четвртак, 18. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Зашто заиста не треба да уђемо у НАТО?

Kоментари (13) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 петак, 10 децембар 2010 17:44
Dario
Nenade svaka čast na lepo objašnjenom tekstu zašto ne smemo da udjemo u NATO(Nemačko-Američku-Terorističku- Organizaciju) ... Nažalost sve što si napisao si u pravu.Pozz
Препоруке:
0
0
2 петак, 10 децембар 2010 17:58
Dragoslav
Gospodine Pivas, zaboravili ste jedan jako vazan detalj, kolika je cena po stanovniku Srbije ulazak u Nato.
Da bismo bili deo alianse moracemo svo svoje naoruzanje da unistimo. Nemojmo se zavaravati da ce nam oni dozvoliti da ga prodamo. Onda cemo morati da kupimo njihovo (americko) naoruzaanje da bismo imali "standardno" naoruzanje.
Milijarde i milijarde dolara ce biti potrebne za sve to. Posto ih nemamo, moracemo da se zaduzimo kod MMF (njihove banke) sa jako visokim interesom, koje ce posle pokolenja morati da otplacuju.
Sta cemo dobiti od tog clanstva osim sanse da moramo svoje mladice da saljemo tamo gde su americki interesi? Nista.
Ako nemo ima iluziju da ce nas NATO odbraniti u slucaju nekog novog svetskog rata, budimo ozbiljni, oni ni sebe ne mogu odbraniti. Uostalom kada nuklearke pocnu festu, okacite odbranu macku o rep.
Препоруке:
0
0
3 петак, 10 децембар 2010 18:21
Митар
Не требају НАТОу Срби /мали Руси/.

Па ако су нормални натовци треба да знају да ће сваки Србин прво против НАТОа окренути оружје.

Нити требамо ми Срби њима нити она нама.

То само хоће неразумни да саставе, што се саставити и удружити НЕМОЖЕ.
Препоруке:
0
0
4 петак, 10 децембар 2010 22:05
Milorad
Meni uopste nije jasno kako bre niko da se seti da je NATO trenutno u RATU i da je okupirao suverenu drzavu Avganistan u kojoj su pod komandom NATO pakta pocinjeni mnogi ratni zlocini. Kako moze da se ulazi u bilo kakav savez koji se trenutno nalazi u ratu?! O cemu bre vi ljudi pricate kada danas u Srbiji nema leba da se jede i mleka da se pije. Kakakv bre NATO bre hocete da imamo gradjanski rat opet, sta li?
Препоруке:
0
0
5 петак, 10 децембар 2010 22:44
banedral
Postovani narode,
ako ste skoro vozili autoputem BGD-NS , malo pre iskljucenja za Nove Banovce ste verovatno primetili postavljene sipove ili kako se vec zovu betonski stubovi pobodeni u zemlju.Mislim da se vec priprema granicni prelaz jer je otprilike tu negde i administrativna linija uze Srbije i Vojvodine.
Препоруке:
0
0
6 петак, 10 децембар 2010 22:59
Петар Изгнаник
То шта нам жели и спрема НАТО није спорно, као и то да ми у ту дружину не треба да улазимо.

АЛИ, доста је заклањања иза НАТОа, Ватикана, Америке, Немачке или не знам чега. МИ САМИ морамо да ову државу упристојимо и најзад станемо на крај тој алавој бирократији и политичарском рекету који из Београда ГУТАЈУ целу Србију. Не чуди мене да се Црна Гора одвојила, ни појаве аутономаштва у Војводини, него ме чуди да њих још увек њема на "Јужној прузи" и у источној Србији. Зашто би Црногорци дозволили да им Мира Марковић или Млађан Динкић приватизују хотеле по мору? Да их бар краду локални тамо ће остати бар неке паре, и тако се и у Војводини све више размишља.

Тог незадовољства које отвара простора НАТОу се треба више чувати од самог НАТОа. Плашим се да јавност наседа на приче вајних "чувара" државе којима је много више до надлежности које им омогућују да исисавају новац са целе територије него до тога да се држава очува. Државу ћемо моћи да сачувамо само истинском децентрализацијом и растурањем рекета који се базира на власти и политичкој моћи. Ако нисмо у стању да трансформишемо власт од апсолутног владара који нас држи у ропству (коме год је некада требала нека потврда или не дај Боже заштита трговинског суда) у нешто што је наш СЕРВИС, онда ова "држава" можда и не заслужује да преживи.
Препоруке:
0
0
7 субота, 11 децембар 2010 02:42
Danilo
G-dine Pivas,ja ne mislim da su argumenti,onih koji su protiv ulaska u NATO,slabi i da su to neke emotivne"mantre",ako uzimaju u obzir samo nepravedno bombardovanje Srbije.Medjutim,u pravu ste kad kazete da o svemu tome treba pisati i objasnjavati narodu.
Ipak,veliki dio naroda pod bombardovanjem podrazumijeva:- da su nam to neprijatelji,da su nam ubijali djecu i nevine ljude,da su nam unistili ekonomiju ek.sankcijama,a onda bombardovanjem.-Dalje,zbog toga je pao zivotni standard,a mnogi ljudi su ostali bez posla.To narod zna,iako se ne zna,mozda,strucno izraziti o svim pogubnostima toga bombardovanja kao sto vi znate.A sada,koji su argumenti za ulazak ili neulazak u NATO.Odlicno ste konstatovali da ulazak u NATO olaksava rasparcavanje Srbije.Dalje,
-Hoce li Srbi morati ratovati za NATO?
-Hoce li Srbija postati meta ruskih raketa u eventualnom ratu?
-Hoce li se narodu povecati zivotni standard i koliko?
-Hoce li se otvoriti i koliko novih radnih mjesta?
-Hoce li doci nove investicije u privredu i koliko?
-Hoce li taj NATO platiti stetu za sankcije i bombardovanje?
-Hoce li se zatvarati domace fabrike vojne opreme i cije ce se naoruzanje morati kupovati?(Jedan bugarski general kaze da im je NATO zatvorio fabrike oruzja i Bugarska je prestala izvoziti isto,a dupli gubitak je nastao kada su morali kupiti americko oruzje).
-Da li ce Srbija platiti njihove nove baze ili adaptaciju starih kao sto su platili Bugari i Rumuni?
Dakle,oni proNATO-vci,nemaju odgovor ni na jedno postavljeno pitanje,jer bi ih do sada iznijeli,a ja ne vidim koje su to konkretne stvari iznijeli u korist clanstva u NATO-paktu.Vi ih niste iznijeli.A te pro-NATO-vce mozete ubijediti u suprotno samo ako im date vise novca nego sto su od onih prvih dobili,i nikako drukcije.Njihovi argumenti su novac i mrznja prema Srbiji,a ne razumijevanje pojmova.
I vi ste ranije bili atlantista zahvaljujuci slabim argumentima protiv NATO-a?Ne razumijem.To se meni nije moglo dogoditi,ni prije a ni kasnije.
Препоруке:
0
0
8 субота, 11 децембар 2010 14:05
Ненад Пиваш
Поштовани Данило, наравно да улазак у НАТО може да има и других негативних последица, али мислим да је територијални интегритет земље ипак најбитнији. То ми је било под бројем један и док сам подржавао чланство у НАТО-у, већ тада сам био свестан да нам је алијанса веома ненаклоњена, али сам био убеђен да уласком у исту престаје даља дезинтеграција Србије. „Зашто би они дестабилизовали земљу која за њих ратује у Ираку и Авганистану?“ то је отприлике било моје размишљање тада. Међутим, то размишљање је произилазило из моје погрешне претпоставке да се Вашингтон према нама односи на овај начин зато што кажњава оне које сматра непоузданима и непослушнима. На сву срећу, како сам склон преиспитивању сопствених ставова, увидео сам да ствари стоје другачије. Америка у овом региону има интерес који најбоље описује крилатица „Слаба Србија – стабилан западни Балкан“ што значи да јој уситњавање наше земље одговара без обзира какво је спољнополитичко опредељење Београда. Како је НАТО пре свега савез у коме главну реч воде Сједињене Државе логично да он ни у којим околностима неће штитити наш интерес зато што је он тренутно супротстављен америчком.

И на крају, у праву сте када кажете да ни ја ни други не можемо убедити Чеду Јовановића, Вука Драшковића, Ненада Чанка и сличне да промене став по питању НАТО-а без обзира да ли имамо јаке или слабе аргументе. Али мени то уопште није била намера, ја се обраћам обичним људима који сматрају да је улазак у НАТО добар за Србију, дакле нашим поштеним учитељима, лекарима, студентима, пензионерима и осталима који својој земљи желе све најбоље али којима потсећање на бомбардовање ипак није довољно да промене став. Можда ви верујете да таквих нема али ја сам убеђен у супротно, уосталом и сам сам био један од њих.
Препоруке:
0
0
9 субота, 11 децембар 2010 14:48
razumni patriota
Razlozi protiv ulaska u NATO navedeni u autorskom tekstu i u komentaru @ Danila prilicno su iscrpni i
jasni.
Sto se tice ocuvanja teritorije treba obratiti paznju na podatak, koji nema direktne veze sa NATO paktom, a to je da region !? grada Kragujevca ima svoju kancelariju u Briselu pri EU i svog predstavnika u toj kancelariji koji, odnosno koja (radi se o mladoj zeni), "ordinira", ne znam u kom smeru i u ciju korist. To cak nije ni vazno; vazno je da je to regionalno kancelarija. Do pre mesec dana gostoprimstvo je pruzala drzavna kancelarija Ceske pri EU.
Rasarcavanje Srbije se nastavlja: NATO, EU, a mi posmatramo i ne znamo sta se dogadja....
Препоруке:
0
0
10 субота, 11 децембар 2010 14:59
razumni patriota 2
Predstavnica grada Kragujevca pri EU, zove se Borka Tomic. Zavrsila je engleski jezik na Filoloskom fakultetu u Beogradu, a potom master u Briselu (ne znam koje orijentacije i o cijem trosku)
Препоруке:
0
0
11 субота, 11 децембар 2010 20:24
Милош Ђукановић
Поздрав свима! Ја бих пре свега ставио у први план бомбардовање наше земље од стране тог истог нато пакта 1999. године! То треба да буде кључни аргумент за неулазак у ту организацију!
Али, све у свему, мислим да је чланак добар, и да се аутор трудио да да што боље аргументе зашто Србија не треба тамо да приступи!

Искрено се надам да ће Ненад написати још чланака, и да ће их НСПМ објавити.
Препоруке:
0
0
12 недеља, 12 децембар 2010 05:42
Милан Дамјанац
Крајње интересантан чланак који проблем приступања НАТО пакту посматра из једног новог угла. Све честитке аутору.
Препоруке:
0
0
13 недеља, 12 децембар 2010 10:24
Одбрана и последњи дани
То да ћемо уласком у НАТО избећи даља ратовања није емпиријски доказано. Грчка и Турска су у пакту, па су се неколико пута сукобиле на Кипру.Један од тих сукоба избио је 1974.г када је Турска извршила илегалну инвазију Кипра и етнички очистила Грке са северног дела острва.Исте године када је у бившој држави Јосип Броз издиктирао по Србе катастрофалан Устав. Пука случајност. Да ме не би погрешно схватили они који нападају теоретичаре завере.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер