среда, 08. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

О родном феминизму и разборитости

Kоментари (37) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 08 септембар 2011 14:49
The Tao of Groove
Ja da sam na mestu gdje Zaharijevic, umesto svog remek dela, citao bih ovaj tekst. Ali, ko ce da pise za NVO sektor i uzima novce koje je globalizator jednako namenio moralno-podobnim gradjanima Srbije.
Препоруке:
40
4
2 четвртак, 08 септембар 2011 14:51
гаврило
ах,слободане,више бих волио да сте оволико текста написали поводом преговора Стефановића и албанске госпође!
Препоруке:
54
15
3 четвртак, 08 септембар 2011 14:53
Rada Novi Sad
Vi gospodine Anotniću niste samo politički analitičar,Vi ste pravi analitičar!Svaka čast na analizi.
Što više prava i ravnopravnosti,to manje dece.
Zena i muškarac mogu samo normativno da budu ravnopravni,isti,ali Bog nije stvorio dvoje istog,već različitog pola.
Препоруке:
49
4
4 четвртак, 08 септембар 2011 16:03
MP
gospodine Antonicu, od osnovnih prava zena do feminizma je veoma dug put; ne bih da ulazim u polemiku sa vasom koleginicom jer nisam citala njenu studiju i ne zagovaram feminizam. Opisacu na svom primeru rodjene i odrasle u Beogradu, nekadasnja srednja klasa cinovnika ...govorim vise opisno na bazi mojih isksutava zivota u beogradu i SAD; Zene su slabiji pol, fizicki su slabije i ne mogu da obavljaju citav niz poslova koje obavljaju muskarci; diskriminacija prema zenama pocinje u srpskom drustvu od malena sto se narocito oseca u siromasnijim slojevima; Zene su cesce zrtve nasilja u porodoci i kasnije; Od zena se ocekuje maksimum na svakom koraku i njihove greske i slabosti se uglavnom NE tolerisu. Sa ekonomskom krizom se slab polozaj zene oseca jos vise; Napredovanje u srpkom drustvu, profesionalno uglavnom je moguce samo uz patronazu nekog mocnog muskarca; Stoga diskriminacija zena na svakom koraku a posebno u nerazvijenim i siromasnim drustvima je veoma prisutna;
Препоруке:
28
20
5 четвртак, 08 септембар 2011 16:17
Влада Канада
Никада до сада нисам коментарисао г-дина Антонића и Вукадиновића, јер никада, па ни сада, немам шта да додам или одузмем. Једноставно, мени, човеку у касним средњим година, проширују видике. Србији је тешко, али пропасти неће, док је оваквих писаца, и док наше бабе, на пример, моје, имају више здраве памети и логике, него аутори књига о којима је г-дин Вукадиновић одржао лепо и поучно слово. Једна од мојих баба (мајка 7 синова и 1 кћери) говорила је о тројици својих најшколованијих синова да нема веће будале од школоване будале.
Препоруке:
54
7
6 четвртак, 08 септембар 2011 17:50
СЕРБОН
Свака част господину Антонићу!!!Сјајан аналитичар!
Једино би желео да кажем да сви ми људи смо рођени да будемо слободни!Али слобода није право да се ради шта се хоће,већ да имамо разума,љубави,поштовања и части према свим људским бићима без обзира на пол,године или статус!!!
Слобода је пре свега ствар свести и савести!!!
Препоруке:
25
4
7 четвртак, 08 септембар 2011 17:52
Ружичасти пантер
1.
Један од ударних слогана феминистичког покрета је тврдња да „жене представљају 52% светског становништва а поседује само 3% светског богатства“. Ове цифре се негде незнатно разликују па тако Марина Благојевић у „Мапирању мизогиније“ цитира Наоми Волф према којој жене чине 50% светског становништва а поседују мање од 1% светског богатства. У сваком случају та тврдња треба да буде крунски доказ економске потчињености и обесправљености жена.

Овако формулисан исказ је, међутим, пре свега манипулаторски јер просечном читаоцу/слушаоцу шаље лажну поруку да 50% (или 48%) мушкараца поседује остатак, значи 97% (или 99%) светског богатства.

Прецизна информација би морала да изнесе податке о богатству које је у поседу држава, војски, корпорација, верских заједница, спортских друштава, разних фондова, краљевских кућа, итд. Тек онда би се могло говорити о томе како је светско богатство расподељено према половима.
Препоруке:
27
1
8 четвртак, 08 септембар 2011 18:01
Ружичасти пантер
2.
Ако се остане при првој, непотпуној и стога непрецизној формулацији (а сви, и теоретичари(ке) и активисти(киње) искључиво њу наводе), онда је утисак који се ствара (а то и јесте намера тако формулисане тврдње), да се човечанство дели на богате и моћне мушкарце и сиромашне и обесправљене жене. Тиме се уједно шаље погрешна порука о природи антагонизама у свету, о правим узроцима неједнакости и сиромаштва, са свим последицама које то производи и на теоријском и на политичко-активистичком плану.
Није чудо што је феминизам чедо Запада (на заласку).
Препоруке:
28
1
9 четвртак, 08 септембар 2011 18:56
Енавлион
„Неке од нас су у браку, неке одбијају брак са мушкарцима из идеолошких разлога, а неке би у брак ступиле, али им држава не омогућује да у њега уђу са женама које воле“ (Захаријевић, ур. 2007: 16)

Јадни су ти мушкарци из групе "удатих".

Јасно је сам којих позиција наступа "Ауторица" ове компилације чистог матријархата.

Нека она испита мало гомилу жена по улици (али да се не заљубљује!) шта оне заиста мисле о мушкарцима. Да смо толико олош, давно би нестали и једни и други.

Но, фондови се исцрпљују...
Препоруке:
24
2
10 четвртак, 08 септембар 2011 19:09
mp
mene uopste ne cudi taj argument o podeli bogatstva ...zene imaju mnogo manje; jednim delom zato sto sve sto imaju ulazu u svoju porodicu i decu, ali opet to bi bilo neko novo istrazivanje koliko zene ulazu u svoje porodice materjalno u odnosu na muskarce; Cesto muskarci idu iz braka u brak, koliko se desava da ne ispunjavaju svoje obaveze prema deci koje ostavljaju u ranijim brakovima ...stoga je vazna ekonomska analiza odnosa medju polovima; Ja kao zena duboko verujem da je ovo svet muskaraca i da zene imaju znacajno manje prava i mnogo manje ucestvuju u raspodeli dobara. Verujem da muski svet to ne moze da vidi jer vrlo cesto su to detalji koji njima nisu vazni. Ali opet ekonomske slobode zena u drustvima u kojima zive i uopste slobode su odredjene polozajem i samom zemljom u kojoj zive; i u bogatim drustvima postoji diskriminacija; Ne treba ici u feminizam da bi se videle disproporcije u odnosima izmedju muskaraca i zena, koje su mnogo ostrije u siromasnim zemljama.
Препоруке:
14
19
11 четвртак, 08 септембар 2011 19:50
Небојша Малић
Научно, пристојно, конструктивно и поучно написано. Нажалост, сумњам да ће се примити код идеолошки острашћених "ауторкиња". Свеједно, овако увек треба да изгледа први корак у било којој расправи: разложно објашњење како и зашто друга страна греши. Е сад, уколико друга страна не признаје исте стандарде науке и логике...
Препоруке:
18
1
12 четвртак, 08 септембар 2011 20:24
луди скретничар
#Гаврило#

Слажем се у потпуности.
Препоруке:
7
1
13 четвртак, 08 септембар 2011 22:10
Prota Milutin
Svaka cast dragom profesoru Antonicu.Ovo je prvi njegov tekst nakon duze vremena.Danima i nedeljama cekam njegov tekst o samaru Tadicu i DS-u od strane g.Merkel i Nemacke pa molim g.Antonica da pozuri i konacno objavi njegovo misljenje jer ovi DS-ovci vec vrse hajku i opet narodu zamazuju oci da cemo postati kandidati iako znamo da od toga nema nista.
Препоруке:
19
0
14 петак, 09 септембар 2011 00:53
дулебг
Мене не занима шта тачно ове жене говоре, већ:
- Кој је њима ђаво?
- Шта оне уствари, и коме, доказују?

Генерално мени ту нешто смрди: која то мајка лепе и напредне деце, задовољна својим мужем, послом, кућом, родбином - размишља о својој потлачености и историјским неправдама?

Или нпр. право жена да роди шта оће и како оће - па то је у директном сукобу са горућом, биолошком потребом жене да има свог човека - када се упусти у несигурни посао рађања и подизања деце? Шта је брак, него избор: е ти си тај/та са којим ћу се упустити у авантуру продужења врсте, све остало је прича за љубавне серије!

Једино да све заједно схватим као пљувачину једне лезбејке по ономе што она никада неће бити - по нормалним људима.
Препоруке:
17
3
15 петак, 09 септембар 2011 01:21
дулебг
ЕУРЕКА!
Па феминизам треба да кастрира мушки род! То је из стратегије "подстакни мањине против већине" - те су феминисткиње један од ешалона Лилипутанаца, а Гуливер ће на крају да настрада од гомиле ситних непријатеља.
Препоруке:
11
3
16 петак, 09 септембар 2011 02:32
швалер
Сви потентни мушкарци су исти, рећи ће феминисткиње!Ако су сви мушкарци исти, онда не знам зашто их жене тако често мењају? Можда траже оне импотентне.

Све су жене исте, рећи ће мушкарац који би требало да се уклопи у феминистички образац! Мушкарци који се у овај образац не уклапају знају да све жене нису исте па их зато и мењају.
Препоруке:
5
4
17 петак, 09 септембар 2011 03:14
Хришћанска феминисткиња
Господине Антонићу, уз све Ви сте још и комичар! Давно се нисам оволико смејала колико читајући овај Ваш текст, посебно онај део у којем методом "научно око за научни зуб" набрајате како и где су све мушкарци у дискриминисаном положају у односу на жене. Можда Ваша намера овде баш и није била толико научна, али успели сте нама, који се нисмо нешто посебно бавили "неправдама" које се наносе мушком роду, да предочите како оне заиста постоје. Премда оно о мушкарцу у дроњама који ринта, док му је жена била лепо обучена и накићена, нема никакве везе са дискриминацијом. Познато нам је свима колико се мушки ентузијазам и воља за животом налази у директној зависности од женске лепоте. Без лепо обучених и накићених жена мушкарци падају у депресију, а могу и постати агресивнији итд. Дакле, они радећи за своје жене првенствено раде за себе.

Али, господине Антонићу, ја Вас ипак првенствено доживљавам као феминисткињама ретко наклоњеног човека...
Препоруке:
12
8
18 петак, 09 септембар 2011 06:12
род,ил помоз бог
Очигледно непомирљиви ставови Ауторке и Аналитичара,указују да је Теза+Антитеза=Синтеза по свој прилици немогућа(ко зна зашто је то добро).
Социолошка истраживања о неким сегментима друштвене заједнице,занемаривши на трен:Револуцију"шта год да сте,свих земаља уједините се",Еволуцију и Библију,била би пожељна за увид у право стање ствари.
Лезбијска заједница.Постоје ли ту проблеми алкохолизма,наркоманије,злостављања партнера,у којој мери и имали ту места за "сигурну кућу".
Геј заједница.Исто као горе наведено уз акценат на здравствено стање друштва у вези полно преносивих болести и промискуитета геј заједнице.Узгред,није ли мало необично да не постоји шири,глобални, хомонистички покрет(геј-стрејт) и не упућује ли то на ексклузивност феминистичког(више варијанти).
Д Е Ц А.Шта са овим "нужним продуктима грешне љубави" ма којим путем зачета?Шта је са њиховим"здравим одрастањем",пубертетским недоумицама(ко су,шта су,куда стреме?)
О законским импликацијама оваквих заједница:неко други.
Препоруке:
8
0
19 петак, 09 септембар 2011 07:54
Angel
Ravnopravnost nije u imaginarnoj "jednakosti" - ne može biti jednako ono što nije jednako, što je različito!

Samo kada je neko u skladu sa svojom istinskom prirodom - moguća je ravnopravnost. Ravnih su prava muškarac i žena onda kada svak ima svoje, Bogom dano, pravo -a ne kada su, istih prava ili kakvih hirovitih i zamišljenih "jednakosti" koji ne postoje nigde u zbilji, pioprirodi stvari već samo u hiru i izopačenoj volji pojedinca.

Što bi Petar Božović rekao u njegovoj monodrami: "Čegović",

"Što da ja budem niži kad sam viši? A plus smo ravnopravni, jel de?"
Препоруке:
11
2
20 петак, 09 септембар 2011 10:58
јединство личности
ово нећете наћи на нету, тако да немојте случајно помислити да се ради о copy-paste.
моје је мишљење да се ради о веома прикладном цитату (треба бити познаваоц па га наћи!) на поменуту тему :
Хонор де Балзак :

"Једнакост је варка; она се никада нигде у свету није остварила. И баш као што свака заједница, пре свега породица, почива на ауторитету, тако је и цело друштво засновано на начелу суверене власти. Демократи и социјалисти су нестварне сањалице не само зато што верују у слободу и једнакост већ и зато што претерано идеализују обичне људе и пролетаријат. Људи су, међутим, у основи сви исти; они сви гледају само сопствену корист и иду за сопственим интересима. Друштвом у потпуности влада логика класне борбе; сукоб између богатих и сиромашних, јаких и слабих, повлашћених и подјармљених не зна за границе. 'Самодржање је циљ сваке власти' (Сеоски лекар)., а циљ сваке угњетене класе је пропаст њених угњетача-то су неизмењиве чињенице."
Препоруке:
6
0
21 петак, 09 септембар 2011 11:00
јединство личности
литература :

Арнолд Хаузер
Социјална историја уметности
стр. 258
II. ТОМ
---------------

AD HONTES - КА ИЗВОРИМА !
Препоруке:
1
0
22 петак, 09 септембар 2011 11:25
Jefimija
U psihijatriji je poznat, a u holivudskim filmovima i obilno eksploatisan, pojam ,,podeljene ličnosti". E sada, to znači da jedna osoba ima težak poremećaj pri kojem ispoljava više, međusobno različitih indiviualiteta, pa je u jednom ,,liku" dobra domaćica, supruga, majka, u drugom razvratna, promiskuitetna žena itd., malo sam pojednostavila taj problem. Želja mi je da to stanje uporedim sa stanjem uma naših samozvanih ,,demokrata, boraca i borkinja za ljudska prava, vizionara i vizionarki" itd., itd. Kako neko ko se stalno i vrlo glasno zalaže i, kako kažu, bori za toleranciju, ravnopravnost, jednakost, istovremeno biva izrazito netolerantan prema svakom drugačijem mišljenju, agresivan, vrlo radikalan u stavovima. Zаr to nije dualizam ličnosti, bez premca.Za njih promeniti zakone nije dovoljno, trebalo bi promeniti umove ljudske. Oni i one se bore za ,,prava pojedinca" a ne dozvoljavaju individualne različitosti u poimanju tih ,,prava".Osnova njihovog rada je RAT protiv muškog roda.
Препоруке:
13
2
23 петак, 09 септембар 2011 12:24
дулебг
коментар Јефимије
нису они подвојене личности, већ подмукли политичари: причају о правди и слободи, а циљ им је супротан (в. Патак и жабе од Ј.Змаја)
Препоруке:
9
0
24 петак, 09 септембар 2011 12:40
Jefimija
I da, dodala bih još i da nije slučajno što su te i takve ,,borkinje" mahom pripadnice kulta ,,Sapfo sa Lezbosa", iza fraza o ,,ženskim" pravima, obično ktiju ne samo mržnju prema muškom rodu, već, paradoksalno, i prema ženama samim, pogotovo onima koje to sopstvanu ,,ženskost" ipak proživljavaju u tradicionalnom smislu.Generalno, za pripadnike LGTB populacije može se reći da im je vlastita seksualnost ispred svako drugog osećaja pripadnosti, nacija im je irelevantan pojam, jer imaju svoju ,,naciju", religiju doživljavaju kao neprijatelja i to smrtnog, istoriju i tradiciju posmatraju isključivo u svetlu odnosa prema njima. Svojim ritualnim šetnjama, tzv. paradama, pričom o nekakvoj svojoj gej kulturi, umetnosti itd, upravo se zatvaraju,umišljajući sebi da su neka vrsta nadljudi, u svakom pogledu iznad ,,zatucanog, ograničenog, staromodnog" hetero ljudskog bića. Zato i priča o ,,ženskim" pravima, danas gubi smisao,prelazi u sasvim drugu oblast,vezanu za ,,mržnju" a ne nekakva ,,prava".
Препоруке:
16
1
25 петак, 09 септембар 2011 13:37
Sofija
Tekst je dobar
i pored toga što opravdano ukazuje na neophodnost u terminološkom razlikovanju pojmova, ne potvrđuje da koleginica Zaharijević nije u pravu kad kaže da je žena i dalje žrtva patrijarhata koji je u ekspanziji, mada je to bila namera.
Ja bih dodala da pored žene i muškarac je takođe žrtva patrijarhata.
O tome govore statistički podaci koje je u tekstu dalje izneo kolega Antonić, doduše sa drugom namerom...
Препоруке:
4
9
26 петак, 09 септембар 2011 13:50
Биљана Николић
Здраворазумност која избија из сваке написане речи, натерала ме је да два пута прочитам текст.

Што се тиче оваквих феминистичких ставова, ја их доживљава, као борбу за већа права женских сексуалних нагона а не као борбу за права жене као личности.
Препоруке:
12
1
27 петак, 09 септембар 2011 14:21
MP
@dule
napisali ste:
Генерално мени ту нешто смрди: која то мајка лепе и напредне деце, задовољна својим мужем, послом, кућом, родбином - размишља о својој потлачености и историјским неправдама?"
koliko poznajete zena koje imaju srecu da zive u svetu koji ste gore opisali? ja poznajem samo nekoliko, na zalopst svedok sam mnogo vise ostavljenih zena sa decom, samohranih majki koje su muzevi ostavili i otisli; u braku sam se naslusala neverovatnih prica gde se samo kaze daj, daj, daj ..vreme, zaradu, ljubav, rad u porodici, a to su dobri muzevi, sve skolovan svet ... pustite i nas zene da disemo, ne mozemo biti robovi; U Srbiji mnogo zena radi na radnim mestima a onda jure kuci da se posvete porodici; to ni najmanje nije lak zivot ...drustvo tu zensku zrtvu i odricanje treba mnogo vise da ceni a ne da primitvno naglaba i da se izruguje;, mi smo daleko od feminizma a mnogo blize nekoj modernoj bedi; Nadam se da gospodin Antonic moze da sagleda tu realnu sliku naseg zivota analize radi.
Препоруке:
9
2
28 петак, 09 септембар 2011 14:23
iz NJujorka
sa feminizmom (za koji verujem da je marginalna pojavva) ili bez njega, ona drustva koja su shvatila da zene treba voleti i cuvati daleko su uspesnija od onih koji smatraju da zene imaju "previse prava" i to pokusavaju da obrazloze nekim konfuznim primerima.
Препоруке:
6
3
29 петак, 09 септембар 2011 14:48
Jefimija
Ne bih da gnjavim, ali moram još ponešto dodati, jer se ovde brkaju neki pojmovi. Neko ,,iz Njujorka" kaže da žene treba ,,voleti i čuvati", pa će društvo biti napredno i srećno. Zar to nije diskriminatorski odnos, ja nisam maloletna niti nesposobna da me neko ,,čuva" a ljubav, nadam se dobijam zbog svojih kvaliteta, kakvi god oni bili. Ne treba niko da me tetoši zato što sam ,,žena",ja očekujem istu meru poštovanja kakvu i sama pružam. Pri tome, muški rod ne doživljavam kao tlačiteljski nakot, koji misli samo na svoje potrebe. Ja se borim za sebe, kao šovek a ne isključivo kao žena.I komentari o nekakvom ,,nedovoljnom vrednovanju ženskog žrtvovanja" su na istom pravcu. Ne može društvo niti država metodom ispiranja mozga menjati neka važeća životna pravila, kao i muškarac, i žena mora da se nadograđuje, bori, formira svoj život, bilo da u njemu ona pere sudove ili to čini muž. Dozvolićete da meru moje sreće i zadovoljstva životom neće određivati ni država niti feministički pokret.
Препоруке:
13
0
30 петак, 09 септембар 2011 18:02
u odgovoru
@jefimija jeste zene treba cuvati ..ako Vas neko gurne u metrou zato sto ste bela zena, ili vas neko maltretira na poslu iz cistog "gusta" ko ce Vas zastiti?
Zene su vrlo cesto zrtve nasilja i zato ih treba cuvati; Zene dozivljavaju neprijatnije stvari od muskaraca u svakodnevnim kontaktima, gledajte statistiku; U Beogradu me jednom osamario nepoznat covek u autobusu kada sam ga lepo zamolila da izadjem na stanici ... dozivela sam da me sefica na poslu maltretira zato sto nemam "ledja" (moj muz nije na primer advokat ili covek sa vezama i onda je maltretiranje dozvoljeno) i to u uglednoj korporaciji; mozda to ne postoji u Srbiji, ali uverila sam se mnogo puta da ima neverovatnih situacija i u Srbiji ...mozda se Vama nista od toga nije desilo mozda Vi mozete da idete kroz zivot kao muskarac ...blago vama; ali ne gledajte samo sta ste Vi ...ja u jednakost polova ne verujem; drustva u kojima zene uzivaju vecu paznju i postovanje srecnija. ne verujete? raspitajte se.
Препоруке:
4
3
31 петак, 09 септембар 2011 19:18
Ружичасти пантер
1.
Подстрек анализи брака као месту експлоатaције дала је неолиберална доктрина. За неолиберале суштина друштвених појава, па и брака, се може схватити полазећи од индивидуе. Дакле, брак више није заједница у којој постоји стапање интереса, већ је то скуп две индивидуе од којих свака има СВОЈЕ интересе које жели да максимизира. Односи који владају у тој групи су разменски (тржишни) па се у складу са тим процењују давања и примања, права и обавезе, предности и недостаци које у браку, као на тржишту, остварује сваки поједини члан. У том духу су настале бројне студије о „неплаћеном“ раду жена у домаћинству које почев од 70-их добијају огроман публицитет. Пионирским радом у тој области се сматра чланак нобеловца Гари Бекера »A theory of the allocation of time« из 1965.
Препоруке:
5
0
32 петак, 09 септембар 2011 19:21
Ружичасти пантер
2.
Пажња јавности се скреће са односа у предузећу између газде и радника, а усмерава на односе који постоје у браку између мужа и жене. Место експлоатишуће поделе рада по том тумачењу није предузеће већ брак. Супротстављене друштвене групе нису власници и радници, већ мушкарци и жене. Родни феминизам је заиста преузео теоријску матрицу марксизма али уз једну суштинску разлику. За марксисте „класна доминација“ се може укинути само СМЕНОМ система. За феминисткиње (и генерално узев за неолиберале) „родна доминација“ се може укинути само УНИВЕРЗАЛИЗАЦИЈОМ система, дакле ширењем тржишне логике на све људске односе и све друштвене феномене. Људско друштво ће бити без експлоатације и без експлоатисаних (дакле, праведно) кад се на свеколике односе међу људима – брак, пријатељство, другарство, комшијске везе, колегијалне везе, буде примењивала тржишна логика.
Препоруке:
3
1
33 петак, 09 септембар 2011 19:24
Ружичасти пантер
3.
Почело се од односа у браку па се у озбиљним феминистичким студијама вредност рада жене у домаћинству процењује узимајући као репер цену коју кућне помоћнице наплаћују, што данас износи између 250 и 300 дин. на сат. Може се очекивати да ће се та логика ускоро примењивати и на колегијалне односе па тако девојка која попије кафу са колегом може сматрати да је „неплаћена“ за тарифу коју узима пословна пратња. Или комшиница која донесе пензионеру самцу кило парадајза са пијаце да је „неплаћена“ за тарифу геронто домаћице. Или ћерка која је болесној мајци скувала чај да је „неплаћена“ за тарифу патронажне сестре. У крајњој линији, зашто би жене свој рад наплаћивале само мужевима?
Препоруке:
3
1
34 субота, 10 септембар 2011 08:13
Jefimija
Slažem se, društva u kojima je ,,čovek" više poštovan i cenjen, jesu srećnija. Ali, navedite mi takvo društvo, zaista. I sami kažete da vas u metrou gurnu jer ste ,,bela" žena, naglasak je na ,,bela". Vas je maltretirala ,,šefica", sami kažete. Pitanje je da li je zaštićenija žena u zapadnom društvu, gde je izložena stresovima svakidašnjice ili u islamskoj zajednici, gde je zaštićena od ,,drugih" i odećom i ograničenjima. Verovatno i jedni i drugi misle da je baš njihov tip društva idealan u smislu zaštite i ,,čuvanja" žena.Vi niste shvatili moje reči. Ja kao žena naravno da želim i poštovanje i pažnju, zašto da ne. Ali, ne želim privilegije niti pozitivnu diskriminaciju, ni u kom pogledu, jer želim da se zaista sama borim, podrška muža se podrazumeva. Pri tome, idealno je ostati i ženstvena i svoja. Feministički pokret sam sebi skače u stomak, jer negira upravo ,,ženskost", što je naša najveća snaga.A društvo o kojem vi govorite, teško da ogde postoji, samo socij. položaj je važan.
Препоруке:
1
0
35 субота, 10 септембар 2011 10:04
јединство личности
„Али он (Балзак) се никада не заварава у погледу коначног дејства злата, пустошења које оно проузрокује и тровања људских односа до којих доводи; ту га његов смисао за стварност никада не напушта”.

„Трка за новцем и зарадом разара породични живот, одваја жену од мужа, ћерку од оца, брата од брата, брак претвара у заједницу узајамне користи, љубав у трговину и ланцима ропства окива жртве једне за друге”

„Новац отуђује људе и жене од њих самих, изопачује таленте, проституише уметнике, песнике и научнике, геније претвара у злочинце, а рођене вође у пустолове и коцкаре”.

Арнолд Хаузер
Сосијална историја уметности и књижевности

стр. 257 , II ТОМ

----------------
Препоруке:
1
0
36 субота, 10 септембар 2011 10:09
misa
Radije bi citali Vase analize iz politike. Vi kao nas najbolji analiticar nas ne bi smeli uskracivati. Bojim se da je na gospodina Antonica izvrsen veliki pritisak. Molimo Vas da nastavite sa vasim hrabrim tekstovima...
Препоруке:
7
1
37 понедељак, 12 септембар 2011 15:42
Знатижељан
Коме обрачунавају цену кућних послова жене које живе саме?
Препоруке:
1
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер