Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Ja, Boris

Komentari (21) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 sreda, 01 april 2009 17:52
Milan Purić
On Boris Tadić.
Uobičajeno Predsednikovo poznavanje(mešanje) u sve oblasti poslova u Srbiji:gradimo koridor 10, nabavka gasa usred zime,i ambasadori sa liste DSS-a ima da rade kako im se kaže ili metla, a ministrima će pregledati domaće zadatke pa ko bude imao loš rukopis leti iz Vlade(posle reče samo Demokratski).On će obezbediti da se pronađu Peščanikovi sajber kriminalci i naravno postaviti Divca za Predsednika Olimpijskog komiteta.Guverneru Narodne banke odbrusio je čemu sliže devizne rezerve zemlje a poslanicima predočio da direktni televizijski prenosi i nisu baš najveće dostignuće demokratije.Na to još dodaje kako nam izbori nisu potrebni usred krize jer koštaju.Koliko košta koalicija na vlasti?Kosovo i Metohija,Vojvodina,JAT,Bor,penzije,bez vizni režim,plate u javnim preduzećima,akcize,1000 eura akcije .......
Preporuke:
0
0
2 sreda, 01 april 2009 18:25
Milan, Novi Sad
Odličan tekst! Napokon su pitanja poslata na pravu adresu. Ali ta adresa je i do sada pokazivala potpunu nezainteresovanost za sve naše životne probleme.
Preporuke:
0
0
3 sreda, 01 april 2009 19:10
Duna
Ako ne zna, neka vidi sta je radio Laza Pacu-neka se informise...
Da Ministarstvo spoljnih poslova od Jeremicevog dolaska naovamo predoci javnosti troskove prekida radnih odnosa,selidbi,postavljanje DS i G17 kadrova,njihove odlaske,selidbe na ista radna mesta.
Odakle su ti ljudi iznikli?Sta su uradili dobro za ovi zemlju?
Preporuke:
0
0
4 sreda, 01 april 2009 19:13
Sinisa
Ne samo da bivsa savetnica Predsednika pojma nema sa naftnom industrijom,vec lobira za NABUKO s Energy Observer-urednicom.
Koliko nas je to odugovlacenje kostalo?Kako na to sada gledaju novi vecinski vlasnici?
Preporuke:
0
0
5 sreda, 01 april 2009 21:07
Vladimir Djilas
Sviđaju mi se mere koje ste preporučili.
Pogotovo ovo oko izvoza.
Preporuke:
0
0
6 sreda, 01 april 2009 21:44
PREDRAG
Odlicno napisano,bravo!Hteo bih da moja malenkost doda jos jedan nacin za efikasan izlazak iz krize(cudno da jos niko nije dosao na tu ideju)a to je sledece.Mislim da bi omiljeni ministar odgovornog BT(Boris Tadic)koji se zove Mladjan Dinkic(neshvaceni ekonomski genije)trbalo da dobije na svoje raspolaganje onih narodu obecanih po 1000 evra.Kad se to pomnozi sa brojem koji je stao u redove bice to celih PET MILIJARDI EVRA.Tako da ja predlazem da se narod odrekne tih para koje mu je Dinkic obecao bas u korist Dinkica.Od naroda dovoljno da da doprinos u cilju resavanja ekonomske krize(koju kako rece Dinkic ni Krkobabic ne pamti),a neshvaceni ekonomski genije iz tih para nek ublazi posledice iste te ekonomske krize.Dinkic je pametan pa ce se sa tim parama izboriti.A sto se tice BT-a,on da preuzme odgovornost za uspesnu realizaciju i izvodjenje tog posla.U najmanju ruku bilo bi posteno prema tom narodu koji je poverovao istom tom Dinkicu.I prema Dinkicu bi bilo posteno da mu se omoguci,da mu se vrati sva ta magla koju godinama prodaje narodu.I na kraju da naglasim da sam jedan od retkih koji nije stao u taj red,vise iz principa...Od takvih se ne uzima ni tih 1000 evra,po cenu da postoje,da su realni...I takvih nas ima...
Preporuke:
0
0
7 sreda, 01 april 2009 21:46
sava
Brutalno dobro.
Preporuke:
0
0
8 sreda, 01 april 2009 23:20
Jovana
Nisi se pokazao ni na jednom poslu na koji si postavljen i zato si besan na sve koji su uspesniji od tebe. I na Tadica i na Cvetkovica. Zato su oni tu gde jesu, a gde si ti.
Preporuke:
0
0
9 sreda, 01 april 2009 23:32
Mrak
@Duna
"Odakle su ti ljudi iznikli?Sta su uradili dobro za ovi zemlju?"
Pa kako neznate? To nema veze sa politikom, to su poznati stručni kadrovi G17. Za dobro ove Zemlje, da pomenem samo nedavne radove nekih od njihovih stručnjaka, snimili su "Turneju" i "Aždahu". Malo li je? Ako tako mislite, proverite samo koliko je tu para utrošeno!
Preporuke:
0
0
10 četvrtak, 02 april 2009 00:24
g 0.17
mala ispravka( neka autor ne zameri):
ovo je vrlo lako moglo da glasi i : ja mladjan!
mladjani!
ipak doticni i njegovi eksperti drze srpsku privredu u dzepu(i bukvalno u dzepu!) 9 godina!
boris, izgleda vise voli da bude dobar drug. ili ti super drug.
trudi se da svima podrobno objasni: i krizu, i korupciju, solidarnost i odlucan istorijski trnutak...
cela srbija je jedan leksikon. mi smo tu samo da napisemo dd. ili bese sd!
Preporuke:
0
0
11 četvrtak, 02 april 2009 10:01
brm
Predraže odlična ideja - evo kako bi super hik ministar (onaj što otima siromašnim i daje bogatim)plasirao tih 5 milijardi: 2 milijarde FIAT-u da ne odustane od plasiranja i sklapanja svojih rezernih delova izgrađenih van Srbije, 1 milijarda US stilu da plaća radnike još par meseci za četiri radna dana nedeljno, 1 milijarda svakako filipu MOrisu jer šta bi Srbija bez njih, milijarda stranim bankama - da izvuku iz zemlje..i eto nama sreće i veselja..

jedno laičko pitanje za autora teksta: da li se i u ostalim zemljama porezi obračunavaju tako što se potrošnja građana ne uzima u obzir? ja sam u školi shvatio suštinu poreza kao stimulaciju proizvodnje a protiv trošenja na neproduktivne stvari i luksuznu robu, preko stimulisanja određene potrošnje građana, shvatio sam da je porez suprotno od harač ili namet koji se uzima nezavisno od toga na šta podanik troši zarađeno...da li sam ja utopista ako očekujem i od svoje države da mi odbije od osnovice sve što sam preko računa potrošio za izdražavanje svoje porodice? Da li je tako "svuda u svetu"?
Preporuke:
0
0
12 četvrtak, 02 april 2009 12:41
komentator bg
Namera teksta je dobra: adresirati kritike i savete na pravu adresu - adresu predsednika Srbije, ličnost koja je isključivo odgovorna za sastav vlade i skupštinsku većinu.

Sam tekst zaslužuje pohvale i kritike. Neke od izrečenih kritika su upućene na pravu adresu, neke i nisu. Neki od iznesenih predloga su neophodni, o nekima bi trebalo diskutovati. Mislim da prenaglašena (možda i pomalo zlonamerna) kritika šteti prvobitnoj zamisli da tekst bude ozbiljno shvaćen i uzet u razmatranje na adresiranoj destinaciji.

Ipak, potpuno se slažem da je Tadićeva moć i samim tim odgovornost u ovom trenutku ogromna.

Posle 5 godina od dolaska na čelo DS-a, Tadić je strpljivim delovanjem došao do stvarnog čela Srbije. Premijer i većina ministara iz DS-a su njegovi ljudi od poverenja, ministri iz SPS-a su zbog prevare svog biračkog tela obavezni da naprave dobre rezultate, ekonomska kriza tera čak i ministre iz G17 da se koliko-toliko povinuju i sprovode neophodne korake. Dakle, Tadić ima tim koji je sam sastavio u datim okolnostima posle prošlogodišnjih izbora, tim koji u kriznoj 2009. godini mora da vuče promišljene korake, tim koji on može i mora strogo da nadgleda. Ali, kao što nikad do sada i nije sam povlačio konkretne poteze, Tadić će i nadalje to prepuštati drugima - ljudima iz svog tima. Ali sad nema skrivanja - odgovornost je na njemu - na Borisu Tadiću.

Čovek je 5 godina radio na uzimanju vlasti u svoje ruke. Tek sad kad je to uspeo dosadašnji cilj se pretvara u sredstvo, a novi cilj bi trebalo da bude uspešno vođenje zemlje. Da li Tadić ima želje i kapaciteta za to - tek će se videti, i to upravo u tekućoj godini.
Preporuke:
0
0
13 četvrtak, 02 april 2009 12:55
vuk, onaj pravi
Ovoliko istine u lice mora da zaboli. Očekujete li pismo gospodina predsednika? Od svega mi najopasnije deluju izbori koje će on raspisati, kada se njegovim mentorima ćefne. Mislim, kada Toma zasluži poverenje da odredi mandatara nove vlade.
Preporuke:
0
0
14 četvrtak, 02 april 2009 13:11
komentator bg
Prokomentarisao bih i izrečene konkretne kritike.
- Pritisak na sudije u radničkim sporovima.
Reč je užasnom gafu ministarstva ekonomije, posle koga je Dinkić otpustio deo svojih savetnika i požurio u Belorusiju da bi se predstavio u boljem svetlu. (Daleko od toga da gajim neke simpatije prema ovom "ekspertu", samo tumačim sled događaja).
- Naplata zastarelih dugova za infostan.
Kao i svaka vlast u istoriji, i ova je posegla za pljačkom naroda po principu "ovce su za šišanje". Uplašeni će platiti, hrabriji neće jer ne moraju, priča će se zaboraviti, a budžet će se malo popraviti.
- Uvođenje "solidarnog" poreza na zarade.
Posle najšire moguće javne diskusije od samo par dana predlog je povučen, a vlada je izašla sa novim boljim predlogom.
- Pogrešne projekcije kretanja BDP-a i drastične (i dalje pogrešne) korekcije posle samo mesec dana.
Pridružujem se najoštrijim kritikama na ovu temu, ovo je strahovita greška koja može imati katastrofalne posledice, a direktna odgovornost ide misiji MMF-a, i našim ministrima koji su im verovali i nastavljaju da im veruju.
- Zapošljavanje ogromnog broja ljudi u državnoj administraciji.
Veliki problem, odgovornost na svim dosadašnjim postoktobarskim premijerima, sadašnja vlada je danas obećala da će od 2010. početi otpuštanja.
- Plate uprave u javnim preduzećima.
Svi su ti upravnici plaćani da bi doveli preduzeća do prodaje. NIS je prodat, sledeći je Telekom, na kraju će na red doći EPS. Koliko je ovo dobro i da li je neophodno ne bih sad komentarisao.
- Nema izgradnje koridora 10 i infrastrukture uopšte.
Pridružujem se najoštrijim kritikama, Tadić je čak na čelu nekakvog saveta za infrastrukturu.
- Statut Vojvodine.
Autonomaši-secesionisti su pokušali "na brzaka" da proguraju ovaj dokument. Izgleda da neće uspeti. Ipak, oni ozbiljnu borbu tek počinju, a jedini lek bi morala biti ujednačena i efikasna decentralizacija, nešto što niko od političara (još) ne pominje.
- Zaduživanje zemlje.
Najveći problem koji je autor samo okrznuo.
Preporuke:
0
0
15 četvrtak, 02 april 2009 13:33
sava
@jovana
"Nisi se pokazao ni na jednom poslu na koji si postavljen i zato si besan na sve koji su uspesniji od tebe. I na Tadica i na Cvetkovica. Zato su oni tu gde jesu, a gde si ti."
Pa Gospodjo Jovana gde je g. Pavlovic nije bitno nego vi kazite jel ovo tacno sto je napisano ili ne, a pitanje je kolko je uspeh vredniji od dostojanstva i dal je vredniji.
Preporuke:
0
0
16 četvrtak, 02 april 2009 15:09
Maja
Dakle, Jovana.... Ajde, molim te, prekini svet da gledas iz partijskog ugla. Pokusaj malo objektivno da sagledavas stvari. Pomocice ti u zivotu.
Sve najbolje
Preporuke:
0
0
17 četvrtak, 02 april 2009 20:49
Jovan Janković
Jedan sam od retkih koji su svojevremeno glasali za g. Pavlovića, smatrajući da je on najbolje artikulisao moje tadašnje političke stavove, bez obzira na priču ovih "velikih lidera" tipa "glasajte za mene da se ne rasipaju glasovi". I danas, svaki put odštampam njegov novi članak iz NSPM da bih ga dao onima koji ne prate ovaj list, a poštuju i vole da pročitaju g. Pavlovića. Posebno mi je drago što nudi konkretna rešenja i to u razumljivoj formi.

U ovom članku mi malo smetaju dve stvari: prvo, neka rešenja deluju suviše lakomislena i brzopleta. Npr. mislim da se nepromišljenim otpuštanjem najmlađih kadrova može načiniti ozbiljna šteta jer pouzdano znam da u brojnim ustanovama baš takvi nose gro posla, dok stariji uglavnom izbegavaju da rade. Naravno, to nije svuda važeće pravilo, ali je veoma česta pojava i zato mi se čini da bi trebalo pažljivije "preseći" kod takvih pitanja i za otpuštanje, na primer, usvojiti neki adekvatniji kriterijum (koji pokazuje efikasnost u radu i sl.). Ubeđen sam da bi i g. Pavlović to brzo sagledao kad bi se za nijansu više udubio. Drugo što mi malo smeta je apsolutno uverenje da se sva krivica može pripisati isključivo g. Tadiću. Nisam siguran da je tako. On možda nosi gro odgovornosti, posebno imajući u vidu njegov neformalni uticaj, ali da je baš za sve kriv samo on, takvu ocenu ne mogu da prihvatim. To mi liči na sto godina staru parolu "Ua kralj!"... Ja, Tadić, volim vlast, priznajem, ali istovremeno radim u jako teškim uslovima i npr. moj ministar Jeremić je ponešto uradio na odbrani Kosova i oko pojedinih drugih stvari; krizu u svetu nisam izazvao ja, nego Amerika; deficit trgovinskog bilansa napravili su građani besomučno kupujući strane mobilne telefone i jeftine kineske krpice.

Završio bih željom da g. Pavlović, u skoroj budućnosti, dobije neku uticajniju funkciju, npr. gradonačelnika Beograda -- tu se raspolaže značajnim sredstvima i čovek njegove energije i inventivnosti, uz provereni imunitet na korupciju, može dosta da doprinese...
Preporuke:
0
0
18 četvrtak, 02 april 2009 21:35
@Jovana
Znate li, Jovana, za onu poslovicu da konac delo krasi?
Koliko su ti vaši "uspešni" uspešni, videćemo na kraju.
A kraj je blizu, nadam se.
Preporuke:
0
0
19 četvrtak, 02 april 2009 23:56
Branko Pavlović
Drago mi je da ste i sami uočili da ja mogu biti i masovni ubica, a da ipak bude sve tačno što govorim i samo dve napomene: o odgovornosti g. Tadića i otpuštanjima.
Kada govorim o odgovornosti ja polazim od marketinškog stava samog g. Tadića "Ja preuzimam odogovornost za sve" odakle sledi da je on sve u Srbiji. Nasuprot njegovoj ubeđenosti da ne postoje činjenice koje bi učinile pogubnim ovakvo njegovo preuzimanje odgovornosti, ovim tekstom ukazujem da to ni izbliza nije tako. Grešeke su tako velike da isključuju svaku osnovu za hvalisanje. Dakle ne bavim se ukupnom analizom predsednikovanja g. Tadića.
Što se tiče otpuštanja, to nisam učinio nepromišljeno ( što ne znači da sam u pravu). Model takvog otpuštanja je zakonom predviđen u Švedskoj. Vodite računa da ja pre svega mislim na administraciju, u državnoj strukturi i privredi. Ne govorim o stručnim licima ili o odgovornim licima. U pogledu njih se zaista moraju primeniti drugačiji kriterijumi. Kada je reč o administrativnom osoblju onda je kvalitet starijih kadrova nesumnjivo, prosečno govoreći naravno, neuporedivo veći. Ti činovnici, službenici, znaju šta je red, preciznost, odgovornost za svoj deo posla,tačnost. Mladost tu nije prednost. Ali od odlučujućeg značaja za snošenje tereta krize je primenjivanje mera koje su pravične.A ja ovde o tome govorim. Pravično je da mlad čovek bude više na udaru tržišne utakmice nego neko ko ima 55 ili više godina.Ako tome dodamo da masovno takvi novi kadrovi nikada nisu ni smeli da budu zaposleni na teret budžeta,tj.drugih građana, zato što nije ni postojala potreba za njihovim radom (npr. u Srbijagasu je broj uvećan za 800 umesto da bude smanjen za 200, u Agenciji za privatizaciju je sa 340 u 2004. god. povećan na 650 u 2008. iako završavamo privatizaciju društvene svojine itd.) onda ja nemam dileme da li moramo povući dramatične poteze kao što je ovaj. Nije moguće i da se izvučemo i da sve ostane isto. I naravno-hvala.
Preporuke:
0
0
20 petak, 03 april 2009 12:43
Jasna Simonović
Mislim da bi clanak bio mnogo zreliji da ste, umesto da se stavljate u Borisovu kožu uputili zvanicno pitanje g Tadiću sta to znaci SVE u njegovom prihvatanju odgovornosti, kao i da ste ispisali svoj zvanični predlog za resavanje "radničke krize" ...(Usput, ja bih tu krizu zapocela promenom reci radnik u rec zaposlenik, sta mislite?)..
Danas je Boris Tadić apelovao protiv otpuštanja radnika iz ministarstava...(navodno se mora misliti da se zakoni ne krse i da im se spremi otpremnina! ...Pošto već deceniju "oblilazim" institucije osim jedne kafe kuvarice u SMIP-u, jednog telefoniste kod Vladana Batića, pravnice kod Zorana Djindjića, konzula u Belgiji i još nekolicine (nemam sada mogućnosti da sve nabrojim), verujte da bih svima ostalima ne samo dala otkaz vec i uplatnicu sta sve duguju narodu iz koga potiču! Zbog njihovog nerada, neznanja, bezobrazluka su - indirektno - mnogi "otpremljeni" na ovaj svet!)
Nemoguće je ulaziti u sve detalje...Slazem se uglavnom sa Jovanom Jankovićem...Ne slazem se da "zaposlenik" treba da ima sva prava u prelazno državnom sektoru, a nikakva prava u privatnom sektoru ..mislim na onaj pravi privatni a ne na opljačkani državni...Kao osobu koju postuju komentatori nspm-a zelela bih da vi ove napomene iskristalisete u svojoj glavi, jer bih volela da jednoga dana dodjete na poziciju koju zasluzujete...
Preporuke:
0
0
21 petak, 10 april 2009 16:02
Zocha@Jovana
A Vi Jovana kao ne znate da su neki od najtalentovanijih i najboljih ljudi iz svojih oblasti gurnutu na marginu u zemlji Srbiji? Znate li onog momka od 20 i nesto godina koji je osvojio svetsko prvenstvo na takmicenju mladih izumitelja patenata? Eto taj momak ovde ne moze da nadje posao, dok mu iz inostranstva nude kule i gradove. On se jos uvek nosi patriotski i hoce da pomogne Srbiji. Jel se to Vi pravite naivni pa mislite da su najbolji na pozicijama u Srbiji? Dajte...
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner