уторак, 30. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Коме дугује мандат Весна Пешић

Kоментари (37) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 07 април 2011 23:10
GT
Bez obzira na to što se sa mnogim stavovima Marinka M. Vučinića ne slažem – posebno u odnosu na shvatanje nacionalnog pitanja, rešavanje kosovskog problema, suočavanja sa prošlošću – mora se reći da je ovo pravi primer intelektualne doslednosti, one o kojoj je govorio Pekić. Poštovanje za to!

Goran
Препоруке:
0
0
2 четвртак, 07 април 2011 23:26
Ala
Nikada mi se nije svidjala zapaljiva retorika Vesne Pesic("Nas diktator,nas Sadam...")jer mali narodi,izmuceni strasnom istorijom i gubitkom populacije nista ne dobijaju nemirima i stranim pucevima(27.mart,9.oktobar).
Nikada mi se nisu dopadali njeni povrsni istupi:"Hajde da saradjujemo s Siptarima..."-kao da bivsa YU i Srbija nisu ulozile ogromna sredstva u infra-strukturu i kulturu KiM.pa nas sada,eto,bas ona i Ceda mire..."
Nije mi se svidela ni njena segregacije Kusturice(umetnik-oportunista).
Nisam verovala da u Grockoj ,nije videla progon politickih neistomisljenika tokom komunizma tj.da je bila neobavestena.
Ko macem sece, od maca i gine-zar Cedica nije izrastao u alavog diktatora?
Istrgovace ona svoje slobodno mesto.
Препоруке:
0
0
3 четвртак, 07 април 2011 23:57
каја
потписујем ово што је Ала написао...и зашто ми толико хвалимо оно што би требало да буде норма понашања-доследност? то је и посао људи који су иѕабрани од народа, да буду доследни, савесни и да раде у складу са оним што говоре...шта сада има ту да се хвали? сада Весну кујемо у звезде...
Препоруке:
0
0
4 петак, 08 април 2011 00:46
Димитрије сине Митре
Изјава Чеде је за сваку осуду, али не само то сва његова политика
прљавих руку и чисте савести
је за сваку осуду.
Ипак морам са њим да се сложим да је оставка В.П. на место председни(ка)це морално политичког одбора ЛДП дволична, даје оставку на нешто што добровољно и 'безплатно' ради али није дала оставку ни на једно плаћено место које припада ЛДПу а не Весни.
А она се нашла увређеном што је Чеда то председничко место назвао лажним,фиктивним па ваљда Чеда најбоље зна да у ЊЕГОВОЈ ПАРТИЈИ ПРЉАВИХ РУКУ МОРАЛА НЕ МОЖЕ ДА БИДНЕ БРЕ.
Препоруке:
0
0
5 петак, 08 април 2011 01:03
Ружичасти пантер
Једино у чему је Весна Пешић доследна је патолошка мржња према Србији.
Препоруке:
0
0
6 петак, 08 април 2011 03:00
"Der Untergang"
A možda nije u pitanju principijelnost, možda je Vesna prva osetila da je brod počeo da tone?
Препоруке:
0
0
7 петак, 08 април 2011 03:15
Хернанес
Свако ко бира партије и стране као дотична госпођа и ко има образа да збори оно што је она зборила нема другог начела до комунизма. Наравно, преко српских леђа.
Препоруке:
0
0
8 петак, 08 април 2011 04:50
Ламентатор
За Весну Пешић и њој сличне рећи:
дугогодишњи и угледни политички и јавни радници

заиста је дно дна.

Спаси Србију и убиј се, Србијо!
Препоруке:
0
0
9 петак, 08 април 2011 08:00
Ceca Lazinica
Šta se to iza brda valja? Kakva podvala sad stiže na mala vrata.
Препоруке:
0
0
10 петак, 08 април 2011 08:15
nataša
U sagledavamnju naše političke scene došao je momenat da kao reper uvedemo ličnosti iz "Bele lađe".
Primer doslednosti u politici i parlamentarnoj praksi je Dimitrije Pantić, iz parlamenta Bela lađa, koji ne ostavlja mandat, ali ostavlja platu.
A sa druge strane Vesna Pešić ostavlja partijske obaveze, ali zadržava poslaničku platu i druga prava i mesta.
Dakle upoređivanje moralnosti Dimitrija Pantića i Vesne Pešić je u korist Pantića.
Sa druge strane ako bismo poredili lidere, Šojića i Čedu Jovanovića, onda bismo potrošili vreme, a da ne bismo stavili akcenat na bitno u odnosu na sporedno.
Šojić se trenutno bavi investicijama i izvođenjem buldožera na teren, kao na primer Dinkić, ili otvaranjem pet, šta pet, šest, ma sedam hiljada radnih mesta kao Tadić.
U tom smislu kritika Čede Jovanovića nije na glavnoj matici političkih događaja, kao da je skrenuo, ili je skrenut na sporedni kolosek.
Препоруке:
0
0
11 петак, 08 април 2011 09:00
Jovan
Sad ispade jos i nekakva moralna gromada. LDP je nastao kao interesna grupa bahatih lujki i srbomrzaca organizovanih u Cedino preduzece, normalno je da i medju njima doje do kurslusa.
Препоруке:
0
0
12 петак, 08 април 2011 09:08
мр Милош Д Јовановић
Мислим да је г. коментатор ипак побркао лончиће. На стзрану доследност Пешићке, за коју не тврдим да не поседује. Али се не треба клањати доследности у блаћењу другог. Сетите се само речи које је дотична креатура упутила Кустурици. Да ли се због тих речи извинила? Господо и Хитлер је био доследан у својим идејама па никоме не пада на памет да му одаје почаст на томе.

Немојмо се заваравати о демократичности и толеранцији госпође Пешић. Она то не поседује. А да прија њихово осипање, прија.
Препоруке:
0
0
13 петак, 08 април 2011 09:41
joca
Димитрије сине Митре:
- prljavih ruku i čiste savesti -
Kako to može? Zaključak se sam nameće, nema savesti.
Препоруке:
0
0
14 петак, 08 април 2011 09:56
брм
не разумем овај хвалоспев..
доследност у чему?..екстремизму?...
па у томе је Чеда доследнији..
по мом скромном мишљењу мање зло је неко ко отворено износи своје ставове.
за Чеду су бар неки залудни клинци или национално пензиносане партизанке ГлаСАЛИ а ко је икада за Весну?
Препоруке:
0
0
15 петак, 08 април 2011 10:18
Ruzica Vujovic
Hm, secam se jednog nastupa Vesne Pesic na nemackoj televiziji, neposredno posle pada Milosevica. Na opasku moderatora da "sada" Kosovo treba da se otcepi, da bude "nezavisno", ona je odgovorila da Kosovo treba da ostane u Srbiji (doduse sa pogresnim obrazlozenjem "posto je sad Srbija demokratska"). Ubrzo posle toga je promenila misljenje, - ipak sam bila negativno iznenadjena da je vidim u redovima LPD partije, koja je dno dna, moralno i intelektualno. Takodje, njene reci o Kostunici su me zaprepastile, pretpostavljam da je ovim recima definitivno unistila ugled koji je uzivala kod kultivisanih ljudi. Ono sto je rekla jedva da se razlikovalo od primitivne psovke. Dobro je ako se zaista izvinula zbog svojih reci i ako joj je zaista bilo zao sto ih je izgovorila. Dobro je ako je ovaj njen potez izraz unutrasnjeg osvescenja, to treba pozdraviti i ne traziti po svaku cenu niske porive u njenoj odluci (da zadrzi placenu funkciju).
Препоруке:
0
0
16 петак, 08 април 2011 10:33
Skeptik ziv soljen nedosoljen
Jeste da je V.P. svojom iako polovicnom ostavkom pokazala da postoje politicka i demokratska nacela koja se moraju postovati, itd.,itd., ali sta je pokazala time sto nije definitivno za sobom zalupila vrata i recito kako zna i ume rekla punu istinu o lideru i politici LDP!?

Na kraju, jos vaznije - sta joj bi, tako iskusnoj na politickoj sceni, tako dosledno na demokratskim i politickim nacelima - sta joj bi da udje u LDP, zar nije bilo dovoljno da jednom slusa i gleda Lidera i par ljudi u vrhu LDP da shvati o kakvim se politickim i demokratskim gromadama radi...
Препоруке:
0
0
17 петак, 08 април 2011 11:10
Lala
@Ruzicasti panter
Zasto mislite da Vesna Pesic patoloski mrzi Srbe? Ja bih to pre rekao za vas. Sta mislite koja je politika navela vece zlo Srbiji, ona koju zastupa Vesna Pesic ili ona koju verovatno zastupate vi? Vasa politika, t.j. politika Milosevica, Karadzica, Mladica, Kostunice itd. donela je Srbiji samo zlo i nista vise. Neko ko toliko voli svoj narod to sigurno njemu ne bi uradio.
Препоруке:
0
0
18 петак, 08 април 2011 11:49
Сајбер Милева
Господине Вучинићу,
Пошто ћете, изгелда, ВП прогласити за икону демократије,
Да је ВП имала икакав ркитеријум, за рби икад аи помислила да буде у ситом колу са ЧЈ?
А зашто је тамо?
Свесна је да се њени бирачи броје на прсте, а видела и зна ко дуве у леђа ЧЈ, па се прилепила.
Значи, опрортунизам, ј господине!
А сада се уплашила да ЧЈ није претарао. Мислила је да ће га неко у овој земљи позвати на одговорснот.
Па је "прала руке".
Али, пошто по праводуђу Тадића_ДушанаСилног-БошкаРистића и Нате, можаш да радиш шта хоћеш, ако си нечији миљеник, то Чеда неће троеит последице.
Па ће се ВП поново привити уз њега.
Препоруке:
0
0
19 петак, 08 април 2011 11:55
Pera iz solitera
sad ovo ispade kao neka meksicka sapunica. neka idu svi takvi u Honduras gde im je i mesto i neka ostave ovu Srbiju na miru vise.
Препоруке:
0
0
20 петак, 08 април 2011 12:53
Ружичасти пантер@Lala
Значи Весна Пешић заступа неку политику? Занимљиво. Нисам то приметио до сада. Пар пута кад сам је слушао углавном је хистерично пљувала по Србима. Добро да сте ми скренули пажњу. Баш Вам хвала.
Препоруке:
0
0
21 петак, 08 април 2011 13:59
александар
Доследна је.
У свом заиста невероватном и оригиналном екстремизму.
Одувек сам се питао одакле извире толики екстремизам код таквих крхких госпоја.
Препоруке:
0
0
22 петак, 08 април 2011 15:25
Zoran.M.
Ko je i kakva je Vesna Pešić videlo se jasno, pre neki dan, kad su LDP i ona ugostili Jova Kapidžića.
Evo predloga:
Neka Marinko M. Vućinić napiše koju reč i o principijelosti Jova Kapidžića.
A može i o prncipijelosti Srđe Popovića.
Bliski su bili Vesna Pešić i on.
Препоруке:
0
0
23 петак, 08 април 2011 15:36
Србин агностик
Весна Пешић, друго је име за "приципијелност" - једноставно речено.
Препоруке:
0
0
24 петак, 08 април 2011 16:21
Boba Borojevic
Govoriti o Vesni Pesic ako politicaru a ne pomenuti osnovnu misao vodilju njenog politickog delovanja - "MRZNJA PREMA SRBIJI I SRBIMA" - je zaista uvredljivo za nas citoace NSPM.

Zalosno je da takvi ljudi sede u Skupstini Srbije. Vesna Pesic, Cedica Jovanovic (Zarko Korac) i njima slicni su naneli isto toliko zla Srbiji kao sto to cini Tadicev razim. Vece tragedije za Srbiju nema!

Kao sto neko reci u predhodnom komentaru, Vesna Pesic nije povredjana Cedicinim nazivanjem stanovnika Afrike, vec vidi da brod tone, pa bi mozda da se pridruzi nekom od NVO - mozda Natasi Kandic ili Sonji Biserko, jer su na istoj anti-srpskoj liniji, a "lova do krova"! A za takvo angazovanje potrebna jeo je "cista" biografija puna anti-srpskih aktivnosti.
Препоруке:
0
0
25 петак, 08 април 2011 18:47
СВЕТЛАНА
Аутор је заслепљен чином Весне Пешић па не може да се сети који то политичар у Србији има оне квалитете које је помињао Пекић.
Па, има, господине, аутору ове приче, оног ко је спреман на сваку жртву за своју политичку идеју: др ВОЈИСЛАВ ШЕШЕЉ.
Препоруке:
0
0
26 петак, 08 април 2011 19:43
Petar Izgnanik
Odlican tekst! Ne slazem se sa vecinom stavova Vesne Pesic oko Kosova i medjunarodnih pitanja ali po pitanju svega drugog: zakona o informisanju, korupcije, itd. se slazem. I slazem se sa idejom da poslanici misle svojom glavom a ne da slepo slusaju partijskog bosa. Za ovu nasu sumornu politicku scenu, to i JESTE dobar i svetao primer. Zalosno je sto takvo ponasanje nije norma, ali to je nasa realnost. U tom kontekstu ovo i tek kako treba pozdraviti, a ko organski ne podnosi Vesnu Pesic, to je druga stvar.
Препоруке:
0
0
27 петак, 08 април 2011 22:31
Павле
Свака част Маринко!!!
Све моје претходнике критизере ВП бих подсетио на неке чињенице. А то су:
1. Г-ђа Пешић ИЗВИНИЛА после гафа са Кустурицом;
2. Гласала је ПРОТИВ закона о информисању који је ЛДП подржао;
3. Противила се некритичкој подршци реформи правосуђа;
4. Замерала се тиме што је уопште имала СВОЈЕ мишљење о било чему пре него што је опште прихваћено Чедомирово мишљење, који наравно никада не греши.
Е сада када је направио грешку (не)хотимичну, он као политичка громада није могао да смогне храбрости и да се извини, него је то невешто пребацио на давнашњи дуел са Јеремићем.
Коначно.
Тврдим да је г-ђа Пешић апсолутно у праву јер је размаженом лидеру, кога су сви водећи интелектуалци одавно напустили, лупила педагошки шамар. Уосталом њена политичка каријера би у сваком случају трајала до избора.
А неверне томе морам да подсетим на признања која је дотична г-ђа добила из иностранствам јер Срби нокада нису знали да цене оно што имају све док то нису изгубили.
Препоруке:
0
0
28 петак, 08 април 2011 23:32
@Павле
Ценим Ваш смисао за хумор. Енглеска школа?
Препоруке:
0
0
29 субота, 09 април 2011 01:20
Senka
@ Pavle,
Nemoj se pozivati na priznanja koje danasnje srpske javne licnosti dobijaju iz inostranstva. Time jos vise naglasavas fenomen manipulacije i ponizavanja obicnog gradjanina Srbije iz inostranstva.Tako su npr i Biserko i Kandicka vanredni profesori na nekim americkim univerzitetima i tu se sigurno ne radi o priznanju njihovom intelektu nego samo o podrsci njihovom politikanstvu.
U biti, ima jedna konstanta u svim priznanjima iz inostranstva- ako je neko otvoreno stao protiv Milosevica, dobio je priznanje.
Problem je nastao kad su se javne licnosti Srbije pocele takmiciti u tome pa nisu stali samo na Milosevicu nego su to prosirili i osobe koje su izrazile bilo koji oblik srpskog patriotizma.Na taj nacin su nadmasili i same kreatore prvobitne ideje o priznanjima.
Препоруке:
0
0
30 субота, 09 април 2011 10:04
Сајбер Милева
Извињавам се што је мој претходни коментар прпеун словних грешака. Мало сам жури, мало био фрапиран оваквим тексотм г. Вучинића.

Једино у чему се лажемо је следеће: Колико год једина духовна и политичка вертикала била морбидна мржња према Србима, ипак је она у том послу дуго. Сећамо се Цимерманове изјаве да се кадрови попут ВП морају помагати на сваки начин, пре свега финанисјки. И, после деценија пљувања по Србима, пристала је да буде у „странци“ шерполушача и пиштаљакодувача . Као када би музичар са 3 деценије стажа ушао у бенд почетника.

А дискутант Павле вели:
Г-ђа Пешић ИЗВИНИЛА после гафа са Кустурицом;

Коме се извинила? Кустурици? И на крају, какав је то плураслиста који се петља у личне, весрсе, малтене интимне одлуке друге особе?
Није гаф, него гест мржње.

А неверне томе морам да подсетим на признања која је дотична г-ђа добила из иностранства

Врхунац цинизма..
Препоруке:
0
0
31 субота, 09 април 2011 10:19
Сајбер Милева
Још у време СФРЈ, гостовала ВП у некој "талк" емисји. Био и Ветон Сурои.
Остала ми је у сећању њена реченица "Да се Ветон не увреди, али КиМ је део Србије", неколико пута је то поновила.
Препоруке:
0
0
32 субота, 09 април 2011 12:30
Sajber ja, sajber ti, sajber mi svi
U ono vreme SFRJ svi smo tvrdili da je KiM - nase zemlje deo, i jos ponesto! U ovo danasnje sajbersko vreme medju prvima su prestali da to ponavljaju oni iz LDP sa kojima se gospodja V.P. pomesala. Mora im se medjutim priznati da oni glasno govore ono sto mnogi misle. Ali, da je samo to...
Препоруке:
0
0
33 субота, 09 април 2011 17:41
Sajber Mileva
@Sajber ja, sajber ti, sajber mi svi

ono sto mnogi misle.

Чудан је тај српски језик. Невиђена веза између неодређене заменице и боје. Жуте наравно.
Слажемо се, ако сте хтели рећи да је ЧЈ само поштена и отворена верзија свих ДСоваца.
Или њихов претходник у смислу кувања жаба.
Он нам најави оно што ће БТ да уради.
Препоруке:
0
0
34 субота, 09 април 2011 22:36
Симић Манојло
Без обзира на то што се са многим ставовима Весне Пешић не слажем – посебно у односу на схватање националног питања, решавање косовског проблема, суочавања са прошлошћу
---------------------------------------------------

Оно што нисте набројали, мање је или више споредно.
Неки људи пате од болести зване "емоционална
недовољност"или отупјелост, огуглалост. Кад се
болест прошири до нивоа племенитих националних
осјећања, добијемо Весну Пешић и безбројне друге
"другосрбијанце". То што они гаје одвратност
према својој Нацији, односно "анационалност", не би
било ништа страшно, кад они то не би схватали као
неки виши стадиум у развоју личности, и узурпирали
право да спочитавају онима који имају национална
осјећања. А то већ није само "emotional dumbness",
него идеолошка, титоистичка ограниченост.
Приступ решавању косовског проблема, произилази из
њихове емоционалне отупјелости, у комбинацији са
неутемељеном титоистичком догмом.
Суочавање са ужасном титоистичком прошлошћ
Препоруке:
0
0
35 субота, 09 април 2011 23:03
Симић Манојло
Грешка: numbness, а не dumbness !
Препоруке:
0
0
36 недеља, 10 април 2011 01:47
Stari Vuk
Nek se prihvati srdje popovica i nek dalje nastavi po pljuvanju Srba, to joj dobro ide. O cedi ne vrijedi nista pisati....
Препоруке:
0
0
37 среда, 20 април 2011 00:07
Jakovljevic
Kao sto rece GT: Bez obzira na to što se sa mnogim stavovima Marinka M. Vučinića ne slažem – posebno u odnosu na shvatanje nacionalnog pitanja, rešavanje kosovskog problema, suočavanja sa prošlošću – mora se reći da je ovo pravi primer intelektualne doslednosti, one o kojoj je govorio Pekić. Poštovanje za to!

Bas tako. I dobro je za Srbiju sto neko to razume. Necu se sloziti oko spomenutih pitanja ni sa autorom teksta ni sa vecinom komentatora na NSPM, ali razumevanje i prihvatanje elementarne demokratske casti je kljucno. Jer ako to nemamo, odmah mozemo da predjemo na razbijanje glava, a ja to ne zelim, a verujem ni moji neistomisljenici.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер