sto ti nazivas "nacionalistickom politikom" se svagde dalje u svijetu naziva nacionalnim ponosom i zastitom prava covjeka na nacionalnu pripadnost i porijeklo.Taj trend u svijetu je osnazen i postao ponovo savremen i moderan od onog trena kada se spoznala opasnost globalizacije i pojave sve rasirenijeg islamskog fundamentalizma.
Dakle, moze se zakljuciti da ti bas nisi u toku kad razmisljas ovako kako razmisljas pa predlazem da se prebacis u 21. vijek i tako nas stignes.
Preporuke:
0
0
39
ponedeljak, 11 april 2011 03:46
Srboljub
Aferim junace, retko ali resko izneseno, eto, od politike, crkve, vojske, ekonomije, finansija, agronomije, nacionalnih interesa, KiM, pa do SANU, doslo je vreme da u Srbiji neces smeti ga kazes ili se postidis da budes Srbin, ili ces se osecati u tom slucaju kao neki belosvetski terorista, potencionalni Hagovac, Srebrenicki ubica. Dakle, neko koga ce svi iz susedstva da mrze, preziru kao i iz celoga sveta, pognute glave ce se stideti svoje sene, u zarad neke bolje buducnosti? Cije i kakve vreme ce vrlo brzo pokazati? Doduse, ostalo je jos sakica ponosnih Srba preko Drine (u RS) koji se grcevito bore za svoj opstanak i srpstvo, jer bez toga cemo biti niko i nista, obicna prasina umobolnika koji su procerdali vekovno nasledstvo nasih djedova...doduse, ima nas dosta po svetu koji se ne stidimo da kazemo ko smo i sta smo, ponosni na srpsku golgotu i sve sto nas je dopratilo do ovih dana...Glavu gore Srbine, niko ti ravan nije!
Preporuke:
0
0
40
ponedeljak, 11 april 2011 07:13
gavrilo
kakvo drustvo takva i akademija.kakav narod takva i akademija.hajdin nije sam sebe izabrao uprkos 88 godina.zasto nije imao protukandidata?ili su ga izvlacili iz sesira kao patrijarha?ako su svi kukavice pa neka nestanemo jer nismo ni vrijedni da dalje kao amebe trajemo!
Preporuke:
0
0
41
ponedeljak, 11 april 2011 09:03
Beli Orao
@Stradija. Prijatelju za Vas su zemljotresi pojačani cunamijem male mace. Nisam se nasmejao. Samo sam u sebi rekao, au.
@Petar Izgnanik. Lopovluk je najveći problem u ovoj zemlji. "Ne znam" samo ko je prokektovao most na Adi, koji je najskuplji most na svetu. Ne mogu da zamislim da su toliko gladni. Ja imam običaj da kažem, da li im je nekad deda doneo divlje kupine kad se vraćao iz noćne smene, da li im je majka nekad na pijaci kupila divlje jagode nanizane na travku ili donela vezu prvih trešanja? Verovatno te privilegije nisu imali, ali od sadašnjih privilegija nas sve boli glava.
Kako reče telal u pesmi Ženidba Dušanova, dal` je majka rodila junaka...
Preporuke:
0
0
42
ponedeljak, 11 april 2011 09:25
brm
@ Petar Izgnanik
e moj burazeru..nikad TI nećeš biti akademik...
šta smaraš nebeski narod s tim banalnostima
Preporuke:
0
0
43
ponedeljak, 11 april 2011 10:32
zoran
http://www.nspm.rs/prikazi/cedomir-popov-velika-srbija-stvarnost-i-mit.html
PS. Zato jer nije Srpija, da se zove ( i ne samo Akademija NU), Srbska.
To bi akademici, kakvi god bili, sigurno trebali još
bolje da znaju.
Eto , na primer: "ts" se nije izgubilo u "c" kao "b" u "P", pa sad imate: "tska" umesto "cka" (što pozdravljam) i "pska" umesto "bska" ( što nije to).
A to nije slučajnost.
Jedino što me teši u svemu, su naša dela,... sa kojima stanemo pred Sudiju, koji će suditi po pravdi.
Preporuke:
0
0
44
ponedeljak, 11 april 2011 11:20
NO-mitomanija
Koji će nam uopšte ta akademija kad su nas upravo te velike mozgonje sa svojim snovima doveli do ove pozicije.
Nama treba jedna nacionalna ali i istinska duhovna katarza!
Preporuke:
0
0
45
ponedeljak, 11 april 2011 11:44
Dr
Akademik Vasilije Krestić je potpuno u pravu. Žalosno je to što je SANU zauzela tako pasivnnu ulogu u poslednjih 10 godina, kada je odbrana srpskih nacionalnih interesa u pitanju.
Preporuke:
0
0
46
ponedeljak, 11 april 2011 11:50
Dragan
Niko ne pomenu Hajdinove zasluge za to što će generacije Beograđana krv propljuvati da otplate faraonski most preko Save. On je bio na čelu komisije koja je usvojila ovaj projekat, uprkos upozorenjima ljudi iz struke da je gradnja ovako skupog mosta bacanje para, kad se isto tako funkcionalan most mogao sagraditi pet-šest puta jeftinije. Uz to lakši za održavanje i manje osetljiv na eventualne terorističke akte.
Pre nekolike godine renovirana je zgrada SANU. Između ostalog potpuno su renovirani toaleti, što je zaista bilo neophodno. Dok sam u to vreme svakodnevno dolazio u tu zgradu, bolo mi je oči to što je sve što je ugrađivano bilo iz uvoza. Zar nacionalna institucija treba tako da troši pare koje dobija? Ne mislim, naravno, da predsednik SANU treba da proverava čija se keramika i armature ugrađuju u toalete, ali svakako bi trebalo da postavi princip da se kupuje domaće kad god je to moguće, a službe neka to sprovode. Šta od drugih da očekujemo kad je prvi među uglednicima ovakav?
Preporuke:
0
0
47
ponedeljak, 11 april 2011 12:42
Baja Patak
@Citalac: „.. Pijade se zalagao za teritorijalnu podelu Jugoslavije slicnu Moljevicevoj. Cinjenica. Malo je bezveze da ga potezemo gde mu nije mesto....“ Još kako je mesto potezati ga – on je bio trećerazredni slikar-amater i na osnovu toga nikada ne bi mogao biti izabran. Izabran je isključivo zato što je bio komunistički politički moćnik – a oni članovi SANU koji su za njegov (i Brozov) izbor glasali su bili ulizice i komunistički podrepaši – pa se zato nije ni čuditi onome što Krestić sada kritikuje.Ponavljam: kakva setva – takva žetva.
Preporuke:
0
0
48
ponedeljak, 11 april 2011 13:55
Marko
Dok selo gori , baba se ceslja. Najbolje sto mogu reci za SANU.
Na zalost srpskog naroda i pomenute akademije koja bi trebala da bude srpski svetionik , a pretvorila se u svoju suprotnost.
Preporuke:
0
0
49
ponedeljak, 11 april 2011 14:11
Predlagač
Za vanredne zasluge za razvoj demokrature i pretvaranje Srpske akademije nauke i umetnosti u kuću bruke, Hajdina dodatno nagraditi. Pošto je već dobio najrasipničkiji most, podići ga na sam vrh njegovog pilona kao spomenik za sva vremena.
Preporuke:
0
0
50
ponedeljak, 11 april 2011 15:58
Citalac
@ Observantes
Pa sami ste,ustvari,odgovorili. Avangardno valjda zavisi od licne inicijative i inspiracije da se nesto ucini (napise, smisli). SANU je institucija koja, poput slicnih u svetu, treba da bude mesto na kojem drustvo pruza POCAST ostvarenim naucnim/umetnickim opusima pojedinaca koji sticu titule akademika. A rad Akademije je vezan za kapitalne naucne i drustvene projekte (trebalo bi da bude). Tipa, jezicki/knjizevni/naucni 'kanon'. Nema nista lose u tome ni kada Akademija instiucionalno reaguje na drustvene nepravde (poput toliko osporavanog Memoranduma koji je bio bas ta reakcija) ali apsurdno je u XXI veku ocekivati da vam SANU pise nacionalne programe. Avangardu stvara drustvo ukoliko je sposobno za to.
Ovo o 27% bez osnovne je mit koji se odrzava vec predugo. DOS je oko 2000 (tojest prateci 'nezavisni' propagandisti) govorio o 50% nepismenih, sto je glupost. Pa osnovno skolstvo nam je OBAVEZNO pola veka i kusur. Koga poznajete da je nepismen?
Preporuke:
0
0
51
ponedeljak, 11 april 2011 16:01
Citalac
@ Baja Patak
Pa dobro, preveo je Kapital :D, nije ni to malo. Mada nije za Akademiju ali u njoj su se nalazili i cudniji clanovi. Ne bih ja ovde o Pijadeu, samo rekoh da je nategnuto kriviti njega za stanje danas.
Imali ste i akademike koji su se zalagali za poslusnost okupatoru tokom WW2, rekao bih da su odgovarajuca paralela za mnoge pojave danas. A eto, niko da ih pomene, pa jos na patriotskim komentatorskim sekcijama. Kladim se da bi se dr Krestic slozio ovde sa mnom
Preporuke:
0
0
52
ponedeljak, 11 april 2011 16:41
Mitar Karapandža
Od drugog svetskog rata Srbi nisu imali Akademiju Nauka.Većinu Akademika je birao aparat koji se inače brinuo i za aktivnost Srpske Pravoslavne Crkve. Srbi su obezglavljeni bili i ostali, i do današnjeg dana su bez elite, koja je po prirodi stvari morala da procenjuje i predlaže razvoj Naroda na čijem je čelu bila. Čast pojedincima, ali ona većina izglasana od Aparata je imala i prvu i poslednju reč odlučivanja.Dobro bi bilo da pored ovog govora, NSPM obznani i spisak Akademika koji su, i kako glasali kod izbora Predsednika Akademije.Ovo je potrebno znati radi pokolenja koja za nama dolaze.Zarad boljeg sagledavanja aktivnosti SANU bilo bi dobro izvesti paralelnu analizu delovanja dičnih Srpskih Akademika sa Akademicima Hrvatske Akademije Znanosti i Umjetnosti, pre i za vreme rasturanja Jugoslavije.Ovo je korisno uraditi i ako su rezultati više nego očiti.
Preporuke:
0
0
53
ponedeljak, 11 april 2011 18:33
slobodan 50
dakle, ako treba komentarisati, molim ostatak poštenih građana srbije, da obrate paznju, na sledeći komentar, jer je u njemu, komentator observantes, ponovio "azbuku" postojanja i ponašanja u jednom normalnom društvu:
"To se zove integritet, intelektualni kredibilitet i moralna nepokolebljivost. Svaka čast akademiku Vasiliju Krestiću. Jer, kome služi intelektualna i akademska elita ako ne svom narodu a pogotovo onda kada je taj narod višedecenijski, u kontinuitetu, predmet destruktivnog, antiegzistencijalnog inženjeringa. S vrha „piramide“, kompetentna elita bi trebalo najbolje da vidi i otuda SANU ima posebnu ulogu i posebnu odgovornost za naciju".to je to.ko drugčije kaže, kleveće i laže.
Preporuke:
0
0
54
ponedeljak, 11 april 2011 22:26
Svetislav Kostić
Vrlo interesantno da predsjednik Srbije Tadić i Hajdin, neće da budu "srpski". Pokušaj Tadića je propao sa trikom "prosrpskog predsjednika" i postao predmet podsmjeha.
Preporuke:
0
0
55
utorak, 12 april 2011 01:42
Observantes
@Citalac ---- To što Vi nepoznajete nijednog nepismenog (ne zameram Vam, svako bira svoje društvo ili ga na nepismenost upućuje profesija) ne znači da u Srbiji nepostoji nepismenost (poznajem bar deset nepismenih i svi su dobri ljudi). Ali, vrednosno gledano, pismenost i nije primarna koliko je to moral. Nepismenost u naciji može (kampanjski) da se kompenzuje pismenošću odgovorne elite. Ali u Srbiji ni ovaj palijativni pokušaj od strane te elite, motivisan lojalnošću naciji, nepostoji. Zato akcenat na SANU i odgovornost koja joj po definiciji pripada u ovakvoj Srbiji. Poenta je u tome kako spojiti „visoku“ pismenost i moral a sve da bi nacija iskoračila napred, složićete se. To Srbiju danas mori. Pozdrav.
Preporuke:
0
0
56
utorak, 12 april 2011 19:05
Citalac
@ Observantes
Hvala na korektno obrazlozenoj opasci. Samo da ne bude zabune: NISAM, naime, rekao da nepismenih nema. Ima, nazalost. Beda ponegde nije iskorenjena u tom smislu i ima dece koja (krivicom starijih i drustva) ne provedu detinjstvo opismenjavajuci se. Znamo da je romska populacija kolektivno ugrozena nepismenoscu ali to je problem koji se - ozbiljnim delovanjem drustva i samoorganizacijom romske zajednice - da resiti i nadamo se da ce tako i da bude.
Samo mi smeta poigravanje sa procentima. Razgovarao sam sa proponentima teze o '45% nepismenih u Srbiji' i zamagljivali su pocetnu brojku pricom o 'funkcionalno nepismenima koji ne citaju'. Sad, postoje i ljudi s fakultetom koji nisu u stanju da procesuiraju neki filozofski tekst. Ordinarna nepismenost je nesto drugo. Toga NEMAMO ni u dvocifrenom procentu vec makar pola veka. Ali ijedan nepismen je previse, slazem se.
Inace, nedavno saznah (Obamin govor) da cetvrtina dece u SAD ne maturira
Preporuke:
0
0
57
utorak, 12 april 2011 20:21
Observantes
Bila mi je čast da porazgovaramo.
Preporuke:
0
0
58
sreda, 13 april 2011 01:40
slobodan 50
koliko sam srećan, kada čitam polemiku, iako je teška i nesretna tema, između dva prava srpska gospodina...g.čitalac i gospodin observantes, daju nam putokaz, primer, smernice, kako doći do pravih standarda u komunikaciji, razvijanju kulture, znanja , korekcije, a sve to bez kompleksa...sanjam i maštam o takvoj srbiji.to je to.veliki pozdrav!!!
Preporuke:
0
0
59
sreda, 13 april 2011 10:03
Zaključak
Klasično udruživanje u zločinačkom poduhvatu.
Preporuke:
0
0
60
četvrtak, 14 april 2011 01:08
SARAKOCEN
Kako primetih tendencija akzuelnog predsednika je da brisanjem prideva srpska iz naziva SANU i verovatno pretvaranjem u imenicu Srbije na kraju tog imena i skraćenice dobićemo zapravo ono što ona tj. SANU i jeste u ovom trenutku.Desiće se ova pretvorba (da upotrebim ovu "bratsku" reč)
SANU će zapravo postati ANUS tj. AKADEMIJA NAUKA I UMETNOSTI SRBIJE
i dok rade ono sto se trazi od njih.
Nema vise nezavisnih i slobodnih medija i institucija ,jer sad su svi "nezavisni i slobodni",nema vise udaranja u serpe,jer sad su svi zadovoljni i vlada jedna opsta harmonija u drustvu,nema talasanja,nema demonstracija ,nema incidenata,ako ih i bude, to su samo pojedinacni slucajevi,koji brzo budu procesuirani,a izgrednici kaznjeni i dvostruko vise nego zasluzeno,ukljucujuci i pritvor.Ma to je jedna demokratska milina!
Treba progovoriti o stanju i u drugim institucijama.
Za proteklih 10 godina dosta se prašinčine i dosta je štetočina ušetalo na naše univerzitete, naše fakultete, vojsku, pa bogme i u policiju, a da ne govorim o ministarstvima i raznim agencijama i zavodima.
Ovaj inspirativni tekst shvatam kao skromno otvaranje prozora da uđe svež vazduh pre velikog spremanja.
A da je pred nama veliko spremanje to je svima jasno.
iće nam potrebno puno deterdženta, puno metala, puno čiste vode i nadasve sveže radne snage spremne da obnovi institucije u Srbiji.
Da više ne govorimo o prosrpskim institucijama već o SRPSKIM.
Za početak neka prosrpska SANU postanu SANU mada bi mi se više svidelo da umesto prosrpskog predsednika i prosrpske Vlade dobijemo srpskog predsednika i srpsku Vladu.
Oglašavao se akademik Krestić redovno, ko je hteo da ga čuje i znao gde. Kako mislite da se ovakvi stavovi pojave u našim sredstvima informisanja? Kojim? Vasilije Krestić, Smilja Avramov, Čedomir Popov (koji se izborio za Enciklopediju a pri tom osnovao ogranke Matice Srpske u Crnoj Gori i Republici Srpskoj) rade onako kako dolikuje akademicima. Ne misli valjda neko da oni treba da predvode "lupače u šerpe" na ulici? Oni su svoje i uradili a na nama je da ih čujemo i pri tom ne kažemo "sve je tako ali šta se tu može". Druga strana je efikasna samo zato što joj nisu postavljene granice.
Dokumenti tipa MEMORANDUM a sada i MEMORANDUM 2 su nas doveli da smo najomraženiji narod u Evropi i još tomu smo gladni!!
Ako niste uspeli napraviti teritorijalno VELIKU SRBIJU, pokušajte barem napraviti ekonomski JAKU SRBIJU!
Ako mu se ne svidja-moze da ode i to odmah.
Hvala g.Kresticu na informacijama koje su nas sablaznile.
Hajdin,Pajtic,Comic,samo su produzena ruka Vatikana.
Na našu žalost u SANU se uvukla učmalost, oportunizam najtežeg oblika, samoljublje,samovlašće(treći mandat Hajdina!???) nezainteresovanost, ravnodušnost za interese Srba i Srbije .
Čija je to Akademija i za čije interese radi, naša nije !?
Nametanjem zadataka SANU, da prebroji „husarske“ žrtve i ispravi povoljno cifru, predsednik želi učiniti uslugu napaćenom narodu, koji je morao godinama ćutke da nosi teret u duši. Najzad progovara, uspevajući da digne spomenik u Adi.
Članovi SANU su ozbiljni ljudi u godinama. Otkuda sad tu KARIJERISTA, koji podležu uticajima politike, da bi dezavuisali istinu i činjenice? U takvom okruženju, nemože Vam biti lako g.Krestiću (Braca). Zato smo Vam zahvalni na Vašoj doslednosti i istrajnosti. Znamo da zbog onog konvertitnog despota i njegovog negosjatera Hajdna, nećete biti decidentni već istrajni. Bog Vas poživeo.
Deploracijom nad sobom, nećemo se rešiti postojećih problema. Zato savetujem svima: „an gard“.
Istina ja da smo mi Srbi šampioni crnog humora, ali Vaša šala će po svemu sudeći postati zbilja.
Damaskinu poručujem da ne brine spske brige, jer brige zastpika zapadnog antisrpskog fašzma s ama dobro poznate, zajedno sa njihovom propagandom.
Akademik Krestić spašava svoju dušu kada govori istinu, i čini koliko može, a moći će više tek kada se svi upregemo i očistimo antisrpsku vlast u Srbiji
Komunistička ideologija zamenjena je neoliberalnom koja je jednako ekstremna, totatiltarna, i antinacionalna.
Ne treba zanemariti da je ovde reč i o koristoljublju, jer se za takvu politiku u Srbiji dobijaju velika finansijska sredstva. Posebno treba imati u vidu tajna društva (masoni) i sekte (munovci) koji u SANU, po svoj prilici, vode ovo mondijalističko kolo.
Akademici su i ovi koji su ponovo izabrali Hajdina.
Pa nisu oni pali sa Marsa i niko ih ne poznaje.
Ta institucija, zvana SANU , može da se nazove bilo kojim imenom. Za Srpski narod, danas, SANU kakva sada jeste, je nebitna tj. važna je kao lanjski sneg.
Pogledajte samo slucaj 'Komisije za standardizaciju srpskok jezika'; do pre par godina su javno objavljivalai svoje zakljucke, i covek je mogao da zna STA rade, i STA odlucuju. SAD, niti snamo da li radi, niti je materijal besplatno dostupan. Mislim da se moze doci do podataka u casopisu 'Jezik danas', ako se ne varam.. Tako bitna informacija se drzi van pristupa obicnih gradjana, koji zaista nisu u stanju da odvajaju novac za 'Jezik danas'.
Srbi nisu najomrazeniji narod.Francuzima su to Nemci,Poljacima -Rusi itd.Ruzvelt je Hrvate smatrao narodom kome je potreban nadzor!?
Neozbiljno je praviti povrsne(bez statistickih podataka i ozbiljnih anketa) generalizacije.
British Academy of Science and Arts redovno brifuje zainteresovane o svojim aktivnostima na zastiti engleskog jezika,knjizevnosti,medija,medsjuljudskih odnosa,porasta nasilja,zagadjenosti....
U Srbiji, riba od glave smrdi,potpuna je hibernacija nauke,kulture,umetnosti,politike.Sve je podredjeno interesima sa Zapada i ama bas sve je upereno protiv nasih interesa.
Kao gradjanka Srbije ne zelim takve nesposobne lenstine na celu drzavnih institucija,medija,SANU.
Dok je u VB i SAD,Francuskoj,patriotizam obavezan,ovde su najglasniji anti-Srbi:Biserko,Kandic,Bujosevic,Stefanovici,
Dimitrijevici,Tadici.
Da li to smatrate vrlinom?
Nazalost SANU i njen predsjednik i oni iz uzeg rukovodstva su postavljeni od marionetske srpske vlasti i onih koji njima diriguju. Sramota je i bescasce da SANU nije udarna intelektualna snaga srpskog drustva. Umjesto toga postala je podrska marionetskoj srpskoj vlasti. U momentima kada se srpska drzava i narod nalaze u jednoj od najtezih situacija u svojoj istoriji ta ista anademija se bavi periferanim pitanjima. Sramota, bruka, tuga i jad...
Ko je ovaj gospodin Hajdin pa da moze tako da krcmi SANU, kao da ju je djed njegov njemu licno u nasledje ostavio.
Predlazem zasad promenu imena SANU u TANU(Tadiceva akademija nauka i umetnosti, - ili jos bolje NANU( natovska akademija nauka i umesnosti!).
Moram reći da donekle razumem postupak predsednika Hajdina po pitanju „Velika Srbija–istine, zablude, zloupotrebe“.Po mom skromnom mišljenju je Srpska akademija nauka i umetnosti pozvana da naučno proverenim činjenicama odgovori na te napade i čitavoj, i to ne samo domaćoj već i svetskoj javnosti pokaže U KOJOJ MERI SU TI NAPADI OSNOVANI, a u kojoj meri su neosnovani, netačni i zlonamerni...ovo naglašeno ste gospodine Krestiću ispustili da kažete u gore navedenom citatu,tako da prosto pominjanje istine u nazivu „Velika Srbija–istine, zablude, zloupotrebe“ jasno upućuje o kojoj se istini radi, a toga smo se do sada već naslušali i videli kuda nas je takav jednostran pristup istini doveo.I Vi lično ste dobrim delom kriv što danas SANU puše i na hladno.
Mozda mi drobimo sa nacionalistickom politikom ,ali ovi mondijalisti na vlasti drobe i unistavaju zemlju.
A mozda Vi zivite u nekom Vasem zutom la la land-u,pa Vas to uopste ne dotice i ne zabrinjava,a i zasto bi?
Tu nije nista narocito cudno, pa DS je i u svaku osnovnu skolu doveo svog DS-ovca za direktora a kamo li nece u SANU, ili izvinite u A, postoje to sad samo Akademija.
Ni u vreme Josipa Broza, niti Slobodana Miloševića, Izvršni odbori Predsedništva SANU nisu sputavali odeljenja u njihovim nastojanjima da putem naučnih skupova razjasne pojedina pitanja.
Naravno da je tako jer Evropa nema alternativu.
Pijade se zalagao za teritorijalnu podelu Jugoslavije slicnu Moljevicevoj. Cinjenica. Malo je bezveze da ga potezemo gde mu nije mesto.
Na temu, suludo je da (uz duzno postovanje) devedesetogodisnjaci predsedavcaju krovnim naucnim institucijama, uz respekt njihovim naucnim zaslugama, pa jos po treci put.
Akademik Krestic je ovde u pravu i svaka cast. Medjutim - i njegovo poimanje uloge SANU je anahrono. U doba globalizovanih informacija, moramo teziti za sto sirim drustvenim konsenzusom, a ne tlapiti o nekakvoj vodecoj intelektualnoj ulozi Akademije za sva pitanja drustva. Ta vremena su iza nas, kao i vremena pisanja guscijim perom, pionirskih dana radija, litografije ili nemih filmova.
Niko, pa ni SANU, da pomene KORUPCIJU+KRADJU kao najveci problem ovoga drustva. MILIJARDU evra godisnje nam pokradu razni reketasi na funkcijama, i kome je bitno da li su JULci ili DSovci? Srbija decenijama, vodili je crni, zuti, ili crveni nije u stanju da gradi ni par kilometara auto-puta mesecno, da ne govorim o uredjenju vaznih sistema tipa zdravstvenog, obrazovnog, zeleznica, itd.
Takva drzava, odnosno mafija, NE TREBA NIKOME i cudo je da je i ova saka jada od zemlje jos na okupu. Da se Srbija UNORMALI i iskoristi bar deo svojih kapaciteta, mnogi problemi bi se sami resili. Sta mislite, da nam je nezaposlenost ispod 10% i da smo zavrsili auto-put do Crne Gore, kako bi Crnogorcima izgledao rezim M. Djukanovica? E, ali za to ovu mafiju koja samo gleda sta da zgrabi treba prvo razvlastiti, a to ni SANU ni mediji nemaju snage da potegnu. Pitam se samo zasto.
Ja mislim da se ne mozemo i ne smijemo saglasiti.
Ocigledno je iz navedenih primjera postupaka Hajdina- da politika nije proterana iz SANU nego je samo dobila drugi smjer nego sto je imala prije vodstva Hajdina.
Cak se moze tvrditi sa sigurnoscu da je sadasnja politika SANU usmjerena na ponistavanje same sebe kao srpske institucije.
Tendencija da najvisa naucna i umjetnicka institucija jedne drzave samu sebe negira- je antidrzavna i antidrustvena pojava.
Iz sadasnje politike SANU se ocigledno vidi negiranje nacije i nepostivanje prava covjeka na pripadnost naciji i na pravo covjeka na vlastito porijeklo .
Ono sto ti nazivas "nacionalistickom politikom" se svagde dalje u svijetu naziva nacionalnim ponosom i zastitom prava covjeka na nacionalnu pripadnost i porijeklo.Taj trend u svijetu je osnazen i postao ponovo savremen i moderan od onog trena kada se spoznala opasnost globalizacije i pojave sve rasirenijeg islamskog fundamentalizma.
Dakle, moze se zakljuciti da ti bas nisi u toku kad razmisljas ovako kako razmisljas pa predlazem da se prebacis u 21. vijek i tako nas stignes.
@Petar Izgnanik. Lopovluk je najveći problem u ovoj zemlji. "Ne znam" samo ko je prokektovao most na Adi, koji je najskuplji most na svetu. Ne mogu da zamislim da su toliko gladni. Ja imam običaj da kažem, da li im je nekad deda doneo divlje kupine kad se vraćao iz noćne smene, da li im je majka nekad na pijaci kupila divlje jagode nanizane na travku ili donela vezu prvih trešanja? Verovatno te privilegije nisu imali, ali od sadašnjih privilegija nas sve boli glava.
Kako reče telal u pesmi Ženidba Dušanova, dal` je majka rodila junaka...
e moj burazeru..nikad TI nećeš biti akademik...
šta smaraš nebeski narod s tim banalnostima
PS. Zato jer nije Srpija, da se zove ( i ne samo Akademija NU), Srbska.
To bi akademici, kakvi god bili, sigurno trebali još
bolje da znaju.
Eto , na primer: "ts" se nije izgubilo u "c" kao "b" u "P", pa sad imate: "tska" umesto "cka" (što pozdravljam) i "pska" umesto "bska" ( što nije to).
A to nije slučajnost.
Jedino što me teši u svemu, su naša dela,... sa kojima stanemo pred Sudiju, koji će suditi po pravdi.
Nama treba jedna nacionalna ali i istinska duhovna katarza!
Pre nekolike godine renovirana je zgrada SANU. Između ostalog potpuno su renovirani toaleti, što je zaista bilo neophodno. Dok sam u to vreme svakodnevno dolazio u tu zgradu, bolo mi je oči to što je sve što je ugrađivano bilo iz uvoza. Zar nacionalna institucija treba tako da troši pare koje dobija? Ne mislim, naravno, da predsednik SANU treba da proverava čija se keramika i armature ugrađuju u toalete, ali svakako bi trebalo da postavi princip da se kupuje domaće kad god je to moguće, a službe neka to sprovode. Šta od drugih da očekujemo kad je prvi među uglednicima ovakav?
Na zalost srpskog naroda i pomenute akademije koja bi trebala da bude srpski svetionik , a pretvorila se u svoju suprotnost.
Pa sami ste,ustvari,odgovorili. Avangardno valjda zavisi od licne inicijative i inspiracije da se nesto ucini (napise, smisli). SANU je institucija koja, poput slicnih u svetu, treba da bude mesto na kojem drustvo pruza POCAST ostvarenim naucnim/umetnickim opusima pojedinaca koji sticu titule akademika. A rad Akademije je vezan za kapitalne naucne i drustvene projekte (trebalo bi da bude). Tipa, jezicki/knjizevni/naucni 'kanon'. Nema nista lose u tome ni kada Akademija instiucionalno reaguje na drustvene nepravde (poput toliko osporavanog Memoranduma koji je bio bas ta reakcija) ali apsurdno je u XXI veku ocekivati da vam SANU pise nacionalne programe. Avangardu stvara drustvo ukoliko je sposobno za to.
Ovo o 27% bez osnovne je mit koji se odrzava vec predugo. DOS je oko 2000 (tojest prateci 'nezavisni' propagandisti) govorio o 50% nepismenih, sto je glupost. Pa osnovno skolstvo nam je OBAVEZNO pola veka i kusur. Koga poznajete da je nepismen?
Pa dobro, preveo je Kapital :D, nije ni to malo. Mada nije za Akademiju ali u njoj su se nalazili i cudniji clanovi. Ne bih ja ovde o Pijadeu, samo rekoh da je nategnuto kriviti njega za stanje danas.
Imali ste i akademike koji su se zalagali za poslusnost okupatoru tokom WW2, rekao bih da su odgovarajuca paralela za mnoge pojave danas. A eto, niko da ih pomene, pa jos na patriotskim komentatorskim sekcijama. Kladim se da bi se dr Krestic slozio ovde sa mnom
"To se zove integritet, intelektualni kredibilitet i moralna nepokolebljivost. Svaka čast akademiku Vasiliju Krestiću. Jer, kome služi intelektualna i akademska elita ako ne svom narodu a pogotovo onda kada je taj narod višedecenijski, u kontinuitetu, predmet destruktivnog, antiegzistencijalnog inženjeringa. S vrha „piramide“, kompetentna elita bi trebalo najbolje da vidi i otuda SANU ima posebnu ulogu i posebnu odgovornost za naciju".to je to.ko drugčije kaže, kleveće i laže.
Hvala na korektno obrazlozenoj opasci. Samo da ne bude zabune: NISAM, naime, rekao da nepismenih nema. Ima, nazalost. Beda ponegde nije iskorenjena u tom smislu i ima dece koja (krivicom starijih i drustva) ne provedu detinjstvo opismenjavajuci se. Znamo da je romska populacija kolektivno ugrozena nepismenoscu ali to je problem koji se - ozbiljnim delovanjem drustva i samoorganizacijom romske zajednice - da resiti i nadamo se da ce tako i da bude.
Samo mi smeta poigravanje sa procentima. Razgovarao sam sa proponentima teze o '45% nepismenih u Srbiji' i zamagljivali su pocetnu brojku pricom o 'funkcionalno nepismenima koji ne citaju'. Sad, postoje i ljudi s fakultetom koji nisu u stanju da procesuiraju neki filozofski tekst. Ordinarna nepismenost je nesto drugo. Toga NEMAMO ni u dvocifrenom procentu vec makar pola veka. Ali ijedan nepismen je previse, slazem se.
Inace, nedavno saznah (Obamin govor) da cetvrtina dece u SAD ne maturira
SANU će zapravo postati ANUS tj. AKADEMIJA NAUKA I UMETNOSTI SRBIJE