петак, 17. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Зелена трансверзала

Kоментари (26) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 24 фебруар 2011 02:14
Јоран (Канада)
Не знам зашто се тако упорно користи непостојећа реч трансферзала. Исправно је трансверзала, што долази од латинског придева transversus = попречан, кос, бочни. Биће да то људи, грешком, бркају са појмом трансфер, а то је опет од латинског глагола transferre = преносити, пренети. Није згорега подсетити се да партицип прошли (трпни глаголски придев) овог истог неправилног глагола гласи translatus = пренешен, а са овим је у вези и именица translatio = преношење, пренос, превод. Не треба, наравно, бити поткован у латинском, али би бар требало имати на уму да у многим европским језицима (енглеском, француском, немачком...) постоји реч transversal, но никако transfersal.
Ето, толико - и хвала!
Препоруке:
0
0
2 четвртак, 24 фебруар 2011 04:17
ceca
Ispravite naslov. Nepravilno je "transFerzala", treba "transVerzala" (pogledati Klajnov rečnik).
Препоруке:
0
0
3 четвртак, 24 фебруар 2011 09:02
gavrilo
slusajuci dr.Cekica pitam se da li su i Turci Osmanlije bili nama kao MILOSRDNI dodijeljeni kako bi nas prosvijetlili za nase dobro a mi to nismo znali ni tada ni sada da cijenimo.eto, onomad cusmo od jednog Turcina da pomenu ZLATNO DOBA osmanske IMPERIJE u kojoj smo mi bili Indijanci koje si mogao upucati kada si htio,oteti imanje, zenu, djecu bez ikakve kazne...i to sve su radili ZANASE DOBRO! Masala!
Препоруке:
0
0
4 четвртак, 24 фебруар 2011 13:26
Симић Манојло
Одличне су анализе проф. Кецмановића, и уопште
немају слабих мјеста. Сада .
Била су, међутим, времена, када је проф. Кецмановић
пристао на манипулацију Анте Марковића, и био у
првим редовима на оснивачком скупу СДП(или како се
већ звала та комунистичка странка)одржаном на
Козари, у вријеме када су већ основане СДА и ХДЗ,
и повезале исламску и хрватску заставу, јасно
дајући до знања у којем ће се правцу ствари даље
развијати. Како до тада СДС још није одржала
оснивачки скуп, организовање СДП на Козари (а зашто
не у Мостару нпр.?), као 1 од циљева, можда и најважнији, имала је разбијање српског бирачког
тијела.Био је то нутарњи ехо породичног комунизма.
" Дошо профо тобе ",кажу у примитивној сарајевској
махали, за некога са накнадном памећу.
Исто може да се каже и за Милорада Додика, који је
Србин постао тек кад је и дјеци постало јасно, да
јуришни сарајевски исламски фашизам, нема намјеру
да поштеди ниједног Србина. Боље икад, него никад.
Препоруке:
0
0
5 четвртак, 24 фебруар 2011 14:15
iz Srpske
Ne vjerujem da su se Bošnjaci odrekli sna o cjelovitoj, njihovoj BiH. U toj njihovoj BiH ne bi
ni bilo Srba i Hrvata, ali bi dozvolili postojanje
Bosanaca i Hercegovaca pravoslavne i katoličke
vjeroispovijesti, uz većinsko muslimansko stanovništvo. Prije par dana su nekakvi intelektualci iz BiH i dijaspore, navodno njih 350,
uputili apel na sve relevantne svjetske adrese da se podrži cjelovita, evropska BiH. Koliko je poznato, medju tih 350 bih-intelektualaca je jedan iz Republike Srpske - Miodrag Živanović iz Banjaluke. Naravno da je i Smail Čekić medju
potpisnicima.
Препоруке:
0
0
6 четвртак, 24 фебруар 2011 15:27
Нада
@Симић Манојло
Странка Анте Марковића звала се Савез реформских
снага Југославије, СДП су предводили (и прогласили
се насљедницима Савеза комуниста, тј. његових
материјалних добара) Нијаз Дураковић (онај што му
је смрдио тамјан) и Златко Лагумџија. Дијелим Ваше
мишљење о тој странци, управо због разлога које сте
навели, али многи честити људи, не само Ненад
Кецмановић, повјеровали су тада да та странка може
спасити Југославију. Било, па прошло. Не знам да ли
је господин Кецмановић данас у некој странци, али
господа Милорад Додик и Драган Калинић, посланици
реформиста у Скупштини СР БиХ, напустили су
засједање Скупштине заједно с посланицима из српских странака (СДС и, чини ми се, СПО) и учествовали од почетка у раду Скупштине Српске
Републике Босне и Херцеговине (данас Републике
Српске) и тако показали да знају гдје припадају.
Калинић је прешао у СДС, Додик основао СНСД, данас
најјачу странку у Српској. Зашто да и послије двије
деценије приговарамо Кецмановићу?
Препоруке:
0
0
7 четвртак, 24 фебруар 2011 16:38
Мирко Грбић, Бањалука
@Нада.". Зашто да и послије двије
деценије приговарамо Кецмановићу?"

Зато што сам ја тада зно да није у праву....а данас ми он соли памет!
Препоруке:
0
0
8 четвртак, 24 фебруар 2011 17:46
Нада
@Mирко Грбић, Бањалука
Нисам примијетила да на НСПМ-у пише да је обавезно
читати текстове проф. др Ненада Кецмановића.
Препоруке:
0
0
9 четвртак, 24 фебруар 2011 18:06
Симић Манојло
Поштована Надо !

Одговорићу Вам, чим се заврши суђење Радовану
Караџићу. Занимљиво је, непрестано их хвата у лажи.
Штета што мора да буде осуђен, јер ако њега не осуде, онда морају да суде Билу Клинтону, Тонију
Блеру, Мадлејн Олбрајт, Веслију Кларку, и читавој
тој булументи.
Препоруке:
0
0
10 четвртак, 24 фебруар 2011 18:18
Небојша Малић
А можемо ли да не дискутујемо о граматици (није битно како се пише, већ шта значи!) и личности др. Кецмановића, већ о ономе што је у тексту написано? Бар једном?
Препоруке:
0
0
11 четвртак, 24 фебруар 2011 19:19
@mirko grbic
Pa sta ako soli pamet!!??Sva Srbska istorija je puna politicara Kecmanovica ili Dodika,Milosevica,Hadzica,Babica,Krajisnika,Cosica itd.Svi oni su solili pamet Srbskom narodu.Srbski narod ih je uvijek slijedio do potpune propasti.Sad je Dodo na redu da Srbe poved u novu propast.Kecmanovic prodaje maglu sa TRANSFERZALAMA ili TRANSVERZALAMA.Koje besmislice o povezivanju jednog sportskog takmicenja kao sto je Olimpijada u Sarajevu sa sirenjem Islama.Zar BiH nije bila tada u SFRJ zajedno sa Srbijom?Zar Srbija kao i ostale republike bivse SFRJ nije pomagala odrzavanje te Olimpijade?Zar ondasnji Srbski politicari nisu razumili sta nam danas Kecmanovic prodaje?Dokle bre braco Srbi?Eto crni brat mirko grbic je to znao vec onda ko je Kecmanovic bio.Sto si sutio brate mirko?Trebao si zboriti na sav glas.A i da si govorio ne bi te imao ko slusat.I onda je medzu bracom Srbima bilo puno prodavac magle.
Препоруке:
0
0
12 четвртак, 24 фебруар 2011 20:35
Мирко Грбић, Бањалука
@Нада
Није обавезно читати текстове НСПМ, нарвно! Зато што су добри не могу се избјећи али ето с њима морам читати и Ваше коментаре , нажалост!
Поносан сам на 2 ствари!
1. Што сам у времену о којем Кецмановић овдје пише умио изабрати исправан духовни пут и орјентир а Кецмановић нажалост није!
2. Што сам у грађанском рату у БиХ био у санитету Војске Републике Српске а Кецмановић члан Предједништва БиХ заједно са Алијом Изетбеговићем, Изетбеговић му је био и шеф ! Само то и ништа више !
Препоруке:
0
0
13 четвртак, 24 фебруар 2011 23:38
Нада
@Симић Манојло
У лажи су их непрестано хватали у лажи и Милошевић
и Шешељ. Милошевић је завршио како је завршио,
Шешеља не знају како да осуде већ осам година, а
нешто је и поболијевао. Слажем се с Вама, али мислим да не треба превише осуђивати људе који, и
поред неких грешака, нису постали "другосрбијанци"
нити су основали неку од евроатлантских НВО. Срдачан поздрав.
@Мирко Грбић, Бањалука
Није сваки Србин имао срећу да га рат затекне у
средини с већинским српским становништвом и да буде
у могућности да допринесе одбрани свог народа. И ја
сам живјела у Сарајеву (с др Кецмановићем се нисам
лично познавала), па знам како је било тешко,
нарочито угледним Србима, не завршити у неком од
дивљих затвора и, уопште, преживјети. Да само знате
шта су све радили једном др Славку Леовцу (већ дуго
покојном), угледном професору који није ни мрава
згазио (познавала сам и њега и супругу му). Кецмановић је накратко био у Предсједништву
БиХ да би добио прилику да изађе из Сарајева.
Препоруке:
0
0
14 петак, 25 фебруар 2011 00:03
Симић Манојло
Поштована Надо,
завршио се Циркус Адрија, у којем онај предсједник
судског Вијећа, пулен Бан Ки мУна, који је пулен
Била Клинтона и Тонија Блера, има задатак да прекине Радована, сваки пут кад постане очигледно
да су бомбардовали погрешну страну.
Свако неком служи, што каже Боб Дилен-You must serve somebody.Али није то тема. Ево сад сам се
вратио, ма у овој Канади, снијег до кољена ко о
Јовањдану.
Како нас упозорава Небојша Малић, можда и није
баш упутно превише чепркати по утроби.Ја сам некако
алергичан на комунисте, па звали се они СДП, ЛДП,
СРП (је ли то име оне козарске),или оне 2 у ЦГ
СДП и ДПС или ова у Београду ДС, чији је 1 од аутора један од највећих живих хумориста, Мићун.
У сваком случају, хвала Вам на исцрпним техникалијама које, по мом мишљењу, не оспоравају
моју основну идеју.
Да кажем и ономе горе из Avaza, који нам стално
нешто пријете.Без НАТО-вог бомбардовања Срба, имали
би данас око 15% територије.It takes a lot to beat
the Serbs. На Косову 19 Нациј
Препоруке:
0
0
15 петак, 25 фебруар 2011 00:08
Мирко Грбић, Бањалука
@Нада
И ја сам прије грађанског рата живио и радио у Тузли која није имала српску већину! Да ли сам био јасан ?
Препоруке:
0
0
16 петак, 25 фебруар 2011 01:26
Нада
@Мирко Грбић, Бањалука
Сад сте јасни. Нисам знала да ће бити опсада
Сарајева и нисам успјела изаћи, једва некако преко
"Добротвора" пред нову 1994. годину. Мог покојног
брата су у Сарајеву хапсили седам пута само зато
што је Србин (био је један од угледних сарајевских
Срба) и изашао је тек у прољеће 1994. године
(након што је испунио захтјев једног тадашњег
министра, данас академика, да потпише да се одриче
стана у строгом центру Сарајева, свега у стану и
аутомобила - бесмислен захтјев, исто је било и кад
је неко нешто потписао и кад није). Можда због
свега доживљеног у ратном Сарајеву нисам тако строга у оцјењивању туђих поступака. Поздрав.
Препоруке:
0
0
17 петак, 25 фебруар 2011 12:53
šarlo
Ne znam odakle profesoru ideja da će se islamisti u BiH odreći bilo kog dijela njene teritorije i zadovoljiti stvaranjem male islamske republike, fildžan države?

Muslimani već uspješno privode kraju posao majorizacije Hrvata u BiH. Izveli su to eskpresno brzo - bilo im je dovoljno 10-15 godina i Hrvati su stjerani u zapadnohercegovačku enklavu. Iseljavju se iz svih ostalih krajeva BiH.

Sa Srbima također imaju solidan plan. Nas Srba je svake godina za 3000 manje u BiH. Sarajeva, Mostara, Tuzle i Zenice smo se davno odrekli. Svake godine izgubimo po jedno lijepo selo... za tri godine izgubimo mali grad. Za trideset godina bićemo baš kao Hrvati prije 10 ili 15.

Htjeli mi to priznati ili ne, anonimni kum olimpijske Zetre radi ozbiljan pos'o.
Препоруке:
0
0
18 петак, 25 фебруар 2011 19:46
isak
Ja kako brate Srbine Sarlo.Hrvate protjerase Muslimani a ne vi Srbi iz Posavine.Prije rat bilo je Hrvata 250000 u Posavini od Dervent do Modrice i do Bosanskog Broda,Bosanskog Samca ops mozda samo Broda ili Samca danas.Srba nema u Sarajevu i oko Sarajeva opet Muslimani a ne Momo Krajisnik koji ih nagovori da se sele u Posavinu i da sa sobom vade mrtve sa Srbskih grobalja.Sve su krivi Muslimani.Sto se sela i gradova tice slazem se sa tobom, pa sve ce ostat pusto i napusteno u sljedecih 10 godina od Trebinja,Gackog,Nevesinja,Visegrada,Foce,Zvornika.Ope-t Muslimani krivi a ne vodze na celu sa Milom nam Dodikom.Kad se ovi gradovi isprazne onda ce se Muslimani opet naseljavati u ova opustosena podrucja.
Pitanje jesuli Muslimani kriv ili su krivi stavaraoci novog grad Dodik Grad ili ti danasnje Banja Luke?
Ja znam odgovor za sve su krivi Muslimani prokleti.I vam i Hrvatim ce uvijek biti krivi Muslimani a ne vase izabrane vodze.
Препоруке:
0
0
19 петак, 25 фебруар 2011 20:21
@simic manojlo
Da nije vakih ko sto si ti ja neznam dolke bi Srbski narod doguro.Vako citajuci tvoj komentare na NSPM,vidim da si zadojen velikom mrznjom prema Muslimanima.Jesli ucestvovao u oslobadzanju Srbrenice,Zvornika,Foce,Visegrada,Brckog,Prijedora,Kozarca,B.Samca,B.Broda???Ako jesi onda je razumljivo koju ste transverzalu napravil Srbima u BiH.Ja bih ovu TRANSVERZALU nazvao SRBSKIM JARMOM za sljedeci 200-300 godina.Srbima nista drugo i ne treba do ljudi ili neljudi tvoga kova.
Препоруке:
0
0
20 петак, 25 фебруар 2011 22:26
Mića
Ja za značenje "Zetre" znam jedno 15-20 godina. A i ostalo su oksimoroni. Podsećanje?
Препоруке:
0
0
21 петак, 25 фебруар 2011 23:28
Милорад Богдановић
Поздрав за Исака "Самооколију" што ће читањем текстова и коментара на НСПМ, проширити своје знање.
Ови његови коментари више се ни у задимљеним кафанама не блебећу, јер његова "истине" је отишла небу под облаке и код добро плаћени дактилографа, који су за велике паре, скројили Запис.
Препоруке:
0
0
22 субота, 26 фебруар 2011 12:14
Симић Манојло
за; Исак

А шта ћеш мој Исаче. Ако је у Босни икад и постојала икаква истина, онда је то она да једну те исту ствар, 3 Народа виде из 3 раличита угла. Тако је било, сада је и никад се промијенити неће. А ви сте Бошњаци показали посебан таленат за Демократију: нас је више, а ви има да слушате. Илити: вежи коња ђе ти ага каже. Приказали сте свијету прегласавање Срба и насилно против њихове воље, извођење из Југославије, као "референдум", у којем су и Срби учествовали.Па јесу И ја познајем неке. Преко двојицу. Па кад им додамо
Миру и Мирка, та два врана зеленка, куд ћеш веће истине. Нисам Исаче учествовао у ослобађању побројаних градова, нити у праведној борби мог Народа, па ми сада, начетом кајањем и грижњом савјести због тога, преостало једино да лајем на твој наивни,недужни и мерхаметли Народ. Полахке, протоком времена, и они који су вас од почетка здушно подржавали, све више схватају вашу величанствену лаж. Ви сте ужгали пламен. Због вас је помирење немогуће.
Препоруке:
0
0
23 понедељак, 28 фебруар 2011 00:05
@simic manojlo
Koj bolan nebio pravedna borba Srbskog narod?Koji plamen ce ugasnuti?Koja istina ce se uskoro vidjet?
Pravedna borba jednako SREBRENICPriznao ti to sebi ili ne.
Selam i pozdrav svim Srbima svijeta.
Препоруке:
0
0
24 понедељак, 28 фебруар 2011 00:05
@simic manojlo
Koj bolan nebio pravedna borba Srbskog narod?Koji plamen ce ugasnuti?Koja istina ce se uskoro vidjet?
Pravedna borba jednako SREBRENICPriznao ti to sebi ili ne.
Selam i pozdrav svim Srbima svijeta.
Препоруке:
0
0
25 понедељак, 28 фебруар 2011 12:38
Симић Манојло
за; Исак

Ашташ, мој Исаче. За вас је Сребреница златан
рудник политичких манипулација.
Увијек се питам, како ли би се то Бошњаци понашали
да су, као Срби, из 20.в. изашли умањени за више
од 2 милиона уморених, највише жена дјеце и немоћних, а на крају тог вијека,оптужени за
вјештачки, медијски геноцид.
Читај мало Исаче стране и неутралне ауторе, чији
се судови могу узети као вјеродостојни. Ако си
заинтересован, могу да ти достваим списак књига
неутралних аутора, и да ти оставим 10-ак година
марљивог рада, како би сустигао, па онда можемо
и да наставимо дискусију.
Ето, зар није фер понуда ?
Препоруке:
0
0
26 уторак, 01 март 2011 12:20
наташа за исака
Нека нама тебе, само се немој промијенити,
не обехо ти нани својој.
Да те обавестим, ја сам однедавно одлучио да никоме нисам ништа крив и од тада се осећам одлично. Ево ти најискренији предлог, одлучи и ти, и предложи целом свом народу, да и они одлуче да никоме, па ни мом народу, Србима, нису ништа криви. Сигуран сам да ће се сви осећати много боље.
Својевремено је Златко Лагумџија, пре него је постао "ово", изјавио да су Срби најбољи пријатељи босанским муслиманима. Ја исто тако мислим да су били. А сад не знам, и не верујем.
Другим речима ви босански муслимани сте слободни да мислите и причате шта хоћете, али нисам сигуран да вам је све од користи. Тако и ти; "Ми муслимани смо криви па смо криви". Шта и да јесте. Одлучи више једном да не будеш никоме ништа крив и бићеш муња ко Сафет Сушић.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер