Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

O rodnom feminizmu i razboritosti

Komentari (37) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 četvrtak, 08 septembar 2011 14:49
The Tao of Groove
Ja da sam na mestu gdje Zaharijevic, umesto svog remek dela, citao bih ovaj tekst. Ali, ko ce da pise za NVO sektor i uzima novce koje je globalizator jednako namenio moralno-podobnim gradjanima Srbije.
Preporuke:
40
4
2 četvrtak, 08 septembar 2011 14:51
gavrilo
ah,slobodane,više bih volio da ste ovoliko teksta napisali povodom pregovora Stefanovića i albanske gospođe!
Preporuke:
54
15
3 četvrtak, 08 septembar 2011 14:53
Rada Novi Sad
Vi gospodine Anotniću niste samo politički analitičar,Vi ste pravi analitičar!Svaka čast na analizi.
Što više prava i ravnopravnosti,to manje dece.
Zena i muškarac mogu samo normativno da budu ravnopravni,isti,ali Bog nije stvorio dvoje istog,već različitog pola.
Preporuke:
49
4
4 četvrtak, 08 septembar 2011 16:03
MP
gospodine Antonicu, od osnovnih prava zena do feminizma je veoma dug put; ne bih da ulazim u polemiku sa vasom koleginicom jer nisam citala njenu studiju i ne zagovaram feminizam. Opisacu na svom primeru rodjene i odrasle u Beogradu, nekadasnja srednja klasa cinovnika ...govorim vise opisno na bazi mojih isksutava zivota u beogradu i SAD; Zene su slabiji pol, fizicki su slabije i ne mogu da obavljaju citav niz poslova koje obavljaju muskarci; diskriminacija prema zenama pocinje u srpskom drustvu od malena sto se narocito oseca u siromasnijim slojevima; Zene su cesce zrtve nasilja u porodoci i kasnije; Od zena se ocekuje maksimum na svakom koraku i njihove greske i slabosti se uglavnom NE tolerisu. Sa ekonomskom krizom se slab polozaj zene oseca jos vise; Napredovanje u srpkom drustvu, profesionalno uglavnom je moguce samo uz patronazu nekog mocnog muskarca; Stoga diskriminacija zena na svakom koraku a posebno u nerazvijenim i siromasnim drustvima je veoma prisutna;
Preporuke:
28
20
5 četvrtak, 08 septembar 2011 16:17
Vlada Kanada
Nikada do sada nisam komentarisao g-dina Antonića i Vukadinovića, jer nikada, pa ni sada, nemam šta da dodam ili oduzmem. Jednostavno, meni, čoveku u kasnim srednjim godina, proširuju vidike. Srbiji je teško, ali propasti neće, dok je ovakvih pisaca, i dok naše babe, na primer, moje, imaju više zdrave pameti i logike, nego autori knjiga o kojima je g-din Vukadinović održao lepo i poučno slovo. Jedna od mojih baba (majka 7 sinova i 1 kćeri) govorila je o trojici svojih najškolovanijih sinova da nema veće budale od školovane budale.
Preporuke:
54
7
6 četvrtak, 08 septembar 2011 17:50
SERBON
Svaka čast gospodinu Antoniću!!!Sjajan analitičar!
Jedino bi želeo da kažem da svi mi ljudi smo rođeni da budemo slobodni!Ali sloboda nije pravo da se radi šta se hoće,već da imamo razuma,ljubavi,poštovanja i časti prema svim ljudskim bićima bez obzira na pol,godine ili status!!!
Sloboda je pre svega stvar svesti i savesti!!!
Preporuke:
25
4
7 četvrtak, 08 septembar 2011 17:52
Ružičasti panter
1.
Jedan od udarnih slogana feminističkog pokreta je tvrdnja da „žene predstavljaju 52% svetskog stanovništva a poseduje samo 3% svetskog bogatstva“. Ove cifre se negde neznatno razlikuju pa tako Marina Blagojević u „Mapiranju mizoginije“ citira Naomi Volf prema kojoj žene čine 50% svetskog stanovništva a poseduju manje od 1% svetskog bogatstva. U svakom slučaju ta tvrdnja treba da bude krunski dokaz ekonomske potčinjenosti i obespravljenosti žena.

Ovako formulisan iskaz je, međutim, pre svega manipulatorski jer prosečnom čitaocu/slušaocu šalje lažnu poruku da 50% (ili 48%) muškaraca poseduje ostatak, znači 97% (ili 99%) svetskog bogatstva.

Precizna informacija bi morala da iznese podatke o bogatstvu koje je u posedu država, vojski, korporacija, verskih zajednica, sportskih društava, raznih fondova, kraljevskih kuća, itd. Tek onda bi se moglo govoriti o tome kako je svetsko bogatstvo raspodeljeno prema polovima.
Preporuke:
27
1
8 četvrtak, 08 septembar 2011 18:01
Ružičasti panter
2.
Ako se ostane pri prvoj, nepotpunoj i stoga nepreciznoj formulaciji (a svi, i teoretičari(ke) i aktivisti(kinje) isključivo nju navode), onda je utisak koji se stvara (a to i jeste namera tako formulisane tvrdnje), da se čovečanstvo deli na bogate i moćne muškarce i siromašne i obespravljene žene. Time se ujedno šalje pogrešna poruka o prirodi antagonizama u svetu, o pravim uzrocima nejednakosti i siromaštva, sa svim posledicama koje to proizvodi i na teorijskom i na političko-aktivističkom planu.
Nije čudo što je feminizam čedo Zapada (na zalasku).
Preporuke:
28
1
9 četvrtak, 08 septembar 2011 18:56
Enavlion
„Neke od nas su u braku, neke odbijaju brak sa muškarcima iz ideoloških razloga, a neke bi u brak stupile, ali im država ne omogućuje da u njega uđu sa ženama koje vole“ (Zaharijević, ur. 2007: 16)

Jadni su ti muškarci iz grupe "udatih".

Jasno je sam kojih pozicija nastupa "Autorica" ove kompilacije čistog matrijarhata.

Neka ona ispita malo gomilu žena po ulici (ali da se ne zaljubljuje!) šta one zaista misle o muškarcima. Da smo toliko ološ, davno bi nestali i jedni i drugi.

No, fondovi se iscrpljuju...
Preporuke:
24
2
10 četvrtak, 08 septembar 2011 19:09
mp
mene uopste ne cudi taj argument o podeli bogatstva ...zene imaju mnogo manje; jednim delom zato sto sve sto imaju ulazu u svoju porodicu i decu, ali opet to bi bilo neko novo istrazivanje koliko zene ulazu u svoje porodice materjalno u odnosu na muskarce; Cesto muskarci idu iz braka u brak, koliko se desava da ne ispunjavaju svoje obaveze prema deci koje ostavljaju u ranijim brakovima ...stoga je vazna ekonomska analiza odnosa medju polovima; Ja kao zena duboko verujem da je ovo svet muskaraca i da zene imaju znacajno manje prava i mnogo manje ucestvuju u raspodeli dobara. Verujem da muski svet to ne moze da vidi jer vrlo cesto su to detalji koji njima nisu vazni. Ali opet ekonomske slobode zena u drustvima u kojima zive i uopste slobode su odredjene polozajem i samom zemljom u kojoj zive; i u bogatim drustvima postoji diskriminacija; Ne treba ici u feminizam da bi se videle disproporcije u odnosima izmedju muskaraca i zena, koje su mnogo ostrije u siromasnim zemljama.
Preporuke:
14
19
11 četvrtak, 08 septembar 2011 19:50
Nebojša Malić
Naučno, pristojno, konstruktivno i poučno napisano. Nažalost, sumnjam da će se primiti kod ideološki ostrašćenih "autorkinja". Svejedno, ovako uvek treba da izgleda prvi korak u bilo kojoj raspravi: razložno objašnjenje kako i zašto druga strana greši. E sad, ukoliko druga strana ne priznaje iste standarde nauke i logike...
Preporuke:
18
1
12 četvrtak, 08 septembar 2011 20:24
ludi skretničar
#Gavrilo#

Slažem se u potpunosti.
Preporuke:
7
1
13 četvrtak, 08 septembar 2011 22:10
Prota Milutin
Svaka cast dragom profesoru Antonicu.Ovo je prvi njegov tekst nakon duze vremena.Danima i nedeljama cekam njegov tekst o samaru Tadicu i DS-u od strane g.Merkel i Nemacke pa molim g.Antonica da pozuri i konacno objavi njegovo misljenje jer ovi DS-ovci vec vrse hajku i opet narodu zamazuju oci da cemo postati kandidati iako znamo da od toga nema nista.
Preporuke:
19
0
14 petak, 09 septembar 2011 00:53
dulebg
Mene ne zanima šta tačno ove žene govore, već:
- Koj je njima đavo?
- Šta one ustvari, i kome, dokazuju?

Generalno meni tu nešto smrdi: koja to majka lepe i napredne dece, zadovoljna svojim mužem, poslom, kućom, rodbinom - razmišlja o svojoj potlačenosti i istorijskim nepravdama?

Ili npr. pravo žena da rodi šta oće i kako oće - pa to je u direktnom sukobu sa gorućom, biološkom potrebom žene da ima svog čoveka - kada se upusti u nesigurni posao rađanja i podizanja dece? Šta je brak, nego izbor: e ti si taj/ta sa kojim ću se upustiti u avanturu produženja vrste, sve ostalo je priča za ljubavne serije!

Jedino da sve zajedno shvatim kao pljuvačinu jedne lezbejke po onome što ona nikada neće biti - po normalnim ljudima.
Preporuke:
17
3
15 petak, 09 septembar 2011 01:21
dulebg
EUREKA!
Pa feminizam treba da kastrira muški rod! To je iz strategije "podstakni manjine protiv većine" - te su feministkinje jedan od ešalona Liliputanaca, a Guliver će na kraju da nastrada od gomile sitnih neprijatelja.
Preporuke:
11
3
16 petak, 09 septembar 2011 02:32
švaler
Svi potentni muškarci su isti, reći će feministkinje!Ako su svi muškarci isti, onda ne znam zašto ih žene tako često menjaju? Možda traže one impotentne.

Sve su žene iste, reći će muškarac koji bi trebalo da se uklopi u feministički obrazac! Muškarci koji se u ovaj obrazac ne uklapaju znaju da sve žene nisu iste pa ih zato i menjaju.
Preporuke:
5
4
17 petak, 09 septembar 2011 03:14
Hrišćanska feministkinja
Gospodine Antoniću, uz sve Vi ste još i komičar! Davno se nisam ovoliko smejala koliko čitajući ovaj Vaš tekst, posebno onaj deo u kojem metodom "naučno oko za naučni zub" nabrajate kako i gde su sve muškarci u diskriminisanom položaju u odnosu na žene. Možda Vaša namera ovde baš i nije bila toliko naučna, ali uspeli ste nama, koji se nismo nešto posebno bavili "nepravdama" koje se nanose muškom rodu, da predočite kako one zaista postoje. Premda ono o muškarcu u dronjama koji rinta, dok mu je žena bila lepo obučena i nakićena, nema nikakve veze sa diskriminacijom. Poznato nam je svima koliko se muški entuzijazam i volja za životom nalazi u direktnoj zavisnosti od ženske lepote. Bez lepo obučenih i nakićenih žena muškarci padaju u depresiju, a mogu i postati agresivniji itd. Dakle, oni radeći za svoje žene prvenstveno rade za sebe.

Ali, gospodine Antoniću, ja Vas ipak prvenstveno doživljavam kao feministkinjama retko naklonjenog čoveka...
Preporuke:
12
8
18 petak, 09 septembar 2011 06:12
rod,il pomoz bog
Očigledno nepomirljivi stavovi Autorke i Analitičara,ukazuju da je Teza+Antiteza=Sinteza po svoj prilici nemoguća(ko zna zašto je to dobro).
Sociološka istraživanja o nekim segmentima društvene zajednice,zanemarivši na tren:Revoluciju"šta god da ste,svih zemalja ujedinite se",Evoluciju i Bibliju,bila bi poželjna za uvid u pravo stanje stvari.
Lezbijska zajednica.Postoje li tu problemi alkoholizma,narkomanije,zlostavljanja partnera,u kojoj meri i imali tu mesta za "sigurnu kuću".
Gej zajednica.Isto kao gore navedeno uz akcenat na zdravstveno stanje društva u vezi polno prenosivih bolesti i promiskuiteta gej zajednice.Uzgred,nije li malo neobično da ne postoji širi,globalni, homonistički pokret(gej-strejt) i ne upućuje li to na ekskluzivnost feminističkog(više varijanti).
D E C A.Šta sa ovim "nužnim produktima grešne ljubavi" ma kojim putem začeta?Šta je sa njihovim"zdravim odrastanjem",pubertetskim nedoumicama(ko su,šta su,kuda streme?)
O zakonskim implikacijama ovakvih zajednica:neko drugi.
Preporuke:
8
0
19 petak, 09 septembar 2011 07:54
Angel
Ravnopravnost nije u imaginarnoj "jednakosti" - ne može biti jednako ono što nije jednako, što je različito!

Samo kada je neko u skladu sa svojom istinskom prirodom - moguća je ravnopravnost. Ravnih su prava muškarac i žena onda kada svak ima svoje, Bogom dano, pravo -a ne kada su, istih prava ili kakvih hirovitih i zamišljenih "jednakosti" koji ne postoje nigde u zbilji, pioprirodi stvari već samo u hiru i izopačenoj volji pojedinca.

Što bi Petar Božović rekao u njegovoj monodrami: "Čegović",

"Što da ja budem niži kad sam viši? A plus smo ravnopravni, jel de?"
Preporuke:
11
2
20 petak, 09 septembar 2011 10:58
jedinstvo ličnosti
ovo nećete naći na netu, tako da nemojte slučajno pomisliti da se radi o copy-paste.
moje je mišljenje da se radi o veoma prikladnom citatu (treba biti poznavaoc pa ga naći!) na pomenutu temu :
Honor de Balzak :

"Jednakost je varka; ona se nikada nigde u svetu nije ostvarila. I baš kao što svaka zajednica, pre svega porodica, počiva na autoritetu, tako je i celo društvo zasnovano na načelu suverene vlasti. Demokrati i socijalisti su nestvarne sanjalice ne samo zato što veruju u slobodu i jednakost već i zato što preterano idealizuju obične ljude i proletarijat. Ljudi su, međutim, u osnovi svi isti; oni svi gledaju samo sopstvenu korist i idu za sopstvenim interesima. Društvom u potpunosti vlada logika klasne borbe; sukob između bogatih i siromašnih, jakih i slabih, povlašćenih i podjarmljenih ne zna za granice. 'Samodržanje je cilj svake vlasti' (Seoski lekar)., a cilj svake ugnjetene klase je propast njenih ugnjetača-to su neizmenjive činjenice."
Preporuke:
6
0
21 petak, 09 septembar 2011 11:00
jedinstvo ličnosti
literatura :

Arnold Hauzer
Socijalna istorija umetnosti
str. 258
II. TOM
---------------

AD HONTES - KA IZVORIMA !
Preporuke:
1
0
22 petak, 09 septembar 2011 11:25
Jefimija
U psihijatriji je poznat, a u holivudskim filmovima i obilno eksploatisan, pojam ,,podeljene ličnosti". E sada, to znači da jedna osoba ima težak poremećaj pri kojem ispoljava više, međusobno različitih indiviualiteta, pa je u jednom ,,liku" dobra domaćica, supruga, majka, u drugom razvratna, promiskuitetna žena itd., malo sam pojednostavila taj problem. Želja mi je da to stanje uporedim sa stanjem uma naših samozvanih ,,demokrata, boraca i borkinja za ljudska prava, vizionara i vizionarki" itd., itd. Kako neko ko se stalno i vrlo glasno zalaže i, kako kažu, bori za toleranciju, ravnopravnost, jednakost, istovremeno biva izrazito netolerantan prema svakom drugačijem mišljenju, agresivan, vrlo radikalan u stavovima. Zar to nije dualizam ličnosti, bez premca.Za njih promeniti zakone nije dovoljno, trebalo bi promeniti umove ljudske. Oni i one se bore za ,,prava pojedinca" a ne dozvoljavaju individualne različitosti u poimanju tih ,,prava".Osnova njihovog rada je RAT protiv muškog roda.
Preporuke:
13
2
23 petak, 09 septembar 2011 12:24
dulebg
komentar Jefimije
nisu oni podvojene ličnosti, već podmukli političari: pričaju o pravdi i slobodi, a cilj im je suprotan (v. Patak i žabe od J.Zmaja)
Preporuke:
9
0
24 petak, 09 septembar 2011 12:40
Jefimija
I da, dodala bih još i da nije slučajno što su te i takve ,,borkinje" mahom pripadnice kulta ,,Sapfo sa Lezbosa", iza fraza o ,,ženskim" pravima, obično ktiju ne samo mržnju prema muškom rodu, već, paradoksalno, i prema ženama samim, pogotovo onima koje to sopstvanu ,,ženskost" ipak proživljavaju u tradicionalnom smislu.Generalno, za pripadnike LGTB populacije može se reći da im je vlastita seksualnost ispred svako drugog osećaja pripadnosti, nacija im je irelevantan pojam, jer imaju svoju ,,naciju", religiju doživljavaju kao neprijatelja i to smrtnog, istoriju i tradiciju posmatraju isključivo u svetlu odnosa prema njima. Svojim ritualnim šetnjama, tzv. paradama, pričom o nekakvoj svojoj gej kulturi, umetnosti itd, upravo se zatvaraju,umišljajući sebi da su neka vrsta nadljudi, u svakom pogledu iznad ,,zatucanog, ograničenog, staromodnog" hetero ljudskog bića. Zato i priča o ,,ženskim" pravima, danas gubi smisao,prelazi u sasvim drugu oblast,vezanu za ,,mržnju" a ne nekakva ,,prava".
Preporuke:
16
1
25 petak, 09 septembar 2011 13:37
Sofija
Tekst je dobar
i pored toga što opravdano ukazuje na neophodnost u terminološkom razlikovanju pojmova, ne potvrđuje da koleginica Zaharijević nije u pravu kad kaže da je žena i dalje žrtva patrijarhata koji je u ekspanziji, mada je to bila namera.
Ja bih dodala da pored žene i muškarac je takođe žrtva patrijarhata.
O tome govore statistički podaci koje je u tekstu dalje izneo kolega Antonić, doduše sa drugom namerom...
Preporuke:
4
9
26 petak, 09 septembar 2011 13:50
Biljana Nikolić
Zdravorazumnost koja izbija iz svake napisane reči, naterala me je da dva puta pročitam tekst.

Što se tiče ovakvih feminističkih stavova, ja ih doživljava, kao borbu za veća prava ženskih seksualnih nagona a ne kao borbu za prava žene kao ličnosti.
Preporuke:
12
1
27 petak, 09 septembar 2011 14:21
MP
@dule
napisali ste:
Generalno meni tu nešto smrdi: koja to majka lepe i napredne dece, zadovoljna svojim mužem, poslom, kućom, rodbinom - razmišlja o svojoj potlačenosti i istorijskim nepravdama?"
koliko poznajete zena koje imaju srecu da zive u svetu koji ste gore opisali? ja poznajem samo nekoliko, na zalopst svedok sam mnogo vise ostavljenih zena sa decom, samohranih majki koje su muzevi ostavili i otisli; u braku sam se naslusala neverovatnih prica gde se samo kaze daj, daj, daj ..vreme, zaradu, ljubav, rad u porodici, a to su dobri muzevi, sve skolovan svet ... pustite i nas zene da disemo, ne mozemo biti robovi; U Srbiji mnogo zena radi na radnim mestima a onda jure kuci da se posvete porodici; to ni najmanje nije lak zivot ...drustvo tu zensku zrtvu i odricanje treba mnogo vise da ceni a ne da primitvno naglaba i da se izruguje;, mi smo daleko od feminizma a mnogo blize nekoj modernoj bedi; Nadam se da gospodin Antonic moze da sagleda tu realnu sliku naseg zivota analize radi.
Preporuke:
9
2
28 petak, 09 septembar 2011 14:23
iz NJujorka
sa feminizmom (za koji verujem da je marginalna pojavva) ili bez njega, ona drustva koja su shvatila da zene treba voleti i cuvati daleko su uspesnija od onih koji smatraju da zene imaju "previse prava" i to pokusavaju da obrazloze nekim konfuznim primerima.
Preporuke:
6
3
29 petak, 09 septembar 2011 14:48
Jefimija
Ne bih da gnjavim, ali moram još ponešto dodati, jer se ovde brkaju neki pojmovi. Neko ,,iz Njujorka" kaže da žene treba ,,voleti i čuvati", pa će društvo biti napredno i srećno. Zar to nije diskriminatorski odnos, ja nisam maloletna niti nesposobna da me neko ,,čuva" a ljubav, nadam se dobijam zbog svojih kvaliteta, kakvi god oni bili. Ne treba niko da me tetoši zato što sam ,,žena",ja očekujem istu meru poštovanja kakvu i sama pružam. Pri tome, muški rod ne doživljavam kao tlačiteljski nakot, koji misli samo na svoje potrebe. Ja se borim za sebe, kao šovek a ne isključivo kao žena.I komentari o nekakvom ,,nedovoljnom vrednovanju ženskog žrtvovanja" su na istom pravcu. Ne može društvo niti država metodom ispiranja mozga menjati neka važeća životna pravila, kao i muškarac, i žena mora da se nadograđuje, bori, formira svoj život, bilo da u njemu ona pere sudove ili to čini muž. Dozvolićete da meru moje sreće i zadovoljstva životom neće određivati ni država niti feministički pokret.
Preporuke:
13
0
30 petak, 09 septembar 2011 18:02
u odgovoru
@jefimija jeste zene treba cuvati ..ako Vas neko gurne u metrou zato sto ste bela zena, ili vas neko maltretira na poslu iz cistog "gusta" ko ce Vas zastiti?
Zene su vrlo cesto zrtve nasilja i zato ih treba cuvati; Zene dozivljavaju neprijatnije stvari od muskaraca u svakodnevnim kontaktima, gledajte statistiku; U Beogradu me jednom osamario nepoznat covek u autobusu kada sam ga lepo zamolila da izadjem na stanici ... dozivela sam da me sefica na poslu maltretira zato sto nemam "ledja" (moj muz nije na primer advokat ili covek sa vezama i onda je maltretiranje dozvoljeno) i to u uglednoj korporaciji; mozda to ne postoji u Srbiji, ali uverila sam se mnogo puta da ima neverovatnih situacija i u Srbiji ...mozda se Vama nista od toga nije desilo mozda Vi mozete da idete kroz zivot kao muskarac ...blago vama; ali ne gledajte samo sta ste Vi ...ja u jednakost polova ne verujem; drustva u kojima zene uzivaju vecu paznju i postovanje srecnija. ne verujete? raspitajte se.
Preporuke:
4
3
31 petak, 09 septembar 2011 19:18
Ružičasti panter
1.
Podstrek analizi braka kao mestu eksploatacije dala je neoliberalna doktrina. Za neoliberale suština društvenih pojava, pa i braka, se može shvatiti polazeći od individue. Dakle, brak više nije zajednica u kojoj postoji stapanje interesa, već je to skup dve individue od kojih svaka ima SVOJE interese koje želi da maksimizira. Odnosi koji vladaju u toj grupi su razmenski (tržišni) pa se u skladu sa tim procenjuju davanja i primanja, prava i obaveze, prednosti i nedostaci koje u braku, kao na tržištu, ostvaruje svaki pojedini član. U tom duhu su nastale brojne studije o „neplaćenom“ radu žena u domaćinstvu koje počev od 70-ih dobijaju ogroman publicitet. Pionirskim radom u toj oblasti se smatra članak nobelovca Gari Bekera »A theory of the allocation of time« iz 1965.
Preporuke:
5
0
32 petak, 09 septembar 2011 19:21
Ružičasti panter
2.
Pažnja javnosti se skreće sa odnosa u preduzeću između gazde i radnika, a usmerava na odnose koji postoje u braku između muža i žene. Mesto eksploatišuće podele rada po tom tumačenju nije preduzeće već brak. Suprotstavljene društvene grupe nisu vlasnici i radnici, već muškarci i žene. Rodni feminizam je zaista preuzeo teorijsku matricu marksizma ali uz jednu suštinsku razliku. Za marksiste „klasna dominacija“ se može ukinuti samo SMENOM sistema. Za feministkinje (i generalno uzev za neoliberale) „rodna dominacija“ se može ukinuti samo UNIVERZALIZACIJOM sistema, dakle širenjem tržišne logike na sve ljudske odnose i sve društvene fenomene. Ljudsko društvo će biti bez eksploatacije i bez eksploatisanih (dakle, pravedno) kad se na svekolike odnose među ljudima – brak, prijateljstvo, drugarstvo, komšijske veze, kolegijalne veze, bude primenjivala tržišna logika.
Preporuke:
3
1
33 petak, 09 septembar 2011 19:24
Ružičasti panter
3.
Počelo se od odnosa u braku pa se u ozbiljnim feminističkim studijama vrednost rada žene u domaćinstvu procenjuje uzimajući kao reper cenu koju kućne pomoćnice naplaćuju, što danas iznosi između 250 i 300 din. na sat. Može se očekivati da će se ta logika uskoro primenjivati i na kolegijalne odnose pa tako devojka koja popije kafu sa kolegom može smatrati da je „neplaćena“ za tarifu koju uzima poslovna pratnja. Ili komšinica koja donese penzioneru samcu kilo paradajza sa pijace da je „neplaćena“ za tarifu geronto domaćice. Ili ćerka koja je bolesnoj majci skuvala čaj da je „neplaćena“ za tarifu patronažne sestre. U krajnjoj liniji, zašto bi žene svoj rad naplaćivale samo muževima?
Preporuke:
3
1
34 subota, 10 septembar 2011 08:13
Jefimija
Slažem se, društva u kojima je ,,čovek" više poštovan i cenjen, jesu srećnija. Ali, navedite mi takvo društvo, zaista. I sami kažete da vas u metrou gurnu jer ste ,,bela" žena, naglasak je na ,,bela". Vas je maltretirala ,,šefica", sami kažete. Pitanje je da li je zaštićenija žena u zapadnom društvu, gde je izložena stresovima svakidašnjice ili u islamskoj zajednici, gde je zaštićena od ,,drugih" i odećom i ograničenjima. Verovatno i jedni i drugi misle da je baš njihov tip društva idealan u smislu zaštite i ,,čuvanja" žena.Vi niste shvatili moje reči. Ja kao žena naravno da želim i poštovanje i pažnju, zašto da ne. Ali, ne želim privilegije niti pozitivnu diskriminaciju, ni u kom pogledu, jer želim da se zaista sama borim, podrška muža se podrazumeva. Pri tome, idealno je ostati i ženstvena i svoja. Feministički pokret sam sebi skače u stomak, jer negira upravo ,,ženskost", što je naša najveća snaga.A društvo o kojem vi govorite, teško da ogde postoji, samo socij. položaj je važan.
Preporuke:
1
0
35 subota, 10 septembar 2011 10:04
jedinstvo ličnosti
„Ali on (Balzak) se nikada ne zavarava u pogledu konačnog dejstva zlata, pustošenja koje ono prouzrokuje i trovanja ljudskih odnosa do kojih dovodi; tu ga njegov smisao za stvarnost nikada ne napušta”.

„Trka za novcem i zaradom razara porodični život, odvaja ženu od muža, ćerku od oca, brata od brata, brak pretvara u zajednicu uzajamne koristi, ljubav u trgovinu i lancima ropstva okiva žrtve jedne za druge”

„Novac otuđuje ljude i žene od njih samih, izopačuje talente, prostituiše umetnike, pesnike i naučnike, genije pretvara u zločince, a rođene vođe u pustolove i kockare”.

Arnold Hauzer
Sosijalna istorija umetnosti i književnosti

str. 257 , II TOM

----------------
Preporuke:
1
0
36 subota, 10 septembar 2011 10:09
misa
Radije bi citali Vase analize iz politike. Vi kao nas najbolji analiticar nas ne bi smeli uskracivati. Bojim se da je na gospodina Antonica izvrsen veliki pritisak. Molimo Vas da nastavite sa vasim hrabrim tekstovima...
Preporuke:
7
1
37 ponedeljak, 12 septembar 2011 15:42
Znatiželjan
Kome obračunavaju cenu kućnih poslova žene koje žive same?
Preporuke:
1
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, Rio Tinto otvoriti rudnik litijuma u dolini Jadra?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner