Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Ruski pogled na bliskoistočnu krizu: Tražili ste - dobićete

Komentari (35) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 utorak, 22 februar 2011 20:10
Nn
Bitno je da Rusija opstane kao država, a time i Srbija kao i ostale pravoslavne zemlje (saveznici Rusije) imaju budućnost. Sada je trenutak da se pravoslavne zemlje ujedine vojno sa Rusijom i potrude se da zaštite jedna drugu. Samo tako se možemo sačuvati od zla koje dolazi.
Preporuke:
0
0
2 utorak, 22 februar 2011 20:30
slobodan45
Sličan scenario bio je pripreman i za Rusiju ali nije prošao niti će proći’’- rekao je Medvedev ne navodeći ko je bio autor takvog scenarija iako se on on može nazreti. Medvedev smatra da će događaji u arapskom svetu direktno uticati i na Rusiju. ,,Dajte da budemo otvoreni i iskreni pred samim sobom. Nećemo se samoobmanjivati i dovoditi naše građane u zabludu. To je (događaji u arapskim zemljama) veliki i složen problem koji će zahtevati mnogo ozbiljnih napora tokom narednih decenija. Ako fanatici dođu na vlast to će značiti dalje razbuktavanje požara tokom citavih narednih decenija i do jačanja ekstremizma. ,,Treba gledati istini u oči’’- zaključuje Medvedev.

TREBA POSTUPATI U SKLADU SA ISITINOM, PRAVDOM I VEROM I HITNO NAPRAVITI SABEZ SA RUSIJOM.NEMA DRUGOG, DOBEOG REŠENJA ZA SRBE.usput, bez SS400, ss700 nema opstanka...
Preporuke:
0
0
3 utorak, 22 februar 2011 21:49
Rusija pluta
Krajnje zagonetna razmišljanja predsednika Dmitrija Medvedeva. Mislim da on ne razume šta se stvarno zbiva ne na Bliskom istoku već u celom svetu. Kaže, biće gadno ako fanatici dođu na vlast. Pa, oni već dugo vremena vladaju samom Amerikom. Šta je hteo time reći. Da se boji arapskog fanatizma. Pa, njega je izmislio Zapad, pre svih Amerika. zar on misli da se sa Amerikom može razgovarati izokola. vara se, kao što se varao i Staljin pa je takvu cenu morao platiti ceo narod ondašnjeg SSSR-a. Ovi današnji vladaoci u Rusiji slabo shvataju prirodu modernog imperijalizma, još manje prirodu savremenog ultra kapitalizma. Njega su mnogo bolje prozreli KInezi. Igraju onako kako Zapadu ne odgovara. A bogami ni Rusiji. Rusija luta i to je opasno za ceo slovenski svet. Nema jasan smer kretanja. Koketira čas sa Amerikom, potom Evropskom unijom, zatim Kinom. To pokazuje da pluta po svetskoj politici. Ona nema unutrašnju matricu razvoja. Vidi se da ništa nije razumela iz moderne ali i klasične pol. ek
Preporuke:
0
0
4 utorak, 22 februar 2011 23:28
hazar
@Rusija pluta
Ili je tako kako vi kažete ili se Medvedev pravi toša i kao ne razume pravu prirodu ovih poslednjih događaja. Nadam se da je ovo drugo mada nisam baš siguran.
Preporuke:
0
0
5 sreda, 23 februar 2011 00:39
mmne
@rusija pluta, subjektivno shvatanje vase, nema dileme da su u moskvi proucene sve varijante, ali treba reci otvoreno da rusija jos nema toliku snagu ( vojnu). predpostavljam da jedino sto mogu i treba da urade je da nastave sa ubrzanim vojnim razvojem (hipersonicno oruzje, svemir, ne zaboravite da samo rusi danas lete u svemir! etc) pa da onda lupe rukom ( bulavom?) o sto i kazu bi sto bi, odsada ja odredjujem! drugi scenario ne vidim, jer je odvratno pokvareni zapad u saglasju sa islamistima, vrbuju kinu (nesigurnog partnera) koja je jos uvek "druga" liga....stoga se bojim raspleta de ce gore pomenuto oruzje u kojem rusi imaju prednost ( kao i u svemirskom programu 12-15 godina!), a znaci odprilike kad okrenete telofonom mobilnim njujork iz moskve za par minuta eksplodira raketa na menheten-u(ruzan primer priznajem). to je sustina stvari...jos davno je pevao roger waters u pink floyd-u : us or them...who is the strongest , who is the best...sacekajmo odgovor ce nam stici brzo !
Preporuke:
0
0
6 sreda, 23 februar 2011 02:40
Visarion povodom Rusija pluta i Latinjine
Nije isljučeno da je Rusija pluta na nekom tragu.Međutim Medvedev ima svoje razloge.Dođu li islamski fundamantalisti iliti bin ladenovci u svim ovim zemljama na vlast na Kavkazu će rat protivu Rusije biti uvišestručen.Ali ako iza svega po Rusija pluta stoji Amerika kojoj navodno odgovara binladinovština, što je prilično smela pretpostavka, i da samo Kina zna ta kretaljnja da razume, što baš nije dovoljno potkovano,onda mnogo toga nije jasno.Jačanje fundamentalizama teško da može da ide na ruku Americi.Oni tamo nisu omiljeni ni bez Bin Ladena.Bin Laden je čak možda posredni ili čak neposredni inspirator ovih pokreta.Skinuti Gadafija , koji je vele , učinio mnogo za svoj narod, gradeći infrastrukturu i podižući životni standard ovih pustinjaskih plemena,znak je da se čini nešto što sve ove zemlje i njihov režim treba radikalano da podvede pod neki zajednički konac.Latinjina u tom smislu ima dosta razborita predviđanja.Spekulativno Rusija pluta je više atraktivna nego izvesna.M teško sme da greš,
Preporuke:
0
0
7 sreda, 23 februar 2011 05:15
Srboljub Savic
Latinjina ne razume:
Sadasnje arapske "revolucije" skuvala je ista kuhinja kao i kod nas i drugde. Upravo rast dolara i cene nafte-"nus" produkti, govore. SAD nisu uspele da dovoljno uplase svet terorizmom, pa je arapsko-islamski fanatizam, sredstvo da se "generise veca potrosnja".
Sovjetski savez je postao veca brana anglosaksonskoj teznji "drang nacht osten" osvajanja bogatstava u rukama nize-slovenske rase i opsan primer moguce, drugacije od zapadnog sistema, raspodele. Zbog toga je isfabrikovan "sukob ideologija", iako je na jednoj strani bila ideologija a na drugoj-ekonomski sistem. SSSR-u i Staljinu lepljene su najgore etikete dok su iste-SAD stvarale daleko gore sisteme i diktatore (do patoloskih ubica).
To sto Obami i administraciji SAD, "kuvari" nisu "stigli" da sve objasne i kako da "kusa", ne znaci da je sve to van kontrole.
[Uverio sam se ovde da su sve (sem par lokalnih) "narodne, spontane" demonstacije, organizovane i placene, kao i Srbiji.]
S. Savic
Preporuke:
0
0
8 sreda, 23 februar 2011 07:55
Nostradamus
Nostradamus je opisao ove dogadjaje u svom prorocanstvu. Prema njemu, Treci Sv. Rat je neizbezan sa groznim posledicama po covecanstvo.
Preporuke:
0
0
9 sreda, 23 februar 2011 09:16
Beli Orao
@Rusija pluta i Hazar. Predlažem Vam da osnujete školu za diplomatiju i u toj školi kao prve đake da upišete Putina i Medvedeva i naravno da im objasnite u čemu je stvar, pa da oni krenu kako treba.
Rusija je u 20. veku tako ispošnjena da 21. vek treba da bude vek obnove te velike i nama bratske zemlje.
Preporuke:
0
0
10 sreda, 23 februar 2011 10:15
Vukadin
Lepo rekli Tarabići - će se tumba po celom svetu. A posle se neki s tim sprdaju.
Preporuke:
0
0
11 sreda, 23 februar 2011 10:48
Anta
Za sve događaje u arapskom svetu postoje neke zajedničke stvari.... počinju odjednom, nemaju lidera, niti jasan politički profil, i u slučaju Tunisa i Egipta, završavaju se isto tako odjednom, odlaze predsednici , a na njihova mesta dolaze ljudi iz njihovog neposrednog okruženja.... tako, da je više nego jasno da se tu radi o dobro kontrolisanim državnim udarima sa puno statist, korisnih budala, na ulicama.... Dakle o nekom autonomnom islamskom pokretu ne može biti reči, i potpuno je besmislena priča o opasnosti od nekakvog islamskog ekstemizma.... može se jedino govoriti o opasnosti od strogo kontrolisanom atlanskom islamskom ekstemizmu.... koji je katrastofalan pre svega za same islamske zemlje, a ni pravoslavne nisu bez opasnosti...
Preporuke:
0
0
12 sreda, 23 februar 2011 11:02
Zoran Đorđević
Šta bi bilo kad bi neki arapski lider izašao sa parolom: "Hoćemo socijalizam"? I objasnio prosto - imamo dovoljno prirodnog bogatstva, nas je mnogo, a skromni smo i vredni, jedino u socijalizmu može da bude dovoljno za sve. I za škole, i za bolnice, i za kulturu, sport...
Kako bi Zapad reagovao na to ljudsko pravo da ima za sve? Šta bi izmislio da to spreči?
Preporuke:
0
0
13 sreda, 23 februar 2011 11:09
slobodan45
neverovatne su posledice neznanja i mržnje prema nekome, u ovom slučaju, prema rusiji...rusija je velesila, sa koje god strane pogledate.možete da se popnete na avalski toranj i da vičete do besvesti nešto suprotno- ĐŽABA VAM.problem je samo taj, da li će srbija imati dovoljno političke mudrosti i zauzeti čvrst stav i nov kurs.to je pitanje svih pitanja.ukoliko ostanemo na ovom kursu-gotovi smo.najnoviji primer sa MMF , nas uči kako idu stvari i kako će se odvijati u budućnosti...nema šta da se filozofira.znači, nepokretanje proizvodnje u srbiji, neulaganje 80% svojih mogućnosti u poljoprivredu, nećemo imati prilike da se stabilizujemo, već ćemo biti večno ROBOVI.sve ovo što se dešava na naftonosnim poljima afrike je pakleni plan amerike protiv svih, pa i same evrope, ukoliko nije i ona krenula u osvajanje...to je to.
Preporuke:
0
0
14 sreda, 23 februar 2011 11:53
KPS
Mene je nešto drugo zaintrigiralo u ovoj Latinjininoj analizi a to je da sve revolucije posle dvadeset trideset godina pojedu samu sebe. Zar ćemo toliko čekati da se uruši naša čežnja za evrointegracijama?
Preporuke:
0
0
15 sreda, 23 februar 2011 11:57
Zoran Đorđević
Slobodan45
U pravu ste.
Da bi sledeći izbori bili pravi, mora se pojaviti stranka koja će da odbaci EU i Ameriku i da se opredeli za Rusiju. Onda će izlaznost da bude velika i onda će se videti i raspoloženje naroda i dosadašnji učinak prozapadnih političara.
Ako toga ne bude, ako se izbor svede samo na Kurtu i Murtu, izlaznost će biti manja nego ikada.
Biće interesantno videti "izlaznost" građana na ulice kad bude dolazio Putin.
Preporuke:
0
0
16 sreda, 23 februar 2011 12:51
Božo Bjelak
Evo još jednog dokaza, o čemu sam i nedavno pisao, da na ovim prostorima malo ko zna, ili nimalo o Rusiji, ruskom mentalitetu,filosofiji.Od 1948. malo je bili ozbiljnih naučnih radova i tsl. koji su se bavili SSSR-om, a potom Rusijom. Uglavnom smo se bavili Zapadom ili drugim kontinentima.Kada nema ozbiljnih stavova i analiza, onda se ide u dvije krajnosti (pravilo i sa dr.narodima, zemljama):ili se "ludo" vole" (u ovom slučaju Rusi) ili se "ludo" mrze. To se prenosi iz generacije u generaciju.Zatim nastupa animozitet između Rusofila i Rusomrzaca. Koje su posledice tih krajnosti u svim oblastima života Sbije, dnevno su evidentne.Živio sam 4 godine u Mskvi. Priznajem da nisam ni "E" od eksperta za Rusiju.Vidim da su neki osvrtači veliki poznavaoci.Bravo. Rusija i Kina nisu dozvolile Imperiji da prije par mjeseci zapali Daleki Istok (sukob S.K.-J.K., menervi,Japan,priprema za rat). Kako Imperija ne može ekonomdki opstati bez lokalnih ratov, zapalila je BI.Kako će proći ovoga puta, videćemo.
Preporuke:
0
0
17 sreda, 23 februar 2011 12:52
slobodan45
kakvi su nam medijumi, koliki je strah kod ljudi, možda neće ni "znati"kad g.putin dolazi u beograd...setite se i napravite paralelu sa amerom, kad je dolazio...VELIKI PREOKRET u našim životima i stvaranje koliko-toliko sigurnije budućnosti je MOLBA rusiji, da nas primi pod svoje skute...
Preporuke:
0
0
18 sreda, 23 februar 2011 13:56
Beli Orao
@Zoran Đorđević.Ovi će sve da odrade da bi podigli nivo bezbednosri Putina. Znači nećemo moći biti ni slučajni prolaznici. A Putin kao ne zna ništa.
Nego stvarno ko će od komentatora da bude slučajni prolaznik ili da pokuša to da bude?
Preporuke:
0
0
19 sreda, 23 februar 2011 15:44
Danski Srbin
Citao sam komentare u kojima neki sumnjaju u misljenja predsednika Medvedeva. Tu se namece pitanje : da li on to sto kaze i misli ili ...?
Samo je sigurno da ruski predsednik ima tim dobrih savetnika i eksperata, tako da se sa promasajima i ne kalkulise.
Danas gledam danske dnevne novine, na dve stranice su u kvadratima upisani dogadjaji u svih sest revolucija koje "rulaju". Samo u rublikama Tunisa i Egipta su slike predsednika debelim, crvenim, kosim trakama precrtane. Ovo rulanje bi se moglo zameniti sa poplavom revolucija.
Tu je sad nepoznata ili poznata, ko je urusio brane i bedeme, da bi se ovako logicno/nelogicno prelivala revolucija iz zemlje u zemlju.
Zaboga, ko? Pa ko to uvek radi, sto rece ruski predsednik: "Zasto da se lazemo". Nista to novo nije i dosad smo bili publika u planetarnim "igrankama" u aranzmanu CIA momaka; nekad publika, nekad bombardovani akteri.
Moj utisak je da nesto sa naftom nije u redu.
Kakav ce kraj igranke biti - nezna se.
Preporuke:
0
0
20 sreda, 23 februar 2011 16:29
Zoran Đorđević
@Beli orao
Mislim da je ovo o čemu razgovaramo verovatno i tema razgovora naših i ruskih bezbednjaka i protokola. Putin bi sigurno voleo da vidi kako će ovde biti dočekan, a naši bi, kao što Vi kažete, voleli da to sakriju; pretpostavljajući, s pravom, da će biti masovan i prijateljski.
"Izlaznost" na doček, kako sam to malopre nazvao, bila bi pokazatelj mnogo čega. Videćemo za mesec dana.
Preporuke:
0
0
21 sreda, 23 februar 2011 16:46
Maximilijan
Meni se cini bas upravo nesto suprotno! Imperija izgubila snagu, balon poceo da se izduvava, pa se polako izbacuju vrece sa pijeskom da se balon ponovo uzdigne u visine! Ali izgleda slaba vajda. Vidimo kako redom diktatori, podrzavani i naoruzavani od strane Zapada da tlace svoj narod, a sve pod parolom stabilnosti i spoljnopolitickih interesa, padaju kao kruske jedan za drugim. Nece se zavrsiti sa Libijom i Bahrejnom. meni se cini da je ovo pocetak raspleta, smjena snaga na svjetskoj sceni - jedna sila pada, druga se jos nije uzdigla toliko da moze da popuni praznine.
Preporuke:
0
0
22 sreda, 23 februar 2011 17:21
Jovanka J
Neko hoce da isprezni Afriku da bi je naselio!!! TAmo nema velikih klimatskih promena, zemlja je plodna da plodnija ne mozeda bude(NIgerija je zitnica NEmacke..) Crnacko stanovnistvo je reproduktivno(AIDS-za razliku od Arapa)i ekonomski raspoluceno(rade mesec dana za kilogram pasulja-Arapi su ekonomski ipak mocni), jezicki raznovrsno (za razliku od arapa koji gde god da su govore hoh arabis), kulturno unazadjeno(dok arapi imaju veliku i znacajnu kulturu). I sada zamislite uragane, poplave, tajfune, suse, klizista, pozare u severnoj americi. A imaju malte ne kontinet bez unutasnjeg neprijatelja, plodan, politicko geografski stabilan, sa ogromnim rudnim bogatsvom. Nama je to strana tema jer mi ne poznajemo Afriku, ali za desetine hiljada ljudi koji upravljaju svetskim trzistem to je mislim sasvim logicno. Mislim da im sedosadio razmazeni zapadni narod koji uvek hoce nesto. Samo im jos smetaju Arapi, pa ce da ih usmere na razmazene i dosadne Hriscane.ZAto je MEdvedev u pravu! Tasko Rusiji
Preporuke:
0
0
23 sreda, 23 februar 2011 18:00
Pera
Ko sta radi, dokoni ruski 'analiticari' predvidjaju propast Amerike...
Preporuke:
0
0
24 sreda, 23 februar 2011 19:32
Božo Bjelak
Gosn.Pero, znam da će Vam biti teško, ali mram da Vam šapnem: Imaperiji zla, ili kako je zovete SAD, bliži se kraj. Uostalom, sve imerije su nestajale. Ova je nanijela najviše zla čovječanstvu, u svim oblastima života. Zagadila je cijeli svijet.To je jedina zla zemlja na svijetu.Nedavno je Klintonova izjavila da događaji u Egiptu, na Bliskom istoku svedoče o „kritičnoj potrebi američkog globalnog vođstva” i dokazuju da Vašington treba da "bude glavni lider na terenu, kao i to koliko brzo situacija može da se promeni pod njegovim koracima”. E,pod koracima Vašingtona, milioni majki je zakukalo. „EL PAIS“ u jednom od osvrata navodi da su iz Turske,Egipta,Tunisa,Sudana, Sirije, ubačene hiljade legionara u Libiju da sruše Gadafija.To je nedopustivo,nezavisno od toga da li se meni ili nekome sviđa ili ne sviđa Gadafijev režim.Ko je to organizovao, „teško“ je odgonetnuti, kao što je „teško“ odgonetnuti, ko je inicirao krvavi, vjerski i etnički rat na prostorima bivše Juge i milosrdnog anđela.
Preporuke:
0
0
25 sreda, 23 februar 2011 20:14
ludi skretničar
Bojim se da je CIA odradila posao u ovim arapskim zemljama Rusima ispred nosa.
Preporuke:
0
0
26 sreda, 23 februar 2011 21:16
Zoran Đorđević
@Ludi skretničar
Ima logike u tom zaključku. Ko zna od kada CIA to sprema.
Amerikanci ni po koju cenu neće da dozvole da tamo dođe na vlast neko ko neće biti pod njihovom kontrolom. Onog starog je, kao fol, narod svrgnuo. Videli smo to i mi.
Preporuke:
0
0
27 sreda, 23 februar 2011 22:13
ivan3012
Ni meni se ne dopada nesigurna ruska politika.Popustanje rusije i politika zabijanja glave u pesak im je dovela nato na granice.Americi treba pokazati zube,i javno celom svetu reci da je vreme americkog divljanja zavrseno,i da ce se u svaki moguci buduci sukob rusija vojno umesati..Siledziju mozes zaustaviti jedino motkom,a ne nekakvom tupavom diplomatijom..Jedan jedini topolj ili bulava vise govore od svih jalovh diplomatskih prepucavanja.U istoriji se niko do sada nije odbranio diplomatijom vec oruzjem..Da smo 99 imali rusku bazu u srbiji,bombardovanja ne bi bilo.Pokojni general A.Lebed je znao kako se razgovara sa zapadom,od koga sve zlo covecanstvu dolazi..U samoj americi analiticari ne postavljaju pitanje da li ce napada na rusiju biti,vec kada ce poceti.Onaj ko drzi Sibir,vladace svetom.
Preporuke:
0
0
28 četvrtak, 24 februar 2011 12:35
Nemanja
Gadafi nije naivan. On je lepo okrivio Al-Kaidu za nemire, i time je sprečio otvorene napade i pozive da odstupi. To mu je i dalo šansu da pokrene preki sud, jer on se oštro obračunava sa islamistima. U suštini, mislim da je glavni razlog za sve ovo pregrupisavanje pod uticajem Amerike. Hosni i ostali diktatori su jako stari i treba ih menjati. Treba neko drugi da zauzme njihovo mesto i radi po interesima Amerike.
Preporuke:
0
0
29 četvrtak, 24 februar 2011 13:45
Ministar za korupciju
Bojim se da će u predstojećem sukobu civilizacija, kao kolateralna šteta da postrada i naša već oslabljena i posrnula Slovensko-pravoslavna.
Preporuke:
0
0
30 petak, 25 februar 2011 02:01
Turas
U jedno budimo svi na Balkanu sigurni,da dobro biti neće.Žao mi je što je Hrvatska još uvek u ratu sa SAD,te može da je košta tek stečenog"suvereniteta".
Preporuke:
0
0
31 petak, 25 februar 2011 13:36
Vladimir Jevtić
Odličan tekst i sve pohvale autoru
Preporuke:
0
0
32 subota, 26 februar 2011 01:04
Rusofil
@Vladimir Jevtić

Ne slažem se sa Vama da je tekst "odličan". Potkradaju se mnoge greške koje samo oštro oko može uočiti. Tekst je zavodljiv (kao i mnogi tekstovi, ali NE SVI, objavljeni na ovom sajtu) i već u samom naslovu aludira na zveckanje oružjem ("tražili ste-dobićete"). Dakle, navodi nas na zaključak da je Rusija jedva čekala novu krizu/žarište da bi amerima pokazala zube. Osim što navodu reči ruskog predsednika i Julija Latinjina-e, tekst nije ni naročito informativan niti bi se moglo reći da je "analitičan". Ono što svakako zavređuje pažnju jesu komentari čitalaca. Gotovo svi čitaoci olako prelaze preko teksta i bave se "suštinom stvari". Dakle, moj komentar je da tekst nije odličan, a da su komentari ti koji na pravi način analiziraju temu i nude kakva-takva rešenja. Očekujem i komentare ostalih stalnih komentatora.
Preporuke:
0
0
33 subota, 26 februar 2011 17:03
rb
@Rusofil
Saglasan sam s Vašom ocenom, uz malu dopunu: šta je ovde uopšte tekst koji je napisao autor? Bilo bi bolje da je preveden originalni tekst Latinjine. Bez obzira koliko je on dobar ili nije dobar.
A komentatori su, zaista, ovog puta na vrlo zavidnom nivou.
Preporuke:
0
0
34 subota, 26 februar 2011 21:51
rb i @rusofil
Niste procitali prvu recenicu u naslovu: ruski pogled na bliskoitocnu krizu, sto znaci da je autor preneo ruski, a ne svoj stav. A sto se tice ,,odlicnih komentara'' na tekst, bilo bi dobro da ih prenesete medjunarodnoj zajednici ne bi li po vasem savetu pronasla izlaz iz krize.
Preporuke:
0
0
35 nedelja, 27 februar 2011 02:53
rb
@"rb i @rusofil"
Pre svega, ne mora da znači da se slažem sa stavovima koje su izneli komentatori ako sam rekao da su komentari na nivou. To samo znači da su komentari dobri, u kom god hoćete smislu - analitični, primereni temi, inspirativni itd. I to može da primeti svako ko nije opterećen odnosom prema Rusiji, bilo pozitivnim bilo negativnim.
Drugo, kakve veze s takvom ocenom komentara ima "međunarodna zajednica"? Šta ja treba njoj da objašnjavam? I zašto?
Ili ste možda mislili na ambasadore? U stilu - ako hoćeš da izneseš negde neko mišljenje, prvo pitaj ambasadore kakvo ti je mišljenje?
I najzad, potpišite se, makar i nadimkom, ili inicijalima.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li mislite da će u 2025. godini biti održani vanredni parlamentarni izbori?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner