петак, 17. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Како је БиХ могућа?

Kоментари (52) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 петак, 04 фебруар 2011 10:48
sred.bosna
S lažem se s Vama cijenjeneni gopodine Kecmanoviću.

Islamističko teroristička politika koju predstavljaju tihić, izetbegović, ranije silajdžić i sada lagumđija u kolaliciji s tihićem JASNO kazuje sve ovo o čemu Vi pišete.

Međutim PROBLEM je što islamistima , do sada prolazi i što nekakva BiH kao država ( društvena organizacija pojednostavljena definicija) postoji u formalnom smislu i bez VOLJE većine naroda koji u njoj živi a to su Srbi i Hrvati jer mi zajedno ipak činimo oko 60% stanovništva u BiH.

Kako je to moguće ???

Moguće je jer u Srbiji je Tadić koji JASNO pokazuje da je u dobrim odnosima s turcima i da je samo u prošloj godini sastao se on ili njegov min. inozemnih poslova s turcima oko 25 puta i jasno je da turci islamskim novcima financiraju Tadića. Isto tako je u Hrvatskoj bio mesić-islamski plaćenik.

Nadam se da će Tadić brzo pasti s vlasti jer ON je za sada glavna prepreka normalnog USTROJA BiH , ako se to ne desi i RS će doći i to ubrzo u pitanje.
Препоруке:
0
0
2 петак, 04 фебруар 2011 10:51
КПС
Опет ви бошњаци. Реците слободно срби-муслимани и хрвати-муслимани или једноставно потурице.
Препоруке:
0
0
3 петак, 04 фебруар 2011 13:18
Бојан
Лијепо и тачно написано, концизно, језгровито.
Препоруке:
0
0
4 петак, 04 фебруар 2011 13:30
наташа
Питање "да ли је могућа држава Босна и Херцеговина" је погрешно.
Боље је питање да ли је у Босни и Херцеговини могућа равноправност и искрено уважавање Срба и Хрвата од политичког вођства босанских муслимана, по најновијем Бошњака?
Без обзира на све ја мислим кад би муслиманске вође пристале на равноправност да би и Срби и Хрвати пристали на унитарну БиХ.
Међутим искусни су то људи, и сада већ баш сви знају да је у БиХ све двоструико па и држава.
Постоји "шатро" држава, а постоји и "право" држава.
Оно за шта се залажу по најновијем Бошњаци није "право" држава, него тежња до ипак неостваривог припајења Турској. Исто тако и Хрвати теже ка уједињењу са непостојећом Аустро-Угарском, а Срби сањају Уједињено српско Краљевство, а може и Република.
БиХ је "шатро" држава, а може бити "право" кад народи буду равноправни и кад престану са увредама.
Наравно и кад сами казне оне који су чинили злочине над Србима. А то ће бити дан пре него Срби прихвате унитарну БиХ.
Препоруке:
0
0
5 петак, 04 фебруар 2011 14:02
Jasna Simonović
O BiH ne znam ništa...
Samo znam da su mi već dve eminentne advokatske kancelarije iz Sarajeva rekle da je tražiti pravdu i pravo na sudovima u Sarajevu nemoguće...odnosno tražiti se može, ali stići nikako...
Bez dobrog suda nema ni dobre države...
Препоруке:
0
0
6 петак, 04 фебруар 2011 14:09
Милоје
"Наташа", Ти можеш писати САМО у своје име. Чуј, "Срби ће прихватити унитарну БиХ" чим "бошњаци" признају своје злочине. Ти се заиста шалиш: ни дан пре, ни дан после, ни НИКАД, Срби НЕЋЕ прихватити унитарну "Босну".
Више од тога, СРБИМА НИЈЕ ПОТРЕБНА НИКАКВА "БОСНА".
СРБИ ИМАЈУ ПРАВО НА СВОЈУ ДРЖАВУ, И СРБИ ХОЋЕ СВОЈУ ДРЖАВУ.
Препоруке:
0
0
7 петак, 04 фебруар 2011 14:43
Истина је Бог
Тако је Милоје. И добро је што сте подебљали срж суштине и потребе Српског народа.
Препоруке:
0
0
8 петак, 04 фебруар 2011 15:03
Velibor
Srbi su zeleli Bosnu i Hercegovinu unutar Jugoslavije i za to su se borili sve dok nije poceo rat.
Kad je poceo rat borili su se za bioloski opstanak!
Rat nisu zapoceli Srbi,vec secesionisti iz Sarajeva i Zagreba.
Sada vise nije ni na kraj pameti Srbima u Banjaluci da grade nekakvu zajednicku drzavu,vec bi samo da izadju.
Препоруке:
0
0
9 петак, 04 фебруар 2011 16:04
Iz Republike Srpske
Gospodin Kecmanović nabraja nemoguće uslove koje bi
trebalo ispuniti da bi BiH postala moguća država.
U svakom slučaju, "mi put svoj znamo...".
Препоруке:
0
0
10 петак, 04 фебруар 2011 16:24
nataša @ Miloje
Šta se ljutiš čoveče. Rekao sam kad bosanski muslimani, po najnovijem Bošnjaci prihvate da su Srbi njima ravni, kad prihvate da su ravnopravni i kad ih počnu zvanično uvažavati.
Ja mislim da mnogi bosanski muslimani lično kao ljudska bića uvažavaju Srbe i kao pojedince i kao narod, ali, ako je moguće da na primer Silajdžić ili Bakir, iskreno prihvate da su Srbi ravnopravni, prestanu da ih mrze i kad muslimansko tužilaštvo podigne optužnicui protiv Silajdžića, a sud ga osudi na trideset godina zatvora, tada ću ja u svoje ime prihvatiti unitarnu Bosnu.
JOš nešto dragi Miloje.
MI danas ne moramo da prihvatimo unitarnu Bosnu jer je RS vojnički jača od muslimansko-Hrvatske federacije, jer smo ekonomski jači i jer imamo Rusiji iza sebe. Ali kad bi NATO opet bio jedina sila na svetu kao što sada fala Bogu nije i kad se dušmani sa zapada ne bi bavili svojim jadom, e onda je nikad ne reci nikad.
Diskutujemo, oštrimo vijuge, ali čuvajmo Srpsku.
Препоруке:
0
0
11 петак, 04 фебруар 2011 17:16
Србин из Српске
Можда будемо натјерани, али добровољно никада не треба прихватити заједничку државу. Зашто? Не зато што мрзимо Муслимане или Хрвате, па нећемо с њима у заједницу, већ из чисто економских разлога. Ако Сарајево буде одређивало о нашем развоју заостаћемо прилично. У бившој држави, гдје смо колико толико били равноправни, Бања Лука, а поготово Бијељина, били су слијепо цријево." Срећом" па се десио земљотрес.Ко зна на шта би Бања Лука личила да га није било? Али су се зато Тузла и Зеница развијали.Неко ће рећи имали су сировинску базу. А шта ћемо онда са "Агрокомерцом" и бихаћком регијом? Намонтирана је тамо фабрика, иако није постојала никаква инфраструктура, ни ресурси за развој дјелатности.
Препоруке:
0
0
12 петак, 04 фебруар 2011 18:04
Zavrzan
Najveća greška Srba i Hrvata je da popuštaju turcima!
Препоруке:
0
0
13 петак, 04 фебруар 2011 18:06
iz Srpske
@nataša
Dobro je, u odgovoru @Miloju ste precizni: Vi biste
prihvatili unitarnu Bosnu i Hercegovinu. Ne misle
svi Srbi u BiH tako, ogromna većina nas ne bi
dobrovoljno prihvatila unitarnu BiH ni pod kojim
uslovima. Sem, ne daj Bože, pod uslovom "sila Boga
ne moli", morali bi da prihvate oni koji ne bi
izbjegli. Jer znamo da bez sistemski ugradjene
nacionalne zaštite, znači Republike Srpske, ravnopravnost bi ostala mrtvo slovo na papiru. Bez
obzira na eventualno kažnjavanje ratnih zločinaca.
Препоруке:
0
0
14 петак, 04 фебруар 2011 19:19
Милоје
Свима на знање: "Наташа" је Наташа онолико колико сам ја цар Мурат. Какве "расправе" , каква бесмислена губљења времена и снаге???
Република Српска је Република Српска, и о томе се не расправља. Све што можемо да урадимо то је да укинемо границу између Срба и Срба, што је зликовци поставише на Дрини.
Препоруке:
0
0
15 петак, 04 фебруар 2011 19:19
nataša @ iz srpske
Upotrebio sam reč KAD prihvate ravnopravnost.
Ravnopravnost znači i odbacivanje teorije o "starincima" tj bogumilima čiji su ekskluzivni naslednici bosanski muslimani, po najnovijem Bošnjaci. Ravnopravnost znači i do mi Srbi nismo "gosti" ni agresori.
Ako bi se i kad bi zvanična država sve sa elementom represije prihvatila da su Srbi podjednako autohtoni kao i po najnovijem Bošnjaci, onda bi deo muslimana stekao pravo i mogućnost da se po nacionalnom pitanju izjasni potpuno slobodno, a kako im se kao i nama diktira, pa svakih nekoliko godina menjaju ime nacije.
Ako bih na svakom pedlji Bosni i Hercegovine bio svoj na svome u svakom pogledu prihvatio bih je kao svoju državu.
Međutim realnost je takva da Srbi nisu svoji na svome izvan Republike Srpske i to je nepremostiva prepreka za zagovornike unitarne Bosne.
Dakle kad bih i ako bih bio slobodan i zaštićen građanin, svoj na svome ničin sputan i ničim prikraćem u Zenici i Čitluku kao u Banjaluci što da ne, ali budimo realni.
Препоруке:
0
0
16 петак, 04 фебруар 2011 19:40
Живела Српска! За уједињење српских земаља!
Увек треба имати на уму да су муслимани имали шансу да живе у једној држави. Изетбеговић је био против, изабрао је рат. Добио је рат, и добио је по носу. Сада нека његови наследници гледају шта ће с остатком некадашње Босне, и то већим делом него што су успели да освоје ратом.
Жао ми је што је тако испало, што муслимани нису имали колективне памети и воље да се одупру сулудом Изетбеговићу и његовим болесним амбицијама, јер су они исти народ, само друге вере.
Не слажем се једино с поређењем с муслиманима из Рашке области. У свему другом текст је веома добар.
Препоруке:
0
0
17 петак, 04 фебруар 2011 21:39
nataša @ Miloje
Dragi Miloje, pitajte bivši DB, a sada SIPA Bosne i Hercegovine jesam li ja "nataša " ili nisam. Pre dvadest i više godina smo označeni kao neprijatelji BiH i vođeni pod raznim imenima Karadžić kao "latas", a ja kao "nataša" u bosansko-turskom žargonu ruska kurva.
Takođe sam bio visoko kotiran na listi "državnih neprijatelja BiH".
Kada su me iz Haškog tužilaštva ubeđivali da svedočim u procesu protiv Jadranka Prlića rekao sam im da neću, jer se svojim čulima direktno nisam uverio u navode optužnice. Da bi me "omekšali" pokazali su mi službeni dopis ministarstva spoljnih poslova da sam blizak vrhu SDS-a ( Karadžiću) i da sam suspektan na terorizam.
Kad Vama, po najnovijem Bošnjaci dadnu takve komplimete, moram reći nezaslužene i precenjene, javite se. Mene tako "nataša" nije krstio pokojni kum Obren nego bošnjački i haški žbiri. Ja im se tako rugam.
Препоруке:
0
0
18 петак, 04 фебруар 2011 23:54
наташа @ iz Srpske
За мене би доказ воље за равноправношћу био кад би Скупштина, ако такво шта постоји у муслиманско -Хрватској федерацију донела декларацију о Сребреници у којој би признали да је то била медијска пропагандна превара направљена на наговор САД којој је био за циљ да обрука и оптужи Србе за геноцид и да то буде основа за ускраћивање свих права Србима као и прогон Срба из БиХ, затим ако би извадили лешеве из Поточара и пренели их где им је и место, кад би осудили Силајџића на тридесет година затвора и све друге зликовце. Да свим муслиманима који се осећају да су Срби Мухамедове вере да им дозволе да се изјашњавају као Срби без икаквих лоших последица. Да свако онај ко на верској основи увреди појединачмно било ког Србина судски одговара, али и обрнуто. Да суд може да пресуди у спору између Србина и по најновијем Бошњака ако је у праву у корист Србина.Кад све то ураде пристао бих на унитарну БиХ.
Зар није поштена погодба.
Препоруке:
0
0
19 субота, 05 фебруар 2011 00:14
Здравко
Унитарна БиХ је егзистирала до 1992. и унитарније државе није било у конгломерату бивше СФРЈ. Дакле, већ смо живјели са муслиманима и католицима у истој држави. И није нам било добро јер смо ми Срби увијек држани под присмотром и главе су нам биле погнуте. Ко би дигао главу морао би преко Дрине! Питајте Рајка Петрова Нога и ине који утекоше од шиканирања и подозрива погледа. И у таквом положају били смо спремни живјети с њима али се нисмо хтјели одвајати од матице. Штитили смо легалну државу легалним путем. Кад су нам то наше комшије замјериле и игнорисале наше националне тежње а Хрватска извршила агресију на српске просторе у БиХ морали смо се латити оружија. Кад су стварни рушитељи мира Ватикан и Њемачка признале насиље над Србима и признале БиХ без Срба опет смо били спремни прихватити Кутилијеров план о мирном разграничењу али и то су наше комшије погазиле. Ради свега тога и ради мирне будућности покоњеља која долазе унитарна БиХ се никада неће прихватити од стране Срба из РС.
Препоруке:
0
0
20 субота, 05 фебруар 2011 01:03
Милодан
Као држава она је то више по међународном признању и Дејтонском споразуму него према стварном стању, односно пристанку три народа и већине становника који у њој живе.

Нема смисла да ја учим професора шта је то држава. Дакле држава је (границама) одређена територија у којој живи народ а све то контролише (не)изабрана власт, зависно од државног уређења. О пристајању народа ништа не пише, то се ваљда подразумева.
Има вањски, али не и унутрашњи суверенитет

Ово је делом добра формулација али је "унутрашњи" суверенитет помало споран и требало би да се васпостави договором три констутивна народа. Друга је ствар што за то не постоји политичка воља, ја бих рекао, два од три народа који у суседству имају своје "матичне" државе. И у томе је највећи проблем.
по систему један човјек – један глас

Ух, ово ми је однекле познато и не испаде на добро, ваљда се из тога извукла некаква поука.
Следи наставак...
Препоруке:
0
0
21 субота, 05 фебруар 2011 01:18
Саша
Једнога дана ћемо се ујединити са Србијом.

Дрина више никада неће бити граница, него ријека у средишњој Србији.

Без љубави али и без ратова.

У миру, и једно поред других, али никако са другима.
Препоруке:
0
0
22 субота, 05 фебруар 2011 01:26
Милодан
било би вријеме да обуставе већ одавно бесмислену реторику о повратку избјеглица.

Зашто? Можда неко жели да се врати на своје огњиште. Мислим да је ова препорука веома опасна и да изазива неприатне асоцијације, без обзира о ком делу БиХ се ради.
морали би да се ослободе од стереотипа о себи као невиним жртвама двоструке агресије.

Бошњачки народ је претрпео највеће жртве (према званичним подацима) у ратовима од '92.-'95. године и то није стереотип, то је историјска чињеница.
ратни злочини на обје стране су индивидуално санкционисани,

Ратне злочине су чиниле све три стране и нису још сви санкционисани, напротив, мало се порадило на њиховој идентификацији, хапшењу и суђењу. Чињеница је да Срби имају свој ентитет и да (како изгледа) већина Хрвата желе свој ентитет а шта ће од тога бити ствар је договора са или без присуства међународних тутора. Мишљења сам да се Београд и Загреб у то не би требали мешати, имамо лоша искуства.
Препоруке:
0
0
23 субота, 05 фебруар 2011 01:33
cedo
samo da pozdravim natasu.. ovo je vec drugi clanak koji sam procitao na ovom sajtu a koji ste vi okomentovali veoma lijepo i pametno. posebno onaj clanak o mostaru.. samo jedno moje misljenje sto se tice odnosa vojnickih snaga u bih... muslimani su sada daleko brojniji i jaci od srba.. u neku pomoc rusije i srbije se nemozemo osloniti, a posebno ne u pomoc nekog hrvatsko srpskog sporazuma... nadam se da rata nece biti jer mislim da sad nebi dobro prosli i da bi izgubili mozda cak i republiku srpsku
Препоруке:
0
0
24 субота, 05 фебруар 2011 01:47
Милодан
А аналогна је политичким емоцијама Санџаклија према Сарајеву.

Нешто не видим да Љајић и Угљанин нешто пате за Сарајевом. Зукорлић и његове присталице можда. Али то је последица политике Београда а не Сарајева.
медијско-дипломатска солидарност са најслабијом страном током грађанског рата није значила ни трајну ни безусловну благонаклоност свијета према бошњачкој политици.

Нисам сигуран у речену благонаклоност. Ову другу не бих да оспоравам, не знам. Мислим на транзит терориста.
већ би морали да постану свјесни да су „бонска овлашћења“ и „продужавање мандата ОХР-а“, или било какво друго међународно наметање рјешења за БиХ искључиво по њиховој мјери, скинути са дневног реда.

Нисам сигуран у ово, за Дејтон се слажем. БиХ је и даље под меким протекторатом.
преговоре позову омражене Додика и Човића,

Да, слажем се али да ли су ова двојица спремна на компромис који је неопходан за преговоре и коначан договор?
Препоруке:
0
0
25 субота, 05 фебруар 2011 10:50
Dijasporac
Kako je BiH moguća? Vi ste profesore na to pitanje odgovorili devedesetih, bili ste u to vreme čovek broj jedan za predswedništvo BiH iz srpskog naroda.

Niste ništa prihvatili, zašto ? Anticipiranje događaja kod Vas je fantastično , u Vašem mentalnom sklopu je inkorporirana vizija događanja ali i moralna čvrstina ili da budem eksplicitan, niste izrazili spremnost za političku prostituciju.

Inače da niste takvi, ko bi u Sarajevu bio N1 od Alijinih Srba, zna se, uz sve beneficije!?!
Препоруке:
0
0
26 субота, 05 фебруар 2011 11:58
Милоје
@ “Nataša“ i ...

1) Добро збориш истину о Сребреници. Ми, Срби, сво време доказујемо то што си ти у своме тексту навео („навела“). Американци су непријатељи Срби из простог разлога што су Срби на путу америчког империјално-пљачкашког похода на Русију (Исток), а нису пријатељи ни босанским муслиманима, са којима у овој фази имају подударне интересе. Нажалост, босански муслимани (Муслимани) су прихватили да им је интерес да Србима отимају државу, имовину, земљу и право, као у претходној историји када је нека страна сила нападала Србе и Србију.

2) И када би била постигнута „поштена нагодба“ за постојање „бих“, као што предлажеш, ту погодбу би Муслимани порушили и погазили првом приликом када Срби не би могли да се бране. У томе смислу једино се може говорити о „нагодби“ по којој би Република Српска била са Србијом, а ФБиХ у конфедерацији са Србијом (и Републиком Српском).
Препоруке:
0
0
27 субота, 05 фебруар 2011 12:05
Милоје
@ “Nataša“ i ...
3) Што се тиче прогона од стране „државне безбедности бих“, ја сам био непрекидно под тим прогоном и непрекидно сам им измицао док је постојала СФРЈ, и нисам их се бојао. Био сам међу првим српским интелектуалцима у Сарајеву за одстрел, пред рат и на почетку рата. Први злочинац у БиХ био је Алија Изетбеговић. Створио је ледену, језиво ледену, атмосферу за Србе у Сарајеву марта и априла месеца 1992. године. Наравно, та атмосфера је трајала сво време рата што знају српски мученици који су наивно веровали Алијиним лажима, али многи Срби, међу којима и ја, смо схватили да је једино решење бег из Сарајева на слободну територију Републике Српске.

4) У периоду од 1970. па надаље, а посебно од 1980. до 1991. године, српски интелектуалци у БиХ су били прогањани. Антисрпски државни агенти су намештали хватање Срба тако што би седели за суседним столом у кафани и сушали намештен разговор Срба, а онда прилазили и хапсили.
Препоруке:
0
0
28 субота, 05 фебруар 2011 12:07
Милоје
@"Natasa" i ...
Многи српски интелектуалци су завршавали у затворима за изговорене речи. Мене на ту „жицу“ нису могли навући, иако су покушавали непрестано, увек сам их „читао“ и измицао, измицао и онда када су сматрали да је клопка савршена. Не наводим детаље, јер би „чувари бих“ лако препознали ко се крије иза овог имена, а нећу да им пружим то задовољство.

5) Није само песник Рајко Петров Ного прогнан из Сарајева. Пре њега су прогнани многи, као књижевник Војислав Лубарда, професор Универзитета у Сарајеву Новица Петковић, и низ других. Сетимо се само каква је харанга била против Војислава Лубарде када је објавио роман „Гордо посртање“, у коме је описао монструозно убијање Срба у његовој Рогатици 1941. године. Описао је и како један комшија Муслиман набија виле у стомак трудној српскињи.
Препоруке:
0
0
29 субота, 05 фебруар 2011 12:10
Милоје
@ “Nataša“ i ...

Увек је истина о убијању Срба била забрањена у БиХ. Та забрана се и данас одржава, а лажи се намећу и шире. Долази време да се зраци истине полако пробијају кроз црнило лажи којима се „бих“ добро омотала и привремено заштитила.

6) Све коментаре, заједно са полазним текстом, ја копирам и чувам, с тим што коментаре типа „Милодана“ смањујем на величину 8, или их бришем.
Препоруке:
0
0
30 субота, 05 фебруар 2011 12:58
iz Srpske
@nataša
Kao i gospodin Kecmanović, postavljate nemoguće
uslove: on za moguću BiH, Vi za ravnopravnost
Srba u BiH. Iz Vaših komentara sam shvatila da živite u Republici Srpskoj, da ste i prije rata
živjeli u BiH. Zato sam sigurna da ni Vi lično ne
vjerujete u bilo kakvu mogućnost ostvarenja uslova
o kojima pišete. Ako ste, recimo, živjeli u nekom
mjestu sa većinskim muslimanskim stanovništvom
(kao ja u Sarajevu), znate da je par godina pred
rat bio sumnjiv svaki čovjek koji je u ruci imao
Politiku, da mu je glasno prigovarano, da je
automatski bio Miloševićev čovjek. Pretpostavljam da je bilo isto, možda i gore u mjestima sa hrvatskom većinom. Zato ne vjerujem DB-ovom
"nataši" da je zaboravio onu Njegoševu: "Spuštavah
se ja na vaše uže...".
Препоруке:
0
0
31 субота, 05 фебруар 2011 14:26
iz Srpske
@Dijasporac
Nisam primijetila da se gospodin Kecmanović upušta
u dijaloge sa komentatorima svojih tekstova, pa
sam osjetila potrebu da, kao doktorova zemljakinja
i bivša sugradjanka, zbog čitalaca ovih komentara
napišem par riječi. Gospodin Kecmanović je pred
rat bio kandidat za člana Predsjedništva iz srpskog
naroda, ali su pobijedili članovi SDS-a Biljana
Plavšić i pokojni Nikola Koljević. Kad su oni
podnijeli ostavke i povukli se na Pale, pozvani su
u Predsjedništvo sljedeći, po broju glasova, Srbi
na izborima za članove Predsjedništva, Nenad
Kecmanović i Mirko Pejanović. Ne znam kako su tekli
"pregovori", ali nadjoh na internetu da su
Kecmanović i Pejanović kooptirani u Predsjedništvo
17. juna 1992. godine, a prema Politici od 8. jula
iste godine Kecmanović je veče ranije prebjegao na
Pale. Dakle, bio jedan od prvih "Alijinih Srba"
čitavih 20 dana! I da, imao je zbog toga ogromne
beneficije: ostao je živ! Da to nije prihvatio, mi
vjerovatno ne bi ovo čitali.
Препоруке:
0
0
32 субота, 05 фебруар 2011 14:54
Drina
Proslo je vrijeme tutorstva Srbije i Beograda nad bosanskim muslimanima i drugim narodima.
Prestanite se zamisljati "jugoslovenskim savjetnicima". Vasi savjeti su zlonamjerni.
Препоруке:
0
0
33 субота, 05 фебруар 2011 15:46
Trebišnjica
@Drina
Recito to Turcima, njihovo je u BiH prošlo još 1878. godine. Prema popisima stanovništva u BiH,
nisu ovdje ostavili svoje sunarodnike, a ipak se
mnogo miješaju u politički život u BiH.
Препоруке:
0
0
34 субота, 05 фебруар 2011 16:58
Petrushin
Ne shvatam sta je poruka ovog teksta?

Da li to Kecmanovic pokusava da ubijedi muslimane u BiH-u, da budu "svjesni" onoga cega UOPSTE ne zele da budu svjesni, ili da nam kaze da su sve drzave "moguce" i savrsene, pa ce BiH kao takva neskladna i neravnopravna drzava da "upada [Svijetu] u oci"?!

"Drzava" UVIJEK za-drzava ili vec ogranicava u nekom, ili u svakom pogledu (vidi sve arapske zemlje), pri cemu upotrebljava i silu; "sila", s druge strane, moze da bude upotrijebljena, tj. da dodje i izvan "drzave", da bi ta drzava nastavila da od-drzava, sto je vec za-drzala granicama i ustrojstvom.

Ljudi dragi, raspravljajmo i planirajmo, sta to Srbi hoce i zele, a ne sta zeli neka neuracunljiva osoba, grupa ili tijelo - ciji svi 'organi' su direktno povezani na tudja crijeva i krvotok!

PARAZITA morate potpuno da ocistite i odstranite, inace ce da pojede i sebe i tijelo!

Pratite sta ce se uskoro desavati u BELGIJI i koristite njihove ARGUMENTE za mirni razlaz i suzivot.
Препоруке:
0
0
35 субота, 05 фебруар 2011 20:52
Dijasporac@ Iz RS
Nećete mi reči da možda nije uživao najviši politički rejting u preratnoj BiH profesor!
Bio je Alijin Srbin 20 dana, znači po Vama je velika beneficija što ga nisu ubili, znaju oni šta bi značilo da su to učinili, nego gospođo poenta je da nije pristao na političku prostituciju, doduše mnogi
Srbi i ne cene moralni dignitet kod čoveka.

Da je ostao u Sarajevu? Bio bi ispred Pejanovića to je sigurno a penzionerske dane bi provodio kao ambasador BiH u nekoj lepoj državi.
Препоруке:
0
0
36 субота, 05 фебруар 2011 22:09
iz Srpske
@Dijasporac
Malo protivurječite sami sebi. Zlobu iz prvog
komentara ste sada ublažili, ali zbog nje ostaje
pitanje šta je pisac htio da kaže. Alijin Srbin
broj jedan Mirko Pejanović je i sada univerzitetski
profesor u Sarajevu, nije ga zapalo ambasadorsko
mjesto. A "ugled" mu je ograničen na oko 25% BiH.
Ne bih da se dopisujem sa Vama, samo sam htjela
demantovati vaše pogrešne navode o gospodinu
Kecmanoviću kao Alijinom Srbinu broj jedan i "svim
beneficijama" koje je uživio. Kao član ratnog
Predsjedništva BiH nije zaradio ni jednu jedinu
platu.
Препоруке:
0
0
37 недеља, 06 фебруар 2011 00:48
Здравко
Свака част Милоју за коментар! И само да подкријепим његов закључак да је Алија ПРВИ ЗЛОЧИНАЦ БиХ. У својој књизи "Смрт је непровјерена гласина" коју из душе исписа легендарни Кустурица пише: "Емире болан, пусти Андрића, то је подворничко копиле!" То рече злочинац говорећи о нобеловцу Иви Андрићу. Е то је права слика првог квислинга БиХ. Квислинга и домаћег издајника. "Овај човјек не може бити мој предсједник!", помисли тада Кустурица. Алија је ИЗДАО здрав разум и увео БиХ у распад. Издао је свој народ и увео га у трагедију. А с њим и остала два народа у БиХ. Најгоре од свега је то што је његов аманет још актуелан и жив. Он живи у СДП-у БиХ. Опасан и подмукао.
Препоруке:
0
0
38 недеља, 06 фебруар 2011 01:44
Micko
Како је БиХ могућа?

Nikako profesore Nenade K.znate vi to i sami pojabolje.Lako je iz Beograda pricati dodji u blisko istocno Sarajevo pa da vidis kako je s islamistima.

Pozdrav iz RS
Препоруке:
0
0
39 понедељак, 07 фебруар 2011 12:57
thinking maize@ nataša @ Miloje и остали
Сећам се како је Момчило Селић писао у "Дуги" о својим војничким догодовштинама са једним тадањим Муслиманом (а потоњим Бошњаком): "Вели мени мој класић: Селићу, да је беговског вакта био би ти чивчија на мојој њиви. Бога ти Мехмеде, да је то вријеме, твоја глава би била испред моје куће у Ровцима!" Ја додајем: Грубо, али ТАЧНО! НИКАД и словима НИКАД, НЕЋЕ БОШЊАЦИ/МУСЛИМАНИ/ТУРЦИ/ пристати на ГРАЂАНСКИ КОНЦЕПТ, јер као такав они не ПОЗНАЈУ! Заправо НЕКИ од њих и познају, али ти су се ДАВНО ИЗЈАСНИЛИ, било као Срби-мухамеданци, било као Hrvati islamske vjeroispovesti. Бошњаци су par excelance НАЦИЈА, значи КУЛТУРНА и ПОЛИТИЧКА (НЕ и ЕТНИЧКА!) заједница, само имају "мали" ПРОБЛЕМ да то признају ДРУГИМА! То је то и НИШТА ДРУГО, па зато ти "остали" (Срби и Хрвати) НЕ ЖЕЛЕ ДА ЖИВЕ СА ТАКВОМ НАЦИЈОМ! Просто ко пасуљ, сем за Milodana и остале "Европом просветљене"! Што се тиче повике на г-дина "Natašu", стварно НЕ РАЗУМЕМ зашто Срби и даље МИСЛЕ СРЦЕМ, а НЕ ГЛАВОМ?!
Препоруке:
0
0
40 понедељак, 07 фебруар 2011 13:09
thinking maize@ nataša @ Miloje и остали, крај!
Да, стварно НЕ РАЗУМЕМ зашто и даље МИСЛИМО СРЦЕМ, а НЕ ГЛАВОМ?! Јер, г-дин "Nataša" поставља тезу о две алтернативе, које то и нису! Јер, лепо човек рече: "АКО", а СВИ ЗНАМО, да СЕМ РЕТКИХ ПОЈЕДИНАЦА из тог муслиманског културног миљеа, НИКО НЕЋЕ НИ РАЗМИСЛИТИ о ИСТИНСКИ ГРАЂАНСКОЈ ОПЦИЈИ! Као што ни Тадић, Чеда и њихова камарила своју "причу" о "грађанској опцији" лансирају САМО И ЈЕДИНО РАДИ ОДРЖАВАЊА ЊИХОВИХ НЕОПРАВДАНИХ ПРИВИЛЕГИЈА! А због СЛИЧНОГ РАЗЛОГА ТО РАДЕ и БИВША БРАЋА БОШЊАЦИ! Па што не бисмо, ЗА ПОЧЕТАК, ми Срби били БАРЕМ МАЛО ЛУКАВИ!? Миле Додик то и ради! Да приметим, ЧОВЕК ЈЕ ПРИХВАТИО Давутоглуов позив да "оде у Стамбол", но ЈЕДНО ЈЕ РЕЋИ, А ДРУГО УРАДИТИ или како рече владика Раде: "СПУШТАВАХ СЕ ЈА НА ВАШЕ УЖЕ, УМАЛО СЕ УЖЕ НЕ ПРЕТРЖЕ!" Браћо Срби (и сестре Српкиње!), да Вас нешто, онако усплахирене, приупитам: А ЗАШТО БИСМО НАШИМ НЕПРИЈАТЕЉИМА БАШ УВЕК ГОВОРИЛИ ИСТИНУ?! Можда би требало НЕШТО И ДА ПРЕЋУТИМО?! Шта мислите о томе?! Свако добро свима!
Препоруке:
0
0
41 понедељак, 07 фебруар 2011 16:23
Милоје
@thinking maize

Откуда Ти „идеја“ да мислим „срцем а не главом“ (мада , наравно, имам срце)??? Из текста се то не види, нити се на основу мојих текстова то може закључити, никаквим „жонглерајом“. Папир све истрпи.
Препоруке:
0
0
42 понедељак, 07 фебруар 2011 16:55
thinking maize@ Miloje
Poštovani, rekao sam u naslovu "I OSTALI"! A bilo bi lepo da ste dočitali OSTATAK mojih komentara. Toliko i svako Vam dobro!
Препоруке:
0
0
43 понедељак, 07 фебруар 2011 19:12
Висарион Милоју и Наташи
Овде је случај да је много више у коментарима него у чланку.Чланак је некако сав начелан.А кометари пуни динамике.И пазите и Наташа и Милоје су негде где се под одређеним условима мора бити.Мора се знати шта је услов да све буде Босна.И Наташа хипотетички вели кад Бошњаци ...Милоје зна да они то неће, нити могу, нити умеју и вели Срби Србима.Наташа мисли да је могуће да Мулисмани схвате како нису сами, нити богом дани и да су сви остали легални правноуправно једнаки са њима.Они то ,мисли Милоје неће никада схватити.Бојим се, у контексту целе бивше Југе, да је Милоје у праву.Неће никад ни Хрвати, ни Словенци, ни Шиптари, ко зна да ли, под неким условима Македонци, схватити да је могуће без мржње и осветништва и за оно што ниси учинио, да се барабаре са Србима.Они нас мрзе а ми не смемо да будемо наивни и да то не узмемео као аксиом.Тражимо разговоре на бази тога статус кбвоа.Мрзимо се контрилисано.Иначе нам Јасеновци и Маркале и Сребрница не гину.То је то.
Препоруке:
0
0
44 понедељак, 07 фебруар 2011 22:38
Милоје
@ „Висарион“ и остали
Да одговорим на питање садржано у „Висарионовој“ реченици: „Мора се знати шта је услов да све буде Босна“. „БОСНА“ НИКАД НИЈЕ МОГУЋА. Никада НИЈЕ била могућа ни у каквом облику од када су је Турци окупирали и оставили своје трагове. Није била могућа, није данас могућа, и НЕЋЕ бити могућа.
Оно што данас постоји је „Баааааааазниија“, коју су створили западни зликовци, убице, пљачкаши и хуље.
Срби су се изборили да живе одвојено, у својој држави Републици Српској, али их је америчка НАТО сила БОМБАМА натерала у квазидржаву. Понављам: Срби су имали и имају право да живе у својој држави. Муслимани нису имали право да Србе изводе из своје државе у којој су живели и уведу их у туђу државу.
Трпање Јасеновца, Маркала и Сребренице у исти кош је ехо антисрпске пропаганде, и потпуна је бесмислица која истиче из формалне аналогије.
Босна је једино функционална када не постоји, када је нема.Нема услова за постојање „Босне“.
Препоруке:
0
0
45 понедељак, 07 фебруар 2011 23:41
Милоје
@ „Висарион“ и остали

Какав је то живот са „контролисаном мржњом“??? И ко ту мржњу да „контролише“ и У СВИМ ПРИЛИКАМА држи у некаквом „уравнотеженом стању“???
Кад год су добијали прилику да буду јачи, а само у 20. веку су ТРИ ПУТА добијали такву прилику , Муслимани и Хрвати су јуришали на незаштићене Србе, монструозно их убијали, а број убијених Срба у „БиХ“ је прешао МИЛИОН. Ту су Јасеновац, Јадовно, и све јаме и пећине широм географске БиХ и данашње Хрватске. Тако би увек било, ако би Срби остали у „Бааааааазнији“.
„Босна“ само на злочину над Србима може постојати. Из „Босне“, која год сила да је створи, САМО ЗЛО ЋЕ ИСТИЦАТИ. Коме је таква творевина потребна??? Србима сигурно НИЈЕ ПОТРЕБНА.
Препоруке:
0
0
46 четвртак, 10 фебруар 2011 19:00
isak
Izborna jedinica je prvi korak do entiteta.Posto ce treci entitet zauzeti i Posavinu eto podjele RS-a na dva/tri dijela i svi sretni...mozda Srbi malo manje.
Eto Dodo....zabi ti Covis noz u ledja....bas kao sto su to uradili i Bosnjacima 93-e
Препоруке:
0
0
47 петак, 11 фебруар 2011 11:51
vojvodjanin
kako je moguce da se samo srbi mogu ujedinjavati dok ostali narodi recimo albanci na to pravo nemaju republika sumska ima pravo da se ujedini sa srbijom dok vojvodina sandzak i kosovo koje nezele da zivi sa najgorim narodom na balkanu.zasad toliko jer mi je dosadilo da se sa vama prepirem i da o ovome pisem
Препоруке:
0
0
48 субота, 12 фебруар 2011 20:52
Милоје
@“Исак“
Неће да бидне тако. Зар нећемо делити Хрватску српским областима Книнска крајина, Лика, Банија, Кордун, Славонија, Вуковарско подручје Срема??? Може ли, ба, „исаче“ тако? Ако не мере, зашто не мере ово а мере оно твоје?

@“војвођанин“
Ти можеш историјски бити „војвођанин“ само у Мађарској, па претпостављам да се
отуда јављаш. Остани тамо и са својим писанијама, да можеш својим изумима даривати пријатеље, оне, са којима ти „хоћеш“, а ваљда и они са тобом хоће.
Да то одговорим, иако си ти оштроуман: Северна Србија је део Србије зато што њених 80% становника - Срба хоће да живи у Србији, а 100% Срба не допушта испуњење твојих жеља.
Препоруке:
0
0
49 субота, 12 фебруар 2011 21:00
Милоје
Да допуним:
Овај „војвођанин“ лако може бити из САРАЈЕВСКЕ централе, јер га мноооого жуља Република Српска, а не зна ни како се зове Прва Српска Држава – Рашка у данашњој Рашкој области, а не у неком турском санџаку (области) у Анадолији.
Препоруке:
0
0
50 недеља, 13 фебруар 2011 14:29
Dijasporac@Miloje
U pravu ste 100% , radi se o Alijinom golubu pismonoši..., vole oni da prave "kavgu" među nama!!! Lep pozdrav.
Препоруке:
0
0
51 недеља, 13 фебруар 2011 16:23
Милоје
@“исак“
Да допуним одговор „isak“ –у, пошто он мисли да дели Републику Српску по једном свом критеријуму. Све што тражим је да по истом критеријуму, са 100% убедљивошћу, изврши поделу „Федерације БиХ“ тако што ће до 1992. године ЧИСТЕ СРПСКЕ ОПШТИНЕ ГРАХОВО И ДРВАР, већинску српску Општину Петровац и чисте српске делове Општине Ливно ИЗДВОЈИТИ КАО ЕНТИТЕТ ИЗ „ФЕДЕРАЦИЈЕ БИХ“.
И област око Цазина, да је назовемо Цазинска крајина, издвојити из „ФБиХ“ као ЕНТИТЕТ, јер то хоће Муслимани Фикрета Абдића који су против Алије ратовали.
Сва српска села и насеља око Сарајева, која су припала „ФБиХ“ могу се издвојити и припојити Републици Српској.
Имајте ово у виду, господине „isak”.
Препоруке:
0
0
52 понедељак, 14 фебруар 2011 19:08
@Miloje
Miloje brate Srbine.Zar vi Srbi niste sami poceli djeljenje.Moj Srbska avlija je moja Srbska avlija.Dodo i zagovara podjele po Bosni na Srbsku avliju-Hrvatsku avliju,Muslimansku avliju.Sljedeci ovu logiku onaj cija je avlija naj veca ce da izgubi malo vise.Srbi imaju naj vise grunta a imali su ga i prije ratova u bivsoj SFRJ pa su naj vise i izgubili.
Sreca je da zrtvama Srbski narod nije platio najvise.
Ako Dodo nastavi ovom politikom a Hrvati mu zabiju nozinu dublje onda ce bome i zrtve da budu vece.Eto Miloje brate Srbine do cega ce nas Dodo dovesti stvarajuci Herceg-Srbsku.Pozdrav od brata Isak (crnog kako me M.Grbic jednom nazva)
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер