Ponekad kad država zakaže, pre nego stupe na scenu "7 samuraja" neko uspe da primeti da će zakazati pa "zakaže" državu tamo gde treba koja neće zakazati...A sve iz poštovanja prema sebi, porodici, domovini, prijateljima, životu, itd i svakako Bogu...
Pa tako ima nas koji nismo prizivali paraživot, već život sa legalnim parama, dostojan seljaka i biznismena koji ne čekaju da padne s neba profit bez poreza, niti šargarepe bez motike...
Život jeste i biti gledalac i glumac, ali u pozorištu...Ali biti gledalac i glumac u sopstvenom životu, pa samo posmatrati ili lagati samog sebe...ma to ne rade ni najveći glumci, jer onda ne bi imali život da ga usijaju do "laži"...
Mnogo lepo Ana, samo tako...
ps Mislim da je gadno što nema popisa ljudi na Kosovu, kako to? U amoupravljanju u peći su e mogle čak i firme registrovati, šta to sad bi il ne bi?
Preporuke:
0
0
2
utorak, 07 decembar 2010 13:59
@@
Makar "aparat" neće morati da demontiraju , jer su kao u onoj narodnoj o dva brata koji se dovikuju sa susednih brda:komunisto - fašisto , a brda ječe : isto , isto , isto.
Preporuke:
0
0
3
utorak, 07 decembar 2010 14:03
SLOBODAN
Kao i uvek, genijalno, ali...
Nista nije dovoljno dobro ako nema " ali " jednostavno ideja je fantasticna ali u tzv drzavi Srbiji neizvodljiva. Zasto? Pa iz poznatih razloga, bismo trebali prvo da se dogovorimo do kuda se prostire nasa drzava a dok se to ne dogovorimo mi smo igraci u politici koja ima deo igre koji se zove " izbori ". Hlebe i igara, narod to voli, NAZALOST.
Preporuke:
0
0
4
utorak, 07 decembar 2010 14:37
Mik 1
Prilično je utopistička ideja da će masa nezadovoljnika dostići neku kritičnu vrednost, pa da ih neko ozbiljno uzme u razmatranje. Jednom prilikom sam i sam tvrdio nešto slično idejama iznesenim u članku, ali i da broj (procenat) nevažećih listića (to je bila moja ideja, izaći i precrtati) odnese pobedu (bude veći od broja glasova bilo kog učesnika izbora), samo ćemo imati nešto ogoljeniju konstataciju letargije i rezigniranosti glasača. I tu se opet vraćamo na početak petlje, ako želimo promenu na bolje moramo se opredeliti za neke ideje i ljude koji bi takve promene trebalo da iznesu. Ukoliko, pak, tih ljudi nema opet smo na početku. Neko će vlast vršiti, te vršiti, bez obzira što imaju manji legitimitet, ako su izabrani sa recimo 10% upisanih birača, ali zar neko još gaji iluziju da se naši vrli predstavnici potresaju što nemaju legitimitet. Važno je da se dođe na poziciju, pa ko šta ugrabi dok traje mandat.
Preporuke:
0
0
5
utorak, 07 decembar 2010 16:57
shumadija
Dole okupacija! I Kosmeta i Srbije...!
Preporuke:
0
0
6
utorak, 07 decembar 2010 17:08
shumadija
Nije nam potreban Wikileaks da skontamo to! ;)
Preporuke:
0
0
7
utorak, 07 decembar 2010 17:08
Shadow
Šta reći...Anči, ti si jedina žena koja razmišlja...kao ja.
Bilo bi lepo ali, kao i u svakom rešeniju,uvek postoji neko ali. I bantidi i razbojnici dolaze iz naroda, tj. deo su naroda, tj. nas, sa mnogobrojnom rodbinom, prijateljima, poznanicima, švalerima/kama, PLUS budžetskim institucijama. Kada se to sve lepo sabere, biće taman dovoljno za izglasavanje nove/stare garniture bandita i razbojnika dok će ostatak nas, seljana morati to da trpi ad infinitum.
I da se ponovim još jedared, Anči, svaka čast ;)
Preporuke:
0
0
8
utorak, 07 decembar 2010 17:52
Veselin Poljančić
Bravo Ana! Samo, budi direktnija i slobodno reci da Ni Tadić i njegovi sateliti kao i Toma i njegovi sateliti nisu budućnost ove Srbije! Ovi drugi mnogo taktiziraju, osluškuju evropske globalističke bubnjeve, vagaju, otežu. Ovi prvi nisu važni pomena, papagajišu jedno te isto u stilu: "Evropa nema alternativu". Halo, bre! Samo ŽIVOT nema alternativu!
Preporuke:
0
0
9
utorak, 07 decembar 2010 18:04
dragoslav pavkov
Mada volim Anine tekstove moram priznati da ne vidim šta ju je (osim rezignacije) navelo da napiše ovaj. Ako je htela da stane na stranu jednog od analitičara u polemici koja se vodi na drugom mestu, zašto to nije jasno rekla? Svako ima pravo da glasa za ovog ili onog kandidata ili da ne glasa... Ne vidim koliko je umesno pozivati na bojkot izbora u državi gde je vlast baš briga koliko građana izađe na glasanje. Šta ako izađe samo 40-50% birača i to onih koji glasaju po "partijskom" zadatku, za džak brašna i "crvenu". Misli li autorka da će se predsednik i njegovi potresti i priznati da nemaju legitimitet, ili će nazdraviti jedni drugima i apstinentima? Nije vreme za komociju i nadmudrivanje već za borbu. Koliko god to čudno i neverovatno izgledalo, ipak postoji mogućnost da se ova vlast smeni na izborima. Ali na njih moraju da izađu SVI kojima se ne sviđa da žive u ovakvoj sprdnji od države... A pre toga morali bismo da se nekako dogovorimo ko su ti koje ćemo podržati, da zanemarimo lične interese i animozitete, da pišemo i objavljujemo stvari koje će ljude naterati da poveruju da smo jaki i da možemo promeniti ne vlast nego sistem po kome se štetočine smenjuju na vlasti... Da umesto o fudbalu i tenisu sa prijateljima raspravljamo o "kurvi politici" jer nam živote poslednjih 20 godina nisu obeležili neuspesi fudbalera i uspesi tenisera već politika od koje su neki pokvarenjaci napravili zadnje utočište nitkova. A kada dovoljan broj građana shvati da su izbori i jeftinije i pravednije rešenje od revolucije (koju neki zaboravni zagovaraju)- svaki svoju babu pod ruku i na biračko mesto... A ti Ana, ne zbunjuj ljude.Mene si zbunila.
Preporuke:
0
0
10
utorak, 07 decembar 2010 18:09
Vukasin
Iluzija je da cete ti stavom postici nesto. On bi bio efektan kada bi kriticna masa gradjana tako postupila, sto oni nece, svako iz svog razumnjivog razloga.
Jednako bi efektan bio plan za postizanje svetskog mira, kada bi svi ljudi resili da bace sve svoje duge cevi, tacno u podne po Grinicu. Ali ni to se nece desiti, iz opet, manje ili vise, razumnjivih razloga.
Tako da se u najboljem slucaju, mozemo nadati polovicnom rezultatu takvog apela. A polovican rezultat po ovim pitanjima znaci katastrofu. Nevazeci listici u slucaju da ih nema dovoljno za ono sto bi vi definisali kao "uspeh akcije", bi samo predstavljali olaksanje i pomoc aktuelnim razbojnicima da nastave svoju pljacku nesmetano. Ili bi u slucaju svetskih ratova, od one strane koja u vecoj meri polozi oruzje, napravila pokojnike.
Nemojmo se folirati kako je nekad bilo bolje, kad nije bilo "lazne demokratije". Nekada su ljudi kmetovski radili za svoje gospodare, i legalno su bili ugnjetavani. Danas je situacija u mnogo cemu bolja, cak i ako je daleko od onoga sto mejnstrim iluzija pokusava da nam predstavi. A mi, kao ljudsko drustvo, smo jos daleko od onoga sto vi, ja, ili neko treci nazire kao cilj. I za nasih kratkih zivota ga najverovatnije necemo dostici. Ti procesi su previse veliki, a mi smo kao ljudi (pogotovo mi kao Srbi) previse nestrpljivi.
Manite se idelistickih, utopistickih mantri. Ne shvatajte svoj glas previse emotivno, korigujte ocekivanja, i glasajte po svojoj savesti.
Preporuke:
0
0
11
utorak, 07 decembar 2010 20:00
Odbrana i poslednji dani
Tačno je da nemamo izbora, ali negirati državu kakva god ona bila i pored toga što je vrlo malo ima kao ove naše nije baš najbolje rešenje.To samo ide na ruku onima koji kopaju temelje svetske države i svetske vlade.
Preporuke:
0
0
12
utorak, 07 decembar 2010 21:13
Uroš
Ne volim širenje beznađa. Treba iskoristiti svoj glas na izborima ma kako loši glumci bili na sceni. Samo ne treba se na tome sve završavati. Čim postane jasno da neko ko je došao na vlast radi suprotno od onoga što je obećao treba se dići protiv njega. Samo ovde je problem što caruju apatija i sebičnost, dok je solidarnost na nuli. Nema ko da se buni i zato vlasti mogzu da rade šta hoće. Tako je moguće da 50 studenata štrajkuje glađu zbog školarina dok sve ostale nije briga. Gospođa Radmilović bi umesto što poziva na bojkot trebala da poziva na mirne demonstracije do ostavke ove vlade.
Preporuke:
0
0
13
utorak, 07 decembar 2010 21:20
šala (uz izvinjenje zbunjenima)
u danima bezvlađča koji su usledili nakon proraza trećeg rajha 1944 - 1945, rivalske oružane bande pohitale su da preuzmu kontrolu nad tek oslobođenim nacijama
šta bi bilo da se te 1944 našao iko da kaže francuzima: "razmislite, povlačenje nemačkih šizerena znači da na jedan kratak trenutak nismo ni pod čijom vlašću. želimo li da okončamo taj trenutak ili možd aželimo da se on nastavi u nedogled - da postanemo prvi narod u modernim vremenima koji je naterao državu na povlačenje? dajte da mi, kao francuski narod, iskoristimo ovu novu i neočekivanu slobodu..."
ana r.
Preporuke:
0
0
14
utorak, 07 decembar 2010 21:31
Observantes
G. Radmilović ovde uopšte ne zbunjuje. Naprotiv, govori o apsurdu i nekim realnim životnim mehanizmima (potpomognutim propagandom) koji nude samo jedan izbor: uvek loše! Autorka hoće dobro! Ovde provejava i jedno pitanje: kako je moguće da lažovi imaju toliko energije za stalnu laž i pri tom te uvek gledaju u (kroz televizijske) oči? Dakle, teleeee -vizija gleda nas a ne mi nju. „Sedam samuraja“ je možda čak i vrednost ali „Rašomon“ je ipak dijagnostičkiji.
Preporuke:
0
0
15
utorak, 07 decembar 2010 21:54
mile
Budi Bog s nama.
Preporuke:
0
0
16
utorak, 07 decembar 2010 23:02
Goran Stanković
Hvala Ana,
u jednom dahu sam pročitao tekst. I mogu ga ponovo čitati sa bilo kog mesta, na koju god stranu. Provejava Vaš optimizam, kao bića koje sve razume, koje vidi sve koordinate prostora i vremena u kojima može delovati-poigravati se apsurdima savremenog sveta: što više priče o demokratiji, nje sve manje... .
Preporuke:
0
0
17
sreda, 08 decembar 2010 08:33
Stanimir Trifunović, ranije PETI ELEMENT
Samo odsustvo elementarnog osećaja za SLOBODU i plediranje za prihvatanje SUŽSNjSTVA mogu da generišu ideju o bojkotu.
Preporuke:
0
0
18
sreda, 08 decembar 2010 09:21
Mik 2
Jednostavno rešenje ne postoji. Možda je najbolju alternativu dao S. Antonić u tekstu "Šta dalje":
{Eto zašto je važno imati na umu Sun Jat Senovu izreku da je „lako delati, ali teško razumeti“. To ne znači odbijanje svake akcije, to ne znači da ništa ne treba raditi sve dok se ne izgradi potpuno jasna teorija. Ne. Čitanje, pisanje, razgovor, u ovom trenutku su možda najvažnija akcija. Jer, tek ako dobro razumemo, moći ćemo i drugima dobro da objasnimo, tek kada dobro objasnimo, moći ćemo druge valjano da pokrenemo. I samo ako u srpskoj inteligenciji pobedi slobodna misao, moći ćemo da „zakoračimo ka slobodi“. Zato se, kao i sedamdesetih ili devedesetih godina, najvažnija bitka ne vodi u Skupštini, već na Univerzitetu, u naučnim časopisima, u kulturnim institucijama, u novinama i, danas, na internetu... Oni koji su, ranih devedesetih godina, uspeli da pridobiju dušu srpske inteligencije, srpske omladine, srpske građanske klase, početkom dvehiljaditih su preuzeli ovo društvo, njegovu politiku i ekonomiju. Zato i danas, oni koji sanjaju da oslobode ovo društvo, moraju najpre da dobiju kulturni rat sa „kompradorima“ – i u novinama, i u kulturi, i na Univerzitetu, i u muzici...}
A u međuvremenu, dok se takvi uslovi stvore, ako se ikad stvore, mogu se bojkotovati izbori i na taj način pomagati aktuelni političari da zadrže svoje pozicije, ili se birati najmanje zlo od ponuđenih. Nemojte reći da je baš svejedno da li će sutra Čeda ili Čanak formirati svoju vladu.
Tako da ne vidim šta je svrha ovog teksta. Takmičenje u defetizmu? Pomalo deluje trivijalna priča radi priče, bez ponuđenog rešenja.
Preporuke:
0
0
19
sreda, 08 decembar 2010 09:35
Dimitrije Logdanov
Prodajem glas na izborima. Molim zainteresovane stranke da mi se jave. Cena - sve veća što smo bliži zatvaranju birališta.
Preporuke:
0
0
20
sreda, 08 decembar 2010 11:59
prevareni glasac
Lepo zvuci, ali hajde da vidimo sta bi bilo u praksi!
Koja bi prakticna korist od bojkota izbora bila? To sto niko ili jako malo ljudi glasa za tebe, moze imati uticaje na moralne i postene ljude. Bilo bi lepo da ih Ana, ako znas takve medju nasim politicarima, predstavis javnosti!
U nasem slucaju, siguran sam da nasa vlast (okupatorske sluge) ne bi imala nikakvih problema da ostane tu gde jesu, makar niko ne izasao na izbore. Zato smo, na zalost, prinudjeni da biramo manje zlo, i tako, sve dok se dovoljno ne prosvetlimo, dok ne pocnemo da cenimo i promovisemo moralnost, cestitost, postenje, strucnost,..., i tako omogucimo formiranje prave elite, ljudi koji ce stvari sustinski menjati na bolje, koji ce se obracunati sa reketasima i banditima!
Dok ne budemo sami bolji, smenjivace nam se spomenuti, i tu lezi odgovor na pitanje sta raditi!
Preporuke:
0
0
21
sreda, 08 decembar 2010 13:31
slbr
Ne trebamo da izadjemo na izbore. Ako ih izadje 5% bice legalna ali ne i legitimna vlast. Tesko da ce gazde da im veruju ili ce bar poceti da sumnjaju u njihov nacin vladavine.
Preporuke:
0
0
22
sreda, 08 decembar 2010 13:35
brm
ne radi se ovde samo o bojkotu izbora..to je najnebitniji deo..
radi se o svesti da nemamo državu, da ovo nije demokratija ni po starim Atinjanima, ni po liberalima ni po Karlu Šmitu (aristokratija izabranih..aristokrate ? Palma, Krkobabić, Trivanka , Toma, čeda..), da ovo nije kapitalizam....
ta svest je prvi korak, a naredni samoorganizacija..počev od najjednostavnijih oblasti - recimo kako zaobići miškove lance i kupiti mleko direktno do onog seljaka kome mišković ne daju ni 30 dinara za liztru..po ceni naravno od 31 dinar...
a glede bojklota - kako bojkotovati grejanje i infistan kad su lihvarski npr. ..zdravstveno osiguranje kad moraš sve da plaćaš itd..
pa sve komplikovanije i komlikovanije...tako se stiče građanska svets (ne po Dereti nego prava)..do nove prave države.
Preporuke:
0
0
23
sreda, 08 decembar 2010 15:03
ludi skretničar
Moj skromni predlog:
Izbore ne bojkotovati - sve ostalo bojkotovati.
Ostalo su: režimski mediji, svečanosti, seminari, cro&slo marketi i proizvodi, kao i Čika Mišketovi...znam da nije lako, često ni moguće (okupacija, pa to ti je), ali bar probati vredi koliko god se može. Kao što neko ovde reče, početi sa kupovinom mleka od direktno od seljaka, povrća na pijaci i sl. Bar u manjim gradovima i mestima je ovo sasvim izvodljivo. A za medije da ne pričam, to je zaista lako. Uvek me obraduje kada uveče vidim gomile neprodatog Blitza na trafikama, a "Vreme" može da se nađe čak i utorkom. Znam, štampaju ih na veliko, ali ipak možda i to nešto znači što ih više ne prodaju na veliko.
Preporuke:
0
0
24
sreda, 08 decembar 2010 18:12
Ivan K
Shvatio sam predlog da se malo odmori misao od države i državnosti, da se na njih zaboravi, i osveženim umom pogleda kuda dalje.
Ali ovaj predlog (Anin) je predlog osobe koje je o državi i državnosti našoj raѕmišljala i profesionalno i intimno, mnogo više od većine građana. Bojim se da je naš problem što mi o našem samoorganizovanju te političkom životu puno ne razmišljamo. Samo je iluzija da je suprotno jer mnogo više govorimo nego što mislimo. Narod nije dovoljno lucidan da bi rekao - jednom sam verovao a sada evo dižem ruke, pa šta bude da bude. Jer, on nije zaista puno verovao. Nije verovao jer nije mislio kao političko biće, i nije imao ideale.
Od kad su iѕbacili Đilasa 1954, mi više nismo društvo bazirano na veri (bilo kojoj) i principima (bilo koji oni bili). Previeše ima haosa. a haos (nemogućnost predviđanja) je neprijatelj anarhije (situacije gde svako radi ono šta hoće).
Preporuke:
0
0
25
sreda, 08 decembar 2010 18:51
Jovo
Nikad nije moguce bojkotovati izbore,jer zakonski prag izlaska se stalno smanjuje.U nekim zapadnim drzavama izbori vaze i sa 35 posto izlaska,znaci prave vladu i sa 18 posto podrske.Naprotiv treba se boriti za slobodu ona nikad nije poklon,recima,demonstracijama ,pravljenjem novih partija i udruzivanja i nevladinim svojim organizacijama.Seljaci nisu mogli da se odupru razbojnicima jer nisu bili organizovani ,kad su ih samuraju organizovali seljaci su pobedili ,ne samuraji.
Preporuke:
0
0
26
sreda, 08 decembar 2010 19:05
deratizacija mozga
Izbori su demokratska tekovina mozda nesavrsena ali su svakako bolji od robovlasnickog ili feudalnog sistema.Nije problem u izborima vec u izbornom sistemu koji je los nepravedan i ogranicavajuci.Proporcijalni izborni sistem je imitacija demokratije on pruza mogucnosti ogranicenoj politickoj eliti da stalno bude u centru paznje a izbor izmedju ideja ideologija i stranaka je sveden na minimum.U Srbiji ko nema milion evra nema sta da trazi na politickoj sceni elektronski i stampani mediji su potpuno ograniceni i pod kontrolom raznih interesnih grupa.Cinjenica je da u Srbiji nekoliko mocnih tajkuna finansira sve parlamentarne stranke bez obzira da li su opozicija ili pozicija.Vecinski izborni sistem pruza mogucnost da se opredeljujete za ideje ali i za ljude bas me zanima da li bi Canak Dinkic Ceda Jovanovic i slicni sedeli u skupstinskim klupama kada bi vecinski izborni sistem bio na snazi.Netvrdim da je taj sistem najbolji ali je sigurno bolji od postojeceg monopolistickog gde kako god da glasate u sustini ste glasali za isto.Ako nista drugo bar bi ste znali za koga glasate i niko vam ne bi bio kriv za los izbor.Ja sam za aktivan bojkot to znaci da svi mi razocarani apstinenti izadjemo i precrtamo glasacki listic pa kad budu imali bar 500 000 nevazecih listica ako nista drugo stavice prst na celo i ozbiljno razmisliti o svojim potezima.
Preporuke:
0
0
27
četvrtak, 09 decembar 2010 05:14
Giljam Dade Tudureste
Svaki put kad posetim Srbiju čujem mnogo teških reči na račun vlasti i opozicije. Narodu, prosto rečeno, niko ne valja. Lično, ovu grupu građana na vlasti u Srbiji ni malo ne volim (pogledati moj komentar na tekst o greškama Borisa Tadića), a opoziciju smatram nepostojećim faktorom. Pa šta onda da se radi?
Moja nada posle oktobarskog prevrata je bila da će Srbi, poučeni gorkim iskustvom totalitarnog (titovskog) i kvazidemokratskog (miloševićevskog) režima shvatiti da je demokratija prilika da se stvari menjaju kako narodu odgovara, a ne više kako im političke strukture iz Beograda skroje. I nakon prvog talasa demokratskih promena, na vlast su zaseli ovi koje ni bageri iz Skupštine ne pomeriše, teflonci koje podupire ničim izazvana narodna volja na izborima. Ko za njih glasa? Zašto se prosečan Srbin i Srpkinja sa olovkom i glasačkim listićem u ruci ne upitaju "pa možda i ovima da damo šansu?", i tek tako, da proba, glasa za nekog drugog? I, što je još važnije, zašto ogromna većina Srba ne glasa, a žali se kako ništa ne valja?
Ja lično poznajem neke najistaknutije predstavnike i čelnike ove vlasti, i iako sam napustio otadžbinu dosta davno, vraćam se redovno na izbore ili glasam u ambasadi, da bih doprineo bar u svojoj glavi da ti probisveti, pijanice i drumski razbojnici ne dođu ponovo na vlast, ali avaj, eto ih opet, kao zli duhovi koje ni tamjan ne može da istera. A glasam pažljivo, pratim ko bi možda mogao da ih ugrozi, često se i ne slažem sa stavovima i načelima tih partija, nadajući se da će se skupiti dovoljno ovakvih idiota kao što sam ja da pobedimo.
Opet ponavljam u nadi da će neko da me čuje: želim da verujem da zaslužujemo mnogo, mnogo bolje, ali me činjenice uvek poraze i po hiljaditi put se upitam KOJEKUDE, SRBIJO?
Preporuke:
0
0
28
četvrtak, 09 decembar 2010 09:41
@@
Uništiti(precrtati,baciti itd)listić ili ne izaći na glasanje ,može uraditi samo neko ko nema ni trun morala prema državi , narodu ,deci , pretcima , samom sebi .To je ono što i žele , apatiju i osećaj beznađa , a oni će se već snaći za kvotu koja zadovoljava kriterijum za večiti ostanak na vlasti.Drugo je tek pitanje za koga glasati.
Preporuke:
0
0
29
četvrtak, 09 decembar 2010 10:43
velja
ovo je tekst koji je mogao da bude objavljen bilo kada,i pre deset i pre sto godina i uvek bio bio na isti nacin dozivljen ,malodusnost i nepostojanje osnovnog impulsa za bolje sutra ako zahvati veci deo polulacije je vrlo ozbiljan problem,ali ne vlasti vec narodu.Verujem da je zdravije i glasati za jedno od nekoliko zala,i tako u krug nego dici ruke ,naljutiti se i otici je nezrelo,a alternativni nacini su uvek dostupni , angazovati se na taj nacin trazi mnogo vise od odustajanja navijanja na utakmici gde su oba tima losa
Preporuke:
0
0
30
četvrtak, 09 decembar 2010 10:48
thinking maize
Malo da začinim! U vreme ludih 90-tih (ali NE ZBOG RAZLOGA Nataše Kandić, Vuka Draškovića i inih "osloboditelja", već zato što je STVARNO BILO NADREALNO! Ako se neko ne seća, da PODSETIM: Gomila ljudi satima čekaju u redu kod trafika na novembarskoj kišici, čekajući dolazak "LeMa" i "Bonda" (iako je bar polovina bila nepušačka! Šta ćete, OD NEČEGA SE MORALO ŽIVETI u jesen 1993!), dok tramvaji tutnje "Slavijom" noseći DŽAKOVE krompira locirane pored tramvajdžije...) govorilo se među ambicioznijom studentarijom: "Samo da doktoriram, pa da emigriram!" Posle je "letvica" bila spuštena: "Samo da diplomiram, pa da emigrirama!" Takođe se govorilo i o "siromašnim inženjerima elektrotehnike" (što je bio glavni razlog da moja rođaka elektro-inženjer sa porodicom emigrira u Kanadu i tamo, između ostalog, napiše i knjigu "Zemlja BEZ PAMETI")... Sve to završih, ali ne emigrirah... samo zadobih astmu, razvod i KAZNU od 5-to oktobarskih "revolucionara". Šta ćete, mom kolegi, koji je sa POLA Knez Mihailove vikao "ua Milošević" "zapade" da bude direktor, a ja, koji sam se gužvao na stepenicama Skupštine tog istog 5-og oktobra, "dopade" da budem KAŽNjEN sa -30% od plate 22 meseca UZASTOPNO, od strane gorepomenutog "kolege"! I DOOOBRO sam prošao! Taj ZNA svoj "POSAO"! Tako draga Ana, nisu problem ONI, PROBLEM SMO MI, što smo BEZ PAMETI i PAMĆENjA! A i KURAŽI! Jer, šta je kuraž, ako "POPU KAŽETE POP, A BOBU BOB"! I još BOLjE, ako PRIZNATE I SEBI I DRUGIMA, da je PONEKI PUT i "BATINA IZ RAJA IZAŠLA"! Ne zbog OVIH, već zbog BUDUĆIH NARAŠTAJA SRPSKIH MUFLjUZA i MUTIVODA! Neće se ti OPAMETITI, ako na NEKOME, "ZA PRIMER KOMŠILUKU", uprkos svim "Strazburima", NE POKAŽETE DA SE ZLOČIN NE ISPLATI! I da podsetim, NASUPROT Balzaku, nije zločin ako ukradete veknu hleba da preživite, ZLOČIN JE AKO HILjADE LjUDI, ŽENA i DECE LIŠITE TOG HLEBA NASUŠNOG! Ili pomognete TAKVIM ZLOČINCIMA! Jednom rečju ORGANIZATORI UDRUŽENOG ZLOČINAČKOG PODUHVATA SLUĐIVANjA I PLjAČKANjA SRBA MORAJU BITI KAŽNjENI! Ili, IMA DA NAS NEMA!
Preporuke:
0
0
31
četvrtak, 09 decembar 2010 10:50
velja
zapazio sam komentar ludog skretnicara i slazem se sa njim,ali kao predlogom koji je neodrziv sem u pojedinacnim slucajevima,da bi skrenuo tok necijih misli,navike,potrebe,granice,obzire,bezobzire...potrebno je mnogo vise od jednostavnih resenja jer ona su uvek ocgledna,ali mogucnosti pojedinca da ih (ne) prihvati su ogranicene
Preporuke:
0
0
32
četvrtak, 09 decembar 2010 21:37
drabra
Hajde Ana, daj malo optimizma. Pa nismo mi Srbi od juce....i gorima od ovih smo nogom stali zavrat....i ovima cemo!
Preporuke:
0
0
33
petak, 10 decembar 2010 00:21
SARAKOCEN
@brm
@ludi skretnčar
Rešenje o tome da eskiviramo monopoliste postoji i zove se USLUŽNO POTROŠAČKO ZADRUGARSTVO,e sad ukoliko ste bili iskreni u pogledu toga ja vam predlažem da stupimo u kontakt u vezi toga, pošto sam trenutno na čelu jedne takve zadruge (jedne od retkih trenutno aktivnih u Srba), pa da udruženim snagama poradimo na tome da na principima solidarnosti i samo-pomoći pomognemo i sebi samima a i našim sunarodnicima-prozvođačima raznih pooljoprivrednih proizvoda da dobijamo robu koja će biti najmanje 8-10% jeftinija nego na tržištu a da opet ti naši poljoprivrednivci dobiju mnogo više nego što bi dobili od Miškovića i drugih mega-trgovaca.
Međutim da ne bi sve izgledalo tako idilično kao što na prvi pogled izgleda postarao se srbski mentalitet (inače ovo funkcioniše na zapadu,pomenuo bih sisteme PRICE CUTTERS i BIG CARROT u Škotskoj i Kanadi kao i zadružni MONDRAGON u Španiji)jer Srbi izgleda do imbecilnosti vole monopoliste i zato se suočavam se velikim preprekama kako na strani potrošača tako i na strani dobavljača jer sve ono što ne mogu dobiti kod Miškovića i DELTE hoće da kompenzuju u trgovini samnom (iako ovde dobijaju keš i to odmah pri preuzimanju robe).Inače što se tiče POTROŠAČKO ZADRUGARSTVO funkcioniše na principima solidarnosti i samopomoći zatim da roba bude barem 10% jeftinija od tržišne,nabavka robe direktno od proizvođača (čime se izbegavaju veletrgovci) i naravno da zadovoljava ekološke standarde tj. da se hranimo zdravo.Dakle svako ko želi da sarađuje na ovim principima je dobrodošao i moja vrata su mu otvorena, a da bismo mogli kontaktirati ostaviću ovde i svoj e-mail da mi možete pisati.
Ova adresa el.pošte zaštićena je od spam napada, treba omogućiti JavaSkript da biste je videli
Preporuke:
0
0
34
ponedeljak, 13 decembar 2010 11:56
Lapovac
E sada ste me isprovocirali da i ja nešto dodam na ovu temu o kojoj razmišljam pa evo i više od samo deset zadnjih godina. Za početak slažem se u velikoj meri sa ovim tekstom, ali Vi ste samo dali manifestacije bolesti društva, a gde su uzroci bolesti ili lekovi za njeno lečenje ako već ne postoji (svestan sam i ja toga) lek za brzo izlečenje. I ja sam rešio još pre nekoliko godina da više nema smisla da izlazim na glasanje jer time samo hranim parazite koje je izlegao ovaj višepartijski sistem (kako nas ubeđuju, zamislite i neki veliki intelektualci, najveće dostignuće ljudskog društva), a paraziti se što se više hrane i više razmnožavaju i time još više ugrožavaju organizam na kome žive, u nekim slučajevima do njegove smrti (ako paraziti nisu evoluirali do visokog nivoa svesti). Ali to što mi nećemo da izađemo na glasanje i damo im legimitet neće u trenutnoj konstelaciji napredne demokratije i ostatka sveta mnogo da pomogne, jer je napredna evropska i svetska demokratija smislila da nije bitno koliko glasača izađe na glasanje, jer je tobože naše demokratsko pravo i da ne glasamo (zamislite samo svest intelektualaca koji to smatraju za normalno).
Dakle, po meni uzroci za ovu našu situaciju o kojoj Vi pišete su mnogo dublji i koreni joj nisu u našom društvu, već nam je nametnuta i slično je u skoro celom svetu, samo o tome neće da nas informišu, jer bi bilo u korist njihove štete. Gde je danas u svetu ona dobra nauka SOCIOLOGIJA koju sam ja davnih sedamdesetih godina priznao kao jedinu ispravnu neegzaktnu nauku. Da li se još izučava i da li ima savremenih saznanja koja bi opravdavala savremeno ponašanje ljudskog društva (ne bi me iznenadilo da se u sadašnjoj eri opštih zloupotreba informisanja zloupotrebi i sociologija).
I da na kraju dodam još jedno razmišljanje. Sedamdeset i neke godine izašla je u Politici Kardeljeva kritika višepartijskih sistema a mi tadašnji studenti smo pravili posprdne komentare na to njegovo pisanije. Sada bih voleo da mogu ponovo da pročitam taj tekst
Preporuke:
0
0
35
petak, 17 decembar 2010 16:33
Slavoljub
Osnovana je stranka Nijedan od ponuđenih odgovora. NOPO nije ni prosto ni sigurno rešenje, ali jeste način da se kazne paraziti kad već nemamo ponavljanje izbora ako ne izađe 50 posto birača. Na poslednjoj tribini su najavili nešto slično direktnoj demokratiji, preko njihovog sajta koji je sad u pripremi. Videćemo šta će biti... Znam jednu stvar. Znam da bojkot nama ne donosi nikakvu korist. Sve i da glasaju samo Tadić, Toma, Koštunica, Dačić, Jovanović i družina, izbori bi "uspeli". Prema tome, ja ću da glasam za NOPO. Ako ne valja, posle ću da glasam za neke druge. Neću da se moj glas "razdeli" proverenim parazitima. Bolje je i da rizikujem nego da bojkotom praktično podržavam dokazane prevarante.
Pa tako ima nas koji nismo prizivali paraživot, već život sa legalnim parama, dostojan seljaka i biznismena koji ne čekaju da padne s neba profit bez poreza, niti šargarepe bez motike...
Život jeste i biti gledalac i glumac, ali u pozorištu...Ali biti gledalac i glumac u sopstvenom životu, pa samo posmatrati ili lagati samog sebe...ma to ne rade ni najveći glumci, jer onda ne bi imali život da ga usijaju do "laži"...
Mnogo lepo Ana, samo tako...
ps Mislim da je gadno što nema popisa ljudi na Kosovu, kako to? U amoupravljanju u peći su e mogle čak i firme registrovati, šta to sad bi il ne bi?
Nista nije dovoljno dobro ako nema " ali " jednostavno ideja je fantasticna ali u tzv drzavi Srbiji neizvodljiva. Zasto? Pa iz poznatih razloga, bismo trebali prvo da se dogovorimo do kuda se prostire nasa drzava a dok se to ne dogovorimo mi smo igraci u politici koja ima deo igre koji se zove " izbori ". Hlebe i igara, narod to voli, NAZALOST.
Bilo bi lepo ali, kao i u svakom rešeniju,uvek postoji neko ali. I bantidi i razbojnici dolaze iz naroda, tj. deo su naroda, tj. nas, sa mnogobrojnom rodbinom, prijateljima, poznanicima, švalerima/kama, PLUS budžetskim institucijama. Kada se to sve lepo sabere, biće taman dovoljno za izglasavanje nove/stare garniture bandita i razbojnika dok će ostatak nas, seljana morati to da trpi ad infinitum.
I da se ponovim još jedared, Anči, svaka čast ;)
Jednako bi efektan bio plan za postizanje svetskog mira, kada bi svi ljudi resili da bace sve svoje duge cevi, tacno u podne po Grinicu. Ali ni to se nece desiti, iz opet, manje ili vise, razumnjivih razloga.
Tako da se u najboljem slucaju, mozemo nadati polovicnom rezultatu takvog apela. A polovican rezultat po ovim pitanjima znaci katastrofu. Nevazeci listici u slucaju da ih nema dovoljno za ono sto bi vi definisali kao "uspeh akcije", bi samo predstavljali olaksanje i pomoc aktuelnim razbojnicima da nastave svoju pljacku nesmetano. Ili bi u slucaju svetskih ratova, od one strane koja u vecoj meri polozi oruzje, napravila pokojnike.
Nemojmo se folirati kako je nekad bilo bolje, kad nije bilo "lazne demokratije". Nekada su ljudi kmetovski radili za svoje gospodare, i legalno su bili ugnjetavani. Danas je situacija u mnogo cemu bolja, cak i ako je daleko od onoga sto mejnstrim iluzija pokusava da nam predstavi. A mi, kao ljudsko drustvo, smo jos daleko od onoga sto vi, ja, ili neko treci nazire kao cilj. I za nasih kratkih zivota ga najverovatnije necemo dostici. Ti procesi su previse veliki, a mi smo kao ljudi (pogotovo mi kao Srbi) previse nestrpljivi.
Manite se idelistickih, utopistickih mantri. Ne shvatajte svoj glas previse emotivno, korigujte ocekivanja, i glasajte po svojoj savesti.
šta bi bilo da se te 1944 našao iko da kaže francuzima: "razmislite, povlačenje nemačkih šizerena znači da na jedan kratak trenutak nismo ni pod čijom vlašću. želimo li da okončamo taj trenutak ili možd aželimo da se on nastavi u nedogled - da postanemo prvi narod u modernim vremenima koji je naterao državu na povlačenje? dajte da mi, kao francuski narod, iskoristimo ovu novu i neočekivanu slobodu..."
ana r.
u jednom dahu sam pročitao tekst. I mogu ga ponovo čitati sa bilo kog mesta, na koju god stranu. Provejava Vaš optimizam, kao bića koje sve razume, koje vidi sve koordinate prostora i vremena u kojima može delovati-poigravati se apsurdima savremenog sveta: što više priče o demokratiji, nje sve manje... .
A u međuvremenu, dok se takvi uslovi stvore, ako se ikad stvore, mogu se bojkotovati izbori i na taj način pomagati aktuelni političari da zadrže svoje pozicije, ili se birati najmanje zlo od ponuđenih. Nemojte reći da je baš svejedno da li će sutra Čeda ili Čanak formirati svoju vladu.
Tako da ne vidim šta je svrha ovog teksta. Takmičenje u defetizmu? Pomalo deluje trivijalna priča radi priče, bez ponuđenog rešenja.
Koja bi prakticna korist od bojkota izbora bila? To sto niko ili jako malo ljudi glasa za tebe, moze imati uticaje na moralne i postene ljude. Bilo bi lepo da ih Ana, ako znas takve medju nasim politicarima, predstavis javnosti!
U nasem slucaju, siguran sam da nasa vlast (okupatorske sluge) ne bi imala nikakvih problema da ostane tu gde jesu, makar niko ne izasao na izbore. Zato smo, na zalost, prinudjeni da biramo manje zlo, i tako, sve dok se dovoljno ne prosvetlimo, dok ne pocnemo da cenimo i promovisemo moralnost, cestitost, postenje, strucnost,..., i tako omogucimo formiranje prave elite, ljudi koji ce stvari sustinski menjati na bolje, koji ce se obracunati sa reketasima i banditima!
Dok ne budemo sami bolji, smenjivace nam se spomenuti, i tu lezi odgovor na pitanje sta raditi!
radi se o svesti da nemamo državu, da ovo nije demokratija ni po starim Atinjanima, ni po liberalima ni po Karlu Šmitu (aristokratija izabranih..aristokrate ? Palma, Krkobabić, Trivanka , Toma, čeda..), da ovo nije kapitalizam....
ta svest je prvi korak, a naredni samoorganizacija..počev od najjednostavnijih oblasti - recimo kako zaobići miškove lance i kupiti mleko direktno do onog seljaka kome mišković ne daju ni 30 dinara za liztru..po ceni naravno od 31 dinar...
a glede bojklota - kako bojkotovati grejanje i infistan kad su lihvarski npr. ..zdravstveno osiguranje kad moraš sve da plaćaš itd..
pa sve komplikovanije i komlikovanije...tako se stiče građanska svets (ne po Dereti nego prava)..do nove prave države.
Izbore ne bojkotovati - sve ostalo bojkotovati.
Ostalo su: režimski mediji, svečanosti, seminari, cro&slo marketi i proizvodi, kao i Čika Mišketovi...znam da nije lako, često ni moguće (okupacija, pa to ti je), ali bar probati vredi koliko god se može. Kao što neko ovde reče, početi sa kupovinom mleka od direktno od seljaka, povrća na pijaci i sl. Bar u manjim gradovima i mestima je ovo sasvim izvodljivo. A za medije da ne pričam, to je zaista lako. Uvek me obraduje kada uveče vidim gomile neprodatog Blitza na trafikama, a "Vreme" može da se nađe čak i utorkom. Znam, štampaju ih na veliko, ali ipak možda i to nešto znači što ih više ne prodaju na veliko.
Ali ovaj predlog (Anin) je predlog osobe koje je o državi i državnosti našoj raѕmišljala i profesionalno i intimno, mnogo više od većine građana. Bojim se da je naš problem što mi o našem samoorganizovanju te političkom životu puno ne razmišljamo. Samo je iluzija da je suprotno jer mnogo više govorimo nego što mislimo. Narod nije dovoljno lucidan da bi rekao - jednom sam verovao a sada evo dižem ruke, pa šta bude da bude. Jer, on nije zaista puno verovao. Nije verovao jer nije mislio kao političko biće, i nije imao ideale.
Od kad su iѕbacili Đilasa 1954, mi više nismo društvo bazirano na veri (bilo kojoj) i principima (bilo koji oni bili). Previeše ima haosa. a haos (nemogućnost predviđanja) je neprijatelj anarhije (situacije gde svako radi ono šta hoće).
Moja nada posle oktobarskog prevrata je bila da će Srbi, poučeni gorkim iskustvom totalitarnog (titovskog) i kvazidemokratskog (miloševićevskog) režima shvatiti da je demokratija prilika da se stvari menjaju kako narodu odgovara, a ne više kako im političke strukture iz Beograda skroje. I nakon prvog talasa demokratskih promena, na vlast su zaseli ovi koje ni bageri iz Skupštine ne pomeriše, teflonci koje podupire ničim izazvana narodna volja na izborima. Ko za njih glasa? Zašto se prosečan Srbin i Srpkinja sa olovkom i glasačkim listićem u ruci ne upitaju "pa možda i ovima da damo šansu?", i tek tako, da proba, glasa za nekog drugog? I, što je još važnije, zašto ogromna većina Srba ne glasa, a žali se kako ništa ne valja?
Ja lično poznajem neke najistaknutije predstavnike i čelnike ove vlasti, i iako sam napustio otadžbinu dosta davno, vraćam se redovno na izbore ili glasam u ambasadi, da bih doprineo bar u svojoj glavi da ti probisveti, pijanice i drumski razbojnici ne dođu ponovo na vlast, ali avaj, eto ih opet, kao zli duhovi koje ni tamjan ne može da istera. A glasam pažljivo, pratim ko bi možda mogao da ih ugrozi, često se i ne slažem sa stavovima i načelima tih partija, nadajući se da će se skupiti dovoljno ovakvih idiota kao što sam ja da pobedimo.
Opet ponavljam u nadi da će neko da me čuje: želim da verujem da zaslužujemo mnogo, mnogo bolje, ali me činjenice uvek poraze i po hiljaditi put se upitam KOJEKUDE, SRBIJO?
@ludi skretnčar
Rešenje o tome da eskiviramo monopoliste postoji i zove se USLUŽNO POTROŠAČKO ZADRUGARSTVO,e sad ukoliko ste bili iskreni u pogledu toga ja vam predlažem da stupimo u kontakt u vezi toga, pošto sam trenutno na čelu jedne takve zadruge (jedne od retkih trenutno aktivnih u Srba), pa da udruženim snagama poradimo na tome da na principima solidarnosti i samo-pomoći pomognemo i sebi samima a i našim sunarodnicima-prozvođačima raznih pooljoprivrednih proizvoda da dobijamo robu koja će biti najmanje 8-10% jeftinija nego na tržištu a da opet ti naši poljoprivrednivci dobiju mnogo više nego što bi dobili od Miškovića i drugih mega-trgovaca.
Međutim da ne bi sve izgledalo tako idilično kao što na prvi pogled izgleda postarao se srbski mentalitet (inače ovo funkcioniše na zapadu,pomenuo bih sisteme PRICE CUTTERS i BIG CARROT u Škotskoj i Kanadi kao i zadružni MONDRAGON u Španiji)jer Srbi izgleda do imbecilnosti vole monopoliste i zato se suočavam se velikim preprekama kako na strani potrošača tako i na strani dobavljača jer sve ono što ne mogu dobiti kod Miškovića i DELTE hoće da kompenzuju u trgovini samnom (iako ovde dobijaju keš i to odmah pri preuzimanju robe).Inače što se tiče POTROŠAČKO ZADRUGARSTVO funkcioniše na principima solidarnosti i samopomoći zatim da roba bude barem 10% jeftinija od tržišne,nabavka robe direktno od proizvođača (čime se izbegavaju veletrgovci) i naravno da zadovoljava ekološke standarde tj. da se hranimo zdravo.Dakle svako ko želi da sarađuje na ovim principima je dobrodošao i moja vrata su mu otvorena, a da bismo mogli kontaktirati ostaviću ovde i svoj e-mail da mi možete pisati.
Ova adresa el.pošte zaštićena je od spam napada, treba omogućiti JavaSkript da biste je videli
Dakle, po meni uzroci za ovu našu situaciju o kojoj Vi pišete su mnogo dublji i koreni joj nisu u našom društvu, već nam je nametnuta i slično je u skoro celom svetu, samo o tome neće da nas informišu, jer bi bilo u korist njihove štete. Gde je danas u svetu ona dobra nauka SOCIOLOGIJA koju sam ja davnih sedamdesetih godina priznao kao jedinu ispravnu neegzaktnu nauku. Da li se još izučava i da li ima savremenih saznanja koja bi opravdavala savremeno ponašanje ljudskog društva (ne bi me iznenadilo da se u sadašnjoj eri opštih zloupotreba informisanja zloupotrebi i sociologija).
I da na kraju dodam još jedno razmišljanje. Sedamdeset i neke godine izašla je u Politici Kardeljeva kritika višepartijskih sistema a mi tadašnji studenti smo pravili posprdne komentare na to njegovo pisanije. Sada bih voleo da mogu ponovo da pročitam taj tekst