субота, 04. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Говор мржње у Јавном сервису Федерације БиХ

Kоментари (50) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 петак, 01 април 2011 16:44
брм
Све наведено НИЈЕ ГОВОР МРЖЊЕ...већ лични ставови јавне личности о јавној личности....на које имају право, а и обавезу да истрпе туђа мишљења о себи..
говор мржње би био кад би се Додик вређа као припадник неког колективитета а не због личних особина и деловања...
немојте да учите о говору мржње и европским стандардима од србијанских НВОуша..оне о томе појма немају..
Препоруке:
0
0
2 петак, 01 април 2011 16:52
!!!
ono sto je jedinstveno za sve, ispravite me ako gresim, ali prema srbima moze se reci sve i svasta u srbiji, onda mogu da mislim kako je van nje, medjutim, to je ok, ali sticem utisak da se i u srbiji ljudi stidljivo ponasaju na mnogo uvreda o srbima...mozda gresim, ali zar ne vidite lakocu govora pljuvanja po srbiji i srbima, veoma bih voleo da sam u krivu povodom ovoga, ali bukvalno nam se namece krivica..a ono sto je najgore, ta krivica nije ni definisana, koji god da je problem na balkanu, kriv je milosevic, a pazite u kasnijoj analizi, velika vecina srba je glasala za njega, tu cinjenicu je srpski narod prihvatio, i ta je cinjenica prosto nametnuta...da je tako, pogledajte poziciju i opoziciju u vladi, ljudi se bukvalno mrze, ljudi cija je srbija jedina zemlja, e sad, zasto je to tako...pa nemocni su da bilo sta i bilo gde urade, i ta frustracija se kanalise tamo gde se jedino moze, u svoju avliju...sad neka mi neko kaze da ovo nije najsavremeniaj izolacija, a zasto...to ne znam.
Препоруке:
0
0
3 петак, 01 април 2011 16:55
Ковач Југовић
Честитам Вам на аналитичком приступу. Користићу Ваш материјал у својим предавањима.
Препоруке:
0
0
4 петак, 01 април 2011 17:40
thinking maize
Читам ОВО и мало се чудим, а мало бесним, па се опсетим: "Па ОВО ми на НЕШТО ЛИЧИ? Чек, чек,... сети, сети се..., А ЗНАМ! ДРУГОСРБИЈАНЦИ!" Уосталом, није џаба народ говорио: "С КИМ СИ, ТАКАВ СИ!" Изгледа да то важи, КАКО ЗА ДОСМАНЛИЈЕ, ТАКО И ЗА НЕО-ОСМАНЛИЈЕ!
Препоруке:
0
0
5 петак, 01 април 2011 18:56
Dijasporac
Mom prethodniku, naravno da ste u pravu, osmanlije i neoosmanlije,Čeda je dobio begovsku nagradu u Sarajevu, Kandićka počasni građanin čaršije, Biserko je najhumanija hanuma u čaršiji itd.Interesantan detalj, prof dr Emil Vlajki kaže kolegama Bošnjacima koji gostuju na univerzitetu u Banja Luci, možete li vi meni obezbediti da i ja držim predavanja u Sarajevu, Tuzli... oni kažu ne možemo, ne bi dekan dozvolio a Vlajki kaže ako bi on to isposlovao, ma nikako profesore Vlajki, napali bi vas studenti.
Poenta priče, medijska haranga FTV koja traje od 1995 godine nije izgubila na intenzitetu, primer sam naveo prof.Vlajkija koji kritički piše o sarajevskom političkom establišmentu, kreacija Bakira je ovaj vokabular iz teksta koji je produkovao ovakvu mržnju, koja je i postojala.
I šta, ništa, Bakira proglašavaju najboljim novinarem u BiH,60 minuta emisija, hm emisija, mržnje,intriga, čaršijskih tračeva, ja tu emisiju zovem 60 minuta iz Alijinog toaleta!!! Na bosanskom čenife!
Препоруке:
0
0
6 петак, 01 април 2011 19:01
Aleksandar
@brm
Pa u normalnim uslovima ne bi bio govor mrznje slazem se, ali ako recimo neko iz Srbije pocne da koristi iste "kvalifikacije" za recimo predsednika BiH Federacije ili predsednika Hrvatske, Crne Gore ili da ne idemo tako daleko - nekog politicara iz Vojvodine ili sa Kosova, vec bi se jata jastrebova iz "nasih" NVO obrusila na njega i rastrgala ga na komadice. Znas dobro o cemu govorim... I zato je to sto radi javni servis BiH Federacije govor mrznje.
Pravila moraju da postoje za sve ili ih nema uopste.
Препоруке:
0
0
7 петак, 01 април 2011 19:49
Сизиф
Оно "Цијонистичке убице" обавезно проследити влади Израела и Абрахаму Фоксману...
Препоруке:
0
0
8 петак, 01 април 2011 20:23
Милорад Богдановић
Клин се клином избија а не позирање црљеним тепихом с лакираним ципелицама.
РТРС нема .... да докаже своју мушкост. Сам се о себи бави, нажалост.
Препоруке:
0
0
9 петак, 01 април 2011 22:00
iz Republike Srpske
Analizirali ste stotinu emisija "60 minuta"? Koliko
ste bensedina zbog toga morali popiti? Kablovska
nam emituje i FTV, u mojoj kući se na tom kanalu
ne gledaju ni sportski dogadjaji ili filmovi, o
"60 minuta" nema ni govora. Čuvamo dobro zdravlje i
raspoloženje. No, nije problem u toj šačici
polupismenih novinara, nego u onima koji naručuju
koga i kad oblatiti i u onima koji to tolerišu, a
ne bi smjeli. Recimo, RAK. Zamislite da RTRS (Vi
ste, koliko znam, na čelu njenog Upravnog odbora)
spadne tako nisko i napravi jednu jedinu sličnu
emisiju. RAK bi pod hitno reagovao i novčano
kaznio RTRS, a ako niko drugi, Valentin Incko bi
smijenio i gospodina Davidovića i Vas. Pozdrav iz
Hercegovine za Hercegovku.
Препоруке:
0
0
10 петак, 01 април 2011 22:24
Mostar
Zamolila bih Radmilu R. Čokorilo da analizira pisanje glasasrpske.com fokus.ba i drugih on-line novina iz entiteta rs.
Molila bih Radmilu da analizira pljuvacki recnik tih tekstov ai novina (da ne kazem jos gore) i da napise clanak i o tome.
Препоруке:
0
0
11 петак, 01 април 2011 23:49
iz Republike Srpske
@Mostar
U Bosni i Hercegovini postoje tri javna servisa
gradjana: BHTV, FTV i RTRS i gradjani za njih svaki
mjesec plaćaju pretplatu. Zbog toga bi morali biti
u funkciji gradjana. Ne može se isto zahtijevati
od komercijalnih medija koja žive od prodaje
štampanih izdanja i reklama, i u štampanim i u
onlajn izdanjima. Radmila Čokorilo je napravila
analizu o kojoj je riječ kao član Upravnog odbora
Radio-televizije Bosne i Hercegovine. Vama niko ne
brani da lično analizirate šta hoćete. Iznenadili
biste se koliko je mržnje i primitivizma na najčitanijim sarajevskim portalima (kad bi Vas i oni zanimali).
Препоруке:
0
0
12 субота, 02 април 2011 00:07
Турас
Зашто "фабула"Андрићевог текста "мора"да буде адресирана на средњи век.Желите ли Радмила рећи да је ново створена бошњачка група,нешто променила у својим односима према корену свога постојања. Ја сматрам да се нису помакли на многим нивоима друштвеног живота.То управо потврђује ваш текст а и сам рат који се догодио на тим просторима.
Препоруке:
0
0
13 субота, 02 април 2011 00:29
primarius
Iznosenje ovih "uzbudljivih" podataka moze posluziti samo kao odbrana lika i dela Dodik Milorada.
O kako zaludno potroseno vreme draga gospodzice.
Препоруке:
0
0
14 субота, 02 април 2011 00:30
Здравко
И још један од безбројних апсурда нечега што се зове БиХ. Дакле и грађани Републике Српске плаћају претплату односно ТВ таксу која се дијели на слиједећи начин: пола иде за БХ ТВ, једна трећина за Федералну телевизију а тек једна трећина за телевизију Републике Српске. Дакле, они нас пљују и гађају из свих пропагандних оружија а ми то још и плаћамо. За неповјеровати али тако је! А неће дуго ако је и зеру памети!
Препоруке:
0
0
15 субота, 02 април 2011 00:32
Здравко
Дакле, не једна трећина него тек једна четвртина од укупно скупљене претплате иде за Радио телевизију Републике Српске. Пола БХТ, а осталу половину дијеле Федерална и Српска телевизија.
Препоруке:
0
0
16 субота, 02 април 2011 08:32
Dijasporac za primarijusa
Ti si izgleda primarijus za medije iz Alijine avlije,cilj "najboljeg novinara" je kriminalizacija svih institucija u Republici Srpskoj, naravno sve je po naruđbi "elekroinžinjera" i drugih kuvara iz Sarajeva.
Takva mržnja prema srpskom narodu nije viđena ni u firerovo vreme, da li vi razmišljate o kontra efektima, stasaju deca poginulih boraca domovinskog rata, deca invalida, što tražite vi ćete dobiti, zar neko sumnja u to, napravili ste nemoguć ambijent za zajedničko življenje.
U pogodnom momentu Republika Srpska mora izaći iz ove veštačke nakazne tvorevine ali ne nadajte se stranoj pomoći, mi upravo želimo to obezbediti za RS,svoje ste rekli.
Препоруке:
0
0
17 субота, 02 април 2011 08:57
збир
честитам на труду и прикупљненим драгоценим подацима !

појединачно можда не говоре много (синдром полаког кувања жабе), али добијамо потпуно другу слику ако их сакупимо у целину - на такав начин !

људи нису свесни да такви подухвати огромно значе !

мисле одн. имају илузију да је садашњост и вечитост, мада је у суштини већ постала прошлост !

шта мислите о томе како је неког из нпр. 15. века доживљавао његов савременик,пријатељ, познаник,...или неко из садашњице !

То су веома различите перцепције !
Препоруке:
0
0
18 субота, 02 април 2011 14:23
Mostar
Radmila Čokorilo zna da Bakir kritikuje sve i sviju a ne samo nekoga i nesto, a u analizi samo "srpsko".
Pozivam Radmilu Čokorilo da napravi analizu govora mrznje u emisijama iz RTRS o pljuvanju drugih naroda, o pljvanju drzave Bosne i Herecgovine itd.
Podnaslov:
ТЕРМИНОЛОГИЈА ЕМИСИЈЕ XX РTРС
УВРЕДЕ, ХУШКАЧКИ ЈЕЗИК, ЈЕЗИК МРЖЊЕ И ОСТАЛО

Da li smeta samo govor B.H. ili odobravate govor mrznje "vasih"?
Препоруке:
0
0
19 субота, 02 април 2011 15:47
Plag-I-ator
ista analiza vec postoji na:

http://www.snsd.info/index.php?option=com_content&view=article&id=776:jezik&catid=82:bih&Itemid=421
Препоруке:
0
0
20 субота, 02 април 2011 16:02
primarius
Dugorocno gledano, gospodjica Cokorilo ugrozava interese srpskog naroda u BiH. Hrani ga novim frustracijama, okrece mu glavu od Sarajeva, Mostara i ostalih "carsija" gde su Srbi bili vekovima i latentno poziva na novi rat. Bas kao i Vi gospodine dijasporac. Ona pogresno interpretira Andrica, u 80% njenog kvazi naucnog "uradka" pledira o nekoj metafizickoj mrznji i objektima mrznje, Lazno se postavlja na poziciju nezavisnog posmatraca a sasvim je ocigledna politicka pozadina i motivacija njenog analitickog posla: podrska politickoj nomenklaturi u RS.
A o tom Bakiru ne bih trosio reci.On joj je samo ekvivalentan pandan.
Препоруке:
0
0
21 субота, 02 април 2011 16:54
Nada
@primarius
Nakon što su u nekoj od emisija "60 minuta" aktuelni srpski i hrvatski političari u BiH nazvani fašistima, jedna hrvatska nevladina organizacija (Kroacija libertas) tražila je od
Regulatorne agencije za komunikacije (RAK) da
reaguje. RAK je odgovorila da srpski i hrvatski
političari u BiH mogu u medijima da se nazivaju
fašistima, čak da je to vrhunac demokratije! Da,
nevini su i urednik "60 minuta" i RAK, demokrate,
a kriva je (po Vama, i neznalica) Radmila Čokorilo,
inače doktor političkih nauka. Primariuse, Vi umjesto po bolesnom, režete skalpelom po zdravom
tkivu. Iz čaršija koje pominjete istjerani smo
prije skoro dvije decenije, a Vi danas optužujete
dr Radmilu Čokorilu da nas udaljava od njih. Sve zbog pogrešne dijagnoze, primariuse.
Препоруке:
0
0
22 субота, 02 април 2011 22:12
Istina
Bilo bi dobro kada bi bar ovi koji "napadaju" imali argumente za napad na ogromni trud. Svaka čast, potpisujem svaku riječ. Nastavite!
Препоруке:
0
0
23 субота, 02 април 2011 22:19
pravednik
Bravo čestita Hercegovko, svaka čast. Dobro je da neko ima petlju da napiše, uz činjenice , ono što svaki dan a posebno svakog ponedjeljka može da se vidi i čuje na FRTV. Hercegovina (i jedna i druga)Istočna i Zapadna je bila i ostala kolijevka istine, pravde i čestitosti. Čestitam još jednom dr Radmili Čokorilo. Samo nastavite čestita Hercegovko!
Препоруке:
0
0
24 субота, 02 април 2011 22:22
Samo činjenice
19 субота, 02 април 2011 15:47
Plag-I-ator


Pogledajte malo bolje gdje još sve postoji ova analiza koja je navedena, ali nema popratnog teksta. Tako da plag-l-ator ne zna ni razlikovati šta je i orginal a šta poslat materija a i čije je vlasništvo.
Čovjek se uči dok je živ!
Препоруке:
0
0
25 недеља, 03 април 2011 00:25
primarius
Dragi moji pravednici, nade i ostali neistomisljenici. Ostavljam Vas u Vasem harmonizovanom hvalospevu ovoj osrednje jadnoj pisaniji.
A mozda bi ja i razumio da 85% srpskog naroda u ovom trenutku zeli otcepljenje i razdvajanje po torovima i etnicki cistim gradovima iz kojih smo se sistematski isterali i istrebili ali ne razumijem da neko tako ksenofobican stav zaogrce u neku rogobatnu Andricevstinu i da se tome aplaudira.
Pozdravljam Vas sve.
Препоруке:
0
0
26 недеља, 03 април 2011 08:55
Сократ
ма нема шта има да се објашњава том "primarijus"-у.

ја сам уверен да он овде није случајно....и да његов "коментар" заправо представља велик комплименат аутору текста, јер о значају чланка довољно говори и чињеница - и ко га то напада !
Препоруке:
0
0
27 недеља, 03 април 2011 09:48
Lebensraum
Kreacija medijskog prostora koji pokrivaju federalni mediji je data u naslovu,naravno Srbi su glavni krivci, suvereni lebensraum za Bošnjake ne smije niko dirati... to je naše, svako iole objektivan to vidi ali indoktrinacija koja je stara dvadesetak godina ne posustaje.Videćemo plodove, imam ružan osećaj da mladi Srbi poprimaju mudžahedinski mentalitet tolerancije, zasluge federalnih medija su nemerljive.
Препоруке:
0
0
28 недеља, 03 април 2011 15:45
Nataša
Ajde malo analiziraj direktora javnog servisa RTRS (RADIO TV REPUBLIKE SRPSKE) g-dina Dragana Davidovića.
To je onaj Dragan što je bio Karadžićev ministar vera za čijeg su vakta porušene sve banjalučke džamije pa čak i čuvena FERHADIJA!
Inače Dragan se proslavio pevajući četničke pesme bosanskim ravnogorcima:

http://www.youtube.com/watch?v=iAkjy3zd_5k
Препоруке:
0
0
29 недеља, 03 април 2011 16:58
Čedo Radmilović
"primarijusu"
Bilo bi dobro kada bi "primarijus" napisao bilo kakav tekst i potpisao se punim imenom i prezimenom, ali istinito i pošteno, kao što to radi Dr Radmila Čokorilo; možda bismo iz teksta shvatili ono iza čega se jadno krije. Svaka čast poštenoj, čestitoj, uvaženoj, hrabroj i cijenjenoj Dr Radmili Čokorilo. Ne treba ćutati i gledati treba imati petlju, a Dr Radmila je ima, i napisati ono što vidiš i čuješ, a posebno ukazati na društvene probelem agrumentujući činjenicama. Samo naprijed i hrabro i dostojanstveno poštovana i cijenjena Dr Radmila Čokorilo.
Препоруке:
0
0
30 недеља, 03 април 2011 20:37
Lebensraum~~~Nataši
Analizirati Dragana Davidovića i stavljati u kontekst govora mržnje u Javnom servisu Federacije BiH je čista zamena teza.

Gospođa Radmila je napravila analizu , prezentirala materijalne dokaze iskazane mržnje a ti nam nudiš biografiju Dragana Davidovića.

Logična premisa kod normalnog čoveka je valda da se suprostave argumenti protiv RTRS a ne Davidovića, to je upravo praksa FTV a posle toga kakofonija iz kruga "mudraca" 99 i drugih lobističkih asocijacija.

Jeste pročitani bukvarčić, zato vas Dodik tako lako dribla i manje talentovan i inteligentan čovek od Dodika, bi vas držao permanentno u autu, bez obzira na atakovanje!
Препоруке:
0
0
31 недеља, 03 април 2011 20:55
Nada
Kad se (ako se) bude "analizirao" direktor Javnog
servisa RTRSA Dragan Davidović, treba znati i da je
Republika Srpska, kojom se ovdje kunemo, tog istog
Dragana odlikovala 1994. godine Ordenom Njegoša
trećeg reda, a 2010. godine Ordenom Njegoša drugog
reda. Srpska pravoslavna crkva je u vrijeme Patrijarha Pavla, 1997. godine, Draganu Davidoviću
dodijelila Orden Svetog Save prvog reda.
Pjevao četničke pjesme? E, to već nije u redu. Što
nije pjevao "Druže Tito mi Ti se kunemo..."?
Poštovana Radmila, imajte ovo u vidu!
Препоруке:
0
0
32 понедељак, 04 април 2011 10:39
Prvo skoči pa reci hop
Nesuvisao tekst sa smionim i tendecioznim, ali nadasve netačnim naslovom. Tako bi ukratko mogao zvučati u konačnici zaključak čitanja jednog ovako napisanog štiva iz pera dotične gospođe Radmile. Gđa Radmila zaista ne zna ili zaista neće da zna principe na kojima počiva sloboda misli i izražavanja iste, obuhvaćeni čl. 10. Evropske konvencije za ljudska prava njen. E sada, da je kojim slučajem gđa Radmila bila profesionalna i analitična, kao što se želi predstaviti u svom tekstu, onda bi nam započetak dala definiciju govora mržnje i slobode izražavanja i citirala primjere iz prakse koji određuju osnove i granice ta dva pojma. Neka počne edukaciju generalnim principom iz mnogih presuda Evropskog suda za ljudska prava:
"član 10. se ne primijenjuje samo na ideje i informacije koje koje se smatraju neuvredljivima i indiferentnima, već uključuje i one koje vrijeđaju, šokiraju ili uznemiravaju. To su zahtjevi pluralizma, tolerancije i otvorenosti uma bez kojih nema demokratskog društva".
Препоруке:
0
0
33 понедељак, 04 април 2011 11:26
Неколико питања
Да ји уредник емисије "Шездесет минута" Бакир Хаџиомеровић о коме се говори у "високонаучној" анализи др Чокорило, исти онај Бакир Хаџиомеровић коме је прије неколико година (у вријеме док се "лакташки лола" тек спремао да постане "вожд") у сред Бањалуке уручена награда за истраживачко новинарство?
Није ли симптоматично да се награђени "новинар-истраживач" окомио само на владику Григорија? Шта је са епископима Јефремом, Василијем и Хризостомом, те митрополитом Николајем? Зашто се они "игноришу"?
Ко финансира Бакира и "бакире"? Зашто су мени, када сам одбио да плаћам радиотелевизијску претплату за "јавне сервисе" који нам сервирају овакве и сличне програмске садржаје, на врата покуцали извршиоци "независног судства" са извршним налогом на коме се налази потпис Драгана Давидовића?
Препоруке:
0
0
34 понедељак, 04 април 2011 18:55
@ Prvo skoči pa reci hop
Ja bih iz iskustva gledajući te emisije ponekad, rekao, prvo pljuni pa reci hop, difamiranje, denunciranje do iznemoglosti, način je mahalski, pežorativan, tribalan.Kad vidim tu naslovnicu 60 minuta, kao da vidim crnu svastiku na crvenoj podlozi,ratni su to bubnjevi!
Препоруке:
0
0
35 понедељак, 04 април 2011 19:31
Istina
"nadi"

Za vašu informaciju pjevao je Dragan Davidović i Druže Tito mi ti se kunemo, mnogo više nego drugi. Sve u svoje vrijeme. A odlikovan je i od strane Ruske pravoslavne crkve.
Препоруке:
0
0
36 понедељак, 04 април 2011 19:41
Istina
"prvo skoči "
Da nije autor kontradikotan bio bi poučan.U prvom dijelu komentara piše o članu 10. Evropske konvencije za ljudska prava. A pri kraju teksta demantuje sam sebe i član 10. EK.
Nesuvisni su i tendenciozni oni koji se kriju i napadaju gđu, koja je samo skrenula pažnju na pojavu, a svako ko iole zna o novinarstvu, zna da Urednik određuje naslovni blok, pa tako i u NSPM.
Препоруке:
0
0
37 понедељак, 04 април 2011 19:44
Istina
"nekoliko pitanja"

Ponekad je dobro znati kome treba postaviti pitanje, osim što ste dobro formulisali pitanja. Sigurno da gđa Čokorilo nije osoba koja može odgovoriti na ova pitanja.
Препоруке:
0
0
38 понедељак, 04 април 2011 23:14
ps
Odličan, koristan tekst. Vrlo šareni i indikativni komentari. Očigledno da je gospodja Čokorilo svojom konkretnom analizom uzburkala mnoge duhove i u RS i u Federaciji.
Препоруке:
0
0
39 уторак, 05 април 2011 00:29
primarius - non quis sed quid!
I sada imamo skoro pa potpunu kakofoniju u odbrani “cijenjene doktorke”
Prosto zadivljuje zakrzljalost kolektivnog kritickog promisljanja koje ne moze da pronikne u trivajlne pobude ovog teksta.
“doktorka” dakle zakljucuje: Federalni mediji koriste govor mrznje(sto smo i potkrepili podacima) zato sto mrze nas Srbe, nase prvake i sve sto je srpskog roda, mrznjom koju je Andric tako inspirativno opisao. Tako diskvalifikujemo sve kritike na racun politickog establismenta u RS koje stizu iz federacije a zbog pomenute “metafizicke” mrznje (bez obzira na sadrzaj tih kritika).
Predlaze se: Da i mi njih isto mrzimo! tom nasom "fatalnom sudbonosnom" mrznjom i da se jednom za svagda odvojimo i brljugamo u drazesnom nam entitetu pastoralno sjedinjeni u jedan zvuk.
Nema pluralizma ni talasanja ima samo Mrznje koja je sjajno sredstvo i oproban metod da se manipulise narodima.
Ali vise ne sa mnom.
Препоруке:
0
0
40 уторак, 05 април 2011 08:24
матко
Е стварно је овај народ на Хелмском полуострву дефинитвно пукао. За "примариуса" и учену, хуману "мостарку" су наведене речи у написаној анализи "нормална ствар". То је вокабулар који је пожељан у квалификовању легитимно изабраног представника једног народа, па како се он звао, и то са државне телевизије. Баш сте леп пример градње поверења и толеранције у БиХ. Ви градите будућност БиХ? Сигуран сам да себе сматрате "демократски" оријентисаним грађанима. Вероватно вас је тако учио вероучитељ, друг Тито или Алија?
Препоруке:
0
0
41 уторак, 05 април 2011 08:49
Primarijus‚‚‚‚‚‚‚‚!
Baš si lepo, inspirativno sve napisao, to je poruka Bakiru,Bakirčićima, čestitam ~~~!
Препоруке:
0
0
42 уторак, 05 април 2011 09:45
Prvo skoči pa reci hop
Očigledno da pojedinci ovdje nisu shvatili suštinu mog prethodnog komentara pa da malo pojasnim.

Sloboda govora i mišljenja uključuje pravo (posebice medija koji su tzv. "public watchdog") da koriste jezik koji vrlo moguće ne "mili" i ne "godi" mnogima, pa čak i cjelokupnom jednom etničkom korpusu u nekoj državi. Ta sloboda govora je posebica izražena prema osobama koje obavljaju javne funkcije. Prag tolerancije prema njima je daleko niži nego prema običnim građanima.

Informisati se malo kroz praksu (presude) Evropskog suda za ljudska prava, koji je ujedno profilisao (u svojoj pedesetogodišnjoj jurisprudenciji) značenje, obim i granice slobode govora kroz tumačenje člana 10. Evropske konvencije za ljudska prava.

Korištenje čak i uvredljivih izraza nerijetko predstavlja slobodu govora. Izrazi, upućeni nosiocima javne vlasti, kao što su lopov, kreten, budala, idiot i sl. ne znače nužno govor mržnje. Novinarska sloboda, također, uključuje pretjerivanje i provokacije.
Препоруке:
0
0
43 уторак, 05 април 2011 14:03
fašiste?
@Prvo skoči pa reci hop
Da li ste u nabrajanju uvredljivih riječi slučajno
zaboravili riječ FAŠISTA koja se na Javnom servisu
Federacije BiH, u emisiji "6o minuta", upotrebljava
isključivo za aktuelne političare Srbe i Hrvate u
Bosni i Hercegovini? Ne pojedinačno, nego grupno.
Eto, Srbi i Hrvati biraju na funkcije fašiste, a
Bošnjaci antifašiste? Ma hajte, molim Vas. Za tako
nešto nema opravdanja, jer Televizija Federacije
BiH na taj način dva od tri naroda u BiH proglašava
fašističkim. To nisu, gospodine, samo uvrede za
političare nego i za narode koji su ih birali.
Препоруке:
0
0
44 уторак, 05 април 2011 15:01
Prvo skoči pa reci hop
@fašiste

Paušalno navodite upotrebljeni termin, ne citirajući na koga se on tačno odnosio i u kojem kontekstu (kao ni sama autorica ovog teksta). Generalizacija nije dobra ni u čemu i može samo škoditi normalizaciji odnosa u regionu.

Ali evo konkretan primjer, pa da podijelimo mišljenja. Kako bi ste vi okarakterisali izjavu političara koji kaže "da mu neće suditi sudije muslimani"? Izvinite, ali to je za mene čisti fašizam...u najboljem slučaju rasizam.

Izgleda da je veći problem u onome ko nazove nekoga pravim imenom, nego sam onaj ko je izjavio takvo nešto. Zašto je problem nazvati ubicom nekoga ko je nekog ubio...lopovom ako je nešto ukrao itd.

Vaša izjava da je vrijeđanje nekog političara ujedno uvreda i za narod je totalno besmislena. Premda vjerujem da taj isti političar zadovoljno trlja ruke kada uvidi ovakva razmišljenja, ipak sumnjam da se, na drugoj strani, taj političar solidariše sa tim istim narodom koji ga je birao kada je u pitanju dobrobit samog tog naroda.
Препоруке:
0
0
45 уторак, 05 април 2011 15:19
Јована
Гледам емисију 60 минута и заиста се у њој могу чути непримерени изрази и врло често говор мржње. Али госпођа Чокорило би морала знати да о немару, корупцији и разним марифетлуцима политичких функционера и директора јавних предузећа (па и оног јавног предузећа у коме је ауторка овог текста председник Управног одбора)у Републици Српској може чути једино на Федералној телевизији, а не на Телевизији Републике Српске која се понаша као да је јавни сервис СНСД-а и Милорада Додоика, а не свих грађана Републике Српске.
Препоруке:
0
0
46 уторак, 05 април 2011 17:44
fašiste?
@Prvo skoči pa reci hop
Previše bi mi vremena oduzelo traganje za konkretnim emisijama "6o minuta", a ne bih ni željela da ih slušam. Umjesto toga, navešću da je
NVO "Croatia Libertas" 30.11.2009. godine uputila
prigovor Regulatornoj agenciji za komunikacije BiH
u vezi sa emisijama "60 minuta" FTV, u kojima su se
osobe iz javnog i političkog života nazivale "ustašama", "četnicima" i "fašistima".
Napomenuto je i da u emisijama "60 minuta" medju
"fašistima" nema pripadnika bošnjačkog naroda.
Odgovor RAK-a je stigao 1. marta 2011. godine. Ne
negiraju se činjenice iz prigovora, nego se kaže da
"vrijedjanje Srba i Hrvata u BiH na nacionalnoj osnovi ne krši pravila i propise RAK-a, te samim tim ne postoji odgovornost FTV za iste navode".
Takodje se kaže da nazivanje "ustašama",
"četnicima" i "fašistima" "prestavlja najviši domet
demokratije, slobode govora i slobode emitovanja
javnih emitera".
"Sudija musliman" je prema rečenom dječija šala.
Препоруке:
0
0
47 среда, 06 април 2011 10:03
Prvo skoči pa reci hop
@fašiste

Zanimljivo je vidjeti da svoje stavove bazirate na neprovjerenim informacijama i jednostranim interpretacijama gospodina Lea Pločkinića iz "Croatia Libertas".

Toplo Vam preporučavam da pogledate spornu emisiju 60 min na kojoj zasnivate tezu o govoru mržnje ili da pokušate potražiti originalni dokument RAK-a i vidite šta je tačno napisano. Zašto ga gdin Leo nije prezentovao javnosti u izvornom obliku, već se samo citiraju njegove lične interpretacije?

Čini mi se da je, u konkretnom slučaju, bitno samo napadati nekog novinara (medij) i koristiti sva moguća sredstva kao argumente koja se uklapaju u sliku tog napada, a da je pritom manje bitno da li su upotrebljena sredstva napada istinita ili ne.
Препоруке:
0
0
48 среда, 06 април 2011 20:44
Istina
svima koji ne razumiju ono što čitaju i pišu


dobro je da je ovaj tekst izazvao komentare 40 i vise osoba, dobro je da se zna kako se govori na javnim servisiam. Nije dobro ne znanje, posebno pojedinih komentatora i komentatorki.
Препоруке:
0
0
49 четвртак, 07 април 2011 17:49
Lebensraum
ISTINA, ne piše se ne znanje nego neznanje, eto ako hoćeš da kritikuješ nečije znanje ili neznanje onda malo poradi na sebi, neznanje nije glagol nego???
Препоруке:
0
0
50 недеља, 10 април 2011 12:20
Mladen_Ivanić
Nigdje nije ovakav medijski mrak kao što je u RS i nigdje nemate situaciju da javni servis (RTRS) isključivo podržava politiku SNSD-a. Ja za to optužujem međunarodne institucije koju su podržavale SNSD, jer su u njemu vidjele nadu i gurale ih na javnu scenu. Mi danas imamo javni servis, posebno mislim na RTRS, koji je medijsko sredstvo jedne partije i koji još uz to ima legitimitet međunarodnih institucija koje su im omogućile da tako nešto naprave. Mi jedini u regionu imamo RTV servis koji nema obavezu da barem jednom sedmično postavi vlast i opoziciju da se suočavaju o bilo kojoj temi. Zbog toga nemamo ni razvoj demokratije i imamo monopol jedne političke strukture, a to je SNSD. Dok god imate situaciju da javni servis govori o rastu izvoza, novim investicijama i zapošljavanju, a ništa od toga nema, nećete imati ozbiljnije proteste. Oni će se sigurno u jednom trenutku desiti, ali to će onda biti potpuni slom sistema.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер